[LCD/OLED] Sony 2017 line-up Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 21 ... 38 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11:54

Oekol

waka waka hey hey

Zo heb de tv uit de doos sinds gisteravond en ziet er indrukwekkend uit!

Bij het aanzetten van de tv voor de eerste keer kreeg ik dit beeld echter. Ik schrok me dood, dit zijn wel heel veel wolken niet?! Hoort dit? Mijn vriendin zag 't ook heel goed. Vanuit een hoek zag je het niet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/co2jiiu8W5bkmL4JYeLaDfxq/full.jpg

Volgende week komt monteur van t mobile zodat we internet hebben en wordt er een stopcontact in de meterkast geplaatst, kan ik draden gaan trekken en is de WiFi bruikbaar. Ga ik dan 4k content proberen op Netflix etc.

Edit: Had net ook iets raars. Ik zette mijn tv aan en toen begon die op xite, links bovenin stof 576i naja dat kan op zo'n zender waarschijnlijk. Toen ging ik ziggo select kijken en vond ik per se ook niet echt scherp naar een tijdje het kastje uit en aan en toen stond er 1080i bij ziggo select en het was echt een pak scherper. Hoezo had ik die uitzending eerst ook in 576i? Was echt een pak verschil..

[ Voor 25% gewijzigd door Oekol op 14-04-2018 07:32 ]

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 11:01
Sony doet er gewoon alles aan om je helemaal in de wolken te laten zijn met je nieuwe TV!

Zonder grappen. Bij de XE9005 en XE9305 is dit 'normaal' tijdens transitie schermen. Bij het kijken van normale content zou je er niet of nauwelijks last van moeten hebben.

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kw_nl
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21-09 14:03
De TV speakers (XE9005) zijn niet standaard uit te zetten toch?

XBOX One: KW NL, PSN: kw_nl Strava: https://www.strava.com/athletes/53303907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Major_ton schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 08:08:
Sony doet er gewoon alles aan om je helemaal in de wolken te laten zijn met je nieuwe TV!

Zonder grappen. Bij de XE9005 en XE9305 is dit 'normaal' tijdens transitie schermen. Bij het kijken van normale content zou je er niet of nauwelijks last van moeten hebben.
Haha goeie zinsspeling. Tijdens film kijken ook opgelet op witte achtergrond rond de ondertiteling en kom het niet opmerken bij deze film. Benieuwd als ik zelf een 4k film er op af speel hoe het dan is.

Even iets anders misschien een betere vraag voor @Twixie ik kon in de doos de ir blaster niet vinden. Klopt dit? :?

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06:46
bernhardn schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 14:40:
De KD-65XE9305B bij platte TV nu €1841,- is alleen uit de doos geweest!
Voor die €50 meer zou ik dan toch liever een sealed exemplaar kopen hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 06:53

Mr. Freeze

¡GO!

Hebben andere mensen ook wel eens dat de TV (xe9305 in mijn geval) vanzelf aan gaat? Voor mij is nu de derde zaterdagochtend dat ik het mee maak.

Andere dagen gebeurt het niet voor zover ik weet.

XBL gamertag StayingPow3r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Twixie schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 10:18:
[...]

Voor die €50 meer zou ik dan toch liever een sealed exemplaar kopen hoor...
https://www.coolblue.nl/tweedekans-product/515647

Dit is ook een 2e kans tv, is rond 300 euro vanaf.. Dat laat je toch wel echt twijfelen.
Mr. Freeze schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 10:35:
Hebben andere mensen ook wel eens dat de TV (xe9305 in mijn geval) vanzelf aan staat? Voor mij is nu de derde zaterdagochtend dat ik het mee maak.

Andere dagen gebeurt het niet voor zover ik weet.
Toevallig aan staan dat tv uit slaapstand gehaald kan worden door casten?

[ Voor 36% gewijzigd door Oekol op 14-04-2018 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
Leoon. schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 08:56:
[...]
Haha goeie zinsspeling. Tijdens film kijken ook opgelet op witte achtergrond rond de ondertiteling en kom het niet opmerken bij deze film. Benieuwd als ik zelf een 4k film er op af speel hoe het dan is.

Even iets anders misschien een betere vraag voor @Twixie ik kon in de doos de ir blaster niet vinden. Klopt dit? :?
Op witte achtergrond ? :) EDIT: besef nu pas dat je het hebt over blooming :)
Met witte letters op een zwarte achtergrond is de clouding helaas ook wel snel zichtbaar in het donker. Heb er ook foto’s van proberen te nemen maar lukte niet zo goed. In normale content zie je het bijna nooit, maar bvb in de eerste aflevering van Marco Polo op Netflix heb je een gegeven moment een pikzwarte hemel met enkele wensballonnen en dan zie ik toch ook de clouds wat.
Blooming is echter wel vaker zichtbaar dan ik hoopte, hoeft zelfs niet met zwarte achtergrond te zijn. Maar echt storend vind ik het niet. Overigens merk ik het dan weer nauwelijks op in de zwarte filmbalken, iets waar velen zich aan storen. Maar als ik naar het midden van de TV kijk ga ik zoiets net buiten beeld dus echt niet opmerken :p.
Normale uniformiteit vind ik dan weer enorm goed. Heb al panning scenes van een blauwe hemel gezien en er was werkelijk niets van DSE te zien. Ook in donkere scenes blijft het beeld zeer goed en is er niets van banding of posterizatie te zien, iets waar veel TVs toch last mee hebben. Moet nog eens opzoeken welke juist die ‘torture scene’ is in Marco Polo. En torture slaat hier op het feit dat je TV gemarteld wordt :).

Ivm die IR Blaster: die zit er in onze regio inderdaad niet bij. Vond het ook wel vreemd temeer dat hier in België bvb de meerderheid een STB gebruikt (Telenet of Proximus) en een CI+ module eerder uitzondering is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze

Mr. Freeze

¡GO!

Leoon. schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 10:35:
[...]

https://www.coolblue.nl/tweedekans-product/515647

Dit is ook een 2e kans tv, is rond 300 euro vanaf.. Dat laat je toch wel echt twijfelen.

[...]

Toevallig aan staan dat tv uit slaapstand gehaald kan worden door casten?
Misschien, zal straks even bij instellingen kijken maar ik heb nog geen apparaten gebruikt die casten, alleen een Senseo :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
kw_nl schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 08:14:
De TV speakers (XE9005) zijn niet standaard uit te zetten toch?
Zou me zwaar verbazen dat dat niet kan bij TVs uit deze klasse. Bij de 93 vind je onder Settings - Audio een optie Speakers waar je kan kiezen tussen de TV speakers of externe speakers. Ook kan je ergens anders aangeven dat je de 3.5mm uitgang gebruikt voor koptelefoon of externe speakers (hogere impedantie) en of de volume output fixed of regelbaar moet zijn. Echt ideaal bij mij want heb externe powered speakers waarvan ik het volume niet met een AB kan regelen dus kan ik het gewoon via het TV volume doen.

Anyway 99% zeker dat het bij de XE90 net zo werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Mr. Freeze schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 10:38:
[...]

Misschien, zal straks even bij instellingen kijken maar ik heb nog geen apparaten gebruikt die casten, alleen een Senseo :-)
Je weet maar nooit wat zo'n senseo op beeld wilt toveren in 4k HDR. :9
Twixie schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 10:35:
[...]

Op witte achtergrond ? :) EDIT: besef nu pas dat je het hebt over blooming :)
Met witte letters op een zwarte achtergrond is de clouding helaas ook wel snel zichtbaar in het donker. Heb er ook foto’s van proberen te nemen maar lukte niet zo goed. In normale content zie je het bijna nooit, maar bvb in de eerste aflevering van Marco Polo op Netflix heb je een gegeven moment een pikzwarte hemel met enkele wensballonnen en dan zie ik toch ook de clouds wat.
Blooming is echter wel vaker zichtbaar dan ik hoopte, hoeft zelfs niet met zwarte achtergrond te zijn. Maar echt storend vind ik het niet. Overigens merk ik het dan weer nauwelijks op in de zwarte filmbalken, iets waar velen zich aan storen. Maar als ik naar het midden van de TV kijk ga ik zoiets net buiten beeld dus echt niet opmerken :p.
Normale uniformiteit vind ik dan weer enorm goed. Heb al panning scenes van een blauwe hemel gezien en er was werkelijk niets van DSE te zien. Ook in donkere scenes blijft het beeld zeer goed en is er niets van banding of posterizatie te zien, iets waar veel TVs toch last mee hebben. Moet nog eens opzoeken welke juist die ‘torture scene’ is in Marco Polo. En torture slaat hier op het feit dat je TV gemarteld wordt :).

Ivm die IR Blaster: die zit er in onze regio inderdaad niet bij. Vond het ook wel vreemd temeer dat hier in België bvb de meerderheid een STB gebruikt (Telenet of Proximus) en een CI+ module eerder uitzondering is.
Idd witte letter op zwarte achtergrond. Ik ben nog niet thuis in blooming en clouding termen.

Heel erg balen van de IR blaster. Nu heb ik er 1 op mijn oude Samsung tv, lijkt me dat ik die dan gewoon kan gebruiken right? Als de WiFi hier gemaakt is en ik de switches er tussengemaakt hebt kan ik op Netflix gaan kijken. Ga dan direct Marco polo checken. Zal chill zijn als je de aflevering al weet :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr. Freeze

Mr. Freeze

¡GO!

[quote]Leoon. schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 10:52:
[...]

Je weet maar nooit wat zo'n senseo op beeld wilt toveren in 4k HDR. :9

[...]

