Ah, duidelijk, dank.
het valt me op als je xtended dynamic range uitzet op HDR materiaal verdwijnt de blooming issue in de zwarte balken. ik moet zeggen dat ik het ook natuurlijker vind overkomen. het beste is denk ik om het tijdens daglicht aan te zetten of met films die geen zwarte balken bevatten, of helemaal niet.
Weet iemand hoe je eigen foto's in ambient mode krijgt. Via de Google Home app lukt het me niet. Op m'n chromecast werkt het wel prima.
Zorgt dit niet simpelweg voor verlaagd contrast doordat je de helderheid aan de bovenkant afvlakt ? Maw, je maakt van je HDR eigenlijk weer SDR. Bovendien heb ik ook gewoon blooming bij SDR dus blooming is vooral een probleem van piek helderheid in een donker beeld.Hamazaki schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 08:46:
het valt me op als je xtended dynamic range uitzet op HDR materiaal verdwijnt de blooming issue in de zwarte balken. ik moet zeggen dat ik het ook natuurlijker vind overkomen.
Geinig dat de nieuwe firmware voor de android-tv's klaar is.
Vandaag kreeg mijn linux-tv (55XE7004) namelijk ook OTA een update.
downloads: Sony XE70 8.764zetje01 schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 22:17:
Geinig dat de nieuwe firmware voor de android-tv's klaar is.
Ja, dat zeg ik: Vandaag kreeg mijn linux-tv (55XE7004) namelijk ook OTA een update.
Hoezo maak je van HDR weer SDR? Dit is onzin natuurlijk. HDR is nog steeds overduidelijk aanwezig. Moet je eens kijken wat er gebeurt met witte scenes als xdr op hoog staat. Wordt veel te fel waardoor er detail verloren gaat. Ik betwijfel of XDR wel eigenlijk goed is voor HDR materiaal. In de meeste scenes wordt het oversatured. Blooming met SDR materiaal is me totaal onbekend. Nooit meegemaakt. Misschien omdat mijn contrast niet op het hoogste niveau staat.Twixie schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 19:51:
[...]
Zorgt dit niet simpelweg voor verlaagd contrast doordat je de helderheid aan de bovenkant afvlakt ? Maw, je maakt van je HDR eigenlijk weer SDR. Bovendien heb ik ook gewoon blooming bij SDR dus blooming is vooral een probleem van piek helderheid in een donker beeld.
Thnx voor deze oplossing. Ik had het weer net. Ik dacht ojee ik moet toch niet weer de fabrieksinstellingen terugzetten! Gelukkig even de stekker erin-eruit gedaan en gefixed.loekf2 schreef op donderdag 6 december 2018 @ 14:07:
[...]
Ik heb sinds de laatste firmware laatst van CI+ issues. Op het Sony forum (Android TV) heb ik minimaal een gebruiker met dezelfde klacht gezien. Komt erop neer:
Boodschap dat CI+ module niet communiceert met TV. Klik je weg, TV werkt nog steeds.
Na een tijdje krijg je dat het kanaal waarna je kijkt "hangt" (TV reageert niet meer afstandsbediening).
Enige manier om hier uit te komen is of wachten tot de WDT ingriipt of stekker eruit/erin, en Android rebooten.
Wat ook soms helpt is CI+ eruit en erin (na TV in standby gehad te hebben), soms werkt het weer zonder complete reboot.
Volgens mij is dit brakke Sony SW. Ik heb al een andere CI+ module. Wat schijnt te helpen volgens de Sony forums is alle interactieve kabel dingen uit te zetten. Wat ik ook al gedaan heb is LNA uit en een HPF filter > 80 MHz.
Dit soort crashes zie ik gemiddeld 1x in de twee weken. Geen idee wat de rootcause is, denk SW.
[ Voor 55% gewijzigd door Farabi op 08-12-2018 16:39 ]
Ik heb een gekke probleem: de videobestanden die ik heb verwijderd van mijn externe usb hdd kan ik nog steeds zien en afspelen in de video-app. Hoe kan dit ?
Kun je eens aangeven met welk voorbeeldmateriaal ?Hamazaki schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 16:07:
[...]
Hoezo maak je van HDR weer SDR? Dit is onzin natuurlijk. HDR is nog steeds overduidelijk aanwezig. Moet je eens kijken wat er gebeurt met witte scenes als xdr op hoog staat. Wordt veel te fel waardoor er detail verloren gaat. Ik betwijfel of XDR wel eigenlijk goed is voor HDR materiaal. In de meeste scenes wordt het oversatured. Blooming met SDR materiaal is me totaal onbekend. Nooit meegemaakt. Misschien omdat mijn contrast niet op het hoogste niveau staat.
In zowat alle reviews e.d. lees je dat voor HDR je XDR op High moet zetten. Ik heb nog nooit blown highlights gezien. Trouwens met HDR moet de tone mapping van de TV ervoor zorgen dat er gemapt wordt naar wat de TV kan weergeven.
Heb eigenlijk zelf nog nooit met XDR geëxperimenteerd bij HDR, wel bij SDR (waar je het duidelijk Off wil zetten). Zal het eens bekijken.
P.S.: even gegoogled en blijkbaar zou Picture Mode 'custom' niet deftig tone-mappen in HDR : https://www.reddit.com/r/..._custom_does_not_provide/ . Geen idee welke mode je gebruikt, en of het voor jou relevant is, maar illustreert wel hoe je echt met alles moet rekening houden en het goed vergelijken zeer moeilijk maakt als je niet weet of al de rest exact hetzelfde staat.
PS2: Er zijn slechts een paar settings die je verschillend kan zetten tussen SDR en HDR content op dezelfde input. Een ervan is notabene XDR, wat er toch mogelijk op kan wijzen dat dit een setting is die je anders wil bij SDR dan bij HDR.
[ Voor 24% gewijzigd door Twixie op 09-12-2018 16:54 ]
Joepie met Samba TV ? Vergeet niet decline te klikken en de apk/app uit te zetten. Samba analyseert je kijk gedrag op de achtergrond, geloof ook door analyse van beelden waar je naar kijkt. Zou denken dat Sony die brakke Mediatek SoCs wel betere dingen kan laten doen.
Uitrol van Oreo voor 2017 en 2018 modellen is nog steeds raadsel voor mij. Nog niet te zien in EU.
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Update gebeurt eerst OTA voor de modellen in VS. Vervolgens zou deze OTA in Europa volgen en achteraf pas zou de update ook online geplaatst worden voor download. Dus nog een paar weekjes wachten lijkt me.loekf2 schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 09:58:
[...]
Joepie met Samba TV ? Vergeet niet decline te klikken en de apk/app uit te zetten. Samba analyseert je kijk gedrag op de achtergrond, geloof ook door analyse van beelden waar je naar kijkt. Zou denken dat Sony die brakke Mediatek SoCs wel betere dingen kan laten doen.
Uitrol van Oreo voor 2017 en 2018 modellen is nog steeds raadsel voor mij. Nog niet te zien in EU.
