[LCD/OLED] Sony 2017 line-up Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 33 ... 38 Laatste
Acties:

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
loekf2 schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 12:57:
[...]

Rare is dat ik daar geen last van heb. Je kunt die balk wel uitzetten dacht ik.
ik switch vaak tussen mijn laptop (hdmi) en ps4, vandaar dat het fout gaat denk ik.

• Farabi
  • Niet online
Edit opgelost.

[ Voor 110% gewijzigd door Farabi op 14-02-2019 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8ballvin
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 01-07 22:57
Laatste automatische update stopgezet door Sony wegens problemen met schakelen van de juiste inputs van je soundbar/receiver.
https://www.sony.co.uk/el...5xe9005/articles/00206881
Zelf erg veel last van met mijn ZD9 en Yamaha receiver sinds de laatste update.
Hoop dat er snel een update komt.

[ Voor 5% gewijzigd door 8ballvin op 15-02-2019 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louw Post
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21:52

Louw Post

Cerenas

bram1984 schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 10:05:
Ik heb bij mijn XE9005 zo nu en dan dat 'ie de ARC naar de receiver toe niet pakt als ik mijn setup aanzet. Het geluid gaat dan alleen over de TV.

Weten jullie of hier iets aan te doen is? Ik heb dit nu een paar keer gehad. Na herhaaldelijk aan en uitzetten werkt het wel ineens weer, maar vanochtend kreeg ik het bijvoorbeeld niet goed.

Zie ik een setting in de TV over het hoofd die het geluid geforceerd via HDMI3/ARC uitstuurt? Ik heb wel een optie gevonden waarbij je tussen TV geluid en audio systeem kan kiezen, maar als ik audio systeem selecteer, dan gaat het geluid van de TV uit en hoor ik alsnog niks over mijn surround speakers.
Ik heb een vergelijkbaar probleem denk ik. Sinds de Oreo update heb ik regelmatig dat het geluid van Android TV (de apps dus) niet meer werkt over de receiver, alleen op tv speakers. Ook al van alles geprobeerd (receiver aan/uit, tv aan/uit, switchen tussen audio, app opnieuw starten), maar alleen een harde herstart van Android TV werkt. Het wordt strontvervelend ondertussen, want elke keer als ik de tv weer aanzet doet het probleem zich weer voor. De receiver geeft aan niet in gebruik te zijn en de tv speelt zijn audio alleen via de tv speakers. Externe apparaten werken wel prima, maar die zitten natuurlijk direct aan de receiver voordat ze naar de tv gaan.

Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn? Of wordt het wachten op een update van Sony? :/

Edit: Iets te snel gereageerd
8ballvin schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 23:09:
Laatste automatische update stopgezet door Sony wegens problemen met schakelen van de juiste inputs van je soundbar/receiver.
https://www.sony.co.uk/el...5xe9005/articles/00206881
Zelf erg veel last van met mijn ZD9 en Yamaha receiver sinds de laatste update.
Hoop dat er snel een update komt.
Waarschijnlijk gaat het dus over dit probleem wat ik ook heb. :'(

[ Voor 16% gewijzigd door Louw Post op 19-02-2019 07:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
@Louw Post Ik heb dit toestel sinds afgelopen zomer niet meer. Na 5 of 6 bezoekjes van CE-Repair is het toestel omgeruild en binnen een half uur nadat ze weg waren, ging ook het nieuwe toestel stuk. Ik heb een restitutie gehad en inmiddels een blije OLED kijker. Geen Sony met Android meer voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louw Post

Louw Post

Cerenas

bram1984 schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 08:38:
@Louw Post Ik heb dit toestel sinds afgelopen zomer niet meer. Na 5 of 6 bezoekjes van CE-Repair is het toestel omgeruild en binnen een half uur nadat ze weg waren, ging ook het nieuwe toestel stuk. Ik heb een restitutie gehad en inmiddels een blije OLED kijker. Geen Sony met Android meer voor mij.
Mijn volgende gaat ook zeker geen Android TV meer worden, maar heb op het Android TV gedeelte na niet veel te klagen over het apparaat (55XE9005).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Louw Post schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 10:40:
[...]

Mijn volgende gaat ook zeker geen Android TV meer worden, maar heb op het Android TV gedeelte na niet veel te klagen over het apparaat (55XE9005).
Ja ik dus wel. Tweemaal dezelfde gewoon compleet kaduuk. LG's webOS is daarbij een verademing vergeleken met Android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
hier ook sinds een paar dagen overgestapt naar een lg oled, ik zeg tegen alle mensen hier: meteen doen als je twijfelt. heerlijke software+afstandsbediening en ongekend mooi beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 06:52

Mr. Freeze

¡GO!

Hamazaki schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 13:19:
hier ook sinds een paar dagen overgestapt naar een lg oled, ik zeg tegen alle mensen hier: meteen doen als je twijfelt. heerlijke software+afstandsbediening en ongekend mooi beeld.
Wat heb je eigenlijk met de Sony gedaan? verkocht? Veel plezier met de nieuwe TV!

XBL gamertag StayingPow3r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Mr. Freeze schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 14:00:
[...]

Wat heb je eigenlijk met de Sony gedaan? verkocht? Veel plezier met de nieuwe TV!
Thnx, de sony is verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-09 17:02
Ik heb dus nog altijd dat probleem dat af en toe de infobar tevoorschijn komt. Zijn er hier mensen met een XE93 die dat probleem *niet* hebben ? Enkele dagen geleden had ik immers een probleem dat niet alleen de info bar er kwam maar ook mijn PS4 beeld even haperde/wegviel. De vorige keer dat ik dat probleem had, was het omdat ik een goedkope HDMI kabel gebruikte. Dus vraag me nu af of de kabels die ik nu gebruik ook nog altijd niet optimaal zijn.
Of omgekeerd: zijn er mensen met een premium HDMI kabel en die ook het probleem hebben ?

Iets anders dat ik me recent afvraag is of de TV gewoon meer blooming begint te krijgen dan toen ik hem kocht. Misschien zit het gewoon tussen mijn oren, maar het lijkt of, zelfs met Auto Local Dimming op Medium, de blooming wel enorm aanwezig is, zeker bvb in eindgenerieken. Bij HDR (Brightness Max) is dat altijd wel al geweest, maar ik zie het nu eigenlijk ook heel veel bij SDR (Brightness op 20).

Soms wou ik dat ik OLED gekocht had, maar dan bedot ik mezelf, want de redenen waarom ik uiteindelijk OLED links liet liggen waren wel zeer relevant: kinderen die de TV vaak op een statisch beeld (bvb game) aan laten staan, dat ik nu 65" heb terwijl die toen in OLED nog bijna €1000 duurder waren, en dat we een woonkamer hebben met veel ramen waardoor het in de zomer toch zeer klaar is en de helderheid van LED wel van pas komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr. Freeze

Mr. Freeze

¡GO!

@Twixie een heel enkele keer heb ik ook dat die infobalk te voorschijn komt, de kabels die ik gebruik zijn Philips 4K UHD certified, gold plated, maar gewoon bij Action gehaald voor 2,95 ofzo, maar geen hapering wat lijkt op een hdmi cec probleem. Eigenlijk van blooming geen last maar ik heb mijn instelling lang niet zo hoog staan als jij want dan moet ik echt met een zonnebril op naar de tv kijken, misschien is mijn omgevingslicht wel veel minder dan jij hebt.
Bij aftiteling van een film is beeld mooi zwart en de letters mooi wit, alleen vanaf de zijkant beetje blooming op dat moment. Local dimming medium, dynamic range laag of uit (bij SDR) helderheid 40 en licht sensor aan. power saving laag. contrast en zwart aanpassen uit

vriend van me heeft oled, het enig waar ik jaloers op ben is dus kijkhoek. Het beeld op mijn Sony vindt ik minimaal net zo mooi maar de zijne was wel 1000 euro duurder (toendertijd)

[ Voor 11% gewijzigd door Mr. Freeze op 26-02-2019 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
@Twixie ga 100% voor een oled, je zal echt geen spijt krijgen. Heb ook kinderen, veel zonlicht en ik game ook. Het zijn echt overdreven issues. Nooit meer lcd voor mij in ieder geval.

De oled verslaat mijn oude xe93 op alle vlakken. Ook met helderheid want= geen Backlight. Ik moest de oled echt veel eerder nemen, maar de prijs was een issue zoals gewoonlijk. Nu kost een oled echt niets vergeleken met wat je ervoor krijgt. ( 0 irritaties met blooming, bleeding, kijkhoek en onovertroffen beeld)

En de OS+afstandsbediening zijn echt heerlijk. (LG)

[ Voor 35% gewijzigd door Farabi op 26-02-2019 10:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mick3112
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 21:02
Twixie schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 10:11:
Ik heb dus nog altijd dat probleem dat af en toe de infobar tevoorschijn komt. Zijn er hier mensen met een XE93 die dat probleem *niet* hebben ? Enkele dagen geleden had ik immers een probleem dat niet alleen de info bar er kwam maar ook mijn PS4 beeld even haperde/wegviel. De vorige keer dat ik dat probleem had, was het omdat ik een goedkope HDMI kabel gebruikte. Dus vraag me nu af of de kabels die ik nu gebruik ook nog altijd niet optimaal zijn.
Of omgekeerd: zijn er mensen met een premium HDMI kabel en die ook het probleem hebben ?

