[LCD/OLED] Sony 2017 line-up Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 19 ... 38 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AmbroosV
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21-09 14:01
Mr. Freeze schreef op zondag 25 maart 2018 @ 17:37:
Mag ik vragen hoe de meeste hier hun Sony tv hebben aangesloten op netwerk? Ik heb sinds gisteren de 9305 en gebruik WiFi omdat ik denk dat het sneller is dan de ingebouwde 100Mb ethernet poort, maar bekabeld heeft eigenlijk wel mijn voorkeur.

Natuurlijk kan ik zelf proberen, maar is nogal een werkje voor me om achter tv te komen, vandaar mijn vraag naar ervaringen.

Tot dusver gaat het prima, maar ik heb nog geen 4K films op mijn netwerk schijf (WD mycloud)
Wired is beter. De Wi-Fi van de tv's is ook niet geweldig.

Voor videostreaming heb je eigenlijk niet zo heel veel bandbreedte nodig. 25Mbps is meer dan genoeg voor 4K HDR Netflix, en hogere kwaliteit 4K zit meestal rond 50Mbps. Lukt vlot over de ingebouwde ethernet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13:26

Mr. Freeze

¡GO!

AmbroosV schreef op maandag 26 maart 2018 @ 15:48:
[...]

Voor videostreaming heb je eigenlijk niet zo heel veel bandbreedte nodig. 25Mbps is meer dan genoeg voor 4K HDR Netflix, en hogere kwaliteit 4K zit meestal rond 50Mbps. Lukt vlot over de ingebouwde ethernet.
Ok, reden voor mij om maar weer eens achter de tv te kruipen :-) Dank je wel voor je antwoord.

XBL gamertag StayingPow3r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
AmbroosV schreef op maandag 26 maart 2018 @ 15:48:
[...]

Gaat prima via Wifi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22-09 06:46
Twixie schreef op zondag 25 maart 2018 @ 19:53:
Hoe zit het eigenlijk met stabiliteit van zo een gigantisch ding? Weegt blijkbaar ook 40kg. Dacht ergens in een review gelezen te hebben dat je hem met een kabel aan de muur moet bevestigen, maar ik vind er niets van terug in de Sony handleidingen.. Misschien verwar ik met een andere TV. Al veel te veel gelezen :).
Bleek toch wel degelijk over de KD-65XE9305 te gaan. Uit een review uit Coolblue:
* Vrij kleine staanvoet voor zo'n groot scherm dat nb nog moet vastgemaakt worden met een draad/koord tegen omvallen
* Minpunt: tabletop configuratie geeft licht achterwaarts gekanteld scherm ipv perfect verticaal of regelbare hoek
Dat hij niet perfect vertikaal staat had ik ook al gezien op verschillende foto's. Maar blijkbaar moet de helling wel minimaal zijn want zelfs Vincent Teoh was precies niet zeker of het nu de bedoeling was, of dat er iets mis was met de voet van zijn 55".
Maar dat van die kabel-verankering heb ik werkelijk nog nergens gelezen, dus weet niet waar die koper het vandaan haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louw Post
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-09 19:02

Louw Post

Cerenas

Twixie schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 13:00:
[...]

Bleek toch wel degelijk over de KD-65XE9305 te gaan. Uit een review uit Coolblue:

[...]

Dat hij niet perfect vertikaal staat had ik ook al gezien op verschillende foto's. Maar blijkbaar moet de helling wel minimaal zijn want zelfs Vincent Teoh was precies niet zeker of het nu de bedoeling was, of dat er iets mis was met de voet van zijn 55".
Maar dat van die kabel-verankering heb ik werkelijk nog nergens gelezen, dus weet niet waar die koper het vandaan haalt.
Mijn 55XE9005 heeft ook een lichte kanteling naar achter, dit is voor de tv niet/nauwelijks merkbaar, maar vanaf de zijkant zie je het duidelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr. Freeze

Mr. Freeze

¡GO!

Louw Post schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 13:12:
[...]

Mijn 55XE9005 heeft ook een lichte kanteling naar achter, dit is voor de tv niet/nauwelijks merkbaar, maar vanaf de zijkant zie je het duidelijk.
Ik vindt het heel mooi staan dat hij iets achterover leunt. Zeker wanneer de tv uitstaat geeft het een zeer mooie uitstraling. Omdat de TV hier op een meubel staat van 40cm hoog zorgt het ervoor dat je precies recht op scherm kijkt als je op de bank zit, geweldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
UPDATE ALERT

https://www.sony.be/nl/el...xe9305/downloads/00015010

Met de interessante verduidelijking:
Dolby Vision-content wordt ondersteund voor videostreamingapps/-services geïnstalleerd op de tv, zoals Amazon Prime Video en Netflix. (Alleen ZD9, XE94, XE93 en A1)*

(Nog) geen Dolby Vision via HDMI dus.

Er staat dan wel weer onder: * Geselecteerde tv's van Sony (series ZD9, XE94, XE93 en A1) zullen Dolby Vision ondersteunen met de software-update die in april 2018 in Europa wordt geïntroduceerd. Voor het afspelen van Dolby Vision-inhoud moet de videostreamingapp/-service ondersteuning bieden voor Dolby Vision. Voor meer informatie kunt u contact opnemen met de app-/serviceaanbieder. Nadat de tv van Sony de software-update heeft ontvangen, is er ook een update nodig voor apparaten die zijn verbonden met de tv via HDMI waarop u Dolby Vision-inhoud afspeelt (zoals mediaspelers voor streaming en UHD Blu-ray-spelers). Dit is vereist om Dolby Vision te kunnen blijven ondersteunen op de apparaten. Voor meer informatie over de timing van een update voor een bepaalde speler, neemt u contact op met de fabrikant van de speler.

Vaag.

[ Voor 53% gewijzigd door AmbroosV op 28-03-2018 07:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Niet online
Kan die op de Nederlandse A1 geinstalleerd worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Eerste indruk van Dolby Vision in Netflix op een 55XE9305: looks pretty damn good. Alles ziet er nét wat realistischer uit dan HDR10, contrast is groter waar het kon, én juister waar HDR10 soms wat veel was. Nice. Black Mirror-aflevering "Hang the DJ" vond ik bijna unwatchable in HDR10, veel scenes waren veel te donker. Met Dolby Vision is dat ietsje beter geworden. Die extra dynamic range / metadata komt dus wel van pas.

Bij het weergeven van content met Dolby Vision komt er rechtsboven een Dobly Vision-logo voor een vijftal seconden, en de TV gaat automatisch over op een Dolby Vision-preset (niet aan te passen). Even settings opnieuw tunen voor die preset dus.
Sanction schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 08:22:
Kan die op de Nederlandse A1 geinstalleerd worden?
Ja, er is geen verschil tussen landen binnen Europa. Update is ook gewoon beschikbaar op sony.nl. Update via de TV zelf zal in de loop van april waarschijnlijk uitrollen. Via USB is snel en easy.

(Een incompatibele update installeren is trouwens onmogelijk, je TV negeert bestanden die niet geschikt zijn vakkundig.)

[ Voor 10% gewijzigd door AmbroosV op 28-03-2018 08:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Niet online
Staat niets bij sony.nl, alleen die melding over de vertraging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yordy1985
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 29-04 16:35
Sanction schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 11:08:
Goed kijken want de nieuwe update staat wel degelijk op de site van Sony met de release notes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AmbroosV
Sanction schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 11:08:
De melding is net bijgewerkt. Bij de downloads zelf zie je versie v6.2858 staan, gedateerd op vandaag.

Rechtstreekse download: https://www.sony.nl/electronics/support/downloads/00015010

Je kan zelfs zien dat de download ID en het uiteindelijke bestand identiek is voor alle Europese Sony-sites (achterliggend is dat ook gewoon één site met dezelfde content in verschillende vertalingen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Niet online
Ja, zat verkeerd te kijken. Televisie gaf zelf aan dat hij up-to-date was, niet dus. Ben nu via USB aan het updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theebag
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22-09 15:21
AmbroosV schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 07:37:
UPDATE ALERT

https://www.sony.be/nl/el...xe9305/downloads/00015010

Met de interessante verduidelijking:
Dolby Vision-content wordt ondersteund voor videostreamingapps/-services geïnstalleerd op de tv, zoals Amazon Prime Video en Netflix. (Alleen ZD9, XE94, XE93 en A1)*

(Nog) geen Dolby Vision via HDMI dus.

