Ashes of Creation

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Nieuwe goal voor de laatste week

Posted by Steven Sharif (Collaborator)

Hey everyone!
We have added a new Backer Goal for our last week on Kickstarter!!
As we near the 13,500 Backer Goal of our unique mount barding that will make any mount stand out with this emissive and epic armor set, we have added a new backer goal at the 16,000 back number!
The new backer goal will give all backers a set of Kickstarter Exclusive Skill FX, this set will apply to certain skills and include unique colors and additional fx for the skill it is applied to. Meaning a mage with her fireball skill may fire off a ball of searing white flames as opposed to the traditional colors of that skill.
We have also published an in-game video showcasing how our monster coin system will look and feel. As events spawn within the world, with monsters attacking civilization, players will have the opportunity to play as these creatures with unique objectives and access to a wide diversity of monsters. Watch this Pre-Alpha footage below, to get an idea of what this will look like!
Thank you everyone for your continued support and helping us to spread the word. We are grateful beyond words. <3

En check dit filmpje: Published on 25 May 2017
A few streams ago we debuted our Monster Coin System. This is a unique system that players can participate in as monsters for open world events. Watch as we show this Pre-Alpha system in action!

YouTube: Ashes of Creation Monster Coin System

[ Voor 8% gewijzigd door Ngangatar op 25-05-2017 18:52 ]

AMD 7900XTX | Intel 13700 | 32GB | xTool S1 20W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Er zijn meer dan 13,500 unieke backers inmiddels, oftewel de volgende backers reward is binnen voor iedereen.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/9qoh6Ix.jpg

En het bedrag is nu 2,41 miljoen, nog 90k en de volgende reward is ook binnen.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Gv4ttYm.png

Gaat lekker zo, ik ben benieuwd of we de volgende rewards ook gaan halen. Zal spannend worden denk ik met het langzame maar gestage tempo dat er nu is. Maar wie weet zijn er nog een paar twijfelaars welke last minute gaan handelen, de 3 miljoen mark is wel een handige toevoeging namelijk en de 16k backers reward is visueel erg aantrekkelijk. In PoE vond ik het altijd wel gaaf om andere kleuren aan mijn standaard skills te binden.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/LCwRm4C.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SoulsOnFire
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 07-05 12:24

SoulsOnFire

My soul is on fireee...

Ngangatar schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 09:36:

Gaat lekker zo, ik ben benieuwd of we de volgende rewards ook gaan halen. Zal spannend worden denk ik met het langzame maar gestage tempo dat er nu is. Maar wie weet zijn er nog een paar twijfelaars welke last minute gaan handelen, de 3 miljoen mark is wel een handige toevoeging namelijk en de 16k backers reward is visueel erg aantrekkelijk. In PoE vond ik het altijd wel gaaf om andere kleuren aan mijn standaard skills te binden.

[afbeelding]
Zowel de 3mill mark als de 16k backers reward zijn dingen die naar mijn mening eerder in de lijst moesten staan. Misschien is het maar net omdat underground races niet echt mijn ding zijn maar mooie skills / een uniek economisch systeem een game zo veel beter kunnen maken. :/

learning every day.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

SoulsOnFire schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 01:40:
[...]

Zowel de 3mill mark als de 16k backers reward zijn dingen die naar mijn mening eerder in de lijst moesten staan. Misschien is het maar net omdat underground races niet echt mijn ding zijn maar mooie skills / een uniek economisch systeem een game zo veel beter kunnen maken. :/
Helemaal met je eens, maar ik heb het gevoel dat ze een aardige inschatting hebben gemaakt en dat de importantie van dit doel nog wel eens kan helpen in een eindsprint. Veel in de community hebben al aangegeven deze goal graag te zien. En dan vooral de stevige backers van 1k+ welke grote guilds willen gaan starten.

Ik heb overigens nog geen idee of ik in een groot of kleiner guild wil, waarschijnlijk het laatste.

Er is weer een nieuwe Q&A met spelers: https://www.twitch.tv/videos/147396926

Onder meer besproken:
  • Monster Coins
  • UI settings zijn op te slaan
  • In de storylines zit ook een darker pad om te volgen
  • Accountmanagement page om spullen tussen characters te switchen
  • Armor gaat er op verschillende races anders uit zien
  • Races geven abilities waardoor je wel verschil krijgt tussen diverse soorten van dezelfde class
  • Nodes en de relatie tot Spawn tables
  • Recipes kunnen gevonden/discovered worden en zijn bind en voor de eerste tijd dat een recipe gevonden wordt alleen te gebruiken voor de ontdekker van dat recept en wellicht een paar friends aan wie dit doorgeleerd kan worden (dit is nog wel aan discussie onderhevig)
  • Elf gameplay footage en freehold views
  • Er zijn flying mounts (een Dragon) welke alleen beschikbaar is voor Kings of Queens of Majors van grote steden. Ze hebben geen invloed op de gameplay.
  • De game wordt PC only, wellicht komen er later singleplayer uitvoeringen voor consoles
  • Er zijn geen factions en het nieuwe ras (backer unlocked) zijn in staat om volledig aan het spel deel te nemen als elk ander initieel in de game opgenomen ras.
  • Er is wederom een vraag betreffende large scale battles en men geeft weer aan dat ze op basis van wat ze nu hebben vertrouwen hebben in de engine
  • Er komen aardig wat items in de apppearance shop voor summons etc
  • Light armor is minder penalties tov speed etc
  • Currencies hebben geen weight impact

[ Voor 51% gewijzigd door Ngangatar op 27-05-2017 10:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SoulsOnFire

SoulsOnFire

My soul is on fireee...

Ngangatar schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 08:57:
[...]

Helemaal met je eens, maar ik heb het gevoel dat ze een aardige inschatting hebben gemaakt en dat de importantie van dit doel nog wel eens kan helpen in een eindsprint. Veel in de community hebben al aangegeven deze goal graag te zien. En dan vooral de stevige backers van 1k+ welke grote guilds willen gaan starten.

Ik heb overigens nog geen idee of ik in een groot of kleiner guild wil, waarschijnlijk het laatste.

Er is weer een nieuwe Q&A met spelers: https://www.twitch.tv/videos/147396926
Bedankt voor de lijst, is erg handig & straks de Q&A bekijken.
Je hebt wel een punt, aangezien we nu de 2,5 gehaald hebben lijken mensen wel nog steeds veel te backen.
Beide zullen een voordeel hebben. Guilds zouden starten op een bepaald aantal en naarmate je guild groeit kan je kiezen voor extra spelers OF extra voordelen. Dit geeft me dan eerder de neiging om naar een middelmatige guild te gaan. Steeds 20-30 man online maar ook genoeg voordelen hebben. Uiteraard moeten de guild leden wel actief zijn dan.

Iemand hier die er aan denkt om een guild op te richten?

learning every day.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

SoulsOnFire schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 15:22:
[...]

Bedankt voor de lijst, is erg handig & straks de Q&A bekijken.
Je hebt wel een punt, aangezien we nu de 2,5 gehaald hebben lijken mensen wel nog steeds veel te backen.
Beide zullen een voordeel hebben. Guilds zouden starten op een bepaald aantal en naarmate je guild groeit kan je kiezen voor extra spelers OF extra voordelen. Dit geeft me dan eerder de neiging om naar een middelmatige guild te gaan. Steeds 20-30 man online maar ook genoeg voordelen hebben. Uiteraard moeten de guild leden wel actief zijn dan.

Iemand hier die er aan denkt om een guild op te richten?
De tijd van oprichten is feitelijk wel voorbij voor me. Vroeger veel gedaan en in Wow destijds veel te doen gehad in een guild van over de 450 characters (ook alts). Dat ging me op een gegeven moment echt te veel tijd kosten, zo'n 30 uur per week naast mijn werk en dan kwam je bijna geeneens aan spelen toe :).

Een klein guild om in te participeren in Ashes zou ik wel leuk vinden, zoals je zegt zo'n 20-30 man.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dylan_R
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 13-05 16:24
Ik moet eerlijk zeggen dat mijn tijd met grote guilds ook wel voorbij is. Ik heb meer pret in kleinere guilds dan weer te luisteren naar de zogehete officer om je taken te doen.

Nou zit ik zelf nooit in nederlandse only guilds maar wie weet :P

[ Voor 16% gewijzigd door Dylan_R op 29-05-2017 09:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Volgens mij zijn we dat strakke regime allemaal wel zat ;).

In een guild zitten heeft wat mij betreft voordelen in sommige games:
- De guildchat is een zeer welkome bak van kennis waar je al lezende veel leert en waar hopelijk de humor de boventoon voert.
- Makkelijker om samen dingen te ondernemen indien nodig/gewenst.
- Je leert mensen kennen welke je anders nooit had leren kennen.
- Sommige guildperks maken je life ingame wat makkelijker.
- Samen is gewoon leuker, zolang het niet te massaal is.

Helaas zijn er ook dingen welke me afstoten in een guild:
- De guildchat wordt gedomineerd of gespammed door een paar personen welke vooral druk zijn om te laten zien en horen hoe goed ze wel niet zijn etc etc. Gevalletje wie pist het hoogst. Of van die personen welke continue het hoogste woord hebben en overal op dienen te reageren :).
- Zodra het te massaal wordt en je de mensen in je guild niet meer kent omdat er een te hoge doorstroom is.

Vandaar dat wij eigenlijk altijd in een kleine groep vrienden spelen maar eerlijk gezegd de tweakers clan in Diablo beviel me bijvoorbeeld prima.

Het is moeilijk om voor alle smaken te cateren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Er is een nieuwe twitchstream geplaatst: https://www.twitch.tv/videos/148353805

Highlights:
  • Kleine nodes zijn makkelijker te onderhouden (efforts, materials, taxes) dus er zullen niet alleen grote nodes zijn. Sommigen spelers zoeken waarschijnlijk liever kleine nodes.
  • Er komen RPG events
  • Character creation dates zijn ook player birthdays. Daar kunnen rewards voor komen.
  • Daily login rewards zullen er waarschijnlijk niet komen.
  • Materials zullen niet opraken en daar weer spawnen. Als een mijn bijvoorbeeld leeg raakt, dan is deze ook echt leeg en zal er ergens anders in de wereld een mijn ontstaan of al ontstaan zijn.
  • Als je bewoner bent van een freehold kun je extractors inzetten om voor jou te gatheren.
  • Races hebben unique mounts, er is de vraag of er ook spidermounts ofzo komen, dit is nog open voor debate.
  • Het nieuwe ras zal geen nieuwe nodes/metropolis geven. Dit omdat de map op dit moment een goede indeling heeft waar men veel tijd/efforts in heft zitten.
  • Het nieuwe ras gaat heten: Tulnar. Zie hieroner voor silhouets. Dit staat voor een van de vele achtergelaten rassen, The Forgotten. Ze hebben een diverse achtergrond en je kunt bij character creation stats kiezen welke meer aansluiten bij bijvoorbeeld waterachtig maar ook humanoidachtig,
Vanaf de 20e minuut deze stream is er een 30 minuten gameplay met een UI en combat welke maar 5% zijn van wat het gaat worden, maar het geeft een indruk van de graphics. Het is dus pre Alpha.

Binnenkort komt er een stream met meer achtergrond over alle rassen.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/pELGU91.png

Daarnaast zitten ze nu op 15.924 bakers, dus nog 76 tot de skill effects. Nog 250k dollar tot ook de laatste en belangrijke goal vrijgespeeld is, financial systems. Wellicht gaat die nog aangetikt worden, nog 54 uur te gaan.

*Edit: de 16k grens is ook gehaald, nog maar 1 goal te halen. Ben benieuwd of ze voor die 2 dagen nog een nieuwe incentive gaan plaatsen voor bijvoorbeeld 17.5k backers.

[ Voor 4% gewijzigd door Ngangatar op 31-05-2017 14:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SoulsOnFire

SoulsOnFire

My soul is on fireee...

We zitten op $2,877,589 met nog 35 uur te gaan. Het lijkt de voorbije uren wel snel te gaan. De FX skill set is een zeer leuke extra. Mounts etc zijn één ding, aangepaste skills zijn toch echt wel een surplus voor mij.

Als we op $2,95mill zitten mogen ze zelf nog wel een beetje extra bijleggen zodat we toch alle goals hebben. :D

Edit: De gameplay video van 30/5 vond ik ook zeer aangenaam. Pre-alpha ziet het er momenteel al vrij mooi uit. Uiteraard zeggen ze onmiddellijk dat het combat system nog totaal niet is wat het moet zijn. Ik ben benieuwd hoe ze het gaan aanpakken.
Wat me toch iedere keer opnieuw verrast is de muziek. Ze wouden momenteel nog niet prijs geven hoe ze aan die muziek komen. Het klinkt telkens zoooo epic imo.