Iets anders dat ik me recent afvraag is of de TV gewoon meer blooming begint te krijgen dan toen ik hem kocht. Misschien zit het gewoon tussen mijn oren, maar het lijkt of, zelfs met Auto Local Dimming op Medium, de blooming wel enorm aanwezig is, zeker bvb in eindgenerieken. Bij HDR (Brightness Max) is dat altijd wel al geweest, maar ik zie het nu eigenlijk ook heel veel bij SDR (Brightness op 20).

Soms wou ik dat ik OLED gekocht had, maar dan bedot ik mezelf, want de redenen waarom ik uiteindelijk OLED links liet liggen waren wel zeer relevant: kinderen die de TV vaak op een statisch beeld (bvb game) aan laten staan, dat ik nu 65" heb terwijl die toen in OLED nog bijna €1000 duurder waren, en dat we een woonkamer hebben met veel ramen waardoor het in de zomer toch zeer klaar is en de helderheid van LED wel van pas komt.
Volgens mij hadden we dat hier wel eens eerder besproken toch? Ik had dat wel, maar Ik heb juist de laatste tijd helemaal niet meer dat ik die infobar zie verschijnen. Dit gewoon met de standaardkabel die bij de XBOX X zat.

Blooming zie ik alleen met witte letters op een zwarte achtergrond. Eigenlijk alleen bij het begin van een film ofzo. Zodra het beeld gewoon gevuld is nergens last van.

Enige wat mij bij nog irritant is dat Netflix niet altijd doorlaadt. Laatste 2 weken deed hij het wel gewoon elke x, maar de laatste paar dagen is weer soms wel en som niet .Geen reden voor te bedenken.

En dat gevoel van OLED willen ken ik wel ja. Zeker als je weer eens bij de mediamarkt staat en ze naast elkaar staan. Toch ben ik al dik tevreden over wat de XE93 op het beeld tovert en hecht ik er veel waarde aan
om geen zorgen te maken over het feit of iets te lang op je scherm staat of niet. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
Mr. Freeze schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 10:30:
maar ik heb mijn instelling lang niet zo hoog staan als jij
...
Local dimming medium, dynamic range laag of uit (bij SDR) helderheid 40 en licht sensor aan. power saving laag. contrast en zwart aanpassen uit
Mijn instellingen staan dus helemaal niet hoger dan die van jou. Bij SDR heb ik Dynamic Range uit staan en helderheid op 20, al staat bij mij de sensor wel uit, wat er wel voor zorgt dat in een duistere kamer mijn beeld wellicht wel een pak helderder is. Voor de rest ook wel dezelfde settings.
Hamazaki schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 10:36:
@Twixie ga 100% voor een oled, je zal echt geen spijt krijgen. Heb ook kinderen, veel zonlicht en ik game ook. Het zijn echt overdreven issues. Nooit meer lcd voor mij in ieder geval.
...
Nu kost een oled echt niets vergeleken met wat je ervoor krijgt. ( 0 irritaties met blooming, bleeding, kijkhoek en onovertroffen beeld)
Mja, weet niet of ik het over mijn hart zou krijgen om nog geen jaar later de TV alweer te verkopen en wellicht wel €1000 verlies te doen... Punt is inderdaad wel dat een jaar geleden een LG C7 van 65" echt nog een pak meer kostte dan die XE93 toen (volgens Pricewatch was de goedkoopste prijs toch nog 50% duurder dan wat ik uitgegeven heb). Een C8 vandaag kost al €600 minder dan de C7 toen.

Alternatief is om de XE93 naar onze home cinema te verhuizen waar nu nog een 12 jaar oude 42" plasma staat (die nog perfect speelt, wel slechts HD-Ready), en die ondertussen eigenlijk de woman cave is voor mijn Netflix verslaafde vrouw :). Denk dat ze dat wel zou zien zitten :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Twixie schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 10:55:
[...]

Mijn instellingen staan dus helemaal niet hoger dan die van jou. Bij SDR heb ik Dynamic Range uit staan en helderheid op 20, al staat bij mij de sensor wel uit, wat er wel voor zorgt dat in een duistere kamer mijn beeld wellicht wel een pak helderder is. Voor de rest ook wel dezelfde settings.

[...]

Mja, weet niet of ik het over mijn hart zou krijgen om nog geen jaar later de TV alweer te verkopen en wellicht wel €1000 verlies te doen... Punt is inderdaad wel dat een jaar geleden een LG C7 van 65" echt nog een pak meer kostte dan die XE93 toen (volgens Pricewatch was de goedkoopste prijs toch nog 50% duurder dan wat ik uitgegeven heb). Een C8 vandaag kost al €600 minder dan de C7 toen.

Alternatief is om de XE93 naar onze home cinema te verhuizen waar nu nog een 12 jaar oude 42" plasma staat (die nog perfect speelt, wel slechts HD-Ready), en die ondertussen eigenlijk de woman cave is voor mijn Netflix verslaafde vrouw :). Denk dat ze dat wel zou zien zitten :D.
oh je wil de 65inch, dan wordt het een stuk duurder ja. zodra er een oled in je huis staat, wil je nooit meer terug naar lcd, dat kan ik je garanderen :)

ik zou de xe93 verkopen, aangezien de waarde. dan kost de oled een stuk minder.

[ Voor 3% gewijzigd door Farabi op 26-02-2019 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
Hamazaki schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 10:59:
[...]
ik zou de xe93 verkopen, aangezien de waarde. dan kost de oled een stuk minder.
Ik denk dat ik hem gewoon maar houd, want ik was helemaal niet van plan om te switchen :). Het is zoals @Mick3112 hierboven zegt: ja, met die blooming denk je soms wel eens, had ik maar een OLED. Maar anderzijds is het normale beeld eigenlijk ook wel fantastisch, dus het is maar hoeveel geen blooming me waard is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Twixie schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 11:07:
[...]

Ik denk dat ik hem gewoon maar houd, want ik was helemaal niet van plan om te switchen :). Het is zoals @Mick3112 hierboven zegt: ja, met die blooming denk je soms wel eens, had ik maar een OLED. Maar anderzijds is het normale beeld eigenlijk ook wel fantastisch, dus het is maar hoeveel geen blooming me waard is.
moet iedereen zelf weten natuurlijk. ik dacht eerst ook: tjah beetje blooming, maar ik wist niet dat het de beeldkwaliteit zoveel stoorde nadat ik een oled had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze

Mr. Freeze

¡GO!

@Mick3112 "Enige wat mij bij nog irritant is dat Netflix niet altijd doorlaadt. Laatste 2 weken deed hij het wel gewoon elke x, maar de laatste paar dagen is weer soms wel en som niet .Geen reden voor te bedenken."

Dat had ik ook met Android versie 7 op de Sony. Sinds Oreo start Netflix nu vliegensvlug op, maar daar hebben, naar verluid andere gebruikers weer andere nadelen ondervonden, zelf geen problemen mee.

De update is door Sony even op hold gezet.

edit: dacht ik, de update is nog gewoon te downloaden, handmatig.
https://www.sony.nl/elect...xe9305/downloads/00015793

[ Voor 17% gewijzigd door Mr. Freeze op 26-02-2019 12:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mick3112
Mr. Freeze schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 12:28:
@Mick3112 "Enige wat mij bij nog irritant is dat Netflix niet altijd doorlaadt. Laatste 2 weken deed hij het wel gewoon elke x, maar de laatste paar dagen is weer soms wel en som niet .Geen reden voor te bedenken."

Dat had ik ook met Android versie 7 op de Sony. Sinds Oreo start Netflix nu vliegensvlug op, maar daar hebben, naar verluid andere gebruikers weer andere nadelen ondervonden, zelf geen problemen mee.

De update is door Sony even op hold gezet.

edit: dacht ik, de update is nog gewoon te downloaden, handmatig.
https://www.sony.nl/elect...xe9305/downloads/00015793
Thanks man! ik zal me er eens in verdiepen. Het is ook elke x wat met die updates he. Het zal nooit eens een x gewoon vlekkeloos beter lopen bij iedereen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:42

Oekol

waka waka hey hey

Vanavond vrienden over de vloer gehad. Spotify via Spotify connect op de tv aan en gaan. Ineens hoorde we allemaal rare dingen alsof er een beest in de tv kast liep of zo. Ben naar de tv gelopen en kwam echt uit de boxen. Leek alsof de boxen opgeblazen waren, nou dat is onmogelijk. Denk dat hij nog nooit boven de 30 is geweest überhaupt, maar nu geeft die dus een raar geluid bij sommige liedjes waar bas in zit. Bij tv kijken of gamen nooit opgevallen. Komt dit iemand bekend voor of is mijn tv gewoon ineens stuk?!

Alles is dus normaal, behalve als er een liedje is waar beetje bas in zit. Dat maakt die heel gek geluid.

[ Voor 9% gewijzigd door Oekol op 26-02-2019 23:22 ]

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze

Mr. Freeze

¡GO!

@Leoon. heb je ook al de geluidsinstellingen gereset? Ik heb het wel eens in de auto gehad met een iets te optimistisch ingestelde bas over Bluetooth. Anders vrees ik idd een defecte speaker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Wat is overigens de beste (en snelste) manier om het scherm van de A1 schoon te maken? Doe het nu met een droog viscose-doekje, maar dat zet geen zoden aan de dijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paragon
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01:10
Ik heb hier dus de laatste tijd veel vastlopers. Beeld gaat op zwart. Je ziet wel dat de tv signaal van de ab ontvangt, maar doet niks meer. Enige oplossing is stroom eraf. Ook blijf ik haperingen houden met netflix dacht eerst alleen met 4K content maar blijkbaar dus ook met HD content.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze

Mr. Freeze

¡GO!

