[LCD/OLED] Sony 2017 line-up Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 34 ... 38 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommich
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 16:22

thommich

Belg

Sinds onze zoon enkele maanden geleden eens met de afstandsbediening heeft zitten spelen, lijkt het erop dat er een instelling geactiveerd is voor hardhorenden.
Bij het TV-kijken wordt automatisch de teletext-ondertiteling (888) geactiveerd.
Als ik dit uitschakel (door op het teletext icoontje te drukken) gaat dit weg. Maar bij veranderen van zender of bij het opnieuw aansteken van de TV staat dit opnieuw aan.

Kan iemand mij zeggen waar ik deze instelling kan vinden?

Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvanmegen
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 29-06 13:29
Audio en dan niet meer kiezen voor GOS?

Live today! Nobody promised you tomorrow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16:15

Mr. Freeze

¡GO!

thommich schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 20:27:
Sinds onze zoon enkele maanden geleden eens met de afstandsbediening heeft zitten spelen, lijkt het erop dat er een instelling geactiveerd is voor hardhorenden.
Bij het TV-kijken wordt automatisch de teletext-ondertiteling (888) geactiveerd.
Als ik dit uitschakel (door op het teletext icoontje te drukken) gaat dit weg. Maar bij veranderen van zender of bij het opnieuw aansteken van de TV staat dit opnieuw aan.

Kan iemand mij zeggen waar ik deze instelling kan vinden?

Dank!
https://helpguide.sony.ne...openogas_co_subtitle.html

Als je deze stappen volgt komt het goed, na instelling, eerst naar “zender installatie “ gaan. Deze stap staat net niet vermeld in deze guide.

Succes!

[ Voor 9% gewijzigd door Mr. Freeze op 06-06-2019 07:40 ]

XBL gamertag StayingPow3r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11:15
Iemand ervaringen met een soundbar in combinatie met een XE93 ? Ik heb de iBood van vandaag besteld (om hem zeker niet te missen), maar ben eigenlijk nog wel aan het twijfelen. Mijn XE93 staat op een kast, en de soundbar zou dus vóór de XE93 moeten komen. Daar de voet serieus wat uitsteekt, gaat de soundbar dus wel een stuk voor de TV uitkomen, wat mogelijk niet ideaal zal zijn, zeker omdat de TV al vrij hoog staat, en ondergezakt in de zetel mogelijk de soundbar al de onderkant van het beeld zal bedekken.

(Of anders moet ik gewoon eens simuleren met wat karton :))

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mr. Freeze

Mr. Freeze

¡GO!

@Twixie De soundbar is 63 mm hoog, die zal echt niet voor je scherm komen, tenzij je de tv heel hoog hebt staan. Ik denk wel dat hij 10cm voor de tv gaat liggen, zoals je al zei, door de uitstekende voet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommich
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 16:22

thommich

Belg

Mr. Freeze schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 23:47:
[...]

https://helpguide.sony.ne...openogas_co_subtitle.html

Als je deze stappen volgt komt het goed, na instelling, eerst naar “zender installatie “ gaan. Deze stap staat net niet vermeld in deze guide.

Succes!
Super! Dank voor de tip! Ik dacht dat ik alle menu's had overlopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
Mr. Freeze schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 20:50:
@Twixie De soundbar is 63 mm hoog, die zal echt niet voor je scherm komen, tenzij je de tv heel hoog hebt staan. Ik denk wel dat hij 10cm voor de tv gaat liggen, zoals je al zei, door de uitstekende voet.
Heb uiteindelijk toch de bestelling geannuleerd (vóór verzending). Had mijn XE93 al naar achteren gezet, tot bijna tegen de muur, om al de plaats te voorzien. Maar ik merkte dan nog weer wat nadelen. Zo heb ik ook netjes een LED strip als bias light aan de achterkant. Echter doordat de TV nu veel dichter tegen de muur stond, werd de muur ook niet zo goed meer verlicht. Ook kwam ik tot het besef dat het gebruik van de PS4 camera en de Wii LED-bar nu lastiger ging worden (zeker voor de kinderen), wat nu perfect uitkomt door de ruimte tussen de TV en de voet. En het was ook nog maar af te wachten hoe ik nu alles netjes bekabeld ging krijgen, terwijl nu alle kabels naar de TV netjes via de achterpootjes de TV binnengaan en daar onmerkbaar hun weg zoeken.

Mijn vrouw stelde nog voor van de TV dan aan de muur te hangen, maar dat is ook weer zo een gedoe waar ik behoorlijk tegen op zie :P. Dat is wel het nadeel met de hedendaagse joekels van TVs. Die zet of hang je niet eventjes snel op een andere plaats :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paragon
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07:26
@Twixie Dat ophangen is echt zo gebeurd hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
paragon schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 17:09:
@Twixie Dat ophangen is echt zo gebeurd hoor.
Toch niet met een 65" van - hoeveel kilogram woog die XE93 ook alweer- ? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr. Freeze

Mr. Freeze

¡GO!

Twixie schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 17:11:
[...]

Toch niet met een 65" van - hoeveel kilogram woog die XE93 ook alweer- ? :)
Kilootje of 35 zonder voet? Op zich niet zo moeilijk, maar je hebt gelijk hoor, ik ken die twijfels van impulsaankopen heel goed, en vele op Tweakers.net met jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick77
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01-07 22:29

rick77

... get to the point!

Is de laatste Android 8 OTA update gewoon een kwestie van wachten? Op basis waarvan bepaalt Sony wanneer ik die krijg? Ik zit nog op Android 7, vorige Android 8 update had ik - gelukkig - ook nog niet OTA aangeboden gekregen voordat die teruggetrokken werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drivesalegend
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 04-07 23:26
Downloaden, kopieren naar usb, aansluiten. Klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:52

Oekol

waka waka hey hey

Hebben mensen hier een tv opgehangen? En dan speciaal de 65 inch xe9305? Aangezien die 38 kilo weegt. Moet alleen maar aan de muur hangen en that's it. Sony geeft er twee aan op de website 1 van 250 euro en 1 van 50: https://www.sony.nl/elect...-wl450-wall-mount-bracket

Iemand ervaring met deze of wellicht andere die goed werkt?

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr. Freeze

Mr. Freeze

¡GO!

Leoon. schreef op zondag 16 juni 2019 @ 20:08:
Hebben mensen hier een tv opgehangen? En dan speciaal de 65 inch xe9305? Aangezien die 38 kilo weegt. Moet alleen maar aan de muur hangen en that's it. Sony geeft er twee aan op de website 1 van 250 euro en 1 van 50: https://www.sony.nl/elect...-wl450-wall-mount-bracket

Gewoon goede pluggen gebruiken, op zich is 38 kg niet zwaar omdat gewicht verdeelt over 4 schroeven. Kijk voor de lol eens waar een keukenkastje mee hangt, en dat is ook loeizwaar vol met een servies en koppen en schotels.

Edit: produkt verwijderd, was verkeerde maat, maar bij coolblue en bol.com keuze genoeg. Hoeft echt niet perse van Sony te zijn.

[ Voor 15% gewijzigd door Mr. Freeze op 17-06-2019 16:53 . Reden: E ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elazz
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19-06 13:14
drivesalegend schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 17:47:
Downloaden, kopieren naar usb, aansluiten. Klaar.
Ik heb nog de versie met de ARC fouten. Alhoewel geen ernstige issues gehad of noemenswaardige problemen wou ik deze nieuwe versie installeren. USB (FAT64) instructies gevolgd maar ik krijg geen update prompt. Heeft iemand dit ook voor? Misschien ligt het aan de stick maar die werkt wel voor media en andere zaken. Update zit uitgepakt in de root directory zoals in de procedure stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze

Mr. Freeze

¡GO!

Elazz schreef op maandag 17 juni 2019 @ 16:54:
[...]

Ik heb nog de versie met de ARC fouten. Alhoewel geen ernstige issues gehad of noemenswaardige problemen wou ik deze nieuwe versie installeren. USB (FAT64) instructies gevolgd maar ik krijg geen update prompt. Heeft iemand dit ook voor? Misschien ligt het aan de stick maar die werkt wel voor media en andere zaken. Update zit uitgepakt in de root directory zoals in de procedure stond.
Probeer nog een keer met ntfs, zolang maar geen exfat is. Fat 32 zou in principe moeten kunnen maar ik heb altijd ntfs en werkt gewoon prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elazz
Mr. Freeze schreef op maandag 17 juni 2019 @ 16:56:
[...]

Probeer nog een keer met ntfs, zolang maar geen exfat is. Fat 32 zou in principe moeten kunnen maar ik heb altijd ntfs en werkt gewoon prima.
Ik had wel vermoeden dat het daar aan lag. Ik zal eens proberen met NTFS / FAT32

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Mr. Freeze schreef op maandag 17 juni 2019 @ 16:40:
[...]