[ Voor 38% gewijzigd door SoulsOnFire op 01-06-2017 03:19 ]

learning every day.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Helemaal met je eens, de muziek klinkt epic. Ik zet dat eigenlijk altijd uit in spellen maar ben benieuwd hoe dat hier is. De muziek in het filmpje gisteren herkende ik overigens maar ben nog niet achter de titel, is een bekend stukje klassiek.

Inmiddels zitten we boven de 2.9M al ($2,911,182) met nog 30 uur te gaan, lijkt me stug dat dit niet zal gaan lukken. Intrepid een beetje inschattend de afgelopen 2 weken zou het me niet verbazen als ze nog iets leuks daarvoor doen.

Het grappige is dat wanneer je al gepledged hebt je gewoon je pledge kunt managen en het bedrag hoger maken voor een hogere reward. Ik twijfel nog steeds een beetje ;). Vanavond maar weer eens kijken naar de laatste stream voordat de KS stopt morgen. Als de 3M dan al gehaald is zullen ze wel weer los gaan. Ik kan inmiddels echt genieten van de onderlinge houding van die mannen en bijkomende humor. Gelukkig stuurt Twitch een notificatie altijd anders zou ik het vergeten.

[ Voor 4% gewijzigd door Ngangatar op 01-06-2017 08:44 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dylan_R
Ik vind het jammer dat die streams altijd zo laat in de avond zijn. Ik kijk altijd wel de vods terug. Maar goed. Ik hoop echt van de bottom of my hearth dat dit een goeie game wordt. Dat moet ik niet zo zeggen tegenwoordig. 'speelbare' is meer het woord. we shall seee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SoulsOnFire

SoulsOnFire

My soul is on fireee...

$2,95 mill met 23 uur te gaan. WE WILL DO IT?!
Tof dat je de muziek herkent. Hopelijk hebben ze genoeg variatie zodat we telkens in een andere mood gebracht worden.

Ik werk 's nachts dus voor mij is de stream kijken ook een no-go sinds ik niet op Twitch kan. :P
Hun humor is iets dat de Q&A voor mij kijkbaar maakt. Met andere mensen zou ik waarschijnlijk nadien niet herbekijken.

@Ngangatar Wat is je pledge momenteel, naar wat wil je verhogen en waarom?

learning every day.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

SoulsOnFire schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 15:56:
$2,95 mill met 23 uur te gaan. WE WILL DO IT?!
Tof dat je de muziek herkent. Hopelijk hebben ze genoeg variatie zodat we telkens in een andere mood gebracht worden.

Ik werk 's nachts dus voor mij is de stream kijken ook een no-go sinds ik niet op Twitch kan. :P
Hun humor is iets dat de Q&A voor mij kijkbaar maakt. Met andere mensen zou ik waarschijnlijk nadien niet herbekijken.

@Ngangatar Wat is je pledge momenteel, naar wat wil je verhogen en waarom?
Mijn pledge is instap, 50 dollar. Als ik verhoog zou ik verhogen voor de 100 of 150 dollar variant vanwege de eerdere speelbaarheid (stage 1 beta of stage 2 persistent Alpha). Wat me tegenhoud is dat ik te vaak ben afgeknapt op een alpha of beta en natuurlijk de extra uitgave :). En ik moet eerlijk toegeven dat ik ook de tier 2 en tier 3 appearance van de freehold wel erg leuk vind.

En ergens ver weg zat er een stemmetje dat zei: ga voor de lifetime subscription, maar 500 dollar in een kickstarter voor een spel kan ik voor mezelf niet rechtvaardigen. Uitgeven lukt wel maar me er goed bij voelen, nee ;). Nergens heb ik namelijk de garantie dat ik dit spel net zo lang ga spelen als dat ik oooooit lang geleden Ultima Online heb gespeeld gedurende een jaar of 6, Wow voor ongeveer dezelfde periode en nog een paar games welke op de vingers van 1 hand te tellen zijn.

*edit: yup, we will do it

*Edit 2: de muziek bleef me bezighouden maar daar zat ik verkeerd mee. Het was de filmmuziek van Les Intouchable welke ik bedoelde kom ik nu achter na een beetje luisteren, het pianostuk dan. YouTube: Ludovico Einaudi - Fly (Intouchables Soundtrack)

[ Voor 9% gewijzigd door Ngangatar op 01-06-2017 18:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SoulsOnFire

SoulsOnFire

My soul is on fireee...

@Ngangatar Begrijp ik zeer goed. Ik heb zelf ook de $40 pledge gedaan. Je achteraf goed blijven voelen over grotere uitgaven is natuurlijk iets anders.
Anderzijds, als uiteindelijk het spel écht zo goed blijkt te zijn dan zal je er geen probleem mee hebben om elke maand te blijven betalen. €15 of €500 in één keer is een groot contrast.

Kan momenteel niet luisteren op het werk. :/
Hopelijk delen ze er iets van in de komende stream.

We zitten over de $3mill *O* *O*
Zelf ook nog een vriend kunnen overtuigen en blijkbaar zijn er velen die toch zoals gezegd op het einde nog een pledge uitbrengen!

learning every day.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Dat is ook waar, die 15 euro merk je feitelijk geeneens :). Prima staaltje omdenken, thanks.

Yay! 3M, helemaal top, ik was gisteren al veel vroeger in slaap gesukkeld na een paar pittige dagen op het werk, ik ga zo eens op mijn gemak kijken met een verse pot thee erbij voor ik aan het werk ga.

Mijn maten wachten af, ze (we) zijn al te vaak enthousiast geworden over een new MMO de laatste jaren hehe.

Heb jij nog zitten twijfelen aan een ander pack of was je snel overtuigd dat je deze wilde?

[ Voor 10% gewijzigd door Ngangatar op 02-06-2017 06:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Evilswordfish
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 28-02 15:20
Ngangatar schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 06:50:
Mijn maten wachten af, ze (we) zijn al te vaak enthousiast geworden over een new MMO de laatste jaren hehe.
So much of this. Ik had in het begin de lifetime pledge.. Maar door het te weinig aan info, het feit dat het waarschijnlijk pas tegen 2020 uit komt en het feit dat ik al veel te veel burned ben door MMO's dat promises maken heb ik het terug geschroefd naar 25 dollar.

Die 425 dollar (khad de goeikoopste optie toen nog) zou ik niet eens merken. Maar ik had geen zin om zoveel geld te betalen voor iets dat nog 3 jaar op zich gaat laten wachten en misschien zelfs kei hard gaat zuigen.

Grootste probleem is dat ze weer veel beloven. Maar pas als ik een beta zie komen waar die dingen in zitten, dan pas geloof ik dat ze misschien toch niet gewoon grote dromen hebben ;)

Ze hebben al gezegd dat de alpha pas eind 2018 ging komen. Beta zal pakt meer dan een halfjaar erna pas er komen. Beta duurt in het algemeen bij meesta mmo's een klein jaar, anderhalf jaar. Dus als ik zeg 2020, zal ik er zeker niet ver naast zitten. Zeker met wat ze nu allemaal al beloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Evilswordfish schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 10:43:
[...]

So much of this. Ik had in het begin de lifetime pledge.. Maar door het te weinig aan info, het feit dat het waarschijnlijk pas tegen 2020 uit komt en het feit dat ik al veel te veel burned ben door MMO's dat promises maken heb ik het terug geschroefd naar 25 dollar.

Die 425 dollar (khad de goeikoopste optie toen nog) zou ik niet eens merken. Maar ik had geen zin om zoveel geld te betalen voor iets dat nog 3 jaar op zich gaat laten wachten en misschien zelfs kei hard gaat zuigen.

Grootste probleem is dat ze weer veel beloven. Maar pas als ik een beta zie komen waar die dingen in zitten, dan pas geloof ik dat ze misschien toch niet gewoon grote dromen hebben ;)

Ze hebben al gezegd dat de alpha pas eind 2018 ging komen. Beta zal pakt meer dan een halfjaar erna pas er komen. Beta duurt in het algemeen bij meesta mmo's een klein jaar, anderhalf jaar. Dus als ik zeg 2020, zal ik er zeker niet ver naast zitten. Zeker met wat ze nu allemaal al beloven.
Volgens mij is inderdaad bijna iedereen inmiddels voorzichtiger. Bij Ashes heb ik er echter wel vertrouwen in. Dit keer verschuilen de designers etc zich eens niet achter community en marketing managers maar staan ze zelf elke week meerdere keren met hun video's op Twitch en nemen ze steeds weer de uitdaging van een Q&A aan. En daarin zeggen ze het ook gewoon wanneer ze iets nog niet weten of uitgedacht hebben.

Dit is geen garantie dat ze het gaan redden maar ik geloof bij deze mannen in ieder geval in hun goede intenties, iets wat bij grote software huizen nog wel eens twijfelachtig wil zijn. Dat we nog wel even mogen wachten, tja, dat is wel zeker en jouw 2020 klinkt best realistisch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Ok, samenvatting van de stream:
  • Happy puppy developers ;).
  • Een studio tour van vandaag, hoe het kantoor eruit ziet. Wel leuk om het team te zien en waar men werkt.
  • Aanstaande week een stream met Special Guest
  • De community winner special guest vandaag is Death's Proxy welke een Q&A zal doen.
  • No game time tokens ingame, alleen subscription.
  • Meer info over classes volgt de komende maanden.
  • Tipje over de Bard, is een veel actievere class dan in andere games.
  • Underrealm is ook het weertype/seizoen merkbaar
  • Freeholds hebben underground andere resources om te farmen als bovengronds.
  • Tamed animals zullen ook stats beinvloeden etc.
  • Er komen astrological signs, slip of the tongue hehe, had nog niet verteld hoeven te worden.
  • The game is High Fantasy, oftewel er zitten een aantal bizarre zaken in het spel verstopt.
  • Religion system zal een aantal voordelen geven zoals secondary augments bovenop de standaard class augments.
  • Er zijn verschillende soorten oorlog mogelijk en er is een doel omdat men niet wil dat een oorlog weken lang blijft duren maar het moet ook divers blijven.
  • Men wil niet dat de game als PvE of PvP wordt gezien, het loopt in elkaar over qua ontwikkeling zowel in characters als in omgeving. Zoals DeathsProxy mooi omschrijft, PvX.
  • Er komen kleine rechttoe rechtaan dungeons en er komen grote dungeons met meer vrije opties.
En een nieuw filmpje met wederom die heerlijke muziek! YouTube: A Diverse World - Ashes of Creation

Kickstarter is afgelopen. Resultaat:
$3,271,609 pledged
17,549 backers

[ Voor 6% gewijzigd door Ngangatar op 02-06-2017 15:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SoulsOnFire

SoulsOnFire

My soul is on fireee...

Ngangatar schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 06:50:

Heb jij nog zitten twijfelen aan een ander pack of was je snel overtuigd dat je deze wilde?
Ik was er al vrij snel van overtuigd om die $40 pledge te nemen. Als ik nieuwe games koop probeer ik collector editions etc te vermijden en probeer steeds onder de €40-50 te blijven. Vandaar dat ik het wel kon rechtvaardigen want soms koop je een game van €40 en is die ook niet wat je er uiteindelijk van wou.

Uiteindelijk is het ook maar wat je er aan wil en kan uitgeven. Ik kan ook €500 uitgeven zonder het te voelen op mijn bankrekening. Willen is een andere zaak!

De tour was inderdaad leuk om te zien. Deathproxy leek opnieuw vragen te stellen waarbij ze toch wat meer moesten nadenken.
Ik ben benieuwd wanneer ze blogs etc gaan delen over het verhaal, het geloof, crafting,.. Hopelijk laten ze zich nu voldoende horen en blijven ze transparant over waaraan ze werken.

Blijkt nu dat ze in juni via de website nog extra rewards zullen geven voor backers die met paypal etc willen betalen.
Kickstarter backers krijgen beide, AOC-site backers krijgen enkel de laatste. Voor ons dus wel een voordeel aangezien we misschien toch nog extra's krijgen. Er zullen geen nieuwe stretch goals komen, enkel backer extra's. Bv freehold statue, boat skin,..

[ Voor 72% gewijzigd door SoulsOnFire op 03-06-2017 01:01 ]

learning every day.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

SoulsOnFire schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 00:53:
[...]

Ik was er al vrij snel van overtuigd om die $40 pledge te nemen. Als ik nieuwe games koop probeer ik collector editions etc te vermijden en probeer steeds onder de €40-50 te blijven. Vandaar dat ik het wel kon rechtvaardigen want soms koop je een game van €40 en is die ook niet wat je er uiteindelijk van wou.