Gezien de ervaringen uit het verleden met (kleinere) updates:loekf2 schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 09:58:
[...]
Het kan gerust een maand of 1,5 duren voordat de eerste Europese updates beschikbaar zijn.
Zoals Custom hier beschreven staat is er helemaal niks 'mis' mee en volgt ie precies de curve tot aan z'n . max helderheid en clipt wat er boven zit. Foute tonemapping is wat een Samsung Q9 bijv. doet, die maakt het helderder dan het hoort te zijn (net als Philips HDR+). Alles eronder is een keuze, niet goed of fout.Twixie schreef op zondag 9 december 2018 @ 16:44:
[...]
Kun je eens aangeven met welk voorbeeldmateriaal ?
In zowat alle reviews e.d. lees je dat voor HDR je XDR op High moet zetten. Ik heb nog nooit blown highlights gezien. Trouwens met HDR moet de tone mapping van de TV ervoor zorgen dat er gemapt wordt naar wat de TV kan weergeven.
Heb eigenlijk zelf nog nooit met XDR geëxperimenteerd bij HDR, wel bij SDR (waar je het duidelijk Off wil zetten). Zal het eens bekijken.
P.S.: even gegoogled en blijkbaar zou Picture Mode 'custom' niet deftig tone-mappen in HDR : https://www.reddit.com/r/..._custom_does_not_provide/ . Geen idee welke mode je gebruikt, en of het voor jou relevant is, maar illustreert wel hoe je echt met alles moet rekening houden en het goed vergelijken zeer moeilijk maakt als je niet weet of al de rest exact hetzelfde staat.
PS2: Er zijn slechts een paar settings die je verschillend kan zetten tussen SDR en HDR content op dezelfde input. Een ervan is notabene XDR, wat er toch mogelijk op kan wijzen dat dit een setting is die je anders wil bij SDR dan bij HDR.
Kan ook bij een firmware update weer aangepast zijn. Bij de A1 bijv. zit ie na de laatste update weer zoals oorspronkelijk en doet nu net als de hierboven genoemde modellen weerUnlike previous Sony TVs, all picture modes on the A9F and Z9F follow the same EOTF. On older models, some picture modes would have a smoother roll off at the TV's peak brightness, so there would be less clipping.
Persoonlijk vind ik het vrij onrealistisch om allerlei detail bij een bliksemflits te zien of detail in de wolken als de zon erdoorheen schijnt. In het echt (buiten in de natuur dus) is het licht veel te fel om die details te kunnen zien dus waarom zou je het bij HDR wel moeten willen. Waarschijnlijk zie je het op een 4000 nit monitor ook niet en kan je het alleen zien omdat een tv dan idd zodanig tonemapt dat allerlei dingen veel donkerder worden weergegeven dan bedoelt.The EOTF follows the input stimulus perfectly, but clips at the TV's peak brightness.
Dit zijn ook wel nuttige filmpjes over fake HDR spellen waar verhoogde zwartwaarden door het spel zelf komen en niet de tv (zou me niets verbazen als dat voor heel veel meer spellen geldt):
[ Voor 23% gewijzigd door apis29 op 12-12-2018 23:04 ]
@apis29 ben jij ook tegen XDR ? of ben ik nog steeds de enige
Kan iemand mij vertellen hoe ik nog steeds videobestanden kan afspelen die ik heb verwijderd van mijn externe usb hdd? Echt bizar. De videobestanden zitten er echt niet meer op.
Ik denk dat het komt omdat het bestand zelf wel verwijdert word, maar de map met dezelfde naam waarin het bestand zit niet.
Edit. Ik lees net dat je zo nog wel kunt afspelen, dus dat is vreemd. Kun je uitleggen hoe en waarmee je de bestanden verwijdert?
Edit. Ik lees net dat je zo nog wel kunt afspelen, dus dat is vreemd. Kun je uitleggen hoe en waarmee je de bestanden verwijdert?
[ Voor 35% gewijzigd door Mereco op 14-12-2018 20:50 ]
Via de laptop windows 10. Ik heb de bestanden verder ook niet intern gekopieerd ofzo.Mereco schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 20:48:
Ik denk dat het komt omdat het bestand zelf wel verwijdert word, maar de map met dezelfde naam waarin het bestand zit niet.
[ Voor 7% gewijzigd door Farabi op 15-12-2018 01:02 ]
Hoi luitjes, heb een Sony A1, sluit harde schijf aan op de tv via usb, echter de tv accepteert de harde schijf niet, slaat dan af, en start dan opnieuw op.
Eerder werkte de tv normaal wat betreft inladen
bestanden, weet misschien iemand waaraan dat ligt ?
Misschien is indeling van je harde schijf niet meer in orde, probeer eens schijfcontrole met Windows? Of een andere HD, dan zelfde verschijnsel?
groentetuin schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 19:02:
Hoi luitjes, heb een Sony A1, sluit harde schijf aan op de tv via usb, echter de tv accepteert de harde schijf niet, slaat dan af, en start dan opnieuw op.
XBL gamertag StayingPow3r
Bedankt, ga er mee aan de slag.
[ Voor 75% gewijzigd door groentetuin op 29-12-2018 08:10 ]
Ik heb een Sony KD43XE8096BAE waarvan met regelmaat onregelmatige pieptonen uit de rechteronderhoek (vanaf schermzijde bekeken) hoorbaar zijn. Het lijkt op de geluiden die ik uit een oude goedkope telefoonlader ken.
Komt dit meer mensen bekend voor? En zou dit de levensduur negatief beïnvloeden?
Komt dit meer mensen bekend voor? En zou dit de levensduur negatief beïnvloeden?
Kon er niets over vinden hier, Engelstalige forums wel eea, maar ik heb regelmatig dat mijn 55xe9005 flikkert. 2x per seconde word het beeld lichter. Enige wat het tijdelijk verhelpt is een power Cycle, maar het komt altijd weer terug.
In eerste instantie geprobeerd HDMI kabels te vervangen, geen soelaas, alle randapparatuur eruit, diverse beeld instelingen, fabrieksreset, andere stekkerdoos en stopcontact etc etc. Paar maanden geleden mainbord vervangen, daarna leek het over, maar kwam weer terug.
PS4 Pro los gekoppeld, leek even weg te blijven, maar inmiddels is het probleem weer terug. Soms dagen niet en dan meerdere malen op een dag.
Nou komt er dinsdag weer een monteur en die wil weer het mainbord vervangen (eigenlijk door probleem dat de tv een paar keer per week vastloopt in stand-by en dan alleen met een powercycle weer aangaat), maar nu komt dit er weer bij.
Iemand enig idee? Wordt er een beetje moedeloos van, tv staat er nu een jaar en ondanks dat hij het altijd wel doet toch altijd problemen ermee...
Aansluitingen:
HDMI 2 PS4 Pro (inmiddels uit of losgekoppeld, op stand-by geeft hij vrijwel altijd geflikker)
HDMI 4 mediabox xl (voorheen KPN, zelfde probleem)
Toslink verbonden met stereo versterker
Geen coax of andere verbindingen..