Gewoon goede pluggen gebruiken, op zich is 38 kg niet zwaar omdat gewicht verdeelt over 4 schroeven. Kijk voor de lol eens waar een keukenkastje mee hangt, en dat is ook loeizwaar vol met een servies en koppen en schotels.

Edit: produkt verwijderd, was verkeerde maat, maar bij coolblue en bol.com keuze genoeg. Hoeft echt niet perse van Sony te zijn.
Awesome, ik heb die SU WL450 besteld. Willen de TV toch niet draaien etc. Moet lekker straks aan de muur hangen en that's it. Ben benieuwd. We verhuizen deze zaterdag naar ons nieuwe huis en dan gaat alle gekkigheid gebeuren.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze

Mr. Freeze

¡GO!

Leoon. schreef op maandag 17 juni 2019 @ 18:40:
[...]

Awesome, ik heb die SU WL450 besteld. Willen de TV toch niet draaien etc. Moet lekker straks aan de muur hangen en that's it. Ben benieuwd. We verhuizen deze zaterdag naar ons nieuwe huis en dan gaat alle gekkigheid gebeuren.
Gaaf hoor, mooie klus in een nieuw huis. Tsja, nog steeds hele mooie tv ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Mr. Freeze schreef op maandag 17 juni 2019 @ 19:58:
[...]

Gaaf hoor, mooie klus in een nieuw huis. Tsja, nog steeds hele mooie tv ook.
Jazeker en helemaal omdat er in het huis een gleuf is gemaakt in de muur. Als we het even goed doen zie je dus geen enkele kabel hangen. Zoveel zin in!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Hij hangt! Nu wachten tot ziggo ons aansluit en we 'm daadwerkelijk kunnen gebruiken. Morgen komt T-mobile ons internet geven. :9~

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/E6R0Bx1lbLzocEGD5CzYKHrD/thumb.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kevinmastah2005
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 04-07 19:24

Sony 65x95L, Denon x4700h, Klipsch Atmos 5.1.4, Ziggo, Windows 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluto
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-06 11:38
Is nog niet OTA. Ik wacht er even mee met downloaden. Vorige keer ook goed mee gedaan met wachten.
Iemand al erop staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paragon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
paragon schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 20:54:
[...]
Die staat er toch al best lang?
2 seconden kijken op die page en je ziet de kolom 'Releasedatum' met daaronder 01-07-2019 ?! :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Ik denk dat hij/zij doelt op de versie-nummer, staat me ook vaag iets van bij op mijn A1 maar ben een tijd in het buitenland dus kan het niet checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paragon
Twixie schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 22:38:
[...]

2 seconden kijken op die page en je ziet de kolom 'Releasedatum' met daaronder 01-07-2019 ?! :?
Op m'n mobiel 2de pagina en flink wat scroll werk naar beneden. Dus 2s kijken, nee niet echt.

@Sanction klopt versie nummer. En changelog ziet er ook hetzelfde uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mereco
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08:45
Het is een nieuwe versie. Ik heb hem gedownload en toen ik de USB stick inprikte, werd hij direct herkend als een nieuwe update. Is het een gelijke versie aan degene die geïnstalleerd is, krijg je bij mijn weten geen melding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Hoe maken jullie het scherm schoon? Sinds ontvangen nog nooit gedaan, wil geen water lekken en dergelijke er op maken :+. Maar zitten nu toch wat vingers op. Gebruiken jullie een bepaald product en daarna met droog doekje navegen oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oknot
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22-09-2020
Leoon. schreef op zondag 7 juli 2019 @ 12:42:
Hoe maken jullie het scherm schoon? Sinds ontvangen nog nooit gedaan, wil geen water lekken en dergelijke er op maken :+. Maar zitten nu toch wat vingers op. Gebruiken jullie een bepaald product en daarna met droog doekje navegen oid?
Microvezels met lauwwarm water vochtig maken en scherm afnemen. Daarna met droge microvezel het scherm net zolang afnemen totdat het je weer tegemoet schijnt. Vooral geen spulletjes ala zeep of glassex oid gaan gebruiken. Daar kan je je coating mee verkl*ten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

oknot schreef op zondag 7 juli 2019 @ 16:07:
[...]

Microvezels met lauwwarm water vochtig maken en scherm afnemen. Daarna met droge microvezel het scherm net zolang afnemen totdat het je weer tegemoet schijnt. Vooral geen spulletjes ala zeep of glassex oid gaan gebruiken. Daar kan je je coating mee verkl*ten.
Kan je zo'n microvezel doekje vervangen voor een gele poetsdoek, schoon uiteraard of is dat niet slim?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oknot
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22-09-2020
Leoon. schreef op zondag 7 juli 2019 @ 16:13:
[...]

Kan je zo'n microvezel doekje vervangen voor een gele poetsdoek, schoon uiteraard of is dat niet slim?
Dan zou ik eerder een onbedrukt en schoon t shirt gebruiken. Opzich kan het met een poetsdoek natuurlijk ook zolang die maar 100% schoon is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

oknot schreef op zondag 7 juli 2019 @ 16:22:
[...]

Dan zou ik eerder een onbedrukt en schoon t shirt gebruiken. Opzich kan het met een poetsdoek natuurlijk ook zolang die maar 100% schoon is.
Ga van de week wel microvezel doekjes halen. Heb 'm langer dan jaar niet schoongemaakt. Ook nu met die vingervlekken kan 't wel even wachten :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze

Mr. Freeze

¡GO!

Leoon. schreef op zondag 7 juli 2019 @ 17:07:
[...]

Ga van de week wel microvezel doekjes halen. Heb 'm langer dan jaar niet schoongemaakt. Ook nu met die vingervlekken kan 't wel even wachten :7
Vooral iets nieuws gebruiken, iets wat gewassen is heeft restanten van wasverzachter e.d bij zich. Die microvezel doekjes kosten de kop ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJRS7
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 21-05-2024
Ben in het bezit van een sony xe9305 en die draait momenteel op android 7. Is het aan te raden om nu wel te upgraden naar android 8 oreo? Ik las namelijk dat er veel problemen waren met de update met betrekking tot de beeldkwaliteit, netflix (HDR, Dolby vision selectie etc) en arc.

De reden waarom ik het niet eerst zelf probeer is omdat je helaas niet meer terug kan naar android 7 na een update :/

[ Voor 18% gewijzigd door CJRS7 op 11-07-2019 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze

Mr. Freeze

¡GO!

CJRS7 schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 16:48:
Ben in het bezit van een sony xe9305 en die draait momenteel op android 7. Is het aan te raden om nu wel te upgraden naar android 8 oreo? Ik las namelijk dat er veel problemen waren met de update met betrekking tot de beeldkwaliteit, netflix (HDR, Dolby vision selectie etc) en arc.

De reden waarom ik het niet eerst zelf probeer is omdat je helaas niet meer terug kan naar android 7 na een update :/
Zelf geen problemen met oreo 8 op m’n 9305, er waren in begin wel klachten van sommige hier, maar denk dat ze allemaal wel zijn opgelost inmiddels.

Maar wacht gerust op eventuele andere ervaringen van andere gebruikers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick3112
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 11:13
Is het eigenlijk al mogelijk om dolby vision gewoon te disablen op de tv? In veel situaties prefereer ik gewoon 4k Signaal boven Dolby Vision in netflix.

Zo raar dat het gewoon niet te kiezen is in de Netflix app. Net zoals dat het geluid standaard op 5.1 staat op netflix terwijl ik een 2.1 soundbar heb die ik dan handmatig voor elke aflevering moet omzetten.

Ik draai zelf ook nog android 7 op mijn 9305.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-07 18:16
Mereco schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 20:11:
Het is een nieuwe versie. Ik heb hem gedownload en toen ik de USB stick inprikte, werd hij direct herkend als een nieuwe update. Is het een gelijke versie aan degene die geïnstalleerd is, krijg je bij mijn weten geen melding.
Ik kreeg ook net een update melding, v6.6520, oude was v6.6510. Had ik gemist, want ik check regelmatig.

Kijken of het iets oplost met het CI+ gedoe (voormalig UPC gebied, komt hier geen Mediabox of Nest meer binnen).

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mereco
loekf2 schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 11:02:
[...]

Ik kreeg ook net een update melding, v6.6520, oude was v6.6510. Had ik gemist, want ik check regelmatig.

Kijken of het iets oplost met het CI+ gedoe (voormalig UPC gebied, komt hier geen Mediabox of Nest meer binnen).
Mag ik vragen dan wat de CI+ problemen zijn? Zit zelf in Ziggo gebied en heb een Sony tv. Had regelmatig last van blokken en on demand werkt niet super.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
Mereco schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 20:17:
[...]