Uiteindelijk is het ook maar wat je er aan wil en kan uitgeven. Ik kan ook €500 uitgeven zonder het te voelen op mijn bankrekening. Willen is een andere zaak!

De tour was inderdaad leuk om te zien. Deathproxy leek opnieuw vragen te stellen waarbij ze toch wat meer moesten nadenken.
Ik ben benieuwd wanneer ze blogs etc gaan delen over het verhaal, het geloof, crafting,.. Hopelijk laten ze zich nu voldoende horen en blijven ze transparant over waaraan ze werken.

Blijkt nu dat ze in juni via de website nog extra rewards zullen geven voor backers die met paypal etc willen betalen.
Kickstarter backers krijgen beide, AOC-site backers krijgen enkel de laatste. Voor ons dus wel een voordeel aangezien we misschien toch nog extra's krijgen. Er zullen geen nieuwe stretch goals komen, enkel backer extra's. Bv freehold statue, boat skin,..
Geinig, we zitten er op dezelfde manier in blijkbaar.

Wat betreft de juni inschrijf mogelijkheden, helemaal prima. Op het forum zijn er wat klachten over maar de positieve reacties overheersen. Ik vind het top, zo kunnen de gebruikers van landen zonder Kickstarter of diegenen zonder CC zich tenminste ook inschrijven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SoulsOnFire

SoulsOnFire

My soul is on fireee...

Ngangatar schreef op zondag 4 juni 2017 @ 12:31:
[...]

Geinig, we zitten er op dezelfde manier in blijkbaar.

Wat betreft de juni inschrijf mogelijkheden, helemaal prima. Op het forum zijn er wat klachten over maar de positieve reacties overheersen. Ik vind het top, zo kunnen de gebruikers van landen zonder Kickstarter of diegenen zonder CC zich tenminste ook inschrijven.
& dat geeft ons de kans op extra's die we eerder niet verwacht hadden. Mooi meegenomen denk ik zo! Ben je actief op het officieel forum?

learning every day.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

SoulsOnFire schreef op zondag 4 juni 2017 @ 18:44:
[...]

& dat geeft ons de kans op extra's die we eerder niet verwacht hadden. Mooi meegenomen denk ik zo! Ben je actief op het officieel forum?
Wanneer je lezen actief noemt, ja dan wel :). Ik heb er pas 1 of 2 keer gepost maar lees feitelijk wel alle topics eens in de 2-3 dagen.

Op Discord zijn er ook veel gesprekken gaande.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Er komen, zoals verwacht, minder streams nu de kickstarter er op zit.

Info van Ashes:

Hey all! Now that our successful Kickstarter has ended, we are transitioning to a twice-monthly livestream schedule on Twitch. Our livestreams this month will be the following days/times:
June 16, 2017 3:00 PM PDT / 6:00 PM EDT / 10:00 PM UTC / 8:00 AM AEC [June 17, 2017]
June 30, 2017 12:00 PM PDT / 3:00 PM EDT / 7:00 PM UTC / 5:00 AM AEC [July 1, 2017]
We hope that you will join us on our official Twitch streams but if you can't, they will be recorded and posted to YouTube for you to watch at your leisure.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Morgenavond weer een stream, fijn. Best wel even wennen na 3 streams per week een maand lang naar 1 stream in de 2 weken...

Ben benieuwd wat de mannen te melden hebben, naast het feit dat ze flink aan het investeren zijn in nieuw personeel voor bepaalde aspecten van het spel. Vooral de rol van Scandizzo zal een belangrijke zijn aangezien het economische model van een game bepalend is voor het succes.

Nieuw aangenomen namen en info:

Intrepid Studios has hired four new staff for its ambitious MMO Ashes of Creation, whose experience covers practically the entire history of online RPGs - from EveryQuest and Planetside right up to H1Z1.

Kevin McPherson and Akil Hooper both worked on EverQuest and its sequel at Sony Online Entertainment. McPherson also worked on Planetside and Planetside 2, while Hooper moved to Obsidian to work on Fallout: New Vegas. They join the San Diego-based company as lead programmer and lead technical designer, respectively.

Mat Broome also worked on EverQuest and Planetside 2, and continued to gain experience in online games with DC Universe Online and H1Z1. He will join Intrepid as senior character artist.

Rocco Scandizzo will be Ashes of Creation's lead economic designer, to which he will bring both academic experience (a Ph.D. in Economics) as well as 20 years experience in the games industry. In that time, Scandizzo was managing director of Psyop Games, director of franchise and license development at Activision, and director of strategic growth at Vivendi Games.

Even before these hires, Intrepid Studios was composed of talent from the teams responsible for EverQuest and Planetside franchises. In its pitch on Kickstarter, Intrepid said that Ashes of Creation has enough "private backing" to produce a "core viable product."

"What Kickstarter will allow us to do is expand our scope and give our team flexibility and room to breathe," the company said. "To really give us the opportunity to create exactly what we want. Crowdfunding also allows us to connect directly with the players most invested in our success.

"Game design is inherently risky, and Massively Multiplayer Role Playing Games are probably the most challenging genre in the industry. We are a team of veterans who are aware of and have lived through these challenges, and we're coming at this project with the kind of expertise that allows us to mitigate and manage them. More importantly, we see this project as a way for us to 'do it right.'"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dylan_R
Ik vind het wel mooi dat ze allemaal devs van everquest bij elkaar halen. Hun hebben toch iets moois neergezet. Ik hoop dat ze het nog is kunnen.

[ Voor 13% gewijzigd door Dylan_R op 16-06-2017 10:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SoulsOnFire

SoulsOnFire

My soul is on fireee...

Ik kan spijtig genoeg niet kijken, moet werken tot morgenvroeg 7 uur. :(
Het is inderdaad wennen als je de vele streams gewoon bent. Op Reddit is het ook vrij rustig nu door het gebrek aan nieuwe content.
Hopelijk geven ze ons nu genoeg om terug een twee-tal weken over na te denken.

Ikzelf heb geen ervaring met Everquest maar ik hoor eigenlijk niks dan positieve zaken. Behalve dat het een grindfest was waarbij meerdere accounts handig waren. Ik speel toch liever hardcore-grind games dan bv WOW waar je op een maand max level bent.

learning every day.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Een grindfest gaat het gelukkig niet worden, ze hebben al aangegeven dat ze dat niet willen. Het mooie is natuurlijk dat men inmiddels 15 jaar verder is en in een snel ontwikkelende markt geeft dit een goed voortschrijdend inzicht.

Ok waar ging de video over?
  • Het begint ermee dat men bij de ijscowagen buiten een berg ijs is gaan halen van ons geld hehehe, klasse mannen. Enjoy it. Om vervolgens een studio rondje te maken met wat screens waar men aan het werk is. Bacon maakt samen met een collega rocks, klinkt lekker onbelangrijk maar dit soort veel voorkomende items maken of breken de spelers ervaring.
  • Een stukje Character design.
  • Speciale aandacht voor de bekers op de buro's ;).
  • Stukje spawn techniek, niet alleen mobs maar ook een forrest zoals bij een node development.
  • Zo te zien zijn de planten flink gegroeid of hebben ze er een stel gekocht :).
Ok, back to the stream ipv de rondgang.
  • 20 Juni gaat de store open op de website voor mensen die extra willen bestellen of niet de kans hebben gehad.
  • Men bouwt een nieuwe omgeving en geeft daar concept art van monsters van. De mob look en feel bevalt mij persoonlijk wel. Muchos!
  • Boss concept art van die omgeving.
  • Caravans zijn cruciaal in de game. Voor ontwikkelen steden, onderhouden er van (meerdere aspecten) en natuurlijk een groot gedeelte PvP.
  • Vraagje uit twitch of er ook mountains etc zijn. Antwoord is dat er gigantisch diversiteit is qua omgeving, mobs en allemaal met een hoog fantasy gehalte.
  • Wanneer kies je je eerste en 2e class? !e voor het spelen, 2e tijdens levelling.
  • Accounts zijn niet serverlocked.
  • Wat is de relatie tussen guilds en castles? Antwoord: ze zijn losstaand van elkaar. Castles zijn een stuk battleground waar dus meeredere guilds komen welke daar willen pvp-en.
  • Zullen er andere humanoid races zijn welke niet playable zijn? Ja.
  • Wat mogen we verwachten van healing en support spells. Antwoord: Het antwoord is te groot, ook hier is een grote diversiteit uiteraard. Healers en support zullen actief mee moeten spelen qua positionering. Stilstaan en healen vanuit achteruit is er niet meer bij.
  • Is er class specific armor: Nog niet. Wel Role based, niet class.
  • Zullen er 1 of a kind server uniques zijn? Ja! Legendaries en dergelijke zullen niet voor iedereen beschikbaar zijn en overal droppen.
  • Zullen Ashes support sites voor characters toegestaan zijn? Men moet daar nog over nadenken maar wil dat feitelijk op de eigen site hebben.
  • Breeding komt voor in de game als onderdeel van animal husbandry.
Backergoals op de website: (iedere kickstarter backer krijgt dit ook automatisch.
  • Founders dance. Dance emoticon.
  • Freehold furniture set.
  • Portable party: small cooldown item voor celebrations zols firework etc.
  • Backer only interface. Oftewel een skin voor backers.
  • Host voor Parlor game voor backers.
  • Backer only ship skin. Dus ja, er komen schepen.
  • Freehold personal statue. (een character replica ;))
  • Wand of many things. De wand kan gebruikt worden om dingen te targetten en de cosmetics van datgene of diegene zal dan tijdelijk veranderd worden.
Nog wat Twitch vragen:
  • To what extend will be religion be. Om een augment te kunnen gebruiken zul je een ability op moeten geven. Oftewel religion is volkomen vrij, je hoeft het niet te gebruiken.
  • Komt er dual wielding? Yup, alles kun je dualwielden wat er maar singlehanded is, behalve 2 shields :).
  • Komen er squirl pets? Wellicht pets die er op lijken, er komen overigens oko battle pets.
  • Komen er puzzles? Yup, maar het zal overal anders aanvoelen en natuurlijk. Geen standaard werk.
  • Komt er gunpowder? Nope. Ashes is magic driven, niet guns based.
Thats all folks. Tot 30 juni.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Zijn er al spelers welke aan het kijken zijn welk en wat voor soort guild ze willen gaan joinen?
PvE, PvP, PvX?
Hardcore of juist casual?
NL of ook engels omdat de animo nog niet hoog lijkt op de NL fora?

Ik ben nu een beetje aan het verkennen en ben benieuwd of anderen hier al over nadenken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylan_R
Ik moet eerlijk zeggen dat ik daar nog niet mee bezig ben. Ik heb wel een club vrienden gemaakt in de discord waarmee ik nu in een prive discord zit. Maar of daar een guild uitkomt? Denk et niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Dylan_R schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 12:52:
Ik moet eerlijk zeggen dat ik daar nog niet mee bezig ben. Ik heb wel een club vrienden gemaakt in de discord waarmee ik nu in een prive discord zit. Maar of daar een guild uitkomt? Denk et niet.
Ik heb me aangemeld bij Alpha Revolver waar een paar relaxte wat oudere gasten zitten welke dit gaan spelen, ze hebben daar nu een man of 5 minimaal zitten welke in de beta en alpha al toegang hebben.

Wel leuk om soms alvast een beetje over de game te praten.

Vanavond weer een stream meen ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Deze keer geen samenvatting, ik zat lekker op discord met maten terwijl de stream er was en had geen tijd om mee te typen. Daarnaast was er ook erg veel info, het is veel makkelijker om gewoon even te kijken, zeer de moeite waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylan_R
Here is the VOD:
https://www.twitch.tv/videos/155596524

Vod is verwijderd door geen partnership (30 dagen)

[ Voor 35% gewijzigd door Dylan_R op 21-10-2018 15:29 . Reden: Informatie niet meer beschikbaar ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mickroz
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02-05 16:50

Mickroz

Mickroz#2491

Heb vandaag een uitnodiging gekregen om Alpha 1 Fase 1 te testen :D
Ben wel benieuwd, ik heb het nieuws rondom AoC niet echt meer gevolgd de laatste tijd.

Steam-Twitch-YouTube-Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylan_R
Mickroz schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 17:59:
Heb vandaag een uitnodiging gekregen om Alpha 1 Fase 1 te testen :D
Ben wel benieuwd, ik heb het nieuws rondom AoC niet echt meer gevolgd de laatste tijd.
Ik heb het inderdaad ook geprobeerd. En ik moet zeggen qua optimalisatie had ik niet verwacht dat het zo fluid zou lopen. Ik vind de spell animaties wel echt super tof.

Maar goed we moeten het nog zien met 1000+ man in siege combat.

