[LCD/OLED] Sony 2017 line-up Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 15 ... 38 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Lixis schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 11:53:
Zojuist de 55xe9005 besteld bij Smits Arnhem voor € 1171,-

Ik ben erg benieuwd! ☺ Aangezien ik van een full-hd 43” model overstap zal het een flinke upgrade zijn. Omdat we zo’n 5 meter van de tv af zitten was dat ook wel nodig.
Dat is wel behoorlijk ver. Ik ben op 4 meter 50 inch juist overgestapt naar een 65 en heb de bank zelfs nog iets dichterbij gezet (ca. 3.80 meter nu). Ben je niet bang dat dit ook te klein is?
Fraggert schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 12:15:
[...]

niet geheel hetzelfde euvel maar ik heb een ook PS4 en die wil om de een of andere reden ook nog wel eens gek doen. Zet ik mijn TV (Sony 65W855C, dus geen 2017 model OLED) aan om youtube te kijken ofzo dan wordt soms spontaan mijn PS4 wakker en springt aan vanuit standby.

Geen idee waarom die dat nodig vind :+
Geen last van gelukkig. Gisteren wel de Chromecast uit de receiver getrokken en vanochtend stond niks aan. Even in de gaten houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxieboy40
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 28-08-2020
Ik heb ook de 55xe9005 en zit ongeveer 4-5 meter van de tv. Perfecte afstand zo 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Maxieboy40 schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 13:08:
Ik heb ook de 55xe9005 en zit ongeveer 4-5 meter van de tv. Perfecte afstand zo 👍
Ieder z'n ding natuurlijk, maar ik zou dat persoonlijk veel te klein vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
Yonix schreef op zondag 4 februari 2018 @ 09:04:
[...]

Nope, je bent niet de enige. Dat is het enige minpuntje aan mijn XE9005: AndroidTV. Ontzettend traag en instabiel (apps die niet goed starten bijv.).

Ik herstart de tv eens in de week, omdat ik het idee heb dat het interne geheugen van de tv vol lijkt te lopen - tv staat doorgaans in standby. Gisteren stotterde Amazon Prime tijdens 4K playback, na een herstart was dat voorbij. Maar goed, de tv herstart zichzelf ook wel eens ... Uit het niets (dit is nu twee keer gebeurd sinds november 2017).

Samsung's Tizen en LG's WebOS zijn in mijn ogen betere besturingssystemen.
Hier ondervind ik dit soms ook. Als ik in Kodi een zware X265 3840p video wil afspelen, reset ik eigenlijk altijd de TV (Power lang indrukken), Android wil op de achtergrond alle eerder geopende Apps het liefst open houden of sluimerend. Hij managed zelf het geheugen en dat is niet altijd handig. In mijn ogen is Android toch het betere TV OS t.o.v.v Samsung's Tizen en LG's WebOS, de mogelijkheden en ondersteuning van Android als OS zijn zoveel groter.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lixis
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 06:46
bram1984 schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 13:09:
[...]

Ik zou eigenlijk ook wel voor 65 of zelfs 75 inch willen gaan, maar het heeft me al een paar maanden subtiele manipulatie gekost voordat mijn wederhelft dit formaat accepteerde. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bram1984
Lixis schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 13:45:
[...]

Ik zou eigenlijk ook wel voor 65 of zelfs 75 inch willen gaan, maar het heeft me al een paar maanden subtiele manipulatie gekost voordat mijn wederhelft dit formaat accepteerde. ;)
Haha herkenbaar. Dat had ik dus met 65 inch. Eerste keer dat we in de winkel langs die maat liepen, was haar eerste reactie "zet dat maar uit je hoofd".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Eerste hands-on/review van een XF9000: http://translate.google.c...%2F6772920.html&sandbox=1 (http://tv.zol.com.cn/677/6772920.html)
Nog een: http://www.microsofttrans...180206%2F44873188_0.shtml (http://tech.ifeng.com/a/20180206/44873188_0.shtml)
Een voorbeeld van een 'real scene' peak brightness
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/m8B55sTthU3ePmcZ7qgyqTLX/full.jpg

Prijzen in China:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/eXoNqT8SJzvlwpCrZaiof24Z/full.jpg

(~€7100, €3750, €2100, €1300) edit: ter vergelijk de intro prijs van de 65XE9000 was ¥15,999 (en huidige op Sony site 14,999). edit: 75X9000E, 28999. 65X9000E, 15999. 55X9000E, 8999. 49X9000E

XE93 nog steeds helderder dan de XF90 maar die lijkt wel redelijk verbeterd tov XE90. Zou ook pieken boven de 1000 nits halen vlgns de hands-on. Ook dat X-Motion Clarity lijkt het goed te doen ...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/bInP30C4nsi9fHRaVUfRxRIJ/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/2eFEccEhMcY3xza2kPjKXwi3/full.jpg

http://tv.yesky.com/166/519931666.shtml

[ Voor 86% gewijzigd door apis29 op 06-02-2018 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaFleche
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05-09 00:30
Iemand ervaring met sony oled?
Bij lg lees je wel eens dingen zoals banding, gele vlekken.
Nu weet ik dat het sony scherm ook een lg panel heeft, dus vandaar mijn vraag.
Is het bij Sony ook een panel lotterij?

Ik wacht overigens persoonlijk op het volgende model vanwege de normale voet... Heb nl.niet zoveel ruimte en die A1 is tamelijk diep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08:25
@LaFleche Sony gebruikt gewoon een lg paneel, er is altijd een kans op gele tint.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaFleche
Amaze86 schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 17:49:
@LaFleche Sony gebruikt gewoon een lg paneel, er is altijd een kans op gele tint.
Dat schrijf ik toch? Dat weet ik.... Vraag alleen naar ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Heb spijt van mijn 55" A1. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heppe01
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 19-09 19:27
Kunnen de 9005 eigenaren mij iets uitleggen? Er zit dus een chromecast ingebouwd maar hoe gaat dat in z'n werk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• heppe01
bram1984 schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 13:09:
[...]

Dat is misschien de reden voor mij om er zaterdag een verstelbare muurbeugel bij koop..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trasos
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
LaFleche schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 17:57:
[...]

Dat schrijf ik toch? Dat weet ik.... Vraag alleen naar ervaring.
Ik heb zelf een A65 hier.
Het enige moment dat ik iets van banding zie is als heel de tv één kleurvlak weergeeft. Als ik gewoon game of een film kijk dan zie ik het echt niet, ook al doe ik moeite. Misschien heb ik geluk (dat het meevalt of dat ik het niet zie), maar ik vind dat er wat overdreven over wordt geschreven op het internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaFleche
Dat is lekker duidelijk. :)
Heb je ook nog zin om dat toe te lichten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sanction
  • Niet online
LaFleche schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 18:29:
[...]