Er staat dan wel weer onder: * Geselecteerde tv's van Sony (series ZD9, XE94, XE93 en A1) zullen Dolby Vision ondersteunen met de software-update die in april 2018 in Europa wordt geïntroduceerd. Voor het afspelen van Dolby Vision-inhoud moet de videostreamingapp/-service ondersteuning bieden voor Dolby Vision. Voor meer informatie kunt u contact opnemen met de app-/serviceaanbieder. Nadat de tv van Sony de software-update heeft ontvangen, is er ook een update nodig voor apparaten die zijn verbonden met de tv via HDMI waarop u Dolby Vision-inhoud afspeelt (zoals mediaspelers voor streaming en UHD Blu-ray-spelers). Dit is vereist om Dolby Vision te kunnen blijven ondersteunen op de apparaten. Voor meer informatie over de timing van een update voor een bepaalde speler, neemt u contact op met de fabrikant van de speler.

Vaag.
Vaag: Omdat Dolby er een zooitje van heeft gemaakt. Goede uitleg :

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10:22
Zo te zien werkt Dolby Vision nu met AppleTV 4k met deze Sony update :)
Krijg een mooi DOLBY Vision logo in beeld en AppleTV vroeg er meteen naar, werkt.

[ Voor 36% gewijzigd door tcviper op 28-03-2018 14:48 ]

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertraaf
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 22-09 12:25
En YouTube hdr?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Niet online
Ik krijg het niet aan de gang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
YouTube HDR doet het inderdaad niet, noch via app noch via casting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sidjoesz
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 10:04
De 75XE9405 nu 3295 euro bij Hofma.nl en 3699 bij Coolblue en Mediamarkt. Mooi dat die grootte nu een beetje betaalbaar wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pufster
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 22-09 22:52
Ook de Dolby Vision update geinstalleerd via USB. In Netflix zie ik wel een verbetering met DV vs HDR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Volgens één user (tot nu toe) op het AV Forums is ook de bug op de XE90 hiermee gefixt. Mocht je er last van hebben misschien ook de moeite waard deze update te testen ... (of afwachten op meer bevestigingen natuurlijk). https://www.avforums.com/...-49xe9005.2132939/page-13
Paar minuten later alweer ontkracht :O

[ Voor 38% gewijzigd door apis29 op 28-03-2018 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZuinigeRijder
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
De update wil bij mij niet volledig installeren.
Update wordt gecopieerd
Update wordt geinstalleerd
TV gaat zelf uit en weer aan
Android TV wordt opgestart
Opnieuw herstart
Lampje van TV aan, scherm blijft zwart, gebeurt niets meer.

Lijkt erop dat de update afgebroken is. Versie controle laat nog de oude versie zien.

KD-65ZD9
Misschien maar wachten op de automatische download?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze

Mr. Freeze

¡GO!

AmbroosV schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 11:45:
[...]

De melding is net bijgewerkt. Bij de downloads zelf zie je versie v6.2858 staan, gedateerd op vandaag.

Rechtstreekse download: https://www.sony.nl/electronics/support/downloads/00015010

Je kan zelfs zien dat de download ID en het uiteindelijke bestand identiek is voor alle Europese Sony-sites (achterliggend is dat ook gewoon één site met dezelfde content in verschillende vertalingen).
Dank je wel voor de tip, up and running :-)

Zijn er eigenlijk mensen hier die Samba bewust aan of uit hebben gezet? Bij mij staat die uit, ben niet zo van die meekijkende bedrijven :-|

https://samba.tv/legal/privacy-policy/

[ Voor 14% gewijzigd door Mr. Freeze op 29-03-2018 07:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
ZuinigeRijder schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 22:11:
De update wil bij mij niet volledig installeren.
Update wordt gecopieerd
Update wordt geinstalleerd
TV gaat zelf uit en weer aan
Android TV wordt opgestart
Opnieuw herstart
Lampje van TV aan, scherm blijft zwart, gebeurt niets meer.

Lijkt erop dat de update afgebroken is. Versie controle laat nog de oude versie zien.

KD-65ZD9
Misschien maar wachten op de automatische download?
Ik vermoed dat de signature check faalt. Waarschijnlijk is het updatebestand ergens corrupt geraakt, en de TV kijkt dat na voor de eigenlijke installatie start. Download het bestand eens opnieuw, zet het op een andere stick en probeer dan nog eens. Als het dan nog niet gaat, doe dan eens een factory reset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZuinigeRijder
  • Niet online
AmbroosV schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 08:28:
[...]

Ik vermoed dat de signature check faalt. Waarschijnlijk is het updatebestand ergens corrupt geraakt, en de TV kijkt dat na voor de eigenlijke installatie start. Download het bestand eens opnieuw, zet het op een andere stick en probeer dan nog eens. Als het dan nog niet gaat, doe dan eens een factory reset.
Zal het nog eens proberen.
Ik zie wel staan:
* Geselecteerde tv's van Sony (series ZD9, XE94, XE93 en A1) zullen Dolby Vision ondersteunen met de software-update die in april 2018 in Europa wordt geïntroduceerd.
Krijgen we in april er nog een voor de ZD9?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G33st
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22-09 21:24
Wij zijn voor in de woonkamer ook op zoek naar een nieuwe televisie. Hiervoor ben ik gisteren de MediaMarkt ingedoken. Eigenlijk kwamen we vrij snel tot de conclusie dat de A1 veruit het mooiste was, deze hebben we vergeleken met de LG E7 en de Philips 9002 (de LG B7 viel uiteraard direct af).

Geluidstechnisch merkten we niet heel veel verschil tussen de E7 en de A1, maar ik durf voorzichtig te zeggen dat de E7 heel iets beter klonk. Nadeel is dat je dan met die 'soundbar' zit. Het beeld van de A1 had dan onze voorkeur, en bij voorkeur inderdaad: geen soundbar.

Verder waren we nog enigzins gecharmeerd van de Philips 9002 daar deze beschikt over embilight, zoals we dat ook op onze huidige televisie hebben. Dat bevalt ons gewoonweg goed.

De prijzen bij de MM voor 55":
Sony A1 €2.800
LG E7 €2.500
Philips 9002 €1.699

Lang verhaal kort, we neigen er naar om te gaan voor de Sony A1. Of toch nog even te wachten op de Sony AF8... maar we zijn nu aan het verbouwen en willen graag begin mei deze televisie hebben hangen. Dit zorgt er ook voor dat we niet even willen wachten op de nieuwe LG E8 met een iets smallere soundbar.

Vraag 1 - Foto van A1 op muur
Waar ik mee zit, is dat wij de A1 graag aan de muur willen bevestigen. Uiteraard is dit design technisch voor de televisie jammer, maar tjah. Hij is alleen helaas wat dikker bij het ophangen dan de LG of Philips televisies. Ik zag best veel Tweakers (o.a. @ChiLLeR @F-Tim @p88l2 @Trasos @Dragor @uchiha tijntje @Sanction @Verwijderd ) een Sony A1 hebben aangeschaft afgelopen jaar. Ik was benieuwd of jullie hem ook aan de muur hebben hangen (met de SU-WL450 muurbeugel) en of jullie hier toevallig een foto van zouden kunnen en willen maken?

Vraag 2 - Goede prijs voor A1
Een tweede vraag waar ik mee zit is de prijs. Ik zag dat iemand, volgens mij @JSTPS, hem had aangeschaft voor €1.750. Ik zag volgens mij ook iemand die hem voor €2.200 had gekocht minus de 300 Sony cashback. Weten jullie waar ik hem op dit moment voor een nette prijs kan kopen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:52
G33st schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 10:35:
Wij zijn voor in de woonkamer ook op zoek naar een nieuwe televisie. Hiervoor ben ik gisteren de MediaMarkt ingedoken. Eigenlijk kwamen we vrij snel tot de conclusie dat de A1 veruit het mooiste was, deze hebben we vergeleken met de LG E7 en de Philips 9002 (de LG B7 viel uiteraard direct af).

Geluidstechnisch merkten we niet heel veel verschil tussen de E7 en de A1, maar ik durf voorzichtig te zeggen dat de E7 heel iets beter klonk. Nadeel is dat je dan met die 'soundbar' zit. Het beeld van de A1 had dan onze voorkeur, en bij voorkeur inderdaad: geen soundbar.

Verder waren we nog enigzins gecharmeerd van de Philips 9002 daar deze beschikt over embilight, zoals we dat ook op onze huidige televisie hebben. Dat bevalt ons gewoonweg goed.

Sony A1 €2.800
LG E7 €2.500
Philips 9002 €1.699

Lang verhaal kort, we neigen er naar om te gaan voor de Sony A1. Of toch nog even te wachten op de Sony AF8... maar we zijn nu aan het verbouwen en willen graag begin mei deze televisie hebben hangen. Dit zorgt er ook voor dat we niet even willen wachten op de nieuwe LG E8 met een iets smallere soundbar.

Waar ik mee zit, is dat wij de A1 graag aan de muur willen bevestigen. Uiteraard is dit design technisch voor de televisie jammer, maar tjah. Hij is alleen helaas wat dikker bij het ophangen dan de LG of Philips televisies. Ik zag best veel Tweakers (o.a. @ChiLLeR @F-Tim @p88l2 @Trasos @Dragor @uchiha tijntje @Sanction @Verwijderd ) een Sony A1 hebben aangeschaft afgelopen jaar. Ik was benieuwd of jullie hem ook aan de muur hebben hangen (met de SU-WL450 muurbeugel) en of jullie hier toevallig een foto van zouden kunnen en willen maken?