[ Voor 36% gewijzigd door Dylan_R op 21-10-2018 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mickroz

Mickroz

Mickroz#2491

Ja, grafisch zag het er inderdaad fluid uit, alleen vond ik links/rechts draaien wat beperkt?
Ik ben niet zo van de battle royale games, al vond ik het wel tof opgezet zo.
En zat je nou gelijk in een team of niet?
Want ik zag van maar 3 ander spelers de naam ingame, heb ff snel 2 potjes gespeeld, vanavond nog even aanslingeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mickroz

Mickroz

Mickroz#2491

Je moet wel heel geduldig zijn zeg, heb pas 2 potjes gespeeld in 1,5 uur tijd ofzo...
Maar je doet weinig tegen mages en archers als je melee bent...had eindelijk een beetje gear, kom ik een full leveled archer tegen :P volgende potje ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 403231

Ngangatar schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 14:17:
• Men wil niet dat de game als PvE of PvP wordt gezien, het loopt in elkaar over qua ontwikkeling zowel in characters als in omgeving. Zoals DeathsProxy mooi omschrijft, PvX.
Je wordt geforceerd in PvP (trade carvan) dus mijn inziens gewoon duidelijk een PvP game... en heb ik dus al geen interesse meer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylan_R
Anoniem: 403231 schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 16:21:
[...]

Je wordt geforceerd in PvP (trade carvan) dus mijn inziens gewoon duidelijk een PvP game... en heb ik dus al geen interesse meer in.
Ashes is a PVX game, there are no separate PVE/PVP/RP servers. Everyone exists in a base unflagged state. If you initiate combat on someone you start the flagging mechanic. There are pvp areas, but you are always given the option to leave them if you dont want to participate. However, there are anti-ganking mechanics in place for open world, but nowhere is truly safe but inside your house.

Dus ja pvp is wel een grote factor. Ben dus bang dat het niet in je smaak zal vallen :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 403231

Dylan_R schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 22:01:
[...]

Ashes is a PVX game, there are no separate PVE/PVP/RP servers. Everyone exists in a base unflagged state. If you initiate combat on someone you start the flagging mechanic. There are pvp areas, but you are always given the option to leave them if you dont want to participate. However, there are anti-ganking mechanics in place for open world, but nowhere is truly safe but inside your house.

Dus ja pvp is wel een grote factor. Ben dus bang dat het niet in je smaak zal vallen :>
Prima dat het een PvP game wil zijn. Al zijn er de laatste tijd wel heel erg veel PvP titels uitgekomen of nog in de maak.

Wat mij enigsinds tegenstaat aan AoC is hoe de devs PvE content zoals dungeons promoten... Maar om bij die PvE content te komen moet je wel eerst geforceerd PvP doen.

Misschien zit ik er helemaal naast maar persoonlijk zou het mij niet verbazen als AoC het niet gaat redden. AoC probeert nu alles te doen, zowel PvP als PvE wat zou kunnen betekenen dat AoC tussen wal en schip beland. PvE raiders/dungeon runners zullen het wellicht af laten weten door het verplichte PvP gedeelte en de PvP krijgen geen "hardcore"/ volwaardige PvP ervaring omdat AoC probeerd PvE'ers aan zich te binden.

[ Voor 0% gewijzigd door Anoniem: 403231 op 22-10-2018 23:06 . Reden: Typos ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Anoniem: 403231 schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 23:05:
[...]

Prima dat het een PvP game wil zijn. Al zijn er de laatste tijd wel heel erg veel PvP titels uitgekomen of nog in de maak.

Wat mij enigsinds tegenstaat aan AoC is hoe de devs PvE content zoals dungeons promoten... Maar om bij die PvE content te komen moet je wel eerst geforceerd PvP doen.

Misschien zit ik er helemaal naast maar persoonlijk zou het mij niet verbazen als AoC het niet gaat redden. AoC probeert nu alles te doen, zowel PvP als PvE wat zou kunnen betekenen dat AoC tussen wal en schip beland. PvE raiders/dungeon runners zullen het wellicht af laten weten door het verplichte PvP gedeelte en de PvP krijgen geen "hardcore"/ volwaardige PvP ervaring omdat AoC probeerd PvE'ers aan zich te binden.
Je reageerde op een post van anderhalf jaar geleden, toen het spel net in ontwikkeling was.

En ja, PVP is een belangrijk iets in AoC maar er is zeer veel PvE content. Het zal echter geen wow ervaring ofzo worden ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiblerBE
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18-04 13:51
Ik kwam vandaag toevallig deze tegen

https://ashesofcreation.com/apocalypse

Ze hebben een gratis battle royale modus gemaakt om de pvp van het spel te testen. Deze is gratis te downloaden en te spelen. Zo kan je al een gevoel krijgen van het spel als het ooit dit jaar nog uit komt.

[YouTube: Ashes of Creation: Apocalypse Gameplay - No Commentary]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dhrax
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01:06

Dhrax

Prog Lord

Ooit een veelbelovend project maar dit gaat niet meer goedkomen helaas ...
De focus ligt nu op snel iets uitbrengen voor de massa. Erg jammer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19:50
Dhrax schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 15:40:
Ooit een veelbelovend project maar dit gaat niet meer goedkomen helaas ...
De focus ligt nu op snel iets uitbrengen voor de massa. Erg jammer
Dit gevoel heb ik ook. De aandacht voor de MMO zelf lijkt verwaterd. Er is geld geroken lijkt het, en de oorspronkelijke visie om een grootse MMO te maken, terug naar de roots van het genre, lijkt nog weinig van over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BJBoes
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 06-03 20:56
beetje jammer deze reacties mensen. de ambitie is er nog steeds.
ik heb met sharif gespeeld ten tijde van archeage, AOC was zijn directe respons na het exploiteren van Trion hier in europe en noord amerika.

die exploitatie was zo vreselijk slecht dat hij zei dit moet anders. en dat gaat ook gebeuren. er is direct bij de anouncement van de game gemeld dat er nog niets was, het een lange tijd gaat duren voor de game er is! en realistich gezien de game niet eerder het levens licht zou zien als eind 2019 of 2de kwartaal 2020.

zover ik weet is het dat nog niet, en is de ontwikkeling nog altijd precies op tijd en nog steeds niet vertraagd!
Dat deze reacties nu komen snap ik enigzins want, de game was direct bij eerste ontwikkeling al aangekondigd. Iets wat niet veel studios doen, en meestal pas iets melden over een game als er iets speelbaars is! Voor AOC was er alleen wat artwork beschikbaar tijdens de aankondiging, dus dat het lang duurt snap ik wel. Het is naar mijn idee in iedergeval geen 2de starcitizen .... daar ken ik steve ook te goed voor .... zo zit hij niet in elkaar!

Ik zeg wacht nog ff tot het einde van het jaar! dan moet er tenminste een speelbare beta zijn naar mijn idee. ik verwacht de release niet eerder dan eind volgend jaar! ( met dus inmiddels bij veel ontwikkelaars het half jaar uitstel )

als je heel diep over iets nadenkt dan kom je altijd uit op iets wat niet klopt. Doe maar is klopt altijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaelos
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14-05 13:05
wow al bijna een jaar geen post over AoC :o

hier een update video YouTube: Ashes Of Creation MMORPG - Huge Progress & New Gameplay 2020

Z790, 4070Ti, 13600K, 32gb DDR5 6200mhz, Samsung 980pro 2TB, Scythe Mugen rev C , Corsair 4000D airflow | Seat Leon Cupra 300 ST 4DRIVE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thompson
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 00:45

Thompson

Beeromaniac

Ik stuitte laatst per toeval op dit filmpje; Genuinely The Most Exciting Upcoming MMORPG - Ashes Of Creation

De beelden die ik daar zie en de uitleg die erbij wordt gegeven, wow! Lijkt me echt super gaaf.
Nou ben ik me dus pas sinds heel kort een beetje aan het inlezen over dit spel. Ondanks dat dit topic hier heel erg dood is toch wat hoop dat hier misschien mensen zijn die zich er al wat meer in verdiept hebben en van de huidige status van het spel weten?

Beeromaniac

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vortigen
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 13-05 12:12
Thompson schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 14:38:
Ik stuitte laatst per toeval op dit filmpje; Genuinely The Most Exciting Upcoming MMORPG - Ashes Of Creation

De beelden die ik daar zie en de uitleg die erbij wordt gegeven, wow! Lijkt me echt super gaaf.
Nou ben ik me dus pas sinds heel kort een beetje aan het inlezen over dit spel. Ondanks dat dit topic hier heel erg dood is toch wat hoop dat hier misschien mensen zijn die zich er al wat meer in verdiept hebben en van de huidige status van het spel weten?
Toevallig heb ik die video van Lazepeon net bekeken en ik moet zeggen, het stemt mij positief!

Ik volg AOC al een tijdje (net zoals andere aankomende MMO's) en het heeft het meeste potentieel voor zover ik nu kan zien.
Ben geen KS backer en heb ook geen pre order pack gekocht dus weet net zoveel/weinig als jij over het spel :)

Maar mocht iemand meer info hebben dan lees ik dat ook heel graag.

Voor nu spendeer ik er nog geen geld aan. Heb dat in het verleden bij andere MMO's wel gedaan en dat is niet altijd even goed uitgepakt. (looking at you Star Citizen...)

De goedkoopste pre order pack is al 75 US Dollar (met toegang tot een toekomstige Beta 2 fase, twee maanden gametime en wat cosmetische dingetjes) en dat vind ik een flink bedrag voor iets wat naar verwachting in 2022 uitkomt.

Ik blijf het gewoon rustig volgen :Y

We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BJBoes
ik volg AoC al een jaar of 4 nu net naar de kickstarter!

Ik ken stefan sharif de laatste game die hij zelf speelde was archeage ( hij zat in de guild van onze rivalen ), helaas net als veel andere aziatische games die gewesternized zijn een uitblinker in P2W!! Tis dood zonde want het concept van de game was briljant! Helaas uitgemelkt door de uitgever(s) en de aandeelhouders!!

Stefan was het zat heeft de game de rug gewezen en is toen het AoC project gestart! Wat velen van ons niet wisten is dat Stefan vrij jong is gaan rentenieren, t was dan ook een makkie voor hem om te zeggen "ik maak mijn eigen MMO, en run hem voor de players!"

Inmiddels heeft de game wel wat commentaar gehad. Zo zijn er in europa niet echt hele goede uitgevers die hun handen willen branden aan wat in principe een "unastablished game developer" is!! En daar boven op ervaring of de middelen hebben een dergelijke game met deze omvang te managen/hosten! Dit heeft geresulteerd in een publisher die niet zo goed te boek staat in de vorm van My.com! Iets wat niet in goede aarde viel bij veel van de community! Inmiddels is die brand weer geblust na dat naar buiten kwam wat de exacte deal is tussen intrepid studios en My.com. ( t komt hier op neer dat My.com niets te zeggen heeft over de game of development daarvan, alles ligt bij Sharif en blijft bij Sharif! dus P2W uit en game word gemaakt voor de gamers!! )

Ook heeft de game wat kritiek gehad vanwege het aanhouden van de battle Royale alpha waar groots op in werd gezet! Gezien de movement van characters tijdens het begin van development nog al houterig over kwam, en eigenlijk niet heel vloeiende gameplay vertoonde. Valt nu inmiddels uit te leggen waarom men hierop inzette! T was met name om aan character movement en vloeiende gameplay elementen te werken ( jeej PVP )! de combinatie om naast action based ook tap target skills te gebruiken pakt nu redelijk goed uit. De game heeft dan ook zeker voor uitgang geboekt in de afgelopen periode!

Waar eerder dus van de full force development was afgestapt om aan bepaalde elementen te kunnen werken. Kunnen we inmiddels zeggen dat de development op de gehele game inmiddels een vogelvlucht aan t nemen is! Er worden geen sprongetjes meer gemaakt maar hele grote sprongen tegelijk, t zal mij dan ook niet verbazen dat er misschien aan t einde van t jaar wel is een eerste voorzichtige beta kan worden opgetekend!

kortom waar ik eerder de hoop al verloren had dat we de game voor 2022 te zien zouden krijgen begin ik wel weer hoop te krijgen voor een 2021 release zeg maar!

als je heel diep over iets nadenkt dan kom je altijd uit op iets wat niet klopt. Doe maar is klopt altijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-05 14:44
BJBoes schreef op maandag 27 juli 2020 @ 12:20:
ik volg AoC al een jaar of 4 nu net naar de kickstarter!

Ik ken stefan sharif de laatste game die hij zelf speelde was archeage ( hij zat in de guild van onze rivalen ), helaas net als veel andere aziatische games die gewesternized zijn een uitblinker in P2W!! Tis dood zonde want het concept van de game was briljant! Helaas uitgemelkt door de uitgever(s) en de aandeelhouders!!