Dat is lekker duidelijk. :)
Heb je ook nog zin om dat toe te lichten?
Ja hoor, had de 65" moeten nemen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertraaf
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 23-09 15:42
Hebben jullie Sony tv's al vol in de zon gestaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Niet online
gertraaf schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 18:52:
Hebben jullie Sony tv's al vol in de zon gestaan?
Yep, woon in een hoekhuis met veel ramen. Hoezo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Nu online
heppe01 schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 18:13:
Kunnen de 9005 eigenaren mij iets uitleggen? Er zit dus een chromecast ingebouwd maar hoe gaat dat in z'n werk?
Chromecast zit in elke Sony Android TV en het werkt net zoals Chromecast, je streamt ernaar toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertraaf
@Sanction En je hebt ook vaak zon op de tv als deze uitstaat?

Omdat dat problemen gaf met mijn c7 oled. En ik binnenkort een 65 inch x9305 wil kopen. En ik vroeg me af of die daar geen last van heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paul-s83
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 08:03
Vandaag de KD-55XE9005 binnengekregen via plattetv.nl. Mooi toestel, aardige upgrade t.o.v mijn 42" Panasonic plasma :).

Had al wat 4K / HDR films gedownload, zo op het eerste gezicht worden die prima afgespeeld (inclusief subs) vanaf mijn Synologie via de standaard video app. Voor dusver nog geen noodzaak om een nVidia shield oid te halen om 4K films te streamen.

Morgen weer eens verder pielen met de beeldinstellingen, heb het niet zo op die felle overbelichte kleuren zoals ze de tv's bij de Mediamarkt aan Henk en Ingrid proberen te verkopen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntonV
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
heppe01 schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 18:13:
Hier een 8005, maar de werking is waarschijnlijk hetzelfde. Bij het casten vanaf de telefoon staat de Sony tv er als "doel" mogelijkheid tussen. Hetzelfde als bij een losse Chromecast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heppe01
En hoe is de audio van de 9005?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bourgi
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 28-07 17:43
Verwijderd schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 11:25:
[...]

Tv is heel mooi, alleen dat kastje zou ik weghalen of vervangen voor iets moderns. Dan oogt het geheel nóg mooier en strakker.
Alle andere meubels in het salon zijn teak ;) zal wat vreemd zijn.

Moet eerst wel de ruimte onder het scherm vrijmaken voor een strakkere look.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:40
Sanction schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 18:47:
[...]

Ja hoor, had de 65" moeten nemen. :+
Dan moet je teruggaan naar het moment dat je ertoe besloot. Toen 65 te groot vinden, of er geen geld voor overhebben destijds....zijn oke redenen.Weet niet of het je nu opeens tevreden maakt (vast niet), maar soms helpt die methode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Niet online
Sjah schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 00:07:
[...]

Dan moet je teruggaan naar het moment dat je ertoe besloot. Toen 65 te groot vinden, of er geen geld voor overhebben destijds....zijn oke redenen.Weet niet of het je nu opeens tevreden maakt (vast niet), maar soms helpt die methode.
Het was vrij simpel, nieuwe thuisbioscoop, nieuwe televisie (A1 dus), nieuw TV meubel, daar zou het allemaal niet op passen als ik een 65"zou nemen. Na de aankoop kwam ik erachter dat je al die IR apparatuur ook uit het zicht zou kunnen plaatsen via een soort Marmitek systeem. Dus ik baal.

Maar: A1 is perfect.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fresno
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09:08
paul-s83 schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 19:19:

Had al wat 4K / HDR films gedownload, zo op het eerste gezicht worden die prima afgespeeld (inclusief subs) vanaf mijn Synologie via de standaard video app. Voor dusver nog geen noodzaak om een nVidia shield oid te halen om 4K films te streamen.
Afspelen met de standaard google player op de 9005 gaat niet altijd vloeiend, zeker niet als het grote filmbestanden zijn. Gebruik je dan Kodi of VLC player dan wordt het DTS signaal niet doorgegeven (Ac3 wel), beeld is dan wel vloeiend. Dus hopelijk wordt de app nog verder verbeterd. Sony Nederland meldt dat DTS niet wordt ondersteund door andere players :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Van wat ik heb gehoord net zo kut als alle andere flatscreens. Ik heb dan ook alles over mijn 5.1 set lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fresno
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09:08
Geluid is redelijk vergelijkbaar met andere tv's, maar voor mij totaal niet belangrijk, omdat ik alles via de receiver laat lopen. Jammer genoeg maken ze nog geen gelijkwaardige tv's zonder speakers. Zou dan goedkoper en platter kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Fresno schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 08:38:
Geluid is redelijk vergelijkbaar met andere tv's, maar voor mij totaal niet belangrijk, omdat ik alles via de receiver laat lopen. Jammer genoeg maken ze nog geen gelijkwaardige tv's zonder speakers. Zou dan goedkoper en platter kunnen zijn.
Dit inderdaad. En dan mag de tuner er wat mij betreft ook meteen uit, RCA poorten ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paul-s83
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 08:03
Fresno schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 07:52:
[...]

Afspelen met de standaard google player op de 9005 gaat niet altijd vloeiend, zeker niet als het grote filmbestanden zijn. Gebruik je dan Kodi of VLC player dan wordt het DTS signaal niet doorgegeven (Ac3 wel), beeld is dan wel vloeiend. Dus hopelijk wordt de app nog verder verbeterd. Sony Nederland meldt dat DTS niet wordt ondersteund door andere players :|
Tnx voor de tip, gebruik zelf kodi op een raspberry pi, maar die trekt natuurlijk geen 4K. DTS is voor mij niet zo interessant want geluid loopt over mijn Raumfeld soundbar die zowieso geen DTS pakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lixis
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 06:46
Lixis schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 11:53:
Zojuist de 55xe9005 besteld bij Smits Arnhem voor € 1171,-

Ik ben erg benieuwd! ☺ Aangezien ik van een full-hd 43” model overstap zal het een flinke upgrade zijn. Omdat we zo’n 5 meter van de tv af zitten was dat ook wel nodig.
Supersnelle levering: vanochtend om 7.30 stonden ze voor de deur. Voor het werk snel uitgepakt en aangesloten, maar dat formaat is wel even wennen! Voor het gevoel is hij echt enorm. Ik ben daarom ook erg benieuwd wat mijn wederhelft ervan vindt.

Maar eens op zoek naar een wat lager tv-meubel. Hopelijk oogt hij daardoor al minder massief. :)

Over de beeldkwaliteit kan ik nog weinig zeggen, daar was vanochtend geen tijd voor. Vanavond maar eens gaan puzzelen met de instellingen. Iemand nog tips daarvoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-09 21:27

TDB

Lixis schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 10:02:
[...]

