Je hebt sowieso 14dgn retour recht...Santee schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 14:47:
Ik zit nu een beetje met een rare situatie. Ik had de Sony KD-55XE9005 besteld bij Foka voor €998. Nu wordt die zaterdag bezorgd. Echter krijg ik net een code binnen van Tweakers dat we voor 10% korting dingen via de Expert kunnen bestellen, waar die TV ook te koop is! Dat scheelt bijna €100 met Foka...
Nu staat de bestelling bij Foka op "verzonden", omdat die al naar het vervoersbedrijf is "verzonden", maar komt hij pas zaterdag mijn kant op.
Cancellen en bij Expert bestellen? Of zou Foka kunnen matchen, ze hebben wel laagste prijs garantie..?
Het is nog steeds een prima TV voor die prijs, maar ik heb echt 30 uur geleden besteld
Ja true, maar dan moet ik hem weer terug gaan sturen op eigen kosten, terwijl die eigenlijk nog niet weg is.
Ik probeer nu het een en ander met Foka te regelen. Kijken wat ze zeggen
En voor iedereen die nog een 2017 (maar ook 2018) model zoekt van Sony en mee heeft gedaan, 10% korting is niet niks!
Ik ben voor de Sony KD-55XE9005 bij lokale Elektro Weerts maastricht een prijsopgaven gaan doen. Mocht hem voor 800 euro meenemen.
Het is het toch waard om lokale zaken even op een prijs te vragen. Met de expert deal van tweakers bij de hand.
Het is het toch waard om lokale zaken even op een prijs te vragen. Met de expert deal van tweakers bij de hand.
Zeg dit soort dingen nou niet, dan maak je mij jaloersSecondGuess schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 12:25:
Ik ben voor de Sony KD-55XE9005 bij lokale Elektro Weerts maastricht een prijsopgaven gaan doen. Mocht hem voor 800 euro meenemen.
Was gisteren bij de Expert, maar die hadden alleen nog 1 demo model staan.
Ik ben bezig met het menu van android wat sneller te maken, dingen uitzetten die er niet toe doen (asphalt en dat soort apps) evenals aanbevelingen rij op de tv. Tevens heb ik in het menu animatieschaal van 1x op uit gezet.
Nu heb ik nog 1 rij over in het 'home' menu, dit is (altijd) het bovenste menu, staan wat Youtube filmpjes die je echt niet interesseren (totaal niet) en deze kan ik niet uit krijgen. Weet iemand hoe dit wellicht heet bij de apps sectie? Sony shelf staat uit evenals sony select.
(zal trouwens als ik thuis kom er een foto van maken wat ik bedoel, die post ik hier)
Verder is er al wat nieuws over Youtube HDR? Komt het überhaupt ooit?
Wat ik hier trouwens snel lees is dat het wel werkt als je het van je mobile cast naar de tv, ga dat thuis eens proberen.
Nu heb ik nog 1 rij over in het 'home' menu, dit is (altijd) het bovenste menu, staan wat Youtube filmpjes die je echt niet interesseren (totaal niet) en deze kan ik niet uit krijgen. Weet iemand hoe dit wellicht heet bij de apps sectie? Sony shelf staat uit evenals sony select.
(zal trouwens als ik thuis kom er een foto van maken wat ik bedoel, die post ik hier)
Verder is er al wat nieuws over Youtube HDR? Komt het überhaupt ooit?
Wat ik hier trouwens snel lees is dat het wel werkt als je het van je mobile cast naar de tv, ga dat thuis eens proberen.
[ Voor 21% gewijzigd door Oekol op 07-06-2018 15:13 ]
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
Zelf heb ik een andere launcher (TV launcher 3) geinstalleerd. Deze is een stuk cleaner en naar mijn idee stukken steller. Helaas twee minpunten:
- Kan geen transparante background
- Instellingen kan -zo ver ik weet- niet als appicon er in gezet worden
- Kan geen transparante background
- Instellingen kan -zo ver ik weet- niet als appicon er in gezet worden
Dat zou wel heel apart zijn, want casten is niets anders dan de target app aansturen, maar het is nog altijd die app zelf die alles streamt. Dus kan me echt niet inbeelden dat het wel kan met casten maar niet als je met de app zelf navigeert. Maar anderzijds, waarom zou iemand erover liegen.Leoon. schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 15:04:
PS: eerst eens checken op welke fw ik zit.
[ Voor 7% gewijzigd door Twixie op 07-06-2018 16:14 ]
Ik krijg wel hdr boven in het scherm, echter gaat de helderheid niet direct naar max. Dus denk niet dat het helemaal klopt. Ziet er wel echt waanzinnig uit, en er staat toch echt hdrTwixie schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 16:12:
[...]
Dat zou wel heel apart zijn, want casten is niets anders dan de target app aansturen, maar het is nog altijd die app zelf die alles streamt. Dus kan me echt niet inbeelden dat het wel kan met casten maar niet als je met de app zelf navigeert. Maar anderzijds, waarom zou iemand erover liegen.
PS: eerst eens checken op welke fw ik zit.

Als ik via de app hetzelfde filmpje afspeel krijg ik alleen 4k, echter vind ik het er dan wel veel mooier uit zien..
Zie hier in de foto dat het HD en hdr is via mobiel, toen ik net nog een keer deed was het 4k HDR maar moeite heeft die er wel mee en vind het niet per se mooier dan via de app direct..
Verder wat ik in mijn vorige bericht zei:

Iemand idee hoe deze bovenste balk nog verwijderd worden kan?
[ Voor 24% gewijzigd door Oekol op 07-06-2018 17:06 ]
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
.
[ Voor 99% gewijzigd door Oekol op 07-06-2018 17:02 ]
Wat krijg je als je dan naar Picture Mode gaat, want daar zou je dan moeten zien dat je je input 'Apps' aan het customizen bent, en bij HDR staat er dan 'Apps HDR' of zoiets... het is in elk geval zo dat SDR Apps en HDR Apps hun eigen settings hebben.Leoon. schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 16:43:
[...]
Ik krijg wel hdr boven in het scherm, echter gaat de helderheid niet direct naar max. Dus denk niet dat het helemaal klopt. Ziet er wel echt waanzinnig uit, en er staat toch echt hdr
Op de A1 is het menu net even anders, maar er staat helemaal geen HDR melding bj mij (bij een externe bron wel). Ik kijk wat demo's via Youtube.Leoon. schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 16:43:
[...]
Ik krijg wel hdr boven in het scherm, echter gaat de helderheid niet direct naar max. Dus denk niet dat het helemaal klopt. Ziet er wel echt waanzinnig uit, en er staat toch echt hdr
Ik zie nu ook HDR in het menu. En hij is automatisch op max gegaan! Foto:Twixie schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 17:24:
[...]
Wat krijg je als je dan naar Picture Mode gaat, want daar zou je dan moeten zien dat je je input 'Apps' aan het customizen bent, en bij HDR staat er dan 'Apps HDR' of zoiets... het is in elk geval zo dat SDR Apps en HDR Apps hun eigen settings hebben.

Het speelt echter wel af, alleen merk je wel dat het niet 100% procent vloeiend is. Scheelt ook niet veel, maar zeker merkbaar tov direct afspelen via native yt app.
[ Voor 14% gewijzigd door Oekol op 07-06-2018 18:27 ]
Dit is toch gewoon de native YT app ? Het is enkel zo dat hij aangestuurd wordt adhv casting.
Verder zie ik niet direct wat er raar is aan die foto ?
Is niets raars aan de foto, juist om te laten zien dat hij op apps hdr zit. Bedoel idd verschil met casten via telefoon naar native app of stream beginnen via native app.Twixie schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 17:37:
[...]
Dit is toch gewoon de native YT app ? Het is enkel zo dat hij aangestuurd wordt adhv casting.
Verder zie ik niet direct wat er raar is aan die foto ?
... Of is dat een of andere Hollandse uitdrukking die ik niet ken ?
Haha euh, ik heb net avondeten gehad zoals ik het lees was het nodig om wat brandstof in 't lichaam te hebben.Twixie schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 18:13:
[...]
... Of is dat een of andere Hollandse uitdrukking die ik niet ken ?
Wat ik bedoelde met mijn houtje touwtje Nederlands: wat raar dat hij via casten wel HDR aangeeft, zie foto voor bewijs!
Aangezien het in het 2018 topic een stille bedoening vraag ik het hier nog eens in de hoop dat de bezitters van de 2017 modellen enige opheldering kunnen geven. Alvast bedankt!
Hoe zit het nu met AndroidTV op de 2018 modellen? Deze draaien nog versie 7.0 toch? Hoe staat het met 8.0 en zal dan ook YouTube met HDR ondersteund gaan worden?
Ik moet de Samsung 75Q7FN nog even bekijken en testen, maar aan de hand van de ervaringen met de 65" versie is er een goede kans dat ik toch voor de 75XF9005 ga kiezen. Ik ben alleen zo bang dat AndroidTV en fijne gebruikerservaring gaat verzieken. Youtube zonder HDR op een 2018 model is gewoon sneu.
Tevens ben ik benieuwd hoe de ervaringen zijn met de ingebouwde mediaspeler. Met LG WebOS op mijn OLED TV draait alles als een trein inclusief 4K HDR films van 60GB en groter. Ik zag dat er een KODI app beschikbaar is voor AndroidTV, maar speelt alles ook soepel in de juiste cadance (23.976 / 24p etc)? Of wordt alles doodleuk omgezet naar 60p?
Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2
@Major_ton
) hierover kan ik wel mijn zegje doen over de 2017 modellen. Zie mijn posts van gisteren waar ik een topic had gevonden die over casten van HDR filmpje naar de tv sprak. Eigenaardig genoeg werkt dit dus.. Dit moet dan dus ook 'kunnen' met een update, die zoals in de link te lezen is er aan zat te komen (een hele lange tijd geleden). Of die ook echt komt valt te bezien, ik zie het positief in aangezien het casten dus wel werkt. Lijkt me een 'simpele' oplossing, gaat om de codec VP9-Profile 2 codec.
