Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• ZuinigeRijder
  • Registratie: oktober 2009
  • Niet online

ZuinigeRijder

inactief, stuur PB voor vragen

Topicstarter
Sinds een tijdje kreeg ik een 5 cm brede horizontale balk te zien na het aanzetten van mijn Panasonic Plasma TV (TX-P50GT30E) uit 2011. Na een tiental minuten verdween deze balk. Echter sinds kort gaat deze niet meer weg.

https://www.dropbox.com/s/71wj67h54jjnstl/STREEP_5CM_IMG_20171220_201533638.klein.jpg?raw=1

De TV is meer dan 6 jaar oud en garantie is weg. Ik heb nagevraagd wat de kosten voor reparatie zijn bij CE repair. Dit was het antwoord:
quote:
Indien beeldscherm aansturing op component niveau hersteld kan worden bedragen de kosten ¤285,75 incl. BTW. Indien dit niet de oplossing blijkt te zijn is het panel zelf defect, u bent altijd onze onderzoeken en voorrijkosten á ¤90 incl. B.T.W. verschuldigd. Het toestel is dan niet te herstellen gezien het panel niet meer leverbaar blijkt. De eventuele reparatie kan niet terplaatse worden uitgevoerd. Bij het ophalen dient u onze onderzoeken en voorrijkosten á ¤90 direct te voldoen.
Nu vind ik bijna 300 euro reparatiekosten of bijna 100 euro kwijt wanneer het toch niet gerepareerd kan worden een groot bedrag voor een TV die maar 1268 euro gekost heeft en al 6 jaar oud is.

Opties:
  1. laten repareren met kans dat dit niet lukt
  2. zelf proberen te repareren met de kans dat deze het uiteindelijk helemaal niet meer doet
  3. een nieuwe TV kopen
Wat is wijsheid?

1. laten repareren
Voor bijna 400 euro beginnen de prijzen van Full HD LCD televisies van 50 inch. Dus mijn 6 jaar oude TV repareren lijkt duur. Nu is plasma natuurlijk anders dan LCD en voor een vergelijkbare beeldkwaliteit zou ik misschien op zoek moeten naar een OLED TV en dan zit je meer dan 1000 euro duurder te kijken.

2. Voor de optie zelf proberen te repareren met de kans dat deze het uiteindelijk helemaal niet meer doet
Het blijkt een veel voorkomend probleem te zijn, zo een balk. Zie hier een tweaker die het zelf gerepareerd heeft (stekker los). Of op joeptjoep wordt uitgelegd dat soms schoonmaken helpt.

3. Voor de optie een nieuwe TV kopen (plan B wanneer plan A niet lukt (zelf proberen repareren)

Er zijn een aantal keuzes.

LCD of OLED
Hoe is het 6 jaar later gesteld met de beeldkwaliteit van LCD TV's? Zijn ze beter geworden? Of moet ik echt naar een OLED TV gaan uitkijken? Is het verschil in beeldkwaliteit het prijsverschil waard? Ook lees ik dat inbranden bij OLED nog steeds kan gebeuren (iets waar mijn plasma TV ook een beetje last van heeft, inbranden van logo's van de verschillende zenders. Ondanks de instellingen om inbranden te voorkomen.

Full HD of Ultra HD
Eigenlijk kijk ik geen Ultra HD content (ziggo). Dat opschalen naar Ultra HD voor Full HD, wordt daar de kwaliteit nu beter van? Kan ik niet beter gewoon een Full HD kopen. Verwacht de komende jaren nog geen Ultra HD content. En Full HD is natuurlijk goedkoper en mogelijk de kwaliteit beter voor Full HD content?

Ben benieuwd naar de inzichten/adviezen van tweakers? Hoop dat dit helpt in het maken van de keuzes.

• freaky35
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 12:49
Van wat ik gezien heb aan LED Tv’s kan het nog steeds niet tippen aan mijn 50gt60

OLED zou voor mij de enigste merkbare upgrade.

