[LCD/OLED] Sony 2017 line-up Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 23 ... 38 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:06

Oekol

waka waka hey hey

Major_ton schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 17:15:
[...]
Dit soort reflectie foto's zijn héél lastig beoordelen. Wanneer een TV met glossy paneel uitstaat of een zwart of donker beeld weergeeft kan je de raarste dingen zien. Elke fabrikant gebruikt een andere antireflectie techniek en per fabrikant verschilt de toepassing ook nog per model reeks. Zo had ik ooit een Panasonic plasma TV die onder een hoek een geruite grid liet zien. Tijdens het TV kijken zag je er echter helemaal niks van. Bij veel huidige LCD TV's kan je in sommige gevallen ook de backlight structuur zien. Antireflectie coatings hebben de taak om reflecterende objecten diffuus te maken en dit kan op veel verschillende manieren. Nogmaals, de foto's zijn extreem lastig te beoordelen, maar aan de hand van alleen deze foto's zie ik niks abnormaals.
Ik denk dat je de spijker op z'n kop slaat en het onnodige is geweest dat hij vandaag retour gaat. Mocht de nieuwe tv het volgende week niet hebben blijft het een raadsel wat het dan wel was. Dat als de tv aan stond zag je het inderdaad niet tenzij het zwart is of zo. Dus niet altijd had ik volledig het gevoel dat het niet storend is. Ik denk wel dat wanneer we de tv anders in huis zetten (nu niet mogelijk door hoekbank) met geen licht direct op het scherm dat we het niet zullen zien. Helaas zitten er twee enorme ramen vanaf waar we zitten, dus overdag TV kijken is al met verduisterende gordijnen dicht etc.
Mr. Freeze schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 10:20:
[...]

Maar de TV staat aan in dit geval, die vlekken horen echt niet. Omruilen en niks anders, die vlekken blijf je de hele levensduur van die TV tegen aan kijken. Dat zo'n TV überhaupt door de qc van Sony is gekomen is me echt een raadsel, en @Leoon., je bent ze echt niet tot last, ook Coolblue wilt dat jij gewoon blij bent met je nieuwe TV waar je hard voor gewerkt hebt.

Eigenlijk is dit wel 1 van de redenen dat ik altijd in de een winkel het showmodel wil meenemen, die heeft al een paar speeluren en de gekke dingen zijn allang ontdekt, alleen opletten op beschadigingen. Maarja, is een beetje lastig bij Coolblue.
Je kunt het ook zien als hij uit staat, maar niet altijd dus. Het heeft echt lichtinval nodig. Dus Major_ton kan zeker gelijk hebben, sterker nog ik denk dat we hem dus niet hadden hoeven omruilen met deze kennis. Aan de andere kant, ben wel benieuwd of die ander het ook heeft. Alleen zo kom je het natuurlijk te weten.

Verder gisteravond even Blue Planet 2 gekeken, 30min van de eerste aflevering..... :D :D :D :D :D wow wat ziet dat er bruut uit zeg. :9~

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uunal
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 15-05-2022
Gister overwogen om een KD65XE9005 aan te schaffen. Wat een ding! Iemand nog enige tips die ik kan doen of instellingen die ik moet instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18-09 10:57
Vandaag bij de BCC geweest om eigenlijk de XE8000 en de XE9000 de te vergelijken (XF is voor mij sowieso te duur). Qua kleur, contrast, kijkhoek zag ik echt 0,0 verschil tussen de modellen. Alleen wat mij wel opviel bij sportscenes was dat het leek of de 8000 moeite had om het beeld bij te houden, met name de snelle acties. Ik vind het moeilijk om uit te leggen wat ik zag. Het was niet echt hetzelfde als lag bij gamen door bv een te hoge ping, maar meer als een te lage fps (zeg maar rond 35/40). Zelf gok ik dat dat het verschil is tussen de 50hz en 100hz? Ik hoop dat jullie daar wat meer duidelijkheid over kunnen geven.

Helaas hadden ze de 8500 serie niet staan bij BCC. Deze lijkt me wel interessant. Deze zijn nog wel edge-lit zoals de 8000 serie (wat voor mij blijkbaar niet uitmaakt want ik zie dat verschil toch niet blijkbaar), maar zijn wel 120Hz. Kan iemand uitleggen waarom deze 120hz zijn en de 9000 weer 100hz?

Eigenlijk mijn belangrijkste vraag is; Zou de 8500 de problemen die ik ondervond bij de 8000 ook hebben of lost de 120hz dit op?

Laatste kleine vraag: In de specs zie ik geen verschil tussen de 8505 en de 8599. Weten jullie verschillen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AmbroosV
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21-09 14:01
@LoeWn Blijf weg uit winkels als je fair wil vergelijken, de omstandigheden daar zijn een ramp. Volgens Rtings doet de XE80 het significant slechter dan de XE90 op gebied van contrast doordat het een IPS-paneel is. (Kijkhoek is dan wel weer iets beter op IPS, maar niet genoeg om het slechte contrast te compenseren.)

De XE90 kan inderdaad motion interpolation doen tot 120Hz, de XE80 maar tot 60Hz. In de praktijk wil je gewoon geen motion interpolation doen en dan zijn ze redelijk equivalent.

De XE85 is vrijwel identiek aan de XE90 (veel beter contrast, in theorie betere motion), het grootste verschil tussen die twee is de local dimming backlight (nog beter contrast, hogere maximale brightness bij XE90).

De XE80 zou ik absoluut vermijden tenzij voor een kantoor of als je absoluut een hoge kijkhoek nodig hebt. De XE80 heeft redelijk wat omgevingslicht nodig om het slechte contrast te verbergen, niet ideaal voor thuissituaties. Dat is écht een significant minder goede TV dan de XE85 en XE90.

De XE90 is sowieso een aanrader gezien het prijsverschil met de XE85 op dit moment. De extra brightness en local dimming maken het wel de moeite waard.

100Hz vs 120Hz: hangt van marketingmateriaal af, is uiteindelijk dezelfde hardware zonder verdere restricties. In de praktijk: 50Hz = 60Hz, 100Hz = 120Hz. In de VS is 120Hz relevant, bij ons 100Hz. Staar je er niet blind op in ieder geval, meer dan 60Hz is alleen nuttig met motion interpolation en dat is zelden een goed idee om aan te zetten.

Voor je laatste kleine vraag: modelnummers van Sony zijn, bvb: KD-55XE9305
- KD-55X = 4K Bravia, 55 inch (FHD Bravia's waren KDL-..W....)
- E = jaar: C = 2015, D = 2016, E = 2017, F = 2018, ...
- 93 = serie
- 05 = variant, maakt weinig uit: eerste cijfer is retailerspecifiek (0 is generiek), laatste cijfer is bepaald door kleur behuizing. 05 is gewoonlijk de standaardvariant in Europa (zwart), maakt eigenlijk niet echt uit. Als het geen 05 is is de kans groot dat het om een zilveren exemplaar gaat, bijvoorbeeld. Altijd goed nakijken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 23:00
LoeWn schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 14:36:
Vandaag bij de BCC geweest om eigenlijk de XE8000 en de XE9000 de te vergelijken (XF is voor mij sowieso te duur). Qua kleur, contrast, kijkhoek zag ik echt 0,0 verschil tussen de modellen. Alleen wat mij wel opviel bij sportscenes was dat het leek of de 8000 moeite had om het beeld bij te houden, met name de snelle acties. Ik vind het moeilijk om uit te leggen wat ik zag. Het was niet echt hetzelfde als lag bij gamen door bv een te hoge ping, maar meer als een te lage fps (zeg maar rond 35/40). Zelf gok ik dat dat het verschil is tussen de 50hz en 100hz? Ik hoop dat jullie daar wat meer duidelijkheid over kunnen geven.

Helaas hadden ze de 8500 serie niet staan bij BCC. Deze lijkt me wel interessant. Deze zijn nog wel edge-lit zoals de 8000 serie (wat voor mij blijkbaar niet uitmaakt want ik zie dat verschil toch niet blijkbaar), maar zijn wel 120Hz. Kan iemand uitleggen waarom deze 120hz zijn en de 9000 weer 100hz?

Eigenlijk mijn belangrijkste vraag is; Zou de 8500 de problemen die ik ondervond bij de 8000 ook hebben of lost de 120hz dit op?

Laatste kleine vraag: In de specs zie ik geen verschil tussen de 8505 en de 8599. Weten jullie verschillen?
XE80 = IPS paneel met direct LED en frame dimming.

XE85 = VA paneel met Edge LED en local dimming.

XE90 = VA paneel met full aray local dimming (FALD).

VA paneel = hoog contrast / minder goede kijkhoek.
IPS paneel = laag contrast / goede kijkhoek.

Frame dimming is in feite een 1 zone local dimming waarbij het gehele beeld kan dimmen in donkere scènes. Dit is verre van ideaal.

