[LCD/OLED] Sony 2017 line-up Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 25 ... 38 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-09 22:45

Oekol

waka waka hey hey

loekf2 schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 09:47:
[...]

Tv signaal is vaag. Ik heb thuis MOCA (= ethernet over coax, want neerkomt op ethernet op > 1GHz naast je kabel signaal, gebruik ik om DSL uit de meterkast m'n woonkamer in te krijgen). De tuner in die Sony heeft blijkbaar geen goed low pass filter, want hij had behoorlijk last van storingen, dus blokjes etc.

Was mijn fout, want ik had het uitgangsignaal van de MOCA demod moeten pakken, die een LP heeft.

Gekke is dat mijn oude Philips er geen problemen met had. Lijkt er dus op dat ze wat hebben zitten sparen op kabel tuner en die dus gevoeliger kan zijn voor rommel.

Ik heb ook al gelezen dat als je een Ziggo kabelmodem hebt EN CI+ gebruikt, er problemen kunnen ontstaan met het kabel retour signaal. Dit kun je oplossen met een extra filter:

https://www.bol.com/nl/p/...-hpf-85/9200000079731211/

Filter moet tussen de coax-in van de TV en je coax kabel. Verwijderd alles onder de 85 MHz. Omdat CI+ geen on-demand diensten gebruikt wordt het retour signaal niet gebruikt.

Bewijst nog een keer dat Sony niet helemaal ok de out-of-band signalen (< 85 MHz en > 1 GHz) in de tuner verwijderd voor het kabel signaal verwerkt wordt.

Digitale kabel signalen worden meestal met een techniek die IF sampling heet in het digitale domein geprocessed. Betekent dat je Nyquist (mis)bruikt door als het ware aliases te gebruiken ipv eerst naar wat low IF heet te mixen. Dus als er rommel zit die je niet verwacht, geeft dat storingen.
Oh bijzonder verhaal. Situatie bij ons is: algemeen coax signaal ziggo in de flat uit de muur direct naar tv met kabel. In de tv een CI+ module van smit met een geactiveerde smartcard. Tot twee keer toe nu dus gehad dat we gewoon tv aan het kijken waren en dat het ineens zwart was en geen signaal meer had. Maar wij hebben dus geen ziggo kabelmodem maar T-mobile internet en tv (gebruiken we niet vanwege geen ziggo sport, en via ziggo heb je geen extra afstandsbediening). Maar eens Googlen of dat ook problemen hebben kan.

Wel weer bijzonder voor een godse dure tv, dat ze besparen op dingen :+

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 19-09 22:33
loekf2 schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 09:47:
[...]

Tv signaal is vaag. Ik heb thuis MOCA (= ethernet over coax, want neerkomt op ethernet op > 1GHz naast je kabel signaal, gebruik ik om DSL uit de meterkast m'n woonkamer in te krijgen). De tuner in die Sony heeft blijkbaar geen goed low pass filter, want hij had behoorlijk last van storingen, dus blokjes etc.

Was mijn fout, want ik had het uitgangsignaal van de MOCA demod moeten pakken, die een LP heeft.

Gekke is dat mijn oude Philips er geen problemen met had. Lijkt er dus op dat ze wat hebben zitten sparen op kabel tuner en die dus gevoeliger kan zijn voor rommel.

Ik heb ook al gelezen dat als je een Ziggo kabelmodem hebt EN CI+ gebruikt, er problemen kunnen ontstaan met het kabel retour signaal. Dit kun je oplossen met een extra filter:

https://www.bol.com/nl/p/...-hpf-85/9200000079731211/

Filter moet tussen de coax-in van de TV en je coax kabel. Verwijderd alles onder de 85 MHz. Omdat CI+ geen on-demand diensten gebruikt wordt het retour signaal niet gebruikt.

Bewijst nog een keer dat Sony niet helemaal ok de out-of-band signalen (< 85 MHz en > 1 GHz) in de tuner verwijderd voor het kabel signaal verwerkt wordt.

Digitale kabel signalen worden meestal met een techniek die IF sampling heet in het digitale domein geprocessed. Betekent dat je Nyquist (mis)bruikt door als het ware aliases te gebruiken ipv eerst naar wat low IF heet te mixen. Dus als er rommel zit die je niet verwacht, geeft dat storingen.
En als je Low Noise Adapting (LNA) uitzet in het zender installatie menu?
Ik had ook last van storingen icm Ziggo met CI+. Na het uitzetten van deze instelling waren de storingen volledig verdwenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:10
cordonbleu schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 13:47:
[...]

Ik had ook last van storingen icm Ziggo met CI+. Na het uitzetten van deze instelling waren de storingen volledig verdwenen.
Volgens mij mee zitten spelen, maar geen effect.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LCHero
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08:57
Leoon. schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 09:03:
Even snel gegoogled maar ik kom überhaupt niet zo snel een muurbeugel tegen die hoger gaat dan 65". Was je zelf al überhaupt 1 tegengekomen op internet?
Kom alleen modellen tegen die of kunnen draaien en daardoor te ver van de muur staan naar mijn smaak of vrij strak tegen de muur. Maar kantelen kom ik niet tegen.

Reden dat ik wil kantelen is dat ik game en films kijk vanuit Fatboys en dus vrij laag zit. Ben bang dat door de kijkhoek het beeld dan minder is. Vrijdag komt de tv binnen en dan ga ik eerst testen op een tv meubel wat het beeld doet. Als de kwaliteit toch tegenvalt wordt het een 65' Oled.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

LCHero schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 14:13:
[...]

Kom alleen modellen tegen die of kunnen draaien en daardoor te ver van de muur staan naar mijn smaak of vrij strak tegen de muur. Maar kantelen kom ik niet tegen.

Reden dat ik wil kantelen is dat ik game en films kijk vanuit Fatboys en dus vrij laag zit. Ben bang dat door de kijkhoek het beeld dan minder is. Vrijdag komt de tv binnen en dan ga ik eerst testen op een tv meubel wat het beeld doet. Als de kwaliteit toch tegenvalt wordt het een 65' Oled.
Is deze niet wat voor jou dan? vinom schreef op maandag 18 juni 2018 @ 15:06

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LCHero
Dank, die had ik over het hoofd gezien. Ziet op papier erg goed uit voor die prijs. Bijna gevalletje te mooi om waar te zijn. Voor dat bedrag heb ik in NL niet eens een statische beugel kunnen vinden. Benieuwd naar de ervaring van Vinom als ie hangt!

Edit: Overigens van Vogels een beugel gevonden die precies doet wat ik wil. Eerder niet gevonden, omdat het om professionele lijn gaat. Maar die is wel E100 duurder. Eerst maar eens kijken wat de TV op een meubel doet. O-)

[ Voor 18% gewijzigd door LCHero op 19-06-2018 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

cordonbleu schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 13:47:
[...]

Ga dit eventjes uit zetten, een andere tweaker had dit ook al gezegd in een topic ergens. Maar waar vind ik het, is het in het CI+ menu of Sony menu van zenderzoeken?

Ah gevonden quote van ziggo forum;
Ik ben dus op zoek gegaan naar een oplossing in de instellingen van de tv zelf en kwam op den duur op "LNA" of "Low Noise Amplifier". Dat leek mij helemaal geen goed idee, om een signaal met kleine storingen op te blazen naar meer signaal. Mijn vermoeden werd inderdaad bevestigt via de Wikipedia pagina voor LNA. LNA is namelijk helemaal niet handig met DVB-C; het is meer uitgevonden voor DVB-T.

LNA is te vinden in de Sony Bravia in het menu waar je zoekt naar nieuwe zenders: http://www.sony-asia.com/support/attachments/445365/1.jpg

Na LNA uitgeschakeld te hebben is het tv beeld kristalhelder. De storingen zijn weg!

Wellicht is dit nuttig voor anderen die ook storingen ondervinden met hun Sony Bravia en dit wellicht oplossen via versterkers en andere troep tussen het signaal.

[ Voor 46% gewijzigd door Oekol op 21-06-2018 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
(glazenbollen) vraagje: denken jullie dat hdmi 2.1 grote verandering zal brengen op het gebied van HDR ? het kriebelt hier enorm voor een 9305 :D. ik lees technieken als dynamische hdr enz.

ik verwacht dat de nieuwe tv's dit volgend jaar zullen ondersteunen, maar ik ben ongeduldig :P

[ Voor 19% gewijzigd door Farabi op 21-06-2018 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:04
Hamazaki schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 12:19:
(glazenbollen) vraagje: denken jullie dat hdmi 2.1 grote verandering zal brengen op het gebied van HDR ? het kriebelt hier enorm voor een 9305 :D. ik lees technieken als dynamische hdr enz.

ik verwacht dat de nieuwe tv's dit volgend jaar zullen ondersteunen, maar ik ben ongeduldig :P
Verwacht ik ook, daarom heb ik afgelopen jaar de KD-55XE8599 gekocht, omdat hij erg goedkoop was (€ 697,00). Wacht nu op de HDMI 2.1 4K TV's.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Jumpman schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 15:21:
[...]

Verwacht ik ook, daarom heb ik afgelopen jaar de KD-55XE8599 gekocht, omdat hij erg goedkoop was (€ 697,00). Wacht nu op de HDMI 2.1 4K TV's.
Hamazaki schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 12:19:

Denk dat het wel mee zal vallen wat het tov de huidige tv bieden zal als ik dit zo lees:
HDMI 2.1 is een grote vooruitgang op verschillende vlakken. Op het gebied van resoluties ondersteunt de standaard de 4K Ultra HD-resolutie met 120Hz, de 8K Ultra HD-resolutie met 60Hz en zelfs de 10K Ultra HD-resolutie. Voor de 8K en 10K-resoluties is echter wel een nieuwe 48Gbps HDMI-kabel nodig maar gelukkig kun je nog niet eens naar de winkel voor een 8K Ultra HD tv.

