[LCD/OLED] Sony 2017 line-up Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 28 ... 38 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Black-Hole schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 11:21:
Vraag aan degene die de A1 hebben in combinatie met een PS4 Pro: hoe zit het met input lag? Na wat research zou die in de game modus rond de 30ms moeten zijn.

Ik wil de A1 voornamelijk gebruiken om te gamen en ik wil graag een OLED tv. Heb nu zelf ook een oude Bravia met 12ms input lag en merk daar uiteraard nooit iets van. Nu spel ik zelf bijna geen multiplayer FPS games dus zo enorm belangrijk is het voor mij niet.

Maar gezien de kosten van de A1 wil ik er wel geen (merkbaar) last van hebben. Iemand met ervaringen hier?
Dat je oude 12ms als input lag getal had wil niet per se zeggen dat het ook 12ms is met de huidige standaard meetmethode (dus hoe oud/welk model?)
Sanction schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 00:48:
Komt die o zo gewilde - en beloofde - A1 firmware upate er ook nog ooit?
Lijkt me iig niet dat ze alleen daarvoor een firmware update uitbrengen. Bericht erover is ook 'pas' een maand oud ze die belofte deden ... Misschien komt het met een update naar Oreo mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black-Hole
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15-02-2024
apis29 schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 21:40:
[...]
Dat je oude 12ms als input lag getal had wil niet per se zeggen dat het ook 12ms is met de huidige standaard meetmethode (dus hoe oud/welk model?)
Heb nu de kdl42w705b thuis staan.
Sanction schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 15:46:
Ik gebruik dezelfde config, nergens last van. Maar ik ben geen hardcore gamer (Tomb Raider, Uncharted, Last of Us, dat soort titels).
Top, speel zelf ook veel van dat soort games. Straks hopelijk Red Dead Redemption 2 op de Pro met de nieuwe A1 :9~

[ Voor 37% gewijzigd door Black-Hole op 27-08-2018 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elazz
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15-09 14:45
Weet iemand toevallig wat de kleurcode is voor grijs bij de algemene ondertiteling instellingen van een Sony Bravia XE9 met Android 7. (gebruik XE9305)

Onder de instellingen (weet niet precies of het nu systeem is, weergave of toegankelijkheid) staat er een optie om de kleur en lettertype van ondertiteling aan te passen van toepassing op de ingebouwde player (en sommige apps pakken dit ook over) maar voor kleur moet je kiezen uit een reusachtige lijst waarin de kleuren per hexadecimal code genoteerd staan.

Het zou geen probleem zijn om zelf door te klikken om previews te zien maar je begint altijd weer terug bij het begin wat echt een issue is binnen het menu als er veel opties staan.

Grijs (de wat donkere die gebruikt wordt voor UHD HDR Blu ray) mag echt de standaard ondertiteling kleur worden. Al het beeld wordt voor mij al omgezet in HDR en het is een groot maar vooral ook mooi verschil. Ondertiteling is echter te vel behalve op donkere kleuren waar het goed is (maar rood/blauw/zwart zijn natuurlijk niet te lezen itt lichtblauw, wit, geel --> best alternative ala UHD BD --> grijs)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desjaak909
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 15-09 18:35
Voor de mensen die nog op zoek zijn naar een goede 75" TV, de 75xe9405 nu voor 3.199 bij Coolblue

https://www.coolblue.nl/product/768534/sony-kd-75xe9405.html

Movies: letterboxd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Elazz schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 12:54:
Weet iemand toevallig wat de kleurcode is voor grijs bij de algemene ondertiteling instellingen van een Sony Bravia XE9 met Android 7. (gebruik XE9305)

Onder de instellingen (weet niet precies of het nu systeem is, weergave of toegankelijkheid) staat er een optie om de kleur en lettertype van ondertiteling aan te passen van toepassing op de ingebouwde player (en sommige apps pakken dit ook over) maar voor kleur moet je kiezen uit een reusachtige lijst waarin de kleuren per hexadecimal code genoteerd staan.

Het zou geen probleem zijn om zelf door te klikken om previews te zien maar je begint altijd weer terug bij het begin wat echt een issue is binnen het menu als er veel opties staan.

Grijs (de wat donkere die gebruikt wordt voor UHD HDR Blu ray) mag echt de standaard ondertiteling kleur worden. Al het beeld wordt voor mij al omgezet in HDR en het is een groot maar vooral ook mooi verschil. Ondertiteling is echter te vel behalve op donkere kleuren waar het goed is (maar rood/blauw/zwart zijn natuurlijk niet te lezen itt lichtblauw, wit, geel --> best alternative ala UHD BD --> grijs)
Kom deze een paar keer tegen (maar niet genoemd als de 'officiële' kleur): #808080
http://www.color-hex.com/color/808080
Black-Hole schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 09:26:
[...]

Heb nu de kdl42w705b thuis staan.

[...]

Top, speel zelf ook veel van dat soort games. Straks hopelijk Red Dead Redemption 2 op de Pro met de nieuwe A1 :9~
:) dan is het wel een 'echte' 12ms ja. Alleen een paar LG's (LCD's) komen nu in de buurt/zijn gelijk qua input lag maar 30ms is gewoon prima (als men die getallen nooit gezien had hadden ze er ook vrijwel nooit 'last' van gehad ;) )

[ Voor 16% gewijzigd door apis29 op 28-08-2018 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elazz
apis29 schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 12:58:
[...]

Kom deze een paar keer tegen (maar niet genoemd als de 'officiële' kleur): #808080
http://www.color-hex.com/color/808080

[...]

)
Hopelijk is deze dan ook beschikbaar in die ellenlange lijst. Ik zal eens kijken wat ik vind en hopelijk kunnen aanpassen. Zal het laten weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10:08
Elazz schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 15:55:
[...]
Hopelijk is deze dan ook beschikbaar in die ellenlange lijst. Ik zal eens kijken wat ik vind en hopelijk kunnen aanpassen. Zal het laten weten.
Zoek gewoon naar values met 3x dezelfde hex value, want dat is per definitie grijs. Of het nu #808080 is of #707070 of #939393 zal nu ook geen wereld van verschil maken.
Zal zelf ook eens kijken, want ik heb ook een 9305 en heb eigenlijk geen idee over welke feature/instelling je het hebt :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elazz
Twixie schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 16:48:
[...]

Zoek gewoon naar values met 3x dezelfde hex value, want dat is per definitie grijs. Of het nu #808080 is of #707070 of #939393 zal nu ook geen wereld van verschil maken.
Zal zelf ook eens kijken, want ik heb ook een 9305 en heb eigenlijk geen idee over welke feature/instelling je het hebt :).
Het valt hieronder als ik het goed heb. Zal kijken of ik een grijze tint kan vinden.

In Android 7 TV: Settings / System Preferences / Accessibility / Subtitle

Het zal niet voor alle apps werken natuurlijk maar voor die paar die de built in player gebruiken wel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kevinmastah2005
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-09 19:11

Sony 65x95L, Denon x4700h, Klipsch Atmos 5.1.4, Ziggo, Windows 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Nick__
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online
Heb nog niet zo lang een Sony TV..

