[LCD/OLED] Sony 2017 line-up Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 18 ... 38 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Killjoy schreef op zondag 11 maart 2018 @ 20:38:
Helaas blijkt de prijs 49XE9005 niet compatible met de WAF specificaties van mijn vriendin. Nieuwe vriendin is echter duurder dan een goedkoper tv alternatief, dus ;w 9005.

Nu probeer ik erachter te komen wat nu het verschil is tussen de 49XE8005 of 49XE8077. Ligt het aan mij of zijn de specs precies gelijk?
Ik zou niet per se op de pricewatch prijzen afgaan, neem een kijkje in het OLED-prijzen topic en ga een paar van die winkels langs met de vraag wat voor prijs ze kunnen geven ...

De opvolger is ook in 49" aanstaande (hier wel de 65"):

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yes! Zojuist de 65 inch 9005 besteld bij Smits Arnhem voor 1588 euro. Zondag ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekkenhuis
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Gekkenhuis

Whatever it takes

De 55" AF8 voor serieus 3500,- dat is toch niet normaal. Hoop dat er binnenkort schappelijkere verkopers komen.

rMBP M3 16"  rMBP M1 13"  iPhone 14 Pro  Watch S7  AirPods Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSTPS
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online
Gekkenhuis schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 11:44:
De 55" AF8 voor serieus 3500,- dat is toch niet normaal. Hoop dat er binnenkort schappelijkere verkopers komen.
Ik heb de 55A1 in november gekocht voor 1750 euro, en van de AF8 wordt gezegd dat ie onder de A1 wordt geplaatst. Zal dus snel goedkoper worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Gekkenhuis schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 11:44:
De verwachte adviesprijs is €2799 (A1 huidig is €3000); bij dit soort pre-orders zie je altijd fantasieprijzen (en waarschijnlijk krijg je dan het prijsverschil nog verrekend). Op plasmavisie zie ik net €3999 staan voor de 55" en voor de 65" een adviesprijs van €5999 :+

Nog een videootje van de AF8 bij de Sony Roadshow ergens in Duitsland (DolbyVision in de titel even negeren O-) ):

[ Voor 25% gewijzigd door apis29 op 13-03-2018 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4yall
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12:50
apis29 schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 12:08:
[...]

De verwachte adviesprijs is €2799 (A1 huidig is €3000); bij dit soort pre-orders zie je altijd fantasieprijzen (en waarschijnlijk krijg je dan het prijsverschil nog verrekend). Op plasmavisie zie ik net €3999 staan voor de 55" en voor de 65" een adviesprijs van €5999 :+
Na het zien van de laatste foto's in het OLED topic, is de AF8 wellicht toch het wachten waard, vooral als uiteindelijk de prijs onder de A1 komt te liggen (richting de 1600 / 1700 euro). Dit moet dan wel in een aantal maanden zo zijn, anders is mijn geduld op :+ . Lager zal waarschijnlijk alleen gaan als er een cashback actie komt oid.

Edit:
Ik zie nu in het filpje weer de zilveren voet. Op de foto's in het topic was deze zwart. Dit laatste is veel mooier, dus hopelijk is het zwart (of een keuzemogelijkheid).

[ Voor 11% gewijzigd door m4yall op 13-03-2018 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
m4yall schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 12:13:
[...]

Na het zien van de laatste foto's in het OLED topic, is de AF8 wellicht toch het wachten waard, vooral als uiteindelijk de prijs onder de A1 komt te liggen (richting de 1600 / 1700 euro). Dit moet dan wel in een aantal maanden zo zijn, anders is mijn geduld op :+ . Lager zal waarschijnlijk alleen gaan als er een cashback actie komt oid.

Edit:
Ik zie nu in het filpje weer de zilveren voet. Op de foto's in het topic was deze zwart. Dit laatste is veel mooier, dus hopelijk is het zwart (of een keuzemogelijkheid).
Komt gewoon door de lichtinval, die op de foto's is ook de zilveren (in de video zie je ook af en toe dat hij zwart/donker lijkt). Wel eens dat het een donkere had moeten zijn, titanium grijs op z'n minst ...

[ Voor 3% gewijzigd door apis29 op 13-03-2018 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pufster
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 19:38
Een vraagje over hdmi aansluitingen. Blijkbaar kan enkel hdmi 2+3 4k 50/60p aan. De andere 2 zijn 4k 25/30p.
Ik heb nu een xe9305 en volgende devices: ps4, nintendo switch, tv setup box, uhd speler, soundbar.

De soundbar connecteer ik met hdmi 3 arc. De ps4 met hmdi 2 en de tv setup box in hdmi 4.
Maar wat is nu de beste combinatie voor mijn Switch en uhd player. De tv zelf upscaled het naar 4k, maar dit zal niet afhangen van welke hdmi die gebruikt wordt toch? Connect ik deze dan het best in de soundbar die toch 4k pass naar hdmi 3 doet of toch beter de uhd player?

Edit: heb gevonden dat iedere hdmi 2k 60p kan met HDR. Blijkbaar kunnen 2016 modellen op alle hdmi 4k 60p. Waarom de 2017 modellen dit niet meer hebben snap ik ook niet.

[ Voor 32% gewijzigd door Pufster op 13-03-2018 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Pufster schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 20:01:
Een vraagje over hdmi aansluitingen. Blijkbaar kan enkel hdmi 2+3 4k 50/60p aan. De andere 2 zijn 4k 25/30p.
Ik heb nu een xe9305 en volgende devices: ps4, nintendo switch, tv setup box, uhd speler, soundbar.

De soundbar connecteer ik met hdmi 3 arc. De ps4 met hmdi 2 en de tv setup box in hdmi 4.
Maar wat is nu de beste combinatie voor mijn Switch en uhd player. De tv zelf upscaled het naar 4k, maar dit zal niet afhangen van welke hdmi die gebruikt wordt toch? Connect ik deze dan het best in de soundbar die toch 4k pass naar hdmi 3 doet of toch beter de uhd player?

Edit: heb gevonden dat iedere hdmi 2k 60p kan met HDR. Blijkbaar kunnen 2016 modellen op alle hdmi 4k 60p. Waarom de 2017 modellen dit niet meer hebben snap ik ook niet.
Er zit geen verschil in de HDMI poorten van 2016 en 2017 modellen. Zo te lezen zou je de Switch en UHD speler gewoon aan de soundbar kunnen hangen alleen kom je dan voor beide bij dezelfde beeldinstellingen terecht. Kan ze ook net zo goed aan 1 en 4 hangen, aannemende dat de UHD speler vrijwel uitsluitend 24p materiaal zal afspelen? '4K 4:2:0 8bits at 50/60p' zou ook op 1 en 4 moeten kunnen ...

[ Voor 3% gewijzigd door apis29 op 13-03-2018 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justinn1988
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 22-09 16:22
Pufster schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 20:01:

Wellicht is een 4k HDMI switch een idee? Voorbeeld: klik

TV laat je aangesloten op de soundbar via poort 3 zodat ARC blijft werken. De switch op poort 2 en alle externe apparatuur op de switch. Zelfde idee als een receiver maar dan compacter. :+

Desondanks ben ik het er mee eens dat TV modellen die als worden aangeprezen als een 'high-end' model dit soort eigenaardigheden hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yordy1985
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 29-04 16:35
Aantal weken geleden de 65XE9305, maar erg veel last van Vertical banding/DSE, zoals hier eerder gemeld. Aankoop gedaan bij Mediamarkt en na 4 dagen dit probleem bij hun gemeld. Na overleg zouden zij iemand van CE Repair langs laten komen. CE Repair heeft tot 2 maal toe de afspraak op het laatst afgezegd omdat de monteur ziek is. Dit heb ik weer gemeld bij Mediamarkt en zij gingen kijken hoe dit opgelost kan worden. Zou gister terug gebeld worden, maar nog niks gehoord, pfff.

Even een andere vraag, mocht er een monteur komen, hoe kan ik het probleem het beste laten zien? Ik weet dat er een aantal DSE test filmpjes op Youtube staan, maar kan ik het ook laten zien met een stilstaand beeld zeg maar? Zo ja, welke kan ik het beste gebruiken?

Hoor graag van jullie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZuinigeRijder
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
ZuinigeRijder schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 09:57:
Ik heb ook de knoop doorgehakt, ik heb de kd-65xe9005 besteld. De XF9005 modellen zijn in maart verkrijgbaar, maar word nog niet vrolijk van de prijzen tot nu toe.

Deze prijzen zakken wel weer, maar heb al een tijd een probleem met een balk bij mijn plasma televisie. Het is een tijdje goed gegaan en wanneer het terugkwam kon ik met een föhn de achterkant verwarmen en het zodoende snel ongedaan maken en kon dan de rest van de avond genieten zonder balk. Maar nu komt het heel snel weer terug.

De kans dat ook de oudere modellen (XE9005) niet meer leverbaar worden is aanwezig. Maar ook de pech dat er nog mooie aanbiedingen langskomen voor de oudere modellen.

Nu, we zullen het zien of de 65XE9005 een waardige vervanger is van mijn Panasonic 50 inch TX-P50GT30E plasma TV.

EDIT:
De aanbieding van 1595 euro bij Hofma is weer voorbij. Toch blij dat ik deze voor die prijs besteld heb.
Helaas, er is nogal wat mis gegaan met de levering :( Eerst zouden ze vorige week woensdagmorgen (tussen 8.00 en 10.00) afleveren, maar niemand langs geweest. Na bellen, blijkt dat ze de doos in een vrachtwagen gezet hebben die niet in de woonwijk mag komen. Waren ze vergeten me in te lichten. Dus toen vrijdag afgesproken.

Vrijdag morgen geleverd. De doos was beschadigd geweest en geplakt. De chauffeur heeft ook een foto gemaakt. Bij uitpakken blijkt dat een stuk schuimplastic gebroken is (daar waar de doos geplakt was).

Bij het uitpakken blijkt er geen bodemplaat bij te zijn 8)7 Dus ik vrijdag nog gebeld, dus zij gingen een bodemplaat regelen/nasturen. Bij uitpakfilmpjes van de doos zie ik dat de bodemplaat ter hoogte gezeten heeft waar de doos geplakt was.

De TV weer ingepakt, want ik kon hem toch niet gebruiken. Vandaag gebeld, ze waren niet op voorraad, dus nog geen bodemplaat.

Ik heb nu besloten de TV weer op te laten halen en mijn geld terug te laten storten. Er is ook een kans dat de TV beschadigd is/niet doet.

Hoeveel pech kun je hebben :?

Begin nu toch weer te twijfelen, toch kans op blooming, omdat er maar 48? Full Array local dimming zones zijn. Denk dat ik me daar toch aan ga irriteren. Zou ik toch voor de veel duurdere kd-65zd9 gaan? Deze heeft 650 zones :9~ Wel 1200 euro duurder. OLED wil ik niet, met retentie en BBQ verschijnselen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22-09 11:01
ZuinigeRijder schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 11:08:
[...]

Helaas, er is nogal wat mis gegaan met de levering :( Eerst zouden ze vorige week woensdagmorgen (tussen 8.00 en 10.00) afleveren, maar niemand langs geweest. Na bellen, blijkt dat ze de doos in een vrachtwagen gezet hebben die niet in de woonwijk mag komen. Waren ze vergeten me in te lichten. Dus toen vrijdag afgesproken.

Vrijdag morgen geleverd. De doos was beschadigd geweest en geplakt. De chauffeur heeft ook een foto gemaakt. Bij uitpakken blijkt dat een stuk schuimplastic gebroken is (daar waar de doos geplakt was).

Bij het uitpakken blijkt er geen bodemplaat bij te zijn 8)7 Dus ik vrijdag nog gebeld, dus zij gingen een bodemplaat regelen/nasturen. Bij uitpakfilmpjes van de doos zie ik dat de bodemplaat ter hoogte gezeten heeft waar de doos geplakt was.