Ook de HDR-ondersteuning is uitgebreid. HDMI 2.1 krijgt ondersteuning voor Dynamic HDR, oftewel dynamische metadata voor HDR. Dat betekent dat de kleurweergave en helderheid per scene, of zelfs per frame, geoptimaliseerd kan worden. Voor welke standaarden dit nodig is, is voorlopig onduidelijk. HDR10, de meest gebruikte HDR-standaard, gebruikt geen dynamische metadata. Dolby Vision en HDR10+ gebruiken dit wel, maar beide standaarden functioneren nu al binnen het huidige HDMI 2.0.

Voor de gamers onder ons is de ondersteuning voor Game Mode VRR interessant. Dit maakt variabele refresh rates (verversingssnelheid) mogelijk om een hoge input lag tegen te gaan en artefacten in het beeld te voorkomen. Dankzij eARC (extended Audio Return Channel) worden de meeste nieuwe audioformaten ondersteund, waaronder ook object based audioformaten, en kan het aangesloten apparaat automatisch herkend worden.
Ze nemen Variable Refresh Rate als toppunt voor gamen, terwijl je meer dan prima kunt gamen op de topmodellen van verschillende fabrikanten die ~20ms hebben. Ik bedoel, op een gegeven moment merk je het verschil echt niet meer en volgens mij zitten we daar al akelig dicht bij in de buurt.

Wat verwachten jullie er dan van wat de waarschijnlijk hogere prijs in aanschaf er van rechtvaardigd? Ik bedoel HDR 10 is static en wordt veel gebruik voor films tot aan games, dat gaat het niet eens gebruiken. Televisie 8k zijn nog niet te kopen en dan nog, we hebben nog geen eens 4k uitzendingen op tv, laat staan in de komende 5 jaar 8k. Dan nog DV, dat is heel leuk dat het dynamic metadata gebruikt is 1 van de redenen dat ik de 9305 gekocht heb. Om er daarna achter te komen dat er bizar weinig DV content beschikbaar is, nu heb ik het voor de toekomst gekocht en komt het er vanzelf. Maar op dit moment is het wel een klein beetje bedroevend :)

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Tutorial om android TV wat sneller te maken
Bronnen voor deze how-to zijn: deze reddit pagina en onze vriend van HDTV
Uiteraard op eigen risico. Mocht je zelf een stapje verder gaan met apps die ik hier niet genoemd hebt te 'killen' en de tv gaat raar doen raad ik aan om hem eerst helemaal uit te schakelen en anders kan je kan altijd je tv resetten

Om te beginnen dit is ons startpunt:
Afbeeldingslocatie: https://puu.sh/AJlBG/fa2d588722.png

Door sony select en sony shelf uit te zetten hebben we al twee functies uitgeschakeld die voor vele niet nuttig zijn en alleen maar ruimte in beslag nemen
Home > apps > sony select > cachegeheugen wissen > gedwongen stoppen
Home > apps > sony shelf > cachgeheugen wissen > gedwongen stopen > meldingen uitschakelen
Afbeeldingslocatie: https://puu.sh/AJlCc/b2e3a34e81.png

Daarna gaan we ook apps uitzetten als Asphalt (andere apps kunnen op dezelfde manier als die je niet aanstaan)
Home > apps > asphalt nitro > gedwongen stoppen > uitschakelen > meldingen uitschakelen
Om de bovenste rij met aanbevelingen ook 'schoner' te maken (ik krijg bijv bizar slechte aanbevelingen voor YouTube, dus liever dan geen). (p.s. bij discover krijg ik ook aanbevelingen die totaal niks te maken hebben met kanalen die ik volg oid, hoe dit beter te krijgen ben ik nog niet achter)
Home > startscherm > rij voor aanbevelingen > apps uitzetten waar je geen aanbevelingen voor wilt > zoals bijv: google play films, play games, play muziek, play store, haal het beste uit uw tv.
Ik laat zelf tv kijken aan, omdat je anders altijd een melding hebt dat hij aanbevelingen niet kan weergeven of iets dergelijks. Voor de ruimte maakt het niet uit of tv kijken er wel of niet staat, het beeld staat altijd wat naar onder gescrollt.

Direct gaan we ook direct de rij van apps sorteren hoe wij hem altijd willen hebben en niet welke apps als laatste opgestart zijn (optioneel)
Home > startscherm > automatisch sorteren op basis van recent gebruik uitschakelen > rij met apps opnieuw indelen > alle apps op een volgorde doen hoe je het zelf wilt
En hoe ziet ons startscherm er dan uit?

Nou zo:
Afbeeldingslocatie: https://puu.sh/AJlDg/5b5f4111c6.png

Wat we nu hebben gedaan is dat de tv alleen minder moet laden en nadenken als je op home klikt. Kan ik de tv ook sowieso 'iets' sneller maken? Jawel! Als volgt:
Home > samba interactive tv > niet akkoord en uitschakelen
Daarna gaan we naar ontwikkelaarsinstellingen:
Home > over > 7x klikken op ‘build’ tot je ontwikkelaar bent.
Home > opties voor ontwikkelaars > Achtergrond process limiet > geen achtergrond processen/ maximaal 1 proces/ 2 / 3 of 4 doe na gelang hoeveel je wilt dat op de achtergrond draait.
+
Home > opties voor ontwikkelaars > vensteranimatieschaal op 0.5x zetten of uit > overgangsanmiatieschaal op 0.5x zetten of uit > duur van animatieschaal op 0.5x zetten of uit.
Nu op het einde raad ik een softreset aan (tv daadwerkelijk uitzetten ipv standby), de uitknop 10 seconden vasthouden (groene knop) totdat je uitschakelen ziet. De tv gaat automatisch weer opstarten. Wanneer je dit gedaan hebt moet je het volgende opnieuw doen want die warde gaat weer naar 'standaard'.
Home > opties voor ontwikkelaars > Achtergrond process limiet > geen achtergrond processen/ maximaal 1 proces/ 2 / 3 of 4 doe na gelang hoeveel je wilt dat op de achtergrond draait.
Problemen met CI+ Ziggo dat je ineens ‘geen signaal’ meer hebt en zwart beeld?
Mocht je een Ziggo abonnement hebben en de tuner gebruiken van de Sony tv kan dit soms ineens er voor zorgen dat je zwart beeld hebt en ineens geen signaal meer.
Een oplossing hiervoor is dit:
Home > zender installatie > digitale set-up > digitale afstemming > LNA uitschakelen
Bron is van het Ziggo forum

Hoop dat jullie hier wat aan hebben en dat het de ervaring van het Android TV gebruikt wat bevorderd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19-09 23:04
Ik heb een probleem mannen. Ik probeer net mijn soundbar via optical cable aan te sluiten, maar ik hoor geen klik geluid. Er zit een soort afsluiter voor de ingang (tegen stof) en ik heb het plastic kapje ook van de optische kabel af gehaald. Kabel gaat er wel in, blijft "zitten", maar valt er echt snel weer uit. Hoor er geen soort sluiting te zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertraaf
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 20-09 07:32
@Leoon. Achtergrond processen aanpassen kan er voor zorgen dat je epg niet meer opent. Deze heb ik dus weer op standaard gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Ik probeer te casten van mijn laptop naar de A1 via de cast-button in Chrome (een filmpje); helaas blijft het beeld stilstaan er reageert nergens op. Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Sanction schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 19:12:
Ik probeer te casten van mijn laptop naar de A1 via de cast-button in Chrome (een filmpje); helaas blijft het beeld stilstaan er reageert nergens op. Iemand enig idee?
Heb je twee icoontje waar je vanaf je laptop op kan drukken? Dat heb ik namelijk wel en als ik dan de bovenste wat ook de logo is van casten heb ik geen probleem. Anders heb je misschien je laptop niet goed verbonden? Zitten ze op 't zelfde netwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Niet online
Ik kies uit het settings-menu in Chrome (of dat drop-down menu) op 'cast', dan zie ik ook daadwerkelijk de A1, ik connect en zie alleen een soort screenshot op de televisie, terwijl op de laptop bewegend beeld is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Sanction schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 19:51:
Ik kies uit het settings-menu in Chrome (of dat drop-down menu) op 'cast', dan zie ik ook daadwerkelijk de A1, ik connect en zie alleen een soort screenshot op de televisie, terwijl op de laptop bewegend beeld is.
Je kunt maar 1 tabblad per x casten in chrome. Dus als je daarna een ander tabblad opent dan zie je die niet. Heb met een video in chrome niet geprobeerd alleen met stilstaand beeld en dat werkte. Voor bewegend beeld kun je namelijk direct casten in de videoplayer van YouTube bijv. Dus wat probeer je precies te casten?
gertraaf schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 18:58:
@Leoon. Achtergrond processen aanpassen kan er voor zorgen dat je epg niet meer opent. Deze heb ik dus weer op standaard gezet.
Dat kan kloppen inderdaad, gok dat het gebeurd met alle achtergrond processen stoppen. Toen had ik het ook. Op dit moment heb ik hem op 4 maximale processen staan en dit werkt prima, evenals de EPG die instant opent. Eventueel kun je dus spelen en op minder zetten. Maar goeie dat je het zegt was het vergeten toe te voegen zal hem morgen even updaten met deze noot er bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Niet online
Leoon. schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 23:48:
[...]

