[LCD/OLED] Sony 2017 line-up Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 22 ... 38 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06:46
Lijnen of vlekken bij voetbal klinkt als DSE. Zie je het ook met deze youtube test : YouTube: DSE (Dirty Screen Effect) Test Video ?
Ik heb ook gemerkt dat je problemen vanop grote afstand blijkbaar beter ziet. Zo heb ik nu duidelijk 4 horizontale banden opgemerkt toen ik vanuit de keuken (zo'n 8m afstand) naar TV keek en er ergens een wit/grijs scherm getoond werd. Er waren duidelijk 3 ietwat donkerder banden te zien, dus alsof je de vignetering die je rondom het scherm hebt, ook rond de horizontale Slim Backlight Drive+ zones hebt. Had ik bij mij normaal kijken nog nooit opgemerkt.

[ Voor 54% gewijzigd door Twixie op 26-04-2018 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:19
Major_ton schreef op woensdag 25 april 2018 @ 14:25:
[...]

En tevens een groot verschil is de maximale helderheid die bij de XE93 een stuk hoger licht wat voor HDR content zeer positief uitpakt. Ik heb gister nog even goed het verschil naast elkaar gezien en de XE90 is al niet slecht, maar wat de XE93 neerzet is echt heel mooi.
XE93 kan HDR10, HLG en Dolby Vision weergeven, XE90 alleen HDR10. HLG wordt in de laatste firmware update genoemd, maar er is nul content hier.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gertraaf schreef op donderdag 26 april 2018 @ 17:59:
@Verwijderd Al je punten geef ik je gelijk.
Heb je bij voetbal ook lijnen?
Check volgende week even champignons league met live voetbal mode bijv.
Het is me nog niet nadrukkelijk opgevallen dat er sprake is van een nasleep-effect in het beeld. Ik zit er wel vrij dicht op. Heel soms denk ik kort even een nasleep-effect te zien, maar het is zo kortdurend en komt zo weinig voor dat het eigenlijk niet opvalt of stoort. Bij voetbal heb ik er wel op gelet de afgelopen dagen, maar zijn er geen strepen of andere storende effecten waarneembaar (integendeel). Live voetbal mode heb ik wel geprobeerd, maar dat is mij veel te fel en de eigen instellingen bevallen veel beter (ik kijk wel even of ik een overzicht daarvan kan maken en delen binnenkort).

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2018 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
Is inderdaad nog de vraag wat hij met 'lijnen' bedoelt. Kan op verschillende effecten slaan. Ik dacht dat het op vertical banding sloeg wat zeer goed duidelijk is bij horizontale pans zoals bij voetbal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertraaf
  • Registratie: Juni 2014
  • Nu online
Denk dat @Twixie het goed heeft. Dat bedoel ik.
Vraag me af of het aan mijn tv ligt of dat dat gewoon een minpunt is.
Net zoals mijn oled naast problemen met de zon ook gelig was boven in het scherm bij Luchte kleuren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:06

Oekol

waka waka hey hey

Zo mijn 65XE9305 is na eerder deze week retour gisteren nieuwe bezorgd.

Vertical banding oude tv:
Tv oud

Vertical banding nieuwe tv:
Nieuwe tv

Stukken beter dus, heel blij mee. Verder nog niet echt kunnen testen. Nu formule 1 kijken. Ben benieuwd en dan vanavond voetbal kijken!

Moet je voor televisie upscaling nog opties ergens aanzetten of gebeurd dit automatisch?

[ Voor 9% gewijzigd door Oekol op 29-04-2018 14:07 ]

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSTPS
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21-09 03:04
Leoon. schreef op zondag 29 april 2018 @ 14:04:

[afbeelding]

[afbeelding]

Stukken beter dus, heel blij mee. Verder nog niet echt kunnen testen. Nu formule 1 kijken. Ben benieuwd en dan vanavond voetbal kijken!

Moet je voor televisie upscaling nog opties ergens aanzetten of gebeurd dit automatisch?
Lijkt meer op dirty screen effect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

JSTPS schreef op zondag 29 april 2018 @ 16:19:
[...]

Lijkt meer op dirty screen effect.
Ook prima. Ben er niet helemaal thuis in. Het is in ieder geval een wereld van verschil. Tv nog niet afgesteld en vind 't zo al 10x beter er uit zien dan de oude afgestelde met die strepen. :)

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
Moest je TV niet upscalen zou je SD of HD maar in een klein rechthoekje zien ;).Wel heb je wat settings die de kwaliteit mee bepalen, nl onder de Clarity settings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Twixie schreef op zondag 29 april 2018 @ 16:39:
[...]

Moest je TV niet upscalen zou je SD of HD maar in een klein rechthoekje zien ;).Wel heb je wat settings die de kwaliteit mee bepalen, nl onder de Clarity settings.
Bedoel je dat het signaal van zo'n tv settupbox zo klein is dat die het sowieso moet upscalen?

Straks weer met jouw settings en die van die andere tweaker rommelen, kijken of het dan misschien (nog) beter wordt. Ben nu out of the box al zo blij in vergelijking met die oude tv die we hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 09:48
loekf2 schreef op vrijdag 27 april 2018 @ 09:09:
[...]

XE93 kan HDR10, HLG en Dolby Vision weergeven, XE90 alleen HDR10. HLG wordt in de laatste firmware update genoemd, maar er is nul content hier.
Nul content inzake HLG klopt niet, weet niet of je toevallig via een satelliet schotel beschikt maar hier zijn al enkele zowel demo als betaal 4K zenders die dit ondersteunen.
O.a bij CD Insight UHD, bij HD+ Travelxp4K en gedeeltelijk RTL UHD. En 4-5 vrije demo kanal en.
Mischien hiervoor maar eens een aparte rubriek c.q. topic voor maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
dinandus schreef op zondag 29 april 2018 @ 17:16:
[...]

Nul content inzake HLG klopt niet, weet niet of je toevallig via een satelliet schotel beschikt maar hier zijn al enkele zowel demo als betaal 4K zenders die dit ondersteunen.
O.a bij CD Insight UHD, bij HD+ Travelxp4K en gedeeltelijk RTL UHD. En 4-5 vrije demo kanal en.
Mischien hiervoor maar eens een aparte rubriek c.q. topic voor maken?
Nee, hier alleen Ziggo. Nou schijnt Ziggo iets met 4K te gaan doen, maar moet ik nog zien. Gezien de traagheid van de NLse zenders en HD kan het voor Nederland nog heel lang gaan duren.

Weet ook niet hoe HLG geimplementeerd wordt. Bij DV op Blurays zit de DV info in een tweede HD stream.

[ Voor 7% gewijzigd door loekf2 op 29-04-2018 17:25 ]

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Twixie
Leoon. schreef op zondag 29 april 2018 @ 16:55:
[...]
Bedoel je dat het signaal van zo'n tv settupbox zo klein is dat die het sowieso moet upscalen?
Upscaling is een signaal van lagere resolutie omzetten in een hogere resolutie.
Je TV is 4K dus die heeft 3840x2160 pixels. Je TV STB is bijna zeker niet 4K maar ten hoogste 1080p (1920x1080). Zonder upscaling zou het beeld dus ook maar op een rechthoek van 1920x1080 pixels getoond worden met dus rondom een heel dikke zwarte rand. Een gewone SD bron (bvb DVD) zou nog erger zijn want is max. 720x576 pixels.
Aangezien elke TV, zelfs de allergoedkoopste, elk input signaal full-screen kan tonen, doet dus ook elke TV aan upscaling. Het grote verschil zit dan ook in hoe kwalitatief dat gebeurt.

Om het helemaal verwarrend te maken: bronnen doen vaak aan upscaling. Zo stuurt een PS4 alles uit aan de ingestelde resolutie, zelfs al is het materiaal een andere resolutie. Gebeurt bvb als je je PS4 instelt voor 4K maar een BluRay (1080p) of DVD (576p) afspeelt. Dan doet de PS4 de upscaling. Of als je TV STB ingesteld staat op 1080p maar de zender is in 720p, dan upscalet je STB naar 1080p waarna je TV nog eens upscalet naar 4K.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
Na blokjes en af en toe haperend beeld, vooral bij veel beweging, dus peak in bitrate, is mijn conclusie dat de XE9305 niet tegen een MOCA signaal in het kabel signaal kan. Ik heb mijn MOKA kastje hier op de radio uitgang van de WCD zitten, zodat de TV het kabel signaal met MOKA kriijgt. Was voor mijn Philips TV geen issue.

Omdraaien en lijkt ok. Mijn theorie is dat de aanwezigheid van een MOCA signaal de analoge versterker van de tuner in de war brengt waardoor de SNR slechter wordt. Of moderne kabel TV ontvangers gebruiken RF sampling, waarbij het afstemmen op het juiste kanaal in het digitale domein wordt gedaan. Zit er iets wat niet verwacht wordt kun je daar last bij krijgen door aliases.

Misschien iets te technisch nu... verklaard misschien waarom ik het bij sommige zenders wel zag en de meeste niet.

Bij CI+ zijn er volgens mij ook issues met kabel modems, return channel, bij Sony TVs, wat je kunt oplossen met een high pass filter (> 83 MHz).

(MOKA of MOCA is multimedia over cable, of ethernet naast je kabel signaal... gebruik ik om vast internet uit de meterkast naar de woonkamer te krijgen, na veel gedoe met PowerLAN)

[ Voor 28% gewijzigd door loekf2 op 29-04-2018 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renzmeister
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20-09 07:43
Renzmeister schreef op maandag 23 april 2018 @ 12:37:
Ik heb de laatste paar weken wat problemen met de afstandsbediening van mijn XE90. Het was al niet zo'n fijn ding. Maar nu reageren de pijl-beneden en ok/bevestig-knop vaak gewoon niet, of doet de tv onverwachte dingen...Zijn er meer mensen die daar last van hebben? Kwestie van afstandsbediening omruilen, of is er mogelijk iets anders aan de hand?
Even reageren op mijn eerdere post. Ik heb de batterijen in de afstandsbediening vervangen en nu doet hij het weer goed. Blijkbaar waren de batterijen al leeg, of waren het gewoon slechte batterijen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pposthoorn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-09 14:04

pposthoorn

Constructeur

In Duitsland is de 65XE93 een stuk goedkoper €1559:
https://www.amazon.de/KD-.../dp/B06XF21951/ref=sr_1_1

Iemand ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

pposthoorn schreef op maandag 30 april 2018 @ 16:58:
In Duitsland is de 65XE93 een stuk goedkoper €1559:
https://www.amazon.de/KD-.../dp/B06XF21951/ref=sr_1_1

Iemand ervaring mee?
Is met oled tvs ook zo. Daar zeggen ze dat omdat Duitsland een grotere afzetmarkt heeft ze daar lagere prijzen hebben.

In NL bij coolblue heb je ze ook wel voor 1600,maar dat zijn tweedehandse waar dus iets mis mee is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pposthoorn

pposthoorn

Constructeur

Leoon. schreef op maandag 30 april 2018 @ 17:08:
[...]

Is met oled tvs ook zo. Daar zeggen ze dat omdat Duitsland een grotere afzetmarkt heeft ze daar lagere prijzen hebben.