Verder: gok van niet, dan had je er wel meer over gelezen. Maar wie weet doet de update die net is uitgekomen nog iets wat betreft HDR. Met net uitgekomen heb ik het over de update van eind mei die gefaseerd naar elke tv komt in juni. Ik heb hem nog niet gekregen en nog geen zin gehad om hem met een USB stick er op te zetten.
Hoewel ik vrijwel niks over de 2018 modellen lees vrijwel niets (behalve deze gedateerde link, met dat android 8 in q4 2017 zou komenHoe zit het nu met AndroidTV op de 2018 modellen? Deze draaien nog versie 7.0 toch? Hoe staat het met 8.0 en zal dan ook YouTube met HDR ondersteund gaan worden?

Eens en Android TV is wellicht wat sloompjes. Nu kun je met ontwikkelaarsrechten al wat dingen oplossen. Ik heb achtergrond processen uitgeschakeld en de animatieschaal overal op 0.5x staan ipv 1x. Deze kun je ook helemaal uit zetten. Maar ik denk al helemaal dat dit op een 2018 TV geupdate gaat worden mbv die VP9-Profile 2 codec. Ik meen ergens te gelezen te hebben (wellicht dit topic?) dat de native youtube apps HDR afspeelden op samsung televisies en dat dat een soort van exlusive deal was..Ik moet de Samsung 75Q7FN nog even bekijken en testen, maar aan de hand van de ervaringen met de 65" versie is er een goede kans dat ik toch voor de 75XF9005 ga kiezen. Ik ben alleen zo bang dat AndroidTV en fijne gebruikerservaring gaat verzieken. Youtube zonder HDR op een 2018 model is gewoon sneu.
Ik speel al mijn 4K HDR content (meeste films zijn nu rond de 50GB, maar heb ook van 80GB gehad) via mijn externe 2TB harde schijf en de tv doet die lachend. Totaal geen stutter, wel wil ik heel graag voor je nakijken of hij dit goed afspeelt. Dus als je mij vertelt hoe ik dit kan checken doe ik dit vanavond direct.Tevens ben ik benieuwd hoe de ervaringen zijn met de ingebouwde mediaspeler. Met LG WebOS op mijn OLED TV draait alles als een trein inclusief 4K HDR films van 60GB en groter. Ik zag dat er een KODI app beschikbaar is voor AndroidTV, maar speelt alles ook soepel in de juiste cadance (23.976 / 24p etc)? Of wordt alles doodleuk omgezet naar 60p?
Verder: gok van niet, dan had je er wel meer over gelezen. Maar wie weet doet de update die net is uitgekomen nog iets wat betreft HDR. Met net uitgekomen heb ik het over de update van eind mei die gefaseerd naar elke tv komt in juni. Ik heb hem nog niet gekregen en nog geen zin gehad om hem met een USB stick er op te zetten.
[ Voor 10% gewijzigd door Oekol op 08-06-2018 15:02 ]
Dank voor de melding, ik heb de code ook ontvangen maar kijk eigenlijk nooit naar die berichten. Was eigenlijk de afgelopen twee weken tot de conclusie gekomen dat ik voor de 9305 wilde gaan, maar meet deze korting scheelt het toch al 300 euro in het voordeel van de 9005.Santee schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 19:33:
[...]
En voor iedereen die nog een 2017 (maar ook 2018) model zoekt van Sony en mee heeft gedaan, 10% korting is niet niks!
Vandaag na terugkomst van vakantie maar meteen de order geplaatst, dinsdag kan ik de tv ophalen
Handig dat die dan alleen voor de 9005 is, is de keus veel makkelijker. Ga je veel plezier van hebben. Het wachten kan beginnen tot dinsdag!bolleh schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 19:47:
[...]
Dank voor de melding, ik heb de code ook ontvangen maar kijk eigenlijk nooit naar die berichten. Was eigenlijk de afgelopen twee weken tot de conclusie gekomen dat ik voor de 9305 wilde gaan, maar meet deze korting scheelt het toch al 300 euro in het voordeel van de 9005.
Vandaag na terugkomst van vakantie maar meteen de order geplaatst, dinsdag kan ik de tv ophalen
Na de laatste update werkt de standaard video app van mijn tv niet meer.Deze ziet wel de films die op mijn usb-stick staan,maar kan ze niet afspelen.
Is er nog zo een app die zo een gemakkelijke structuur laat zien van wat er enkel op mijn usb-stick staat en afspeelt?
Is er nog zo een app die zo een gemakkelijke structuur laat zien van wat er enkel op mijn usb-stick staat en afspeelt?
@Leoon. Heel erg bedankt voor je uitgebreide antwoord. Dat wordt enorm gewaardeerd. Ik heb vandaag even met AndroidTV kunnen rommelen en het viel mij alleszins mee.
Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2
De update van eind mei? Heb je misschien je versienummer? Wellicht kun je je tv even echt uit doen: uitknop inhouden tot dat die zegt uitschakelen en dan weer proberen?Ivan4you schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 11:33:
Na de laatste update werkt de standaard video app van mijn tv niet meer.Deze ziet wel de films die op mijn usb-stick staan,maar kan ze niet afspelen.
Dus je hebt de 75XF9005 gekocht begrijp ik? Gefeliciteerd! Ben benieuwd hoe die je bevalt. Zal het 2018 topic wel in de gaten houdenMajor_ton schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 13:58:
@Leoon. Heel erg bedankt voor je uitgebreide antwoord. Dat wordt enorm gewaardeerd. Ik heb vandaag even met AndroidTV kunnen rommelen en het viel mij alleszins mee.
[ Voor 27% gewijzigd door Oekol op 09-06-2018 14:01 ]
Jij schakelt vlot :-) Nee, ik heb nog niks gekocht, maar ik ben wel in de winkel geweest om een 85XF8596 aan de tand te voelen. Holy my crapnism dat is wel indrukwekkend hoor! Ik ga kiezen tussen die en de 75XF9005 en dat is echt heel lastig haha. Of wordt het toch de 82NU8000? Ik word gek van mezelf!!Leoon. schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 14:00:
[...]
...
[...]
Dus je hebt de 75XF9005 gekocht begrijp ik? Gefeliciteerd! Ben benieuwd hoe die je bevalt. Zal het 2018 topic wel in de gaten houden

Ah oké dan begreep ik het verkeerd haha. 85 inch, mijn god. Kun je niet anders de hele muur witten en een bioscoopscherm met 4k projector plaatsen?Major_ton schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 17:20:
[...]
Jij schakelt vlot :-) Nee, ik heb nog niks gekocht, maar ik ben wel in de winkel geweest om een 85XF8596 aan de tand te voelen. Holy my crapnism dat is wel indrukwekkend hoor! Ik ga kiezen tussen die en de 75XF9005 en dat is echt heel lastig haha. Of wordt het toch de 82NU8000? Ik word gek van mezelf!!
Las dat er wel groot verschil was in 2018 topic tussen 9005 en 8596 aangaande VA paneel of IPS paneel en een x1 processor ipv extreme. Dat is wellicht al makkelijk om dan 1 al te laten vallen. In het voordeel van de VA paneel.
Hoi
Dat hdr streamen op YouTube via telefoon klopt bij mij niet,tv blijft alleen maar 4k weergeven, heb daarom een Chroomcast UHD aangeschaft, dan werkt het wel!
Wel jammer, de tv zou dat eigenlijk zelf moeten doen.
Snap trouwens niet dat, dat hdr wel werkt bij sommige telefoons zonder Chroomcast.
Misschien ligt dit aan het type telefoon, heb zelf een Nokia 8, en een Sony A1 oled.
Gr.cato
Dat hdr streamen op YouTube via telefoon klopt bij mij niet,tv blijft alleen maar 4k weergeven, heb daarom een Chroomcast UHD aangeschaft, dan werkt het wel!
Snap trouwens niet dat, dat hdr wel werkt bij sommige telefoons zonder Chroomcast.
Misschien ligt dit aan het type telefoon, heb zelf een Nokia 8, en een Sony A1 oled.
Gr.cato
[ Voor 11% gewijzigd door groentetuin op 09-06-2018 19:11 ]
Hebben jullie ook het probleem dat als je de tv uitzet, dat hij 15/30 sec. Later weer aan gaat en dan naar het scherm ' wie kijkt netflix' met profielen laat zien? Dan moeten we de tv nog een keer uitzetten en dan is het goed.
Gebeurt niet elke keer, maar zeer regelmatig
Ter land, ter zee en in de kroeg
Heb je wel al de laatste fw? Volgens mij zit dit er dan pas in. Bij mij werd die fw nog niet automatisch gepusht.groentetuin schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 18:44:
Dat hdr streamen op YouTube via telefoon klopt bij mij niet,tv blijft alleen maar 4k weergeven
Ook ik kan bevestigen dat YouTube HDR werkt met de laatste firmware. Echter, playback is alles behalve vloeiend op mijn Sony 49XE9005 en de brightness staat niet automatisch op max.
YoouTube streamen van de Samsung Galaxy S8 naar de Sony KD-55XE8599 gaat in 4K met HDR. Open ik dezelfde video in de YouTube App op de TV heb ik geen HDR. Laatste firmware hier.
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Hoi, laatste firmware zit er nog niet in, afwachten
maar.
maar.
Hoi Cato,groentetuin schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 18:44:
Hoi
Gr.cato
Dat zou wellicht aan de Sony A1 of je telefoon kunnen liggen. Al verwacht ik niet echt dat het aan een telefoon liggen kan. Het word op de tv afgespeeld. Mijn telefoon is overigens een One Plus 3, een aardig oud telefoontje al (2 jaar).
Het werkt sowieso niet vlekkeloos, de eerste keer had ik HD en HDR terwijl het een 4K filmpje is. De tweede keer ging dat wel goed.
