Yep, dan zie ik het inderdaad. Maar zodra de menu's en alles weg zijn is het prima zwart.gertraaf schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 18:18:
@devilsnight heb je bij herstarten tv ook geen backlight bloeding?
Overigens top tv maar op dat moment zie ik het. Bij films en zappen bijv. Niet.
Ik meen gelezen te hebben dat de XE70 wel Youtube HDR kan afspelen, evenals dat die wel Planet Earth 2 UHD/HDR via iPlayer kon afspelen en de Android TV modellen (twee maanden verder nog steeds) niet.Yonix schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 19:25:
[...]
Ik bedoel dat de YouTube-applicatie HDR content niet correct weergeeft, beeld schakelt niet over etc. Schijnt iets met de codec te zijn.
Daarnaast lees ik berichten dat Google waarschijnlijk een exclusiviteitsdeal heeft met Samsung wat betreft HDR weergave via de YouTube-app. Als dat waar is zou dat wel een naaistreek zijn, i.v.m. het feit dat Sony AndroidTV biedt.
Trouwens, de enige oplossing voor nu zou een Chromecast Ultra zijn. Maar ja, dat gaat hem niet worden natuurlijk.
Welke android apps zijn voor jullie de moeite zijn voor je sony tv? (Nu heb ik het iet over de standaard youtube en Netflix app...)
Eerste europese prijzen van de XF90 (van Sony.es):
KD-49XF9005
1.499,00 €1
(IVA y tasa RAEE incluidos)
139 cm (55")
KD-55XF9005
1.799,00 €1
164 cm (65")
KD-65XF9005
2.499,00 €1
189 cm (75”)
KD-75XF9005
4.499,00 €1
KD-49XF9005
1.499,00 €1
139 cm (55")
KD-55XF9005
1.799,00 €1
164 cm (65")
KD-65XF9005
2.499,00 €1
189 cm (75”)
KD-75XF9005
4.499,00 €1
Verwijderd
Lekkere uit de duim gezogen woekerprijzen weer. In het najaar kan er ineens wel tot maar liefst 1000 euro vanaf. Die instapprijzen zijn dus niet serieus te nemen.apis29 schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 17:16:
Eerste europese prijzen van de XF90 (van Sony.es):
KD-49XF9005
1.499,00 €1
139 cm (55")
KD-55XF9005
1.799,00 €1
164 cm (65")
KD-65XF9005
2.499,00 €1
189 cm (75”)
KD-75XF9005
4.499,00 €1
Dat kan natuurlijk zeer zeker,alleen prijs technisch niet interessant voor mij.Verwijderd schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 08:51:
[...]
Zo slecht is LG lang niet hoor. Hun OLED's,vooral de c7 en w7, zijn adembenemend mooi. Qua vormgeving kan Sony daar nog een puntje aan zuigen.
Verwijderd
Vind ik ook, hoewel je ook die tv's steeds vaker voor een veel kleiner bedrag op de kop kan tikken. Bijv. de 65inch w7 die 10000 kost, kon je het afgelopen jaar in Duitsland al voor 3000 kopen. De c7 65inch kost hier 3200, maar is in Duitsland al regelmatig voor 2200 voorbij gekomen. Kortom, er zit nog meer beweging in die prijzen dan in een hardloper. Niet zo verwonderlijk natuurlijk, aangezien ze allemaal aftrappen met astronomische, gebakken lucht bedragen.leigh schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 08:53:
[...]
Dat kan natuurlijk zeer zeker,alleen prijs technisch niet interessant voor mij.
Eerst indruk van de XF90 van Area DVD. Iets wat meteen opvalt is dat ze de kijkhoek opvallend goed vinden; aan de andere kant zijn hun reviews op dat punt normaal gesproken niet serieus te nemen dus veel wil het ook niet zeggen ...
Bij Flatpanels ook al binnen en binnnenkort een review.
Zou ook niet direct EK acties verwachten nu NL niet meedoet maar misschien wel in Duitsland of België.
Verwijderd schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 08:44:
[...]
Lekkere uit de duim gezogen woekerprijzen weer. In het najaar kan er ineens wel tot maar liefst 1000 euro vanaf. Die instapprijzen zijn dus niet serieus te nemen.
Is sowieso al een aardig stuk lager dan vorig jaar met de XE90 (55" was €2099). Nou heeft het terugverdienen van de kosten door Sony niet veel met de winkelprijs te maken maar klagen over de adviesprijs is natuurlijk nutteloos. Als je het ervoor kan verkopen waarom zou je het dan niet vragen? Er zijn altijd early adopters die bereid zijn er nog een 'premium' prijs voor te betalen. En het geeft ook ruimte om 'korting' te geven en andere acties.Afroomprijsstrategie :bij de introductie van een product een hoge prijs om de kosten snel terug te verdienen. Na verloop van tijd daalt de prijs geleidelijk.
Zou ook niet direct EK acties verwachten nu NL niet meedoet maar misschien wel in Duitsland of België.
[ Voor 21% gewijzigd door apis29 op 15-02-2018 12:09 ]
Verwijderd
Heb sinds kort een Xe9005 met daarbij een HT-ST5000. Heb een HDMI kabel vanuit ARC (HDMI 3) lopen naar de home cinema. Ps4 en een shield zitten met de HDMI aansluiting op de ST5000 aangesloten. Ik wil voor de ps4 en voor de shield allebei andere instellingen gebruiken betreft helderheid, contrast etc. Omdat ik met de shield films kijk en op de ps4 game. Probleem is alleen dat ik op de tv alleen de instellingen kan wijzigen voor HDMI 3, maar dit geldt dan voor beide apparaten. Ik moet dus telkens het profiel wijzigen als ik naar het andere device schakel. Het liefst wil ik dat hij de instellingen automatisch pakt als ik de ps4 selecteer of de shield. Dit kan wel als je de Shield en PS4 rechtstreeks op de tv aansluit, dan kan je gewoon per HDMI de instellingen wijzigen. Dit zal toch wel anders kunnen? Lijkt mij dat Sony hier toch gewoon aan gedacht heeft als je al je apparaten op je home cinema aansluit? Hoe doen jullie dit?
Verwijderd
Ja, de xe9005 55 inch was eerst 2099 en ik heb enkele maanden later de 65 inch voor 1400 gekocht. Wat leert ons dat? Dat die dingen lang niet zoveel waard zijn als men doet vermoeden, de prijzen simpelweg uit de duim worden gezogen, en bij voorbaat al een flink stuk omlaag kunnen. Maar goed, deze afroomstrategie wordt al sinds jaar en dag gebruikt, klagen heeft inderdaad geen zin, gewoon links laten en 2 seizoenen later erop terugkomen is nog altijd het meest effectief.apis29 schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 11:56:
Eerst indruk van de XF90 van Area DVD. Iets wat meteen opvalt is dat ze de kijkhoek opvallend goed vinden; aan de andere kant zijn hun reviews op dat punt normaal gesproken niet serieus te nemen dus veel wil het ook niet zeggen ...
[...]
[...]
Is sowieso al een aardig stuk lager dan vorig jaar met de XE90 (55" was €2099). Nou heeft het terugverdienen van de kosten door Sony niet veel met de winkelprijs te maken maar klagen over de adviesprijs is natuurlijk nutteloos. Als je het ervoor kan verkopen waarom zou je het dan niet vragen? Er zijn altijd early adopters die bereid zijn er nog een 'premium' prijs voor te betalen. En het geeft ook ruimte om 'korting' te geven en andere acties.