De TV weer ingepakt, want ik kon hem toch niet gebruiken. Vandaag gebeld, ze waren niet op voorraad, dus nog geen bodemplaat.

Ik heb nu besloten de TV weer op te laten halen en mijn geld terug te laten storten. Er is ook een kans dat de TV beschadigd is/niet doet.

Hoeveel pech kun je hebben :?

Begin nu toch weer te twijfelen, toch kans op blooming, omdat er maar 48? Full Array local dimming zones zijn. Denk dat ik me daar toch aan ga irriteren. Zou ik toch voor de veel duurdere kd-65zd9 gaan? Deze heeft 650 zones :9~ Wel 1200 euro duurder. OLED wil ik niet, met retentie en BBQ verschijnselen.
Als je nou zo angstig bent voor alle mogelijke kwaaltjes die TV's kunnen hebben, kun je dan niet gewoon beter een boek gaan lezen? Het lijkt hier af en toe wel een paniek forum. 'Ik wil een TV kopen, maar ik ben bang voor burn-in, zonlicht, blooming, te weinig dimming zones, motion handling, banding, niet helder genoeg en weet ik het allemaal'. Ik heb een LG 65B6 OLED TV in de woonkamer wat een meer dan prima TV is, voor op kantoor ga ik een Samsung 75MU8000 bestellen. Gewoon een edge lit LCD TV en lekker kijken maar! Dat wordt echt wel genieten hoor.

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audiojunk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:33
Major_ton schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 11:48:
[...]

Als je nou zo angstig bent voor alle mogelijke kwaaltjes die TV's kunnen hebben, kun je dan niet gewoon beter een boek gaan lezen? Het lijkt hier af en toe wel een paniek forum. 'Ik wil een TV kopen, maar ik ben bang voor burn-in, zonlicht, blooming, te weinig dimming zones, motion handling, banding, niet helder genoeg en weet ik het allemaal'.
Daar ben ik het niet mee eens, als je een tv koopt mag je ook verwachten dat deze goed werkt.
De ene 9005/9305 geeft een perfect beeld terwijl de andere misschien iets minder is of juist erg afwijkt, dat houdt mij ook tegen om bv een 9305 te kopen. Het is voor de meeste financieel toch een aardige uitgave dus wil je wel een perfect product

Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baldbelow
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:03
audiojunk schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 14:41:
[...]
Het is voor de meeste financieel toch een aardige uitgave dus wil je wel een perfect product
Er zijn helaas (nog) geen perfecte TV's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louw Post
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-09 19:02

Louw Post

Cerenas

audiojunk schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 14:41:
[...]

Daar ben ik het niet mee eens, als je een tv koopt mag je ook verwachten dat deze goed werkt.
De ene 9005/9305 geeft een perfect beeld terwijl de andere misschien iets minder is of juist erg afwijkt, dat houdt mij ook tegen om bv een 9305 te kopen. Het is voor de meeste financieel toch een aardige uitgave dus wil je wel een perfect product
Uh? Als je toevallig een tv krijgt met afwijking is dat al snel te zien toch en dan breng/stuur je de tv gewoon terug binnen de twee weken dat je daar recht op hebt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mick3112
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 20:14
Denk dat veel mensen door het lezen van forumreacties ook een soort angst ontwikkelen.

Je moet wel bedenken dat de meeste kopers helemaal niks posten.
Verder is men eerder geneigd om hun ongenoegen te uitten als iets niet naar behoren werkt.

Ik heb in korte tijd 3 x een Sony tv getest (2 x xe9005 en 1 x 55xe9305) en deze hadden allemaal geen enkele vorm van bleeding of vertical Banding.

Het lijkt mij vooral handig om van te voren te weten wat er mogelijk fout aan kan zijn zodat je weet waar je op moet letten. Als je een probleem snel detecteert kan je hem gewoon omruilen.

Om op voorhand al dingen niet te gaan kopen voor een potentieel probleem....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZuinigeRijder
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
Ik heb toch besloten om voor de KD-65ZD9 te gaan. Is toch het topmodel van de niet-OLED modellen van Sony.
Heeft nu dezelfde prijs als de Sony KD-65XF9005, maar heeft betere specificaties met ongeveer 650 zones. En ook Dolby Vision en Android 7.

[ Voor 36% gewijzigd door ZuinigeRijder op 14-03-2018 17:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pufster
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 19:38
apis29 schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 20:33:
[...]

Er zit geen verschil in de HDMI poorten van 2016 en 2017 modellen. Zo te lezen zou je de Switch en UHD speler gewoon aan de soundbar kunnen hangen alleen kom je dan voor beide bij dezelfde beeldinstellingen terecht. Kan ze ook net zo goed aan 1 en 4 hangen, aannemende dat de UHD speler vrijwel uitsluitend 24p materiaal zal afspelen? '4K 4:2:0 8bits at 50/60p' zou ook op 1 en 4 moeten kunnen ...
Volgens deze link zit er wel verschil tussen.

https://sony-paa-pa-en-we...4L3NpZC85MnpheENIbg%3D%3D

Alle high end modellen van 2015 en 2016 hadden 4x hdmi die 4k 60p doen. Bij de 2017 en 2018 modellen is dit enkel 2+3. Normaal gezien worden tv’s beter ieder jaar, maar hier is het net andersom...

Heb je dus meer dan 2 devices die 4k hdr doen dan ben je genaaid bij Sony.

[ Voor 11% gewijzigd door Pufster op 14-03-2018 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Pufster schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 18:51:
[...]

Volgens deze link zit er wel verschil tussen.

https://sony-paa-pa-en-we...4L3NpZC85MnpheENIbg%3D%3D

Alle high end modellen van 2015 en 2016 hadden 4x hdmi die 4k 60p doen. Bij de 2017 en 2018 modellen is dit enkel 2+3. Normaal gezien worden tv’s beter ieder jaar, maar hier is het net andersom...

Heb je dus meer dan 2 devices die 4k hdr @ 60p doen dan ben je genaaid bij Sony.
ZD9 is ook uit 2016 O-) . Bij Panasonic, Philips, etc. Loewe zag ik vandaag nog in een review die er maar 1 had: 4x full 18Gbps bandwidth HDMI poorten zijn eerder een uitzondering bij merken dan de standaard.
Staat me ook heel sterk bij dat er bij een van die 2015/16 modellen gebleken was dat er maar ook een 10.8Gbps poort tussen zat maar dat moet ik nog even terugvinden. Was er in ieder geval eentje die via de firmware update van HDMI 1.4 naar 2.0 was gegaan ...

[ Voor 4% gewijzigd door apis29 op 14-03-2018 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:43
ZuinigeRijder schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 16:27:
Ik heb toch besloten om voor de KD-65ZD9 te gaan. Is toch het topmodel van de niet-OLED modellen van Sony.
Heeft nu dezelfde prijs als de Sony KD-65XF9005, maar heeft betere specificaties met ongeveer 650 zones. En ook Dolby Vision en Android 7.
Ik zou persoonlijk nu niet meer voor de ZD9 gaan, het beeld is ongetwijfeld nog prachtig, maar de SOC was toen al sloom, dus dat zal niet verbeterd zijn. De 2017 modellen zijn een stuk sneller en hebben ook nog eens een vernieuwde lijn beeldprocessoren. Daarnaast ontvang je ook nog eens zo ongeveer een jaar minder firmware updates van Sony. Als je de TV gaat gebruiken met een externe TV ontvanger en nooit gebruik gaat maken van het Smart TV gedeelte dan is het een optie, maar is het € 1200,00 meer waard? Laat je niet gek maken, de 2017 lijn geeft echt een zeer mooi beeld voor de prijs/kwaliteit t.o.v. de concurrentie in hetzelfde segment.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oknot
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22-09-2020
yordy1985 schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 09:18:
Aantal weken geleden de 65XE9305, maar erg veel last van Vertical banding/DSE, zoals hier eerder gemeld. Aankoop gedaan bij Mediamarkt en na 4 dagen dit probleem bij hun gemeld. Na overleg zouden zij iemand van CE Repair langs laten komen. CE Repair heeft tot 2 maal toe de afspraak op het laatst afgezegd omdat de monteur ziek is. Dit heb ik weer gemeld bij Mediamarkt en zij gingen kijken hoe dit opgelost kan worden. Zou gister terug gebeld worden, maar nog niks gehoord, pfff.

Even een andere vraag, mocht er een monteur komen, hoe kan ik het probleem het beste laten zien? Ik weet dat er een aantal DSE test filmpjes op Youtube staan, maar kan ik het ook laten zien met een stilstaand beeld zeg maar? Zo ja, welke kan ik het beste gebruiken?

Hoor graag van jullie.
De tv heeft erg veel last van vertical banding zeg je maar je weet niet goed hoe je dat moet laten zien? Als de tv er zoveel last van heeft dan lijkt het me toch duidelijk dat iedereen dat zou moeten kunnen zien bij normaal gebruik. Als je het alleen zichtbaar krijgt met testpatronen zou ik het niet "erg veel last hebben van" noemen. Als het altijd zichtbaar is dan is dat dus ook de weg die je zou moeten nemen. Tv aan en laten zien. Als het zo erg is als je aangeeft zal de monteur het gelijk waarnemen ga ik vanuit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarface1984
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 31-03-2021
Ik heb een kleine vraag / twijfel geval .

Ik twijfel nog steeds tussen de

Samsung 55 inch 7QF
Sony 55 XE 90 of XE 93

Deze tv zijn allemaal rond de 1300

Ik zoek geen oled om diverse redenen .

Ik kijk veel Netflix en Kodi (films en series)
En game shooters/race op xbox one x .
En kijk ook nog wel eens RTL 4 enz .

Ik zie ook veel nieuwe tv voorbij komen maar die leveren niet veel toegevoegde waarde en zijn weer stuk duurder .

Mischien de lg sk8000 maar daar is nog weinig info over .

Ik hoor graag wat jullie aanraden en waarom . En eventueel betere opties

Alvast bedankt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orodeth
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 16-09 22:34
Scarface1984 schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 16:25:
Ik heb een kleine vraag / twijfel geval .

Ik twijfel nog steeds tussen de

Samsung 55 inch 7QF
Sony 55 XE 90 of XE 93

Deze tv zijn allemaal rond de 1300

Ik zoek geen oled om diverse redenen .

Ik kijk veel Netflix en Kodi (films en series)
En game shooters/race op xbox one x .
En kijk ook nog wel eens RTL 4 enz .

Ik zie ook veel nieuwe tv voorbij komen maar die leveren niet veel toegevoegde waarde en zijn weer stuk duurder .

Mischien de lg sk8000 maar daar is nog weinig info over .

Ik hoor graag wat jullie aanraden en waarom . En eventueel betere opties

Alvast bedankt
Hallo Scarface,

Zelf heb ik afgelopen weekend de knoop doorgehakt en ben ik gegaan voor de XE9300 55", Ik weet helaas niet wat de Samsung allemaal precies te bieden heeft want ik twijfelde tussen de LG C7 i.p.v. de Samsung. Maar mijn overweging om toch voor de XE9300 te gaan en niet voor de XE9000 was door het relatief lage prijsverschil en dat je daar voor de betere X1 Extreme chip krijgt. Deze chip zit ook in het nieuwe model van dit jaar dus dat geeft mij het gevoel (of illusie) dat de ondersteuning er langer gaat zijn voor deze TV. Verder kan ik je vertellen dat dit echt een prachtige 4K TV is en vind ikzelf dat hij voor gaming prima geschikt is. Verder ook geen last van bleeding of andere fouten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Jumpman schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 00:12:
[...]

