[PS4 / PC] Nioh

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superbassie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17-06 22:54
Voxalizer schreef op zondag 2 april 2017 @ 15:23:
[...]

Congrats. :)

Ik heb de game zelf na het behalen van de platinum totaal niet meer gespeeld eigenlijk. De uitdaging was op een gegeven moment echt compleet weg, werd een beetje hersenloos grinden, tja. Er waren tijden dat ik dat graag deed (1000+ uur Diablo 3 bijv.) maar ik merk dat ik daar recent niet meer zo'n trek in heb.

Er schijnen nieuwe, moeilijkere missies te zijn toegevoegd recentelijk, maar zit momenteel door de nieuwe DLC echt even diep in Dark Souls 3.
Ben nog wel erg benieuwd nog naar de DLC van Nioh.
Thanks, en idd de uitdaging is er niet echt meer op een bepaald punt. Maar het speelt gewoon zo lekker weg. :P
De missies die zijn toegevoegd zijn weliswaar wat pittiger maar om je gewoon tegen meerdere oude bosses tegelijk te laten vechten vind ik wel een beetje een goedkope manier van uitdaging.

Kijk ook wel uit naar de betaalde DLC. Sowieso nieuwe bosses, wapens etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 170423

PlayStation Europe‏

Story details on Nioh’s upcoming DLC update, Dragon of the North:

https://blog.eu.playstati...-of-the-north/#sf69959789

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/C9NfjysWsAIyyEW.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19:26
Speel het sinds enkele dagen en ben helemaal verliefd op het spel. Pas bij de eerste boss, dus nu begint het spel pas echt. Heb wel een vraag over de Parry skill. Daar heb ik als Dark Souls speler blind gelijk een paar punten ingestopt.

In Dark Souls was het zo dat je megaveel schade aanrichtte wanneer je een succesvolle parry deed. Maar in Nioh is het resultaat een soort fancy dodge. Daarnaast is het nog veel moeilijker om succesvol uit te voeren omdat de combat zoveel sneller is. Lijkt heel erg high risk - low reward, of mis ik iets? Voor m'n gevoel kan ik net zo goed beter zelf dodgen. Veiliger, makkelijker en bijna hetzelfde resultaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxalizer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14:36

Voxalizer

Quicksilver Bullets

yinx84 schreef op woensdag 19 april 2017 @ 10:19:
Speel het sinds enkele dagen en ben helemaal verliefd op het spel. Pas bij de eerste boss, dus nu begint het spel pas echt. Heb wel een vraag over de Parry skill. Daar heb ik als Dark Souls speler blind gelijk een paar punten ingestopt.

In Dark Souls was het zo dat je megaveel schade aanrichtte wanneer je een succesvolle parry deed. Maar in Nioh is het resultaat een soort fancy dodge. Daarnaast is het nog veel moeilijker om succesvol uit te voeren omdat de combat zoveel sneller is. Lijkt heel erg high risk - low reward, of mis ik iets? Voor m'n gevoel kan ik net zo goed beter zelf dodgen. Veiliger, makkelijker en bijna hetzelfde resultaat...
Kijk goed in de tree van het wapen dat je gebruikt. Meestal is er een parry skill en dan nog eentje ernaast voor een followup skill op de parry.
Snelle aanvallen zijn bijna niet te parryen overigens. Gebruik ze voor de langzamere attacks.

PSN / Steam: Voxalizer // Battle.net: Plaguehead#2325 // Common sense isn't very common.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19:26
Voxalizer schreef op woensdag 19 april 2017 @ 10:29:
[...]

Kijk goed in de tree van het wapen dat je gebruikt. Meestal is er een parry skill en dan nog eentje ernaast voor een followup skill op de parry.
Snelle aanvallen zijn bijna niet te parryen overigens. Gebruik ze voor de langzamere attacks.
Thanks, ik wist niet dat er meer parry skills waren. Dacht dat dit het was. Ga wel m'n best doen om het te leren, want het is volgens mij wel een mooie toevoeging om goed te kunnen pareren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxalizer

Voxalizer

Quicksilver Bullets

De eerste DLC "Dragon of the North" is sinds vandaag uit.

Edit: BACKUP JE SAVE VOORDAT JE AAN DE DLC BEGINT.
Ontzettend veel mensen hebben last van een corrupted save, of een gamebreaking crash na het gebruiken van een willekeurige shrine in de DLC. Meh.

https://www.reddit.com/r/...save_breaking_bug_in_dlc/

Same here... Game start niet eens meer op, lol. Ik heb gelukkig nog wel een backup save in de cloud staan maar ik wacht even op een patch.

Edit 2: Inmiddels al gefixed met patch 1.08!

[ Voor 101% gewijzigd door Voxalizer op 02-05-2017 14:28 ]

PSN / Steam: Voxalizer // Battle.net: Plaguehead#2325 // Common sense isn't very common.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCARfaceE
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-06 11:24
Bakken jullie wat van PvP :+ ?

PSN ID: Beest41

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxalizer

Voxalizer

Quicksilver Bullets

Dat gaat echt werkelijk nergens over. Iets van vijf matches geprobeerd... De ene keer oneshot je een compleet 2v2 team, de andere keer is het andersom. Ik kan me niet voorstellen dat dit de bedoeling is. Letterlijk oneshotten ook, dodge achter een tegenstander en driehoekje. Het is maar net wie het snelst is. En dan ben ik level 180, ook niet overlevelled ofzo als je ziet dat er van die gasten zijn die level 750(!) zijn.
Volgens mij is er iets goed bugged of gewoon niet getest met uitgebouwde builds. :D

Deze DLC is overigens wel erg vet, hoewel het gebrek aan verschillende type vijanden wel echt weer een ding is hoor. Ik snap echt niet hoe ze meer Guardian Spirits in de game hebben gestopt dan vijanden. Iets met prioriteiten, haha.
Maarja, verder weer top leveldesign, vooral die tweede main mission zeg... Wat een pareltje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCARfaceE
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-06 11:24
Voxalizer schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 00:59:
[...]