De bedragen om je huidige scherm te laten vind ik wel erg hoog, ik zou toch voor een ander scherm gaan, maar dat is mijn mening

• Freshouttheoven
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 15-01 23:34
Ik zou het zeker niet laten repareren voor een bedrag van 300 a 400 euro. Gezien de leeftijd is het geldverspilling, daarnaast is er natuurlijk ook een kans dat er binnen afzienbare tijd weer wat anders kapot gaat.

Als je een beetje handig bent zou ik het zelf proberen, baat het niet dan schaadt het niet.

LCD heeft de laatste jaren enorme stappen vooruit gemaakt, zeker qua contrastwaardes. Tegenwoordig zit een goede LCD tv met een VA paneel en Full Array Local dimming rond een contrast ratio van 6 a 7000. De LCD tv met de beste prijs/kwaliteit verhouding op dit moment is de pricewatch: Sony KD-55XE9005 Zwart, deze is met wat onderhandeling al te koop voor rond de 1200 euro.

Vanaf 50'' zijn Full HD tv's zeldzaam aan het worden. Een goede LCD tv heeft het opschalen goed onder de knie.

OLED is net als plasma organisch er is dus altijd kans op inbranden ook al beschikken de OLED tv's net als jouw Panasonic over een functie om dit tegen te gaan.
Een goede OLED tv is al vanaf 1500 a 1600 euro te koop (LG55C7).

Het voordeel van LCD tegenover OLED op dit moment is dat HDR materiaal beter tot zijn recht komt, al hebben de 2017 OLED panelen hier al goede stappen in gezet.
Ga naar een speciaal zaak waar de verlichting niet zo fel is als bij een gemiddelde winkel die claimt dat ze de goedkoopste zijn en vraag of ze een goede LCD tv naast een OLED willen zetten en ervaar zelf het verschil.

• ZuinigeRijder
  • Niet online

ZuinigeRijder

Topicstarter
quote:
Freshouttheoven schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 17:30:
Ik zou het zeker niet laten repareren voor een bedrag van 300 a 400 euro. Gezien de leeftijd is het geldverspilling, daarnaast is er natuurlijk ook een kans dat er binnen afzienbare tijd weer wat anders kapot gaat.

Als je een beetje handig bent zou ik het zelf proberen, baat het niet dan schaadt het niet.
Ik ben inderdaad van plan zelf te proberen om het probleem van de plasma TV te verhelpen.
Wanneer het niet lukt, plan B. Maar dan moet ik al van tevoren weten wat ik wil hebben.
quote:
LCD heeft de laatste jaren enorme stappen vooruit gemaakt, zeker qua contrastwaardes. Tegenwoordig zit een goede LCD tv met een VA paneel en Full Array Local dimming rond een contrast ratio van 6 a 7000. De LCD tv met de beste prijs/kwaliteit verhouding op dit moment is de pricewatch: Sony KD-55XE9005 Zwart, deze is met wat onderhandeling al te koop voor rond de 1200 euro.

Vanaf 50'' zijn Full HD tv's zeldzaam aan het worden. Een goede LCD tv heeft het opschalen goed onder de knie.
Goede tip. Ik ga eens kijken in een winkel hoe de Sony KD-55XE9005 overkomt en vergelijken met bijvoorbeeld een LG OLED55C7V. Tot 31 december is er ook nog 100 euro cashback mogelijk.
Dus tussen kerst en nieuw aan de slag met openschroeven van mijn plasma TV en als het niet lukt.....plan B
quote:
OLED is net als plasma organisch er is dus altijd kans op inbranden ook al beschikken de OLED tv's net als jouw Panasonic over een functie om dit tegen te gaan.
Een goede OLED tv is al vanaf 1500 a 1600 euro te koop (LG55C7).

Het voordeel van LCD tegenover OLED op dit moment is dat HDR materiaal beter tot zijn recht komt, al hebben de 2017 OLED panelen hier al goede stappen in gezet.
Ga naar een speciaal zaak waar de verlichting niet zo fel is als bij een gemiddelde winkel die claimt dat ze de goedkoopste zijn en vraag of ze een goede LCD tv naast een OLED willen zetten en ervaar zelf het verschil.
Dat inbranden is toch een dingetje, dus mijn eerste voorkeur gaat toch uit naar een niet OLED. Maar zien is dan belangrijk, 6 jaar geleden kon een LCD TV niet tegen een plasma op.