Ik zou persoonlijk nu niet meer voor de ZD9 gaan, het beeld is ongetwijfeld nog prachtig, maar de SOC was toen al sloom, dus dat zal niet verbeterd zijn. De 2017 modellen zijn een stuk sneller en hebben ook nog eens een vernieuwde lijn beeldprocessoren. Daarnaast ontvang je ook nog eens zo ongeveer een jaar minder firmware updates van Sony. Als je de TV gaat gebruiken met een externe TV ontvanger en nooit gebruik gaat maken van het Smart TV gedeelte dan is het een optie, maar is het € 1200,00 meer waard? Laat je niet gek maken, de 2017 lijn geeft echt een zeer mooi beeld voor de prijs/kwaliteit t.o.v. de concurrentie in hetzelfde segment.
De ZD9 heeft precies dezelfde hardware als de 2017 modellen en nieuwe 2018 modellen (zitten allemaal nog op hetzelfde platform), snelheidsverbeteringen zijn dan ook enkel aan software updates te wijten/danken ;)

XF90 ook binnen bij:

[ Voor 7% gewijzigd door apis29 op 15-03-2018 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
apis29 schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 19:44:
[...]

De ZD9 heeft precies dezelfde hardware als de 2017 modellen en nieuwe 2018 modellen (zitten allemaal nog op hetzelfde platform), snelheidsverbeteringen zijn dan ook enkel aan software updates te wijten/danken ;)

XF90 ook binnen bij:

[video]
Behoorlijk verschil in snelheid voor het gevoel nog met de nieuwe modellen, vind ik. Volgens mij is er voor de 2015 en 2016 modellen net weer een firmware update naar Android Nougat, misschien trekt dit het dan wat meer gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton
apis29 schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 19:44:
[...]

XF90 ook binnen bij:

[video]
Sony probeert in ieder geval wel een statement te maken van de ZD9 door dat ding al 3 jaar lang koning van de LCD TV's te laten zijn. Ik ben heel nieuwsgierig naar hoever de nieuwe Samsung QE9F het gaat schoppen.

En erg mooi Vincent de XF9005 ontvangen heeft. Ik kijk uit naar de review!

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Taxatie / waardebepaling op GoT is niet toegestaan.

[ Voor 78% gewijzigd door FeaR op 16-03-2018 07:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarface1984
Zal de Sony 55XE9305 weer te koop aangeboden worden want zie ze bijna nergens meer en ik snap dat de nieuwe versie is uitgekomen maar kan toch niet zo zijn dat ze plots klaps uitverkocht zijn ? Wat verwachten jullie ? Zullen er nog goede aanbiedingen voorbij komen ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Major_ton
Scarface1984 schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 23:19:
Zal de Sony 55XE9305 weer te koop aangeboden worden want zie ze bijna nergens meer en ik snap dat de nieuwe versie is uitgekomen maar kan toch niet zo zijn dat ze plots klaps uitverkocht zijn ? Wat verwachten jullie ? Zullen er nog goede aanbiedingen voorbij komen ?
Ga er maar vanuit dat het klaar is voor de XE9305 en Sony in zal zetten op de XF9005 LCD en A8 OLED modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarface1984
Major_ton schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 23:28:
[...]

Ga er maar vanuit dat het klaar is voor de XE9305 en Sony in zal zetten op de XF9005 LCD en A8 OLED modellen.
Dan kan toch nooit zo snel er moet toch nog overal voorraad zijn ? De XE9005 is nog vol op te vinden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m4yall
Scarface1984 schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 23:32:
[...]

Dan kan toch nooit zo snel er moet toch nog overal voorraad zijn ? De XE9005 is nog vol op te vinden
De XE93 is denk minder gemaakt dan de XE90 gezien de positionering als meer premium. Nu de prijzen zo dicht bij elkaar liggen, kiezen meer mensen voor de 93 en is deze sneller uitverkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluto
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-06 11:38
Scarface1984 schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 23:32:
[...]

Als je bij Coolblue nu klikt, heb je morgen een 65XE9305 voor 1899 euro. Toch niet zo moeilijk dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Het is nu idd wel op=op qua XE93/94. Als het ergens op is hoef je daar geen nieuwe voorraad te verwachten ...
Jumpman schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 20:38:
[...]

Behoorlijk verschil in snelheid voor het gevoel nog met de nieuwe modellen, vind ik. Volgens mij is er voor de 2015 en 2016 modellen net weer een firmware update naar Android Nougat, misschien trekt dit het dan wat meer gelijk.
De ZD9 is een tweede helft 2016 model, dat waren de eerste met het huidige platform. SoC, RAM, etc. is precies hetzelfde. Misschien dat de dimming ook wat meer van de rekenkracht vraagt?
2015/16 modellen hoort de ZD9 niet bij ...
Las ook op AV Forums dat mensen die niet meer de interne tuner gebruikten het daarna ook minder traag vonden.
Major_ton schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 21:40:
[...]

Sony probeert in ieder geval wel een statement te maken van de ZD9 door dat ding al 3 jaar lang koning van de LCD TV's te laten zijn. Ik ben heel nieuwsgierig naar hoever de nieuwe Samsung QE9F het gaat schoppen.

En erg mooi Vincent de XF9005 ontvangen heeft. Ik kijk uit naar de review!
Zou kunnen dat er tweede helft dit jaar een opvolger komt (en van de A1): ZF9 [toevallig net als de soundbar] en AF9 ...

[ Voor 8% gewijzigd door apis29 op 16-03-2018 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8ballvin
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 01-07 22:57
Hoi ik ben al een tijdje aan het twijfelen of ik een 65" XE9305 of een 65" ZD9 ga kopen. Ik heb ze zojuist bij de mediamarkt gezien, daar hingen ze naast elkaar. Kwa beeld leek me niet zo veel verschil, wat de hogere prijs van de ZD9 verantwoord. Ook lijkt de ZD9 een stuk dikker dan de 9305?
Aangezien ik de TV aan de muur wil hangen lijkt de 9305 de betere keuze.
Weet iemand wat de beste muurbeugel is voor de 9305? Degene dat ie het vlakst tegen de muur hangt?
Ik heb de Sony beugel gezien, maar 288Euro bij de mediamarkt vind ik een hoop geld. Mijn Samsung hangt nu aan een staalkabel vlak tegen de muur.
Is er zo iets ook voor de Sony's?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m4yall
8ballvin schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 16:45:
Hoi ik ben al een tijdje aan het twijfelen of ik een 65" XE9305 of een 65" ZD9 ga kopen. Ik heb ze zojuist bij de mediamarkt gezien, daar hingen ze naast elkaar. Kwa beeld leek me niet zo veel verschil, wat de hogere prijs van de ZD9 verantwoord. Ook lijkt de ZD9 een stuk dikker dan de 9305?
Aangezien ik de TV aan de muur wil hangen lijkt de 9305 de betere keuze.
Weet iemand wat de beste muurbeugel is voor de 9305? Degene dat ie het vlakst tegen de muur hangt?
Ik heb de Sony beugel gezien, maar 288Euro bij de mediamarkt vind ik een hoop geld. Mijn Samsung hangt nu aan een staalkabel vlak tegen de muur.
Is er zo iets ook voor de Sony's?
Universeel van Vogels heb je ook die flat beugels. Die passen ook op de Sony. Laatst een 55 aan zo’n beugel opgehangen. Nadeel is dat je niet meer makkelijk bij de aansluitingen komt, maar ziet er strak uit.

Alle aansluitingen op de 55 (en vermoed ook de 65) wijzen opzij of naar onder dus strak ophangen is keer een optie.

De ZD9 is dikker omdat deze veel meer dimming zones heeft aan de achterkant i.p.v. in de randen. Bij een MM zal je het verschil biet snel zien, maar thuis wellicht wel in een donkere ruimte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aeon
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:20
Ah, RTINGS heeft de XF900 gereviewed. https://www.rtings.com/tv/reviews/sony/x900f

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Past helemaal in de lijn der verwachtingen. Helaas is volgens mij de SoC met de Mediatek 5891, 2GB RAM en 16GB opslag niet aangepast. Een snellere SoC met wat meer RAM zou mooi zijn geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton
Jumpman schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 22:36:
[...]

Past helemaal in de lijn der verwachtingen. Helaas is volgens mij de SoC met de Mediatek 5891, 2GB RAM en 16GB opslag niet aangepast. Een snellere SoC met wat meer RAM zou mooi zijn geweest.
Er is inderdaad niks veranderd en dat is toch wel een beetje de achilleshiel van de Sony TV's. Het beeld is fantastisch en uiteraard het meest belangrijk, maar de gebruikerservaring telt toch ook wel mee als je een flink bedrag neertelt voor een TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aeon
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:20
Major_ton schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 23:35:
[...]

Er is inderdaad niks veranderd en dat is toch wel een beetje de achilleshiel van de Sony TV's. Het beeld is fantastisch en uiteraard het meest belangrijk, maar de gebruikerservaring telt toch ook wel mee als je een flink bedrag neertelt voor een TV.
Dat had ik nog nieteens gezien! Ik ging er helemaal vanuit dat ze die geupgrade hadden.

En mensen klagen nu al dat de interface traag niet zo vlot is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genestealer
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:17
Ik lees dat de xe90 FALD led display beschikken maar de snellere xe93 niet? Heb je hierdoor niet slechtere zwart waardes? Twijfel zelf ook nog namelijk tussen de LG 55C7 oled of 55XE9005/XE9305.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Ottovw schreef op zondag 18 maart 2018 @ 15:56:
Ik lees dat de xe90 FALD led display beschikken maar de snellere xe93 niet? Heb je hierdoor niet slechtere zwart waardes? Twijfel zelf ook nog namelijk tussen de LG 55C7 oled of 55XE9005/XE9305.
apis29 in "\[LCD/OLED] Sony 2017 line-up"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genestealer
Dankje, hieronder meest nuttige antwoord door jou kunnen vinden. Dus ondanks ontbreken van FALD op de EX93 is dit toch dw betere versie?
apis29 schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 22:05:
[...]

Ja, de 93 heeft 16 kolommen en 4 rijen en bij de 90 is het 5 kolommen en 7 rijen bij de 55" (9 bij de 65" en 12 bij de 75"). Als er iets van rechts naar links over het scherm beweegt zoals in het filmpje kan de 93 veel preciezer dimmen. Is natuurlijk in het filmpje wel gewoon testmateriaal en geen echte filmscènes (via de link bij de beschrijving op youtube kom je bij de review uit met ook de dimming test bij de film Exodus met Christian Bale. Helaas bij de 90 alleen vanuit een schuine hoek weer)
Zwartwaarden/contrast zonder dimming vrijwel gelijk vlgns de Rtings metingen ...

[ Voor 13% gewijzigd door Genestealer op 18-03-2018 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:08
Zit dit topic te volgen, het OLED topic niet, maar vind dat mensen wel makkelijk voorbij stappen aan de kijkhoek. Heb zelf een VA, en zit er vrijwel voor, toch geef ik toe de kijkhoek is kut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Ottovw schreef op zondag 18 maart 2018 @ 21:35:
[...]

Dankje, hieronder meest nuttige antwoord door jou kunnen vinden. Dus ondanks ontbreken van FALD op de EX93 is dit toch dw betere versie?
[...]
Wel één opmerking daarbij is dat omdat de 93 een veel hogere helderheid kan halen je dit bij het oplichten wel meer zal merken
Sjah schreef op zondag 18 maart 2018 @ 22:00:
Zit dit topic te volgen, het OLED topic niet, maar vind dat mensen wel makkelijk voorbij stappen aan de kijkhoek. Heb zelf een VA, en zit er vrijwel voor, toch geef ik toe de kijkhoek is kut.
Ter illustratie:

(verticale kijkhoeken op een LCD zijn sowieso slecht ongeacht IPS of VA)
Eigenlijk zijn de enige redenen om geen OLED te kiezen: bang voor inbranden en de motion niet kunnen trekken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genestealer
apis29 schreef op maandag 19 maart 2018 @ 00:43:
[...]

Wel één opmerking daarbij is dat omdat de 93 een veel hogere helderheid kan halen je dit bij het oplichten wel meer zal merken

[...]