Nee, het probleem dat ik wel heb is dat als ik bijv dat 4K HDR filmpje afspeel op youtube dat het beeld soms zwart wordt en het geluid wel door blijft gaan. Terugspoelen en dan weer play is het enige wat je kan doen dan en dat lost het op..Christiano007 schreef op zondag 10 juni 2018 @ 08:43:
Hebben jullie ook het probleem dat als je de tv uitzet, dat hij 15/30 sec. Later weer aan gaat en dan naar het scherm ' wie kijkt netflix' met profielen laat zien? Dan moeten we de tv nog een keer uitzetten en dan is het goed.
Misschien kan je het oplossen door even in de instellingen op te zoeken dat je de tv niet kan ontwaken via 'casten'. Weet niet of je netflix cast naar je televisie? Anders zou ik zeggen doe even een kleine reset van je tv, je raakt niks kwijt, power button ingedrukt houden tot dat hij zegt afsluiten (duurt max 10 seconden).
Dat was bij mij niet nodig. Ik zit nog op de FW van maart, die van mei moet bij mij nog gepusht worden.Twixie schreef op zondag 10 juni 2018 @ 09:17:
[...]
Heb je wel al de laatste fw? Volgens mij zit dit er dan pas in. Bij mij werd die fw nog niet automatisch gepusht.
Goed om te horen! Heb je hem er zelf opgezet met USB of kreeg je hem gepusht? Playback is idd niet super vloeiend, vond het fijner kijken zonder de HDR en dus met de native YT app. Vond het niet veel minder mooi ook trouwens (kan aan mij liggen).Yonix schreef op zondag 10 juni 2018 @ 10:38:
Ook ik kan bevestigen dat YouTube HDR werkt met de laatste firmware. Echter, playback is alles behalve vloeiend op mijn Sony 49XE9005 en de brightness staat niet automatisch op max.
Lijkt wel als je 4k HDR cast dat de tv dan wat Judder krijgt.
Over die brightness kan ik ook bevestigen, die schakelde niet automatisch naar max, daar heb ik hem zelf op gezet.
Klopt inderdaad. Super om te horen dat het met casten wel lukt bij jou. Is het dan stotterend als je hetzelfde filmpje afspeelt via de native YouTube app of spelen ze even vloeiend af? (ik merk namelijk wel een verschilletje).Jumpman schreef op zondag 10 juni 2018 @ 11:10:
YoouTube streamen van de Samsung Galaxy S8 naar de Sony KD-55XE8599 gaat in 4K met HDR. Open ik dezelfde video in de YouTube App op de TV heb ik geen HDR. Laatste firmware hier.
Als je niet wilt afwachten kun je hem er altijd met een USB stick opzetten nadat je het gedownload hebt van de Sony site! Voor diegene die niet kunnen wachtengroentetuin schreef op zondag 10 juni 2018 @ 11:39:
Hoi, laatste firmware zit er nog niet in, afwachten
maar.
Geen verschil hier in het afspelen. De Sony TV zit rechtstreeks met UTP op de router, telefoon met Wi-Fi op dezelfde router.Leoon. schreef op zondag 10 juni 2018 @ 12:31:
[...]
Hoi Cato,
Dat zou wellicht aan de Sony A1 of je telefoon kunnen liggen. Al verwacht ik niet echt dat het aan een telefoon liggen kan. Het word op de tv afgespeeld. Mijn telefoon is overigens een One Plus 3, een aardig oud telefoontje al (2 jaar).
Het werkt sowieso niet vlekkeloos, de eerste keer had ik HD en HDR terwijl het een 4K filmpje is. De tweede keer ging dat wel goed.
[...]
Nee, het probleem dat ik wel heb is dat als ik bijv dat 4K HDR filmpje afspeel op youtube dat het beeld soms zwart wordt en het geluid wel door blijft gaan. Terugspoelen en dan weer play is het enige wat je kan doen dan en dat lost het op..
Misschien kan je het oplossen door even in de instellingen op te zoeken dat je de tv niet kan ontwaken via 'casten'. Weet niet of je netflix cast naar je televisie? Anders zou ik zeggen doe even een kleine reset van je tv, je raakt niks kwijt, power button ingedrukt houden tot dat hij zegt afsluiten (duurt max 10 seconden).
[...]
Dat was bij mij niet nodig. Ik zit nog op de FW van maart, die van mei moet bij mij nog gepusht worden.
[...]
Goed om te horen! Heb je hem er zelf opgezet met USB of kreeg je hem gepusht? Playback is idd niet super vloeiend, vond het fijner kijken zonder de HDR en dus met de native YT app. Vond het niet veel minder mooi ook trouwens (kan aan mij liggen).
Lijkt wel als je 4k HDR cast dat de tv dan wat Judder krijgt.
Over die brightness kan ik ook bevestigen, die schakelde niet automatisch naar max, daar heb ik hem zelf op gezet.
[...]
Klopt inderdaad. Super om te horen dat het met casten wel lukt bij jou. Is het dan stotterend als je hetzelfde filmpje afspeelt via de native YouTube app of spelen ze even vloeiend af? (ik merk namelijk wel een verschilletje).
[...]
Als je niet wilt afwachten kun je hem er altijd met een USB stick opzetten nadat je het gedownload hebt van de Sony site! Voor diegene die niet kunnen wachten
Oke interessant om te weten. Speelde je ook dit filmpje af via casten en native YouTube app op de tv?Jumpman schreef op zondag 10 juni 2018 @ 14:25:
[...]
Geen verschil hier in het afspelen. De Sony TV zit rechtstreeks met UTP op de router, telefoon met Wi-Fi op dezelfde router.
(Zo niet zou je dit eens willen testen, aangezien ik het duidelijk bij dit filmpje krijg die soort van judder?)
Mijn Sony TV zit ook bedraad (via switch) met UTP op de router. Abonnement is een 750Mbit glasvezel pakket van T-Mobiel. Daar moet het dus niet aan liggen, echter als ik via Wi-Fi moet doen gaat het via de Fritzbox en daar haal ik zo'n ~200Mbit draadloos mee op mijn One Plus 3, dus zou je zeggen dat moet het verschil ook niet wezen in een kleine stottering hier en daar. (En soms dus het beeld ineens op zwart waarje even heen en weer moet spoelen..)
Echter wij zitten op verschillende firmware, wellicht dat dat écht een verschil maakt.
[ Voor 5% gewijzigd door Oekol op 10-06-2018 14:28 ]
@Leoon. Mijn tv (kd-49XE9005) herkent mijn usb stick niet meer merk ik.Dit is zo in alle usb poorten.De stick krijgt wel stroom.Iets aan het moederbord ofzo?We zullen zien na nieuwe firmware.
Heb je hem net nieuw of deed hij het daar voor nog wel? Kan er aan liggen dat je hem misschien moet formatteren als die nieuw is. Als ik bijv mijn externe HDD wil gebruiken voor het opnemen van programma's moet ik hem ook eerst formatteren. Dus ik kan hem (denk ik om die reden) niet gebruiken voor opnemen en het opslaan van films die ik download.Ivan4you schreef op zondag 10 juni 2018 @ 15:45:
@Leoon. Mijn tv (kd-49XE9005) herkent mijn usb stick niet meer merk ik.Dit is zo in alle usb poorten.De stick krijgt wel stroom.Iets aan het moederbord ofzo?We zullen zien na nieuwe firmware.
Verder wat zegt je laptop als je de USB er in drukt, is het echt de TV die hem als enige niet meer ziet?
Kan ook liggen aan welke bestanden er op staan, hier even een overzicht waar die USB voor jouw tv aan moet voldoen:
ONDERSTEUNING USB-STICKFORMAAT
FAT16/FAT32/exFAT/NTFS
CODECS VOOR AFSPELEN VIA USB
MPEG1: MPEG1 / MPEG2PS: MPEG2 / MPEG2TS (HDV, AVCHD): MPEG2, AVC/mp4 (XAVC S): AVC, MPEG4, HEVC / AVI: Xvid, MotionJpeg / ASF(WMV): VC1 / MOV: AVC, MPEG4, MotionJpeg / MKV: Xvid, AVC, MPEG4, VP8.HEVC / WEBM: VP8 / 3GPP: MPEG4, AVC / mp3 / ASF (WMA) / WAV / mp4 AAC / FLAC / JPEG
[ Voor 24% gewijzigd door Oekol op 10-06-2018 18:16 ]
@Leoon. Stick heeft er altijd ingezeten en gewerkt.Plotseling gedaan.In computer werkt hij perfect.
Staan er andere bestanden op dan normaal? Wat je eerst kunt doen is je tv 1 keer goed uitzetten. Uitknop inhouden tot dat er staat uitschakelen. Krijgt die even een hele nieuwe cyclus.Ivan4you schreef op maandag 11 juni 2018 @ 08:56:
@Leoon. Stick heeft er altijd ingezeten en gewerkt.Plotseling gedaan.In computer werkt hij perfect.
Mochten er geen belangrijke bestanden op zitten zou ik aanraden om de USB opnieuw te formatteren in FAT32/NTFS om te kijken of die hem dan weer ziet.
Zo niet moet je echt je tv gaan resetten. Dat lost dingen op die even fout zitten en denk dan ook dat het dan verholpen is. Je leest 't wel meer op internet helaas.
(als je je usb stick uit de tv haalt, trek je hem er gewoon uit of gebruik je veilig verwijderen in het menu via opslag?)
[ Voor 8% gewijzigd door Oekol op 11-06-2018 09:04 ]
@Leoon. Ik zal eens proberen.Ik trek die gewoon uit de tv,maar zal nu beter opletten.