Een tweede vraag waar ik mee zit is de prijs. Ik zag dat iemand, volgens mij @JSTPS, hem had aangeschaft voor €1.750. Ik zag volgens mij ook iemand die hem voor €2.200 had gekocht minus de 300 Sony cashback. Weten jullie waar ik hem op dit moment voor een nette prijs kan kopen?
Voor de beste prijs, gewoon even een rondje bellen naar retailers die in dit topic genoemd zijn.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JSTPS
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:02

Sony A1 €2.800
LG E7 €2.500
Philips 9002 €1.699

Ik had de 55A1 inderdaad gekocht voor 1750. Dit was 2050-300 cashback. Nu alle cashback acties over zijn komen beide tv's (A1 en E7) toch een stukje duurder uit, maar de A1 zal vast nog wel voor minder dan 2000 euro te krijgen zijn. Ik zou Foka en Electroworld Veen bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• road rebel
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 24-08 09:32
@G33st Er is ook een 55" Loewe (3.55) die je misschien zal aanspreken en net onder de 2000€ te krijgen zou zijn (zie algemene OLED prijzen topic).

Verder is half mei nog ver.
Ten eerste zullen de verschillende merken naar aanloop van WK2018 met cashbacks en promoties komen. Ten tweede omdat de AF8 tegen dan al uit zou moeten zijn, en de 8 reeks van LG zal half april in de winkels verschijnen. De AF8 is een A1 die iets strakker tegen de muur is te bevestigen, terwijl de 8reeks van LG -naar analogie met Sony- nu ook 14bit processing zal toepassen.

Tot slot zou je ook kunnen kijken naar een C7,gezien de prijzen bij aanvang Q1 2018 verwacht ik nog een laatste prijsdaling tot 1250€ voor een 55" en 1999€ voor een 65" (deze prijzen werden reeds gezien bij punctuele promoties in Duitse zaken), dan blijft er in jouw geval zelfs nog marge over voor een losse soundbar. Designmatig ga je erop achteruit maar dat komt de geluidskwaliteit wel ten goede. De 55" E7 moet zeker onder de 2000€ te vinden zijn, terwijl de Sony iets duurder blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33st
road rebel schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 11:35:
@G33st Er is ook een 55" Loewe (3.55) die je misschien zal aanspreken en net onder de 2000€ te krijgen zou zijn (zie algemene OLED prijzen topic).

Verder is half mei nog ver.
Ten eerste zullen de verschillende merken naar aanloop van WK2018 met cashbacks en promoties komen. Ten tweede omdat de AF8 tegen dan al uit zou moeten zijn, en de 8 reeks van LG zal half april in de winkels verschijnen. De AF8 is een A1 die iets strakker tegen de muur is te bevestigen, terwijl de 8reeks van LG -naar analogie met Sony- nu ook 14bit processing zal toepassen.

Tot slot zou je ook kunnen kijken naar een C7,gezien de prijzen bij aanvang Q1 2018 verwacht ik nog een laatste prijsdaling tot 1250€ voor een 55" en 1999€ voor een 65" (deze prijzen werden reeds gezien bij punctuele promoties in Duitse zaken), dan blijft er in jouw geval zelfs nog marge over voor een losse soundbar. Designmatig ga je erop achteruit maar dat komt de geluidskwaliteit wel ten goede. De 55" E7 moet zeker onder de 2000€ te vinden zijn, terwijl de Sony iets duurder blijft.
Dank voor je reactie! De Loewe had ik inderdaad gemist, maar moet ook zeggen dat ik de balk niet echt mooi vind. De E7 heb ik een beetje hetzelfde mee, dan wacht ik liever op de E8. Waar heb jij gevonden dat de 8 reeks van LG half april in de winkels zal liggen? Ik zag ergens dat dit alleen om de C8 zou gaan, en dat de E8 en W8 pas in juni zouden komen. Ik stel het kopen van een televisie in ieder geval uit tot eind april, om het even aan te kunnen kijken.

Mooie aanbiedingen zijn tot die tijd inderdaad leuk meegenomen.

Wat betreft de AF8, die heeft inderdaad mijn voorkeur boven de A1 (denk ik, heb hem niet gezien). Hoofdzakelijk vanwege de muurbevestiging. Waar ik dan mee zit is dat de A1 voor circa €2.000 wel te kopen is op dit moment, terwijl de AF8 waarschijnlijk 500+ duurder is. Het enige voordeel voor mij dat de AF8 heeft t.o.v. de A1 is dan strakkere muurbevestiging.

Of mis ik andere voordelen van de AF8 t.o.v. de A1?
Daar de AF8 onder de A1 geplaatst wordt, ging ik er vanuit dat er verder niet veel verschillen waren. Misschien een snellere processor voor het smarttv gedeelte?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• road rebel
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 24-08 09:32
De AF8 is (bruto) lager geprijsd dan de A1, dus ofwel zal de A1 in (onderhandelde) prijs stijgen, ofwel zal de AF8 uiteindelijk goedkoper verkocht worden. AF8 is namelijk de goedkopere (hardwarematig identieke) broertje van de A1. Enige gespeculeerde verschil* is de iets andere panel, die afhankelijk van de bron enkel als doel heeft een kleine pixel pitch (als voorbereiding voor de 8k 88"), maar volgens anderen mogelijks zou resulteren in een iets lagere burn-in en iets hogere lichtoutput zou produceren.

*Dat is een hoop "zou" in een zin, persoonlijk zou ik er niet teveel van verwachten.

[ Voor 59% gewijzigd door road rebel op 29-03-2018 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
ZuinigeRijder schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 08:55:
[...]

Zal het nog eens proberen.
Ik zie wel staan:

[...]

Krijgen we in april er nog een voor de ZD9?
April slaat op de rollout via TV zelf, zonder USB. Dat gaat over deze update.

Sony heeft tegenwoordig de neiging om updates eerst via de supportpagina beschikbaar te maken, en dan héél gradueel uit te rollen voor TV's zelf (om problemen op grote schaal te voorkomen, je wil niet elke TV in Europa bricken op dag 1 van een slechte update bijvoorbeeld). Makes sense. Ze doen dat al van in het begin, maar sinds vorig jaar is het nog meer geleidelijk aan dan vroeger.

[ Voor 20% gewijzigd door AmbroosV op 29-03-2018 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yordy1985
Heeft iemand die de nieuwe update heeft geinstalleerd, al problemen ondervonden? Ik heb sinds een aantal weken pas de 65XE9305 en had hiervoor een Samsung TV. Bij Samsung moest je altijd wachten met het installeren van een nieuwe update, deze brachten namelijk geregeld problemen met zich mee..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pufster
Geen problemen ondervonden buiten het feit dat Youtube terug naar de oude versie is gegaan. Maar toen ik in de Google Play Store ging en naar de app kon ik updaten kiezen dus is weer ok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33st
road rebel schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 12:21:
De AF8 is (bruto) lager geprijsd dan de A1, dus ofwel zal de A1 in (onderhandelde) prijs stijgen, ofwel zal de AF8 uiteindelijk goedkoper verkocht worden. AF8 is namelijk de goedkopere (hardwarematig identieke) broertje van de A1. Enige gespeculeerde verschil* is de iets andere panel, die afhankelijk van de bron enkel als doel heeft een kleine pixel pitch (als voorbereiding voor de 8k 88"), maar volgens anderen mogelijks zou resulteren in een iets lagere burn-in en iets hogere lichtoutput zou produceren.

*Dat is een hoop "zou" in een zin, persoonlijk zou ik er niet teveel van verwachten.
Als de A1 enigszins fatsoenlijk aan de muur hangt ben ik daarmee dus beter af.

Iemand toevallig een foto van een Sony A1 strak aan de muur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
Zo, hier ook eindelijk mijn 65XE9305 besteld. Normaliter morgen geleverd en in het paasweekend dus al genieten. Nog effen hart vasthouden qua installatie want het blijft een bakbeest, maar met vrouwlief (die de doorslag gaf voor 65" ipv 55" :P) die meehelpt moet dat wel goed te doen zijn. Denk enkel dat het wellicht zeer lastig is om de kabels in te pluggen en de dekplaten te installeren als de TV al op zijn meubel dicht bij de muur staat. Dus best alle kabels los, en eerst aan de TV, dan de TV plaatsen, en dan alles terug inpluggen in de toestellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sanction
  • Niet online
G33st schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 20:08:
[...]

Als de A1 enigszins fatsoenlijk aan de muur hangt ben ik daarmee dus beter af.