Bij netwerkinstellingen stond "starten op afstand" ingeschakeld, nu staat het uit, hopelijk is probleem opgelost. Bedankt dat je me in die richting hebt gestuurd, zeer waardevol.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Twixie
Leoon. schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 10:52:
Ik ben nog niet thuis in blooming en clouding termen.
Nochtans niet zo moeilijk.
Blooming = heldere schijn rond felle voorwerpen op donkere achtergrond.
Clouding = random wolkvorming in donkere oppervlakken.
Beide zijn natuurlijk wel gerelateerd in de zin dat ze beide afkomstig zijn van backlight dat bij de donkere pixels teveel doorkomt. Normaal ga je eerst blooming zien, en pas als er veel heldere object zijn, waardoor meerdere/alle backlight zones moeten oplichten ga je ook clouding zien.
Leoon. schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 10:52:
Ga dan direct Marco polo checken. Zal chill zijn als je de aflevering al weet :D
Hier is een lijst van donkere 'torture' scenes : http://www.avsforum.com/f...n-banding-vignetting.html . Op YouTube zijn ook verschillende filmpjes te zien van mensen die hun TV even testen met die Marco Polo scene, en waarbij sommigen dus duidelijke banding zien. Bvb : YouTube: Sony A1E,LG OLED, vertical banding . Ik zou daar wel gek van worden want vind ik even erg als DSE bij LCD.
Blijkbaar zit ook Prometheus in een van de tests, en zoals ik hier eerder al schreef zag die film er, ondanks dat hij zeer donker is, er zeer goed uit bij mij (zelfs al was het van DVD).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
Twixie schreef op donderdag 12 april 2018 @ 09:50:
Zijn er nog die stabiliteitsissues hebben met de DV update ?
Ik heb maandagavond manueel de 6.2858 firmware update geïnstalleerd die o.a. DV toevoegt aan Netflix. Sindsdien heb ik al 2x voorgehad dat alle networking lijkt vast te lopen en de enige fix is de stekker eruit.
Het probleem begon telkens in Netflix, waar ik na het bekijken van een eerdere titel (denk dat het telkens een DV titel was) ineens geen enkele titel meer kan laden. Het bufferen lijkt te beginnen maar gaat traag tot 20% en stopt daar.
Ok, een Factory Reset heeft dus niet geholpen. Was wat UHD filmpjes op YouTube aan het bekijken met wat Rewind en ondertussen wat prutsen met Picture settings, wanneer ineens niets meer wou afspelen in YouTube. Dan naar Netflix en ook daar het 20% probleem...
Gelukkig kun je in de menu’s bij About ook een reboot doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Twixie schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 19:43:
[...]

Ok, een Factory Reset heeft dus niet geholpen. Was wat UHD filmpjes op YouTube aan het bekijken met wat Rewind en ondertussen wat prutsen met Picture settings, wanneer ineens niets meer wou afspelen in YouTube. Dan naar Netflix en ook daar het 20% probleem...
Gelukkig kun je in de menu’s bij About ook een reboot doen...
Heb je je internet bekabeld? Heb vanmorgen ook filmpje gekeken op YT en die sloot ook uit zichzelf af maar mijn WiFi is echt heel brak, vandaar dat ik het ga aansluiten op kabel en dan zie ik 't wel weer verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
Leoon. schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 19:50:
[...]
Heb je je internet bekabeld? Heb vanmorgen ook filmpje gekeken op YT en die sloot ook uit zichzelf af maar mijn WiFi is echt heel brak, vandaar dat ik het ga aansluiten op kabel en dan zie ik 't wel weer verder.
Ja, gebruik netwerkkabel. Lijkt gewoon dat de TV het niet zo leuk vindt als je nogal veel heen en weer scrollt in filmpjes en ondertussen settings zit te wijzigen. Ineens is heel zijn netwerkstack om zeep en is de enige fix een clean boot.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Major_ton
Twixie schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 19:56:
[...]

Ja, gebruik netwerkkabel. Lijkt gewoon dat de TV het niet zo leuk vindt als je nogal veel heen en weer scrollt in filmpjes en ondertussen settings zit te wijzigen. Ineens is heel zijn netwerkstack om zeep en is de enige fix een clean boot.
Behoort dit niet gewoon tot één van de velen AndroidTV problemen? Ik kan het zelf niet goed beoordelen, daar ikzelf geen Sony TV heb, maar ik heb nou al zoveel over de instabiliteit gelezen van AndroidTV op de Sony toestellen, dat het mij niks verbaasd als dit er ook toe behoort.

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Major_ton schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 20:16:
[...]

Behoort dit niet gewoon tot één van de velen AndroidTV problemen? Ik kan het zelf niet goed beoordelen, daar ikzelf geen Sony TV heb, maar ik heb nou al zoveel over de instabiliteit gelezen van AndroidTV op de Sony toestellen, dat het mij niks verbaasd als dit er ook toe behoort.
Kun je zo maar eens de spijker op z'n kop slaan idd. Android OS was ten opzichte wat Samsung en LG hebben de onderliggende las ik ook her en der in reviews. Zal me niets verbazen in dat geval nee..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-09 23:19
Over Excel gesproken... dit zijn mijn settings + wat hints en tips:

https://docs.google.com/s...5tsJ1BJU/edit?usp=sharing

Ik heb ook de settings van een aantal sites er bij gestopt.

Kan zo te zien geen Excel hier aan een posting hangen, dus daarom maar Google docs. Als je de Excel wil, stuur maar DM met mail adres.

Voorlopig ben ik "happy" met deze settings. Afgelopen twee dagen door Lost In Space (Netflix in 4K met Dolby Vision) heen gebinged en voor mij is het allemaal prima zo.

[ Voor 20% gewijzigd door loekf2 op 15-04-2018 12:36 ]

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-09 23:19
Twixie schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 10:43:
[...]

Zou me zwaar verbazen dat dat niet kan bij TVs uit deze klasse. Bij de 93 vind je onder Settings - Audio een optie Speakers waar je kan kiezen tussen de TV speakers of externe speakers. Ook kan je ergens anders aangeven dat je de 3.5mm uitgang gebruikt voor koptelefoon of externe speakers (hogere impedantie) en of de volume output fixed of regelbaar moet zijn. Echt ideaal bij mij want heb externe powered speakers waarvan ik het volume niet met een AB kan regelen dus kan ik het gewoon via het TV volume doen.

Ik heb de speakers aangelaten met volume op 0. Ik heb geen vertrouwens in ARC (niet eens geprobeerd) wegens de ellende met HDMI CEC. Als je dan optisch naar een receiver gaat viel mij op dat ie 5.1 geluid stuurt met alleen iets hoorbaars in links, center en rechts als je de speakers uitzet. Mijn Onkyo gooit dan niets over de achter speakers. Dat is prima als in 2018 (lineaire) TV uitzendingen eens een keer in 5.1 zijn (hallo BBC ? zwaai NPO). Met speakers aan, krijgt de Onkyo blijkbaar stereo binnen, wat ie wel upmixed.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

loekf2 schreef op zondag 15 april 2018 @ 12:34:
[...]

https://docs.google.com/s...5tsJ1BJU/edit?usp=sharing

Ik heb ook de settings van een aantal sites er bij gestopt.

Kan zo te zien geen Excel hier aan een posting hangen, dus daarom maar Google docs. Als je de Excel wil, stuur maar DM met mail adres.

Voorlopig ben ik "happy" met deze settings. Afgelopen twee dagen door Lost In Space (Netflix in 4K met Dolby Vision) heen gebinged en voor mij is het allemaal prima zo.
Wat nice dankjewel! Heb zelf de settings van avforums, ga vanavond die van jou testen. Ben benieuwd!

Grootste verschil ziet er uit op 1e gezicht dat jij bij die kleuren alles op max staan hebt.

[ Voor 5% gewijzigd door Oekol op 15-04-2018 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louw Post
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-09 19:02

Louw Post

Cerenas

Sinds kort is het me opgevallen dat het zwart van externe bronnen niet zo zwart is als het zwart wat wordt weergegeven door de Android TV apps van de 55XE9005 zelf.

Gisteravond had ik bijvoorbeeld de Blu-ray van Deadpool op m'n Xbox One S aan staan en dan zie je nog redelijk duidelijk dat de zwarte balken onder en bovenin donkergrijs zijn. Terwijl als ik bijvoorbeld Netflix via de TV opstart en dan bijvoorbeeld Brooklyn Nine-Nine afspeel dan zijn die balken echt heel mooi (donker) zwart.

Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton
Louw Post schreef op zondag 15 april 2018 @ 16:24:
Sinds kort is het me opgevallen dat het zwart van externe bronnen niet zo zwart is als het zwart wat wordt weergegeven door de Android TV apps van de 55XE9005 zelf.

Gisteravond had ik bijvoorbeeld de Blu-ray van Deadpool op m'n Xbox One S aan staan en dan zie je nog redelijk duidelijk dat de zwarte balken onder en bovenin donkergrijs zijn. Terwijl als ik bijvoorbeld Netflix via de TV opstart en dan bijvoorbeeld Brooklyn Nine-Nine afspeel dan zijn die balken echt heel mooi (donker) zwart.

Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn?
Heb je al gekeken of de settings per bron gelijk staan ingesteld? Misschien staat het blacklevel niet goed ingesteld tussen de Xbox en de TV. Vaak heb je een high/low en/of full/limited optie die je laat kiezen tussen de TV standaard van 16-235 (limited) of de PC standaard van 0-255 (full).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Twixie
loekf2 schreef op zondag 15 april 2018 @ 12:34:
[...]
Wow, very nice !!
Wel een opmerkingetje: 'Enhanced Format' slaat op het enablen van HDMI 2.0a, dus o.a. 4K/60p en HDR. Dus inputs 1 en 4 hebben deze zeker niet by default, integendeel. Zonder 'Enhanced Format' zijn de 4 inputs gelijk (HDMI 1.4) en kunnen ze max. 4K/25p aan, zonder HDR.
Zou overigens ook nog wel nuttig zijn van te zien wat er aangesloten is op je inputs en dus welke content ze spelen.

BTW, hier is de mijne, welliswaar een beetje minder fancy : https://drive.google.com/...Z9ui5Jt0/view?usp=sharing

Ben nog niet klaar ermee, maar zal dat ook nooit zijn, denk ik. Soms verander ik ook nog eens van gedacht :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kw_nl
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21-09 14:03
Twixie schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 10:43:
[...]

Ik kan via het Action menu kiezen tussen TV speakers of versterker. Bij het aanzetten switch de TV een aantal keer tussen de versterker en de TV speakers om vervolgens in 80% van de gevallen ze allebei te gebruiken.

XBOX One: KW NL, PSN: kw_nl Strava: https://www.strava.com/athletes/53303907

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pufster
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 21-09 21:16
Twixie schreef op zondag 15 april 2018 @ 18:49:
[...]

Wow, very nice !!
Wel een opmerkingetje: 'Enhanced Format' slaat op het enablen van HDMI 2.0a, dus o.a. 4K/60p en HDR. Dus inputs 1 en 4 hebben deze zeker niet by default, integendeel. Zonder 'Enhanced Format' zijn de 4 inputs gelijk (HDMI 1.4) en kunnen ze max. 4K/25p aan, zonder HDR.
Zou overigens ook nog wel nuttig zijn van te zien wat er aangesloten is op je inputs en dus welke content ze spelen.

BTW, hier is de mijne, welliswaar een beetje minder fancy : https://drive.google.com/...Z9ui5Jt0/view?usp=sharing

Ben nog niet klaar ermee, maar zal dat ook nooit zijn, denk ik. Soms verander ik ook nog eens van gedacht :).
Ik heb hier, en op andere websites, al verschillende keren gelezen dat er enkel HDR is op hdmi 2+3, maar ik vraag me dan af van waar deze stelling komt. De website van Sony zelf zegt iets anders.

