[LCD/OLED] Sony 2017 line-up Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 35 ... 38 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisje1983
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 02-07 20:29
Mij hebben ze eerst ook updates laten doen, en ook nog beta firmwares laten draaien om te testen, dat was ik ook snel zat.

Gewoon doorpakken en niet opgeven!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick77
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01-07 22:29

rick77

... get to the point!

Is dit de reden dat ik geen OTA update aangeboden krijg op mijn 55XE9005?

Is er ergens bevestigd vanuit Sony dat de nieuwste Android 8 update bugs introduceert die in weer een volgende update (wanneer?) worden verholpen? Dacht dat de update van voor de zomer, na de trammelant in jan/feb 2019, wel stabiel zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mereco
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:13
@rick77 Welke firmware versie heb jij nu op jouw televisie dan? De laatste op de site van Sony is 6.6520 met de datum van 1 juli.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick77

rick77

... get to the point!

Mereco schreef op zondag 29 september 2019 @ 18:18:
@rick77 Welke firmware versie heb jij nu op jouw televisie dan? De laatste op de site van Sony is 6.6520 met de datum van 1 juli.
De laatste Android 7 firmware (beveiligingsupdate November 2018). Ik weet zo even niet welke versie dat is. Ik heb niet geupdate naar Android 8 toen het begin 2019 uitkwam omdat ik veel over problemen las en deze later ook teruggetrokken is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mereco
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:13
Welke problemen ben je dan bang voor om te krijgen @rick77 Ik heb weinig problemen met mijn xe9005 die op Android 8 draait. Moet wel vermelden dat ik de meeste smartfuncties en media verbruik via een Nvidia Shield die ook op Android 8 draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick77

rick77

... get to the point!

Mereco schreef op zondag 29 september 2019 @ 19:00:
Welke problemen ben je dan bang voor om te krijgen @rick77 Ik heb weinig problemen met mijn xe9005 die op Android 8 draait. Moet wel vermelden dat ik de meeste smartfuncties en media verbruik via een Nvidia Shield die ook op Android 8 draait.
Goed om te horen, maar ik stel de vraag naar aanleiding van de berichten op de laatste pagina over bootloop problemen e.d. (weliswaar bij een 65 inch model, maar toch).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJRS7
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 21-05-2024
Ik zit in hetzelfde schuitje als Rick77. Mijn tv XE9305 zit nog steeds op Android 7 ... Lees veel slechte ervaringen over de update naar Android 8.

Zijn alle "problemen" nu verholpen? En is het updaten naar Android 8 echt de moeite waard om dergelijke risico's op problemen met je tv te nemen? (Geluid, HDR/4k te donker etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• conodihno1
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19:34
Op het Engelse Sony support forum lees je over verschillende zaken die het rebooten veroorzaken. In mijn geval na maanden aankloten blijkt het de Bravia sync optie te zijn. Andere hebben weer issues met de starten op afstand functie. Weer anderen hebben nergens last van.
Volgens Sony zouden de slimmeriken na al die maanden het euvel gevonden hebben. Ze moeten alleen er nog een maandje aan werken. Dan zou het in mijn geval verholpen moeten zijn.
Mijn advies, blijf lekker op 7 en wacht de berichten af van de mensen die wel updaten.
Mocht je wel willen updaten en issues krijgen dan wens ik je veel succes met de helpdesk van Sony.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elazz
  • Laatst online: 19-06 13:14
CJRS7 schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 10:11:
Ik zit in hetzelfde schuitje als Rick77. Mijn tv XE9305 zit nog steeds op Android 7 ... Lees veel slechte ervaringen over de update naar Android 8.

Zijn alle "problemen" nu verholpen? En is het updaten naar Android 8 echt de moeite waard om dergelijke risico's op problemen met je tv te nemen? (Geluid, HDR/4k te donker etc).
Heb een XE9305 met Android 8 OTA geupdate en ondervind geen issues. Reageert ook veel beter. Wel ben ik overgestapt op een 4K Blu Ray Speler en Nvidia Shield voor content en gebruik de smart features van de XE9305 weinig.

Als alles werkt is een update niet nodig eigenlijk (natuurlijk heb je dan niet de laatste security updates)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105740

Jammer om te horen dat er mensen zijn die last blijven houden van de spontane resets. Heb daar ook weleens last van gehad bij een eerdere firmware op mijn 65XE9305 in combinatie met Ziggo, maar inmiddels zijn die verleden tijd. Sinds de laatste firmware is het gelukkig stabiel als wat. De apparatuur is blijkbaar toch gevoelig op een bepaald punt.

Heb destijds wel wat tips uitgeprobeerd:
"Zag dat tot mijn schrik dat interactive services weer aan staan onder channel setup. Bij de vorige firmware versie was dat een bron van hangups en reboots als je een Ziggo Ci+ hebt. Tip: zet alles uit, incl. automatic start en Hbbtv. (Instellingen > Zender installatie > Digitaal Set-up). Bij een vorige firmware zorgde interactieve cable services aka de rode knop voor issues. Ik had al LNA uit, HPF op het kabel signaal en alle sub settings uitgezet + interactive services uit... vooral het laatste is belangrijk, daarna geen hangups etc. meer gezien"

Wat nu uiteindelijk de (permanente) verbetering heeft veroorzaakt durf ik niet te zeggen.
Ben nog steeds erg blij met de televisie vanwege de magnifieke upscaling en HDR; beeld en geluid.
Hopelijk werkt Sony aan een firmware waarbij het euvel voor iedereen is opgelost z.s.m.

• rick77

rick77

... get to the point!

conodihno1 schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 18:26:
Volgens Sony zouden de slimmeriken na al die maanden het euvel gevonden hebben. Ze moeten alleen er nog een maandje aan werken. Dan zou het in mijn geval verholpen moeten zijn.
Nog steeds geen nieuwe firmware... Nog contact met Sony gehad in de tussentijd?

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 04-07 11:06
Heeft iedereen ook nog altijd issues met het spontaan oppoppen van de info bar ? Ik heb er verder niet meer naar gezocht, maar telkens het voorvalt is het wel weer storend, en haalt het me uit de game of film.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• conodihno1
Ja, kreeg alleen weer terug dat zodra het klaar is ik het te horen krijg. Past precies in het plaatje wat ik heb gekregen na alle telefoongesprekken en mail contact met Sony. Ze vinden alles heel spijtig hoe het loopt, zeer vervelend en puntje bij paaltje mag je het gaan doen met wat ze aanbieden, wachten of het met je verkooppunt uit gaan vechten. Stumpers zijn het daar.
rick77 schreef op donderdag 14 november 2019 @ 17:59:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexmores
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 29-06 10:16
Na lang twijfelen tussen Qled, Oled of Sony FALD TV eindelijk een keuze gemaakt.