In eerste instantie geprobeerd HDMI kabels te vervangen, geen soelaas, alle randapparatuur eruit, diverse beeld instelingen, fabrieksreset, andere stekkerdoos en stopcontact etc etc. Paar maanden geleden mainbord vervangen, daarna leek het over, maar kwam weer terug.
PS4 Pro los gekoppeld, leek even weg te blijven, maar inmiddels is het probleem weer terug. Soms dagen niet en dan meerdere malen op een dag.
Nou komt er dinsdag weer een monteur en die wil weer het mainbord vervangen (eigenlijk door probleem dat de tv een paar keer per week vastloopt in stand-by en dan alleen met een powercycle weer aangaat), maar nu komt dit er weer bij.
Iemand enig idee? Wordt er een beetje moedeloos van, tv staat er nu een jaar en ondanks dat hij het altijd wel doet toch altijd problemen ermee...
Aansluitingen:
HDMI 2 PS4 Pro (inmiddels uit of losgekoppeld, op stand-by geeft hij vrijwel altijd geflikker)
[ Voor 10% gewijzigd door ExiZTeNcE op 06-01-2019 14:05 ]
Dat heb ik ook gehad. Vet strange idd. Dat kwam bij mij omdat de bestanden nog in de Recyclebin zaten op de pc. Als je ze daar uit verwijdert ziet je tv ze niet meer als je de HDD aankoppelt.Hamazaki schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 20:36:
Kan iemand mij vertellen hoe ik nog steeds videobestanden kan afspelen die ik heb verwijderd van mijn externe usb hdd? Echt bizar. De videobestanden zitten er echt niet meer op.
En waar zit recyclebin precies?Mick3112 schreef op zondag 6 januari 2019 @ 14:15:
[...]
Dat heb ik ook gehad. Vet strange idd. Dat kwam bij mij omdat de bestanden nog in de Recyclebin zaten op de pc. Als je ze daar uit verwijdert ziet je tv ze niet meer als je de HDD aankoppelt.
dus prullenbak leegmaken ? dat heeft niet geholpen in ieder geval.Mick3112 schreef op zondag 6 januari 2019 @ 14:36:
Meestal op je bureaublad, je prullenbak.
Heeft iemand de persconferentie kunnen zijn van Sony op CES. Ze hebben zeer mooie nieuwe modellen aangekondigd met zeer goede features. Iemand een idee of Apple Airplay ook naar 2017/2018 modellen komen of enkel voorbehouden voor de XG reeks? Ik weet niet wat ze daarover hebben gezegd.
[ Voor 8% gewijzigd door Elazz op 08-01-2019 08:57 ]
Ik lees er net over, er is geen bevestiging over de nieuwe modellen hdmi 2.1 krijgt en er lijkt ook geen support voor Freesync in te komen. Iets wat LG en Samsung wel hebben.Elazz schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 08:56:
Heeft iemand de persconferentie kunnen zijn van Sony op CES. Ze hebben zeer mooie nieuwe modellen aangekondigd met zeer goede features. Iemand een idee of Apple Airplay ook naar 2017/2018 modellen komen of enkel voorbehouden voor de XG reeks? Ik weet niet wat ze daarover hebben gezegd.
Niemand? Vandaag wederom mainbord vervangen, geflikker gaat gewoon door..ExiZTeNcE schreef op zondag 6 januari 2019 @ 14:03:
Kon er niets over vinden hier, Engelstalige forums wel eea, maar ik heb regelmatig dat mijn 55xe9005 flikkert. 2x per seconde word het beeld lichter. Enige wat het tijdelijk verhelpt is een power Cycle, maar het komt altijd weer terug.
Aansluitingen:
Volgens mij heeft6 dat te maken met een bug die ik op mijn A1 had (ook anderen overigens); vreemd scenario: was tijdens herhalingen van een sport-evenement in slow-motion. En ook alleen bij dat scenario. Er staat een filmpje in dit of vorige deel.
Anyway, Sony vindt het niet belangrijk genoeg omdat er niet veel klachten over zijn.
Anyway, Sony vindt het niet belangrijk genoeg omdat er niet veel klachten over zijn.
Wordt keurig opgelost door Sony, wordt omgeruild voor een 2018 model :-)
Hmmm, ik wacht nu juist met upgraden voor HDMI 2.1. Bijvoorbeeld de nieuwe Microsoft en Sony consoles zullen dit zeker ook nodig gaan hebben (de Microsoft XBOX One X heeft dit zelfs al).Nieuwevolger schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 09:44:
[...]
Ik lees er net over, er is geen bevestiging over de nieuwe modellen hdmi 2.1 krijgt en er lijkt ook geen support voor Freesync in te komen. Iets wat LG en Samsung wel hebben.
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Hdtv op youtube heeft een video waarin gezecht wordt dat alleen het 8k model hdmi 2.1 krijgt.Jumpman schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 22:51:
[...]
Hmmm, ik wacht nu juist met upgraden voor HDMI 2.1. Bijvoorbeeld de nieuwe Microsoft en Sony consoles zullen dit zeker ook nodig gaan hebben (de Microsoft XBOX One X heeft dit zelfs al).
Ja, als je een gamer bent en per se een Future proof Sony tv wilt dan is het aan te raden om het nog een jaartje uit te zingen tot de modellen van 2020.Jumpman schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 22:51:
[...]
Hmmm, ik wacht nu juist met upgraden voor HDMI 2.1. Bijvoorbeeld de nieuwe Microsoft en Sony consoles zullen dit zeker ook nodig gaan hebben (de Microsoft XBOX One X heeft dit zelfs al).
Die volgende generatie consoles gaan zich natuurlijk volledig op 4k richten en dan is er kans dat de target framerate niet altijd gehaald zal worden. Die HDMI 2.1 zou je dan wel de meest soepele ervaring moeten opleveren.
Normaal ben ik geen spelling nazi, but... really ?

De Xbox One X heeft volgensmij geen HDMI 2.1 maar kan wel een aantal functies zoals eArc en Variable refreshrate via een update ontvangen. HDMI 2.0 is een minimum standaard. Vele toestellen kunnen middels updates het één en ander nog wel unlocken via updates maar dat verschilt van apparaat tot apparaat. Zo verwacht ik dat de Sony 2019 TV's ook wel wat features gaan ondersteunen maar de volledige 48Gbps zullen ze misschien niet krijgen (buiten het 8K model)Jumpman schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 22:51:
[...]
Misschien kunnen ze enkele functies via een firmware update unlocken, maar HDMI 2.1 is een hardware matige upgrade. HDMI 2.0 heeft helaas gewoon 2160p 60fps 10bit RGB als vast maximum, meer bandbreedte is er gewoon niet. Zelfs de Sony PlayStation 4 Pro loopt hier al tegen zijn limieten van HDMI 2.0 aan (ook al is de 2160p resolutie tot stand gekomen door de checkerboard techniek).Elazz schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 10:37:
[...]
