[LCD/OLED] Sony 2017 line-up Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 30 ... 38 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-09 16:18

TDB

Met de Black Friday hoop ik dat er weer mooie aanbiedingen zullen zijn voor sony atmos soundbars. Twijfel nog tussen de HT-ST5000 en HT-Z9F (ik heb overigens een 49XE9005 tv). Iemand ervaring met één van deze soundbars / wellicht tussen dezelfde soundbars heeft gekozen?

PSN: TDBtje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

apis29: bedankt voor het advies, we gaan het uitproberen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Elazz
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15-09 14:45
TDB schreef op woensdag 7 november 2018 @ 08:21:
Met de Black Friday hoop ik dat er weer mooie aanbiedingen zullen zijn voor sony atmos soundbars. Twijfel nog tussen de HT-ST5000 en HT-Z9F (ik heb overigens een 49XE9005 tv). Iemand ervaring met één van deze soundbars / wellicht tussen dezelfde soundbars heeft gekozen?
Alhoewel dat niet echt over TV's gaat ben ik zelf ook aan het kijken naar de HT-ZF9 voor bij een XE9305. Heb nu een HT-RT4 maar mis atmos en DTS:X ondersteuning toch wel. Met beide kun je niet verkeerd doen (weliswaar bij de ZF9 zijn de rear speaker opties een must, nu een actie dat je die gratis kan bij krijgen of cash back). Vandaar dat ik twijfel of ik wel wil wachten tot Black Friday.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-09 16:18

TDB

Elazz schreef op woensdag 7 november 2018 @ 11:30:
[...]

Alhoewel dat niet echt over TV's gaat ben ik zelf ook aan het kijken naar de HT-ZF9 voor bij een XE9305. Heb nu een HT-RT4 maar mis atmos en DTS:X ondersteuning toch wel. Met beide kun je niet verkeerd doen (weliswaar bij de ZF9 zijn de rear speaker opties een must, nu een actie dat je die gratis kan bij krijgen of cash back). Vandaar dat ik twijfel of ik wel wil wachten tot Black Friday.
De actie van Sony duurt nog tot begin volgend jaar, dus alle tijd om te wachten denk ik. De ZF9 zag ik een paar dagen geleden voor 599,--, inmiddels is de prijs weer aan het oplopen (om straks weer te kunnen zakken op black Friday).

PSN: TDBtje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elazz
TDB schreef op woensdag 7 november 2018 @ 12:42:
[...]

De actie van Sony duurt nog tot begin volgend jaar, dus alle tijd om te wachten denk ik. De ZF9 zag ik een paar dagen geleden voor 599,--, inmiddels is de prijs weer aan het oplopen (om straks weer te kunnen zakken op black Friday).
Denk dat ik toch even ga wachten dan. Mijn HT RT4 gaat dan ook verkocht worden dus uitendelijk gaat het wel meevallen maar het kriebelt echt. Heb 1x zo'n high end atmos soundbar gehoord en vond het geluidsverschil zo groot dat het ineens onmisbaar is geworden. Zal mooi staan met mijn TV. Weliswaar hoop ik dat het toch wat jaren zal meegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
ik lees dat mensen problemen hebben met een met felle ondertiteling als ze hdr materiaal bekijken. bij mij is het juist gedimd. is dit alleen bij oled modellen ? bij mij mag het namelijk iets feller.

[ Voor 12% gewijzigd door Farabi op 08-11-2018 09:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online
Bij mij is de ondertitel gewoon fel met HDR materiaal. Mag van mij juist iets minder fel :P
Ik kijk op de slaapkamer met brightness op 13 normaliter, dus met HDR materiaal op max brightness is de ondertitel te fel eigenlijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mick3112
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 18-09 16:12
Voor mensen op zoek naar sounbar opties is dit wel een handig forum:

https://www.avforums.com/...undplates-soundbases.307/

kan je per type vele userervaringen lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elazz
Hamazaki schreef op donderdag 8 november 2018 @ 08:59:
ik lees dat mensen problemen hebben met een met felle ondertiteling als ze hdr materiaal bekijken. bij mij is het juist gedimd. is dit alleen bij oled modellen ? bij mij mag het namelijk iets feller.
HDR ondertiteling kan inderdaad zeer fel overkomen maar hangt af van bron. Bij Netflix bijvoorbeeld kun je geen grijze ondertiteling instellen waardoor bij HDR in een donkere scene de helderheid van de ondertiteling erg omhoog schiet. Wit en geel zijn vaak zeer fel. Lichtblauw is al iets minder. Beste oplossing is die van UHD Blu Ray waar het licht of donkergrijs naargelang de scene.

Bij Netflix kun je wel het volgende doen: zwarte balk aanvinken en deze semitransparant maken. Vervolgens ondertiteling in het wit en semitransparant maken. Dat werkt beter.

[ Voor 11% gewijzigd door Elazz op 08-11-2018 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
vinom schreef op donderdag 8 november 2018 @ 09:02:
Bij mij is de ondertitel gewoon fel met HDR materiaal. Mag van mij juist iets minder fel :P
Ik kijk op de slaapkamer met brightness op 13 normaliter, dus met HDR materiaal op max brightness is de ondertitel te fel eigenlijk.
is dat alleen bij netflix ? ik kijk alleen maar uhd blurays.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Nu online
@Hamazaki Ja, dat is bij mij alleen bij Netflix. Andere bron van HDR materiaal heb ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
vinom schreef op donderdag 8 november 2018 @ 10:56:
@Hamazaki Ja, dat is bij mij alleen bij Netflix. Andere bron van HDR materiaal heb ik niet.
oke, ik kijk nooit netflix dus vond het altijd raar dat mensen zoiets opmerkte. duidelijk nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
dinandus schreef op maandag 11 juni 2018 @ 17:17:
Naar het schijnt komt Sony met een toekomstige update toch met het HDR10+ (plus) Dunamische HDR gebeuren.
Modellen vanaf 2017 die over de X1 Extreme processor beschikken
Zou mooie extra upgrade zijn naast o.a. de Dolby Vision HDR.
Waarschijnlijk weten we meer rond de komende IFA in Berlijn.
al iets bekend over dit ?

klopt dit stukje ?:

I really think you should not bother at all, neither with HDR10+ nor Dolby Vision. Current high-end Sony TVs do not rely on dynamic metadata. The X1 Extreme processor analyzes video content on a frame-by-frame basis and adjusts brightness/contrast accordingly even for HDR10. You won't be able to spot much of a difference anymore.

[ Voor 29% gewijzigd door Farabi op 09-11-2018 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 11:40
Hamazaki schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 09:59:
[...]
I really think you should not bother at all, neither with HDR10+ nor Dolby Vision. Current high-end Sony TVs do not rely on dynamic metadata. The X1 Extreme processor analyzes video content on a frame-by-frame basis and adjusts brightness/contrast accordingly even for HDR10. You won't be able to spot much of a difference anymore.
Zou wel handig zijn mocht je ook je bron vermelden, want klinkt alsof het een opmerking was van voordat Sony DV toevoegde.
Het is natuurlijk complete BS dat de X1 Extreme geen nood heeft aan HDR10+/DV support omdat hij al brightness/contrast aanpast op een frame-by-frame level. Dat laatste is gewoon simpelweg de Dynamic Contrast feature en is niet bepaald iets wat gegarandeerd goed gaat werken. De essentie van meta-data is juist dat de TV ook de volledige context meekrijgt om op een goede manier te gaan tone-mappen en dergelijke. Die informatie wordt al bij het masteren toegevoegd en betekent dus dat het echt ook gegarandeerd optimaal is. Gewoon dynamisch dit gaan doen puur op basis van het beeld zonder meta-data kan nooit zo goed werken.
Je zou het een beetje kunnen vergelijken met 3D. 3D TVs hebben ook een feature om een 3D beeld te maken van 2D content puur door intelligent te gaan gokken.

Of je veel verschil gaat zien tussen HDR10+/DV en dynamic contrast, is natuurlijk een andere zaak. Maar dynamic contrast verneukt sowieso content die niet eens gemasterd is voor het grotere dynamisch bereik. Voor dezelfde reden wil je eigenlijk ook Xtended Dynamic Range niet gaan gebruiken voor SDR content.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
het was gewoon een stukje tekst in een forum. geen officiele bron verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black-Hole
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15-02-2024
Vraagje voor A1 bezitters in combinatie met een PS4 (Pro). Tijdens het gamen op de PS4 krijg ik af en toe de info bar in beeld die het HDMI kanaal en bijbehorende resolutie toont. Gebeurt willekeurig en verdwijnt ook weer automatisch na een paar seconden.

Op niet echt heel storend aangezien het niet om het kwartier gebeurd of zo maar kan je dit voorkomen of uitzetten? Of is het een bug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TLM
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19-11-2020

TLM

The Laughing Man

Black-Hole schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 10:04:
Vraagje voor A1 bezitters in combinatie met een PS4 (Pro). Tijdens het gamen op de PS4 krijg ik af en toe de info bar in beeld die het HDMI kanaal en bijbehorende resolutie toont. Gebeurt willekeurig en verdwijnt ook weer automatisch na een paar seconden.