Supersnelle levering: vanochtend om 7.30 stonden ze voor de deur. Voor het werk snel uitgepakt en aangesloten, maar dat formaat is wel even wennen! Voor het gevoel is hij echt enorm. Ik ben daarom ook erg benieuwd wat mijn wederhelft ervan vindt.

Maar eens op zoek naar een wat lager tv-meubel. Hopelijk oogt hij daardoor al minder massief. :)

Over de beeldkwaliteit kan ik nog weinig zeggen, daar was vanochtend geen tijd voor. Vanavond maar eens gaan puzzelen met de instellingen. Iemand nog tips daarvoor?
https://www.homecinemamag...view-sony-kd-55xe9005-tv/

PSN: TDBtje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivan4you
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-09 09:41
Bij mij staat hij op modus "muziek" en clear aan.Zeer goed geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sanction schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 00:49:
[...]

Het was vrij simpel, nieuwe thuisbioscoop, nieuwe televisie (A1 dus), nieuw TV meubel, daar zou het allemaal niet op passen als ik een 65"zou nemen. Na de aankoop kwam ik erachter dat je al die IR apparatuur ook uit het zicht zou kunnen plaatsen via een soort Marmitek systeem. Dus ik baal.

Maar: A1 is perfect.
Verkoop 'm door, neem een beetje verlies voor lief, leg er wat bovenop en haal de 65 inch.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Lixis schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 10:02:
[...]

Haha, bij 55 inch valt het allemaal reuze mee hoor. Als de wederhelft dat al niet eens kan accepteren, zou ik eerder een andere wederhelft zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-08 12:35
Oei dat Android is wel shit qua apps op de 9305 zeg. Zowel de browser als Spotify crashte gewoon. Dat schiet niet echt op.

On a positive note....de SWH1 subwoofer van LG die ik speciaal voor de B6 OLED had gehaald werkt super met de Sony. Geen idee eigenlijk waarom, maar ik ging ervan uit dat deze alleen voor LG televisies zou werken. Sweet!

Gisteren de campaign van Battlefront 2 uitgespeeld en bij sommige levels had je lava en wauw wat zag dat er schitterend uit. Bijna verblindend, dan zie je hoe mooi HDR oa echt kan zijn in gaming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eerbeer
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17-04 09:33
Sinds een paar weken ook een trotse bezitter van de 65XE9305, maar wat mij opviel is dat er bij mij helemaal geen power brick in de doos zat en de kabel rechtstreeks in het stopcontact ging. Terwijl alle reviews aangeven dat er een power brick tussen zit. Hebben jullie dit ook?

Verder prachtige tv alleen heeft mijne wel last van wat vertical banding (na wat zoeken ziet dit er precies zo uit bij mijn tv https://www.bestbuy.com/s...714421?sort=LOWEST_RATING) bij voetbal en lichte kleuren en het lijkt wel of de randen van scherm rondom iets donkerder zijn dan de rest van het scherm. (zal later wel proberen foto's te uploaden)

[ Voor 16% gewijzigd door Eerbeer op 07-02-2018 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Li1quid
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23-09 19:01
devilsnight schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 14:16:
Oei dat Android is wel shit qua apps op de 9305 zeg. Zowel de browser als Spotify crashte gewoon. Dat schiet niet echt op.

On a positive note....de SWH1 subwoofer van LG die ik speciaal voor de B6 OLED had gehaald werkt super met de Sony. Geen idee eigenlijk waarom, maar ik ging ervan uit dat deze alleen voor LG televisies zou werken. Sweet!

Gisteren de campaign van Battlefront 2 uitgespeeld en bij sommige levels had je lava en wauw wat zag dat er schitterend uit. Bijna verblindend, dan zie je hoe mooi HDR oa echt kan zijn in gaming.
Ben momenteel wel tevreden van Android TV. Gebruik enkel Netflix en Youtube, maar beide apps werken vlot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Li1quid schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 16:45:
[...]

Ben momenteel wel tevreden van Android TV. Gebruik enkel Netflix en Youtube, maar beide apps werken vlot.
Misschien moet ik op de site van Sony toch eens kijken of er nieuwe firmware updates zijn. Out of the box was er niets.

Hoe kan ik trouwens aspect ratio veranderen? Dit kan bekeken worden door naar home>settings>display>screen te gaan maar alles is grijs en ik kan niets selecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Heb je het over afspelen met Kodi? Daar weet ik het voor mijn 2015 Sony.....is in de settings rommelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Sjah schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 18:41:
Heb je het over afspelen met Kodi? Daar weet ik het voor mijn 2015 Sony.....is in de settings rommelen.
Nee geen kodi. Puur aspect ratio, normaal kun je dit altijd veranderen in de settings van televisies maar om een of andere reden kan ik niets kiezen. Als ik op wide mode klik bijvoorbeeld staat er not available with this signal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genestealer
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23-09 08:17
Heren (en dames),

Afgelopen maandag de KD-55XE7096 versie ontvangen. Eerste instantie prima beeld, zeer netjes zelfs voor deze instapper. Het betreft een VA paneel 50hz.

Toch loop ik tegen een probleem aan die ik maar niet weg krijg. Het beste kan ik omschrijven dat ik 'motion blur' ervaar. Ik irriteer er mij mateloos aan. Zodra iemands gezicht even te snel gaat bewegen dan komt er een beetje een waas overheen, dit is zeer vermoeiend. Nauwelijks bewegende beelden zijn een plaatje.

- Ik heb gestoeid met verschillende beeld scenes, geen succes.
- Alle extra beeld opties uitzetten, geen succes.
- Software update laatste versie, geen succes
- Verschillende media/devices geprobeerd, geen succes.
- Met name gestoeid met Motionflow, maar te hoog en ik krijg een soort van 'Soap Opera Effect' (TE scherp TE nep). Daarnaast zie ik veel artifacts. TV processor kan duidelijk de Motionflow niet volledig toepassen. Vorige TV had ik deze optie niet eens nodig.

Deze handleiding gevolgd, beter kleuren maar nog steeds blurrig beeld.
https://www.rtings.com/tv/reviews/sony/x720e/settings

Ik kom van een sony bravia 42" led TV af en daar had ik nooit problemen mee gehad die ik nu ervaar.

Meeste content stream ik vanaf mijn xbox one via HDMI op port 1, als ik direct Netflix gebruik van TV heb ik hetzelfde euvel.

Nu vraag ik mij af of 100hz tv nou helpt, ik heb mijn hoop bijna opgegeven....

[ Voor 4% gewijzigd door Genestealer op 07-02-2018 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Ottovw schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 21:16:
Heren (en dames),

Afgelopen maandag de KD-55XE7096 versie ontvangen. Eerste instantie prima beeld, zeer netjes zelfs voor deze instapper. Het betreft een VA paneel 50hz.