Als het goed is krijg je dan ook meldingen met je usb als je die in je laptop steekt dat die niet veilig verwijderd is. Krijg ik in ieder geval wel met externe harde schrijfen en dan moet die eerst sectoren herstellen etc. Geen idee of het ook zo nauw komt kijken met usbs maar verwacht het eigenlijk wel.Ivan4you schreef op maandag 11 juni 2018 @ 10:26:
@Leoon. Ik zal eens proberen.Ik trek die gewoon uit de tv,maar zal nu beter opletten.
Op de pc doe ik altijd veilig verwijderen.
Echt raar gedrag met YouTube die HDR. Je zou bijna gaan denken dat ze eigenlijk nog niet van plan waren om HDR te releasen (staat ook niet in de release notes) maar ze blijkbaar vergeten zijn het te disablen bij casting en je daardoor toch onverwacht als HDR afspeelt. Vooral dat het dan zo hapert, toont dat het zeker niet klaar was voor release.
Hier ben ik overigens nog niet zeker of ik überhaupt wel HDR heb, al heb ik wel ook het haper-probleem. Ga ik echter naar de Picture Mode dan staat er gewoon 'Apps (Video)' zonder HDR erbij... Nog eens opnieuw testen als ik wat meer tijd heb. Is overigens ook met een oude OnePlus 3.
Hier ben ik overigens nog niet zeker of ik überhaupt wel HDR heb, al heb ik wel ook het haper-probleem. Ga ik echter naar de Picture Mode dan staat er gewoon 'Apps (Video)' zonder HDR erbij... Nog eens opnieuw testen als ik wat meer tijd heb. Is overigens ook met een oude OnePlus 3.
Ik zal deze video ook eens gaan proberen.Leoon. schreef op zondag 10 juni 2018 @ 14:27:
[...]
Oke interessant om te weten. Speelde je ook dit filmpje af via casten en native YouTube app op de tv?
(Zo niet zou je dit eens willen testen, aangezien ik het duidelijk bij dit filmpje krijg die soort van judder?)
Mijn Sony TV zit ook bedraad (via switch) met UTP op de router. Abonnement is een 750Mbit glasvezel pakket van T-Mobiel. Daar moet het dus niet aan liggen, echter als ik via Wi-Fi moet doen gaat het via de Fritzbox en daar haal ik zo'n ~200Mbit draadloos mee op mijn One Plus 3, dus zou je zeggen dat moet het verschil ook niet wezen in een kleine stottering hier en daar. (En soms dus het beeld ineens op zwart waarje even heen en weer moet spoelen..)
Echter wij zitten op verschillende firmware, wellicht dat dat écht een verschil maakt.
Oke, nou via het menu op je tv kun je dit ook consistent doen als je hem uit de tv haalt.Ivan4you schreef op maandag 11 juni 2018 @ 11:25:
Op de pc doe ik altijd veilig verwijderen.
Wat je zegt hoop ik dan maar een beetje op, dat impliceert dan indirect dat we het wél krijgen maar dat het nog getest wordt. Dat is altijd beter dan het helemaal niet krijgen.Twixie schreef op maandag 11 juni 2018 @ 12:50:
Echt raar gedrag met YouTube die HDR. Je zou bijna gaan denken dat ze eigenlijk nog niet van plan waren om HDR te releasen (staat ook niet in de release notes) maar ze blijkbaar vergeten zijn het te disablen bij casting en je daardoor toch onverwacht als HDR afspeelt. Vooral dat het dan zo hapert, toont dat het zeker niet klaar was voor release.
Overigens staan hier nog wat theorieën:
Overigens staat in die link van die quote iemand die het ook al zegt hoe het dan kan dat het via casten wel wilt en direct op de tv niet, die reactie is van 2 maanden geleden.
- Technical limitations: every device has a different chipset and there isn't a generic way for Google to make HDR work on everything yet
- Contractual issues: Samsung is the only TV vendor with out of the box native YouTube HDR. Did Google sign some kind of exclusively agreement which means they can't put it on Android TV just yet?
- Commercial issues: if Google put YouTube HDR on Android TV it might cannibalise sales of the premium Chromecast model (forgot name)

Ben benieuwd, verwacht toch wel hetzelfde als bij twixie en bij mij. Al testen wij dus helemaal hetzelfde: exact zelfde tv + telefoon.
Zou een eigenaar van een Sony XE7000 serie 4k televisie mij kunnen vertellen of deze 1440p op 60hz ondersteund?
ik zie dat het amerikaanse model (x720e) het wel kan, ik kan echter in de handleiding van de 7000 niks vinden over 1440p (echter ook niet in de US handleiding van de x720e, maar volgens Rtings.com ondersteund deze het dus wel)
twijfel momenteel erg tussen een Samsung Mu6100 of Sony XE70XX (voornamelijk simming/gaming, soms een filmpje, smart tv/tv niet interessant, hangt toch aan pc)
De upscaling van de sony zou iets beter zijn? Verder als deze wel 1440p60hz ondersteund is het een erg makkelijke keuze, kan hier alleen nergens duidelijkheid over vinden.
ik zie dat het amerikaanse model (x720e) het wel kan, ik kan echter in de handleiding van de 7000 niks vinden over 1440p (echter ook niet in de US handleiding van de x720e, maar volgens Rtings.com ondersteund deze het dus wel)
twijfel momenteel erg tussen een Samsung Mu6100 of Sony XE70XX (voornamelijk simming/gaming, soms een filmpje, smart tv/tv niet interessant, hangt toch aan pc)
De upscaling van de sony zou iets beter zijn? Verder als deze wel 1440p60hz ondersteund is het een erg makkelijke keuze, kan hier alleen nergens duidelijkheid over vinden.
Naar het schijnt komt Sony met een toekomstige update toch met het HDR10+ (plus) Dunamische HDR gebeuren.
Modellen vanaf 2017 die over de X1 Extreme processor beschikken
Zou mooie extra upgrade zijn naast o.a. de Dolby Vision HDR.
Waarschijnlijk weten we meer rond de komende IFA in Berlijn.
Begrijp ik het goed dat je de tv alleen als een monitor wilt gebruiken voor gamen? Waarom ga je dan niet gewoon een monitor kopen?junneh schreef op maandag 11 juni 2018 @ 17:10:
Zou een eigenaar van een Sony XE7000 serie 4k televisie mij kunnen vertellen of deze 1440p op 60hz ondersteund?
Heel erg interessant. Niet dat ik je niet geloof, maar heb je hier een link/bron van? Wil het graag lezen.dinandus schreef op maandag 11 juni 2018 @ 17:17:
Naar het schijnt komt Sony met een toekomstige update toch met het HDR10+ (plus) Dunamische HDR gebeuren.
Omdat een groot oppervlak monitor veel duurder is, de gewenste maat er uberhaupt niet is, en de tv meer als couch gaming scherm zal dienen (waarbij ik een lekker groot scherm wil) en voor de sim cockpit gebruikt gaat worden (waarvoor ik ook een lekker groot scherm wilLeoon. schreef op maandag 11 juni 2018 @ 17:19:
[...]
Begrijp ik het goed dat je de tv alleen als een monitor wilt gebruiken voor gamen? Waarom ga je dan niet gewoon een monitor kopen?
Verder zal er vast een keertje netflix, sport etc gekeken worden, ik bedoelde meer te zeggen dat het hele aanbod/werking aan smart tv etc (tizen is king?) voor mij niet zo interessant is, omdat mijn pc er toch aanhangt.
Mijn vraag vloeit voort uit het feit dat ik een GTX1070 heb, en daarmee in sims moeite ga krijgen met 4k.
Ik heb vervolgens veelal op reddit gelezen, dat 1440p upscaled er toch wel wat beter uitziet dan 1080p upscaled. Helaas ondersteunt bijna geen enkel budget model dit op 60hz, en bij de Sony is er een kans, maar kan het nergens duidelijk vinden.
[ Voor 19% gewijzigd door junneh op 11-06-2018 17:29 ]
Dat zou een topdeal zijn. Ben gelijk even gaan googelen en vond dit Duitse nieuwsbericht van vier uur geleden: https://www.4kfilme.de/so...ung-fuer-4k-tvs-aus-2017/Leoon. schreef op maandag 11 juni 2018 @ 17:19:
[...]
Begrijp ik het goed dat je de tv alleen als een monitor wilt gebruiken voor gamen? Waarom ga je dan niet gewoon een monitor kopen?
[...]
Heel erg interessant. Niet dat ik je niet geloof, maar heb je hier een link/bron van? Wil het graag lezen.
Oké duidelijk. Ik heb de TV niet maar zal wel even voor je gaan neuzen wat op internet staat op verschillende fora. Tevens kan ik je http://www.avsforum.com aanraden, hier kun je het topic zoeken van jouw tv en daar de vraag stellen bij mensen die echt precies die TV hebben die jij op het oog hebt.junneh schreef op maandag 11 juni 2018 @ 17:25:
[...]
Omdat een groot oppervlak monitor veel duurder is, de gewenste maat er uberhaupt niet is, en de tv meer als couch gaming scherm zal dienen (waarbij ik een lekker groot scherm wil) en voor de sim cockpit gebruikt gaat worden (waarvoor ik ook een lekker groot scherm wil)
Verder zal er vast een keertje netflix, sport etc gekeken worden, ik bedoelde meer te zeggen dat het hele aanbod/werking aan smart tv etc (tizen is king?) voor mij niet zo interessant is, omdat mijn pc er toch aanhangt.
---------------------------------------------------------------------------------------
Was even nog aan het klooien met de 4K HDR casten gebeuren. Zat op mijn laptop en dacht hé dat kan natuurlijk ook vanaf mijn laptop. Zo gezegd zo gedaan. Dit filmpje weer gebruikt.
Om te starten kan ik vanaf mijn laptop 2 verschillende kiezen om te casten.

De eerste is de interne google cast, de tweede is volgens mij direct casten van mijn computer naar de tv. Mijn laptop is helaas sowieso niet in staat om 4K materiaal af te spelen dus hier kreeg ik dan ook een errorcode: ZOMS BDZB GQ7B
Toen ik de eerste koos werd het afgespeeld op de tv in HDR, de helderheid stond niet maximaal moest ik handmatig omhoog zetten. Helaas was het hetzelfde als met de telefoon, ook stotterig en werkt half.