In NL bij coolblue heb je ze ook wel voor 1600,maar dat zijn tweedehandse waar dus iets mis mee is.
Ik heb even nagevraagd bij CoolBlue wat er precies 'mis mee is':
Er misten onderdelen toen deze TV geleverd werd. Hij is omgeruild met de klant die hem ontvangen heeft en de benodigde onderdelen zijn nageleverd door de leverancier, zodat dit exemplaar weer compleet is.
Je krijgt op dit model 2 jaar fabrieksgarantie, ook heb je net als bij een nieuw exemplaar, 30 dagen tevredenheidsgarantie.
Klinkt alsof er niet veel mis mee is, lijkt mij een mooie deal voor €250 korting? Als er toch duidelijk iets niet goed is kan je hem altijd nog terug sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

pposthoorn schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 09:24:
[...]

Ik heb even nagevraagd bij CoolBlue wat er precies 'mis mee is':

[...]

Klinkt alsof er niet veel mis mee is, lijkt mij een mooie deal voor €250 korting? Als er toch duidelijk iets niet goed is kan je hem altijd nog terug sturen.
Altijd idd. Kan nog wel eens mijn oude zijn, ik ben vergeten 1 zakje terug te doen voor muurmontage, kwamen we achter toen er de nieuwe open maakte. We moeten nog contact opnemen daarover. Maar in dat geval krijg je dus die strepen cadeau zoals op bovenstaande foto. Ben benieuwd! Ze gaan er echt geen 250 euro af doen voor een zakje schroeven wat mist of ben ik gek? :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pposthoorn

pposthoorn

Constructeur

Leoon. schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 10:09:
[...]

Altijd idd. Kan nog wel eens mijn oude zijn, ik ben vergeten 1 zakje terug te doen voor muurmontage, kwamen we achter toen er de nieuwe open maakte. We moeten nog contact opnemen daarover. Maar in dat geval krijg je dus die strepen cadeau zoals op bovenstaande foto. Ben benieuwd! Ze gaan er echt geen 250 euro af doen voor een zakje schroeven wat mist of ben ik gek? :7
Het klonk meer alsof hij incompleet was geleverd bij de klant, toen is omgeruild voor een nieuwe, en daarna bij coolblue de missende onderdelen zijn geleverd zodat hij weer compleet is. Hij zei dat er verder niks mis mee was dus als er nu van die strepen in zitten zou mij dat wel verbazen :P
Aan de andere kant, als er van die strepen in zitten is dat blijkbaar reden om hem om te ruilen voor een nieuwe :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
pposthoorn schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 10:32:
[...]
Aan de andere kant, als er van die strepen in zitten is dat blijkbaar reden om hem om te ruilen voor een nieuwe :Y)
Je kan sowieso retourneren zonder een reden te moeten opgeven. Maar wellicht dat 90% van de retours zijn omdat de koper ergens niet tevreden is van het beeld, dus ja, met zo een tweedekeus heb je toch echt wel een zeer grote kans dat er iets niet helemaal is wat het zou moeten zijn. Dus voor TVs zou ik dat nooit doen.

Dat gezegd zijnde was mijn beeld ook allesbehalve perfect, maar heb hem uiteindelijk toch gehouden. Zou nog eens moeten testen hoe het er momenteel uitziet. Zag gisteren een stukje voetbal en had toch ook heel lichtjes wat verticale DSE.

Ondertussen ook mijn Component kabel voor de Wii toegezonden gekregen en wow, het beeld is toch wel boven verwachting voor een analoog SD signaal op een 65" TV. Nu, het is ook wel deels door de beeldverwerking, want in Game Mode is het beeld wel waziger, maar een Wii is nu ook weer geen console waarop je je zorgen maakt om input lag. En is sowieso voor mijn pre-teen kinderen :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pposthoorn

pposthoorn

Constructeur

Twixie schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 10:41:
[...]

Je kan sowieso retourneren zonder een reden te moeten opgeven. Maar wellicht dat 90% van de retours zijn omdat de koper ergens niet tevreden is van het beeld, dus ja, met zo een tweedekeus heb je toch echt wel een zeer grote kans dat er iets niet helemaal is wat het zou moeten zijn. Dus voor TVs zou ik dat nooit doen.

Dat gezegd zijnde was mijn beeld ook allesbehalve perfect, maar heb hem uiteindelijk toch gehouden. Zou nog eens moeten testen hoe het er momenteel uitziet. Zag gisteren een stukje voetbal en had toch ook heel lichtjes wat verticale DSE.

Ondertussen ook mijn Component kabel voor de Wii toegezonden gekregen en wow, het beeld is toch wel boven verwachting voor een analoog SD signaal op een 65" TV. Nu, het is ook wel deels door de beeldverwerking, want in Game Mode is het beeld wel waziger, maar een Wii is nu ook weer geen console waarop je je zorgen maakt om input lag. En is sowieso voor mijn pre-teen kinderen :).
Klopt het is natuurlijk altijd een risico als je een tweedekans besteld. Maar zoals je zelf al aangeeft heb je bij een nieuwe ook geen garantie dat hij perfect is.
Ach ik merk het wel, als hun verhaal klopt en hij is gewoon goed heb ik een super deal. En anders mogen ze hem omruilen of stuur ik hem terug. Beetje moeite is mij die 250 korting wel waard :P
Komt in m'n nieuwe huis waar ik nog niet woon dus heb ook geen haast :9

Zijn er nog bepaalde tests die ik kan uitvoeren om te checken of alles helemaal goed is, vooral qua beeldkwaliteit?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

pposthoorn schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 10:55:
[...]

Klopt het is natuurlijk altijd een risico als je een tweedekans besteld. Maar zoals je zelf al aangeeft heb je bij een nieuwe ook geen garantie dat hij perfect is.
Ach ik merk het wel, als hun verhaal klopt en hij is gewoon goed heb ik een super deal. En anders mogen ze hem omruilen of stuur ik hem terug. Beetje moeite is mij die 250 korting wel waard :P
Komt in m'n nieuwe huis waar ik nog niet woon dus heb ook geen haast :9

Zijn er nog bepaalde tests die ik kan uitvoeren om te checken of alles helemaal goed is, vooral qua beeldkwaliteit?
Jazeker als je in dit topic even op Twixie zijn naam zoekt krijgt je wel berichten maar daarop de linkjes naar YouTube met allemaal uniformity, DSE etc filmpjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
Leoon. schreef op maandag 30 april 2018 @ 17:08:
[...]

Meneer van LG had op het Tweakers Octoberfest een vaag verhaal dat TVs in Duitsland qua kabel tuner niet 100% compatible zijn met wat Ziggo hier door de kabel stuurt. Volgens mij onzin. Settings per land zitten gewoon in een algemene firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

loekf2 schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 13:16:
[...]

Meneer van LG had op het Tweakers Octoberfest een vaag verhaal dat TVs in Duitsland qua kabel tuner niet 100% compatible zijn met wat Ziggo hier door de kabel stuurt. Volgens mij onzin. Settings per land zitten gewoon in een algemene firmware.
Hm ja, ze moeten iets zeggen om het te ontmoedigen. Wellicht zou 't alsnog kunnen hoor.

Ander voorbeeld: lipton ice tea sparkling drinken wij als NL vrij veel. België niet. Dus overschot België werd verkocht in NL uiteraard tegen bodemprijzen. Verdient Unilever in NL niks aan, dus moest voorkomen worden. Hoe dan? Ga je zeggen dat het verboden is? (is niet zo want er staat NL tekst op en dat is verplicht voor NLse wet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pposthoorn

pposthoorn

Constructeur

Heeft iemand ervaring met een 65XE93 aan een draaibare muurbeugel hangen? De enige beugel die ik kan vinden die het hoge gewicht (38kg) aan kan en nog enigszins betaalbaar is is de Vogel's Base 45 L:
https://www.muurbeugelcen...26/vogel-s-base-45-l.html

Met een dikte van 4,6cm is hij nog redelijk dun, maar denk dat hij wel redelijk beperkt kan draaien met de maximum afstand van de muur van 48cm.

Heb al gezocht maar kan niet veel ervaringen vinden voor deze grote tv met draaibare beugels, alle ervaringen of wellicht tips voor andere beugels zijn van harte welkom 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

[afbeelding]

[afbeelding]

Even mijzelf weer quoten. Nieuwe foto gemaakt, ben champions league aan het kijken en ineens was het er weer.. Verschil met vorige keer is dat ik de tv geupdate heb met de laatste update en gisteravond voorzichtig begonnen met instellen tv. Via die Google docs schema's van @Twixie en een andere tweaker waar ik de naam even van schuldig blijf. Tv instellingen echter gewoon gereset en heb hem nu weer op. Standaard staan, heb nu dit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/dZYqeIHNELYOiEB0ebYADdVf/full.jpg

Dus hoe blij ik dan was gisteren dat ik dacht dat ik de loterij heb gewonnen valt het nu weer tegen. Laten we het er maar op houden dat het niet zo erg lijkt als de alle eerste keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09:51
pposthoorn schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 13:23:
Heeft iemand ervaring met een 65XE93 aan een draaibare muurbeugel hangen? De enige beugel die ik kan vinden die het hoge gewicht (38kg) aan kan en nog enigszins betaalbaar is is de Vogel's Base 45 L:
https://www.muurbeugelcen...26/vogel-s-base-45-l.html

Met een dikte van 4,6cm is hij nog redelijk dun, maar denk dat hij wel redelijk beperkt kan draaien met de maximum afstand van de muur van 48cm.

Heb al gezocht maar kan niet veel ervaringen vinden voor deze grote tv met draaibare beugels, alle ervaringen of wellicht tips voor andere beugels zijn van harte welkom 8)
Kijk eens naar de 'One For All WM4661'. Ik ben ook aan het kijken voor een muurbeugel, en ik kwam bij deze uit. Goede reviews, goede prijs. Alleen nu tijdelijk uitverkocht, paar weken terug was hij nog goed beschikbaar bij Coolblue. Ik moet mij er alleen nog toe zetten om de beugel aan te schaffen en de hele zooi op te hangen. In het laatste heb ik niet zo veel zin :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08:01

Bever!

3

Tja al die banding en dse is inherent aan een consumenten LCD display. Of überhaupt een consumenten product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
Bever! schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 08:10:
Tja al die banding en dse is inherent aan een consumenten LCD display. Of überhaupt een consumenten product.
Ja, vorige TV had ook een banding aan de rechter kant van het scherm, wat vooral zichtbaar was bij de AppleTV home screen en de Windows desktop. Dacht eerst dat het reflectie was.

Mijn nieuwe Sony heeft er veel minder last van zo lijkt het. Blijft nou eenmaal lastig om met edge-lit of back-lit 100% uniform licht achter het paneel te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
Mja, blijft natuurlijk wel balen, zeker als je net omgeruild hebt en je een veel beter nieuw panel kreeg. Het is vooral verontrustend dat een goed scherm zo snel slechter kan worden qua uniformiteit. Dit ontkracht mogelijk ook wat ik al gelezen had (en wat ook mijn ervaring is) dat die banding na een tijdje vanzelf verdwijnt. Daarbij is het probleem van @Leoon. ook nog eens dat hij in zijn setup de TV altijd van opzij bekijkt, wat bij LCDs het beeld ook geenszins ten goede komt.

Nu ja, hoe meer content je bekijkt, hoe meer kans je hebt om wat probleempjes te zien. Zo heeft een van mijn PS4 games een grotendeels effen grijs laadscherm met een witte tekening centraal. Bizar genoeg zie ik daar ook zeer goed de blooming tot de bovenrand (en dus de backlight zone), dus het is echt niet beperkt tot zwarte/donkere scenes. Ik vind het vooral bizar omdat ik zelfs met wit op zwart het nooit zo duidelijk zie.

Een ander vreemd effect zag ik gisteren toen mijn PS4 een external storage check deed nadat ik hem in ruststand unplugged had en hij in safe mode opstartte. On-screen was er witte tekst op een zwarte achtergrond. Boven de tekst was een wit kader met tekst (ik denk dat het een cancel button was of zoiets). Dat kader was feller dan de tekst, maar de tekst zelf was dus zelf ook feller ter hoogte van dat kader.

Ik vermoed dus dat er software matig ook nog wel wat glitches zijn, zeker bij 'artificiële' beelden, waarbij de koppeling tussen aandrijving van de backlight en het aansturen van de LCD soms niet perfect afgesteld is. Ik ga er immers van uit dat als de backlight feller wordt (omwille van highlights) de LCD hiervoor moet compenseren door meer licht tegen te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Twixie schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 11:20:
Mja, blijft natuurlijk wel balen, zeker als je net omgeruild hebt en je een veel beter nieuw panel kreeg. Het is vooral verontrustend dat een goed scherm zo snel slechter kan worden qua uniformiteit.
Vooral dit bovenstaande inderdaad. Weet je nog dat jij zei dat je TV een beetje spiegelt en je dan lijnen niet horizontaal ziet? Op mijn oude TV zag ik precies 't zelfde. Dit was op de nieuwe tv niet en gewoon recht. Vriendin & ik verbaasd en blij tegelijk. Nu is het echte weer golvend en niet recht, terwijl de TV uit staat. Dat is toch gek? Ik zou haast willen downgraden of ik nu echt gek ben dat die het daarvoor niet deed. Maar goed daar heb ik geen zin in :+ .

Hoe doen mede XE93 gebruikers het met het streamen/afspelen van 4K content (films)? Vanaf deze laptop (met nieuwe SSD er in gezet): pricewatch: HP Pavilion g6-2007sd

• Nu nog een manier verzinnen om het op mijn tv te krijgen, afspelen op mijn laptop trekt die niet dus HDMI naar HDMI gaat niet lukken.
  1. Een Nvidia shield achtig iets te kopen en daar wil ik eigenlijk niet aan.
  2. Een externe HDD zoals bijv: pricewatch: WD Elements Portable USB 3.0 2TB Zwart
Voordeel van optie drie is dat ik (zoals ik het in mijn hoofd heb) een extra USB 3.0 kabel kan kopen en die altijd in mijn tv hou - mooi afgewerkt aan de achterkant- met de kabel uiteinde in 1 van de 3 vakjes van het TV meubel. Dan zou ik dus telkens de externe HDD kunnen aan en afkoppelen, de kabel gewoon laten liggen voor wat het is en dan via de laptop met de (officiële) kabel de films er op zetten. Is dit écht een optie of zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09:51
Ik heb een Nvidia Shield staan :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kw_nl
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21-09 14:03
[b][message=55077161,noline]Leoon. schreef:
Dan zou ik dus telkens de externe HDD kunnen aan en afkoppelen, de kabel gewoon laten liggen voor wat het is en dan via de laptop met de (officiële) kabel de films er op zetten. Is dit écht een optie of zie ik iets over het hoofd?
Zo doe ik het icm kodi. Werkt super en vrij goedkoop.

XBOX One: KW NL, PSN: kw_nl Strava: https://www.strava.com/athletes/53303907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
Leoon. schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 15:39:
[...]
Vooral dit bovenstaande inderdaad. Weet je nog dat jij zei dat je TV een beetje spiegelt en je dan lijnen niet horizontaal ziet? Op mijn oude TV zag ik precies 't zelfde. Dit was op de nieuwe tv niet en gewoon recht. Vriendin & ik verbaasd en blij tegelijk. Nu is het echte weer golvend en niet recht, terwijl de TV uit staat. Dat is toch gek? Ik zou haast willen downgraden of ik nu echt gek ben dat die het daarvoor niet deed. Maar goed daar heb ik geen zin in :+ .
Dan zijn beide zeker gerelateerd, want ik heb de indruk dat bij mij de golvende reflecties wanneer de TV uitstaat een heel pak gebeterd is. En zoals ik hier dus al gepost had, was de vertical banding ook een pak beter dan op dag 1. Ik vermoed dan ook dat de glasplaat wél perfect vlak is, maar het een achterliggende LCD laag is die niet perfect vlak is en blijkbaar dus ook niet helemaal tegen de glasplaat gedrukt/gekleefd is (wat ongetwijfeld by-design is).

Dit verklaart dan ook waarom het probleem onder een hoek groter wordt. Zou het eens moeten tekenen, maar beeld je je een laken in waarop een raster getekend is. Als het perfect vlak is, zie je van recht ervoor allemaal perfecte vierkantjes. Kijk je onder een hoek, zie je allemaal perfect dezelfde rechthoekjes (wat al verklaart waarom je verkleuring hebt onder een hoek). Stel nu dat dat laken heel licht gegolfd is. Van recht ervoor zal de variatie in de vierkantjes beperkt zijn, want een op-golf en neer-golf zorgen allebei voor wat minder geobserveerd oppervlak. Echter, als je vanonder een hoek kijkt, dan zal een op-golf en neer-golf respectievelijk méér en minder geobserveerd oppervlak opleveren. De variatie in geobserveerd oppervlak zal dus groter zijn. Als je de golving zodanig overdrijft, kan je zelfs hebben dat je vanonder een hoek sommige vierkantjes echt in hun volle oppervlakte ziet, en andere vierkantjes helemaal niet meer. Hoop dat het een beetje duidelijk beschreven is, nogmaals getekend zou dit direct duidelijk zijn.

Nu bottomline blijft dat het grote probleem je opstelling is, waarbij je dus altijd vanonder een hoek naar TV kijkt. Wellicht ga je dan ook bij elke grote LCD TV een probleem qua uniformiteit hebben. Sowieso is het al zonde dat je naar een TV kijkt zonder van het volledige kleurenpallet te kunnen genieten, aangezien de geobserveerde kleuren snel degraderen onder een hoek.

Dus voor jou is volgens mij de oplossing ofwel je opstelling veranderen dat je wel recht voor TV zit, of voor een TV te gaan die geen/minder degradatie heeft onder een hoek (OLED of IPS panel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hus0o
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 27-08 22:33
Ik heb nog steeds af en toe last van het wegvallen van het geluid voor een seconde via mijn audio systeen. Ga van het weekend maar even een nieuwe goede hdmi kabel halen. Heb er nog een aantal jaar oude van de action aan hangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pposthoorn

pposthoorn

Constructeur

vinom schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 07:48:
[...]

Kijk eens naar de 'One For All WM4661'. Ik ben ook aan het kijken voor een muurbeugel, en ik kwam bij deze uit. Goede reviews, goede prijs. Alleen nu tijdelijk uitverkocht, paar weken terug was hij nog goed beschikbaar bij Coolblue. Ik moet mij er alleen nog toe zetten om de beugel aan te schaffen en de hele zooi op te hangen. In het laatste heb ik niet zo veel zin :9
Bedankt voor de tip. Maar ik vind de Vogel's Base 45 L dan toch wel wat beter; is iets dunner, strakker afgewerkt, zou een grotere draaihoek hebben en ziet er ook wat minder bulky uit. Is wel weer wat duurder maar ach :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Als ik op mijn xe9305 ziggo stream via de app op mijn mobiele telefoon dan stottert het beeld. Het is zegmaar semi vloeiend. Geluid is prima het beeld doet echt schokken alsof er telkens een frame mist of zo. Hoe doen jullie dit? In het topic had ik onderstaand gevonden, maar daar wordt gesproken dat het uitgeschakeld is. Ik krijg het wel gewoon werkend de stream dus wist niet zeker of dit over de XE9305 ging.
ZuinigeRijder schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 11:51:

Ziggo Go voor Ziggo gebruikers
Streamen van Replay TV via telefoon/tablet is uitgeschakeld, dus streamen van replay TV via de ingebouwde chromecast kan dus niet en dat kan wel wanneer Ziggo Go op je Android TV geinstalleerd is.
Wanneer je Ziggo Go wil installeren op je Android TV, kan dat, inclusief Replay. Echter moet je dan niet de laatste versie gebruiken.

De oudere versie die wel werkt: Ziggo GO_v2.3.17 _apkpure.com.apk
Nadeel is dat de startschermen in portrait mode staan en dat je voor de replay schuin moet bedienen totdat je replay hebt gestart |:( Maar het werkt wel in combinatie met Sony SideView.

Een oudere Horizon Go heeft het probleem met portrait mode niet, maar dan is de bediening moeilijk met de Sony SideView app: com.lgi.orionandroid-2.3.9 Production-11607.apk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZuinigeRijder
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
Leoon. schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 22:59:
Als ik op mijn xe9305 ziggo stream via de app op mijn mobiele telefoon dan stottert het beeld. Het is zegmaar semi vloeiend. Geluid is prima het beeld doet echt schokken alsof er telkens een frame mist of zo. Hoe doen jullie dit? In het topic had ik onderstaand gevonden, maar daar wordt gesproken dat het uitgeschakeld is. Ik krijg het wel gewoon werkend de stream dus wist niet zeker of dit over de XE9305 ging.
Ik heb ook het probleem dat live streamen via Ziggo Go via tablet/telefoon het beeld stottert op mijn ZD9 toen ik het probeerde. De hardware en software is gelijk aan de XE9305. Ik weet niet of dit aan de ingebouwde (softwarematige) chromecast ligt en of een hardware chromecast dit probleem niet heeft. En ja, Chromecast icm met Ziggo Go kan alleen gebruikt worden met Live TV en NIET met Replay TV (terugkijken van een uitzending tot 1 week terug).

Daarom heb ik Ziggo Go op de TV geinstalleerd, volgens deze post:
Ziggo Go voor Ziggo gebruikers
Streamen van Replay TV via telefoon/tablet is uitgeschakeld, dus streamen van replay TV via de ingebouwde chromecast kan dus niet en dat kan wel wanneer Ziggo Go op je Android TV geinstalleerd is.
Wanneer je Ziggo Go wil installeren op je Android TV, kan dat, inclusief Replay. Echter moet je dan niet de laatste versie gebruiken.

De oudere versie die wel werkt: Ziggo GO_v2.3.17 _apkpure.com.apk
Nadeel is dat de startschermen in portrait mode staan en dat je voor de replay schuin moet bedienen totdat je replay hebt gestart |:( Maar het werkt wel in combinatie met Sony SideView.

Een oudere Horizon Go heeft het probleem met portrait mode niet, maar dan is de bediening moeilijk met de Sony SideView app: com.lgi.orionandroid-2.3.9 Production-11607.apk
Ik gebruik dit alleen maar voor terugkijken wanneer ik iets zelf niet opgenomen heb, aangezien ik een decoder aangesloten heb op mijn TV, dus kan altijd Live kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

ZuinigeRijder schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 08:58:
[...]

Ik heb ook het probleem dat live streamen via Ziggo Go via tablet/telefoon het beeld stottert op mijn ZD9 toen ik het probeerde. De hardware en software is gelijk aan de XE9305. Ik weet niet of dit aan de ingebouwde (softwarematige) chromecast ligt en of een hardware chromecast dit probleem niet heeft. En ja, Chromecast icm met Ziggo Go kan alleen gebruikt worden met Live TV en NIET met Replay TV (terugkijken van een uitzending tot 1 week terug).

Daarom heb ik Ziggo Go op de TV geinstalleerd, volgens deze post:

[...]

Ik gebruik dit alleen maar voor terugkijken wanneer ik iets zelf niet opgenomen heb, aangezien ik een decoder aangesloten heb op mijn TV, dus kan altijd Live kijken.
Oké interessant. Dan ga ik dit ook proberen, echter op de site van verschillende mirror apk's gaat het maar tot versie 18 terug en ze zijn nu bij versie 28 ongeveer. Klopt het dat alleen die versie 17 het doet die er niet meer staat? Want dan kan dat misschien nog wel een probleempje opleveren. Ik wil het ook alleen gebruiken voor live tv (ziggo sport kanalen), terugkijken etc doe ik via het tv abonnement van T-mobile.

Edit: denk dat die aan de ingebouwde chromecast ligt. Op een andere tv speelde ik het altijd goed af met mijn chromecast. Die heb ik hier nog wel liggen, dat is plan B als de apk installeren niet werken gaat.

[ Voor 7% gewijzigd door Oekol op 04-05-2018 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZuinigeRijder
  • Niet online
Leoon. schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 09:08:
[...]

Oké interessant. Dan ga ik dit ook proberen, echter op de site van verschillende mirror apk's gaat het maar tot versie 18 terug en ze zijn nu bij versie 28 ongeveer. Klopt het dat alleen die versie 17 het doet die er niet meer staat? Want dan kan dat misschien nog wel een probleempje opleveren. Ik wil het ook alleen gebruiken voor live tv (ziggo sport kanalen), terugkijken etc doe ik via het tv abonnement van T-mobile.
Ik had gelezen dat versie 2.3.18 de laatste versie was die het nog deed. Maar die heb ik niet geprobeerd. Ook het van portrait naar landscape draaien in de schermen voordat echt afgespeeld wordt is niet gelukt bij mij. Maar je zou in ieder geval 2.3.18 kunnen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
Leoon. schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 22:59:
Als ik op mijn xe9305 ziggo stream via de app op mijn mobiele telefoon dan stottert het beeld.
Ik heb geen Ziggo, maar wel een gelijkaardig probleem met Plex. Als ik Plex op de TV draai, dan slaagt hij er zelfs niet in om een simpele 576p video vloeiend af te spelen. Via Plex op mijn PS4 gaat dat probleemloos.

Ik dacht dan direct dat het gewoon door de gebrekkige SoC is die in de TV zit. Maar ik zou verwachten dat de Netflix app ook op deze SoC draait, en die kan probleemloos 4K decoden, dus kan het dan toch daar niet aan liggen.

Ik dacht overigens dat er een manier was om de CPU usage van de SoC te monitoren. Moet eens zoeken hoe dat juist moet, want dan zouden we direct zien of het inderdaad de CPU is die te traag is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

ZuinigeRijder schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 09:30:
[...]

Ik had gelezen dat versie 2.3.18 de laatste versie was die het nog deed. Maar die heb ik niet geprobeerd. Ook het van portrait naar landscape draaien in de schermen voordat echt afgespeeld wordt is niet gelukt bij mij. Maar je zou in ieder geval 2.3.18 kunnen proberen.
Zie direct de post eronder ook dat 2.3.20 nog werkt. Ergens heb ik ook wel zin om gewoon de laatste tien apk's te downloaden en dan te kijken wat het wel doet en wat niet. 7(8)7
Twixie schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 09:45:
[...]

Ik heb geen Ziggo, maar wel een gelijkaardig probleem met Plex. Als ik Plex op de TV draai, dan slaagt hij er zelfs niet in om een simpele 576p video vloeiend af te spelen. Via Plex op mijn PS4 gaat dat probleemloos.

Ik dacht dan direct dat het gewoon door de gebrekkige SoC is die in de TV zit. Maar ik zou verwachten dat de Netflix app ook op deze SoC draait, en die kan probleemloos 4K decoden, dus kan het dan toch daar niet aan liggen.

Ik dacht overigens dat er een manier was om de CPU usage van de SoC te monitoren. Moet eens zoeken hoe dat juist moet, want dan zouden we direct zien of het inderdaad de CPU is die te traag is.
Euhm oke.. Als die SoC blijkbaar dat niet aan kan, moet ik ook maar snel proberen of ik mijn UHD films kan afspelen via een externe HDD. Als dat niet kan dan is die TV echt 0 waard voor mij. Daar is die zo'n beetje voor gekocht. -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
Leoon. schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 10:32:
[...]
Euhm oke.. Als die SoC blijkbaar dat niet aan kan, moet ik ook maar snel proberen of ik mijn UHD films kan afspelen via een externe HDD. Als dat niet kan dan is die TV echt 0 waard voor mij. Daar is die zo'n beetje voor gekocht. -O-
Het verschil echter is dat Ziggo en Plex externe apps zijn, die uit de Play Store komen en dus niet gegarandeerd goed gaan werken. Netflix of de built-in player die van USB kan afspelen, is dat wel.
Blijft dan natuurlijk de vraag of het inderdaad dat is, en zo ja, waarom dat zo is ? Zijn de built-in apps misschien speciaal geoptimalizeerde versies ? Gezien het allemaal op Android TV draait, zou ik eigenlijk juist denken van niet, en dat bvb Netflix of YouTube gewoon de standaard Android versies zijn. Zou eens versienummers moeten vergelijken tussen de TV en bvb een Chromecast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Twixie schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 10:36:
[...]

Het verschil echter is dat Ziggo en Plex externe apps zijn, die uit de Play Store komen en dus niet gegarandeerd goed gaan werken. Netflix of de built-in player die van USB kan afspelen, is dat wel.
Blijft dan natuurlijk de vraag of het inderdaad dat is, en zo ja, waarom dat zo is ? Zijn de built-in apps misschien speciaal geoptimalizeerde versies ? Gezien het allemaal op Android TV draait, zou ik eigenlijk juist denken van niet, en dat bvb Netflix of YouTube gewoon de standaard Android versies zijn. Zou eens versienummers moeten vergelijken tussen de TV en bvb een Chromecast.
Hmm ja bijzonder, plex staat wel standaard op de tv zelf toch? Of was dat wel een download uit de store? Snelle google leverde me dit resultaat op van ziggo go voor android tv dat het in ontwikkeling is. Wellicht kunnen we het nog normaal kijken voor het einde van dit jaar..

nieuws: Ziggo wil GO-dienst naar Android TV en Apple TV brengen *O*

Ga in ieder geval vanavond maar even: jellyfish-140-mbps-4k-uhd-hevc-10bit.mkv & jellyfish-140-mbps-4k-uhd-h264.mkv uitproberen via deze website: http://jell.yfish.us/

Toevallig de externe HDD van mijn zus hier liggen, wil zelf een nieuwe gaan kopen. Als dit het dus doet is dat een go :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
Leoon. schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 10:44:
[...]
Hmm ja bijzonder, plex staat wel standaard op de tv zelf toch? Of was dat wel een download uit de store?
Ik heb die toch echt wel gedownload uit de Store.
Leoon. schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 10:44:
Ga in ieder geval vanavond maar even: jellyfish-140-mbps-4k-uhd-hevc-10bit.mkv & jellyfish-140-mbps-4k-uhd-h264.mkv uitproberen via deze website: http://jell.yfish.us/
Ik verwacht eigenlijk wel dat dat probleemloos gaat werken. Ik ben alleszins eens een review tegengekomen die ook van die downloadbare testfilmpjes gebruikte.
EDIT: deze : https://www.flatpanelshd....on=showfull&id=1491205821 en ze zeggen dus zelfs expliciet dat die testfilmpjes werken. Jellyfish is er een van. Hun Jellyfish test is blijkbaar 1080p, niet 4K.

[ Voor 13% gewijzigd door Twixie op 04-05-2018 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Twixie schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 10:48:
[...]

Ik heb die toch echt wel gedownload uit de Store.
Dan zal ik dat op die oude tv ook wel gedownload hebben idd. Hij stond er toen in ieder geval tussen en heb ook wel geprobeerd om iets af te spelen via plex op de tv. Had niet verwacht dat mijn laptop het aan kon (HP pavilion g6 2007sd met SSD er in verwerkt), maar wilde het gewoon eens testen.
Ik verwacht eigenlijk wel dat dat probleemloos gaat werken. Ik ben alleszins eens een review tegengekomen die ook van die downloadbare testfilmpjes gebruikte.
EDIT: deze : https://www.flatpanelshd....on=showfull&id=1491205821 en ze zeggen dus zelfs expliciet dat die testfilmpjes werken. Jellyfish is er een van. Hun Jellyfish test is blijkbaar 1080p, niet 4K.
Zal het vanavond hier posten als ik met mijn vriendin weer even ga rommelen aan de TV. Heb er zin in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
Twixie schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 10:36:
[...]
Gezien het allemaal op Android TV draait, zou ik eigenlijk juist denken van niet, en dat bvb Netflix of YouTube gewoon de standaard Android versies zijn. Zou eens versienummers moeten vergelijken tussen de TV en bvb een Chromecast.
On 2nd thought denk ik toch dat dat niet het geval is. Is er geen kritiek op Sony dat ze nog altijd geen release gedaan hebben met een YouTube die HDR ondersteunt ? Dus Netflix en YouTube zijn dan duidelijk niet de standaard Android versies...
Ik vermoed dat dat native versies zijn, die dus ook veel beter performen, terwijl normale apk's in een Java VM draaien. Dus denk toch dat de SoC niet krachtig genoeg is voor 4K (of zelfs minder) decoding in Android apps.

[ Voor 6% gewijzigd door Twixie op 04-05-2018 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZuinigeRijder
  • Niet online
Leoon. schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 10:32:
Afspelen van UHD 4K HDR films is bij mij geen probleem van een USB3 disk met de standaard Video app op Android TV 7.0. VLC App 3.x op Android TV heeft daar wel moeite mee, ondanks dat die dit ook zou moeten ondersteunen. De Video app is door Sony aangepast zodat die de hardware beter kan aanspreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renzmeister
Ik heb een tijdje verschillende apps geprobeerd op de tv (XE90) zelf. VLC, Kodi, SPMC, Emby etc. Maar uiteindelijk toch gekozen voor een externe Odroid C2 met LibreELEC. Ik vind het toch allemaal wat vlotter werken, en ik draaide hiervoor LibreELEC al op een RPi 2 wat ook altijd goed werkte. De Odroid kan moeiteloos 4K aan, maar helaas geen HDR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

ZuinigeRijder schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 11:31:
[...]

Afspelen van UHD 4K HDR films is bij mij geen probleem van een USB3 disk met de standaard Video app op Android TV 7.0. VLC App 3.x op Android TV heeft daar wel moeite mee, ondanks dat die dit ook zou moeten ondersteunen. De Video app is door Sony aangepast zodat die de hardware beter kan aanspreken.
Goed om te weten! Heb een 1080p film, UHD film en twee stuks jellyfish filmpjes klaar staan om te testen. Werkt dat, dan ben ik helemaal blij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renzmeister
Twixie schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 11:11:
[...]

On 2nd thought denk ik toch dat dat niet het geval is. Is er geen kritiek op Sony dat ze nog altijd geen release gedaan hebben met een YouTube die HDR ondersteunt ? Dus Netflix en YouTube zijn dan duidelijk niet de standaard Android versies...
Ik vermoed dat dat native versies zijn, die dus ook veel beter performen, terwijl normale apk's in een Java VM draaien. Dus denk toch dat de SoC niet krachtig genoeg is voor 4K (of zelfs minder) decoding in Android apps.
Ik heb het vermoeden dat het aan de brakke implementatie/ondersteuning van MediaCodec ligt, dat veel content (zelfs 1080p) niet vloeiend speelt. Kodi heeft in ieder geval alle custom hardware-specifieke code (vanaf versie 17?) verwijderd en gebruikt alleen nog maar MediaCodec omdat dat de Android-standaard is. Een app als de standaard Video app van Sony gebruikt geloof ik libstagefright, en mijn ervaring is dat ik met die app 1080p prima kan afspelen en 4K ook nog wel gaat.
Hopelijk komt Sony nog met een oplossing voor dit probleem, het lijkt mij software-gerelateerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djiee
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Ik sta op het punt een Sony 55XE9005 aan te schaffen maar heb nog mijn twijfels over het volgende. Ik zit net aan op 2 meter afstand van mijn tv (huidige is 40 inch). Het formaat is dus een flink stuk groter en daarbij is de helderheid van de Sony een stuk hoger dan mijn huidige tv.

Nou heb ik wat ervaringen gelezen van mensen die de Sony veel te helder vinden, voornamelijk bij een verduisterde kamer en het hierdoor onprettig vinden kijken. Gezien de korte afstand en ik vaak in de avond de lampen dim vind ik het moeilijk in te schatten wat mijn kijkervaring hierin zal zijn. Nou begrijp ik dat niemand mij dat kan vertellen maar ben benieuwd of er mensen zijn die hun ervaring kunnen delen m.b.t. een soortgelijk toestel en kijkafstand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
Djiee schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 13:32:
Het formaat is dus een flink stuk groter en daarbij is de helderheid van de Sony een stuk hoger dan mijn huidige tv.
Nou heb ik wat ervaringen gelezen van mensen die de Sony veel te helder vinden, voornamelijk bij een verduisterde kamer en het hierdoor onprettig vinden kijken.
Ik snap sowieso het probleem niet, want de helderheid van de backlight kan geregeld worden. Bovendien kan je ook de Light Sensor gebruiken die kijkt hoe klaar het is in je ruimte, en die dus in een volledig verduisterde ruimte de backlight een pak minder fel laat branden.
Enige uitzondering is met HDR content waar om een of andere onduidelijke reden de Light Sensor altijd uit is (alhoewel je zelf nog manueel de Brightness kunt instellen).

Ik heb al zowel in klaarlichte dag, als in pikkedonker naar mijn XE93 (die nog feller is dan de XE90) gekeken en hij is zeker niet te fel. Ik ben wel van plan 'bias lighting' toe te voegen, wat wat LED verlichting achter de TV is zodat ook de muur wat mee verlicht wordt. Dat zou wat minder vermoeiend voor de ogen zijn in een verduisterde ruimte terwijl het ook de beeldkwaliteit ten goede komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renzmeister
Djiee schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 13:32:
Ik sta op het punt een Sony 55XE9005 aan te schaffen maar heb nog mijn twijfels over het volgende. Ik zit net aan op 2 meter afstand van mijn tv (huidige is 40 inch). Het formaat is dus een flink stuk groter en daarbij is de helderheid van de Sony een stuk hoger dan mijn huidige tv.

Nou heb ik wat ervaringen gelezen van mensen die de Sony veel te helder vinden, voornamelijk bij een verduisterde kamer en het hierdoor onprettig vinden kijken. Gezien de korte afstand en ik vaak in de avond de lampen dim vind ik het moeilijk in te schatten wat mijn kijkervaring hierin zal zijn. Nou begrijp ik dat niemand mij dat kan vertellen maar ben benieuwd of er mensen zijn die hun ervaring kunnen delen m.b.t. een soortgelijk toestel en kijkafstand?
Ik zit zelf op 2,5 meter van precies dezelfde tv. Mijn ervaring is dat hij inderdaad erg fel kan zijn, maar ook goed instelbaar is voor een minder verlichte kamer. Ik heb de instellingen van AVForums overgenomen:

Dus "Bioscoop Thuis"-instelling voor overdag en "Bioscoop Pro"-voor 's avonds en dat gaat prima. Overigens merk ik dat ik hem nu (vanwege de langere dagen/schemer) eigenlijk altijd op Bioscoop Thuis heb staan, en de Bioscoop Pro-instelling vooral voor de donkere winteravonden gebruik.
Enige keer dat ik nog verblind wordt, is als ik 's avonds aan het gamen ben en het scherm volledig wit wordt 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djiee
  • Niet online
Twixie schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 13:40:
[...]
Ik snap sowieso het probleem niet, want de helderheid van de backlight kan geregeld worden. Bovendien kan je ook de Light Sensor gebruiken die kijkt hoe klaar het is in je ruimte, en die dus in een volledig verduisterde ruimte de backlight een pak minder fel laat branden.
Goed om te weten van de light sensor, dat had ik niet gezien. Ik begrijp dat de helderheid omlaag gezet kan worden maar las juist dat sommige dat niet voldoende vonden. Daarbij was ook het argument dat je op een gegeven moment gewoon minder details gaat zien en dat is dan ook wel jammer.
Ik heb al zowel in klaarlichte dag, als in pikkedonker naar mijn XE93 (die nog feller is dan de XE90) gekeken en hij is zeker niet te fel. Ik ben wel van plan 'bias lighting' toe te voegen, wat wat LED verlichting achter de TV is zodat ook de muur wat mee verlicht wordt. Dat zou wat minder vermoeiend voor de ogen zijn in een verduisterde ruimte terwijl het ook de beeldkwaliteit ten goede komt.
Dankje voor het delen van je ervaring. Dat is nog niet eens zo'n gek idee om wat zachte verlichting achter de tv te plaatsen.

Ik zit al vrij lang te bedenken wat voor mijn situatie nu een goede tv zou zijn. De Sony past binnen mijn budget maar doordat het zo'n verschil is t.o.v. mijn huidige tv weet ik gewoon niet helemaal wat ik kan verwachten als hij er eenmaal staat. Ik zat alweer te bedenken of ik niet beter af ben met een iets minder heldere Oled tv zoals de Philips POS9002 die nu amper meer kost via ING. Maar zo blijf ik bezig 8)7.
Renzmeister schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 13:47:
[...]

Ik zit zelf op 2,5 meter van precies dezelfde tv. Mijn ervaring is dat hij inderdaad erg fel kan zijn, maar ook goed instelbaar is voor een minder verlichte kamer. Ik heb de instellingen van AVForums overgenomen: [video]

Dus "Bioscoop Thuis"-instelling voor overdag en "Bioscoop Pro"-voor 's avonds en dat gaat prima. Overigens merk ik dat ik hem nu (vanwege de langere dagen/schemer) eigenlijk altijd op Bioscoop Thuis heb staan, en de Bioscoop Pro-instelling vooral voor de donkere winteravonden gebruik.
Enige keer dat ik nog verblind wordt, is als ik 's avonds aan het gamen ben en het scherm volledig wit wordt 8)
Goed om te horen dat je via verschillende profiel instellingen een prettige kijkervaring hebt, dat stelt alweer iets meer gerust!

Overigens benieuwd of jullie extra garantie bij de tv genomen hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Zo heb de externe HDD aan de tv gehangen. Helaas was de externe HDD als FAT32 geformatteerd en wilde niet bestanden er vanaf halen aangezien die van mijn zus is en er juist bestanden op moeten (en stonden) ;).

Jellyfish kon gelukkig wel daar het beide iets van 500mb is voor 30 seconden filmpje. Eigenlijk kun je er dan dus wel vanuit gaan als die lukken (140mb stream) dat een UHD film ook lukt.

Zo staat het in ieder geval op de site zelf:
For Ultra HD (4K) Videos, it looks like the new BD spec calls for 10-Bit H.265 encoding and allows for a maximum bitrate of 128 Mbps. I'm not entirely sure whether this is just for video, audio and video combined, or the total allowable data transfer rate (audio, video, java, etc). It's probably a safe bet that, if your media player can play the 140 Mbps Jellyfish File, you should be good to go for UHD rips.
Bedoel je @ZuinigeRijder met de 'standaard video app' die met dat rode/oranje icoontje? Het rare was namelijk dat die bij de 'jellyfish-140-mbps-4k-uhd-hevc-10bit.mkv' geen geluid afspeelt, terwijl VLC dat wel deed en naar mijn idee zag het er beide soort van even goed uit. Toch raar dat de standaard app het geluid niet weer gaf. Heb dit dus helaas niet met een UHD film kunnen testen.

Verder werden de 4k jellyfish dus bij beide goed afgespeelt voor zover ik kon zien, werden series die ik er op had gezet met een apart SRT bestand ook goed afgespeelt: via de video app gaf hij het een soort van zwart achtergrond bij de ondertitels, VLC gaf de ondertitels wat mooier weer alleen in wit en iets ander lettertype etc.

Nu maar zelf een 1TB/2TB externe HDD op de kop tikken. Ga daar nu rustig naar op zoek om een goeie deal te vinden :)

even iets anders: hoe kan je je externe HDD veilig verwijderen, zodat je dat wel op de laptop/computer kan? Toen ik hem namelijk in de laptop deed kreeg ik een melding dat hij niet goed af was gesloten zeg maar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZuinigeRijder
  • Niet online
Leoon. schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 23:10:
Zo heb de externe HDD aan de tv gehangen. Helaas was de externe HDD als FAT32 geformatteerd en wilde niet bestanden er vanaf halen aangezien die van mijn zus is en er juist bestanden op moeten (en stonden) ;).

Jellyfish kon gelukkig wel daar het beide iets van 500mb is voor 30 seconden filmpje. Eigenlijk kun je er dan dus wel vanuit gaan als die lukken (140mb stream) dat een UHD film ook lukt.

Zo staat het in ieder geval op de site zelf:

[...]

Bedoel je @ZuinigeRijder met de 'standaard video app' die met dat rode/oranje icoontje? Het rare was namelijk dat die bij de 'jellyfish-140-mbps-4k-uhd-hevc-10bit.mkv' geen geluid afspeelt, terwijl VLC dat wel deed en naar mijn idee zag het er beide soort van even goed uit. Toch raar dat de standaard app het geluid niet weer gaf. Heb dit dus helaas niet met een UHD film kunnen testen.

Verder werden de 4k jellyfish dus bij beide goed afgespeelt voor zover ik kon zien, werden series die ik er op had gezet met een apart SRT bestand ook goed afgespeelt: via de video app gaf hij het een soort van zwart achtergrond bij de ondertitels, VLC gaf de ondertitels wat mooier weer alleen in wit en iets ander lettertype etc.

Nu maar zelf een 1TB/2TB externe HDD op de kop tikken. Ga daar nu rustig naar op zoek om een goeie deal te vinden :)

even iets anders: hoe kan je je externe HDD veilig verwijderen, zodat je dat wel op de laptop/computer kan? Toen ik hem namelijk in de laptop deed kreeg ik een melding dat hij niet goed af was gesloten zeg maar.
Ja, de Video app met het rode icoontje.