Hoe lang duurt het voordat zo'n update OTA wordt aangeboden.? (alvast bedankt)..-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19-09 13:54
_Nick__ schreef op woensdag 5 september 2018 @ 13:42:
[...]

Hoe lang duurt het voordat zo'n update OTA wordt aangeboden.? (alvast bedankt)..-
Zal helaas wel weer even gaan duren (week of 4?) voor dat ie OTA is :(
Begin me steeds meer te ergeren aan dat AndroidTV op deze tv's. Updates duren sowieso verschrikkelijk lang op dit systeem. Sluit eens een AppleTV4k aan, moet je es zien wat een verschil qua snelheid en stabiliteit.

[ Voor 5% gewijzigd door tcviper op 05-09-2018 15:32 ]

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
Ik ga misschien toch maar weer eens manueel updaten, in de hoop dat dat irritante input-info popup probleem gefixed zal zijn. Al zal het wel weer zo dat geen enkele van onze ergernissen gefixt zal zijn (ik zie hierboven alweer geen YouTube HDR) en het fixes zijn voor problemen die niemand ervaart :P.

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:06
_Nick__ schreef op woensdag 5 september 2018 @ 13:42:
[...]

4 weken is nog kort denk ik. Sony rolt dat heel traag wereldwijd uit. Wat ik niet snap, want bv een PS4 update gaat ook in een keer "los".

Updaten met USB stick duurt minuut of 10-15.

Ik heb hem er gister opgezet. Volgens mij als ik naar de release notes geen verschil met de vorige die ze terugtrokken. Die heeft bij mij sinds mei prima gewerkt.

En ja voor SmartTV stuk, NPO app, Amazon, Netflix en NOS app, koop een AppleTV. Mij te traag die ingebouwde apps.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

• _Nick__
  • Niet online
loekf2 schreef op donderdag 6 september 2018 @ 06:48:
[...]

4 weken is nog kort denk ik. Sony rolt dat heel traag wereldwijd uit. Wat ik niet snap, want bv een PS4 update gaat ook in een keer "los".

Updaten met USB stick duurt minuut of 10-15.

Ik heb hem er gister opgezet. Volgens mij als ik naar de release notes geen verschil met de vorige die ze terugtrokken. Die heeft bij mij sinds mei prima gewerkt.

En ja voor SmartTV stuk, NPO app, Amazon, Netflix en NOS app, koop een AppleTV. Mij te traag die ingebouwde apps.
Bedankt voor de reactie.. ben benieuwd..

Apps en TV werken bij overigens bepaald niet traag.. had eerst een Samsung.. vind dit prettiger..

NOS is trouwens wel een Sony-app voor..

Rest van Uitzending Gemist kijk ik terug via Ziggo..

Wacht maar ff op OTA.. krijg ook op 6.2-firmware Double Vision-melding (bij zo'n programma op Netflix)..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loekf2
_Nick__ schreef op donderdag 6 september 2018 @ 10:52:
[...]

Bedankt voor de reactie.. ben benieuwd..

Apps en TV werken bij overigens bepaald niet traag.. had eerst een Samsung.. vind dit prettiger..

NOS is trouwens wel een Sony-app voor..

Rest van Uitzending Gemist kijk ik terug via Ziggo..

Wacht maar ff op OTA.. krijg ook op 6.2-firmware Double Vision-melding (bij zo'n programma op Netflix)..
Dolby Vision op een AppleTV met deze TV werkt trouwens pas goed sinds tvOS 11.3. Viel goed op toen ik een nieuwe AppleTV moest installeren vorige week.

Ik ben nog steeds benieuwd wat er nou anders is deze firmware vs. de release van eind Mei.

BTW, ook de Xbox One gaat DV ondersteunen. Er is een beta. De lijst van TVs staat hier:

https://www.dolby.com/us/...ision-xbox-compatible.pdf

https://news.xbox.com/en-...x-one-1810-system-update/

en ja de XE9305 staat erop, Opvallend genoeg LG OLEDs uit 2016 niet.

[ Voor 18% gewijzigd door loekf2 op 06-09-2018 11:49 ]

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Verwijderd

Ik heb Sony oled A1 en kijken nu Ozark 2e seizoen op Netflix, dit is Dolby Vison, stelt zichtzelf hierop in, maar het beeld is donker, felle heldere ondertiteling eronder, heb ik iets vergeten in te stellen of ziet Dolby Vision er zo uit?de instelling op Dolby Vison staan op z'n helderst en toch is het beeld irritant donker, hebben meer mensen dit met hun Sony oled?of moet ik hieraan wennen?

• Mick3112
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 09:25
Verwijderd schreef op donderdag 6 september 2018 @ 11:55:
Ik heb Sony oled A1 en kijken nu Ozark 2e seizoen op Netflix, dit is Dolby Vison, stelt zichtzelf hierop in, maar het beeld is donker, felle heldere ondertiteling eronder, heb ik iets vergeten in te stellen of ziet Dolby Vision er zo uit?de instelling op Dolby Vison staan op z'n helderst en toch is het beeld irritant donker, hebben meer mensen dit met hun Sony oled?of moet ik hieraan wennen?
Ik heb hetzelfde met die serie op een Sony Xe9305. Totaal geen kleurrijk plaatje.

Nou is het wel vrij bewolkt in die serie, maar meer kleur had wel gemogen. Ik kon Dolby Vision ook niet zo snel uitschakelen volgens mij.

• Twixie
Ondertitels is sowieso wel een probleem met HDR content. In Netflix kun je de ondertitels wat tweaken op https://www.netflix.com/SubtitlePreferences . Ik kies wit maar ook semitransparant en dan krijg ik wel vrij normale ondertitels in HDR content. In SDR content is het dan wel een tikje aan de donkerder kant, maar dat is pakken minder storend dan verblindende subs in HDR.

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:22
loekf2 schreef op donderdag 6 september 2018 @ 11:44:
[...]

Dolby Vision op een AppleTV met deze TV werkt trouwens pas goed sinds tvOS 11.3. Viel goed op toen ik een nieuwe AppleTV moest installeren vorige week.

Ik ben nog steeds benieuwd wat er nou anders is deze firmware vs. de release van eind Mei.

BTW, ook de Xbox One gaat DV ondersteunen. Er is een beta. De lijst van TVs staat hier:

https://www.dolby.com/us/...ision-xbox-compatible.pdf

https://news.xbox.com/en-...x-one-1810-system-update/

en ja de XE9305 staat erop, Opvallend genoeg LG OLEDs uit 2016 niet.
Er staan helemaal geen 2016 modellen tussen.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Verwijderd

ok bedankt voor de tips, maar kun je Dolby Vision eigenlijk uitschakelen op Netflix?