Dat is persoonlijke smaak. Het zijn zeker mooie tv's bij LG maar ik vind de voorkant bij Sony een stuk strakker.Verwijderd schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 08:51:
[...]
Zo slecht is LG lang niet hoor. Hun OLED's,vooral de c7 en w7, zijn adembenemend mooi. Qua vormgeving kan Sony daar nog een puntje aan zuigen.
Die acties komen er, of er nu een EK label aan hangt of niet.apis29 schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 11:56:
[...]
[...]
Is sowieso al een aardig stuk lager dan vorig jaar met de XE90 (55" was €2099). Nou heeft het terugverdienen van de kosten door Sony niet veel met de winkelprijs te maken maar klagen over de adviesprijs is natuurlijk nutteloos. Als je het ervoor kan verkopen waarom zou je het dan niet vragen? Er zijn altijd early adopters die bereid zijn er nog een 'premium' prijs voor te betalen. En het geeft ook ruimte om 'korting' te geven en andere acties.
Het prijs verloop van TV's is al jaren hetzelfde: In april/mei/juni betaal je de hoofdprijs, Black Friday/december/januari/februari liggen vaak de koopjes en is er nog voldoende voorraad. Daarna neemt de voorraad van populaire modellen wat af in aanloop naar de nieuwe modellen en zijn ze vaak niet meer zo goedkoop als in het winterseizoen.
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
'Enkele maanden'? Dat ding lag al begin maart in de winkel ... Wel kon je in het begin, in Duitsland in ieder geval, hem vrij snel voor rond de 1600 krijgen (de 55") dan (begon daar ook voor €100 minder).Verwijderd schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 13:20:
[...]Ja, de xe9005 55 inch was eerst 2099 en ik heb enkele maanden later de 65 inch voor 1400 gekocht. Wat leert ons dat? Dat die dingen lang niet zoveel waard zijn als men doet vermoeden, de prijzen simpelweg uit de duim worden gezogen, en bij voorbaat al een flink stuk omlaag kunnen. Maar goed, deze afroomstrategie wordt al sinds jaar en dag gebruikt, klagen heeft inderdaad geen zin, gewoon links laten en 2 seizoenen later erop terugkomen is nog altijd het meest effectief.
Uit de duim gezogen worden prijzen ook niet (helemaal), of je moet er een principe op nahouden dat elk product in het assortiment van een winkel een gelijke bijdrage aan de inkomsten moet en zal leveren en dat het hele jaar doet.
Het prijsverloop is sinds het OLED Prijzentopic drastisch verandert. Waar het twee jaar geleden nog een uitzondering was als je een tv voor minder dan 70% van de oorspronkelijk adviesprijs kon krijgen is het nu bijna normaal geworden (buiten de Pricewatch om tenminste). Die 65XE9005 van hierboven had je twee jaar geleden nooit voor die prijs gehad.Jumpman schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 16:07:
[...]Die acties komen er, of er nu een EK label aan hangt of niet.
Het prijs verloop van TV's is al jaren hetzelfde: In april/mei/juni betaal je de hoofdprijs, Black Friday/december/januari/februari liggen vaak de koopjes en is er nog voldoende voorraad. Daarna neemt de voorraad van populaire modellen wat af in aanloop naar de nieuwe modellen en zijn ze vaak niet meer zo goedkoop als in het winterseizoen.
Black Friday stelt hier natuurlijk ook nog steeds niks voor vergeleken met het buitenland maar is idd wel zo dat de prijzen rond maart/april nauwlijks verschillen met die van tijdens de BTW actie.
Zal vast onder een andere noemer een actie zijn van de zomer maar kan me voor Rio en het EK niks bijzonders herinneren (en iig geen OS of EK acties van de winkels).
[ Voor 3% gewijzigd door apis29 op 15-02-2018 22:24 ]
Nah, voor 60 a 65% van de hoge adviesprijs halen, is wat veel gevraagd, maar dat kwam 2 jaar terug soms ook voor. Zelfs bij overjarige modellen, waarvan ze bang zijn er niet meer vanaf te komen. Voorbeeld was de XD8305, die raakten ze niet kwijt in den beginnen. Later wel, omdat het de enige was die 100Hz nog bood op 43 inch.
Adembenemend mooi? Dat is jouw mening. Ik ben ieder geval blij dat ik de C7 heb omgewisseld voor de XE9305.Verwijderd schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 08:51:
[...]
Indrukkend hoor.

[ Voor 28% gewijzigd door NotSoSteady op 16-02-2018 00:37 ]
Twee jaar geleden een uitzondering? Ik heb al mijn (hoofdzakelijk Sony) TV's sinds 2007 al met flinke 50% tot 70% kortingen op de adviesprijs kunnen kopen. Gewoon er naar vragen wat mogelijk is. En natuurlijk kocht je in 2015/2016 nog geen 65 inch á la de 65XE9005 voor de prijs waar dat nu voor lukt, de techniek en productiemethoden zijn ook elk jaar weer wat beter ontwikkeld, waardoor 'nieuwe' technieken betaalbaarder worden, maar er ontstaan aan de bovenkant van de markt weer net zo hard 'nieuwe' technieken, de markt staat niet stil. Al is de 2018 lijn niet spectaculair vernieuwend t.o.v. de 2017 lijn, en daar kampen meer TV producten mee.apis29 schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 22:21:
[...]
Het prijsverloop is sinds het OLED Prijzentopic drastisch verandert. Waar het twee jaar geleden nog een uitzondering was als je een tv voor minder dan 70% van de oorspronkelijk adviesprijs kon krijgen is het nu bijna normaal geworden (buiten de Pricewatch om tenminste). Die 65XE9005 van hierboven had je twee jaar geleden nooit voor die prijs gehad.
Black Friday stelt hier natuurlijk ook nog steeds niks voor vergeleken met het buitenland maar is idd wel zo dat de prijzen rond maart/april nauwlijks verschillen met die van tijdens de BTW actie.
Zal vast onder een andere noemer een actie zijn van de zomer maar kan me voor Rio en het EK niks bijzonders herinneren (en iig geen OS of EK acties van de winkels).
Verwijderd
40 kilo voor een tv zoals de 9305 is inderdaad indrukwekkend. En niet in de positieve zin. En met adembenemend mooi doelde ik uiteraard niet op de achterkant van de tv, maar op het totaalplaatje van de OLED technologie en de strakke vormgeving zoals de smalle randen, picture on glass design(niet bij c7), wallpaper tv zoals de w7 enz.NotSoSteady schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 00:34:
[...]
Adembenemend mooi? Dat is jouw mening. Ik ben ieder geval blij dat ik de C7 heb omgewisseld voor de XE9305.
Indrukkend hoor.
[afbeelding]
[afbeelding]
Sony experimenteert wat mij betreft te weinig met de vormgeving terwijl LG steeds voor een vernieuwender design kiest.
Bekijk de w7 65 inch maar eens in het echt, dan begrijp je wel wat adembenemend mooi inhoudt.