Ter illustratie:

[video]
(verticale kijkhoeken op een LCD zijn sowieso slecht ongeacht IPS of VA)
Eigenlijk zijn de enige redenen om geen OLED te kiezen: bang voor inbranden en de motion niet kunnen trekken
Zucht, dit brengt mij weer tot nadenken. Ik kijk grotendeels van mijn tijd s'avonds. Dus meer helderheid is voor mij absoluut niet de wens. Ik wil graag genieten van goeie zwart waardes, fijne kleuren en prettige motion.

Ik heb vorige maand de XE70 versie in huis gehad maar na een week stoeien met de instellingen toch weer geld terug gevraagd. Ik bleef last houden van wat stotterend/niet vloeiend beeld. Vandaar dat ik naar de snellere, hogere variant van SOny lijn aan 't kijken was. Maar mijn vertrouwen in LCD is nu wat minder. Ik hou totaal niet van SOAP effecten.

Daarom heb ik ook even gekeken naar de LG C7, maar vanwege de input lag met gamen (47ms met 1080p) ook weer aan 't twijfelen. En dan lees ik dat Sony de beste motion heeft...

- Ik game regelmatig op een xbox one welk 1080p signaal afleverd. Ooit komt hier de Xbox X
- Kijk het meeste op Netflix.

[ Voor 7% gewijzigd door Genestealer op 19-03-2018 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Ottovw schreef op maandag 19 maart 2018 @ 12:59:
[...]

Zucht, dit brengt mij weer tot nadenken. Ik kijk grotendeels van mijn tijd s'avonds. Dus meer helderheid is voor mij absoluut niet de wens. Ik wil graag genieten van goeie zwart waardes, fijne kleuren en prettige motion.

Ik heb vorige maand de XE70 versie in huis gehad maar na een week stoeien met de instellingen toch weer geld terug gevraagd. Ik bleef last houden van wat stotterend/niet vloeiend beeld. Vandaar dat ik naar de snellere, hogere variant van SOny lijn aan 't kijken was. Maar mijn vertrouwen in LCD is nu wat minder. Ik hou totaal niet van SOAP effecten.

Daarom heb ik ook even gekeken naar de LG C7, maar vanwege de input lag met gamen (47ms met 1080p) ook weer aan 't twijfelen. En dan lees ik dat Sony de beste motion heeft...

- Ik game regelmatig op een xbox one welk 1080p signaal afleverd. Ooit komt hier de Xbox X
- Kijk het meeste op Netflix.
Helderheid is natuurlijk wel in te stellen, alleen bij HDR staat het standaard op max (en dat is ook hoe het hoort). Maar bij gewoon materiaal kan je het wel op een normaal niveau afstellen, gelijk aan een XE90 bijv. en dan komt de dimming er nog bij ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oknot
Ottovw schreef op maandag 19 maart 2018 @ 12:59:
[...]

Dan kan je net zo goed de XE9005 aanschaffen. Los vh helderheids verhaal is de belofte van Dolby Vision voor de 9305 eigenlijk het enige significante verschil tussen de 2 tv's. De overige verschillen zijn nuance dingen. Niet een verschil van zwart wit vs kleur. Ik heb zelf nu ruim een half jaar een XE9005 en ben meer dan tevreden. Merk op mijn toestel ook helemaal niks van blooming, donkere of lichte hoeken of andere zaken die niet kloppen. Gewoon een uniform beeld met erg goede zwartweergave (en ja oled is zwarter maar het verschil is klein), heldere realistische kleuren en prima motion handling (ik kijk geen sport). Nu kan het zo zijn dat het feit dat ik op mijn tv geen last heb van bovengenoemde zaken omdat het paneel wat er in de 75 inch versie vd 9005 hangt geen samsung paneel is. Geen idee of dat ook zo is maar het zou kunnen verklaren waarom ik geen problemen ervaar. Dat of ik moet nodig eens naar de opticiën omdat ik zo blind als wat blijk te zijn😉. Voor mensen die een groot scherm willen, niet te veel willen uitgeven en vaak gamen en films kijken is dit een top tv. Oled is ook top naar daarvan ligt vooral bij de grotere schermformaten de prijs nog veel te hoog en blijft dat inbranden een dingetje, al kan dat in de praktijk wel meevallen. De mensen die er geen last van hebben posten daar over het algemeen ook niets over. Het zijn degenen met problemen die vaak de fora domineren.

[ Voor 15% gewijzigd door oknot op 19-03-2018 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genestealer
oknot schreef op maandag 19 maart 2018 @ 14:27:
[...]

Dan kan je net zo goed de XE9005 aanschaffen. Los vh helderheids verhaal is de belofte van Dolby Vision voor de 9305 eigenlijk het enige significante verschil tussen de 2 tv's. De overige verschillen zijn nuance dingen. Niet een verschil van zwart wit vs kleur. Ik heb zelf nu ruim een half jaar een XE9005 en ben meer dan tevreden. Merk op mijn toestel ook helemaal niks van blooming, donkere of lichte hoeken of andere zaken die niet kloppen. Gewoon een uniform beeld met erg goede zwartweergave (en ja oled is zwarter maar het verschil is klein), heldere realistische kleuren en prima motion handling (ik kijk geen sport). Nu kan het zo zijn dat het feit dat ik op mijn tv geen last heb van bovengenoemde zaken omdat het paneel wat er in de 75 inch versie vd 9005 hangt geen samsung paneel is. Geen idee of dat ook zo is maar het zou kunnen verklaren waarom ik geen problemen ervaar. Dat of ik moet nodig eens naar de opticiën omdat ik zo blind als wat blijk te zijn😉. Voor mensen die een groot scherm willen, niet te veel willen uitgeven en vaak gamen en films kijken is dit een top tv. Oled is ook top naar daarvan ligt vooral bij de grotere schermformaten de prijs nog veel te hoog en blijft dat inbranden een dingetje, al kan dat in de praktijk wel meevallen. De mensen die er geen last van hebben posten daar over het algemeen ook niets over. Het zijn degenen met problemen die vaak de fora domineren.
Bedankt voor je reactie. De LG C7 ligt aardig in de prijzen range van de 55XE90/93
Vandaar de veel voorkomende vergelijkingen die je op internet terug kan lezen. €100 meer dan de XE90.

Is ook niet zo dat de XE93 een betere SoC heeft dan de XE90 serie? Het scheelt ongeveer €100. Vraag mij af of je dit verschil ook merkt.

Ga binnenkort maar eens in de winkel bekijken de twee (of drie) modellen. Helaas is de content wat in de winkels wordt gebruikt niet 100% realistisch. Allemaal HDR 4k en thuis kijk waarschijnlijk grotendeels 1080p en 4k wat Netflix aanbied. Erg lastig om een keuze te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21-09 14:01
De 55" LG C7 (1600) zit toch altijd 300 tot 400 euro boven de XE93 (1300) / XE90 (1200) volgens de pricewatch. Daarmee is dat toch nog nét een andere klasse. En Sony heeft wat betere software qua beeldverwerking / motion handling / smart stuff. Een van mijn vrienden heeft een 55" C7, en ik verkies dan mijn 55" XE93 toch net vanwege de peak brightness / SDR-naar-HDR-conversie / software. En al zeker qua prijs.

De XE93 en XE90 hebben dezelfde SoC. Sony heeft maar twee Android TV-platformen, en alles van Sony sinds eind 2016 heeft exact dezelfde SoC. Er zijn wat variaties in beeldverwerking, maar de software/Android-kant is voor alle TV's identiek. Eigenlijk is het verschil tussen de twee TV's redelijk simpel te herleiden tot backlight en design. De XE90 is FALD met wat minder zones en lagere peak brightness. De XE93 heeft Sony's slim backlight drive (in de praktijk vergelijkbaar met FALD) met wat meer zones en een ongeveer dubbel zo hoge peak brightness

Gezien de huidige prijzen zou ik bij Coolblue voor de 55XE93 gaan, zolang je nog kan. Je krijgt Dolby Vision in de toekomst, de peak brightness is een stuk hoger (belangrijk voor HDR), en het design is net wat leuker. Voor de 100 verschil dat het maar is zijn dat wel leuke dingen om te hebben denk ik.

[ Voor 13% gewijzigd door AmbroosV op 19-03-2018 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louw Post

Louw Post

Cerenas

Ik heb een probleempje met mijn Xbox One S icm de Sony 55XE9005, met daartussen de Yamaha RX-V681 (die op direct throughput staat voor beeld). Zoals op onderstaande screenshot te zien is pakt hij HDR gaming niet op, volgens mij zou de tv dit wel gewoon moeten ondersteunen toch?

Heb op de Xbox alles aangevinkt qua beeldinstellingen + 4K en ook op de TV staat enhanced HDMI aan.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/k8Mui3bl.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Genestealer
Louw Post schreef op maandag 19 maart 2018 @ 15:06:
Ik heb een probleempje met mijn Xbox One S icm de Sony 55XE9005, met daartussen de Yamaha RX-V681 (die op direct throughput staat voor beeld). Zoals op onderstaande screenshot te zien is pakt hij HDR gaming niet op, volgens mij zou de tv dit wel gewoon moeten ondersteunen toch?

Heb op de Xbox alles aangevinkt qua beeldinstellingen + 4K en ook op de TV staat enhanced HDMI aan.
[afbeelding]
Zoals het plaatje al aangeeft, je hebt je receiver er tussen zitten. Daar ligt waarschijnlijk het probleem.
Eerste zoek actie op google:

http://www.avsforum.com/f...ha-rx-v681-hdr-issue.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oknot
Ottovw schreef op maandag 19 maart 2018 @ 14:45:
[...]

Bedankt voor je reactie. De LG C7 ligt aardig in de prijzen range van de 55XE90/93
Vandaar de veel voorkomende vergelijkingen die je op internet terug kan lezen. €100 meer dan de XE90.

Is ook niet zo dat de XE93 een betere SoC heeft dan de XE90 serie? Het scheelt ongeveer €100. Vraag mij af of je dit verschil ook merkt.

Ga binnenkort maar eens in de winkel bekijken de twee (of drie) modellen. Helaas is de content wat in de winkels wordt gebruikt niet 100% realistisch. Allemaal HDR 4k en thuis kijk waarschijnlijk grotendeels 1080p en 4k wat Netflix aanbied. Erg lastig om een keuze te maken.
De 9305 heeft een betere processor (X1 extreme tov X1 in de 9005). Ik lees dat mensen de interface traag vinden. Persoonlijk merk ik daar niet veel van. Het enige wat ik via de tv zelf doe is de Netflix app en af en toe de you tube app. Al het andere gaat via externe apparatuur ( htpc en xbox1x). Die betere soc maakt dolby vision ook mogelijk al is dat blijkbaar nogal een dingetje aangezien het ondanks beloftes van Sony nog steeds niet of niet goed werkt op de 9305. Voor de filmbeleving als zodanig zal het niet of nauwelijks uitmaken welke processor je hebt (X1 of X1 extreme). Verder is het bij alle 3 de tv's wel van belang te beseffen dat je om er het maximale uit te halen je ook het maximale moet aanbieden. Dus bij het afspelen van een uhd blu ray met voornamelijk donkere scenes zal de oled er het beste uitkomen in die scenes. Bij een uhd blu ray waarbij de zwartwaardes van minder belang zijn maar waarbij er zwaar wordt ingezet op HDR kan de helderheid van de 9005 en en een nog grotere mate de 9305 weer het voordeel hebben tov vd mindere helderheid van oled. Bij sd materiaal zal het beeld bij ieder model in meer of mindere mate tegenvallen. In alle gevallen koop je een prima toestel en moet je ook beseffen dat als er eenmaal een keuze gemaakt is deze tv in z'n 1tje aan je muur hangt zonder dat er vergelijkings materiaal naast hangt. Dan zal je waarschijnlijk gewoon blij zijn ongeacht welke je gekozen hebt. Als laatste en dat is een persoonlijke tip maar wel gebasseerd op ervaring. Indien je 65 inch of groter kwijt kan, ga dan voor groter dan 55 inch. Groter is altijd beter😉

[ Voor 3% gewijzigd door oknot op 19-03-2018 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louw Post

Louw Post

Cerenas

Ottovw schreef op maandag 19 maart 2018 @ 15:10:
[...]