Sanction schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 09:17:
Wat is overigens de beste (en snelste) manier om het scherm van de A1 schoon te maken? Doe het nu met een droog viscose-doekje, maar dat zet geen zoden aan de dijk.
Het type van de tv zal weinig uitmaken, zelf gebruik ik altijd een speciaal voor tv's gemaakte tv reiniger van Philips, en een nieuw microvezel doekje van de lokale drogist. Nooit een eerder gebruikt doekje gebruiken, ook al komt deze net uit de wasmachine, je blijft last van strepen houden anders. Met een lichte druk draaiende bewegingen maken tot alle strepen weg zijn gepoetst

[ Voor 5% gewijzigd door Mr. Freeze op 09-03-2019 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowicom
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-09 15:50
Hoewel dit topic de ''Sony 2017 lineup'' is, wil ik toch graag mijn eerste ervaringen met mijn 55XF8599 (2018) melden, in de hoop wat bijval of tips te krijgen.

Dingen die me opgevallen zijn:
1) motionflow doet zijn werk slecht. Heb nog geen stand gevonden die me naar het zin is om stotterende panning beelden (camera beweegt horizontaal) te voorkomen. Op een Brits Sonyforum lees ik er een topic van wel 50 pagina's over. De beeldmodus 'game' is nog het beste om panning judder tegen te gaan, maar dan loop je weer tegen andere dingen aan. Bovendien kun je dan niet meer vrijelijk kiezen uit de andere beeldmodi. Het beperkt je.
Ik weet wel dat de purist helemaal geen motionflow gebruikt, maar als de vrouw misselijk wordt van stotterende beelden in bijvoorbeeld een realitysoap op RTL4, dan ben je toch wel geneigd om een compromis te zoeken.
Edit: het topic op de Britse Sony gaat over de frame drop/frame back-bug. Niet over ''mijn'' stutter ervaring...

2) ronduit storend is de bug dat de infobalk steeds weer in beeld komt bij het kijken naar een hdmi-bron. Ook op Discovery, als er commercials beginnen of eindigen, komt die balk in beeld. Kennelijk wordt er dan een andere beeld- of geluidsmodus gesignaleerd en wordt de nieuwe (?) situatie weergegeven. Ik heb de infobalk dus maar uitgezet, maar vond het op regulier tv kijken wel makkelijk om te zien wat er op de betreffende zender was en hoe lang dat al bezig was. Het zit er niet voor Jan L.. op natuurlijk. Jammer.

3) wat ook tegenvalt is het verbruik in standby. Dat wisselt tussen 0,8 Watt en 21 Watt. In die laatste stand is ie kennelijk van alles aan het doen en aan het bijwerken en is de tv, op het scherm na, gewoon helemaal aan. Dat doet ie, geschat, 5 of 6 keer per uur, waardoor het gemiddelde verbruik bij mij op 4 Watt per uur uitkomt. Onacceptabel anno 2019. Heb alles wat het kan veroorzaken al zo'n beetje uitgezet.

4) Ik heb een soundbar op de optische uitgang aangesloten, maar ik hoor kort na het zappen naar een andere zender soms een soort van 'pok'. Weet niet of het uit de soundbar komt of uit de interne speakers. Gebeurt niet vaak, maar soms een paar keer achter elkaar.

5) wat raar en naar mijn idee niet nodig is, is dat als ik een programma op NPO2 HD op wil nemen en in de timer zet en ik vervolgens naar RTL4 HD ga kijken, het beeld van RTL4 HD op zwart gaat (melding: gecodeerd programma) als de opname begint. Ik kan dan wel zappen naar een sd-zender, dus de 2e tuner doet het wel.
Vreemd is dit en is bij bijvoorbeeld een Samsung niet zo. Die pakt dan gewoon de 2e tuner om (in dit geval) het ongecodeerde NPO2 HD op te nemen

6) anno 2019 een ir-afstandsbediening met een beperkte kijkhoek. Niet van deze tijd....

7) het geluid is niet helemaal lip-sync als ik met de soundbar luister. Heb niets gevonden waarmee ik dat kan tunen

8) behoorlijk wat blacklight bleeding zichtbaar als de kamer flauw verlicht is

Over al deze genoemde onderwerpen heb ik inmiddels heel veel gelezen op het Duitse en Britse Sony-tv forum. Een never ending story en een fabrikant die veel belooft, maar weinig tot niets doet. Als er behoefte aan is, kan ik hier wel wat links plaatsen. Ik zit nog in de 14-dagen omruilgarantie en ben nog aan het overwegen hiervan gebruikt te maken....

Info: Ik kijk regulier tv met een CI 1.3 module en een Ziggo abbo.

[ Voor 3% gewijzigd door rowicom op 02-04-2019 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze

Mr. Freeze

¡GO!

@rowicom Ben je toevallig ook in de gelegenheid om via de Horizonbox of andere settopbox te kijken? (om even te testen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowicom
Mr. Freeze schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 14:54:
@rowicom Ben je toevallig ook in de gelegenheid om via de Horizonbox of andere settopbox te kijken? (om even te testen)
Ja, via een Samsung SMT-C740 decoder is het precies hetzelfde met het pannen... En ook met afspelen van een videootje op Youtube. Dit is een mooi fragment om het zichtbaar te maken. Vooral het pannen langs de gebouwen op positie 1:40 YouTube: panasonic finding puppy

[ Voor 33% gewijzigd door rowicom op 02-04-2019 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinmastah2005
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23:24

Sony 65x95L, Denon x4700h, Klipsch Atmos 5.1.4, Ziggo, Windows 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvanmegen
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21:23
rowicom schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 15:02:
[...]
Dit is een mooi fragment om het zichtbaar te maken. Vooral het pannen langs de gebouwen op positie 1:40 YouTube: panasonic finding puppy
Zit dat niet in het filmpje? Op mijn PC monitor is het ook niet om aan te zien...

Live today! Nobody promised you tomorrow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
pvanmegen schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 19:50:
[...]

Zit dat niet in het filmpje? Op mijn PC monitor is het ook niet om aan te zien...
Zit idd in het filmpje, 24fps en panning is niet bepaald een goede combo :P ; maar daar heb je (in theorie) Motionflow en interpolatie voor om het kijkbaarder te maken. En BFI (Clearness) niet te vergeten ...

Voor 24fps via de Youtube app die op 60Hz loopt iig (voor kabel tv hier verder niet van toepassing en los van het te lage fps)
If you are watching lower frame rate content(for example cable), and notice some judder, simply set 'Motionflow' to 'True Cinema', and 'True CinemaCinemotion' to High to remove any judder, without adding the soap opera effect.
Cinemotion is in Amerika wat hier Film Mode heet

Hier een voorbeeldje van panning met 24 fps vs panning met 60fps

Wat opnemen betreft staat het idd zo vermeld: "OPMERKING: Gecodeerde kanalen kunnen niet worden bekeken terwijl via CAM wordt opgenomen. (Het scherm wordt zwart.)"
https://www.sony.nl/elect...3xf8505/articles/00179203
Werkt het andersom wel?

Soundbar sync issues moet je meestal op de soundbar instellen met delay

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sanction
  • Niet online
Kan dit gewoon waar het hoort? [LCD/OLED] Sony 2018 line-up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowicom
Dank voor je uitgebreide antwoord, Apis29. Geeft mij in ieder geval inzicht cq begrip in hoe het werkt. Op mijn Soundbar kan ik helaas geen delay aanpassen. Maar heb wel gezien dat de niet-lip-sync vaak optreedt na het zappen naar een ander kanaal en dat dat na korte tijd wel weer beter tot goed is. Wellicht dat de tv het zelf herkent en corrigeert?

En verder... over naar het 2018 topic dan maar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze

Mr. Freeze

¡GO!

@rowicom Je kan ook nog proberen om de analoge ingang op je soundbar te gebruiken, deze zal er vast opzitten. Wat betreft de judder zou ik toch eens wat gaan spelen met de motionflow settings in combinatie met "film modus" (hoog, midden, laag uit). Een Sony TV hoort echt niet te stotteren, dat moet echt wel te verhelpen zijn. (kies bioscoop thuis, en regel vandaar de instellingen bij)

De backlight bleeding waar je over schrijft, heb je de licht sensor aanstaan? En power saving zet je op laag. Mogelijk valt het dan allemaal wat minder op.

De apps die in je tv zitten zoals netflix en Youtube kunnen de framerate niet aanpassen, dan blijft het risico op judder altijd wel een beetje aanwezig. Alleen een apparaat op HDMI kan de framerate aanpassen aan de content, zoals een Apple TV of een nvidia Shield.

Google anders gewoon even naar "beste instellingen Sony TV" Ook al is het niet exact hetzelfde type, er staan altijd mogelijk interessante dingen tussen die je niet eerder had opgemerkt.
Een stroomverbruik van 4 Watt is nog geen 2 euro per jaar, moet te doen zijn toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sassymousasi
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 13-06-2023
Ik heb mijn 8599 binnen. Welke app(s) gebruiken jullie? En welke specifiek om films vanaf bijv. je Synology te streamen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Niet online
Wel vervelend dat je op deze Android o.a. uitzending gemist en RTL XL niet kunt installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze

Mr. Freeze

¡GO!

sassymousasi schreef op woensdag 3 april 2019 @ 18:40:
Ik heb mijn 8599 binnen. Welke app(s) gebruiken jullie? En welke specifiek om films vanaf bijv. je Synology te streamen?
Kodi of spmc. Je kan ook de interne video app van Sony gebruiken. Persoonlijk gebruik ik veel liever een externe mediaplayer hoor.