Je kunt maar 1 tabblad per x casten in chrome. Dus als je daarna een ander tabblad opent dan zie je die niet. Heb met een video in chrome niet geprobeerd alleen met stilstaand beeld en dat werkte. Voor bewegend beeld kun je namelijk direct casten in de videoplayer van YouTube bijv. Dus wat probeer je precies te casten?
Ah, dat wist ik niet; wilde deze casten omdat ik daar lang heb gewoond en een 55" scherm er gewoon beter uitziet als een 15" laptop. :P

https://vimeo.com/120790502

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10:21

Mr. Freeze

¡GO!

Santee schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 18:42:
Ik heb een probleem mannen. Ik probeer net mijn soundbar via optical cable aan te sluiten, maar ik hoor geen klik geluid. Er zit een soort afsluiter voor de ingang (tegen stof) en ik heb het plastic kapje ook van de optische kabel af gehaald. Kabel gaat er wel in, blijft "zitten", maar valt er echt snel weer uit. Hoor er geen soort sluiting te zijn?
Even goed opletten aan welke kant de ronding zich bevindt, bij sommige s/pdif kabeltjes moet je echt hard duwen voordat ie vastklikt, je kan ook een ander kabeltje proberen. De mijne klikte vrij normaal, maar nogmaals, let op de ronding dat ie goed zit. Past maar op 1 manier en dat stofklepje zit er altijd, die duw je opzij met inpluggen. Succes!!

o, nu begrijp ik dat je de connector van de kabel hebt gehaald? Niet zo een goed idee. Anders toch maar een nieuwe halen.

[ Voor 11% gewijzigd door Mr. Freeze op 22-06-2018 10:56 ]

XBL gamertag StayingPow3r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
Mr. Freeze schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 10:30:
[...]

Even goed opletten aan welke kant de ronding zich bevindt, bij sommige s/pdif kabeltjes moet je echt hard duwen voordat ie vastklikt, je kan ook een ander kabeltje proberen. De mijne klikte vrij normaal, maar nogmaals, let op de ronding dat ie goed zit. Past maar op 1 manier en dat stofklepje zit er altijd, die duw je opzij met inpluggen. Succes!!

o, nu begrijp ik dat je de connector van de kabel hebt gehaald? Niet zo een goed idee. Anders toch maar een nieuwe halen.
Ik zie dat de kabel er maar op 1 manier in kan. En geluid werkt nu ook gewoon, maar er was geen klik bij mij en zit er los in.

Je laatste zin begrijp ik niet? Ik heb alleen plastic stof kapje eraf gehaald, niks van de connector zelf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze

Mr. Freeze

¡GO!

@Santee Ok, verkeerd begepren dan, je kan echt duwen tot je een klik hoort. Wellicht moet je de tv aan de andere kant tegen houden. Je hebt deze klik ook gevoeld in je soundbar toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
Mr. Freeze schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 11:02:
@Santee Ok, verkeerd begepren dan, je kan echt duwen tot je een klik hoort. Wellicht moet je de tv aan de andere kant tegen houden. Je hebt deze klik ook gevoeld in je soundbar toch?
Wel in de soundbar ja, daar gaat die makkelijk in. Bij de TV was ik vrij hard aan het duwen, de PCB van de aansluitingen aan de andere kant bewoog namelijk al de TV een beetje in. Ik durfde niet verder te forceren, ben bang dat ik iets sloop. Probeer het morgen nog wel een keertje. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Santee schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 14:38:
[...]

Wel in de soundbar ja, daar gaat die makkelijk in. Bij de TV was ik vrij hard aan het duwen, de PCB van de aansluitingen aan de andere kant bewoog namelijk al de TV een beetje in. Ik durfde niet verder te forceren, ben bang dat ik iets sloop. Probeer het morgen nog wel een keertje. Thanks!
Ik had dat met vorige tv ook, in dolby surround set ging 't makkelijk in de tv moest ik er bijna doorheen voordat die goed zat. Als je maar op de goeie manier drukt, dus niet verkeerd om er in probeert te drukken, kan er weinig mis gaan. Succes!
Sanction schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 23:56:
[...]

Ah, dat wist ik niet; wilde deze casten omdat ik daar lang heb gewoond en een 55" scherm er gewoon beter uitziet als een 15" laptop. :P

https://vimeo.com/120790502
Die kun je wel afspelen, even de vimeo app downloaden op je mobiel en dan kun je casten naar je tv. Op je laptop heb je waarschijnlijk ook wel een app, maar dan alleen win10 gok in.

[ Voor 26% gewijzigd door Oekol op 22-06-2018 22:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _VooDooMen_
  • Laatst online: 11:05
Gister iets heel aparts gehad met mijn 3 dagen oude Sony 55XE9305. Ben er echt super blij mee en ik had wat beeld testjes gedaan ivm pixel/bleeding en dat was allemaal goed.

Gisteravond wilde ik even kijken of de software up to date was en er stond een nieuwe update klaar. Deze gedownload en geinstalleerd. Ging hierna weer voetbal kijken en ik zag ineens grijze soort van wazige verticale bleeding strepen..

Ik een beetje googlen, kwam in een topic terecht van AVforums waar iemand ook zoiets had met een gloednieuwe Samsung Qled. Hij werd daar geadviseerd om de stekker eruit te halen en bij deze persoon was de banding ineens weg. Nou ik dacht laten we dat ook maar proberen en ja hoor ineens was het weg.. Heel vaag, vanochtend nog even Assassins Creed gespeeld maar niks meer waar te nemen in de lucht waar je het gister behoorlijk zag..

Hou het wel even in de gaten, voor de rest echt een top aankoop! Kom van een Plasma 42” ST

Intel Core i7 920 2.67GHz | MSI X58 Pro-E | OCZ Gold 6GB DDR3 | XFX Radeon HD 4890 Black Edition | Samsung Spinpoint F1 | Logitech X-540 5.1 Speakerset | Hitachi DVD 6x/32x | NEC ND-3520A | PSP VITA | PS5 Disc | Sony KD-55XE9305 | PSN Galatios |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

_VooDooMen_ schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 08:49:
Gister iets heel aparts gehad met mijn 3 dagen oude Sony 55XE9305. Ben er echt super blij mee en ik had wat beeld testjes gedaan ivm pixel/bleeding en dat was allemaal goed.

Gisteravond wilde ik even kijken of de software up to date was en er stond een nieuwe update klaar. Deze gedownload en geinstalleerd. Ging hierna weer voetbal kijken en ik zag ineens grijze soort van wazige verticale bleeding strepen..

Ik een beetje googlen, kwam in een topic terecht van AVforums waar iemand ook zoiets had met een gloednieuwe Samsung Qled. Hij werd daar geadviseerd om de stekker eruit te halen en bij deze persoon was de banding ineens weg. Nou ik dacht laten we dat ook maar proberen en ja hoor ineens was het weg.. Heel vaag, vanochtend nog even Assassins Creed gespeeld maar niks meer waar te nemen in de lucht waar je het gister behoorlijk zag..

Hou het wel even in de gaten, voor de rest echt een top aankoop! Kom van een Plasma 42” ST
Wat een naar verhaal, ben je zo blij en dan is er na een update notabene ineens een streep te zien. Heb je toevallig bij een winkel gekocht waar je 30 dagen garantie hebt (zoals Coolblue)? Hou het dan even goed in de gaten en ook als je het niet vertrouwd, gewoon terug sturen. Maar blijf vooral wat testjes uitvoeren waarbij je het eventueel kan reproduceren. Mocht het wegblijven is dat fijn, anders moet je straks na die 30 dagen zichtgarantie gebonden aan je 2 jaar garantie en dan ben je je TV even kwijt. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _VooDooMen_
Ja gelukkig bij Coolblue besteld. Toch wel een fijn gevoel die 30 dagen nog ☺

Intel Core i7 920 2.67GHz | MSI X58 Pro-E | OCZ Gold 6GB DDR3 | XFX Radeon HD 4890 Black Edition | Samsung Spinpoint F1 | Logitech X-540 5.1 Speakerset | Hitachi DVD 6x/32x | NEC ND-3520A | PSP VITA | PS5 Disc | Sony KD-55XE9305 | PSN Galatios |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-08 12:35
Wat vinden jullie een beetje fijne settings voor Dolby Vision voor Netflix? XE9305.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _VooDooMen_
Kun jij trouwens wel zien als je op de “info” button drukt van de AB wat voor beeld opties er aanstaan? Als ik Netflix / Ps4 PRO gebruik dan zie ik alleen de 4K reso + geluidsinstelling maar geen HDR logo / Dolby Vision.. Of gaat dat automatisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze

Mr. Freeze

¡GO!