Zoals het plaatje al aangeeft, je hebt je receiver er tussen zitten. Daar ligt waarschijnlijk het probleem.
Eerste zoek actie op google:

http://www.avsforum.com/f...ha-rx-v681-hdr-issue.html
Bedankt voor je snelle reactie, vanavond meteen proberen. Was te dom om het bij de receiver te zoeken, zat alleen rond te zoeken over de Xbox icm de Sony tv. 8)7

Edit: @Ottovw bedankt, dit heeft het probleem opgelost! :D

[ Voor 5% gewijzigd door Louw Post op 20-03-2018 09:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genestealer
oknot schreef op maandag 19 maart 2018 @ 15:13:
[...]

Klopt, de 9305 heeft een betere soc. Afhankelijk of je veel gebruik gaat maken vd smart functies zou dat mogelijk een verschil kunnen maken. Ik lees dat mensen de interface traag vinden. Persoonlijk merk ik daar niet veel van. Het enige wat ik via de tv zelf doe is de Netflix app en af en toe de you tube app. Al het andere gaat via externe apparatuur ( htpc en xbox1x). Die betere soc maakt dolby vision ook mogelijk al is dat blijkbaar nogal een dingetje aangezien het ondanks beloftes van Sony nog steeds niet of niet goed werkt op de 9305. Voor de filmbeleving als zodanig zal het niet of nauwelijks uitmaken welke soc je hebt (9005 of 9305). Verder is het bij alle 3 de tv's wel van belang te beseffen dat je om er het maximale uit te halen je ook het maximale moet aanbieden. Dus bij het afspelen van een uhd blu ray met voornamelijk donkere scenes zal de oled er het beste uitkomen in die scenes. Bij een uhd blu ray waarbij de zwartwaardes van minder belang zijn maar waarbij er zwaar wordt ingezet op HDR kan de helderheid van de 9005 en en een nog grotere mate de 9305 weer het voordeel hebben tov vd mindere helderheid van oled. Bij sd materiaal zal het beeld bij ieder model in meer of mindere mate tegenvallen. In alle gevallen koop je een prima toestel en moet je ook beseffen dat als er eenmaal een keuze gemaakt is deze tv in z'n 1tje aan je muur hangt zonder dat er vergelijkings materiaal naast hangt. Dan zal je waarschijnlijk gewoon blij zijn ongeacht welke je gekozen hebt. Als laatste en dat is een persoonlijke tip maar wel gebasseerd op ervaring. Indien je 65 inch of groter kwijt kan, ga dan voor groter dan 55 inch. Groter is altijd beter😉
Dank voor jullie uitleg. Ik kom van een 42 inch en vind 55 inch groot genoeg voor nu. Ook goed te zien dat de LG C7 inderdaad nog wat duurder uitvalt, had ik even verkeerd gelezen.

Dan zal de keuze worden 9005 of 9305. Mijn voorkeur neigt naar 9305. Kan iemand mij nog uitleggen waarom er op de 9305 geen gebruik wordt gemaakt van FALD en op de 9005 wel?

Welke ik ook zal nemen, ik hoop dat ik niet teleurgesteld zal worden zoals dat het geval was van de XE7005.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oknot
Ottovw schreef op maandag 19 maart 2018 @ 15:17:
[...]

Dan zal de keuze worden 9005 of 9305. Mijn voorkeur neigt naar 9305. Kan iemand mij nog uitleggen waarom er op de 9305 geen gebruik wordt gemaakt van FALD en op de 9005 wel?
Dat is een keuze van Sony. Op papier zou Fald de betere keuze moeten zijn echter in de praktijk blijkt dat het edge lit systeem vd 9305 het er iets beter vanaf brengt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:41

Mr. Freeze

¡GO!

Vraagje, als ik op een Sony XE9305 een nvidia Shield rechtreeks aansluit, doet de TV dan DTS bitstream uit via HDMI ARC of s/pdif? Mijne oudere Onkyo TX-NR626 heeft geen HDMI 2.0 aansluitingen.

XBL gamertag StayingPow3r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online
Ik lees mee. Ik twijfel ontzettend tussen de XE9305 en de LG C7. Het oneindige contrast van de OLED is gewoon heel erg mooi, maar ik vrees voor burn-in en ik heb het gevoel dat de OLED techniek nog niet echt 'hufter proof' is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oknot
Mr. Freeze schreef op maandag 19 maart 2018 @ 17:52:
Vraagje, als ik op een Sony XE9305 een nvidia Shield rechtreeks aansluit, doet de TV dan DTS bitstream uit via HDMI ARC of s/pdif? Mijne oudere Onkyo TX-NR626 heeft geen HDMI 2.0 aansluitingen.
Als je onkyo wel over arc beschikt zou dit moeten werken. Shield op hdmi 2 en de onkyo op hdmi 3.

[ Voor 5% gewijzigd door oknot op 19-03-2018 19:10 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AmbroosV
Ottovw schreef op maandag 19 maart 2018 @ 15:17:
[...]

Dank voor jullie uitleg. Ik kom van een 42 inch en vind 55 inch groot genoeg voor nu. Ook goed te zien dat de LG C7 inderdaad nog wat duurder uitvalt, had ik even verkeerd gelezen.

Welke ik ook zal nemen, ik hoop dat ik niet teleurgesteld zal worden zoals dat het geval was van de XE7005.
Hier staat wat meer info over de Slim Backlight Drive+: https://www.sony.be/nl/el...-tvs#Slim-Backlight-Drive

Basically, simpele edge-lit TV's hebben gewoon leds aan de rand die over het hele paneel egaal verspreid worden. FALD TV's hebben leds achter het paneel die in zones licht geven, maar doordat ze achter het paneel zitten is de TV dikker.

Slim Backlight Drive+ is een manier om met heel krachtige LEDs in de rand in combinatie met light guides opgedeeld in zones langs de rand hetzelfde effect te bereiken als FALD zonder het paneel significant dikker te maken.

De eerste variant deed het in twee "rijen" (zie afbeelding), de Slim Backlight Drive+ in de XE93 heeft 4 "rijen".

Aangezien de LEDs onderaan zitten bij de XE93 (als ik me niet vergis, misschien ook boven) heeft de XE93 ook 18 "kolommen" en 4 "rijen" voor 72 zones. De XE90 heeft 9 bij 5 zones (45). XF90 weet ik de setup niet van, maar het zou iets tussen de twee in moeten zijn.

De XE93 heeft minder rijen dan de XE90 omdat rijen met de Slim Backlight Drive+ duur/moeilijk zijn, aangezien je het licht meer specifiek moet guiden naar de juiste plaats. Bij de XE90 zitten de LEDs gewoon achter het paneel, dus daar is de verdeling redelijk 'gelijk' (9/5 is quasi 16/9). 18/4 wil zeggen dat de 'resolutie' van dimmen horizontaal een stuk hoger is dan verticaal.

Side effect van de XE93 backlight is dan ook weer dat de peak brightness een stuk hoger kan, aangezien koeling en power supply voor de LEDs compacter kan (enkel boven en onderaan het paneel ipv gespreid overal). Gevolg daarvan is dat Dolby Vision mogelijk is, op termijn (op de XE90 is de peak brightness niet hoog genoeg om het de moeite waard te maken als ik me niet vergis).

In theorie heeft de XE93 ook een betere beeldverwerking (X1 Extreme vs X1), maar ik vermoed dat dat 100% marketing is en ze dat gewoon op TV's plakken die genoeg contrast halen voor Dolby Vision / betere HDR. Testen zoals die van Rtings bewijzen dat er buiten de backlight en de behuizing gewoon geen verschil is tussen de XE90 en XE93. Dezelfde panels, dus uiteindelijk ook hetzelfde contrast, zelfde software, zelfde upscaling, ... Alleen de backlight (en bijgevolg de behuizing) is anders (en strikt superieur in de XE93, al is het verschil klein).

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/zr16XVpl.jpg
Mr. Freeze schreef op maandag 19 maart 2018 @ 17:52:
HDMI ARC en S/PDIF ondersteunen exact dezelfde formaten:
- PCM stereo (2.0)
- Dolby Digital (AC3/5.1)
- DTS (5.1)

Geen Dolby TrueHD, DTS HD-MA of andere nieuwere formaten met hogere kwaliteit. In de allernieuwste HDMI-spec (2.1) zit eARC, en eARC heeft ondersteuning voor dezelfde audioformaten als HDMI van device naar TV (alles basically). Maar die spec gaat nog niet direct in TV's en receivers zitten.

Denk er wel aan dat zowel ARC als S/PDIF in de structuur apparaat > TV > receiver bij Sony's een redelijke vertraging introduceren. SingStar heeft daar een leuke automatische test voor toevallig, en ik heb die thuis eens gedaan:

- PS4 -> TV (HDMI 2, game mode) -> HDMI ARC -> Sony receiver (STR-DH540) = 240ms audio delay
- PS4 -> Sony receiver (STR-DH540, game input) -> HDMI -> TV (HDMI 3, game mode) -> 40ms audio delay

(De SingStar USB mics zelf introduceren ongeveer 20ms aan delay.)

Persoonlijk vond ik de toegevoegde 200ms storend in bepaalde snelle games. Zolang je je TV niet in game mode zet zorgt je TV zelf al voor 100ms vertraging, en de 100ms audio delay die je dan nog hebt is dan niet heel storend. Maar met je TV in game mode heb je ongeveer 200ms aan verschil tussen beeld en geluid bij ARC, en dat is me te veel.

(Damn dit is een lange reactie geworden...)

[ Voor 10% gewijzigd door AmbroosV op 19-03-2018 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/artpiLv.jpg

Dit is de configuratie op de XE93: twee rijen boven en twee onder. Bij de XD93 zaten er twee rijen links en twee rechts. Het plaatje klopt dus niet helemaal maar is wel degene die bij de XD93 is gebruikt (ben hem ook vaak tegengekomen en is wel handig om het voor de XE93 uit te leggen iig).

Afbeeldingslocatie: https://dyw7ncnq1en5l.cloudfront.net/optim/test/14/14385/xe9305.jpg

Deze dus voor de XD93 (hier wel goed: http://like-a-sony.c.blog...a-sony/KJ-65X9300D_02.jpg)

Afbeeldingslocatie: https://bilder.hifi-forum.de/medium/142319/aufnahme5_654238.jpg

Afbeeldingslocatie: https://dyw7ncnq1en5l.cloudfront.net/optim/test/12/12785/sony-65xd9305.jpg

[ Voor 50% gewijzigd door apis29 op 19-03-2018 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R4gnax
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06-09 17:51
vinom schreef op maandag 19 maart 2018 @ 18:57:
Ik lees mee. Ik twijfel ontzettend tussen de XE9305 en de LG C7. Het oneindige contrast van de OLED is gewoon heel erg mooi, maar ik vrees voor burn-in en ik heb het gevoel dat de OLED techniek nog niet echt 'hufter proof' is.
De XE serie van Sony is ook niet zaligmakend.

Naast de bekende schare aan issues met Android TV die er al letterlijk jaren inzitten -- Ja echt; heh. Sony, fix jullie troep eens een keer! -- heeft de XE serie een aantal unieke extra dompers.

Zo is er met de XE90 een probleem met het weergeven van 50 Hz content wat de XE serie gewoonweg incorrect afhandelt. Dat wordt ten dele gemaskeerd door motionflow. Zet het maar eens helemaal uit en 50 Hz content is zo springerig als de weet-ik-wat. Uiterst vreemd, aangezien de hardware-refresh rate v/d panelen waar dit op speelt 100 Hz is. Dus precies het dubbele van 50. Naive frame-doubling zou de klus hier moeten klaren, maar: nope.