Het is de 65 xf9005 geworden. De goede recensies en de scherpe prijs gaven de doorslag. Zojuist gekocht bij Smits voor 1129 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaKa86
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 18-06 16:32
alexmores schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 20:35:
Na lang twijfelen tussen Qled, Oled of Sony FALD TV eindelijk een keuze gemaakt.

Het is de 65 xf9005 geworden. De goede recensies en de scherpe prijs gaven de doorslag. Zojuist gekocht bij Smits voor 1129 euro.
Super beeld hè. Ik heb de XG9505 daar gekocht en echt mega tevreden.
Heb jij het showroom model gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belmonde
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 01:26
DaKa86 schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 22:24:
[...]

samsung q90r is toch wat beter/mooier ?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexmores
[...]

Heb hem via de webshop besteld. Stond niks bij over showroommodel. Ga er vanuit dat hij nieuw is. Had ook een aanbod van 1349 voor de 65xg905 via EP inclusief cashback. Op Rttings staat dat de prestaties van de xf90 en xg9505 gelijkwaardig zijn. Ben dus voor de goedkoopste gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexmores
belmonde schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 23:03:
[...]

Volgens de recensies wel. Kost ook een stuk meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaKa86
belmonde schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 23:03:
[...]

In de marge zal een q90r beter zijn, maar ik hecht veel waarde aan motion handling ivm auto- en motorsport en daar is Sony heer en meester in.
En eerlijk toegeven, ik zit op 3,5 a 4 meter van de tv af, dan zie ik verdomd weinig verschil tussen een Qled (al eens in verdiept?) of zelfs Oled.. Laat je iig niet gek maken door al die smooth demo content bij vooral de Mediamarkt.
Eenmaal thuis, tv kijken via de kabel/ziggo verlies je heel wat van dat wauw effect.

Nee ik ben super tevreden met m’n “old school” lcd/led tv, kristalhelder beeld, realistische kleurweergave (ook nogal een dingetje bij Oled), en relatief goed geluid.

Ps: en de prijs inderdaad. Ik heb een 65” XG9505 staan voor bijna de prijs van een XF9005. Dat was voor mij een no brainer!

[ Voor 7% gewijzigd door DaKa86 op 17-11-2019 08:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaKa86
alexmores schreef op zondag 17 november 2019 @ 06:43:
[...]

Heb hem via de webshop besteld. Stond niks bij over showroommodel. Ga er vanuit dat hij nieuw is. Had ook een aanbod van 1349 voor de 65xg905 via EP inclusief cashback. Op Rttings staat dat de prestaties van de xf90 en xg9505 gelijkwaardig zijn. Ben dus voor de goedkoopste gegaan.
Okee nice! Toen ik ernaar informeerde was ‘ie uitverkocht. In de zaak aangekomen stond er wel een demo model opgesteld, vandaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexmores
Als hij van de week binnen komt, ga ik het in de gaten houden. Zit niet zo te wachten op een showroommodel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Twixie
DaKa86 schreef op zondag 17 november 2019 @ 08:44:
[...]
En eerlijk toegeven, ik zit op 3,5 a 4 meter van de tv af, dan zie ik verdomd weinig verschil tussen een Qled (al eens in verdiept?) of zelfs Oled..
In een verduisterde ruimte haal je de OLEDs er zo uit, zelfs op meer dan 5m afstand. Want dat heeft niets met resolutie (en dus kijkafstand) te maken maar alles met bleed en blooming. Van zodra er een helder voorwerp op een donkere achtergrond te zien is, valt elke LCD TV door de mand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexmores
[...]

Het is voor mij ook de XG9505 geworden. Vandaag gebeld met Smits wanneer ze de xf90 zouden leveren. Ze deden toen een aanbod van 1399 voor de 65XG9505. Hier ook nog cashback van 200 euro op. Denk niet dat er met BF een betere deal komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• conodihno1
rick77 schreef op donderdag 14 november 2019 @ 17:59:
[...]

Ondertussen maar weer een mail gestuurd naar Willem van Sony’s damage control en die al te veel vragende klanten op afstand moet houden.

“ Zodra de update voor uw televisie beschikbaar komt dan zullen wij deze via e-mail met u delen. Deze update zal aan het einde van oktober worden uitgebracht.“

Misschien meer mensen onze Willem maar eens aanschrijven hoe het staat met deze uitspraak dat de alles verlossende update al ruim 20 dagen geleden op ons toestel had moeten staan?

Overigens net weer wat leuks. Geen WiFi verbinding te krijgen. Kijken in de settings en merk dat WiFi uitstaat en met geen mogelijkheid meer in te schakelen is. Moet ik ondanks alle reboots ook nog eens zelf opnieuw gaan opstarten. Beeld prima, software en service 🖕🏻

Edit,

Willem is snel vandaag,

Update uitgesteld maar gelukkig is mijn dossier nog in behandeling. Tijdens het troubleshooting proces heeft hij netjes al mijn bevindingen rap doorgegeven aan het software team. Nu maar gevraagd of ie even contact wil opnemen met ze over de waarom het niet uit is gekomen.... zal wel stil blijven gok ik. :)

[ Voor 15% gewijzigd door conodihno1 op 20-11-2019 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kw_nl
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-07 16:51
Iemand per ongeluk een Sonos beam onder zijn Sony hangen? Mijn Sony KD-49XE9005 werkt niet echt lekker met de JBL Cinema SB450 soundbar, het geluid gaat dan over beide. Dus d e TV en de soundbar. Kortom, de ARC werkt niet echt lekker. Ik heb de hoop dat een SONOS het beter gaat doen.

