Ik denk dat je de spijker op z'n kop slaat en het onnodige is geweest dat hij vandaag retour gaat. Mocht de nieuwe tv het volgende week niet hebben blijft het een raadsel wat het dan wel was. Dat als de tv aan stond zag je het inderdaad niet tenzij het zwart is of zo. Dus niet altijd had ik volledig het gevoel dat het niet storend is. Ik denk wel dat wanneer we de tv anders in huis zetten (nu niet mogelijk door hoekbank) met geen licht direct op het scherm dat we het niet zullen zien. Helaas zitten er twee enorme ramen vanaf waar we zitten, dus overdag TV kijken is al met verduisterende gordijnen dicht etc.Major_ton schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 17:15:
[...]
Dit soort reflectie foto's zijn héél lastig beoordelen. Wanneer een TV met glossy paneel uitstaat of een zwart of donker beeld weergeeft kan je de raarste dingen zien. Elke fabrikant gebruikt een andere antireflectie techniek en per fabrikant verschilt de toepassing ook nog per model reeks. Zo had ik ooit een Panasonic plasma TV die onder een hoek een geruite grid liet zien. Tijdens het TV kijken zag je er echter helemaal niks van. Bij veel huidige LCD TV's kan je in sommige gevallen ook de backlight structuur zien. Antireflectie coatings hebben de taak om reflecterende objecten diffuus te maken en dit kan op veel verschillende manieren. Nogmaals, de foto's zijn extreem lastig te beoordelen, maar aan de hand van alleen deze foto's zie ik niks abnormaals.
Je kunt het ook zien als hij uit staat, maar niet altijd dus. Het heeft echt lichtinval nodig. Dus Major_ton kan zeker gelijk hebben, sterker nog ik denk dat we hem dus niet hadden hoeven omruilen met deze kennis. Aan de andere kant, ben wel benieuwd of die ander het ook heeft. Alleen zo kom je het natuurlijk te weten.Mr. Freeze schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 10:20:
[...]
Maar de TV staat aan in dit geval, die vlekken horen echt niet. Omruilen en niks anders, die vlekken blijf je de hele levensduur van die TV tegen aan kijken. Dat zo'n TV überhaupt door de qc van Sony is gekomen is me echt een raadsel, en @Leoon., je bent ze echt niet tot last, ook Coolblue wilt dat jij gewoon blij bent met je nieuwe TV waar je hard voor gewerkt hebt.
Eigenlijk is dit wel 1 van de redenen dat ik altijd in de een winkel het showmodel wil meenemen, die heeft al een paar speeluren en de gekke dingen zijn allang ontdekt, alleen opletten op beschadigingen. Maarja, is een beetje lastig bij Coolblue.
Verder gisteravond even Blue Planet 2 gekeken, 30min van de eerste aflevering.....
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.