Leuk dus als je nog een oude game console of DVD speler aan wilt sluiten voor de nostalgie.
(Of als je moderne 1080i50 of 1080p50 content wilt kijken. Inderdaad; vaak beelden van sport. Vooral in de UK populair. Gelukkig hier niet zo.)

Een andere waar ik nu zelf tegenaan loop is dat de zenderinformatie-balk (in Android TV termen: de "info banner") aan de top v/h scherm op willekeurige momenten besluit zichzelf opnieuw te tonen, als je een aangesloten HDMI bron geselecteerd hebt. Lekker irritant als als je bijv. aan het gamen bent, of een Bluray film aan het kijken bent.

Als je niet voor OLED wil gaan vanwege factoren als burn-in, dan is de vraag of je de Sony als alternatief moet nemen vanwege enkel de beeldkwaliteit. Mss. wordt je gelukkiger van iets anders met net wat minder beeldkwaliteit, maar minder gelazer er omheen.

Gelukkig heeft Sony met de afgelopen november-update het probleem opgelost waar de TV willekeurig uit zichzelf terug aan springt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
R4gnax schreef op maandag 19 maart 2018 @ 20:41:
[...]

De XE serie van Sony is ook niet zaligmakend.

Naast de bekende schare aan issues met Android TV die er al letterlijk jaren inzitten -- Ja echt; heh. Sony, fix jullie troep eens een keer! -- heeft de XE serie een aantal unieke extra dompers.

Zo is er een probleem met het weergeven van 50 Hz content wat de XE serie gewoonweg incorrect afhandelt. Dat wordt ten dele gemaskeerd door motionflow. Zet het maar eens helemaal uit en 50 Hz content is zo springerig als de weet-ik-wat. Uiterst vreemd, aangezien de hardware-refresh rate v/d panelen waar dit op speelt 100 Hz is. Dus precies het dubbele van 50. Naive frame-doubling zou de klus hier moeten klaren, maar: nope.

Leuk dus als je nog een oude game console of DVD speler aan wilt sluiten voor de nostalgie.
(Of als je moderne 1080i50 of 1080p50 content wilt kijken. Inderdaad; vaak beelden van sport. Vooral in de UK populair. Gelukkig hier niet zo.).[/small]
Leuk verhaal maar het klopt [mogelijk * ;) ]voor geen meter (ten eerste geldt het alleen voor de XE90 ... en een enkel bericht van een XE85, nemen we die er bij dan gaat het alleen om modellen met de X1 4K HDR processor).
*edit: misschien gaat het hier over twee verschillende issues

[ Voor 7% gewijzigd door apis29 op 19-03-2018 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton
apis29 schreef op maandag 19 maart 2018 @ 20:44:
[...]

Leuk verhaal maar het klopt voor geen meter (ten eerste geldt het alleen voor de XE90 ... en een enkel bericht van een XE85, nemen we die er bij dan gaat het alleen om modellen met de X1 4K HDR processor)
Je bedoeld hiermee de XE9005? Ik heb de 75" versie namelijk op mijn shortlist staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Major_ton schreef op maandag 19 maart 2018 @ 20:46:
[...]

Je bedoeld hiermee de XE9005? Ik heb de 75" versie namelijk op mijn shortlist staan.
Was alleen van dit op de hoogte en de meeste gebruikers valt het niet eens op: https://www.avforums.com/...t-49xe9005.2132939/unread

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R4gnax
apis29 schreef op maandag 19 maart 2018 @ 20:44:
[...]

Leuk verhaal maar het klopt [mogelijk * ;) ]voor geen meter (ten eerste geldt het alleen voor de XE90 ... en een enkel bericht van een XE85, nemen we die er bij dan gaat het alleen om modellen met de X1 4K HDR processor).
*edit: misschien gaat het hier over twee verschillende issues
Het is idd. de XE90 serie waar het probleem voor het eerst geregistreerd werd, als ik me goed herinner. Aangezien Sony opgegeven heeft het probleem te verhelpen, zal het idd wel iets hardwarematigs zijn specifiek in dat type processor.
apis29 schreef op maandag 19 maart 2018 @ 20:50:
[...]

Was alleen van dit op de hoogte en de meeste gebruikers valt het niet eens op: https://www.avforums.com/...t-49xe9005.2132939/unread
Vermoedelijk odat de meeste gebruikers de Motionflow instellingen gewoon op de factory-default laten staan. Dan compenseert het aardig. Zet je Motionflow uit, dan worden de problemen duidelijk zichtbaar. Vreemd genoeg worden die dan weer ten dele gemaskeerd als je 'game mode' aanzet en dat is ook Sony's 'officiële' workaround.

Het is een beetje een vreemd (maar niettemin bijzonder irritant) euvel.

[ Voor 35% gewijzigd door R4gnax op 19-03-2018 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
R4gnax schreef op maandag 19 maart 2018 @ 20:50:
[...]

Het is idd. de XE90 serie waar het probleem voor het eerst geregistreerd werd, als ik me goed herinner. Aangezien Sony opgegeven heeft het probleem te verhelpen, zal het idd wel iets hardwarematigs zijn specifiek in dat type processor.
Er is hier ook een gebruiker geweest die zich eraan stoorde en die is op de 93 overgestapt en totaal geen last meer van. Is ook op Rtings getest en de 93 en 85 hadden er geen last van ... (alleen op het duitse Hi-Fo forum is er eentje met een 85 die beweert hetzelfde te hebben maar aangezien er mensen met allerhande issues zixh daar melden die totaal wat anders zijn weet je het maar nooit ;) )
Het gaat helemaal niet om 50Hz content, het gaat erom dat bij een camerashotwissel je bij het volgende shot twee frames herhaald ziet worden en als je dat opvalt dan ziet het eruit als een lichte hapering. En valt meer op bij snel bewegende content/content die oorspronkelijk 50fps is (vs 25fps; kan je net zo goed 60 vs 30 fps neerzetten maar het probleem is nou eenmaal in Europa 'ontdekt')

[ Voor 20% gewijzigd door apis29 op 19-03-2018 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bourgi
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 28-07 17:43
Mijn xe90 kan niet 100% foutloos netflix 4k decoden. Het geluid valt heel af en toe 1 seconde weg. Met mijn ps4 heb ik dit probleem niet.

Nog iemand die dit merkt?

[ Voor 9% gewijzigd door Bourgi op 19-03-2018 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
R4gnax schreef op maandag 19 maart 2018 @ 20:41:
[...]

Een andere waar ik nu zelf tegenaan loop is dat de zenderinformatie-balk (in Android TV termen: de "info banner") aan de top v/h scherm op willekeurige momenten besluit zichzelf opnieuw te tonen, als je een aangesloten HDMI bron geselecteerd hebt. Lekker irritant als als je bijv. aan het gamen bent, of een Bluray film aan het kijken bent.

[...]

Gelukkig heeft Sony met de afgelopen november-update het probleem opgelost waar de TV willekeurig uit zichzelf terug aan springt...
Dat eerste (infobalk) had ik op mijn XE93 ook, maar enkel met PS4 > receiver > TV, én als HDMI 2/3 op enhanced staan. Aangezien mijn receiver geen HDMI 2.0 snapt heb ik dat terug uitgezet, nu krijg ik de balk niet meer at random. Heb wel een paar keer moeten wisselen tussen die HDMI op standaard of enhanced voor de balk weg bleef. (Het beeld van mijn PS4 viel ook heel af en toe weg.) Kan ook zijn dat het aan de lage kwaliteit HDMI-kabel lag (heb ik ook vervangen), maar vooral die setting heeft het volledig verholpen hier. Natuurlijk niet ideaal als je effectief in HDR of 4K dingen wilt gebruiken.

Tweede issue: mijn TV zet zichzelf niet aan, maar mijn TV zet mijn receiver wel willekeurig een paar keer per dag tot een paar keer per uur aan. Zomaar. Receiver gaat altijd een minuut later terug uit. Heel erg storend tijdens het radio luisteren, mijn receiver gaat dan ineens automatisch naar de TV-input, en dan net wat later automatisch uit. Ik snap echt niet waarom. CEC uitzetten lost dat op, maar handig is anders.

(Mijn vorige Bravia Android TV, een W80C, had hetzelfde probleem, maar maar een keer of twee per week. Die wou trouwens op de eerste bron na aanzetten de kleurtemperatuur nooit goed instellen. Alles staat bij mij op Cinema 1 of 2, maar vlak na inschakelen van die TV op bvb HDMI input kreeg ik altijd heel koele kleuren. Wisselen van beeldmodus (bvb cinema pro naar standaard terug naar cinema pro) loste dat op. Dus ik heb dat meer dan twee jaar bijna dagelijks gedaan :X )

Dus ja, de software is inderdaad... questionable. Alles is leuk zolang het werkt, maar je gaat absoluut regelmatig vreemde bugs tegenkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louw Post

Louw Post

Cerenas

Bourgi schreef op maandag 19 maart 2018 @ 23:35:
Mijn xe90 kan niet 100% foutloos netflix 4k decoden. Het geluid valt heel af en toe 1 seconde weg. Met mijn ps4 heb ik dit probleem niet.

Nog iemand die dit merkt?
Hier hetzelfde probleem. In mijn geval was het bij The Punisher serie waar het mij opviel. Dacht eerst dat ik zelf iets verkeerds had geconfigureerd ofzo, maar als er meer mensen zijn met het probleem. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shocked
  • Registratie: December 2010
  • Nu online
AmbroosV schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 01:42:
[...]

Tweede issue: mijn TV zet zichzelf niet aan, maar mijn TV zet mijn receiver wel willekeurig een paar keer per dag tot een paar keer per uur aan. Zomaar. Receiver gaat altijd een minuut later terug uit. Heel erg storend tijdens het radio luisteren, mijn receiver gaat dan ineens automatisch naar de TV-input, en dan net wat later automatisch uit. Ik snap echt niet waarom. CEC uitzetten lost dat op, maar handig is anders.

Dus ja, de software is inderdaad... questionable. Alles is leuk zolang het werkt, maar je gaat absoluut regelmatig vreemde bugs tegenkomen.
Dat aanzetten, dat heb ik vaker gelezen. Ook heb ik een grafiek gezien die liet zien dat in standby de Sony af en toe (keer of 20-40) contact zoekt met internet waardoor er een verbruikspiek ontstond. Enkele keren doen vervelende apps dat en gaat de CEC mee die je receiver triggert. Ik meen zelfs te herinneren dat iemand verder in Android gedoken is en uitgevonden heeft dat het platform waarop Android (van Google) gebaseerd is, de mobile versie is (telefoon versie) die uiteraard af en toe contact zoekt om bij te werken/updaten/gegevens uit te wisselen. Dat hebben ze er gewoon in laten staan.

Wellicht helpt het om je tv gewoon zoveel mogelijk dom te maken, geen ontwikkel-apps (youview ook uit) aan te zetten, niet gebruikte apps te deleten etc.

Sony 83A90J - B&O Beosound Stage - Mission 770 (wow!) - Dali Menuet SE - Dali 104 - Marantz Cinema 60, Lyngdorf TDAI-1120

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bourgi
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 28-07 17:43
Louw Post schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 09:10:
[...]

Hier hetzelfde probleem. In mijn geval was het bij The Punisher serie waar het mij opviel. Dacht eerst dat ik zelf iets verkeerds had geconfigureerd ofzo, maar als er meer mensen zijn met het probleem. :P
Ik heb ook al gemerkt dat sommige series wel in 4K via de PS4 worden aangeboden, terwijl die op mijn XE90 'slechts' in 1080p HDR mode draaien. Bvb Altered Carbon.