Verwijderd
De achterkant van een tv zie ik nooit, dus geen idee wat daar zo indrukwekkend aan is. Maar waarom vind je een LCD fijner dan een oled? Tussen die 2 zou ik altijd voor de C7 gaan en dat overweeg ik momenteel ook. Wat heeft jou anders doen beslissen?NotSoSteady schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 00:34:
[...]
Adembenemend mooi? Dat is jouw mening. Ik ben ieder geval blij dat ik de C7 heb omgewisseld voor de XE9305.
Indrukkend hoor.
[afbeelding]
[afbeelding]
Sony staal bekend om zijn design. Als ik de voorkant van de xe9305 zie dan ben ik meer onder de indruk dan die LG die jij plaatst. Smalle strakke randen, degelijke materialen en een strakke voet. Die LG ziet er zeker niet slecht uit maar tippen aan de Sony qua design? Nee, en dan heb ik het over de voorkant.. Laat staan de achterkant.Verwijderd schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 10:13:
[...]
40 kilo voor een tv zoals de 9305 is inderdaad indrukwekkend. En niet in de positieve zin. En met adembenemend mooi doelde ik uiteraard niet op de achterkant van de tv, maar op het totaalplaatje van de OLED technologie en de strakke vormgeving zoals de smalle randen, picture on glass design(niet bij c7), wallpaper tv zoals de w7 enz.
Sony experimenteert wat mij betreft te weinig met de vormgeving terwijl LG steeds voor een vernieuwender design kiest.
Bekijk de w7 65 inch maar eens in het echt, dan begrijp je wel wat adembenemend mooi inhoudt.
Het was sarcastisch, omdat hij de LG OLED55C7V adembenemend mooi noemde, terwijl ik het niks bijzonders vind. Daarom haalt die nu maar de W7-serie aan, die meer dan 5000 euro kost. Ik heb de OLED55C7V thuis gehad en was niet zo enorm onder de indruk: mindere motion, slechtere upscaling, (veel) lagere helderheid met HDR, geen Cast-functie en ook de beeldprocessor van Sony is superieur. Mijn kamer is overigens behoorlijk licht, dus dat heeft ook een rol gespeeld.Verwijderd schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 10:35:
[...]
De achterkant van een tv zie ik nooit, dus geen idee wat daar zo indrukwekkend aan is. Maar waarom vind je een LCD fijner dan een oled? Tussen die 2 zou ik altijd voor de C7 gaan en dat overweeg ik momenteel ook. Wat heeft jou anders doen beslissen?
Verwijderd
Die termen zeggen me niet zoveel, maar voor jou is het een betere koop begrijp ik. Ik wil straks gewoon een scherm dat een mooi beeld produceert voor films en series. Wordt aan de wand gehangen. Als ik dan online rondkijk is iedereen lyrisch over oled. En dan zit je snel aan LG, al zijn die van Sony ook mooi. Een tegengeluid is dan fijn, maar met jouw punten kan ik niet zoveel. Zelf maar eens in de echte wereld gaan kijken en wachten op een mooie deal.NotSoSteady schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 10:58:
[...]
Het was sarcastisch, omdat hij de LG OLED55C7V adembenemend mooi noemde, terwijl ik het niks bijzonders vind. Daarom haalt die nu maar de W7-serie aan, die meer dan 5000 euro kost. Ik heb de OLED55C7V thuis gehad en was niet zo enorm onder de indruk: mindere motion, slechtere upscaling, (veel) lagere helderheid met HDR, geen Cast-functie en ook de beeldprocessor van Sony is superieur. Mijn kamer is overigens behoorlijk licht, dus dat heeft ook een rol gespeeld.
Verwijderd
Jij sloeg alleen aan op c7 terwijl ik zei dat meerdere series van LG oled adembenemend mooi waren, dus ook de w serie. Dat het meer dan 5 duizend kost is een ander verhaal en doet niks aan die schoonheid af.NotSoSteady schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 10:58:
[...]
Het was sarcastisch, omdat hij de LG OLED55C7V adembenemend mooi noemde, terwijl ik het niks bijzonders vind. Daarom haalt die nu maar de W7-serie aan, die meer dan 5000 euro kost. Ik heb de OLED55C7V thuis gehad en was niet zo enorm onder de indruk: mindere motion, slechtere upscaling, (veel) lagere helderheid met HDR, geen Cast-functie en ook de beeldprocessor van Sony is superieur. Mijn kamer is overigens behoorlijk licht, dus dat heeft ook een rol gespeeld.
Verwijderd
Ik plaatste geen LG, dat was zijn foto. En c7 is niet LG's mooiste OLED, de e7 en w7 zijn net wat mooier.AMARONE schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 10:55:
[...]
Sony staal bekend om zijn design. Als ik de voorkant van de xe9305 zie dan ben ik meer onder de indruk dan die LG die jij plaatst. Smalle strakke randen, degelijke materialen en een strakke voet. Die LG ziet er zeker niet slecht uit maar tippen aan de Sony qua design? Nee, en dan heb ik het over de voorkant.. Laat staan de achterkant.
Sony kan trouwens zelfs met zn A1 echt niet aan de w7 van LG tippen hoor, wel verschillende prijscategorieën, maar toch, LG wint dit qua design met gemak.
De termen die hier aangehaald worden zijn echter wel van belang en afhankelijk van je wensen en situatie behoorlijk bepalend voor je uiteindelijke keuze. De mate van Motion handling geeft aan hoe goed de tv met bewegende beelden omgaat. Upscalen is de techniek waar de tv sd/hd beelden opschaalt naar uhd resolutie (dit is een belangrijke aangezien je meer sd/hd beelden zal gaan bekijken dan uhd materiaal). De helderheid is van belang om HDR (high dynamic range) goed te laten werken. Hiermee wordt een veel groter deel van het kleurenspectrum weergegeven wat voor een mooiere kleurbeleving zorgt en een realistischere weergave van de beelden. Lcd's halen een (veel) hogere helderheid dan Oled's doen. Dit is ook gelijk een voordeel als je vaak overdag of in een sterk verlichte kamer naar de tv kijkt. Met de cast functie wordt chromecast bedoeld en dat is bij enkele Sony tv's ingebouwd ( kan in theorie ook prima in een oled worden geïmplementeerd). Vervolgens de beeldprocessor, deze levert de rekenkracht die nodig is om alles er goed uit te laten zien op het scherm. Staat als zodanig los van de Oled/LCD discussie en kan in beide type tv's erg goed zijn. Op dit moment heeft Sony echter wel een topper van een processor en dat vertaald zich dan ook in een (in mijn ogen) superieur Oled model (A1), terwijl deze tv ook gewoon een oled scherm heeft van LG is het o.a de beeldprocessor die het verschil maakt en de tv naar een hoger plan tilt. Als laatste vormgeving. Dit is persoonlijk en het is dan ook onzinnig om hierover een discussie aan te gaan. Wat de 1 mooi vindt is voor de ander weer helemaal niks. Gelukkig zijn er verschillende modellen voor verschillende smaken. Alles hetzelfde is ook maar zo saai.Verwijderd schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 11:18:
[...]
Die termen zeggen me niet zoveel, maar voor jou is het een betere koop begrijp ik. Ik wil straks gewoon een scherm dat een mooi beeld produceert voor films en series. Wordt aan de wand gehangen. Als ik dan online rondkijk is iedereen lyrisch over oled. En dan zit je snel aan LG, al zijn die van Sony ook mooi. Een tegengeluid is dan fijn, maar met jouw punten kan ik niet zoveel. Zelf maar eens in de echte wereld gaan kijken en wachten op een mooie deal.