Toch loop ik tegen een probleem aan die ik maar niet weg krijg. Het beste kan ik omschrijven dat ik 'motion blur' ervaar. Ik irriteer er mij mateloos aan. Zodra iemands gezicht even te snel gaat bewegen dan komt er een beetje een waas overheen, dit is zeer vermoeiend. Nauwelijks bewegende beelden zijn een plaatje.

- Met name gestoeid met Motionflow, maar te hoog en ik krijg een soort van 'Soap Opera Effect' (TE scherp TE nep). Daarnaast zie ik veel artifacts. TV processor kan duidelijk de Motionflow niet volledig toepassen. Vorige TV had ik deze optie niet eens nodig.

Ik kom van een sony bravia 42" led TV af en daar had ik nooit problemen mee gehad die ik nu ervaar.

Meeste content stream ik vanaf mijn xbox one via HDMI op port 1, als ik direct Netflix gebruik van TV heb ik hetzelfde euvel.

Motionflow Custom en Clearness erbij proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Nu online
Ottovw schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 21:16:
Heren (en dames),

Of binnen 30 dagen retour en voor ander model gaan? :) (A1, XE8/9 of Z serie?)

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genestealer
apis29 schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 00:38:
[...]

Motionflow Custom en Clearness erbij proberen?
Ik ben totaal geen fan van Motionflow, clearness wordt alles te donker. Hier idd meest mee gestoeid en helaas, word er niet blijer van.
tcviper schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 07:29:
[...]

Of binnen 30 dagen retour en voor ander model gaan? :) (A1, XE8/9 of Z serie?)
Ja, retour aangemeld en denk nu aan de 55xe 8505. Wat is jullie ervaring met motion blur met dit type? En dan niet Motionflow helemaal hoog (soap opera effect).
Ben een beetje huiverig om nu €500 extra te gaan betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Nu online
Ottovw schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 07:44:
[...]

Ik ben totaal geen fan van Motionflow, clearness wordt alles te donker. Hier idd meest mee gestoeid en helaas, word er niet blijer van.

[...]

Ja, retour aangemeld en denk nu aan de 55xe 8505. Wat is jullie ervaring met motion blur met dit type? En dan niet Motionflow helemaal hoog (soap opera effect).
Ben een beetje huiverig om nu €500 extra te gaan betalen.
De 8 en 9 serie hebben stukken beter beeld dan de 7 en alles daaronder. Ikzelf adviseer mensen altijd 8 of hoger te pakken X8/X9 of A1 in geval van OLED). Motionflow is daar prima op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxieboy40
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 28-08-2020
Nu een aantal dagen de XE9005 staan en op sommige momenten zie een soort lichtstreep vab 3 cm links langs de kant en bij het volgende shot kan hij zo weer weg zijn.

Als ik fifa 18 doe op de ps4 heb ik het continu. Is er een instelljng fout? Of xit er een fout in de tv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Iemand toevallig tips voor mij als 65XE9005 gebruiker?

Gisteren heb ik onderstaande ontvangen.

https://sewelldirect.com/ibis-4k-hdmi-switch-box-2x1-white

Hiermee kun je je PS VR (v1) aangesloten laten terwijl je ook HDR krijgt vanaf de PS4 zelf. De passthrough box van de PS VR v1 geeft namelijk geen HDR weer.

Met deze switch steek je de PS4 in de poort van de switch en vervolgens loopt 1 HDMI kabel uit de switch rechtstreeks naar je TV voor HDR en 4K signaal (HDMI2 op de TV in mijn geval) en de andere kabel gaat naar de PS VR box die weer door loopt naar de TV (HDMI4 op de TV in mijn geval). Op de switch zit een knopje waarmee je tussen inputs kan wisselen.

In eerste instantie werkt alles prima op TV HDMI2. PS4 kan netjes op 2160 - RGB staan en geeft prima 4K HDR door in bijvoorbeeld Assassin's Creed Origins.

Als ik de switch vervolgens op input 2 (VR) zet, de TV op HDMI4 en mijn PS VR aan, dan krijg ik ook beeld, maar schakelt de VR HDR uit. Tot zover doet deze wat het belooft.

Schakel ik vervolgens de VR weer uit, de switch terug op input 2 en de TV terug op HDMI2, dan krijg ik op de PS4 geen HDR meer. 2160 - RGB is dan ook niet meer selecteerbaar. Volgens de PS4 omdat mijn TV dit niet ondersteunt. En als ik de PS knop dan indruk, dan springt de TV uit zichzelf over naar HDMI4, terwijl zowel de switch als de VR daar helemaal geen signaal naartoe kunnen sturen. Als ik de PS4 geheel opnieuw opstart, dan werkt HDR wel weer gewoon. De enige optie lijkt op dit moment na het gebruik van VR de PS4 gewoon helemaal te restarten en switch en TV weer op de juiste inputs te zetten, maar wellicht heeft iemand hier een beter idee?

Volgens de link hieronder moet je je PS4 juist op YUV420 zetten, maar dan heb ik juist helemaal geen HDR. Mis ik iets?

https://sewelldirect.com/learning-center/hdronpsvr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
AF8 en XF90 prijzen in Amerika: hoger en ruim hoger dan de huidige adviesprijzen van de A1 en XE90 iig. Wel lager dan de oorspronkelijke adviesprijzen (49X900E zou bijv. $1,199 zijn geweest maar het complete lijstje moet ik nog zien op te graven)