_VooDooMen_ schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 16:51:
Kun jij trouwens wel zien als je op de “info” button drukt van de AB wat voor beeld opties er aanstaan? Als ik Netflix / Ps4 PRO gebruik dan zie ik alleen de 4K reso + geluidsinstelling maar geen HDR logo / Dolby Vision.. Of gaat dat automatisch?
Het HDR logo zie je als je op action menu drukt, daar waar je ook je instellingen voor beeld kan regelen. Als er niks staat dan is het ook geen HDR.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

devilsnight schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 16:38:
Wat vinden jullie een beetje fijne settings voor Dolby Vision voor Netflix? XE9305.
Ligt er aan, waar doel je dan op? Op de witte ondertiteling minder fel te maken of gewoon algemene instellingen?
_VooDooMen_ schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 16:51:
Je moet bij action menu > beeld drukken en dan krijg je rechts dat menu en daar staat wanneer het HDR is HDR weergegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8ballvin
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 01-07 22:57
Ik heb mijn ZD9 geupdate naar de laatste software versie. Als ik het systeem nu uitzet. Dus TV, audiosysteem en ziggobox gaan uit, springt na een paar seconden de audioreciever weer aan. Ook de tv gaat volgens mij aan, maar is niet helemaal duidelijk, want beeld blijft zwart. Met de oudere software had ik geen probleem. Weet iemand hoe dit kan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr. Freeze

Mr. Freeze

¡GO!

8ballvin schreef op zondag 24 juni 2018 @ 09:52:
Ik heb mijn ZD9 geupdate naar de laatste software versie. Als ik het systeem nu uitzet. Dus TV, audiosysteem en ziggobox gaan uit, springt na een paar seconden de audioreciever weer aan. Ook de tv gaat volgens mij aan, maar is niet helemaal duidelijk, want beeld blijft zwart. Met de oudere software had ik geen probleem. Weet iemand hoe dit kan?
Had ik toevallig ook deze week met mijn 9305, reden voor mij om HDMI-CEC op de receiver maar zo lang uit te zetten, typisch dat jou dat ook overkomt.

Overigens ook met de laatste firmware, met usbstick geïnstalleerd.

[ Voor 5% gewijzigd door Mr. Freeze op 24-06-2018 11:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• groentetuin
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 09-09 10:11
Vreemd, mischien helpt een power boost van de tv. Zit nog steeds met de oude software, wacht op de automatische update via internet, duurt wel lang, hebben jullie hem al wel binnen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr. Freeze

Mr. Freeze

¡GO!

groentetuin schreef op zondag 24 juni 2018 @ 11:38:
Vreemd, mischien helpt een power boost van de tv. Zit nog steeds met de oude software, wacht op de automatische update via internet, duurt wel lang, hebben jullie hem al wel binnen?
Wat bedoel je met een powerboost?

De update kan je ook handmatig downloaden, via internet zat er vorige keer anderhalve maand tussen.

https://www.sony.nl/elect...xe9305/downloads/00015236

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• groentetuin
aan en uit knop 5 sec ingedrukt houden, zo reset de tv zichzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Leoon. schreef op zondag 24 juni 2018 @ 00:12:
[...]

Ligt er aan, waar doel je dan op? Op de witte ondertiteling minder fel te maken of gewoon algemene instellingen?

[...]

Je moet bij action menu > beeld drukken en dan krijg je rechts dat menu en daar staat wanneer het HDR is HDR weergegeven.
Ondertitels maken mij niet uit, maar algemene instellingen zeg maar :)

Ik keek gisteren Punisher met de standaard instellingen en ik vond het allemaal maar matigjes. Komt natuurlijk vooral door die film grain, zo zonde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8ballvin
Ik heb de update met een usb stick gedaan. Met een powerboost raken we geen instellingen kwijt toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groentetuin
Lijkt me van niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

devilsnight schreef op zondag 24 juni 2018 @ 12:34:
[...]

Ondertitels maken mij niet uit, maar algemene instellingen zeg maar :)

Ik keek gisteren Punisher met de standaard instellingen en ik vond het allemaal maar matigjes. Komt natuurlijk vooral door die film grain, zo zonde.
The Punisher is echt verschrikkelijk met die grain. Viel met de oude tv in HD niet eens zo erg op moet ik zeggen. Echt een minpuntje. Als je mooi DV wil kijken zou ik Marco Polo gaan kijken of zo, kun je met die serie kijken of je de instellingen goed hebt. (naar je eigen smaak)

Voor instellingen zou ik je verwijzen naar de excel sheets van @loekf2 klikkkk of van @Twixie klikkk

Deze heb ik beide een beetje als basis gebruikt. Vind je de ondertitels bij DV niet bizar fel wit en daardoor heel erg blooming hebben? Mocht je dit wel vinden kun je uit vernaderen in het netflix account menu, grijzer maken etc.
Mr. Freeze schreef op zondag 24 juni 2018 @ 11:49:
[...]

Wat bedoel je met een powerboost?

De update kan je ook handmatig downloaden, via internet zat er vorige keer anderhalve maand tussen.

groentetuin schreef op zondag 24 juni 2018 @ 12:00:
aan en uit knop 5 sec ingedrukt houden, zo reset de tv zichzelf.
Dit is eigenlijk gewoon je tv uitzetten, ipv standby. Je TV gaan altijd standby en dan blijven achtergrondprocessen nog geladen etc. Snel opstarten is wel fijn, maar soms wil je de tv helemaal uit zetten, dan is alles vergeten in het geheugen. Dat is met de aan-uit knop ingehouden houden totdat de melding komt van android dat je de tv afsluit. Hierna gaat hij vanzelf weer opstarten en krijg je de android icoontjes.
8ballvin schreef op zondag 24 juni 2018 @ 12:54:
Ik heb de update met een usb stick gedaan. Met een powerboost raken we geen instellingen kwijt toch?
Nee alleen de achtergrondprocessen zijn weg. Het is ook niets meer of minder dat de TV daadwerkelijk uitzetten.

Het enige wat je wel kwijt raakt is als je bij developer options achtergrondprocessen een limiet op gezet hebt. Die gaat dan terug naar de standaard instelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze

Mr. Freeze

¡GO!

@Leoon. "The Punisher is echt verschrikkelijk met die grain. Viel met de oude tv in HD niet eens zo erg op moet ik zeggen. Echt een minpuntje. Als je mooi DV wil kijken zou ik Marco Polo gaan kijken of zo, kun je met die serie kijken of je de instellingen goed hebt. "

Godless is voor wat mij betreft de DV HDR winnaar, Topserie waar gewoon ook een eind aan zit.

[ Voor 0% gewijzigd door Mr. Freeze op 24-06-2018 13:38 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Mr. Freeze schreef op zondag 24 juni 2018 @ 13:36:
@Leoon. "The Punisher is echt verschrikkelijk met die grain. Viel met de oude tv in HD niet eens zo erg op moet ik zeggen. Echt een minpuntje. Als je mooi DV wil kijken zou ik Marco Polo gaan kijken of zo, kun je met die serie kijken of je de instellingen goed hebt. "

Godless is voor wat mij betreft de DV HDR winnaar, Topserie ook waar gewoon ook een eind aan zit.
Genoteerd! Heb eigenlijk nog geen DV series écht gekeken behalve the punisher, maar was ik al mee begonnen voor dat wij onze nieuwe tv hadden. Tot op heden keken wij nog steeds gewoon series die we leuk vonden zoals casa de papel ipv series omdat die DV hadden. Komt toch steeds meer aanbod in dus we hebben de tijd wel. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8ballvin
Powerboost gedaan. Nu afwachten of het goed is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

8ballvin schreef op zondag 24 juni 2018 @ 13:59:
Powerboost gedaan. Nu afwachten of het goed is.
Wellicht kun je bij eco instellingen kijken of je daar iets verkeerd hebt staan. Of dat apparaten de tv uit slaapstand mogen halen, bijv door casten. Dit valt uit te zetten.

dit heet dus geen Powerboost, maar gewoon het uitzetten van je TV ipv standby. Powerboost bestaat niet en heb ik nog nooit gehoord, dit leidt dus wel tot verwarring :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groentetuin
8ballvin, werkt je tv inmiddels weer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Niet online
Weer wat vreemds op mijn A1; als ik voetbal kijk en er is een vertraagde herhaling gaat het beeld knipperen, ik dacht dat dat alleen bij voetbal was, maar heb het ook bij F1. Heeft iemand dit ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Leoon. schreef op zondag 24 juni 2018 @ 13:32:
[...]

The Punisher is echt verschrikkelijk met die grain. Viel met de oude tv in HD niet eens zo erg op moet ik zeggen. Echt een minpuntje. Als je mooi DV wil kijken zou ik Marco Polo gaan kijken of zo, kun je met die serie kijken of je de instellingen goed hebt. (naar je eigen smaak)

Voor instellingen zou ik je verwijzen naar de excel sheets van @loekf2 klikkkk of van @Twixie klikkk

Deze heb ik beide een beetje als basis gebruikt. Vind je de ondertitels bij DV niet bizar fel wit en daardoor heel erg blooming hebben? Mocht je dit wel vinden kun je uit vernaderen in het netflix account menu, grijzer maken etc.

[...]

[...]

Dit is eigenlijk gewoon je tv uitzetten, ipv standby. Je TV gaan altijd standby en dan blijven achtergrondprocessen nog geladen etc. Snel opstarten is wel fijn, maar soms wil je de tv helemaal uit zetten, dan is alles vergeten in het geheugen. Dat is met de aan-uit knop ingehouden houden totdat de melding komt van android dat je de tv afsluit. Hierna gaat hij vanzelf weer opstarten en krijg je de android icoontjes.

[...]

Nee alleen de achtergrondprocessen zijn weg. Het is ook niets meer of minder dat de TV daadwerkelijk uitzetten.

Het enige wat je wel kwijt raakt is als je bij developer options achtergrondprocessen een limiet op gezet hebt. Die gaat dan terug naar de standaard instelling.
Bedankt man. Goede tips!

Waar kan ik die sheets precies vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

devilsnight schreef op zondag 24 juni 2018 @ 19:14:
[...]