Mag ik vragen dan wat de CI+ problemen zijn? Zit zelf in Ziggo gebied en heb een Sony tv. Had regelmatig last van blokken en on demand werkt niet super.
Zo'n beetje een beeld freeze, gevolgd door herstart per 1.5 dag. Dit is sinds de Oreo update, dus bij de uitrol en later de fix voor ARC die ze na 3 maanden uitrolden.

Ik had dat min of meer ook vorig jaar. De workaround was: 1) zet gain control uit voor het kabel signaal, 2) zet interactive services ui (= rode knop). Gain control moet uit, omdat je anders kan krijgen dat je signaal overstuurd => storingen.

Echter na de Oreo update werkt dat niet meer. Ik meen ergens op de Ziggo forums gelezen te hebben dat Ziggo nog steeds twee aparte headends heeft, dus een voor voormalig Ziggo en een voor wat eens UPC was. Er is een incompatibiliteit met het voormalige UPC gebied, wat eigenlijk idioot is als je een TV "Ziggo certified" verkoopt.

Denk dat de meeste mensen een Mediabox hebben, dus het probleem niet zien. Bij mij komt die er niet in. Zie me eerder nog eens naar KPN/XS4ALL TV overstappen, maar ga geen tientje extra betalen voor Ziggo Sport bij KPN (voor F1). Dan maar internet bij XS4ALL en het goedkoopste TV pakket bij Ziggo (met CI+ inbegrepen).

[ Voor 3% gewijzigd door loekf2 op 12-07-2019 21:10 ]

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

loekf2 schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 11:02:
[...]

Heb je die 6510 handmatig geüpdatet? Ik zit namelijk zelf nog op .5830. Ben beneiwud naar 6520, we wachten rustig af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Niet online
Mereco schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 20:17:
[...]

Had regelmatig last van blokken en on demand werkt niet super.
Is dat niet gewoon een coax-probleem? Ook erg veel last van gehad, toen Ziggo zelf een nieuwe kabel laten leggen, nergens meer last van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mereco
Sanction schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 00:16:
[...]

Is dat niet gewoon een coax-probleem? Ook erg veel last van gehad, toen Ziggo zelf een nieuwe kabel laten leggen, nergens meer last van gehad.
Waarschijnlijk wel. Ik heb er zelf een sperfilter tussen gezet en alles opnieuw nagelopen. Tot heden lijkt het opgelost. On Demand sluit niet altijd goed af, waardoor ik de tv opnieuw moet opstarten om tv zenders te kunnen kijken. Dit waarschijnlijk een Sony euvel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
Leoon. schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 22:45:
[...]

Heb je die 6510 handmatig geüpdatet? Ik zit namelijk zelf nog op .5830. Ben beneiwud naar 6520, we wachten rustig af.
Yep, ik doe het meestal handmatig. 5830 is de Oreo update die terug getrokken werd. 6510 is de update die ze later weer vrijgaven met fixes voor ARC.

6520 is van 1 juli.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
Mereco schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 07:51:
[...]

Waarschijnlijk wel. Ik heb er zelf een sperfilter tussen gezet en alles opnieuw nagelopen. Tot heden lijkt het opgelost. On Demand sluit niet altijd goed af, waardoor ik de tv opnieuw moet opstarten om tv zenders te kunnen kijken. Dit waarschijnlijk een Sony euvel.
Sperfilter ? Er is ook een probleem met Sony TV als je ergens thuis MOCA hebt, bv. Ziggo heeft dat een tijdje gedaan met ontvangers voor slaapkamers etc. TV signaal wordt dan van de Mediabox via IP over kabel naar andere ontvangers thuis doorgestuurd.

Issue is dat Sony TVs (soms) de band boven de 1100 MHz niet wegfilteren en het retour signaal ook niet. Meeste kabel ontvangers (digitaal) samplen het signaal direct. Je kunt dan aliasing krijgen als je niet goed filtert (=> blokjes).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

loekf2 schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 08:10:
[...]

Yep, ik doe het meestal handmatig. 5830 is de Oreo update die terug getrokken werd. 6510 is de update die ze later weer vrijgaven met fixes voor ARC.

6520 is van 1 juli.
Ah oké ik tot nu toe ook altijd gedaan hoor. Maar tegenwoordig maak ik er geen tijd voor. Wel raar dat ik OTA de 6510 niet aangeboden heb gekregen. Check regelmatig!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Twixie
Mick3112 schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 10:11:
Is het eigenlijk al mogelijk om dolby vision gewoon te disablen op de tv? In veel situaties prefereer ik gewoon 4k Signaal boven Dolby Vision in netflix.
Je kan je Picture Mode settings voor HDR zodanig aanpassen dat het niet meer als HDR weergegeven wordt. Speel een HDR titel af in Netflix, en ga dan via Action Menu naar Picture Mode. Normaal zie je dan dat je de settings hebt voor input 'Applications' en 'HDR' met de Picture Mode die je vroeger gekozen had. Ga dan naar Advanced -> Brightness -> X-tended Dynamic Range. Voor HDR staat die normaal op High, maar je kan die dus ook Off zetten. Of als je toch een beetje meer contrast wil dan bij SDR, kan je ook nog Low of Medium gebruiken.
PS: vraag is wel waarom je geen DV/HDR wil ? Ik vind HDR immers veel meer toevoegen aan content dan 4K. Ik heb nog maar 1x gehad dat ik zo versteld stond van de beeldscherpte dat het wel 4K moest zijn (wat het ook bleek te zijn), en dat was met die F1 reeks op Netflix. HDR spat echter van het scherm, en is bij filmmateriaal zeer mooi als het met mate aangewend wordt (bvb bij Marco Polo).
Mick3112 schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 10:11:
Net zoals dat het geluid standaard op 5.1 staat op netflix terwijl ik een 2.1 soundbar heb die ik dan handmatig voor elke aflevering moet omzetten.
Is dat dan niet eerder een probleem van je soundbar ? Ik zou denken dat je daar maar eenmalig moet instellen dat je geen rear speakers hebt, en hij dus zelf moet gaan downmixen.

[ Voor 13% gewijzigd door Twixie op 13-07-2019 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick3112
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 11:13
Twixie schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 10:24:
[...]

Je kan je Picture Mode settings voor HDR zodanig aanpassen dat het niet meer als HDR weergegeven wordt. Speel een HDR titel af in Netflix, en ga dan via Action Menu naar Picture Mode. Normaal zie je dan dat je de settings hebt voor input 'Applications' en 'HDR' met de Picture Mode die je vroeger gekozen had. Ga dan naar Advanced -> Brightness -> X-tended Dynamic Range. Voor HDR staat die normaal op High, maar je kan die dus ook Off zetten. Of als je toch een beetje meer contrast wil dan bij SDR, kan je ook nog Low of Medium gebruiken.
PS: vraag is wel waarom je geen DV/HDR wil ? Ik vind HDR immers veel meer toevoegen aan content dan 4K. Ik heb nog maar 1x gehad dat ik zo versteld stond van de beeldscherpte dat het wel 4K moest zijn (wat het ook bleek te zijn), en dat was met die F1 reeks op Netflix. HDR spat echter van het scherm, en is bij filmmateriaal zeer mooi als het met mate aangewend wordt (bvb bij Marco Polo).

[...]

Is dat dan niet eerder een probleem van je soundbar ? Ik zou denken dat je daar maar eenmalig moet instellen dat je geen rear speakers hebt, en hij dus zelf moet gaan downmixen.
Dank je voor je reactie. Xtended HDR uit gezet maar weinig resultaat.

Gisteren de film pointblank op netflix gekeken. Via de tv en dus met geforceerd DV is het bij mij veel te donker. Ik speelde hem daarna af via de Nvidia Shield die geen DV ondersteunt en daar vond ik het beeld veel mooier.

HDR in games ben ik juist weer wel heel erg over te spreken, maar dat is ook geen Dolby Vision natuurlijk.

Ik heb een 2.1 soundbar uit van Sony 2014 waar niet heel veel op in te stellen valt. Lijkt mij dat dat ding van zich zelf wel herkent dat er geen rear speakers zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr. Freeze

Mr. Freeze

¡GO!

@Mick3112 Zelf heb ik ook heel lang lopen klooien met Netflix en HDR voordat ik het mooi had, ook met een Shield. Nu een Apple TV4K en eindelijk ziet het beeld eruit zoals het hoort te zijn, ook de ondertiteling ziet er nu mooi uit. Voorheen heb ik zelfs het abonnement teruggeschroeft naar twee schermen om van HDR verlost te zijn, nu gelukkig weer 4 schermen abo met prachtig mooi beeld.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pposthoorn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01-07 14:11

pposthoorn

Constructeur

Leoon. schreef op zondag 16 juni 2019 @ 20:08:

Ik weet dat ik te laat ben want je zag dat je hem al hebt opgehangen, maar wellicht voor anderen nog interessant:

Mijn 65XE9305 hangt inmiddels alweer een jaar aan een Vogel's Base 45 L zonder problemen.