Op niet echt heel storend aangezien het niet om het kwartier gebeurd of zo maar kan je dit voorkomen of uitzetten? Of is het een bug?
Op mijn Xe9005 heb ik dat ook wel eens.

Stand Alone Agent (GITS SAC)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black-Hole
  • Laatst online: 15-02-2024
TLM schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 11:56:
[...]

Op mijn Xe9005 heb ik dat ook wel eens.
Hmz, dan zou je denken dat het eerder aan de HDMI-output van de PS4 ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick3112
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 18-09 16:12

Ik heb dat ook met de Xbox X in combinatie met een Sony XE9305.
Beeld blijft wel gewoon prima. Ik zie het misschien 1 x per week voorbij komen ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:23
Yep, heb dat inderdaad ook eens in de zoveel tijd. Dat is op 4K resolutie. Als je het spul op 1080p forceert krijg je die melding niet valt me op.

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online

dat heb ik ook ja, gisteren zelfs 3x gehad met metro 2033 (redux) op mijn ps4. het geluid viel ook eventjes weg. duidelijk een software probleem van de tv zelf dus.

[ Voor 4% gewijzigd door Farabi op 13-11-2018 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Nooit gehad op combi A1 en PS4 Pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
Hier toch ook regelmatig, maar heeft duidelijk ook te maken met hoe lang je speelt. Duurt toch altijd wel een uur of 2 eer het ineens verschijnt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paragon
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06:26
Hier ook via m'n pc op 4K.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18-09 10:58

Oekol

waka waka hey hey

Ik heb die infobar ook nog steeds in beeld met gamen op de ps4. Sinds de laatste update is het wel minder heb ik het idee.

Helaas de laatste tijd weer last van blokkerig beeld. LNA staat uit maar heb 't idee als ik zenders opnieuw zoek dat die standaard aan gaat. Dacht dat ik een keer gelezen had dat je er iets tussen kan hangen.. Dit topic dus maar eens uitspitten weer

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

• Lejavh
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 18-09 15:16
Ik heb sinds kort met mij 49XE9005 dat deze soms niet opgestart kan worden vanuit stand-by. Ik moet dan echt de stekker uit het stopcontact halen en pas dan start de televisie weer op. Iemand hier ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18-09 10:58

Oekol

waka waka hey hey

Lejavh schreef op donderdag 15 november 2018 @ 22:15:
Ik heb sinds kort met mij 49XE9005 dat deze soms niet opgestart kan worden vanuit stand-by. Ik moet dan echt de stekker uit het stopcontact halen en pas dan start de televisie weer op. Iemand hier ook last van?
Heb ik 1x eerder gehad met mijn 65XE9305. Geen idee waar het aan ligt..

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
Waarmee reinigen jullie eigenlijk de glasplaat van jullie XE93 (of XE90, of XF90, etc...) ?
Ik heb eigenlijk altijd al mijn schermen (TVs, monitors, iPads...) gereinigd met Instanet ruitenkuis. Overal lees je dat dat niet mag maar echt nog nooit problemen mee gehad en altijd perfect proper scherm.

Nu, met mijjn XE93 durf ik dit nog niet zo goed te doen. Dus kuiste ik gisteren met een doekje bevochtigd met gedemineraliseerd water. Ziet er prima uit, tot de zon op het scherm schijnt en ineens zie je gewoon een massa vlekken. Sowieso ziet het scherm er dan heel vettig uit, precies of er een bepaalde film op het scherm ligt. Ik herinner me dat dat al zo was van in het begin, maar blijkbaar is zelfs gewoon met een vochtige doek geen goed idee, maar ik zie eigenlijk zelfs geen alternatieven. Voorlopig laat ik het wel zo, want is echt maar allleen met fel zonlicht in het scherm dat je ziet hoe belabberd het er nu uitziet, en gelukkig gebeurt dat ook niet zo vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivan4you
  • Laatst online: 10-09 16:01
@Twixie Ik heb mijn Xe9005 altijd al met een droge doek gereinigd.Mijn kuisvrouw er goed op attent gemaakt dat er geen druppel nat mag op komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
Ivan4you schreef op zondag 18 november 2018 @ 19:16:
@Twixie Ik heb mijn Xe9005 altijd al met een droge doek gereinigd.Mijn kuisvrouw er goed op attent gemaakt dat er geen druppel nat mag op komen.
Dat kan je toch niet blijven volhouden? Er komt altijd wel vuil op dat niet droog op te kuisen valt, al is het maar vliegenpoep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elazz
Leoon. schreef op woensdag 14 november 2018 @ 18:54:
Ik heb die infobar ook nog steeds in beeld met gamen op de ps4. Sinds de laatste update is het wel minder heb ik het idee.

Helaas de laatste tijd weer last van blokkerig beeld. LNA staat uit maar heb 't idee als ik zenders opnieuw zoek dat die standaard aan gaat. Dacht dat ik een keer gelezen had dat je er iets tussen kan hangen.. Dit topic dus maar eens uitspitten weer
Ik heb mijn ps4 pro met hdmi 2.0 naar receiver en een hdmi 2.1 kabel van receiver naar tv. Balk sindsdien niet meer gezien. Niet dat ik weet of dat er iets mee te maken heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Ik heb een 2018 model (xf9005) en het viel me op dat netflix hier automatisch beeld instellingen per serie/film mee stuurt.

Alleen bij hdr materiaal, bv Ozark ziet het er niet uit, donker en grauw.
Heb het vergeleken met mn ipad en laptop ernaast, die beide geen hdr hebben.

Meer mensen die dit is opgevallen? Je kan het helaas niet veranderen omdat het dus automatisch is mee gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louw Post
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19:02

Louw Post

Cerenas

Hier hetzelfde probleem met een Sony KD-55XE9005, Yamaha RX-V681 (receiver) & Xbox One X en voorheen ook met de One S. Geen idee waar het vandaan komt, meestal niet erg vervelend, maar soms blokkeert het toch mijn zicht in-game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
d-russo schreef op maandag 19 november 2018 @ 07:06:
Ik heb een 2018 model (xf9005) en het viel me op dat netflix hier automatisch beeld instellingen per serie/film mee stuurt.
Heb je het over Dolby Vision of over andere instellingen ? Dolby Vision (HDR) content krijgt inderdaad meta-data mee in de content, zodat elke TV de juiste tone-mapping (i.e. mappen van de content kleuren naar de kleuren die de display kan weergeven) kan doen. Echter ben ik vrij zeker dat een TV zelf daar niets van zal tonen in de instellingen.
Vraag me dus wel af, waar jij dit gezien hebt.
Wat wél is, maar dat heeft niets met Netflix te maken, is dat de Sony XE, XF, etc... aparte beeldinstellingen hebben voor SDR en HDR content. Bij Netflix wordt dat dus SDR en Dolby Vision, en je kan je Dolby Vision helemaal anders instellen dan gewone SDR. Maar hetzelfde geldt evenzeer voor HDMI bronnen, bvb bij een PS4 kan je ook SDR en HDR compleet verschillende instellen.
d-russo schreef op maandag 19 november 2018 @ 07:06:
Alleen bij hdr materiaal, bv Ozark ziet het er niet uit, donker en grauw.
Heb het vergeleken met mn ipad en laptop ernaast, die beide geen hdr hebben.
Ozark is ook gewoon een heel donkere serie. Google gewoon eens op 'Ozark dark' en je vindt er genoeg over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr86
  • Niet online
Twixie schreef op maandag 19 november 2018 @ 09:13:
[...]

Heb je het over Dolby Vision of over andere instellingen ? Dolby Vision (HDR) content krijgt inderdaad meta-data mee in de content, zodat elke TV de juiste tone-mapping (i.e. mappen van de content kleuren naar de kleuren die de display kan weergeven) kan doen. Echter ben ik vrij zeker dat een TV zelf daar niets van zal tonen in de instellingen.
Vraag me dus wel af, waar jij dit gezien hebt.
Wat wél is, maar dat heeft niets met Netflix te maken, is dat de Sony XE, XF, etc... aparte beeldinstellingen hebben voor SDR en HDR content. Bij Netflix wordt dat dus SDR en Dolby Vision, en je kan je Dolby Vision helemaal anders instellen dan gewone SDR. Maar hetzelfde geldt evenzeer voor HDMI bronnen, bvb bij een PS4 kan je ook SDR en HDR compleet verschillende instellen.

[...]

Ozark is ook gewoon een heel donkere serie. Google gewoon eens op 'Ozark dark' en je vindt er genoeg over.
Als je een serie kijkt bv eentje met HDR en dan naar de beeldinstellingen gaat, dan staat Dolby Vison automatisch aan, dit kan je ook niet aanpassen. Dit is per serie anders, dus bij een willekeurige serie die geen HDR is kan je de beeldinstellingen gewoon aanpassen naar warm, koud, custom, home en pro.