Iemand toevallig een foto van een Sony A1 strak aan de muur?
Afbeeldingslocatie: https://sonyhelpguide.scene7.com/is/image/piokb/177622_A1_2

instructies:
https://www.sony.co.uk/electronics/support/articles/00177622

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F-Tim
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-09 12:03
...
...
Dit was in eerste instantie wel het plan, maar uiteindelijk niet gedaan toen we zagen hoe mooi hij hier op het meubel stond. Ook van veel vrienden juist complimenten gekregen dat ie zo heel mooi stond.

Ik heb hier even een foto geupload. Niet de beste foto, maar dan heb je in ieder geval een beeld van hoe die staat :)

Wanna play?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trasos
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
F-Tim schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 21:59:
[...]

Dit was in eerste instantie wel het plan, maar uiteindelijk niet gedaan toen we zagen hoe mooi hij hier op het meubel stond. Ook van veel vrienden juist complimenten gekregen dat ie zo heel mooi stond.

Ik heb hier even een foto geupload. Niet de beste foto, maar dan heb je in ieder geval een beeld van hoe die staat :)
Welk meubel is dat precies? Zou onze A1 ook mooi op staan denk ik ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F-Tim
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-09 12:03
Trasos schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 22:03:
[...]

Welk meubel is dat precies? Zou onze A1 ook mooi op staan denk ik ;)
Een custom built meubel gebaseerd op de Spectral Cocoon O+

[ Voor 7% gewijzigd door F-Tim op 29-03-2018 22:07 ]

Wanna play?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZuinigeRijder
  • Niet online
AmbroosV schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 13:53:
[...]

April slaat op de rollout via TV zelf, zonder USB. Dat gaat over deze update.

Sony heeft tegenwoordig de neiging om updates eerst via de supportpagina beschikbaar te maken, en dan héél gradueel uit te rollen voor TV's zelf (om problemen op grote schaal te voorkomen, je wil niet elke TV in Europa bricken op dag 1 van een slechte update bijvoorbeeld). Makes sense. Ze doen dat al van in het begin, maar sinds vorig jaar is het nog meer geleidelijk aan dan vroeger.
Installatie via een USB 3 disk is gelukt. Blijkbaar toch iets mis met de USB stick.
Zag dat de Android Security nu bijgewerkt is Januari 2018. Was ervoor augustus 2017.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze

Mr. Freeze

¡GO!

Weet iemand of een een mogelijkheid is om in Kodi (voor Android TV) op een XE93/90 echt te zoomen? Als ik een film met balken op 120% zet dan stretcht het beeld ipv van daadwerkelijk zoomen naar verhouding.

Op de Nvidia Shield doet Kodi wel een prima zoom, op de Sony helaas niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yordy1985
Even een vraag aan de medegebruikers van de 65XE9305. Zien jullie ook boven in het scherm en dan met name bij een lichte achtergrond, dark spots van de backlight? Tenminste ik denk dat het van de backlight is omdat deze boven en onderin het scherm zitten. Dit is mijn tweede exemplaar omdat de vorige erg last had van branding. De vorige had ook die dark spots aan de bovenkant. Het lijkt er op of vanaf de bovenkant het licht niet goed wordt verdeeld over het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33st
Hangt hij werkelijk zo strak nog aan de muur?
Ik had, vanwege de standaard aan de achterzijde, verwacht dat hij verder van de muur zou komen.
Dit valt mij 100% mee als het echt zo is. Er is hier niet gephotoshopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
Zo, mijn 65XE9305 is ondertussen ook geleverd en geinstalleerd. Kabelmanagement is momenteel wel nog een ramp met verschillende problemen:
* verschillende van mijn kabels zijn niet lang genoeg om mooi langs de poten te leiden.
* mijn HDMI kabels hebben een ferrietkern die dan ook helemaal niet goed achter de dekplaat past.
* mijn XE93 heeft blijkbaar geen externe voeding (terwijl je overal online én in de bijgeleverde leaflet leest over een afzonderlijke brick). Er zit gewoon een netsnoer in het toestel ingeplugd, maar dat is maar 1.5m lang of zo waardoor ik in een rechte lijn maar net tot bij het stopcontact geraakt. Heb nog niet gecheckt of aan de TV kant dat met een standaard 8-stekker is.
* en last but not least, zoals ik eerder al vreesde, is het nagenoeg niet te doen om je kabels goed te leggen eens de TV op zijn meubel aan de muur staat. Aan de centrale kabelbinders kan ik al helemaal niet aan terwijl ik toch vrij lange armen heb. De middelste dekplaten plaatsen lijkt me ook al schier onmogelijk, maar dat ga ik pas proberen als al mijn kabels lang genoeg zijn en mooi geplaatst kunnen worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14:08
De 55 inch versie heeft een afzonderlijke voeding, de 65 inch niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
vinom schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 16:41:
Thanks, zie nu toch dat de leaflet inderdaad grafisch dat verschil weergeeft. Nu eens zoeken of er langere kabels te koop zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Niet online
G33st schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 14:45:
[...]

Hangt hij werkelijk zo strak nog aan de muur?
Ik had, vanwege de standaard aan de achterzijde, verwacht dat hij verder van de muur zou komen.
Dit valt mij 100% mee als het echt zo is. Er is hier niet gephotoshopt?
Geen idee, ik heb hem op een tv-meubel staan.

Google anders eens op sony a1 wall mounted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-08 12:35
Ik heb eens gekeken op de site van Sony en zie dat er al veel nieuwe firmware te vinden is dan mijn televisie aangeeft. Wanneer ik echter naar de settings ga en dan system software update zoeken doe staat er your software is up to date.

Ik hou er van om de boel up to date te hebben dus ik ga dit zo maar eens doen. Wel apart dat ik niet gewoon niet de nieuwste krijg via de tv zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Niet online
Zie de uitleg hierboven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Oh sorry, maar ik bedoelde de 930e he :) geen ZD9.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gertraaf
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 22-09 12:25
@Twixie Dat probleem heb ik ook. Heb nu 2 kilo plastic in de kast liggen van de platen die ik niet terug kan zetten ;-)
Moet de kabels eigenlijk even plakken aan de achterkant dan zie ik de kabels ook niet. Is gewoon lastig om het goed te doen als je tv al tegen de muur staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
Eerste indrukken van mijn 65XE9305... Beeld ziet er zeer goed uit, ook met mindere bronnen zoals Digibox. Zwart is ook echt zwart (maar het is dan ook nog niet donker buiten). Kijkhoek is ook veel beter dan verwacht want zogezegd zwakste punt van deze TV.
Grootste minpunten hebben met situatie thuis te maken. De TV reflecteert toch wel zeer veel van de binnenverlichting. Zo’n groot scherm zorgt sowieso dat er veel meer binnen het beeldvlak komt. Maar ook lichtbronnen die links en rechts buiten beeld vallen zorgen nog voor een horizontale reflectielijn. Zal dus sowieso kijken worden met zoveel mogelijk lichten uit. Wellicht kijk ik toch wel voor zgn bias lighting.
Verder is zo’n grote tv op een meubel van 80cm hoog verre van ideaal om vanuit de zetel te kijken. Ooghoogte is dan onderkant van het scherm en moet toch redelijk omhoog kijken. Hopelijk went het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Budasson
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 21-03 19:45
Installatie van de laatste update (die met Dolby vision) is gelukt via een USB stick. Mijn Apple TV4K merkte het ook meteen en vroeg of ik Dolby Vision wilde proberen. 'tuurlijk op Ja geklikt :)

Maar in de TV instellingen kon ik niets vinden dat op DV wijst en de TV info geeft alleen HDR aan zoals voorheen. Zelfs met DV content via de ATV4K blijft het op HDR - geen teken van DV. Is dit normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZuinigeRijder
  • Niet online
devilsnight schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 18:29:
Oh sorry, maar ik bedoelde de 930e he :) geen ZD9.
Zie deze post

Wil je Niet wachten op de software download uitrol, moet je deze zelf installeren via USB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
yordy1985 schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 10:16:
Even een vraag aan de medegebruikers van de 65XE9305. Zien jullie ook boven in het scherm en dan met name bij een lichte achtergrond, dark spots van de backlight? Tenminste ik denk dat het van de backlight is omdat deze boven en onderin het scherm zitten. Dit is mijn tweede exemplaar omdat de vorige erg last had van branding. De vorige had ook die dark spots aan de bovenkant. Het lijkt er op of vanaf de bovenkant het licht niet goed wordt verdeeld over het scherm.
Wat bedoel je juist met ‘branding’.
Heb al wat met de mijne gespeeld en in sommige situaties zie ik enorme clouding in zwart. Dat is gelukkig tot nu toe niet in content maar bvb in de YouTube app wanneer je een clip stopt of hij van de ene clip naar de andere gaat. Precies of er dan totaal geen local dimming is maar backlight volop brandt terwijl er zwart getoond wordt. Ook in de instellingen screens zie ik iets gelijkaardig, vooral aan de linkerkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yordy1985
Twixie schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 21:37:
[...]