XBOX One: KW NL, PSN: kw_nl Strava: https://www.strava.com/athletes/53303907

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Elazz
kw_nl schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 16:24:
Iemand per ongeluk een Sonos beam onder zijn Sony hangen? Mijn Sony KD-49XE9005 werkt niet echt lekker met de JBL Cinema SB450 soundbar, het geluid gaat dan over beide. Dus d e TV en de soundbar. Kortom, de ARC werkt niet echt lekker. Ik heb de hoop dat een SONOS het beter gaat doen.
Kun je die instellingen niet aanpassen of juist laten configureren door op de afstandsbediening op sync menu te drukken?

https://www.sony.be/nl/electronics/support/articles/00126149

[ Voor 5% gewijzigd door Elazz op 26-11-2019 16:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sahi_NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-07 14:40
kw_nl schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 16:24:
Ik heb een KD55-XE8599 met Sonos Playbar (geen Beam dus), maar dit werkt perfect. Overigens heb ik deze niet via ARC aangesloten, maar optisch met spdif, omdat de playbar geen HMDI heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kevinmastah2005
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19:24

Sony 65x95L, Denon x4700h, Klipsch Atmos 5.1.4, Ziggo, Windows 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Heb ook veel problemen met de Sonos Beam; eerst een wifi module die kapot was (doa), nu enorme volume-verschillen tussen diverse bronnen, allemaal via de eARC. Onmetelijk irritant.

• conodihno1
De langverwachte update die al mijn reboot issues zou oplossen volgens Sony.

Zojuist zet ik het toestel aan en jawel, een reboot. Ik hoop voor jullie dat andere issues wel zijn opgelost ... ik waag er maar weer een mailtje tegenaan.

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:16
conodihno1 schreef op donderdag 28 november 2019 @ 05:57:
De langverwachte update die al mijn reboot issues zou oplossen volgens Sony.

Zojuist zet ik het toestel aan en jawel, een reboot. Ik hoop voor jullie dat andere issues wel zijn opgelost ... ik waag er maar weer een mailtje tegenaan.

[...]
Hier ook geinstalleerd op mijn XE9305 met Ziggo Ci+ (voormalig UPC). Ik heb/had idd ook last van reboots bij het aanzetten of als je TV kijkt, ook te maken met CI+.

Wordt er soms gek van, omdat ik interactiviteit (hielp tot begin dit jaar) en services uit heb staan.

Fingers crossed.

EDIT: niet opgelost dus...

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• conodihno1
Nou ja opgelost, heb na die eerste reboot weer fabrieksinstellingen moeten uitvoeren. Voor de zekerheid nog maar een keer gedaan. Vervolgens kan ik de tijd niet meer instellen, apps krijgen geen verbinding met internet en de Chromecast built in versie doet in ieder geval vanaf mijn telefoon niet meer connected. Krijg ik van Sony Willem weer een en stappenplan toegestuurd en uiteindelijk wederom het verzoek om nogmaals het verzoek om de resetten naar fabrieksinstellingen....

Ik Willem nu maar de vraag gesteld wat er in Gods naam mis is met hun software.... ondertussen kotsmisselijk van die pleuris tv.

Als ik een lijstje ga maken met wat ze me allemaal hebben laten doen zou volgens mij iedere fabrikant zich de spreekwoordelijke ballen uit den broek schamen maar Sony niet hoor.

Als die Willen voor me staat zou ik hem graag die 65” overdwars willen inbrengen bij hem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisje1983
Ik denk echt dat je het anders moet gaan aanpakken, ik ken je frustratie met sony. Flink meer gaan bellen, stappen plan/script procedures niet meer pikken dat is om de "a-technische mensen" en user failure eruit te pikken. Je wilt een werkend product en dat gaan ze maar regelen!

Hoogstwaarschijnlijk een nieuw moederbord, en als ik jou was zou ik in je mails alle emailadressen waarmee sony tot nu toe heeft gecommuniceerd in de cc meepakken.
Ik heb destijds ook veel gezeur gehad en werd als een pingpong balletje tussen 3 sony service afdelingen heen en weer gemept die totaal niet van elkaar op de hoogte zijn. Volgens mij schuiven ze liever de klanten die ze niet kunnen helpen af naar een andere service afdeling om er van af te zijn.

Op een gegeven moment dat ik het echt zat was en het wat harder ging aanpakken, ging er echt wat gebeuren. Helaas was de comunicatie tussen de afdelingen toen alsnog niet zo gewelig, de sony servicedesk liet me een stappenplan uitvoeren, een andere meer technische service afdeling van sony stuurde een monteur met een beta android versie, en de externe reparatie dienst van sony stuurde een monteur om een ander moederbord te plaatsen.

Ik belde toen nog maar eens of het wel handig was om de ene monteur een beta versie te laten installeren om vervolgens een andere monteur de volgende dag dat moederbord met de zojuist geinstalleerde beta versie te laten vervangen voor een ander moederbord. Vanaf toen gingen de afdelingen samen werken en kwam er een einde aan 5 a 6 maanden lang gezeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• conodihno1
Punt is alleen dat ik na een klaagzang, alleen nog contact heb gehad met ome Willem. Heb het al redelijk op de spits gedreven en op een gegeven moment kom je niet verder dan dit is het, anders ga je naar naar de verkopende partij. Iets wat ik natuurlijk in een eerder stadium meteen had moeten doen. Heb ze via meerdere kanten bestookt met vragen en opmerkingen maar kom automatisch weer terecht bij Willem ipv een willekeurige helpdesk medewerker. Willen is van klantrelaties maar ze zijn zeker een klant kwijt geraakt door dit debacle. Ik zit nergens op te wachten ofzo maar ze komen er makkelijk vanaf met een kortingsbonnetje of bij herhaaldelijke problemen een ander toestel.

Nu moet je bij het opnieuw installeren Nederland en dan als land België kiezen anders kan je je klok niet op tijd zetten. FF serieus, wie bedenkt zoiets? Afgelopen week 3 keer alles hard gereset en de 4e keer is onderweg. Maar dus ook alles 4 keer opnieuw instellen en aanpassen per input en app etc. Zou ze sieren als ze gewoon toegeven dat het een nageboorte is van een software en dat ze maar wat doen. Sorry voor de overlast en voor al die maanden aan kastje naar de muur en meer had resets dan iemand ooit zal doen, hier een ander toestel en we beginnen even opnieuw.

Nee ze frustreren je tot het bot en behandelen je alsof je een complete retard bent. Dikke vinger voor je Sony

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisje1983
Ja ik werd ook niet zo heel vrolijk van sony toen, mijn tv werkt nu sinds juni helemaal perfect gelukkig. Maar ik heb wel net zolang door gedramt, gebelt en gemailt dat ze bij mij niet meer met android 8 hoefde aan te komen (na 3 reboot android 8 moederboarden) en ik alleen nog maar een moederbord wou met android 7 zoals hij uit de fabriek/winkel kwam met bijbehorende functies/software, dat is uiteindelijk gelukt en mijn tv werkt nu dus ook nog steeds met android 7 gelukkig.