Ozark is inderdaad erg donker, maar heb mn ipad er naast gehouden met de zelfe scene en daar ziet het er gewoon veel beter uit, ook donker, maar niet zo uitgewassen als op de sony tv.

Zelfde geld voor de serie, salt fat acid heat. Dit is allemaal buiten in de zon opgenomenn in HDR, maar ziet er ook gewoon dof en donkerder uit dan op mn ipad of laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
d-russo schreef op maandag 19 november 2018 @ 10:26:
[...]
Als je een serie kijkt bv eentje met HDR en dan naar de beeldinstellingen gaat, dan staat Dolby Vison automatisch aan, dit kan je ook niet aanpassen.
Dat is dus wat ik bedoelde. Content wordt aangeboden in SDR of in HDR. Sinds een van de laatste Sony updates is dat voor Netflix dan specifiek in Dolby Vision formaat (een van de HDR standaarden).
Je kan op eenzelfde bron (HDMI poort, maar dus ook apps) dus verschillende settings toepassen voor SDR en HDR. Echter de enige manier om dat te 'triggeren' is dus om respectievelijk SDR en HDR content af te spelen. Als je dan naar Picture Mode gaat, zie je niet alleen de naam van de bron (HDMI, apps, ...) maar ook of het al dan niet HDR/DV is, zodat je weet of je de SDR settings of de HDR settings aan het aanpassen bent.
Dit heeft niets met Netflix te maken. Speel je HDR af via een HDMI bron (bvb PS4, UHD BluRay speler,...) ga je net hetzelfde hebben, behalve dat er dan wellicht HDR zal staan in plaats van Dolby Vision als de bron geen DV is maar bvb HDR10 of HLG.

NB: je hebt ook nog de Auto Picture Mode. Als je daar 'Auto (24p Sync)' gebruikt, is het volgens mij zelfs in theorie mogelijk om 6 verschillende sets van settings te hebben op 1 enkele HDMI input. Ik heb momenteel zelf al 4 sets settings voor mijn PS4 :
  • Game (automatisch getriggerd bij games)
  • Game (automatisch getriggerd bij games) met HDR
  • . EDIT: bij eenzelfde mode voor SDR en HDR ga je alleen Brightness en Xtended Dynamic Range onafhankelijk van elkaar kunnen wijzigen. De andere settings zijn geshared.
  • Cinema Home (automatisch getriggerd met 24p materiaal, i.e. BluRays)
  • Cinema Pro (zelf te kiezen) voor alle overigen content, in mijn geval vooral DVD
EDIT: ik besef net dat Dolby Vision inderdaad nog een specialeke is, in de zin dat het een Picture Mode is die vanzelf toegepast wordt als de bron Dolby Vision is. Maar de settings binnen de Dolby Vision picture mode zijn wel nog volledig aan te passen.
Hoe bedoel je ? Een serie is ofwel in SDR ofwel in HDR. Als je in Ozark je helderheid hoger zet omdat je het te donker vindt, dan gaat de helderheid ook zo hoog zijn in een andere Dolby Vision titel.

[ Voor 8% gewijzigd door Twixie op 19-11-2018 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr86
  • Niet online
Twixie schreef op maandag 19 november 2018 @ 10:59:

Hoe bedoel je ? Een serie is ofwel in SDR ofwel in HDR. Als je in Ozark je helderheid hoger zet omdat je het te donker vindt, dan gaat de helderheid ook zo hoog zijn in een andere Dolby Vision titel.
Ik bedoel dus eigenijk dat het er op mijn ipad beter uit ziet in SDR dan op mn tv in HDR, omdat het daar vlak en donker is. ookal zet ik de instellingen lichter in het advanced menu, het blijft gewoon vlak.

online staan er ook meer klachten over zie ik net.
https://community.sony.co...tflix/td-p/2306850/page/3
https://www.reddit.com/r/...ony_x900e_looks_horrible/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
ik heb nog geen dolby vision materiaal afgespeeld op mijn tv. krijg je een logotje van dolby vision te zien in het beeldmenu als je het afspeelt ? of gewoon een HDR logo ?

kan je bij video opties dan ook kiezen tussen hdr10,dolby vision en hlg ?

[ Voor 18% gewijzigd door Farabi op 19-11-2018 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
Hamazaki schreef op maandag 19 november 2018 @ 11:09:
ik heb nog geen dolby vision materiaal afgespeeld op mijn tv. krijg je een logotje van dolby vision te zien in het beeldmenu als je het afspeelt ? of gewoon een HDR logo ?
Volgens mij kan je momenteel alleen Dolby Vision content afspelen via de Netflix app. Heb zelf geen externe UHD BluRay speler, en weet ook niet of er al DV disks zijn.
Maar inderdaad bij het afspelen in Netflix, krijg je in het begin even rechtsboven het DV logo te zien. Vroeger kreeg je overigens niets te zien, als ik het me goed herinner, en moest je naar Picture Mode gaan om te confirmeren dat je inderdaad naar HDR aan het kijken was. Dat logo is volgens mij overigens zelfs gewoon de Netflix app die dat doet, niet de TV zelf.

EDIT: je vraag niet goed gelezen. In het beeld menu (Picture Mode) is het inderdaad zeer zeker te zien, want met DV materiaal switcht de TV vanzelf naar de Dolby Vision picture mode, en die kan je ook niet wijzigen naar bvb Cinema Pro of zo. Moet eens checken, maar ik denk dat je ook nog altijd naast je input-label de naam HDR ziet staan in het Picture Mode menu.

[ Voor 18% gewijzigd door Twixie op 19-11-2018 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
Ik zie vooral klachten over specifieke content, en dat het dus aan Netflix zou liggen (verkeerde meta-data ?).
Ik heb zelf naar Marco Polo gekeken en dat zag er adembenemend uit.

Wat m.i. echter belangrijk is, is dat je Brightness op Max moet zetten voor HDR. Bij HDR content wordt immers de dynamic range verhoogd, door vooral aan de bovenkant nog fellere content toe te laten voor zogenaamde specular highlights.

Het is wellicht beter begrijpbaar waarom aan de hand van wat fictieve getallekes. En caveat: ik ben absoluut geen expert, en de realiteit zit veel complexer in elkaar, maar dit is gewoon ter illustratie.
SDR content heeft normaal 8 bit kleurendiepte, dus stel zwart = 0 en wit = 255. Als je HDR TV 1000 nits aan kan, dan zal wit dus met een oogverblindende 1000 nits getoond worden als je Brightness op Max zet. Een waarde van 128 zal ook nog met 500 nits getoond worden. Kortom, met Brightness op Max zal het beeld wellicht gewoon veel te fel zijn, dus je zet het lager zodat bvb wit getoond wordt met 200 nits, en alles dus ook 5x minder fel wordt.
HDR content heeft normaal 10bit of meer kleurendiepte. Het felste wit is dan 1023. Het is echter voor een groot deel ook de dynamic range die vergroot wordt, en dan vooral aan de heldere kant voor de zogenaamde highlights. Een helderheid van 128 in SDR zal dus ongeveer 128 blijven in HDR. Het is voor de hoge waarden (i.e. wit) dat er nog veel meer 'headroom' is in HDR.
In HDR is die 128 echter 1/8 van de max. helderheid, versus 1/2 bij SDR. Als je dus in HDR dezelfde Brightness instelt als in SDR, dan zullen de 'normale' kleuren ook veel donkerder zijn dan in SDR. Bovendien gaan de highlights, zo typisch voor HDR, eigenlijk maar de helderheid hebben van je wit in SDR, en mis je dus sowieso de HDR mogelijkheden van de TV.
Oh ja, ik denk dat in het geval van Sony je ook nog Xtended Dynamic Range op Max/High moet zetten voor HDR, want die werkt samen met Brightness, denk ik.

Hier nog een grafiek die ik ergens vond die het ook mooi illustreert.
Afbeeldingslocatie: https://www.lightillusion.com/img_li/hdr_range.png

Ik moet zelf nog eens zien, concreet voor mijn TV, welke Brightness voor SDR ongeveer overeenkomt met Max Brightness voor HDR. Momenteel staat mijn SDR Brightness op 20 en dat is in een verduisterde ruimte eigenlijk nog vrij fel, en feller dan HDR.
Hoe testen? Wel, ik moet een HDR titel vinden op Netflix, die ik zelf ook in SDR kan afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr86
  • Niet online
Twixie schreef op maandag 19 november 2018 @ 11:44:
[...]

Ik moet zelf nog eens zien, concreet voor mijn TV, welke Brightness voor SDR ongeveer overeenkomt met Max Brightness voor HDR. Momenteel staat mijn SDR Brightness op 20 en dat is in een verduisterde ruimte eigenlijk nog vrij fel, en feller dan HDR.
Hoe testen? Wel, ik moet een HDR titel vinden op Netflix, die ik zelf ook in SDR kan afspelen.
Zal eens kijken of de brightness ook op max staat, volgens mij niet, maar netflix stuurt zelf de optimale metadata mee, dus dat zou meteen al goed moeten zijn.