Sorry ik bedoel banding. Helaas heeft ook dit exemplaar er last van:( zit er aan te denken om deze om te ruilen voor de 55xf9005. Ik ben enorm gevoelig voor dit en stoor mij er enorm aan. Ik vrees dat het wel een dingetje is bij 65 inch schermen..

Hier een foto van het probleem

https://ibb.co/c7JvLS

Wat bedoel je juist met ‘branding’.
Heb al wat met de mijne gespeeld en in sommige situaties zie ik enorme clouding in zwart. Dat is gelukkig tot nu toe niet in content maar bvb in de YouTube app wanneer je een clip stopt of hij van de ene clip naar de andere gaat. Precies of er dan totaal geen local dimming is maar backlight volop brandt terwijl er zwart getoond wordt. Ook in de instellingen screens zie ik iets gelijkaardig, vooral aan de linkerkant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22-09 11:01
Typisch neveneffect van de XE9305 die enorme clouding tijdens transitie en loading schermen. Behoorllijk irritant, maar als het goed is heb je er tijdens het kijken naar normale content geen last van. De donkere plekken boven en onder in het beeld zijn een effect van de manier waarop ze de edge lit backlight hebben toegepast. Het effect verschilt per toestel, maar is nooit volledig absent.

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11:53
Nu twijvel ik weer over de 9305😜 dacht dat ik eruit was!
Major_ton schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 22:09:
Typisch neveneffect van de XE9305 die enorme clouding tijdens transitie en loading schermen. Behoorllijk irritant, maar als het goed is heb je er tijdens het kijken naar normale content geen last van. De donkere plekken boven en onder in het beeld zijn een effect van de manier waarop ze de edge lit backlight hebben toegepast. Het effect verschilt per toestel, maar is nooit volledig absent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Laatst online: 01:00
devilsnight schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 18:05:
Ik heb eens gekeken op de site van Sony en zie dat er al veel nieuwe firmware te vinden is dan mijn televisie aangeeft. Wanneer ik echter naar de settings ga en dan system software update zoeken doe staat er your software is up to date.

Ik hou er van om de boel up to date te hebben dus ik ga dit zo maar eens doen. Wel apart dat ik niet gewoon niet de nieuwste krijg via de tv zelf.
Is gewoon een kwestie van tijd, op de site staan ze volgens Sony altijd eerder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09:00
Remco Tr schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 00:23:
Nu twijvel ik weer over de 9305😜 dacht dat ik eruit was!

[...]
Tja, ik kan je anders de XE9005 adviseren. ;) Heb de tv sinds november vorig jaar en ben er zéér tevreden over! Misschien geen Dolby Vision-support, maar gelukkig ook geen clouding doordat de XE9005 gebruikmaakt van FALD. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
Yonix schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 07:40:
[...]
Tja, ik kan je anders de XE9005 adviseren. ;) Heb de tv sinds november vorig jaar en ben er zéér tevreden over! Misschien geen Dolby Vision-support, maar gelukkig ook geen clouding doordat de XE9005 gebruikmaakt van FALD. :*)
Zal dat zoveel beter zijn? Het is duidelijk dat het komt doordat Local Dimming niet actief is en wellicht is dat bij de 90 niet anders. Snap alleen niet waarom ze dat niet doen. Bvb het opstartscherm van Netflix ziet er daardoor echt vreselijk uit, terwijl je vervolgens een film opstart en je ineens bijzonder mooi zwart hebt.

In reviews lees je sowieso dat de 93 superieur is aan de 90, maar het de vraag is of het de €500 extra (en dat was dan voor de 55”) waard is. Vandaag zitten ze echter compleet gelijk qua prijs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yonix
Twixie schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 08:10:
[...]

Zal dat zoveel beter zijn? Het is duidelijk dat het komt doordat Local Dimming niet actief is en wellicht is dat bij de 90 niet anders. Snap alleen niet waarom ze dat niet doen. Bvb het opstartscherm van Netflix ziet er daardoor echt vreselijk uit, terwijl je vervolgens een film opstart en je ineens bijzonder mooi zwart hebt.

In reviews lees je sowieso dat de 93 superieur is aan de 90, maar het de vraag is of het de €500 extra (en dat was dan voor de 55”) waard is. Vandaag zitten ze echter compleet gelijk qua prijs.
Mijn Netflix opstartscherm, zwarte balken bij films en loading screens tijdens games zijn gewoon zwart. FALD does the trick. 'Nuff said. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
Yonix schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 08:29:
[...]
Mijn Netflix opstartscherm, zwarte balken bij films en loading screens tijdens games zijn gewoon zwart. FALD does the trick. 'Nuff said. ;)
Tnx. BTW het gaat echt over app schermen op de tv zelf. Loadschermen van games (PS4) zien er perfect uit, evenals de zwarte balken van films. Als ik me teveel stoor aan het splash screen van Netflix, kan ik natuurlijk gewoon de PS4 Netflix app gebruiken. 100% zeker dat dat er nagenoeg perfect uitziet :p.

Wordt ook nog interessante testen (lees: tijdverlies) : welke heeft de beste scaling (voor DVDs en BDs) : de XE93 of de PS4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8ballvin
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 01-07 22:57
Sinds donderdag heb ik mijn ZD9. Mooi opgehangen aan de muur en de eerste indrukken kwa beeld zijn positief. Vooral hdr en dolby vision via Netflix zien er erg mooi uit.
Maar wat een ruk android tv zeg.
De bediening vind ik echt vreselijk. Alles werkt maar half.
Ik probeer apps te sideloaden, maar dat lukt me ook niet. Zit nu met een gare versie van Esfile explorer te klooien. Met een bluetooth muis en de afstandsbediening.
Dit valt me echt vies tegen van zo'n duur scherm.
Hoe doen jullie dit? Iemand tips?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vinom
Je kan hem een beetje tweaken.
Samba service uitzetten, featured apps uitzetten en in de developer options de animaties uitzetten en max aantal processoren op vier zetten.

Dat zal je probleem niet echt verhelpen, maar Android TV loopt er wel een stuk soepeler door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8ballvin
Bedankt voor je reactie. Samba had ik al uitgeschakeld. Zojuist in developer de animaties uitgeschakeld en de max processen op 4 gezet.
Alleen krijg ik de featured apps niet uit. Waar kan ik deze vinden?
Hij lijkt nu al iets beter te reageren. Ook die voice shit mag van mij wel uit, enig idee hoe dat moet?

[ Voor 11% gewijzigd door 8ballvin op 31-03-2018 11:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yonix
Dat is het enige wat mij niet bevalt aan mijn Sony tv: AndroidTV. Wat een verschrikkelijk besturingssysteem is dat zeg. Tergend langzaam en totaal niet intuïtief.

Wat dat betreft zijn Tizen (Samsung) en WebOS (LG) toch een stuk beter.

Trouwens, net de firmware-update gedraaid en nu weer helemaal up to date. :*)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/QMFKZtPyA7UoUMWpaBimzUS6/medium.jpg

[ Voor 33% gewijzigd door Yonix op 31-03-2018 11:22 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• ZuinigeRijder
  • Niet online
8ballvin schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 10:41:
Sinds donderdag heb ik mijn ZD9. Mooi opgehangen aan de muur en de eerste indrukken kwa beeld zijn positief. Vooral hdr en dolby vision via Netflix zien er erg mooi uit.
Maar wat een ruk android tv zeg.
De bediening vind ik echt vreselijk. Alles werkt maar half.
Ik probeer apps te sideloaden, maar dat lukt me ook niet. Zit nu met een gare versie van Esfile explorer te klooien. Met een bluetooth muis en de afstandsbediening.
Dit valt me echt vies tegen van zo'n duur scherm.
Hoe doen jullie dit? Iemand tips?
Je kunt de TV ook via een telefoon of tablet bedienen, inclusief een muispointer en invoer zonder dat ingewikkeld klikken op de TV.

Voor sideload apps installeren, moet je de permissies aanpassen dat je ook voor onbekende bronnen apk's mag installeren.

Ik gebruik X-plore File Manager. Hier te vinden in de App store.

Je kunt ook chrome installeren op je Android TV. Maar dan heb je ook zoiets als Sony video sideview nodig.

APP REPO TV is dan weer handig om na sideload een app rechtstreeks via de Android TV apps te starten.