Bedankt man. Goede tips!

Waar kan ik die sheets precies vinden?
Achter beide namen staan ze al. Je moet op 'klik' drukken :)
Sanction schreef op zondag 24 juni 2018 @ 18:11:
Weer wat vreemds op mijn A1; als ik voetbal kijk en er is een vertraagde herhaling gaat het beeld knipperen, ik dacht dat dat alleen bij voetbal was, maar heb het ook bij F1. Heeft iemand dit ook?
Welke firmware draai jij en heb je toevallig HDR op auto staan bij instellingen? Dat is namelijk een issue bij SDR dat het beeld gaat flikkeren als de HDR op auto staat. Wordt in die nieuwste update verholpen.

[ Voor 50% gewijzigd door Oekol op 24-06-2018 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Niet online
Ik heb de laatste firmware; v6.5603.0175EUA; HR staat inderdaad op automatisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Sanction schreef op zondag 24 juni 2018 @ 19:43:
Ik heb de laatste firmware; v6.5603.0175EUA; HR staat inderdaad op automatisch.
Zou je het misschien kunnen filmen als het weer gebeurd? Ben wel benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Niet online
Dan moet ik net mazzel hebben. :P

Het lijkt hier een beetje op, en alleen tijdens vertraagde herhalingen.

YouTube: Sony KDF-E50A11E Picture Flickering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Sanction schreef op zondag 24 juni 2018 @ 21:08:
Dan moet ik net mazzel hebben. :P

Het lijkt hier een beetje op, en alleen tijdens vertraagde herhalingen.

YouTube: Sony KDF-E50A11E Picture Flickering
Nou ik zag precies dat net tijdens de herhaling van de actie van Lewandowski. Geen idee wat dat is en waarom dat dat is. Dacht dat dat de flitsende camera's waren van al die fotografen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan
  • Laatst online: 09:02

Gundogan

Rip and tear, until it is done

Ligt dat niet aan gebruikte de camera ipv de tv? Ik herinner me dit effect ook op mijn vorige plasma tv.

(heb het hier ook op een XE85 LCD)

[ Voor 15% gewijzigd door Gundogan op 24-06-2018 21:23 ]

Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Gundogan schreef op zondag 24 juni 2018 @ 21:23:
Ligt dat niet aan gebruikte de camera ipv de tv? Ik herinner me dit effect ook op mijn vorige plasma tv.

(heb het hier ook op een XE85 LCD)
Zou kunnen? WK wordt in 4k opgenomen maar wij krijgen het maar in HD binnen, zelfde met formule 1. Wordt in 4k opgenomen en niemand in NL krijgt 't nog in 4k binnen.

Het gebeurt trouwens alleen in slomotions shots. Normale herhalingen is er niks aan de hand.

[ Voor 10% gewijzigd door Oekol op 24-06-2018 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Niet online
Leoon. schreef op zondag 24 juni 2018 @ 21:34:
[...]

Het gebeurt trouwens alleen in slomotions shots. Normale herhalingen is er niks aan de hand.
Precies dat ja. Ik dacht eerst dat het toeval was, tot ik het meer ging zien bij zowel voetbal als F1.

Bij 'normale' televisie en (4K) Blu Ray nog nooit gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LCHero
Met de Apple TV 4K heb ik last van een witte flikkering/flits in menu’s en in sommige films? Iemand die dit probleem ook heeft met een oplossing?

Kom op internet veel tegen over kabels, fabrieksinstellingen van TV en Apple TV, maar dat werkt niet bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertraaf
Heb het ook. 9305.

Verder vraag ik me af welke beeldinstellingen het beste zijn om bij voetbal zo min mogelijk banding te zien. Als de camera snel beweegt zie ik in het midden een soort band. Alleen bij voetbal heb ik er last van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

gertraaf schreef op zondag 24 juni 2018 @ 21:49:
Heb het ook. 9305.

Verder vraag ik me af welke beeldinstellingen het beste zijn om bij voetbal zo min mogelijk banding te zien. Als de camera snel beweegt zie ik in het midden een soort band. Alleen bij voetbal heb ik er last van.
Hoe lang heb je je tv al als ik vragen mag? Want elke 9305 paneel heeft van die strepen op 't scherm en die vervagen met de tijd. Maar helemaal weg gaan ze niet echt wel minder irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertraaf
Denk sinds januari. Begin dit jaar iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

gertraaf schreef op zondag 24 juni 2018 @ 21:59:
Denk sinds januari. Begin dit jaar iig.
Je zou het kunnen testen met zo'n YouTube filmpje dirty screen effect (is er bijv 1 met zo'n ijshockeyer). Als je last van vertical banding hebt zie je 't dan wel. Ik zie 't ook met voetbalwedstrijden, maar vooral als ik er beetje schuin voor zit. Doordat wij een grote hoekbank (u vorm) hebben zitten we er nooit echt recht voor.

Je moet in dit topic even zoeken op Vertical banding of dirty screen effect. Dan zul je wel eerdere post en/of YouTube links vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertraaf
Ja die heb ik een gekeken en dan zie je niets. Vervolgens heb ik zelf met de beeldinstellingen lopen klote . Toen was het helemaal niet meer om aan te zien :-)

Na weer standaard. Maar zie het nog steeds lichtelijk. Weet nu niet of die footbal mode beter is dan zonder. (Qua banding dan)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 8ballvin
[quot
groentetuin schreef op zondag 24 juni 2018 @ 17:34:
8ballvin, werkt je tv inmiddels weer?
Ja tv werkt wel, maar een 20 tal seconden na uitzetten gaat/ging mijn receiver weer aan.
Tv helemaal uitgezet (geen powerboost dus ;) ) en opnieuw opgestart. Nu afwachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

gertraaf schreef op zondag 24 juni 2018 @ 22:08:
Ja die heb ik een gekeken en dan zie je niets. Vervolgens heb ik zelf met de beeldinstellingen lopen klote . Toen was het helemaal niet meer om aan te zien :-)

Na weer standaard. Maar zie het nog steeds lichtelijk. Weet nu niet of die footbal mode beter is dan zonder. (Qua banding dan)
Die football mode is verschrikkelijk lelijk vind ik persoonlijk. Uit m'n hoofd heb ik 'm op standaard, 10 helderheid, 90 contract 0 gamma, low/midden vloeiend, zwart waarde uit, geav contrast uit, motion flow cinema pro oid, film modus uit. Bij kleur expert 1 en dan de 2 en 3e bij geavanceerd op - 3. Zal het morgen eens even bekijken wat ik precies heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertraaf
Leoon. schreef op zondag 24 juni 2018 @ 22:16:
[...]

Die football mode is verschrikkelijk lelijk vind ik persoonlijk. Uit m'n hoofd heb ik 'm op standaard, 10 helderheid, 90 contract 0 gamma, low/midden vloeiend, zwart waarde uit, geav contrast uit, motion flow cinema pro oid, film modus uit. Bij kleur expert 1 en dan de 2 en 3e bij geavanceerd op - 3. Zal het morgen eens even bekijken wat ik precies heb.
Top. Hoor het graag. Heb hem nu vaak op standaard staan al lees ik overal dat die op.filmmode moet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

gertraaf schreef op zondag 24 juni 2018 @ 22:18:
[...]

Top. Hoor het graag. Heb hem nu vaak op standaard staan al lees ik overal dat die op.filmmode moet...
Had hem eerst ook op cinema pro maar heb diezelfde instellingen overgenomen en gedaan bij het profiel standaard, dat resulteerde in een hogere helderheid. Zijn beide prima profielen. Maar prefereer toch standaard. Maargoed ik wisselde vaker van tv profiel instellingen dan van vriendin de eerste tijd.

@gertraaf

Zo heb ik hem staan:
Beelmodus standaard
helderheid 10
kleur 50
licht sensor uit
helderheid 30
contrast 90
gamma 0
zwartniveau 50
zwart aanpassen uit
geav. Contrast opti uit
automatisch lokaal dimmen hoog
x-tended dynamic range uit
kleur 60
kleurtint 0
kleur temp expert 1
live colour uit
r gain max
g gain -3
b gain -3
g bias 0
r bias 0
g bias 0
b bias 0
beeldscherpte 50
realiteits creation handmatig
resolutie 20
masterered in 4k uit
willekeurige ruis verminderen uit
digitaal ruis verminderen uit
vloeiende gradatie laag
motionflow true cinema
soepelheid 3
film modus uit
videobereik HDMI auto
kleurruimte auto

[ Voor 63% gewijzigd door Oekol op 25-06-2018 17:27 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CptMorgan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10:32
Ik ben sinds afgelopen zaterdag ook de tevreden eigenaar van de Sony KD-55XE9305! Wat me allereerst opviel is flinke gewicht.. buurman er even bij moeten halen om hem samen aan de muur te hangen.. was iets te zwaar voor mijn (zwangere) vrouw ;)
Installatie van de TV was een eitje doordat ik hem met mijn (Android) telefoon kon koppelen en mijn Google account over kon zetten.

Direct mijn instellingen n.a.v. de verschillende excel sheets hier aangepast. Heb soms het gevoel dat het scherm wat (te) donker is, zeker met donkere scene's in HDR. Ik moet denk ik nog wat spelen met de instellingen.

Daarna aan de slag gegaan met Kodi, had mijn twijfels bij de (soepele) werking hiervan maar dat valt me tot nu toe erg mee. Kodi kijkt naar een (SMB) share op een Intel NUC om zijn films af te spelen. Volgende stap is om de database te synchoniseren met de NUC zodat de reeds bekeken films/series overeenkomen. Lijkt een kleine uitdaging.
Dit streamen werkt tot nu toe vrij goed. Getest met een 4K/HDR film (the 5th wave, 21GB, 14.9 Mbps x265, 5.1 ac-3 geluid) en zonder enige vorm van stotteren af kunnen spelen. Vanavond opnieuw testen met Tomb Raider in 4k en HDR. Ik heb Kodi wel bijgewerkt naar de beta (18.0). Het valt me alleen op dat bij HDR films de balken boven en onder grijs zijn, dat is wel storend en jammer.. hopelijk fixen ze dit nog.

So far heel tevreden met deze TV! :D

C40 Twin Ultimate MY23 - Thunder Grey - 20" - Zappi v2.1 - 7470Wp O/W - Enphase

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gertraaf
Leoon. schreef op zondag 24 juni 2018 @ 22:25:
[...]

Had hem eerst ook op cinema pro maar heb diezelfde instellingen overgenomen en gedaan bij het profiel standaard, dat resulteerde in een hogere helderheid. Zijn beide prima profielen. Maar prefereer toch standaard. Maargoed ik wisselde vaker van tv profiel instellingen dan van vriendin de eerste tijd.

@gertraaf

Zo heb ik hem staan:

[...]
Aangepast even wennen nu.
Kijken hoe het bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

gertraaf schreef op maandag 25 juni 2018 @ 18:06:
[...]

Aangepast even wennen nu.
Kijken hoe het bevalt.
Had kleur altijd op 50 staan, nu sinds kort op 60. Omdat die op de ps4 profiel hier ook op staat en dan veel mooier beeld weergeeft met bijv horizon zero dawn. Ben benieuwd of 't wat is voor je!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Niet online
Ik heb dat geflikker nu ook bij Het Blok op Net5,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

CptMorgan schreef op maandag 25 juni 2018 @ 16:28:
Ik ben sinds afgelopen zaterdag ook de tevreden eigenaar van de Sony KD-55XE9305! Wat me allereerst opviel is flinke gewicht.. buurman er even bij moeten halen om hem samen aan de muur te hangen.. was iets te zwaar voor mijn (zwangere) vrouw ;)
Installatie van de TV was een eitje doordat ik hem met mijn (Android) telefoon kon koppelen en mijn Google account over kon zetten.

Direct mijn instellingen n.a.v. de verschillende excel sheets hier aangepast. Heb soms het gevoel dat het scherm wat (te) donker is, zeker met donkere scene's in HDR. Ik moet denk ik nog wat spelen met de instellingen.

Daarna aan de slag gegaan met Kodi, had mijn twijfels bij de (soepele) werking hiervan maar dat valt me tot nu toe erg mee. Kodi kijkt naar een (SMB) share op een Intel NUC om zijn films af te spelen. Volgende stap is om de database te synchoniseren met de NUC zodat de reeds bekeken films/series overeenkomen. Lijkt een kleine uitdaging.
Dit streamen werkt tot nu toe vrij goed. Getest met een 4K/HDR film (the 5th wave, 21GB, 14.9 Mbps x265, 5.1 ac-3 geluid) en zonder enige vorm van stotteren af kunnen spelen. Vanavond opnieuw testen met Tomb Raider in 4k en HDR. Ik heb Kodi wel bijgewerkt naar de beta (18.0). Het valt me alleen op dat bij HDR films de balken boven en onder grijs zijn, dat is wel storend en jammer.. hopelijk fixen ze dit nog.

So far heel tevreden met deze TV! :D
Goed om te horen, hoe is het testen gegaan van Tomb Raider? Je zou de gamma iets kunnen aanpassen als je de donkere scenes iets te donker vindt. Ik had dat op -2 altijd en staat hedendaags op 0. Is het net wat lichter. Verder hele goeie post d:)b
Sanction schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 18:49:
Ik heb dat geflikker nu ook bij Het Blok op Net5,
Kun je iets uitgebreider zijn? Wat voor geflikker is dat, wat een andere tweaker zag bij apple 4k tv en/of dat geflikker bij slomotions bij voetbal/formule 1?

Welke firmwareversie draai je etc. Ik ga zo nog contact hebben met Sony dus kan het dan even vragen of dit bekend is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LCHero
Hieronder een gif met mijn flits. Heb er na overstap op 4:2:0 chroma geen last meer van. Voor de zekerheid ook nieuwe kabels besteld en de Apple TV rechtstreeks op TV aangesloten i.p.v. de soundbar.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/3eUxECPioEnn1N6F4UCepc5u/thumb.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

LCHero schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 08:46:
Hieronder een gif met mijn flits. Heb er na overstap op 4:2:0 chroma geen last meer van. Voor de zekerheid ook nieuwe kabels besteld en de Apple TV rechtstreeks op TV aangesloten i.p.v. de soundbar.

[afbeelding]
Oke heel duidelijk. Ook heel duidelijk een andere flits dan de flitsjes die ik heel kort en snel zie in (super)slowmotion herhalingen in formule 1 of WK voetbal. Het is dus een ander fenomeen gok ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CptMorgan
Leoon. schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 08:14:
[...]

Goed om te horen, hoe is het testen gegaan van Tomb Raider? Je zou de gamma iets kunnen aanpassen als je de donkere scenes iets te donker vindt. Ik had dat op -2 altijd en staat hedendaags op 0. Is het net wat lichter. Verder hele goeie post d:)b
Tomb Raider ging ook helemaal prima, geen enkele hapering. Wel een nog wat donker beeld.Ook Lost in Space in Dolby Vision op Netflix gekeken, hier helemaal geen last van donker beeld. Ik ga nog eens spelen met de gamma, die staat nu ook op -2.

Wellicht kan het ook te maken hebben met de volgende fix ik de aankomende firmware update (v6.5603)?

'Lost een probleem op waarbij de helderheid vermindert wanneer HDR-content wordt afgespeeld'
LCHero schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 08:46:

[afbeelding]
Is dat toevallig (ook) iets wat ze aanpakken in de aankomende firmware update?
'Lost een probleem op waarbij SDR-content flikkert/knippert wanneer de HDR van de tv is ingesteld op 'Auto'.

[ Voor 30% gewijzigd door CptMorgan op 27-06-2018 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

CptMorgan schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 09:36:
[...]

Tomb Raider ging ook helemaal prima, geen enkele hapering. Wel een nog wat donker beeld.Ook Lost in Space in Dolby Vision op Netflix gekeken, hier helemaal geen last van donker beeld. Ik ga nog eens spelen met de gamma, die staat nu ook op -2.

Wellicht kan het ook te maken hebben met de volgende fix ik de aankomende firmware update (v6.5603)?

'Lost een probleem op waarbij de helderheid vermindert wanneer HDR-content wordt afgespeeld'

[...]

'Lost een probleem op waarbij SDR-content flikkert/knippert wanneer de HDR van de tv is ingesteld op 'Auto'.

Goed om te horen dat Kodi het dus prima aan kan!

Ik heb de laatste versie er op al staan, helaas kan ik niet vergelijken. Jij bent bij uitstek de aangewezen persoon aangezien jij het nu aan de hand van foto's maken kan testen before > after. :D

Je moet hiervoor een lege USB stick hebben, de update file is 1.5 GB.
Dit had met digitale TV te maken, tenminste alleen dan had ik er last van. Dat is inderdaad opgelost in de update (als het goed is... afkloppen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CptMorgan
Leoon. schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 09:41:
[...]

Goed om te horen dat Kodi het dus prima aan kan!

Ik heb de laatste versie er op al staan, helaas kan ik niet vergelijken. Jij bent bij uitstek de aangewezen persoon aangezien jij het nu aan de hand van foto's maken kan testen before > after. :D

Je moet hiervoor een lege USB stick hebben, de update file is 1.5 GB.
Dat test ik natuurlijk graag. Helaas is de firmware niet te downloaden op het moment. Zodra deze beschikbaar is, kom ik terug met mijn testjes.. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

CptMorgan schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 10:02:
[...]

Dat test ik natuurlijk graag. Helaas is de firmware niet te downloaden op het moment. Zodra deze beschikbaar is, kom ik terug met mijn testjes.. :9
Wat is de reden dat het niet te downloaden is dan? Hij staat op de support pagina van Sony right?

https://www.sony.nl/electronics/support/downloads/00015236

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rscheper
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10:52
Maar dit staat er bij:

BELANGRIJK:
We bieden onze excuses voor het ongemak, maar de release van deze software-update is vertraagd.We werken aan het probleem en zullen de update zo snel mogelijk uitbrengen. (Toegevoegd op 20-6-2018)

Er is ook geen download knop te vinden.. Zelfde telt voor de XE90 update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
wat is dat toch met dat donkere gedoe in HDR films, ik zie dat mensen zelfs met een 9305 er last van hebben. ik vind dit zo crap van HDR ! breng gewoon films uit zoals 'brawl in cell block 99' in SDR 4K uit. wat ziet die film er goed uit !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CptMorgan
Leoon. schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 10:31:
[...]

Wat is de reden dat het niet te downloaden is dan? Hij staat op de support pagina van Sony right?

https://www.sony.nl/electronics/support/downloads/00015236
Ik zie daar geen download url/button, jij wel?
BELANGRIJK:
We bieden onze excuses voor het ongemak, maar de release van deze software-update is vertraagd.We werken aan het probleem en zullen de update zo snel mogelijk uitbrengen. (Toegevoegd op 20-6-2018)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

CptMorgan schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 10:42:
[...]

Ik zie daar geen download url/button, jij wel?

[...]
rscheper schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 10:32:
Maar dit staat er bij:

BELANGRIJK:

Er is ook geen download knop te vinden.. Zelfde telt voor de XE90 update.
Vorige week heb ik daar nog de update kunnen downloaden. Eventueel heb ik hem nog op mijn laptop staan maar blijkbaar is die update niet goed? Zelf ook maar even in de gaten houden..

Extra info gevonden, blijkbaar was het niet goed gefinetuned 8)7
IMPORTANT:
We would like to inform you that we’ve decided to temporarily delay the rollout of the below announced firmware update. Our engineers are still fine-tuning the firmware to ensure the best possible experience with the new release. We will update this article with a new update schedule as soon as possible. For the latest developments, we recommend bookmarking this page. Alternatively, you can add your model to the Support by Sony mobile app to receive an instant product notification. We'd like to thank you for your understanding and patience.(Added on 21-06-2018)

[ Voor 29% gewijzigd door Oekol op 27-06-2018 11:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr. Freeze

Mr. Freeze

¡GO!

Hopelijk gaan de prestaties wat beter worden, nu heb ik wanneer ik action menu druk en beeld kies dat ik zeker 5 seconden moet wachten eer ik bij de instellingen terecht kom. Dit zowel bij de vorige software versie als bij de huidige versie (die nu dus verwijderd is). Vorige week de tv een reset gegeven naar fabrieks instellingen, maar geen verbetering. Het is geen ramp en tv werkt prima, maar bij een tv in deze (oorspronkelijke) prijsklasse verwacht je dit niet. (Xe9305)

Edit: denken jullie dat Android 8 oreo nog zal verschijnen voor de Sony 2017 lijn? Voor de Nvidia shield is hij zeer positief gebleken, een lekker clean en bijna volledig aanpasbaar startscherm, zonder die vervelende aanbevelingen “waar heel Nederland naar kijkt”.

[ Voor 22% gewijzigd door Mr. Freeze op 27-06-2018 13:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Schijnbaar is er een oplossing ontdekt voor de microstutter op de X1 chip van de XE90 en XE85:
in german board "hifi-forum.de" the member gm-film found a solution to fix the 50hz bug. There seems to be a problem with the A/V Sync option for Bluetooth devices that causes the frame repeat/drops (doesn't matter if you actually use bluetooth devices or not). To fix the bug you need to go to the home menu -> settings -> sound -> AV Sync -> "On". -> By using this workaround the frame repeat/drops should be fine.
https://www.avforums.com/...939/page-36#post-26323454

Let wel op dat je het bij Game Mode weer op Auto zet aangezien de inputlag er significant van toeneemt. Een permanent oplossing is het dus nog niet mocht je regelmatig gamen (aangezien je dan dus steeds de instelling moet aanpassen). Maar Sony weet waar ze moeten kijken nu :+ (of het dan ook simpel op te lossen is is nog een tweede).

En het originele bericht: http://www.hifi-forum.de/...hread=9500&postID=206#206
Hallo Leute, weiß schon, der Tread 50 Hz Bug des XE 9005 nervt schon langsam, aaaaaaber:
Ich habe wahrscheinlich per Zufall die Lösung gefunden!
Ich habe den SONY 65" XE 9005 und besonders bei Fußballspielen und Umschnitten auf eine andere Kamera, natürlich diese kurze Wiederholung des ersten Bildes nach dem Umschnitt bemerkt. Wie der SONY-Support mit dieser Beschwerde umgeht wissen wir ja alle......
Dann habe ich meinen Multimedia-Player angeschlossen (TViX) und wollte einen MEINER Filme ansehen (mp4-Dateien; bin Kameramann von Beruf). Dabei ist mir aufgefallen, dass die Synchronität Audio/Video nicht passt. Hab dann bischen im Menue des TV rumgesucht:
Home; runter scrollen bis Einstellungen> Ton; runter scrollen bis A/V Sync und diese aktiviert (ein).
Und siehe da.meine Filme liefen lippensynchron. Aber der Hammer war: nix mehr 50 Hz Bug!! Keine Ruckler mehr. Um sicher zu sein habe ich A/V Sync wieder deaktiviert: Ruckler. Aktiviert: keine Ruckler.
Habe schon mehrere Fußballspiele der WM ruckelfrei genossen.
War so frei und habe es an die "Spezialabteilung" bei SONY geschrieben und die Antwort (diesmal nicht vorgedruckt) erhalten: wir bedanken uns sehr für diese Info! Unsere Techniker arbeiten bereits mit Hochdruck daran und wir melden uns........
Probiert es einfach mal aus! Vielleicht konnte ich auch Euch ja helfen!
Gruß
Georg

[ Voor 60% gewijzigd door apis29 op 01-07-2018 00:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Mr. Freeze schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 13:45:
Hopelijk gaan de prestaties wat beter worden, nu heb ik wanneer ik action menu druk en beeld kies dat ik zeker 5 seconden moet wachten eer ik bij de instellingen terecht kom. Dit zowel bij de vorige software versie als bij de huidige versie (die nu dus verwijderd is). Vorige week de tv een reset gegeven naar fabrieks instellingen, maar geen verbetering. Het is geen ramp en tv werkt prima, maar bij een tv in deze (oorspronkelijke) prijsklasse verwacht je dit niet. (Xe9305)

Edit: denken jullie dat Android 8 oreo nog zal verschijnen voor de Sony 2017 lijn? Voor de Nvidia shield is hij zeer positief gebleken, een lekker clean en bijna volledig aanpasbaar startscherm, zonder die vervelende aanbevelingen “waar heel Nederland naar kijkt”.
Die aanbevelingen kun je verwijderen, staat ergens op de vorige pagina. Heb een soort van tutorial gepost hoe dat moet. Veder kunnen we alleen maar hopen dam Android 8 komt naar de 2017 lijn. Maar als je ziet dat er vrij weinig veranderd is tussen 2017 en 2018 qua hardware zou je haast denken dat als 2018 't krijgt wij 't ook krijgen.

Heel irritant is dat inderdaad, als je action menu en dan beeld drukt is het soms snel en soms duurt het extreem lang.. Waar dat aan ligt? Zeg 't maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds gister staat hier de Sony 55XE8599 en voor alsnog niet geheel tevreden. Heeft te maken met 1 ding. De reflectie die erop staat is bij ons heel erg! Wij hebben echt veel zonlicht in onze woonkamer. Iemand een idee hoe wij dit kunnen oplossen met instellingen? Ik heb het een en ander geprobeerd maar ik zie geen verandering. Ik weet dat wij ons hieraan gaan ergere en dus een andere tv moeten uitzoeken tenzij we de juiste instellingen kunnen vinden. Iemand ideeën?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kevinmastah2005
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 02:01
Verwijderd schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 15:26:
Sinds gister staat hier de Sony 55XE8599 en voor alsnog niet geheel tevreden. Heeft te maken met 1 ding. De reflectie die erop staat is bij ons heel erg! Wij hebben echt veel zonlicht in onze woonkamer. Iemand een idee hoe wij dit kunnen oplossen met instellingen? Ik heb het een en ander geprobeerd maar ik zie geen verandering. Ik weet dat wij ons hieraan gaan ergere en dus een andere tv moeten uitzoeken tenzij we de juiste instellingen kunnen vinden. Iemand ideeën?
Raamverduistering:
Lamellen
Luxiflex
Raamgordijn
Zonwering
Rolgordijn
Stickers op raam
Tv anders plaatsen
Etc

Denk namelijk niet dat je dit met de tv instellingen gaat oplossen.

Sony 65x95L, Denon x4700h, Klipsch Atmos 5.1.4, Ziggo, Windows 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4yall
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:34
Dit heeft vaak meer te maken met de filter van het scherm of de “afwerking” (glas en dan ook weer de eigenschappen daarvan) dan dat je met helderheid weggepoetst krijgt.

Een van de oplossingen van Kevin zal dan waarschijnlijk het beste resultaat geven. Zelf heb ik een wat oudere Sony met glas voor het scherm en de lamp achter de bank moet ook echt niet aan in het donker, overdag of savonds als het nog licht is gaat het rolgordijn dicht vanwege de reflectie.

Zelf vind ik in een verduisterde kamer kijken ook ceel relaxter met hooguit een ledstrip achter de tv aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Verwijderd schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 15:26:
Enige oplossing die werkt zijn verduisterende gordijnen. Wij wonen 9 hoog en hebben daardoor super veel lichtinval, met onze tv richting het raam kun je nooit lekker kijken. Eerste aankoop daarna was dus verduisterende gordijnen en dan kijkt het fantastisch! Hoeft niet duur te zijn overigens, bij de kruidvat hebben wij 2 cheap gordijnen gekocht voor ~20 euro stuk en die verduisteren prima!

Trouwens,, hoe zat dit met jullie vorige tv dan? Had die er geen last van?

[ Voor 3% gewijzigd door Oekol op 28-06-2018 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

.

[ Voor 99% gewijzigd door Oekol op 28-06-2018 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leoon. schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 12:53:
[...]

Enige oplossing die werkt zijn verduisterende gordijnen. Wij wonen 9 hoog en hebben daardoor super veel lichtinval, met onze tv richting het raam kun je nooit lekker kijken. Eerste aankoop daarna was dus verduisterende gordijnen en dan kijkt het fantastisch! Hoeft niet duur te zijn overigens, bij de kruidvat hebben wij 2 cheap gordijnen gekocht voor ~20 euro stuk en die verduisteren prima!