Ozark is in iedergeval HDR en SDR op bv een ipad.
Hamazaki schreef op maandag 19 november 2018 @ 11:09:

kan je bij video opties dan ook kiezen tussen hdr10,dolby vision en hlg ?
Bij netflix staat het er in het beeld menu (ik heb overigens een 2018 model, dus geen idee of dat met 2017 ook zo is)
ipv custom staat er dan dacht ik Dolby Vison in het grijs (wit is als je m kan veranderen)
Afbeeldingslocatie: https://i.rtings.com/images/reviews/tv/sony/x900f/x900f-config-4-medium.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Twixie
d-russo schreef op maandag 19 november 2018 @ 12:11:
[...]
Zal eens kijken of de brightness ook op max staat, volgens mij niet, maar netflix stuurt zelf de optimale metadata mee, dus dat zou meteen al goed moeten zijn.
Ozark is in iedergeval HDR en SDR op bv een ipad.
Nogmaals, de info die een Dolby Vision bron doorstuurt is enkel om te helpen met het tone-mappen. Als jij je helderheid op minder dan Max zet, dan zal de metadata daar niets aan veranderen. Voor mij is het dus duidelijk dat daar je probleem zit. Zet gewoon in HDR de Brightness en Xtended Dynamic Range op Max (en Light Sensor uit) en je zal zien dat het er gewoon prima uit ziet, zeker in een verduisterde ruimte.
In een zon-overgoten ruimte zal het er natuurlijk nog altijd wat donker eruit zien, maar daar is helaas niets aan te veranderen omdat je de extra helderheid nodig hebt voor HDR.
d-russo schreef op maandag 19 november 2018 @ 12:11:

ipv custom staat er dan dacht ik Dolby Vison in het grijs (wit is als je m kan veranderen)
[Afbeelding]
Klopt. HDR herken je sowieso doordat er een HDR label staat rechts van de inputnaam (dus hier rechts van HDMI 2). In het geval van Dolby Vision echter komt er nog bij dat de TV automatisch Picture Mode "Dolby Vision" selecteert en je die ook niet kan wijzigen. Bij andere HDR input (bvb een PS4 HDR game) kan dat bvb wel (mijn games gebruiken gewoon "Game" Picture mode, zelfs in HDR).

Ik besef nu trouwens dat ik hierboven iets foutief schreef. Voor dezelfde Picture Mode zijn er slechts een paar parameters instelbaar tussen SDR en HDR, en dus zeker niet alle zoals ik hierboven schreef. Die parameters zijn : Light Sensor, Brightness en XTended Dynamic range. Bemerk dat dat juist nét die parameters zijn die enorm belangrijk zijn voor HDR. Dus als ik in zowel SDR als HDR games Picture Mode "Game" kies, en ik verander bvb Color Temperature in een HDR game, dan zal ik bij een SDR game diezelfde Color Temperature terugzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr86
  • Niet online
Twixie schreef op maandag 19 november 2018 @ 12:59:
[...]

Nogmaals, de info die een Dolby Vision bron doorstuurt is enkel om te helpen met het tone-mappen. Als jij je helderheid op minder dan Max zet, dan zal de metadata daar niets aan veranderen. Voor mij is het dus duidelijk dat daar je probleem zit. Zet gewoon in HDR de Brightness en Xtended Dynamic Range op Max (en Light Sensor uit) en je zal zien dat het er gewoon prima uit ziet, zeker in een verduisterde ruimte.
In een zon-overgoten ruimte zal het er natuurlijk nog altijd wat donker eruit zien, maar daar is helaas niets aan te veranderen omdat je de extra helderheid nodig hebt voor HDR.

[...]

Klopt. HDR herken je sowieso doordat er een HDR label staat rechts van de inputnaam (dus hier rechts van HDMI 2). In het geval van Dolby Vision echter komt er nog bij dat de TV automatisch Picture Mode "Dolby Vision" selecteert en je die ook niet kan wijzigen. Bij andere HDR input (bvb een PS4 HDR game) kan dat bvb wel (mijn games gebruiken gewoon "Game" Picture mode, zelfs in HDR).

Ik besef nu trouwens dat ik hierboven iets foutief schreef. Voor dezelfde Picture Mode zijn er slechts een paar parameters instelbaar tussen SDR en HDR, en dus zeker niet alle zoals ik hierboven schreef. Die parameters zijn : Light Sensor, Brightness en XTended Dynamic range. Bemerk dat dat juist nét die parameters zijn die enorm belangrijk zijn voor HDR. Dus als ik in zowel SDR als HDR games Picture Mode "Game" kies, en ik verander bvb Color Temperature in een HDR game, dan zal ik bij een SDR game diezelfde Color Temperature terugzien.
Zal het vanavond even proberen, laat het weten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Zet gewoon in HDR de Brightness en Xtended Dynamic Range op Max (en Light Sensor uit)
Lightsensor kan je sowieso niet aanzetten op HDR. die staat altijd uit.

[ Voor 23% gewijzigd door Farabi op 20-11-2018 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
Hamazaki schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 11:03:
Lightsensor kan je sowieso niet aanzetten op HDR trouwens. die staat altijd uit.
Klopt, was ik even vergeten. Er zitten ook wel wat bugs in. Bvb in Auto Picture Mode is die setting ook disabled, maar werkt hij wel. Wil je dus die setting veranderen, moet je eerst Auto Picture Mode uit zetten en dan de setting veranderen en dan weer Auto Picture Mode aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
kunnen jullie die ondertiteling aanpassen trouwens via het menu van de tv ? ik krijg nog steeds een zwarte balk op de achtergrond met ondertitels die ik zelf toevoeg. (ik had de vraag tijdje geleden ook al gepost)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sahi_NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-09 15:18
Hamazaki schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 11:07:
kunnen jullie die ondertiteling aanpassen trouwens via het menu van de tv ? ik krijg nog steeds een zwarte balk op de achtergrond met ondertitels die ik zelf toevoeg. (ik had de vraag tijdje geleden ook al gepost)
Dat lijkt mij per programma aan te passen, dus ligt er even met welk programma je de video kijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr86
  • Niet online
Nog even naar de settings gekeken, met alles op max ziet het er inderdaad qua contrast wel beter uit, naar mijn mening nog steeds iets donderder dan op mn ipad.

Het enige probleem hierbij is dat met bv ondertitels het halve beeld meteen opgelicht wordt, zie de fotos hieronder, boven voordat de ondertitel in beeld komt en onder het zelfde shot met ondertitels.

Dit is echt ontzettend storend, als ik de local diming op low of medium zet blijft dit het zelfde, als ik m helemaal uit zet is dit weg, maar dan ziet het beeld er dus een stuk doffer en lichter uit.

Is dit bij jullie herkenbaar?
Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/gF4S5V/Zonder-sub.jpg
Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/hDr75V/Met-sub.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
Ja, maar bij mij betert het wel naarmate ik Local Dimming lager zet. Probleem is dat dan Clouding de kop op steekt.

[ Voor 28% gewijzigd door Twixie op 20-11-2018 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr86
  • Niet online
Twixie schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 22:05:
[...]

Ja, maar bij mij betert het wel naarmate ik Local Dimming lager zet. Probleem is dat dan Clouding de kop op steekt.
Voor jou niet storend dan? Heb overigens het idee dat het erger is bij hdr materiaal dan bij sdr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
d-russo schreef op woensdag 21 november 2018 @ 09:25:
[...]
Voor jou niet storend dan? Heb overigens het idee dat het erger is bij hdr materiaal dan bij sdr.
Soms wel storend ja en nog altijd het grootste nadeel van LCD t.o.v. OLED.
Tenzij je bij HDR Brightness op Max zet, zal het probleem bij HDR inderdaad groter zijn omdat daar de helderheid ook hoger kan door het hogere contrast dat HDR toelaat.
Wat ook wel help is bias lighting, dat in deze thread ook al ruim besproken geweest is. Gewoon even zoekfunctie gebruiken dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr86
  • Niet online
Twixie schreef op woensdag 21 november 2018 @ 11:08:
[...]

Soms wel storend ja en nog altijd het grootste nadeel van LCD t.o.v. OLED.
Tenzij je bij HDR Brightness op Max zet, zal het probleem bij HDR inderdaad groter zijn omdat daar de helderheid ook hoger kan door het hogere contrast dat HDR toelaat.
Wat ook wel help is bias lighting, dat in deze thread ook al ruim besproken geweest is. Gewoon even zoekfunctie gebruiken dus.
zal eens checken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Sahi_NL schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 17:27:
[...]

Dat lijkt mij per programma aan te passen, dus ligt er even met welk programma je de video kijkt.
Ik speel bestanden af met de app ‘video’. Ik
Krijg het niet voor elkaar om die lelijke zwarte balk te verwijderen.