• Reeker
  • Registratie: augustus 2015
  • Laatst online: 07:03
Goed rondbellen voor de huidige prijzen van OLED tv's. Ik heb verhalen hier gehoord van rond de 1300 meende ik. Bij Smits heb je volgens mij ook 5 jaar garantie.

• Marcel9970
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 13:37
Ik heb meerdere zeer goede LCD's gehad (ook VA's), o.a. Samsung F9000, Panasonic CX800 en geen van allen bevielen zo goed als een goede plasma tv.
Edge bleeding, vertical banding, kijkhoek, motionproblemen met voetbal.
Ik ben helaas erg gevoelig voor motion anders had hier al een Oled gestaan.
Nu weer terug naar een plasma tv, de 60ZT60 en ik ben weer tevreden.

Plasma heeft zeker ook nadelen(kijken overdag, retentie/burn in), maar als het gaat om beeldkwaliteit wint imo een goede plasma het nog steeds van elke LCD.
Oled is buiten motion en screen uniformity een stap beter dan plasma.

• Musicmasters
  • Registratie: februari 2012
  • Niet online
@ZuinigeRijder Hier een "gedwongen"overstapper van Pana Plasma ST60 naar een LG Oled B6. Niets meer aan doen aan die plasma en snel gaan genieten van een Oled. Mijn plasma had bijna iets soortgelijks en kreeg nog geld terug van Pana. Baalde als een stekker totdat ik Oled ging kijken. Top!!!

• ZuinigeRijder
  • Niet online

ZuinigeRijder

Topicstarter
Ik ben bij een mediamarkt gaan kijken en heb de volgende 2 TV's vergeleken, door tips hier:
Sony kd-55xe9005
en
LG OLED55c7v

Vind beide TV's er goed uitzien. De Sony heeft natuurlijk het probleem bij een schuine kijkhoek, maar dat is bij ons geen probleem, we zitten recht voor de TV op ongeveer 3.5 meter afstand.

Het mogelijk inbranden van OLED en motion weergave en het prijsverschil laten me toch neigen naar de Sony. Wat ik bij reviews lees is dat het geluid van de Sony goed is, ondanks de 'maar' 2x10 Watt. Waarschijnlijk al een stuk beter dan wat ik nu heb. Sony heeft Android TV, dus meer mogelijkheden om zelf Apps te installeren, bijvoorbeeld Kodi. En ook Chromecast is ingebouwd.

Bij Smits in Arnhem staat de Sony voor 1222 euro te koop en dan zou er nog 100 euro cashback vanaf gaan.
De LG staat voor 1795 euro te koop volgens pricewatch. Dus 673 euro verschil.

Maar eerst ga ik proberen mijn plasma TV zelf te herstellen, na de kerst op 27 december.

Vroeg me trouwens af of mijn TV nog iets zou opbrengen mocht ik deze niet zelf gerepareerd krijgen, want naast de balk is er niets mis mee. Desnoods voor een reparateur die de TV voor reserveonderdelen wil gebruiken? Of iemand die nog handiger is?

• Reeker
  • Registratie: augustus 2015
  • Laatst online: 07:03
quote:
ZuinigeRijder schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 16:56:
Ik ben bij een mediamarkt gaan kijken en heb de volgende 2 TV's vergeleken, door tips hier:
Sony kd-55xe9005
en
LG OLED55c7v

Vind beide TV's er goed uitzien. De Sony heeft natuurlijk het probleem bij een schuine kijkhoek, maar dat is bij ons geen probleem, we zitten recht voor de TV op ongeveer 3.5 meter afstand.

Het mogelijk inbranden van OLED en motion weergave en het prijsverschil laten me toch neigen naar de Sony. Wat ik bij reviews lees is dat het geluid van de Sony goed is, ondanks de 'maar' 2x10 Watt. Waarschijnlijk al een stuk beter dan wat ik nu heb. Sony heeft Android TV, dus meer mogelijkheden om zelf Apps te installeren, bijvoorbeeld Kodi. En ook Chromecast is ingebouwd.