• loekf2
Verwijderd schreef op donderdag 6 september 2018 @ 15:17:
ok bedankt voor de tips, maar kun je Dolby Vision eigenlijk uitschakelen op Netflix?
In een AppleTV wel, maar denk dat HDR dan helemaal uit moet, dus ook HDR10.

Op een Sony TV, tja... kleurenbereik limiteren onder settings ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Niet online
Heb mijn bank voor de grap eens bijna twee meter naar voren geschoven, nu zie je het potentieel van de A1 pas (zat op ca. 5 meter).

Lesje geleerd: geen 55" meer, altijd groter. Nu extrapoleren naar een goed formaat op 5 meter (al ben ik bang dat dat zo ongeveer onbetaalbaar zal worden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou iemand aub voor mij zijn beeldinstellingen die hij heeft voor de Sony A1 55inch willen laten zien waarmee hij films, series en tv programmas bekijkt? ben daar benieuwd naar, ik kom er nog niet zo goed uit wat het mooiste/beste is voor mijn Sony A1...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

...ik weet dat het persoonlijk is deze instellingen, maar ben toch nieuwsgierig naar uw beeldinstellingen, ze kunnen mij helpen mijn instellingen aan te passen....ik zit op 2 en een halve meter er van af..

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2018 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jap85
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17-09 09:01
Sanction schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 00:26:
Heb mijn bank voor de grap eens bijna twee meter naar voren geschoven, nu zie je het potentieel van de A1 pas (zat op ca. 5 meter).

Lesje geleerd: geen 55" meer, altijd groter. Nu extrapoleren naar een goed formaat op 5 meter (al ben ik bang dat dat zo ongeveer onbetaalbaar zal worden).
Kan toch geen verassing zijn 55'' inch aan de kleine kant is voor een afstand van 5(!) meter?

Ik ben ook aan kijken naar een nieuwe TV (AF8/9) en wordt zeer waarschijnlijk een 65'' voor een kijk afstand van 3 meter. Heb nu 50'' en ben bang dat ik spijt ga krijgen als ik voor een 55'' ga. 60'' zou ook genoeg zijn maja die zijn er niet helaas..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
Verwijderd schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 08:56:
Zou iemand aub voor mij zijn beeldinstellingen die hij heeft voor de Sony A1 55inch willen laten zien waarmee hij films, series en tv programmas bekijkt? ben daar benieuwd naar, ik kom er nog niet zo goed uit wat het mooiste/beste is voor mijn Sony A1...
Ok, naar mijn mening van jaren testen en in combinatie met PS4 en AppleTV4K plus Plex, Netflix en andere dingen: voor beste motion flow en gewoon goed beeld gebruik ik (Engels):
- Picture mode: Cinema Home en voor HDMI devices: Auto 24p sync
-- Brightness: Max, Contract: 90, Gamma: 0, Black Level: 50, Black Adjust: Off, Adv. Contrast Enhancer: off, Peak Luminance: Medium
-- Colour: 58, Hue: 0, Colour temp: Neutral (vind het anders te bruinig), Live Colour: Medium
-- Clarity: Sharpness: 50, Reality Creation: Manual, Resolution 20, Random Noise, Digital Noise beiden op off, Smooth gradation: Low
-- Motion: Custom, Smoothness: 3, Clearness: Low, Film Mode: High
Enjoy! :)

[ Voor 5% gewijzigd door tcviper op 07-09-2018 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
5m is gewoon veel te ver om echt van TV te kunnen genieten. Dan kun je m.i. beter voor een projector gaan. Zelfs deze calculator gaat niet tot 5m :D : https://www.rtings.com/tv...-to-distance-relationship .
Je hebt dan een kijkhoek van ongeveer 13° en dat is wel echt ontzettend weinig. Dat is hetzelfde als op 2m30 zitten van een 24" monitor ! Beneden zit ik op 3m20 van een 65" en dat is een kijkhoek van 25° wat in theorie ook nog aan de lage kant is (zie grafiek lager op die pagina).
@jap85 : ik zou inderdaad wel voor 65" gaan. Ik ging eerst met mijn 3m20 ook upgraden van 48" naar 55", maar mijn vrouw vond dat verschil te klein :D, dus uiteindelijk voor 65" gegaan en daar toch wel zeer blij mee. 55" zou alweer snel klein lijken, denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
Gebruikt hier iemand PSVR in combinatie met een 9305 ? Ik heb voor het eerst sinds ik mijn 9305 heb, mijn PSVR nog eens vanonder het stof gehaald. Ben nog altijd aan het twijfelen of ik een v2 ga halen, want dat rerouten van HDMI is toch maar een gedoe en eigenlijk de reden waarom ik zo lang wachtte om nog eens te VR'en met mijn nieuwe TV.

Nu lijkt mijn TV die PSVR wel niet helemaal goed te verteren als ik ook non-VR speel. Elke keer ik speel, gaat mijn scherm kort erna heel even op zwart al komt het binnen de paar seconden wel terug. Gisteren echter ging het mis, en begon erna mijn scherm constant te knipperen. Heb dan maar de HDMI kabel rechtstreeks in de PS4 gestopt ipv via de PSVR.

[ Voor 6% gewijzigd door Twixie op 07-09-2018 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black-Hole
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15-02-2024
tcviper schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 12:58:
Ok, naar mijn mening van jaren testen en in combinatie met PS4 en AppleTV4K plus Plex, Netflix en andere dingen: voor beste motion flow en gewoon goed beeld gebruik ik (Engels):

[...]

Enjoy! :)
Thanks! Deze week mijn A1 binnen gekregen en nog een beetje zoekende naar de beste instellingen, al vind ik het beeld 'out of the box' ook al fantastisch. Gebruik je deze instellingen ook voor de Game modus? Heb hier een PS4 Pro en vind vooral het contrast in de game modus aan de hoge kant.

Verder viel het me op dat volgens de software alleen HDMI poort 2 en 3 4K input accepteren als ik dit wil aanpassen via de input instellingen. Volgens een artikel van Sony zelf zouden alle 4 de HDMI-poorten 4K input accepteren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tcviper, bedankt voor de moeite, deze instelling ga ik alvast uitproberen dit weekend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

...ik zoek een beeld/instelling waarbij mijn sd content er ook nog een beetje uit ziet op deze Oled...

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2018 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

motionflow standaard tezamen met filmmodus hoog werkt bij mij perfect, dit is de eerste keer dat bij mij motionflow perfect werkt zonder artefacten, dat wil ik nog wel even benoemen....kleurtemperatuur op warm of verder is te donkerrrood/bruin dat klopt, op neutraal is het helder beeld..en helder is bij Oled waar je wel voor moet gaan, omdat dat uit zijn eigen al niet zo helder is....bij mij is nog onduidelijk welke HDMI poorten ik voor normaal gebruik gewoon kan gebruiken voor 4k, want zie geen verschil tussen HDMI poorten...