55" class (54.6" diag)
XBR-55A8F
$2,999.99

65" class (64.5" diag)
XBR-65A8F
$3,999.99

49" class (48.5" diag)
XBR-49X900F
$1,099.99

55" class (54.6" diag)
XBR-55X900F
$1,499.99

65" class (64.5" diag)
XBR-65X900F
$2,299.99

75" class (74.5" diag)
XBR-75X900F
$3,999.99

85" class (84.6" diag)
XBR-85X900F
$6,999.99
Sony XBR-X900F 4K HDR Ultra HD TV Series Line Models
  • Sony XBR-55X900F 55” class (54.6” diag) 4K HDR Ultra HD TV, $1,499.99 msrp
  • Sony XBR-65X900F 65” class (64.5” diag) 4K HDR Ultra HD TV, $2,299.99 msrp
  • Sony XBR-75X900F 75” class (74.5” diag) 4K HDR Ultra HD TV, $3,999.99 msrp
Sony X850F 4K HDR Ultra HD TV Series Line Models and Prices
  • Sony XBR-65X850F 65” class (64.5” diag) 4K HDR Ultra HD TV, $1,99.99 msrp
  • Sony XBR-75X850F 75” class (74.5” diag) 4K HDR Ultra HD TV, $3,299.99 msrp
https://blog.sony.com/201...eries4k-hdr-ultra-hd-tvs/
edit:
4K HDR TV Ultra HD Models and Prices
  • XBR-75X940E, 75” class (74.5” diagonal), $7,499.99 MSRP
  • XBR-65X930E, 65” class (64.5” diagonal), $3,999.99 MSRP
  • XBR-55X930E, 55” class (54.6” diagonal), $3,299.99 MSRP
  • XBR-75X900E, 75” class (74.5” diagonal), $5,999.99 MSRP
  • XBR-65X900E, 65” class (64.5” diagonal), $3,299.99 MSRP
  • XBR-55X900E, 55” class (54.6” diagona), $2,399.99 MSRP
  • XBR-49X900E, 49” class (48.5” diagonal), $1,699.99 MSRP
  • XBR-75X850E, 75” class (74.5” diagonal), $4,999.99 MSRP
  • XBR-65X850E, 65” class (64.5” diagonal), $2,499.99 MSRP
  • XBR-55X800E, 55” class (54.6” diagonal), $1,899.99 MSRP
  • XBR-49X800E, 49” class (48.5” diagonal), $1,099.99 MSRP
  • XBR-43X800E, 43” class (42.5” diagonal), $999.99 MSRP
https://blog.sony.com/201...mium-4k-hdr-ultra-hd-tvs/
Lijkt me een beetje aan de hoge kant, iirc waren ze dan nog verlaagd voor ze daadwerkelijk verkocht werden (dit kwam nog uit de eerste press release). De A1 55" werd ook voor $5000 aangekondigd en was bij intro $4000 ...

[ Voor 73% gewijzigd door apis29 op 08-02-2018 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genestealer
tcviper schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 07:49:
[...]

De 8 en 9 serie hebben stukken beter beeld dan de 7 en alles daaronder. Ikzelf adviseer mensen altijd 8 of hoger te pakken X8/X9 of A1 in geval van OLED). Motionflow is daar prima op.
Maar is er nog steeds Motion Blur aanwezig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Nu online
Ottovw schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 16:43:
[...]

Maar is er nog steeds Motion Blur aanwezig?
Heb ik nog nooit gezien, dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heppe01
Nog maar twee nachtjes slapen en dan ga ik m'n 9005 ophalen is het verstandig om meteen de beste beeld instellingen te gebruiken?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• jernij
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 25-05 15:38
heppe01 schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 17:28:
is het verstandig om meteen de beste beeld instellingen te gebruiken?
Nee, daar zou ik nog een jaar mee wachten :P 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik stap toch over naar een OLED,

Voor degene die interesse hebben en hem over willen nemen stuur me een PM.

Gaat om de 55xe9305, slechts een week oud.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2018 18:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oknot
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22-09-2020
jernij schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 18:23:
[...]

Nee, daar zou ik nog een jaar mee wachten :P 8)7
😂😂😂😂😂😂. Mijn nachtdienst is gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 18:32:
Hallo,

Voor degene die interesse hebben en hem over willen nemen stuur me een PM.

Gaat om de 55xe9305, slechts een week oud.
Waar heb je hem gekocht? Als je alle verpakkingen nog hebt kan je misschien gebruik maken van de WKOA. Of anders de situatie voorleggen, misschien kan de retailer je scherp een OLED aanbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vistajevski
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21-09 21:47
Verwijderd schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 18:32:
Hallo,

Waarom (en welke OLED)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davermanz
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 02-07-2024
Enthousiast geworden door dit topic, gisteren de 65xe9005 bij Smits besteld voor € 1588,- Komende van 49 inch full hd zal dat wel even wennen worden :)

Ben benieuwd hoe het beeld van mijn PS4 ( niet-pro) er op dat formaat eruit ziet, iemand ervaring?
Wilde eigenlijk wachten met de volgende console totdat de PS5 er is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-09 21:27

TDB

davermanz schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 11:33:
Enthousiast geworden door dit topic, gisteren de 65xe9005 bij Smits besteld voor € 1588,- Komende van 49 inch full hd zal dat wel even wennen worden :)

Ben benieuwd hoe het beeld van mijn PS4 ( niet-pro) er op dat formaat eruit ziet, iemand ervaring?
Gouden tip: verkoop je PS4 via marktplaats en koop een PS4-pro. Kost een klein beetje extra. Wachten op de PS5 kan nog wel even duren.....

PSN: TDBtje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heppe01 schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 17:28:
Nog maar twee nachtjes slapen en dan ga ik m'n 9005 ophalen is het verstandig om meteen de beste beeld instellingen te gebruiken?
Je bedoelt waarschijnlijk of het het waard is om meteen maar te doen of dat je gerust ermee kan wachten omdat het verschil toch niet aanzienlijk is.

Je kunt ook altijd eerst met de preset modes spelen. Die zijn naar mijn mening goed genoeg zonder verder in allerlei waarden te moeten peuteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davermanz
Ja dat zal hem uiteindelijk ook wel gaan worden denk ik hoor.
Ik vermoed dat het anders toch een beetje aan me gaat knagen ;)
TDB schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 11:50:
[...]

Gouden tip: verkoop je PS4 via marktplaats en koop een PS4-pro. Kost een klein beetje extra. Wachten op de PS5 kan nog wel even duren.....

[ Voor 8% gewijzigd door davermanz op 09-02-2018 12:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
  • Laatst online: 23-09 20:49
TDB schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 11:50:
[...]

Ving 4 maand terug nog €225 voor mn ps4 op marktplaats. 8)7

Leuke upgrade die pro!

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Nu online
davermanz schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 11:33:

Momenteel is de PlayStation 4 Pro € 337,80 bij Amazon.de, dit is de upgrade zeker waard (met verkoop van je oude eraf).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davermanz
dat is heel netjes!
Hulleman schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 13:33:
[...]

Ving 4 maand terug nog €225 voor mn ps4 op marktplaats. 8)7

Leuke upgrade die pro!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• davermanz
Jumpman, thanks voor de tip! We gaan eens even rekenen enzo... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertraaf
9350 65 inch in huis.
Nu lijkt het als of hij niet zelf naar hdr springt
Handmatig aanzetten kan wel maar lijkt me niet de bedoeling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Nu online
gertraaf schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 00:21:
9350 65 inch in huis.
Nu lijkt het als of hij niet zelf naar hdr springt
Handmatig aanzetten kan wel maar lijkt me niet de bedoeling?
Op de SMART TV of via HDMI?

HDMI moet je in het menu eerst aanzetten dat hij een breed kleurenspectrum pakt met HDR. Dit kan je doen in het instellingen menu (Weet nu niet precies de exacte benaming).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertraaf
Ja ik zag het. Maar je krijgt geen logo ofzo.
Voor de rest top beeld. Alleen bij updaten zie je wat backlight bleeding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Niet online
Als je op action > picture klikt staat er recht bovenin beeld het logo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
O-) 'New Sony Software Update Problem Drives Sony TV Owners Beeping Mad'
Blijkbaar nog een bij-effect van de laatste firmware update:
Since January 17, when the ‘Dolby Vision’ software update rolled out, many owners of 2016/2017 Sony Bravia TVs in North America (the only region that’s so far received the update) are reporting that their TVs have started beeping or crackling/popping loudly when they try to activate certain functions on external cable and satellite boxes.
Nog een mbt PS4: https://community.sony.co...absolute-joke/td-p/664039

[ Voor 7% gewijzigd door apis29 op 10-02-2018 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Nu online
gertraaf schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 08:29:
Ja ik zag het. Maar je krijgt geen logo ofzo.
Voor de rest top beeld. Alleen bij updaten zie je wat backlight bleeding
Backlight Bleeding blijft gewoon één van de nadelen van de LCD techniek. Vooral bij het opstarten en updaten kan je het inderdaad zien, want dan staat alles op zijn felst.