Wel vreemd dat jij er 2 hebt. Ik krijg alleen die eerste te zien (is dat een Chromecast icoontje ?).
Dat is het chromecast icoontje idd. Die tweede is denk ik te verwijten dat via goolge mijn laptop tv en telefoon met elkaar verbonden zijn om dan gewoon het scherm over te nemen van elkaar zonder de google cast oid?Twixie schreef op maandag 11 juni 2018 @ 17:38:
Wel vreemd dat jij er 2 hebt. Ik krijg alleen die eerste te zien (is dat een Chromecast icoontje ?).
------------------------------------------------------
Denk niet dat het juist is qua hdr10+? Google translate geeft me dit, na wat doorklikken op de originele link die @Trenchdog gaf waarvoor dank.
Originele tekst:Concreet zei het bedrijf: "De huidige informatie in de tv-apparatuurlijst van het Duitse tv-platform is te wijten aan een foutieve overdracht van informatie. De verkeerde informatie is al gecorrigeerd door het Duitse tv-platform. De XE94, ZD9 en OLED A1-modellen in kwestie ondersteunen HDR10, HLG en Dolby Vision. "
Mocht het wel zo zijn zou dat zeer interessant zijn. Ga eens navraag doen op het AVS forum.Konkret teilte das Unternehmen mit: „Die aktuelle Angabe in der TV-Geräteliste der Deutschen TV-Plattform geht auf eine fehlerhafte Übertragung der Informationen zurück. Die falsche Angabe wurde bereits von der Deutschen TV-Plattform korrigiert. Die fraglichen Modelle XE94, ZD9 und der OLED A1 unterstützen HDR10, HLG und Dolby Vision.“
Nogmaals de bevestiging dat het niet klopt, weer vertaald van duits naar nederlands:

[ Voor 5% gewijzigd door Oekol op 11-06-2018 17:42 ]
@Leoon. Ha, de comments had ik niet gelezen bij het artikel dat ik linkte. Ik ben even door de links heen geklikt, voor nu lijkt het inderdaad te gaan om een foutje ergens, als bevestigd door Sony. Dusss, (nog?) geen HDR10+-ondersteuning op basis van wat nu bekend lijkt te zijn.
Sony HDR10+ linkje: https://surround-sound.in...chfrage-bestaetigt-15985/
Wat opgevolgt wordt door https://surround-sound.in...-zu-hdr10-aussagen-15995/, waarin Sony aangeeft dat het om een fout in de informatievoorziening gaat
Klopt inmiddels al weer ontkent, mischien dan straks de nieuwe 2019 serie, welke op de IFA zou komen?
Inderdaad (nog?) geen ondersteuning. Vind het namelijk wel frappant om te lezen als de gaming industrie op HDR 10+ mikt en Sony dit niet gaat ondersteuenen. Dus mocht dit echt het geval zijn verwacht ik wel mocht het haalbaar zijn om de tv's met Dolby Vision ondersteuning te updaten. Dus we kunnen hopen dat dit wel komt, al heeft Sony het nog nooit aangegeven dit te willen pushen op de tv's.Trenchdog schreef op maandag 11 juni 2018 @ 17:58:
@Leoon. Ha, de comments had ik niet gelezen bij het artikel dat ik linkte. Ik ben even door de links heen geklikt, voor nu lijkt het inderdaad te gaan om een foutje ergens, als bevestigd door Sony. Dusss, (nog?) geen HDR10+-ondersteuning op basis van wat nu bekend lijkt te zijn.
Dat is 1 van de linkjes waar je vanuit het artikel van @Trenchdog ook komt. Helaas houdt het daar op en komt er dan naar voren dat het niet zo is en het berust op een 'foutje'. Zoals je kan lezen in de screenshots en quotes in een bericht van mij hierboven, helaas
Zolang die geen andere (nieuwere) processor krijgen, dan blijft er wel hoop voor de X1 extreme eigenarendinandus schreef op maandag 11 juni 2018 @ 18:01:
Klopt inmiddels al weer ontkent, mischien dan straks de nieuwe 2019 serie, welke op de IFA zou komen?
[ Voor 10% gewijzigd door Oekol op 11-06-2018 18:05 ]
Ik zoek een 55XE9503 te kopen en zou content willen streamen via een plex server.
Als ik zoek in deze post zie ik niet direct iemand die dit aan de praat krijgt?
Ik zou dit via de plex app op de TV zelf willen doen en geen extern apparaat gebruiken.
Ik zou dit via de plex app op de TV zelf willen doen en geen extern apparaat gebruiken.
Ik heb dit geprobeerd maar werkt helemaal niet goed. De SOC is duidelijk onderpowered om via non-native apps video te gaan decoden. Dit was zelfs niet eens HD materiaal, maar gewoon DVD rips. Bleef constant haperen.icerus schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 17:05:
Ik zoek een 55XE9503 te kopen en zou content willen streamen via een plex server.
Bij echt 'native' Chromecasten (niet mirroren) maakt het niet uit welk apparaat je gebruikt om de casting tot stand te brengen, je apparaat (de 'sender') doet niets anders dan de TV ('receiver') naar een HTML-pagina leiden en dan een paar berichten door te sturen om je login over te zetten en de video te starten. De receiver doet al het werk. De sender heeft dus niets te zeggen over of er wel/geen HDR is, kan geen invloed hebben op performance, ...Leoon. schreef op maandag 11 juni 2018 @ 17:31:
[...]
Toen ik de eerste koos werd het afgespeeld op de tv in HDR, de helderheid stond niet maximaal moest ik handmatig omhoog zetten. Helaas was het hetzelfde als met de telefoon, ook stotterig en werkt half.
Toevallig ben ik video playback developer bij een mediabedrijf hier in Vlaanderen, en toevallig heb ik dus het laatste jaar al heel veel development gedaan voor Chromecast. Toevallig heb ik ook een XE9305, en toevallig een Nvidia Shield, en toevallig ook een Chromecast Ultra. Als ik dus eens iets kan testen, shoot. Ik ga vanavond/dit weekend eens voor de fun proberen om een klein Chromecast-appje te maken dat de capabilities van de TV/receiver qua videoformaten kan laten zien.
Wat testing gedaan, eerste conclusie: tijdens casten op XE93 met nieuwste software supported:
- VP9 Profile 2 met/zonder HDR10
- geen HEVC (wat jammer en vreemd is)
- H264 zonder DRM
- geen Dolby Vision
- H264 zonder DRM
- geen Dolby Vision
Dang, ik dacht dat die X 1 extreme wel goed was.Twixie schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 17:38:
[...]
Ik heb dit geprobeerd maar werkt helemaal niet goed. De SOC is duidelijk onderpowered om via non-native apps video te gaan decoden. Dit was zelfs niet eens HD materiaal, maar gewoon DVD rips. Bleef constant haperen.
Of gebruiken ze dit voor iets anders?
Ik had eigenlijk geen zin om nog een toestel extra te kopen voor te streamen etc :x
Ik ben een beetje confuus over die Dolby Vision update; die is er voor de apps (in ieder geval Netflix, YT kan ik niet controleren, maar komt er nu nog een update voor ondersteuning van HDMI?
De X1 is inderdaad puur voor de image processing. Apps incl. het decoden van video’s, gebeurt door die magere Mediatek CPU. De built-in apps draaien hierop nog vrij vlot, omdat ze native draaien, maar met normale Android apps (die in Java draaien) heeft die dus behoorlijk last. Dat is althans mijn indruk. Kan natuurlijk nog dat er iets anders mis was met die Plex app.icerus schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 22:08:
[...]
Dang, ik dacht dat die X 1 extreme wel goed was.
Of gebruiken ze dit voor iets anders?
KD-55XE9005 van het weekend in huis.
Wtf is de Firmware-update naar v6.5603 vertraagd?!
Of was deze wel al te downloaden en weer ingetrokken?
Hoe kom ik nou aan de vorige versie Firmware?
Sony 65x95L, Denon x4700h, Klipsch Atmos 5.1.4, Ziggo, Windows 10
Ik snap dat echt niet, dat er zo vaak underpowered cpu's gebruikt worden in apparaten (die geen telefoon zijn). Zal vast goedkoper zijn, maar ik wil best wat extra betalen als er daadwerkelijk een goede cpu ingezet wordt. Nu moet je vaak voor dingen als Kodi/Plex al snel een losse media player hebben om hier goed gebruik van te kunnen maken.Twixie schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 00:07:
[...]
De X1 is inderdaad puur voor de image processing. Apps incl. het decoden van video’s, gebeurt door die magere Mediatek CPU. De built-in apps draaien hierop nog vrij vlot, omdat ze native draaien, maar met normale Android apps (die in Java draaien) heeft die dus behoorlijk last. Dat is althans mijn indruk. Kan natuurlijk nog dat er iets anders mis was met die Plex app.
Ook dat DTS over ARC niet werkt blijft mij een doorn in het oog. Dit zou toch nog moeten werken op de huidige HDMI versie. Het is dan even wachten op HDMI 2.1 om echt HD audio over ARC te kunnen krijgen, maar dan zou ik al m'n apparaten moeten upgraden (in ieder geval TV en a/v receiver).
Toevallig ook aan het zoeken naar een nieuwe tv, om Kodi op te gebruiken. De KD55XE8505 is momenteel de kanshebber. Lukt dat dan goed om daar Kodi op te installeren via de Play Store, en dan via de tv toegang krijgen tot de files die gedeeld staan op mijn pc?
Ja en ja. Ik heb zelf een KD-55XE8599 en ik gebruik Kodi behoorlijk veel.Gunner_Youri schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 08:00:
Toevallig ook aan het zoeken naar een nieuwe tv, om Kodi op te gebruiken. De KD55XE8505 is momenteel de kanshebber. Lukt dat dan goed om daar Kodi op te installeren via de Play Store, en dan via de tv toegang krijgen tot de files die gedeeld staan op mijn pc?
