[LCD/OLED] Sony 2017 line-up Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 26 ... 38 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:08

Oekol

waka waka hey hey

Mr. Freeze schreef op maandag 2 juli 2018 @ 16:14:
[...]

Een vastloper normaal? Ik mag hopen dat je een grapje maakt, mijn Shield is nog nooit vast gelopen, mijn Sony TV is 1 x spontaan herstart, maar dat is het dan ook. Maar idd, laat android 8 maar snel komen, mits goed uitgevoerd door Sony ;-)
Dat is inderdaad cynisch. Aantal keren spontaan gestart nu, ook met geen indicatie at a waarom. Dat mijn vriendin en ik elkaar vragend aankeken.
IReptile schreef op zondag 1 juli 2018 @ 18:58:
Beste Tweakers leden,

Ik heb thuis een Sony XE9305 staan en sinds vorige week ook de XE9005 in mijn slaapkamer.
Sindskort heb ik een klein irritatie punt aan beide tv's opeens en ik krijg het maar niet uitgeschakeld.
Hopelijk weet 1 (of meerdere) van jullie wat de oorzaak.

Als ik bijvoorbeeld YouTube kijk via mijn tv en schakel vervolgens mijn tv uit met de groene knop van mijn
afstandsbediening. Vervolgens doe ik later de TV weer aan, dan onthoud die waar ik ben gebleven en gaat die bijvoorbeeld in dit geval YouTube weer verder waar die gebleven was. Zeer vervelend vind ik dat en dat doet die dus sinds paar dagen terug. Daarvoor nooit gehad met de XE9305 en met de eerste dagen met XE9005 ook volgens mij niet.

Het issue is niet alleen met YouTube. Ik heb dat ook bijvoorbeeld als ik nog in settings van mijn tv kijk en vervolgens meteen uitzet of bij de Home Menu. Ik heb volgens mij overal gezocht in de settings, maar krijg het maar niet te vinden. Iemand enige idee wat het is?
Komt omdat je als je op de groene knop druk de tv in standby zet. Doe je dit op je laptop dan blijven die processen ook geopend. Wat je zou kunnen doen is in het instellingen menu de achtergrond processen van standaard afhalen en bijv of 3 of 4 kunnen zetten daar killt die meer dingen op de achtergrond. Verder heb ik hier totaal geen last van omdat het bij mij automatisme is om apps af te sluiten als in er uit ga (back klikken en afsluiten etc). Maar wellicht heb ik ook instellingen anders. Even uit m'n hoofd misschien doet eco stand iets met onthouden van dingen, die heb ik uit staan.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa3eia
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online

pa3eia

6370Wp ~ Elga 3.0 ~ Sony

TV-toets aanpassen:
Home-Instellingen-Externe ingangen-selecteer hier welke ingang om de TV op te starten d.m.v. de TV toets op de afstandbediening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IReptile
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 16-01 14:46
Leoon. schreef op maandag 2 juli 2018 @ 18:13:
[...]

[...]

Komt omdat je als je op de groene knop druk de tv in standby zet. Doe je dit op je laptop dan blijven die processen ook geopend. Wat je zou kunnen doen is in het instellingen menu de achtergrond processen van standaard afhalen en bijv of 3 of 4 kunnen zetten daar killt die meer dingen op de achtergrond. Verder heb ik hier totaal geen last van omdat het bij mij automatisme is om apps af te sluiten als in er uit ga (back klikken en afsluiten etc). Maar wellicht heb ik ook instellingen anders. Even uit m'n hoofd misschien doet eco stand iets met onthouden van dingen, die heb ik uit staan.
Ik heb de TV al een jaar en sinds vorige week doet die dat pas. Altijd met de groene knop rechtsboven uitgezet. Nu schijnbaar dus Standby. Ik heb het overigens niet alleen met de apps, maar ook gewoon in bijvoorbeeld home menu, instellingen, TV etc. Gewoon alles. Zeer vervelend vind ik dat.

Net even weer verder gekeken op google. Ik denk wat het is. Wat je inderdaad al zei. Is 1x drukken standby. 5+ seconden ingedrukt is wel poweroff.
Blijft alleen vaag waarom eerst wel alle apps werden afgesloten als ik op 1x de groene knop drukte en nu niet meer. Ik denk dat ik hier helaas mee moet doen.

Dank u wel voor u antwoord. Eco staat bij mij ook uit en ik kan niets over achtergrond processen vinde of je bedoeld daarmee de apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

IReptile schreef op maandag 2 juli 2018 @ 21:02:
[...]

Ik heb de TV al een jaar en sinds vorige week doet die dat pas. Altijd met de groene knop rechtsboven uitgezet. Nu schijnbaar dus Standby. Ik heb het overigens niet alleen met de apps, maar ook gewoon in bijvoorbeeld home menu, instellingen, TV etc. Gewoon alles. Zeer vervelend vind ik dat.

Net even weer verder gekeken op google. Ik denk wat het is. Wat je inderdaad al zei. Is 1x drukken standby. 5+ seconden ingedrukt is wel poweroff.
Blijft alleen vaag waarom eerst wel alle apps werden afgesloten als ik op 1x de groene knop drukte en nu niet meer. Ik denk dat ik hier helaas mee moet doen.

Dank u wel voor u antwoord. Eco staat bij mij ook uit en ik kan niets over achtergrond processen vinde of je bedoeld daarmee de apps.
Klopt inderdaad. Zover als ik weet is dat altijd zo. Langer inhouden helemaal uit (al dan niet met een reboot, met Android icoontjes, maar dat zal pas vanaf 10 seconden zijn). Wellicht hield je het eerder iets langer ingedrukt you name it.

Bedoelde met die processen een stap in deze tutorial die ik verzameld had; Leoon. schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 17:10:
Tutorial om android TV wat sneller te maken

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _VooDooMen_
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
Nu bijna 2 weken de XE9305 in mijn bezit en het toestel blijft me verrassen. Net de film Black Panther gekeken in 4K en vond het geweldig! Heerlijk dat zwart, de kleuren en de kwaliteit! Kom van een Plasma af die ik met heel veel pijn in een andere kamer heb gezet ;)

Tuurlijk zou het allemaal nog beter kunnen maar prijs / kwaliteit zit je geweldig! Apart om te zien dat je steeds beter de TV gaat waarderen.. Ja android werkt niet super snel, soms moet ik 3x drukken om in het display menu te komen maar overall ben ik heel tevreden! Moest ik even kwijt :Y)

Intel Core i7 920 2.67GHz | MSI X58 Pro-E | OCZ Gold 6GB DDR3 | XFX Radeon HD 4890 Black Edition | Samsung Spinpoint F1 | Logitech X-540 5.1 Speakerset | Hitachi DVD 6x/32x | NEC ND-3520A | PSP VITA | PS5 Disc | Sony KD-55XE9305 | PSN Galatios |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

_VooDooMen_ schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 00:12:
Nu bijna 2 weken de XE9305 in mijn bezit en het toestel blijft me verrassen. Net de film Black Panther gekeken in 4K en vond het geweldig! Heerlijk dat zwart, de kleuren en de kwaliteit! Kom van een Plasma af die ik met heel veel pijn in een andere kamer heb gezet ;)

Tuurlijk zou het allemaal nog beter kunnen maar prijs / kwaliteit zit je geweldig! Apart om te zien dat je steeds beter de TV gaat waarderen.. Ja android werkt niet super snel, soms moet ik 3x drukken om in het display menu te komen maar overall ben ik heel tevreden! Moest ik even kwijt :Y)
Helemaal eens. Afgelopen weekend naar F1 geweest in Oostenrijk, in de bus via internet hotspotjes voetbal, f1 kwalificatie en allemaal dingen gekeken met z'n allen. Gisteren thuisgekomen en SDR content (digitale TV bedoel ik dan) is echt geweldig. Die upscaling is indrukwekkend. Dit is in alle opzichten nog steeds een hele goeie aanloop geweest!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11:49
Deze Tips en Trucs heb ik overigens in Januari ook al gepost :) https://www.techconnect.nl/blog/3241/sony-androidtv-tips/

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Laatst online: 16:30
pa3eia schreef op maandag 2 juli 2018 @ 21:02:
TV-toets aanpassen:
Home-Instellingen-Externe ingangen-selecteer hier welke ingang om de TV op te starten d.m.v. de TV toets op de afstandbediening.
Ik snap alleen niet waarom Sony dit niet standaard gemaakt heeft. Ok, als je echt van Ziggo houdt kun je zo'n Horizon box in huis hebben, maar logischer zou zijn als ze, afhankelijk van hoe je channels geinstalleerd hebt (analoog of digitaal) de TV toets na installatie meteen aan de goeie input koppelen (TV analog of TV digital).