Stefan was het zat heeft de game de rug gewezen en is toen het AoC project gestart! Wat velen van ons niet wisten is dat Stefan vrij jong is gaan rentenieren, t was dan ook een makkie voor hem om te zeggen "ik maak mijn eigen MMO, en run hem voor de players!"

Inmiddels heeft de game wel wat commentaar gehad. Zo zijn er in europa niet echt hele goede uitgevers die hun handen willen branden aan wat in principe een "unastablished game developer" is!! En daar boven op ervaring of de middelen hebben een dergelijke game met deze omvang te managen/hosten! Dit heeft geresulteerd in een publisher die niet zo goed te boek staat in de vorm van My.com! Iets wat niet in goede aarde viel bij veel van de community! Inmiddels is die brand weer geblust na dat naar buiten kwam wat de exacte deal is tussen intrepid studios en My.com. ( t komt hier op neer dat My.com niets te zeggen heeft over de game of development daarvan, alles ligt bij Sharif en blijft bij Sharif! dus P2W uit en game word gemaakt voor de gamers!! )

Ook heeft de game wat kritiek gehad vanwege het aanhouden van de battle Royale alpha waar groots op in werd gezet! Gezien de movement van characters tijdens het begin van development nog al houterig over kwam, en eigenlijk niet heel vloeiende gameplay vertoonde. Valt nu inmiddels uit te leggen waarom men hierop inzette! T was met name om aan character movement en vloeiende gameplay elementen te werken ( jeej PVP )! de combinatie om naast action based ook tap target skills te gebruiken pakt nu redelijk goed uit. De game heeft dan ook zeker voor uitgang geboekt in de afgelopen periode!

Waar eerder dus van de full force development was afgestapt om aan bepaalde elementen te kunnen werken. Kunnen we inmiddels zeggen dat de development op de gehele game inmiddels een vogelvlucht aan t nemen is! Er worden geen sprongetjes meer gemaakt maar hele grote sprongen tegelijk, t zal mij dan ook niet verbazen dat er misschien aan t einde van t jaar wel is een eerste voorzichtige beta kan worden opgetekend!

kortom waar ik eerder de hoop al verloren had dat we de game voor 2022 te zien zouden krijgen begin ik wel weer hoop te krijgen voor een 2021 release zeg maar!
Je bekijkt het wel erg door "rose-tinted glasses", en als je werkelijk denkt dat games gemaakt worden "voor de speler" dan heb je denk ik een iets te mooi beeld van game development en publishers.
Als realist zie ik hier een onervaren dev team dat iets neer wou zetten wat ver buiten hun mogelijkheid ligt, ik durf met redelijke zekerheid te zeggen dat deze game nooit een succes zal worden.

[ Voor 3% gewijzigd door unfor op 27-07-2020 12:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BJBoes
unfor schreef op maandag 27 juli 2020 @ 12:45:
[...]

Je bekijkt het wel erg door "rose-tinted glasses", en als je werkelijk denkt dat games gemaakt worden "voor de speler" dan heb je denk ik een iets te mooi beeld van game development en publishers.
Als realist zie ik hier een onervaren dev team dat iets neer wou zetten wat ver buiten hun mogelijkheid ligt, ik durf met redelijke zekerheid te zeggen dat deze game nooit een succes zal worden.
Misschien wel maar zoals ik aangaf ik ken Stefan, hij is en zal altijd eerst een gamer blijven!! intrepid is ook een independant game developer! zijn eigen game studio puur opgericht om AoC te maken! Stefan kennende zal hij er dus alles aan doen om het bedrijf zoveel mogelijk "aandeelhouder vrij" te houden!

nogmaals deze gast is een game studio begonnen puur omdat hij het zat was continu weer teleurgesteld te worden! Om het geld hoeft hij het niet te doen, hij is al "set for life" t gaat em dus puur om het gamen! En geloof me zodra de game "af" is, staat ie zelf als eerst in de game wereld om er is lekker op los te hakken!! zoe is ie dan ook wel weer! ( hij speeld met name high conflict servers want tis een fanatiekelingetje!! )

Ik begrijp je relaas ... maar in dit geval meen ik toch echt wat ik zeg ... tis een game voor de gamers!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-05 14:44
BJBoes schreef op maandag 27 juli 2020 @ 12:56:
[...]

Misschien wel maar zoals ik aangaf ik ken Stefan, hij is en zal altijd eerst een gamer blijven!! intrepid is ook een independant game developer! zijn eigen game studio puur opgericht om AoC te maken! Stefan kennende zal hij er dus alles aan doen om het bedrijf zoveel mogelijk "aandeelhouder vrij" te houden!

nogmaals deze gast is een game studio begonnen puur omdat hij het zat was continu weer teleurgesteld te worden! Om het geld hoeft hij het niet te doen, hij is al "set for life" t gaat em dus puur om het gamen! En geloof me zodra de game "af" is, staat ie zelf als eerst in de game wereld om er is lekker op los te hakken!! zoe is ie dan ook wel weer! ( hij speeld met name high conflict servers want tis een fanatiekelingetje!! )

Ik begrijp je relaas ... maar in dit geval meen ik toch echt wat ik zeg ... tis een game voor de gamers!!
Ik snap dat je dat graag wilt geloven, maar als je je gezonde verstand gebruikt dan snap je ook wel dat wat je schrijft niet een realistisch beeld is.
Een gezonde dosis scepticisme is niks mis mee.

Ben deze video nu aan het kijken en omschrijft ook wel wat ik denk, when something looks too good to be true it usually is.
[YouTube: Ashes Of Creation - Just Became "THE" Hype MMORPG - 2020]

[ Voor 11% gewijzigd door unfor op 27-07-2020 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BJBoes
unfor schreef op maandag 27 juli 2020 @ 13:01:
[...]

Ik snap dat je dat graag wilt geloven, maar als je je gezonde verstand gebruikt dan snap je ook wel dat wat je schrijft niet een realistisch beeld is.
Een gezonde dosis scepticisme is niks mis mee.
jij een mening ik een mening! Ik geef het "goede hoop" een stuk beter dan ik van menig tripple A developer tegenwoordig heb!! zo heb ik in de laatste jaren Rockstar, Actiblizard en al veel langer EA op mijn shit list staan waar ik uberhaupt geen titels meer van koop! Mits ze ergens in een budget bak voor 5 euro zijn te vissen! ( ook subs van deze developers laat ik links liggen zoals een Bioware! )

De verdien modellen die gehanteerd worden door boven genoemde zijn mijn inziens niet om aan te zien!!! ( om van te kotsen zeg maar ) echt recent is daarbij R* bij gekomen een spel uitbrengen op 3 generatie consoles is een uitmelk prestatie van jewelster!!

Bravo daarvoor, maar mij vang je daar niet meer mee! sterker nog ik loop zover mogelijk bij je vandaan! ( ik heb nog nooit een sharkcard gekocht en ben ook niet van plan dit ooit te doen ). Deze developers maken gamen op dit moment kapot! Er was een tijd waarin ik de gebroeders houser ( inmiddels is er nog maar 1 over ) op een voetstuk had staan! Die tijd is weg, het bedrijf is net als veel anderen ten prooi gevallen aan aandeelhouders!

Eender met blizzard er was een tijd dat een "ghostcrawler" mij "nieuws" kwam melden waar ik boven op zat! Nieuws vandaag de dag is "we honoreren de kritiek van China, en zwichten voor hen gezien onze afzet markt en daarbij onze inkomsten" ( ok dan wel weer politiek met een veel mooier perspraat waarbij om de hete brei word heen gepraat ). En teksten "o ja om onze winst veilig te stellen ontslaan we 800 mensen!" ( ook hier weer een mooi perspraatje om uit te leggen dat het "noodzakelijk is"!! noodzaak mijn achterste!!! Ging maar om 1 ding de centen van de aandeelhouders!!

Als independant game studio heb ik dus een veel hogere pet op van Intrepid!! Dat klinkt jouw dan misschien gek in de oren! Mij doet et goed te zien dat dit soort mensen het in iedergeval probeerd! Overigens begin nu niet weer over starcitizens als voorbeeld, dit is echt een heel slecht voorbeeld. Chris Roberts staat er om bekend moeite te hebben met zaken afmaken, Ik kan mij op een gegeven moment een project voor de geest halen bij microsoft genaamd 'Freelancer' geweldig spel!! Maar aan t einde afgeraffeld omdat Microsoft het zat was IVM de development tijd! Roberts had toen al het idee een starcitizen van freelancer te bouwen, en was echt hard op weg! Sterker nog het spel heeft een hele hoge mod community gekent met privat gehoste servers en daarnaast schepen/sterren stelsels en ja ook player operated stations!!! Dus starcitizen is een heel heeeel slecht voorbeeld Chris weet gewoon niet hoe die zaken moet afmaken!!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TTLCrazy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:52

TTLCrazy

Listen to Frankie

Thompson schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 14:38:

Ik heb hetzelfde filmpje gezien en aan de hand daarvan best enthousiast geworden. Heel even flitste door mij heen om een supporter pack te kopen maar ben in het verleden al te vaak teleurgesteld om daar nog aan mee te doen. Ik hoop op het beste maar bereid me voor op het slechtste :)

just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vortigen
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 13-05 12:12
TTLCrazy schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 10:54:
[...]

Ik heb hetzelfde filmpje gezien en aan de hand daarvan best enthousiast geworden. Heel even flitste door mij heen om een supporter pack te kopen maar ben in het verleden al te vaak teleurgesteld om daar nog aan mee te doen. Ik hoop op het beste maar bereid me voor op het slechtste :)
Ik heb precies hetzelfde :)

Het ziet eruit als een werkelijk fantastische MMO met dit keer een MMO veteraan aan het roer. En dan ook nog één met t geld om het waar te maken.

Maar er kan nog zoveel mis gaan. MMO's zijn blijkbaar complex om te maken.

Desalniettemin ben ik voorzichtig positief.
Al zou maar de helft van wat ze willen bij release er in zitten, dan is het alsnog een game die ik zou proberen.

We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• invine
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13-05 11:38
TTLCrazy schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 10:54:
[...]

Je omschrijft precies mijn gedachten nadat ik net dat filmpje gekeken had toen een vriend mij attendeerde op deze game :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fitznl
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 21-03 15:46
Even een hele laag stof wegvegen. De laatste tijd zie ik ineens op youtube veel update filmpjes voorbij komen. Ook lazypeon heeft er weer tijd voor vrijgemaakt.

Heb een vraag. Zoals bij meerdere games in ontwikkeling kun je bij AoC ook pakketten kopen waarmee je toegang koopt voor alpha en beta testrondes. En uiteraard ingame goodies. Bij AoC wisselt de inhoud van de pakketten (als ik het goed lees op de site) om de zoveel tijd.

Is dit hetzelfde als bijvoorbeeld bij Star Cit. Dat als je een pakket koopt je de inhoud tzt bij release ingame ook kunt gebruiken? Komen de items in de pre release pakketten ook in de ingame shop of juist net niet om ze uniek te maken.

Op dit moment wordt https://ashesofcreation.c...05-the-road-to-desolation een nieuwe inhoud van een pre release pakket bekend gemaakt. Maar het zal nog best lang duren voor het spel uitkomt, test alpha 2, beta 1 en beta 2 moeten allemaal nog plaatsvinden.

Persoonlijk vind ik het thema van dit pakket mooi, maar stel over een jaar of zo komt er nog een mooier item voorbij. Als je het The Road to Desolation pakket koopt zijn de items dan later ingame te gebruiken bij release en stel er komt later een pre release pakket voorbij met nog mooiere items (altijd een mogelijkheid) moet je dan dat pakket (diepe zucht) ook kopen en kun je dan de items uit beide pakketten ooit bij de echte release gebruiken. Waardoor je dan dubbele gametijd en ingamevaluta krijgt?

Alvast bedankt degene die de moeite neemt te reageren.

Inmiddels ook op reddit door iemand anders gesteld:
https://www.reddit.com/r/...preorder_packs_come_back/

Antwoord is dus het is inderdaad eenmalig en uniek en dus gokken met best wel behoorlijk wat geld of er niets beters voorbij zal komen. Jammer, maar als je dus belangstelling hebt beter wachten tot alpha 2 voorbij is en misschien zelfs beta 1 is aangekondigd, zodat je tenminste weet dat release echt waar zal plaatsvinden ooit.

[ Voor 13% gewijzigd door fitznl op 12-04-2022 16:37 . Reden: update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:10

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Bij mij in mijn WoW guild is men ook aan het wachten op Ashes of Creation, wat *de* mmorpg moet gaan worden. Prachtige concepten, prachtige graphics.