Mij werdt overigens door de verkopende partij (plattetv.nl)) ook het een en ander belooft, zoals een tijdelijke tv voor in huis zolang de sony zijn werk niet deed en hun zouden mij ontlasten van het gezeik en het regelen met sony. Uiteindelijk heeft plattetv.nl helemaal niets gedaan in dit verhaal, en die tijdelijke tv om te kunnen blijven kijken heb ik ook nooit gezien. En dan te bedenken dat ik toen nog extra bij betaalde voor dode pixel garantie en extra service in geval van gebrek/garantie/reparatie. Die zien mij ook nooit meer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coffeeaddict
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-01 12:39
Heb sinds een week de sony AG9, hebben meer mensen er last van dat het geluid via ARC ineens uitvalt? En je dan weer even moet switchen tussen TV audio en Audio systeem om het werkend te krijgen?

De tv is aangesloten op een Onkyo TX-RZ 710.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Ik heb weer dat vervelende euvel dat ik de klok niet handmatisch kan instellen. zorgt voornaamelijk voor imternet-problemen. De optie óf hem van automatisch óf zelf in stellen zij beide greyed out.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• conodihno1
Sanction schreef op woensdag 4 december 2019 @ 02:25:
Ik heb weer dat vervelende euvel dat ik de klok niet handmatisch kan instellen. zorgt voornaamelijk voor imternet-problemen. De optie óf hem van automatisch óf zelf in stellen zij beide greyed out.
Klopt, tv terug naar fabrieksinstellingen en dan Nederlands en als land België kiezen. Is volgens Sony geen software fout ..... welke debiel bedenkt het dat zodra je je eigen land kiest, je klok niet meer kan instellen en je internet en zelfs Chromecast issues krijgt.

Persoonlijk was dit voor mij wel de oplossing. Althans m’n vrouw vertelde me gister dat de tv alsnog een reboot deed. Alleen wil ik dit zelf eerst ervaren voordat ik Willem aan z’n stropdas over z’n bureau trek.

Edit, zojuist tv weer gereboot. Lijkt we alsof ie crashed zodra er een signaal op een HDMI staat en dan uit stand-by komt.

Ik klim weer in de pen. Volgens mij is dat toestel van mij gewoon brak. Kan niets anders bedenken :(

[ Voor 12% gewijzigd door conodihno1 op 04-12-2019 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elazz
coffeeaddict schreef op woensdag 4 december 2019 @ 01:21:
Heb sinds een week de sony AG9, hebben meer mensen er last van dat het geluid via ARC ineens uitvalt? En je dan weer even moet switchen tussen TV audio en Audio systeem om het werkend te krijgen?

De tv is aangesloten op een Onkyo TX-RZ 710.
Nu kunnen er makkelijk specifieke issues ontstaan waarom een bepaalde link niet zou werken maar voor troubleshooting zou het helpen om eens te proberen of met behulp van sync menu er problemen verholpen kunnen worden.

Het kan ook liggen aan de HDMI kabel. Op mijn soundbar had ik problemen omdat ik een 10Gbps kabel gebruikte terwijl je 18Gbps nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• conodihno1
[b]Chrisje1983 in "[LCD/OLED] Sony 2017 line-up"Chrisje1983 schreef op maandag 2 december 2019 @ 21:22 goed verhaal, lekker kort ook ;)
Sony mailde terug en vraagt nu naar mijn aankoop bon. Misschien krijg ik nu een ander toestel zoals afgesproken. Nu deed de spotify connect de tv de das om. Dus geen HDMI signaal zoals gedacht maar de ingebouwde Chromecast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisje1983
Als ze om je aankoopbon vragen, heb je nu hoogstwaarschijnlijk een andere afdeling te pakken, of een andere persoon die jouw als een nieuw dossier behandelt. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• conodihno1
Nee nee, dit is nog steeds m’n pen vriendje Willem. Ze vonden namelijk in mijn “dossier” alleen een bestelbon van Smits. Die was dan wel weer voldoende om de reparatie dienst langs te laten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coffeeaddict
Elazz schreef op donderdag 5 december 2019 @ 11:43:
[...]

Nu kunnen er makkelijk specifieke issues ontstaan waarom een bepaalde link niet zou werken maar voor troubleshooting zou het helpen om eens te proberen of met behulp van sync menu er problemen verholpen kunnen worden.

Het kan ook liggen aan de HDMI kabel. Op mijn soundbar had ik problemen omdat ik een 10Gbps kabel gebruikte terwijl je 18Gbps nodig hebt.
Zit een kabel van Coolblue tussen, bluebuilt. Tot nu toe is het Amazon Prime dat soms ineens tijdens het streamen het geluid uitvalt. Als ik dan probeer te switchen tussen tv speaker en hometheater dan krijg ik inderdaad de melding dat het misschien aan de kabel licht.

Maar het probleem doet zich nergens anders voor en het kan ook vele uren niet gebeuren.
De kabel zelf zou het gewoon allemaal aan moeten kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elazz
coffeeaddict schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 01:53:
[...]

Zit een kabel van Coolblue tussen, bluebuilt. Tot nu toe is het Amazon Prime dat soms ineens tijdens het streamen het geluid uitvalt. Als ik dan probeer te switchen tussen tv speaker en hometheater dan krijg ik inderdaad de melding dat het misschien aan de kabel licht.

Maar het probleem doet zich nergens anders voor en het kan ook vele uren niet gebeuren.
De kabel zelf zou het gewoon allemaal aan moeten kunnen.
En welke andere diensten / bronnen gebruik je?
Kan zijn dat prime video in 4k hdr wordt uitgestuurd terwijl je misschien voor netflix geen 4k abo hebt en dan alles in 1080p wordt weergegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coffeeaddict
Elazz schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 09:19:
[...]

En welke andere diensten / bronnen gebruik je?
Kan zijn dat prime video in 4k hdr wordt uitgestuurd terwijl je misschien voor netflix geen 4k abo hebt en dan alles in 1080p wordt weergegeven.
Netflix had ik het vandaag ook en daar heb ik een 4k abo. Misschien toch eens een andere kabel proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elazz
coffeeaddict schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 20:37:
[...]

Netflix had ik het vandaag ook en daar heb ik een 4k abo. Misschien toch eens een andere kabel proberen.
Ah wacht. Speel je af middels netflix en prime op het Android gedeelte? Dus niet via een externe speler.

Dan zal elke hdmi kabel wel genoeg bandbreedte hebben alhoewel het kan zijn dat er iets mis is met de uwe. Zeker als die al wat ouder is.