Heb een 75XE9005 gekocht en ben nog op zoek naar een muurbeugel. Draaien hoeft niet , maar kantelen zou fijn zijn. Iemand hier een goede tip of ervaring met zijn/haar beugel?
wat ? kan de tv geen HEVC aan via usb hdd ? dat zijn toch 4k hdr bestanden (h.265)?AmbroosV schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 22:03:
Wat testing gedaan, eerste conclusie: tijdens casten op XE93 met nieuwste software supported:
- H264 zonder DRM
- geen Dolby Vision
[ Voor 5% gewijzigd door Farabi op 14-06-2018 08:43 ]
Zou je ook kunnen delen hoe je dit getest hebt? Bijvoorbeeld met dit filmpje gedaan? Bij die krijgen Twixie en ik namelijk stotteringen.AmbroosV schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 22:03:
- H264 zonder DRM
- geen Dolby Vision
Hoe heb je HEVC getest, kun je zien op YouTube als het in die container verpakt zit?
Idem voor DV.
Het gaat er voglens mij om dat die apparaten geupdate moeten worden met de bepaalde standaard van DV die Sony gebruikt.Sanction schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 22:26:
Ik ben een beetje confuus over die Dolby Vision update; die is er voor de apps (in ieder geval Netflix, YT kan ik niet controleren, maar komt er nu nog een update voor ondersteuning van HDMI?
Zie:
* Selected Sony TVs (ZD9, XE94, XE93 and A1 Series) will support Dolby Vision with the software update to be rolled out in Europe within April, 2018. To enjoy Dolby Vision content, the video streaming app/service must support Dolby Vision. For more information, please contact the app/service provider. In addition, after the Sony TV receives the software update, devices with Dolby Vision playback (such streaming media players and UHD Blu-ray players) that are connected to the Sony TV by HDMI will also require a software update to support Dolby Vision playback through the device. For more information on the timing of an update to a particular player, please contact the player’s manufacturer.
Hoe bedoel je? Die komt mondjesmaat naar steeds meer TV's in juni. Mocht je hem eerder willen kun je hem van de website afhalen van Sony en dan met een USB op je TV zetten.kevinmastah2005 schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 02:20:
KD-55XE9005 van het weekend in huis.
Weet je zeker dat die voor de XE9005 is? Hij staat er namelijk niet tussen.

De 'normale' gebruiker gebruikt zn tv puur voor tv kijken. Die willen niet voor zoveel moois betalen. Wij die dat wel willen zijn echt een niche heb ik het idee. Ik ken vrijwel niemand die via Plex streamt of zoals ik films op een externe HDD zet en afspeelt. Heel soms komt er iemand langs die Kodi gebruikt en daar stopt het..Louw Post schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 07:37:
[...]
Ik snap dat echt niet, dat er zo vaak underpowered cpu's gebruikt worden in apparaten (die geen telefoon zijn). Zal vast goedkoper zijn, maar ik wil best wat extra betalen als er daadwerkelijk een goede cpu ingezet wordt. Nu moet je vaak voor dingen als Kodi/Plex al snel een losse media player hebben om hier goed gebruik van te kunnen maken.
Ook dat DTS over ARC niet werkt blijft mij een doorn in het oog. Dit zou toch nog moeten werken op de huidige HDMI versie. Het is dan even wachten op HDMI 2.1 om echt HD audio over ARC te kunnen krijgen, maar dan zou ik al m'n apparaten moeten upgraden (in ieder geval TV en a/v receiver).
Kodi is gewoon te installeren en werkt!Gunner_Youri schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 08:00:
Even snel gegoogled maar ik kom überhaupt niet zo snel een muurbeugel tegen die hoger gaat dan 65". Was je zelf al überhaupt 1 tegengekomen op internet?LCHero schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 08:36:
Heb een 75XE9005 gekocht en ben nog op zoek naar een muurbeugel. Draaien hoeft niet , maar kantelen zou fijn zijn. Iemand hier een goede tip of ervaring met zijn/haar beugel?
Het gaat hier over 'casten'. Geen stress! Ik download en plaats HEVC 4k gestanden aan de lopende band op mijn externe HDD. Draait als een zonnetje op de native app. Toevallig afgelopen week wel 1x een hapering gehad, waarschijnlijk omdat ik direct nadat ik de TV had aangezet de film ging afspelen. Heb hem toen opnieuw moeten opstarten (de film) en toen deed die het wel zonder hickups.Hamazaki schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 08:42:
[...]
wat ? kan de tv geen HEVC aan via usb hdd ? dat zijn toch 4k hdr bestanden (h.265)?
[ Voor 7% gewijzigd door Oekol op 14-06-2018 09:20 ]
Ik heb mijn eigen cast receiver en heb puur de theoretische capabilities getest. Casten is totaal niet native maar draait eigenlijk gewoon in een UI-loze Google Chrome, met de bijhorende performance issues. 4K HDR VP9 is dan aan 50/60 FPS niet haalbaar. Ik zou met eigen streams eens moeten testen wat het geeft voor 24/25/30 FPS, ik denk dat dat beter gaat.
Dat HEVC niet ondersteund is via casting op de TV is echt wel jammer, maar helaas ook te verklaren door de Chrome wrapper die waarschijnlijk gewoon geen geweldige support heeft voor de HEVC-decoder in de MediaTeks. Ik had gehoopt dat er feature parity zou zijn tussen de Android TV casting en Chromecast Ultra, maar dat is dus niet het geval.
Dat HEVC niet ondersteund is via casting op de TV is echt wel jammer, maar helaas ook te verklaren door de Chrome wrapper die waarschijnlijk gewoon geen geweldige support heeft voor de HEVC-decoder in de MediaTeks. Ik had gehoopt dat er feature parity zou zijn tussen de Android TV casting en Chromecast Ultra, maar dat is dus niet het geval.
Is dat iets wat een chrome ultra op zou kunnen lossen dan, eventueel met een update? Aangezien die al in de tv zit softwarematig.AmbroosV schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 09:23:
Ik heb mijn eigen cast receiver en heb puur de theoretische capabilities getest. Casten is totaal niet native maar draait eigenlijk gewoon in een UI-loze Google Chrome, met de bijhorende performance issues. 4K HDR VP9 is dan aan 50/60 FPS niet haalbaar. Ik zou met eigen streams eens moeten testen wat het geeft voor 24/25/30 FPS, ik denk dat dat beter gaat.
Volgens mij is het gewoon vooral de dagen aftellen dat op de native YT app VP9 Profile 2 met HDR10/DV (als dat mogelijk is?) support komt. Ik zou het IMHO zeer belachelijk vinden als die native app dit niet gaat supporten.
Weet wel bijv dat Dolby Vision niet in een MKV werkt, wat irritant is aangezien de meeste 4K films in een MKV container zitten. Hoop dat daar snel een eureka moment voor komt hoe ze dat kunnen aanpassen. Het zit wel in de ISO bestanden (2 verschillende streams, DV is nu nog altijd dual layer)
Dus als ik het allemaal goed begrijp is er geen enkele smart TV waar ik via plex zonder een extra media player te gebruiken, kan streamen?
Gister een KD65XE9005 besteld na heel lang vergelijken. Vandaag een mailtje van de winkel dat ze me de KD65XF9005 kunnen aanbieden voor 200 euro meer. En op die tv zit al 200 euro cashback. Dus onder de streep hetzelfde. Leuke (gratis) upgrade
[ Voor 5% gewijzigd door VulcanRaven op 14-06-2018 20:25 ]
Wat wil je streamen dan?icerus schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 20:04:
Dus als ik het allemaal goed begrijp is er geen enkele smart TV waar ik via plex zonder een extra media player te gebruiken, kan streamen?
- Plex zou prima moeten werken op de tv met bestanden op een USB disk. (Maar daarvoor kun je ook de strandaard video app kunnen gebruiken).
- Plex werkt prima met streaming vanaf een ander device (Nas of PC met plex).
Overigens gebruik ik voor bovenstaande geen PLEX, maar DS-Video vanaf mijn Synology Nas. Dit werkt prima met FullHD bestanden. 4K streaming gaat niet lukken door de snelheid van mijn WiFi
[ Voor 12% gewijzigd door Sahi_NL op 15-06-2018 10:17 ]
Kan jij (of iemand anders) bevestigen dat Plex vlot werkt met videobestanden vanaf een externe Plex server ? Ik heb Plex draaien op mijn home server. Daar staan alleen geripte DVDs op, maar die krijg ik niet zonder haperingen afgespeeld op mijn 9305.Sahi_NL schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 10:12:
[...]
• Plex werkt prima met streaming vanaf een ander device (Nas of PC met plex).
Ik heb net nog even gezocht. Je kunt blijkbaar beter KODI installeren met de plex addon, dat zou zonder haperingen moeten werken!Twixie schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 10:45:
[...]
Kan jij (of iemand anders) bevestigen dat Plex vlot werkt met videobestanden vanaf een externe Plex server ? Ik heb Plex draaien op mijn home server. Daar staan alleen geripte DVDs op, maar die krijg ik niet zonder haperingen afgespeeld op mijn 9305.
Blijkbaar is de plex app niet lekker geprogrammeerd.
https://www.reddit.com/r/...use_kodi_instead_of_plex/
[ Voor 7% gewijzigd door Sahi_NL op 15-06-2018 10:50 ]
Tip voor de snelle beslisser: KD-55XE9005 (open verpakking) bij de MM voor €790:
https://outlet.mediamarkt...rt=p.date_added&order=ASC
https://outlet.mediamarkt...rt=p.date_added&order=ASC
Ik heb zelf op mijn normale PC plex staan met wat media. Via de TV kan ik via mijn brakke WiFi gewoon 1080p content streamen.Twixie schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 10:45:
[...]