Bij Smits in Arnhem staat de Sony voor 1222 euro te koop en dan zou er nog 100 euro cashback vanaf gaan.
De LG staat voor 1795 euro te koop volgens pricewatch. Dus 673 euro verschil.

Maar eerst ga ik proberen mijn plasma TV zelf te herstellen, na de kerst op 27 december.

Vroeg me trouwens af of mijn TV nog iets zou opbrengen mocht ik deze niet zelf gerepareerd krijgen, want naast de balk is er niets mis mee. Desnoods voor een reparateur die de TV voor reserveonderdelen wil gebruiken? Of iemand die nog handiger is?
Bellen naar winkels. Begin daar eens mee ipv te prijzen op het internet te vertrouwen, scheelt je ongelooflijk veel geld.

• Dimens
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 14:09
quote:
ZuinigeRijder schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 16:51:
Sinds een tijdje kreeg ik een 5 cm brede horizontale balk te zien na het aanzetten van mijn Panasonic Plasma TV (TX-P50GT30E) uit 2011. Na een tiental minuten verdween deze balk. Echter sinds kort gaat deze niet meer weg.

[afbeelding]

De TV is meer dan 6 jaar oud en garantie is weg. Ik heb nagevraagd wat de kosten voor reparatie zijn bij CE repair. Dit was het antwoord:

[...]
Je kunt alsnog een beroep doen op het conformiteitsbeginsel bij de handelaar waar het toestel is gekocht. Tenzij het gebrek natuurlijk door eigen toedoen is ontstaan.

• ZuinigeRijder
  • Niet online

ZuinigeRijder

Topicstarter
Het is of de duivel ermee speelt.
Twee dagen geleden, na een youtube filmpje gezien te hebben, een haardroger gebruikt om waar de horizontale balk zat te verwarmen. Helaas ging hier de horizontale balk ook niet weg. Echter een half uur hierna ging de horizontale balk spontaan weg. En de volgende dag en gisteren bij het aanzetten nog even zichtbaar en bijna meteen erna weer weg.

Voordat ik de TV open schroef nog even afwachten hoe het nu verder gaat.

Voor plan B is toch de keuze gevallen op de Sony xe9005. Ik houd van natuurlijke kleuren.
Zie dit filmpje voor een vergelijk tussen LG OLED 55B7 (2017) VS SONY 55XE9005 (2017) - FOOTBALL
De details voor de OLED vallen weg en geven een onnatuurlijk beeld. En het gras lijkt wel kunstgras voor de OLED.

Maar hoop dat het helemaal niet nodig is om een keuze te maken, want mijn huidige plasma vind ik nog steeds heel mooi beeld geven met natuurlijke kleuren, het hoeft er voor mij niet van af te spatten. En dan kan ik nog even uitstellen want de techniek en prijs wordt denk ik alleen maar beter. En dan misschien ook een 65 inch in plaats van 55 inch.

• invincible30
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 11:36

invincible30

Psn: pelter29

quote:
ZuinigeRijder schreef op dinsdag 26 december 2017 @ 13:36:
Twee dagen geleden, na een youtube filmpje gezien te hebben, een haardroger gebruikt om waar de horizontale balk zat te verwarmen. Helaas ging hier de horizontale balk ook niet weg. Echter een half uur hierna ging de horizontale balk spontaan weg. En de volgende dag en gisteren bij het aanzetten nog even zichtbaar en bijna meteen erna weer weg.

Voor plan B is toch de keuze gevallen op de Sony xe9005. Ik houd van natuurlijke kleuren.
Zie dit filmpje voor een vergelijk tussen LG OLED 55B7 (2017) VS SONY 55XE9005 (2017) - FOOTBALL
De details voor de OLED vallen weg en geven een onnatuurlijk beeld. En het gras lijkt wel kunstgras voor de OLED.

[video]

Maar hoop dat het helemaal niet nodig is om een keuze te maken, want mijn huidige plasma vind ik nog steeds heel mooi beeld geven met natuurlijke kleuren, het hoeft er voor mij niet van af te spatten. En dan kan ik nog even uitstellen want de techniek en prijs wordt denk ik alleen maar beter. En dan misschien ook een 65 inch in plaats van 55 inch.
Een tv beoordelen naar aanleiding van een YouTube filmpje is natuurlijk grote onzin.