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2018 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jap85
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17-09 09:01
Twixie schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 13:06:
@jap85 : ik zou inderdaad wel voor 65" gaan. Ik ging eerst met mijn 3m20 ook upgraden van 48" naar 55", maar mijn vrouw vond dat verschil te klein :D, dus uiteindelijk voor 65" gegaan en daar toch wel zeer blij mee. 55" zou alweer snel klein lijken, denk ik.
Dat is het ook inderdaad, het verschil is ook te klein tov 50'' en zeker met met 4k en alle details tegenwoordig moet je eigenlijk gewoon zo groot mogelijk (within reason natuurlijk :p) ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

...Op Netflix heb ik ook bij diverse series(Sorjonen, peaky blinders, the ranch, etc)erg korrelig beeld, om je dood te ergeren, heb je Sony Oled, en ligt dat dan aan je instellingen? Ga dus andere instelling proberen, misschien dat dit er ook beter uit komt te zien....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Black-Hole, klopt, contrast op 90 is bij mij wel de limiet....

TcViper, gebruik uw instelling cinema home, beter dan cinema pro, deze is iets te donker rood/bruin, alleen contrast enhancer twijfel ik nu nog, even op medium uitproberen zoals op preset, beeld ziet er goed uit met uw instelling, gaan uitproberen dit weekend, nogmaals dank!
..misschien ook een idee voor Black-Hole zijn nieuwe A1?

[ Voor 76% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2018 09:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

..op de stand Gebruiker kom ik voor Sony Oled A1 begrippen op het helderste beeld uit als je contrast op 90 hebt staan...

@Verwijderd
Graag de volgende keer de Wijzig-knop gebruiken in plaats van meerdere malen achter elkaar te posten.

[ Voor 51% gewijzigd door FeaR op 12-09-2018 08:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09:00

Oekol

waka waka hey hey

Verwijderd schreef op zondag 9 september 2018 @ 08:23:
..op de stand Gebruiker kom ik voor Sony Oled A1 begrippen op het helderste beeld uit als je contrast op 90 hebt staan...
In dit topic zijn meerdere beeldinstellingen gedeeld van oa twee tweakers die er een excel van gemaakt hebben. Gebruik de zoekfunctie en je zult ze vinden. Kun je kijken wat je het mooist vind.

weet je trouwens dat je je bericht kan bewerken zodat je niet drie keer onder elkaar post?

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok maar bij zoeken op "Beeldinstellingen sony a1" kom ik alleen op mijn eigen topics uit..onder welke trefwoorden zitten deze verdere beeldinstellingen van sony a1 dan verstopt van deze 2 tweakers?

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2018 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08:50

Mr. Freeze

¡GO!

Kan je iets met de instellingen van een 9305? Dan heeft gebruiker Twixie deze gemaakt;

https://drive.google.com/...159BoVZgvYdYZ9ui5Jt0/view

XBL gamertag StayingPow3r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aotholland
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 09-09 23:14
Ik heb onlangs een Sony KD-65XE9305 aangeschaafd. Deze TV heeft een krachtige processor ( 4K HDR Processor X1 Extreme) waar HEVC support heeft tot (3840 x 2160/60p 10 bits).

Mijn vraag is dat ik nu plan van ben om een Synology NAS te kopen. Alleen weet ik niet met ondersteuning van transcoding of zonder? Ik wil NAS aansluiten op mijn LAN switchpoort. De TV zit ook op dezelfde switch aangesloten dus.

Ik wil mijn 4K films (deze zijn meeste 60 Gb, 2160p en m2ts bestanden) op NAS zetten en vandaar streamen naar mijn TV. Kan dit probleemloos werken of heeft iemand een betere idee?

Edit: De bekabeling is obv CAT6. Het streamen wordt gedaan over het netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mr.Freeze bedankt, altijd interessant om te lezen...voorlopig houd ik het advies van TC Viper even aan met zijn instellingen..

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2018 08:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 9 september 2018 @ 12:33:
Mr.Freeze bedankt, altijd interessant om te lezen...voorlopig houd ik het advies van TC Viper even aan met zijn instellingen..
De instellingen van een van de meest gevraagde kalibreerders: https://www.avsforum.com/...ntid=2424660&d=1530806024

En wat simpeler in te stellen die van Flatpanels: https://www.avsforum.com/...ntid=2094705&d=1492782709

Colour op 58 en ook nog eens Live Colour op medium én Colour Temp op neutral dan zit je in Oompa Loompa land :+

• Twixie
Twixie schreef op woensdag 5 september 2018 @ 17:55:
Ik ga misschien toch maar weer eens manueel updaten, in de hoop dat dat irritante input-info popup probleem gefixed zal zijn.
Ik durf het bijna niet zeggen (want is nooit 100% zeker) maar dit probleem lijkt effectief opgelost te zijn. Sinds mijn update heb ik het probleem niet meer gezien terwijl ik er toch ook al een paar langere sessies op zitten heb.

Verwijderd

Apis29- Bedankt voor uw reactie, vooral die van Flatpanels voor Sony Oled A1 met aanvulling eronder van uw kant ga ik zeker uitproberen, interessant!
Mocht iemand ook nog Gebruiker hebben gebruikt bij de A1 voor zijn instellingen, de helderste optie van huis uit als je het mij vraagt, ik wil dat ook allemaal graag weten!

Heeft verder niemand last van, soms erg, korrelig beeld bij sommige Netflix-series?(die dan ook nog eens notabene 4k of Dolby-Vision zijn)en wat kan hier de oorzaak van zijn?de Instellingen?

[ Voor 148% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2018 09:58 ]

Verwijderd

Apis29- Colour Temp staat bij Flatpanels op Expert1 en in uw aanvullingsadvies op Neutral, welke is het nu? of gewoon je voorkeur..

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2018 10:30 ]

• Elazz
aotholland schreef op zondag 9 september 2018 @ 12:28:
Ik heb onlangs een Sony KD-65XE9305 aangeschaafd. Deze TV heeft een krachtige processor ( 4K HDR Processor X1 Extreme) waar HEVC support heeft tot (3840 x 2160/60p 10 bits).

Mijn vraag is dat ik nu plan van ben om een Synology NAS te kopen. Alleen weet ik niet met ondersteuning van transcoding of zonder? Ik wil NAS aansluiten op mijn LAN switchpoort. De TV zit ook op dezelfde switch aangesloten dus.

Ik wil mijn 4K films (deze zijn meeste 60 Gb, 2160p en m2ts bestanden) op NAS zetten en vandaar streamen naar mijn TV. Kan dit probleemloos werken of heeft iemand een betere idee?

Edit: De bekabeling is obv CAT6. Het streamen wordt gedaan over het netwerk.
Alle bestanden onder de 40GB zullen zonder problemen makkelijk worden gestreamed. Je moet voor non-encoding wel DLNA gebruiken wat dus perfect kan met een Synology. Als je bestanden 50/60GB groot zijn dan kan het soms wel eens bufferen omdat de Xe9305 100Mbps Lan ondersteunt en ik met een speedtest ook via Wifi niet veel sneller kom.