Qua zap snelheid is deze TV best ok. Mijn vorige Philips uit 2013 was veel te traag (om maar niet te beginnen over UPC/Ziggo mediaboxen). Ook de EPG laadt best wel snel. Niets mis mee.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Op het engelstalige AVSforum kwam er een post langs die wel interessant is:
So yesterday I heard from a Sony promoter that there is a new update with Android 8 aka. Oreo, coming shortly after IFA. It is supposedly bringing full Dolby Vision and the VP9.2 support. For me this thing is the most important update, but we can expect a speed optimization.
Furthermore I also heard that the commercial name for the X1 Ultimate processor will be X1 Ultra.
IFA is dit jaar van 31 augustus tot 5 september

Hoe waar dit is moet maar blijken, verwacht zelf namelijk niet eerder dan Q1-Q2 een update. Meer zo van Sony is niet de snelste, voorkom teleurstelling: gok breed. Beetje net zoals toen android 7 in 2017 kwam in mei.. Of die daadwerkelijk toen in mei uit kwam kan ik zo snel niet vinden, zelf was ik nog niet in het bezit van de tv in die tijd.

Goed, android 8 is al helemaal top, full DV support én VP9.2 support voor HDR YouTube zou helemaal een utopie zijn. In dat geval is de tv voor mij betreft wel 'af'.
Had ik geen weet van, mooie op het oog volledig overzicht. Topwerk d:)b

[ Voor 11% gewijzigd door Oekol op 03-07-2018 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11:49
Leoon. schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 15:42:
Op het engelstalige AVSforum kwam er een post langs die wel interessant is:

[...]

[...]

Had ik geen weet van, mooie op het oog volledig overzicht. Topwerk d:)b
Als je nog meer dingen weet wat ontbreken, let me know dan voeg ik ze toe :)

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Na wat zoeken heb ik een optie gevonden op github om op YouTube 4K HDR af te spelen, die soms nog wel buggy is*. Maar over het algemeen reuze mee valt.
(* lees: bij quality moet je soms zelf voor de HDR v9.2 codec kiezen)

Allereerst moet je de APK downloaden op deze website: https://smartyoutubetv.github.io/
Ik zou gewoon voor de stable version gaan.

Nu moet je deze APK sideloaden, hier zijn 5 verschillende manier voor te bedenken:En die vind je in deze tutorial
Listed below are 5 ways in which you can side-load these apps:
  • Installation via a computer
  • Download .apk file from PC and using ES File Explorer on TV
  • Using X-plore and Google Drive
  • Using File Commander and Google Drive
  • Using ADB commands from a PC
Vergeet niet onbekende bronnen te activeren in het menu en sideload apk te downloaden in de store, maar dit staat ook wel duidelijk in de link uitgelegd.

Enjoy! Kunnen we dit gebruiken tot het officieel ondersteund wordt d:)b oOo

Heb het zelf getest, en zoals jullie weten konden we al casten met onze mobiel en dan kregen we ook HDR. Alleen was dit buggy en detecteerde tv wel HDR maar ging brightness niet naar maximaal. Nu met deze app is 4K HDR smooth, getest met hetzelfde filmpje als ik altijd testte met 4K HDR: world 4k hdr

TV detecteert 4K HDR, alleen de brightness gaat alsnog niet naar 100%. Dit moet je dus even eenmalig (als goed is onthoudt hij dit voor het HDR profiel bij apps) handmatig doen, maar dan kun je daarna genieten van youtube 4K HDR.

[ Voor 26% gewijzigd door Oekol op 03-07-2018 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CptMorgan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18-09 10:28
Leoon. schreef op zondag 1 juli 2018 @ 18:47:
[...]

Ik ben ook heel benieuwd waarom die terug gehaald is. Heb tot op heden geen last gehad van iets. Ja vastloper hier en daar, maar dat is android eigen. Hoop zo dat we Android 8 krijgen.. Ooit.
Zou je deze firmware anders toch eens met mij/ons k kunnen delen?

C40 Twin Ultimate MY23 - Thunder Grey - 20" - Zappi v2.1 - 7470Wp O/W - Enphase

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sahi_NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-09 15:18
Ik heb zojuist de Google Assistent ontvangen op mijn KD-55XE8599 met firmware 6.2858.0082EUA.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/2EB56PE.jpg

Voor de Assistent is nieuwe firmware dus niet nodig!

[ Voor 3% gewijzigd door Sahi_NL op 03-07-2018 20:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
_VooDooMen_ schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 00:12:

Toevallig vanmorgen een monteur thuis gehad vanwege een XE9005 die in een reboot loop zat. Hij heeft via het service menu de software voorzien van een update en bij mij gaan de menu's als een sneltrein nu. Voorheen was alles ook erg traag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _VooDooMen_
  • Nu online
Heb je z’n nummer nog? ;) :*)

Intel Core i7 920 2.67GHz | MSI X58 Pro-E | OCZ Gold 6GB DDR3 | XFX Radeon HD 4890 Black Edition | Samsung Spinpoint F1 | Logitech X-540 5.1 Speakerset | Hitachi DVD 6x/32x | NEC ND-3520A | PSP VITA | PS5 Disc | Sony KD-55XE9305 | PSN Galatios |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Zeker. ;)

Is gewoon iemand van CE repair. Schoonmoeder heeft wel foto's gemaakt. Is echt via het systeemmenu gegaan. Wellicht online te vinden hoe dat werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

CptMorgan schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 19:44:
[...]

Zou je deze firmware anders toch eens met mij/ons k kunnen delen?
Ja dat wil ik zeker. Weet alleen niet of dat wel zo verstandig is. Ze hebben hem niet voor niet terug getrokken al heeft het geen effect (tot zo ver ik weet) bij mij. Tevens weet ik niet of ik het bestand al weer verwijderd heb, zal eens kijken op de laptop waar ik op gedownload had.
bram1984 schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 20:34:
[...]

Toevallig vanmorgen een monteur thuis gehad vanwege een XE9005 die in een reboot loop zat. Hij heeft via het service menu de software voorzien van een update en bij mij gaan de menu's als een sneltrein nu. Voorheen was alles ook erg traag.
Dat is toch van de zotte :9~. Het kán dus wel, maar hoe :+ . Heb je developer option aan staan? Misschien heeft die daar dus dingen veranderd zoals maximaal aantal achtergrond processen etc. Wellicht kan je daar kijken en je instellingen delen met ons? Kunnen we vergelijken. Dit is jaloersmakend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
@Leoon. Waar en hoe doe ik dat?

Dit is in ieder geval hoe snel het nu gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

bram1984 schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 22:09:
@Leoon. Waar en hoe doe ik dat?

Dit is in ieder geval hoe snel het nu gaat.

[video]
Bij home > instellingen > en dan developer options/ontwikkelaars optie staat dan ergens.

Zou nog wel eens kunnen dat die venster animatieschaal en allea uit heeft gezet. (heb ik zelf ook)

Reageert die trouwens ook snel als je action menu en dan beeld doet? Dat is 't enige wat bij mij echt sloom doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Leoon. schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 23:22:
[...]

Bij home > instellingen > en dan developer options/ontwikkelaars optie staat dan ergens.

Zou nog wel eens kunnen dat die venster animatieschaal en allea uit heeft gezet. (heb ik zelf ook)

Reageert die trouwens ook snel als je action menu en dan beeld doet? Dat is 't enige wat bij mij echt sloom doet.
Zal morgen even checken.

Beeld uit doen in action menu bedoel je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

bram1984 schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 23:23:
[...]

Zal morgen even checken.

Beeld uit doen in action menu bedoel je?
Nee, beeld gewoon dan regel je die beeldinstellingen per input. Ipv in home menu en dan beeld dat is voor alle ingangen in 1x.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Leoon. schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 23:25:
[...]

Nee, beeld gewoon dan regel je die beeldinstellingen per input. Ipv in home menu en dan beeld dat is voor alle ingangen in 1x.
Hmm bij mij niet hoor. Via home is alles bij mij ook per ingang. HDMI2 staat bij mij altijd op Spel en daar staat 1 zeker niet op. Heb dit inmiddels al zo vaak aangepast dat ik dit wel weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

bram1984 schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 23:32:
[...]

Hmm bij mij niet hoor. Via home is alles bij mij ook per ingang. HDMI2 staat bij mij altijd op Spel en daar staat 1 zeker niet op. Heb dit inmiddels al zo vaak aangepast dat ik dit wel weet.
Je moet ook niet via home maar via action menu en dan beeld.

Ontwikkelaarsinstwkkingwn staan onder home > instellingen en dan bij systeemvoorkeuren staat het onder samba interactive TV als die monteur het geactiveerd heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Leoon. schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 23:55:
[...]

Ontwikkelaarsinstwkkingwn staan onder home > instellingen en dan bij systeemvoorkeuren staat het onder samba interactive TV als die monteur het geactiveerd heeft.
Ja, maar je zegt dat via home de beeldinstellingen niet per input geregeld kunnen worden. Dat klopt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

bram1984 schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 07:06:
[...]

Ja, maar je zegt dat via home de beeldinstellingen niet per input geregeld kunnen worden. Dat klopt niet.
Dit is letterlijk wat ik zeg: 'Nee, beeld gewoon dan regel je die beeldinstellingen per input. Ipv in home menu en dan beeld dat is voor alle ingangen in 1x.'