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn
Thanks heren. Hier heb ik veel aan. Lijkt me duidelijk dat de meerprijs het waard is; gaat de 9000 worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vistajevski
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21:47
AmbroosV schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 15:30:
@LoeWn Blijf weg uit winkels als je fair wil vergelijken, de omstandigheden daar zijn een ramp.
...
Dat vind ik wat kort door de bocht. Ik ben het wel met je eens dat je niet alleen op de presentatie in de winkel af moet gaan, maar reviews alleen zijn ook niet zaligmakend. Uiteindelijk komt het er toch op neer wat je zelf prettiger vindt. De slechte kijkhoek van VA-panelen is voor mij bijvoorbeeld elke keer weer een afknapper, hoe goed de tv verder ook is, en die kijkhoek kun je prima uittesten in de winkel. Het slechtere contrast van IPS stoort mij in de praktijk een stuk minder en ik word blijer van een brede kijkhoek. En ook bij IPS panelen heb je nog kwaliteitsverschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paragon
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-09 16:38
Iemand hier de steam link app al gevonden in de play store? Deze zou als beta beschikbaar moeten zijn, maar ik kan hem niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:19
paragon schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 21:37:
Iemand hier de steam link app al gevonden in de play store? Deze zou als beta beschikbaar moeten zijn, maar ik kan hem niet vinden.
Is gewoon te vinden in de appstore: https://play.google.com/s...m.valvesoftware.steamlink

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paragon
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-09 16:38
Op m'n tel kan ik het idd vinden, maar niet op m'n TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Leoon. schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 15:45:
[...]

Hoe heb jij een monteur weten te fixen? Coolblue heeft mij tot twee keer toe doorverwezen (zij allemaal geregeld) naar Sony en die belden mij maar niet op. Nu vanwege de 30 dagen zegt Coolblue maar het is handiger dat we hem weer omruilen, dus dat gaat gebeuren.

Had op een gegeven moment zelf een link gekregen om Sony zelf aan te vragen, dat werkte echt totaal niet. Het veld waar je dingen invulde bleef wit, als je het vak blauwe maakte door te selecteren zag je ineens dat je wel wat typte, dingen uploaden werkte niet. Je kon gewoon niet doorklikken en hij bleef vragen om bijlages. Sony lijkt niet echt van de 'service' te zijn mijn god :+ Coolblue daarentegen niks fouts over te zeggen. Zijn echt heel coulant met alles, alsof het allemaal niks kost.

Gaat nu zeg maar over dit, we willen weten of dit 'normaal' is omdat we het zien en we toch wel een soort van egaal scherm verwachten ipv olievlekken (zoals het er uit ziet) op of onder het scherm:

https://puu.sh/Anf2Y/66921966b8.png
https://puu.sh/Anf4U/e67d227800.png
https://puu.sh/Anf3q/58d0355149.png

Nadeel van Coolblue is dan natuurlijk wel dat zij die kennis ook niet in huis hebben en alleen dozen schuiven. Afijn, morgen wordt hij weer opgehaald en dan volgende week dan maar 3x is scheepsrecht. Echt geen zin meer om hun nog vaker tot last te zijn.
@Verwijderd lijken die lijnen uit je topic op deze lijnen in die links bovenstaand?

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk0s
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 04:42
Ik weet niet of dit het goede topic is, maar op mijn Sony Bravia KDL-50W805C TV wil ik graag inloggen met mijn gegevens in de youtube app.
Zodra ik op de button inloggen klik hoor ik wel het geluid op de tv dat er gedrukt wordt alleen gebeurd er verder niks? Op geen enkele manier krijg ik het voor elkaar dat ik het scherm krijg wat na deze button zou moeten komen, het inlogscherm om mijn gegevens in te vullen.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Currry
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 20-09 18:28
Hoi allen, misschien een leken vraag. Maar ik krijg het antwoord niet snel gegoogled (of ik snap het gewoon niet).

Ik heb de 65XE9305 gekocht. En nu wil ik 4k content afspelen. De content is verkregen via online bronnen zullen we maar zeggen.

Mijn Intel NUC met 6de generatie i5 kan geen 4k aan helaas (of ik mis iets). Maar als ik nu een film via Plex in het thuis netwerk beschikbaar maak, kan de Sony deze dan afspelen?
Dus zorgt de Sony zelf voor het afspelen, en kan hij dit met 4k, of zorgt de bron hiervoor?

Ik heb het nog niet werkende gekregen omdat ik de utp kabel nog niet heb liggen. En via wifi (zowel pc als TV) krijg ik de melding "the server is not powerful enough."

Als de Sony dit niet zou kunnen, wat is dan een oplossing? Een Nvidia Shield?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mereco
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18:26
Ik speel mijn 4K materiaal via een Shield en dit gaat goed. Deze rechtstreeks op de tv (55XE9005) aangesloten.
In eerste instantie probeerde ik het vanaf mijn Nas via de Kodi App of enkele andere Apps, maar dan liep het 4K nooit lekker, zeker met een DTSHD of TrueHD geluidspoor. Vanaf een Harddisk via een USB poort ging wel goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Currry schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 21:02:
Hoi allen, misschien een leken vraag. Maar ik krijg het antwoord niet snel gegoogled (of ik snap het gewoon niet).

Ik heb de 65XE9305 gekocht. En nu wil ik 4k content afspelen. De content is verkregen via online bronnen zullen we maar zeggen.

Mijn Intel NUC met 6de generatie i5 kan geen 4k aan helaas (of ik mis iets). Maar als ik nu een film via Plex in het thuis netwerk beschikbaar maak, kan de Sony deze dan afspelen?
Dus zorgt de Sony zelf voor het afspelen, en kan hij dit met 4k, of zorgt de bron hiervoor?

Ik heb het nog niet werkende gekregen omdat ik de utp kabel nog niet heb liggen. En via wifi (zowel pc als TV) krijg ik de melding "the server is not powerful enough."

Ik speel m'n 4k content af met een externe HDD. Dus die zorgt er voor dat het afgespeeld wordt. In combinatie met plex weet ik 't niet. Het werkte niet bij mij met plex, ook niet lang ingedoken en gewoon makkelijker externe HDD gekocht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trenchdog
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-09 11:31
Leoon. schreef op zondag 20 mei 2018 @ 08:38:
[...]
Dus de sint zorgt er voor dat het afgespeeld wordt.
offtopic:
<+:)

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kw_nl
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21-09 14:03
Currry schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 21:02:

Hier met een externe USB disk (iets van 70 euro) icm Kodi. Werkt als een trein.

XBOX One: KW NL, PSN: kw_nl Strava: https://www.strava.com/athletes/53303907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick3112
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 21-09 11:18
Meer mensen problemen met Netflix toevallig? Ik heb sinds gisteren dat ik de melding " Netflix has stopped working" krijg via de app op de tv.

Als ik het via de xbox probeer werkt het wel gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpstaman
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 01-03 17:01
Ik moest gisteren opeens mijn wachtwoord veranderen van Netflix, misschien dat dat bij jou ook van toepassing is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick3112
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 21-09 11:18
Nee, dat is het niet. ik kom er ook gewoon in maar zodra ik iets afspeel dat gooit hij hem eruit na een seconde of 15 met die melding.

Via de xbox werkt het gewoon dus het probleem lijkt me in de app van de tv te zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• a6amt
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-09 13:55

a6amt

Nostalgie

Er is weer een firmware update beschikbaar voor de 2016/17 line-up.
Firmware-update naar v6.5603:

Benefits and improvements from the latest update
• Introduces the ability to add new apps to “My Apps” on the TV menu bar
• Improves the user experience when registering favorite channels using the TV menu bar
• Improves the software update confirmation screen
• Reduces the time it takes for audio output to be heard from the Sound Bar when switching the TV on from standby
• Resolves an issue where the brightness decreases every time HDR content is played
• Resolves an issue where SDR content flashes/flickers while the TV's HDR setting is set to "Auto"
• Resolves an issue where lip sync error occurs when the Sound Bar is connected to TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Dank je, dat is een flink bestand. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:19
Sanction schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 22:37:
Dank je, dat is een flink bestand. :)
1.82 GB.. wtf

Nog niet automatisch zo te zien. Misschien morgen via USB erop zetten.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Niet online
Eerder gedaan, merk niet echt een verschil, behalve dat de menu's (onder Home) langzamer lijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 21:50
Ondersteunt het inmiddels Dolby Vision op de juiste wijze bij Netflix op de Sony`s?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Niet online
Dat deed het al sinds de vorige update.

Iemand wel eens met de (verborgen) Pro settings gespeeld? Ik durf het niet zo goed. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• road rebel
  • Laatst online: 24-08 09:32
En ondertussen is de geruchtenmolen aan de gang...

Sony OLED AF9 en Z9F op IFA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• road rebel
  • Laatst online: 24-08 09:32
dubbelpost. Link naar correcte 2018 topic >HIER<.

[ Voor 177% gewijzigd door road rebel op 25-05-2018 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Sanction schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 20:05:
Dat deed het al sinds de vorige update.