Via android tv, instellingen, opslag, kies opslagapparaat, velig uitwerpen uit mijn hoofd.

Neem wel een USB3 en geen USB2, want anders kan de leessnelheid ook een probleem vormen. Zal kijken of ik jellyfish kan downloaden en afspelen op mijn TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 06:53

Mr. Freeze

¡GO!

vinom schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 16:09:
Ik heb een Nvidia Shield staan :)
En dat is toch de mooiste oplossing voor alles, sommige mensen hebben ook last met stotteren van Ziggo Go tijdens casten (ik ook), met de Shield loopt het heel mooi vloeiend.

In het Shield topic heb ik er ook al over gehad maar ipv van Kodi gebruik ik MrMC, een Kodi fork maar dan net even anders. Kodi laat de Shield 1080P/24 upscalen naar 4K. Het is me niet duidelijk hoe ik dat uitschakel. Met MrMC gaat 1080P/24 in originele formaat naar de TV zodat deze kan upscalen wat een nog mooier plaatje geeft. Alleen geen plugins op MrMC, maar die gebruikte ik toch niet.

XBL gamertag StayingPow3r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

ZuinigeRijder schreef op zaterdag 5 mei 2018 @ 10:08:
[...]

Ja, de Video app met het rode icoontje.

Via android tv, instellingen, opslag, kies opslagapparaat, velig uitwerpen uit mijn hoofd.

Neem wel een USB3 en geen USB2, want anders kan de leessnelheid ook een probleem vormen. Zal kijken of ik jellyfish kan downloaden en afspelen op mijn TV.
Ja sowieso USB3 (even gecheckt en die van m'n zus is USB2 een oudje dus). Heb nu een shortlist met drie verschillende grootste verschil tussen de drie is 8mb cache 16mb cache en 32mb cache. Op 't forum hier lees ik dat dat geen fluit uit maakt, toch zal er wel iets aan logica achter zitten right? 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZuinigeRijder
  • Niet online
Leoon. schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 23:10:
Het rare was namelijk dat die bij de 'jellyfish-140-mbps-4k-uhd-hevc-10bit.mkv' geen geluid afspeelt, terwijl VLC dat wel deed en naar mijn idee zag het er beide soort van even goed uit. Toch raar dat de standaard app het geluid niet weer gaf. Heb dit dus helaas niet met een UHD film kunnen testen.

Ik heb de volgende Jellyfish Video Bitrate Test Files geprobeerd op PC en TV:
  1. jellyfish-120-mbps-4k-uhd-hevc-10bit.mkv
  2. jellyfish-160-mbps-4k-uhd-hevc-10bit.mkv
  3. jellyfish-400-mbps-4k-uhd-hevc-10bit.mkv
De eerste speelt af op PC (VLC) en TV (Video App en VLC App).
De tweede speelt niet goed af op PC (VLC) en speelt goed af op TV (Video App en VLC App)
De derde speelt niet af op PC (VLC) en speelt af op TV Video App, maar speelt niet goed af op TV VLC App.

Voor alle drie geen geluid, op PC en TV, voor Video App en VLC.
VLC geeft ook geen geluidspoor aan op PC voor alle drie de bestanden. Dus volgens mij zit er geen geluidspoor in de test bestanden 8)7

De site geeft ook aan dat wanneer de 140 mbps goed afspeelt, je mediaspeler UHD rips kunt afspelen.

Externe ondertitels worden in de Video App inderdaad op een zwarte achtergrond afgespeeld. De ingebouwde ondertitels kun je wel aanpassen in Instellingen hoe die getoond worden. Ik heb grijs ingesteld met een zwarte rand om de letters, zodat de ondertiteling minder fel is.
Volgens mij uit mijn hoofd iets van:

Instellingen> Algemeen > Toegankelijkheid > Ondertitels > Stijl

Op de afstandsbediening zit een toets om (ingebouwde) ondertitels te kiezen.

[ Voor 12% gewijzigd door ZuinigeRijder op 05-05-2018 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

ZuinigeRijder schreef op zaterdag 5 mei 2018 @ 15:29:
[...]

Ik heb de volgende Jellyfish Video Bitrate Test Files geprobeerd op PC en TV:
  1. jellyfish-120-mbps-4k-uhd-hevc-10bit.mkv
  2. jellyfish-160-mbps-4k-uhd-hevc-10bit.mkv
  3. jellyfish-400-mbps-4k-uhd-hevc-10bit.mkv
De eerste speelt af op PC (VLC) en TV (Video App en VLC App).
De tweede speelt niet goed af op PC (VLC) en speelt goed af op TV (Video App en VLC App)
De derde speelt niet af op PC (VLC) en speelt af op TV Video App, maar speelt niet goed af op TV VLC App.

Voor alle drie geen geluid, op PC en TV, voor Video App en VLC.
VLC geeft ook geen geluidspoor aan op PC voor alle drie de bestanden. Dus volgens mij zit er geen geluidspoor in de test bestanden 8)7

De site geeft ook aan dat wanneer de 140 mbps goed afspeelt, je mediaspeler UHD rips kunt afspelen.

Externe ondertitels worden in de Video App inderdaad op een zwarte achtergrond afgespeeld. De ingebouwde ondertitels kun je wel aanpassen in Instellingen hoe die getoond worden. Ik heb grijs ingesteld met een zwarte rand om de letters, zodat de ondertiteling minder fel is.
Volgens mij uit mijn hoofd iets van:

Instellingen> Algemeen > Toegankelijkheid > Ondertitels > Stijl

Op de afstandsbediening zit een toets om (ingebouwde) ondertitels te kiezen.
De enige testfile met geluidspoor is de jellyfish-140-mbps-4k-uhd-hevc-10bit.mkv, die heb je niet getest zoals ik zie. Staat als enige bij die dat hij geluid heeft.

En:
jellyfish-55-mbps-hd-h264.mkv

Maar idd als je de 140 kunt afspelen wil het gewoon, volgende niet website. Dat is zeer positief :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Dus we waren vanavond op de bank (we zaten er recht voor zoals je ook op de foto ziet) aan het zappen en telkens zagen we alsof het scherm vies was, hele rare vlekken strepen als we zapte en het beeld zwart was. Dit zijn andere plekken als dat ik DSE test doe.

Wat in hemelsnaam is dit nou weer, heb ik nou weer een maandagmorgen model?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/5fdJ9fi1GlI7HaSRzAT6CMVI/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft er direct zonlicht op gestaan vandaag? Dit heeft denk ik net de anti reflectie laag te maken wat niet helemaal lekker zit.

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2018 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Verwijderd schreef op zondag 6 mei 2018 @ 20:23:
Heeft er direct zonlicht op gestaan vandaag? Dit heeft denk ik net de anti reflectie laag te maken wat niet helemaal lekker zit.
Dat zou goed kunnen. Achter ons zitten ramen. Maar dit zit er volgens mij al sinds het begin alleen 't wordt erger. Wat is dit dan?

(we hebben deze tv nu krap een week)

[ Voor 5% gewijzigd door Oekol op 06-05-2018 21:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Twixie
Liefde is... je tegen je ventje nestelen, zelfs als hij humeurig is door zijn TV problemen. :D

Alle gekheid... maar dit zit er toch wel niet normaal uit. Zie je dit ook als de TV uit is, of was het echt specifiek bij die zwarte zap-tussenschermen ? Zie je het ook als je bvb een input selecteert waar geen signaal op is ?
Nu, in deze situatie had je dus inderdaad blijkbaar wel heel veel omgevingslicht dat reflecteert in het scherm. Zal er met deze zonnige dagen ook eens proberen op te letten in de namiddag wanneer de zon volop onze woonkamer binnenschijnt.

[ Voor 27% gewijzigd door Twixie op 06-05-2018 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Twixie schreef op zondag 6 mei 2018 @ 21:08:
Liefde is... je tegen je ventje nestelen, zelfs als hij humeurig is door zijn TV problemen. :D

Alle gekheid... maar dit zit er toch wel niet normaal uit. Zie je dit ook als de TV uit is, of was het echt specifiek bij die zwarte zap-tussenschermen ? Zie je het ook als je bvb een input selecteert waar geen signaal op is ?
Nu, in deze situatie had je dus inderdaad blijkbaar wel heel veel omgevingslicht dat reflecteert in het scherm. Zal er met deze zonnige dagen ook eens proberen op te letten in de namiddag wanneer de zon volop onze woonkamer binnenschijnt.
Haha precies. Ze zit er zelf net zo humeurig bij helaas :+

Wij kunnen tv kijken via 2 manieren. T-mobile tv kastje en via dvb met smartcard van ziggo voor beide digitale tv. Tijdens het zappen kwam ik via dvb ziggo uit op een kanaal wat we niet hadden en toen zagen we het en daarna zagen we het elke keer met zappen. Nu is het dusdanig donker geworden dat we het niet meer zien. Dus ik kan het nu niet meer reproduceren. Zal morgen overdag even kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Twixie
Hiernet eens in volledige duisternis nog eens de TV getest. Ik kan nu echt wel met zekerheid zeggen dat mijn exemplaar al stukken beter geworden is sinds ik hem heb.
Het meest spectaculair is nog de clouding bij overgangsschermen. Dit was echt vreselijk maar vandaag is daar zo goed als niets meer van te merken. Het verschil is zo enorm dat ik me toch afvraag of het niet ergens wijzigingen in een Picture Mode zijn die voor deze verbetering gezorgd hebben. Aangezien ik al mijn settings in een Excel heb, zou ik misschien eens een Factory Reset kunnen doen maar anderzijds is het mijn zorg niet meer :)
DSE is ook nagenoeg onbestaand bij frontaal kijken. Van opzij zijn nog wel licht die vertikale kreukels te zien bij egale oppervlakken. Moeilijk te oordelen of het nog wat verbeterd is sinds de vorige test waarbij al een significante vooruitgang geboekt was.
Wat ik wel duidelijk heb zijn 2 horizontale brede donkerder banden bij een monochroom beeld (hoeft niet wit te zijn). Beetje vergelijkbaar met de vignetering (lagere helderheid aan de rand) maar in tegenstelling tot vignetering heb ik het bij normale content nog nooit gezien.

EDIT: hier een foto. Het vreemde is dat het veel beter zichtbaar is als het beeld klein is (ik merkte het voor het eerst tijdens een laadscherm van een spel van de kinderen terwijl ik in de keuken stond). of dus ook bij een kleine foto.
Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/5dthzl.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door Twixie op 07-05-2018 08:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Net even gekeken en als de tv uit staat zie je die rare vlekken ook, dus lijkt achter glasplaat te zitten. Komt een monteur langs en als die het niet op lossen kan krijgen we weer nieuwe tv.

Dus bij elke zwarte achtergrond zie je het sowieso en misschien is dit ook hetgene wat het beeld van voor niet altijd super mooi maakt. Wel raar dat het zich concentreert in het midden.

Heb het dus hierover:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/5fdJ9fi1GlI7HaSRzAT6CMVI/full.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door Oekol op 07-05-2018 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10:05
Waar kan je eigenlijk je audio vertragen. Kan het nergens vinden in het menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
Remco Tr schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 22:44:
Waar kan je eigenlijk je audio vertragen.
Niet, en volgens mij zit zoiets nooit in TVs, maar in een receiver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10:05
Twixie schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 17:20:
[...]

Niet, en volgens mij zit zoiets nooit in TVs, maar in een receiver.
Mn samsung had het hoor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 21-09 18:31
Ik heb nu een Sony 55XE9005 staan en ik kijk digitale tv via Ziggo met een CI+ module.
Kan iemand bevestigen dat ik bij de "instellingen->geavanceerde instellingen->video opties->kleurruimte" alleen "sRGB/BT.709" en "BT.2020" kan kiezen? Er is geen optie voor "Auto" Op een Samsung tv kan ik bij tv kijken via Ziggo met CI+ wel kleurruimte 'auto' kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mereco
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09:43
Ik heb hier precies dezelfde opzet en bij mij is dit inderdaad ook zo.
Boven de kleurruimte staat echter Videobereik HDMI en deze staat wel op auto, maar kan niet verandert worden. Weet dus niet zeker of het kleurbereik op het CI signaal slaat.

[ Voor 15% gewijzigd door Mereco op 11-05-2018 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 07:26
cordonbleu schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 22:34:
Ik heb nu een Sony 55XE9005 staan en ik kijk digitale tv via Ziggo met een CI+ module.
Kan iemand bevestigen dat ik bij de "instellingen->geavanceerde instellingen->video opties->kleurruimte" alleen "sRGB/BT.709" en "BT.2020" kan kiezen? Er is geen optie voor "Auto" Op een Samsung tv kan ik bij tv kijken via Ziggo met CI+ wel kleurruimte 'auto' kiezen.
Waarom zou je een auto setting willen als Rec709 de enige juiste setting is voor TV uitzendingen?

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij de XE9305 is dit hetzelfde.De kleurruimte en keuze daarin wordt volgens mij ergens vanaf de bron bepaald. Hier staat de kleurruimte bij Xbox1X (hdmi2) en Ps3 (hdmi1) op auto. Kan wel handmatig bepaald worden, maar dit geeft afhankelijk van het doorgegeven signaal (hdr on/off), niet het juiste resultaat (stand auto wel). Mijn mediaspeler (hdmi4) en ci+ module kunnen enkel handmatig op "BT.709" of "BT.2020". Volgens mij is het doorgegeven signaal gelimiteerd tot BT.709. Echter, na verschillende tests (bijvoorbeeld voetbalwedstrijden of films via de mediaspeler) vind ik het beeld net even mooier en voller bij handmatig BT.2020. Volgens mij zou dit helemaal niet moeten kunnen, aangezien de bron het bereik bepaald (en als dat gelimiteerd is tot BT.709 dan zou je volgens mij helemaal geen verschil mogen zien). Vreemd, maar uiteindelijk denk ik dat stand auto -indien mogelijk- het beste is, en anders de keuze naar voorkeur instellen door uit te proberen wat het beste bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze

Mr. Freeze

¡GO!

Hebben andere er ook last van dat wanneer je bijvoorbeeld ziggo go doet casten naar de Sony ingebouwde Chromecast het beeld enorm stottert? Op forum van Sony zelf wordt verwezen naar Google en heeft te maken (schijnt) met 50hz hier en 60hz in de U.S. Maar een oplossing wordt er niet gegeven. Nu heb ik nog een ander apparaat waarmee ik kan casten, maar de ingebouwde Chromecast behoort ook gewoon goed te werken. Iemand anders ook dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09:39

Gundogan

Rip and tear, until it is done

Mr. Freeze schreef op zondag 13 mei 2018 @ 19:13:
Hebben andere er ook last van dat wanneer je bijvoorbeeld ziggo go doet casten naar de Sony ingebouwde Chromecast het beeld enorm stottert? Op forum van Sony zelf wordt verwezen naar Google en heeft te maken (schijnt) met 50hz hier en 60hz in de U.S. Maar een oplossing wordt er niet gegeven. Nu heb ik nog een ander apparaat waarmee ik kan casten, maar de ingebouwde Chromecast behoort ook gewoon goed te werken. Iemand anders ook dit probleem?
Ja, hier het hetzelfde op een XE85. NLZiet bijvoorbeeld gaat wel goed.

Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:40

Exirion

Gadgetfetisjist

Leoon. schreef op zondag 6 mei 2018 @ 20:20:
Dus we waren vanavond op de bank (we zaten er recht voor zoals je ook op de foto ziet) aan het zappen en telkens zagen we alsof het scherm vies was, hele rare vlekken strepen als we zapte en het beeld zwart was. Dit zijn andere plekken als dat ik DSE test doe.

Wat in hemelsnaam is dit nou weer, heb ik nou weer een maandagmorgen model?

[afbeelding]
Dit soort vlekken komen wel eens voor bij notebooks als door (verkeerd) schoonmaken de ontspiegelingscoating beschadigd is. Heeft je vriendin niet toevallig een doekje met glassex over die TV gehaald ofzo?

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Exirion schreef op maandag 14 mei 2018 @ 00:00:
[...]

Dit soort vlekken komen wel eens voor bij notebooks als door (verkeerd) schoonmaken de ontspiegelingscoating beschadigd is. Heeft je vriendin niet toevallig een doekje met glassex over die TV gehaald ofzo?
Nee, enige wat ik zelf gedaan heb is met een geel droog doekje gewreven en dat losstte niks op.

Edit: @Exirion Op engelstalige forums wordt aangegeven dat dit een soort van substantie olie achtig iets is wat er bij productie op komt. Niet alle tv's hebben dat blijkbaar. Die hebben het met een lauw warm doekje paar keer er af gekregen. Maar Coolblue zegt heel terecht pas op met je garantie, die halen hem liever op/ sturen monteur dan dat ik zelf ga rommelen met het scherm wat logisch is.

[ Voor 32% gewijzigd door Oekol op 14-05-2018 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZuinigeRijder
  • Niet online
Mr. Freeze schreef op zondag 13 mei 2018 @ 19:13:
Zie deze post.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shocked
  • Registratie: December 2010
Voor de geïnteresseerden:

Ik heb sinds het weekend ook de 65XF9005 staan die op de plaats komt van de LG 55E7.
Ik wilde echt een toestel dat overdag meer licht kon geven ivm zon en grote raampartijen zonder na te hoeven denken over inbranden( ja, 2x al slachtoffer) en kids die weer 's eeuwig wat op pauze laten staan.

Ik had zo mijn twijfels over terug naar een lcd, maar het exemplaar in de lokale M was echt verrassend zuiver zonder DSE en donkere hoeken. De Flatpanels test berichtte ook al van een erg zuiver panel.
Dus de knoop doorgehakt en er 1 gehaald met wat korting.

De eerste indrukken:
- inderdaad erg zuiver panel, egaal, geen DSE en geen donkere hoeken ! _/-\o_
- kijkhoek is te doen, absoluut geen oled-nivo maar vanaf de bank 3 zits prima te doen, maar stiekem mis ik wel de kijkhoek van de oled. Nu moet ik er echt voor gaan zitten, maar ongetwijfeld wen je daar ook weer aan.
- zwartwaarden met wat licht aan zeer acceptabel
- helderheid: prima. Was even schrikken als je een oled gewend bent, dan is dit wel even wat anders.
- motion: erg fraai op stand 3 - 1 ( 1 voor X-motion). Beeld is erg scherp bij beweging en duidelijk beter dan de oled.
- huidkleuren: goed

Het is geen oled, maar toch zie ik wel voordelen: het beeld is wat 'zuiverder'. Er is minder 'troep" te zien door de wellicht wat betere upscaling en het feit dat lcd's er bekend om staan om beter ellende te verhullen.
Het is nog wat te vroeg om er wat verder over te zeggen, maar tot nu toe echt in orde. Alles werkt, beetje trage android maar verder ok.

Sony 83A90J - B&O Beosound Stage - Mission 770 (wow!) - Dali Menuet SE - Dali 104 - Marantz Cinema 60, Lyngdorf TDAI-1120

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pposthoorn

pposthoorn

Constructeur

@Shocked Gefeliciteerd met je nieuwe TV! Mooi om te zien dat iemand van een OLED van vorig jaar naar een LCD gaat er er eigenlijk best tevreden over is. Stemt mij weer wat gerust aangezien ik lange tijd over de 55C7 heb getwijfeld maar toen toch voor de 65XE93 ben gegaan omdat ik toch liever een grotere wilde.

Hoe heb jij de zuiverheid van je paneel getest? Specifieke testbeelden voor DSE / donkere hoeken die je kan aanraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
pposthoorn schreef op maandag 14 mei 2018 @ 17:08:
Hoe heb jij de zuiverheid van je paneel getest? Specifieke testbeelden voor DSE / donkere hoeken die je kan aanraden?
Ik heb dezelfde TV als jou en die donkere hoeken, of beter randen (aka vignetting), moet je toch echt al opgevallen zijn. Dit is eigenlijk op zeer veel beelden te zien, is gewoon aan de rand dat het beeld wat minder helder is met dus een ietwat donkerder rand tot gevolg.
Of ik zou de enige moeten zijn met dit probleem....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shocked
  • Registratie: December 2010
pposthoorn schreef op maandag 14 mei 2018 @ 17:08:
@Shocked Gefeliciteerd met je nieuwe TV! Mooi om te zien dat iemand van een OLED van vorig jaar naar een LCD gaat er er eigenlijk best tevreden over is. Stemt mij weer wat gerust aangezien ik lange tijd over de 55C7 heb getwijfeld maar toen toch voor de 65XE93 ben gegaan omdat ik toch liever een grotere wilde.

Op youtube staan wat DSE filmpjes die je af kan spelen. Verder heb ik wat slides gemaakt om egaliteit te testen. Voor de rest zie je heel snel of je DSE hebt of niet. Ik ben daar echt allergisch voor en zou meteen een reden zijn om de tv terug te brengen.

Wat betreft jouw keuze: size matters. Ik denk dat je een goede keuze hebt gemaakt omdat de impact van een groter beeld echt wat doet en ik zou dat belangrijker vinden dan wellicht betere zwartwaarden etc,

Ik heb nog even naar de egaliteit gekeken: ik heb geen vignetting en zeker geen donkere randen aan de zijkant. Die ken ik wel van de demo-modellen die in de M stonden (9305 en ZD9). Overigens had de 65ZD9 in de M ook erg veel last van DSE.

Oled blijft wat mij betreft het beste voor ultiem beeldkwaliteit en daar hoeft niemand aan te twijfelen.
Deze Sony 65XF9005 is beter op:
- erg clean beeld, geen troep in zwart gedeeltes, geen verkeerde color gradients, erg zuivere weergave
- beweging: veel scherper beeld bij beweging
Ik denk als no-nonsense afrag tv voor elk doel prima te gebruiken. Ik ben er blij mee, vooral omdat hij niet kan inbranden en het "letten op logo;s enzo" verleden tijd is.

Sony 83A90J - B&O Beosound Stage - Mission 770 (wow!) - Dali Menuet SE - Dali 104 - Marantz Cinema 60, Lyngdorf TDAI-1120

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze

Mr. Freeze

¡GO!