De Xbox One X heeft volgensmij geen HDMI 2.1 maar kan wel een aantal functies zoals eArc en Variable refreshrate via een update ontvangen. HDMI 2.0 is een minimum standaard. Vele toestellen kunnen middels updates het één en ander nog wel unlocken via updates maar dat verschilt van apparaat tot apparaat. Zo verwacht ik dat de Sony 2019 TV's ook wel wat features gaan ondersteunen maar de volledige 48Gbps zullen ze misschien niet krijgen (buiten het 8K model)
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Mijn Netflix start niet meer op op mijn ZD9.
Als ik de tv helemaal afsluit en opnieuw opstart werkt het wel weer 1 keer.
Hoe kan ik snel de Netflix app afsluiten zonder de tv telkens opnieuw te moeten starten. Ik doe het nu via instellingen ,apps ,netflix en dan afsluiten, maar dan moet ik een hele lijst doorscrollen.
Hoe kan ik snel de Netflix app afsluiten zonder de tv telkens opnieuw te moeten starten. Ik doe het nu via instellingen ,apps ,netflix en dan afsluiten, maar dan moet ik een hele lijst doorscrollen.
Home knop lang inhouden totdat je een applijst (multitask lijst) ziet. Van daaruit kun je Netflix afsluiten of een andere app afsluiten.8ballvin schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 15:17:
Mijn Netflix start niet meer op op mijn ZD9.
Staat ook de Benelux websites. Sony brengt op 30 januari Android Oreo uit voor bijna alle 2016 - 2017 - 2018 modellen uit Europa die mid/high end zijn en Android draaien.Hamazaki schreef op maandag 28 januari 2019 @ 12:27:
ik las op de sony website dat oreo 30 januari uitkomt. (in uk?)
De update zal OTA beschikbaar gemaakt woorden en gefaseerd op de TV's worden uitgrebacht. Je kan ook middels USB de firmware later deze week downloaden en op die manier installeren.
de tv doet dit vanzelf downloaden en installeren als ie in slaapstand is neem ik aan ?Elazz schreef op maandag 28 januari 2019 @ 14:30:
[...]
Staat ook de Benelux websites. Sony brengt op 30 januari Android Oreo uit voor bijna alle 2016 - 2017 - 2018 modellen uit Europa die mid/high end zijn en Android draaien.
De update zal OTA beschikbaar gemaakt woorden en gefaseerd op de TV's worden uitgrebacht. Je kan ook middels USB de firmware later deze week downloaden en op die manier installeren.
De TV zal, indien dat zo ingesteld staat, ook in slaapstand de update binnenhalen (downloaden). Een prompt zal tevoorschijn komen als die klaar staat om geïnstalleerd te worden.Hamazaki schreef op maandag 28 januari 2019 @ 14:32:
[...]
de tv doet dit vanzelf downloaden en installeren als ie in slaapstand is neem ik aan ?
Je kunt ook naar beneden gaan in het home menu en bij ondersteuning de software update binnenhalen door deze manueel te zoeken (soms is dat wat sneller als die nog niet OTA gepushed wordt).
Sony 65x95L, Denon x4700h, Klipsch Atmos 5.1.4, Ziggo, Windows 10
Update geinstaleerd binnen half uurtje. Oreo was ik al gewend van de nvidia Shield, maar voor sommige zal het even wennen zijn. Android op de Sony lijkt tot dusver een stuk soepeler te werken (XE9305)
Netflix duurde altijd even maar start nu vrijwel direct op, deze update lijkt me de TV echt iets goeds te doen.
Ik ben akkoord gegaan met alle instellingen, behalve Samba, die heb ik geweigerd.
Super om te horen, ik heb hem er ook opgezet. Zie nu die Google logos nog en dan is die bijna good to go. Ben benieuwd, wordt voor mij helemaal nieuw!Mr. Freeze schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 07:57:
[...]
Update geinstaleerd binnen half uurtje. Oreo was ik al gewend van de nvidia Shield, maar voor sommige zal het even wennen zijn. Android op de Sony lijkt tot dusver een stuk soepeler te werken (XE9305)
Netflix duurde altijd even maar start nu vrijwel direct op, deze update lijkt me de TV echt iets goeds te doen.
Ik ben akkoord gegaan met alle instellingen, behalve Samba heb ik geweigerd.
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
Het hoofdmenu van Oreo is echt mooi op smaak en volgorde aan te passen hoor. De favoriete staan in het hoofdscherm zeg maar, en met helemaal naar links te gaan kan je volgorde aan passen. Ga je naar "Apps" dan zie je alle apps op je tv gewoon in een blokjes menu.Leoon. schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 08:00:
[...]
Super om te horen, ik heb hem er ook opgezet. Zie nu die Google logos nog en dan is die bijna good to go. Ben benieuwd, wordt voor mij helemaal nieuw!
Succes ;-)
Verademing qua snelheid lijkt het wel inderdaad. Is wel 1 ding wat me direct op valt.. het apps scherm verblind me (ik heb helderheid altijd op ~5 staan). De apps scherm staat op 35 en dat vind ik veel te fel, maar ik kan dit niet aanpassen. Wanneer ik naar menu beeld ga zie ik dat die op 35 gaat en dan ineens switcht die naar tv kanaal en kan ik daar dus de helderheid gaan aanpassen. Dat wil ik dus niet, ik wil van het app menu de helderheid terug schroeven.....Mr. Freeze schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 08:05:
[...]
Het hoofdmenu van Oreo is echt mooi op smaak en volgorde aan te passen hoor. De favoriete staan in het hoofdscherm zeg maar, en met helemaal naar links te gaan kan je volgorde aan passen. Ga je naar "Apps" dan zie je alle apps op je tv gewoon in een blokjes menu.
Succes ;-)
Verder even direct YouTube aangeslingerd of hij nu HDR afspeelt. Dat doet die absoluut, moest wel zelf de helderheid omhoog zetten naar max. Maar dat zag er in ieder geval bloedmooi uit
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
Staat er ook niet bij dat je het krijgt volgens mij. Wilde het wel checken. Wanneer je menu --> beeld gaat geeft hij het HDR profiel weer.Hamazaki schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 08:44:
ik wist niet dat je hdr kreeg op youtube met deze update. nice.
Ga straks nog even checken op YouTube of die echt VP9 codec pakt. Of dat het schijn is. Zag er iig schitterend uit
edit;
Eerst vastloper te pakken. Tv aangezet en toen wilde ik de google play button toewijzen aan een app (youtube bijv) dacht wellicht kan dat. Dus hield hem lang ingedrukt. Wat resulteerde in dat het scherm zwart werd, de tv uitzending door bleef spelen met geluid en ik verder niks kon doen. Geen enkele knop werkte meer, dus proberen uit te zetten met de aan en uit knop. Nu dus soft reset gedaan en we gaan weer verder
[ Voor 33% gewijzigd door Oekol op 30-01-2019 09:08 ]
Netjes. Had eigenlijk niet verwacht dat wij hier ook al zo snel Oreo gingen krijgen. Maar meer nog, mijn verwachtingen om HDR te krijgen in YouTube waren al helemaal op laag niveau dus dat is wel een leuke verrassing. Vanavond gelijk installeren.