Ga naar een speciaalzaak en bekijk de toestellen in een wat gedimde showroom.
Speel zelf met de instellingen.

Mijn oled geeft een heel natuurlijk plaatje met de isf presets. Mooier dan mijn 50st50 Panasonic plasma.
En zeker geen gifgroene grasmat in ieder geval :)

Succes met je keuze

invincible30 wijzigde deze reactie 26-12-2017 20:02 (4%)

• invincible30
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 11:36

invincible30

Psn: pelter29

quote:

invincible30 wijzigde deze reactie 26-12-2017 19:54 (62%)

• Freshouttheoven
quote:

[video]

Zoals @invincible30 ook al aangeeft kan het youtube filmpje een vertekend beeld geven, waarschijnlijk staan allebei de tv's in demo stand. Het klopt wel dat Sony tv's over het algemeen natuurgetrouw beeld kunnen weergeven, feit is wel dat de motion handling op de XE90 beter is. Als je naar 65'' wil blijft er niet veel keus over en zou ik lekker voor de XE90 gaan. Mocht je voor een 55'' kiezen, is het wellicht slim om een OLED en een XE90 in een speciaalzaak te bekijken (zoals eerder aangegeven) waar het licht niet zo fel is en wat te spelen met de instellingen en onderhandel voor een mooie prijs ;).

• Musicmasters
  • Niet online
quote:

[video]

_O- Ja hoor een tv vergelijken middels een you tube filmje. 8)7 Neem van mij aan, Ik heb een B6 en ben een zeikerd eerste klas met beeld. Dacht je nu echt als deze conclusie klopt dat die bij mij bleef staan. :N Juist jarenlang plasma gekeken omdat Led niet in de buurt kwam. Als jij hetzelfde zoekt als plasma, ga je niet blij worden van een Led. Zet een LG Oled in de winkel nu eerst eens op ISF Dark en dan praten we verder over kleuren. NB: in een winkel kan je overigens nooit goed oordelen met al die felle verlichting rond je.

• Slaapje
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 09:13
Eens met de meeste reacties hierboven. Ik kom van een plasma en halen mij laten verleiden tot een KS7000 van Samsung. Ook al zou dit een erg goede led moeten zijn, het kwam niet in de buurt van de plasma. Vooral de verandering van beeld m.b.t. de kijkhoek kon ik niet aan wennen.

Deze tv terug gestuurd en een Philips oled gekocht (LG panel) en ik ben verkocht, mooier beeld dan een plasma en echt een stap vooruit.

To dare is to do

• ZuinigeRijder
  • Niet online

ZuinigeRijder

Topicstarter
Vooralsnog heb ik nu twee dagen achtereen geen horizontale balk meer, ook niet bij het aanzetten :)
Dus ik kan me wel vergapen aan al dat andere lekkers, maar blijf nog even plasma kijken.
Ondertussen even volgen wat de ontwikkelingen zijn. Prijzen zullen alleen maar dalen en kan ik nog beter een keuze maken.

Inbranden van OLED komt nog steeds voor, dus daar ben ik ook nog steeds een beetje bang voor.

En ik maak gebruik van ziggo en zolang zij nog alleen maar 1080i aanbieden, lijkt 4K ook een beetje overdone. Hoewel het opschalen tegenwoordig heel goed is.
quote:
invincible30 schreef op dinsdag 26 december 2017 @ 19:48:
[...]

Een tv beoordelen naar aanleiding van een YouTube filmpje is natuurlijk grote onzin.

Ga naar een speciaalzaak en bekijk de toestellen in een wat gedimde showroom.
Speel zelf met de instellingen.

Mijn oled geeft een heel natuurlijk plaatje met de isf presets. Mooier dan mijn 50st50 Panasonic plasma.
En zeker geen gifgroene grasmat in ieder geval :)

Succes met je keuze
Mee eens. Maar ik verbaas me erover dat men de instellingen zo slecht heeft staan in een winkel. En ook bijna allemaal 4K content. Dat maakt vergelijken ook moeilijker. Laat staan dat je bijvoorbeeld bij MediaMarkt het geluid ook al niet kunt beoordelen.