Heb je de arc handshake al geprobeerd opnieuw in te stellen via sync menu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sahi_NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-07 14:40
Ook hier begonnen de reboots op te treden, vooral bij het aanzetten van de TV. Ik heb de oorzaak gevonden in de onlangs aangesloten Chromecast Ultra.

Uiteraard weet ik dat in de TV ook een Chromecast zit, alleen kan ik daar (helaas) geen Google Stadia op spelen. Om het booten te voorkomen nu steeds na het spelen de chromecast maar uit de HDMI poort halen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• conodihno1
Mijn reboot issues zijn bijna over. Sony komt volgende week de tv omruilen voor een 2019 model. Hoop dat het dan klaar is met dat geëtter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elazz
conodihno1 schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 17:44:
Mijn reboot issues zijn bijna over. Sony komt volgende week de tv omruilen voor een 2019 model. Hoop dat het dan klaar is met dat geëtter.
Welke TV komen ze plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• conodihno1
Elazz schreef op maandag 16 december 2019 @ 11:57:
[...]

Welke TV komen ze plaatsen?
Wat ik door heb gekregen is er een KD-65XG9505 onderweg.
Misschien kan ik hier tv mee kijken zonder dat tussen alle reboots door te moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elazz
conodihno1 schreef op maandag 16 december 2019 @ 12:14:
[...]

Wat ik door heb gekregen is er een KD-65XG9505 onderweg.
Misschien kan ik hier tv mee kijken zonder dat tussen alle reboots door te moeten doen.
Lijkt me dat dat wel in orde moet zijn aangezien het toch wel één van de betere LCD tv's op de markt is. eArc ondersteuning, snellere processor, Android 9.0 (alhoewel je misschien daarvoor best even gaat wachten alvorens bij te werken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• conodihno1
Elazz schreef op maandag 16 december 2019 @ 12:23:
[...]

Lijkt me dat dat wel in orde moet zijn aangezien het toch wel één van de betere LCD tv's op de markt is. eArc ondersteuning, snellere processor, Android 9.0 (alhoewel je misschien daarvoor best even gaat wachten alvorens bij te werken).
Dat mag ik hopen van wel ja, reboots worden ook steeds erger en ben er eigelijk ook wel een beetje klaar mee na dat hele debacle met die zogenoemde helpdesk van ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coffeeaddict
Elazz schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 21:09:
[...]

Ah wacht. Speel je af middels netflix en prime op het Android gedeelte? Dus niet via een externe speler.

Dan zal elke hdmi kabel wel genoeg bandbreedte hebben alhoewel het kan zijn dat er iets mis is met de uwe. Zeker als die al wat ouder is.

Heb je de arc handshake al geprobeerd opnieuw in te stellen via sync menu?
Heb het vermoeden dat het aan de HDMI ligt van de Onkyo. Sowieso na een firmeware upgrade van de onkyo en de kabels op nieuw gestoken te hebben heb ik er bijna geen last meer van.
Arc shake niet opnieuw uit geprobeerd, want dat kon ik niet vinden via de hulp pagina die je gaf. Zie die instellingen nergens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coffeeaddict
coffeeaddict schreef op zaterdag 21 december 2019 @ 02:53:
[...]

Heb het vermoeden dat het aan de HDMI ligt van de Onkyo. Sowieso na een firmeware upgrade van de onkyo en de kabels op nieuw gestoken te hebben heb ik er bijna geen last meer van.
Arc shake niet opnieuw uit geprobeerd, want dat kon ik niet vinden via de hulp pagina die je gaf. Zie die instellingen nergens.
Ander probleem, spraak loopt niet meer goed met de film.

Film stoppen en opnieuw beginnen lost het probleem op.

[ Voor 5% gewijzigd door coffeeaddict op 21-12-2019 03:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 306567

Iemand ook wel eens het probleem dat de tv niet meer volledig opstart? Ik heb dan wel geluid maar geen beeld. Enige optie is om de stekker uit het stopcontact te halen. Ik gebruik het i.c.m. een ziggo CI+ module. Ik heb ook al contact gezocht met Sony en die geeft aan dat ik bravia sync, en nog veel meer functionaliteiten moet uitschakelen. Voor mij is dat geen optie, omdat ik die functionaliteiten gebruik. Beetje vreemd dat ik van alles uit moet zetten om een tv te hebben die niet vastloopt.

Ik heb trouwens een 55xe9005. met de laatste firmwareupdate

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 306567 op 21-12-2019 13:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• conodihno1
Anoniem: 306567 schreef op zaterdag 21 december 2019 @ 13:46:
Iemand ook wel eens het probleem dat de tv niet meer volledig opstart? Ik heb dan wel geluid maar geen beeld. Enige optie is om de stekker uit het stopcontact te halen. Ik gebruik het i.c.m. een ziggo CI+ module. Ik heb ook al contact gezocht met Sony en die geeft aan dat ik bravia sync, en nog veel meer functionaliteiten moet uitschakelen. Voor mij is dat geen optie, omdat ik die functionaliteiten gebruik. Beetje vreemd dat ik van alles uit moet zetten om een tv te hebben die niet vastloopt.

Ik heb trouwens een 55xe9005. met de laatste firmwareupdate
Er zijn inderdaad heel veel problemen die worden veroorzaakt door de gebrekkige software. In geen enkel geval is Sony bereid dit toe te geven in de maanden aan contact met de helpdesk en bureau klantrelaties. Men geeft alleen aan het enorm vervelend te vinden en ondertussen moet je veel functionaliteit uitschakelen om te problemen tot een minimum te beperken. In een aantal gevallen werkt dit, maar in mijn geval niet. Ik heb er persoonlijk tot behoorlijke frustratie werk van gemaakt en een oplossing gekregen in de vorm van een nieuw toestel die tot op heden nog niet is gereboot en werkt zoals het moet.

Ik zou Willem van klantrelaties aanschrijven en het verzoek doen tot een oplossing. Het kan een half jaar duren maar dan heb je misschien ook wat :-) In mijn geval heb wel iedere keer een foto va het betreffende gebrek en reboot gemaakt en op de mail gezet.