Kan iemand hier uitproberen om aangepaste subtitles zonder zwarte balk in de achtergrond te weergeven ? Welke custom ondertiteling-front ik ook kies, de tv pakt niets. Menu>toegangkelijkheid>ondertiteling.

[ Voor 4% gewijzigd door Farabi op 21-11-2018 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
ik was gisteren god of war 3 remastered aan het spelen op mijn XE93 en het leek wel een totale andere ervaring. wat ziet het er anders uit op deze tv. doet de tv upscalen naar 4K ofzo ? iets met extreme chip ? ik heb alle beeldopties standaard uit. op mijn vorige 4K tv zag dit er heel anders uit.

[ Voor 5% gewijzigd door Farabi op 23-11-2018 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Hamazaki schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 09:42:
ik was gisteren god of war 3 remastered spelen op mijn XE93 en het leek wel een totale andere ervaring. wat ziet het er anders uit op deze tv. doet de tv upscalen naar 4K ofzo ? iets met extreme chip ? ik heb alle beeldopties standaard uit. op mijn vorige 4K tv zag dit er heel anders uit.
(Goed) Upscalen sowieso vandaar de hogere input lag ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
apis29 schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 09:52:
[...]

(Goed) Upscalen sowieso vandaar de hogere input lag ...
Ik las op een paar forums dat de beeldinstelling 'gebruiker' mooier is dan 'spel' ondanks de hogere inputlag. klopt dit verhaaltje ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
Hamazaki schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 09:42:
doet de tv upscalen naar 4K ofzo ? iets met extreme chip ? ik heb alle beeldopties standaard uit. op mijn vorige 4K tv zag dit er heel anders uit.
Erm, elke 4K TV doet upscaling van lagere resoluties, ook je vorige TV. Anders zou je je beeld maar in een klein rechthoekje zien zijn. Die upscaling kan inderdaad wel serieus verschillen van TV tot TV.

Heb je echter de PS4 gewoon of Pro ? De Pro doet immers sowieso zelf de upscaling naar 4K. Eender wat je speelt, de TV zal aangeven dat het signaal 3840x2160 is. Dus de TV zal zelf helemaal geen upscaling doen. Ik vind dat overigens wel jammer want zo kan je dus helemaal geen gebruik maken van de upscaling van de TV zelf. Dit gaat zelfs niet eens met DVDs of BluRays, ook die worden door de PS4 zelf geüpscaled naar 4K.
Hamazaki schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 10:25:
[...]
Ik las op een paar forums dat de beeldinstelling 'gebruiker' mooier is dan 'spel' ondanks de hogere inputlag. klopt dit verhaaltje ?
Hoezo 'ondanks' ? Het is nogal logisch dat als er beeldverbetering toegepast wordt, dat de input lag hoger wordt. Dus ja, wellicht zal het beeld wel wat beter zijn. Hangt er ook maar van af wat je mooi vindt en waar je gevoelig aan bent.
Maar Game mode disablet sowieso een aantal zaken, waaronder bvb Motionflow. Ik heb hier tijdje geleden eens gepost over mijn ervaringen met The Witness, waar je 4K in 30Hz kan forceren en vergelijken met 1440p in 60Hz. In 30Hz heb ik dan eens Motionflow aan of afgezet. Als je rondkijkt ziet het er inderdaad veel vloeiender uit dan zonder Motionflow, maar de keerzijde is dat je ook serieus wat artefacts ziet hier en daar en dat vind ik een pak storender.
Op dit moment game ik dus ook gewoon weer in Game mode. Een voordeel is dat er minder parameters zijn om over te twijfelen :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Twixie schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 11:29:
[...]

Erm, elke 4K TV doet upscaling van lagere resoluties, ook je vorige TV. Anders zou je je beeld maar in een klein rechthoekje zien zijn. Die upscaling kan inderdaad wel serieus verschillen van TV tot TV.

Heb je echter de PS4 gewoon of Pro ? De Pro doet immers sowieso zelf de upscaling naar 4K. Eender wat je speelt, de TV zal aangeven dat het signaal 3840x2160 is. Dus de TV zal zelf helemaal geen upscaling doen. Ik vind dat overigens wel jammer want zo kan je dus helemaal geen gebruik maken van de upscaling van de TV zelf. Dit gaat zelfs niet eens met DVDs of BluRays, ook die worden door de PS4 zelf geüpscaled naar 4K.

[...]

Hoezo 'ondanks' ? Het is nogal logisch dat als er beeldverbetering toegepast wordt, dat de input lag hoger wordt. Dus ja, wellicht zal het beeld wel wat beter zijn. Hangt er ook maar van af wat je mooi vindt en waar je gevoelig aan bent.
Maar Game mode disablet sowieso een aantal zaken, waaronder bvb Motionflow. Ik heb hier tijdje geleden eens gepost over mijn ervaringen met The Witness, waar je 4K in 30Hz kan forceren en vergelijken met 1440p in 60Hz. In 30Hz heb ik dan eens Motionflow aan of afgezet. Als je rondkijkt ziet het er inderdaad veel vloeiender uit dan zonder Motionflow, maar de keerzijde is dat je ook serieus wat artefacts ziet hier en daar en dat vind ik een pak storender.
Op dit moment game ik dus ook gewoon weer in Game mode. Een voordeel is dat er minder parameters zijn om over te twijfelen :D.
Ik heb een Pro. Bij mijn vorige tv's was de 'spel-beeldinstelling' altijd lelijker, de kleuren waren doffer. bij deze kan ik het niet direct vergelijken omdat de instelling 'gebruiker' en 'spel' niet direct onder elkaar staan in het menu. Naar mijn gevoel zijn ze hetzelfde. maar door mijn ervaring van de vorige tv's neig ik naar de 'gebruiker' instelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
Hamazaki schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 11:41:
[...]Naar mijn gevoel zijn ze hetzelfde. maar door mijn ervaring van de vorige tv's neig ik naar de 'gebruiker' instelling.
Dat lijkt me toch wel een bizarre redenering. Omdat Game mode op je vorige TV er minder uit zag, wil je nu Game mode niet gebruiken zelfs al zie je geen verschil met Custom ? Mja, whatever makes you feel good, zeker ? :) De lag zal wel een pak hoger zijn in Custom...

Ik zou ook oppassen met wat ik online lees of kijk. Zo heb je Mister 4K op YouTube die beweert dat je Sharpness op 0 moet zetten omdat je geen artificiële sharpening wil toevoegen. Hij lijkt compleet niet te beseffen dat dat juist de value 50 is... 0 doet artficiële softening en kan je zéér goed zijn (tip: Netflix heeft ook 4K test patterns). Of Quantum Apotheosis, nog zo een pipo die zich op meest arogante wijze expert waant maar met vaak bedenkelijke tips komt.

Vertrouw gewoon op je ogen, en kies wat jij het mooist vindt (zelfs als dat dan met superfelle kleuren zijn waar elke cinefiel van huivert) :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Twixie schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 11:50:
[...]Dat lijkt me toch wel een bizarre redenering. Omdat Game mode op je vorige TV er minder uit zag, wil je nu Game mode niet gebruiken zelfs al zie je geen verschil met Custom ?
zo bizar is dat niet. het was geen 1 tv, maar meerdere. de beeldinstelling 'spel' en 'pc' zagen er altijd lelijker uit dan de rest, maar dat wil ook niet per definitie zeggen dat het op deze tv ook moet zijn. de gebruikers van dezelfde tv zeggen dat 'gebruiker' mooier dan 'spel' eruit ziet zonder inputlag issues. ik ben nog aan het twijfelen, tijd zal het leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
Hamazaki schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 11:55:
[...]
de gebruikers van dezelfde tv zeggen dat 'gebruiker' mooier dan 'spel' eruit ziet zonder inputlag issues. ik ben nog aan het twijfelen, tijd zal het leren.
Lag issues zal een persoonlijk ding zijn. Ik heb ook nog nooit problemen met lag gemerkt, maar speel wellicht ook niet het type games waar het op 10ms aankomt. Feit is wel dat lag groter is in Custom dan in Game, net zoals lag ook groter is met 1080p input dan met 4K input (gemeten door rtings en HDTVtest).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Ik heb een 5.1 HT set maar bij de info balk krijg ik telkens onder de resolutie ‘stereo’ te zien. Ik heb mijn speakers op extern gezet. Krijg ik eigenlijk dan wel origineel 5.1 door? Of wordt er iets anders mee bedoeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Niet online
Het verschil tussen stereo en 5.1 hoor je toch wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Sanction schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 20:59:
Het verschil tussen stereo en 5.1 hoor je toch wel?
Ik hoor duidelijk 5.1, maar ik snap niet waarom er op de infobalk ‘stereo’ staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
Hamazaki schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 23:27:
[...]
Ik hoor duidelijk 5.1, maar ik snap niet waarom er op de infobalk ‘stereo’ staat.
Die infobalk kan ook A of B tonen. Heb die eens per ongeluk op A gehad. Blijkbaar heeft dat te maken met multi-language content waar 2 talen in respectievelijk het linker en rechter audio kanaal verstuurd worden (ik herinner me van heel lang geleden dat Eurosport zo uitzond). Ik ben overigens al vergeten hoe je die tussen Stereo, A en B togglet.
Hoedanook lijkt het dus niets te maken hebben met mogelijke surround kanalen in het input-signaal. Ik vind zelf ook wel dat die info-balk wel wat meer details had mogen tonen. Zo zie je bvb ook de refresh rate niet. En 4K wordt getoond als 3840x2160 maar 720p wordt bvb aangegeven als 720p. Lekker inconsistent allemaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Twixie schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 09:10:
[...]