Iemand wel eens met de (verborgen) Pro settings gespeeld? Ik durf het niet zo goed. :P
Wat kan je daar mee doen dan? Wist niet van het bestaan af :)
Twixie schreef op zondag 15 april 2018 @ 18:49:
[...]

BTW, hier is de mijne, welliswaar een beetje minder fancy : https://drive.google.com/...Z9ui5Jt0/view?usp=sharing

Ben nog niet klaar ermee, maar zal dat ook nooit zijn, denk ik. Soms verander ik ook nog eens van gedacht :).
Ik zag dat je hem meer fancy hebt gemaakt en aangepast hebt intussen. Ik zie dat je X-tended dynamic range op high hebt staan bij HDR ps4, maar dit is toch juist alleen handig bij SDR omdat die het dan soort van HDR maakt? Ik heb het bijv bij tv op low staan en vind dat mooi. Zal binnenkort mijn settings eens posten.

[ Voor 53% gewijzigd door Oekol op 26-05-2018 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Niet online
Leoon. schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 15:55:
[...]

Wat kan je daar mee doen dan? Wist niet van het bestaan af :)

[...]
Weet ik eigenlijk niet, zoals gezegd vind ik het een beetje eng, want je kunt e.e.a. verkloten. Zo kom je erin:

Point the remote control at your TV’s sensor and then press the following buttons one at a time in sequence: “Display,” “5” and the “+” volume up button

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Sanction schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 17:50:
[...]

Weet ik eigenlijk niet, zoals gezegd vind ik het een beetje eng, want je kunt e.e.a. verkloten. Zo kom je erin:

Point the remote control at your TV’s sensor and then press the following buttons one at a time in sequence: “Display,” “5” and the “+” volume up button
Oh dat is waar je kunt zien hoeveel uren je scherm aan is geweest, hoe vaak aan en uit en hoe veel uur je paneel heeft gedraaid o.a. Daar heb ik al wel ingezeten om te checken of het een nieuwe tv was. En dat was die. De tellers waren 0,2,0 dus 2 keer aan geweest, en die beide keren kwamen door mijzelf. Verder staat er nog meer info maar was ik niet geïnteresseerd naar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Niet online
Zo te zien kun je heel wat meer; heb een filmpje gevonden:

YouTube: Sony's SECRET PRO Settings EXPLAINED!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
Mocht je nog twijfelen aan HDR op een 9305 zet Jurassic World 4K maar eens op. Het is maar HDR10, maar qua luminantie (licht) ziet het er erg top uit.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-09 10:08
Leoon. schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 15:55:
[...]
Ik zie dat je X-tended dynamic range op high hebt staan bij HDR ps4, maar dit is toch juist alleen handig bij SDR omdat die het dan soort van HDR maakt? Ik heb het bijv bij tv op low staan en vind dat mooi. Zal binnenkort mijn settings eens posten.
Ik heb eigenlijk bij alle reviews/artikels gezien dat ze het voor HDR juist op High zetten. Heb nog niet met Low getest, maar dan lijkt het me eerder dat je HDR teruggeschroefd wordt. Bij SDR heb ik wel wat getest en ik vond de kleuren bij High allesbehalve realistisch. Wat ze daar doen is dus eigenlijk de color space van je bron uitrekken naar de color space van HDR maar dan heb je welliswaar een groter dynamisch bereik en grotere gammut, maar het is ook per definitie niet waarmee het bronmateriaal mee geregistreerd is. Het is een beetje zoals die 3D optie bij 2D materiaal. Ik verkies gewoon een zo getrouw mogelijk beeld voor elk bronmateriaal en bij SDR moet die XDR setting dan echt wel Off.

Heb nu wel al een tijd niet meer getest en zo en voornamelijk aan het genieten van de TV, zelfs al heb ik niet zo heel veel tijd. Marco Polo op Netflix heeft bvb enkele zeer mooie scenes, die volgens mij volledig te danken zijn aan HDR. Het gaat daarbij bvb over scenes bij valavond waarbij je ook nog de zon in beeld hebt maar door valavond ook stukken al behoorlijk donker zijn.

Van alle problemen/nadelen die ik in het begin had, is er eigenlijk nog maar 1 overgebleven en dat is de blooming. Die is wel veel vaker zichtbaar dan wat reviews je doen geloven maar echt storend is het niet. Moet wel zeggen dat ik nog altijd in een zeer duistere ruimte kijk en nog altijd geen bias lighting heb die ik van plan was/ben om nog toe te voegen. Ik ben nog altijd stomverbaasd hoe die vreselijke clouding die ik in het begin had, eigenlijk compleet verdwenen is, terwijl je wel nog altijd ziet dat de TV bij die overgangsschermen ineens naar full brightness gaat. Ook de vertikale kreukels alsook het vervormde spiegelbeeld als de TV uitstaat (beide zijn ongetwijfeld gerelateerd) zijn zo goed als verdwenen, wat er op lijkt te wijzen dat die TV echt 'leeft' en er dus ook op fysiek vlak zaken na een tijd verbetert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23:58
Blooming heb ik inderdaad ook, maar lijkt mij dat je daar niet aan kan ontkomen met LCD. Mij valt het eigenlijk alleen op met de aftiteling van series en films. Zwarte achtergrond met witte letters natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
vinom schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 20:04:
Blooming heb ik inderdaad ook, maar lijkt mij dat je daar niet aan kan ontkomen met LCD. Mij valt het eigenlijk alleen op met de aftiteling van series en films. Zwarte achtergrond met witte letters natuurlijk.
Klopt, daar valt het het meest op, maar ik zie het bvb ook heel duidelijk bij de titelschermen van Frozen Free Fall op de PS4 (don't ask, de kinderen willen dat ik wat personages unlock :D ) waarbij het scherm niet zwart is maar grijs, en je het dus ook daar duidelijk ziet.
Is inderdaad wel inherent aan LCD met Local Dimming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Twixie schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 19:49:
[...]

Ik heb eigenlijk bij alle reviews/artikels gezien dat ze het voor HDR juist op High zetten. Heb nog niet met Low getest, maar dan lijkt het me eerder dat je HDR teruggeschroefd wordt. Bij SDR heb ik wel wat getest en ik vond de kleuren bij High allesbehalve realistisch. Wat ze daar doen is dus eigenlijk de color space van je bron uitrekken naar de color space van HDR maar dan heb je welliswaar een groter dynamisch bereik en grotere gammut, maar het is ook per definitie niet waarmee het bronmateriaal mee geregistreerd is. Het is een beetje zoals die 3D optie bij 2D materiaal. Ik verkies gewoon een zo getrouw mogelijk beeld voor elk bronmateriaal en bij SDR moet die XDR setting dan echt wel Off.

Heb nu wel al een tijd niet meer getest en zo en voornamelijk aan het genieten van de TV, zelfs al heb ik niet zo heel veel tijd. Marco Polo op Netflix heeft bvb enkele zeer mooie scenes, die volgens mij volledig te danken zijn aan HDR. Het gaat daarbij bvb over scenes bij valavond waarbij je ook nog de zon in beeld hebt maar door valavond ook stukken al behoorlijk donker zijn.

Van alle problemen/nadelen die ik in het begin had, is er eigenlijk nog maar 1 overgebleven en dat is de blooming. Die is wel veel vaker zichtbaar dan wat reviews je doen geloven maar echt storend is het niet. Moet wel zeggen dat ik nog altijd in een zeer duistere ruimte kijk en nog altijd geen bias lighting heb die ik van plan was/ben om nog toe te voegen. Ik ben nog altijd stomverbaasd hoe die vreselijke clouding die ik in het begin had, eigenlijk compleet verdwenen is, terwijl je wel nog altijd ziet dat de TV bij die overgangsschermen ineens naar full brightness gaat. Ook de vertikale kreukels alsook het vervormde spiegelbeeld als de TV uitstaat (beide zijn ongetwijfeld gerelateerd) zijn zo goed als verdwenen, wat er op lijkt te wijzen dat die TV echt 'leeft' en er dus ook op fysiek vlak zaken na een tijd verbetert.
Als je die optie selecteert dan staat er ook voor witste wit en zwarte zwart oid. Nu heb ik hem van laag naar uit gezet bij tv omdat bij voetbaltenues van bijv real gisteren wel heel erg té werd. Maar dan denk ik, HDR heeft dit dan toch helemaal niet nodig? Heb het dan ook overal uit staan. Moet zeggen dat ik bij HDR sowieso nog niks ingesteld heb, ook niet bij PS4. Alleen bij Netflix en tv wat ingesteld tot nu toe.

Zal er eens mee gaan spelen of dat echt iets toevoegt bij HDR.

Heb over het algemeen deze settings overgenomen: https://www.homecinemamag.../review-sony-kd-55xe9305/

Helderheid op 30, gamma -2, lokaal dimmen hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
Leoon. schreef op zondag 27 mei 2018 @ 12:24:
[...]