Feit blijft wel, dat het gewoon een buggy product is voor sommige mensen en we er wel mooi mee zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa3eia
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online

pa3eia

6370Wp ~ Elga 3.0 ~ Sony

Het probleem wel (soms) geluid maar geen beeld i.c.m. de CI+ module is al sinds de update van augstus dit jaar bekend.
De oplossing is hier te vinden: https://community.sony.nl...ij-aan-zetten/m-p/2641679

Acties:
  • 0 Henk 'm!

pa3eia schreef op zaterdag 21 december 2019 @ 15:11:
Het probleem wel (soms) geluid maar geen beeld i.c.m. de CI+ module is al sinds de update van augstus dit jaar bekend.
De oplossing is hier te vinden: https://community.sony.nl...ij-aan-zetten/m-p/2641679
Maar ook hier is de oplossing een software onderdeel uitzetten. Beetje vreemd toch. Het moet gewoon goed werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa3eia
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online

pa3eia

6370Wp ~ Elga 3.0 ~ Sony

Niet goed voor je om iets softwarematig uit te zetten?
Dan los je je probleem toch niet op en restart je de TV toch steeds d.m.v. de stekker.

Misschien is de (USB) update wel de oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• conodihno1
pa3eia schreef op zaterdag 21 december 2019 @ 15:44:
Dan los je je probleem toch niet op en restart je de TV toch steeds d.m.v. de stekker.

Ik denk dat iets uitzetten ansich het probleem is, het zijn echter wel de "oplossingen" waar Sony mee komt.
In mijn specifieke geval had ik op een gegeven moment niets meer om uit te zetten. Dit is symptoom bestrijding en geen daadwerkelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

pa3eia schreef op zaterdag 21 december 2019 @ 15:44:

Snap de toon van je reactie niet helemaal. De oplossing is om functionaliteiten uit te schakelen omdat het problemen geeft. Dat is toch geen oplossing. Sony moet voor een structurele oplossing zoeken om het probleem op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:24

Oekol

waka waka hey hey

Wacht nog steeds op de update. Zie dat er een nieuwe is op de website de 65 op 't einde uit m'n hoofd. Echter even niet de zin om 'm weer op USB te zetten. Elke keer zoeken levert ook niks op, kan het zijn omdat ik de vorige keren via USB geüpdatet heb?

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Leoon. schreef op zondag 29 december 2019 @ 15:57:
Wacht nog steeds op de update. Zie dat er een nieuwe is op de website de 65 op 't einde uit m'n hoofd. Echter even niet de zin om 'm weer op USB te zetten. Elke keer zoeken levert ook niks op, kan het zijn omdat ik de vorige keren via USB geüpdatet heb?
Grappig, wilde hem dit weekend eigenlijk updaten via de USB maar kon 'm niet vinden. Kreeg hem zojuist dan toch echt gepusht! Ben dus nu up to date. De update van november 2019 staat er op :+

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick77

rick77

... get to the point!

Leoon. schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 20:31:
Grappig, wilde hem dit weekend eigenlijk updaten via de USB maar kon 'm niet vinden. Kreeg hem zojuist dan toch echt gepusht! Ben dus nu up to date. De update van november 2019 staat er op :+
Ik kreeg hem op hetzelfde moment ook gepusht. Geïnstalleerd en ik vind de interface een stuk prettiger dan Android 7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

rick77 schreef op zondag 23 februari 2020 @ 11:31:
[...]

Ik kreeg hem op hetzelfde moment ook gepusht. Geïnstalleerd en ik vind de interface een stuk prettiger dan Android 7.
De android versie is niet van 6 naar 7 gegaan toch? Niet dat ik weet iig. Interface is exact zelfde bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick77

rick77

... get to the point!

Leoon. schreef op zondag 23 februari 2020 @ 12:24:
De android versie is niet van 6 naar 7 gegaan toch? Niet dat ik weet iig. Interface is exact zelfde bij mij.
Ik zat nog op Android 7 .Jij zat al op Android 8. Ik heb met alle problemen met Android 8 gewacht met (handmatig) updaten. Dit is de eerste OTA versie van Android 8 die ik aangeboden heb gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

rick77 schreef op zondag 23 februari 2020 @ 13:28:
[...]

Ik zat nog op Android 7 .Jij zat al op Android 8. Ik heb met alle problemen met Android 8 gewacht met (handmatig) updaten. Dit is de eerste OTA versie van Android 8 die ik aangeboden heb gekregen.
Oh 'dan 7' zeg je ook. Te snel gelezen. Aha wist ik niet. Ik direct al gedaan en nooit last gehad van iets. Vind de snelheid in het menu heerlijk! Nog steeds heel tevreden met m'n tv. Echter vraag ik me wel af wat die 2e hands op zou leveren... Zou best naar een oled willen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capirex65
  • Laatst online: 03-07 10:25
Wat mag een 15 maanden oude 65xe9305 nog kosten?

[ Voor 49% gewijzigd door Capirex65 op 23-02-2020 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick77

rick77

... get to the point!

Ik krijg het "Hierna afspelen" kanaal (tweede rij na apps) niet op mijn TV. Bij "kanalen aanpassen" staat alles aan, maar hij verschijnt niet. Ik zie wel wat berichten op enkele sites met hetzelfde probleem op Android TV 8, maar een oplossing staat er niet tussen. Ik heb de TV al "hard" uit en aan gezet, maar dat zorgde er alleen maar voor dat het Sony Select kanaal terugkwam (irritante reclame die opgedrongen wordt...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18:57
Capirex65 schreef op zondag 23 februari 2020 @ 23:05:
Wat mag een 15 maanden oude 65xe9305 nog kosten?
De XE93 is nog steeds de beste LCD TV op de markt, op enorm dure modellen zoals de Z-serie na.

De 65XG95 is vergelijkbaar en gaat nieuw voor ~1500.

Ik zou zeggen ~1000 voor een tweedehands 65XE93? IDK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capirex65
Dus dat is ook nu eigenlijk nog steeds een goede aankoop ondanks dat het 2017 model is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick77

rick77

... get to the point!

rick77 schreef op zondag 23 februari 2020 @ 23:16:
Ik krijg het "Hierna afspelen" kanaal (tweede rij na apps) niet op mijn TV.
Nevermind. Het kanaal was "leeg". Ik dacht dat meer apps dit kanaal zelf zouden vullen, maar bij Youtube bijvoorbeeld moet je een video echt handmatig toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

AmbroosV schreef op maandag 24 februari 2020 @ 02:51:
[...]

De XE93 is nog steeds de beste LCD TV op de markt, op enorm dure modellen zoals de Z-serie na.

De 65XG95 is vergelijkbaar en gaat nieuw voor ~1500.

