2e Scherm (HDMI) niet herkend.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valoo
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 09-11-2022
Heey!

Mijn broertje kwam vandaag mijn kamer binnenlopen met een beeldscherm, omdat hij er 1 over had.
Ik blij de hdmi kabel die er bij zat aansluiten op mijn Radeon 'radeon rx 390x sapphire', geen beeld.
Stop ik de HDMI kabel in mijn moederbord, niks aan de hand. Dan krijg ik wel beeld maar crasht mijn game als ik hem op dat beeldscherm draai.

Wat doe ik fout?
Het beeldscherm wat ik op de DVI aansluiting van mijn videokaart draai, heeft nergens last van.
Maar als ik het 2e scherm met HDMI aansluiting op mijn videokaart probeer, krijg ik 0 beeld.

Iemand enig idee?

Als jullie meer info nodig hebben, vraag maar raak!!

Bedankt voor de moeite in ieder geval :)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Probeer eens op te starten met enkel de hdmi monitor.

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valoo
Switchie schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 02:08:
Probeer eens op te starten met enkel de hdmi monitor.
Gebeurd er helaas niks :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rushleader
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19-07 11:06
Gebeurt er niets? Als in het blijft gewoon werken en het crashed niet of je krijgt helemaal geen beeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valoo
Rushleader schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 12:17:
Gebeurt er niets? Als in het blijft gewoon werken en het crashed niet of je krijgt helemaal geen beeld?
Geen beeld, ik hoor mijn computer opstarten, maar hij geeft dan alleen maar aan "NO SIGNAL HDMI1".
Duw ik dan mijn 2e scherm met DVA ingang erin, krijg ik daar meteen beeld op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13:19

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Ok, even een recap of ik alles begrijp:

Scherm 1 - je originele scherm met DVI
Scherm 2 - het scherm van je broertje met HDMI

Scherm 1 via DVI werkt op de Radeon
Scherm 2 via HMDI werkt op de onboard
Scherm 2 via HMDI werkt niet op de Radeon

Kan de Radeon tegelijkertijd HDMI en DVI aansturen (bij redelijk wat videokaarten staan die namelijk parallel en kan maar één tegelijk gebruikt worden)?

Zo ja, dan:
Kan je scherm 1 met een HDMI-kabel aan de Radeon hangen? Zo ja, werkt hij dan wel? Zo nee, dan is je HDMI-aansluiting waarschijnlijk gaar.
Kan je scherm 2 met een DVI-kabel aan de Radeon hangen? Zo ja, werkt hij dan wel? Zo nee, dan is je scherm zelf waarschijnlijk toch gaar, ondanks dat hij via de onboard wel werkt.

Als beiden op deze manier wel werken, wat gebeurt er als je scherm 1 via HDMI en scherm 2 via DVI tegelijk aansluit?

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Pagina: 1