Als je die optie selecteert dan staat er ook voor witste wit en zwarte zwart oid. Nu heb ik hem van laag naar uit gezet bij tv omdat bij voetbaltenues van bijv real gisteren wel heel erg té werd. Maar dan denk ik, HDR heeft dit dan toch helemaal niet nodig? Heb het dan ook overal uit staan. Moet zeggen dat ik bij HDR sowieso nog niks ingesteld heb, ook niet bij PS4. Alleen bij Netflix en tv wat ingesteld tot nu toe.

Zal er eens mee gaan spelen of dat echt iets toevoegt bij HDR.

Heb over het algemeen deze settings overgenomen: https://www.homecinemamag.../review-sony-kd-55xe9305/

Helderheid op 30, gamma -2, lokaal dimmen hoog.
Ik en een andere tweaker hebben hier eerder settings gepost. Bij die site zetten ze de lichtsensor aan, zou ik uit laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KlaasjeNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17:58
Sinds gisteren een Sony KD-65XE8599 in huis. Hoewel Android TV soms wat traag is (hiermee was ik op voorhand bekend), ben ik dik tevreden. Tot ik vandaag een stuck pixel van dichtbij vond.

Nu twijfel ik of ik hier wat mee moet. Hij is alleen binnen een afstand van een meter met moeite te zien, zit in de rechter bovenhoek en lijkt vast te zitten op groen. Dan is hij namelijk helemaal niet zichtbaar.

Omdat hij van een normale kijkafstand niet zichtbaar is, zie ik niet direct het nut van een omruiling. Er is met zoveel pixels immers een kans dat een vervangend scherm ook een dode pixel of zelfs meerdere heeft.

Ik ben daarom even benieuwd hoe groot de kans op dode pixels is. Is de kans bijvoorbeeld heel groot, maar maakt niet iedereen er melding van omdat niet iedereen met de neus op het scherm ernaar zoekt?

En is 1 slapende/dode/vaste pixel een voorbode voor meer pixelproblemen in de toekomst of is de kans daarop net zo groot als bij een scherm zonder pixelproblemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23:58
Ik heb er zelf ook een ontdekt twee weken terug. Ik moet er met mijn neus opzitten wil ik het zien, dus ik laat het er bij zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

loekf2 schreef op zondag 27 mei 2018 @ 13:46:
[...]

Ik en een andere tweaker hebben hier eerder settings gepost. Bij die site zetten ze de lichtsensor aan, zou ik uit laten.
Correct die heb ik ook uit staan. Zal morgen anders even hier delen hoe ik de settings heb staan. Heb dit wel als basis genomen oa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Niet online
Is er al wat bekend over de opvolger van de huidige A1? Voorzover ik begrepen heb blijft de A1 het vlaggenschip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Sanction schreef op zondag 27 mei 2018 @ 21:27:
Is er al wat bekend over de opvolger van de huidige A1? Voorzover ik begrepen heb blijft de A1 het vlaggenschip.
LG heeft geen echt nieuwe panelen voor zover ik weet. De LG OLEDs van 2017 en 2018 hebben andere beeldverwerkingshardware en software, maar de panelen zelf zijn gelijk. Aangezien Sony zelf voor de beeldverwerkingshardware en software zorgt (en dat in 2017 beter deed dan LG, in 2018 nét niet meer) is de kans klein dat er echt een significant nieuwe TV komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton
AmbroosV schreef op zondag 27 mei 2018 @ 22:17:
[...]

LG heeft geen echt nieuwe panelen voor zover ik weet. De LG OLEDs van 2017 en 2018 hebben andere beeldverwerkingshardware en software, maar de panelen zelf zijn gelijk. Aangezien Sony zelf voor de beeldverwerkingshardware en software zorgt (en dat in 2017 beter deed dan LG, in 2018 nét niet meer) is de kans klein dat er echt een significant nieuwe TV komt.
De 2018 panelen van LG zijn wel degelijk anders dan de 2017 panelen. In de praktijk levert het echter niet heel veel verschil op, dus mogelijk zijn ze alleen efficiënter te produceren. In ieder geval is de maximale helderheid voor een full frame continu weergave omhoog gegaan naar 200 nits en dat zou prima te danken kunnen zijn aan de nieuwe pixelstructuur. Misschien dat er nog andere dingen aan het licht gaan komen, maar dat is voor nu nog niet duidelijk. Waarschijnlijk wordt er tijdens de IFA dit jaar een AF9 geïntroduceerd.

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
Leoon. schreef op zondag 27 mei 2018 @ 21:10:
[...]

Correct die heb ik ook uit staan. Zal morgen anders even hier delen hoe ik de settings heb staan. Heb dit wel als basis genomen oa
Mijn settings zijn deze:

https://docs.google.com/s...5tsJ1BJU/edit?usp=sharing

en dit zijn de settings van die andere tweaker:

https://docs.google.com/s...nb6hcHes/edit?usp=sharing

Ik heb local dimming op high staan, gevolg is wel dat in niet HDR mode, de ondertitels er af en toe van af spatten qua helderheid en dat in HDR mode bij bv. recht in de zon kijken het lekker fel is. Brightness staat op 30 in SDR mode.

Probleem met de light sensor is dat het contrast nogal "wacky" is.

Ik had altijd bedenkingen met HDR, maar als je met deze TV bv. God of War of Horizon Zero Dawn speelt (allebei HDR10 en PS4) dan is het fantastisch qua beeld kwaliteit. Jurassic World uit "vage bron" (remux, originele HEVC stream, met HDR10) overtuigd ook wel. Qua Dolby Vision, moet je het vooral bij Netflix zoeken (de serie Lost in Space).

Ik vind het jammer dat geen van 2018 LCD modellen DV meer heeft, voor zover ik het kan zien op de Sony web site. De OLED modellen wel. Wat dat betreft is de "9305" een unieke TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
loekf2 schreef op maandag 28 mei 2018 @ 08:45:
[...]

Ik vind het jammer dat geen van 2018 LCD modellen DV meer heeft, voor zover ik het kan zien op de Sony web site. De OLED modellen wel. Wat dat betreft is de "9305" een unieke TV.
De XF90 doet ook Dolby Vision, heeft vorige week de update daarvoor gehad samen met de AF8. Logisch, want het zijn quasi dezelfde TV's als de XE93 / A1. Ze draaien ook dezelfde softwareversies (6.5603 nu).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Ik twijfel tussen een 9005 en 9305. Ik heb de modellen vergeleken via internet. Mijn vraag is hoe groot het verschil met helderheid tussen deze 2?

Er staan gegevens met hdr peak brightness enz. Met candela. Maar ik heb geen verstand van zulke getallen. Mijn tv staat vol in de zon overdag. Is de meerprijs waard van 200 euro vergeleken met een 9005?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

lennox-06 schreef op maandag 28 mei 2018 @ 11:48:
Ik twijfel tussen een 9005 en 9305. Ik heb de modellen vergeleken via internet. Mijn vraag is hoe groot het verschil met helderheid tussen deze 2?

Er staan gegevens met hdr peak brightness enz. Met candela. Maar ik heb geen verstand van zulke getallen. Mijn tv staat vol in de zon overdag. Is de meerprijs waard van 200 euro vergeleken met een 9005?
Met ervaring met de 9305 is dat je verduisterende gordijen MOET hebben. Wij hebben ze echt binnen een week aangeschaft, waren er al gelijk klaar mee. Anders kan je wel alles zien op het scherm, dat is het niet, alleen het spiegelt. Ik hoef m'n eigen kop niet te zien, als ik tv kijk. Wil het raam ook niet zien. Ik wil het scherm zo goed mogelijk zien. Dus overdag zitten we hier met gordijnen dicht, bij de ramen die direct tegenover de tv zitten. De andere ramen zijn gordijnen wel open. Anders is het gewoon echt niet lekker kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Leoon. schreef op maandag 28 mei 2018 @ 11:59:
[...]

Met ervaring met de 9305 is dat je verduisterende gordijen MOET hebben. Wij hebben ze echt binnen een week aangeschaft, waren er al gelijk klaar mee. Anders kan je wel alles zien op het scherm, dat is het niet, alleen het spiegelt. Ik hoef m'n eigen kop niet te zien, als ik tv kijk. Wil het raam ook niet zien. Ik wil het scherm zo goed mogelijk zien. Dus overdag zitten we hier met gordijnen dicht, bij de ramen die direct tegenover de tv zitten. De andere ramen zijn gordijnen wel open. Anders is het gewoon echt niet lekker kijken.
Is het dan bij een oled niet erger? Zo te zien red je het niet op de sony met de helderheid overdag? is de helderheid eigenlijk aanzienlijk hoger vergeleken met een 9005 ?

wie speelt er 4k hdr bestanden af van 60gb+ op de 9005 of 9305 ? gaat dit goed zonder haperingen ?

maakt het veel uit dat de 9005 FALD heeft tegenover de 9305 ?

[ Voor 12% gewijzigd door Farabi op 28-05-2018 12:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

lennox-06 schreef op maandag 28 mei 2018 @ 12:03:
[...]