Ik zou zeggen ~1000 voor een tweedehands 65XE93? IDK.
Toch zou ik hem niet voor 1000 van de hand doen. Dan heb ik voor 900 euro verkeken in ~anderhalf jaar en moet ik teveel bij leggen voor nieuwe oled. Naast het gedoe uiteraard. Blijft wat mij betreft een heerlijke tv!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Capirex65 schreef op maandag 24 februari 2020 @ 07:31:
Dus dat is ook nu eigenlijk nog steeds een goede aankoop ondanks dat het 2017 model is
Je kan geen betere LCD-TV van dat formaat kopen. Enkel OLED heeft een hoger contrast, en geen enkele andere TV heeft een even hoge peak brightness. De XE93 is een extreem goede TV voor HDR-content.

Ik had er zelf ook één (55"), en door een verhuis overseas ben ik naar een XF95 gegaan. Dat was een downgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capirex65
En hoe is ie voor het 'gewone' tv kijken, Netflix, f1 op ziggo.

Wij zitten op 3,5 meter kijkafstand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Absoluut heerlijk, dat is het net! In een gewone huiskamer met wat omgevingslicht en de juiste instellingen is het een van de absoluut beste TVs van de laatste jaren.

Ik zal straks even de ideale settings uittypen, ik denk dat ik ze nog van buiten ken. Cinema Pro is het beste basisprofiel in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capirex65
Dank voor je reactie, ik ben wel benieuwd naar die settings mocht ik besluiten hem te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nachtapotheker
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:29
Ik zit nog op Android 7, is er een reden om up te graden naar 8? :+

M.a.w. zijn de kinderziektes er nu onderhand uit ?

[ Voor 28% gewijzigd door Nachtapotheker op 24-02-2020 12:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Capirex65
Maar als ik het goed begrijp heb ik aan een 65xe9305 een top tv, kan er een overnemen voor 700 euro namelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Capirex65 schreef op maandag 24 februari 2020 @ 16:07:
Maar als ik het goed begrijp heb ik aan een 65xe9305 een top tv, kan er een overnemen voor 700 euro namelijk.
Direct doen. Zag ook dat er op marktplaats 1 voor 700 euro stond. Zou ik hem zelf nooit voor weg doen.
AmbroosV schreef op maandag 24 februari 2020 @ 09:21:
Absoluut heerlijk, dat is het net! In een gewone huiskamer met wat omgevingslicht en de juiste instellingen is het een van de absoluut beste TVs van de laatste jaren.

Ik zal straks even de ideale settings uittypen, ik denk dat ik ze nog van buiten ken. Cinema Pro is het beste basisprofiel in ieder geval.
Zeer geïnteresseerd, kan ik dat eens vergelijken met wat ik nu ingesteld heb staan.

[ Voor 43% gewijzigd door Oekol op 24-02-2020 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
Capirex65 schreef op maandag 24 februari 2020 @ 12:38:
Dank voor je reactie, ik ben wel benieuwd naar die settings mocht ik besluiten hem te kopen.
Zoek ook eens (ver) terug in dit topic. Dan zijn er een hoop settings gedeeld geweest, en ook wat ze betekenen, hoe ze juist werken, etc...
Als je zoekt op termen als 'dimming' of 'motionflow' moet je wel snel de reeks posts terugvinden, denk ik. Moet ergens begin 2019 geweest zijn, denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capirex65
Ik heb de betreffende 65xe9305 gekocht.

Vanavond een poging doen hem op te hangen.

Doe ik er verstandig aan om hem terug naar fabrieksinstellingen te zetten en met een schone lei te beginnen?

Hij draait nog op Android 7, is upgraden naar 8 aan te raden, of 7 laten als het goed draait ivm kinderziektes in 8?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZuinigeRijder
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
Nachtapotheker schreef op maandag 24 februari 2020 @ 12:42:
Ik zit nog op Android 7, is er een reden om up te graden naar 8? :+

M.a.w. zijn de kinderziektes er nu onderhand uit ?
Bij mijn KD-65ZD9 wordt deze nog niet aangeboden (wel te downloaden en te installeren via USB). Ik ben ook tevreden met Android TV 7, dus ik denk dat ik niet upgrade.....omdat er ook verhalen zijn van uitvallende TV's na upgrade.

[ Voor 5% gewijzigd door ZuinigeRijder op 25-02-2020 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
Capirex65 schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 08:46:
Doe ik er verstandig aan om hem terug naar fabrieksinstellingen te zetten en met een schone lei te beginnen?
Hij draait nog op Android 7, is upgraden naar 8 aan te raden, of 7 laten als het goed draait ivm kinderziektes in 8?
Ik zou zeker en vast een factory reset doen, want dan kan je alles naar eigen wens instellen, en heb je niet het risico dat nog ergens een account hangt van de vorige eigenaar.
En ik zou ook upgraden naar de laatste firmware (v6.6545) maar ik denk dat je die sowieso vanzelf al gaat krijgen via een OTA update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capirex65
Die kan ik gewoon via het instellingenmenu installeren?

En eventueel ook weigeren mocht hij automatisch aangeboden worden?

Ik lees eea aan troubles na Android updates dus ben een beetje voorzichtig gezien het feit dat 7 goed lijkt te draaien.

[ Voor 16% gewijzigd door Capirex65 op 25-02-2020 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
Capirex65 schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 10:44:
Die kan ik gewoon via het instellingenmenu installeren?
Ja, weet het niet zo even uit het hoofd, maar je zal het zeker tegenkomen wanneer je door alle menu items loopt. Ik dacht bij 'About' of zoiets, maar in elk geval staat ergens expliciet een optie om te checken of er een fw update is.
En eventueel ook weigeren mocht hij automatisch aangeboden worden?
Ik begin nu even te twijfelen of die wel vanzelf gepushed wordt. Kan zijn dat je echt wel expliciet via het menu de update moet requesten. Die update wordt sowieso maar mondjesmaat aangeboden, waarbij de ongeduldigen onder ons wel de update file kunnen downloaden van de Sony website en dan de update via USB doen als die nog niet OTA aangeboden wordt.
Ik lees eea aan troubles na Android updates dus ben een beetje voorzichtig gezien het feit dat 7 goed lijkt te draaien.
Hier nog geen issues ondervonden. Moet er anderzijds wel bijzeggen dat ik het Android homescreen ook niet zo vaak gebruik eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capirex65
Ik ga hem vanavond eerst eens ophangen, factory reset doen en dan eea instellen en proberen.

Wat is beste keuze vwb internet, WiFi of bedraad?
De router ligt 1 meter van de tv vandaan.

Mensen nog tips vwb instellingen die best zijn om te beginnen met het oog op gewone tv, formule 1 en Netflix 4k/hdr.

