[LCD/OLED] Sony 2017 line-up Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 32 ... 38 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Louw Post
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09:57

Louw Post

Cerenas

Hamazaki schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 07:48:
Ik heb fabrieksherstel gedaan, maar hij installeerde weer de nieuwe update..

Nu vraag ik me af of ik de internetkabel eerst moest uitrekken van de tv. Het lijkt wel alsof de fabrieksherstel-gedeelte door oreo is vervangen. Is dit wel mogelijk?
Dat zal wel vervangen zijn door Oreo bestanden inderdaad. Volgens mij bedoelt de poster boven je ook niet dat je de een reset terug gaat, maar dat een reset jou een beter werkende Oreo oplevert. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Helaas gaf oreo nog steeds dezelfde performance. Het enige wat we kunnen doen is een kaarsje aansteken en bidden voor een snelle fix😞

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10:58

Oekol

waka waka hey hey

Hamazaki schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 07:48:
Ik heb fabrieksherstel gedaan, maar hij installeerde weer de nieuwe update..

Nu vraag ik me af of ik de internetkabel eerst moest uitrekken van de tv. Het lijkt wel alsof de fabrieksherstel-gedeelte door oreo is vervangen. Is dit wel mogelijk?
Zoals ik in dat bericht ook aangeef is het onmogelijk om terug te gaan:
Via officiële Sony website:
'Can I install an older version of the software?
No. To ensure that your TV remains at optimum performance, the installation of an older software version is not possible. The latest software version contains all the benefits and improvements of previous versions.'
Verder inderdaad als je naar een nieuwe versie van android gaat, hetzelfde met je telefoon is het verstandig om een full factory reset te doen. Dit om te voorkomen dat er iets conflicteert met oude en nieuwe OS.
apis29 schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 21:04:
Hier staat een lijstje met enkele issues (zoals gemeld na de Amerikaanse update) https://www.avforums.com/...th.2212956/#post-26866270
Firmware nummer van de Euro release is nog precies hetzelfde dus waarschijnlijk nog geen verbeteringen doorgevoerd.
Dit zal dat topic wel zijn https://www.reddit.com/r/...lout_for_2017_tvs_thread/
Zoals ik vanmorgen aangaf leek er ook iets te zijn met gamen in HDR, het was anders leek niet per sé op input lag maar zou het kunnen zijn. Nu zat ik jouw gedeelde forum door te lezen en het kan heel goed zijn dat die de verkeerde HDR profiel gekozen heeft en dat het daardoor wat anders is. Dat ga ik straks dus even checken :)
Auto picture mode for gaming in HDR is broken. Gets stuck ok last viewed setting. Workaround is to turn auto picture off and on again. Should be a relatively easy fix.

[ Voor 35% gewijzigd door Oekol op 31-01-2019 08:31 ]

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elazz
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15-09 14:45
Chrisje1983 schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 02:35:
Ik heb helaas ook android 8 erop gezet, op een kd-65xf9005, nieuwere generatie dus. Ook de standaard video player app speelt geen 4k en audio meer af, subtitle knop op de AB lijkt helemaal niet te werken in de standaard video app. Veel films spelen helemaal niet af, bestand kan niet afspelen is de melding, andere films hebben geen audio meer, of audio stottert verschrikkelijk tot extreem juttering en dan knalt de audio eruit en gaat de film in silence verder. De enkele film die wel werkt kan met geen mogelijkheid een subtitle laden.

Ik heb hier wel een beetje spijt van zeg, kwa afspelen vanaf nas met ds video en de sony video app als 3de standaard speler voor ds video werkte het perfect in android 7, ook rechtstreeks vanuit de standaard video app de nas aanspreken zonder de ds video app te starten werkte perfect op android 7. Mijn hele tv kijken vanaf nas is nu helemaal lam gelegd :( niets werkt zoals het hoort.

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen, dit topic lijkt actiever dan het 2018 sony tv topic. Verder hebben we allemaal de zelfde soc en gedeeltelijk dezelfde hardware dus ik kijk hier mee.
Ik herken de issues niet maar heb zelf een XE9305. Alles werkt naar behoren en ben onder de indruk.

Misschien eens de applicaties opnieuw installeren nadat je eerst de cache en instellingen hebt verwijderd. Of zelfs clean install doen en langzaam terugwerken naar de apps en instellingen die je wilt.

Voor Iedereen met issues adviseer ik zelf ook de clean install. Blijkbaar worden de instellingen niet bij alle gebruikers correct overgenomen waardoor je rare dingen kan krijgen.

[ Voor 5% gewijzigd door Elazz op 31-01-2019 08:33 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• oknot
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22-09-2020
Aangezien ik niks vh "smart" gedeelte van mijn tv gebruik en de tv prima functioneert verder, laat ik deze update voorlopig maar voor wat het is. Het blijft wel apart dat zodra ik "update" lees het meteen begint te knagen en er gelijk een constant op de achtergrond aanwezige semi compulsieve dwang sluimerd die me bijna dwingt te updaten tegen beter weten in😂.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10:57
Hier na een kort avondje gebruik nog geen negatieve ervaringen opgedaan na de update, enkel positieve ervaringen.

- De bug waarbij de TV slecht reageert op de afstandsbediening is verholpen
- Schakelen tussen kanalen op DVB-T gaat gelukkig een stuk sneller
- Interface is sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
De mensen die zeggen dat ze geen probleem ervaren: ik neem aan dat jullie een externe mediaplayer gebruiken voor videobestanden? Want alles loopt hier vast tijdens het afspelen van een videobestand (incl kodu)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn
Ik gebruik Netflix, YouTube en Plex.

Netflix en YouTube werkt perfect. Plex heb ik eerlijk gezegd nog niet getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het blijft jammer dat we nog altijd aan set-up boxen vast zitten voor TV.
Zou graag de android interface gebruikt hebben. Helaas biedt alleen ziggo CI+ aan, maar zelfs dat is een slap aftreksel van hun set-up box.

Gisteren geupdated. Netflix en YouTube werken prima. Youtube eindelijk in HDR :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11:40
Ik denk dat ik vanavond ook eens een factory reset doe. Heb toch al mijn settings in een Excel zitten dus dat moet vrij snel terug in te stellen zijn allemaal.