Het is wel echt een achterlijk zware tv dus draaien gaat niet zo soepel als gehoopt, maar nadat ik alle scharnierpunten had gesmeerd ging het wel redelijk.
Verder wel echt ideaal zo'n beugel, kan nu eenvoudig de tv richting de tafel/keuken draaien indien gewenst.

Omdat het blijkbaar nooit groot genoeg kan voor mij heb ik de tv meestal zo'n 30-40 cm van de muur af hangen, kan ik alles nog beter zien :*)

Ik heb bij de verbouwing ook gelijk wat kanaaltjes aangelegd om de tv en soundbar mooi blind op te hangen:

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/s/s6fmhrt6auf55rp/photo5866373453559476462.jpg
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/s/k2oeuxffwzuhq2q/photo5866373453559476461.jpg
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/s/6hcbjj6y86zglzx/photo5866373453559476460.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elazz
Mr. Freeze schreef op zondag 14 juli 2019 @ 10:49:
@Mick3112 Zelf heb ik ook heel lang lopen klooien met Netflix en HDR voordat ik het mooi had, ook met een Shield. Nu een Apple TV4K en eindelijk ziet het beeld eruit zoals het hoort te zijn, ook de ondertiteling ziet er nu mooi uit. Voorheen heb ik zelfs het abonnement teruggeschroeft naar twee schermen om van HDR verlost te zijn, nu gelukkig weer 4 schermen abo met prachtig mooi beeld.
Hoe is ondertiteling anders op een Apple 4K TV met Netflix op een Sony Bravia? Heb je daarin meer mogelijkheden om het aan te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze

Mr. Freeze

¡GO!

Elazz schreef op maandag 15 juli 2019 @ 17:18:
[...]

Hoe is ondertiteling anders op een Apple 4K TV met Netflix op een Sony Bravia? Heb je daarin meer mogelijkheden om het aan te passen.
Kan je weinig in aanpassen, is in een heel licht donker kader met een ander lettertype, is ook wat fijner van structuur en daardoor wellicht niet of minder opgepikt door hdr (?) denk ik dus, ziet er gewoon goed uit, kijk zelf maar, foto is genomen bij vrij veel daglicht jammer genoeg.

https://tweakers.net/ext/f/i7d9zEBu0I60y0zo98s65db4/full.jpg

Foto is genomen van Netflix serie “godless“ op een Apple tv4K
Dolby vision HDR, lokaal dimmen en XDR allebei op “midden”. xe9305.

[ Voor 22% gewijzigd door Mr. Freeze op 15-07-2019 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
Mr. Freeze schreef op maandag 15 juli 2019 @ 17:30:
[...]
Kan je weinig in aanpassen, is in een heel licht donker kader met een ander lettertype, is ook wat fijner van structuur en daardoor wellicht niet of minder opgepikt door hdr (?) denk ik dus, ziet er gewoon goed uit, kijk zelf maar, foto is genomen bij vrij veel daglicht jammer genoeg.
Van een externe bron heeft de TV totaal geen clue wat ondertitels is en wat normale content is. De ondertitels zitten gewoon in de videostream en als de helderheid dus beter is, is dat gewoon omdat de AppleTV die ondertitels veel beter in de video codeert.

Geen idee of het probleem bij de Sony's ligt aan Sony of aan Netflix, maar in elk geval is het dus de app die nodeloos ondertitels encodeert als het helderste wit wat bij HDR gewoon bijna niet te bekijken is (ook letterlijk). Een oplossing hiervoor is om in je Netflix instellingen (dus in je account op www.netflix.com) subs in te stellen met semi-transparantie. Nadeel is dat subs in SDR dan wat aan de donkerder kant zijn (al is dat precies beter dan vroeger).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
Gebruikt hier iemand de optische uitgang van zijn XE9x ?
Op dit moment gebruik ik stereo speakers (AudioEngine A5) die aangesloten zijn op de stereo mini-jack uitgang. Dat werkt op zich heel goed, en met de volume controls van de TV kan ik dus de output van mijn speakers regelen. Ik wil nu echter gaan upgraden met een losse DAC en een Subwoofer. Enkel vraag ik me af of het volume vanuit de TV regelbaar gaat zijn via de optische uitgang.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sahi_NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-07 14:40
@Twixie Ik heb deze in gebruik (ism de Sonos Playbar) en het antwoord is Nee.

Het signaal gaat altijd op dezelfde sterkte naar de Soundbar (de menu piepjes etc gaan wel gewoon via de tv zelf, die gaan wel harder/zachter).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
Sahi_NL schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 13:07:
@Twixie Ik heb deze in gebruik (ism de Sonos Playbar) en het antwoord is Nee.
Wel balen, DACs met remote control lijken bijna onbestaand en/of zeer duur. Probleem is natuurlijk simpelweg dat mijn powered speakers geen remote control hebben. Misschien moet ik toch maar via de analoge 3.5mm uitgang blijven werken en enkel een subwoofer toevoegen (speakers hebben immers wel een sub out), maar iets zegt me dat je dan toch wel serieus inboet aan kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze

Mr. Freeze

¡GO!

Laatste update gisteren OTA gisteren binnengekregen op mijn 2017 Sony XE9305, helaas blijft die infobalk die zo af en toe te voorschijn komt een dingetje...

(zo 1 a 2x per avond)

[ Voor 8% gewijzigd door Mr. Freeze op 19-07-2019 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nachtapotheker
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:53
Ik kreeg de update ook OTA, nu krijg ik elke keer de vraag of ik wil updaten :+ Eigenlijk wil ik dat niet, want de huidige firmware bevalt mij prima. Kun je het ook niet doen en die melding weg krijgen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze

Mr. Freeze

¡GO!

Nachtapotheker schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 11:03:
Ik kreeg de update ook OTA, nu krijg ik elke keer de vraag of ik wil updaten :+ Eigenlijk wil ik dat niet, want de huidige firmware bevalt mij prima. Kun je het ook niet doen en die melding weg krijgen ?
kijken naar welk ip adres hij verbinding zoekt voor updates en deze blocken in je router?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nachtapotheker
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:53
Mr. Freeze schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 11:51:
[...]

kijken naar welk ip adres hij verbinding zoekt voor updates en deze blocken in je router?
LOL :D Ik doelde meer op een setting in de TV :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
Mr. Freeze schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 10:58:
helaas blijft die infobalk die zo af en toe te voorschijn komt een dingetje...
(zo 1 a 2x per avond)
Heeft er eigenlijk iemand al eens Sony Support gecontacteerd hierover ? Niet dat ik er veel van verwacht, maar aangezien schijnbaar iedereen dat probleem heeft, moet dit toch ook al bij Support aangekaart geweest zijn, zou ik denken. (En neen, heb het zelf ook nog niet gedaan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze

Mr. Freeze

¡GO!

Twixie schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 15:53:
[...]

Heeft er eigenlijk iemand al eens Sony Support gecontacteerd hierover ? Niet dat ik er veel van verwacht, maar aangezien schijnbaar iedereen dat probleem heeft, moet dit toch ook al bij Support aangekaart geweest zijn, zou ik denken. (En neen, heb het zelf ook nog niet gedaan).
Misschien iets voor een petitie :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisje1983
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 17:02
In android kan je automatisch updaten uitzetten, in het help menu zet je het akkoord gaan met de rechten ook uit. Tv zal dan niet meer zoeken naar updates (althans bij android)

Vervolgens als je zeker wilt zijn dat niet een ander per ongeluk de tv update nog even dit doen: (mits je pi-hole hebt draaien) monitor je tv en block alles wat naar sony "belt" Ik kwam op de volgende adressen uit.

Je zou het ook op je router kunnen proberen, mijn router (gargoyle firmware) zag in elk geval lang niet alles wat pi-hole wel liet zien.

ad8641f3cff742de893d919add74c2bb.ssm2.internet.sony.tv

api.erabu.sony.tv

applicast.ga.sony.net

bravia.dl.playstation.net

call.me.sel.sony.com

cdn.meta.ndmdhs.com

metadata.erabu.sony.tv

reg.biv.sony.tv

service.biv.sony.tv

ssm1.internet.sony.tv

ssm2.internet.sony.tv

update.biv.sony.tv

www.sony.net

www.sony.net(domain netwerk)

[ Voor 36% gewijzigd door Chrisje1983 op 20-07-2019 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze

Mr. Freeze

¡GO!