Maar mijn guildies, spelend op een PVE server in een MMORPG met tab-targeting... :')

Volgens mij snappen ze niet helemaal dat AoC een full-PvP game is en gedoemd is te falen, zoals alle full PvPV games. Volgens mij zijn ze er nog niet helemaal uit of het tab-targeted wordt of action-based of een hybrid waarin action-based beloond wordt met extra dps ofzo.

Eindresultaat zal in ieder geval -zoals altijd- zijn: Een dooie game met alleen PvPers omdat alle PvEers weggejaagd zijn. Er is een reden dat in WoW vrijwel alle PvP servers eindigen met 99-1 faction ratio. Niemand wil bij de losing side zitten immers, want al het gegrief voorkomt dat je normaal de game kan spelen. Nu zal AoC ongetwijfeld allerlei systemen proberen te bedenken om mass-griefing te voorkomen, maar dat is nog nooit een online game gelukt volgens mij. Elk systeem zal maximaal misbruikt worden.

Ik dacht eerst dat het vooral een PvE game zou zijn, maar moet nu helaas afhaken.

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cowamundo
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 28-03 15:27
FunkyTrip schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 23:46:
....
Volgens mij snappen ze niet helemaal dat AoC een full-PvP game is en gedoemd is te falen, zoals alle full PvPV games. Volgens mij zijn ze er nog niet helemaal uit of het tab-targeted wordt of action-based of een hybrid waarin action-based beloond wordt met extra dps ofzo.

Eindresultaat zal in ieder geval -zoals altijd- zijn: Een dooie game met alleen PvPers omdat alle PvEers weggejaagd zijn. Er is een reden dat in WoW vrijwel alle PvP servers eindigen met 99-1 faction ratio. Niemand wil bij de losing side zitten immers, want al het gegrief voorkomt dat je normaal de game kan spelen. Nu zal AoC ongetwijfeld allerlei systemen proberen te bedenken om mass-griefing te voorkomen, maar dat is nog nooit een online game gelukt volgens mij. Elk systeem zal maximaal misbruikt worden.

Ik dacht eerst dat het vooral een PvE game zou zijn, maar moet nu helaas afhaken.
Ashes of Creation is GEEN "full-pvp" maar PvX en om te roepen dat een spel gedoemd is om te falen terwijl het misschien nog wel jaren gaat duren voor het eens uitkomt is wel erg voorbarig.
Ja er zullen vast miljoenen kopieën verkocht worden en dit aantal zal in het begin vast wel gaan afnemen maar
dit is een team die dit spel maakt met passie op de eerste plaats in plaats van stake-holders en geld.

Om misschien wat zorgen over continue verplichte PvP en de voor PvE minded players griefing angs weg te nemen raad ik aan een deel van de zojuist uitgebrachte oktober livestream te kijken:

Zelf heb ik jaren lang Lineage 2 gespeeld waarop deze mechanics op gebaseerd zijn en ik moet zeggen dat ze tot nu toe wel echt goed hebben nagedacht over het verbeteren van dat systeem. Zoals ze zelf aangeven kun je natuurlijk nooit 100% voorkomen dat er loopholes zijn maar het stemt mij wel gerust dat de PvE community niet weggevaagd gaat worden door de PvP community.

Al met al is er nog een lange weg te gaan voor AoC die ik op de voet volg maar tot nu toe is mijn vertrouwen hoog! :9~ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Cowamundo schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 00:00:
Om misschien wat zorgen over continue verplichte PvP en de voor PvE minded players griefing angs weg te nemen raad ik aan een deel van de zojuist uitgebrachte oktober livestream te kijken:

[YouTube: Development Update with Gathering Showcase - 11AM PT Friday, October 28, 2022]
Het is vooral mijn bitterheid hoor ;)
Ik had hoge hoop voor Archeage en speelde het met heel veel plezier de eerste dagen. Tot ik ineens in PvP area terecht kwam en me realiseerde dat je als PvEer gedoemd bent op bepaalde tijdstippen te spelen en de helft van de content te missen omdat je continue gegankt wordt door snellere en betere spelers met betere gear en hogere levels in alle gebieden die er toe doen. Op mijn bootje varen? Leuk. En plots komt daar een boot met high level PvPers en poef, alle enjoyment weg.

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cowamundo
FunkyTrip schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 10:04:
[...]

Het is vooral mijn bitterheid hoor ;)
Ik had hoge hoop voor Archeage en speelde het met heel veel plezier de eerste dagen. Tot ik ineens in PvP area terecht kwam en me realiseerde dat je als PvEer gedoemd bent op bepaalde tijdstippen te spelen en de helft van de content te missen omdat je continue gegankt wordt door snellere en betere spelers met betere gear en hogere levels in alle gebieden die er toe doen. Op mijn bootje varen? Leuk. En plots komt daar een boot met high level PvPers en poef, alle enjoyment weg.
Ze proberen het bij ashes zo in te richten dat er altijd mogelijkheid tot PvP/PK is. Maar dat je wel heel goed moet (blijven) nadenken over wanneer en waarom je bepaalde keuzes maakt. 1 van hun streven is dat alles in het spel “Risk vs Reward” is. Dus ja je kan altijd een PvE speler uit zijn boot of van zijn mount schieten als je wil maar wat levert het je daadwerkelijk op en wat zijn de gevolgen.

Er zullen helaas altijd mensen zijn die de spelervaring van andere expres proberen te verzieken op welke manier dan ook. Daar ontkomt geen enkel spel aan helaas. Dit is ook iets waar gewoon (en hopelijk hard en actief) tegenop getreden gaat worden door de support teams. Wat zal moeten uitwijzen is hoe goed de monitoring dan wel beveiliging is tegen bots, cheaters, item dupes etc. etc.

Zelf heb ik trouwens ook geen 16-20 uur per dag meer om te gamen dus ook ik hoop dat het voor casuals hours nog een erg leuk en speelbaar spel gaat zijn. Maar je moet je gewoon realiseren dan als je niet 24/7 speelt er gewoon bepaalde zaken lastiger te behalen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Voor mij is enable/disable PvP en iedereen loopt door elkaar heen de meest eenvoudige oplossing die iedereen het meeste spelplezier oplevert, maar voor PvP goals zoals sieges en-of gebiedscontrole moet pvp enabled zijn. Dat theoretische gezeik over mensen die hun pve status misbruiken om bepaalde pvp targets te belemmeren is overtrokken en gebeurt zelden. Of op zijn minst 1x op elke 100 griefs.

Als PvPer kun je andere PvPers naar hartelust ganken.
`Immersion` dat je sommige spelers niet kan aanvallen is ook een bullshit argument. Met dat soort immersion is werkelijk helemaal niemand mee bezig.

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cowamundo
Maar door het uitzetten van PvP met een toggle is het hele risk verdwenen. Er komen in AoC ook gebieden zoals delen van de oceaan en mogelijk ook op land waar PvP standaard aan staat. De loot (ook PvE loot) die je in deze gebieden kan vinden is dan ook wel een stuk waardevoller en “beter”.
More risk, more reward!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaelos
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14-05 13:05
damn.. dit topic is zo dood als een pier!

mochten jullie toch info willen, op twitter zijn de devs zeer actief
https://twitter.com/AshesofCreation

Z790, 4070Ti, 13600K, 32gb DDR5 6200mhz, Samsung 980pro 2TB, Scythe Mugen rev C , Corsair 4000D airflow | Seat Leon Cupra 300 ST 4DRIVE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonic
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20:23
Khaelos schreef op maandag 13 maart 2023 @ 04:23:
damn.. dit topic is zo dood als een pier!

mochten jullie toch info willen, op twitter zijn de devs zeer actief
https://twitter.com/AshesofCreation
Denk dat het voor 2025 niet gaat uitkomen :'(

Enige hoop op een waardige opvolger van Dark age of Camelot.

[ Voor 9% gewijzigd door Cyclonic op 13-03-2023 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Cowamundo schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 20:43:
Maar door het uitzetten van PvP met een toggle is het hele risk verdwenen. Er komen in AoC ook gebieden zoals delen van de oceaan en mogelijk ook op land waar PvP standaard aan staat. De loot (ook PvE loot) die je in deze gebieden kan vinden is dan ook wel een stuk waardevoller en “beter”.
More risk, more reward!
Nou, dan verhoog je simpel de loot met x% als je PvP enabled hebt en timmer je mogelijke loopholes zo goed mogelijk dicht. Probleem opgelost. More risk omdat je PvP enabled bent? More reward. Maar iedereen kan nog steeds de hele wereld bezoeken zonder ten prooi te vallen aan de toxische werkelijkheid dat PvP heet.

Dit dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 00:18

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

De video's die zo nu en dan uit komen laten echt toffe dingen zien. Kijk toch steeds meer uit naar deze MMO. Het MOET wanneer het ook uit zal komen een goeie launch worden. Ze kunnen het zich niet veroorloven te slacken denk ik als je het wil maken in de MMO space.

Het is zo tof om te zien wat ze met nodes enzo willen doen.

Ik hoop alleen maar dat het gaat werken.
Kan me niet voorstellen dat elke server leuk zal zijn op deze manier. Hoe vervelend is het als je bijv op Server X ziet en dan bij jou al die nodes in de buurt alleen maar ruk zijn maar bijv bij een server online ziet dat die nodes super vet zijn en alles wat je erin zoekt heeft :P

Maargoed veeels te vroeg om daar druk over te maken maar het word wel een dingetje denk ik.

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

• Kidjuh
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 14-05 15:22
KalOnline had m.i. nog steeds het beste PVP enablement systeem. Je kocht een Assassin mask voor 10k, vervolgens kon je die buiten de steden opzetten en werd je naam voor minimaal 10 minuten rood + op afstand goed te zien.

PSN: Kidjuh

• psychodude
Ricmaniac schreef op donderdag 21 september 2023 @ 23:47:
De video's die zo nu en dan uit komen laten echt toffe dingen zien. Kijk toch steeds meer uit naar deze MMO. Het MOET wanneer het ook uit zal komen een goeie launch worden. Ze kunnen het zich niet veroorloven te slacken denk ik als je het wil maken in de MMO space.

Het is zo tof om te zien wat ze met nodes enzo willen doen.

Ik hoop alleen maar dat het gaat werken.
Kan me niet voorstellen dat elke server leuk zal zijn op deze manier. Hoe vervelend is het als je bijv op Server X ziet en dan bij jou al die nodes in de buurt alleen maar ruk zijn maar bijv bij een server online ziet dat die nodes super vet zijn en alles wat je erin zoekt heeft :P

Maargoed veeels te vroeg om daar druk over te maken maar het word wel een dingetje denk ik.

[YouTube: Development Update with Node Village - 11AM PT Thursday, August 31, 2023]
Op papier klinken veel van de features ontzettend mooi.

Maar ik ben persoonlijk nog lang niet overtuigd van het succes.

Hoewel er stappen gemaakt zijn, voelt veel van hetgeen getoond wordt binnen de development update videos nog zeker niet af. En progress gaat vrij langzaam. Naar waarschijnlijkheid zal het niet voor 2025 zijn voor release hier is. En zelfs dit zal vallen of staan bij feature creep. Langzamerhand is dit ergens een Star Citizen 2.0 in wording.

Daarnaast, valt of staat de gehele ervaring uiteindelijk met concurrent player capacity. Het node systeem gaat alleen echt lekker werken indien de beoogde circa 10k concurrent players per server met een verwachte total player capacity per server van circa 50k spelers om concurrency hoog te houden, een beetje lekker gaat werken. Anders zit je natuurlijk al snel met soortgelijke territory control issues als bijvoorbeeld New World kent. En laat in Ashes territory control nu net nog weer een stuk belangrijker worden.

De MMO community is weinig vergevingsgezind. Indien de launch tegenvalt, is recovery ontzettend moeizaam. Waar het al lukt, kost het vaak jaren. Kijk bijvoorbeeld games als ESO. En vermoedelijk New World ook indien we nog een jaar of 2 verder zijn, waarvan ik wel een zekere uplift verwacht bij blijvende content push. Indien Ashes een soortgelijk pad bewandeld, dan zou bij een 2025 launch, Ashes pas echt relevant zijn ergens 2028 - 2029.

We zullen moeten zien hoe het loopt.

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

psychodude schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 10:31:
[...]

Op papier klinken veel van de features ontzettend mooi.

Maar ik ben persoonlijk nog lang niet overtuigd van het succes.

Hoewel er stappen gemaakt zijn, voelt veel van hetgeen getoond wordt binnen de development update videos nog zeker niet af. En progress gaat vrij langzaam. Naar waarschijnlijkheid zal het niet voor 2025 zijn voor release hier is. En zelfs dit zal vallen of staan bij feature creep. Langzamerhand is dit ergens een Star Citizen 2.0 in wording.