Alle hdmi doen HDR, enkel 2+3 doet het ook op 4k60p. De andere kunnen ook tot 30p aan. Dus voor een UHD speler lukt dit dan toch ook.

https://www.sony.co.uk/electronics/support/articles/00167110

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
Thanks! Ik vond het zelf niet direct terug of het al dan niet ook HDR was. Sommige sites hadden het ook over HDR maar die pagina van Sony zal wel het meest betrouwbaar zijn. De beperking is dus blijkbaar ook... erm.. beperkt. Wel raar dat verschillende 2016 modellen die beperking niet hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
nm

[ Voor 98% gewijzigd door Sanction op 17-04-2018 15:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hus0o
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 27-08 22:33
Afgelopen maanden heb ik hier het Sony LCD en LG Oled topic aandachtig gelezen. Zaterdag dan eindelijk de knoop doorgehakt om te gaan voor de Sony 55Xe9305! Wow, tot zover enorm tevreden!

Ik heb hem gekocht bij de Mediamarkt en kreeg de Sony SUWL840 muurbeugel erbij. Aangezien ik al een Vogel Thin muurbeugel had en niet nieuwe gaten etc wilde boren heb ik de Sony beugel nog geseald in doos over. Ik zag namelijk zo af en toe hier voorbij komen dat een aantal mensen opzoek waren naar een muurbeugel. Mocht er iemand interesse hebben PB me maar, kan voor een mooi prijs wel weg.

Ga nu maar even aan de slag met de AV settings en de settings van mede tweakers gebruikers hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
Echt bizar wat voor vreemde visuele effecten je soms op die XE93 ziet, zelfs als hij uit is :D.
Ik merk nu ineens in de reflectie van onze buiten/tuin rare vlekken in het scherm terwijl het scherm uit is. Wellicht doordat het zonnig is nu, dat het opvalt. Sommige vlekken hebben ook een rechte rand alsof er een kreuk in een laag in het scherm zit. Opnieuw is dit enkel vanonder een hoek bekeken en bizar genoeg ook enkel als de vertikale hoek 90 of minder is. Dus als je je wat bukt, is er ineens van de vlekken niets meer te zien. Heeft uiteraard niets met het beeld te maken, maar ik vind het wel apart.

Gisteren overigens ook die beruchte donkere Marco Polo scene gepasseerd (aflevering 3 rond minuut 12) en die zag er simpelweg perfect uit op mijn TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton
Twixie schreef op woensdag 18 april 2018 @ 10:15:
Echt bizar wat voor vreemde visuele effecten je soms op die XE93 ziet, zelfs als hij uit is :D.
Ik merk nu ineens in de reflectie van onze buiten/tuin rare vlekken in het scherm terwijl het scherm uit is. Wellicht doordat het zonnig is nu, dat het opvalt. Sommige vlekken hebben ook een rechte rand alsof er een kreuk in een laag in het scherm zit. Opnieuw is dit enkel vanonder een hoek bekeken en bizar genoeg ook enkel als de vertikale hoek 90 of minder is. Dus als je je wat bukt, is er ineens van de vlekken niets meer te zien. Heeft uiteraard niets met het beeld te maken, maar ik vind het wel apart.

Gisteren overigens ook die beruchte donkere Marco Polo scene gepasseerd (aflevering 3 rond minuut 12) en die zag er simpelweg perfect uit op mijn TV.
Waarschijnlijk zie je de backlight grid onder bepaalde hoeken. Het scherm is uiteraard een beetje transparant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
Major_ton schreef op woensdag 18 april 2018 @ 10:32:
[...]
Waarschijnlijk zie je de backlight grid onder bepaalde hoeken. Het scherm is uiteraard een beetje transparant.
Uiteraard, maar het vreemde is dat je vlekken ziet. Maar zou natuurlijk ook maar eens goed kunnen zijn dat die grid visueel niet proper afgewerkt is, omdat je die in principe niet ziet, maar dat onder bepaalde lichtinval je die toch goed door het frontglas ziet. Heb zoiets nog nooit gezien met vorige TVs, maar ja, die waren dan ook max 48" en hadden ook geen scherm dat zoveel spiegelt.

Nu, terug over beeld-instellingen. Heb ook al wat tijd gespendeerd aan het calibreren, en ik zie een vreemde inconsistentie tussen white level en black level calibratie adhv de volgende YouTube patterns.
Black level gaat perfect met YouTube: AVS HD 709 Brightness Calibration . Ik kan heel goed zien hoe Black Level op 50 moet staan om netjes tot RGB level 16 te kunnen onderscheiden.
White level is echter een probleem met YouTube: AVS HD 709 Contrast Calibration . Ongeacht hoe ik Contrast instel (of ook met andere settings speel) blijf ik whiter-than-white zien.

Nu dit is dus met YouTube en het is me nog niet helemaal duidelijk hoe met Studio RGB levels om gaat en in welke mate de uploader hierin van invloed is. Nu, beide filmpjes komen wel van dezelfde uploader, dus zou ik aannemen dat ze consistent zijn.

Ik zal es moeten zien of ik gelijkaardige patterns op DVD vind en die afspelen op mijn PS4 (en desnoods PS4 expliciet op RGB Limited zetten om zeker te zijn). Ook zonde dat Netflix niet meer calibratie-materiaal heeft. Enige wat ik vond is 'Test Patterns' maar die lijkt niet bruikbaar voor white/black level calibratie. Wel geinig om de pixel-meetlatten te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10:05
Word de xe9305 nu wel of niet doorgezet in 2018?

[ Voor 19% gewijzigd door Remco Tr op 18-04-2018 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
Remco Tr schreef op woensdag 18 april 2018 @ 11:33:
Word de xe9305 nu wel of niet doorgezet in 2018?
Op een US forum is een gelijkaardige discussie gaande.
Ik zou persoonlijk denken van niet, omdat ik die de voorbije maanden bij verschillende winkels uit het assortiment zien verdwijnen heb. Op de site van Sony staat de XE93 wel nog bij hun modellen, maar zelfs de 2016 XD-lijn staat er nog in, dus dat wil volgens mij niets zeggen.
Ook in de US is de XE93 al in de uitverkoop.

Wel is het zo dat er nog geen opvolger is. De 2018 XF-lijn eindigt dus blijkbaar bij de XF90. Aan de huidige prijzen, denk ik dat een XE93 nog altijd een stuk betere deal is dan de XF90. Vincent Teoh heeft recent de XE90, XE93 en XF90 vergeleken en deze laatste is op enkele vlakken wel iets beter dan de XE93, maar hij kost dan ook €600 meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10:05
Ja het is lastig XF is beter in motion en XE 93 beter in HDR. Ik kijk film en sport. Wat is nou een beter scherm. Ongeacht de prijs. Op Rtings schelen overall ze bijna niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaterFire
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18-09 15:56
Omdat de XF's er zijn is het nu tijd om eens serieus naar de 55-XE serie te kijken..
Weet iemand waarom de XE90 ruim 18 kilo weegt maar de XE93 ruim 32? de XE93 heeft meer specs en kwa hardware vooral meer speaker, maar bijna het dubbele?
Ik vind 32 kilo aan de muur hangen toch wel een ding hoor..

[ Voor 12% gewijzigd door WaterFire op 18-04-2018 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21-09 14:01
WaterFire schreef op woensdag 18 april 2018 @ 16:37:
Omdat de XF's er zijn is het nu tijd om eens serieus naar de 55-XE serie te kijken..
Weet iemand waarom de XE90 ruim 18 kilo weegt maar de XE93 ruim 32? de XE93 heeft meer specs en kwa hardware vooral meer speaker, maar bijna het dubbele?
Ik vind 32 kilo aan de muur hangen toch wel een ding hoor..
- Meer speakers (6 ipv 2)
- Iets zwaardere voet (mss 1 kilo verschil)
- Slim Backlight Drive+. LEDs zitten aan de rand en worden met light guides naar het juiste deel van het scherm gebracht, in twee lagen. Ik kan me voorstellen dat die light guides wel wat wegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Twixie schreef op woensdag 18 april 2018 @ 10:15:

Euhm ja inderdaad! Bij ons staat hij gericht naar het raam (9 hoog) en komt er een bak licht binnen. Voor overdag nu donkere verduisterende gordijnen gekocht. Dat helpt al slok op een borrel. Wat mij wel was opgevallen dat een horizontale lijn op de tv gewoon bollingen heeft. Voor de duidelijkheid dat zijn dus projecties van bijv de balkon reling die dan op de tv niet strak horizontaal loopt. Nu is dat met gordijnen gewoon opgelost dus.

Nu ben ik wel achter iets anders raars gekomen, we hebben een hoekbank van 3.5m breed en als ik op er chaise longe zit, waar ik altijd zit, dan zie ik bijvoorbeeld nu met een voetbalwedstrijd verticale banen lopen vaag, wit en donker naast elkaar. Klopt het dat ik dit kan zien en kan ik dit op 1 of andere manier checken of dit aan mijn tv ligt? Zie het niet altijd heb ik het idee.

Dit zou kunnen liggen aan het feit dat er bij een ander raam nog geen gordijnrails hangt, maar die komt volgende week dus dan kan ik dat ook uitsluiten.

Vanmorgen is de monteur langsgeweest en hebben we een wifi accesspoint geïnstalleerd gekregen dus nu eindelijk goed internet, dus kan gaan kijken naar filmpjes op YouTube en 4K content etc :)

Verder vanavond mijn ps4 aan de tv hangen, zin innnnnn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
Leoon. schreef op woensdag 18 april 2018 @ 19:07:
[...]
Wat mij wel was opgevallen dat een horizontale lijn op de tv gewoon bollingen heeft. Voor de duidelijkheid dat zijn dus projecties van bijv de balkon reling die dan op de tv niet strak horizontaal loopt.
Klopt, het glas is niet mooi vlak en dat valt enorm op als de TV uit is en je omgeving gespiegeld wordt overdag. Heb ik ook al gezien in bvb deze review: https://www.flatpanelshd....on=showfull&id=1491205821. Daar staat in het begin een foto met de reflectie van 3 lampen en je ziet daar ook dat de horizontale 'glow' van die lampen allesbehalve mooi recht zijn.
Leoon. schreef op woensdag 18 april 2018 @ 19:07:
Nu ben ik wel achter iets anders raars gekomen, we hebben een hoekbank van 3.5m breed en als ik op er chaise longe zit, waar ik altijd zit, dan zie ik bijvoorbeeld nu met een voetbalwedstrijd verticale banen lopen vaag, wit en donker naast elkaar. Klopt het dat ik dit kan zien en kan ik dit op 1 of andere manier checken of dit aan mijn tv ligt? Zie het niet altijd heb ik het idee.
Dit lijkt op het probleem dat ik hier eerder gepost heb : https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/54852593 . Heb dit op een US forum gecheckt en ook daar waren meldingen, maar ook dat het na verloop van tijd weggaat of je het ook kan wegkrijgen door het scherm wat te 'masseren'. Zelf heb ik het nog maar alleen gezien bij mooie egale lichtgekleurde oppervlakken, en ook enkel als ik van opzij kijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Twixie schreef op woensdag 18 april 2018 @ 19:31:
[...]