Vraagje aan de mensen die de tv hebben aangesloten met DVB-c, als ik een standaard tv abonnement (Ziggo) neem met alleen coax, dus wel digitaal. Kan ik dan via de tv programma’s opnemen als ik een harde schijf in de tv prik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kw_nl
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-07 16:51
Korte antwoord, soms wel, soms niet. De betreffende omroep kan het blokkeren: https://community.ziggo.n...xterne-harde-schijf-35558

XBOX One: KW NL, PSN: kw_nl Strava: https://www.strava.com/athletes/53303907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze

Mr. Freeze

¡GO!

kw_nl schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 19:42:
Korte antwoord, soms wel, soms niet. De betreffende omroep kan het blokkeren: https://community.ziggo.n...xterne-harde-schijf-35558
Dank je wel voor antwoord, echter jouw link gaat over opnemen met een CI module, ik wil alleen maar basis tv met enkel een dvb-c signaal, misschien dat daar toch verschil in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kw_nl
Ah, sorry. Overheen gelezen idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• conodihno1
  • Laatst online: 13:28
Man man man, wat een irritant ding begint die XE9005 te worden. Bijna iedere keer een reboot zodra ik hem aanzet na even in stand-by gestaan te hebben. Alle opties van de helpdesk doorlopen, CE Repair over de vloer gehad die zelf niet eens wist hoe je de tv moest resetten en ging weer onverrichte zaken naar het volgende adres met hetzelfde euvel. Sony weer mailen, wil een reparatie rapport hebben van CE Repair, na een aantal mailtjes krijg ik die ook eindelijk. Lees ik daar, “u dient te wachten op een software update van Sony” Vervolgens Sony op de hoogte gebracht maar tot nu toe geen respons meer. Leuk scherm hoor maar wat een draak van een software en Sony helpdesk. Mis mijn Panasonic plasma, geen gezeur gewoon beeld en kijken maar. Bleh!
Ze laten je gewoon hangen met je brakke product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisje1983
Ik heb zelf ook veel reboot en crash problemen gehad vanaf februari tot aan mei (android 8 ) ging om een Sony xf9005.

Uiteindelijk na veel reparaties en gezeur met Sony zelf is het tot Sony hoofdkantoor gekomen en heb ik een moederbord (3de exemplaar) gekregen met android 7 vanuit de fabriek. Mijn tv is nu weer stabiel zoals hij was voor de update naar Android 8.

Bij mij is de reparatie dienst overigens heel erg meedenkend ( wordt gelukkig uitbesteed ) Sony zelf met zijn service en helpdesk is echt waardeloos.

Even een opmerking, draai je VPN op je tv zelf? Android tv 7 en 8 crasht en komt in een bootloop als je VPN hebt draaien. Een workarround is het afsluiten van de VPN voor dat je de tv aanzet, zodat hij niet opstart met VPN.

[ Voor 11% gewijzigd door Chrisje1983 op 07-08-2019 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• conodihno1
Ik heb inderdaad gelezen dat je ook diverse issues heb gehad met je toestel.
Zat die van mij maar vast in een bootloop omdat dat kennelijk zwaarder weegt dan af en toe een reboot.

Ik draai geen vpn, geen enkel appje. Het enige is dat ik gebruik maak van wifi thats all.

Dat CE Repair stelde in mijn geval niets voor. Zoals ik al aangaf wist de beste man niet eens hoe je een toestel moest resetten, schakelde gelijk al een hulplijn in en vertrok vervolgens naar zijn volgende afspraak, overigens met hetzelfde euvel.

Ik irriteer me overigens kapot aan de stilte van Sony. Geen respons meer op mail, helemaal niets. Ik moet zelf de terugkoppeling doen van CE Repair naar Sony toe.
CE Repair geeft aan dat ik dien te wachten op een ander stuk software, zonder eta ben je gewoon weer maanden lang aan het wachten en irriteren aan je toestel. De verleende service doet zo een afbreuk aan het merk zeg maar.

Morgen maar aan de telefoon hangen ben ik bang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisje1983
Oh dat moet je meteen aanpakken, ik had toevallig laatst de Ir ontvanger kapot en moest helaas ook weer met Sony kontakt opnemen. De beste man wou mij android laten updaten jaja, ik heb hem even verwezen naar het eindeloze mailverkeer in het archief en werdt kort daarna gebelt door het externe reparatie bedrijfje. De beste man vroeg of ik door het gezeur met deze tv meteen een nieuwe tv wou, of een nieuw Ir ontvangertje, daarop vroeg ik, met een nieuwe tv krijg ik zeker android 8?, ja zei de beste man en dat wil jij niet hè! Dus ik kreeg netjes een nieuwe Ir module.

Ik heb mij overigens ook dood lopen irriteren aan de communicatie tussen de verschillend Sony afdelingen, de totale afwezigheid van enig technische kunde en het oplezen van blockflow scripties.

Eigenlijk moet je even zien dat je dezelfde reparatiedienst als mij te pakken krijgt, desnoods geef ik je de gegevens wel even door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• conodihno1
Thanks, als ik de info nodig ga hebben doe ik je even een berichtje sturen.

Net bericht gehad, ze gaan het dossier naar de desbetreffende afdeling sturen. Daar lag het dus nog niet eens... my God. Zodra ze terugkoppeling krijgen dan hoor ik het ook.
Nu het mooiste, gelieve niet op de mail reageren omdat dat het proces kan vertragen! Nog langzamer dus.

Heb gisteren de tv nog even van een harde reset voorzien en geen Google account ingesteld en internetloos gelaten. Kijken wat dat doet.

Nogmaals, leuk scherm maar wat een bedrijf

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17:06
Doet de XE9305 ook aan output van Dolby Atmos?

• Jumpman
  • Laatst online: 16:50
NotSoSteady schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 20:57:
Nee, dat doet zo'n beetje geen enkele TV zo te zien.

Link: https://www.rtings.com/tv...urround-audio-passthrough.

Zit hier nog steeds op Android 7.0 (Firmware 6.5629), maar nu sinds de laatste Kodi update (18.3) heb ik geen DTS Passthrough meer. Dat nu toch maar updaten naar Android 8.0 (Firmware 6.6520)?

[ Voor 24% gewijzigd door Jumpman op 22-08-2019 00:28 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• Mr. Freeze

Mr. Freeze

¡GO!

@Jumpman hier een 9305, met dts output middels Kodi 18.3.

Oja, en de laatste Sony update erop.

[ Voor 25% gewijzigd door Mr. Freeze op 22-08-2019 10:20 ]

• Elazz
NotSoSteady schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 20:57:
Nee, de XE9305 heeft geen Dolby Atmos output. Dat is voor LCD's vanaf de ZF, XG reeks het geval (zowel mid als high end). Voor Dolby Atmos heb je een extern apparaat nodig zoals een 4K Bluray, Xbox One S, Shield etc. die je direct aansluit op de receiver / soundbar

[ Voor 21% gewijzigd door Elazz op 22-08-2019 10:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sanction
  • Niet online
Vaag probleem; mijn A1 zegt dat er geen internetverbinding is, Youtube werkrt inderdaad niet, Netflix wel. Weird.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisje1983
Sanction schreef op zondag 25 augustus 2019 @ 23:28:
Vaag probleem; mijn A1 zegt dat er geen internetverbinding is, Youtube werkrt inderdaad niet, Netflix wel. Weird.
Gebruik je een addblocker toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Niet online
Nee, geen blocker. Het lijkt aan de klok te liggen, die loopt niet synchroon. Stel die handmatig bij zou je dan denken, maar dat is allemaal greyed out.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Mr. Freeze schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 10:19:
@Jumpman hier een 9305, met dts output middels Kodi 18.3.

Oja, en de laatste Sony update erop.
Okay, bedankt!

De TV vindt geen updates (terwijl ik dus nog op Android 7 zit). Is dit een bekende bug? Anders handmatig de update maar downloaden.

• Jumpman
Update gedaan, nu wordt mijn Sony RMF-TX100E niet meer ondersteund. :( Zie alleen een cursor die ik kan bewegen en functioneren alleen de aan en uit, volume up and down en program up and down knoppen.

Deze is volgens mij nooit officieel ondersteund voor deze serie, maar werkte 1,5 jaar na volle tevredenheid (zodat de kinderen de afstandbediening die erbij zat niet per ongeluk lieten vallen).

[ Voor 19% gewijzigd door Jumpman op 29-08-2019 00:28 ]

• Chrisje1983
Jumpman schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 00:22:
Update gedaan, nu wordt mijn Sony RMF-TX100E niet meer ondersteund. :( Zie alleen een cursor die ik kan bewegen en functioneren alleen de aan en uit, volume up and down en program up and down knoppen.