Hier een (slecht) voorbeeld (toevallig ook een KD-65XE9305):

Afbeeldingslocatie: http://www.gwmedia.pl/65xe9305.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Jumpman op 10-02-2018 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nachtapotheker
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06:55
Wow dat ziet er niet best uit, gelukkig is mijn 9005 wel uniform :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oknot
Jumpman schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 12:32:
[...]

Backlight Bleeding blijft gewoon één van de nadelen van de LCD techniek. Vooral bij het opstarten en updaten kan je het inderdaad zien, want dan staat alles op zijn felst.

Hier een (slecht) voorbeeld (toevallig ook een KD-65XE9305):

[afbeelding]
Dit soort plaatjes moeten toch haast wel van een defecte tv of nep zijn? Ik kan op mijn tv echt geen backlight bleeding ontdekken. Niet in een compleet donkere kamer, niet met de donkerste scenes waarbij er ergens een licht gedeelte wordt weergegeven. De tv zal er gezien de achterliggende techniek theoretisch last van kunnen hebben maar al doe ik nog zo mijn best ik zie het niet ( verder prima ogen en niet brildragend, scheel of half blind😉). Als ik dan bovenstaand plaatje zie van een duurder type tv met overduidelijke witte waas ben ik weinig overtuigd dat dit plaatje echt is en als dat wel zo is dan zal de tv kapot zijn. Letterlijk duizenden mensen jubelen over de nagenoege afwezigheid van backlight bleeding van de higher end 2017 generatie sony tv's dus zal dat dan ook wel zo zijn lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leigh
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-04-2021
Gisteren middag,na het thuis komen,dacht ik even de xe9005 aan te zetten......
Ik start de ps4 pro op, tv schakeld zich zelf in, ik zie het menu van playstation......en ploep....weg beeld!😲😭.

Contact gehad met Sony, die had 1 handeling bij deze type tv, volumeknop naar beneden drukken en de power knop in drukken (alle 2 tegelijk) en dan de stekker in de stopcontact.
(dit kan/werkt alleen op de tv zelf ipv afstandsbediening).

Natuurlijk gebeurde er niks😠, en is er door Sony helpdesk aangegeven dat er binnen 48 contact met mij word opgenomen,om en afspraak te maken ( monteur aan huis ).

Ik ben dik tevreden over de Sony xe9005 (55 inch),kleuren,scherpte,zwart waarde enz.

Maar wat kan dit wezen?! De tv reageert/doet helemaal niks meer, lijkt net alsof hij geen stroom krijgt van de externe voeding blok.

Ik ben niet de persoon die de Sony xe9005 gelijk *÷+÷##@!! vind, maar baal natuurlijk wel, dat en tv na 3 week niks meer doet😣

Dit zal toch niet door en software update komen?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Nu online
oknot schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 14:00:
[...]

Dit soort plaatjes moeten toch haast wel van een defecte tv of nep zijn? Ik kan op mijn tv echt geen backlight bleeding ontdekken. Niet in een compleet donkere kamer, niet met de donkerste scenes waarbij er ergens een licht gedeelte wordt weergegeven. De tv zal er gezien de achterliggende techniek theoretisch last van kunnen hebben maar al doe ik nog zo mijn best ik zie het niet ( verder prima ogen en niet brildragend, scheel of half blind😉). Als ik dan bovenstaand plaatje zie van een duurder type tv met overduidelijke witte waas ben ik weinig overtuigd dat dit plaatje echt is en als dat wel zo is dan zal de tv kapot zijn. Letterlijk duizenden mensen jubelen over de nagenoege afwezigheid van backlight bleeding van de higher end 2017 generatie sony tv's dus zal dat dan ook wel zo zijn lijkt mij.
Ik heb er genoeg langs zien komen met wel ergens backlight bleeding zowel Samsungs als Sony uit de higher end series. De meeste casual gebruikers zien het niet eens Of accepteren het, omdat ze niet beter weten (gelukkig ook want anders blijven de resellers TV's heen en weer sturen). Het is gelukkig de laatste jaren wel erg verbeterd. Als je in een echt donkere kamer een OLED maat een LED zet, dan zie je altijd wel in één van de hoeken iets met speciale tests. In het dagelijks gebruik is het goed onder controle en zie je het zelden. Bij Sony is de oneffenheid inderdaad het beste te zien bij het opstarten of updaten. Overigens is het voorbeeld wel erg slecht (maar wel van een reviewexemplaar). Dit is de test waar de foto uitkwam: http://www.benchmark.pl/t...ony-kd-55xe9305-test.html.

Hier ook een voorbeeld met bewegend beeld: YouTube: Sony KD-65XD9305 - Clouding (HDR Mode). Meestal zie je het in films niet, maar wel bij opstarten en updaten, omdat de film modus wat meer gedimd is.
leigh schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 18:09:
Ik start de ps4 pro op, tv schakeld zich zelf in, ik zie het menu van playstation......en ploep....weg beeld!😲😭.

Contact gehad met Sony, die had 1 handeling bij deze type tv, volumeknop naar beneden drukken en de power knop in drukken (alle 2 tegelijk) en dan de stekker in de stopcontact.

Natuurlijk gebeurde er niks😠, en is er door Sony helpdesk aangegeven dat er binnen 48 contact met mij word opgenomen,om en afspraak te maken ( monteur aan huis ).

Ik ben dik tevreden over de Sony xe9005 (55 inch),kleuren,scherpte,zwart waarde enz.

Maar wat kan dit wezen?! De tv reageert/doet helemaal niks meer, lijkt net alsof hij geen stroom krijgt van de externe voeding blok.

Ik ben niet de persoon die de Sony xe9005 gelijk *÷+÷##@!! vind, maar baal natuurlijk wel, dat en tv na 3 week niks meer doet😣

Klinkt als deze bug met de Amerikaanse firmware nu: https://community.sony.co...absolute-joke/td-p/664039.

[ Voor 35% gewijzigd door Jumpman op 10-02-2018 19:08 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• oknot
Jumpman schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 18:19:
[...]