Dat gezegd zijnde, moet ik ook weer eens mijn settings tunen (XE9305). Ik weet niet hoe het komt, maar ik heb de laatste tijd wel serieus last van blooming. Het lijkt veel erger te zijn dan vroeger, terwijl ondertussen mijn Local Dimming op Medium staat en Brightness op 20 of zo. Soms denk ik zelfs dat ik toch beter een OLED had gekocht (al is dat met kinderen die TV vaak aan laten wellicht nog altijd een no-no).
Dat gezegd zijnde, moet ik ook weer eens mijn settings tunen (XE9305). Ik weet niet hoe het komt, maar ik heb de laatste tijd wel serieus last van blooming. Het lijkt veel erger te zijn dan vroeger, terwijl ondertussen mijn Local Dimming op Medium staat en Brightness op 20 of zo. Soms denk ik zelfs dat ik toch beter een OLED had gekocht (al is dat met kinderen die TV vaak aan laten wellicht nog altijd een no-no).
Ik twijfel ook nog wel eens of dit wel de goeie beslissing is geweest met dan wel OLED of niet. Toen de tijd qua geld sowieso, dat absoluut. Heb ook geen blooming, helderheid staat dus ~5 bij ons en dat is echt prima. Enige is bij Dolby Vision dat de ondertitel zo licht is dat alles wittig wordt en dat is echt klote bij mooie series op Netflix. Daar moet ik nog steeds even naar kijken hoe dat te verhelpen, wie weet heeft deze update daar iets voor gedaan..Twixie schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 09:11:
Netjes. Had eigenlijk niet verwacht dat wij hier ook al zo snel Oreo gingen krijgen. Maar meer nog, mijn verwachtingen om HDR te krijgen in YouTube waren al helemaal op laag niveau dus dat is wel een leuke verrassing. Vanavond gelijk installeren.
Nog even gecheckt over Youtube het afspeeld met HDR en de goeie VP codec:

Hooray!
Bij Netflix heb ik dat opgelost door te gaan voor semi-transparante ondertitels. Dat kan je hier instellen : https://www.netflix.com/SubtitlePreferences . Bij Lettertype kun je ernaast de kleur kiezen en daar heb je een checkbox voor Semitransparant.Leoon. schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 09:18:
[...]
Enige is bij Dolby Vision dat de ondertitel zo licht is dat alles wittig wordt en dat is echt klote bij mooie series op Netflix. Daar moet ik nog steeds even naar kijken hoe dat te verhelpen, wie weet heeft deze update daar iets voor gedaan..
Nadeel: bij gewone SDR content zijn de ondertitels dan wel wat donkerder, maar al bij al valt het goed mee en was ik me er zelfs al niet meer van bewust dat ik die truuk toepas.
Zal het eens checken idd, had hem wel op semi-transparant staan zag ik maar dan op slagschaduw daaronder, nu dat ook op geen gezet. Zo eens checken. Dat is eigenlijk het enige wat me echt nog stoorde. Nu HDR een ding is ga ik vanavond direct aan m'n wederhelft de TV opnieuw voorstellenTwixie schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 09:28:
[...]
Bij Netflix heb ik dat opgelost door te gaan voor semi-transparante ondertitels. Dat kan je hier instellen : https://www.netflix.com/SubtitlePreferences . Bij Lettertype kun je ernaast de kleur kiezen en daar heb je een checkbox voor Semitransparant.
Nadeel: bij gewone SDR content zijn de ondertitels dan wel wat donkerder, maar al bij al valt het goed mee en was ik me er zelfs al niet meer van bewust dat ik die truuk toepas.
Er staat in de patchnotes toch echt ondersteuning voor VP9 profile 0 en 2 dat is toegevoegd dus dat zal inderdaad wel kloppen. Zowel webm als mkv container.Leoon. schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 09:03:
[...]
Staat er ook niet bij dat je het krijgt volgens mij. Wilde het wel checken. Wanneer je menu --> beeld gaat geeft hij het HDR profiel weer.
Ga straks nog even checken op YouTube of die echt VP9 codec pakt. Of dat het schijn is. Zag er iig schitterend uit
Ben zelf ook zeer benieuwd naar de update. Zal er straks naar kijken maar zo te horen gelijkaardig aan de shield ervaring. Jammer genoeg geen eArc (Atmos en X passthrough) ondersteuning toegevoegd op de XE9305 maar kan er mee leven.
Statistieken voor Nerds aanzetten, in youtube op de drie bolletjes links klikken en dan helemaal naar rechts.Hamazaki schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 09:31:
@Leoon. wat houdt die vp-codec in ? hoe krijg je die gegevens op je scherm?
Die VP codec houdt in dat hij HDR kan streamen. VP9 is de basic codec en de VP9.2 (profile 2) is de HDR codec. Wikipedia: VP9
Interessant, ik kan dat niet vinden op de website van Sony. https://www.sony.nl/elect...xe9305/downloads/00015793Elazz schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 09:40:
[...]
Er staat in de patchnotes toch echt ondersteuning voor VP9 profile 0 en 2 dat is toegevoegd dus dat zal inderdaad wel kloppen. Zowel webm als mkv container.
Ben zelf ook zeer benieuwd naar de update. Zal er straks naar kijken maar zo te horen gelijkaardig aan de shield ervaring. Jammer genoeg geen eArc (Atmos en X passthrough) ondersteuning toegevoegd op de XE9305 maar kan er mee leven.
Of ben ik blind? Zou je mij eens kunnen verwijzen naar die patchnotes, lees ik dat ook nog even aandachtig door.
Verder iemand nog vragen wat ik kan checken, nu ik toch de tv opnieuw aan het ontdekken ben?
@Leoon. yep, ik kon de achtergrond met zwarte balk niet weghalen met ondertitels tijdens het afspelen met mkv films. Deze had ik aangepast via het menu, maar hij pakte deze telkens niet. Misschien testen?
+ de indeling van de video-apps als je een externe usb hdd aansluit. krijg je nog steeds lelijke vierkante balken of kan je er een lijst van maken?
ik kan het pas vanavond testen helaas
+ de indeling van de video-apps als je een externe usb hdd aansluit. krijg je nog steeds lelijke vierkante balken of kan je er een lijst van maken?
ik kan het pas vanavond testen helaas
[ Voor 36% gewijzigd door Farabi op 30-01-2019 10:20 ]
Zie overige verbeteringen op de Sony paginaLeoon. schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 10:02:
[...]
Statistieken voor Nerds aanzetten, in youtube op de drie bolletjes links klikken en dan helemaal naar rechts.
Die VP codec houdt in dat hij HDR kan streamen. VP9 is de basic codec en de VP9.2 (profile 2) is de HDR codec. Wikipedia: VP9
[...]
Interessant, ik kan dat niet vinden op de website van Sony. https://www.sony.nl/elect...xe9305/downloads/00015793
Of ben ik blind? Zou je mij eens kunnen verwijzen naar die patchnotes, lees ik dat ook nog even aandachtig door.