Is het dan bij een oled niet erger? Zo te zien red je het niet op de sony met de helderheid overdag? is de helderheid eigenlijk aanzienlijk hoger vergeleken met een 9005 ?

wie speelt er 4k hdr bestanden af van 60gb+ op de 9005 of 9305 ? gaat dit goed zonder haperingen ?

maakt het veel uit dat de 9005 FALD heeft tegenover de 9305 ?
Met oled is het sowieso erger omdat die minder helder kunnen dan een LCD. Maar ik heb de helderheid op 30 staan, dus die kan een pak hoger, maar denk dat je de reflectie wel blijft zien. Vandaar even de gordijnen dicht dan.

4k bestanden gaan smoothless, als je een zoekopdracht in dit topic doet zul je meerdere berichten vinden (o.a. van mij) die 4k bestanden afspelen smoothless op de tv.

Zelf doe ik het via een externe hdd, gaat echt zonder moeite.

(even ter verduidelijking: met gordijnen open zie je gewoon alles nog op je scherm met daglicht direct aan de andere kant, ik wil gewoon een helemaal egaal scherm en niet een kleine reflectie zien en daarom doe ik het gordijn dicht. )

[ Voor 11% gewijzigd door Oekol op 28-05-2018 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Leoon. schreef op maandag 28 mei 2018 @ 12:47:
[...]

Met oled is het sowieso erger omdat die minder helder kunnen dan een LCD. Maar ik heb de helderheid op 30 staan, dus die kan een pak hoger, maar denk dat je de reflectie wel blijft zien. Vandaar even de gordijnen dicht dan.

4k bestanden gaan smoothless, als je een zoekopdracht in dit topic doet zul je meerdere berichten vinden (o.a. van mij) die 4k bestanden afspelen smoothless op de tv.

Zelf doe ik het via een externe hdd, gaat echt zonder moeite.

(even ter verduidelijking: met gordijnen open zie je gewoon alles nog op je scherm met daglicht direct aan de andere kant, ik wil gewoon een helemaal egaal scherm en niet een kleine reflectie zien en daarom doe ik het gordijn dicht. )
hmm, bedankt voor de info. ik kan een 9005 krijgen voor €975. ik betwijfel zeer of de meerprijs wel rechtvaardigt kan worden tegen over die 9305 wat €1200 kost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

lennox-06 schreef op maandag 28 mei 2018 @ 13:13:
[...]

hmm, bedankt voor de info. ik kan een 9005 krijgen voor €975. ik betwijfel zeer of de meerprijs wel rechtvaardigt kan worden tegen die 9305 die €1200 kost.
Je hebt het nu over de XE versie? Ik zat ook te twijfelen tussen de 9005 en 9305, Dolby Vision gaf de doorslag om voor de 9305 te gaan. Voelt toch meer als toekomstbestendig aan, met ook een nieuwere processor dan de 9005, de XF9005 heeft dezelfde processor als de 9305 en daarom ook Dolby Vision.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Leoon. schreef op maandag 28 mei 2018 @ 13:14:
[...]

Je hebt het nu over de XE versie? Ik zat ook te twijfelen tussen de 9005 en 9305, Dolby Vision gaf de doorslag om voor de 9305 te gaan. Voelt toch meer als toekomstbestendig aan, met ook een nieuwere processor dan de 9005, de XF9005 heeft dezelfde processor als de 9305 en daarom ook Dolby Vision.
klopt, aan de andere kant is het fijner om een snellere processor te hebben ivm grote 4K bestanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

lennox-06 schreef op maandag 28 mei 2018 @ 13:15:
[...]

klopt, aan de andere kant is het fijner om een snellere processor te hebben ivm grote 4K bestanden.
De 9005 zal er ook geen moeite mee hebben hoor, alleen komt de Dolby Vision update nooit naar de XE9005. Je zult dus altijd HDR 4K content met HDR10 kijken. Of je dit erg moet vinden kun je even checken op youtube met wat comparison filmpjes zoals: YouTube: Dolby Vision vs HDR10 4K Blu-ray HDR ComparisonYouTube: Dolby Vision vs HDR10 | Which is Better? | Which One Do You Need?

[ Voor 10% gewijzigd door Oekol op 28-05-2018 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Leoon. schreef op maandag 28 mei 2018 @ 13:21:
[...]

De 9005 zal er ook geen moeite mee hebben hoor, alleen komt de Dolby Vision update nooit naar de XE9005. Je zult dus altijd HDR 4K content met HDR10 kijken. Of je dit erg moet vinden kun je even checken op youtube met wat comparison filmpjes zoals: YouTube: Dolby Vision vs HDR10 4K Blu-ray HDR ComparisonYouTube: Dolby Vision vs HDR10 | Which is Better? | Which One Do You Need?
voor dolby vision wil ik het verschil niet inleggen qua geld, maar wel voor de helderheid. in de tabelletjes lijken de getallen wel op elkaar met candela's, maar ik heb dus geen idee hoe het in het echt eruit ziet. ik vraag me af of het een grote verschil is ? zoals ik zal zei, de zon schijnt overdag vol in de tv..

[ Voor 3% gewijzigd door Farabi op 28-05-2018 13:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

lennox-06 schreef op maandag 28 mei 2018 @ 13:25:
[...]

voor dolby vision wil ik het verschil niet inleggen qua geld, maar wel voor de helderheid. in de tabelletjes lijken de getallen wel op elkaar met candela's, maar ik heb dus geen idee hoe het in het echt eruit ziet. ik vraag me af of het een grote verschil is ? zoals ik zal zei, de zon schijnt overdag vol in de tv..
Volgens rtings.com heeft de 9305 een hogere peak brightness:

Afbeeldingslocatie: https://puu.sh/Ausp8/71c13715ec.png

https://www.rtings.com/tv...#usage*4854!threshold*0.1

edit: dus in mijn ogen is de 200 euro meerprijs het wel waard voor o.a. hogere brightness én Dolby Vision

[ Voor 7% gewijzigd door Oekol op 28-05-2018 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
[...]
Ik heb local dimming op high staan, gevolg is wel dat in niet HDR mode, de ondertitels er af en toe van af spatten qua helderheid en dat in HDR mode bij bv. recht in de zon kijken het lekker fel is. Brightness staat op 30 in SDR mode.
Volgens mij gaat met Local Dimming low of off je ondertitels even fel zijn. De naam zegt het zelf: dimming, dus het is een setting die bepaalt in welke mate er local dimming gebruikt wordt. Bij Off gaat de hele backlight dus even fel branden als wat je ingesteld hebt in Brightness. Dus de Local Dimming instelling heeft volgens mij juist het minst invloed op de felle stukken in je beeld, want die zones worden sowieso niet gedimd. Ik vermoed dat hoe lager je Local Dimming zet, hoe minder last je van blooming zult hebben, maar ook hoe meer backlight bleed/clouding omdat het dan de LCD is die het licht moet tegenhouden.
Die oogverblindende ondertitels zijn eigenlijk een probleem van de bron (of de app). Ik heb enkel ervaring met Netflix, en daar heb ik het opgelost door de ondertitels in te stellen als semi-transparant (kan via je account instellingen op de website). Voor HDR is het dan ideaal, voor SDR is het dan wel een beetje aan de donkere kant.
[...]
Probleem met de light sensor is dat het contrast nogal "wacky" is.
Wat bedoel je juist met 'wacky' ? Enige dat die setting volgens mij doet, is de brightness terugschroeven als de sensor weinig licht detecteert. Dat reduceert natuurlijk ook het contrast, maar het blijft volgens mij wel mooi consistent. Het is niet dat er dynamisch iets gebeurt tijdens een film of zo (tenzij iemand voor de sensor loopt :p).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
de 9305 is sony's top LED uit 2017 toch ? betere model in led heb je niet uit 2017?
@lennox-06 Dit ga je toch niet serieus vragen hier? In de topic start kijken of sowieso even een korte zoekopdracht doen, zou sneller zijn geweest dan deze overbodige vraag hier post.

[ Voor 54% gewijzigd door S1NN3D op 29-05-2018 07:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AmbroosV
lennox-06 schreef op maandag 28 mei 2018 @ 14:16:
de 9305 is sony's top LED uit 2017 toch ? betere model in led heb je niet uit 2017?
Klopt.

De high-end LCD TV's, geranked op kwaliteit (en toevallig ook peak brightness): XE90 < XF90 < XE93 < ZD9.
Voor OLED: AF8 <= A1.

De enige reden om omlaag te gaan in deze trappen is prijs / design / availability (de XE93 is aan het verdwijnen). De XE90 heeft geen Dolby Vision, verder zijn alle bovenvermelde toestellen qua software en beeldverwerkingshardware identiek. (De beeldverwerking voor Dolby Vision zit op aparte hardware, het is niet zo dat TV's met Dolby Vision aan boord sneller zijn in gebruik of hogere bitrates kunnen decoden.)

(D = 2016, E = 2017, F = 2018.)

[ Voor 23% gewijzigd door AmbroosV op 28-05-2018 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:07

ETzPliskin

PS3 ID: Kretus

AmbroosV schreef op maandag 28 mei 2018 @ 15:29:
[...]