Dus nee beeld (via action menu dus) regel je per input in plaats van In home menu dat is voor alle ingangen in 1x.

Via action menu beeld is dus per input, en dit doet bij tijd en wijlen sloom. En via home en dan beeld instellingen is voor alle inputs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Leoon. schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 08:30:
[...]

Dit is letterlijk wat ik zeg: 'Nee, beeld gewoon dan regel je die beeldinstellingen per input. Ipv in home menu en dan beeld dat is voor alle ingangen in 1x.'

Dus nee beeld (via action menu dus) regel je per input in plaats van In home menu dat is voor alle ingangen in 1x.

Via action menu beeld is dus per input, en dit doet bij tijd en wijlen sloom. En via home en dan beeld instellingen is voor alle inputs.
En dat is dus niet waar. :)

Via home regel ik op mijn toestel gewoon de instellingen per input en niet alles in 1x. Dat werkt bij mij exact hetzelfde als via het action menu.

Ik heb het overigens getest, ook gewoon retesnel.

Ook het inschakelen gaat echt een heel stuk vlotter. Binnen een seconden heb ik beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18:43
Dat loopt inderdaad wel erg soepel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

bram1984 schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 08:46:
[...]

En dat is dus niet waar. :)

Via home regel ik op mijn toestel gewoon de instellingen per input en niet alles in 1x. Dat werkt bij mij exact hetzelfde als via het action menu.

Ik heb het overigens getest, ook gewoon retesnel.

Ook het inschakelen gaat echt een heel stuk vlotter. Binnen een seconden heb ik beeld.
Vraag me af wat we nou beide bedoelen. Neem bijv deze quote uit een how-to van sony:
Opmerking: zorg dat je naar de beeldinstellingen gaat vanuit het beginscherm van de tv door op de 'Home'-knop op je afstandsbediening te drukken. Als je de instellingen via de 'Opties'-knop opent, wijzig je alleen de instellingen voor één bron in plaats van voor de hele televisie. Let er ook op dat de doelingangen op 'Gangbaar' zijn ingesteld.
Hier ga je dus je tv voor het allereerste gebruik kalibreren en doordat je het via home doet wijzig je het voor alles.

Maar verder kon je die developer option of ontwikkelaarsoptie vinden dat die aan gezet was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
@Leoon. Shit die ben ik vergeten te checken. Zal het zo eens aan het thuisfront vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Leoon. schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 23:55:
[...]

@Leoon. Net even gecheckt, maar ik zie niks over ontwikkelaarsinstellingen staan. Bij systeemvoorkeuren staat het volgende onder Samba:

Servicevoorwaarden lezen

Versie (of bedoel je dit?)
1.3.18

Build
0-GE0EEFA3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

bram1984 schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 11:30:
[...]

@Leoon. Net even gecheckt, maar ik zie niks over ontwikkelaarsinstellingen staan. Bij systeemvoorkeuren staat het volgende onder Samba:

Servicevoorwaarden lezen

Versie (of bedoel je dit?)
1.3.18

Build
0-GE0EEFA3
Nee, het moet als optie staan om aan te klikken onder samba. (dus niet op samba klikken, maar een extra optie in het menu onder samba weergegeven.) Zal er vanavond een foto van maken. Ga er eigenlijk van uit dat hij dat dan niet heeft gedaan en dat een factory reset dan blijkbaar bij jou deze snelheid gegeven heeft. Of meneer heeft een versie van Android er op gezet die wij als normale leken niet kunnen downloaden }:O

[ Voor 5% gewijzigd door Oekol op 04-07-2018 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Leoon. schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 12:01:
[...]

Nee, het moet als optie staan om aan te klikken onder samba. (dus niet op samba klikken, maar een extra optie in het menu onder samba weergegeven.) Zal er vanavond een foto van maken. Ga er eigenlijk van uit dat hij dat dan niet heeft gedaan en dat een factory reset dan blijkbaar bij jou deze snelheid gegeven heeft. Of meneer heeft een versie van Android er op gezet die wij als normale leken niet kunnen downloaden }:O
Ah excuus, dan heb ik je verkeerd begrepen. Ik ben om 6 uur thuis en dan zal ik meteen even kijken. Heb het net via Facetime geregeld met het thuisfront en een kind op de achtergrond. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinmastah2005
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17:34
Home, instellingen, over, build.
Als je op build staat iets van 7x op OK drukken.
Zo activeer je OPTIES VOOR ONTWIKKELAARS.
Deze optie vind je dan weer bij,
Home, instellingen, systeemvoorkeuren en dan onder Winkelmodusinstellingen.

Of bedoelen jullie iets anders?

Sony 65x95L, Denon x4700h, Klipsch Atmos 5.1.4, Ziggo, Windows 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

kevinmastah2005 schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 12:56:
Home, instellingen, over, build.
Als je op build staat iets van 7x op OK drukken.
Zo activeer je OPTIES VOOR ONTWIKKELAARS.
Deze optie vind je dan weer bij,
Home, instellingen, systeemvoorkeuren en dan onder Winkelmodusinstellingen.

Of bedoelen jullie iets anders?
We bedoelen dat wel, maar niet dat die dat moet doen. Goed bedoelt, maar we/ik wil kijken of de monteur dit bij hem heeft gedaan en niet dat die dat zelf moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinmastah2005
Als Bram1984 niet de OPTIES voor ontwikkelaars onder Winkelmodus instellingen heeft staan.
Heeft de Monteur van CE Repairs waarschijnlijk iets anders gedaan.

Maar wat dan? Dat willen we graag weten.

[ Voor 3% gewijzigd door kevinmastah2005 op 04-07-2018 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

kevinmastah2005 schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 17:10:
Als Bram1984 niet de OPTIES voor ontwikkelaars onder Winkelmodus instellingen heeft staan.
Heeft de Monteur van CE Repairs waarschijnlijk iets anders gedaan.

Maar wat dan? Dat willen we graag weten.
Het staat dan ook niet onder winkelmodus instellingen. Zie filmpje hieronder.
bram1984 schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 12:29:
[...]

Ah excuus, dan heb ik je verkeerd begrepen. Ik ben om 6 uur thuis en dan zal ik meteen even kijken. Heb het net via Facetime geregeld met het thuisfront en een kind op de achtergrond. ;)
Geen stress, zo'n kind werkt nooit mee ;)

Hier een filmpje: YouTube: How To Speed Up Slow Sony Android TV & Disable Samba Interactive

Precies als die begint zie je developer options staan bij 7m25seconden, onder samba dus. Mocht dat er staan dan heel graag foto's maken van hoe alles staat bij jou. Kan ik het vergelijken bij hoe ik het ingesteld heb staan. Maar gok dan dat die de animatieschaal uit/0.5x heeft gezet en achtergrondprocessen gelimiteerd heeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
@Leoon. Staat er niet bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

bram1984 schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 17:51:
@Leoon. Staat er niet bij mij.
Dan heeft die man magische handen. Zou niet weten wat die anders dan gedaan kan hebben behalve een frabrieksreset (logisch). Maar hij is nu dus veel sneller dan de vorige keer toen je hem voor 't eerst installeerde. 8)7

Zat je wel op de laatste firmware voordat die stuk ging? En op welke firmware nr heeft die man hem nu gezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Leoon. schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 18:33:
[...]

Dan heeft die man magische handen. Zou niet weten wat die anders dan gedaan kan hebben behalve een frabrieksreset (logisch). Maar hij is nu dus veel sneller dan de vorige keer toen je hem voor 't eerst installeerde. 8)7

Zat je wel op de laatste firmware voordat die stuk ging? En op welke firmware nr heeft die man hem nu gezet?
Ik kan het je vertellen zodra hij weer aan gaat, want het euvel is weer terug. Morgen maar weer Sony bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

bram1984 schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 19:51:
[...]

Ik kan het je vertellen zodra hij weer aan gaat, want het euvel is weer terug. Morgen maar weer Sony bellen.
Dat meen je niet.. nou zo schiet het ook niet op. Sterkte er mee :F

Volgende keer maar even aan de monteur vragen wat die voor speciaals met die tv doet dat die sneller is :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Leoon. schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 23:39:
[...]

Dat meen je niet.. nou zo schiet het ook niet op. Sterkte er mee :F

Volgende keer maar even aan de monteur vragen wat die voor speciaals met die tv doet dat die sneller is :9~
Tja. Gisteravond gewoon niet kunnen kijken. Hier wel wat plaatjes van wat hij heeft gedaan. Geen idee of er iets zinvols tussen staan.

Afbeeldingslocatie: http://a67.tinypic.com/33ooboj.jpg
Afbeeldingslocatie: http://a63.tinypic.com/168tlxs.jpg
Afbeeldingslocatie: http://a64.tinypic.com/oivqeu.jpg
Afbeeldingslocatie: http://a66.tinypic.com/qyhjt0.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door bram1984 op 05-07-2018 08:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

bram1984 schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 08:54:
[...]