@Sanction de enige is eigenlijk NLZIET, maar die is niet gratis.

Maar wel jammer dat npo start nog niet op Android tv is.

[ Voor 23% gewijzigd door Mr. Freeze op 03-04-2019 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sahi_NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:03
sassymousasi schreef op woensdag 3 april 2019 @ 18:40:
Ik gebruikte DSvideo, maar deze lijkt steeds minder (audio)codecs te ondersteunen. Ik ben dus overgestapt naar Plex (op de TV en Plex Server op de NAS).
Mr. Freeze schreef op woensdag 3 april 2019 @ 20:24:
[...]

Maar wel jammer dat npo start nog niet op Android tv is.
NPO start kun je bekijken als je op de rode knop drukt, op een van de NPO zenders. Als je tenminste kijkt via de interne TV tuner en niet via een losse decoder.

[ Voor 30% gewijzigd door Sahi_NL op 04-04-2019 08:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowicom
Mr. Freeze schreef op woensdag 3 april 2019 @ 14:59:
@rowicom Je kan ook nog proberen om de analoge ingang op je soundbar te gebruiken, deze zal er vast opzitten. Wat betreft de judder zou ik toch eens wat gaan spelen met de motionflow settings in combinatie met "film modus" (hoog, midden, laag uit). Een Sony TV hoort echt niet te stotteren, dat moet echt wel te verhelpen zijn. (kies bioscoop thuis, en regel vandaar de instellingen bij)
Ja, heb nu Smoothing op 2 staan, Clearness op 0 en Filmmodus op Medium en dat lijkt het probleem aardig te elimineren. Het is nu weer 'kijkbaar'. Ga nog wel wat verder tunen daarmee
De backlight bleeding waar je over schrijft, heb je de licht sensor aanstaan? En power saving zet je op laag. Mogelijk valt het dan allemaal wat minder op.
Ik heb inderdaad de lichtsensor aanstaan. Vind het zo'n mooi mechaniekje namelijk. Overdag zet ie de boel wat feller omdat het licht is in de kamer en 's avonds dimt ie geleidelijk naar heel weinig helderheid omdat in een schemerige kamer dat ook niet nodig is. En dat geheel automatisch. Ik zie dan ook het verbruik van de tv afnemen van bijna 80 Watt (overdag) naar 50 Watt in de avond. Dat is toch mooi? En toch lees ik dat mensen de lichtsensor verafschuwen.... ;-) Waarom?
Een stroomverbruik van 4 Watt is nog geen 2 euro per jaar, moet te doen zijn toch?
Weet niet wat jouw bron is, maar 4 Watt permanent verbruik kost je over een heel jaar bijna 9 euro. Reken maar uit. Daarbij: Europese wetgeving schrijft voor dat apparaten in standby slechts <1 Watt mogen verbruiken. Het apparaat is wat dat betreft dus non-conform. Nou kom ik van een plasma af met een gemiddeld verbruik van 200 Watt per uur, dus het standby verbruik vormt voor mij inderdaad een minor issue. Heb uitgerekend dat ik wat tv-kijken betreft van 500 kWh naar circa 180 kWh per jaar ga, dus....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sassymousasi
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 13-06-2023
Mr. Freeze schreef op woensdag 3 april 2019 @ 20:24:
[...]

Kodi of spmc. Je kan ook de interne video app van Sony gebruiken. Persoonlijk gebruik ik veel liever een externe mediaplayer hoor.
Sahi_NL schreef op donderdag 4 april 2019 @ 08:16:
[...]

Ik gebruikte DSvideo, maar deze lijkt steeds minder (audio)codecs te ondersteunen. Ik ben dus overgestapt naar Plex (op de TV en Plex Server op de NAS).
Top, thanks voor jullie antwoorden.

Kan je trouwens gewoon APK's installeren? Zoek een manier om Airplay van Apple te gebruiken op mijn TV maar de meest goede apps staan niet meer in de store.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
sassymousasi schreef op donderdag 4 april 2019 @ 14:04:
[...]

[...]

Kan je trouwens gewoon APK's installeren? Zoek een manier om Airplay van Apple te gebruiken op mijn TV maar de meest goede apps staan niet meer in de store.
yep, dat kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze

Mr. Freeze

¡GO!

@rowicom Die instellingen verschillen wel per bron, kijk maar eens naar RTL-Z en let op die ticker onder in beeld, of kijk eens Netflix>moving art>waterfalls. Kan je echt heel leuk alles testen.

Hoe heb je energie verbruik nu staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowicom
Mr. Freeze schreef op donderdag 4 april 2019 @ 16:42:
@rowicom Die instellingen verschillen wel per bron, kijk maar eens naar RTL-Z en let op die ticker onder in beeld, of kijk eens Netflix>moving art>waterfalls. Kan je echt heel leuk alles testen.

Hoe heb je energie verbruik nu staan?
Eco mode staat nu op laag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowicom
groentetuin schreef op zondag 24 juni 2018 @ 12:00:
aan en uit knop 5 sec ingedrukt houden, zo reset de tv zichzelf.
Even reageren op een heel oude post... 'Reboot' of 'herstart' is hier mijns inziens het betere woord. Met 'reset' bedoelen we vaak 'terug naar fabrieksinstellingen'...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
Iemand specialist in CEC hier? Ik gebruik een PS4 voor Dvd/BluRay en die heeft geen IR voor mijn Logitech Harmony afstandsbediening. Echter via CEC gaan de IR commando’s van mijn TV ook naar de PS4 en dat werkt vrij goed.
Wat me echter niet lukt is Audio track selecteren. Subtitels werkt via het Subtitles of ClosedCaption commando van de TV. De TV heeft ook een IR opdracht voor Audio, maar die wijzigt de audio settings van de TV (stereo-A-B) en geeft niets door aan de PS4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze

Mr. Freeze

¡GO!

@Twixie werkt de knop "menu" ook niet tijdens afspelen van een blu-ray? Vanuit daar kan je ook van audio spoor wisselen. Nu weet ik alleen niet of de standaard Sony ab deze knop heeft, ben nu niet thuis om te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
Mr. Freeze schreef op zondag 21 april 2019 @ 18:36:
@Twixie werkt de knop "menu" ook niet tijdens afspelen van een blu-ray?
Er is geen Menu commando voor de XE93. De Harmony mapt die naar Home, wat natuurlijk iets anders is.
Echter door wat andere commando's te proberen, ben ik wel op een andere gekomen die wél werkt. In de Harmony lijst voor de XE93 zit een commando 'TitleList' en die lijkt voor de PS4 geinterpreteerd te worden als BluRay menu (moet wel nog eens met DVD testen) waar je dan inderdaad je audio en subtitles ook kunt instellen. Vreemd genoeg heeft het US model X930E zelfs die code niet, maar dat zal wellicht gewoon een foutje van Logitech zijn.

Idealiter zou ik wel nog altijd een Audio track knop willen. Blijkbaar ondersteunt de PS4 in elk geval die CEC code: https://community.playsta...4_cec_support_a-jyo0.html (post van Keallac). Nu gewoon een kwestie van te zien of er voor een Sony model een overeenkomstige IR code is, en dus kwestie van de Harmony implementatie van wat andere Sony modellen uit te proberen.
Vreemd genoeg is het voor de Netflix app van mijn XE93 wél de Audio IR code die ik moet gebruiken om de gesproken taal te wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze

Mr. Freeze

¡GO!

En wat als die Harmony nu een Sony blu ray speler afstandbediening emuleert? Heb je dan niet de functies die je zoekt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-09 07:35
Dus ... nog een paar weken voordat deze in Europa beschikbaar komt, dit is de US versie van de XE9305:

https://www.sony.com/elec...5x930e/downloads/00016043

New update available now
Improves general performance of the TV
Resolves a condition where there's no sound from the TV when output through a home audio system (Sound Bar, A/V Receiver, etc.)

Ik hoop dat ze die irritante CI+ handshakes oplossen (voormalig UPC gebied, uit zich in reboots na input change naar tv, zappen, 1x per 2 dagen)

Versie nr. is v6.5850 (was 6.5839 voordat ze de uitrol in Februari stopten)

Gaat ook een gerucht over Airplay 2 in de 2017 modellen, ik denk onzin.

[ Voor 11% gewijzigd door loekf2 op 25-04-2019 18:53 ]

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
Ik hoop dat ze de irritante Info bar popups fixen, maar dat zal wel ijdele hoop zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Twixie
Mr. Freeze schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 14:57:
En wat als die Harmony nu een Sony blu ray speler afstandbediening emuleert? Heb je dan niet de functies die je zoekt?
Ik zal eens checken, maar zou me zwaar verbazen mocht dat werken. Want als dat werkt, wil het zeggen dat de XE93 de IR codes van een Sony BluRay speler interpreteert. Dat lijkt me nefast als je zowel een XE93 als die bepaalde BluRay speler hebt.
Ik denk dat ik het toch echt moet zoeken in andere TV-modellen die mogelijk nog wel een IR code extra hebben en die mogelijks wél door de XE93 geïnterpreteerd wordt.