Vind het niet heel sjiek wanneer je in een speciaalzaak verschillende TV's laat demonstreren en daarna ergens anders koopt. Wat vindt men hiervan?
quote:
Freshouttheoven schreef op woensdag 27 december 2017 @ 18:29:
[...]

Zoals @invincible30 ook al aangeeft kan het youtube filmpje een vertekend beeld geven, waarschijnlijk staan allebei de tv's in demo stand. Het klopt wel dat Sony tv's over het algemeen natuurgetrouw beeld kunnen weergeven, feit is wel dat de motion handling op de XE90 beter is. Als je naar 65'' wil blijft er niet veel keus over en zou ik lekker voor de XE90 gaan. Mocht je voor een 55'' kiezen, is het wellicht slim om een OLED en een XE90 in een speciaalzaak te bekijken (zoals eerder aangegeven) waar het licht niet zo fel is en wat te spelen met de instellingen en onderhandel voor een mooie prijs ;).
Ik vond deze (duitse) test wel verhelderend, de sterke/zwakke punten van LED/LCD en OLED. Maar zoals al vermeld, nog even verder met de plasma....

• Musicmasters
  • Niet online
@ZuinigeRijder Een plasma kijker die bang is voor inbranden? Ook wel weer grappig. >:) Sorry dat ik zo cynisch ben. Als je net als ik het Oled lampje niet te hoog zet (max 40 op een LG) is er geen centje pijn. Ik kijk nu een 1/2 jaar met regelmatig het befaamde RTL4 logo en heb 0,0 problemen.

Ik kwijl iedere avond weer weg bij mijn Oled. Zeker als ik daarna nog even boven op mijn oude Pana VT plasma kijk. Dan zie je pas wat een sprongen tv beeld heeft gemaakt, ook met Ziggo beeld.

Tip: koop (op termijn) via een internet winkel en je hebt 2 weken om dat ding terug te sturen (maar die gaat niet meer terug 8) ).

Rest my case and happy viewing!

• ZuinigeRijder
  • Niet online

ZuinigeRijder

Topicstarter
@Musicmasters Ja, op mijn plasma heb ik ook een (sbs6/rtl) logo op lichte achtergronden licht ingebrand, dus maak me daar wel licht zorgen over. Misschien dat het al veel minder is bij OLED, zeker met de goede instellingen. Ik blijf het volgen, keuze is nog niet nodig :z

• Freshouttheoven
quote:
Vind het niet heel sjiek wanneer je in een speciaalzaak verschillende TV's laat demonstreren en daarna ergens anders koopt. Wat vindt men hiervan?
Dat is natuurlijk afhankelijk van de situatie, als je goed geholpen wordt bij een speciaalzaak waar ze uitgebreid de tijd voor je nemen en televisies voor je naast elkaar zetten en instellingen voor je aanpassen etc. en je hebt er een goed gevoel bij dan is het natuurlijk niet sjiek om na alle moeite ze te bedanken en de tv elders te kopen.

Je kan ook op een nette manier aangeven dat je serieus geïnteresseerd bent in tv x maar dat de prijs niet binnen jouw budget valt, en vervolgens ga je over de prijs onderhandelen. Als tv x bijv. bij de speciaalzaak 1500 euro kost en elders 1100 euro dan kan je dit gerust kenbaar maken en aangeven dat je bijv. de tv voor 1200 euro meeneemt. Dit is hoe ik altijd te werk ga bij de speciaalzaak in mijn stad, het moet van twee kanten komen. Ik hoef niet per se voor een dubbeltje op de eerste rij te zitten maar ben ook geen dief van m'n eigen portemonnee.

Daarnaast is eventuele garantieafhandeling bij de gemiddelde speciaalzaak ook beter.

In het voorjaar (april/ mei) heb je vaak de beste deals op tv gebied, nieuwe modellen komen dan op de markt en oude modellen worden voor scherpe prijzen verkocht. Nu je plasma tv het weer naar behoren doet zou ik lekker tot het voorjaar wachten of misschien nog een jaartje langer ;).