Klopt, het glas is niet mooi vlak en dat valt enorm op als de TV uit is en je omgeving gespiegeld wordt overdag. Heb ik ook al gezien in bvb deze review: https://www.flatpanelshd....on=showfull&id=1491205821. Daar staat in het begin een foto met de reflectie van 3 lampen en je ziet daar ook dat de horizontale 'glow' van die lampen allesbehalve mooi recht zijn.

[...]

Dit lijkt op het probleem dat ik hier eerder gepost heb : https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/54852593 . Heb dit op een US forum gecheckt en ook daar waren meldingen, maar ook dat het na verloop van tijd weggaat of je het ook kan wegkrijgen door het scherm wat te 'masseren'. Zelf heb ik het nog maar alleen gezien bij mooie egale lichtgekleurde oppervlakken, en ook enkel als ik van opzij kijk.
Ik heb even die foto opgezocht die je eerder had gepost en dat is idd wat ik ook heb.
Dit is dus jouw foto trouwens, bij mij zijn de strepen iets verticaler. Stomme is dat je het dus met voetbal goed ziet vanaf mijn plek en ik veel voetbal kijk. Bij andere content eigenlijk nog niet opgevallen.

Helaas op mijn plek zit ik altijd er zo voor dus blijf ik dat zien op egale kleuren. Is het heel levendig met kleuren zie je het niet. Maar voetbal dus wel.

Aangezien we er allebei last van hebben zal retour doen het probleem denk ik niet oplossen gok ik..

[ Voor 7% gewijzigd door Oekol op 18-04-2018 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Ben zo erg aan het twijfelen. Met voetbal wedstrijden, fifa of gewoon net zelfs met Andre hazes terug kijken zie je die vertical banding steeds terug komen (als het beeld van links naar rechts of vice versa gaat met egale achtergrond, muur of lucht bijvoorbeeld).

Hebben wij nou veel last hier van of als we hem terug sturen kan het dan nog erger? Vind het best wel erg van zo'n dure tv dat het scherm dan niet goed is.. Die wolken heb je geen last van is alleen met tussenschermen, daar kan ik wel mee leven. Ik kan er ook wel mee leven als dit sowieso weg trekt maar als ik zo op internet lees is dit een lcd probleem of zo?

Hier is hoe 't bij ons is:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/zt0VO8cW3q2XoYS6L33slfpb/full.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Major_ton
Leoon. schreef op donderdag 19 april 2018 @ 23:42:
Ben zo erg aan het twijfelen. Met voetbal wedstrijden, fifa of gewoon net zelfs met Andre hazes terug kijken zie je die vertical banding steeds terug komen (als het beeld van links naar rechts of vice versa gaat met egale achtergrond, muur of lucht bijvoorbeeld).

Hebben wij nou veel last hier van of als we hem terug sturen kan het dan nog erger? Vind het best wel erg van zo'n dure tv dat het scherm dan niet goed is.. Die wolken heb je geen last van is alleen met tussenschermen, daar kan ik wel mee leven. Ik kan er ook wel mee leven als dit sowieso weg trekt maar als ik zo op internet lees is dit een lcd probleem of zo?

Hier is hoe 't bij ons is:
[afbeelding]
Dit is gewoon niet goed en ik zou zeker aan de bel trekken. Wat je ziet heeft waarschijnlijk te maken met hoe de lichtgeleiders tegen het paneel aan drukken. Waarschijnlijk als je spanning op je TV gaat uitoefenen dmv van je TV proberen te buigen/torderen of door op de achterkant te drukken, zal dit effect veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
Ziet er dus krek hetzelfde probleem uit als wat ik hier gepost heb, al lijkt het bij jou nog wel erger.
Ik was sceptisch toen ik elders las dat het probleem vanzelf weg gaat, maar ik zie op die 11 dagen tijd al een zeer duidelijk verschil terwijl ik er niets aan gedaan heb.

9 april :

Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/2lksj1l.jpg

20 april :

Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/33m1rat.jpg

Het is zeker nog niet perfect, en ik ben vrij zeker dat ik vanonder deze hoek nog altijd Dirty Screen Effect zou hebben wanneer ik naar voetbal kijk of bvb Journey op de PS4 zou spelen. Journey is het spel waarmee ik voor het eerst in aanraking gekomen was met DSE op mijn vorige LCD TV.

Als je altijd vanonder dergelijke hoek naar voetbal zult kijken, dan ga je volgens mij gewoon bij elke LCD TV last hebben van DSE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Twixie schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 10:16:
Ziet er dus krek hetzelfde probleem uit als wat ik hier gepost heb, al lijkt het bij jou nog wel erger.
Ik was sceptisch toen ik elders las dat het probleem vanzelf weg gaat, maar ik zie op die 11 dagen tijd al een zeer duidelijk verschil terwijl ik er niets aan gedaan heb.

9 april :

[afbeelding]

20 april :

[afbeelding]

Het is zeker nog niet perfect, en ik ben vrij zeker dat ik vanonder deze hoek nog altijd Dirty Screen Effect zou hebben wanneer ik naar voetbal kijk of bvb Journey op de PS4 zou spelen. Journey is het spel waarmee ik voor het eerst in aanraking gekomen was met DSE op mijn vorige LCD TV.

Als je altijd vanonder dergelijke hoek naar voetbal zult kijken, dan ga je volgens mij gewoon bij elke LCD TV last hebben van DSE.
Hoe jij het nu hebt, dan zou ik er echt geen last van hebben!
Bij ons is het nu gewoon echt vrij heftig en dan zie het je zelfs bij normale uitzendingen op tv.. Hopen op het beste en omruilen dan maar. Verder is de tv zo zo zo mooi. Alles is goed, het afwerken van kabels het beeld als het 4k is. Dit is het enige wat echt stoort, zo zonde. Ga straks bellen met Coolblue en vragen voor vervanging. Ik zag op internet trouwens dat het een lcd probleem is, maar ook oled heeft hier last van. Dus dat lijkt het dan ook niet op te lossen, naast dat oled met 65 inch boven ons budget is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
Leoon. schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 11:15:
[...]
Hoe jij het nu hebt, dan zou ik er echt geen last van hebben!
Bedoel je zoals ik het NU heb, of zoals ik het eerst had ? Ben toch vrij zeker dat ik het bij bewegende beelden nog altijd zeer goed zou zien. DSE is echt een raar effect waarbij je bij een stilstaand beeld nagenoeg niets merkt, maar zodra het beeld beweegt valt het ineens keihard op. Als je het al merkt bij een stilstaand effen vlak, zoals in jouw geval of zoals bij mij 2 weken terug, dan gaat het inderdaad nog veel beter opvallen bij bewegende beelden.
[...]
Hopen op het beste en omruilen dan maar. Verder is de tv zo zo zo mooi. Alles is goed, het afwerken van kabels het beeld als het 4k is. Dit is het enige wat echt stoort, zo zonde. Ga straks bellen met Coolblue en vragen voor vervanging.
Mijne komt ook van Coolblue en dacht ook van terug te sturen. Maar dan bleek dat je 30d bedenktijd hebt om terug te sturen dus wou ik het nog even afwachten. Gezien het ook effectief duidelijk verbeterd is, gaat hij nu zeker wel niet meer terug. Maar ik moet er bij vertellen dat ik überhaupt altijd mooi recht zit en het dan totaal niet zichtbaar is.
Nogmaals: als je meestal vanonder een hoek naar je TV kijkt, vrees ik toch dat je met elke LCD TV het probleem zult hebben, ook al omdat off-angle alle problemen nog versterkt worden.
[...]
maar ook oled heeft hier last van. Dus dat lijkt het dan ook niet op te lossen, naast dat oled met 65 inch boven ons budget is.
OLED banding is toch echt totaal van andere orde en is zeker niet iets dat erger wordt naarmate je onder een hoek kijkt. De banding daar is een probleem bij donkere scenes waar de donkere kleuren niet uniform getoond worden, maar in duidelijke vertikale banden. Heeft m.i. ook niets met kijk-hoek te maken.

[ Voor 4% gewijzigd door Twixie op 20-04-2018 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Niet online
Iemand problemen met Netflix op de A1? Sinds een paar dagen blijft alles op 20% hangen. Op mijn laptop gaat het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
Sanction schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 18:13:
Iemand problemen met Netflix op de A1? Sinds een paar dagen blijft alles op 20% hangen. Op mijn laptop gaat het prima.
Dat klinkt heel erg als het Netflix probleem dat ik tot een week geleden had.
Na de upgrade naar de laatste firmware, lijkt (leek?) het of soms de hele netwerk stack crasht en alles wat netwerk nodig heeft blijft hangen. Dit uitte zich in Netflix in het heel traag oplopen van het bufferpercentage tot het bij 20% bleef hangen. Maar ook andere apps die netwerk nodig hadden bleven dan ergens vaag hangen (YouTube bvb een zwart scherm).
Enige fix was een harde reboot, bvb door de stekker uit te trekken. Al kan je in de menu's (bij About - dacht ik) ook ergens een harde reboot forceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Niet online
Dat klinkt inderdaad als wat er aan de hand is. Vreemde is dat binnen de netflix app - het test gedeelte - alles als goed komt te staan. Heb bij de netwerkinstellingen gekeken en daar ben ik nu verbonden met een ander Wifi punt (zat nog in het geheugen denk ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Twixie schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 11:38:
[...]