For the featured apps kun je het volgende doen.:
A. Remove the sony featured apps shelf on the home screen
Settings > Apps > Find the app called SonyShelf
Turn off notifactions for the app
Force close the app

B. Turn off Samba Interactive
Settings > Samba Interactive TV
Turn off / disable

C. Disable unnecesary apps
Settings > Apps > (Crackle, Asphalt Nitro and Samba TV)
After opening app click disable

En deze site geeft aan:

Open Instellingen > Apps (Settings > Apps)
Zoek in de Systeem apps (Program apps) naar Sony Shelf en Sony Select en klik erop
Kies Gedwongen Stoppen (Force Close) en Meldingen: Uit (Notifications off), Clear Cache en data

Home Screen apps verwijderen

Bovenin beeld (direct onder zoeken op de voorpagina) komen altijd suggesties en aanbevolen apps naar voren. Dit is vaak niet nodig en kan soms irritant zijn, daarom is dit eenvoudig uit te schakelen:

Open Instellingen (Settings) > Startscherm (Home Screen)
Kies voor Rij voor Aanbevelingen (Recommendations Row)
Vink nu alle apps uit waarvan je geen ‘suggesties wilt’

Ziggo Go voor Ziggo gebruikers
Streamen van Replay TV via telefoon/tablet is uitgeschakeld, dus streamen van replay TV via de ingebouwde chromecast kan dus niet en dat kan wel wanneer Ziggo Go op je Android TV geinstalleerd is.
Wanneer je Ziggo Go wil installeren op je Android TV, kan dat, inclusief Replay. Echter moet je dan niet de laatste versie gebruiken.

De oudere versie die wel werkt: Ziggo GO_v2.3.17 _apkpure.com.apk
Nadeel is dat de startschermen in portrait mode staan en dat je voor de replay schuin moet bedienen totdat je replay hebt gestart |:( Maar het werkt wel in combinatie met Sony SideView.

Een oudere Horizon Go heeft het probleem met portrait mode niet, maar dan is de bediening moeilijk met de Sony SideView app: com.lgi.orionandroid-2.3.9 Production-11607.apk

[ Voor 35% gewijzigd door ZuinigeRijder op 31-03-2018 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8ballvin
Wow geweldig! _/-\o_ Hier hebben we wat aan.
Ik ga het vanmiddag allemaal eens rustig proberen d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pufster
Ik heb een vraag over de interne tv-guide. Hij vindt namelijk niets van programmatie.

Ik heb een Proximus setup box voor tv en bij de initiële installatie van de televisie wou hij zoeken naar kanelen, maar vond dus niets, waarschijnlijk omdat hij ook geen verbinding had met iets buiten de HDMI kabel van de Proximus.

Is het zo dat als je een setup box gebruikt de interne tv-guide niet kan werken?

[ Voor 4% gewijzigd door Pufster op 31-03-2018 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
vinom schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 16:41:
Weet iemand of die stroomkabel vast aan de 65XE9305 hangt, of dat je die er kunt uit trekken ? TV staat nu zodanig dat ik het eigenlijk moeilijk goed kan checken omdat ik er niet zo goed aan kan. Heb er al een beetje aan getrokken maar er komt precies geen beweging in, waardoor ik denk dat het snoer vast aan de TV hangt (wat wel stom zou zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R4gnax
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06-09 17:51
apis29 schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 21:18:
Volgens één user (tot nu toe) op het AV Forums is ook de bug op de XE90 hiermee gefixt. Mocht je er last van hebben misschien ook de moeite waard deze update te testen ... (of afwachten op meer bevestigingen natuurlijk). https://www.avforums.com/...-49xe9005.2132939/page-13
Paar minuten later alweer ontkracht :O
Yup. En het probleem met de zender-info balk ('info banner') die wanneer je via HDMI kijkt op willekeurige momenten terug verschijnt is, ondanks beloftes van Sony's customer support, ook niet verholpen.

Gaat weer goed daar.

Half-bakken updates? Only Sony...

Verbaast me trouwens niets. Inmiddels te weet gekomen dat volgens meerdere gebruikers die dit onderzocht hebben, zit het probleem in hoe de TV met een (extreem basaal...) Linear PCM audio-signaal omgaat. Dat is totaal niet de richting waarin het antwoord van Sony's customer support afdeling leunde. Heb nu sterk het idee dat ze daar maar gewoon iets roepen.

[ Voor 19% gewijzigd door R4gnax op 31-03-2018 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Niet online
Pufster schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 14:13:
Ik heb een vraag over de interne tv-guide. Hij vindt namelijk niets van programmatie.

Ik heb een Proximus setup box voor tv en bij de initiële installatie van de televisie wou hij zoeken naar kanelen, maar vond dus niets, waarschijnlijk omdat hij ook geen verbinding had met iets buiten de HDMI kabel van de Proximus.

Is het zo dat als je een setup box gebruikt de interne tv-guide niet kan werken?
Die box verzorgt de epg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
R4gnax schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 22:08:
[...]Yup. En het probleem met de zender-info balk ('info banner') die wanneer je via HDMI kijkt op willekeurige momenten terug verschijnt is, ondanks beloftes van Sony's customer support, ook niet verholpen.

Gaat weer goed daar.

Half-bakken updates? Only Sony...

Verbaast me trouwens niets. Inmiddels te weet gekomen dat volgens meerdere gebruikers die dit onderzocht hebben, zit het probleem in hoe de TV met een (extreem basaal...) Linear PCM audio-signaal omgaat. Dat is totaal niet de richting waarin het antwoord van Sony's customer support afdeling leunde. Heb nu sterk het idee dat ze daar maar gewoon iets roepen.
Nou stond er ook niet bij dat het met deze update verholpen zou zijn in de lijst met fixes en aangekondigd was het al helemaal niet. Interessanter zou het zijn als je weer kon downgraden om te kijken of die frame drop bug door de oktober update was veroorzaakt. Gezien de weinige comments erover hier zal het zo'n groot issue nou ook weer niet zijn, zelfs in dat engelse topic valt regelmatig te lezen dat de partner het totaal niet opmerkt ...
Verbaast me eigenlijk ook wel dat er zo weinig video's over zijn gepost, heb er eigenlijk maar eentje gezien met een vrij ongelukkig gekozen wielren moment waarop het totaal niet opviel op echte snelheid ...

[ Voor 7% gewijzigd door apis29 op 01-04-2018 00:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• p88l2
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06-09 17:19
@G33st
Plaatsing
Wij hebben de A1 niet aan de muur hangen. Ik vind TV's vaak veel te hoog hangen en bij de door mij gewenste kijkhoogte (of beter laagte) ziet een muurbevestiging er denk ik raar uit. Daarbij moeten we ook een versterker kwijt die al 50 cm diep is, en een center speaker, dus er staat toch al een kast... Kortom de TV staat en de A1 is daar ook voor gemaakt.
Neemt niet weg dat ie volgens mij prima aan de muur kan, steekt iets meer uit en lijkt daardoor te zweven, alle tv's op de LG wallpaper na steken uit, deze een paar cm meer, het zou mij weinig kunnen schelen.

Geluid
Geluid is goed voor een platte TV, maar precies dat, voor een platte TV, prima om gewoon TV te kijken. Je hoeft dan niet altijd de hifi aan te zetten voor enigzins acceptabel geluid. Het is het beste te vergelijken met het geluid dat uit beeldbuistelevisies kwam. De E7 heeft wat meer hoog in mijn herinnering, maar beiden en eigenlijk alle soundbars komen op geen enkele manier in de buurt van een goede hifi (surround) installatie.

Beeld
Het beeld is en blijft geweldig. Bij een perfect input-signaal zul je weinig verschil merken met een LG (zelfde paneel), maar vaak kijken we ook naar HD of SD (televisie) content en dat doet ie naar mijn mening beter. Tevens bevallen de kleurprofielen me beter. Hij staat hier overigens altijd op Bioscoop Pro of Bioscoop Thuis. Die zien er goed en natuurlijk uit. Lichtopbrengst haalt het niet bij een LCD, maar is hoog genoeg, ik denk vergelijkbaar met een beeldbuis (wij zijn van trinitron beeldbuis naar A1 OLED gegaan).
De LCD in de slaapkamer staat zelfs op 'LED' bewegingsmodus, omdat ik hem anders veel te fel vind.

Aanschaf
Wij hebben destijds (medio oktober 2017) EUR 3300 betaald, een 2e Sony LCD TV erbij 'gekregen' van EUR 500 en EUR 300 cashback terug gehad. Dat maakt de kale TV EUR 2500. Dit was in de fysieke winkel in de openingsfeestweek van PlatteTV.nl in Arnhem. Ik heb hem later (volgens mij was het in de laatste week van december 2017) toevallig een keer voor EUR 2500 bij de MM in Arnhem zien staan (was alleen in de winkel, online was ie duurder).

Ik zou vooral kopen waar je goed en niet pusherig geholpen wordt en ook vertrouwen hebt op goede service, mocht er iets zijn, dan ergens ver weg grijze import te bestellen voor een paar honderd euro minder.

[ Voor 22% gewijzigd door p88l2 op 01-04-2018 03:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze

Mr. Freeze

¡GO!