Niet dat ik een groot verschil merk tussen de twee. Het ziet er hoe dan ook werkelijk fantastisch uit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15:24
Denk van eerstdaags een 55XE93 te bestellen bij Coolblue. Ik stond eigenlijk op het punt een LG C7 te kopen, totdat ik op het vertical banding probleem stootte. Raar dat gewone reviews het daar nooit over hebben, maar van wat ik nu gelezen heb, en op YouTube gezien heb, is het toch echt wel een reëel probleem en iets dat me verschrikkelijk zou irriteren. Verder vrees ik voor OLED wat voor burn-in voornamelijk omwille van de kinderen die nogal vaak de neiging hebben van hun TV activiteit (gaming en Netflix vooral) ineens te onderbreken zonder de TV uit te doen. Als je dan ineens een uur later ineens merkt dat de TV nog aanstaat op het Mario Party menu, lijkt me dat niet zo bevorderlijk voor de OLED TV en mijn eigen gemoedsrust :P.

Nu, imv de XE93, iets wat ik niet direct vond is hoe goed je met externe speakers kunt werken via de 3.5mm uitgang. Ik heb powered bookshelf speakers die ik absoluut wil gebruiken (AudioEngine A5 die zeer goed zijn) maar dan zou ik absoluut wel moeten in staat zijn om het volume van de 3.5mm uitgang te regelen via de normale Volume knoppen, en dit terwijl de interne speakers van de TV gemute zijn zonder dat er constant een mute icoontje in beeld is. Is dat mogelijk ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton
Twixie schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 14:31:
Denk van eerstdaags een 55XE93 te bestellen bij Coolblue. Ik stond eigenlijk op het punt een LG C7 te kopen, totdat ik op het vertical banding probleem stootte. Raar dat gewone reviews het daar nooit over hebben, maar van wat ik nu gelezen heb, en op YouTube gezien heb, is het toch echt wel een reëel probleem en iets dat me verschrikkelijk zou irriteren. Verder vrees ik voor OLED wat voor burn-in voornamelijk omwille van de kinderen die nogal vaak de neiging hebben van hun TV activiteit (gaming en Netflix vooral) ineens te onderbreken zonder de TV uit te doen. Als je dan ineens een uur later ineens merkt dat de TV nog aanstaat op het Mario Party menu, lijkt me dat niet zo bevorderlijk voor de OLED TV en mijn eigen gemoedsrust :P.

Nu, imv de XE93, iets wat ik niet direct vond is hoe goed je met externe speakers kunt werken via de 3.5mm uitgang. Ik heb powered bookshelf speakers die ik absoluut wil gebruiken (AudioEngine A5 die zeer goed zijn) maar dan zou ik absoluut wel moeten in staat zijn om het volume van de 3.5mm uitgang te regelen via de normale Volume knoppen, en dit terwijl de interne speakers van de TV gemute zijn zonder dat er constant een mute icoontje in beeld is. Is dat mogelijk ?
Tijdens luminantie zal een 2017 OLED paneel meer uniform zijn dan welk LCD paneel dan ook (just saying...)

Burn-in is al een miljard besproken ondertussen, maar ik kan mij wel in je bezorgdheid vinden wat het gebruik van de TV met kinderen betreft.

Als je nou goede actieve speakers wilt gebruiken, dan is het echt té zonde om de 3,5mm jack output van een TV voor de aansturing te gebruiken. Ik adviseer je om een redelijke DAC te kopen en deze tussen de optische uitgang van de TV en je actieve speakers te hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• road rebel
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 24-08 09:32
AmbroosV schreef op maandag 19 maart 2018 @ 19:11:
[...]

[...]

HDMI ARC en S/PDIF ondersteunen exact dezelfde formaten:
- PCM stereo (2.0)
- Dolby Digital (AC3/5.1)
- DTS (5.1)

Geen Dolby TrueHD, DTS HD-MA of andere nieuwere formaten met hogere kwaliteit. In de allernieuwste HDMI-spec (2.1) zit eARC, en eARC heeft ondersteuning voor dezelfde audioformaten als HDMI van device naar TV (alles basically). Maar die spec gaat nog niet direct in TV's en receivers zitten.
Geen DD+/eAC3 ondersteuning? Is de HDMI ARC/ S/PDIF op de Sony's beperkt tot 96khz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
Major_ton schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 15:01:
[...]
Tijdens luminantie zal een 2017 OLED paneel meer uniform zijn dan welk LCD paneel dan ook (just saying...)
Het is inderdaad een trade-off. Zoals ik op het OLED forum (want denk dat ik daar ook al reacties van je zag? :)) al gepost had, had ik mezelf voorgenomen nooit nog LCD te kopen omwille van DSE. Maar dat was in de veronderstelling dat uniformity bij OLED nagenoeg perfect is. Bij low light is het echter allesbehalve zo en lijkt uniformity juist veel meer een probleem dan bij LCD omwille van banding.
Burn-in is al een miljard besproken ondertussen, maar ik kan mij wel in je bezorgdheid vinden wat het gebruik van de TV met kinderen betreft.
Ja, burn-in was eigenlijk nooit een concern. Heb dus ook al >10j een plasma met 0 burn-in. Maar wanneer ik vandaag besefte dat de TV die vervangen wordt (een Panasonic LCD) eigenlijk wel heel vaak door de kinderen gebruikt wordt en dus vaak blijft aan staan, begon ik me toch ineens wel wat zorgen te maken.
Als je nou goede actieve speakers wilt gebruiken, dan is het echt té zonde om de 3,5mm jack output van een TV voor de aansturing te gebruiken. Ik adviseer je om een redelijke DAC te kopen en deze tussen de optische uitgang van de TV en je actieve speakers te hangen.
Dat had ik ook al zitten overwegen mocht ik voor een TV gaan die geen analoge audio-out heeft. Weet echter niet of het écht zoveel verschil zal uitmaken. Het is niet dat ik audiofiel ben en voor TV is dat verschil nog minder belangrijk (vind ik persoonlijk). De A5's, ondanks dat het dus critically acclaimed speakers zijn, hebben immers ook maar enkel 3.5mm ingangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
road rebel schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 15:04:
[...]

Geen DD+/eAC3 ondersteuning? Is de HDMI ARC/ S/PDIF op de Sony's beperkt tot 96khz?
HDMI ARC op de meeste TV's (inclusief Sony's) is gewoon S/PDIF over HDMI, zelfde capabilities. En officieel gezien is er geen ondersteuning voor eAC3 over S/PDIF. Sommige apparaten kunnen meer codecs over S/PDIF of HDMI ARC (onder andere eAC3 aan lagere bitrates), maar dat is niet dikwijls het geval, en strikt gezien niet volgens de specs van S/PDIF en HDMI ARC.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RothaNL
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 29-01 22:10
Vorige week de 75xe9005 aangeschaft (kleine tip: €2845 via Apollo en Plattetv.nl ging mee in die prijs). Mooie televisie. Ik weet dat Oled beter is en dat er betere alternatieven zijn, maar vinden het simpelweg het geld niet waard om veel meer geld voor een tv neer te leggen. En van vrouwlief moest er een 75 inch komen, nadat ze t had gezien in de winkel (ik kan het slechter treffen...)

Enige nadeel van deze tv; moet mijn filmcollectie nu upgraden naar 4k... :-P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton
RothaNL schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 17:30:
Vorige week de 75xe9005 aangeschaft (kleine tip: €2845 via Apollo en Plattetv.nl ging mee in die prijs). Mooie televisie. Ik weet dat Oled beter is en dat er betere alternatieven zijn, maar vinden het simpelweg het geld niet waard om veel meer geld voor een tv neer te leggen. En van vrouwlief moest er een 75 inch komen, nadat ze t had gezien in de winkel (ik kan het slechter treffen...)

Enige nadeel van deze tv; moet mijn filmcollectie nu upgraden naar 4k... :-P
Ik heb hard gelachen om je bericht! Koop je een meesterlijke 75 inch TV en dan verontschuldig je je alsnog een soort van omdat er betere alternatieven zijn. OLED is niet beter, maar anders. Soms beter, soms slechter. Ik hoop dat je héél veel plezier van je TV gaat hebben. Laat je asap je eerste bevindingen weten? De 75XE9005 staat ook op mijn shortlist, samen met de 75MU8000 en 82MU7000!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R4gnax
Dat eerste (infobalk) had ik op mijn XE93 ook, maar enkel met PS4 > receiver > TV, én als HDMI 2/3 op enhanced staan. Aangezien mijn receiver geen HDMI 2.0 snapt heb ik dat terug uitgezet, nu krijg ik de balk niet meer at random. Heb wel een paar keer moeten wisselen tussen die HDMI op standaard of enhanced voor de balk weg bleef. (Het beeld van mijn PS4 viel ook heel af en toe weg.) Kan ook zijn dat het aan de lage kwaliteit HDMI-kabel lag (heb ik ook vervangen), maar vooral die setting heeft het volledig verholpen hier. Natuurlijk niet ideaal als je effectief in HDR of 4K dingen wilt gebruiken.
Goed nieuws voor jou ook dan:

Ik had een support case bij Sony uitstaan voor het infobalk probleem. Na een verontwaardige reactie van mijn kant uit terug naar Sony's support-afdeling, omdat ze me eigenlijk af wilden schipperen met een "wacht maar af", heb ik vandaag bericht gekregen dat er 28 maart aanstaande een nieuwe firmware update moet komen die o.a. het infobalk probleem verhelpt.

Het schijnt gekoppeld te hebben gezeten aan de Samba service die vastliep. Daarmee bedoelen ze vast niet het file sharing protocol, maar de "Samba Interactive TV" service. Ik gok dat bij het op de achtergrond automatisch opnieuw opstarten van die gecrashte service, de zender info-balk ook getriggered wordt.

(Ik krijg het probleem trouwens ook als enhanced HDMI gewoon uit staat.)

(Mijn vorige Bravia Android TV, een W80C, had hetzelfde probleem, maar maar een keer of twee per week.
Af en toe wordt de TV wakker uit de slaapstand om updates binnen te halen voor apps, en om telemetry naar buiten te sturen. Andere gebruikers hebben al eerder opgemerkt dat dat over tijd steeds aggresiever en meer frequent geworden is. (Ik geloof o.a. opgevoerd door de Play Store.) Dus het heeft vermoedelijk niet met het model te maken, maar gewoon met het verloop van de tijd.

Je receiver springt aan omdat wanneer de TV wakker wordt, deze automatisch alle systemen aanzet en afstemt op het laatste kanaal of laatste HDMI bron en ook CEC signalen uitstuurt. Letterlijk het enige wat 'ie niet doet is de daadwerkelijke video en audio output aanzetten. Je receiver krijgt dus wel de wake-up call en schakelt daarom over, maar als het goed is heb je niet het daadwerkelijke geluid van een uitzending te horen gekregen.

Sony's oplossing work-around is inderdaad om CEC uit te zetten. Liefst aan de kant van de receiver, zodat het voor je andere apparatuur wel blijft werken.

Je zou denken dat Sony de firmware zou patchen om in deze situatie gewoon geen CEC signalen te versturen, ook als CEC op de TV wel aan zou staan. Ze kunnen namelijk deze tijdelijke wake-up situaties gewoon herkennen, getuige het feit dat de TV bewust geen beeld of geluid geeft wanneer ze op deze manier gewekt wordt. Maar nee; dat hebben ze nooit goed geregeld. Is al letterlijk ja---ren een probleem.

Een groter probleem hiermee is dat het frequent wakker worden en weer gaan slapen een enorme belasting is op de onderdelen gerelateerd aan het verdelen van de voeding. De XD serie kon hier bijzonder slecht tegen en er waren - en zijn nog steeds - ook veel systemen die op een goede ochtend gewoon niet meer aan willen, omdat de PCB die de verdeling afhandelt, doorgebrand is.