(Ik mis eigenlijk wel mijn Philips Pronto nu :p. Daar kon je gewoon zelf de hex-codes van de IR-commando's manipuleren :p. Edit: ik heb die nog wel in een kast liggen, maar die programmeerde je via de seriële poort want USB bestond nog niet :P).

[ Voor 7% gewijzigd door Twixie op 25-04-2019 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisje1983
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 17-09 18:27
Voor de mensen die het android 8 debacle van sony kennen.

Ik ben inmiddels sinds de uitrol van android 8 tot aan nu verwikkelt in een strijd met sony, onze tv wordt vanuit irritatie vrijwel niet meer gebruikt en mijn dochter van 6 kan inmiddels een hardreset uitvoeren met de knoppen op de achterkant van de tv, en ook de tv een nieuwe installatie geven met behulp van usb toetsenbord (totaal niet relevant maar het geeft wel even aan hoe ver het hier is). Voor de sony tv welke aan de muur hangt staat inmiddels ook weer de oude samsung welke ik juist verfoeide dat hij naar 11 jaar ghosting vertoonde.

Na dagen lang domme procedures met de sony helpdesk doorlopen hebben ze een nieuw moederbord geplaatst, dit ging niet zo heel gezellig, de monteur moest hoe dan ook het nieuwe moederbord updaten naar android 8.
Dus ik zeg "weet je dat wel zeker want dan denk ik niet dat de problemen uitblijven" maar goed, moederbord geinstalleerd, update er over heen en de monteur is klaar.
Ik mocht een handtekening zetten en een cijfer geven voor de monteur (die mij overigens vertelde dat hij gelukkig zijn sony tv niet had geupdate naar android 8 ) en daar ging de monteur naar de volgende klant.

Resultaat: de monteur is nog niet weg en ik zie dat de tv nu aangeeft dat hij een 55 inch model is, verdomme!. Dit had de monteur nog even grappig verborgen door de tv een andere naam te geven namelijk woonkamer tv.

Goed ik bellen naar de technische dienst, ja meneer dat klopt dat is een bug in de nieuwe sony firmwares. Afijn, ik geef nog aan dat ik dit wel erg amateuristisch vind en vraag of de firmware wel om kan gaan met het aantal led zones, ja hoor dat kan! Ik heb de telefoon nog niet opgehangen, kijk naar de televisie en jawel hoor: weer bootloops!
Maar wel een nieuw fenomeen: tijdens de bootloop crasht android nou ook tijdens het starten van android, je weet wel dat intro videootje met die 4 bewegende icoontjes, die staat stil. Ik weer bellen naar de technische dienst, oke meneer, we nemen meteen contact op met uw monteur. Daar heb ik nooit meer wat van gehoord.

Dat was dus niet zo'n succes waar ik op gehoopt had, opnieuw weer in het eindeloze sony helpdesk avontuur van procedures aflopen met Egyptische telefoon miepjes die procedures aflezen van een beeldscherm, eindeloos instellingen proberen, crashen, bootloops, crashen tijdens het booten.
Conclusie meneer, uw tv is niet goed en dat ging gepaard met 10 tallen malen sorry meneer ik begrijp uw frustrutie.
Ze zouden het (vrijdag middag) doorsturen naar een spoed afdeling welke meteen maandag met mij contact zou opnemen, dat is een maand geleden ongeveer.

Die maandag gebeurde er natuurlijk niks, ik weer bellen en mailen. Opnieuw weer in een eindeloos traject van opnieuw domme vragen stellen, wat is er precies aan de hand. Of ik een foto wil maken van de sticker op de achterkant van de tv, of ik een foto wil maken van het firmware informatie scherm welke firmware ik draai. Ik heb inmiddels met 5 verschillende afdelingen contact en allemaal hebben ze totaal geen communicatie met elkaar.
Ik had het gevoel genegeerd te worden door sony omdat ik een lastige klant ben. Ik was het op een gegeven moment zo zat, ik heb de rechtsbijstandsverzekering erbij gehaald, welke mij informeerde dat ik juist bij de winkel waar ik gekocht heb aanspraak moest maken (daar heb ik overigens extra bij betaald voor een verzekering). Goed dat ook maar gedaan, die beloofde mij een leen tv terwijl zij sony zouden contacteren om mijn tv op een testbank te onderwerpen aan flink wat testen. Prima, laten we dat maar doen dan. Helaas, ook dat verhaal is dood gelopen, ik heb sony daarover nooit gehoord, dus wat de winkel heeft gecommuniceerd met sony is mij een raadsel.

Dus ik ging het maar eens anders aanpakken, opnieuw een flinke mail sturen met alle problemen en frustraties ontvangers: nu ook de winkel zodat zij op de hoogte zijn en die leen tv kunnen brengen en alle email adressen van sony afdelingen waar ik tot nu toe contact heb gehad en dat waren er een stuk of 5.

Oke we hebben beet, ik kom weer opnieuw in het traject, wat zijn uw problemen? Kunt u foto's sturen van de sticker op de achterkant, en van de pagina met firmware informatie? Oke meneer, wat bedoelt u precies met deze problemen? leg het eens uit? Nou was ik het echt zat, ik heb wat meer zitten pushen via de gebruikelijke publieke kanalen en dat had ik eerder moeten doen!

Er komt beweging in, gister werd ik gebeld door een mevrouw. Meneer we gaan bij u een beta firmware testen wanneer komt het uit, (het telefoon gesprek was moeilijk te volgen want het werd nogal verstoord, het was ook een 06 nummer, sony telefoon denk ik ;) ) oke meneer ik bel u even terug om te kijken of ik dan beter verstaanbaar ben. Ik word meteen terug gebelt, (nu een prive nummer) ik neem op en wordt begroet door een meneer: " hallo meneer met de sony techische dienst we gaan voor u weer een nieuw moederbord bestellen en opnieuw plaatsen door een monteur" (serieus? bellen jullie beide vanuit hetzelfde kantoor en zitten jullie daar in de broek te zeiken van het lachen of is dit serieus?) Oke plan dat moederbord maar in! Telefoon gesprek beëindigd en ja daar belt toch de mevrouw weer van het gesprek daarvoor. Het gesprek was te verstaan en de beta firmware installatie door een monteur wordt in geplanned. Ik zeg nog even tegen de beste mevrouw, of ze er van op de hoogte is dat ik zojuist werd gebeld door een collega van haar die voor mij een nieuwe moederbord gaat installeren en dat ik dan ook haar beta firmware weer kwijt ben. Oh nee meneer, ik ga meteen even contact opnemen met de technische dienst....

Resultaat: ik heb even 15 minuten wat uitgeprobeerd en ik draai nu sinds vandaag een android 8 beta firmware die eigenlijk nog niet klaar was om als beta de deur uit te doen. Ik kan weer met de standaard sony video app een aantal 4k video's met jawel, DTS geluid afspelen via netwerk, een kleine verbetering dus, want full hd en 4k over netwerk (en usb) was sinds de update niet meer mogelijk, laat staan DTS audio streams.

Nog steeds werkt alles zeker niet vlekkeloos zoals android 7 dat wel deed maar het lijkt erop dat als dit een voorbode is dat sony wel degelijk bezig is om alle problemen die zijn geïntroduceerd sinds android 8 te verhelpen. Ik heb tot nu toe geen bootloop gehad maar 15 minuten testen is wel erg kort. Helaas ben ik ook niet in staat om de komende dagen wel te testen want het worden drukke dagen.

De monteur die langs kwam om de beta te installeren (dat was uiteraard niet een downloadlink helaas, een nette aardige vent trouwens) legde de schuld vooral bij google en zijn android 8. Of dat helemaal waar is laat ik in het midden, aangezien mijn zwager een Nvidia shield heeft welke android 8 draait en die werkt helemaal vlekkeloos. Daarnaast wist hij mij te vertellen dat de firmwares voor een kleine serie zijn, de 55 inch en 65 inch zouden samen een firmware delen en beide televisies hebben het zelfde aantal led zones dus dat zou geen problemen moeten geven, de bug was vooral in het verkeerd weergeve van het type tv in de menu's en dit mocht geen invloed hebben op de tv zelf.

In elk geval ga ik deze software nu testen, en zal ik mijn bevindingen doorgeven aan sony, mocht dit als nog niet werken dan is mij een andere oplossing belooft welke mij wel aanstaat. Die oplossing laat ik nog even in het midden.

En dan nu, de hulp van de winkel. Ze hebben er nooit meer op gereageerd ondanks dat ik hun nu ook in de mails betrek, dus dat extra beetje geld wat je betaald aan verzekering: lekker niet doen!
Ik moet er wel bij zeggen dat ik die verzekering er bij had genomen om bij een dode pixel meteen een andere tv te krijgen, ik had dus ook niet verwacht dat ik de verzekering ergens anders voor nodig had omdat ik van sony eigenlijk uitging van wat meer kwaliteit als samsung

Wat mij vooral opvalt in dit hele gezeik is dat sony zijn zaken wat betreft service en aftersales totaal niet op orde heeft. Als ik kijk hoe alles lang elkaar heen werkt doet dat mij denken aan de Nederlandse belastingsdienst.

Oke dit was een lang verhaal en vergeef mij, ik heb snel zitten typen en er zal vast wel het een en ander aan mankeren maar ik heb even geen zin om alles na te lopen.

Wordt vervolgt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Niet online
Sjezus, samenvatting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louw Post

Louw Post

Cerenas

Ik zit ondertussen al een aantal maanden te wachten op een update van hun teruggetrokken update vanuit januari/februari. Misschien gedeeltelijk eigen fout om meteen een nieuwe versie te installeren, maar ik zit nu dus maanden met het geluidsprobleem wat er in onderstaand artikel beschreven wordt (icm een versterker).
https://www.sony.nl/elect...5xe9005/articles/00206881

Workaround 1 werkt, maar het is uiterst vervelend om dit elke dag (soms meerdere keren per dag) te moeten doen. Ook dat er beschreven wordt dat het alleen bij lange een lange standby gebeurt is niet waar, ik heb het ook na een kwartiertje weer.

Verder is Android zelf ook al niet het soepelste OS (icm met de gebruikelijke langzame tv hardware die gebruikt wordt). Volgende keer zal ik niet snel meer voor een Sony tv kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Jezus, is dat geluidsprobleem nog steeds niet verholpen? Wat ben ik blij dat ik een andere tv heb.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brammos85
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17-09 18:11
Ik heb me opgeofferd en het voor je gelezen:
Tv doet raar na Android 8, Sony customer service is kut, TV draait nu beta firmware, problemen niet opgelost maar stuk minder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisje1983
Brammos85 schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 12:01:
[...]

Ik heb me opgeofferd en het voor je gelezen:

[...]
Je vergeet 1 ding, de android 8 beta firmware is weer in staat om haperig 4k en full hd over netwerk (en ook usb) af te spelen, met jawel DTS! dts en het problematisch afspelen van beeldmateriaal is al een hele verbetering.

Mijn tv met de beta firmware zit inmiddels sinds vrijdag ochtend weer in een bootloop.

Je samenvatting is wel erg spot on! :+

[ Voor 4% gewijzigd door Chrisje1983 op 28-04-2019 04:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er meer mensen met de XE93 die Spotify afspelen en vervolgens allemaal doffe dreunen krijgen? Met gewoon TV kijken oid nergens last van. Bij GTA op PS4 ook niet. Maar met Spotify krijg ik doffe dreunen alsof er iets mis gaat in de speakers. Je hoort de muziek wel overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leoon. schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 23:21:
Vanavond vrienden over de vloer gehad. Spotify via Spotify connect op de tv aan en gaan. Ineens hoorde we allemaal rare dingen alsof er een beest in de tv kast liep of zo. Ben naar de tv gelopen en kwam echt uit de boxen. Leek alsof de boxen opgeblazen waren, nou dat is onmogelijk. Denk dat hij nog nooit boven de 30 is geweest überhaupt, maar nu geeft die dus een raar geluid bij sommige liedjes waar bas in zit. Bij tv kijken of gamen nooit opgevallen. Komt dit iemand bekend voor of is mijn tv gewoon ineens stuk?!

Alles is dus normaal, behalve als er een liedje is waar beetje bas in zit. Dat maakt die heel gek geluid.
Heb jij al iets kunnen vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Verwijderd schreef op maandag 29 april 2019 @ 15:01:
[...]

Heb jij al iets kunnen vinden?
Ja dat het alleen gebeurt als ik, als de tv uit is dan Spotify afspeel. Dus ik start de tv op via afspelen van nummer via Spotify op mobiel.

Staat de tv aan en doe ik dan via de afstandsbediening afspelen of tv aan en dan met mobiel afspelen dan gebeurd het niet..

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leoon. schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 23:21:

Heb hetzelfde ook een paar keer ervaren op XE93 tijdens gamen op Xbox-One, met slechts enkele spellen. Het lijkt alsof het geluid dan met een te hoog vermogen wordt weggestuurd, wat de t.v.-versterker niet kan verwerken. Het zijn iedere keer dezelfde specifieke tonen waarop het misgaat. Het geluid staat dan inderdaad nog niet eens zo hard, vaak genoeg op kabelsignaal dat het een stuk harder staat en gewoon goed gaat -mooi zuiver geluid bedoel ik dan.

Wat helpt is om binnen het specifieke spel bij opties het uitgaand volume veel zachter te zetten, en daarna het televisie volume omhoog, dan gaat het prima. Maar ik weet niet of Spotify een interne volume regelaar heeft die je naar beneden kunt zetten, zodat je het daarna weer kunt corrigeren met het televisievolume.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Verwijderd schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 09:55:
[...]

Heb hetzelfde ook een paar keer ervaren op XE93 tijdens gamen op Xbox-One, met slechts enkele spellen. Het lijkt alsof het geluid dan met een te hoog vermogen wordt weggestuurd, wat de t.v.-versterker niet kan verwerken. Het zijn iedere keer dezelfde specifieke tonen waarop het misgaat. Het geluid staat dan inderdaad nog niet eens zo hard, vaak genoeg op kabelsignaal dat het een stuk harder staat en gewoon goed gaat -mooi zuiver geluid bedoel ik dan.

Wat helpt is om binnen het specifieke spel bij opties het uitgaand volume veel zachter te zetten, en daarna het televisie volume omhoog, dan gaat het prima. Maar ik weet niet of Spotify een interne volume regelaar heeft die je naar beneden kunt zetten, zodat je het daarna weer kunt corrigeren met het televisievolume.
Kan eens kijken thanks, heeft bij Spotify puur te maken met de bas die niet goed over de boxen gestuurd wordt. Andere tonen geen last.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisje1983
Ook hier even, als het vervelend wordt geacht dan post ik de bevindingen alleen in het 2018 topic, maar aangezien we allemaal dezelfde firmware hebben...

Ze zijn echt niet goed wijs bij Sony,

Er is mij beloofd dat als de android beta firmware niet zou werken, er meteen een nieuw moederbord in de fabriek voor mij wordt voorgeinstalleerd met android 7. Dit kunnen ze namelijk niet buiten de fabriek doen.

Ik krijg nu deze mail van Sony, het lijkt erop dat ik in een nieuw traject kom met een medewerker die mij nog niet kent en mijn reparatie dossier niet kan inzien.
Geachte heer

Bedankt dat u contact heeft opgenomen met Sony Support.

Wij begrijpen dat het vervelend is als uw TV nog steeds niet naar behoren functioneert na het bezoek van de monteur.

Graag ontvangen wij van u het volgende:

- een foto of scan van uw aankoopbewijs.
- een foto of scan van het reparatierapport
- uw adres gegevens

Wij zullen uw zaak door sturen naar de desbetreffende afdeling, en zullen u zo snel mogelijk antwoorden.

Wij hopen u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.
Ik snap werkelijk waar niet wat ze met mijn gegevens doen en wat de communicatie daar is tussen de verschillende afdelingen en de ingehuurde monteurs. Lijkt erop dat ik weer receptioniste kan gaan spelen tussen de verschillende afdelingen van Sony, man man man wat een ergenis. Ik ben blij dat ik wat ouder en verstandiger ben geworden, 15 jaar geleden had ik die tv allang van de muur af gesloopt met geweld en bij de milieu straat neer gegooid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rscheper
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:37
Ik heb een XE9005, maar vraag me even hoe mensen dingen aansluiten in mijn situatie.. Ik heb sinds gisteren een PS4 Pro, had al een Xbox One X en heb een Sony Soundplate. Nu had ik de Soundplate op de HDMI 3 (ARC) aangesloten wat perfect werkte. Maar HDMI 2 en 3 zijn de 4K aansluitingen. Sinds gisteren heb ik dus de PS4 op de HDMI 3 aangesloten en de Xbox op de HDMI 2. Als ik de soundplate op HDMI 1 of 4 aansluit krijg ik geen geluid.. (logisch want geen ARC)

Maar hoe krijg ik nu de Soundplate aan het werk? Via een optisch kabeltje? Of alles aansluiten op de soundplate? (welke een versterker en 4 HDMI aansluitingen heeft)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze

Mr. Freeze

¡GO!

@rscheper Geeft die soundplate alles in 4K door? Zoja, dan zou ik daarvoor kiezen. Optische kabel als tweede keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rscheper
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:37
Mr. Freeze schreef op maandag 6 mei 2019 @ 09:07:
@rscheper Geeft die soundplate alles in 4K door? Zoja, dan zou ik daarvoor kiezen. Optische kabel als tweede keuze.
Eerlijk gezegd heb ik daar nog niet naar gekeken, vooral niet omdat ik de kabels zo perfect op lengte heb gekocht en netjes heb aangesloten.. Zal er vanavond eens een blik op werpen!

Wat ik ook wilde voorkomen is dat ik een 2e afstandsbediening moet gebruiken, die van de TV gebruik ik nu logischerwijs om van input te wisselen, maar ook voor TV kijken op zich. Straks zou ik dus de remote van de soundplate moeten gebruiken om van input te wisselen.. Ga er vanavond eens naar kijken.

[ Voor 26% gewijzigd door rscheper op 06-05-2019 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze

Mr. Freeze

¡GO!

rscheper schreef op maandag 6 mei 2019 @ 09:11:
[...]

Eerlijk gezegd heb ik daar nog niet naar gekeken, vooral niet omdat ik de kabels zo perfect op lengte heb gekocht en netjes heb aangesloten.. Zal er vanavond eens een blik op werpen!
Ik weet niet hoe belangrijk DTS en andere HD formaten voor je zijn, maar gewoon die optische kabel werkt ook prima, maar dan heb je alleen Dolby Digital. Zelf heb ik de belangrijke apparaten via een Sony AV receiver die wel alles in 4K doorgeeft aan TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick3112
Andere optie die je kan overwegen is soundplate op HDMI 3 en dan xbox en PS4 via een HDMI Switch op HDMI 2 te doen. Moet je wel even goed onderzoeken dat deze de volle bandbreedte en HDR ondersteunt.
Geen Idee wat die dingen kosten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chrisje1983
Mr. Freeze schreef op maandag 6 mei 2019 @ 09:07:
Ook dan is er nog verschil, met je ps4 kan je 4k op 60hz en HDR10 afspelen, ook dat ondersteunen weer veel receivers (en tv's) niet. De xf9005 (en de xe9005) doen dat wel, op input 2 en 3. Input 1 en 4 ondersteunen wel 4k maar niet op 60 hz met hdr10.

Als je soundplate niet minimaal HDMI 2.0a heeft, dan heeft het geen zin om dat ding als HDMI switch aan de input 2 of 3 te hangen van je tv, want dan downgrade je die input van de tv. Beter hang je dan de xbox en ps rechtstreeks aan de inputs 2 en 3 van je tv en gebruik je glasvezel/toslink voor je soundplate.

Zo doe ik het nu ook met mijn HDMI receiver (en arc werkte bij mijn sony toch al voor geen meter)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chrisje1983
Chrisje1983 schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 18:22:
Ook hier even, als het vervelend wordt geacht dan post ik de bevindingen alleen in het 2018 topic, maar aangezien we allemaal dezelfde firmware hebben...

Ze zijn echt niet goed wijs bij Sony,

Er is mij beloofd dat als de android beta firmware niet zou werken, er meteen een nieuw moederbord in de fabriek voor mij wordt voorgeinstalleerd met android 7. Dit kunnen ze namelijk niet buiten de fabriek doen.

Ik krijg nu deze mail van Sony, het lijkt erop dat ik in een nieuw traject kom met een medewerker die mij nog niet kent en mijn reparatie dossier niet kan inzien.

[...]

Ik snap werkelijk waar niet wat ze met mijn gegevens doen en wat de communicatie daar is tussen de verschillende afdelingen en de ingehuurde monteurs. Lijkt erop dat ik weer receptioniste kan gaan spelen tussen de verschillende afdelingen van Sony, man man man wat een ergenis. Ik ben blij dat ik wat ouder en verstandiger ben geworden, 15 jaar geleden had ik die tv allang van de muur af gesloopt met geweld en bij de milieu straat neer gegooid.
Even een update, vanochtend heeft de monteur er weer een nieuw moederbord ingezet, ditmaal met android 7! Ik ben erg blij en ben nog geen problemen tegen gekomen tot nu toe. Het ding staat al de hele dag aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
Chrisje1983 schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 19:14:
[...]

Even een update, vanochtend heeft de monteur er weer een nieuw moederbord ingezet, ditmaal met android 7! Ik ben erg blij en ben nog geen problemen tegen gekomen tot nu toe. Het ding staat al de hele dag aan.
Wat een gezeik. Ik zie alleen reboots een keer per 2 dagen door vermoedelijk een slchte handshake met de ci+ module. Dat was ook al in Android 7, was even weg, maar met Oreo gewoon weer terug. Workaround (interactive services uitzetten) helpt niet. Schijnt ook relatie met oud Ziggo of oud UPC gebied te zijn. Ik zit natuurlijk in oud UPC. Denk iets headend gerelateerd. Eigenlijk zou je dan je TV niet “Ziggo certified” mogen verkopen”.

Dacht dat het ook aan IP control met een Logitech Harmony lag, dus boel omgezet naar IR, maar reboots blijven. Voordeel is wel dat ik van de meldingen dat de TV niet reageert op de Harmony (Eilite) af ben.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

XE9005 BEELD INSTELLING (SDR en HDR)

Ik heb de XE9005 ongeveer een jaar en een paar maanden en wat een geweldige TV.
Deze instelling is voor Bioscoop pro en Game mode.
Ik heb de Contrast en het Zwartniveau met een PS3 en een kalibratie DVD ingesteld. Als je die niet hebt dan kun je de AVS HD 709 DVD gratis downloaden op het internet.

Beeldinstellingen.

Autom. beeldmodus-Uit
Helderheid 10 (15/20 met daglicht en max voor HDR)
Kleur 50 (53 in Game mode)
Licht sensor-Uit

Geavanceerde instellingen.

Contrast 96
Gamma 0
Zwartniveau 49
Zwart aanpassen uit
Geav. contrastoptimalisatie-Uit
Automatisch lokaal dimmen-Medium
X-tended Dynamic Range-Uit (HOOG voor HDR)

Kleurtint 0
Kleur Temperatuur-Expert 1
Geav. Kleurtemperatuur-Geen aanpassingen.
Live Colour-Uit

Beeldscherpte 50
Realiteits Creation-Uit
Willekeurige ruis verminderen-Uit
Digitaal ruis verminderen-Uit
Vloeiende gradatie-Uit

Motionflow-True Cinema (Uit voor Gamemode)
Film Modus-Laag (Uit als je judder ziet met digitale TV en Hoog voor Films in 4k60)

HDR-modus-Auto
Videobereik HDMI-Beperkt
Kleurruimte-Auto

Deze instelling geeft mij een geweldige picture voor SDR en HDR en kun je gebruiken voor al je inputs en sources.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2019 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rscheper schreef op maandag 6 mei 2019 @ 08:51:
Ik heb een XE9005, maar vraag me even hoe mensen dingen aansluiten in mijn situatie.. Ik heb sinds gisteren een PS4 Pro, had al een Xbox One X en heb een Sony Soundplate. Nu had ik de Soundplate op de HDMI 3 (ARC) aangesloten wat perfect werkte. Maar HDMI 2 en 3 zijn de 4K aansluitingen. Sinds gisteren heb ik dus de PS4 op de HDMI 3 aangesloten en de Xbox op de HDMI 2. Als ik de soundplate op HDMI 1 of 4 aansluit krijg ik geen geluid.. (logisch want geen ARC)

Maar hoe krijg ik nu de Soundplate aan het werk? Via een optisch kabeltje? Of alles aansluiten op de soundplate? (welke een versterker en 4 HDMI aansluitingen heeft)
De ps4 pro en xbox one x direct op de tv aansluiten voor het beste resultaat.
Het geluid met een optische kabel aansluiten.
Deze tv geeft Dolby Digital en DTS Surround door.(5.1)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2019 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivan4you
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-09 16:01
Heeft YouTube een update gekregen of iets anders?Youtube werkt niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Niet online
Doet het prima hier - geen update gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paragon
@Ivan4you begin van het weekend bleven video's bij mij geregeld bufferen. Lag niet aan m'n verbinding.

Als die het helemaal niet doet gewoon terug naar de meegeleverde versie dmv verwijderen update.

[ Voor 32% gewijzigd door paragon op 20-05-2019 08:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
Ik erger mij een beetje aan hoe Local Dimming werkt, en zich enorm manifesteert in het PS4 home menu.

Simpel voorbeeld: ga naar je horizontale lijst van games, en ga helemaal rechts staan op 'Library'. Houd de klok rechtsboven in de gaten, en scroll nu naar links tot het Library icon onder de klok komt. Je ziet gelijk de helderheid van de klok enorm omhoog gaan. Nochtans zijn de klok en het library icon hetzelfde wit, dus blijkbaar past de Local Dimming niet enkel aan op basis van de helderste kleur in de local dimming zone, maar ook op basis van de hoeveelheid pixels met die kleur.. (EDIT: of eigenlijk omgekeerd, op dat moment zit er minder zwart in die dimming zone, en haalt hij de Local Dimming omlaag)

En ander voorbeeld is lastiger te beschrijven (misschien moet ik een filmpje maken). Open van een willekeurig game in je library het context menu (Option toets). Dan heb je dus rechts dat menu met Check For Updates, Information, etc... In het default Theme heb je echter die blauwe golven die wat naar links en rechts heen en weer bewegen. Wat blijkt, op het moment dat die golf naar rechts komt richting dat context menu begint de witte text in dat menu heel duidelijk feller te worden, en terug te dimmen als die golf terug naar links gaat. Opnieuw vind ik dat heel bizar, want die blauwe golf is zelf zelfs niet eens zo helder, en een pak minder helder dan de witte text. Dus waarom die blauwe golf dan de Local Dimming verlaagt, is mij compleet een raadsel. (EDIT: ook hier eigenlijk omgekeerd, de Local Dimming ziet minder zwart in die zone, en gaat daarom minder gaan dimmen).

Misschien dat iemand met een PS4 het ook eens kan uitproberen, maar ik verwacht eigenlijk dat dat bij iedereen zal zijn en gewoon een gevolg is van het Local Dimming algoritme.

[ Voor 7% gewijzigd door Twixie op 20-05-2019 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivan4you
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-09 16:01
@paragon Yep,dat was ook mijn probleem.Mijn tv zette zich op een bepaald ogenblik uit.Toen ik de tv terug inschakelde kreeg ik de vier gekleurde bollen van Android te zien.Dus ik dacht een of andere update.Alvast ook bedankt voor de tip.
Maar het probleem lijkt opgelost.Terug uren na elkaar kunnen YouTuben. 😊

[ Voor 5% gewijzigd door Ivan4you op 20-05-2019 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze

Mr. Freeze

¡GO!