Kan jij (of iemand anders) bevestigen dat Plex vlot werkt met videobestanden vanaf een externe Plex server ? Ik heb Plex draaien op mijn home server. Daar staan alleen geripte DVDs op, maar die krijg ik niet zonder haperingen afgespeeld op mijn 9305.
[ Voor 54% gewijzigd door Santee op 15-06-2018 13:17 ]
Wat jij doet zou ik dus ook willen doenSahi_NL schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 10:12:
[...]
Wat wil je streamen dan?De TV is natuurlijk niet bedoeld om een PLEX server op te draaien om video bestanden te delen (streamen) naar andere apparaten.
- Plex zou prima moeten werken op de tv met bestanden op een USB disk. (Maar daarvoor kun je ook de strandaard video app kunnen gebruiken).
- Plex werkt prima met streaming vanaf een ander device (Nas of PC met plex).
Overigens gebruik ik voor bovenstaande geen PLEX, maar DS-Video vanaf mijn Synology Nas. Dit werkt prima met FullHD bestanden. 4K streaming gaat niet lukken door de snelheid van mijn WiFi
Ik ga een NAS installeren en zou daarvan willen streamen naar de XE9305 via ethernet. Dus dit moet wel lukken als ik het begrijp
Misschien heb ik mijn vraag in het begin niet duidgelijk geformuleerd

Dan zou ik kiezen voor een Synology Nas (ik heb de DS216Play), dan kun je met de bijgeleverde Software van Synology streamen (DS-Video)icerus schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 13:47:
[...]
Wat jij doet zou ik dus ook willen doen.
Ik ga een NAS installeren en zou daarvan willen streamen naar de XE9305 via ethernet. Dus dit moet wel lukken als ik het begrijp.
Nu komt het mooie: Ik zit nog niet op de laatste firmware (6.2858) op mijn KD-55XE8599. Ook hier werkt Youtube in 4K met HDR. Mits ik afspeel naar de interne Chromecast. De brightness blijft op 40 staan. Als ik deze in HDR handmatig omhoog zet naar MAX, dan past hij dit ook voor mijn normale app profiel aan.Jumpman schreef op zondag 10 juni 2018 @ 11:10:
HDR mode en Color Space staan op auto.
Ik heb oa getest met deze video: YouTube: Real 4K HDR: TCL Four Basic Colors in HDR De telefoon waarvan ik stream is een Oneplus 3
In de Youtube app op TV zelf pakt hij geen HDR.
[ Voor 3% gewijzigd door Sahi_NL op 15-06-2018 17:08 ]
Bedankt voor de tipSahi_NL schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 13:53:
[...]
Dan zou ik kiezen voor een Synology Nas (ik heb de DS216Play), dan kun je met de bijgeleverde Software van Synology streamen (DS-Video)
Ik denk dat als je plex op je computer hebt en dan naar je TV streamt dat je computer het gaat omzetten naar iets wat je TV kan lezen right? Ik heb in ieder geval vanaf mijn laptop (i7 3e generatie) prima een 1080p bestand kunnen verzenden draadloos naar mijn TV. Echter wil ik 4k bestanden en kan ik dat niet eens op mijn laptop afspelen, dus heb ik gekozen voor een externe HDD.icerus schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 20:04:
Dit klopt inderdaad wat je zegt, heb ik ook getest met dezelfde uitkomsten. Heeft dus niks te maken met de oude of nieuwe update. In de link die ik gepost heb in dit bericht: Leoon. schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 15:04 wordt duidelijk dat dit al veel langer kan, maar niemand het daarvoor geprobeerd had, omdat het totaal onlogisch is.. Want waarom kan het wel als je cast, maar niet via de Native app zelf?Sahi_NL schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 17:06:
[...]
Nu komt het mooie: Ik zit nog niet op de laatste firmware (6.2858) op mijn KD-55XE8599. Ook hier werkt Youtube in 4K met HDR. Mits ik afspeel naar de interne Chromecast. De brightness blijft op 40 staan. Als ik deze in HDR handmatig omhoog zet naar MAX, dan past hij dit ook voor mijn normale app profiel aan.
HDR mode en Color Space staan op auto.
Ik heb oa getest met deze video: YouTube: Real 4K HDR: TCL Four Basic Colors in HDR De telefoon waarvan ik stream is een Oneplus 3
In de Youtube app op TV zelf pakt hij geen HDR.
Niet dat het vloeiend loopt bij mij althans, evenals bij Twixie. Net zoals jou testen wij ook via OnePlus 3 telefoon. Blijf het boeiend vinden en hoop van ganzen harte dat er ooit wel een HDR update komt. Het ziet er zo zo zo mooi uit.
Zo dan, de kerstman kwam vroeg dit jaar. Ga je zeker heel veel plezier van beleven. JaloersVulcanRaven schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 20:19:
Gister een KD65XE9005 besteld na heel lang vergelijken. Vandaag een mailtje van de winkel dat ze me de KD65XF9005 kunnen aanbieden voor 200 euro meer. En op die tv zit al 200 euro cashback. Dus onder de streep hetzelfde. Leuke (gratis) upgrade
Niet dat ik denk dat er een verschil in zit, maar zou je eens voor ons willen testen of het spelen van 4K HDR content mogelijk is op de XF9005? Bijvoorbeeld met dit filmpje op YouTube: kllllik
Zo niet, wat er gebeurd als je cast vanaf je telefoon naar je TV of die het dan magisch wel doet zoals die bij XE9305 wel doet, maar dan niet automatisch de brightness aanpast naar max?
Gebruik je hiervoor een HDD met USB 3.0 of werkt dit ook prima via USB 2.0?Leoon. schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 14:28:
Ik speel al mijn 4K HDR content (meeste films zijn nu rond de 50GB, maar heb ook van 80GB gehad) via mijn externe 2TB harde schijf en de tv doet die lachend. Totaal geen stutter, wel wil ik heel graag voor je nakijken of hij dit goed afspeelt. Dus als je mij vertelt hoe ik dit kan checken doe ik dit vanavond direct.
Ik gebruik een HDD met 3.0 om precies te zijn deze: pricewatch: Seagate Expansion Portable 2TB Zwartpaul-s83 schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 17:38:
[...]
Gebruik je hiervoor een HDD met USB 3.0 of werkt dit ook prima via USB 2.0?
Die specifieke video hapert bij mij ook, als ik deze afspeel via de YouTube App op de telefoon en cast naar de TV.Leoon. schreef op zondag 10 juni 2018 @ 14:27:
[...]
Oke interessant om te weten. Speelde je ook dit filmpje af via casten en native YouTube app op de tv?
Never mind.... Ik moet naar bed.Jumpman schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 20:47:
[...]
Die specifieke video hapert bij mij ook, als ik deze afspeel via de YouTube App op de telefoon en cast naar de TV.
[ Voor 25% gewijzigd door Major_ton op 16-06-2018 21:34 ]
Thanks voor 't testen. Hopen dat de volgende update dan wel HDR gaat ondersteunen in de appJumpman schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 20:47:
[...]
Die specifieke video hapert bij mij ook, als ik deze afspeel via de YouTube App op de telefoon en cast naar de TV.

@Major_ton haha, lekker dromen van die joekel aan de muur.

[ Voor 7% gewijzigd door Oekol op 16-06-2018 23:19 ]
*paniek*
Zit televisie te kijken op mijn A1, schakelt hij zichzelf uit, gaat opnieuw booten, krijg die draaiende Android icoontjes die je ook ziet bij de eerste keer opstarten, en ben al mijn instellingen kwijt.
Zit televisie te kijken op mijn A1, schakelt hij zichzelf uit, gaat opnieuw booten, krijg die draaiende Android icoontjes die je ook ziet bij de eerste keer opstarten, en ben al mijn instellingen kwijt.

Wat raar! Op internet vind ik wel wat dingen over het uitschakelen met het Bravia logo onderin, maar dat lijkt meer op een Screensaver. Probeer eens daar te lezen en te kijken wat voor hun hielp. O.a. Eco dingen uit, samba uit etc.Sanction schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 23:30:
*paniek*
Zoals deze, deze of deze.
Wat ik er uit op maak trouwens is dat je even moet checken of je wel de thuis modus hebt aanstaan ipv de demo modus (voor in winkels dus).
En verder zsm een excel bestand maken waar je alle instellingen in plakt. Scheelt je gedoe als dit nog een keer gebeurd.
[ Voor 4% gewijzigd door Oekol op 17-06-2018 12:56 ]
Ik heb mijn 55XE9305 nu inmiddels drie maanden en ik moet zeggen dat ik er nog altijd reuze blij mee ben. Goede motion, mooie kleuren en zwartwaardes en top upscaling. Het blijft wel een joekel van een ding voor op de slaapkamer (beneden staat een 32 inch, haha.) maar het is genieten.
Ik heb wel op drie plekken een dooie pixel, maar dit is vanaf onze afstand op geen enkel moment te zien. We kijken vaak in een volledig verduisterde kamer en ja dan zie je natuurlijk ietwat blooming, maar voor de rest valt mij helemaal niks op qua gekke dingen. Ik ga er ook niet naar zoeken d.m.v. tests. What has been seen cannot be unseen laten we maar zeggen.
Van het weekend heb ik een muurbeugel gekocht op Amazon.de. Echt een aanrader, want voor een beetje degelijke beugel betaal je je in Nederland helemaal scheel. Nu was ik voor €35,- klaar voor een draaibare, zwenkbaar, kantelbaar, etc. En hij kan tot 95KG aan gewicht aan. De TV is 29 kilo. Ik moet nog wel even goed gaan bekijken op welke hoogte ik hem ga hangen, aangezien met dit paneel de kijkhoek niet bijster goed is.