Ik wilde in ieder geval de instellingen van rtings en/of avforums ga'n proberen.

Hij hing gisteravond bij de vorige eigenaar nog gewoon aan de muur en daar zag nl 2 op 3 meter afstand er al super uit, al vergelijk ik vooral met mijn huidige 47 inch LG uit 2011 natuurlijk.

Ik heb al wel eea zitten zoeken, maar vind zoveel dat ik door de bomen het bos haast niet meer zie.

[ Voor 41% gewijzigd door Capirex65 op 25-02-2020 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louw Post
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 03-07 11:56

Louw Post

Cerenas

Capirex65 schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 12:14:
Ik ga hem vanavond eerst eens ophangen, factory reset doen en dan eea instellen en proberen.

Wat is beste keuze vwb internet, WiFi of bedraad?
De router ligt 1 meter van de tv vandaan.

Mensen nog tips vwb instellingen die best zijn om te beginnen met het oog op gewone tv, formule 1 en Netflix 4k/hdr.

Ik wilde in ieder geval de instellingen van rtings en/of avforums ga'n proberen.

Hij hing gisteravond bij de vorige eigenaar nog gewoon aan de muur en daar zag nl 2 op 3 meter afstand er al super uit, al vergelijk ik vooral met mijn huidige 47 inch LG uit 2011 natuurlijk.

Ik heb al wel eea zitten zoeken, maar vind zoveel dat ik door de bomen het bos haast niet meer zie.
Bedraad is altijd beter dan wifi, dus als je de kans hebt zou ik er gewoon een kabeltje tussen hangen.

Ik heb zelf de 55xe9005 thuis staan, dus kan er niet veel over zeggen voor jou, maar de settings voor die bevallen mij erg goed van rtings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
Capirex65 schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 12:14:
Hier zijn mijn settings (heb gewoon snel met Google een anonieme file share/upload dienst gezocht)

https://quickfileshare.org/Bi0/SonyBraviaSettings.xlsx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• conodihno1
Capirex65 schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 08:46:

Als 7 voor jouw toestel prima is, zou ik het lekker zo laten. Android 8 is uit eigen ervaring en die te vinden op diverse fora, redelijk buggy en kan zorgen voor reboots die uiteindelijk heel erg irritant beginnen te worden.

Maar natuurlijk gewoon doen als jij denkt dat je het moet doen natuurlijk. Wellicht pakt het goed uit. Mijn ervaring is echter minder positief met Android 8 op mijn oude toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capirex65
Tv gisteren opgehangen, moet nog iets hoger, maar dan moet ik het weekend eerst even nieuwe gaten in de muur prikken.

Netwerk kabeltje eraan, receiver eraan en kijken maar.

Eerste indruk was: wow, wat een gaaf beeld en wat blij dat ik 65 inch gekocht heb.

Moet nog met instellingen goochelen, kijken of ik de bekende felle ondertitel in Netflix kan verminderen, maar tot nu toe geen spijt.

Android 7 draait vooralsnog soepel, dus, dat laat ik lekker zo.

Ook kodi via mijn rpi4 in 4k werk direct, evenals arc/cec via mijn pioneer receiver, alleen zit er een flinke offsync in beeld en geluid.

Iemands nog tips daaromtrent?

Ik heb nog geen manual namelijk, daar moet ik even naar op zoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capirex65
Twixie schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 18:05:
[...]

Hier zijn mijn settings (heb gewoon snel met Google een anonieme file share/upload dienst gezocht)

https://quickfileshare.org/Bi0/SonyBraviaSettings.xlsx
Thanks, maar ik krijg helaas een foutmelding dat bestand niet geopend kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
Capirex65 schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 08:47:
[...]
Thanks, maar ik krijg helaas een foutmelding dat bestand niet geopend kan worden.
Had inderdaad beter eerst eens zelf proberen te downloaden van daar. Blijkbaar denkt die site dat dat een image is 8)7 . Effen ander en beter zoeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rscheper
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18:30
Nadat je op 'download' hebt geklikt en het afbeeldings-stukje hebt gezien zie je onderin de details van het bestand, daar staat ook:

Filename: SonyBraviaSettings.xlsx (download)

Als je daar op download klikt krijg je het bestand gewoon als download aangeboden in de browser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capirex65
Ha top, dat werkt inderdaad, thanks voor de tip.

Is er ergens een goede manuaal van de xe9305?

Wat ik op internet vind, daar staat niks in over de verschillende instellingen enzo.

Alleen quickstart en reference guides

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105740

Capirex65 schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 09:39:
Ha top, dat werkt inderdaad, thanks voor de tip.

Is er ergens een goede manuaal van de xe9305?

Wat ik op internet vind, daar staat niks in over de verschillende instellingen enzo.

Alleen quickstart en reference guides
Een uitgebreide handleiding heb ik niet. Hier staan wel wat basisinstellingen:
https://www.homecinemamag.../review-sony-kd-55xe9305/
Van daaruit kun je naar eigen voorkeur aanpassen (heb zelf bijvoorbeeld de lichtsensor wel aan en ook live colour op midden of hoog, afhankelijk van de bron/input die actief is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Nick__
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online
ZuinigeRijder schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 09:11:
[...]

Bij mijn KD-65ZD9 wordt deze nog niet aangeboden (wel te downloaden en te installeren via USB). Ik ben ook tevreden met Android TV 7, dus ik denk dat ik niet upgrade.....omdat er ook verhalen zijn van uitvallende TV's na upgrade.
Bij mijn 65ZD9 net zonder problemen OTA geüpdate.. 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZuinigeRijder
  • Niet online
_Nick__ schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 20:14:
[...]

Bij mijn 65ZD9 net zonder problemen OTA geüpdate.. 😀
Laat even over een tijdje horen hoe de ervaringen zijn met de update en of er nog problemen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Nick__
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online
ZuinigeRijder schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 22:19:
[...]

Laat even over een tijdje horen hoe de ervaringen zijn met de update en of er nog problemen zijn?
Overal op geklikt.. nog geen problemen..

OTA-update diende zich bij mij automatisch aan..

• ZuinigeRijder
  • Niet online
_Nick__ schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 22:26:
[...]

Overal op geklikt.. nog geen problemen..

OTA-update diende zich bij mij automatisch aan..
Vooral geinteresseerd of er na 1 week gebruik geen onverwachte vastlopers zijn. Of Apps die niet meer goed werken. Bij mij gisteren nog geen OTA update.
Pagina: 1 ... 35 ... 38 Laatste