Als je in een echt donkere kamer een OLED maat een LED zet, dan zie je altijd wel in één van de hoeken iets met speciale tests. In het dagelijks gebruik is het goed onder controle en zie je het zelden.
Dit is precies wat ik bedoel. Wie doet dit? Ik kijk er films op en tv. Ik ga niet bewust op zoek naar defects met speciale tests. Ik hang ook geen Oled ernaast en zoals je zelf ook aangeeft merk je er dus nagenoeg niks van. Ik loop al jaren mee in het audio/video landje en in het begin vond ik mezelf echt een zogenaamde audiofiel🤣🤣. Dagelijks op Ht forum, luidsprekerkabels van €1500,- voor 2x 3mtr. Interlinks die bekant duurder waren dan een auto, furutech stekkers en aparte stroomgroepen voor zowel de audio als de video componenten etc. Kortom ik was volledig doorgeslagen. Las elke test en ging helemaal mee met alle pseudo wetenschappelijke nonsens waar een normaal denkend mens hard om zou moeten lachen. (Ik nu ook). Gelukkig op een bepaald moment wakker geworden en het licht gezien. Nu luister ik naar muziek en geniet ik van films ipv mijn apparatuur kapot te analyseren en constant maar weer opzoek te zijn naar the next best thing. Tuurlijk is kwaliteit belangrijk en is er altijd baas boven baas maar als je alleen maar opzoek bent naar ervaringen van anderen die bewijzen dat je tv, versterker of luidsprekers inderdaad een zwakte hebben waarvan je het zelf wellicht nog niet eens hebt kunnen ontdekken ben je denk ik verkeerd bezig. Ik kan heel kritisch naar mijn tv kijken en dan dmv testen inderdaad concluderen dat in bepaalde uitzonderlijke situaties er sprake is van backlight bleeding. Of ik knal een uhd blu ray op en wordt weggeblazen van de totaal ervaring. Dat lijkt me toch veel leuker dan de eeuwige zoektocht en bijhorende discussies dat het een beter is dan het ander.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jumpman
  • Nu online
oknot schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 19:14:
[...]

Dit is precies wat ik bedoel. Wie doet dit? Ik kijk er films op en tv. Ik ga niet bewust op zoek naar defects met speciale tests. Ik hang ook geen Oled ernaast en zoals je zelf ook aangeeft merk je er dus nagenoeg niks van. Ik loop al jaren mee in het audio/video landje en in het begin vond ik mezelf echt een zogenaamde audiofiel🤣🤣. Dagelijks op Ht forum, luidsprekerkabels van €1500,- voor 2x 3mtr. Interlinks die bekant duurder waren dan een auto, furutech stekkers en aparte stroomgroepen voor zowel de audio als de video componenten etc. Kortom ik was volledig doorgeslagen. Las elke test en ging helemaal mee met alle pseudo wetenschappelijke nonsens waar een normaal denkend mens hard om zou moeten lachen. (Ik nu ook). Gelukkig op een bepaald moment wakker geworden en het licht gezien. Nu luister ik naar muziek en geniet ik van films ipv mijn apparatuur kapot te analyseren en constant maar weer opzoek te zijn naar the next best thing. Tuurlijk is kwaliteit belangrijk en is er altijd baas boven baas maar als je alleen maar opzoek bent naar ervaringen van anderen die bewijzen dat je tv, versterker of luidsprekers inderdaad een zwakte hebben waarvan je het zelf wellicht nog niet eens hebt kunnen ontdekken ben je denk ik verkeerd bezig. Ik kan heel kritisch naar mijn tv kijken en dan dmv testen inderdaad concluderen dat in bepaalde uitzonderlijke situaties er sprake is van backlight bleeding. Of ik knal een uhd blu ray op en wordt weggeblazen van de totaal ervaring. Dat lijkt me toch veel leuker dan de eeuwige zoektocht en bijhorende discussies dat het een beter is dan het ander.
Ik denk zelf ook zo, ik wil de beste prijs kwaliteit en dus niet de beste kwaliteit tegen elke prijs. :) Maar ik heb wel wat bovengemiddelde interesse in TV's en dan test en vergelijk er dan ook wel een aantal. Als je een film als bijvoorbeeld The Martian op een OLED hebt gezien ga je echt het verschil zien, dat zegt overigens niet dat LED slecht is. Zelf heb ik momenteel een Sony KD-55XE8599 (was € 697,00) omdat deze voor weinig op mijn pad kwam, maar ik ben echt aan het wachten op de perfecte Sony OLED aanbieding. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DVnCQWKVQAAI1xD.jpg
"XF90 im Test: Freut euch auf den ultimativen Bildvergleich zwischen XF90, XE90 und XE93. Der Test erscheint am 23.2. im neuen HDTV Magazin Ausgabe 2.2018 und auf unserem Youtube Channel"
https://twitter.com/HDTV_Magazin/status/962013794103738370

Van Digitalfernsehen dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Niet de mooiste voet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vimana
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-09 20:54
Ik ben aan het twijfelen tussen de 55xe9005 en de 55xe9305.

Nu zijn er redelijk wat vergelijkingen te vinden tussen de twee, maar kan nou nergens lezen of de FALD van de 9003 of dat nieuwe edge lit systeem van de 9305 nou beter is.

Maakt het verschil in de chipsets nog uit met ondersteuning van HDR/HLG nu of in de toekomst?

Iemamd die hier iets over kan zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Li1quid
Heb gemerkt dat m'n xe90 niet helemaal loodrecht op het meubel staat. De tv kantelt toch wel ziendend naar achter. Helemaal niet zo erg, maar vroeg mij af of het ook bij jullie zo is?

Edit:heb de schroeven achteraan losser gedraaid waardoor het beter is. Het is niet dat de tv er nu plots kan afvallen.

[ Voor 25% gewijzigd door Li1quid op 11-02-2018 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08:52
Ik gebruik af en toe de spotify functie op mn A1. Tot mijn grote verbazing gaat de screensaver echter nooit aan, ook is het niet mogelijk om alleen het display uit te schakelen en puur te genieten van het geluid.

Is dit een bug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrie1985
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 01-08-2022
Li1quid schreef op zondag 11 februari 2018 @ 14:43:
Heb gemerkt dat m'n xe90 niet helemaal loodrecht op het meubel staat. De tv kantelt toch wel ziendend naar achter. Helemaal niet zo erg, maar vroeg mij af of het ook bij jullie zo is?

Edit:heb de schroeven achteraan losser gedraaid waardoor het beter is. Het is niet dat de tv er nu plots kan afvallen.
Is bij mij precies zo, zal ook eens kijken of de schroeven wat losser draaien helpt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Vimana schreef op zondag 11 februari 2018 @ 10:45:

Nu zijn er redelijk wat vergelijkingen te vinden tussen de twee, maar kan nou nergens lezen of de FALD van de 9003 of dat nieuwe edge lit systeem van de 9305 nou beter is.

Maakt het verschil in de chipsets nog uit met ondersteuning van HDR/HLG nu of in de toekomst?