Die infobalk kan ook A of B tonen. Heb die eens per ongeluk op A gehad. Blijkbaar heeft dat te maken met multi-language content waar 2 talen in respectievelijk het linker en rechter audio kanaal verstuurd worden (ik herinner me van heel lang geleden dat Eurosport zo uitzond). Ik ben overigens al vergeten hoe je die tussen Stereo, A en B togglet.
Hoedanook lijkt het dus niets te maken hebben met mogelijke surround kanalen in het input-signaal. Ik vind zelf ook wel dat die info-balk wel wat meer details had mogen tonen. Zo zie je bvb ook de refresh rate niet. En 4K wordt getoond als 3840x2160 maar 720p wordt bvb aangegeven als 720p. Lekker inconsistent allemaal.
Ik heb mijn geluid voor het eerst goed ingesteld op mijn ps4 pro door bitstream te selecteren en nu kreeg ik opeens wel de juiste informatie in het balk: dts surround.

Dus het is niet allemaal zo random als het lijkt. Wat een geluid trouwens nadat ik het heb ingesteld...na elke schot hoor ik de subwoofer meedoen. Wat stom van me al die tijd 8)7

[ Voor 7% gewijzigd door Farabi op 24-11-2018 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
Hamazaki schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 16:16:
[...]
Ik heb mijn geluid voor het eerst goed ingesteld op mijn ps4 pro door bitstream te selecteren en nu kreeg ik opeens wel de juiste informatie in het balk: dts surround.
Ha interessant om te weten. Wel grappig dat je dus dacht altijd al in surround te spelen maar blijkbaar was het gewoon stereo ? Duidt je receiver/HT dan ook niet aan of je DTS, Dolby, etc... hebt ? Want daar zie je het normaal ook direct aan.
BTW, wou het al eerder vragen maar leek te evident, maar toch voor alle zekerheid: je hebt toch ook je TV ingesteld dat hij op HDMI2+3 'enhanced' signalen accepteert ? Ik ken de naam van de setting niet uit het hoofd, maar is nodig om 60Hz support te hebben in 4K/HDR. De PS4 Pro komt overigens ook wel waarschuwen dat je TV meer aan kan (is me totaal een raadsel waarom dat by default uit staat en de PS4 dan bovendien dat ook nog detecteert).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Twixie schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 16:57:
[...]

Ha interessant om te weten. Wel grappig dat je dus dacht altijd al in surround te spelen maar blijkbaar was het gewoon stereo ? Duidt je receiver/HT dan ook niet aan of je DTS, Dolby, etc... hebt ? Want daar zie je het normaal ook direct aan.
BTW, wou het al eerder vragen maar leek te evident, maar toch voor alle zekerheid: je hebt toch ook je TV ingesteld dat hij op HDMI2+3 'enhanced' signalen accepteert ? Ik ken de naam van de setting niet uit het hoofd, maar is nodig om 60Hz support te hebben in 4K/HDR. De PS4 Pro komt overigens ook wel waarschuwen dat je TV meer aan kan (is me totaal een raadsel waarom dat by default uit staat en de PS4 dan bovendien dat ook nog detecteert).
Ja, hij zit in hdmi 2. Mijn HT geeft niet weer wat er afgespeelt wordt inderdaad. Ik kreeg dus al die tijd geforceerd 5.1 door mijn speakers ipv origineel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
Ja, maar je moet ook nog ergens in de instellingen onder HDMI kiezen voor 'enhanced HDMI' of zoiets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Twixie schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 20:54:
[...]

Ja, maar je moet ook nog ergens in de instellingen onder HDMI kiezen voor 'enhanced HDMI' of zoiets.
Klopt, was eerste werk toen ik de tv kocht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Nu online
Ik heb het idee dat mijn XE9305 overleden is, soort van. Mijn vrouw was vanmiddag tv aan het kijken en vertelde dat de tv opeens uit ging. Ik heb net gekeken en de back light brand wel, maar hij laat niet de content zien laat maar zeggen. Dus gewoon zwart beeld met de backlight aan. Ik kan willekeurig op knoppen drukken en hij reageert daar ook op, maar hij blijft zwart. Ik heb hem herstart door tien seconden de uit/aan knop in te houden, maar dat doet ook niks. Stroom eraf heeft ook niks gedaan. Ik heb vast een reparatieverzoek gedaan bij Coolblue, maar hebben jullie nog dingen die ik kan proberen? Zou wel zonde zijn, want ik heb hem net een half jaar.

[ Voor 4% gewijzigd door vinom op 27-11-2018 18:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AmbroosV
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18-09 16:22
Android 8 komt eraan!

Volgende modellen: A1, XE94/93/90/85/80, XD80/75/70, ZD9. Intern platform ATV2. Komt er zeker ook voor ATV3 (de 2018-modellen). ATV1 (2015 etc) lijkt unlikely.

https://www.sony.com/elec...r-65z9d/articles/00203663

- nieuw homescreen (een major UI update voor een TV komt zelden voor, best vet)
- iets minder bloatware
- VP9 met HDR (goed voor YouTube en Google Play in 4K HDR)
- ...

Releasedatum is onbekend, maar meestal posten ze dit soort guides een paar weken tot een maand op voorhand. Kan zijn dat US de update vroeger krijgt dan EU zoals dat voor Android 7 en de Dolby Vision updates was.

[ Voor 55% gewijzigd door AmbroosV op 28-11-2018 00:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:23
AmbroosV schreef op woensdag 28 november 2018 @ 00:49:
Android 8 komt eraan!

Volgende modellen: A1, XE94/93/90/85/80, XD80/75/70, ZD9. Intern platform ATV2. Komt er zeker ook voor ATV3 (de 2018-modellen). ATV1 (2015 etc) lijkt unlikely.

- iets minder bloatware
- ...

Releasedatum is onbekend, maar meestal posten ze dit soort guides een paar weken tot een maand op voorhand. Kan zijn dat US de update vroeger krijgt dan EU zoals dat voor Android 7 en de Dolby Vision updates was.
Het wordt es tijd! :) Hopelijk snel de Benelux.

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elazz
AmbroosV schreef op woensdag 28 november 2018 @ 00:49:
Android 8 komt eraan!

- iets minder bloatware
- ...

Hier heb ik op lang voor gewacht voor mijn XE9305. De update ziet er zeer goed uit en komt voor TV's inderdaad weinig voor dat er zoveel wordt aangepakt. Ik vraag me wel af of eArc gepusht gaat worden naar modellen die het eventueel kunnen ondersteunen (zelfs zonder HDMI 2.1)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
ik hoop dat je dit keer je bestanden fatsoenlijk kan rasteren in de video app. ziet er niet uit al die vierkante blokjes.

hebben we nu versie 7 dan trouwens ? ik dacht dat we 8 al hadden. (ben nieuw in het android-wereldje)

[ Voor 30% gewijzigd door Farabi op 28-11-2018 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Nu online
vinom schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 18:11:
Ik heb het idee dat mijn XE9305 overleden is, soort van. Mijn vrouw was vanmiddag tv aan het kijken en vertelde dat de tv opeens uit ging. Ik heb net gekeken en de back light brand wel, maar hij laat niet de content zien laat maar zeggen. Dus gewoon zwart beeld met de backlight aan. Ik kan willekeurig op knoppen drukken en hij reageert daar ook op, maar hij blijft zwart. Ik heb hem herstart door tien seconden de uit/aan knop in te houden, maar dat doet ook niks. Stroom eraf heeft ook niks gedaan. Ik heb vast een reparatieverzoek gedaan bij Coolblue, maar hebben jullie nog dingen die ik kan proberen? Zou wel zonde zijn, want ik heb hem net een half jaar.
Om hier op terug te komen. Net gebeld door Sony en beeldscherm defecten repareren ze niet, dus ze gaan een nieuwe sturen. Ook prima en erg snel geregeld!

EDIT: net een mailtje al: Uit diagnose is gebleken dat uw toestel een defect in het LCD panel heeft.
Helaas is het benodigde onderdeel niet leverbaar, u krijgt hierbij een vervangend omruil exemplaar aangeboden.