Daarnaast, valt of staat de gehele ervaring uiteindelijk met concurrent player capacity. Het node systeem gaat alleen echt lekker werken indien de beoogde circa 10k concurrent players per server met een verwachte total player capacity per server van circa 50k spelers om concurrency hoog te houden, een beetje lekker gaat werken. Anders zit je natuurlijk al snel met soortgelijke territory control issues als bijvoorbeeld New World kent. En laat in Ashes territory control nu net nog weer een stuk belangrijker worden.

De MMO community is weinig vergevingsgezind. Indien de launch tegenvalt, is recovery ontzettend moeizaam. Waar het al lukt, kost het vaak jaren. Kijk bijvoorbeeld games als ESO. En vermoedelijk New World ook indien we nog een jaar of 2 verder zijn, waarvan ik wel een zekere uplift verwacht bij blijvende content push. Indien Ashes een soortgelijk pad bewandeld, dan zou bij een 2025 launch, Ashes pas echt relevant zijn ergens 2028 - 2029.

We zullen moeten zien hoe het loopt.
Het is ook nog lang niet af inderdaad dat zeggen ze zelf ook elke stream weer. Ze zijn nog niet eens in alpha 2. Maar gezien de stappen die ze al wel gemaakt hebben lijkt dat alleen maar beter te worden uiteraard.

Ben inderdaad ook al skeptisch vanaf de eerste minuut en dat ben ik nog steeds.. en dan met name of het allemaal in de praktijk wel gaat werken. Dat zij als team achter hun game staan er het het beste van willen maken enzo dat geloof ik inmiddels allemaal wel.

Maar of ze een MMO kunnen bouwen die aanslaat en na een maand nog steeds goed te spelen is dat moeten we maar gewoon afwachten :P

Desondanks kan ik alleen maar hopen want heb wel echt zin in een MMO waar iedereen weer van zou genieten.

Het klinkt ook erg fijn hoe zij geen "corporate" boven hun hebben zitten die doelstellingen en geld willen zien op kort termijn. Denk dat ze daardoor iets veel mooiers kunnen bouwen.

We zullen het allemaal wel gaan zien,

Dat punt wat je aan haakt over concurrent players is inderdaad een heel belangrijk deel denk ik wat het doet maken of kraken maar tegelijkertijd kan het ook het node systeem zelf zijn.

Het nodesysteem heeft ontzettend veel potentie maar volgens mij kan dit er ook voor zorgen dat server X helemaal kut is met slechte nodes en weinig samenwerking en onvriendelijke "majors"
Waarbij Server Y echt een hele leuke server kan zijn met goeie nodes, vriendelijke majors die op een eerlijkere manier de taxes bepalen enzo zulke shit.

Als ik nu al over 1 systeem mag klagen is dat ook hetgeen wat ik liever gelijk zie verwjiderd worden. Het Tax systeem... Ik heb in het echt een hekel aan belasting betalen waarom zou ik dat ook nog in een videogame willen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

De laatste paar dev video's zien er wel echt weer heeel vet uit zeg! Heb echt zin in de release over aan paar jaar 8)7

Heb echt het idee dat dit een MMO kan worden waar je gewoon al je vrije gametijd in kan stoppen zonder dat het een waste of time voelt :P

Hoe ik het voor me zie is gewoon discoveren, lekker je gang gaan. Geen meta gaming om snel bij endgame te komen etc.

Al blijft het node systeem heel moeilijk denk ik. Kan geen manier voor me zien dat het op elke server goed word. er zullen servers zijn met shit nodes en andere servers helemaal top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DivineNL
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 17:20
Gisteren de ranger update (die er imo echt goed uit zag) en Alpha 2 announced voor Q3 2024. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Ja Q3 voor alpha 2 was wel even jammer :P had het iets eerder verwacht. Maargoed laat ze maar lekker de tijd nemen met dit spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylan_R
Ik was helemaal vergeten dat ik dit topic had aangemaakt. Ben blij dat het nog in leven is :D . Ik kan in ieder geval niet wachten op alpha 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
Voor mensen met veel tijd om handen die volledig up to date willen komen ten aanzien van hetgeen bekend met betrekking tot game mechanics tot nu toe:

Nu Q3 2024, no NDA Alpha 2 nadert, ben ik benieuwd wat het gaat brengen voor de toekomst voor Ashes of Creation.

Ten eerste voor wat betreft de mate van development, hoe volledig is één en ander afgerond. Persoonlijk verwacht ik ergens dat dit nog best tegenvallend gaat blijken. Waarmee ik een launch, gelet op hetgeen dusver getoond is, eigenlijk niet voor inmiddels 2026 verwacht. Recente class videos bijvoorbeeld zijn belovend, maar meerdere core systems lijken nog verre van klaar.

Daarnaast ben ik oprecht benieuwd hoe anno 2024 ~ 2026 de meerdere game design choices zullen gaan bevallen in de praktijk. De manier waarop housing werkt, de rol van PvP, de playerbase hiërarchie welk in de praktijk veelal door zerg guilds gedomineerd zal gaan worden. Ik ben benieuwd hoe dit gaat uitpakken, of de visie hierin stand zal gaan houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Poeh, maar we zijn inmiddels al 8 jaar verder! Dit begint inmiddels al een beetje van Star Citizen 2.0 weg te hebben. Een prima MMORPG is in een jaartje of 5 af en released voor het publiek. Dit zou ook voor dit soort crowdfunded/sponsored games moeten gelden. Van uitstel komt afstel en over het algemeen een verdienmodel om de whales geld af te troggelen.
Laten we hopen dat het niet die kant uit gaat.

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

FunkyTrip schreef op maandag 29 april 2024 @ 14:48:
Poeh, maar we zijn inmiddels al 8 jaar verder! Dit begint inmiddels al een beetje van Star Citizen 2.0 weg te hebben. Een prima MMORPG is in een jaartje of 5 af en released voor het publiek. Dit zou ook voor dit soort crowdfunded/sponsored games moeten gelden. Van uitstel komt afstel en over het algemeen een verdienmodel om de whales geld af te troggelen.
Laten we hopen dat het niet die kant uit gaat.
En hoe veel van die MMO's waar 5 jaar aan gewerkt is zijn daadwerkelijk blijven plakken in de laatste 10 jaar :P ?

Het is een mega project die wat mij betreft veel te veel er in wilde doen. Maar elk jaar zien we eigenlijk weer een erg groot stuk progressie.

Het enige wat mist vind ik is dat de stijl van de MMORPG niet uniek genoeg er uit ziet. Gaan zien of daar nog veel veranderd maar ik heb eigenlijk meer vertrouwen in deze mmo nog dan elk andere.

Wat ik wel heel lastig blijf vinden is om optimistisch te blijven over dat NODE systeem. In het begin vond ik dat al een toppic met grote vraagtekens en nu eigenlijk nog steeds..

Het kan zomaar zijn dat je op een server gaat spelen waar uiteindelijk 1 iemand een bepaalde node voor X of Y inzet wat super gaaf is in een area waar je zelf wilt spelen bijvoorbeeld ik noem maar wat.. maar dan zie je hier op tweakers bijvoorbeeld iemand op een andere server die van die node een mega gave stad heeft gemaakt.

Ik blijf van dat systeem dat een node een eigenaar heeft gewoon geen voorstander. Ik ken geen 1 game die dat goed heeft gedaan. Denk dat dat echt iets is dat de game voor mij kan breken.

Maar we gaan het zien. Blijven sceptisch en hoopvol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Ricmaniac schreef op maandag 29 april 2024 @ 16:00:
Het kan zomaar zijn dat je op een server gaat spelen waar uiteindelijk 1 iemand een bepaalde node voor X of Y inzet wat super gaaf is in een area waar je zelf wilt spelen bijvoorbeeld ik noem maar wat.. maar dan zie je hier op tweakers bijvoorbeeld iemand op een andere server die van die node een mega gave stad heeft gemaakt.

Ik blijf van dat systeem dat een node een eigenaar heeft gewoon geen voorstander. Ik ken geen 1 game die dat goed heeft gedaan. Denk dat dat echt iets is dat de game voor mij kan breken.

Maar we gaan het zien. Blijven sceptisch en hoopvol.
Het probleem is vooral dat we helemaal niet op een server gaan spelen en ook niet de komende paar jaar gok ik.
Ook ik was/ben enthousiast (iets minder nu het steeds meer keihard PvP/non-action based combat lijkt te gaan worden), maar voorlopig spelen we helemaal niet. En dat na 8 jaar doorontwikkelen.

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Vrijdag begint dan eindelijk Alpha 2.
Hier mensen die de kickstarter gebacked hebben of een dure pack hebben waarmee je access hebt?

Ik wel :P zou het nu nooit meer uitgeven voor zoiets haha maar in de tijd dat ik dat deed stond ik er nog heel anders in haha

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Uk7SSzfaDjhz7IW_B99dBqaHMhg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/2fu6OLVNP2cyzgtvwROrAb6k.png?f=fotoalbum_large

Dit worden de initiele alpha realms. Ik vermoed dat dit echt veeels te weinig gaat zijn :P Gezien de game redelijke exposure zal krijgen omdat er geen NDA op de alpha zit en dat automatisch daardoor meer mensen toch die alpha keys gaan kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
Hier geen access. Beetje kat uit te boom kijkende. Gelet op de huidige eerste alpha 2 beelden, ook niet direct de ambitie hier snel verandering in te brengen. Allemaal toch nog echt bijzonder prematuur. Ondanks dat het al zo'n 8 jaar in development is. Heb een beetje het vermoeden dat het een soort eindeloze development hell gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• targaryanwolf
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 15:56
psychodude schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 10:29:
Hier geen access. Beetje kat uit te boom kijkende. Gelet op de huidige eerste alpha 2 beelden, ook niet direct de ambitie hier snel verandering in te brengen. Allemaal toch nog echt bijzonder prematuur. Ondanks dat het al zo'n 8 jaar in development is. Heb een beetje het vermoeden dat het een soort eindeloze development hell gaat worden.
Soms moet je ook dingen gewoon als early access op de markt brengen zoals dat bijvoorbeeld met Satisfactory is gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

psychodude schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 10:29:
Ik mag toch hopen dat dit geen Star citizen 2.0 wordt.

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cowamundo
FunkyTrip schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 11:29:
[...]
Ik mag toch hopen dat dit geen Star citizen 2.0 wordt.
Dit is echt niet te vergelijken. Natuurlijk is iets van €200? euro veel voor het spel en toegang tot alle Alpha/Beta fases maar daarmee is het wel klaar en krijg je er ingame uiteindelijk weinig extra’s voor. Star Citizen verkoopt elk nieuw vliegtuig voor honderden/duizenden euro’s, is pay-to-win en de progressie die ze maken is vrij minimaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boermansjo
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 13-05 12:46
Cowamundo schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 12:12:
[...]

Dit is echt niet te vergelijken. Natuurlijk is iets van €200? euro veel voor het spel en toegang tot alle Alpha/Beta fases maar daarmee is het wel klaar en krijg je er ingame uiteindelijk weinig extra’s voor. Star Citizen verkoopt elk nieuw vliegtuig voor honderden/duizenden euro’s, is pay-to-win en de progressie die ze maken is vrij minimaal.
hoezo niet hetzelfde ? Bij Ashes of Creation betaal je ook boven de 100€ om te kunnen deelnemen aan een Alpha. En op het einde van de rit heb je zelf minder dan bij Star Citizen : 1 maand cadeau (ter waarde van 15$)

Ondertussen wel streamers dit spel zien spelen. Het ziet er wel leuk uit. Alleen jammer van het abonnement.
(Grootste reden waarom ik geen WoW of FF 14 speel en blijf ik dus op GW 2 :+ )

[ Voor 12% gewijzigd door Boermansjo op 30-10-2024 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
targaryanwolf schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 11:20:
[...]

Soms moet je ook dingen gewoon als early access op de markt brengen zoals dat bijvoorbeeld met Satisfactory is gedaan.
In zekere zin is deze gehele alpha natuurlijk gewoon al een soort early access. Maar het probleem zit daar ook niet eens zozeer in. Wat duidelijk wordt zodra je gaat kijken naar de diverse videos is gewoon de zeer vroege staat van veel core systems en gameplay loops. Waarvan er ontzettend veel aangekondigd is als zijnde klaar tijdens launch. Maar tegelijkertijd staat alles nog ruimschoots binnen de kinderschoenen op dit moment.

De scope is natuurlijk ook gewoonweg gigantisch.