Deze is volgens mij nooit officieel ondersteund voor deze serie, maar werkte 1,5 jaar na volle tevredenheid (zodat de kinderen de afstandbediening die erbij zat niet per ongeluk lieten vallen).
;)

€ 6,42 46%OFF | SIKAI Soft Silicon Case Cover Voor SONY Smart TV Afstandsbediening Case Beschermende Huid Voor SONY RMF TX200C Afstandsbediening cover
https://s.click.aliexpress.com/e/Fd6FYjI0

• Jumpman
Chrisje1983 schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 02:30:
[...]

;)

€ 6,42 46%OFF | SIKAI Soft Silicon Case Cover Voor SONY Smart TV Afstandsbediening Case Beschermende Huid Voor SONY RMF TX200C Afstandsbediening cover
https://s.click.aliexpress.com/e/Fd6FYjI0
Ja, had al zitten kijken, maar eigenlijk niet de oplossing die ik wil. Voor € 6,24 heb je een hele goede imitatie RMF-TX300E zonder Voice Control en Google Play Store knop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kw_nl
Iemand hier ervaring met Sony support voor TV's? Mijn 49-XE9005 loopt steeds vaker vast, reageert dan nergens meer op behalve een hard reset door de stroomkabel eruit te halen.

Een factory reset lukt niet, zodra ik in het menu naar factory reset ga, schiet het menu weg en gaat hij naar z'n home menu (wat super vaag is).

Of heeft iemand anders nog een idee hoe je een factory reset kan doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chrisje1983
Harde factory reset = Stekker in het stopcontact steken terwijl je de power en volume down (of volume up) knoppen achterop de tv tegelijk ingedrukt houd.

Althans dit is bij de xf9005 serie zo. Ik neem aan dat het bij de xe9005 serie ook zal werken.

[ Voor 3% gewijzigd door Chrisje1983 op 30-08-2019 15:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kw_nl
Ja, gevonden. Was even zoeken naar de knopjes. Handig ook dat die links zitten en de stroomkabel rechts...

Maar lijkt tot nu toe te helpen. Nog geen vastloper gehad tot nu toe. Nu alle instellingen weer er in zetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisje1983
kw_nl schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 21:21:
Ja, gevonden. Was even zoeken naar de knopjes. Handig ook dat die links zitten en de stroomkabel rechts...

Maar lijk tot nu toe te helpen. Nog geen vastloper gehad tot nu toe. Nu alle instellingen weer er in zetten...
Je hebt niet toevallig een VPN app lopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kw_nl
Nee, geen VPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisje1983
Oke, hopen dat het nu wegblijft. Zo niet contact opnemen met Sony, en als je nog binnen de garantietermijn zit alles op alles zetten om een nieuw moederbord te verkrijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• conodihno1
Zo er is alweer een maand voorbij en Sony heeft niets van zich laten horen wat betreft mijn reset/reboot probleem. Heb dus zelf maar weer contact opgenomen en je loopt weer tegen dezelfde muren op. Maar aangegeven dat ik het "bel ons niet, wij bellen u" tactiek wel zat ben en een klacht wil indienen. Ik ben blijkbaar een persoon die het met mieren doet maar blijf erbij dat een toestel van een jaar waarvan het "smart" gedeelte het niet meer doet zonder dat er een reboot aan te pas komt, niet het product is wat je gekocht heb. Zeker niet na een klein jaartje gebruik. De totale stilte vanuit Sony geven nou ook niet de indruk dat men er heel erg hard mee bezig is. In de mails gegeven ze ook dat ik niet meer moet replyen omdat dat de situatie/proces kan vertragen.... pffff

Nu krijg ik net bericht dat ze me willen bellen, ik ben benieuwd.

Update: bel afspraak tussen 9 en 11:00 uur helaas ook niet nagekomen.

Update2: contact gehad, ze gaan de klacht die ik wilde indienen doorzetten dat ik niet eindeloos wil blijven wachten totdat Sony op de proppen komt met een eventuele fix en mij laten zitten met een product zonder enige vorm van smart functies omdat ze iets gesloopt hebben in deze Android tv versie waardoor de reboots blijven komen. Binnen 48 uur krijg ik feedback.

Ze gaan er overigens maar klakkeloos vanuit dat het een software dingetje is. Toestel is nooit nagekeken, doorgemeten or whatever. CE repair wist niet eens hoe je een reset moest uitvoeren.

Update3: zojuist contact gehad met wederom iemand die het “dossier” toegeschoven heeft gekregen. Heeft nader uitleg geven en excuses aangeboden over de huidige gang van zaken. Ik ga voor het weekend nog horen wat er gaat gebeuren. Ofwel repareren of toestel vervangen. Ze boden wel aan de chromecast te vergoeden die ik nu in gebruik heb genomen sinds ik de built in versie niet kan gebruiken. We wachten nog even verder af.

[ Voor 39% gewijzigd door conodihno1 op 11-09-2019 14:46 ]

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Zijn hier mensen die een draadloze koptelefoon gebruiken voor televisie kijken? Zo ja welke? Ben in de markt er voor en las dat sommige tv het niet ondersteunen en je dan een quick fix moet doen met extra apparaatje maar dan sync issues krijgt. Bij mij weten is de xe9305 wel compatible. Jullie enig idee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LoeWn
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 27-06 13:13
Ik heb het weleens geprobeerd met twee verschillende headsets. Sennheiser PCX 550 en Sony MDR-ZX750BN. Beide werken wel, maar ze willen niet direct verbinden als ik de headset aan zet. Ik moet ze zelf handmatig gaan verbinden via het bluetooth menu op de TV. Te omslachtig dus. Dat was overigens wel een aantal updates geleden.. Dus geen idee of dat nu misschien beter werkt.

edit: Ik heb een 55XE9005

[ Voor 3% gewijzigd door LoeWn op 14-09-2019 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

LoeWn schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 16:20:
Ik heb het weleens geprobeerd met twee verschillende headsets. Sennheiser PCX 550 en Sony MDR-ZX750BN. Beide werken wel, maar ze willen niet direct verbinden als ik de headset aan zet. Ik moet ze zelf handmatig gaan verbinden via het bluetooth menu op de TV. Te omslachtig dus. Dat was overigens wel een aantal updates geleden.. Dus geen idee of dat nu misschien beter werkt.

edit: Ik heb een 55XE9005
Te omslachtig maar voor die paar keer dat ik het waarschijnlijk gebruiken zal wellicht toch een optie! Thanks voor de info.

• conodihno1
Man man man, de firma klantenrelaties is ook enorme wassen neus hoor. Na een telefoon gesprek zou deze afdeling het dossier overnemen en gaan oplossen. Afspraken worden wederom niet nagekomen, mailtjes met zaken die je moet uitzetten op je toestel, je hele 5GHz band even uitschakelen omdat wellicht daar je toestel van gaat trippen.... ondertussen zijn er helemaal geen achtergrond processen meer mogelijk met alles wat uitstaat. De technische dienst is er mee bezig maar komt niet verder met dingen uitzetten. Men zegt dat de klacht in behandeling is maar wat er precies gaande is is mij een raadsel.

Volgens mij vraag ik niets vreemds toch? Gewoon een toestel waar ik apps op kan draaien en niet 1.5 minuut per keer moet wachten omdat het toestel zonodig moet rebooten? Ik mis mn oude Panasonic plasma :( gewoon aanzetten en gaan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _VooDooMen_
  • Laatst online: 04-07 11:57
Ik heb mijn 55” sony xe9305 opgehangen en wat word ze hier mooi van. Het blijft een aparte televisie waar ik een haat liefde verhouding mee heb gekregen. Nu dat ik minder last heb van reflectie op het paneel en iets verder weg zit kan ik de tv veel meer waarderen. Werk nu ook met CI+ en dat geeft wonderbaarlijk een beter tv beeld.

Intel Core i7 920 2.67GHz | MSI X58 Pro-E | OCZ Gold 6GB DDR3 | XFX Radeon HD 4890 Black Edition | Samsung Spinpoint F1 | Logitech X-540 5.1 Speakerset | Hitachi DVD 6x/32x | NEC ND-3520A | PSP VITA | PS5 Disc | Sony KD-55XE9305 | PSN Galatios |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uunal
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 15-05-2022
Ik heb nu mijn 65xe9005 handmatig geupdate naar de laatste versie. Hebben anderen er ook last van dat de tv steeds vastloopt en helemaal niet meer reageert waardoor ik de stekker eruit moet trekken? Ik wil best een factory reset doen maar wil wel weten of dit met de update te maken heeft of dat er iets met me tv aan de hand is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze

Mr. Freeze

¡GO!

uunal schreef op maandag 23 september 2019 @ 12:01:
Ik heb nu mijn 65xe9005 handmatig geupdate naar de laatste versie. Hebben anderen er ook last van dat de tv steeds vastloopt en helemaal niet meer reageert waardoor ik de stekker eruit moet trekken? Ik wil best een factory reset doen maar wil wel weten of dit met de update te maken heeft of dat er iets met me tv aan de hand is.
Als zo blijft zou ik er niet lang over nadenken, west maar een reset proberen, zou eigenlijk niet hoeven, maar ja. Laat even weten hoe het afloopt?