@Shocked mooie tv heb je gekocht, ik heb de XE9305 nu ruim een maand en nu krijg ik pas beetje het gevoel dat ik de instellingen zo optimaal mogelijk heb staan voor mijn situatie. Tsja, de kijkhoek valt weinig aan in te stellen maar is best mee te om te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
ik overweeg misschien ook een X90, ik heb alleen een vraagje. ik had laatst mijn externe usb hdd geprikt in een sony 8599, maar deze kon je niet selecteren via het input menu, is dit ook bij de X90 ? het apparaat wordt wel gelezen, maar is niet te zien in het menu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AmbroosV
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21-09 14:01
@lennox-06 Voor video / foto's op externe media moet je via de Video / Album-apps gaan via home, externe storage staat nooit tussen de bronnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
AmbroosV schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 13:41:
@lennox-06 Voor video / foto's op externe media moet je via de Video / Album-apps gaan via home, externe storage staat nooit tussen de bronnen.
thnx, pfff ik zit zwaar te twijfelen over een x9005 of oled. ik heb alle voordelen/nadelen gelezen, maar ik kom er niet direct aan uit. hoe zit het met WCG trouwens ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21-09 14:01
lennox-06 schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 14:03:
[...]

thnx, pfff ik zit zwaar te twijfelen over een x9005 of oled. ik heb alle voordelen/nadelen gelezen, maar ik kom er niet direct aan uit. hoe zit het met WCG trouwens ?
Volgens rtings (trouwens echt de must-read reviews): XE90 en XF90 zijn bijna identiek en allebei best goed. De A1 en OLEDs doen het beter. Het verschil is in de praktijk niet groundbreaking, maar wel zichtbaar.

Ik heb een 55" XE93 gekocht (basically gelijk aan XE90 en XF90 qua gamut) voor €1156, en dan is dat absoluut een goeie deal. Voor die prijs was het voor mij absoluut een no-brainer, als single alleen wonende twintiger geef ik liever geen €2000*+ uit aan een TV, de €1156 kon ik wel justifyen omdat dat een geweldige deal was. (* Sony-fanboy hier, niet-Sony-TV's waren out of the question.)

Met de huidige prijzen zou ik (voor 55") gaan voor een XE90 (~€1000) of een LG B7 (~€1500). Eventueel een XF90 (~€1700) als je de hogere helderheid echt nodig hebt.

Sony XE90
Wide color gamut: yes
DCI P3 xy: 88.66 %
DCI P3 uv: 93.94 %
Rec 2020 xy: 65.26 %
Rec 2020 uv: 72.05 %
The X900E has a wide color gamut which is good for HDR content. Overall, deep colors will be well represented but the TV underperforms when reproducing greens.

Sony XF90
DCI P3 xy: 88.01 %
DCI P3 uv: 93.93 %
Rec 2020 xy: 64.78 %
Rec 2020 uv: 72.51 %
Great wide color gamut; saturated colors in HDR content will be shown fairly well, but not quite as well as some other TVs like the LG OLED B7A. The TV's color accuracy for less saturated colors is also fairly good, so the overall HDR image will be accurate.

Sony A1 (AF8 en LG OLEDs gaan vergelijkbaar zijn)
DCI P3 xy: 96.29 %
DCI P3 uv: 96.96 %
Rec 2020 xy: 70.79 %
Rec 2020 uv: 74.06 %
Wide color gamut. The TV has excellent coverage of the DCI P3 gamut, and very good coverage of Rec 2020. It doesn't have great tracking of our target points but its tracking is better than a lot of other TVs. Deep colors in HDR content will be well represented.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pposthoorn

pposthoorn

Constructeur

Dit weekend m'n Ziggo aansluiting binnen gekregen. Het internet en de mediabox werkt.
Maar op m'n 65XE9305 krijg ik alleen via Analoog signaal. Als ik Digitaal naar zenders zoek (en dan Ziggo voormalig UPC selecteer en de juiste frequentie enzo invoer) zoekt hij een halve seconde en zegt dan dat hij niks kan vinden. Ik heb een CI+ module van Ziggo erbij besteld maar met of zonder die module maakt geen verschil.

Kan het zijn dat ik iets verkeerd doe? M'n vorige TV (Philips) vond de digitale zenders vrij makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djiee
  • Niet online
pposthoorn schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 12:11:
Dit weekend m'n Ziggo aansluiting binnen gekregen. Het internet en de mediabox werkt.
Maar op m'n 65XE9305 krijg ik alleen via Analoog signaal. Als ik Digitaal naar zenders zoek (en dan Ziggo voormalig UPC selecteer en de juiste frequentie enzo invoer) zoekt hij een halve seconde en zegt dan dat hij niks kan vinden. Ik heb een CI+ module van Ziggo erbij besteld maar met of zonder die module maakt geen verschil.

Kan het zijn dat ik iets verkeerd doe? M'n vorige TV (Philips) vond de digitale zenders vrij makkelijk.
Klinkt alsof de CI+ module nog niet geactiveerd is? In 'mijnziggo' kun je bij producten zien welke apparaten geactiveerd zijn. Zou daar eerst even kijken en anders even informeren bij Ziggo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pposthoorn

pposthoorn

Constructeur

Djiee schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 12:36:
[...]

Klinkt alsof de CI+ module nog niet geactiveerd is? In 'mijnziggo' kun je bij producten zien welke apparaten geactiveerd zijn. Zou daar eerst even kijken en anders even informeren bij Ziggo.
Volgens de handleiding van ziggo moet je eerst naar digitale zenders scannen en daarna de CI+ module er in doen dus ik zou denken dat het ergens anders aan moet liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 21-09 18:31

En als je 'Ziggo (voormalig Ziggo)' probeert? Dan vult hij ook al automatisch de juiste frequenties in. Dit zou gewoon moeten werken volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als er sprake is van een nieuwe aansluiting, dan kun je altijd gratis een Ziggo-monteur laten langskomen. Misschien dat er toch nog een filter in de wijkcentralekast zit o.i.d. en dan kun je het zelf niet verhelpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pposthoorn

pposthoorn

Constructeur

Alle opties geprobeerd (voormalig upc, voormalig ziggo, aarde en de laatste waar ik de naam niet meer van weet). Maar zelfde resultaat.
Vanavond komt er een monteur, ben benieuwd of die iets weet/kan wat ik nog niet geprobeerd heb :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

pposthoorn schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 10:48:
Alle opties geprobeerd (voormalig upc, voormalig ziggo, aarde en de laatste waar ik de naam niet meer van weet). Maar zelfde resultaat.
Vanavond komt er een monteur, ben benieuwd of die iets weet/kan wat ik nog niet geprobeerd heb :9
Hoe heb jij een monteur weten te fixen? Coolblue heeft mij tot twee keer toe doorverwezen (zij allemaal geregeld) naar Sony en die belden mij maar niet op. Nu vanwege de 30 dagen zegt Coolblue maar het is handiger dat we hem weer omruilen, dus dat gaat gebeuren.

Had op een gegeven moment zelf een link gekregen om Sony zelf aan te vragen, dat werkte echt totaal niet. Het veld waar je dingen invulde bleef wit, als je het vak blauwe maakte door te selecteren zag je ineens dat je wel wat typte, dingen uploaden werkte niet. Je kon gewoon niet doorklikken en hij bleef vragen om bijlages. Sony lijkt niet echt van de 'service' te zijn mijn god :+ Coolblue daarentegen niks fouts over te zeggen. Zijn echt heel coulant met alles, alsof het allemaal niks kost.

Gaat nu zeg maar over dit, we willen weten of dit 'normaal' is omdat we het zien en we toch wel een soort van egaal scherm verwachten ipv olievlekken (zoals het er uit ziet) op of onder het scherm:

https://puu.sh/Anf2Y/66921966b8.png
https://puu.sh/Anf4U/e67d227800.png
https://puu.sh/Anf3q/58d0355149.png

Nadeel van Coolblue is dan natuurlijk wel dat zij die kennis ook niet in huis hebben en alleen dozen schuiven. Afijn, morgen wordt hij weer opgehaald en dan volgende week dan maar 3x is scheepsrecht. Echt geen zin meer om hun nog vaker tot last te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pposthoorn

pposthoorn

Constructeur

@Leoon. Er komt een Ziggo monteur 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 07:26
Leoon. schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 15:45:
[...]

Hoe heb jij een monteur weten te fixen? Coolblue heeft mij tot twee keer toe doorverwezen (zij allemaal geregeld) naar Sony en die belden mij maar niet op. Nu vanwege de 30 dagen zegt Coolblue maar het is handiger dat we hem weer omruilen, dus dat gaat gebeuren.

Had op een gegeven moment zelf een link gekregen om Sony zelf aan te vragen, dat werkte echt totaal niet. Het veld waar je dingen invulde bleef wit, als je het vak blauwe maakte door te selecteren zag je ineens dat je wel wat typte, dingen uploaden werkte niet. Je kon gewoon niet doorklikken en hij bleef vragen om bijlages. Sony lijkt niet echt van de 'service' te zijn mijn god :+ Coolblue daarentegen niks fouts over te zeggen. Zijn echt heel coulant met alles, alsof het allemaal niks kost.

Gaat nu zeg maar over dit, we willen weten of dit 'normaal' is omdat we het zien en we toch wel een soort van egaal scherm verwachten ipv olievlekken (zoals het er uit ziet) op of onder het scherm:

https://puu.sh/Anf2Y/66921966b8.png
https://puu.sh/Anf4U/e67d227800.png
https://puu.sh/Anf3q/58d0355149.png

Nadeel van Coolblue is dan natuurlijk wel dat zij die kennis ook niet in huis hebben en alleen dozen schuiven. Afijn, morgen wordt hij weer opgehaald en dan volgende week dan maar 3x is scheepsrecht. Echt geen zin meer om hun nog vaker tot last te zijn.
Dit soort reflectie foto's zijn héél lastig beoordelen. Wanneer een TV met glossy paneel uitstaat of een zwart of donker beeld weergeeft kan je de raarste dingen zien. Elke fabrikant gebruikt een andere antireflectie techniek en per fabrikant verschilt de toepassing ook nog per model reeks. Zo had ik ooit een Panasonic plasma TV die onder een hoek een geruite grid liet zien. Tijdens het TV kijken zag je er echter helemaal niks van. Bij veel huidige LCD TV's kan je in sommige gevallen ook de backlight structuur zien. Antireflectie coatings hebben de taak om reflecterende objecten diffuus te maken en dit kan op veel verschillende manieren. Nogmaals, de foto's zijn extreem lastig te beoordelen, maar aan de hand van alleen deze foto's zie ik niks abnormaals.

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze

Mr. Freeze

¡GO!

Major_ton schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 17:15:
[...]

Nogmaals, de foto's zijn extreem lastig te beoordelen, maar aan de hand van alleen deze foto's zie ik niks abnormaals.
Maar de TV staat aan in dit geval, die vlekken horen echt niet. Omruilen en niks anders, die vlekken blijf je de hele levensduur van die TV tegen aan kijken. Dat zo'n TV überhaupt door de qc van Sony is gekomen is me echt een raadsel, en @Leoon., je bent ze echt niet tot last, ook Coolblue wilt dat jij gewoon blij bent met je nieuwe TV waar je hard voor gewerkt hebt.

Eigenlijk is dit wel 1 van de redenen dat ik altijd in de een winkel het showmodel wil meenemen, die heeft al een paar speeluren en de gekke dingen zijn allang ontdekt, alleen opletten op beschadigingen. Maarja, is een beetje lastig bij Coolblue.

[ Voor 16% gewijzigd door Mr. Freeze op 18-05-2018 10:23 ]

Pagina: 1 ... 22 ... 38 Laatste