Als je ondertiteling wilt gebruiken zorg er dan wel voor dat het spoor in het bestand zit (niet hard-coded per se) maar gewoon als aparte stream toevoegen als het er niet in zit. Dan kan de Sony Video app het ook met ondertiteling afspelen. Via Kodi werkt het allemaal net wat beter.

• devilsnight
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-08 12:35
Update voor mijn 65XE9305. Benieuwd wat er verbeterd is.

• apis29
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 12 september 2018 @ 10:23:
Apis29- Colour Temp staat bij Flatpanels op Expert1 en in uw aanvullingsadvies op Neutral, welke is het nu? of gewoon je voorkeur..
Dat was mijn advies ook niet, dat is wat je nu gebruikt met die van Tcviper.
Colour: 58, Hue: 0, Colour temp: Neutral (vind het anders te bruinig), Live Colour: Medium
Ik zou zeker die in het tekstbestandje testen. Eigenlijk moet je OLEDs net iets anders kalibreren om het juiste wit te krijgen van wat ik gelezen heb (google op 'OLED alternate white point'), die instellingen in het tekstbestandje zit dan ook veel meer werk in dan de meeste reviews tijd voor nemen (Cinema Pro is voor in de avond/in het donker; Custom voor overdag en dat is de 'Gebruiker' in het NL).
In ieder geval niet die uit de Tweakers review overnemen, daar zitten gewoon fundamentele fouten in iig wat Sony OLED's betreft.
Never touch the RGB Bias control on these Sonys. Doing so will impact black levels and color 1-5% stimuli on the grayscale.
Na de kalibratie hebben we de gemiddelde ΔΕ2000 teruggebracht naar 1: een perfect resultaat. Aan de gamma viel niets te verbeteren; die was al spot on. Om tot dit goede resultaat te komen hebben we de Bias van rood op -1 gezet en die van groen en blauw op respectievelijk 9 en -4.
:+ (ik zie dat het bij de AF8 review al verbeterd is en alleen de Gain aangepast)

[ Voor 58% gewijzigd door apis29 op 12-09-2018 23:47 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 12 september 2018 @ 09:40:

Heeft verder niemand last van, soms erg, korrelig beeld bij sommige Netflix-series?(die dan ook nog eens notabene 4k of Dolby-Vision zijn)en wat kan hier de oorzaak van zijn?de Instellingen?
Ja ik heb hetzelfde, dat korrelige beeld wordt toegevoegd door de maker van de serie. Veel films hebben dit ook om een bepaald effect mee te geven. Bijna alle marvel series hebben dit op netflix. Is een bewuste keuze en ja ik vind het ook irritant. Is verder niks aan te doen dan de series te mijden.

Verwijderd

Bedankt voor jullie reacties en info over eigen ervaring _/-\o_ , daar kan ik wat mee, ik ga alles uitproberen ook!

Cinema pro/home is voor mij nu weer helemaal terug als beeldmodus door jullie reacties, nadat ik in eerste instantie deze 2 beeldmodussen niet zag zitten, omdat deze mijn Sony Oled er veel minder helder uit deden laten zien..te bruinrood(omdat Gamma origineel vanuit de tv op -2 staat en blijkbaar toch zo hoort te staan?) en alsof er een waas overheen zat ook..., maar kennelijk met de juiste instelling van deze beelmodus(moet je wel weten dan) kun je deze er toch goed uit laten zien op deze Sony Oled…
Ik prefereer een helder maar toch warm beeld, met warme kleuren, maar kon dat tot nu toe niet voor elkaar krijgen.....
Dat men sommige series op Netflix (zie bijv. The Ranch)er expres zo korrelig uit laten zien is voor mij onbegrijpelijk... :?

[ Voor 91% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2018 10:43 ]

• Elazz
devilsnight schreef op woensdag 12 september 2018 @ 18:12:
Update voor mijn 65XE9305. Benieuwd wat er verbeterd is.
Het is blijkbaar geen feature update die nog moet komen. Had daar op gehoopt. Het is een HDR bugfix. Op sommige TV's werd er te veel gedimd bij bepaalde zones dan wat er stond in de HDR stream. Ik heb dat probleem nooit gemerkt eigenlijk.

• devilsnight
Elazz schreef op donderdag 13 september 2018 @ 12:45:
[...]

Het is blijkbaar geen feature update die nog moet komen. Had daar op gehoopt. Het is een HDR bugfix. Op sommige TV's werd er te veel gedimd bij bepaalde zones dan wat er stond in de HDR stream. Ik heb dat probleem nooit gemerkt eigenlijk.
Ik zag het in een video gisteren ook, daarin zei iemand dat de Brightness omhoog was gegaan. Nou speel ik niet heel vaak Battlefront 2 op de Xbox One X maar toen ik het speelde gisteren leek het wel echt een stuk helderder. En de demo van Forza Horizon 4 was ook echt mooi helder. Vorige week was ik weer sinds lange tijd gaan gamen en toen baalde ik van hoe donker bepaalde games eigenlijk waren in HDR. Maar na flink wat veranderingen in de settings was het al een heel stuk beter.
jap85 schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 12:39:
[...]

Kan toch geen verassing zijn 55'' inch aan de kleine kant is voor een afstand van 5(!) meter?

Ik ben ook aan kijken naar een nieuwe TV (AF8/9) en wordt zeer waarschijnlijk een 65'' voor een kijk afstand van 3 meter. Heb nu 50'' en ben bang dat ik spijt ga krijgen als ik voor een 55'' ga. 60'' zou ook genoeg zijn maja die zijn er niet helaas..
Dat is bizar ver voor een 55 inch inderdaad. Ik zou echt niet optimaal kunnen genieten dan en je zal het verschil van 4K al helemaal niet zien dan. Zelf zit ik op dit moment ongeveer 3 meter van mijn 65 inch vandaan. Puur omdat ik dan nog wat van de woonkamer over hou, maar als ik uit zou gaan van bepaalde sites en wat zij aanraden voor 4K,....man dan mag ik de bank wel een stuk dichterbij schuiven.

Nou zou ik het AV meubel met de Sony 65XE9305 ook nog een stuk meer richting de muur kunnen schuiven. Want hij staat niet volledig tegen de muur. Één ding weet ik zeker, ik zal nooit meer voor een kleiner scherm gaan kijken. 65 inch is top maar ik zie mij in de toekomst gerust voor 75 gaan. Ik had voor een prachtige prijs de voorganger kunnen halen en dan in 75 inch, maar ik moest en zou de XE93 hebben.

[ Voor 44% gewijzigd door devilsnight op 13-09-2018 17:23 ]

• Elazz
devilsnight schreef op donderdag 13 september 2018 @ 17:16:
[...]