Een grote world map, node system, large scale PvP belofte, de gehele player trade systematiek, naval, etc. Meeste MMO's selecteren een fractie van dit soort systemen voor launch, en bij succes werken de rest uit in expansions. Ashes of Creation kiest er in zekere zin voor een base game plus genoeg gameplay loops voor zo'n 5 expansion packs bij launch 1.0 aan te bieden.

En hoewel natuurlijk prima is om ambities te hebben, denk ik ook dat je op een gegeven moment eigenlijk realistisch moet zijn. Tijdens de aankondiging 8 jaar geleden, zag het er grafisch zeer strak uit. Gedurende development, zie je gradueel t.o.v. concurrentie dit al vervagen. En natuurlijk zijn graphics niet alles. Maar op dit moment zie je eigenlijk al dat een aantal zaken langzamerhand gedateerd beginnen te worden.

Tegen de tijd dat de featureset compleet is en de game klaar is voor launch, zal het mij niet verbazen als een groot deel van de MMO community het uiteindelijk snel links laat liggen omdat het erg gedateerd is geraakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• targaryanwolf
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 15:56
psychodude schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 15:38:
[...]

In zekere zin is deze gehele alpha natuurlijk gewoon al een soort early access. Maar het probleem zit daar ook niet eens zozeer in. Wat duidelijk wordt zodra je gaat kijken naar de diverse videos is gewoon de zeer vroege staat van veel core systems en gameplay loops. Waarvan er ontzettend veel aangekondigd is als zijnde klaar tijdens launch. Maar tegelijkertijd staat alles nog ruimschoots binnen de kinderschoenen op dit moment.

De scope is natuurlijk ook gewoonweg gigantisch.

Een grote world map, node system, large scale PvP belofte, de gehele player trade systematiek, naval, etc. Meeste MMO's selecteren een fractie van dit soort systemen voor launch, en bij succes werken de rest uit in expansions. Ashes of Creation kiest er in zekere zin voor een base game plus genoeg gameplay loops voor zo'n 5 expansion packs bij launch 1.0 aan te bieden.

En hoewel natuurlijk prima is om ambities te hebben, denk ik ook dat je op een gegeven moment eigenlijk realistisch moet zijn. Tijdens de aankondiging 8 jaar geleden, zag het er grafisch zeer strak uit. Gedurende development, zie je gradueel t.o.v. concurrentie dit al vervagen. En natuurlijk zijn graphics niet alles. Maar op dit moment zie je eigenlijk al dat een aantal zaken langzamerhand gedateerd beginnen te worden.

Tegen de tijd dat de featureset compleet is en de game klaar is voor launch, zal het mij niet verbazen als een groot deel van de MMO community het uiteindelijk snel links laat liggen omdat het erg gedateerd is geraakt.
Klopt, toen ik net in aanraking kwam met Ashes ergens in 2018 meen ik was ik gelijk verkocht en bijna alle YT content gevolgd op de voet, inmiddels is het alweer aan het verwateren en kijk ik de nieuwe YT filmpjes al bijna niet meer. Zou de game graag willen spelen, maar het duurt wel lang voordat het op de markt komt.

Zo het prima vinden om hem als Early Access alvast te kunnen spelen met de wetenschap dat er bugs kunnen zijn en wanneer de 1.0 uitkomt de servers worden gewiped.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Ik heb het wel een aantal uurtjes gespeeld en ik kijk er wel anders naar dan jullie.

De game is lang in development dat klopt maar de scale van deze mmo is insane. Als ze straks launchen zijn ze zooo veel groter dan wat gemiddeld mmo probeerd. De enige echte leider daarin blijft WoW imo als je bekijkt hoe die game was toen het uit kwam.

Ashes begon pas in augustus 2018 met serieusere development waarbij meer mensen aangenomen werden.
tot 2018 was het vrij klein.

Als je ziet welke stappen er al gemaakt zijn heb ik er volle vertrouwen in dat het er op release nog zo anders uit gaat zien dan nu. Dus elke alpha of beta moet er gewoon naar de aspecten gekeken worden waar ze echt op willen testen en niet wat er per se mis is met de game.

We hebben nu in deze alpha een klein stukje kunnen zien van de wereld. En dat is echt een graan in het korenveld van hoe groot de wereld echt is.

Deze afgelopen alpha weekend en ook de aankomende paar staan puur in het teken van stresstesten en infrastructuur. ook belangrijk en ben blij dat ze dat nu al testen zodat het later minder een probleem zal zijn :P

Denk dat het grootste nadeel voor de animo met Ashes is dat ze een open development hebben waarbij er continue steeds wat word laten zien etc en ze heel open zijn in hun development proces. daardoor duurt het voor je gevoel ook allemaal langer omdat je er continue over hoort. Maar ze moeten wel omdat het een self + crowd funded studio is die geen triple A titel studio achter zich hebben.

Ze willen echt iets goeds neer zetten voor de spelers heb ik het idee en als er iets niet kan in de MMO wereld is het dat verprutsen :P kijk maar naar new world. de game is zo veel beter en maar een kleine fractie wil het weer proberen na de fail in het begin.

We houden het in de gaten en ik draag graag mijn kleine steentje bij in de alpha's om te zien hoe de game progressed en feedback te geven :) Maar dat is puur omdat ik toen zo'n backing pack gekocht had :P zou tegenwoordig niet zo'n pack aanschaffen voor toegang enzo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Overmorgen is Phase 2 van Alpha 2.

Hou de alpha goed in de gaten en af en toe sommige weekenden een beetje gespeeld om de game te leren kennen.

Pretty soon komt de rogue class. daar kijk ik naar uit :P meest voor de hand liggende class voor mij om te beginnen. Omdat ik bijna altijd assassin achtige classes in MMO's speel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Alpha 2, phase 2 Patch notes

En de nieuwe dev update:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17:01
Hoe kom je in dit spel? zou het graag proberen, heb me al heel lang ingeschreven maar nooit iets gehoord.

Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, ProArt 4080 Super, MSI B650 Tomahawk, 2x2tb NVME

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cowamundo
Visgek82 schreef op zondag 22 december 2024 @ 16:24:
Hoe kom je in dit spel? zou het graag proberen, heb me al heel lang ingeschreven maar nooit iets gehoord.
Voor deze closed alpha en later nog beta tests moest je keys kopen. Je had elke maand een nieuw pakket met een mount, wat cosmetics en andere dingen. Hoe meer je betaalde hoe meer tests je mee kon doen.

• huntedjohan
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-05 06:08
Heb heel lang uitgekeken naar dit spel, maar vind de prijs voor alpha access te hoog. Zeker ook omdat het al jaren in ontwikkeling is.

Toch ga ik het in de gaten houden, de i houden klinkt nog steeds als zeer interessant.

[img]https://valid.x86.fr/cache/banner/q3c163-6.png[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Ik ben bij het begin van Alpha Two door een vriend geattendeerd op deze game. Hij noemde het "de Star Citizen onder de MMORPGs" en ik snap wel waarom. Ben écht wel toe aan een goede fantasy MMO, maar ik moet toch proberen niet verleidt te worden een key te kopen voor deze game. Heb op YouTube verschillende videos over de voortgang gezien, zowel positief als negatief. Ik hoop vooral dat er een heel mooie game komt, als ze wat verder zijn met de ontwikkeling.

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cowamundo
Lazy peon heeft laatst nog een "update" video geplaatst samen met Steven Sharif (AoC Creative Director): YouTube: Ashes Of Creation In 2025 - What's Happening?

Lijkt me echt een leuke game om te spelen als deze eindelijk released is maar sommige content is erg gedetailleerd en complex waardoor ik mij afvraag of dit voor casual players allemaal wel haalbaar is om mee aan de slag te gaan.

Tegenwoordig zoeken veel spelers ook veel "single player" content in een MMO waar AoC ook niet mega veel aandacht aan besteed omdat alles op samenwerken en "Massive" gefocusd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Cowamundo schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 17:35:
Lazy peon heeft laatst nog een "update" video geplaatst samen met Steven Sharif (AoC Creative Director): YouTube: Ashes Of Creation In 2025 - What's Happening?

Lijkt me echt een leuke game om te spelen als deze eindelijk released is maar sommige content is erg gedetailleerd en complex waardoor ik mij afvraag of dit voor casual players allemaal wel haalbaar is om mee aan de slag te gaan.

Tegenwoordig zoeken veel spelers ook veel "single player" content in een MMO waar AoC ook niet mega veel aandacht aan besteed omdat alles op samenwerken en "Massive" gefocusd is.
Waar ik voor vrees (zelf voor mijzelf) is dat ik zoo veel zin heb in zo'n uitgebreide MMO maar dat ik straks wanneer het uit is geen tijd heb om zo te investen in een game :P

Dit is echt een mmo waarbij de journey naar hoger level al de gameplay gaat zijn etc maar daardoor moet je echt wel je best doen. Het zal veel mensen afschrikken.

Ook het node systeem kan sommige servers naar mijn mening veel minder leuk maken dan andere servers. Maargoed het spel heeft nog een hele lange tijd te gaan. Ik kijk uit naar de rogue release later deze maand. Dat is de class die ik in eerste instantie in een MMO speel. Ben beniewd hoe die in deze game speelt en als die live is zal ik wel weer even de alpha induiken.

Maar de grootte van de game is gewoon insane. je bent zoooo lang aan het reizen als je wat verder weg wilt gaan. En dat klinkt heel tof wat veel mensen weer willen omdat er geen fast travel in zit. maarja als je straks wel een keer ergens snel wil zijn moet het weer moeilijk :P Maar wie weet wat ze nog allemaal toevoegen de komende jaren. Bij New World was het fast travelen ook een issue en vonden alle spelers ook een probleem.

En wat je zegt over singleplayer in een online game vind ik zelf ook. Ook al ben je lekker solo aan het spelen vind ik het heerlijk om onderdeel te zijn van een groter geheel mits de game populair is. en dat is wat ik hoop dat deze game gaat zijn maarja met de PvP plannen zal ook AoC weer niet voor iedereen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

huntedjohan schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 19:56:
Heb heel lang uitgekeken naar dit spel, maar vind de prijs voor alpha access te hoog. Zeker ook omdat het al jaren in ontwikkeling is.

Toch ga ik het in de gaten houden, de i houden klinkt nog steeds als zeer interessant.
Yeah je moet het ook niet kopen om te spelen. Je zou het alleen (imo) kunnen rechtvaardigen als je toegang koopt om daadwerkelijk te willen helpen met feedback geven en bugreports etc.

Dat zeggen ze ook zelf en dat je nog geen volledige game moet verwachten.

En in mijn echt opinion is het zelfs dan niet te rechtvaardigen haha. het is dat ik jaren geleden die pack al had gekocht.. nu zou ik dat noooit meer betalen voor een spel of early access :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huntedjohan
Ricmaniac schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 20:34:
[...]

Yeah je moet het ook niet kopen om te spelen. Je zou het alleen (imo) kunnen rechtvaardigen als je toegang koopt om daadwerkelijk te willen helpen met feedback geven en bugreports etc.

Dat zeggen ze ook zelf en dat je nog geen volledige game moet verwachten.

En in mijn echt opinion is het zelfs dan niet te rechtvaardigen haha. het is dat ik jaren geleden die pack al had gekocht.. nu zou ik dat noooit meer betalen voor een spel of early access :P
Heb ook besloten om het niet te kopen. Kwam er vandaag achter dat archeage een private server heeft, dat wil ik uitvogelen, en daarnaast volg ik secret forrest, dat lijkt me ook een leuke mmo. Verder beetje lost ark 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

huntedjohan schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 20:37:
[...]

Heb ook besloten om het niet te kopen. Kwam er vandaag achter dat archeage een private server heeft, dat wil ik uitvogelen, en daarnaast volg ik secret forrest, dat lijkt me ook een leuke mmo. Verder beetje lost ark 😀
offtopic: deze secret forest?
ziet er raar uit :P

Ja goeie keus! gewoon lekker afwachten.

[ Voor 7% gewijzigd door Ricmaniac op 11-03-2025 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huntedjohan
Ricmaniac schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 21:43:
[...]

offtopic: deze secret forest?
ziet er raar uit :P

Klopt, die secret forest. Ideeën zijn goed, en is weer s wat anders dan altijd dezelfde games

Ja goeie keus! gewoon lekker afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

We zijn weer een stukje verder in Alpha 2. Rogue class is nu live. ik ga die zeker wel proberen want dat is vanaf dag 1 de archetype waar ik op wachtte :D ben eigenlijk altijd rogue achtige characters in MMO's.

Ook is dual dagger als weapon type beschikbaar nu voor andere classes

[ Voor 14% gewijzigd door Ricmaniac op 28-03-2025 13:57 ]

Pagina: 1 2 3 Laatste