• jitveld
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 15-01 21:11
quote:
Freshouttheoven schreef op donderdag 28 december 82017 @ 17:54:
[...]

Dat is natuurlijk afhankelijk van de situatie, als je goed geholpen wordt bij een speciaalzaak waar ze uitgebreid de tijd voor je nemen en televisies voor je naast elkaar zetten en instellingen voor je aanpassen etc. en je hebt er een goed gevoel bij dan is het natuurlijk niet sjiek om na alle moeite ze te bedanken en de tv elders te kopen.

Je kan ook op een nette manier aangeven dat je serieus geïnteresseerd bent in tv x maar dat de prijs niet binnen jouw budget valt, en vervolgens ga je over de prijs onderhandelen. Als tv x bijv. bij de speciaalzaak 1500 euro kost en elders 1100 euro dan kan je dit gerust kenbaar maken en aangeven dat je bijv. de tv voor 1200 euro meeneemt. Dit is hoe ik altijd te werk ga bij de speciaalzaak in mijn stad, het moet van twee kanten komen. Ik hoef niet per se voor een dubbeltje op de eerste rij te zitten maar ben ook geen dief van m'n eigen portemonnee.

Daarnaast is eventuele garantieafhandeling bij de gemiddelde speciaalzaak ook beter.

In het voorjaar (april/ mei) heb je vaak de beste deals op tv gebied, nieuwe modellen komen dan op de markt en oude modellen worden voor scherpe prijzen verkocht. Nu je plasma tv het weer naar behoren doet zou ik lekker tot het voorjaar wachten of misschien nog een jaartje langer ;).
Exact mijn aanpak ook. lijkt mij alleszins redelijk.

• ZuinigeRijder
  • Niet online

ZuinigeRijder

Topicstarter
quote:
Musicmasters schreef op donderdag 28 december 2017 @ 15:42:
@ZuinigeRijder Een plasma kijker die bang is voor inbranden? Ook wel weer grappig. >:) Sorry dat ik zo cynisch ben. Als je net als ik het Oled lampje niet te hoog zet (max 40 op een LG) is er geen centje pijn. Ik kijk nu een 1/2 jaar met regelmatig het befaamde RTL4 logo en heb 0,0 problemen.
Volgens deze link is het een kwestie van tijd.
quote:
Afhankelijk van je oled light instellingen ( 40 of 60 bijv.) bouw je "slijtage uren"" op. Het maakt niet uit of het logo af en toe tijdens de reclame er even niet staat. Het gaat tenslotte om het aantal uren x oled light.
quote:
Hoe snel gaat dat spaarsysteem van LG? :)
Mijn ervaring is dat je circa 600 - 800 uur nodig hebt bij RTL 4. Het logo staat niet continu in beeld door reclame e.d. In de praktijk kijken ze hier 2 - 3 uur RTL 4 (GTST, Nieuws, Voice etc.) Daar kan ik niks aan doen: mijn huisgenoten (vrouw, kids) mogen van mij ook kijken wat ze willen natuurlijk.
Per maand is dat circa 60 - 90 uur. Dus met een maand of 8 of 10 ergens wordt dan zo'n RTL 4 logo zichtbaar. Bij mij klopte dat aardig. Bij sommigen pas na een jaar, maar dat is dus zoals al gezegd afhankelijk van oled light en uren.
Dus denk dat ik terecht een beetje bezorgd ben, zeker omdat ik er met mijn plasma ook licht last van heb, ondanks mijn instellingen.

En deze duurtest bewijst dat ook (al is dit een extreme test).

ZuinigeRijder wijzigde deze reactie 29-12-2017 14:46 (4%)

• ZuinigeRijder
  • Niet online

ZuinigeRijder

Topicstarter
Verdorie, na een heel aantal dagen geen last van de zwarte balk, gisteren weer een zwarte balk op mijn plasma. Dus ik moet de TV toch open gaan schroeven.
Pagina: 1

Apple iPhone X Google Pixel 2 XL LG W7 Samsung Galaxy S9 Google Pixel 2 Far Cry 5 Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

© 1998 - 2018 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Hardware.Info de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True

*