Klopt.

De high-end LCD TV's, geranked op kwaliteit (en toevallig ook peak brightness): XE90 < XF90 < XE93 < ZD9.
Voor OLED: AF8 <= A1.

De enige reden om omlaag te gaan in deze trappen is prijs / design / availability (de XE93 is aan het verdwijnen). De XE90 heeft geen Dolby Vision, verder zijn alle bovenvermelde toestellen qua software en beeldverwerkingshardware identiek. (De beeldverwerking voor Dolby Vision zit op aparte hardware, het is niet zo dat TV's met Dolby Vision aan boord sneller zijn in gebruik of hogere bitrates kunnen decoden.)

(D = 2016, E = 2017, F = 2018.)
De XE90 heeft de X1 processor, terwijl de XE93 de X1 Extreme aan boord heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AmbroosV
ETzPliskin schreef op maandag 28 mei 2018 @ 16:42:
[...]

De XE90 heeft de X1 processor, terwijl de XE93 de X1 Extreme aan boord heeft.
Dat gaat over de beeldverwerking, en het verschil is niet heel groot.

De X1 Extreme heeft alles wat de X1 heeft plus:
  • Dolby Vision support
  • Precision Colour Mapping (in theorie betere kleurverwerking, waarschijnlijk gekoppeld aan Live Colour)
  • Dual Database Processing (in theorie betere upscaling en ruisreductie, waarschijnlijk gekoppeld aan X-Reality / Reality Creation)
Ik vermoed nog steeds dat het enkel gaat om een verschil in marketing, en dat er in de praktijk geen verschil is in hardware. Reviews bevestigen dit ook, de metingen van Rtings tonen geen significant verschil in kleurbehandeling of upscaling tussen de XE93 en XE90.

De CPU/SoC die de UI en video decoding draait voor apps bvb (maar niets te maken heeft met beeldverwerking) is op alle Sony Android TV's vanaf midden 2016 gewoon een crappy MediaTek MT5891. Eerdere Android TV's hebben een nog tragere MediaTek MT5890.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19-09 23:04
Beste heren, is het mogelijk hier om aankooptips te vragen? Of moet ik daar een geheel eigen topic voor maken?
Ik zit nu te kijken naar de 2017 modellen van Sony, aangezien de 2018 net is verschenen en de "oude" modellen hierdoor lekker afgeprijsd zijn.
Ik vroeg mij af of de upgrade van een xe8505 naar een xe9005 het waard is voor €200?
De 55" versie van de 8505 is namelijk maar €799 op het moment terwijl de 9005 nog €998 kost.
Qua verschillen zie ik alleen dat de local dimming minder is op het 1e model?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 03:25
Mijn EX9305 doet helemaal niks meer. Dit is al de tweede Sony-televisie in twee jaar tijd die defect is. Gelukkig heb ik de oude hier nog staan. Is de kwaliteit gewoon matig of heb ik gewoon pech?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oknot
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22-09-2020
NotSoSteady schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 16:18:
Mijn EX9305 doet helemaal niks meer. Dit is al de tweede Sony-televisie in twee jaar tijd die defect is. Gelukkig ik heb de oude hier nog staan is de kwaliteit gewoon matig of heb ik gewoon pech?
Ik hou het op matige pech.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
  • Laatst online: 23-08 12:35
Ik zie nu net dat mijn 9305 een update heeft. Ik had de TV een tijdje terug al geupdate met firmware van internet af voor de DV update want de auto update van de TV vond niks. Benieuwd wat er nu anders is zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heintje
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17-08 15:18
Santee schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 13:44:
Beste heren, is het mogelijk hier om aankooptips te vragen? Of moet ik daar een geheel eigen topic voor maken?
Ik zit nu te kijken naar de 2017 modellen van Sony, aangezien de 2018 net is verschenen en de "oude" modellen hierdoor lekker afgeprijsd zijn.
Ik vroeg mij af of de upgrade van een xe8505 naar een xe9005 het waard is voor €200?
De 55" versie van de 8505 is namelijk maar €799 op het moment terwijl de 9005 nog €998 kost.
Ik denk dat je er online veel over kunt vinden.
De 9005 heeft de combinatie Direct Led + FALD + hogere brightness. Dus betere zwartwaarden (hoewel de 8505 dat ook heel goed doet) en vooral betere HDR. Een game als The Last of Us Remastered is fantastisch op de 9005. Of het verschil met de 8505 het geld waard is zul je zelf moeten beslissen.

ECOTEC plus VHR25/32cs, Arotherm VWL 55/5 AS, Arotherm VWL 57/5 IS, Buffervat 45 ltr., VR70, Sensocomfort VRC720, Vloerverwarming 11 groepen 100m2, vrijstaand, houtskelet, hr++

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Major_ton
Santee schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 13:44:
Ik zou 100% happy hardcore voor de XE9005 gaan. Sorry voor het gebrek aan onderbouwing, maar met een beetje research online kom je er al snel achter waarom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
Major_ton schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 09:19:
[...]

Ik zou 100% happy hardcore voor de XE9005 gaan. Sorry voor het gebrek aan onderbouwing, maar met een beetje research online kom je er al snel achter waarom.
Ik zie iedereen inderdaad gek gaan op de XE9005, echter is prijsverschil atm €200. Er zit natuurlijk altijd een voordeel aan een nóg duurdere TV, maar voor mij hoeft het ook niet té gek zeg maar.
Ik zal nog wat reviews doorspitten iig! Thanks voor de comments _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
ik wil eigenlijk heel graag een 9305, maar ik vind het teveel geld met hdmi 2.1 aan de deur. nu kan je natuurlijk zeggen dat je zo kunt blijven wachten, maar dit is gewoon een huge upgrade die echte verandering gaat brengen op het gebied van tv. ik wil nog een jaartje op mijn tanden bijten.

[ Voor 20% gewijzigd door Farabi op 01-06-2018 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

De mensen met een xe9305 en een ps4. Is het bij jullie ook dat wanneer iemand bijv online komt dat dit niet scherp is? Beetje kartelig, terwijl de rest wel mooi scherp is. Ben al allemaal dingen gaan nalopen, instellingen op ps4 staat gewoon allemaal op auto. Heb 't zelfs gefixeerd geprobeerd op 2160p RGB, toen schakelde toen ik ging kijken fifa terug op YUV, dus maar weer op auto gezet. Heb eigenlijk geen idee waar ik het zoeken moet. Wellicht 'hoort' het wel zo? Heb de instellingen op de ps4 zoals @Twixie ze heeft en aangesloten op HDMI poort 3, de extra instelling in het Sony menu voor verbeterde indeling HDMI ook aan staan. Heb er helaas (nog) geen foto van, maar dacht stel m'n vraag toch even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
Leoon. schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 17:53:
De mensen met een xe9305 en een ps4. Is het bij jullie ook dat wanneer iemand bijv online komt dat dit niet scherp is? Beetje kartelig, terwijl de rest wel mooi scherp is.
Heb wel beide, dus kan wel eens checken, maar dan moet je wel wat beter uitleggen wat je juist merkt ?
Wat bedoel je met 'wanneer iemand online komt' ? En is het het hele scherm dat onscherp wordt, of heb je het specifiek over de notificatie in de linkerbovenhoek die niet helemaal scherp is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Twixie schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 18:51:
[...]

Heb wel beide, dus kan wel eens checken, maar dan moet je wel wat beter uitleggen wat je juist merkt ?
Wat bedoel je met 'wanneer iemand online komt' ? En is het het hele scherm dat onscherp wordt, of heb je het specifiek over de notificatie in de linkerbovenhoek die niet helemaal scherp is ?
Specifiek de notificatie in de linkerbovenhoek, de rest is scherp. Maar het geldt voor elke notificatie die links boven komt volgens mij, maar ik weet iig zeker dan mens e die online komen daar komt te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
Leoon. schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 19:27:
[...]
Specifiek de notificatie in de linkerbovenhoek, de rest is scherp. Maar het geldt voor elke notificatie die links boven komt volgens mij, maar ik weet iig zeker dan mens e die online komen daar komt te staan.
Is me zelf nog niet opgevallen maar misschien wel een theoretische mogelijke verklaring. Games kunnen op verschillende manieren gerenderd worden (1080p, 4K... SDR, HDR,...) terwijl dan ineens content van een andere bron (nl. het OS) daar bovenop getoond moet worden. Dat gaat echter naar de TV als 1 beeldsignaal dus moeten die pop-ups wellicht mogelijk gescaled worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oknot
Major_ton schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 09:19:
[...]

+1. Alleen al in deze thread meer dan genoeg info te vinden. Wat mij daar trouwens ook opvalt, is dat ik een hele hoop gebitch over de 9305 lees met van alles en nog wat wat niet bevalt, maar zelden iets van ontevreden 9005 gebruikers lees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

oknot schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 09:27:
[...]