Echt grote problemen heb ik in elk geval niet ondervonden. Heb een XE9305. Wel is het zo dat 4K films op YouTube niet perfect afspelen. Er is een duidelijke judder merkbaar, wat zeer goed te zien is bij trage pans die in veel typische 4K/HDR films te vinden zijn (bvb J+K, Mystery Box....). Ook merk je dat de TV last heeft om het menu te voorschijn te halen wanneer je zo een film afspeelt, dan begint hij eerst te haperen en komt dan het menu maar ook niet zeer vlot.

Wel 2 probleempjes die ik zie:
* De knop "Picture Mode" van mijn Harmony lijkt niet meer te werken. Die knop zit niet op de Sony AB maar bevat dus wel een commando om direct naar je Picture Settings te gaan. Nu moet ik eerst via Action Menu gaan en daar dan Picture kiezen.
* Normaal heeft een bron een aparte Brightness instelling voor SDR vs HDR. Zo had ik dan voor Netflix bij HDR de brightness op Max staan en bij SDR op 20 of zo. Echter gisteren wat met YouTube gespeeld en wanneer ik in HDR de Brightness wijzigde, was die ook gewijzigd in SDR en vice versa. Vanavond eens testen met Netflix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Tjah, buiten het gebruik van de video-apps werkt het hier ook allemaal goed. Ik maakte juist het meest gebruik van de video-app, voor mij is de irritatie groot dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Hamazaki schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 09:44:
De mensen die zeggen dat ze geen probleem ervaren: ik neem aan dat jullie een externe mediaplayer gebruiken voor videobestanden? Want alles loopt hier vast tijdens het afspelen van een videobestand (incl kodu)
Nope, ik heb gewoon mijn externe HDD aan de usb poort liggen en speel mijn films 4k of niet af via de standaard videoapp, dan wel VLC app. Verder Netflix ik veel en kijk ik van tijd tot tijd YouTube filmpjes.
Geen problemen so far! TV is een 65XE9305

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Leoon. schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 10:15:
[...]

Nope, ik heb gewoon mijn externe HDD aan de usb poort liggen en speel mijn films 4k of niet af via de standaard videoapp, dan wel VLC app. Verder Netflix ik veel en kijk ik van tijd tot tijd YouTube filmpjes.
Geen problemen so far! TV is een 65XE9305
Heb je de tijd gehad om een film 1 uur lang te kijken na de update? Daarna begint de ellende. Kleine schokjes daarna als ik stop en weer verder wil gaan gaat het beeld op zwart en start weer over 5 seconden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Hamazaki schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 10:17:
[...]

Heb je de tijd gehad om een film 1 uur lang te kijken na de update? Daarna begint de ellende. Kleine schokjes daarna als ik stop en weer verder wil gaan gaat het beeld op zwart en start weer over 5 seconden.
Heb je het dan specifiek over over een 4K film of ook Full HD? Qua film niet, gisteren wel aflevering van the punisher (4k DV) gekeken en meerdere van house of cards (FHD) en geen problemen. Maar dus niet specifiek de video app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Leoon. schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 10:23:
[...]

Heb je het dan specifiek over over een 4K film of ook Full HD? Qua film niet, gisteren wel aflevering van the punisher (4k DV) gekeken en meerdere van house of cards (FHD) en geen problemen. Maar dus niet specifiek de video app.
Videobestanden van 40GB+ zowel 1080P+4K met de video app+kodi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paragon
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01:10
Ik zal vanavond eens kijken met een 40GB+ film of ik het werkt of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groentetuin
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 09-09 10:11
hallo, heb ook Oreo gedownload, ik hoopte op
Hdr bij you tube.
Maar helaas is dit niet het geval.
Vindt ik wel vreemd aangezien sommigen van jullie het wel hebben.
Versienr. is 2.03.06/d58f6cdd , hebben jullie die ook, mooi balen is dit.

[ Voor 5% gewijzigd door groentetuin op 31-01-2019 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

groentetuin schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 13:44:
hallo, heb ook Oreo gedownload, ik hoopte op
Hdr bij you tube.
Maar helaas is dit niet het geval.
Vindt ik wel vreemd aangezien sommigen van jullie het wel hebben.
Versienr. is 2.03.06/d58f6cdd , hebben jullie die ook, mooi balen is dit.
Voor de hand liggende vraag, maar speel je wel filmpjes af die HDR hebben? Als het niet is geupload als HDR zul je het ook niet krijgen op je TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groentetuin
uiteraard wel, heb het ook nog handmatig op hdr
gezet, misschien hielp dat, maar zag dat de codec
93 was i.p.v.93.20 voor hdr, films van de harde schijf geven wel hdr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paragon
Net even met een 50+GB film getest en die doet het gewoon hier 55XE9005, standaard video player en zonder factory reset overigens. Zie alleen geen optie voor subtitles. Hoe start je eigenlijk een film aan het begin? (select knop ingedrukt houden en dan verschijnt een keuze menu🤓)

[ Voor 14% gewijzigd door paragon op 31-01-2019 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
groentetuin schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 14:41:
heb het ook nog handmatig op hdr gezet
Hoe bedoel je dit ? Je kan immers helemaal niet iets handmatig op HDR zetten. Een YouTube filmpje is HDR of is het niet, en als het HDR is, speelt de TV het als dusdanig af (kan je checken in het Picture menu waar er dan een HDR logo naast Apps staat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sahi_NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:18
Verwijderd schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 09:55:
Zou graag de android interface gebruikt hebben. Helaas biedt alleen ziggo CI+ aan, maar zelfs dat is een slap aftreksel van hun set-up box.
Ziggo is ook bezig met een Ziggo Go app voor Android TV. Deze wordt momenteel getest (al een paar maanden). Ik zit hier ook met smart op te wachten..

nieuws: Ziggo Go-app voor Android TV en Fire TV komt binnenkort uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paragon
@Twixie Bij mij staat er bij YouTube HDR contenct idd ook echt HDR het HDR logo, maar de TV switcht niet naar HDR instellingen. Werkt dat bij jou wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
paragon schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 15:52:
@Twixie Bij mij staat er bij YouTube HDR contenct idd ook echt HDR het HDR logo, maar de TV switcht niet naar HDR instellingen. Werkt dat bij jou wel?
Hoe merk je dat hij niet naar HDR switcht ? Want ik had hierboven ook al geschreven dat blijkbaar de settings van HDR en SDR gedeeld worden, terwijl die normaal toch echt hun eigen settings voor Brightness, Extended Dynamic Range... moeten hebben. Ook moet ik zeggen dat ik niet persé verschil zag tussen gewone 4K en 4K HDR filmpjes. Soms zag ik toch felle highlights e.d. maar bleek het toch gewoon een SDR clip te zijn.

Kortom: het zou maar eens goed kunnen zijn dat ook hier er eigenlijk geen HDR getoond wordt, zelfs al zegt de Picture Mode dat het HDR is.

Ik ga vanavond nog eens testen, want volgens mij delen Netflix en YouTube hun settings als zijnde die voor 'Apps'. Dus de settings die ik voor Netflix HDR heb zouden dan ook van toepassing moeten zijn op YouTube HDR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paragon
@Twixie Netflix iig niet als ik in NF HDR content ga kijken zie ik duidelijk dat de tv naar hadr switcht. Bij HDR staat m'n brightness bijvoorbeeld op max en bij SDR blijft het gewoon op 20 staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinmastah2005
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-09 23:24
Hoe sluiten we nu apps?
Lang op home knop werkt niet of anders.

De KIJK app werkt ook niet meer.
Zelfs na het verwijderen van bestanden en legen vd cache.
De app ook verwijderd en opnieuw geinstaleerd via de Google play store.

Soms maakt een update meer kapot dan je lief is.
Laat de patches maar weer komen ;-)

[ Voor 67% gewijzigd door kevinmastah2005 op 31-01-2019 16:20 ]

Sony 65x95L, Denon x4700h, Klipsch Atmos 5.1.4, Ziggo, Windows 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand en foto van het HDR logo bij YouTube? Ik kreeg dit gisteren niet. Wel zag ik het scherm omschakelen voor hdr en zag bij bij de codec de 9.2 (hdr) bij statistieken voor nerds.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paragon
[YouTube: HDR but no HDR]@Verwijderd even een filmpje je ziet dat die niet switched maar hdr instellingen maar wel het HDR logo toont.

[ Voor 39% gewijzigd door paragon op 31-01-2019 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinmastah2005
paragon schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 17:00:
[YouTube: HDR but no HDR]@Verwijderd even een filmpje je ziet dat die niet switched maar hdr instellingen maar wel het HDR logo toont.
Hier hetzelfde.
Youtube 4k HDR filmpje.
Toont nu wel HDR logo maar schakelt niet automatisch naar HDR profiel. Max brightness, etc.
Met de vorige IOS Nougat android gebeurde dat wel automatisch maar dan weer geen HDR logo.
Kom maar op met die patches...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Als jullie 40GB+ films testen even vooruitspoelen en weer paar keer achteruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paragon
Hamazaki schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 17:15:
Als jullie 40GB+ films testen even vooruitspoelen en weer paar keer achteruit.
Werkt hier buiten dat die even traag reageert prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Verwijderd schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 16:38:
Iemand en foto van het HDR logo bij YouTube? Ik kreeg dit gisteren niet. Wel zag ik het scherm omschakelen voor hdr en zag bij bij de codec de 9.2 (hdr) bij statistieken voor nerds.
Jazeker zie mijn post van gisteren in de ochtend. Heb twee foto's. Ook met statistieken van nerds er bij. Moest wel handmatig naar Max brightness zetten de eerste keer dus dat gaat alsnog niet zo als dat het gaat bij bijv ps4.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Twixie
paragon schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 16:04:
@Twixie Netflix iig niet als ik in NF HDR content ga kijken zie ik duidelijk dat de tv naar hadr switcht. Bij HDR staat m'n brightness bijvoorbeeld op max en bij SDR blijft het gewoon op 20 staan.
Klopt, dat is ook wat ik zei hierboven. Ik ga zo dadelijk eens wat uitgebreider testen, maar mijn vermoeden nu is inderdaad dat YouTube nog altijd gewoon SDR is, zelfs als de picture mode HDR zegt. Zal eens via Netflix de Brightness op bvb 11 zetten in SDR, en dan ziet wat de brightness in YouTube is met HDR content.

EDIT: ondertussen getest en het gedrag is dus inderdaad zoals verwacht. In YouTube SDR én HDR en in beide stond Brightness op 11 wat zeker niet klopt. Desondanks stond er dus wel het HDR logo in de Picture Settings bij de HDR film.

[ Voor 15% gewijzigd door Twixie op 31-01-2019 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paragon
Zo was het bij mij dus ook voor de update. Ben wel echt blij dat VLC nu goed werkt met HDR content.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sahi_NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:18
paragon schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 18:50:
[...]

Maar hoe krijg je nu je eigen foto's op de achtergrond. Stel het in via Google Home maar die ingebouwde chromecast neem het niet over.
Inderdaad, dit merk ik ook. Voorheen gebruikte ik hier altijd de app "Photo gallery and Screensaver" voor. Die ga ik maar weer installeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Heeft iemand misschien toevallig het bestand van nougat op zijn usb of pc? Ik wil de gok wel wagen om te downgraden mocht het systeem dit toelaten..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kevinmastah2005
Kleine side-note,
Zo de knetter, volume up & down gaat rete snel met de nieuwe update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
En nog steeds weer de bug dat de zwarte balk boven blijft hangen tijdens het wisselen van hdmi poorten. (Zwarte balk met resolutie info)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duderuud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-09 20:25

duderuud

Sliden is koel

Verwijderd schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 09:55:
...
Ik denk dat het niet heel lang meer gaat duren voor je kan genieten van een Ziggo app op je Android tv/Nvidia Shield O-)

Motor-Forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louw Post
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09:57

Louw Post

Cerenas

kevinmastah2005 schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 21:56:
Kleine side-note,
Zo de knetter, volume up & down gaat rete snel met de nieuwe update.
Viel mij hier ook al op inderdaad. Dacht even weer flink te gaan klikken om de volume 6 stapjes lager te zetten, maar voordat ik het wist zat ik van 50 op 10. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn
Hamazaki schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 21:49:
Heeft iemand misschien toevallig het bestand van nougat op zijn usb of pc? Ik wil de gok wel wagen om te downgraden mocht het systeem dit toelaten..
Onmogelijk.

Toen ik problemen had met mijn dvb-t tuner na een update heeft platteTV de Sony helpcare voor mij ingeschakeld. De persoon aan de lijn zei dat er een compleet nieuwe mainboard in moest. Natuurlijk vertelde ik dat ik met een downgrade ook tevreden was. Dit was volgens hem onmogelijk.

Sindsdien heb ik 10" gratis gekregen aangezien mijn TV nu aangeeft dat het een 65XE9005 is ipv 55XE9005 :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Bij de vorige versie kon je als je een tijdje de home-button ingedrukt hield sommige apps killen, waar is dat gebleven? Youtube loopt wel eens vast dus die moet ik dan handmatig killen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-09 07:35
Weet iemand of dit er nog in zit ?

"1. IP remote ignores first command if not used for awhile. This is most noticeable for Harmony users where the TV doesn’t turn off or on on the first try, but I’ve found it can happen for any remote command sent over IP. A semi-workaround is to send a throw away command (like volume up) before sending another command."

Geen zin om een weekend te gaat klooien met alle knoppen (commando's) in de Harmony desktop app. Anders nog even wachten (tot je ons weegt ?) op of Sony of Logitech,

[ Voor 6% gewijzigd door loekf2 op 01-02-2019 17:44 ]

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinmastah2005
Sanction schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 17:27:
Bij de vorige versie kon je als je een tijdje de home-button ingedrukt hield sommige apps killen, waar is dat gebleven? Youtube loopt wel eens vast dus die moet ik dan handmatig killen.
Iemand? Ik mis deze functie ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinmastah2005
loekf2 schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 17:43:
Weet iemand of dit er nog in zit ?

"1. IP remote ignores first command if not used for awhile. This is most noticeable for Harmony users where the TV doesn’t turn off or on on the first try, but I’ve found it can happen for any remote command sent over IP. A semi-workaround is to send a throw away command (like volume up) before sending another command."

Geen zin om een weekend te gaat klooien met alle knoppen (commando's) in de Harmony desktop app. Anders nog even wachten (tot je ons weegt ?) op of Sony of Logitech,
Hier de Harmony 650.
Mijn afstandsbediening werkt gewoon zoals het hoort.
Niks van gemerkt.

Ik maak ook gebruik van de Video&TV Sideview app op m’n iphone. Werkt ook gewoon zoals het hoort.

[ Voor 6% gewijzigd door kevinmastah2005 op 01-02-2019 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erickov
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-09 22:25
kevinmastah2005 schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 19:15:
[...]

Iemand? Ik mis deze functie ook.
Deze functie hebben ze eruit gehaald helaas :/

Uncomfortable silence can be so loud...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kevinmastah2005
erickov schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 19:28:
[...]

Deze functie hebben ze eruit gehaald helaas :/
Heb een work around.

Hou home knop lang ingedrukt.
Ga naar de app die je wilt afsluiten en hou OK knop lang ingedrukt.
Kies dan voor informatie.
En daar kan je de app stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
kevinmastah2005 schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 19:16:
[...]

Hier de Harmony 650.
Mijn afstandsbediening werkt gewoon zoals het hoort.
Niks van gemerkt.

Ik maak ook gebruik van de Video&TV Sideview app op m’n iphone. Werkt ook gewoon zoals het hoort.
Harmony 650 gebruikt IR. Issue zou zitten in de commandos via IP sturen, wat voor Harmony remotes met hubs het beste werkt.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Niet online
kevinmastah2005 schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 19:48:
[...]

Heb een work around.

Great, straks even proberen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Niet online
kevinmastah2005 schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 19:48:
[...]

Heb een work around.

Helaas, de enige opties zijn:

-open
-move
-remove from favourites

Ik zie overigens ook een update komen voor 'Android TV Core services' ; wat is dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
Toch maar geupdate (een 9305). Settings lijken bewaard. Goed dat Sony z'n privacy EULA in twee smaken doet: alles ok en alles behalve ads.

Ik vind de snelheid van UI met Oreo nog niet veel sneller, beetje sneller misschien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8ballvin
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 01-07 22:57
Zojuist mijn ZD9 geupdate met usb. Eerst teruggezet naar fabrieksinstellingen.
Lijkt goed. Alle instellingen weer teruggezet en wat tweaks uitgevoerd.
Lijkt wel wat sneller dan de vorige versie.
Nog geen youtube hdr hier, wel alleen het logo maar geen max brightness. Jammer.
Ook krijg ik de volgorde van de favorieten niet 'vast'.
Als ik ze opnieuw organiseer blijft het op het homescherm hetzelfde. Wat doe ik fout?
En nog een ding, waarom kunnen we geen bluetooth koptelefoon verbinden aan onze bravias?

[ Voor 9% gewijzigd door 8ballvin op 02-02-2019 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
@8ballvin wat bedoel je met max brightness? Youtube is toch gewoon hdr als de logo komt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Twixie
Hamazaki schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 19:05:
@8ballvin wat bedoel je met max brightness? Youtube is toch gewoon hdr als de logo komt?
HDR heeft normaal zijn eigen setting voor Brightness en Xtended Dynamic Range, waarbij men normaal beide op Max zet. Check maar eens met een PS4. Met YouTube zie je echter gewoon allemaal dezelfde settings staan bij het afspelen van HDR als wat je bij SDR hebt, ondanks het HDR logo. Wijzig je naar Max, dan ga je zien dat het in SDR ineens ook op Max staat.
Kortom: onbruikbaar, en ik betwijfel zelfs of het echt HDR is.

[ Voor 3% gewijzigd door Twixie op 02-02-2019 19:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sanction
  • Niet online
Wat punten zoals gemeld op AV forum:

1. IP remote ignores first command if not used for awhile. This is most noticeable for Harmony users where the TV doesn’t turn off or on on the first try, but I’ve found it can happen for any remote command sent over IP. A semi-workaround is to send a throw away command (like volume up) before sending another command.

2. Holding Home doesn’t open App menu, if remote not used for about 5 minutes. Similar to the IP control issue, if the remote hasn’t been used for awhile and the Home button is held down, the led indicator will flicker showing the command is being registered, but nothing happens. Once the home button is released, the TV goes to the home screen because it didn’t acknowledge holding down home. Again a work around is to push a different button first.

3. Auto picture mode doesn’t work in HDR. I don’t know if this is new or not, but the TV will not switch to the appropriate picture mode, when HDR activates. It will do so if Auto is enabled after HDR is active.

4. TV randomly turns connected receivers on and off via HDMI CEC when TV is off. The receiver will turn on every few hours and then turn off a minute later. This is not a new bug, but it was supposed to be fixed in this release according to the release notes.

5. YouTube and Google Play switch to HDR mode, but do not max out the brightness nor switch to the correct color space. The user can manually adjust these, but the TV does not appear to handle VP9.2 HDR automatically.

6. Update (Jan 8) - Sometimes when the TV is turned on audio will output from both the TV and my receiver. Other times it will switch audio to the TV. In both cases I have to change the audio back to my receiver. Fortunately it doesn’t do this very often and only when powering on the TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groentetuin
Wel lastig in ieder geval, bij elke setting zul je je instellingen moeten aanpassen, desondanks
vindt ik de hdr modus wel aardig overeenkomen met de echte, met de juiste instellingen natuurlijk.
Mijns inziens is dit een softwarematige fout,dit als reactie op het bericht van twixie

[ Voor 8% gewijzigd door groentetuin op 02-02-2019 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
Sanction schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 21:50:
3. Auto picture mode doesn’t work in HDR. I don’t know if this is new or not, but the TV will not switch to the appropriate picture mode, when HDR activates. It will do so if Auto is enabled after HDR is active.
Volgens mij ook niet in SDR volgens wat ik vanavond zag. Toen ik een game speelde, bleef de Picture Mode gewoon op Cinema Pro in plaats van te switchen naar Game. Was een SDR game. Moet nog testen of er correct naar Cinema Home geswitcht wordt bij het afspelen van een 24p BluRay op mijn PS4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
Sanction schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 21:50:
Wat punten zoals gemeld op AV forum:

1. IP remote ignores first command if not used for awhile. This is most noticeable for Harmony users where the TV doesn’t turn off or on on the first try, but I’ve found it can happen for any remote command sent over IP. A semi-workaround is to send a throw away command (like volume up) before sending another command.
Ik heb dit nog niet gezien trouwens. TV hele dag aan na de update. TV gekeken, PS4, AppleTV etc. maar TV blijft reageren op de Harmony.

Misschien morgen nadat ie in stby is geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
groentetuin schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 21:56:
Wel lastig in ieder geval, bij elke setting zul je je instellingen moeten aanpassen, desondanks
vindt ik de hdr modus wel aardig overeenkomen met de echte, met de juiste instellingen natuurlijk.
Mijns inziens is dit een softwarematige fout,dit als reactie op het bericht van twixie
Ik heb mijn XE9305 een keer naar game mode met een PS4 zien gaan, maar dat was 2 a 3 firmware versies terug, toen ik hem net had.

Sinds dien de melding niet meer gezien, dus ik vraag me af of het nog werkt, of dat ik iets in de settings heb aangepast wat niet had gehoeven.

Vanmorgen ging de TV gewoon aan, dus dat verhaal over Logitech Harmony met hub in IP mode klopt niet.

EDIT: ik heb Braviasync uitstaan, dus HMDI-CEC, ws de reden dat de TV niet automatisch in gaming mode gaat.

[ Voor 6% gewijzigd door loekf2 op 03-02-2019 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
loekf2 schreef op zondag 3 februari 2019 @ 10:06:
[...]
Ik heb mijn XE9305 een keer naar game mode met een PS4 zien gaan, maar dat was 2 a 3 firmware versies terug, toen ik hem net had.
Ik neem aan dat dit een reactie was op mijn post en niet die van @groentetuin .
Ik ben vrij zeker dat Auto en Auto (24p) bij mij correct werkten voordien. Heb met de vorige firmware ook mijn Excel met settings gemaakt, en op de HDMI input van mijn PS4 had ik dus effectief VIJF set settings die tegelijk actief waren door een combinatie van Auto (24p) en HDR:
* SDR games: automatisch Picture Mode = Game, HDR off
* HDR games: automatisch Picture Mode = Game, HDR on
* BluRays: automatisch Picture Mode = Cinema Home, HDR off
* DVDs: de door mij gekozen Picture Mode = Cinema Pro, HDR off
* YouTube/Netflix: de door mij gekozen Picture Mode = Cinema Pro, HDR on

Op dit moment kan ik dus geen onderscheid meer maken tussen DVDs en Games. Straks eens een BluRay testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
Nog wat getest, en het Auto Picture Mode probleem is nog anders dan ik dacht. Game werkt wel degelijk nog, en merk je op het moment dat je Auto Picture Mode wijzigt van 'Off' naar 'Auto' of 'Auto (24p)' op het moment dat je in het PS4 menu of in-game zit. Op dat moment wijzigt immers de picture mode direct naar 'Game'.

De bug is dat als je content afgespeeld hebt, die niet automatisch gedetecteerd wordt, en die er dus voor zorgt dat je eigen gekozen picture mode geselecteerd wordt (in mijn geval Cinema Pro), daarna die picture mode actief blijft als je terug in het PS4 menu gaat of een game speelt. De workaround is om dan Auto Picture Mode af te zetten en terug op Auto en dan springt gelijk de picture mode naar Game.

EDIT: en nog wat meer scenarios getest. Bizar genoeg doet het probleem zich niet voor als ik een DVD afspeel. Daarbij wordt ook overgeschakeld naar mijn gekozen mode (Cinema Pro) maar als ik dan de DVD afsluit en terug in het PS4 menu kom, dan switcht hij terug naar Game. Het probleem doet zich dus precies enkel voor als ik Netflix opstart, en dan terug afsluit. Op dat moment blijft de TV gewoon in Cinema Pro en detecteert hij geen games meer.
Ik was er overigens ook vrij zeker van dat ik het probleem ook gezien heb vanuit standby, i.e. ik zet de TV aan en op dat moment zie ik ook 'Cinema Pro' terwijl ik in het PS4 homescreen zit. Maar dit kan ik niet meer reproduceren.

[ Voor 31% gewijzigd door Twixie op 03-02-2019 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paragon
Hier overigens haperingen inclusief frame skips tijdens het kijken van Netflix. Had het laatst een enkele X, maar vandaag tijdens het kijken van een film al 4x in een uur. Kan me zwaar irriteren aan dat soort dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Ik heb mijn tv voor de 2e teruggezet naar fabrieksintellingen, maar de sony video app werkt nog steeds ruk. Hij doet de 1e keer even goed en daarna kan ik geen bestanden meer afspelen. Ik kreeg hier voorheen opeens geen geluid meer in de video app. Ik snap echt niet dat ik de enige ben met dit probleem in deze topic.

Zo te zien moet ik noodgedwongen een mediaplayer aanschaffen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinmastah2005
Hamazaki schreef op zondag 3 februari 2019 @ 18:45:
Ik heb mijn tv voor de 2e teruggezet naar fabrieksintellingen, maar de sony video app werkt nog steeds ruk. Hij doet de 1e keer even goed en daarna kan ik geen bestanden meer afspelen. Ik kreeg hier voorheen opeens geen geluid meer in de video app. Ik snap echt niet dat ik de enige ben met dit probleem in deze topic.

Zo te zien moet ik noodgedwongen een mediaplayer aanschaffen
Heb je VLC player al geprobeerd?
Gratis te downloaden in de google play store op je tv.
Iemand anders nog een suggestie?
Deze man blijft problemen ondervinden met de standaard player.

Wachten op de volgende patch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
kevinmastah2005 schreef op zondag 3 februari 2019 @ 18:58:
[...]

Heb je VLC player al geprobeerd?
Gratis te downloaden in de google play store op je tv.
Iemand anders nog een suggestie?
Deze man blijft problemen ondervinden met de standaard player.

Wachten op de volgende patch?
Vlc trekt sowieso geen 4k hdr bestanden op 55Gb+. De perfecte app was van de tv zelf hier voorheen. 0 gezeik met haperingen en refreshrate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paragon
Bij mij trekt vlc iig 50gb+ Zal eens kijken of ik nog wat groters heb liggen @Hamazaki

Maar heel eerlijk ik heb ook wel eens een veel kleiner bestand gehad wat wel stotterde in iig de standaard video player. Vlc gaf toen nog grijze balken en heb ik toendertijd niet getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinmastah2005
Hamazaki schreef op zondag 3 februari 2019 @ 19:10:
[...]

Vlc trekt sowieso geen 4k hdr bestanden op 55Gb+. De perfecte app was van de tv zelf hier voorheen. 0 gezeik met haperingen en refreshrate.
Kodi of Plex?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Vlc speelt helemaal niets meer af zie ik, ik word eruit gegooid als ik een bestand wil afspelen.

Ik had vernomen dat de nieuwe kodi geen hdr doet op de tv app? Dan heb ik er ook weinig aan. Is plex niet alleen voor streamen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8ballvin
Ik gebruik ook wel eens Archos player.
Met name voor losse ondertiteling vind ik hem goed.
Wel even het codecpack ook downloaden in de playstore.
Ik weet alleen niet of ie goed werkt met 4k en hdr enzo.
Misschien kunnen jullie deze is proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Kodi speelt het goed af, maar ik krijg al jaren de audio passthrough niet voor elkaar. Ik heb wel een hdr logo in het beeldmenu. Zou hij alsnog hdr doen dan??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paragon
Misschien cache even legen van VLC. Weet niet of dat op de tv kan, maar zoiets helpt vaak op een telefoon wel. Net een 70gb+ bestand getest en het werkt gewoon. Hoop voor je dat het gewoon de aan encodes ligt @Hamazaki

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
paragon schreef op zondag 3 februari 2019 @ 20:07:
Misschien cache even legen van VLC. Weet niet of dat op de tv kan, maar zoiets helpt vaak op een telefoon wel. Net een 70gb+ bestand getest en het werkt gewoon. Hoop voor je dat het gewoon de encodes ligt @Hamazaki
Moet ik encodes apart downloaden? Welke bestand is dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paragon
Hamazaki schreef op zondag 3 februari 2019 @ 20:13:
[...]

Moet ik encodes apart downloaden? Welke bestand is dat?
Hoe de video bestanden "geencodeerd" zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Echt raar dit. Vlc speelt niks af hier.

update: na een reset, speelt vlc hier wel opeens af :/

[ Voor 97% gewijzigd door Farabi op 04-02-2019 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
Ik had gisteren al een spontane reboot te pakken terwijl ie op Ziggo Sport kanaal 14 stond. Lekker stabiel die nieuwe firmware.

Trouwens, waar heeft Sony de "interactieve" cable services gestopt ? In de oude firmware stond die ergens verstopt bij de CA module settings, maar die zijn nu onvindbaar. Zowiezo zie je niet meer de CI+ module handshake bij het aanzetten. Lijkt dus iets veranderd te zijn. Reboot zou iets te maken kunnen hebben met de software die met de CI+ module praat. Althans mijn theorie. LNA stond uit in de oude firmware, staat zo te zien nog steeds uit.

(Bij de vorige firmware zorgde interactieve cable services aka de rode knop voor issues. Ik had al LNA uit, HPF op het kabel signaal en alle sub settings uitgezet + interactive services uit... vooral het laatste is belangrijk, daarna geen hangups etc. meer gezien)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
Hamazaki schreef op zondag 3 februari 2019 @ 19:53:
Kodi speelt het goed af, maar ik krijg al jaren de audio passthrough niet voor elkaar. Ik heb wel een hdr logo in het beeldmenu. Zou hij alsnog hdr doen dan??
Ik dacht dat Kodi 18 nog steeds geen HDR doet, wel tone mapping zodat het HDR lijkt, maar geen "high color" (wide gamut) en grotere dynamic range.

Had laatst de PC beta bekeken. Volgens mij zie je de XE9305 niet naar bv. HDR10 mode schakelen (te zien doordat de TV even de info balk in een hogere brightness zet, maar geen Dolby Vision logo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
tijd voor een update: als het goed is ben ik erachter gekomen wat de oorzaak was dat ik geen videobestanden meer kon afspelen (en jullie wel).

ik heb een HT 5.1 set. ik had de sony speakers op externe audio speakers gezet, maar zodra ik de speakers van de tv selecteer, leek het probleem opgelost. opeens kon ik met alle apps videobestanden afspelen. ik hoor via alle 5 speakers dat het geluid goed wordt doorgevoerd, maar de subwoofer werkt niet mee ? ik had hier voorheen bombastische geluid mede door de subwoofer bij een knal in een film, maar dat is nu weg. kan iemand me helpen met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
Zag dat tot mijn schrik dat interactive services weer aan staan onder channel setup.

Bij de vorige firmware versie was dat een bron van hangups en reboots als je een Ziggo Ci+ hebt.

Tip: zet alles uit, incl. automatic start en Hbbtv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11:17

Mr. Freeze

¡GO!

Hamazaki schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 08:46:
tijd voor een update: als het goed is ben ik erachter gekomen wat de oorzaak was dat ik geen videobestanden meer kon afspelen (en jullie wel).

ik heb een HT 5.1 set. ik had de sony speakers op externe audio speakers gezet, maar zodra ik de speakers van de tv selecteer, leek het probleem opgelost. opeens kon ik met alle apps videobestanden afspelen. ik hoor via alle 5 speakers dat het geluid goed wordt doorgevoerd, maar de subwoofer werkt niet mee ? ik had hier voorheen bombastische geluid mede door de subwoofer bij een knal in een film, maar dat is nu weg. kan iemand me helpen met dit probleem?
Je zou Archos Video (gratis of betaald, eigen keuze) eens kunnen proberen. Tijdens afspelen tik je op "omhoog" en ga naar audio instellingen en kies voor "audio boost". (als dat geluid je persoonlijke voorkeur is)

Wel even in de algemene instellingen kiezen voor de juiste geluidsdoorvoer methode (mode 1 of 2)

Kies je de verkeerde dan hoor je digitale ruis uit je speakers, dus pas je volume aan als je gaat proberen.

Natuurlijk is wel van belang dat de sub wordt aangestuurd door de set die je hebt, dus of je pcm stereo om wilt zetten naar Dolby Surround, of je kiest voor een bitstream uitvoer, maar dat moet je zelf even testen.

Oja, voor Archos video staat er ook een app "Archos all codecs" (o.i.d) in de playstore, die moet je ook even installeren nadat je Archos hebt geinstalleerd en even openen, dat is alles.

[ Voor 12% gewijzigd door Mr. Freeze op 05-02-2019 13:55 ]

XBL gamertag StayingPow3r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Mr. Freeze schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 10:06:
[...]

Je zou Archos Video (gratis of betaald, eigen keuze) eens kunnen proberen. Tijdens afspelen tik je op "omhoog" en ga naar audio instellingen en kies voor "audio boost". (als dat geluid je persoonlijke voorkeur is)

Wel even in de algemene instellingen kiezen voor de juiste geluidsdoorvoer methode (mode 1 of 2)

Kies je de verkeerde dan hoor je digitale ruis uit je speakers, dus pas je volume aan als je gaat proberen.

Natuurlijk is wel van belang dat de sub wordt aangestuurd door de set die je hebt, dus of je pcm stereo om wilt zetten naar Dolby Surround, of je kiest voor een bitstream uitvoer, maar dat moet je zelf even testen.

Oja, voor Archos video staat er ook een app "Archos all codecs" (o.i.d) in de playstore, die moet je ook even installeren nadat je Archos hebt geinstalleerd en even openen, dat is alles.
dit lost het niet op helaas. ik heb op de sony forum iemand gezien die exact hetzelfde probleem heeft. hij zegt verder dat duizenden andere het ook hebben gekregen na de update. dus het wordt wachten op een fix van sony.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze

Mr. Freeze

¡GO!

Hamazaki schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 13:57:
[...]

dit lost het niet op helaas. ik heb op de sony forum iemand gezien die exact hetzelfde probleem heeft. hij zegt verder dat duizenden andere het ook hebben gekregen na de update. dus het wordt wachten op een fix van sony.
Heel jammer voor je, eerlijk gezegd moet ik je bekennen dat ik het smart gedeelte van de Sony eigenlijk alleen gebruik voor Netflix en af en toe YT. En films doe ik dus wel eens testen en beetje spelen. Het serieuzere werk doe ik toch via de nvidia Shield, maarja, dat is niet de goedkoopste oplossing of de juiste, maar geeft me wel het meest plezier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elazz
Mr. Freeze schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 14:10:
[...]

Heel jammer voor je, eerlijk gezegd moet ik je bekennen dat ik het smart gedeelte van de Sony eigenlijk alleen gebruik voor Netflix en af en toe YT. En films doe ik dus wel eens testen en beetje spelen. Het serieuzere werk doe ik toch via de nvidia Shield, maarja, dat is niet de goedkoopste oplossing of de juiste, maar geeft me wel het meest plezier.
Je kan ook altijd een xiaomi mi x/s of zoiets halen. De mediaspeler met 4k chromecast voor 60 euro. Minder krachtig dan een Shield maar nog steeds veel sterker dan de 2017 sony soc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chfauc
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 17-05-2023
Elazz schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 21:16:
[...]

Je kan ook altijd een xiaomi mi x/s of zoiets halen. De mediaspeler met 4k chromecast voor 60 euro. Minder krachtig dan een Shield maar nog steeds veel sterker dan de 2017 sony soc.
met de meeste goedkope 4K spelers scheelt er altijd wel iet, Synch 24-p issues of een DTS-HD MA, HDR, ...

heb een VERO 4K+ met OSMC, en heeeeel tevreden ervan, wel iestje duurder 120 £ of zo (soms korting)
miguob

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

loekf2 schreef op maandag 4 februari 2019 @ 10:15:
Ik had gisteren al een spontane reboot te pakken terwijl ie op Ziggo Sport kanaal 14 stond. Lekker stabiel die nieuwe firmware.

Trouwens, waar heeft Sony de "interactieve" cable services gestopt ? In de oude firmware stond die ergens verstopt bij de CA module settings, maar die zijn nu onvindbaar. Zowiezo zie je niet meer de CI+ module handshake bij het aanzetten. Lijkt dus iets veranderd te zijn. Reboot zou iets te maken kunnen hebben met de software die met de CI+ module praat. Althans mijn theorie. LNA stond uit in de oude firmware, staat zo te zien nog steeds uit.