Ik zag het in een video gisteren ook, daarin zei iemand dat de Brightness omhoog was gegaan. Nou speel ik niet heel vaak Battlefront 2 op de Xbox One X maar toen ik het speelde gisteren leek het wel echt een stuk helderder. En de demo van Forza Horizon 4 was ook echt mooi helder. Vorige week was ik weer sinds lange tijd gaan gamen en toen baalde ik van hoe donker bepaalde games eigenlijk waren in HDR. Maar na flink wat veranderingen in de settings was het al een heel stuk beter.
Nuja, Uiteindelijk komt het op hetzelfde neer denk ik. Alles wordt juister weergegeven en laat dat nu vaak minder donker zijn (oftewel in zijn geheel helderder). Maar voor mij was het goed dus zal blij zijn als het nog beter is geworden.

• devilsnight
Elazz schreef op donderdag 13 september 2018 @ 17:23:
[...]

Nuja, Uiteindelijk komt het op hetzelfde neer denk ik. Alles wordt juister weergegeven en laat dat nu vaak minder donker zijn (oftewel in zijn geheel helderder). Maar voor mij was het goed dus zal blij zijn als het nog beter is geworden.
Het verschilt per game maar poeh, soms kan het een game echt saai doen ogen en dan "springt" alles er echt meer uit met HDR uitgezet. Shadow of War demo is een goed voorbeeld. Zelfs nu met mijn "juiste" settings denk ik dat ik SDR prefereer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aotholland
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 09-09 23:14
Ik ben op zoek naar een robuuste muurbeugel met draai functie voor mijn 65XE9305.

Heeft iemand ervaring met Sony SUWL845?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Twixie
Twixie schreef op woensdag 12 september 2018 @ 08:12:
[...]
Ik durf het bijna niet zeggen (want is nooit 100% zeker) maar dit probleem lijkt effectief opgelost te zijn. Sinds mijn update heb ik het probleem niet meer gezien terwijl ik er toch ook al een paar langere sessies op zitten heb.
En ja, had het dus niet moeten zeggen :P. Gisteren ineens weer dat de TV midden in het game de inputbalk bovenaan liet zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groentetuin
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 09-09 10:11
beter niks meer zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Twixie schreef op zondag 16 september 2018 @ 13:41:
[...]

En ja, had het dus niet moeten zeggen :P. Gisteren ineens weer dat de TV midden in het game de inputbalk bovenaan liet zien.
Hier idem. Gelukkig komt het niet vaak voor en is de melding ook snel weer weer. Misschien komt het wel wat minder vaak voor dan eerder? Maar dat kan ook wishful thinking zijn.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

..ben een aantal dagen nu Cinema Pro aan het kijken met de hier geadviseerde instellingen voor mijn Sony Oled A1 55 inch, wel warm beeld wat ik mooi vindt, maar het lijkt net alsof er een witte waas over heen zit en flets, onscherp lijkt het ook....geav.contrastoptimalisatie al op midden gezet, maar helpt niet echt, je moet gewoon wennen aan Cinema Pro beeld denk ik?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2018 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
Verwijderd schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 09:36:
..ben een aantal dagen nu Cinema Pro aan het kijken met de hier geadviseerde instellingen voor mijn Sony Oled A1 55 inch, wel warm beeld wat ik mooi vindt, maar het lijkt net alsof er een witte waas over heen zit en flets, onscherp lijkt het ook....geav.contrastoptimalisatie al op midden gezet, maar helpt niet echt, je moet gewoon wennen aan Cinema Pro beeld denk ik?
Cinema Home gebruiken en Neutral kleuren zoals in mijn vorige post gemeld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tcviper: klopt, dat is het volgende wat ik straks een aantal dagen ga uitproberen, ik ben die tip niet vergeten..had deze al heel eventjes geprobeerd... _/-\o_

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2018 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groentetuin
Wat een overdreven gek , die quantum apotheose, zie zijn video's op YouTube!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09:00

Oekol

waka waka hey hey

Wat raar, mijn tv geeft ineens blokken weer op bijv sbs6. Mijn schoonouders hadden hier al heel lang last van. Ook via ziggo de tv. Dacht dat het zou liggen aan die LNA instelling, maar die heb ik uit staan. Nu nog maar eens rommelen met instellingen en zenders opnieuw zoeken

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
groentetuin schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 17:08:
quantum apotheose, zie zijn video's op YouTube!
Vooral niet zien, eigenlijk. Gewoon een enorm irritant mannetje die arrogantie met kennis verwart.

[ Voor 7% gewijzigd door Twixie op 18-09-2018 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groentetuin
Alhoewel het wel even schrikken was van de helderheidvan het beeld, maar na enkele dagen was ik er aan gewend, het is veel levendiger
dan eerst!

Verwijderd

tcviper: Gisteren gelijk overgeschakeld op Cinema Home en inderdaad bevalt mij dit beeld al beter, geen waas over het beeld, en mooi warm beeld, wel weer geav,Contrastoptimalisatie op "Midden" gezet, omdat ik vind net zoals bij CinemaPro stand, ik de scherpte een beetje mis.. misschien deze hier op Cinema Home toch op "Uit" laten staan en het Contrast ietsjes hoger....
We gaan dit eerst maar eens een paar dagen aankijken verder, maar dit lijkt beter..Ik denk dat ook mijn minder content dat ik afdraai via mijn mediaplayer er hier beter op uit ziet, we zullen het zien...

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2018 08:34 ]

• _Nick__
  • Niet online
Jeeh.. de Nederlandse firmware-update is OTA te downloaden..

• paragon
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-09 20:36
Ja rolt hier ook nu binnen. Wat is er nieuw of alleen beveiligingsupdate?

• TLM
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19-11-2020

TLM

The Laughing Man

Ik heb een sony, en heel af en toe probeert iemand wel eens zijn mobiel via BT te koppelen met mij tv. Tijdens gamen of een film is dit heel irritant. Is daar iets tegen te doen?

Stand Alone Agent (GITS SAC)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JSTPS
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 03:37
TLM schreef op donderdag 20 september 2018 @ 09:41:
Ik heb een sony, en heel af en toe probeert iemand wel eens zijn mobiel via BT te koppelen met mij tv. Tijdens gamen of een film is dit heel irritant. Is daar iets tegen te doen?
BT uit zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TLM
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19-11-2020

TLM

The Laughing Man

Hmmja gebruik een app op me iphone als AB. Toch maar de AB weer gebruiken en BT uitzetten haha.

Stand Alone Agent (GITS SAC)

• JSTPS
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 03:37
TLM schreef op donderdag 20 september 2018 @ 09:51:
[...]