(Sony zwijgt dat probleem trouwens dood.)
Die wou trouwens op de eerste bron na aanzetten de kleurtemperatuur nooit goed instellen. Alles staat bij mij op Cinema 1 of 2, maar vlak na inschakelen van die TV op bvb HDMI input kreeg ik altijd heel koele kleuren. Wisselen van beeldmodus (bvb cinema pro naar standaard terug naar cinema pro) loste dat op. Dus ik heb dat meer dan twee jaar bijna dagelijks gedaan :X )
Yup. Ook dat is bij de huidige XE toestellen en de huidige Android TV Nougat nog steeds een probleem.
Niet alleen kleurprofielen trouwens. Ook andere beeld-instellingen en audio-instellingen worden vaak 'vergeten'. Heb ook al een keer meegemaakt dat de instellingen om bepaalde aansluitingen te verbergen op het home screen vergeten waren. etc. etc.
Ik vraag me eigenlijk nog steeds af aan wie dat nou ligt: aan Google of aan Sony?
(Stock Android TV zelf is nl. ook niet echt een volwassen product.)

[ Voor 7% gewijzigd door R4gnax op 22-03-2018 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louw Post

Louw Post

Cerenas

R4gnax schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 19:29:
[...]

Ik vraag me eigenlijk nog steeds af aan wie dat nou ligt: aan Google of aan Sony?
(Stock Android TV zelf is nl. ook niet echt een volwassen product.)
Ik heb Android TV via m'n Sony XE90 en m'n Xiaomi Mi Box, met beide eigenlijk weinig problemen ondervonden qua OS zelf, maar ik weet wel dat Sony's Android TV veel meer troep er op heeft staan dan m'n Mi Box (vooral als je de system apps bekijkt). Zou wel willen weten waarom, volgens mij maakt dat de boel op de Sony TV onnodig trager.

Mijn ervaring van Android TV is dan ook beter op de Mi Box dan op de Sony tv, ondanks dat de Sony wat betere ondersteuning heeft voor 4K/HDR in apps. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivan4you
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-09 09:41
Als ik de rode "google play" knop op mijn afstandsbediening indruk,krijg ik enkel de keuze uit films.Waar zijn die apps naar toe?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RothaNL
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 29-01 22:10
Major_ton schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 18:11:
[...]

Ik heb hard gelachen om je bericht! Koop je een meesterlijke 75 inch TV en dan verontschuldig je je alsnog een soort van omdat er betere alternatieven zijn. OLED is niet beter, maar anders. Soms beter, soms slechter. Ik hoop dat je héél veel plezier van je TV gaat hebben. Laat je asap je eerste bevindingen weten? De 75XE9005 staat ook op mijn shortlist, samen met de 75MU8000 en 82MU7000!
Haha ja, maar zo is het thuis wel gegaan; vrouwlief zag een 75 inch hangen (de ks8000 toen) en sindsdien is ze die niet meer vergeten. Ik heb haar laatst nog een keuze voorgelegd: of een (vrijwel) flagship 65 inch of toch de 75 inch dat geen flagship zou zijn. Aldus geschiedde!

Afgezien van de centen, heeft OLED ook een belangrijk negatief punt voor mij en dat is het inbranden. Het is een ellenlange of het wel/niet optreedt, maar heb zelf ook dat panasonic VT60 gebruikt en moest ingezoomd kijken om niet gehele tijd geconfronteerd te worden met de tussenstand van Feyenoord.... Om die reden aantal jaar terug verkocht.

Nu dus de 75xe9005, erg mooi beeld hoor! Voornamelijk gekozen vanwege de FALD. 4k content (gisteren war of the planet of the apes gekeken) is echt heel mooi. Kom zelf van de Panasonic 55As650 en deze Sony is toch echt veel mooier; zwart is echt zwart en 4k echt mooi! Ook normale HD content (glasvezel televisie) is een stuk scherper dan mijn 55AS650.

Ik ben er heel blij mee! Als ik meer content gekeken heb (voetbal e.d.) koppel ik het nog terug :-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:00

Oekol

waka waka hey hey

Zijj er nog mensen die in de afgelopen weken de prijs hebben opgevraagd van de 65XE9005? Wil niet de meerprijs betalen voor de F aangezien die marginaal beter is.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze

Mr. Freeze

¡GO!

Ivan4you schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 09:49:
Als ik de rode "google play" knop op mijn afstandsbediening indruk,krijg ik enkel de keuze uit films.Waar zijn die apps naar toe?
Dan moet je op home klikken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oknot
Enigszins off topic, maar omdat ik inmiddels krankzinnig werd van de belabberde en extreem richtingsgevoelige AB van de 9005 heb ik mezelf op een Harmony Elite getrakteerd. Wat een verademing is dat zeg. Maakt nu niks meer uit waar ik op richt het is altijd raak. Helemaal blij nu 1 van de weinige nadelen die ik ondervond bij de 9005 opgelost is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Leoon. schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 12:46:
Zijj er nog mensen die in de afgelopen weken de prijs hebben opgevraagd van de 65XE9005? Wil niet de meerprijs betalen voor de F aangezien die marginaal beter is.
Ik heb hem afgelopen zondag opgehaald voor 1588 bij Smits Arnhem. Wat een bakbeest van een tv. Superbeeld wat mij betreft, alleen het geluid is niet best. Hij hangt hier perfect aan de muur met een Vogels beugel. Minpuntje vind ik de voedingskabel. Die is wel heel klein en gammel vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivan4you
Mr. Freeze schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 17:03:
[...]

Dan moet je op home klikken
Ok,maar ik wil in de store geraken en apps installeren.Lukt mij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze

Mr. Freeze

¡GO!

Ivan4you schreef op zondag 25 maart 2018 @ 10:38:
[...]
Ok,maar ik wil in de store geraken en apps installeren.Lukt mij niet.
De app playstore zie je toch staan als je op "home" drukt? Heb zelf net SPMC geinstalleerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ivan4you
Ok,thanks.Over gekeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 8ballvin
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 01-07 22:57
Gisteren, na een wekenlange welles / nietes in mijn hoofd, toch een ZD9 besteld bij Apollo. Heb heel lang getwijfeld of een 65" 9305 of een ZD9. Na een uitgebreide demo bij de Mediamarkt, waar de 2 schermen boven elkaar hingen en dezelfde settings hadden, toch gekozen voor de ZD9. Ik vond het contrast en de wat vloeiendere motion toch mooier dan de 9305. Voor mij lijkt het enige nadeel de dikte.
Ondanks dat het al een wat ouder model is en een stuk duurder denk ik toch dat het de betere keus is.
We zullen zien wat voor verbetering het geeft tov mijn samsung 55" es7000 uit 2012. Ik kijk vaak snelle sporten en vind dat de huidige tv dat niet goed bijhoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze

Mr. Freeze

¡GO!

Mag ik vragen hoe de meeste hier hun Sony tv hebben aangesloten op netwerk? Ik heb sinds gisteren de 9305 en gebruik WiFi omdat ik denk dat het sneller is dan de ingebouwde 100Mb ethernet poort, maar bekabeld heeft eigenlijk wel mijn voorkeur.

Natuurlijk kan ik zelf proberen, maar is nogal een werkje voor me om achter tv te komen, vandaar mijn vraag naar ervaringen.

Tot dusver gaat het prima, maar ik heb nog geen 4K films op mijn netwerk schijf (WD mycloud)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gertraaf
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 15:42
@Mr. Freeze planet earth gekeken via pc die op mijn netwerk staat aangesloten.
Bekabeld gekeken zeg maar. Werkte top.

Weet iemand wanneer we eindelijk een update krijgen voor YouTube? (Voor hdr)
En dolby vision?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
Hier 99% beslist om een XE9305 te bestellen. Ik twijfel echter wel nog of ik voor 55" of 65" ga. Want zit nu met een 48" en vrees dat de upgrade naar 55" wat beperkt gaat aanvoelen, zeker gezien de kijkafstand. We zitten op ongeveer 3m20. Als ik online tabelletjes/grafieken check is zelfs 65" nog een minimum voor die afstand. Qua kijkbreedte zou dat overigens dan ook nog maar hetzelfde zijn als in onze home cinema waar we op 2m40 zitten van een 42".
Echter, buiten de prijs, is het nadeel dat het beeld dan nóg hoger zal staan. TV staat immers op een meubel van 80cm hoog, wat nu al vrij hoog is... En ook even nieuwe meubels omwille van een nieuwe TV, is toch ook niet zo interessant als het op kostprijs aankomt :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online
Ik zou lekker voor de 65 inch gaan, als je van 48 inch komt. Dat went zo.

Ik ben afgelopen week ook voor de XE9305 gegaan, maar wel de 55 inch versie, want ik kwam van 27 inch, haha. Voor mijn gevoel is hij echt gigantisch! Maar wat een beeld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton
Twixie schreef op zondag 25 maart 2018 @ 18:17:
Hier 99% beslist om een XE9305 te bestellen. Ik twijfel echter wel nog of ik voor 55" of 65" ga. Want zit nu met een 48" en vrees dat de upgrade naar 55" wat beperkt gaat aanvoelen, zeker gezien de kijkafstand. We zitten op ongeveer 3m20. Als ik online tabelletjes/grafieken check is zelfs 65" nog een minimum voor die afstand. Qua kijkbreedte zou dat overigens dan ook nog maar hetzelfde zijn als in onze home cinema waar we op 2m40 zitten van een 42".
Echter, buiten de prijs, is het nadeel dat het beeld dan nóg hoger zal staan. TV staat immers op een meubel van 80cm hoog, wat nu al vrij hoog is... En ook even nieuwe meubels omwille van een nieuwe TV, is toch ook niet zo interessant als het op kostprijs aankomt :P.
55" is niks om je voor te schamen, maar ik zou ook echt 100% voor de 65" gaan! Fysiek is het niet eens zoveel breder, maar het oppervlak wat je erbij krijgt is significant. Zeker met cinemascope films ga je dit waarderen omdat je dan dankzij de zwarte balken al zoveel oppervlakte mist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
Ik: Twijfel nu nog altijd...
Vrouw: Hoezo? Toch geen Bravia?
Ik: Jawel, dat is zeker, maar twijfel nog tussen 55” en 65”.
Vrouw: 65 natuurlijk!

Halfuur later...
Zoontje: Papa, die nieuwe televisie die we gaan hebben, die zal toch veel groter zijn he?

Mja, hoe kan ik dan nog twijfelen :).
Hoe zit het eigenlijk met stabiliteit van zo een gigantisch ding? Weegt blijkbaar ook 40kg. Dacht ergens in een review gelezen te hebben dat je hem met een kabel aan de muur moet bevestigen, maar ik vind er niets van terug in de Sony handleidingen.. Misschien verwar ik met een andere TV. Al veel te veel gelezen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton
Twixie schreef op zondag 25 maart 2018 @ 19:53:
Ik: Twijfel nu nog altijd...
Vrouw: Hoezo? Toch geen Bravia?
Ik: Jawel, dat is zeker, maar twijfel nog tussen 55” en 65”.
Vrouw: 65 natuurlijk!

Halfuur later...
Zoontje: Papa, die nieuwe televisie die we gaan hebben, die zal toch veel groter zijn he?

Mja, hoe kan ik dan nog twijfelen :).
Hoe zit het eigenlijk met stabiliteit van zo een gigantisch ding? Weegt blijkbaar ook 40kg. Dacht ergens in een review gelezen te hebben dat je hem met een kabel aan de muur moet bevestigen, maar ik vind er niets van terug in de Sony handleidingen.. Misschien verwar ik met een andere TV. Al veel te veel gelezen :).
Als je bang bent dat de kinderen de TV als een klimrek gaan gebruiken kan je hem verankeren. Maar op zichzelf staat die TV prima stabiel, niks aan de hand!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
Major_ton schreef op zondag 25 maart 2018 @ 20:10:
[...]
Als je bang bent dat de kinderen de TV als een klimrek gaan gebruiken kan je hem verankeren. Maar op zichzelf staat die TV prima stabiel, niks aan de hand!
Thanks! En de kinderen zijn al 7 en 9 en gaan dus zeker niet aan de TV gaan hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Pagina: 1 ... 18 ... 38 Laatste