(Bij de vorige firmware zorgde interactieve cable services aka de rode knop voor issues. Ik had al LNA uit, HPF op het kabel signaal en alle sub settings uitgezet + interactive services uit... vooral het laatste is belangrijk, daarna geen hangups etc. meer gezien)
Instellingen > Zender installatie > Digitaal Set-up.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
Het probleem met Auto en Auto (24p) die niet vanzelf Game Mode detecteren lijkt toch iets complexer en is zeker niet beperkt tot wanneer je ervoor Netflix/YouTube opgestart hebt. Vandaag keek ik bij het spelen van een game nog eens naar de Picture Mode omdat ik wou weten of het HDR is, en merkte ik dat de Picture Mode gewoon op Cinema Pro stond ipv Game. De truuk van Auto Picture Mode even af te zetten en direct terug op Auto te zetten, lukte wel weer gewoon, maar is wel zeer vervelend zo, temeer daar je niet weet wanneer het probleem zich weer voordoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Niet online
De TV-knop gaat bij mij meteen naar HDMI2, terwijl minn Ziggo box op HDMI4 is geinstalleerd (dit i.v.m. mijn 4K HDR Blu Ray speler die op HDMI 2 staat); is dat nog te veranderen zodat de TV knop naar HDMI 4 gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinmastah2005
Sanction schreef op zaterdag 9 februari 2019 @ 12:29:
De TV-knop gaat bij mij meteen naar HDMI2, terwijl minn Ziggo box op HDMI4 is geinstalleerd (dit i.v.m. mijn 4K HDR Blu Ray speler die op HDMI 2 staat); is dat nog te veranderen zodat de TV knop naar HDMI 4 gaat?
Home, instellingen, externe ingangen.
Tv-toets aanpassen?!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Niet online
Verrek, thanks! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Heeft iemand een linkje met informatie over onnodige apps die ik kan verwijderen voor performance-winst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8ballvin
https://www.tomsguide.com...-guide,review-5605-9.html

Deze heb ik gebruikt, en verder alle apps waarvan ik dacht dat ik er niets mee doe.
Ook kun je gewoon de app googlen en dan kijken wat het doet. Niet nodig dan uitschakelen.

[ Voor 27% gewijzigd door 8ballvin op 10-02-2019 08:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
kunnen we nu ervan uit gaan dat de HDR implementatie in kodi gewoon goed werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elazz
Hamazaki schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 14:40:
kunnen we nu ervan uit gaan dat de HDR implementatie in kodi gewoon goed werkt?
Het is blijkbaar zo dat VLC en Kodi nooit echt goede HDR ondersteuning gehad hebben wat ze ook toegeven. Hun ontwikkelteams zijn daarvoor niet ervaren genoeg of te klein.

VLC zal echte HDR (10 en HLG volgensmij, niet zeker of 10+ werkt) ondersteunen in hun 4.0 release dat voor dit jaar gepland staat.

Bij Kodi weet ik niet of dat nu wel goed zit in hun finale versie 18 welke je kunst sideloaden volgensmij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze

Mr. Freeze

¡GO!

Elazz schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 15:09:
[...]

Het is blijkbaar zo dat VLC en Kodi nooit echt goede HDR ondersteuning gehad hebben wat ze ook toegeven. Hun ontwikkelteams zijn daarvoor niet ervaren genoeg of te klein.

VLC zal echte HDR (10 en HLG volgensmij, niet zeker of 10+ werkt) ondersteunen in hun 4.0 release dat voor dit jaar gepland staat.

Bij Kodi weet ik niet of dat nu wel goed zit in hun finale versie 18 welke je kunst sideloaden volgensmij.
Voor Kodi kan ik niet spreken, maar MrMc heeft echt wel een hele mooie HDR hoor :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Mr. Freeze schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 15:49:
[...]

Voor Kodi kan ik niet spreken, maar MrMc heeft echt wel een hele mooie HDR hoor :-)
Is dat een app?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr. Freeze

Mr. Freeze

¡GO!

Ja, voor Android, is een fork van Kodi die wordt gemaakt door 1 van de oprichters van Kodi (Koying) maar ondersteunt geen plugins voor bepaalde minder legale zaken zullen we maar zeggen, maar heeft wel andere voordelen boven Kodi, maar als die plugins belangrijk zijn voor je heb je niets aan MrMc.

edit: die voordelen zijn ook alleen van belang eigenlijk als je een Shield gebruikt, op een Sony TV gelden deze voordelen niet of minder. Heeft te maken met upscaling van 1080P materiaal. Dat wil ik je graag uitleggen in een ander topic, is hier niet echt op z'n plaats.

[ Voor 23% gewijzigd door Mr. Freeze op 13-02-2019 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
Fantastisch:

https://www.sony.co.uk/electronics/support/articles/00206881

Ik zie meer issues, vooral (alweer) te maken met een CI+ authenticatie, wat ook opdook bij de vorige firmware update.

Heb de indruk dat IR mode ipv IP mode helpt, naast zorgen interactive services en LNA uit staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
loekf2 schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 21:52:
Fantastisch:

https://www.sony.co.uk/electronics/support/articles/00206881

Ik zie meer issues, vooral (alweer) te maken met een CI+ authenticatie, wat ook opdook bij de vorige firmware update.

Heb de indruk dat IR mode ipv IP mode helpt, naast zorgen interactive services en LNA uit staan.
goed dat ze ervan op de hoogte zijn! ff afwachten dus op de nieuwe update.

• loekf2
Hamazaki schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 08:48:
[...]

goed dat ze ervan op de hoogte zijn! ff afwachten dus op de nieuwe update.
Ben wel een beetje klaar met die reboots tijdens TV kijken. Ik gok dat de meeste mensen hier er een Ziggo box aan hebben hangen, waardoor je er geen last van hebt.

Moet kijken of een factory reset enig effect heeft. Je zou toch verwachten dat Sony eerst goed test. Die ARC problemen kan ik nog snappen omdat ARC met HDMI CEC te maken heeft of met de HDMI standaard in z'n geheel en dat qua compatibiliteit tussen verschillende merken (soms) drama is.

• Farabi
  • Niet online
loekf2 schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 11:31:
[...]

Ben wel een beetje klaar met die reboots tijdens TV kijken. Ik gok dat de meeste mensen hier er een Ziggo box aan hebben hangen, waardoor je er geen last van hebt.

Moet kijken of een factory reset enig effect heeft. Je zou toch verwachten dat Sony eerst goed test. Die ARC problemen kan ik nog snappen omdat ARC met HDMI CEC te maken heeft of met de HDMI standaard in z'n geheel en dat qua compatibiliteit tussen verschillende merken (soms) drama is.
ik moet soms nog steeds rebooten omdat de zwarte balk bovenin blijft hangen. dit is een probleem sinds de vorige update.

• loekf2
Hamazaki schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 11:34:
[...]

ik moet soms nog steeds rebooten omdat de zwarte balk bovenin blijft hangen. dit is een probleem sinds de vorige update.
Rare is dat ik daar geen last van heb. Je kunt die balk wel uitzetten dacht ik.

Pagina: 1 ... 32 ... 38 Laatste