Het vervangende omruil exemplaar betreft model nummer: KD-55XF9005

Dat dacht ik dus even niet hé!
EDIT: Zie dat het om het nieuwe model gaat, ik ben in de war met de XE9005. Ik zal maar eens wat reviews gaan vergelijken.

[ Voor 18% gewijzigd door vinom op 28-11-2018 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
vinom schreef op woensdag 28 november 2018 @ 13:59:
[...]

EDIT: Zie dat het om het nieuwe model gaat, ik ben in de war met de XE9005. Ik zal maar eens wat reviews gaan vergelijken.
Het is een kleine downgrade (iets lagere peak brightness, iets minder qua design en dikte, iets beter in black frame insertion), maar je gaat het nauwelijks merken. Ik ben van een 55XE93 naar 49XF90 gegaan door verhuis naar het buitenland (zonder TV mee te nemen) en het verschil is te verwaarlozen.

Ik kan de reviews van Rtings aanraden als je meer details wil. Losse reviews: https://www.rtings.com/tv/reviews/sony/x930e en https://www.rtings.com/tv/reviews/sony/x900f - makkelijk vergelijken: https://www.rtings.com/tv...30e-vs-sony-x900f/419/585

Hou je afstandsbediening bij, die van de X930E voelt wat fijner aan en werkt ook voor de X900F.

[ Voor 11% gewijzigd door AmbroosV op 28-11-2018 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elazz
[...]

Om hier op terug te komen. Net gebeld door Sony en beeldscherm defecten repareren ze niet, dus ze gaan een nieuwe sturen. Ook prima en erg snel geregeld!

EDIT: net een mailtje al: Uit diagnose is gebleken dat uw toestel een defect in het LCD panel heeft.
Helaas is het benodigde onderdeel niet leverbaar, u krijgt hierbij een vervangend omruil exemplaar aangeboden.

Het verschil in beeld en techniek is niet echt merkbaar tenzij je er echt naar gaat zoeken zoals voor een review. Heb beide extensief gezien. Design is wel een groot verschil. Achterkant is veel mooier met het patroon op de XE9305 dan de XF9005. Voet van de XF past beter met Soundbars vanwege de ruimte. Prijs/kwaliteit zitten ze op eenzelfde niveau dus als hier nog eens 2 jaar garantie bij komt lijkt het me in orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elazz
Hamazaki schreef op woensdag 28 november 2018 @ 10:18:
ik hoop dat je dit keer je bestanden fatsoenlijk kan rasteren in de video app. ziet er niet uit al die vierkante blokjes.

hebben we nu versie 7 dan trouwens ? ik dacht dat we 8 al hadden. (ben nieuw in het android-wereldje)
We zitten in Android 7 voor TV. Android 8 (laatste major update) waarschijnlijk komt er dus aan in enkele dagen/weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eerbeer
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17-04 09:33
[...]

Heb je dit via Coolblue geregeld of rechtstreeks met Sony? Ik zit met hetzelfde (3 dode pixel op een rijtje op min 65XE9305) en Coolblue geeft aan wanneer deze niet te repareren is er een store credit uitgegeven wordt. En laat nou de XF9005 nu 200 euro duurder zijn dan ik voor mijn tv heb betaald.....
Verder is het voordeel dat de XF9005 wel ondersteuning voor Dolby Atmos heeft op Netflix en dat voor de 2017 modellen nog maar afwachten is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Nu online
AmbroosV schreef op woensdag 28 november 2018 @ 15:05:
[...]

Het is een kleine downgrade (iets lagere peak brightness, iets minder qua design en dikte, iets beter in black frame insertion), maar je gaat het nauwelijks merken. Ik ben van een 55XE93 naar 49XF90 gegaan door verhuis naar het buitenland (zonder TV mee te nemen) en het verschil is te verwaarlozen.

Ik kan de reviews van Rtings aanraden als je meer details wil. Losse reviews: https://www.rtings.com/tv/reviews/sony/x930e en https://www.rtings.com/tv/reviews/sony/x900f - makkelijk vergelijken: https://www.rtings.com/tv...30e-vs-sony-x900f/419/585

Hou je afstandsbediening bij, die van de X930E voelt wat fijner aan en werkt ook voor de X900F.
Ik heb inderdaad de reviews van RTINGS erbij gepakt, die vind ik altijd erg sterk. Het lijkt er inderdaad op dat ik er iets op inlever. Hij hangt bij mij ook aan de muur dus het is jammer dat de XF9005 ook dikker is.
Elazz schreef op woensdag 28 november 2018 @ 15:10:
[...]

Het verschil in beeld en techniek is niet echt merkbaar tenzij je er echt naar gaat zoeken zoals voor een review. Heb beide extensief gezien. Design is wel een groot verschil. Achterkant is veel mooier met het patroon op de XE9305 dan de XF9005. Voet van de XF past beter met Soundbars vanwege de ruimte. Prijs/kwaliteit zitten ze op eenzelfde niveau dus als hier nog eens 2 jaar garantie bij komt lijkt het me in orde.
Bij ons hangt de tv in de slaapkamer en als we kijken is het nagenoeg donker dus dan kunnen de verschillen misschien wel eens sneller opvallen dan anders. Vooral voor blooming ben ik gevoelig. De achterkant van de XE93 is inderdaad echt een stuk mooier en hij is een stuk dunner.

'The Sony X900F and the Sony X930E have very similar performance. The Sony X900F has a marginally better response time that you might notice if you are a hardcore video gamer. On the other hand, the Sony X930E has better contrast that produces deeper blacks in dark environments and is great if you watch HDR content. Also, the Sony X930E has somewhat better SDR peak brightness that you will appreciate if you watch TV shows in a brighter room. '

Ik heb voor nu even gezegd dat ik graag benieuwd ben of ze nog andere opties aan kunnen bieden. Wellicht deels een terugbetaling of een ander model. Ik hoef er echt niet op vooruit te gaan, maar ook niet achteruit.
Eerbeer schreef op woensdag 28 november 2018 @ 15:19:
[...]

Heb je dit via Coolblue geregeld of rechtstreeks met Sony? Ik zit met hetzelfde (3 dode pixel op een rijtje op min 65XE9305) en Coolblue geeft aan wanneer deze niet te repareren is er een store credit uitgegeven wordt. En laat nou de XF9005 nu 200 euro duurder zijn dan ik voor mijn tv heb betaald.....
Verder is het voordeel dat de XF9005 wel ondersteuning voor Dolby Atmos heeft op Netflix en dat voor de 2017 modellen nog maar afwachten is.
Ik heb dit gisteravond bij Coolblue gemeld en die hebben een ticket aangemaakt richting Sony. DIe hebben het vandaag weer verder opgepakt. Wat heb je voor de 9305 betaald dan? Ik €1300,-. De XF9005 is €1100,-

[ Voor 13% gewijzigd door vinom op 28-11-2018 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eerbeer
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17-04 09:33
vinom schreef op woensdag 28 november 2018 @ 15:20:
[...]

Ik heb dit gisteravond bij Coolblue gemeld en die hebben een ticket aangemaakt richting Sony. DIe hebben het vandaag weer verder opgepakt. Wat heb je voor de 9305 betaald dan? Ik €1300,-. De XF9005 is €1100,-
Misschien is het proces bij dode pixels net anders want bij mij willen ze hem zelf komen ophalen om te kijken of ze het kunnen repareren 8)7 , waardoor ik waarschijnlijk minimaal een week zonder zit.
En op zich vallen de dode pixel bij normaal kijken niet op dus ik twijfel heel erg in hoeverre ik hem ga laten omruilen voor de XF9005.
Maar ik €1899,- betaald voor de 65" variant. De 65XF9005 is bijna overal nu €1699,-, behalve bij Coolblue.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Twixie
Ik blijf het apart vinden dat ze een TV die in 2017 uit kwam, al niet meer kunnen/willen herstellen en ze een ander model geven. Dat het dan ook nog een downgrade is (simpelweg omdat er nog geen opvolging is voor de XE93) vind ik toch ook maar so-so, hoe klein die downgrade ook moge zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AmbroosV
Een paneel vervangen in een TV komt basically neer op de TV vervangen, dus dat ze die niet herstellen is ergens logisch. De XE93 was erg populair en is niet meer in productie, dus die kunnen ze waarschijnlijk gewoon niet meer krijgen. Denk eraan dat de verantwoordelijkheid uiteindelijk bij Coolblue zit, en aangezien ze je geen 'gelijkwaardig' product kunnen leveren moet je de vervanging niet aanvaarden, en kan je ook gewoon je geld terugvragen.

Je kan ook proberen om achter een AF8 aan te gaan, veel meer opties heb je niet. AF8 is een grote upgrade, XF90 is een kleine downgrade (en eigenlijk de 'opvolger'). Kans is klein dat ze je een AF8 gaan geven, maar je kan het maar vragen.

