Oh bijzonder verhaal. Situatie bij ons is: algemeen coax signaal ziggo in de flat uit de muur direct naar tv met kabel. In de tv een CI+ module van smit met een geactiveerde smartcard. Tot twee keer toe nu dus gehad dat we gewoon tv aan het kijken waren en dat het ineens zwart was en geen signaal meer had. Maar wij hebben dus geen ziggo kabelmodem maar T-mobile internet en tv (gebruiken we niet vanwege geen ziggo sport, en via ziggo heb je geen extra afstandsbediening). Maar eens Googlen of dat ook problemen hebben kan.loekf2 schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 09:47:
[...]
Tv signaal is vaag. Ik heb thuis MOCA (= ethernet over coax, want neerkomt op ethernet op > 1GHz naast je kabel signaal, gebruik ik om DSL uit de meterkast m'n woonkamer in te krijgen). De tuner in die Sony heeft blijkbaar geen goed low pass filter, want hij had behoorlijk last van storingen, dus blokjes etc.
Was mijn fout, want ik had het uitgangsignaal van de MOCA demod moeten pakken, die een LP heeft.
Gekke is dat mijn oude Philips er geen problemen met had. Lijkt er dus op dat ze wat hebben zitten sparen op kabel tuner en die dus gevoeliger kan zijn voor rommel.
Ik heb ook al gelezen dat als je een Ziggo kabelmodem hebt EN CI+ gebruikt, er problemen kunnen ontstaan met het kabel retour signaal. Dit kun je oplossen met een extra filter:
https://www.bol.com/nl/p/...-hpf-85/9200000079731211/
Filter moet tussen de coax-in van de TV en je coax kabel. Verwijderd alles onder de 85 MHz. Omdat CI+ geen on-demand diensten gebruikt wordt het retour signaal niet gebruikt.
Bewijst nog een keer dat Sony niet helemaal ok de out-of-band signalen (< 85 MHz en > 1 GHz) in de tuner verwijderd voor het kabel signaal verwerkt wordt.
Digitale kabel signalen worden meestal met een techniek die IF sampling heet in het digitale domein geprocessed. Betekent dat je Nyquist (mis)bruikt door als het ware aliases te gebruiken ipv eerst naar wat low IF heet te mixen. Dus als er rommel zit die je niet verwacht, geeft dat storingen.
Wel weer bijzonder voor een godse dure tv, dat ze besparen op dingen
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.