Hmmja gebruik een app op me iphone als AB. Toch maar de AB weer gebruiken en BT uitzetten haha.
Als je niet wilt worden gestoord! ;)

• _Nick__
  • Niet online
paragon schreef op donderdag 20 september 2018 @ 07:18:
Ja rolt hier ook nu binnen. Wat is er nieuw of alleen beveiligingsupdate?
volgens de Engels(talig)e website:

Benefits and improvements from the latest update (v6.5629):
Improves picture brightness in a specific set of circumstances
Improved compatibility with the Home Theatre Control app
Supports UHD HDR for BBC iPlayer Live Streaming
Updates the YouTube, Gracenote and Web Browser app logos
Removes the Media share functionality from a smartphone (MTP function)
Removes the PhotoShare Plus function
Removes the marking functionality on programme guide/Content Bar

dus vooral veel "verwijderingen" ;-))

• rscheper
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08:51
_Nick__ schreef op donderdag 20 september 2018 @ 11:15:
[...]

volgens de Engels(talig)e website:
Maar toch even verder lezen levert dit op:

Deze firmware-update brengt Android Nougat naar Android TV van Sony en ondersteunt:
Modus Picture-in-Picture (Beeld in beeld)
Instellingenmodus Half-screen (Half scherm)
Task-switching (Schakelen tussen taken) (snel toegang tot recent gebruikte apps)
Meerdere Google-accounts
Google Cast 4K-inhoud via Chromecast ingebouwd
Mogelijkheid om over te schakelen naar de modus tv-weergave vanuit het startmenu met Prog + /- of de cijfertoetsen
Hybrid Log-Gamma (HLG) HDR-inhoud
Functionaliteit voor zoeken via spraak in de webbrowser
Verbeterd ontwerp van de categorieënlijst
Verbeterd wachtwoordinvoerscherm voor Wi-Fi
A2DP-functionaliteit (Bluetooth-hoofdtelefoon) (Van toepassing op de A1, XE94, XE93, XE90 en XE85-serie)
Nieuwe geluidsinstelling (modus Dialoog) (Van toepassing op de A1, XE94, XE93, XE90, XE85, XE83 en XE80-serie)

Daarnaast veel fixen volgens de support site.
https://www.sony.nl/elect...xe9305/downloads/00015391

[ Voor 5% gewijzigd door rscheper op 20-09-2018 11:35 ]

• _Nick__
  • Niet online
rscheper schreef op donderdag 20 september 2018 @ 11:35:
[...]

Maar toch even verder lezen levert dit op:

Deze firmware-update brengt Android Nougat naar Android TV van Sony en ondersteunt:
Modus Picture-in-Picture (Beeld in beeld)
Instellingenmodus Half-screen (Half scherm)
Task-switching (Schakelen tussen taken) (snel toegang tot recent gebruikte apps)
Meerdere Google-accounts
Google Cast 4K-inhoud via Chromecast ingebouwd
Mogelijkheid om over te schakelen naar de modus tv-weergave vanuit het startmenu met Prog + /- of de cijfertoetsen
Hybrid Log-Gamma (HLG) HDR-inhoud
Functionaliteit voor zoeken via spraak in de webbrowser
Verbeterd ontwerp van de categorieënlijst
Verbeterd wachtwoordinvoerscherm voor Wi-Fi
A2DP-functionaliteit (Bluetooth-hoofdtelefoon) (Van toepassing op de A1, XE94, XE93, XE90 en XE85-serie)
Nieuwe geluidsinstelling (modus Dialoog) (Van toepassing op de A1, XE94, XE93, XE90, XE85, XE83 en XE80-serie)

Daarnaast veel fixen volgens de support site.
https://www.sony.nl/elect...xe9305/downloads/00015391
Was volgens mij al allemaal in de vorige firmware-versie te vinden.. althans wel bij mijn ZD9..
(vandaar misschien de tekst vooraf: "Previous benefits and improvements" voor het bovenstaande stuk..)

[ Voor 3% gewijzigd door _Nick__ op 20-09-2018 11:43 ]

• Elazz
_Nick__ schreef op donderdag 20 september 2018 @ 11:38:
[...]

Was volgens mij al allemaal in de vorige firmware-versie te vinden.. althans wel bij mijn ZD9..
(vandaar misschien de tekst vooraf: "Previous benefits and improvements" voor het bovenstaande stuk..)
Ja dat klopt. Die aanpassingen die verder benoemd waren zaten al een paar versies terug ook in de software. De lijst geeft dus alle aanpassingen sinds het begin weer. Ik heb mijn XE9305 sinds februari en toen zat dat er al op. De enige echte verandering dat de laatste update meebrengt is de HDR fix en kleine aanpassingen hier en daar voor apps. De laatste feature update laat nog steeds op zich wachten tot het najaar waarschijnlijk.

Ik had al hoop toen ik ineens wat posts over een update zag maar wist al wel beter ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Elazz op 20-09-2018 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasper
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-09 22:09
Ik kan plots niet meer youtube streamen naar mijn tv.
Als ik in youtube (s9) via de chromecast knop wil connecten met mijn 9005, krijg ik wel het youtube logo in beeld, maar verder komt hij niet.
Heb gister wel de tv geupdate, geen idee of dat er mee te maken heeft.

Andere apps wie dmv chromecast connecten werken wel. Het is duidelijk iets van youtube.
Zowel op de telefoon als tv, de youtube apps terug naar "fabrieks" en weer up to date gemaakt. Zonder resultaat helaas..

[ Voor 28% gewijzigd door Kasper op 21-09-2018 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justinn1988
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 19-09 15:07
Na de hierboven genoemde update doet de Netflix app (welke ook up-to-date is) het niet meer. Blijft staan op zwart scherm bij opstarten, kom dus niet eens in menu. Iemand tips? Heb een 55XE9005

[ Voor 11% gewijzigd door Justinn1988 op 21-09-2018 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Nick__
  • Niet online
Justinn1988 schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 17:06:
Na de hierboven genoemde update doet de Netflix app (welke ook up-to-date is) het niet meer. Blijft staan op zwart scherm bij opstarten, kom dus niet eens in menu. Iemand tips? Heb een 55XE9005
Had hetzelfde..

Werkte weer na stekker eruit en er weer in..

• Elazz
Justinn1988 schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 17:06:
Na de update staan je applicaties nog steeds aan. Dus blijkbaar zijn deze niet eerst afgesloten en bleven ze in het geheugen. Bij een Android update wordt deze ook nog op de applicaties zelf toegepast zodat ze werken met de nieuwe versie. De oplossing was simpel voor mij: Home knop inhouden. Elke app in geheugen handmatig afsluiten. En nadien kun je terug starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groentetuin
Gedaan, bedankt.😊

[ Voor 70% gewijzigd door groentetuin op 23-09-2018 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Update artikel over de dimming op de A1 en A8: https://www.flatpanelshd....on=showfull&id=1537773683

• 8ballvin
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 01-07 22:57
Na de laatste update eergisteren werkt mijn chromecast niet meer op de ZD9.
Heb al een paar keer volledige reboot gedaan.
Nog meer mensen hier last van?

• Sanction
  • Niet online
Zag net dat er een Android TV update is geweest - iemand enig idee wat er is veranderd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loekf2
_Nick__ schreef op woensdag 19 september 2018 @ 16:53:
Jeeh.. de Nederlandse firmware-update is OTA te downloaden..
Wat een tempo Sony. Tijd tussen via de website en OTA is dus meer dan 3 weken.

AFAIK, is deze update identiek aan de update die ze eerst in Mei uitbrachten, te downloaden was via de site, maar voor OTA werd terug getrokken.