Verder iemand nog vragen wat ik kan checken, nu ik toch de tv opnieuw aan het ontdekken ben?
Hmm.. nu ik het bekijk hebben ze het enkel over de interne player denk ik.
[ Voor 3% gewijzigd door Elazz op 30-01-2019 10:19 ]
Via welke app speelde je het af? Want ik herken dit niet als ik zelf films afspeelde. Nu moet ik even dubbelchecken of dit .mkv bestanden waren. Iets meer informatie en dan zal ik eens kijken of ik een en ander kan reproduceren.Hamazaki schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 10:09:
@Leoon. yep, ik kon de achtergrond met zwarte balk niet weghalen met ondertitels tijdens het afspelen met mkv films. Deze had ik aangepast via het menu, maar hij pakte deze telkens niet. Misschien testen?
via de app van de tv. (video-app)Leoon. schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 10:20:
[...]
Via welke app speelde je het af? Want ik herken dit niet als ik zelf films afspeelde. Nu moet ik even dubbelchecken of dit .mkv bestanden waren. Iets meer informatie en dan zal ik eens kijken of ik een en ander kan reproduceren.
Ze hebben het ook over .webm en dat wordt sinds 9 mei 2010 gebruikt door YouTube volgens de wiki: Wikipedia: WebMElazz schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 10:17:
[...]
Zie overige verbeteringen op de Sony pagina
Hmm.. nu ik het bekijk hebben ze het enkel over de interne player denk ik.
Dus ik denk dat je het wel correct hebt.
Oke top, ga even dubbelchecken wat voor bestanden ik op mijn externe heb staan. Gok H264/H265. Kom hier later op terug!Hamazaki schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 10:21:
[...]
via de app van de tv. (video-app)
Weet iemand eigelijk of kodi nog wel werkt na de update in Amerika deed hij het niet meer na de oreo update.
Update:
@Hamazaki Die zwarte balk zit er nog steeds achter, nu bedacht ik mij dat ik die voor deze update ook nooit zag.. Dus twijfel of ik VLC gebruikte of andere app dan de standaard video app of dat ik iets veranderd had. Heb zitten zoeken waar je zoiets überhaupt uit kan zetten, maar nog niet gevonden. Dus als je precies weet welke knoppen ik moet indrukken etc kan ik dat checken.
Hier in ieder geval wat foto's en dan zie je ook direct dat de letterypte en vormgeving sowieso wat anders is geworden.
Wanneer je de HDD hebt verbonden en op action button klikt krijg je het welbekende lijstje van links naar rechts en daar is de vormgeving iets veranderd, ik gok dat het vooral lettertype is en bold of niet bold. Dat idee krijg ik:

Je kunt ook de video app openen en dan krijg je een overzicht als volgt:
(Wat hier heel erg opvalt is dat de films worden aangegeven of ze 4K zijn of niet)

Wanneer je de film afspeelt via de standaard video app krijgt je zwarte balken achter je subs:

Wanneer je VLC download krijg je een lijst te zien van A tm Z:

Bonus: ondertiteling zonder zwarte balk

Mocht je weten of er een instelling is in de standaard videoapp, dan kan ik dar proberen of die zwarte balk uit te zetten is. Ik weet uberhaupt niet welke knop ik daar moet indrukken om in een instelling menu te komen.
@Hamazaki Die zwarte balk zit er nog steeds achter, nu bedacht ik mij dat ik die voor deze update ook nooit zag.. Dus twijfel of ik VLC gebruikte of andere app dan de standaard video app of dat ik iets veranderd had. Heb zitten zoeken waar je zoiets überhaupt uit kan zetten, maar nog niet gevonden. Dus als je precies weet welke knoppen ik moet indrukken etc kan ik dat checken.
Hier in ieder geval wat foto's en dan zie je ook direct dat de letterypte en vormgeving sowieso wat anders is geworden.
Wanneer je de HDD hebt verbonden en op action button klikt krijg je het welbekende lijstje van links naar rechts en daar is de vormgeving iets veranderd, ik gok dat het vooral lettertype is en bold of niet bold. Dat idee krijg ik:

Je kunt ook de video app openen en dan krijg je een overzicht als volgt:
(Wat hier heel erg opvalt is dat de films worden aangegeven of ze 4K zijn of niet)

Wanneer je de film afspeelt via de standaard video app krijgt je zwarte balken achter je subs:

Wanneer je VLC download krijg je een lijst te zien van A tm Z:

Bonus: ondertiteling zonder zwarte balk

Mocht je weten of er een instelling is in de standaard videoapp, dan kan ik dar proberen of die zwarte balk uit te zetten is. Ik weet uberhaupt niet welke knop ik daar moet indrukken om in een instelling menu te komen.
@Leoon. probeer eens uit te zetten via toegangkelijkheid>ondertitels. Bedankt voor de uitgebreide info.
Je bent met 1 seconde voor. Ik wilde net naar je typen dat het gelukt was. Bij dat menu wat je zegt, naar aangepast gaan en dan achtergrond uitzetten werkt als een treinHamazaki schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 15:32:
@Leoon. probeer eens uit te zetten via toegangkelijkheid>ondertitels. Bedankt voor de uitgebreide info.
Mooi! Voorheen werkte het niet. Ff checken vanavond thuis.Leoon. schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 15:35:
[...]
Je bent met 1 seconde voor. Ik wilde net naar je typen dat het gelukt was. Bij dat menu wat je zegt, naar aangepast gaan en dan achtergrond uitzetten werkt als een trein
Deed ie al een tijdje enige probleem(hier iig) hij herkent wel dat het HDR is, maar schakelt dan niet naar HDR specifieke instellingen.Hamazaki schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 08:44:
ik wist niet dat je hdr kreeg op youtube met deze update. nice.
Weet je toevallig of er een grijze kleur is? De opzoeklijst werkt niet intuïtief omdat je telkens terug bovenaan begint (tenzij opzoeken anders is in Oreo). Ik heb nu een lichtblauwe kleur.Leoon. schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 15:35:
[...]
Je bent met 1 seconde voor. Ik wilde net naar je typen dat het gelukt was. Bij dat menu wat je zegt, naar aangepast gaan en dan achtergrond uitzetten werkt als een trein
Weet iemand het al of kodi nog werkt??
En of hij via de playstore te installeren is.
[ Voor 38% gewijzigd door ricardo70 op 30-01-2019 15:52 ]
@Leoon. boven zeg je dat je geen last hebt van blooming ? ook niet in de zwarte balken tijdens een film? wordt dat opgelost door de helderheid op -5 te zetten? wat zijn je instellingen ongeveer?
Waarschijnlijk hetzelfde als menig setting hier op het forum alleen ik heb mijn helderheid op ~5 dus niet -5 maar ik bedoelde er ongeveer 5 mee. Weet het niet uit mijn hoofd. Mijn volledige settings wil ik morgen wel even posten. Maar juist door de helderheid krijg je minder blooming omdat de blacklight minder fel hoeft. Helemaal weg is het zeker niet en zo goed als OLED zal het ook nooit worden. Dan hadden we allemaal een OLED moeten kopen. Wat waarschijnlijk ook wel mijn volgende aankoop wordtHamazaki schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 16:16:
@Leoon. boven zeg je dat je geen last hebt van blooming ? ook niet in de zwarte balken tijdens een film? wordt dat opgelost door de helderheid op -5 te zetten? wat zijn je instellingen ongeveer?