+1. Alleen al in deze thread meer dan genoeg info te vinden. Wat mij daar trouwens ook opvalt, is dat ik een hele hoop gebitch over de 9305 lees met van alles en nog wat wat niet bevalt, maar zelden iets van ontevreden 9005 gebruikers lees.
Klopt idd. Ik zou eerst ook voor een 9005 gaan maar heb toch meer neergelegd o.a voor de Dolby Vision support, nieuwere processor dus en betere bouwkwaliteit en dat heeft niet teleurgesteld. Maar ik zit nu wel aan m'n derde 9305 en die is eindelijk goed. Echter is de doos geleverd zonder de stops (die witte dingen onder in de gaten van de doos) wat de doos tegen houdt als je hem op tilt. Die worden nu nog na gestuurd. Dacht dat het daardoor ging om een tweedehandse, gelukkig niet het geval. Blijft wel raar, kan me niet voorstellen dat Sony het verstuurd zonder die dingen er in. Ze moesten met z'n drieën die tv erg onhandig hier naar binnen tillen.

Wat ik bedoel:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/00nB0Zt8xHFmSopVjRmR40x9/full.jpg
Twixie schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 08:37:
[...]

Is me zelf nog niet opgevallen maar misschien wel een theoretische mogelijke verklaring. Games kunnen op verschillende manieren gerenderd worden (1080p, 4K... SDR, HDR,...) terwijl dan ineens content van een andere bron (nl. het OS) daar bovenop getoond moet worden. Dat gaat echter naar de TV als 1 beeldsignaal dus moeten die pop-ups wellicht mogelijk gescaled worden.
Zou best kunnen, net weer fifa 18 aan het spelen en ondertussen little big planet 3 installeren. Toen dat klaar was en ik daar over een melding kreeg was dat ook niet scherp van dichtbij karteltjes en zo. Weer niet snel genoeg voor foto. Als jij dat ook hebt zal 't wel horen.

[ Voor 25% gewijzigd door Oekol op 02-06-2018 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Doublepost :N

[ Voor 246% gewijzigd door Oekol op 02-06-2018 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
  • Laatst online: 23-08 12:35
Ik heb een XE9305 en ik wil graag de Crunchyroll app gebruiken op de televisie en dat kan want er is een app van. Maar om een bepaalde serie te kunnen kijken gebruik ik altijd op Xbox een ander DNS nummer zodat ik de USA content van CR kan kijken, in mijn geval One Piece.

Maar ik krijg in de netwerk settings van de televisie het niet voor elkaar om de boel via static IP te laten werken. Het is de enige manier om het DNS nummer te veranderen. Ik kies dus static IP, vul bijv in 192.168.178.20(het IP als ik het op DHCP zet) gateway is 192.168.1.1. Dan moet ik een network prefix length invoeren, er staat op default al 24, dan vul ik de juiste DNS nummers in en klaar.

Maar ik krijg geen verbinding. Er blijft een uitroepteken staan bij network settings ook. Wat doe ik fout?

Geprobeerd via wifi en wired LAN

EDIT

Nevermind, het is me net gelukt alleen krijg ik bij het opstarten van CR meteen een melding dat ik geen internet connection heb, terwijl alles verder gewoon werkt. Nerflix, YouTube etc. Het werkt wel op mijn telefoon met de CR app en dat is ook allemaal Android. Wtf gewoon.

[ Voor 16% gewijzigd door devilsnight op 02-06-2018 19:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oknot
[quote]Leoon. schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 10:21:
[...]

Klopt idd. Ik zou eerst ook voor een 9005 gaan maar heb toch meer neergelegd o.a voor de Dolby Vision support, nieuwere processor dus en betere bouwkwaliteit en dat heeft niet teleurgesteld. Maar ik zit nu wel aan m'n derde 9305 en die is eindelijk goed.

Klinkt mij toch best teleurstellend in de oren eerlijk gezegd. Wel fijn dat je uiteindelijk een correct presterend toestel hebt ontvangen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

oknot schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 20:37:
[...]

Klopt idd. Ik zou eerst ook voor een 9005 gaan maar heb toch meer neergelegd o.a voor de Dolby Vision support, nieuwere processor dus en betere bouwkwaliteit en dat heeft niet teleurgesteld. Maar ik zit nu wel aan m'n derde 9305 en die is eindelijk goed.

Klinkt mij toch best teleurstellend in de oren eerlijk gezegd. Wel fijn dat je uiteindelijk een correct presterend toestel hebt ontvangen.
Snap ik, is een beetje ook hoe de situatie bij ons thuis is. De tv staat recht tegenover gigantisch grote ramen, wonen 9 hoog en de hele dag super veel licht daardoor. De 1e keer had die een probleem die elke 9305 heeft (strepen die vanzelf weggaan, heel veel over te vinden online) had dus eigenlijk niet terug gehoeven toen. 2e keer soort van olievlekken en klein beetje strepen. Die olievlekken zag je alleen met bepaald lichtinval en dat hoort dus ook maar alleen omdat onze opstelling thuis zo super ongunstig is zie je dat dan. Needless to say, de derde en huidige heeft dat allemaal wel 10x minder duidelijk. Dus die 'olievlekken' zijn lichte strepen die totaal niet opvallen en de strepen zijn op elke nieuwe tv steeds minder geworden. En wat we bij de 2e merkte (die hadden we bijna maand) dat die strepen na 3 a 4 weken bijna helemaal weg waren.

Wat ik probeer te zeggen is dat wij misschien ook wel zeikerds zijn terwijl ik oprecht nog nooit zo'n mooie tv heb gezien. Upscaling is indrukwekkend, 4k beelden vet. Ja we zijn er echt blij mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikloman
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Deze week m'n Sony AF8 firmware geüpdate met Dolby Vision support. Ik krijg echter de Apple TV 4K (iOS 11.4) niet op Dolby Vision (hij stelt het wel voor). Het scherm knippert en af en toe verschijnt rechts bovenin het Dolby Vision logo. Ik krijg echter nooit de Apple TV interface te zien.

Ik gebruik een AudioQuest Cinnamon HDMI kabel tussen ATV en de AF8.

Werkt de ATV4K wel met de nieuwste Dolby Vision firmware van Sony?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

erikloman schreef op zondag 3 juni 2018 @ 10:12:
Deze week m'n Sony AF8 firmware geüpdate met Dolby Vision support. Ik krijg echter de Apple TV 4K (iOS 11.4) niet op Dolby Vision (hij stelt het wel voor). Het scherm knippert en af en toe verschijnt rechts bovenin het Dolby Vision logo. Ik krijg echter nooit de Apple TV interface te zien.

Ik gebruik een AudioQuest Cinnamon HDMI kabel tussen ATV en de AF8.

Werkt de ATV4K wel met de nieuwste Dolby Vision firmware van Sony?
Je zit in het verkeerde topic, AF8 is een 2018 model. In het 2018 topic kunnen ze je vast beter helpen! Volgens mij was het met de 2017 modellen zo dat de apparatuur een bepaalde versie van DV moesten ondersteunen en anders wil 't niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• erikloman
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Leoon. schreef op zondag 3 juni 2018 @ 14:40:
[...]
Je zit in het verkeerde topic, AF8 is een 2018 model. In het 2018 topic kunnen ze je vast beter helpen! Volgens mij was het met de 2017 modellen zo dat de apparatuur een bepaalde versie van DV moesten ondersteunen en anders wil 't niet.
Thanks! Heb daar mn bericht gepost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
oknot schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 20:37:
[...]

Achteraf toch beter voor een XE90 kunnen gaan? Ik zit nu te dubben over de XE90 of XE93..
Voor gaming ga ik een PS4 pro gebruiken dus heeft de XE93 een goede inputlag (21ms) tegenover de 31m van de XE90. Verder betere local dimming, snellere cpu en Dolby vision. De XE93 kost bij Coolblue atm 1200 euro en de XE90 1000. Keuzes keuzes... :F |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Santee schreef op zondag 3 juni 2018 @ 21:28:
[...]

Achteraf toch beter voor een XE90 kunnen gaan? Ik zit nu te dubben over de XE90 of XE93..
Voor gaming ga ik een PS4 pro gebruiken dus heeft de XE93 een goede inputlag (21ms) tegenover de 31m van de XE90. Verder betere local dimming, snellere cpu en Dolby vision. De XE93 kost bij Coolblue atm 1200 euro en de XE90 1000. Keuzes keuzes... :F |:(
Nee zeker niet voor mij blind XE93, alleen al om 't feit dat je met de xe90 een 'oudere processor' hebt voor bijna de zelfde prijs. We vinden het en iedereen die op visite komt echt een prachtige tv. Heb nog nooit zo'n bakbeest gehad die iets zo mooi op tv tovert. Van de XE93 krijg je geen spijt en coolblue is heel coulant als je toch een misser te pakken hebt. Zal vast niet gebeuren overigens en anders hier vragen of iets klopt of niet. Genoeg ervaring ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Santee
Leoon. schreef op zondag 3 juni 2018 @ 22:07:
[...]