Trouwens,, hoe zat dit met jullie vorige tv dan? Had die er geen last van?
Nee toen hadden wij er geen last van. Daarom vind ik het nu extra vervelend. Nu moet ik zeggen dat mijn vorige tv een 10 jaar oude philips was en ook een stuk kleiner.

pricewatch: Philips 37PFL7332

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Verwijderd schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 13:18:
[...]

Nee toen hadden wij er geen last van. Daarom vind ik het nu extra vervelend. Nu moet ik zeggen dat mijn vorige tv een 10 jaar oude philips was en ook een stuk kleiner.

pricewatch: Philips 37PFL7332
Ja precies, wij hadden het bij onze vorige 32" ook niet. Aangezien de tv nu ook zeker 2x zo hoog is zie je het wel. Je ziet dat ongeveer 40 procent van het scherm aan de onderkant wel prima te kijken is. Met zo'n groot scherm krijg je andere first world problems zoals dus dat die reflecties krijgt. Bij ons is het dus opgelost met vrij goedkope gordijnen, wie weet heeft de kruidvat het nog. Action heeft ook wel eens zo'n actie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leoon. schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 13:23:
[...]

Ja precies, wij hadden het bij onze vorige 32" ook niet. Aangezien de tv nu ook zeker 2x zo hoog is zie je het wel. Je ziet dat ongeveer 40 procent van het scherm aan de onderkant wel prima te kijken is. Met zo'n groot scherm krijg je andere first world problems zoals dus dat die reflecties krijgt. Bij ons is het dus opgelost met vrij goedkope gordijnen, wie weet heeft de kruidvat het nog. Action heeft ook wel eens zo'n actie.
Ja ik ga eens opzoek naar wat goedkope opties hiervoor. Marktplaats zal ook wel vol staan :)
Ik ben zelf ook nog steeds een beetje teleurgesteld dat het niet de XE9005 is geworden omdat ze die niet meer op voorraad hadden. Dit is dus al 2e keus :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Verwijderd schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 13:33:
[...]

Ja ik ga eens opzoek naar wat goedkope opties hiervoor. Marktplaats zal ook wel vol staan :)
Ik ben zelf ook nog steeds een beetje teleurgesteld dat het niet de XE9005 is geworden omdat ze die niet meer op voorraad hadden. Dit is dus al 2e keus :P
Zijn beide mooie tv's. Niet aan denken of het de 1e of 2e keus is. Met verduidsterende gordijnen heb je top beeld denk je nooit meer terug aan 'had ik nou maar'. Wij konden niet echt slagen op Marktplaats helaas, hoop dat je meer geluk hebt!

------------------------------------------------------------

Heb nog contact met Sony gehad en die melden dat ze bezig zijn om HDR op YouTube werkend te krijgen blijkbaar:
Aangaande vraag 1.
Wij zijn er mee bezig het YouTube op HDR goed draaiende te krijgen. Voor passende instellingen kunt u deze link nalezen.
Die link die ze dan geven duidt er echt er op dat ze echt geen idee hebben waar ze het over hebben en dat het gewoon een standaard reactie is lijkt wel.. Want passende instellingen gaan niks veranderen aan de situatie dat de tv niet de codec (vp9.2) ondersteunt die nodig is voor HDR op YouTube.

Op de vraag hoe het zit met die flikkerende beelden bij (super)slowmotion was het antwoord als volgt:
De discrepantie tussen high res beelden die op een bepaalde frequentie zijn geschoten kunnen in super slowmotion conflicteren met de Hz instellingen van uw televisie. Net zoals een tv-beeld op een tv soms ook rare strepen vertoont. Dit is niet in de instellingen te verhelpen en een aantal meldingen op een forum is helaas voor ons niet genoeg om aan de bel te trekken. Dit betekent echter niet dat wij kritische feedback aanmoedigen!
Voor zover we er wat aan hebben. Ben ook wel benieuwd eigenlijk waarom die update niet meer online staat, die ik wel via USB op mijn TV gezet heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Niet online
Leoon. schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 10:27:
[...]

Op de vraag hoe het zit met die flikkerende beelden bij (super)slowmotion was het antwoord als volgt:

[...]
Wat een geweldige reactie op mensen die meer dan 3000 (voor de 55"versie) euro hebben uitgegegeven aan hun televisie, het hogere segment waar je service mag en moet verwachten. Good going, Sony.

Not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09:12
Heb ook die enorme reflectering in de A1 65". Is echt vervelend. Heb denk ik ook nog maar weinig keus dan overal rolgordijnen plaatsen :( Snap niet dat ze daar niks aan kunnen doen bij die TV's.

[ Voor 71% gewijzigd door tcviper op 01-07-2018 10:21 ]

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze

Mr. Freeze

¡GO!

tcviper schreef op zondag 1 juli 2018 @ 10:13:
Heb ook die enorme reflectering in de A1 65". Is echt vervelend. Heb denk ik ook nog maar weinig keus dan overal rolgordijnen plaatsen :( Snap niet dat ze daar niks aan kunnen doen bij die TV's.
Dan krijg je zoiets als bij de meeste professionele laptops, ivm tl licht hebben deze een mat scherm, maar is kwa kleur en contrast net iets minder mooi dan een glanzend scherm. Als je foto's laat afdrukken heb je dezelfde keuze. Een glanzende foto lijkt net wat kleuriger en scherper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
Leoon. schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 10:45:
[...]

[...]

Vorige week heb ik daar nog de update kunnen downloaden. Eventueel heb ik hem nog op mijn laptop staan maar blijkbaar is die update niet goed? Zelf ook maar even in de gaten houden..

Extra info gevonden, blijkbaar was het niet goed gefinetuned 8)7

[...]
Blijf het een vaag verhaal vinden van die laatste firmware. Hier draait ie prima, geinstalleerd via USB stick,

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

loekf2 schreef op zondag 1 juli 2018 @ 13:03:
[...]

Blijf het een vaag verhaal vinden van die laatste firmware. Hier draait ie prima, geinstalleerd via USB stick,
Ik ben ook heel benieuwd waarom die terug gehaald is. Heb tot op heden geen last gehad van iets. Ja vastloper hier en daar, maar dat is android eigen. Hoop zo dat we Android 8 krijgen.. Ooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IReptile
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 16-01 14:46
Beste Tweakers leden,

Ik heb thuis een Sony XE9305 staan en sinds vorige week ook de XE9005 in mijn slaapkamer.
Sindskort heb ik een klein irritatie punt aan beide tv's opeens en ik krijg het maar niet uitgeschakeld.
Hopelijk weet 1 (of meerdere) van jullie wat de oorzaak.

Als ik bijvoorbeeld YouTube kijk via mijn tv en schakel vervolgens mijn tv uit met de groene knop van mijn
afstandsbediening. Vervolgens doe ik later de TV weer aan, dan onthoud die waar ik ben gebleven en gaat die bijvoorbeeld in dit geval YouTube weer verder waar die gebleven was. Zeer vervelend vind ik dat en dat doet die dus sinds paar dagen terug. Daarvoor nooit gehad met de XE9305 en met de eerste dagen met XE9005 ook volgens mij niet.

Het issue is niet alleen met YouTube. Ik heb dat ook bijvoorbeeld als ik nog in settings van mijn tv kijk en vervolgens meteen uitzet of bij de Home Menu. Ik heb volgens mij overal gezocht in de settings, maar krijg het maar niet te vinden. Iemand enige idee wat het is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
Leoon. schreef op zondag 1 juli 2018 @ 18:47:
[...]

Ik ben ook heel benieuwd waarom die terug gehaald is. Heb tot op heden geen last gehad van iets. Ja vastloper hier en daar, maar dat is android eigen. Hoop zo dat we Android 8 krijgen.. Ooit.
Ik gebruik het hele smart TV stuk niet, dus ik zie amper iets van Android TV. Schakelen tussen TV kijken en een HDMI input met een Harmony. Vastlopers nog niet gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze

Mr. Freeze

¡GO!

Leoon. schreef op zondag 1 juli 2018 @ 18:47:
[...]

Een vastloper normaal? Ik mag hopen dat je een grapje maakt, mijn Shield is nog nooit vast gelopen, mijn Sony TV is 1 x spontaan herstart, maar dat is het dan ook. Maar idd, laat android 8 maar snel komen, mits goed uitgevoerd door Sony ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze

Mr. Freeze

¡GO!

IReptile schreef op zondag 1 juli 2018 @ 18:58:
Beste Tweakers leden,

I
Als ik bijvoorbeeld YouTube kijk via mijn tv en schakel vervolgens mijn tv uit met de groene knop van mijn
afstandsbediening. Vervolgens doe ik later de TV weer aan, dan onthoud die waar ik ben gebleven en gaat die bijvoorbeeld in dit geval YouTube weer verder waar die gebleven was. Zeer vervelend vind ik dat en dat doet die dus sinds paar dagen terug. Daarvoor nooit gehad met de XE9305 en met de eerste dagen met XE9005 ook volgens mij niet.

Het issue is niet alleen met YouTube. Ik heb dat ook bijvoorbeeld als ik nog in settings van mijn tv kijk en vervolgens meteen uitzet of bij de Home Menu. Ik heb volgens mij overal gezocht in de settings, maar krijg het maar niet te vinden. Iemand enige idee wat het is?
Volgens mij geen bug maar een feature van Youtube.

Pagina: 1 ... 25 ... 38 Laatste