Sorry ik gebruik geen KODI. Wat werkte precies niet meer?ricardo70 schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 15:42:
Update:
Wat ook wel een leuke nieuwe functie is (vind ik). Heb mijn tv nu een tijdje aan staan in het menu en na een tijdje kwam een screensaver. De screensaver is precies dezelfde die ik ook op mijn samsung tv heb als ik op het chromecast kanaal zit. Dus telkens andere mooie foto's en de tijd rechts onderin en dan links onderin tekst van chromcast ingebouwd, ga voor meer informatie naar chromecast.com/built-in.
Vind het nu wel leuk dat er om de zoveel seconden/minuten een nieuw plaatje komt op de tv.
[ Voor 33% gewijzigd door Oekol op 30-01-2019 17:11 ]
Ik krijg de update niet via het menu. Ik kan hem wel handmatig downloaden en installeren neem ik aan?
Niet nieuw! Zit al een hele tijd in de TV, je kon de timeout instellen in screensaver/daydream of iets in die aard in de settings.Leoon. schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 16:20:
[...]
Wat ook wel een leuke nieuwe functie is (vind ik). Heb mijn tv nu een tijdje aan staan in het menu en na een tijdje kwam een screensaver. De screensaver is precies dezelfde die ik ook op mijn samsung tv heb als ik op het chromecast kanaal zit. Dus telkens andere mooie foto's en de tijd rechts onderin en dan links onderin tekst van chromcast ingebouwd, ga voor meer informatie naar chromecast.com/built-in.
Vind het nu wel leuk dat er om de zoveel seconden/minuten een nieuw plaatje komt op de tv.
Net mijn 55XE9005 via een usb stick een upgrade gegeven.. Hij geeft aan dat hij succesvol uitgevoerd is.. Klik op continue en daarna krijg ik het WiFi schermpje.. Daarna blijft het zwart. De back toets kom ik terug op het WiFi scherm... Uit, stekker eruit en weer aan heeft geen nut..
Maar hoe krijg je nu je eigen foto's op de achtergrond. Stel het in via Google Home maar die ingebouwde chromecast neem het niet over.AmbroosV schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 18:22:
[...]
Niet nieuw! Zit al een hele tijd in de TV, je kon de timeout instellen in screensaver/daydream of iets in die aard in de settings.
Nep nieuw! Had 't nog nooit gehad dus ging er vanuit dat het nieuw wasAmbroosV schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 18:22:
[...]
Niet nieuw! Zit al een hele tijd in de TV, je kon de timeout instellen in screensaver/daydream of iets in die aard in de settings.
Iemand enig idee hoe ik het menu scherm de helderheid aanpas? Is me een doorn in 't oog. Als ik 't wil aanpassen schakelt die naar tv toe en dan pas ik 't daar aan..
Ja, zojuist geïnstalleerd Kodi 18 Leia. Ooit eens opgegeven voor beta, geen idee of het final is maar doet het vrij aardig, maar eerlijk gezegd gebruik ik liever de shield voor dit soort zaken en dan met MrMc.ricardo70 schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 15:42:
Menu zijn dezelfde instellingen als "apps" als ik me niet vergis, een random non-video app opendoen en daar de settings aanpassen zou moeten werken (browser / games / ...).Leoon. schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 19:10:
[...]
Iemand enig idee hoe ik het menu scherm de helderheid aanpas? Is me een doorn in 't oog. Als ik 't wil aanpassen schakelt die naar tv toe en dan pas ik 't daar aan..
4K bestanden spelen helemaal niet meer lekker na de update!! Continue haperingen en vastlopers. Iemand anders problemen mee?
Met welke speler bekijk je die films?Hamazaki schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 19:48:
4K bestanden spelen helemaal niet meer lekker na de update!! Continue haperingen en vastlopers. Iemand anders problemen mee?
@Mr. Freeze Video app van de tv zelf. Deze werkte perfect voor de update. Is downgraden mogelijk? Ik krijg opeens ook geen geluid meer via Optisch.
[ Voor 29% gewijzigd door Farabi op 30-01-2019 19:58 ]
Jammer genoeg kan die mijn nas niet benaderen, maar op dit moment kijk ikHamazaki schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 19:53:
@Mr. Freeze Video app van de tv zelf. Deze werkte perfect voor de update. Is downgraden mogelijk? Ik krijg opeens ook geen geluid meer via Optisch.
Infinity war 4K HDR met Kodi 18 en die speelt prima. Misschien dat je die eens kan proberen? Overigens ook met dolby 5.1 (transcoding ingeschakeld in Kodi)
De video-app werkt beter met audio passthrough vandaar dat ik die liever gebruik. Nu even met kodi geprobeerd en het speelt wel lekker af en heb geluid. Maar het geluid is niet zo bombastisch als de video-app zelf. Ik had destijds met de instellingen van kodi gespeeld, maar krijg niet hetzelfde effect.Mr. Freeze schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 20:03:
[...]
Jammer genoeg kan die mijn nas niet benaderen, maar op dit moment kijk ik
Infinity war 4K HDR met Kodi 18 en die speelt prima. Misschien dat je die eens kan proberen? Overigens ook met dolby 5.1 (transcoding ingeschakeld in Kodi)
Zelf heb ik helderheid op 35-40 maar dan met ingeschakelde lichtsensor, dat zal wel verschil maken?Leoon. schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 19:10:
[...]
Dat geluid zal wel een equalizer/nabewerking instelling ergens zijn waar Kodi niet bij kan of een andere line in ingang, dat is natuurlijk wel gelijk te trekken. Dat was op mijn vorige Onkyo ook een wereld van verschil.Hamazaki schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 20:08:
[...]
De video-app werkt beter met audio passthrough vandaar dat ik die liever gebruik. Nu even met kodi geprobeerd en het speelt wel lekker af en heb geluid. Maar het geluid is niet zo bombastisch als de video-app zelf. Ik had destijds met de instellingen van kodi gespeeld, maar krijg niet hetzelfde effect.
Ik vrees dat de ingebouwde video h265 hardware decoding niet gebruikt, wat Kodi wel doet, zoiets.
Weird, na de update doet Youtube geen 4K HDR meer, hij hapert, Geen probleem bij bijvoorbeeld Netflix.
Dus het geluid kan gefixt worden? Enige suggesties?Mr. Freeze schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 20:22:
[...]
Dat geluid zal wel een equalizer/nabewerking instelling ergens zijn waar Kodi niet bij kan of een andere line in ingang, dat is natuurlijk wel gelijk te trekken. Dat was op mijn vorige Onkyo ook een wereld van verschil.