'Nergens'? O-)

apis29 in "\[LCD/OLED] Sony 2017 line-up"

HLG is natuurlijk gewoon één van de HDR standaarden en dan specifieker voor tv uitzendingen. https://www.sony.nl/electronics/support/downloads/00014882
'De volgende voordelen en verbeteringen zijn ook opgenomen in deze update.'
  • Hybrid Log-Gamma (HLG) HDR-inhoud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vimana
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-09 20:54
apis29 schreef op zondag 11 februari 2018 @ 22:05:
[...]

'Nergens'? O-)

HLG is natuurlijk gewoon één van de HDR standaarden en dan specifieker voor tv uitzendingen. https://www.sony.nl/electronics/support/downloads/00014882
'De volgende voordelen en verbeteringen zijn ook opgenomen in deze update.'
  • Hybrid Log-Gamma (HLG) HDR-inhoud
Zal wel de verkeerde zoekwoorden hebben gebruikt :F

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Budasson
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 21-03 19:45
Vimana schreef op zondag 11 februari 2018 @ 10:45:

De processor in de 9305 is krachtig genoeg voor Dolby Vision. (Deze zal via een firmware update in het voorjaar komen.) De processor van de 9005 niet. De 9005 zal nooit Dolby Vision kunnen ondersteunen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ebis
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
.NCK schreef op zondag 11 februari 2018 @ 14:48:
Ik gebruik af en toe de spotify functie op mn A1. Tot mijn grote verbazing gaat de screensaver echter nooit aan, ook is het niet mogelijk om alleen het display uit te schakelen en puur te genieten van het geluid.

Is dit een bug?
Kan hier zonder problemen het scherm uitschakelen via de 'Action menu' knop op de afstandsbediening en vervolgens kiezen voor 'Beeld uit'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leigh
leigh schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 18:09:

Monteur vandaag gebeld, we kunnen de tv repareren, maar aangezien de tv nog maar paar week jong is, zal ik toch eerst eens contact opnemen met smiths arnhem.
Om eventueel de defecte sony op te laten halen,en een nieuwe afleveren.

Dit nogmaals maar eens gedaan, en inderdaad, "Nee hoor geen probleem,we ruilen hem om". _/-\o_
Toch nog eens geprobeerd om de defecte Sony aan te krijgen.....helaas.. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

leigh schreef op maandag 12 februari 2018 @ 17:16:
[...]

Monteur vandaag gebeld, we kunnen de tv repareren, maar aangezien de tv nog maar paar week jong is, zal ik toch eerst eens contact opnemen met smiths arnhem.
Om eventueel de defecte sony op te laten halen,en een nieuwe afleveren.

Dit nogmaals maar eens gedaan, en inderdaad, "Nee hoor geen probleem,we ruilen hem om". _/-\o_
Toch nog eens geprobeerd om de defecte Sony aan te krijgen.....helaas.. :?
Vaag..nu al defect? Als ik jou was zou ik het omruilen voor de 9305 of LG c7..met fikse korting vanwege het ontstane ongemak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Budasson schreef op zondag 11 februari 2018 @ 22:37:
[...]

De processor in de 9305 is krachtig genoeg voor Dolby Vision. (Deze zal via een firmware update in het voorjaar komen.) De processor van de 9005 niet. De 9005 zal nooit Dolby Vision kunnen ondersteunen.
Tegen de tijd dat Dolby Vision echt een ding wordt, zijn we gerust 5 jaar verder. Dan heeft menigeen allang van tv gewisseld. No biggie dus.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Li1quid
Verwijderd schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 08:21:
[...]

Tegen de tijd dat Dolby Vision echt een ding wordt, zijn we gerust 5 jaar verder. Dan heeft menigeen allang van tv gewisseld. No biggie dus.
Jep, dat is voor mij ook de reden waarom ik voor de XE9005 ben gegaan.

Over 5 jaar koop ik wel een OLED die weer tien keer beter is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07:43
Is er in de tussentijd al iets bekend over 4K HDR support voor de native YouTube-applicatie? Ik heb hier een XE9005 die nog steeds geen YouTube HDR af kan spelen i.t.t. soortgelijke Samsung televisies uit 2017.

Je zou het toch mogen verwachten bij een AndroidTV van 1200+ euro ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Erg blij met de 65XE9305, helemaal geen vertical of horizontal banding in games of films/series en ook geen clouding. Dat is altijd maar afwachten met televisies.

Is er enige indicatie wanneer wij de DV update mogen verwelkomen?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• heppe01
Zaterdag bij Smits mijn nieuwe X9005 opgehaald. Voor zo'n scherpe prijs laat je dat toestel toch niet liggen? Meteen de Vogel Wall 3345 erbij aangeschaft kreeg van de verkoper er 25% korting kon ik eigenlijk ook niet laten liggen! Over scherp gesproken de beelden tijdens het tv kijken zijn echt fantastisch zeker met die instellingen die jullie hier in het topic gepost hadden! Instalatie verliep soepel geen problemen mee gehad. Kortom; top aankoop en kan iedereen het toestel aanraden! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leigh
Verwijderd schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 08:13:
[...]

Vaag..nu al defect? Als ik jou was zou ik het omruilen voor de 9305 of LG c7..met fikse korting vanwege het ontstane ongemak.
Nee,bedankt. LG...... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertraaf
@devilsnight heb je bij herstarten tv ook geen backlight bloeding?
Overigens top tv maar op dat moment zie ik het. Bij films en zappen bijv. Niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heppe01
Yonix schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 11:28:
Is er in de tussentijd al iets bekend over 4K HDR support voor de native YouTube-applicatie? Ik heb hier een XE9005 die nog steeds geen YouTube HDR af kan spelen i.t.t. soortgelijke Samsung televisies uit 2017.

Je zou het toch mogen verwachten bij een AndroidTV van 1200+ euro ...
Niet elke YouTube video is qua beeldformat 4K he, of bedoel je dat niet? Waarom gebruik je de ingebouwde chromecast niet en cast je vanaf daar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07:43
heppe01 schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 19:19:
[...]

Niet elke YouTube video is qua beeldformat 4K he, of bedoel je dat niet? Waarom gebruik je de ingebouwde chromecast niet en cast je vanaf daar?
Ik bedoel dat de YouTube-applicatie HDR content niet correct weergeeft, beeld schakelt niet over etc. Schijnt iets met de codec te zijn.

Daarnaast lees ik berichten dat Google waarschijnlijk een exclusiviteitsdeal heeft met Samsung wat betreft HDR weergave via de YouTube-app. Als dat waar is zou dat wel een naaistreek zijn, i.v.m. het feit dat Sony AndroidTV biedt.

Trouwens, de enige oplossing voor nu zou een Chromecast Ultra zijn. Maar ja, dat gaat hem niet worden natuurlijk.
Pagina: 1 ... 15 ... 38 Laatste