Bedoel je zoals ik het NU heb, of zoals ik het eerst had ? Ben toch vrij zeker dat ik het bij bewegende beelden nog altijd zeer goed zou zien. DSE is echt een raar effect waarbij je bij een stilstaand beeld nagenoeg niets merkt, maar zodra het beeld beweegt valt het ineens keihard op. Als je het al merkt bij een stilstaand effen vlak, zoals in jouw geval of zoals bij mij 2 weken terug, dan gaat het inderdaad nog veel beter opvallen bij bewegende beelden.
Ja echt hoe het nu bij jou is, groot verschil met hoe het was. Als ik vergelijk hoe het nu is bij ons (na anderhalve week) en hoe het op begin was bij jou zie ik het somber in.
Mijne komt ook van Coolblue en dacht ook van terug te sturen. Maar dan bleek dat je 30d bedenktijd hebt om terug te sturen dus wou ik het nog even afwachten. Gezien het ook effectief duidelijk verbeterd is, gaat hij nu zeker wel niet meer terug. Maar ik moet er bij vertellen dat ik überhaupt altijd mooi recht zit en het dan totaal niet zichtbaar is.
Nogmaals: als je meestal vanonder een hoek naar je TV kijkt, vrees ik toch dat je met elke LCD TV het probleem zult hebben, ook al omdat off-angle alle problemen nog versterkt
Zou je zeggen. Mijn oude Samsung TV ue32h6400 vanavond aan een test onderlegd. Niks te zien. Heb alle hoeken bekeken en overal gestaan gezeten. Nou als je er zoveel moeite voor moet doen is het er wat mij betreft niet.

Hebben vanavond met coolblue gebeld. Hij wordt dinsdag opgehaald en woensdag /donderdag hebben we een nieuw exemplaar. Mocht dat weer niet goed zijn moeten we ons sterk afvragen of we überhaupt 1900 euro willen uitgeven aan iets wat niet beter is als onze oude (wel veel te kleine) tv.. En dan heb ik niet over wat die allemaal kan, qua beelden loopt die rondjes om de tv heen als het 4k is. Tv uitzendingen of vooral voetbal wat ik veel kijk telkens die banding zien is echt heel erg vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nachtapotheker
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:36
Leoon. schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 23:29:
[...]

Ja echt hoe het nu bij jou is, groot verschil met hoe het was. Als ik vergelijk hoe het nu is bij ons (na anderhalve week) en hoe het op begin was bij jou zie ik het somber in.

[...]

Zou je zeggen. Mijn oude Samsung TV ue32h6400 vanavond aan een test onderlegd. Niks te zien. Heb alle hoeken bekeken en overal gestaan gezeten. Nou als je er zoveel moeite voor moet doen is het er wat mij betreft niet.

Hebben vanavond met coolblue gebeld. Hij wordt dinsdag opgehaald en woensdag /donderdag hebben we een nieuw exemplaar. Mocht dat weer niet goed zijn moeten we ons sterk afvragen of we überhaupt 1900 euro willen uitgeven aan iets wat niet beter is als onze oude (wel veel te kleine) tv.. En dan heb ik niet over wat die allemaal kan, qua beelden loopt die rondjes om de tv heen als het 4k is. Tv uitzendingen of vooral voetbal wat ik veel kijk telkens die banding zien is echt heel erg vervelend.
Wellicht een idee om de x9005 te overwegen? Die staat hier en dit soort vreemde dingen heb ik gelukkig niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bourgi
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 28-07 17:43
Ik had het ook op mijn eerste xe9005. Na omruiling wel perfect beeld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Nachtapotheker schreef op zaterdag 21 april 2018 @ 06:24:
[...]

Wellicht een idee om de x9005 te overwegen? Die staat hier en dit soort vreemde dingen heb ik gelukkig niet.
Dat was de eerste keus voor heel lang, tot dat we er achter kwamen dat de 9305 dolby vision support heeft door de betere processor. Als het weer zo erg is misschien wachten tot de XF9005 betere prijs heeft of zo.. Hoop gewoon dat de volgende gewoon goed is :)
Bourgi schreef op zaterdag 21 april 2018 @ 07:31:
Ik had het ook op mijn eerste xe9005. Na omruiling wel perfect beeld ;)
Hier gaan wij ook voor oOo

[ Voor 17% gewijzigd door Oekol op 21-04-2018 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hus0o
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 27-08 22:33
De mensen die ook problemen ondervonden met het wegvallen van het geluid bij de xe9305, hebben jullie het al opgelost? Nog meer mensen die hier last van hebben? Zowel bij Netflix kijken als via YouTube valt het geluid dat via mijn externe audio set gaat een halve seconde weg. Geluid via de eigen TV speakers heeft dit niet.

Op mijn vorige TV waar ik dezelfde kabels gebruikte had ik dit niet. Lijkt me geen HDMI probleem toch, anders zou ik het daar ook moeten hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bourgi
  • Laatst online: 28-07 17:43
hus0o schreef op zaterdag 21 april 2018 @ 13:56:
De mensen die ook problemen ondervonden met het wegvallen van het geluid bij de xe9305, hebben jullie het al opgelost? Nog meer mensen die hier last van hebben? Zowel bij Netflix kijken als via YouTube valt het geluid dat via mijn externe audio set gaat een halve seconde weg. Geluid via de eigen TV speakers heeft dit niet.

Op mijn vorige TV waar ik dezelfde kabels gebruikte had ik dit niet. Lijkt me geen HDMI probleem toch, anders zou ik het daar ook moeten hebben?
Ik had het ook bij netflix 4k. Sinds de firmware update van enkele dagen geleden is het verdwenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CptMorgan
  • Laatst online: 21-09 10:32
Ik ben in de running voor een nieuwe TV! Op dit moment staat er bij ons een Samsung UE46ES5500W uit 2013. Mijn voorkeur gaat uit naar een TV met Android, 55 inch, goede zwart/kleur weergave maar geen OLED (denk ik, vanwege budget en 'burn-in' verhalen, aangezien wij de tv nog wel eens voor een langere tijd wilen pauzeren).

Mijn budget is maximaal 1900 euro. Ik heb mijn keuzes nu ingekort tot 3 TV's, maar kan maar heel moeilijk een knoop doorhakken. Ook zijn andere voorstellen natuurlijk welkom. Wellicht kan ik hier wat hulp vinden :). Wij
(vrouw, ik + baby op komst) kijken 's avonds veel films en series via Netflix of Kodi (via HTPC), af en toe gamen op de PS4.

Sony KD-55XE9005
Sony KD-55XF9005
Sony KD-55XE9305

Of eventueel toch bijvoorbeeld de LG C7.. maar dan zit ik in het verkeerde topic ;).

Mijn eerste keus zou de Sony KD-55XF9005 zijn, omdat dit het nieuwe 2018 model is en de minpuntjes (mindere processor, dolby vision, bijvoorbeeld) van de XE oplost.

Ik ben benieuwd naar eventuele (andere) ideeën, tips, adviezen.. :)

[ Voor 3% gewijzigd door CptMorgan op 23-04-2018 11:54 ]

C40 Twin Ultimate MY23 - Thunder Grey - 20" - Zappi v2.1 - 7470Wp O/W - Enphase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
@CptMorgan Als je nog een XE93 kan vinden moet je absoluut daarvoor gaan. Op bijna elk vlak nét wat beter dan de XF90. Zelfde processor, software, Dolby Vision, ... De XF90 doet het iets beter op gebied van motion (betere black frame insertion), de XE93 is dan weer redelijk wat beter qua HDR (hogere peak brightness).

De XE93 is op 't einde van de voorraad en daarom nu overal heel goedkoop. Een XF90 aan ~1700 blijf ik aan de hoge kant vinden.

Je bent in ieder geval niet de enige met het dilemma, ik zou de volgende dingen eens bekijken:
- YouTube: Sony XF90 (X900F) vs XE93 (X930E) vs XE90 (X900E)
- Reviews van Rtings voor alledrie (ze noemen X900E, X900F en X930E in de VS, verder exact hetzelfde)

In ieder geval, met de huidige prijzen: 55" XE93. Volgens reviews nét de beste van de drie, en toch wta goedkoper dan de XF90.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
CptMorgan schreef op maandag 23 april 2018 @ 11:49:
Ik ben in de running voor een nieuwe TV! Op dit moment staat er bij ons een Samsung UE46ES5500W uit 2013. Mijn voorkeur gaat uit naar een TV met Android, 55 inch, goede zwart/kleur weergave maar geen OLED (denk ik, vanwege budget en 'burn-in' verhalen, aangezien wij de tv nog wel eens voor een langere tijd wilen pauzeren).

Mijn budget is maximaal 1900 euro. Ik heb mijn keuzes nu ingekort tot 3 TV's, maar kan maar heel moeilijk een knoop doorhakken. Ook zijn andere voorstellen natuurlijk welkom. Wellicht kan ik hier wat hulp vinden :). Wij
(vrouw, ik + baby op komst) kijken 's avonds veel films en series via Netflix of Kodi (via HTPC), af en toe gamen op de PS4.

Sony KD-55XE9005
Sony KD-55XF9005
Sony KD-55XE9305

Mijn eerste keus zou de Sony KD-55XF9005 zijn, omdat dit het nieuwe 2018 model is en de minpuntjes (mindere processor, dolby vision, bijvoorbeeld) van de XE oplost.

Ik ben benieuwd naar eventuele (andere) ideeën, tips, adviezen.. :)
Tja, de 'laatste' Sony KD-55XE9005 zijn voor € 1000,00 te koop en de Sony KD-55XE9305 voor € 1200,00 (beetje bellen), want je houdt € 900,00/€ 700,00 over. De Sony Bravia KD-55A1 wil je in principe niet (OLED) en is € 200,00 boven budget (op zijn goedkoopst). Persoonlijk zou ik in jou geval dus voor de Sony KD-55XE9305, zodat je met het geld dat ik overhoudt eerder kunt switchen, de 2018 lijn heeft toch niet hele boeiende veranderingen m.b.t. de 2017 lijn.

[ Voor 4% gewijzigd door Jumpman op 23-04-2018 12:06 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton
Of je melkt je budget wel uit en gaat voor 65" variant als dat past. Dat is echt een positieve aanvulling op de kijkervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renzmeister
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20-09 07:43
Ik heb de laatste paar weken wat problemen met de afstandsbediening van mijn XE90. Het was al niet zo'n fijn ding. Maar nu reageren de pijl-beneden en ok/bevestig-knop vaak gewoon niet, of doet de tv onverwachte dingen...Zijn er meer mensen die daar last van hebben? Kwestie van afstandsbediening omruilen, of is er mogelijk iets anders aan de hand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trasos
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Sanction schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 18:13:
Nee, geen problemen hier. Althans, anders had ik m`n vriendin wel horen piepen :+ .
Ik heb overigens niet actief geüpdatet naar de nieuwste firmware, dus ik neem aan dat ik nog op de oude zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
Major_ton schreef op maandag 23 april 2018 @ 12:15:
Of je melkt je budget wel uit en gaat voor 65" variant als dat past. Dat is echt een positieve aanvulling op de kijkervaring.
Wat Major_ton dus zegt.
Ik was ook aan het uitkijken voor een 55", komende van een 48". Ik wou sowieso groter omdat de kijkafstand 3m is en ik bij sommige PS4 games dus echt de kleinste lettertjes niet kon lezen.
Echter, alles wees er een beetje op dat 55" qua formaat eigenlijk te weinig was voor een upgrade. Mijn vrouw vond het verschil (te) klein toen ik toonde hoe groot 55" zou zijn. 4K aanbevelingen tonen dat 3m te ver is voor 4K op 55". En op forums werd me verteld dat (te kleine) schermgrootte het eerste is wat kopers zich achteraf beklagen. Enz..
En alhoewel het dus oorspronkelijk totaal niet mijn plan was, heb ik uiteindelijk een 65-XE9305 gekocht die knal op jouw budget zit. En nu zou ik zeker niet meer kleiner willen. Als de TV uitstaat blijft het wel een enorm groot toestel, maar eens je in de zetel naar het beeld zit te kijken, besef je eigenlijk al niet meer hoe gigantisch het is. Mijn vrouw vindt zelfs dat het nog groter mag :D.

Nu, je moet er natuurlijk wel ook nog de ruimte voor hebben... En anderzijds is het wel zo dat hoe groter het scherm, hoe minder goed de beelduniformiteit. Als je de voorbije pagina's leest, zul je hier wel redelijk wat discussie over vinden.

[ Voor 6% gewijzigd door Twixie op 23-04-2018 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddye
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 21-09 19:45
Al een hele tijd flink aan het twijfelen tussen OLED en de xe90/xe93. Na wat inlezen besloten dat OLED het nog net niet is. Inbranden ben ik minder bang voor, maar de lichte partijen in HDR blijven toch wat achter, zeker bij veel omgevingslicht. Vandaag dan de 55-XE9305 besteld, die mijn trouwe 42” plasma gaat vervangen. Ik ben heel benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trenchdog
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10:55
Afgelopen vrijdag is thuis de 65inch variant van de XE93 aan de muur geschroefd, na al een jaar dubben over de aanschaf van een HDR-tv. De huidige prijzen van de XE93, een mooi eindje onder de EUR 2K, in vergelijking met de XF90 hebben mij doen overhalen nu tot aanschaf over te gaan.

Ik heb de hele week tot aan de installatie mij afgevraagd of ik nu een goede investering had gedaan (de tv werd al eerder bezorgd), maar het is ronduit genieten :) Elke twijfel viel helemaal weg toen mijn vriendin meldde het nieuwe beeld toch wel erg te kunnen waarderen. Tot nu toe is het vooral Netflix (Dolby Vision en reguliere 4K), sport op tv en God of War op de PS4 Pro geweest wat ik heb gekeken. Aankomend weekend is het denk ik tijd voor de eerste Ultra HD Bluray (Blade Runner 2049). Pure luxe, maar echt een genot om in huis te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uunal
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 15-05-2022
Waar heb je deze gekocht en voor welke prijs? Nu ben ik ook van plan om de XE93 aan te schaffen voornamelijk voor het kijken van netflix, voetbal en games op de ps4. Denk dat ik deze week even ga rondbellen.
Trenchdog schreef op maandag 23 april 2018 @ 16:18:
Afgelopen vrijdag is thuis de 65inch variant van de XE93 aan de muur geschroefd, na al een jaar dubben over de aanschaf van een HDR-tv. De huidige prijzen van de XE93, een mooi eindje onder de EUR 2K, in vergelijking met de XF90 hebben mij doen overhalen nu tot aanschaf over te gaan.

Ik heb de hele week tot aan de installatie mij afgevraagd of ik nu een goede investering had gedaan (de tv werd al eerder bezorgd), maar het is ronduit genieten :) Elke twijfel viel helemaal weg toen mijn vriendin meldde het nieuwe beeld toch wel erg te kunnen waarderen. Tot nu toe is het vooral Netflix (Dolby Vision en reguliere 4K), sport op tv en God of War op de PS4 Pro geweest wat ik heb gekeken. Aankomend weekend is het denk ik tijd voor de eerste Ultra HD Bluray (Blade Runner 2049). Pure luxe, maar echt een genot om in huis te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trenchdog
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10:55
uunal schreef op maandag 23 april 2018 @ 16:33:
Waar heb je deze gekocht en voor welke prijs? Nu ben ik ook van plan om de XE93 aan te schaffen voornamelijk voor het kijken van netflix, voetbal en games op de ps4. Denk dat ik deze week even ga rondbellen.

[...]
Gewoon bij Coolblue, https://www.tvstore.nl/zo...shopid%3A412&query=xe9305.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
Vroeg het me ook af, omdat je zei 'een mooi eindje onder de €2K' terwijl het bij Coolblue 'slechts' €100 goedkoper is ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• semi70
  • Laatst online: 17-09 13:52
iemand die weet waar de 65xe930 of de 75xe940 voor een mooie prijsje te koop staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertraaf
  • Registratie: Juni 2014
  • Nu online
Iemand al wat meer nieuws over hdr update youtube app?
Kan nog steeds niet vinden erover

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
semi70 schreef op maandag 23 april 2018 @ 17:13:
iemand die weet waar de 65xe930 of de 75xe940 voor een mooie prijsje te koop staan?
Volgens de Tweakers Pricewatch is de 65XE93 nog altijd goedkoopst bij Coolblue aan €1899. De meesten hier die recent gekocht hebben, hebben hem daar besteld, denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Laatst online: 08:44
Renzmeister schreef op maandag 23 april 2018 @ 12:37:
Ik heb de laatste paar weken wat problemen met de afstandsbediening van mijn XE90. Het was al niet zo'n fijn ding. Maar nu reageren de pijl-beneden en ok/bevestig-knop vaak gewoon niet, of doet de tv onverwachte dingen...Zijn er meer mensen die daar last van hebben? Kwestie van afstandsbediening omruilen, of is er mogelijk iets anders aan de hand?
Hier de 65XE9005.

Sinds er recentelijk een update is geweest is de televisie erg traag geworden met het aansturen. Ook het gebruik maken van de praat-functie (microfoon) werkt amper meer in deze nieuwe software versie.

Echt waardeloos. Is er een manier om de software terug te draaien?

Edit:
Versie 7.0
Niveau Android-beveiligingspatch 5 januari 2018

Kernel-versie 3.10.79

[ Voor 5% gewijzigd door President op 24-04-2018 08:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pufster
  • Laatst online: 21-09 21:16
Had ook opeens last van een slecht werkende remote. Maar heb de tv eens gereboot en het probleem was weg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CptMorgan
  • Laatst online: 21-09 10:32
Bedankt voor alle tips (o.a.) @AmbroosV en @Jumpman ! Ik neig nu toch het meest naar de XE9305. Die is bij coolblue nog verkrijgbaar. Mede dankij het filmpje en het vergelijken van de reviews. Deze komt toch nét iets beter uit de test voor +- 600 euro minder.
Wij zitten op ongeveer 4,5 meter afstand van de TV, nu met een 46 inch. Ik ben een beetje bang dat 65 inch wel heel veel TV is in huis, maar ga het zeker overwegen! Door een 55 inch te halen kan ik wel dat geld uitgeven aan het upgraden van de surround receiver... :9

C40 Twin Ultimate MY23 - Thunder Grey - 20" - Zappi v2.1 - 7470Wp O/W - Enphase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Laatst online: 08:44
CptMorgan schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 09:38:
Wij zitten op ongeveer 4,5 meter afstand van de TV, nu met een 46 inch. Ik ben een beetje bang dat 65 inch wel heel veel TV is in huis, maar ga het zeker overwegen! Door een 55 inch te halen kan ik wel dat geld uitgeven aan het upgraden van de surround receiver... :9
Hmm, de tv staat bij ons ook aan de andere zijde van de woonkamer.. Zelfde kijkafstand dus ongeveer.

De eerste week vonden we de 65 inch erg groot.

Een paar weken later waren we zo gewend aan het scherm dat het ons niet eens opvalt dat het scherm groot is (ook niet als het uit staat). Bezoek wil nog wel eens verrassend reageren met 'wat een groot scherm' en dan vragen we ons echt af hoe ze dit nou groot kunnen noemen... Grapte toevallig van de week nog tegen mijn vrouw dat de volgende een 75inch gaat worden :+ Geloof mij: je went snel aan het grote scherm (en als je dan bij anderen op bezoek gaan valt het op hoeveel moeite je moet doen om op hun scherm alles goed te kunnen zien :D )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• semi70
  • Laatst online: 17-09 13:52
Twixie schreef op maandag 23 april 2018 @ 19:19:
[...]

Volgens de Tweakers Pricewatch is de 65XE93 nog altijd goedkoopst bij Coolblue aan €1899. De meesten hier die recent gekocht hebben, hebben hem daar besteld, denk ik.
Ik vind het toch raar dat de meeste winkels niet in de pricewatch staan. moeten ze daarvoor betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
semi70 schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 12:21:
[...]

Ik vind het toch raar dat de meeste winkels niet in de pricewatch staan. moeten ze daarvoor betalen?
Ja, er is een prijs per clickthrough, met een maandelijkse minimumfactuur van €75. Pricewatch valt dan ook onder advertising voor Tweakers. Dat is ook waarom het kan zijn dat sommige webshops op bepaalde momenten niet in de Pricewatch staan (als er een maximumbudget ingegeven is in het adsysteem). Er zijn ook redelijk wat vereisten naar accurate prijzen en voorraadstatus, uurlijkse updates van de data, ... Zie de FAQ hier.

Kleinere winkels die je dus misschien een Bravia aan een betere prijs gaan verkopen staan er dus dikwijls niet in. Zeker als ze geen eigen development doen op hun webshop, of gewoon geen volledige webshop hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desjaak909
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 15-09 18:35
semi70 schreef op maandag 23 april 2018 @ 17:13:
Ik zou Hofma.nl, Smits Arnhem en eventueel Audiovision.be proberen voor een mooie prijs. Ik heb zelf 2 weken geleden de 75xe9405 voor €3.245 bij hofma gekocht, zo stond hij ook op hun site, maar daar staat hij inmiddels weer voor € 4.999

Movies: letterboxd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vndk
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17-09 14:42
Ik wil mijn 55xe9005 ophangen met een vogels thin 245 beugel en de kabels door een ingefreesde buis, maar de stroomkabel vanaf de voeding is zo kort |:(

Voeding achter de tv of aan de beugel lijkt mij niet mooi omdat de tv dan weer verder van de muur af komt te hangen.

Hoe hebben jullie dat opgelost ?
Indien mogelijk graag foto’s _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swoutr
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-09 19:32
Mensen ervaring met de sony’s onder de 800 euro? Ik zit te kijken voor een 4k hdr 10 tv voor mijn xbox one x. Zeer tevreden met mijn huidige sony tv. Maar helaas geen 4k.

Is hdr op de goedkopere series de moeite waard? Zit eigenlijk te wachten op de XF serie zodat de XE serie wat zakt in prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton
swoutr schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 18:07:
Mensen ervaring met de sony’s onder de 800 euro? Ik zit te kijken voor een 4k hdr 10 tv voor mijn xbox one x. Zeer tevreden met mijn huidige sony tv. Maar helaas geen 4k.

Is hdr op de goedkopere series de moeite waard? Zit eigenlijk te wachten op de XF serie zodat de XE serie wat zakt in prijs.
De XF serie staat al in de winkel en de XE serie raakt langzaamaan op. Eigenlijk heeft HDR op de XE/FX85 modellen al niet heel veel toegevoegde waarde meer, laat staan de 80 serie en daaronder. Deze modellen missen de hoge maximale helderheid en op de 85 serie na kom je ook een hoop kleuren tekort. Daarmee zeg ik niet dat het slechte TV's zijn, maar puur op HDR vlak zijn de prestaties matig op z'n best. Voor rond de € 800,- is de Samsung 55MU7000 een net toestel met redelijke HDR prestaties. Tevens is de inputlag erg laag, wat gunstig is bij gaming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swoutr
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-09 19:32
Major_ton schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 18:16:
[...]

De XF serie staat al in de winkel en de XE serie raakt langzaamaan op. Eigenlijk heeft HDR op de XE/FX85 modellen al niet heel veel toegevoegde waarde meer, laat staan de 80 serie en daaronder. Deze modellen missen de hoge maximale helderheid en op de 85 serie na kom je ook een hoop kleuren tekort. Daarmee zeg ik niet dat het slechte TV's zijn, maar puur op HDR vlak zijn de prestaties matig op z'n best. Voor rond de € 800,- is de Samsung 55MU7000 een net toestel met redelijke HDR prestaties. Tevens is de inputlag erg laag, wat gunstig is bij gaming.
Thnx voor de snelle reactie. Vond mijn sony onder andere goed bevallen vanwege de lage inputlag van rond de 23ms

Maar je zegt dus dat ik beter kan gaan voor de Samsung? Het design staat me niet heel erg aan. Zijn de verschillen zo groot in HDR?

Edit:

Ik heb even gekeken en de sony's lijken inderdaad in veel reviews ook niet top te presteren met een inputlag van 35ms. Wellicht is de MU7000 serie dan een betere keuze. Zitten er tussen de 55'' en 49'' modellen nog een ander verschil dan alleen het formaat?

[ Voor 19% gewijzigd door swoutr op 24-04-2018 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louw Post

Louw Post

Cerenas

Major_ton schreef op zondag 15 april 2018 @ 18:15:
[...]

Heb je al gekeken of de settings per bron gelijk staan ingesteld? Misschien staat het blacklevel niet goed ingesteld tussen de Xbox en de TV. Vaak heb je een high/low en/of full/limited optie die je laat kiezen tussen de TV standaard van 16-235 (limited) of de PC standaard van 0-255 (full).
Ik heb videobereik van hdmi van volledig afgehaald, staat nu op auto. Op beperkt en auto waren de balken onder en boven opeens wel zwart.

Weet jij of iemand anders toevallig wat die instelling doet? Auto lijkt me verder prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Major_ton
swoutr schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 18:23:
[...]

Thnx voor de snelle reactie. Vond mijn sony onder andere goed bevallen vanwege de lage inputlag van rond de 23ms

Maar je zegt dus dat ik beter kan gaan voor de Samsung? Het design staat me niet heel erg aan. Zijn de verschillen zo groot in HDR?

Edit:

Ik heb even gekeken en de sony's lijken inderdaad in veel reviews ook niet top te presteren met een inputlag van 35ms. Wellicht is de MU7000 serie dan een betere keuze. Zitten er tussen de 55'' en 49'' modellen nog een ander verschil dan alleen het formaat?
De 49" versie heeft helaas een 60Hz paneel, de overige maten allemaal een 120Hz paneel. De informatie in de pricewatch is niet helemaal correct in dit geval. Nog een voordeel van de Samsung is Tizen, wat een stuk stabieler en vlotter is dan AndroidTV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uunal
Ik heb nu één en ander gelezen over de kd-65xe9005 en de kd-65xe9305 maar snap nog steeds niet het verschil. Wie kan even kort en duidelijk vertellen wat het verschil tussen de 2 is? Bij Smitsarnhem is de kd-65xe9005 namelijk goed afgeprijsd naar €1499,-.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
uunal schreef op woensdag 25 april 2018 @ 13:09:
Ik heb nu één en ander gelezen over de kd-65xe9005 en de kd-65xe9305 maar snap nog steeds niet het verschil. Wie kan even kort en duidelijk vertellen wat het verschil tussen de 2 is? Bij Smitsarnhem is de kd-65xe9005 namelijk goed afgeprijsd naar €1499,-.
Vraag me dan wel af waar je gelezen hebt, want er zijn toch 2 significante verschillen, die ook in alle reviews aan bod komen.

De XE90 is back-lit, terwijl de XE93 edge-lit is. Back-lit wil zeggen dat de backlight-LEDs achter het scherm zitten. Bij edge-lit zitten de LEDs aan de rand van het scherm (bovenkant en onderkant bij de XE93). Back-lit is ook ideaal voor local dimming, wat wil zeggen dat de LEDs individueel geregeld kunnen worden om rechthoeken/zones op het scherm afzonderlijk te belichten.
De XE93 is echter speciaal in de zin dat hij als edge-lit toch ook local dimming doet. Dit gebeurt via speciale light guides waardoor er horizontaal toch 4 rijen zijn, dus de leds bovenaan belichten 2 afzonderlijke horizontale zones, idem voor de leds onderaan. Vertikaal zijn er 18 kolommen wat wil zeggen dat er in totaal 72 dimming zones zijn. De XE90 heeft er slechts 20.
Nadeel van edge lit is de slechtere beelduniformiteit wat zich in de XE93 uit in clouding als de local dimming uit staat wat het geval is bij menu's en transitieschermen. Blijft me een raadsel waarom dimming dan uit staat.

Nog een ander groot verschil is de imaging processor. Bij de XE93 is dat de X1 Extreme die ook in de duurdere ZD9 zit. Bij de XE90 is dat de gewone X1. Dus het beeld zou op dat vlak ook beter moeten zijn op de XE93 met o.a. betere motion handling.

Hier anders een goede vergelijking : YouTube: Sony XF90 (X900F) vs XE93 (X930E) vs XE90 (X900E)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Major_ton
En tevens een groot verschil is de maximale helderheid die bij de XE93 een stuk hoger licht wat voor HDR content zeer positief uitpakt. Ik heb gister nog even goed het verschil naast elkaar gezien en de XE90 is al niet slecht, maar wat de XE93 neerzet is echt heel mooi.

[ Voor 12% gewijzigd door Major_ton op 25-04-2018 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uunal
Bedankt voor jullie reactie! Maar wat ik me dan afvraag is of het prijsverschil dit het wel waard is. Scheelt ongeveer €300,-. Zo kan je door blijven gaan natuurlijk door nog is €300 bovenop de XE93 te leggen en voor een Oled te gaan.
Major_ton schreef op woensdag 25 april 2018 @ 14:25:
[...]

En tevens een groot verschil is de maximale helderheid die bij de XE93 een stuk hoger licht wat voor HDR content zeer positief uitpakt. Ik heb gister nog even goed het verschil naast elkaar gezien en de XE90 is al niet slecht, maar wat de XE93 neerzet is echt heel mooi.
Twixie schreef op woensdag 25 april 2018 @ 13:59:
[...]

Vraag me dan wel af waar je gelezen hebt, want er zijn toch 2 significante verschillen, die ook in alle reviews aan bod komen.

De XE90 is back-lit, terwijl de XE93 edge-lit is. Back-lit wil zeggen dat de backlight-LEDs achter het scherm zitten. Bij edge-lit zitten de LEDs aan de rand van het scherm (bovenkant en onderkant bij de XE93). Back-lit is ook ideaal voor local dimming, wat wil zeggen dat de LEDs individueel geregeld kunnen worden om rechthoeken/zones op het scherm afzonderlijk te belichten.
De XE93 is echter speciaal in de zin dat hij als edge-lit toch ook local dimming doet. Dit gebeurt via speciale light guides waardoor er horizontaal toch 4 rijen zijn, dus de leds bovenaan belichten 2 afzonderlijke horizontale zones, idem voor de leds onderaan. Vertikaal zijn er 18 kolommen wat wil zeggen dat er in totaal 72 dimming zones zijn. De XE90 heeft er slechts 20.
Nadeel van edge lit is de slechtere beelduniformiteit wat zich in de XE93 uit in clouding als de local dimming uit staat wat het geval is bij menu's en transitieschermen. Blijft me een raadsel waarom dimming dan uit staat.

Nog een ander groot verschil is de imaging processor. Bij de XE93 is dat de X1 Extreme die ook in de duurdere ZD9 zit. Bij de XE90 is dat de gewone X1. Dus het beeld zou op dat vlak ook beter moeten zijn op de XE93 met o.a. betere motion handling.

Hier anders een goede vergelijking : YouTube: Sony XF90 (X900F) vs XE93 (X930E) vs XE90 (X900E)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Nu online
uunal schreef op woensdag 25 april 2018 @ 14:36:
Bedankt voor jullie reactie! Maar wat ik me dan afvraag is of het prijsverschil dit het wel waard is. Scheelt ongeveer €300,-. Zo kan je door blijven gaan natuurlijk door nog is €300 bovenop de XE93 te leggen en voor een Oled te gaan.

[...]

[...]
Het ligt eraan hoe intensief je de televisie gebruikt en hoe lang je denkt hem te gaan gebruiken. Als je over twee jaar weer nieuwe aanschaft (want HDMI 2.1, etc.), dan zou ik voor de goedkope optie gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
Verschil is zelfs €400, en dan zou ik toch ook wel al heel hard getwijfeld hebben tussen de XE90 en XE93. Toen ik mijn XE93 kocht, waren de 2 gewoon dezelfde prijs (zelfs vandaag nog op veel plaatsen). Vraag is dan ook of je daar de XE93 niet kunt krijgen voor een pak minder dan de gangbare €1899 ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Twixie
Louw Post schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 21:46:
[...]
Weet jij of iemand anders toevallig wat die instelling doet? Auto lijkt me verder prima.
Heeft te maken met RGB codering. Op PCs gaan de waarden van 0 tot max. (255 bij 8-bit kleuren, 1023 bij 10-bit kleuren), dus 0,0,0 is zwart, terwijl 1,1,1 al heel donker grijs is. In de video wereld worden echter standaarden gebruikt waarbij de laagste en hoogste waarden niet gebruikt worden. Bvb bij SD (Rec.601) en HD (Rec.709) worden waarden tussen 16 en 235 gebruikt. Zwart is dus 16,16,16 en wit is 235,235,235. Alles wat hieronder of boven zit wordt respectievelijk blacker-than-black of whiter-than-white genoemd. Die waarden komen in principe nooit voor in video-materiaal, maar kan bvb wel aanwezig zijn in calibratie-materiaal.

Die setting laat toe van in te stellen of je bron dus de volledige RGB range (PC range) of gelimiteerde RGB range (Video/Studio range) gebruikt. Als je bron full range is (bvb PC) en je stelt je TV in op limited, dan gaat alles van 0 tot 16 als zwart aanzien worden en alles boven de 235 als wit, en krijg je dus crushed schaduwen en highlights. Omgekeerd, als je bron limited range is (bvb DVD speler) en je stelt je TV in op full, dan gaat alles er washed out uit zien: zwart is eerder donkergrijs (want TV ziet 16,16,16) en wit eerder lichtgrijs (want 235,235,235).

Auto zou normaal moeten volstaan. Sommige bronnen kun je echter ook instellen. Bvb op een PS4 kun je ook naast Auto kiezen voor Full of Limited. In principe heb je bij Full dan meer kleuren (nl. 255^3) dan bij Limited (220^3) maar het is nog maar de vraag of je daar iets van merkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louw Post

Louw Post

Cerenas

Twixie schreef op woensdag 25 april 2018 @ 15:54:
[...]

Heeft te maken met RGB codering. Op PCs gaan de waarden van 0 tot max. (255 bij 8-bit kleuren, 1023 bij 10-bit kleuren), dus 0,0,0 is zwart, terwijl 1,1,1 al heel donker grijs is. In de video wereld worden echter standaarden gebruikt waarbij de laagste en hoogste waarden niet gebruikt worden. Bvb bij SD (Rec.601) en HD (Rec.709) worden waarden tussen 16 en 235 gebruikt. Zwart is dus 16,16,16 en wit is 235,235,235. Alles wat hieronder of boven zit wordt respectievelijk blacker-than-black of whiter-than-white genoemd. Die waarden komen in principe nooit voor in video-materiaal, maar kan bvb wel aanwezig zijn in calibratie-materiaal.

Die setting laat toe van in te stellen of je bron dus de volledige RGB range (PC range) of gelimiteerde RGB range (Video/Studio range) gebruikt. Als je bron full range is (bvb PC) en je stelt je TV in op limited, dan gaat alles van 0 tot 16 als zwart aanzien worden en alles boven de 235 als wit, en krijg je dus crushed schaduwen en highlights. Omgekeerd, als je bron limited range is (bvb DVD speler) en je stelt je TV in op full, dan gaat alles er washed out uit zien: zwart is eerder donkergrijs (want TV ziet 16,16,16) en wit eerder lichtgrijs (want 235,235,235).

Auto zou normaal moeten volstaan. Sommige bronnen kun je echter ook instellen. Bvb op een PS4 kun je ook naast Auto kiezen voor Full of Limited. In principe heb je bij Full dan meer kleuren (nl. 255^3) dan bij Limited (220^3) maar het is nog maar de vraag of je daar iets van merkt.
Hartstikke bedankt voor de duidelijke en uitgebreide uitleg, dit verklaart de grijze balken. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertraaf
  • Nu online
Meer mensen last bij de 9305 dat je bij voetbal wel strepen ziet? Alleen bij voetbal op het moment dat de camera er boven hangt. (Grasstroken zijn zelf ook strepen maar die bedoel ik niet ;-) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick3112
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 11:45
gertraaf schreef op woensdag 25 april 2018 @ 21:35:
Meer mensen last bij de 9305 dat je bij voetbal wel strepen ziet? Alleen bij voetbal op het moment dat de camera er boven hangt. (Grasstroken zijn zelf ook strepen maar die bedoel ik niet ;-) )
Geen last van gelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddye
Eergisteren is mijn nieuwe 55XE-9305 geleverd. Een heel stuk meer beeld in vergelijking met mijn 42" plasma. Qua grote is de Sony iets groter, want de oude plasma had een enorme rand om het scherm.
Waar ik echt heel erg over te spreken ben is de beeldkwaliteit. Zwart is misschien niet zo zwart als op een OLED, maar het zit er, naar mijn beleving, niet erg veel naast. De ware aard van het beestje komt naar voren bij 4k HDR materiaal. Het beeld is in een woord fantastisch.
Ik ben wat minder te spreken over Android, dat is traag en vind ik onduidelijk. Ik wist dat van te voren, en maak daar verder ook geen punt van. Ik zit alleen ernorm te twijfelen of er op termijn een 4K blu-ray speler moet komen, of een AppleTV 4K.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Nu online
Eddye schreef op donderdag 26 april 2018 @ 09:34:
Eergisteren is mijn nieuwe 55XE-9305 geleverd. Een heel stuk meer beeld in vergelijking met mijn 42" plasma. Qua grote is de Sony iets groter, want de oude plasma had een enorme rand om het scherm.
Waar ik echt heel erg over te spreken ben is de beeldkwaliteit. Zwart is misschien niet zo zwart als op een OLED, maar het zit er, naar mijn beleving, niet erg veel naast. De ware aard van het beestje komt naar voren bij 4k HDR materiaal. Het beeld is in een woord fantastisch.
Ik ben wat minder te spreken over Android, dat is traag en vind ik onduidelijk. Ik wist dat van te voren, en maak daar verder ook geen punt van. Ik zit alleen ernorm te twijfelen of er op termijn een 4K blu-ray speler moet komen, of een AppleTV 4K.
4K Blu-ray krijg je absoluut de beste kwaliteit 4K, streams hebben meestal lagere Bittrate's. Echter is de Blu-ray wel behoorlijk aan het uitsterven, Blu-ray is al een stuk minder vekocht als DVD en dat zal bij 4K Blu-ray nog minder worden. Ik gebruik nu KODI op de TV zelf voor 4K materiaal en ben er zeer tevreden over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddye
Jumpman schreef op donderdag 26 april 2018 @ 09:42:
[...]

4K Blu-ray krijg je absoluut de beste kwaliteit 4K, streams hebben meestal lagere Bittrate's. Echter is de Blu-ray wel behoorlijk aan het uitsterven, Blu-ray is al een stuk minder vekocht als DVD en dat zal bij 4K Blu-ray nog minder worden. Ik gebruik nu KODI op de TV zelf voor 4K materiaal en ben er zeer tevreden over.
Precies het dilemma. Als je daarnaast nog de prijs van een 4K blu-ray schijfje meerekent, en de plaats die al die blu-rays in beslag nemen, neig ik vooralsnog naar een AppleTV 4K, mede door de ondersteuning van Dolby Vision.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Major_ton
Eddye schreef op donderdag 26 april 2018 @ 09:46:
[...]

Precies het dilemma. Als je daarnaast nog de prijs van een 4K blu-ray schijfje meerekent, en de plaats die al die blu-rays in beslag nemen, neig ik vooralsnog naar een AppleTV 4K, mede door de ondersteuning van Dolby Vision.
Als je gamen lukt vindt, dan kan je een Xbox One S overwegen. Deze komt regelmatig voor rond de € 180,- voorbij en hebben een ingebouwde UHD BD speler. Die paar films die je dan in de best mogelijke kwaliteit wilt zien kan je gewoon daar in afspelen voor een relatief zeer lage prijs. Ik ga dit ook doen voor mijn kantoor, waarvoor ik nog een (grote) TV moet uitkiezen. De rest kijk ik gewoon via streaming media.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddye
Major_ton schreef op donderdag 26 april 2018 @ 09:49:
[...]

Als je gamen lukt vindt, dan kan je een Xbox One S overwegen. Deze komt regelmatig voor rond de € 180,- voorbij en hebben een ingebouwde UHD BD speler. Die paar films die je dan in de best mogelijke kwaliteit wilt zien kan je gewoon daar in afspelen voor een relatief zeer lage prijs. Ik ga dit ook doen voor mijn kantoor, waarvoor ik nog een (grote) TV moet uitkiezen. De rest kijk ik gewoon via streaming media.
Bedankt voor het idee.
Daar heb ik ook al even over gedacht, maar ik ben maar een heel casual console gamer, en heb al een PS4 staan. Als de PS4 pro een UHD drive had, was dat eigenlijk een no-brainer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verbraakje
  • Laatst online: 17-09 18:53

verbraakje

🚦

Vraagje. Mijn ouders hebben de sony KD-49X8305CBAEP 4KUHD tv sinds anderhalf jaar. Echter sinds deze week gaat de tv niet meer aan en lijkt het er op dat de tv in een bootloop zit. Loopt steeds vast bij het Android bootscreen. Ik heb de tv gereset maar dit lost het probleem niet op. Iemand anders ook dit probleem? De tv komt van mediamarkt met 2 jaar Garantie maar mocht het iets kleins zijn los ik het liever zelf op.

Veiligheid staat voor op http://www.juniorverkeerslichten.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Na verschillende recensies en vergelijkingen te hebben gelezen besloten om de Sony KD-65XE9305 aan te schaffen. Met name omdat deze behoorlijk in prijs is gezakt en omdat het een topmodel is van 2017. Dat is te merken aan veel zaken, bijvoorbeeld:

-zeer degelijke bouwkwaliteit (en gewichtig);
-voor een platte televisie prima geluidskwaliteit (soundbar niet noodzakelijk);
-zeer snelle responstijden bij 4-k signaal input (films en games);
-uitstekende beeldkwaliteit en helemaal naar eigen smaak in te richten;
-ook digitaal televisiesignaal en overige worden optimaal weergegeven (upscaling);
-x1 extreme processor zorgt hiervoor, daarom hopelijk ook toekomstbestendig;
-heeft een lokaal dimsysteem waardoor HDR beelden licht/donker echt indruk maken;
-de kijkhoek is wel wat beperkt, je moet er redelijk recht voor zitten.

Tot nu toe zeer tevreden met deze grote televisie (wat overigens bijzonder snel went)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertraaf
  • Nu online
@Verwijderd Al je punten geef ik je gelijk.
Heb je bij voetbal ook lijnen?
Check volgende week even champignons league met live voetbal mode bijv.
Pagina: 1 ... 21 ... 38 Laatste