“Je kunt ook chrome installeren op je Android TV. Maar dan heb je ook zoiets als Sony video sideview nodig.”

Wil je een browser op je Android tv is Puffin webbrowser wellicht handiger, is gemaakt voor Android tv en laat zich lekker besturen met een normale afstandsbediening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Ik probeer mijn XE93005 te verbinden met mijn netwerk maar hij blijft alleen maar connecting zeggen, wordt er doodmoe van. Het netwerk staat er gewoon tussen, het wachtwoord voer ik juist in en na iets van 5 minuten verbinding zoeken krijg ik Couldn't find (netwerk naam).

Ik wil dit instellen zodat ik screen mirroring kan gebruiken. Het rare is dat dit naar mijn weten eerst prima werkte en volgens mij zonder verbinding gemaakt te hebben met een netwerk. Wat doe ik fout?

Met beide 2g en 4g netwerken krijg ik, fucking annoying.

[ Voor 5% gewijzigd door devilsnight op 01-04-2018 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton
devilsnight schreef op zondag 1 april 2018 @ 22:14:
Ik probeer mijn XE93005 te verbinden met mijn netwerk maar hij blijft alleen maar connecting zeggen, wordt er doodmoe van. Het netwerk staat er gewoon tussen, het wachtwoord voer ik juist in en na iets van 5 minuten verbinding zoeken krijg ik Couldn't find (netwerk naam).

Ik wil dit instellen zodat ik screen mirroring kan gebruiken. Het rare is dat dit naar mijn weten eerst prima werkte en volgens mij zonder verbinding gemaakt te hebben met een netwerk. Wat doe ik fout?

Met beide 2g en 4g netwerken krijg ik, fucking annoying.
Heb je het al eens bedraad geprobeerd om te zien of dat wel werkt? Misschien kijkt de TV wel naar een verkeerd IP bereik. Een vast IP-adres toewijzen wil ook nog wel eens werken.

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo mensen.

Ik zit hier al een tijdje mee te lezen en uiteindelijk de stap genomen om een sony 65xe9005 te kopen. Ik kom van een samsung led 46b6000 van 2009. Nu zou je zeggen dat ik een enorme verbetering zou gaan beleven maar het valt me vies tegen.
Sommige beelden zijn zeker wel mooi en zeker in 4k maar verder is alles zo flets alsof er continu een waas overheen zit. Heb eerst op fabrieksinstellingen zitten kijken. Naderhand ben ik over gegaan op picture instellingen van een kanaal op youtube, maar het verandert gewoon niet veel.

Gister zat ik op netflix een serie te kijken en kwamen er in donkere scènes en dan op de zwarte vlakken allemaal flikkeringen tevoorschijn en werden het soort van blokken waar je naar zat te kijken. Heb er foto's van gemaakt maar weet niet hoe ik ze erbij moet posten.

Hoop dat jullie iets snappen van wat ik bedoel en dat jullie er een oplossing voor hebben want zo heb ik liever mn oude samsung weer terug in de woonkamer.

Bedankt!

Frank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton
Verwijderd schreef op maandag 2 april 2018 @ 22:13:
Hallo mensen.

Ik zit hier al een tijdje mee te lezen en uiteindelijk de stap genomen om een sony 65xe9005 te kopen. Ik kom van een samsung led 46b6000 van 2009. Nu zou je zeggen dat ik een enorme verbetering zou gaan beleven maar het valt me vies tegen.
Sommige beelden zijn zeker wel mooi en zeker in 4k maar verder is alles zo flets alsof er continu een waas overheen zit. Heb eerst op fabrieksinstellingen zitten kijken. Naderhand ben ik over gegaan op picture instellingen van een kanaal op youtube, maar het verandert gewoon niet veel.

Gister zat ik op netflix een serie te kijken en kwamen er in donkere scènes en dan op de zwarte vlakken allemaal flikkeringen tevoorschijn en werden het soort van blokken waar je naar zat te kijken. Heb er foto's van gemaakt maar weet niet hoe ik ze erbij moet posten.

Hoop dat jullie iets snappen van wat ik bedoel en dat jullie er een oplossing voor hebben want zo heb ik liever mn oude samsung weer terug in de woonkamer.

Bedankt!

Frank
Begin eens met het instellen van de settings van het volgende filmpje:

https://www.avforums.com/...tv-picture-settings.13459

Zorg ervoor dat het toepast voor alle bronnen. Deze TV zou rondjes om je oude TV heen moeten rennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Major_ton schreef op maandag 2 april 2018 @ 22:40:
[...]

Begin eens met het instellen van de settings van het volgende filmpje:

https://www.avforums.com/...tv-picture-settings.13459

Zorg ervoor dat het toepast voor alle bronnen. Deze TV zou rondjes om je oude TV heen moeten rennen.
Bedankt voor je reactie! Ik ga er vanavond eens mee aan de slag. Dat ie rondjes zou moeten rennen om mn oude zou je alleen al vanwege het leeftijdsverschil al zeggen en zeker kwa specs. Daarom vind ik het zo vreemd. En als het nou alleen via de ziggo is dan kan het misschien nog in bekabeling liggen?! Maar het is ook met de app netflix.

Oh zie nu dat het dezelfde bron is waar ik hem eerder al mee afgesteld hebt. :-(

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2018 07:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:43
Toevallig mensen met een XE9305 en een ATV 4K ? Ben benieuwd of DV goed werkt na de firmware waarin Sony DV introduceerde. Volgens de verhalen werkte het eerst alleen met de interne apps, dan weer lees ik dat het wel werkt met externe Blu-ray (mits DV support) en bv een AppleTV mits je DV "low-latency" (??) support hebt. Komt er volgens mij op neer dat bv. de ATV de DV metadata processing doet omdat de processor in de TV te licht is of het niet kan met externe signalen.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Laatst online: 10:22
loekf2 schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 08:08:
Toevallig mensen met een XE9305 en een ATV 4K ? Ben benieuwd of DV goed werkt na de firmware waarin Sony DV introduceerde. Volgens de verhalen werkte het eerst alleen met de interne apps, dan weer lees ik dat het wel werkt met externe Blu-ray (mits DV support) en bv een AppleTV mits je DV "low-latency" (??) support hebt. Komt er volgens mij op neer dat bv. de ATV de DV metadata processing doet omdat de processor in de TV te licht is of het niet kan met externe signalen.
Dat heb ik al een paar dagen eerder gepost, maar ja dat werkt prima (zelf heb ik een A1 TV).
De Sony Bravia geeft netjes Dolby Vision logo aan en AppleTV 4K switcht er meteen na, films lopen prima, geen stutter of niks kunnen ontdekken, ook niet met 4K 2160P films. (Gebruik Infuse, Plex).

Gebruik de AppleTV bijna constant met deze tv samen, interface is 10x zo snel en ziet er stuk gelikter uit dan AndroidTV :)

[ Voor 7% gewijzigd door tcviper op 03-04-2018 09:21 ]

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:43
tcviper schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 09:20:
[...]

Dat heb ik al een paar dagen eerder gepost, maar ja dat werkt prima (zelf heb ik een A1 TV).
De Sony Bravia geeft netjes Dolby Vision logo aan en AppleTV 4K switcht er meteen na, films lopen prima, geen stutter of niks kunnen ontdekken, ook niet met 4K 2160P films. (Gebruik Infuse, Plex).

Gebruik de AppleTV bijna constant met deze tv samen, interface is 10x zo snel en ziet er stuk gelikter uit dan AndroidTV :)
Toevallig ook ervaring met de ATV met Infuse en MrMC en het afspelen van "files" met HDR ?

DV werkt alleen met .ts files volgens mij omdat bij remuxen naar MKV de DV metadata verloren gaat (die in de low-level HEVC transport stream zit). HDR10 zou wel moeten werken omdat dat het statische info is.

Ik ga nog even door met het staren naar die Coolblue web page.

EDIT: iemand een Logitech Harmony ? Ook een "tick-box" voor mij is of je input switching via Logitech Harmony abbo kan doen.

[ Voor 6% gewijzigd door loekf2 op 03-04-2018 09:37 ]

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vinom
Ik heb de KD-55XE9305 nu een weekje in bezit en ik moet zeggen dat ik erg tevreden ben over de TV. Erg mooie kleuren en diepe zwartwaardes. 90% van de tijd kijken we in een volledig donkere ruimte en dat is dikke prima. De brightness staat maar op 13 en dat is zeker helder genoeg. Na wat tweaken is Android TV ook wel te doen, al gebruik ik het bijna niet, omdat er een Nvidia Shield aan hangt.