Nee zeker niet voor mij blind XE93, alleen al om 't feit dat je met de xe90 een 'oudere processor' hebt voor bijna de zelfde prijs. We vinden het en iedereen die op visite komt echt een prachtige tv. Heb nog nooit zo'n bakbeest gehad die iets zo mooi op tv tovert. Van de XE93 krijg je geen spijt en coolblue is heel coulant als je toch een misser te pakken hebt. Zal vast niet gebeuren overigens en anders hier vragen of iets klopt of niet. Genoeg ervaring ;)
Toch voor de XE90 gegaan. Helaas was deze al een opgerekt budget en was een extra €200 teveel van het goede. Daar kan ik mooi een deel van mijn toekomstige ps4 pro van kopen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
De X1 in de XE90 is de nieuwere van de twee (alleen niet de krachtigere).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oknot
Santee schreef op zondag 3 juni 2018 @ 23:24:
[...]

Toch voor de XE90 gegaan. Helaas was deze al een opgerekt budget en was een extra €200 teveel van het goede. Daar kan ik mooi een deel van mijn toekomstige ps4 pro van kopen :)
Dan heb je een top tv gekocht hoor. Ik heb m al sinds vorig jaar september en tot op heden 0 klachten of onwenselijkheden. Over die processor zou ik me niet druk maken. Merk je in de praktijk naar mijn mening weinig tot geen verschil mee. Behalve dan dat je op de 9005 geen Dolby Vision hebt. Maar of je dat gaat missen? Specs zijn leuk maar uiteindelijk kijk ik naar een tv en niet naar het blaadje met de specs en deze tv stelt zeker niet teleur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Santee schreef op zondag 3 juni 2018 @ 23:24:
[...]

Ga je geen spijt van krijgen hoor. Heb mijn oude ps4 verkocht voor 230 alleen incl controller. Met die 200 euro besparing ben je er dan al, als je tenminste een ps4 al hebt :+
apis29 schreef op maandag 4 juni 2018 @ 02:24:
De X1 in de XE90 is de nieuwere van de twee (alleen niet de krachtigere).
Is die nieuwere x1 dan eigenlijk wel beter dan de oude x1? Grove veranderingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
Leoon. schreef op maandag 4 juni 2018 @ 07:37:
[...]

Ga je geen spijt van krijgen hoor. Heb mijn oude ps4 verkocht voor 230 alleen incl controller. Met die 200 euro besparing ben je er dan al, als je tenminste een ps4 al hebt :+
Was het maar zo'n feest ;) PS4 heb ik niet en PS4 pro is overal uitverkocht :P Maar goed we zullen zien, eerst maar eens m'n XE90 ontvangen ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VulcanRaven
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-09 13:15
Ik heb mijn oog laten vallen op een Sony KD-65XE9005 tv. Ik zie dat er een externe voedings adapter bij zit. Weet iemand toevallig hoe lang de kabel aan het adapter blok is? En zijn hier eventueel langere kabels voor beschikbaar?

Probleem is namelijk dat mijn TV vrij aan de muur hangt en ik alle apparatuur weggewerkt heb aan de achterkant van deze muur. Maar de sleuf van tv naar de plek waar alles staat is ongeveer 1.5 meter lang maar niet breedt genoeg om de adapter in weg te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn
Iemand die ook gebruik maakt van de DVB-S2 tuner? Ik heb op mijn XE9005 Canal Digitaal ingesteld op de S2 tuner. Werkt ideaal. Helaas gaat het zappen van kanalen wel erg langzaam (3-4 seconden), maar dit is nog niet het grootste probleem:

3 dagen geleden was ik ineens zender 1 t/m 11 kwijt. Ik heb toen handmatig een nieuwe scan gedaan waarna ze er weer waren. Gisteren was ik ineens kanaal 1 en 3 kwijt waarna deze er vanochtend weer vanzelf tussen stonden. Iemand enig idee hoe dit kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
VulcanRaven schreef op maandag 4 juni 2018 @ 12:22:
Ik heb mijn oog laten vallen op een Sony KD-65XE9005 tv. Ik zie dat er een externe voedings adapter bij zit.
Ben je zeker dat het bij de 65" zo is ?
Ik heb zelf de 9305, en verwachtte ook een externe voeding. Uiteindelijk bleek mijn TV enkel een voedingskabel te hebben, want blijkbaar is de externe voeding enkel bij het 55" model. Goed mogelijk dat dat bij de 9005 ook zo is.
Overigens zit bij de 9305 die voedingskabel vast aan het toestel, dus je kan die ook niet effen rap vervangen door een kabel die langer is dan 1.5m. Dus als je sleuf niet breed genoeg is om ook een (platte) stekker in te huizen, heb je vooralsnog een probleem, al kan je natuurlijk altijd wel de stekker eraf snijden om de kabel te verlengen.

PS: is inderdaad ook bij de 65" zo en dus verschillend van de 9305 : https://www.sony.co.uk/el...anuals/4690/46909261M.pdf

[ Voor 8% gewijzigd door Twixie op 05-06-2018 11:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oknot
Twixie schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 10:15:
[...]

Ik heb zelf de 9305, en verwachtte ook een externe voeding. Uiteindelijk bleek mijn TV enkel een voedingskabel te hebben, want blijkbaar is de externe voeding enkel bij het 55" model. Goed mogelijk dat dat bij de 9005 ook zo is.
Overigens zit bij de 9305 die voedingskabel vast aan het toestel, dus je kan die ook niet effen rap vervangen door een kabel die langer is dan 1.5m. Dus als je sleuf niet breed genoeg is om ook een (platte) stekker in te huizen, heb je vooralsnog een probleem, al kan je natuurlijk altijd wel de stekker eraf snijden om de kabel te verlengen.
Volgens mij heeft alleen het 75inch model een interne voeding en de rest extern.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
oknot schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 11:11:
[...]
Volgens mij heeft alleen het 75inch model een interne voeding en de rest extern.
Je hebt gelijk : https://www.sony.co.uk/el...anuals/4690/46909261M.pdf
Ook wel bizar dat de 65" een hoger voltage nodig heeft tgo de 55".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

LoeWn schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 09:55:
Iemand die ook gebruik maakt van de DVB-S2 tuner? Ik heb op mijn XE9005 Canal Digitaal ingesteld op de S2 tuner. Werkt ideaal. Helaas gaat het zappen van kanalen wel erg langzaam (3-4 seconden), maar dit is nog niet het grootste probleem:

3 dagen geleden was ik ineens zender 1 t/m 11 kwijt. Ik heb toen handmatig een nieuwe scan gedaan waarna ze er weer waren. Gisteren was ik ineens kanaal 1 en 3 kwijt waarna deze er vanochtend weer vanzelf tussen stonden. Iemand enig idee hoe dit kan?
Nee tot nu toe alleen de DVB-C icm Ziggo smartcard. Neem aan dat je voor de DVB-S2 tuner een schotel nodig hebt icm Canal Digitaal? Dat is hier verboden op de flat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VulcanRaven
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-09 13:15
Twixie schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 10:15:
[...]

PS: is inderdaad ook bij de 65" zo en dus verschillend van de 9305 : https://www.sony.co.uk/el...anuals/4690/46909261M.pdf
Van wat ik van een unboxing video zag wel ja. Ik heb nog eens even gekeken thuis en het stukje dat de kabel moet afleggen is minder dan een meter. Dus met een beetje geluk past dat. Maar ik zal voor de zekerheid van te voren langs een winkel gaan om de exacte afmeting van de kabel te kunnen opmeten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Major_ton
Voor hen die nog geïnteresseerd zijn in een 65XE9005 en van autorijden houden, deze is te vinden bij de Saturn in Hamburg voor € 1599,-. Daarbij krijg je ook nog een cadeaubon van € 220,-.

Met dank aan @D_V uit het OLED prijzen topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
de 9305 is nog steeds altijd een betere tv dan een Sony KD-55XF9005 toch ? (brightnes en hdr)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Major_ton
Hamazaki schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 14:28:
de 9305 is nog steeds altijd een betere tv dan een Sony KD-55XF9005 toch ? (brightnes en hdr)
Dat klopt. Je bent wel iets meer afhankelijk van de paneel loterij, maar als je een goede krijgt staat je wat moois te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
Ik zit nu een beetje met een rare situatie. Ik had de Sony KD-55XE9005 besteld bij Foka voor €998. Nu wordt die zaterdag bezorgd. Echter krijg ik net een code binnen van Tweakers dat we voor 10% korting dingen via de Expert kunnen bestellen, waar die TV ook te koop is! Dat scheelt bijna €100 met Foka...
Nu staat de bestelling bij Foka op "verzonden", omdat die al naar het vervoersbedrijf is "verzonden", maar komt hij pas zaterdag mijn kant op.
Cancellen en bij Expert bestellen? Of zou Foka kunnen matchen, ze hebben wel laagste prijs garantie..?
Het is nog steeds een prima TV voor die prijs, maar ik heb echt 30 uur geleden besteld :/
Pagina: 1 ... 23 ... 38 Laatste