Nu @vinom het verschil in contrast/blooming/... is wel écht minimaal. Ik denk dat je het met het dikte-verhaal eerder gaat halen. Bij de XE93 hebben ze echt een punt gemaakt van de dikte, wat wel belangrijk is bij ophangen. De AF8 is nét wat dikker dan de XE93, maar niet zo dik als de XF90.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
zit wel stiekem te hopen voor een HDR10+ updatetje. vooral omdat het free-license is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Nu online
@AmbroosV Ik kan het inderdaad beter op de dikte en design gooien. Stel dat Coolblue uiteindelijk er aan te pas komt, en ze kunnen niet gelijkwaardig leveren, kun je dan het gehele bedrag terugvragen? Of zit je ook met afschrijving omdat ik het toestel toch een tijd wel goed heb kunnen gebruiken?

Edit: topic voor aangemaakt
vinom in "TV kapot, Sony doet een voorstel. Welke rechten heb ik?"

[ Voor 17% gewijzigd door vinom op 28-11-2018 23:10 ]

• Farabi
  • Niet online
Hamazaki schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 16:16:
[...]

even terugkomen op mijn vorige post. met de ps4 is dit gelukt, maar ik krijg het niet voor elkaar met de ps3. ik heb met de geluidinstellingen gespeeld, maar het werkt niet. de info blijft op 'stereo'.

enige verschil is dat ik geen 'bitstream' optie heb zoals op mijn ps4, zou het daaraan kunnen liggen ? en mijn ps4 is op hdmi arc aangesloten, de ps3 niet. misschien heeft het met de arc te maken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-09 17:42
Volgens posts op avsforum en reddit is Sony begonnen met de uitrol van Oreo:

https://www.reddit.com/r/...lout_for_2017_tvs_thread/

De UI ziet er uit zoals de Nvidia Shield zo te zien, die al Oreo draait.

Alleen via OTA zo te lezen, beetje vaag dat ie nog niet op de website opduikt.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sahi_NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-09 15:18
loekf2 schreef op zondag 2 december 2018 @ 20:23:

Hij staat wel op de website, maar alleen voor de Amerikaanse modellen:
https://www.sony.com/elec...5x900e/downloads/W0011594

Waarschijnlijk dus over een maandje of 2 voor onze Europese modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
Sahi_NL schreef op maandag 3 december 2018 @ 08:32:
[...]

Hij staat wel op de website, maar alleen voor de Amerikaanse modellen:
https://www.sony.com/elec...5x900e/downloads/W0011594

Waarschijnlijk dus over een maandje of 2 voor onze Europese modellen.
Nog niet voor de US versie van de XE9305:

https://www.sony.com/elec...5x930e/downloads/W0011594

Zie nog steeds de firmware van september.

(zowiezo bezopen dat Sony aparte type nummers uittrekt voor een US en Europees model. Kan met niet voorstellen dat er veel verschil in de US en EU versies zit, behalve een ATSC ontvanger in de US en iets anders kabel front-end... channel spacing is 6 MHz vs. 8 MHz hier... kwestie van ander printje).

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Ik heb sinds een paar dagen een irritant probleem. De zwarte informatie balk blijft boven hangen op alle hdmi poorten en op dit moment krijg ik het zelfs niet meer weg op mijn ps4 pro.

Ik heb alles uitgeschakeld en opnieuw gestart, maar helaas. Iemand anders nog last van?

Update; het lijkt een ps4 probleem. Ik heb opeens ook geen geluid meer. Ik heb een andere hdmi kabel geprobeerd en een andere hdmi poort maar de zwarte balk blijft staan. Even uitzoeken.

Update 2: nadat ik de tv teruggezet heb naar fabrieksinstellingen, is het opgelost. dus het lag aan de tv.

[ Voor 35% gewijzigd door Farabi op 04-12-2018 08:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
loekf2 schreef op zondag 2 december 2018 @ 20:23:

Nog een feature die meekomt met de Oreo update: AutoCal . Staat hier alleen nog wat over de Master Series modellen maar op het AVS Forum is al bevestigd dat het aanwezig is.
https://play.google.com/s....calibrationmonitor&hl=en
https://www.flatpanelshd....on=showfull&id=1533056469

[ Voor 6% gewijzigd door apis29 op 06-12-2018 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
Hamazaki schreef op maandag 3 december 2018 @ 19:39:
Ik heb sinds een paar dagen een irritant probleem. De zwarte informatie balk blijft boven hangen op alle hdmi poorten en op dit moment krijg ik het zelfs niet meer weg op mijn ps4 pro.

Ik heb alles uitgeschakeld en opnieuw gestart, maar helaas. Iemand anders nog last van?

Update; het lijkt een ps4 probleem. Ik heb opeens ook geen geluid meer. Ik heb een andere hdmi kabel geprobeerd en een andere hdmi poort maar de zwarte balk blijft staan. Even uitzoeken.

Update 2: nadat ik de tv teruggezet heb naar fabrieksinstellingen, is het opgelost. dus het lag aan de tv.
Ik heb sinds de laatste firmware laatst van CI+ issues. Op het Sony forum (Android TV) heb ik minimaal een gebruiker met dezelfde klacht gezien. Komt erop neer:

Boodschap dat CI+ module niet communiceert met TV. Klik je weg, TV werkt nog steeds.

Na een tijdje krijg je dat het kanaal waarna je kijkt "hangt" (TV reageert niet meer afstandsbediening).

Enige manier om hier uit te komen is of wachten tot de WDT ingriipt of stekker eruit/erin, en Android rebooten.

Wat ook soms helpt is CI+ eruit en erin (na TV in standby gehad te hebben), soms werkt het weer zonder complete reboot.

Volgens mij is dit brakke Sony SW. Ik heb al een andere CI+ module. Wat schijnt te helpen volgens de Sony forums is alle interactieve kabel dingen uit te zetten. Wat ik ook al gedaan heb is LNA uit en een HPF filter > 80 MHz.

Dit soort crashes zie ik gemiddeld 1x in de twee weken. Geen idee wat de rootcause is, denk SW.

[ Voor 3% gewijzigd door loekf2 op 06-12-2018 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
apis29 schreef op donderdag 6 december 2018 @ 11:02:
[...]

Nog een feature die meekomt met de Oreo update: AutoCal . Staat hier alleen nog wat over de Master Series modellen maar op het AVS Forum is al bevestigd dat het aanwezig is.
https://play.google.com/s....calibrationmonitor&hl=en
https://www.flatpanelshd....on=showfull&id=1533056469
Leuk, maar kuch kuch:

https://store.portrait.co...hdr2000-with-add-ons.html

800 dollar zonder BTW, dus schat 1000 euro ?

Of kun je zo'n ding lenen/huren ? Bv. bij Tweakers HQ 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
loekf2 schreef op donderdag 6 december 2018 @ 14:13:
[...]

Leuk, maar kuch kuch:

https://store.portrait.co...hdr2000-with-add-ons.html

800 dollar zonder BTW, dus schat 1000 euro ?

Of kun je zo'n ding lenen/huren ? Bv. bij Tweakers HQ 8)
Je moet niet per se die hebben als je alleen een SDR kalibratie doet (aangezien je HDR niet per se apart hoeft te doen op een Sony), zou ook kunnen met de X-Rite i1 Display Pro die technisch hetzelfde is als de iets oudere C6 maar geen ingeladen profielen heeft (oid). En er zijn ook wel eens refurbisched C6 te koop had ik eerder gezien. Leek in eerste instantie toen het voor de AF9/ZF9 werd aangekondigd een mogelijkheid tot goedkope DIY maar blijkt dat je ook nog de Calman software van $399 moet aanschaffen :+ .
Maar in ieder geval zou een kalibratie in een kwartiertje moeten kunnen dus mogelijk zijn er kalibreerders die in het gat springen en het voor een stuk leuker prijsje kunnen doen dan een traditionele kalibratie (of het benodigde idd te huur aanbieden).

[ Voor 7% gewijzigd door apis29 op 06-12-2018 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Niet online
apis29 schreef op donderdag 6 december 2018 @ 11:02:
[...]

. Staat hier alleen nog wat over de Master Series modellen maar op het AVS Forum
Valt de A1 daar ook onder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Zou wel moeten ja, even kijken of iemand het al heeft op AVS Forum (heb het wel van een ZD9 gebruiker gelezen en nog een lager model dan de A1). Ik zie wel dat Youtube HDR nu ook beschikbaar is en dat Oreo toch wel vlotter werkt.

[ Voor 11% gewijzigd door apis29 op 06-12-2018 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Niet online
Ik krijg de melding at geen van mijn devices (dus ook de A1) niet compatible is via Google play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Sanction schreef op donderdag 6 december 2018 @ 23:29:
Ik krijg de melding at geen van mijn devices (dus ook de A1) niet compatible is via Google play.
Je moet ook eerst naar Oreo updaten [Requires Android 8.0 and up]. Hier idd een A1 gebruiker die het al getest heeft: https://www.avsforum.com/...ion-168.html#post57226036

[ Voor 3% gewijzigd door apis29 op 06-12-2018 23:33 ]

Pagina: 1 ... 30 ... 38 Laatste