@Twixie Hoe belangrijk is de local dimming als je aan gamen bent? kan je extended dynamic range en/of local dimming niet op laag, of zelfs uit zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
Mr. Freeze schreef op maandag 20 mei 2019 @ 12:19:
@Twixie Hoe belangrijk is de local dimming als je aan gamen bent? kan je extended dynamic range en/of local dimming niet op laag, of zelfs uit zetten?
XDR is iets anders en is vooral van belang bij HDR (bij SDR staat het op uit).
Local Dimming uitzetten is inderdaad de oplossing, maar sowieso heb ik er bij het gamen nog niets van gezien eigenlijk. Maar in het menu valt het wel enorm op en is het wel enigszins storend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kevinmastah2005

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17-09 13:31
Thank god. Hopen dat dit het een en ander verbeterd. Wat draait Oreo toch verschrikkelijk traag bij mij. Als de tv in standby staat kan het vaak tot wel 30 seconden duren voordat ik beeld heb. Openen van het home menu kost ook minimaal 5 seconden.

Als het met deze update niet geregeld is, gaat de TV er uit. Niet alleen vanwege de enorme traagheid, maar ook omdat Canal Digital nog steeds geen Android TV uitgebracht heeft, maar wel voor de andere Smart TV platformen. Als ik dan overschakel naar een ander merk (met pijn in m'n hart) kan ik de fysieke schotel eindelijk weg doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze

Mr. Freeze

¡GO!

@LoeWn een reset heb je al geprobeerd? Gelukkig hier weinig klachten over Oreo, maar die ervaring heeft dus niet iedereen.

Nu de update aan het installeren, fingers crossed ;-)

edit: en we hebben weer beeld, vanavond na het werk verder met kijken hoe en wat er eventueel veranderd is.

[ Voor 24% gewijzigd door Mr. Freeze op 22-05-2019 13:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LoeWn
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17-09 13:31
@Mr. Freeze Ja natuurlijk :) Daar werd het een aantal dagen beter van. Maar daarna weer verschrikkelijk. TV is wel gekoppeld aan het internet, daarbij alleen de apps YouTube, Netflix en Plex geinstalleerd en alle suggesties uitgezet en het homescreen zo kaal mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
Over die nieuwe Oreo firmware, volgens https://www.reddit.com/r/bravia/new/ en ook eigen ervaringen:

- De brightness van menus (bv als je Home drukt) is veel lager dan het was.
- Youtube HDR werkt ok nu. Zelf niet getest, ik gebruik een Apple TV als mediaplayer.
- DTS is now supported for non-system apps like Plex. No more transcoding everything if I was missing DD audio.
- ARC ok.

Ik vind de snelheid van menus etc niet beter.

Hoop wel dat ze die CI+ issues gefixed hebben, maar gaan we vandaag zien.

[ Voor 77% gewijzigd door loekf2 op 23-05-2019 07:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze

Mr. Freeze

¡GO!

YouTube HDR 60fps loopt mooi soepel, maar niet aan de menu toets komen, dan gaat ie haperen maar als de tv met rust wordt gelaten, hartstikke mooi, streams liggen tussen de 30 en 40 Mb/s

(XE9305)

[ Voor 3% gewijzigd door Mr. Freeze op 23-05-2019 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinmastah2005
loekf2 schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 19:13:

Hoop wel dat ze die CI+ issues gefixed hebben, maar gaan we vandaag zien.
CI+ issues?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
Ik zie twee dingen:

- Als je de TV aan zet met externe source/bron, dan naar TV schakelt, loopt de TV vast => reboot en alles is weer ok
- Als je de TV aan zet met TV als input, loopt ie ook vast

Ik heb interactive services (HbbTV) uit staan, want dat was een bekend probleem met AndroidTV 7.0. Ik woon in voormalig UPC gebied (schijnt ook een verband te zijn, waarschijnlijk head-end iets).

Lijkt erop dat de TV niet altijd een CI+ handshake doet als ie uit standby komt. Ik heb nog niet geexperimenteerd met bv. eco mode uit.

Dit komt in de praktijk op een reboot elke 2 dagen.

Zou kunnen zijn als je in voormalig Ziggo gebied woont CI+ gewoon goed werkt. Ik kan het natuurlijk ook oplossen door een Horizon box van Ziggo te nemen, maar ik haat die dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paragon
@loekf2 binnenkort ziggo go app voor Android TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
paragon schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 15:35:
Ja kan ik gewoon TV kijken op de Shield TV, dacht ie ook ook voor AppleTV kwam trouwens. Weg met de CI+ die je eigenlijk alleen af en toe voor old-school lineare TV nodig hebt.

(de UI van de Sony is mij veel te traag)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paragon
Ja als je een shield hebt via de shield. Ik heb zelf overigens alleen echt last van een slome UI als ik 4K content kijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinmastah2005
Voormalig Casema / ziggo gebied.
Sony XE9305

Zowel Smit als Quantis 1.3.
Totaal geen last van vastlopers.

[ Voor 4% gewijzigd door kevinmastah2005 op 23-05-2019 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R4gnax
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06-09 17:51
Voormalig at-home / ziggo gebied.
Sony XD, XE en XF gehad met een Smit 1.3 module, voor ik naar een Philips overgestapt ben,

Op de XD wel eens vastlopers gehad waar de CI+ module zichzelf moest resetten -- Kun je in de statistieken v/d module opvragen: Reset count, dacht ik) -- en dan bleef het beeld en geluid even een paar seconden hangen.

Dat was met een firmware update op een gegeven moment opgelost.

Dat specifieke probleem met de XE en XF nooit gehad.
(Wel een bult andere problemen met die TVs gehad; incl. ronduit belabberde nazorg vanuit Sony. Vandaar dan ook nu de Philips...)

[ Voor 3% gewijzigd door R4gnax op 23-05-2019 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paragon
Update geïnstalleerd. Zonder factory reset. Voelt toch sneller aan. En YouTube HDR werkt eindelijk zoals het moet. ARC werkte bij mij sws nooit, maar straks ook maar even testen.

VLC geeft geen beeld sinds de update(iig met de content die ik getest heb) herinstalleren lost dit op

Plex werkt nu wel soepeltjes

[ Voor 28% gewijzigd door paragon op 24-05-2019 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Niet online
paragon schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 15:35:
Bron?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paragon
@Sanction al sinds 2018 en Beta. Google het maar eens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Niet online
paragon schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 20:53:
@Sanction al sinds 2018 en Beta. Google het maar eens...
Dus niets concreets en 'binnenkort' betekent niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
Mr. Freeze schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 13:22:
YouTube HDR 60fps loopt mooi soepel, maar niet aan de menu toets komen, dan gaat ie haperen maar als de tv met rust wordt gelaten, hartstikke mooi, streams liggen tussen de 30 en 40 Mb/s
(XE9305)
Ik zit nog op v6.5830 en gisteren eens een en ander getest. Blijkbaar heb je daar dus al HDR bij YouTube. Wat echter een probleem is, is dat in tegenstelling tot andere de ingangen en Netflix, er bij YouTube geen afzonderlijke instellingen zijn voor HDR vs SDR. En dat is een groot probleem, want voor HDR zet je best Brightness en Xtended Dynamic Range op maximum, maar dan blijkt ineens bij een SDR filmpje hetzelfde van toepassing.
Dit is wel vreemd, zeker omdat ik er van uit ging dat 'Apps (Video)' en 'Apps (Video) HDR' elk hun eigen instellingen zouden hebben en dat dit ook onafhankelijk van de app zou zijn. Netflix heeft immers ook die 2 Picture Modes en daar krijg je wel je eigen settings. Bedenk nu wel dat het al een tijd geleden is dat nog HDR op Netflix gekeken heb. Vanavond misschien nog eens testen om te zien of er überhaupt iets geshared wordt qua settings tussen Netflix en YouTube.

Voorlopig wacht ik nog wel even, denk ik, tot v6.6510 gepusht wordt naar mijn TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
Workaround met Oreo gevonden:

Zorg dat je de TV met input "TV" (bv. digitale TV) uit zet en NIET terwijl een externe input als HDMI3 actief was.

Dan start de TV met de boodschap "module found" en het laatst gekozen TV kaneel en ik zie dan de zelfs de hele dag geen spontane reboots.

Nu nog dit met een Logitech Harmony proberen te automatiseren.

Voor mij duidelijk een SW bugje voor Sony. Om de een of andere manier initaliseert ie niet de CI+ module als ie uit standby komt. Zou een timing issue kunnen zijn, dus als ie naar een externe input schakelt uit standby als het ware vergeet of geen tijd krijgt om de digitale kabel ontvanger goed te resetten/initialiseren.

Alleen vaag dat sommige mensen (vooral in voormalig Ziggo gebied) hier geen last van schijnen te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
Twixie schreef op maandag 27 mei 2019 @ 11:01:
[...]
Ik zit nog op v6.5830 en gisteren eens een en ander getest. Blijkbaar heb je daar dus al HDR bij YouTube. Wat echter een probleem is, is dat in tegenstelling tot andere de ingangen en Netflix, er bij YouTube geen afzonderlijke instellingen zijn voor HDR vs SDR.
Heb dan toch maar manueel geüpdatet en dit probleem is nu gelukkig ook opgelost. YouTube gedraagt zich nu net zoals Netflix met verschillende, en automatisch actieve, settings voor Brightness en XDR op basis van of de content HDR of SDR is.

[ Voor 3% gewijzigd door Twixie op 27-05-2019 23:07 ]

Pagina: 1 ... 33 ... 38 Laatste