Geen idee wat waarom ie 3 maanden niet beschikbaar was. Als je naar de release notes kijkt is er geen verschil.

PS: er is geen NL firmware, het is EEN file voor (volgens mij) alle regio's & landen waar bv. de XE9305 te koop is. In de US heet deze TV anders, kan zijn dat er verschil is (denk bv. aan een ATSC tuner voor OTA HDTV).

[ Voor 17% gewijzigd door loekf2 op 27-09-2018 11:33 ]

• _Nick__
  • Niet online
8ballvin schreef op woensdag 26 september 2018 @ 19:53:
Na de laatste update eergisteren werkt mijn chromecast niet meer op de ZD9.
Heb al een paar keer volledige reboot gedaan.
Nog meer mensen hier last van?
Bij mij werkt de ingebouwde chromecast wel nog na de update (op de ZD9),
hoewel ik bijna altijd de externe chromecast gebruik (hoeft de TV niet op de verhoogde energiestand)..

Tip is trouwens om te linken (TV) via Instellingen en met invoeren van een code.. daarna werkt het veel sneller..

[ Voor 11% gewijzigd door _Nick__ op 28-09-2018 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sahi_NL
  • Laatst online: 18-09 15:18
Heeft een van jullie het standby stroomverbruik wel eens opgemeten van de Sony tv?

Volgens de handleiding is die 3 Watt met WiFi verbinding..

Ik kom op 19-22 Watt voor mijn 55XE8599, dat is wel een heel groot verschil..

Het loshalen van de Chromecast of USB disk scheelt beide maar 0,5 tot 1 Watt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audiojunk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-09 18:28
Sahi_NL schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 20:18:
Volgens de handleiding is die 3 Watt met WiFi verbinding..
Ik kom op 19-22 Watt voor mijn 55XE8599, dat is wel een heel groot verschil..
Ook na dat die bv al een uur uitstaat?
Je moet in de instellingen ook nog een en andere uitzetten zodat de TV niks doet als die in standby staat,
bv apps en programmagids bijwerken.

Deze instellingen heb ik op een 50W807C (2015 model):

Instellingen -> Netwerk -> Thuisnetwerk instellen -> Extern apparaat/Renderer -> Extern apparaat/Renderer
Instellingen -> Zender installatie -> Digitaal Set-up -> Gids instellen -> Gids bijwerken in stand-by
Instellingen -> Over -> Systeemupdate -> Automatisch software download

Meet nu ongeveer 0-1W en af en toe zie ik een piek van 5-6W, ik hou het nog ff in de gaten.

Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sahi_NL
Ja, ook als hij al een uur uit staat. Eigenlijk constant..

Ik ga jouw tips proberen, want oa gids bijwerken hoeft hij helemaal niet te doen (ik heb geen TV signaal). Overigens heb ik gisteren ook de WiFi uitgeschakeld, maar ook dat hielp niet om het verbruik te verlagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08:50

Mr. Freeze

¡GO!

Zie je ergens de mogelijkheid dat de tv op afstand ingeschakeld kan worden? Of door andere apparaten?

Een soort van netwerk stand-by kan het verbruik ook flink verhogen.
Sahi_NL schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 14:23:
Ja, ook als hij al een uur uit staat. Eigenlijk constant..

Ik ga jouw tips proberen, want oa gids bijwerken hoeft hij helemaal niet te doen (ik heb geen TV signaal). Overigens heb ik gisteren ook de WiFi uitgeschakeld, maar ook dat hielp niet om het verbruik te verlagen.

XBL gamertag StayingPow3r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sahi_NL
Mr. Freeze schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 16:35:
Zie je ergens de mogelijkheid dat de tv op afstand ingeschakeld kan worden? Of door andere apparaten?

Een soort van netwerk stand-by kan het verbruik ook flink verhogen.

[...]
Dat heb ik dus al uitgeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Niet online
Is het iemand wel eens gelukt om te casten vanaf een windows 10 laptop (Powerpoint bijvoorbeeld, of Chrome)? Mijn laptop ziet de televisie wel, die zet ik op screen mirroring en dan verwijnt hij weer. Heb een A1.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Net de sony xe93 besteld, komt morgen binnen ben benieuwd !

Rtings zegt dat de hdmi 2.0 full bandwith op hdmi poort 2 en 3 zit, wat houdt dit in ?

Alle poorten zijn toch hdmi 2.0 ? Misschien kan @Elazz mij helpen.

[ Voor 110% gewijzigd door Farabi op 06-10-2018 20:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Elazz
Hamazaki schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 09:18:
Net de sony xe93 besteld, komt morgen binnen ben benieuwd !

Rtings zegt dat de hdmi 2.0 full bandwith op hdmi poort 2 en 3 zit, wat houdt dit in ?

Alle poorten zijn toch hdmi 2.0 ? Misschien kan @Elazz mij helpen.
Ja alle poorten zijn 2.0 maar hdmi en 2 en 3 hebben het volledige "4k hdr spectrum". De anderen gewoon standaard 2.0 4k poorten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikey1983
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 15-09 16:27
Ben opzoek naar een nieuwe televisie nou heb ik advies nodig.
Ik kan een KD-75XE9005 kopen is dat nu verstandig omdat dit een oud model is

Of kan ik beter een 65 inch OLED kopen ?

Gebruik hem het meeste voor films en series kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19-09 20:43
mikey1983 schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 10:29:
Ben opzoek naar een nieuwe televisie nou heb ik advies nodig.

Gebruik hem het meeste voor films en series kijken
Keuze aan jouw,65 inch of 75 inch...oled of lcd.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
[b]mikey1983 in "\[LCD/OLED] Sony 2017 line-up"
Hangt van prijs(verschil) af. Uiteindelijk is 75" niet zo enorm veel groter dan een 65". Ik denk dat geen enkele LCD TV qua beeld kan tippen aan een OLED. Ik zat zelf een beetje te twijfelen tussen een 65" LCD of een 55" OLED. Ben toen uiteindelijk toch voor de LCD (XE93) gegaan omdat ik schrik had voor burn-in omdat de kinderen ook heel veel de TV gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oknot
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22-09-2020
Twixie schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 10:50:
[...]

Hangt van prijs(verschil) af. Uiteindelijk is 75" niet zo enorm veel groter dan een 65".
Een verschil van 25.4 cm vind ik anders best de moeite waard en voor tv begrippen is dat ook wel gelijk flink groter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
oknot schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 11:13:
[...]
Een verschil van 25.4 cm vind ik anders best de moeite waard en voor tv begrippen is dat ook wel gelijk flink groter.
Je moet procentueel kijken, niet in absolute waarde. Een 75" is 15% breder tov een 65" en dat is nu ook niet zo'n spectaculair verschil. Hangt er ook van af waar je van komt. Als je nu al een 55" of groter hebt, en dat te klein vindt, dan zou ik wel voor 75" gaan.
Pagina: 1 ... 28 ... 38 Laatste