• conodihno1
Suc6 met de klantenservice van Sony... hierbij een korte samenvatting van de oplossingen vanuit Sony:

15-07-19 tot heden.

1. Update gids in standby uitzetten: home - instellingen - TV kijken - zenders - zender installatie - digitaal set-up - gids instellen - Gids bijwerken in standby - uit.
2. Automatisch controleren op updates uitzetten: help - update systeem software - Automatisch controleren op updates - uit
Indien de bovenstaande stappen geen oplossing hebben geboden willen wij u verzoeken om een bedraade LAN verbinding te proberen. Indien u dit al gebruikt adviseren wij een WiFi verbinding.
* Het is niet mogelijk om de software van de TV te downgraden.
Het lijkt er op dat er misschien een instelling in de TV niet juist staat ingesteld. Graag willen wij u verzoeken om de volgende stappen uit te voeren.
1. Inactieve TV standby: Home - Instellingen - Verbruik - ECO - Inactieve TV standby - Uit.
2. Power Saving: Home - Instellingen - Verbruik - ECO - Power Saving - Uit.
We willen u vragen een hard reset te doen met de tv

Forced data reset
Haal de stekker uit het toestel en koppel alle externe apparaten los van de televisie. Wacht 60 seconden. Druk de volume (-) en de aan/uit-knop op het toestel (dus niet op de afstandsbediending) in en verbindt de televisie weer met het stroomnet. Houdt nu de knoppen tot 30 seconden ingedrukt tot het LED groen kleurt.

Als u dit hept uitgeprobeert, hoeft u dit niet meer uit te voeren en mag u een reparatie boeken

Graag ontvangen wij van u de reparatie raport zodat wij u verder kunnen helpen.
(moet de klant zelf achteraan…)

Wij willen u informeren dat er altijd een raport wordt gemaakt als er een monteur langs komt, zelfs als hij alleen de software update.
Wij willen u graag vragen om contact op te nemen met de reparatie dienst om de reparatie raport aan te vragen zodat u het naar ons kan doorsturen.
Wij gaan uw dossier doorsturen naar juiste afdeling. Wanneer wij daar een reactie van hebben ontvangen, zullen wij hierover contact met u opnemen.
Gelieve niet op deze e-mail te reageren, aangezien dat het proces zal vertragen
We hebben uw dossier doorgestuurd naarde juiste afdeling. Wanneer wij daar een reactie van hebben ontvangen, zullen wij hierover contact met u opnemen.
Gelieve niet op deze e-mail te reageren, aangezien dat het proces zal vertragen.
Wij hebben de modelnaam van het product helaas niet doorgekregen. Mogelijk dat u dat niet heeft ingevuld, mogelijk door een fout in de verwerking van het web-mail formulier. Wilt u deze informatie alsnog met ons delen, zodat we u beter van dienst te kunnen zijn in beantwoording van uw e-mail.

De gevraagde informatie kunt u geven in een antwoord op deze e-mail. U hoeft dus niet opnieuw een web-mail formulier in te vullen.
We vinden het heel vervelend dat u een probleem ondervind met uw toestel, we willen u mededelen dat we u adviseren te wachten tot de nieuwe software word uitgebracht, om het probleem op te lossen.
Ik ga uw zaak doorzetten naar de desbetreffende afdeling, omdat wij geen informatie hebben wanneer een update beschikbaar is. Ik ga uw zaak doorzetten met de vraag en dat u niet akkoord gaat dat u moet wachten op deze software tot deze beschikbaar wordt.
Ik gaa uw dossier doorsturen naar de juiste afdeling. Wanneer ik daar een reactie van heb ontvangen, ga ik u zo vlug mogelijk hierover contacteren .
Gelieve niet op deze e-mail te reageren, aangezien dat het proces zal vertragen.
Ik heb uw email goed ontvangen, ik wou u vragen wanneer het mogelijk is u te contacteren per telefoon, zodat ik u kan verder helpen met het probleem dat u ondervind met uw toestel. Kan u mij een tijdstip doorsturen zodat ik u op deze tijd kan contacteren.
Als het voor u goed is zal ik u morgen contacteren tussen 9 en 11 u. (werd veel later…)
Wij hebben elkaar eerder vorige week gesproken in verband met uw dossier.
Graag zouden wij van u willen vragen om de volgende stappen uit te voeren.
1. Uitzetten van service vervanging: Home - Instellingen - TV kijken - Zenders - Zender installatie - Digitale set-up - Technische ondersteuning - Service vervanging - Uit.
2. Daarna willen wij je verzoeken om de TV weer aan te sluiten op het internet.
3. Mocht het daarmee niet zijn opgelost willen wij u adviseren om de bandinstellingen op uw router aan te passen van 5GHz naar 2.4 GHz.
Raadpleeg de instructiehandleiding van uw draadloze router (of toegangspunt) of neem contact op met de persoon die het netwerk heeft ingesteld (netwerkbeheerder) voor meer informatie over het wijzigen van de instelling.
Wij hebben u eerder vandaag geprobeerd telefonisch te bereiken echter is dat helaas niet gelukt, vandaar dat wij u deze e-mail sturen.
Wij begrijpen goed dat u graag een oplossing wil voor uw situatie van de TV, dat willen wij ook. De reden dat wij u de eerder stappen hebben opgestuurd is omdat deze stappen mogelijk voor de oplossing zouden zorgen. Zoals wij telefonisch hebben aangegeven hebben wij uw dossier in behandeling vanuit de afdeling klantenrelaties en zullen wij uw dossier moeten onderzoeken om oplossing voor het euvel te vinden.
Uw dossier zal echter verder door onze technische dienst onderzocht moeten worden voordat wij kunnen kijken naar andere mogelijkheden. Telefonische hebben wij u in iedergeval een toezegging gedaan om de externe chromecast die u heeft aangeschaft te vergoeden. In de tussentijd zal uw dossier verder onderzocht moeten worden.
Wij willen u hier ook graag telefonisch over contacteren. Indien u een datum en een tijdstip aangeeft waarop het u het beste uitkomt dan horen wij dat graag.
Fijn dat u de stap heeft uitgevoerd maar vervelend om te horen dat het geen oplossing heeft geboden. Wij zullen deze informatie doorzetten naar de technische dienst voor verder onderzoek.Tevens ook bedankt dat u een video heeft meegestuurd van het fenomeen.
Uw dossier werd hiervoor ook al onderzocht door de technische dienst. Vanuit dat onderzoek hebben ze toen aangegeven om de stappen uit te voeren die wij in de vorige mail hadden aangegeven.
Momenteel is uw dossier bij de technische dienst voor verder onderzoek naar het fenomeen en bij de klantenrelatie afdeling in verband met uw klacht. Het is niet noodzakelijk om de klacht aangetekend te versturen omdat deze al in behandeling is. Indien u een toevoeging wil doen dan horen wij het graag.
Graag zouden wij u telefonisch willen contacteren om uw dossier te bespreken. Kunt u aangeven wanneer het u het beste uitkomt om te bellen?
Wij horen graag van u.
Bedankt voor uw bericht. Voor vandaag zal het dan via de e-mail gaan aangezien ik later niet in de mogelijkheid ben om u te bellen. Indien mogelijk zal ik graag maandag met u willen bellen om uw dossier door te nemen wanneer u daar behoefte aan heeft. Graag zouden wij van u dan een datum en tijdstip ontvangen waarop het u het beste uitkomt.
Wij willen toch nogmaals aangeven dat uw dossier in onderzoek is bij de technische dienst en ook bij de afdeling klantenrelaties. Om u tegemoet te komen voor het feit dat u een Chromecast heeft moeten aanschaffen om apps te kunnen bekijken hebben wij u eerder aangeboden om deze kosten voor u te dekken. Graag horen wij nog van u of u daar interesse in heeft.
Om deze coulance toe te passen willen wij graag de volgende gegevens ontvangen.
- Kopie/scan van de aankoopbon van de chromecast.
- Uw bankgegevens: IBAN nummer en het BIC nummer.
- Een bevestiging van uw adresgegevesn.
Deze coulance is niet bedoeld als oplossing voor het fenomeen dat u met de TV ervaart maar dit is als tegemoetkoming. De reden dat wij op de uitslag van het onderzoek wachten is om u de juiste oplossing te kunnen aanbieden. Als het bijvoorbeeld blijkt dat een omruiling het probleem niet zal verhelpen dan willen wij u dat ook niet aanbieden en zullen wij een ander voorstel doen.
Wij respecteren uw wens om niet in te gaan op ons aanbod en zijn het met u eens dat het product dat u heeft aangeschaft naar behoren hoort te functioneren.
Qua tijdslijn hopen wij op woensdag een reactie vanuit de technische dienst te ontvangen. Zodra wij deze informatie hebben ontvangen dan zullen wij de volgende dag contact met u opnemen om het voorstel te bespreken. Wij zullen ons best doen om het diezelfde dag te voltooien echter is dat afhankelijk van het tijdstip waarop wij de reactie van de technische dienst ontvangen.
Indien wij eerder een reactie ontvangen vanuit de technische dienst dan zullen wij dit uiteraard ook zo snel mogelijk voor u verwerken. Wij willen u in ieder geval bedanken voor uw geduld in deze zaak en hopen het zo spoedig mogelijk voor u op te helderen.
Vanuit de technische dienst hebben wij zojuist een reactie ontvangen. Ze willen u graag verzoeken om de Bravia Sync functie op de TV uit te zetten. Wij begrijpen dat u al veel stappen heeft uitgevoerd en wij hebben het complete dossier nagekeken op alle stappen die al door u zijn uitgevoerd. De onderstaande stappen staan daar niet tussen en omdat dit ervoor kan zorgen dat de TV weer naar behoren werkt
willen wij u graag verzoeken om de volgende stappen uit te voeren.
Wanneer u aangeeft dat u deze stappen al heeft uitgevoerd dan hoeft u ze uiteraard niet nogmaals uit te voeren.
1. Schakel Bravia Sync uit: Home - Instellingen - Externe ingangen - Bravia Sync instellingen - Bravia sync-instellingen.
- Na het uitschakelen van de Bravia Sync willen wij je verzoeken om een soft reboot uit te voeren.
2. Soft reboot: Druk de aan/uit knop op uw afstandsbediening gedurende 10 seconden in terwijl deze op de televisie gericht is. Het toestel zal opnieuw opstarten. Let op: u dient de 10 seconden vol te maken.
Naar ons inziens zijn er niet nog meer stappen die voor een oplossing zouden kunnen zorgen dus dit zijn naar alle waarschijnlijkheid de laatste stappen.
Zodra het fenomeen toch niet voor een oplossing heeft gezorgt dan koppelen wij dat direct terug naar de technische dienst en zullen wij binnen twee dagen een reactie hebben.