Tip. Gisteravond gewoon niet kunnen kijken. Hier wel wat plaatjes van wat hij heeft gedaan. Geen idee of er iets zinvols tussen staan.

[afbeelding]
KNIP
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
(Je tweede link is een linkedin pagina :+) aaaaand its gone

Hoe lang hebben jullie deze tv al? Want op die self check pagina zie je dus links onder deze info:

De eerste cijfers geven uren dat de TV heeft aangestaan weer (01276), de middelste (6114) hoe vaak de tv aan en uit is geweest en de laatste cijfers (1262) geven aan hoeveel uren het paneel wat je in de tv hebt aangestaan heeft.

Als je een gemiddelde van 5 uur per dag tv kijken neemt dan zou je de tv 255 dagen moeten hebben. Klopt dit een beetje?

Zie verder dat je nu op de laatste firmware zit aangezien de nieuwste stopgezet is. Daar was dus iets niet goed mee, heb hem wel op mijn tv draaien en geen problemen maar blijkbaar was er toch iets mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Leoon. schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 09:02:
[...]

(Je tweede link is een linkedin pagina :+) aaaaand its gone

Hoe lang hebben jullie deze tv al? Want op die self check pagina zie je dus links onder deze info:

De eerste cijfers geven uren dat de TV heeft aangestaan weer (01276), de middelste (6114) hoe vaak de tv aan en uit is geweest en de laatste cijfers (1262) geven aan hoeveel uren het paneel wat je in de tv hebt aangestaan heeft.

Als je een gemiddelde van 5 uur per dag tv kijken neemt dan zou je de tv 255 dagen moeten hebben. Klopt dit een beetje?

Zie verder dat je nu op de laatste firmware zit aangezien de nieuwste stopgezet is. Daar was dus iets niet goed mee, heb hem wel op mijn tv draaien en geen problemen maar blijkbaar was er toch iets mis.
Haha ja, foutje. Dat zie je snel trouwens. Plaatje echt meteen na de post verwijderd.

Ik heb de TV sinds eind januari. Vijf uur per dag redden we makkelijk. Op maandag en dinsdag past mijn schoonmoeder op en staat hij wel langer aan dan dat met de avond erbij. Woensdag is mijn wederhelft thuis, dus dan redden we dat ook makkelijk.

Sony net weer gebeld in ieder geval. Leuk gesprek met een Belgische mevrouw die heel goed begreep dat ik morgenavond WK wil kijken. :P

Ik ben benieuwd of er op zo'n korte termijn nog iemand langs kan komen. Anders zetten ze maar een 75" neer met een kleine bijbetaling. O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kevinmastah2005
Self check is met het volgende te benaderen.
Liefst met orginele afstandsbediening.
Zet de tv in stand-by.
-Groene knop afstandsbediening.

Druk de volgende knoppen achter elkaar in op je afstandsbediening:

i+(?)
5
Volume +
Groene stand-by knop

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sanction
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Of je drukt simpelweg op de help knop op de ab. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

kevinmastah2005 schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 10:10:
Zet de tv in stand-by.

i+(?)
5
Volume +
Groene stand-by knop
Hier vraagt toch niemand om? 8)7 Ik snap je posts niet zo goed. Hij heeft het menu al voor zich waarom dan nog uitleggen hoe 't moet? Verder staat dit ook genoemd in verschillende posts/how-to tutorials van verschillende leden hier in dit draadje en op een website van een tweaker allemaal hier gepost.

Verder doe je een vraagteken bij het knopje die je moet indrukken (i+), als je niet weet wat dat is heb ik ook niet echt het idee dat je het zelf gebruikt? Het is trouwens gewoon de informatie knop op je afstandbediening.
bram1984 schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 09:20:
[...]

Haha ja, foutje. Dat zie je snel trouwens. Plaatje echt meteen na de post verwijderd.

Ik heb de TV sinds eind januari. Vijf uur per dag redden we makkelijk. Op maandag en dinsdag past mijn schoonmoeder op en staat hij wel langer aan dan dat met de avond erbij. Woensdag is mijn wederhelft thuis, dus dan redden we dat ook makkelijk.

Sony net weer gebeld in ieder geval. Leuk gesprek met een Belgische mevrouw die heel goed begreep dat ik morgenavond WK wil kijken. :P

Ik ben benieuwd of er op zo'n korte termijn nog iemand langs kan komen. Anders zetten ze maar een 75" neer met een kleine bijbetaling. O-)
Ja was direct al begonnen met reageren haha.

Ik denk niet dat ze dat gaan redden, maar een 75inch unit is altijd leuk als ze dat fixen. Of een XF versie van de 9005.

[ Voor 33% gewijzigd door Oekol op 05-07-2018 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
@Leoon. Haha verwacht ik ook niet. Ik hoop op dit moment alleen maar dat ze vandaag of morgen al kunnen komen, maar ik heb er een hard hoofd in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinmastah2005
Leoon. schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 10:58:
[...]

Hier vraagt toch niemand om? 8)7 Ik snap je posts niet zo goed. Hij heeft het menu al voor zich waarom dan nog uitleggen hoe 't moet? Verder staat dit ook genoemd in verschillende posts/how-to tutorials van verschillende leden hier in dit draadje en op een website van een tweaker allemaal hier gepost.

Verder doe je een vraagteken bij het knopje die je moet indrukken (i+), als je niet weet wat dat is heb ik ook niet echt het idee dat je het zelf gebruikt? Het is trouwens gewoon de informatie knop op je afstandbediening.
@Leoon.
Ok duidelijk.
Ik zal verder geen hulp/informatie meer posten.
Aangezien jij Leoon alles al weet.

Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/za7py.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

kevinmastah2005 schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 11:58:
[...]

@Leoon.
Ok duidelijk.
Ik zal verder geen hulp/informatie meer posten.
Aangezien jij Leoon alles al weet.
Nee, dat zeg ik niet. Je post komt uit de lucht vallen. Hij heeft iets al uitgevoerd en daarna ga je uitleggen hoe 't moet. Dat is hetzelfde als: iemand gaat naar een nieuwe supermarkt die die niet kent. Komt thuis na boodschappen te hebben gedaan daar en jij gaat de route uitleggen, terwijl diegene daar net weg komt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinmastah2005
Hij is Bram1984.
Bram1984 plaatste een hele rits foto’s met self check menu.
Ik kan best begrijpen dat andere mensen dit ook wel willen checken.
Het is daarom handig dat de informatie,
om in dat menu te komen en direct onder staat.
Zonder dat andere mensen pagina’s terug moeten scrollen etc.
Gemak dient de mens.

Dit is het Sony tv 2017 forum.
Niet alleen Leoon en Bram1984 forum.

En dit heeft Bram1984 niet zelf gedaan maar de monteur.
We wilden toch weten wat de monteur gedaan had en hoe daar te komen?
Ipv het opties voor ontwikkelaars menu.

De monteur heeft dus het volgende gedaan:

Zet de tv in stand-by.

i+(?)
5
Volume +
Groene stand-by knop

[ Voor 36% gewijzigd door kevinmastah2005 op 05-07-2018 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

kevinmastah2005 schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 12:13:
Hij is Bram1984.
Bram1984 plaatste een hele rits foto’s met self check menu.
Ik kan best begrijpen dat andere mensen dit ook wel willen checken.
Het is daarom handig dat de informatie,
om in dat menu te komen en direct onder staat.
Zonder dat andere mensen pagina’s terug moeten scrollen etc.
Gemak dient de mens.

Dit is het Sony tv 2017 forum.

Niet alleen Leoon en Bram1984 forum.
Gemak dient idd de mens. Geef dan meer context aan je post dan is het duidelijk dat je dat bedoelt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
CE repair belde net. Ze komen woensdag weer. Schiet lekker op zo.

Ik heb de monteur die er dinsdag was ook even gebeld. Hij weet ook niet waar het aan kan liggen. Waarschijnlijk gaan ze nu het moederbord vervangen en als dat niet helpt, geen idee.

Wat denken jullie, zou het een handshake probleem kunnen zijn? Ik heb mijn KPN decoder, een H/K AV receiver en mijn PS4 (Pro) in de TV zitten. Receiver wordt via ARC aangestuurd (werkt overigens ook niet altijd, soms moet ik de stroom van de receiver even afhalen en alles weer opnieuw opstarten om het geluid weer over mijn speakers te krijgen).

Ik zou haast denken dat een van deze apparaten de TV uitschakelt, maar dat verklaart weer niet waarom het Android startup scherm iedere keer in beeld is. Want dat gebeurt volgens mij alleen als je de stroom er in z'n geheel afhaalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-08 12:35
Ik heb toch echt behoorlijk last van blooming met mijn Sony XE93005 helaas. Vooral wanneer het donker is in de kamer, dan zie ik HUD elements in games echt veel bloom creëeren. Nou heb ik gehoord dat het plaatsen van een LED strip behoorlijk kan helpen.

