8ballvin schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 10:41:
Sinds donderdag heb ik mijn ZD9. Mooi opgehangen aan de muur en de eerste indrukken kwa beeld zijn positief. Vooral hdr en dolby vision via Netflix zien er erg mooi uit.
Maar wat een ruk android tv zeg.
De bediening vind ik echt vreselijk. Alles werkt maar half.
Ik probeer apps te sideloaden, maar dat lukt me ook niet. Zit nu met een gare versie van Esfile explorer te klooien. Met een bluetooth muis en de afstandsbediening.
Dit valt me echt vies tegen van zo'n duur scherm.
Hoe doen jullie dit? Iemand tips?
Je kunt de TV ook via een
telefoon of tablet bedienen, inclusief een muispointer en invoer zonder dat ingewikkeld klikken op de TV.
Voor sideload apps installeren, moet je de
permissies aanpassen dat je ook voor onbekende bronnen apk's mag installeren.
Ik gebruik
X-plore File Manager.
Hier te vinden in de App store.
Je kunt ook
chrome installeren op je Android TV. Maar dan heb je ook zoiets als Sony video sideview nodig.
APP REPO TV is dan weer handig om na sideload een app rechtstreeks via de Android TV apps te starten.
For the
featured apps kun je het volgende doen.:
A. Remove the sony featured apps shelf on the home screen
Settings > Apps > Find the app called SonyShelf
Turn off notifactions for the app
Force close the app
B. Turn off Samba Interactive
Settings > Samba Interactive TV
Turn off / disable
C. Disable unnecesary apps
Settings > Apps > (Crackle, Asphalt Nitro and Samba TV)
After opening app click disable
En deze site geeft aan:
Open Instellingen > Apps (Settings > Apps)
Zoek in de Systeem apps (Program apps) naar
Sony Shelf en
Sony Select en klik erop
Kies Gedwongen Stoppen (Force Close) en Meldingen: Uit (Notifications off), Clear Cache en data
Home Screen apps verwijderen
Bovenin beeld (direct onder zoeken op de voorpagina) komen altijd suggesties en aanbevolen apps naar voren. Dit is vaak niet nodig en kan soms irritant zijn, daarom is dit eenvoudig uit te schakelen:
Open Instellingen (Settings) > Startscherm (Home Screen)
Kies voor Rij voor Aanbevelingen (Recommendations Row)
Vink nu alle apps uit waarvan je geen ‘suggesties wilt’
Ziggo Go voor Ziggo gebruikers
Streamen van Replay TV via telefoon/tablet is uitgeschakeld, dus streamen van replay TV via de ingebouwde chromecast kan dus niet en dat kan wel wanneer Ziggo Go op je Android TV geinstalleerd is.
Wanneer je Ziggo Go wil installeren op je Android TV, kan dat, inclusief Replay. Echter moet je dan niet de laatste versie gebruiken.
De oudere versie die wel werkt: Ziggo GO_v2.3.17 _apkpure.com.apk
Nadeel is dat de startschermen in portrait mode staan en dat je voor de replay schuin moet bedienen totdat je replay hebt gestart

Maar het werkt wel in combinatie met Sony SideView.
Een oudere Horizon Go heeft het probleem met portrait mode niet, maar dan is de bediening moeilijk met de Sony SideView app: com.lgi.orionandroid-2.3.9 Production-11607.apk
[
Voor 35% gewijzigd door
ZuinigeRijder op 31-03-2018 12:14
]