• Chrisje1983
Je moet er meer werk van maken, ik kwam ook in deze sony helpdesk hel terecht. Elke keer weer helpdesks die van een script aflezen, weer een andere afdeling die mij behandelt als een nieuwe zeikerd, ik werd het zo zat, ik stuurde onderhand mails met in de ontvangers lijst 3 verschillende sony emails adressen want ik had geen idee meer met wie ik nou contact had. Ik heb ze ook flink kenbaar gemaakt dat ik het spuugzat was dat er totaal geen communicatie was tussen de verschillende afdelingen waar ik inmiddels allemaal contact mee had. Ze hebben totaal geen idee van elkaar en werken compleet langs elkaar heen.

Mijn tv bleef maar crashen en bootloopen sinds ik van android 7 naar android 8 was gegaan, daarnaast als hij werkte speelde hij zo goed als geen 4k materiaal en dts geluid meer af vanaf nas sinds android 8 en als hij al materiaal afspeelde kon ik geen ondertitels of andere audio sporen meer kiezen. Oplossing was spelers installeren van derde zoals kodi, plex etc, maar dan zat ik weer tegen grijze balken aan te kijken en geen HDR10 of dolby vision.

Ik heb uiteindelijk flink trammelant lopen maken tot aan het hoofdkantoor aan toe en dan wordt je ineens als een mens behandelt in plaats van een zeurend stukje verdriet.

Het beste is dat je zo snel mogeljk in contact komt met de reparatie monteurs en hun werkgever, zodra je die drempel over bent zit je in de safe zone, dit externe bedrijf neemt (voor zover ik weet) jou afhandeling over van sony en dan ineens wordt je serieus behandelt!

Dit is een 3de partij die wordt ingehuurd door sony, zodra je daar bij zit gaat het balletje rollen. Deze mensen van de derde partij kennen de frustraties van de sony helpdesk, nemen jou wel serieus, en maken er zelf serieus werk van.

Dit bedrijf heeft ervoor gezorgd dat ik vanuit de fabriek een nieuw moederbord kreeg met android 7 erop terwijl de halve wereld zich kapot ergerd aan de android 8 update. Ik was de eerste zeiden ze die dit voor elkaar heeft gekregen. Dit ging ook niet zomaar want er zit inmiddels geloof ik het 4de moederbord in, en dit allemaal binnen 6 maanden na de aankoop van deze televisie.

Mijn sony was godzijdank eindelijk in orde dankzij hun, gaat een maand later mijn IR module kapot!
Ik weer in contact met de sony helpdesk en weer die irritante zelfde domme antwoorden, eerst android updaten, een een hele hoop domme handelingen, beste meneer ik wil best android updaten maar de update naar android 8 was de voornaamste reden dat mijn tv niet meer werkt, dat gaan we dus even lekker niet doen!
Ik heb ze nogal boos verteld dat ze eerst even mijn dossier mogen achterhalen voordat ze mij die onzin verkopen. Ik werdt terug gemaild, met dit antwoord: ja meneer de reparatie dienst neemt contact met u op.

En dan ben je in de zevende hemel, de beste man van het externe bedrijf neemt weer contact met mij op met een cynische ondertoon, hallo we kunnen twee dingen doen: we zetten er een nieuwe nieuwe IR module in, of je krijg een nieuwe tv. Mijn vraag was dan ook, als ik de nieuwe tv kies krijg ik zeker android 8? Ja zegt mijn vriend van het externe bedrijf, en dat wil jij niet he! Ik plan een monteur in om de IR module te vervangen.

Leuke kantekening, ik had nog een mail gestuurd met of ik de oude IR module mocht houden, om deze zelf te repareren en eventueel te verbeteren zodat ik in de toekomst buiten de garantie periode een reseverve module heb. De monteur die langskwam, hoefde ik niks te zeggen, hij wist er van en zei, deze wou je graag houden he!

Zoek maar eens in het sony 2018 topic en hier op mijn berichten, ik heb dezelfde frustraties gehad vanaf februari 2019 tot aan juni of juli 2019.

Ik wil je best de contact gegevens in een pb sturen van dit bedrijf, maar ik denk dat sony jou zelf moet overdragen.

Succes!!!

[ Voor 4% gewijzigd door Chrisje1983 op 26-09-2019 03:25 ]

• conodihno1
Duidelijke ervaring :)

Ik had in een eerder stadium je verhaal gelezen inderdaad. Het is serieus om gek van te worden en het geeft me ondertussen het gevoel alsof ik diegene ben die het spreekwoordelijk met mieren doet. Het enige wat ik wil is een tv die niet steeds reboot. Ze bieden ook een vergoeding aan voor de chromecast die ik dan in het gebruik heb genomen maar dat hoef ik niet eens. De boel moet gewoon werken out of the box.

Vraag me alleen het volgende af.
Ze laten je alle achtergrond processen uitzetten, en dan nu ook nog eens je bravia sync. Maar ik gebruik die bravia sync dus. Stel dat de sync zorgt ervoor dat ie gaat rebooten, dan moet ik het daar maar mee doen? Of nog maanden in het duister tasten tot ze het fixen in een update? Het is het 2017 model en zo een enorme prio heeft die nu ook weer niet gok ik zo.

Zelfde lap text ook op Sony facebook gezet, laat men maar lezen hoe het gaat mochten er problemen komen met je toestel.
Mijn ervaring met de reparatie dienst van Sony is ook niet heel best hoor. Beste man wist niet hoe een reset moest, keek naar het toestel en schakelde gelijk een hulplijn in en vertrok verder zonder iets te doen.
Daarna moet je zelf achter het reparatie rapport aan en die weer doorsturen naar de helpdesk...

Bedankt voor je aanbod van adressen @Chrisje1983 maar als het goed is gaan ze me vandaag weer bellen. Verwacht niets maar je weet nooit :-)

@Chrisje1983 nou de final offer van Sony Nederland is binnen. Of ik nog na de maanden gekloot nog een extra maandje wil wachten op een software update. Mocht dit niet helpen dan gaan ze over op een ander toestel, mocht het wel werken krijg ik een kortingsbonnetje op Sony spulletjes waar God behoede geen service achteraf nodig is....

Ik had al zo een vermoeden dat ze aan het tijdrekken waren maar dit gesprek was de bevestiging. Het mooiste is, je hebt gewoon geen keus ook. Chappeau Sony Nederland

[ Voor 15% gewijzigd door conodihno1 op 27-09-2019 16:47 ]

Pagina: 1 ... 34 ... 38 Laatste