Ik heb dit nog nooit eerder gedaan voor televisies, maar ik heb eens zitten rondkijken en zo te zien kan ik geen strips vinden die geschikt zijn voor een 65 inch scherm. Maar als ik meerdere strips van een meter koop, dan moet dat gewoon werken toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18:43
LED stripje van de Action proberen? Kant en klaar en kan je kijken of het je iets lijkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• devilsnight
vinom schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 16:46:
LED stripje van de Action proberen? Kant en klaar en kan je kijken of het je iets lijkt.
Goede tip. Ik zat al gelijk te kijken op Ikea en MM site terwijl Action ook kan. Waarom vergeet ik die shop altijd? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

bram1984 schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 14:36:
CE repair belde net. Ze komen woensdag weer. Schiet lekker op zo.

Ik heb de monteur die er dinsdag was ook even gebeld. Hij weet ook niet waar het aan kan liggen. Waarschijnlijk gaan ze nu het moederbord vervangen en als dat niet helpt, geen idee.

Wat denken jullie, zou het een handshake probleem kunnen zijn? Ik heb mijn KPN decoder, een H/K AV receiver en mijn PS4 (Pro) in de TV zitten. Receiver wordt via ARC aangestuurd (werkt overigens ook niet altijd, soms moet ik de stroom van de receiver even afhalen en alles weer opnieuw opstarten om het geluid weer over mijn speakers te krijgen).

Ik zou haast denken dat een van deze apparaten de TV uitschakelt, maar dat verklaart weer niet waarom het Android startup scherm iedere keer in beeld is. Want dat gebeurt volgens mij alleen als je de stroom er in z'n geheel afhaalt.
Als het een handshake probleem is zouden meerdere mensen er last van moeten hebben lijkt me. Je kunt bij externe ingangen > bravia sync menu de hdmi apparaten zo instellen dat ze niet meer aan en uitgeschakeld kunnen worden. Wellicht dat dit nog wat doet. Maar als je echt vermoed dat er een probleem is tussen de apparaten kun je natuurlijk het beste testen door de hdmi van de TV af te halen. En dan zou ik beginnen bij de H/K receiver. Waarom? Mijn schoonouders hebben een H/K receiver en er zijn 3 monteurs (!) langsgeweest om het te installeren om het voor elkaar te krijgen. Het werkt niet, foutmeldingen zoals niet kunnen switchen van geluid per hmdi kanaal op de receiver, het blijven staan op output aux, waarbij alleen een reset werkt, blokkerig beeld op alleen sbs6 etc. Nu heb ik er laatst ook naar gekeken (ga in de komende wekend een x op zaterdag alles fixen daar) en die H/K was de grootste euvel in die hele installatie daar.

Het android startup scherm komt ook als je de uitknop 10 seconden in houdt. Dan gaat ze tv uit en daarna direct weer aan met de icoontjes van android in beeld. (tenminste als je dit bedoelt met die icoontjes van android op het begin itt het helemaal opnieuw moeten installeren van de tv)
devilsnight schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 16:27:
Ik heb toch echt behoorlijk last van blooming met mijn Sony XE93005 helaas. Vooral wanneer het donker is in de kamer, dan zie ik HUD elements in games echt veel bloom creëeren. Nou heb ik gehoord dat het plaatsen van een LED strip behoorlijk kan helpen.

Ik heb dit nog nooit eerder gedaan voor televisies, maar ik heb eens zitten rondkijken en zo te zien kan ik geen strips vinden die geschikt zijn voor een 65 inch scherm. Maar als ik meerdere strips van een meter koop, dan moet dat gewoon werken toch?
Met wat voor game is dit? Ik moet zeggen dat het bij gamen op mijn xe9305 mee valt. Had veel erger verwacht. Heb wel een stalamp naast de televisie aan 's avonds dus dit zorgt ook voor wat bias light.

En inderdaad een ledstrip bij de action wat @vinom is het proberen waard.

Oh en als je de action wilt onthouden in je consideration set, begin met het uitspreken als a...c....tion. Ooit iemand horen zeggen en sindsdien is het niet meer action maar de a -c - tion. En dit krijg je niet uit je hoofd, ga je gegarandeerd de action overwegen als je een product moet kopen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
@Leoon. Paar keer aan en uit gezet net zonder H/K erin, maar op een gegeven moment gaat ie gewoon niet meer aan en nu net weer uit zichzelf ineens wel.

Kan me haast niet voorstellen dat dit een handshake probleem is nu. Ook de overige HDMI kabels heb ik eruit gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

bram1984 schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 18:42:
@Leoon. Paar keer aan en uit gezet net zonder H/K erin, maar op een gegeven moment gaat ie gewoon niet meer aan en nu net weer uit zichzelf ineens wel.

Kan me haast niet voorstellen dat dit een handshake probleem is nu. Ook de overige HDMI kabels heb ik eruit gehaald.
En als die dan uit zichzelf aan gaat, is dit dan met die android icoontjes? Want dat zou aangeven dat hij dus niet standby is gegaan maar helemaal uit.

Trouwens, ik dacht dat dit keer het moederbord al vervangen was. Maar wat is er dan vervangen door de monteur afgelopen week?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Leoon. schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 19:38:
[...]

En als die dan uit zichzelf aan gaat, is dit dan met die android icoontjes? Want dat zou aangeven dat hij dus niet standby is gegaan maar helemaal uit.

Trouwens, ik dacht dat dit keer het moederbord al vervangen was. Maar wat is er dan vervangen door de monteur afgelopen week?
Soms, en soms gewoon alleen het Sony logo.

Dat is wat de Sony mevrouw mij vooraf vertelde, maar uiteindelijk is er dus alleen een software update gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

bram1984 schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 20:25:
[...]

Soms, en soms gewoon alleen het Sony logo.

Dat is wat de Sony mevrouw mij vooraf vertelde, maar uiteindelijk is er dus alleen een software update gedaan.
Wat belachelijk dat ze een monteur laten komen voor iets wat je zelf kan doen? En dat die dan ook gewoon echt weg gaat na allen maar een firmware gedaan te hebben.

Maar de vraag die het oproept waarom heb je het zelf niet geüpdatet? :9 Zoals je op de foto liet zien is het niet eens de aller laatste firmware (die is teruggetrokken) wat betekent dat je de firmware van maart er niet op had staan.

-----------------------------------------------

Bedacht me dat het misschien ook een optie is om 4k HDR af te spelen via de ps4 (pro). Nou dat was het niet dus. Bleef gewoon op de v9 codec hangen helaas! Tot nu toe werkt die work around die ik laatst postte de enige manier om smooth 4k HDR te hebben.

[ Voor 18% gewijzigd door Oekol op 05-07-2018 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
@Leoon. Ik heb geregeld via Help gecheckt of er een software update beschikbaar was, maar die was er nooit. Bovendien heb ik de schermen op de foto's ook nooit gezien. Zou niet weten hoe je daarbij komt.

Huidige versie is PKG6.5603.0175EUA. Geen idee of dat de laatste is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

bram1984 schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 21:45:
@Leoon. Ik heb geregeld via Help gecheckt of er een software update beschikbaar was, maar die was er nooit. Bovendien heb ik de schermen op de foto's ook nooit gezien. Zou niet weten hoe je daarbij komt.

Huidige versie is PKG6.5603.0175EUA. Geen idee of dat de laatste is.
Oh nevermind, ik ben blind. Je hebt gelijk dat je dan inderdaad nooit een update zag, dacht even op de foto gezien te hebben dat je nog in de 5.6 zat maar het was andersom 6.5. Deze versie is de nieuwste (en dus sinds kort teruggetrokken). De monteur heeft hem dus nog wel geinstalleerd bij jou. Dat is opzich wel vreemd ook, Sony trekt een update terug en de monteur installeert hem wel doodleuk :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
@Leoon. Waarom heeft Sony die teruggetrokken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

bram1984 schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 22:12:
@Leoon. Waarom heeft Sony die teruggetrokken?
Dat weet dus niemand.

Op de Engelse website staat:
IMPORTANT:
We would like to inform you that we’ve decided to temporarily delay the rollout of the below announced firmware update. Our engineers are still fine-tuning the firmware to ensure the best possible experience with the new release. We will update this article with a new update schedule as soon as possible. For the latest developments, we recommend bookmarking this page. Alternatively, you can add your model to the Support by Sony mobile app to receive an instant product notification. We'd like to thank you for your understanding and patience.(Added on 21-06-2018)
En op de NL'se website is die weer beschikbaar! @CptMorgan

Nu weet ik dus niet of ik zelf ook opnieuw deze moet downloaden, of dat dit precies dezelfde is als ik er al op had.. Maar eens afwachten of iemand hier op het forum gaat updaten en dan de cijfertjes vergelijken..

[ Voor 10% gewijzigd door Oekol op 05-07-2018 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa3eia
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online

pa3eia

6370Wp ~ Elga 3.0 ~ Sony

Dacht dat Bram de XE9005 had!!!
Daar is de update nog steeds niet beschikbaar.