Ik heb wel op drie plekken een dooie pixel, maar dit is vanaf onze afstand op geen enkel moment te zien. We kijken vaak in een volledig verduisterde kamer en ja dan zie je natuurlijk ietwat blooming, maar voor de rest valt mij helemaal niks op qua gekke dingen. Ik ga er ook niet naar zoeken d.m.v. tests. What has been seen cannot be unseen laten we maar zeggen.
Van het weekend heb ik een muurbeugel gekocht op Amazon.de. Echt een aanrader, want voor een beetje degelijke beugel betaal je je in Nederland helemaal scheel. Nu was ik voor €35,- klaar voor een draaibare, zwenkbaar, kantelbaar, etc. En hij kan tot 95KG aan gewicht aan. De TV is 29 kilo. Ik moet nog wel even goed gaan bekijken op welke hoogte ik hem ga hangen, aangezien met dit paneel de kijkhoek niet bijster goed is.
[ Voor 7% gewijzigd door vinom op 18-06-2018 14:35 ]
Bizar, toen ik je verhaal las dacht ik, dat ding is toch geen 30 kilo? Ik vergeleek hem even met de 55XE9005 welke zo'n 18 kilo is.. Hoe kan die 9305 dan zoveel zwaarder zijn met zo'n minimaal verschil in specs? Afgezien van de processor.. De afmetingen van de 9305 zijn ietsjes groter..
Ik ben wel benieuwd welke muurbeugel natuurlijk ;-)
[ Voor 12% gewijzigd door rscheper op 18-06-2018 15:09 ]
Ik denk de voet, want moet zeggen dat die aardig zwaar is.rscheper schreef op maandag 18 juni 2018 @ 15:06:
[...]
Bizar, toen ik je verhaal las dacht ik, dat ding is toch geen 30 kilo? Ik vergeleek hem even met de 55XE9005 welke zo'n 18 kilo is.. Hoe kan die 9305 dan zoveel zwaarder zijn met zo'n minimaal verschil in specs? Afgezien van de processor.. De afmetingen van de 9305 zijn ietsjes groter..
Oei wel zonde van die dode pixels. Was dit gebeurd buiten de garantie? Mooi muurbeugel, wanneer die hangt foto maken en delen :)!vinom schreef op maandag 18 juni 2018 @ 14:33:
Ik heb mijn 55XE9305 nu inmiddels drie maanden en ik moet zeggen dat ik er nog altijd reuze blij mee ben. Goede motion, mooie kleuren en zwartwaardes en top upscaling. Het blijft wel een joekel van een ding voor op de slaapkamer (beneden staat een 32 inch, haha.) maar het is genieten.
Trouwens niet te hoog ophangen. Ik had in m'n oude appartement de tv boven een radiator hangen en moest altijd omhoog kijken, rete irritant was dat!
Andere materialen gebruikt die zwaarder zijn. Ik heb de 65 inch en die is dacht ik 43 kilo met voet en 38 kilo zonder voet uit m'n hoofd.rscheper schreef op maandag 18 juni 2018 @ 15:06:
[...]
De XE9305 heeft een zwaardere voet, ook is de afwerking en zijn de materialen meer Premium, dit voel en zie je meteen bij het uitpakken.
Deze beugel is het: Klikrscheper schreef op maandag 18 juni 2018 @ 15:06:
[...]
Ze verkopen er nog veel meer voor een schappelijke prijs, maar deze had goede reviews en een aardig bekend merk onder de Duitsers.
Hij is net drie maanden oud, maar ik verwacht niet dat die drie pixel onder de garantie vallen. Ik kon op de website van Coolblue er ook niet echt iets over vinden. Plus, ik ben blij met het paneel wat ik heb. Zou ik hem omruilen krijg ik misschien een minder goed paneel.Leoon. schreef op maandag 18 juni 2018 @ 17:36:
[...]
Oei wel zonde van die dode pixels. Was dit gebeurd buiten de garantie? Mooi muurbeugel, wanneer die hangt foto maken en delen :)!
Trouwens niet te hoog ophangen. Ik had in m'n oude appartement de tv boven een radiator hangen en
Zodra die hangt zal ik een foto maken
Nee, de 9305 is echt tegen de 30 kilo hoor !Orodeth schreef op maandag 18 juni 2018 @ 16:50:
[...]
Ik denk de voet, want moet zeggen dat die aardig zwaar is.
Ik heb hem in m'n eentje uitgepakt en geinstalleerd (tja... soms is een vrouw handig in huis, maar andere kant je hebt ook niets aan iemand die alleen maar aanwijzingen geeft) en ja hij is loei zwaar, ook zonder voet.
Ook omdat het ding breed is (1.25m voor 55") en je het LCD scherm niet mag aanraken, dus je moet hem boven aan, aan de zijkanten vast pakken tussen je duim en wijsvinger. Soort power lift dus.
De plastic panelen achterop schelen ook een paar kilo.
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Klopt zeker, maar bij de 65inch (die ik dus heb) is die voet 'maar' 5 kilo. Geen idee of dat hetzelfde is voor de 55inch, maar anders valt dat nog wel mee als je vergelijkt dat die tv zelf verder 38 kilo is.Jumpman schreef op maandag 18 juni 2018 @ 18:59:
De XE9305 heeft een zwaardere voet, ook is de afwerking en zijn de materialen meer Premium, dit voel en zie je meteen bij het uitpakken.
Haha ja bizar hè, wij hebben dus 2 omruilingen gehad en elke keer dat ik en m'n vriendin weer gingen tillen waren we vergeten hoe bizar zwaar die 65 inch was haha. Het ging een paar keer net goed de doos in.loekf2 schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 09:10:
[...]
Nee, de 9305 is echt tegen de 30 kilo hoor !
Ik heb hem in m'n eentje uitgepakt en geinstalleerd (tja... soms is een vrouw handig in huis, maar andere kant je hebt ook niets aan iemand die alleen maar aanwijzingen geeft) en ja hij is loei zwaar, ook zonder voet.
Ook omdat het ding breed is (1.25m voor 55") en je het LCD scherm niet mag aanraken, dus je moet hem boven aan, aan de zijkanten vast pakken tussen je duim en wijsvinger. Soort power lift dus.
De plastic panelen achterop schelen ook een paar kilo.
Mooie beugel, ben benieuwd naar de foto. En stiekem beetje een schim van je interieur. Vind het altijd mooi om te zien waar zo'n mooie tv tussen of op staatvinom schreef op maandag 18 juni 2018 @ 19:31:
Hij is net drie maanden oud, maar ik verwacht niet dat die drie pixel onder de garantie vallen. Ik kon op de website van Coolblue er ook niet echt iets over vinden. Plus, ik ben blij met het paneel wat ik heb. Zou ik hem omruilen krijg ik misschien een minder goed paneel.
Zodra die hangt zal ik een foto maken
Wat betreft met die drie pixels.. zolang ze je niet storen lekker houden dan maar. Binnen 30 dagen had je sowieso zonder slag of stoot kunnen wisselen, maar ja inderdaad voor wat voor paneel dan.. Het is een beetje een kleine loterij bij de 9305 blijkbaar.
-----------------------------------------------------------------------------------------------
Gisteren voor de tweede keer (verschillende dagen) signaal verloren via de coax tijdens de WK. Kon helemaal niks meer vinden van alles geprobeerd en toen uiteindelijk kwam ineens later op de avond de zender ineens weer 'poef' binnen. Goed, nu hebben we nog T-Mobile tv dus zijn we overgeschakeld kregen we daar ineens last van die SDR bug wanneer HDR op auto staat. Dat uitgezet bleef die knipperen, toen maar met de USB stick de tv geupdatet, wilde ik toch al heel graag doen en hij kwam maar niet via OTA binnen
Tv signaal is vaag. Ik heb thuis MOCA (= ethernet over coax, want neerkomt op ethernet op > 1GHz naast je kabel signaal, gebruik ik om DSL uit de meterkast m'n woonkamer in te krijgen). De tuner in die Sony heeft blijkbaar geen goed low pass filter, want hij had behoorlijk last van storingen, dus blokjes etc.Leoon. schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 09:26:
[...]
-----------------------------------------------------------------------------------------------
Gisteren voor de tweede keer (verschillende dagen) signaal verloren via de coax tijdens de WK. Kon helemaal niks meer vinden van alles geprobeerd en toen uiteindelijk kwam ineens later op de avond de zender ineens weer 'poef' binnen. Goed, nu hebben we nog T-Mobile tv dus zijn we overgeschakeld kregen we daar ineens last van die SDR bug wanneer HDR op auto staat. Dat uitgezet bleef die knipperen, toen maar met de USB stick de tv geupdatet, wilde ik toch al heel graag doen en hij kwam maar niet via OTA binnen
Was mijn fout, want ik had het uitgangsignaal van de MOCA demod moeten pakken, die een LP heeft.
Gekke is dat mijn oude Philips er geen problemen met had. Lijkt er dus op dat ze wat hebben zitten sparen op kabel tuner en die dus gevoeliger kan zijn voor rommel.
Ik heb ook al gelezen dat als je een Ziggo kabelmodem hebt EN CI+ gebruikt, er problemen kunnen ontstaan met het kabel retour signaal. Dit kun je oplossen met een extra filter:
https://www.bol.com/nl/p/...-hpf-85/9200000079731211/
Filter moet tussen de coax-in van de TV en je coax kabel. Verwijderd alles onder de 85 MHz. Omdat CI+ geen on-demand diensten gebruikt wordt het retour signaal niet gebruikt.
Bewijst nog een keer dat Sony niet helemaal ok de out-of-band signalen (< 85 MHz en > 1 GHz) in de tuner verwijderd voor het kabel signaal verwerkt wordt.
Digitale kabel signalen worden meestal met een techniek die IF sampling heet in het digitale domein geprocessed. Betekent dat je Nyquist (mis)bruikt door als het ware aliases te gebruiken ipv eerst naar wat low IF heet te mixen. Dus als er rommel zit die je niet verwacht, geeft dat storingen.
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel