Je moet er meer werk van maken, ik kwam ook in deze sony helpdesk hel terecht. Elke keer weer helpdesks die van een script aflezen, weer een andere afdeling die mij behandelt als een nieuwe zeikerd, ik werd het zo zat, ik stuurde onderhand mails met in de ontvangers lijst 3 verschillende sony emails adressen want ik had geen idee meer met wie ik nou contact had. Ik heb ze ook flink kenbaar gemaakt dat ik het spuugzat was dat er totaal geen communicatie was tussen de verschillende afdelingen waar ik inmiddels allemaal contact mee had. Ze hebben totaal geen idee van elkaar en werken compleet langs elkaar heen.
Mijn tv bleef maar crashen en bootloopen sinds ik van android 7 naar android 8 was gegaan, daarnaast als hij werkte speelde hij zo goed als geen 4k materiaal en dts geluid meer af vanaf nas sinds android 8 en als hij al materiaal afspeelde kon ik geen ondertitels of andere audio sporen meer kiezen. Oplossing was spelers installeren van derde zoals kodi, plex etc, maar dan zat ik weer tegen grijze balken aan te kijken en geen HDR10 of dolby vision.
Ik heb uiteindelijk flink trammelant lopen maken tot aan het hoofdkantoor aan toe en dan wordt je ineens als een mens behandelt in plaats van een zeurend stukje verdriet.
Het beste is dat je zo snel mogeljk in contact komt met de reparatie monteurs en hun werkgever, zodra je die drempel over bent zit je in de safe zone, dit externe bedrijf neemt (voor zover ik weet) jou afhandeling over van sony en dan ineens wordt je serieus behandelt!
Dit is een 3de partij die wordt ingehuurd door sony, zodra je daar bij zit gaat het balletje rollen. Deze mensen van de derde partij kennen de frustraties van de sony helpdesk, nemen jou wel serieus, en maken er zelf serieus werk van.
Dit bedrijf heeft ervoor gezorgd dat ik vanuit de fabriek een nieuw moederbord kreeg met android 7 erop terwijl de halve wereld zich kapot ergerd aan de android 8 update. Ik was de eerste zeiden ze die dit voor elkaar heeft gekregen. Dit ging ook niet zomaar want er zit inmiddels geloof ik het 4de moederbord in, en dit allemaal binnen 6 maanden na de aankoop van deze televisie.
Mijn sony was godzijdank eindelijk in orde dankzij hun, gaat een maand later mijn IR module kapot!
Ik weer in contact met de sony helpdesk en weer die irritante zelfde domme antwoorden, eerst android updaten, een een hele hoop domme handelingen, beste meneer ik wil best android updaten maar de update naar android 8 was de voornaamste reden dat mijn tv niet meer werkt, dat gaan we dus even lekker niet doen!
Ik heb ze nogal boos verteld dat ze eerst even mijn dossier mogen achterhalen voordat ze mij die onzin verkopen. Ik werdt terug gemaild, met dit antwoord: ja meneer de reparatie dienst neemt contact met u op.
En dan ben je in de zevende hemel, de beste man van het externe bedrijf neemt weer contact met mij op met een cynische ondertoon, hallo we kunnen twee dingen doen: we zetten er een nieuwe nieuwe IR module in, of je krijg een nieuwe tv. Mijn vraag was dan ook, als ik de nieuwe tv kies krijg ik zeker android 8? Ja zegt mijn vriend van het externe bedrijf, en dat wil jij niet he! Ik plan een monteur in om de IR module te vervangen.
Leuke kantekening, ik had nog een mail gestuurd met of ik de oude IR module mocht houden, om deze zelf te repareren en eventueel te verbeteren zodat ik in de toekomst buiten de garantie periode een reseverve module heb. De monteur die langskwam, hoefde ik niks te zeggen, hij wist er van en zei, deze wou je graag houden he!
Zoek maar eens in het sony 2018 topic en hier op mijn berichten, ik heb dezelfde frustraties gehad vanaf februari 2019 tot aan juni of juli 2019.
Ik wil je best de contact gegevens in een pb sturen van dit bedrijf, maar ik denk dat sony jou zelf moet overdragen.
Succes!!!
[
Voor 4% gewijzigd door
Chrisje1983 op 26-09-2019 03:25
]