De update is alleen teruggetrokken voor de XE83 en de XE90.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Niet online
bram1984 schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 21:45:
@Leoon. Ik heb geregeld via Help gecheckt of er een software update beschikbaar was, maar die was er
Je kunt beter via de website kijken, updates OTA direct naar het toestel staan er meestal véél later.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CptMorgan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18-09 10:28
Leoon. schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 22:38:
[...]

Dat weet dus niemand.

Op de Engelse website staat:

[...]

En op de NL'se website is die weer beschikbaar! @CptMorgan

Nu weet ik dus niet of ik zelf ook opnieuw deze moet downloaden, of dat dit precies dezelfde is als ik er al op had.. Maar eens afwachten of iemand hier op het forum gaat updaten en dan de cijfertjes vergelijken..
Dat is een andere firmware, voor de XF. Die voor de XE modellen is nog niet beschikbaar. Zie https://www.sony.nl/elect...xe9305/downloads/00015236. Vraag me af waarom hij terug getrokken is, zeker als ik hier lees dat monteurs hem wel updaten.

Helaas nog even geduld hebben! :9

C40 Twin Ultimate MY23 - Thunder Grey - 20" - Zappi v2.1 - 7470Wp O/W - Enphase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

CptMorgan schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 23:04:
[...]

Dat is een andere firmware, voor de XF. Die voor de XE modellen is nog niet beschikbaar. Zie https://www.sony.nl/elect...xe9305/downloads/00015236. Vraag me af waarom hij terug getrokken is, zeker als ik hier lees dat monteurs hem wel updaten.

Helaas nog even geduld hebben! :9
Oké ik ga naar bed, dat was inderdaad de XF. Ik ga morgen op de laptop kijken of hij er nog op staat en dan maak ik een mirror voor mensen zoals jij :9 die eigenlijk geen geduld hebben en hem op eigen risico willen downloaden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loekf2
Leoon. schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 00:08:
[...]

Oké ik ga naar bed, dat was inderdaad de XF. Ik ga morgen op de laptop kijken of hij er nog op staat en dan maak ik een mirror voor mensen zoals jij :9 die eigenlijk geen geduld hebben en hem op eigen risico willen downloaden.
Sony maakt er wel een zooitje van. Volgens mij is er voor de 2018 ook geen download knop (100% zeker dat Noscript niets blokeert). Zie wel dat de 2017 reeks firmware 6.5603 heeft/had en de 2018 reeks 6.560.

Slecht dat ze geen info geven. Ik heb hem ook handmatig via USB geinstalleerd op m'n XE9305 en werkt prima.

Ook leuk.. zie nu dat er meer artikelen over Samba TV verschijnen:

https://www.nytimes.com/2.../samba-smart-tv-data.html
https://www.nytimes.com/2...a/tv-viewer-tracking.html

Ik mag toch hopen dat mensen deze meuk gewoon uitzetten als je de TV voor de eerste aanzet:

- Maakt AndroidTV trager
- Dit is gewoon spyware/malware (geloof dat ze zelfs algo's op de beelden draaien om te herkennen waar je naar kijkt, en via je netwerk bijhouden wat er nog meer thuis draait).

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Yep ik heb dat Samba ook uitgegooid. Eerlijk gezegd ook geen idee wat het toevoegt.

Overigens gisteravond de hele avond probleemloos TV kunnen kijken. Onnavolgbaar. Het houdt het wel spannend, zullen we maar zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _VooDooMen_
  • Nu online
Even advies nodig. Nu bijna 2 weken de XE9305 staan. Toestel bevalt me echt goed maar schrok net wel even.

Ik wilde youtube opstarten via de Home button en toen zag ik het.. Hiervoor totaal geen last van gehad, ook met films en zwarte balken was ik nog verbaasd over het mega goede contrast.

Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/27yxtva.jpg

Mijn huwelijk met dit toestel heeft al een ding gehad met horizontale strepen die na een update ineens zichtbaar waren. Na de stekker eruit en erin was dat verdwenen maar dit keer blijft het.. :/

Kom van een plasma af en daar ken ik dit fenomeen niet.. Bleeding zag ik al staan en dat het altijd wel iets zichtbaar is. Toestel komt bij Coolblue vandaan en zit nog in de 30 dagen.

Twijfel nu weer zo. Ik waardeer het beeld erg van dit model maar neigde voor de koop ook al naar Oled. Geen enkele tv is perfect maar dit vind ik echt niet fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Vlgns mij was de dimming niet actief bij dat soort acties, weet niet waar we nu naar kijken? Uniformiteit bij dit soort modellen moet je met dimming aan beoordelen.
Daarnaast is dit natuurlijk ook een van de allerhelderste tv's die te krijgen is en met de helderheid op een hoge stand zal het nog meer opvallen dan bij de gemiddelde tv

[ Voor 57% gewijzigd door apis29 op 06-07-2018 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

_VooDooMen_ schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 23:34:
Even advies nodig. Nu bijna 2 weken de XE9305 staan. Toestel bevalt me echt goed maar schrok net wel even.

Ik wilde youtube opstarten via de Home button en toen zag ik het.. Hiervoor totaal geen last van gehad, ook met films en zwarte balken was ik nog verbaasd over het mega goede contrast.

[afbeelding]

Mijn huwelijk met dit toestel heeft al een ding gehad met horizontale strepen die na een update ineens zichtbaar waren. Na de stekker eruit en erin was dat verdwenen maar dit keer blijft het.. :/

Kom van een plasma af en daar ken ik dit fenomeen niet.. Bleeding zag ik al staan en dat het altijd wel iets zichtbaar is. Toestel komt bij Coolblue vandaan en zit nog in de 30 dagen.

Twijfel nu weer zo. Ik waardeer het beeld erg van dit model maar neigde voor de koop ook al naar Oled. Geen enkele tv is perfect maar dit vind ik echt niet fijn.
Dit is normaal bij transitieschermen. Sony eigen en niks om je over druk te maken. Als je gewoon beeld hebt van de tv of ps4 YouTube noem maar op zie je het niet. Dat het vervelend is ja absoluut. Ik heb mijn instellingen nu zo dat ik het veel minder zie dan eerst. Dus je beeldinstellingen anders doen kan helpen. Elke Sony tv heeft dit, als je je tv voor het eerst installeert in een donkere ruimte zie je het ook direct. Toen ik mijn 9305 gekocht had schrok ik hier ook van, in dit topic toen ook gepost. Wellicht kun je 't terug vinden via de search. Fenomeen heet clouding. Zie ook reactie van Major_ton op mij destijds:
Major_ton schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 08:08:
Sony doet er gewoon alles aan om je helemaal in de wolken te laten zijn met je nieuwe TV!

Zonder grappen. Bij de XE9005 en XE9305 is dit 'normaal' tijdens transitie schermen. Bij het kijken van normale content zou je er niet of nauwelijks last van moeten hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _VooDooMen_
  • Nu online
Leoon. schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 23:51:
[...]

Dit is normaal bij transitieschermen. Sony eigen en niks om je over druk te maken. Als je gewoon beeld hebt van de tv of ps4 YouTube noem maar op zie je het niet. Dat het vervelend is ja absoluut. Ik heb mijn instellingen nu zo dat ik het veel minder zie dan eerst. Dus je beeldinstellingen anders doen kan helpen. Elke Sony tv heeft dit, als je je tv voor het eerst installeert in een donkere ruimte zie je het ook direct. Toen ik mijn 9305 gekocht had schrok ik hier ook van, in dit topic toen ook gepost. Wellicht kun je 't terug vinden via de search. Fenomeen heet clouding. Zie ook reactie van Major_ton op mij destijds:

[...]
Net even de instellingen gereset en het is weer normaal, volgens mij stond local dimming op low. Wat moet ik zonder jullie _/-\o_ thx voor de snelle reacties!

*Had even wat beter eerst in het forum moeten zoeken. Had geen idee van dat transitie systeem :Y)

[ Voor 5% gewijzigd door _VooDooMen_ op 07-07-2018 00:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• devilsnight
Leoon. schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 17:54:
[...]

Als het een handshake probleem is zouden meerdere mensen er last van moeten hebben lijkt me. Je kunt bij externe ingangen > bravia sync menu de hdmi apparaten zo instellen dat ze niet meer aan en uitgeschakeld kunnen worden. Wellicht dat dit nog wat doet. Maar als je echt vermoed dat er een probleem is tussen de apparaten kun je natuurlijk het beste testen door de hdmi van de TV af te halen. En dan zou ik beginnen bij de H/K receiver. Waarom? Mijn schoonouders hebben een H/K receiver en er zijn 3 monteurs (!) langsgeweest om het te installeren om het voor elkaar te krijgen. Het werkt niet, foutmeldingen zoals niet kunnen switchen van geluid per hmdi kanaal op de receiver, het blijven staan op output aux, waarbij alleen een reset werkt, blokkerig beeld op alleen sbs6 etc. Nu heb ik er laatst ook naar gekeken (ga in de komende wekend een x op zaterdag alles fixen daar) en die H/K was de grootste euvel in die hele installatie daar.

Het android startup scherm komt ook als je de uitknop 10 seconden in houdt. Dan gaat ze tv uit en daarna direct weer aan met de icoontjes van android in beeld. (tenminste als je dit bedoelt met die icoontjes van android op het begin itt het helemaal opnieuw moeten installeren van de tv)

[...]

Met wat voor game is dit? Ik moet zeggen dat het bij gamen op mijn xe9305 mee valt. Had veel erger verwacht. Heb wel een stalamp naast de televisie aan 's avonds dus dit zorgt ook voor wat bias light.

En inderdaad een ledstrip bij de action wat @vinom is het proberen waard.

Oh en als je de action wilt onthouden in je consideration set, begin met het uitspreken als a...c....tion. Ooit iemand horen zeggen en sindsdien is het niet meer action maar de a -c - tion. En dit krijg je niet uit je hoofd, ga je gegarandeerd de action overwegen als je een product moet kopen :+
Ik had het een tijdje geleden heel erg met Sea of Thieves op Xbox One X. De gel groene balk en ammo counter geloof ik zorgde voor heel veel bloom, was echt storend.

Ik heb vorige week een strip bij de action gehaald, gelijk de 5 meter verse met kleurtjes etc. Ik ben alleen zo'n lul geweest dat ipv de strip lichtjes te buigen in de hoeken achterop de tv, heb ik de strip afgeknipt met de bedoeling hem op het andere stuk weer aan te sluiten. Uiteraard werkte dit niet. Dus zat ik met nog ongeveer 4 meter aan led lichtjes waar ik niks meer mee kan en één stukje van de strip van 1 meter zit achterop de tv.

Heb de strip wel één keer losgehaald nog en sindsdien plakt hij niet goed meer. Hij blijft hooguit een uurtje zitten en laat dan los. Wellicht moet je het gewoon plakken en dan nooit meer eraan zitten. Nou is de achterkant van mijn XE93 ook niet echt 100% smooth en heeft het wel een soort texture, maar dat maakt volgens mij niet veel uit.

Wel vind ik het effect tof ervan en mogelijk ga ik twee strips of meer achterop de tv plakken, maar dan wel van Philips Hue misschien, want er zijn plannen om de woonkamer wat slimmer te gaan maken qua lichten. Het wordt Hue of Wiz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Voor diegene (@CptMorgan) die de nieuwste update alsnog manueel willen updaten heb ik voor de aankomende 6 dagen een mirror staan waar je het kan downloaden. 1.8gb groot. Op je USB zetten en dan in de tv doen.

Tutorial is hier te vinden:
https://www.sony.nl/electronics/support/downloads/00015236
(Kijk ook hier in deze link de bestandsnaam en grootte aan etc. dan kun je zien dat het een legit bestand is)

De link naar de update voor o.a. de XE9305 is hier: https://transferxl.com/details/08jmLdKQXPHQH6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Poeh wat kan dat Android OS soms vreselijk zijn. Op de telefoon swipe je alles zo weg en klaar en het is allemaal zoveel minder op een tv.

Hoe kan ik een app echt volledig sluiten? Alles blijft maar aanstaan, van YouTube naar Film1, Netflix etc. Nu krijg ik ineens met Film1 een melding dat mijn internet niet is gevonden, terwijl ik gewoon wel via YouTube video's kan kijken. Graag zou ik de Film1 all even helemaal sluiten, hoe?

Zelfs na een reboot krijg ik nu deze shit met Film1. Trailers werken wel, hoe dan?

[ Voor 9% gewijzigd door devilsnight op 08-07-2018 20:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m4yall
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:54
Even op basis van mijn Shield: 2x de ‘home’knop (rondje op afstandsbediening
Shield. Weet niet of deze optie ook op de tv ab zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Niet online
devilsnight schreef op zondag 8 juli 2018 @ 20:08:
Poeh wat kan dat Android OS soms vreselijk zijn. Op de telefoon swipe je alles zo weg en klaar en het is allemaal zoveel minder op een tv.

Hoe kan ik een app echt volledig sluiten? Alles blijft maar aanstaan, van YouTube naar Film1, Netflix etc. Nu krijg ik ineens met Film1 een melding dat mijn internet niet is gevonden, terwijl ik gewoon wel via YouTube video's kan kijken. Graag zou ik de Film1 all even helemaal sluiten, hoe?

Zelfs na een reboot krijg ik nu deze shit met Film1. Trailers werken wel, hoe dan?
Settings > apps, app kiezen en 'force stop'.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• devilsnight
Sanction schreef op zondag 8 juli 2018 @ 20:33:
[...]

Settings > apps, app kiezen en 'force stop'.
Thanks! Kom er net achter dat je ook Home ingedrukt kan houden en de boel dan sluiten. Gevalletje rtfm waarschijnlijk, haha. Maar misschien ook niet. Geen idee of deze info in de manual staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

devilsnight schreef op zondag 8 juli 2018 @ 20:49:
[...]

Thanks! Kom er net achter dat je ook Home ingedrukt kan houden en de boel dan sluiten. Gevalletje rtfm waarschijnlijk, haha. Maar misschien ook niet. Geen idee of deze info in de manual staat.
Nice, dat wist ik niet morgen eens checken. Ik heb dus maximale aantal processen op de achtergrond ingesteld zodat Android ze zelf al af gaat sluiten als er meerdere dingen geopend zijn. Verder doe ik van tijd tot tijd m'n tv helemaal uit door op afstandsbediening de uit knop in te houden tot dat er uitschakelen staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Niet online
devilsnight schreef op zondag 8 juli 2018 @ 20:49:
[...]

Dat werkt bij mij dan weer niet. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Leoon. schreef op zondag 8 juli 2018 @ 23:11:
[...]

Nice, dat wist ik niet morgen eens checken. Ik heb dus maximale aantal processen op de achtergrond ingesteld zodat Android ze zelf al af gaat sluiten als er meerdere dingen geopend zijn. Verder doe ik van tijd tot tijd m'n tv helemaal uit door op afstandsbediening de uit knop in te houden tot dat er uitschakelen staat.
Nice! Dat laatste wist ik weer niet. Herstarten deed ik altijd via settings > about en dan restart. Absoluut omslachtiger.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

devilsnight schreef op maandag 9 juli 2018 @ 01:35:
[...]

Nice! Dat laatste wist ik weer niet. Herstarten deed ik altijd via settings > about en dan restart. Absoluut omslachtiger.
Top! Ik heb 't vandaag ook even uitgeprobeerd en dat home inhouden werkt als een trein! Zag mooi 4 apps (het maximale wat ik ingesteld heb) staan en kon ze afsluiten door naar beneden te klikken en dan OK. Bedankt.
Sanction schreef op maandag 9 juli 2018 @ 00:25:
[...]

Dat werkt bij mij dan weer niet. :P
Hoe lang hou je home ingedrukt? Het is een paar seconden inhouden en dan zie je je actieve apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Das handig van die home knop. Dat wist ik ook niet.

Overigens werkt mijn TV "ineens" weer zonder klachten sinds ik een nieuwe afspraak heb gemaakt voor morgen. Hij is niet meer uitgevallen sindsdien, maar ik laat 'm toch doorgaan. Wellicht een andere monteur die wel iets geks vindt.

@Leoon. Die max aantal apps kun je ook gewoon in het apps menu instellen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

bram1984 schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 09:24:
Das handig van die home knop. Dat wist ik ook niet.

Overigens werkt mijn TV "ineens" weer zonder klachten sinds ik een nieuwe afspraak heb gemaakt voor morgen. Hij is niet meer uitgevallen sindsdien, maar ik laat 'm toch doorgaan. Wellicht een andere monteur die wel iets geks vindt.

@Leoon. Die max aantal apps kun je ook gewoon in het apps menu instellen?
Die max aantal apps kun je bij mijn weten alleen instellen via het menu van developer options / ontwikkelaars opties zie mijn verzamelbericht hieroverl:

Leoon. schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 17:10:
Tutorial om android TV wat sneller te maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Niet online
Weer iets raars op de A1; kijk eens rond de hoofden.

https://vimeo.com/279311797

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Sanction schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 19:26:
Weer iets raars op de A1; kijk eens rond de hoofden.

https://vimeo.com/279311797
Wat moet ik zien? Dat scherm erachter dat flikkert heb ik ook, dat is gewoon het irritante decor van de npo. Zie bij 't hoofd zo 1.2.3 niet iets geks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Goed verhaal dit. Monteur (dezelfde dude) is net voor de tweede keer geweest. In principe deed de TV het al een aantal dagen goed, maar ik dacht 'kan geen kwaad'. Hij heeft net dus het moederbord vervangen, maar dat hielp niet echt. De TV ging niet meer aan. Inmiddels is het oude moederbord weer teruggeplaatst en ook die doet helemaal niks meer. Voeding is blijkbaar doorgelicht en die schijnt prima te zijn. TV is nu dus in z'n geheel kaduuk en gaat niet meer aan. En bedankt CE Repair.

Nu wachten tot nieuwe moederbord binnen is en dan komen ze voor de derde keer. Weer een week wachten dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
bram1984 schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 14:20:
Goed verhaal dit. Monteur (dezelfde dude) is net voor de tweede keer geweest. In principe deed de TV het al een aantal dagen goed, maar ik dacht 'kan geen kwaad'. Hij heeft net dus het moederbord vervangen, maar dat hielp niet echt. De TV ging niet meer aan. Inmiddels is het oude moederbord weer teruggeplaatst en ook die doet helemaal niks meer. Voeding is blijkbaar doorgelicht en die schijnt prima te zijn. TV is nu dus in z'n geheel kaduuk en gaat niet meer aan. En bedankt CE Repair.

Nu wachten tot nieuwe moederbord binnen is en dan komen ze voor de derde keer. Weer een week wachten dus.
verbaasd me dat je geen nieuwe krijgt en dat ze er nog steeds aan blijven rotzooien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Hamazaki schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 14:24:
[...]

verbaasd me dat je geen nieuwe krijgt en dat ze er nog steeds aan blijven rotzooien..
Dat doen ze pas na 3 keer volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
Als je een beetje pech hebt blijven ze dit nog even volhouden, ook staat er misschien drie reparaties voor. Die reparateurs werken namelijk voor Sony en zijn niet van Sony. Die willen dus liever onderdelen vervangen, want daar verdienen zij aan. Een toestel swap gaat wel de Sony klantenservice en daar verdienen dit soort reparatie bedrijven niet of veel minder aan.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Jumpman schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 15:00:
Als je een beetje pech hebt blijven ze dit nog even volhouden, ook staat er misschien drie reparaties voor. Die reparateurs werken namelijk voor Sony en zijn niet van Sony. Die willen dus liever onderdelen vervangen, want daar verdienen zij aan. Een toestel swap gaat wel de Sony klantenservice en daar verdienen dit soort reparatie bedrijven niet of veel minder aan.
Ik begrijp niet wat je bedoelt met 'ook staat er misschien drie reparaties voor' en 'Een toestel swap gaat wel de Sony klantenservice'.

Volgende keer is de derde keer dat ze langskomen een daarna ben ik er wel klaar mee. Ik heb Sony ook al gesproken en zij hebben al aangegeven na de derde keer ook actie te ondernemen indien het ding nog steeds niet werkt. En anders ga ik weer met de verkoper bellen. Dan ga ik vervelend doen. ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 11:47
Sinds vanmiddag ben ik ook een trotse eigenaar van een Sony geworden.
Het is de 55XE7004 geworden; de goedkoopste 55-inch telg van het roemruchtige merk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Nou net weer gebeld door CE. Dinsdag komen ze opnieuw langs. Ik wacht het rustig af.

Waar ik vooral benieuwd naar ben, is wat men gaat aanbieden mocht het tot een omruilvoorstel komen. De 65XE9005 is, voor zover ik zie, namelijk niet meer leverbaar. De 8xxx nog wel, maar dat is natuurlijk een model lager. Een A1 of een AF8 zal er wel niet in zitten. :+

De directe opvolger is als het goed is de XF9005, maar die is € 900,- hoger geprijsd dan wat ik betaald heb. Weet niet of ze daar rekening mee houden verder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m4yall
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:54
bram1984 schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 10:26:
Nou net weer gebeld door CE. Dinsdag komen ze opnieuw langs. Ik wacht het rustig af.

Waar ik vooral benieuwd naar ben, is wat men gaat aanbieden mocht het tot een omruilvoorstel komen. De 65XE9005 is, voor zover ik zie, namelijk niet meer leverbaar. De 8xxx nog wel, maar dat is natuurlijk een model lager. Een A1 of een AF8 zal er wel niet in zitten. :+

De directe opvolger is als het goed is de XF9005, maar die is € 900,- hoger geprijsd dan wat ik betaald heb. Weet niet of ze daar rekening mee houden verder.
Ik heb het meegemaakt bij een ouder toestel destijds bij Philips en toen kon ik voor € 150 een beter / nieuwer toestel krijgen. Ik weet alleen niet meer of de oude nog leverbaar was ergens in de krochten van de magazijnen. Dit is in jouw situatie iets anders want jouw huidige TV is een stuk nieuwer dan destijds bij mij het geval was.

De € 900 verschil zit nu in adviesprijs vs eindprijs XE lijn waarschijnlijk, voor Sony is dat verschil een stuk kleiner dus wellicht komt er een mooi voorstel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

bram1984 schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 21:36:
[...]

Ik begrijp niet wat je bedoelt met 'ook staat er misschien drie reparaties voor' en 'Een toestel swap gaat wel de Sony klantenservice'.

Volgende keer is de derde keer dat ze langskomen een daarna ben ik er wel klaar mee. Ik heb Sony ook al gesproken en zij hebben al aangegeven na de derde keer ook actie te ondernemen indien het ding nog steeds niet werkt. En anders ga ik weer met de verkoper bellen. Dan ga ik vervelend doen. ;)
Wat hij bedoelt is dat de monteurs per keer betaald worden en dus het liefst zo vaak mogelijk bij jou langskomen. Die gaan dus bijv de eerste keer alleen een update uitvoeren, wat eigenlijk al een stap is die Sony liever gedaan ziet worden door de consument zelf. Dus het liefst komen ze 4x hetzelfde moederbord vervangen totdat ze overgaan tot vervanging.
bram1984 schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 10:26:

Iemand hier in het forum heeft voor een 2017 tv een 2018 versie terug gekregen of juist een 2016 --> 2017. Maar ze doen het in ieder geval wel. Dus met een beetje geluk ga je qua inch omhoog en anders wellicht naar een XE9305 of 2018 XF9005 model wie weet. Zou mooi meegenomen zijn :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AmbroosV
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11:00
In theorie zouden ze niet omlaag mogen gaan in klasse, wat bij Sony de eerste twee cijfers na de jaarcode zijn.

Van een XE90 kunnen ze dus naar dezelfde of een XE93, XF90, AF8 of A1 (wat eigenlijk een AE9 is) kunnen gaan. Of ze bieden gewoon aan om de TV terug te nemen en dan krijg je het volledige aankoopbedrag terug.

Dat zijn de twee opties die je gewoon moet accepteren wanneer je winkel van aankoop ze voorlegt, als ik me niet vergis. Als ze voorstellen om naar een model in een lagere klasse te gaan kan je eisen dat ze 'm toch maken, vervangen met een beter model of volledig terugbetalen (en dan is het aan de winkel om te kiezen wat ze doen).

Denk er dus wel aan dat de uiteindelijke verantwoordelijkheid om je van een oplossing te voorzien niet bij Sony ligt, maar bij de winkel waar je je TV gekocht hebt. Als Sony je niet rechtstreeks kan helpen is het aan de winkel om het op te lossen en je eventueel een nieuw toestel te geven of alles terug te betalen.

Ook tip voor Belgen, je kan met bijna alles van Sony rechtstreeks terecht bij Service Center Deinze (http://www.easyrepair.be/) - die zijn authorized en hebben heel goede contacten bij Sony, en doen soms rechtstreeks terugbetalingen als een product onder garantie niet te repareren valt. Al een paar keer langs hen gegaan (zelfs met in-ears) en altijd goed geholpen (je hebt wel wat geduld nodig).

[ Voor 16% gewijzigd door AmbroosV op 12-07-2018 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timesplitter
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09-05-2023
Misschien een vreemde vraag, maar is er hier misschien iemand die het originele verpakkingsmateriaal nog heeft van een 55" Sony A1 waar hij vanaf moet?
Ik verhuis binnenkort van Oostenrijk terug naar Nederland en weet niet zo goed hoe ik mijn A1 het beste veilig 1200km transporteer. Het probleem is dat de Sony A1 door zijn standaard eenvervelende vorm heeft om te transporteren. Ik kan iets improviseren, maar het originele verpakkingsmateriaal zou natuurlijk ideaal zijn. Ik krijg een week voor mijn verhuizen bezoek uit Nederland, dus die kunnen het dan mogelijk meenemen naar Oostenrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mibosa
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
Ik ben van plan een 4K tv te kopen van 500 - 800 euro. Nu zag ik verschillende Sony modellen en lijkt de XE9005 de beste uit de test te komen. Maar helaas is deze ver over mijn budget, aangezien de prijs gemiddeld zo'n 1000 euro is voor dit model. Voor iets meer heb ik dan zelfs een OLED TV. Ik zit dus te twijfelen om een goedkoper Sony model aan te schaffen. Welke zouden jullie aanraden? En is deze beter dan een Samsung/LG/Philips van rond dezelfde prijs?
Pagina: 1 ... 26 ... 38 Laatste