Verwijderd
@oknot Bedankt voor de uitleg! Uiteindelijk kan ik me niet voorstellen dat een lg oled van 1500 euro matig beeld produceert, maar het kan dus beter als die punten correct zijn. In hoeverre zit daar een subjectieve component aan vast? Ik kom van een 40" led tv uit 2012 dus de vraag is in hoeverre ik 'last' ga hebben van mindere punten in vergelijking tot een andere topper. Ik wil goed beeld voor een leuke prijs. M'n vorige tv was 450 euro en toen enorme goede prijs kwaliteit (100hrz paneel). Dat nu 3x keer uitgeven (omdat het geld beschikbaar is) moet ik wel enigzins rechtvaardigen voor mezelf. 2k euro en hoger wordt het sowieso niet voor mij.
Het beeld is niet matig, maar erg mooi. Je kan van alles en nog wat meten, maar de persoonlijk ervaring is het belangrijkst. Of je nou de Sony XE9305 neemt of de LG C7, mooi beeld krijg je sowieso. Het hangt maar net af wat het belangrijkst voor je is. Mijn woonkamer is behoorlijk helder en dat is een van de belangrijkste redenen waarom ik de C7 heb ingeruild voor de XE9305.Verwijderd schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 13:55:
@oknot Bedankt voor de uitleg! Uiteindelijk kan ik me niet voorstellen dat een lg oled van 1500 euro matig beeld produceert, maar het kan dus beter als die punten correct zijn. In hoeverre zit daar een subjectieve component aan vast? Ik kom van een 40" led tv uit 2012 dus de vraag is in hoeverre ik 'last' ga hebben van mindere punten in vergelijking tot een andere topper. Ik wil goed beeld voor een leuke prijs. M'n vorige tv was 450 euro en toen enorme goede prijs kwaliteit (100hrz paneel). Dat nu 3x keer uitgeven (omdat het geld beschikbaar is) moet ik wel enigzins rechtvaardigen voor mezelf. 2k euro en hoger wordt het sowieso niet voor mij.
Matig beeld heb je mij niet horen zeggen. De LG Oled's geven prachtig beeld en zwartwaardes waar geen enkele andere techniek op dit moment tegenop kan. In vergelijking met je huidige tv wordt je sowieso weggeblazen. Ook de kijkhoek is een stuk beter dan dat van een LCD (VA) scherm. Uiteindelijk blijft het een persoonlijke keuze gebaseerd op hoe je de tv gaat gebruiken. Kijk je voornamelijk tv, speel je geen games en kan je je kamer goed verduisteren dan is Oled een uitstekende keuze. Wil je een (heel) groot scherm (65/75 inch), speel je wel vaak games (inbranden) en wil je niet de hoofdprijs betalen dan zou ik voor een Sony XE9005 gaan of anders een XE9305 (iets duurder en feller, verder behoorlijk hetzelfde). Wil je de allerbeste Oled die er op dit moment is dan is wat mij betreft de Sony A1 de betere keuze boven een LG in dezelfde prijsklasse.Verwijderd schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 13:55:
Verwijderd
Bedoelde ook niet dat jullie matig impliceerden. De A1 is toch een slechte keus als je de tv wilt ophangen? De gewenste grootte is 65 max, maar ik denk dat 55 beter past in het geheel. Games is hier casual dus niet zo'n grote factor. Het zal sowieso een LG of Sony worden denk ik wel. Het jaar is nog jong.
Groter is altijd beter😉. Zou persoonlijk echt voor de 65 inch gaan. 1e week lijkt het nog groot daarna ben je gewend. De A1 heeft een bijhorende muurbeugel en dan is het volgens mij geen probleem om hem aan de muur te hangen.Verwijderd schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 17:25:
Bedoelde ook niet dat jullie matig impliceerden. De A1 is toch een slechte keus als je de tv wilt ophangen? De gewenste grootte is 65 max, maar ik denk dat 55 beter past in het geheel. Games is hier casual dus niet zo'n grote factor. Het zal sowieso een LG of Sony worden denk ik wel. Het jaar is nog jong.
Om die reden heb ik zelf dan ook voor een 75 inch XE9005 gekozen. Evengoed een prachtig beeld wat de kwaliteit van Oled evenaart en een stuk goedkoper. Koop ik over een jaar of 2 a 3 wel een Oled als de prijzen naar een acceptabel niveau zijn gezakt.Verwijderd schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 19:23:
Bij oled is die 10" echt bijna een prijsverdubbelaar.......om in overweging te nemen.
Ik heb in september 2017 €3200,- betaald. Als ik jou was zou ik voor de 9405 gaan als geld geen belemmering is. Toch weer een klasse hoger. In september was deze nog iets van €4700 ofzo en daarom geen optie, maar voor €3700 is het wel weer aantrekkelijk. Al heb je voor iets van €2500,- nu een 9005 geloof ik en dat is ook wel een bom van een tv hoor. Hou je toch weer €1200,- over voor andere zaken. Geen dolby vision alleen voor de 9005 en iets minder fel al is dat relatief want het lijkt soms echt op een bouwlamp naar mijn mening. Maar sowieso voor 75 inch gaan is mijn advies. Had hiervoor 60 inch en dit is toch wel echt weer een stukje indrukwekkender. Al moet de volgende toch weer groter 😂😂😉. Tot ongenoegen van mijn vrouwdukeenvana schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 17:14:
@oknot Ik sta voor de keuze van 75XE9005 of 75XE9405
De beste prijs voor de 75XE9405 die tot nu toe heb gevonden is € 3699,00 bij EP Boxtel
Wat was jouw aanschaf prijs voor 75XE9005?
Misschien is een prijsstaffel zinvol zoals ook in de OLED-topic (Resinman)?
Wij hebben een Sony 65XE9005 maar films via USB stick afspelen is en blijft een groot mysterie, hebben jullie dit ook?
Wat is de beste methode? Als er een USB stick in 1 van de 3 poorten zit, dan kan ik met geen mogelijkheid "USB" selecteren zoals wij dat wel met onze oude Samsung TV's kunnen.
Wanneer ik de USB stick eruit haal en er weer in druk, dan komt er wel iets voor maar dan worden sommige films niet weergegeven..
VLC hebben we via de Play Store gedownload, maar die speelt films net niet vloeiend af.
Onze oude Samsung mis ik wel een beetje op dit gebied
Wat is de beste methode? Als er een USB stick in 1 van de 3 poorten zit, dan kan ik met geen mogelijkheid "USB" selecteren zoals wij dat wel met onze oude Samsung TV's kunnen.
Wanneer ik de USB stick eruit haal en er weer in druk, dan komt er wel iets voor maar dan worden sommige films niet weergegeven..
VLC hebben we via de Play Store gedownload, maar die speelt films net niet vloeiend af.
Dank voor jouw antwoord, ik ga dinsdag Audiovision bellen.oknot schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 18:47:
[...]
Ik heb in september 2017 €3200,- betaald.................
Ik kom hierop terug.
Verwijderd
(Even mijn oud account van onder het stof gehaald, hoewel ik dagelijks GoT nog volg. )
Bij AudioVision kreeg ik de scherpe prijs van 2100€ voor de 75XE9005 en 3449€ voor de 75XE9405
Ik ben er ook nog niet uit
Bij AudioVision kreeg ik de scherpe prijs van 2100€ voor de 75XE9005 en 3449€ voor de 75XE9405
Ik ben er ook nog niet uit
Misschien niet wat je zoekt, maar ik heb een USB 3.0 disk aan de TV hangen. Kodi speelt vervolgens die films af. Dat gaat prima zonder haperingen.piediewie schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 20:23:
Wij hebben een Sony 65XE9005 maar films via USB stick afspelen is en blijft een groot mysterie, hebben jullie dit ook?
XBOX One: KW NL, PSN: kw_nl Strava: https://www.strava.com/athletes/53303907
Verwijderd
Iemand?Verwijderd schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 13:17:
Heb sinds kort een Xe9005 met daarbij een HT-ST5000. Heb een HDMI kabel vanuit ARC (HDMI 3) lopen naar de home cinema. Ps4 en een shield zitten met de HDMI aansluiting op de ST5000 aangesloten. Ik wil voor de ps4 en voor de shield allebei andere instellingen gebruiken betreft helderheid, contrast etc. Omdat ik met de shield films kijk en op de ps4 game. Probleem is alleen dat ik op de tv alleen de instellingen kan wijzigen voor HDMI 3, maar dit geldt dan voor beide apparaten. Ik moet dus telkens het profiel wijzigen als ik naar het andere device schakel. Het liefst wil ik dat hij de instellingen automatisch pakt als ik de ps4 selecteer of de shield. Dit kan wel als je de Shield en PS4 rechtstreeks op de tv aansluit, dan kan je gewoon per HDMI de instellingen wijzigen. Dit zal toch wel anders kunnen? Lijkt mij dat Sony hier toch gewoon aan gedacht heeft als je al je apparaten op je home cinema aansluit? Hoe doen jullie dit?
De nVidia Shield aansluiten op de Soundbar op HDMI 3 (ARC) met eigen profiel. De Playstation 4 op HDMI 2 met zijn eigenprofiel. Als het goed is gaat dan het geluid toch over de soundbar via ARC. Niet ideaal misschien, maar wel voor de beste beeldkwaliteit van beid en de PlayStation 4 direct op de TV aansluiten komt de latency alleen maar ten goede (geen tussenstation voor het signaal).
Verwijderd
Top! Dan ga ik het zo aansluiten! Bedankt voor je antwoord!Jumpman schreef op zondag 18 februari 2018 @ 09:49:
[...]
De nVidia Shield aansluiten op de Soundbar op HDMI 3 (ARC) met eigen profiel. De Playstation 4 op HDMI 2 met zijn eigenprofiel. Als het goed is gaat dan het geluid toch over de soundbar via ARC. Niet ideaal misschien, maar wel voor de beste beeldkwaliteit van beid en de PlayStation 4 direct op de TV aansluiten komt de latency alleen maar ten goede (geen tussenstation voor het signaal).
Afgelopen vrijdag is mijn nieuwe 55XE9305 binnen gekomen. Erg blij mee
.
Ik zit alleen nog met 1 probleem en dat is dat is Bravia Sync (CEC) niet aan de praat krijg met mijn Ziggo Mediabox XL.
Heeft iemand hier ervaring mee en of het wel aan de praat gekregen?
Ik zit alleen nog met 1 probleem en dat is dat is Bravia Sync (CEC) niet aan de praat krijg met mijn Ziggo Mediabox XL.
Heeft iemand hier ervaring mee en of het wel aan de praat gekregen?
Zit heel erg te twijfelen of ik voor de Sony 55XE9305 moet gaan. Momenteel hebben we een Samsung 48JU7000, maar op de eea manier overtuigd deze televisie niet, slecht afleesbaar, te veel spiegeling.
Is de Sony zodanig van betere kwaliteit / technieken voorzien? In de winkel staan zoveel televisies op een rij dat het niet meer te overzien is.
Is de Sony zodanig van betere kwaliteit / technieken voorzien? In de winkel staan zoveel televisies op een rij dat het niet meer te overzien is.
Wat stoort je aan de beeldkwaliteit van de Samsung 48JU7000? Was een toppertje in 2015 voor zijn prijs.RonaldBe schreef op maandag 19 februari 2018 @ 09:25:
Zit heel erg te twijfelen of ik voor de Sony 55XE9305 moet gaan. Momenteel hebben we een Samsung 48JU7000, maar op de eea manier overtuigd deze televisie niet, slecht afleesbaar, te veel spiegeling.
Wat bedoel je met slecht afleesbaar?
In de winkel kan je moeilijk TV's vergelijken op het zicht. Die staan allemaal om ter meest kleuren te tonen op traag bewegende beelden.
De Samsung is vrij donker en slecht afleesbaar. Televisie staat in een woonkamer met de zon vrijwel de hele dag erop.
Toch vreemd Samsung staat juist bekend voor zijn felle schermen met verzadiging zo uit de verpakking. Je kan je TV eens resetten en vanaf daar (overdag) de TV configureren?RonaldBe schreef op maandag 19 februari 2018 @ 11:02:
De Samsung is vrij donker en slecht afleesbaar. Televisie staat in een woonkamer met de zon vrijwel de hele dag erop.
Dat kan ik wellicht proberen. Is goedkoper dan een nieuwe televisie aankopen.
Of is de Sony 55XE9305 kwalitatief zoveel beter geworden in de afgelopen 2 tot 3 jaar tegenover de Samsung?
Mijn vrouw zegt namelijk geen nee tegen een nieuwe televisie ;-)
Of is de Sony 55XE9305 kwalitatief zoveel beter geworden in de afgelopen 2 tot 3 jaar tegenover de Samsung?
In jou geval zou ik door sparen voor een OLED, als je na het opnieuw configureren wel tevreden ben over het beeld. Wel configureren met een zuivere input.RonaldBe schreef op maandag 19 februari 2018 @ 12:14:
Ik dacht dat OLED juist niet geschikt was voor een inrichting waarbij de TV vaak in de zon/erg lichte kamer staat?Jumpman schreef op maandag 19 februari 2018 @ 13:12:
[...]
In jou geval zou ik door sparen voor een OLE, als je na het opnieuw configureren wel tevreden ben over het beeld. wel configureren met een zuivere input.
Zo zou je het ook kunnen zien. In een zonnige of erg verlichte ruimte zie je de nadelen van LCD t.o.v. OLED niet zo goed.Eddye schreef op maandag 19 februari 2018 @ 13:29:
[...]
Ik dacht dat OLED juist niet geschikt was voor een inrichting waarbij de TV vaak in de zon/erg lichte kamer staat?
Nu moet ik wel zeggen dat ik vind dat de Sony LCD TV's voor LCD wel erg goede zwart waarden hebben.
Buiten dat, ik zie ook regelmatig foto's/filmpjes van OLED's die in de zon staan en daardoor vlekken in het beeld krijgen.Jumpman schreef op maandag 19 februari 2018 @ 13:37:
[...]
Zo zou je het ook kunnen zien. In een zonnige of erg verlichte ruimte zie je de nadelen van LCD t.o.v. OLED niet zo goed.
Nu moet ik wel zeggen dat ik vind dat de Sony LCD TV's voor LCD wel erg goede zwart waarden hebben.
Ik heb de XE9305, geweldig ding, vooral in een heldere kamer. Letterlijk oogverblindend. De weergave van zwart is goed, maar kan natuurlijk niet tippen aan de oled-televisies. Het toestel heeft echter ook verschillende voordelen ten opzichte van de LG C7 (lees een paar berichten terug).RonaldBe schreef op maandag 19 februari 2018 @ 12:14:
[ Voor 17% gewijzigd door NotSoSteady op 19-02-2018 16:50 ]
Dit wil ik dan toch wel nuanceren. Dat Oled zwarter gaat helemaal mee eens maar dat de 9305 er niet aan kan tippen is onzin. Het komt er eng dicht bij in de buurt zelfs. Zolang er geen oled naast hangt zal 99.9% het ervaren als nagenoeg absoluut zwart. Door te stellen dat het er niet aan kan tippen suggereer je dat het is alsof je naar een grijs scherm kijkt zoals het in de early days van lcd was en dat is absoluut niet het geval. Gelukkig zeg je er wel bij dat het goed is en daar kan ik me wel weer in vinden, zou het zelfs heel goed willen noemen. Zwart op de sony's is gewoon zwart. Oled is nog iets zwarter en mist een bak aan helderheid.NotSoSteady schreef op maandag 19 februari 2018 @ 16:46:
[...]
Ik heb de XE9305, geweldig ding, vooral in een heldere kamer. Letterlijk oogverblindend. De weergave van zwart is goed, maar kan natuurlijk niet tippen aan de oled-televisies. Het toestel heeft echter ook verschillende voordelen ten opzichte van de LG C7 (lees een paar berichten terug).
[ Voor 5% gewijzigd door oknot op 19-02-2018 18:54 ]
Als ik een 4K HDR aflevering van Netflix op mijn A1 afspeel (ingebouwde app), krijg ik de HDR melding niet; kan dat kloppen?
Als je op de Action menu-knop drukt dat zie je rechtsboven in beeld 'HDR' staan. Voor de rest krijg je geen melding of iets dergelijks.
Heb je de HDR-modus op auto staan en weet je zeker dat de content in HDR beschikbaar is?
Ja, staat allemaal goed, als ik een blu-ray 4K aanzet staat de melding er wel. Bij Netflix staat hij onder de noemer '4K HDR'. Heb het net nog getest met 'White rabbit project'.
Nederlandse adviesprijzen van de XF9005 2018 TV series staan nu ook op de NL Sony website:
49inch - 1700 euro
55inch - 1900 euro
65inch - 2800 euro
75inch - 4500 euro
bron: https://www.sony.nl/elect...05-series/buy/kd-49xf9005
49inch - 1700 euro
55inch - 1900 euro
65inch - 2800 euro
75inch - 4500 euro
Wat een afzetterij weer voor die 2% BTW verschilGsus86 schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 10:39:
Nederlandse adviesprijzen van de XF9005 2018 TV series staan nu ook op de NL Sony website:
49inch - 1700 euro = +200
55inch - 1900 euro= +100
65inch - 2800 euro = +300
75inch - 4500 euro= +0

[ Voor 6% gewijzigd door apis29 op 20-02-2018 11:38 ]
Ik heb sinds een paar dagen de 65XE9305, pracht ding. Maar bij donkere scenes met bijvoorbeeld een film, zie ik duidelijk lichte vlekken in het beeld. Ervaren jullie dat ook?
Waneer is de nieuwe lijn van Sony beschikbaar? En kan je er vanuit gaan dat het beter is dan de modellen van 2017?
Daar kan je vanuit gaan ja.Remco Tr schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 11:51:
Waneer is de nieuwe lijn van Sony beschikbaar? En kan je er vanuit gaan dat het beter is dan de modellen van 2017?
Weet je zeker dat White rabbot project in HDR beschikbaar is? Probeer Marco Polo eens.Sanction schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 00:26:
Ja, staat allemaal goed, als ik een blu-ray 4K aanzet staat de melding er wel. Bij Netflix staat hij onder de noemer '4K HDR'. Heb het net nog getest met 'White rabbit project'.
[ Voor 11% gewijzigd door NotSoSteady op 20-02-2018 19:14 ]
Ik heb dat op mijn XE85 ook. Twee lichte vlekken, maar gelukkig niet heel merkbaar voor mij. Rest is wel mooi uniform. Het is helaas iets waar LCD tv's in meer of mindere mate last van hebben, zeker zonder local dimming.yordy1985 schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 11:41:
Ik heb sinds een paar dagen de 65XE9305, pracht ding. Maar bij donkere scenes met bijvoorbeeld een film, zie ik duidelijk lichte vlekken in het beeld. Ervaren jullie dat ook?
Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB
Dat viel me ook al op toen ik de 9005 en 9305 naast elkaar zag staan.
De 9305 had last van meer halo (witte gloed om witte letters) en in de rechteronderhoek een wittige vlek (goed te zien in de zwarte balken van een speelfilm).
De 9005 (een backlight tv) zag er in dat aspect stukken beter uit. Helaas heeft deze weer andere 'typische' LCD issues zoals donkere hoeken (alle 4!)... en als je dat eenmaal ziet dan is dat het enige waar je nog op let (what is seen can't be unseen).
Ik hoop van harte dat Sony in de 2018 modellen een '9005'-achtig model kan neerzetten met dezelfde kwaliteit maar dan ZONDER donkere hoeken.... zowiezo kan FALD/backlit in theorie een beter beeld neerzetten dan edge lit.
Geen idee waarom de fabrikanten er de laatste jaren minder aandacht aan besteed hebben (anders dan dat edge tv's dunner kunner zijn en goedkoper). LG komt in ieder geval komende seizoen met FALD LCD's en hopenlijk SONY dus ook.
Even de reviews afwachten.......
De 9305 had last van meer halo (witte gloed om witte letters) en in de rechteronderhoek een wittige vlek (goed te zien in de zwarte balken van een speelfilm).
De 9005 (een backlight tv) zag er in dat aspect stukken beter uit. Helaas heeft deze weer andere 'typische' LCD issues zoals donkere hoeken (alle 4!)... en als je dat eenmaal ziet dan is dat het enige waar je nog op let (what is seen can't be unseen).
Ik hoop van harte dat Sony in de 2018 modellen een '9005'-achtig model kan neerzetten met dezelfde kwaliteit maar dan ZONDER donkere hoeken.... zowiezo kan FALD/backlit in theorie een beter beeld neerzetten dan edge lit.
Geen idee waarom de fabrikanten er de laatste jaren minder aandacht aan besteed hebben (anders dan dat edge tv's dunner kunner zijn en goedkoper). LG komt in ieder geval komende seizoen met FALD LCD's en hopenlijk SONY dus ook.
Verwijderd
Je overdrijft, het zijn geen donkere hoeken en lang niet zo storend. In de laatste mm's, en niet cm's, van de hoeken is het iets minder fel, donker kun je het echter niet noemen. Als je 65inch of groter neemt, kun je echt niet beweren dat je niet anders kan dan naar de miniscule imperfecties in de hoeken zitten kijken.LaFleche schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 09:04:
Dat viel me ook al op toen ik de 9005 en 9305 naast elkaar zag staan.
Wie ben jij wel niet om te beweren of ik wel of niet overdrijf??? Ga niet op mijn stoel zitten.Verwijderd schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 09:40:
[...]
Je overdrijft, het zijn geen donkere hoeken en lang niet zo storend. In de laatste mm's, en niet cm's, van de hoeken is het iets minder fel, donker kun je het echter niet noemen. Als je 65inch of groter neemt, kun je echt niet beweren dat je niet anders kan dan naar de miniscule imperfecties in de hoeken zitten kijken.
Ik heb die TV (de 9005 49inch variant) 2 dagen thuis gehad en het was wel degelijk storend en zeker niet miniscuul !!! Zelfs zo dat mijn vrouw (die lang niet zo'n pietlut is als ik) het OOK storend vond en die tv is om die reden gewoon teruggestuurd (plus bagger kijkhoeken maar dat schijnt ook 'normaal' te zijn).
Sorry, ik zal wel blind zijn..
Ik irriteer mij mateloos, wanneer ik zap met mijn telfort decoder, dat telkens in beeld komt; hdmi1 en de klok en en dergelijke.
Dit kun je wel weer wegklikken met de i+ knop. Maar ik wil dit gewoon volledig uitzetten.
Ik kan die instelling nergens vinden.
Ik irriteer mij mateloos, wanneer ik zap met mijn telfort decoder, dat telkens in beeld komt; hdmi1 en de klok en en dergelijke.
Dit kun je wel weer wegklikken met de i+ knop. Maar ik wil dit gewoon volledig uitzetten.
Verwijderd
Dan was het bij jouw exemplaar waarschijnlijk meer aanwezig dan normaal. Als dat niet het geval is, dan overdrijf jij nog steeds weldegelijk, en je vrouw kennelijk ook, want ik kijk nu naar de 65 inch en die donkere hoeken waar jij het over hebt zijn nogmaals nauwelijks aanwezig en lang niet zo storend.LaFleche schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 12:16:
[...]
Wie ben jij wel niet om te beweren of ik wel of niet overdrijf??? Ga niet op mijn stoel zitten.
Ik heb die TV (de 9005 49inch variant) 2 dagen thuis gehad en het was wel degelijk storend en zeker niet miniscuul !!! Zelfs zo dat mijn vrouw (die lang niet zo'n pietlut is als ik) het OOK storend vond en die tv is om die reden gewoon teruggestuurd (plus bagger kijkhoeken maar dat schijnt ook 'normaal' te zijn).
Van een mug een olifant maken is natuurlijk ook een instelling. Dat het jouw bevinding is, prima, maar ga niet doen of je voor elk exemplaar spreekt.
Verwijderd
Zoals jij nu doet?Verwijderd schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 12:31:
[...]
Dan was het bij jouw exemplaar waarschijnlijk meer aanwezig dan normaal. Als dat niet het geval is, dan overdrijf jij nog steeds weldegelijk, en je vrouw kennelijk ook, want ik kijk nu naar de 65 inch en die donkere hoeken waar jij het over hebt zijn nogmaals nauwelijks aanwezig en lang niet zo storend.
Van een mug een olifant maken is natuurlijk ook een instelling. Dat het jouw bevinding is, prima, maar ga niet doen of je voor elk exemplaar spreekt.
Je kunt het ook gewoon (zoals de meesten hopelijk) lezen als zijn bevinding en dit meenemen in je keus voor een toestel.
Hier twijfel ik alsnog tussen Sony Led en LG/Sony Oled, maar eigenlijk vindt je overal wel iets van minpunten. Voor het gebruik dat ik voor ogen heb is een Oled meer dan prima, dus dat gaat het ook wel worden komend jaar.
Iets anders dan hosanna geluiden voor de Sony Led helpt mij dan zeer zeker.
De manier waarop je commentaar levert doet ook wonderen soms....
Hier is de linker bovenhoek een beetje donkerder.. maar je moet er al op letten om het te zien. Gelukkig is daar nooit de actie te zien.
[ Voor 17% gewijzigd door Li1quid op 21-02-2018 12:51 ]
Verwijderd schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 12:31:
[...]
Dan was het bij jouw exemplaar waarschijnlijk meer aanwezig dan normaal. Als dat niet het geval is, dan overdrijf jij nog steeds weldegelijk, en je vrouw kennelijk ook, want ik kijk nu naar de 65 inch en die donkere hoeken waar jij het over hebt zijn nogmaals nauwelijks aanwezig en lang niet zo storend.
https://www.avforums.com/...-this-acceptable.2136164/Verwijderd schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 12:31:
[...]
en
http://www.hdtvtest.co.uk/news/kd65xe9005-201708244494.htm
(in de laatste staat "Screen uniformity Very good; mild dark corners"
Uit die laatste review van hdtvtest haal ik dus nu wel dat het niet exemplarisch maar een 'feature' is van dit model. Dat jij het niet ziet en/of irritant vind? Good for you!
Verwijderd
Heeft iemand zijn of haar cashback al ontvangen? Ik wacht al sinds 15 december. Mailen of bellen helpt niet. In de goedkeuring stond binnen 3 weken. Zit al bijna op week 10...
Hier wacht ik inderdaad ook nog de cashback van 1 van de 2 tv’s die we gekocht hebben.Verwijderd schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 16:37:
Heeft iemand zijn of haar cashback al ontvangen? Ik wacht al sinds 15 december. Mailen of bellen helpt niet. In de goedkeuring stond binnen 3 weken. Zit al bijna op week 10...
Verwijderd
Wie heeft er nog meer last van hele lichte verticale banding met de xe9305 mbt voetbalwedstrijden etc?
Hier ook nog niet, ik kreeg wel zaterdag antwoord op mijn e-mail van vrijdag dat het snel gestort zou worden.Verwijderd schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 16:37:
Verwijderd
Die kreeg ik ook in week 5 en 8.. Hopen dat ze het nu echt overmaken.Jumpman schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 22:07:
[...]
Hier ook nog niet, ik kreeg wel zaterdag antwoord op mijn e-mail van vrijdag dat het snel gestort zou worden.
Zit voor het eerst met m'n nieuwe bluetooth headset NetFlix te kijken en het beeld is gewoon niet zo scherp als normaal. Althans dat dacht ik. Blijkt die Netflix app geen 4K en/of HDR te ondersteunen als je een Bluetooth headset verbind. Alles gaat gewoon lekker terug maar 1080P en dat ook nog eens met een mager 3.3Mbps. Waar dat op mag slaan mag joost weten, maar het is behoorlijk irritant. Heb een 9005 maar vraag me af of het ook op andere tv's zo is.
Het is op de foto's een beetje lastig te zien maar ik zie op de tv aan de linker kant en heel lichtjes aan de rechterkant een verlichte streep van +- 1,5 / 2 cm. Nu is mijn vraag is dit normaal bij dit soort type tv's? (XE9005) ook als ik de klok screensaver van mijn tv box er voor krijg (achtergrond zwart, klok wit) zie ik veel backlight bleeding....... Heb ik de tv gewoon niet goed ingesteld? Of is de tv gewoon niet goed en moet ik hem terug sturen?

@Maxieboy40 uh rechtsonders is wel erg, zou niet mogen.Gewoon laten vervangen
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
Daar heb ik met mijn Plantronics RIG800LX geen last van. Eveneens een 9005 als tv.paragon schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 23:23:
Zit voor het eerst met m'n nieuwe bluetooth headset NetFlix te kijken en het beeld is gewoon niet zo scherp als normaal. Althans dat dacht ik. Blijkt die Netflix app geen 4K en/of HDR te ondersteunen als je een Bluetooth headset verbind. Alles gaat gewoon lekker terug maar 1080P en dat ook nog eens met een mager 3.3Mbps. Waar dat op mag slaan mag joost weten, maar het is behoorlijk irritant. Heb een 9005 maar vraag me af of het ook op andere tv's zo is.
Maar dat is dan ook geen Bluetooth headset.
Had dit probleem ook volgens mij.Kasper schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 12:22:
Sorry, ik zal wel blind zijn..
Heb het zo opgelost.
Home->settings->channel settings->infobar->off
Maxieboy40 schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 23:35:
Het is op de foto's een beetje lastig te zien maar ik zie op de tv aan de linker kant en heel lichtjes aan de rechterkant een verlichte streep van +- 1,5 / 2 cm. Nu is mijn vraag is dit normaal bij dit soort type tv's? (XE9005) ook als ik de klok screensaver van mijn tv box er voor krijg (achtergrond zwart, klok wit) zie ik veel backlight bleeding....... Heb ik de tv gewoon niet goed ingesteld? Of is de tv gewoon niet goed en moet ik hem terug sturen?
Rechtsonder is gewoon meerdere zones die getriggerd worden (van links naar rechts zijn er maar vijf en twee ervan zijn al getriggered, en van onder naar boven ook een stuk of 3 zones die getriggered zijn); foto is zo overbelicht dat je niet eens kan zien dat er een klok is. Die baan aan de linkerkant hoort niet maar komt wel vaker voor ...Amaze86 schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 00:55:
@Maxieboy40 uh rechtsonders is wel erg, zou niet mogen.Gewoon laten vervangen
Heren,
Ik ben nieuw op dit forum, al wel een hoop mee gelezen.
Ik ben op zoek naar de Sony 65XE9005.Bedankt voor al jullie reacties en meningen. Wilde eerst een OLED kopen. Smits heeft bovenstaande voor €1588 en Foka voor €1899.
Beide gebeld en gevraagd of er nog iets te onderhandelen valt. Van beide reactie gekregen. Smits wil hem aanbieden voor €1520 ex verzending en Foka voor €1649. Keuze is dan makkelijk.
Eigenlijk heb ik de tv pas over een week of 4 nodig i.v.m. verhuizen, kan zo'n tv ook moeilijk kwijt. Is dit een aanbieding die ik moet nemen of zouden jullie nog even wachten. Ik snap dat jullie geen glazen bol hebben, maar ik heb er helemaal geen verstand van.
Alvast bedankt.
Ik ben op zoek naar de Sony 65XE9005.Bedankt voor al jullie reacties en meningen. Wilde eerst een OLED kopen. Smits heeft bovenstaande voor €1588 en Foka voor €1899.
Beide gebeld en gevraagd of er nog iets te onderhandelen valt. Van beide reactie gekregen. Smits wil hem aanbieden voor €1520 ex verzending en Foka voor €1649. Keuze is dan makkelijk.
Eigenlijk heb ik de tv pas over een week of 4 nodig i.v.m. verhuizen, kan zo'n tv ook moeilijk kwijt. Is dit een aanbieding die ik moet nemen of zouden jullie nog even wachten. Ik snap dat jullie geen glazen bol hebben, maar ik heb er helemaal geen verstand van.
Alvast bedankt.
Ja en heb hem daarom laten omruilen voor een andere exemplaar, maar deze heeft er heel licht last van.Verwijderd schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 20:09:
Wie heeft er nog meer last van hele lichte verticale banding met de xe9305 mbt voetbalwedstrijden etc?
Zeker niet te zien bij film en gewone content alleen bij voetbal als de backllight erg hoog staat.
Ben nog aan het twijfelen of ik het ga accepteren....
dit was ook geen foto van een klok maar van een bewegende witte bal met een zwarte achtergrondapis29 schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 11:17:
[...]
[...]
Rechtsonder is gewoon meerdere zones die getriggerd worden (van links naar rechts zijn er maar vijf en twee ervan zijn al getriggered, en van onder naar boven ook een stuk of 3 zones die getriggered zijn); foto is zo overbelicht dat je niet eens kan zien dat er een klok is. Die baan aan de linkerkant hoort niet maar komt wel vaker voor ...
In dat geval ... [al vaker gepost]: komt het hiermee overeen?Maxieboy40 schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 12:33:
[...]
dit was ook geen foto van een klok maar van een bewegende witte bal met een zwarte achtergrond
ja dat kloptapis29 schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 13:17:
[...]
In dat geval ... [al vaker gepost]: komt het hiermee overeen?
[video]
Eerste (westerse) review van de XF90: https://www.flatpanelshd....on=showfull&id=1519270866
"XF90 can from a picture quality perspective match last year’s XE93 but from a design perspective it remains a few steps behind. If you care about value for money, the 65-inch XF90 is priced very attractively (obv amerikaanse prijzen zeker) to compete right out of the gate. XF90 is definitely a worthy successor to XE90 and we predict that it will once again in 2018 turn out to be one of the most popular TVs. We award XF90 our Highly Recommended Award."
De 'bleeding' bedoelde ik he? (niet de test). Wat je ook nog kan doen is de dimming uit zetten en dan kijken in hoeverre het echt bleeding is en niet bleeding lijkt omdat de rest van het beeld uit is (blooming dus).Maxieboy40 schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 13:32:
[...]ja dat klopt
nee vooral in de hoeken is de bleeding wel wat erger.... en langs de linker kant van boven tot onder.
[...]
De 'bleeding' bedoelde ik he? (niet de test). Wat je ook nog kan doen is de dimming uit zetten en dan kijken in hoeverre het echt bleeding is en niet bleeding lijkt omdat de rest van het beeld uit is (blooming dus).
[/quote]
[...]
De 'bleeding' bedoelde ik he? (niet de test). Wat je ook nog kan doen is de dimming uit zetten en dan kijken in hoeverre het echt bleeding is en niet bleeding lijkt omdat de rest van het beeld uit is (blooming dus).
[/quote]
nee vooral in de hoeken is de bleeding wel wat erger.... en langs de linker kant van boven tot onder.apis29 schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 13:42:
Eerste (westerse) review van de XF90: https://www.flatpanelshd....on=showfull&id=1519270866
[...]
[...]
Does the trick!!barrie1985 schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 10:43:
[...]
Home->settings->channel settings->infobar->off
Ik heb mijn cashback overigens ook nog niet gekregen. Na 4 wk ook een mail gestuurd met de vraag waar het blijft. Antwoord was, dat ze er erg druk mee bezig zijn al die cashbacks.
Afwachten dus...
Hmm, ik tot heden ook niet en hetzelfde bericht gelezen per mailKasper schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 19:03:
[...]
Ik heb mijn cashback overigens ook nog niet gekregen. Na 4 wk ook een mail gestuurd met de vraag waar het blijft. Antwoord was, dat ze er erg druk mee bezig zijn al die cashbacks.
Afwachten dus...
Zie de PricewatchVerwijderd schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 23:39:
Waar is de 65xe9005 op dit moment het goedkoopst?
Niemand?Leroowj schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 11:22:
Heren,
Alvast bedankt.