Ik vrees dat de ingebouwde video h265 hardware decoding niet gebruikt, wat Kodi wel doet, zoiets.
Op wat voor installatie heb je je tv aangesloten? Loopt geluid altijd over spdif of maak je ook gebruik van geluid over HDMI?Hamazaki schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 20:50:
[...]
Dus het geluid kan gefixt worden? Enige suggesties?
Er hangt een optische kabel tussen mijn tv en HT-receiver.Mr. Freeze schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 20:57:
[...]
Op wat voor installatie heb je je tv aangesloten? Loopt geluid altijd over spdif of maak je ook gebruik van geluid over HDMI?
Hier staat een lijstje met enkele issues (zoals gemeld na de Amerikaanse update) https://www.avforums.com/...th.2212956/#post-26866270
Firmware nummer van de Euro release is nog precies hetzelfde dus waarschijnlijk nog geen verbeteringen doorgevoerd.
Dit zal dat topic wel zijn https://www.reddit.com/r/...lout_for_2017_tvs_thread/
Firmware nummer van de Euro release is nog precies hetzelfde dus waarschijnlijk nog geen verbeteringen doorgevoerd.
Dit zal dat topic wel zijn https://www.reddit.com/r/...lout_for_2017_tvs_thread/
[ Voor 49% gewijzigd door apis29 op 30-01-2019 21:14 ]
Nee, het is echt haperen/bufferen.apis29 schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 21:04:
Hier staat een lijstje met enkele issues (zoals gemeld na de Amerikaanse update) https://www.avforums.com/...th.2212956/#post-26866270
Duitse video met de update geïnstalleerd:
http://www.hifi-forum.de/...44&thread=9936&postID=1#1
http://www.hifi-forum.de/...44&thread=9936&postID=1#1
Las idd te laat dat het om haperen ging ...Sanction schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 21:17:
[...]Nee, het is echt haperen/bufferen.
[ Voor 9% gewijzigd door apis29 op 30-01-2019 21:45 ]
Is het mogelijk om te downgraden? Ik kan de oudere software niet vinden op de site. Kodi+video app hapert gewoon om de halve minuut met films.
Downgraden kan niet nee, vandaar ook dat ik (bij de post over de aankondiging) had gepost eerst maar eens op te zoeken welke issues er in Amerika allemaal waren voorgekomen voordat je zelf de update gaat doen. Hier stond ook al iets gepost over de standaard videospeler: https://www.avforums.com/...th.2212956/#post-26858422Hamazaki schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 23:05:
Is het mogelijk om te downgraden? Ik kan de oudere software niet vinden op de site. Kodi+video app hapert gewoon om de halve minuut met films.
[ Voor 3% gewijzigd door apis29 op 30-01-2019 23:29 ]
Ik heb helaas ook android 8 erop gezet, op een kd-65xf9005, nieuwere generatie dus. Ook de standaard video player app speelt geen 4k en audio meer af, subtitle knop op de AB lijkt helemaal niet te werken in de standaard video app. Veel films spelen helemaal niet af, bestand kan niet afspelen is de melding, andere films hebben geen audio meer, of audio stottert verschrikkelijk tot extreem juttering en dan knalt de audio eruit en gaat de film in silence verder. De enkele film die wel werkt kan met geen mogelijkheid een subtitle laden.
Ik heb hier wel een beetje spijt van zeg, kwa afspelen vanaf nas met ds video en de sony video app als 3de standaard speler voor ds video werkte het perfect in android 7, ook rechtstreeks vanuit de standaard video app de nas aanspreken zonder de ds video app te starten werkte perfect op android 7. Mijn hele tv kijken vanaf nas is nu helemaal lam gelegd
niets werkt zoals het hoort.
Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen, dit topic lijkt actiever dan het 2018 sony tv topic. Verder hebben we allemaal de zelfde soc en gedeeltelijk dezelfde hardware dus ik kijk hier mee.
Ik heb hier wel een beetje spijt van zeg, kwa afspelen vanaf nas met ds video en de sony video app als 3de standaard speler voor ds video werkte het perfect in android 7, ook rechtstreeks vanuit de standaard video app de nas aanspreken zonder de ds video app te starten werkte perfect op android 7. Mijn hele tv kijken vanaf nas is nu helemaal lam gelegd
Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen, dit topic lijkt actiever dan het 2018 sony tv topic. Verder hebben we allemaal de zelfde soc en gedeeltelijk dezelfde hardware dus ik kijk hier mee.
[ Voor 3% gewijzigd door Chrisje1983 op 31-01-2019 02:36 ]
Hamazaki schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 23:05:
https://community.sony.co...oreo/td-p/2391949/page/10Chrisje1983 schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 02:35:
Ik heb helaas ook android 8 erop gezet, op een kd-65xf9005, nieuwere generatie dus. Ook de standaard video player app speelt geen 4k en audio meer af, subtitle knop op de AB lijkt helemaal niet te werken in de standaard video app. Veel films spelen helemaal niet af, bestand kan niet afspelen is de melding, andere films hebben geen audio meer, of audio stottert verschrikkelijk tot extreem juttering en dan knalt de audio eruit en gaat de film in silence verder. De enkele film die wel werkt kan met geen mogelijkheid een subtitle laden.
Ik heb hier wel een beetje spijt van zeg, kwa afspelen vanaf nas met ds video en de sony video app als 3de standaard speler voor ds video werkte het perfect in android 7, ook rechtstreeks vanuit de standaard video app de nas aanspreken zonder de ds video app te starten werkte perfect op android 7. Mijn hele tv kijken vanaf nas is nu helemaal lam gelegdniets werkt zoals het hoort.
'Hi friends, I had problems after the Oreo update, but I changed my television to the factory settings and now it plays videos smoothly both via USB and via DLNA.'
Via officiële Sony website:
'Can I install an older version of the software?
No. To ensure that your TV remains at optimum performance, the installation of an older software version is not possible. The latest software version contains all the benefits and improvements of previous versions.'
Overigens heb ik gisteren 1 potje fifa gespeeld en gaf ik 't idee dat ik last van input lag had, zou dat wel getest willen zien. Kan 't zelf niet testen..
Ik heb fabrieksherstel gedaan, maar hij installeerde weer de nieuwe update..
Nu vraag ik me af of ik de internetkabel eerst moest uitrekken van de tv. Het lijkt wel alsof de fabrieksherstel-gedeelte door oreo is vervangen. Is dit wel mogelijk?
Nu vraag ik me af of ik de internetkabel eerst moest uitrekken van de tv. Het lijkt wel alsof de fabrieksherstel-gedeelte door oreo is vervangen. Is dit wel mogelijk?
[ Voor 53% gewijzigd door Farabi op 31-01-2019 07:52 ]
Wat denk ik de strekking vh factor reset gebeuren is dat alle aanpassingen die je in de vorige u.i heb gedaan nu weer op de standaard instellingen staan en hiermee de kans op glitches in de nieuwe u.i zou moeten verkleinen.Hamazaki schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 07:48:
Ik heb fabrieksherstel gedaan, maar hij installeerde weer de nieuwe update..