Om nog wat zaken op te ratelen die mij bevallen:
- Fijne afstandsbediening en CEC doet zijn werk goed i.c.m. met mijn Shield
- Upscaling is verbazingwekkend goed.
- Bouwkwaliteit vind ik erg goed en een plus punt voor het cable management aan de achterkant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louw Post

Louw Post

Cerenas

Hier ook erg tevreden met m'n Sony tv, bij mij de KD-55XE9005. Voornamelijk het beeld ben ik erg tevreden mee. Alleen heb ik nog wel regelmatig problemen met HDMI ARC geluid. Heb een Yamaha (RX-V681) versterker aan mijn tv hangen en vaak geeft de Sony tv aan dat er communicatie problemen zijn met het audiosysteem, waardoor alleen TV audio werkt. Na een aantal keer uit/aan doen of opnieuw de HDMI kabel in de TV te stoppen lijkt het af en toe opgelost te worden, maar het blijft erg vervelend.

Hebben meer mensen hier last van? Een vriend van me met ook een Sony TV (ouder model zonder Android TV) geeft ook aan hier wel eens last van te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nachtapotheker
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:18
Louw Post schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 09:58:
Hier ook erg tevreden met m'n Sony tv, bij mij de KD-55XE9005. Voornamelijk het beeld ben ik erg tevreden mee. Alleen heb ik nog wel regelmatig problemen met HDMI ARC geluid. Heb een Yamaha (RX-V681) versterker aan mijn tv hangen en vaak geeft de Sony tv aan dat er communicatie problemen zijn met het audiosysteem, waardoor alleen TV audio werkt. Na een aantal keer uit/aan doen of opnieuw de HDMI kabel in de TV te stoppen lijkt het af en toe opgelost te worden, maar het blijft erg vervelend.

Hebben meer mensen hier last van? Een vriend van me met ook een Sony TV (ouder model zonder Android TV) geeft ook aan hier wel eens last van te hebben.
Bij mij werkte dat met m’n Onkyo ook niet goed. Nu een optische kabel gebruikt en dat werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louw Post

Louw Post

Cerenas

Nachtapotheker schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 11:52:
[...]

Bij mij werkte dat met m’n Onkyo ook niet goed. Nu een optische kabel gebruikt en dat werkt prima.
Dat ook maar eens proberen dan, bedankt voor de tip.

Door gebrek aan directe ruimte achter m'n versterker zal ik wel een haaks stukje nodig hebben en blijkbaar bestaan deze ook voor optische kabels, gelukkig.
https://www.allekabels.nl...rloopstekker-optisch.html
Deze eerst maar eens aanschaffen dan, optische kabel zelf heb ik nog wel liggen dacht ik. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8ballvin
Het communicatie probleem met mijn ZD9 en mijn Yamaha receiver heb ik ook. Als jullie er dan een optische kabel tussen hangen laten jullie de instellingen dan hetzelfde? Heeft dat bravia sync ermee te maken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr. Freeze

Mr. Freeze

¡GO!

Ik heb een tijdje cec uitgeschakeld op de receiver en dan geluid via spdif optisch, nadeel is dan dat je handmatig moet selecteren of je speakers in de tv wilt gebruiken of van receiver, maar werkt dan wel een stuk stabieler, nu weer even proef draaien met cec actief, maar opletten dat ik geen andere input kies op receiver, anders is hij idd soms de weg kwijt daarna. (Onkyo tx_nr 626)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10:49

Oekol

waka waka hey hey

Bij een budget van 2000 euro is op dit moment voor de 65 inch de XE9305 het beste of mis ik iets? Tov 9005 heeft de 9305 DV Hdr10 en HLG. Dat lijkt me toekomst bestendig. Kan iemand z'n lichtje hierover schijnen? :)

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze

Mr. Freeze

¡GO!

Leoon. schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 19:42:
Bij een budget van 2000 euro is op dit moment voor de 65 inch de XE9305 het beste of mis ik iets? Tov 9005 heeft de 9305 DV Hdr10 en HLG. Dat lijkt me toekomst bestendig. Kan iemand z'n lichtje hierover schijnen? :)
Moet je eigenlijk aan iemand vragen die beide heeft, ik kan enkel spreken voor de 9305 en ben er heel tevreden over, maar er zijn echt heel veel reviews te vinden over deze tv's, denk dat ze allebei goed zijn, verschil zit vooral in wat je al schreef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Mr. Freeze schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 19:52:
[...]

Moet je eigenlijk aan iemand vragen die beide heeft, ik kan enkel spreken voor de 9305 en ben er heel tevreden over, maar er zijn echt heel veel reviews te vinden over deze tv's, denk dat ze allebei goed zijn, verschil zit vooral in wat je al schreef.
Ja precies, ik wilde eigenlijk de hele tijd of voor een oled c7 gaan of een 9005, het inbranden laat ons weglopen bij de oled (hoe verkocht we ook zijn op die beelden en kijkhoeken die we zien in winkels).

Maar toen kwam ik ineens de 9305 tegen en dat lijkt met het oog op Dolby Vision toch wel heel erg toekomstbestendig en toch wel een betere keus.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
Als je het geld er voor hebt lekker de 9305 kopen. Het is ook nog maar de vraag hoelang de voorraad nog strekt. Ik heb de 9005 in de Mediamarkt gezien, maar daar was zo'n debiele belichting dat ik er niet goed over kon oordelen en de 9305 hadden ze niet staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton
Leoon. schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 19:57:
[...]

Ja precies, ik wilde eigenlijk de hele tijd of voor een oled c7 gaan of een 9005, het inbranden laat ons weglopen bij de oled (hoe verkocht we ook zijn op die beelden en kijkhoeken die we zien in winkels).

Maar toen kwam ik ineens de 9305 tegen en dat lijkt met het oog op Dolby Vision toch wel heel erg toekomstbestendig en toch wel een betere keus.
De XE9305 is zonder twijfel een meer capabele TV dan de XE9005 en in sommige opzichten ook de XF9005. Vincent Teoh heeft er zojuist een interessant filmpje over gemaakt!

https://www.youtube.com/watch?v=t0GzpKxakZM

Maar serieus... Wat is het met al die OLED burn-in angsthazen hier? Burn-in kán voorkomen, maar de kans is gering en als het zo is, zie je het echt wel binnen de eerste 2 jaar en heb je garantie. Als je OLED zo mooi vindt, zou ik er gewoon voor gaan!

- Burn-in bij OLED is een 'risico'.
- Backlight blooming bij de Sony TV's zijn een gegeven.

Het is maar wat je erger vindt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Major_ton schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 20:05:
[...]

De XE9305 is zonder twijfel een meer capabele TV dan de XE9005 en in sommige opzichten ook de XF9005. Vincent Teoh heeft er zojuist een interessant filmpje over gemaakt!

https://www.youtube.com/watch?v=t0GzpKxakZM

Maar serieus... Wat is het met al die OLED burn-in angsthazen hier? Burn-in kán voorkomen, maar de kans is gering en als het zo is, zie je het echt wel binnen de eerste 2 jaar en heb je garantie. Als je OLED zo mooi vindt, zou ik er gewoon voor gaan!

- Burn-in bij OLED is een 'risico'.
- Backlight blooming bij de Sony TV's zijn een gegeven.

Het is maar wat je erger vindt!
Mijn vriendin betaalt mee en die vind het 1 verschrikkelijk moeilijk om te kiezen. Maar als je het dan hebt over dat een logo er in kan blijven staan (kijk veel voetbal, heel veel voetbal. ik game, ik game heel veel) dan willen we er liever bij weg blijven ja. Dan kopen we over x aantal jaar in dat geval een OLED.
Verder zijn we net verhuisd wonen we 9 hoog en is de kamer zo licht dat we zelfs 's nachts 'bij wijze van' geen lampen aan hoeven, nog nooit zo'n felle woonkamer gezien :+

Dus vandaar dat we dan maar kiezen voor een iets mindere kijkhoek en wellicht backlight blooming (nog niet echt in de reviews tegengekomen dacht ik, kijkhoek wel heel erg)

Heel erg bedankt voor die link, ga hem direct even kijken :)

edit: verder is de prijs ook wel een dingetje, je betaald dus wat meer voor de C7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze

Mr. Freeze

¡GO!

Blooming heb ik echt geen last van, misschien als je contrast optimalisatie aan hebt staan, maar ik zie het nooit, hooguit net na opstarten bij een logo ofzo

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Zojuist de tv besteld bij CoolBlue voor 1899 euro, volgende week woensdag wordt hij geleverd, deze week kwam niet uit :+ (was toch wel beetje bang dat die uitverkocht raakt en de 2018 versie is echt ver boven ons budget.

Ik ben zo blij

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Major_ton
Leoon. schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 22:11:
Zojuist de tv besteld bij CoolBlue voor 1899 euro, volgende week woensdag wordt hij geleverd, deze week kwam niet uit :+ (was toch wel beetje bang dat die uitverkocht raakt en de 2018 versie is echt ver boven ons budget.

Ik ben zo blij
Gefeliciteerd met je aankoop! Dat wordt vast en zeker genieten.

Pagina: 1 ... 19 ... 38 Laatste