Dat gaat echt werkelijk nergens over. Iets van vijf matches geprobeerd... De ene keer oneshot je een compleet 2v2 team, de andere keer is het andersom. Ik kan me niet voorstellen dat dit de bedoeling is. Letterlijk oneshotten ook, dodge achter een tegenstander en driehoekje. Het is maar net wie het snelst is. En dan ben ik level 180, ook niet overlevelled ofzo als je ziet dat er van die gasten zijn die level 750(!) zijn.
Volgens mij is er iets goed bugged of gewoon niet getest met uitgebouwde builds. :D

Deze DLC is overigens wel erg vet, hoewel het gebrek aan verschillende type vijanden wel echt weer een ding is hoor. Ik snap echt niet hoe ze meer Guardian Spirits in de game hebben gestopt dan vijanden. Iets met prioriteiten, haha.
Maarja, verder weer top leveldesign, vooral die tweede main mission zeg... Wat een pareltje.
Ja er is totaal geen level matching volgens mij.. Ik ben nog maar 125 en soms kom ik mensen tegen waartegen ik geen damage doe (zelf met grapple attack) en zij one-shotten mij. Slaat helemaal nergens op dus.

PSN ID: Beest41

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herofruit
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 03-07-2023
Wat een heerlijke game! Ninja Gaiden VS Bloodborne en dan gelukkig íets meer save puntjes O-)

Ben nu Lvl 26, Swordsman met light armor. 3 Heart + 1 Skill. Het speelt heerlijk, close combat, maar ik heb 't idee dat ik niet alles eruit haal.. Heb ik dat mis? Komt dat nog naarmate de game vordert of is een andere build leuker?

4800wp zuid - pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Zie nu net dat er een Nioh topic is, crosspost vanuit het PS4 topic.

Zit te twijfelen om Nioh te halen. Staat nu voor 28,99 in de Playstation store en de seasonpass voor 17,99 Combi 46,99.

Wat me opvalt is dat deze game redelijk nieuw is, en nu al zo snel afgeprijsd is, heeft dat met de kwaliteit te maken? Een GTA V bijvoorbeeld kost nog steeds boven de 30,- terwijl die al jaren oud is.

Ik ben verder een groot RPG fan met name Final Fantasy en Dark Souls, maar een titel die ik nooit zal vergeten en waarvan ik hoop dat het ooit zal terugkeren (voor de PS2 gamers onder ons) is Onimusha (dawn of dreams).

Zijn jullie het er mee eens dat Nioh dichtbij in de buurt van Onimusha komt?

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Voxalizer

Voxalizer

Quicksilver Bullets

Unidentified schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 13:56:
Wat me opvalt is dat deze game redelijk nieuw is, en nu al zo snel afgeprijsd is, heeft dat met de kwaliteit te maken? Een GTA V bijvoorbeeld kost nog steeds boven de 30,- terwijl die al jaren oud is.
Nioh is kwalitatief absoluut van een hoog niveau, het is echter gewoon een niche game voor een totaal ander publiek dan een GTAV. Er zullen vast mensen zijn die Nioh 1x voor het verhaal uitspelen en daarna nooit meer aanraken en daar tevreden mee zijn... Maar daar is deze game eigenlijk niet voor gemaakt. Hoe ik het zie is het een game die pas interessant wordt nadat je hem hebt uitgespeeld en boven de level 100 bent. Men vergelijkt het vooral met Dark Souls, Bloodborne en NInja Gaiden maar ik vind het nog het meest op Diablo 2 lijken qua progressie en RPG elementen. Onimusha ken ik overigens niet maar je leest wel veel dat mensen het daarop vinden lijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeciesXX
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:19
Ik ben vorige week ook begonnen aan deze game. Benondertussen in de 3de region terecht gekomen, en ik moet zeggen dat het een leuke vermakelijke game is. In begin is het even wennen, want de game is pittig te noemen, zeker voor mij als meer casual gamer. Maar het is voor mij niet frustrerend. Sommige bazen kosten 10-15 tries, anderen weer 25+ en sommige 1 shot :).

Speel met het wapen met de bal en ketting in light armour. Dat spelt echt lekker. Vaak betekent wel dat als je geraakt wordt, het meteen einde oefening is, vooral bij boss battles. Maar dat houdt het wel spannend.

Ben benieuwd hoe lang het leuk blijft, en of ik door blijf spelen na het uitgespeeld te hebben (ng+ etc).

Kan iemand aangeven op de dlc (is er maar 1 toch?) het waard is om te kopen? Heb de standard editie op disc momenteel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxalizer

Voxalizer

Quicksilver Bullets

SpeciesXX schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 10:41:
Kan iemand aangeven op de dlc (is er maar 1 toch?) het waard is om te kopen? Heb de standard editie op disc momenteel.
Er zijn inmiddels 2 DLCs uitgekomen, naar mijn mening goede content. Elke DLC voegt zo'n 5-6 missies toe die qua leveldesign erg goed zijn. Verder komt er elke keer een nieuwe hogere moeilijkheidsgraad bij en een nieuw wapentype. Die nieuwe wapentypes openen weer een totaal nieuwe speelstijl met de daar bij horende skilltrees enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeciesXX
Voxalizer schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 18:15:
[...]

Er zijn inmiddels 2 DLCs uitgekomen, naar mijn mening goede content. Elke DLC voegt zo'n 5-6 missies toe die qua leveldesign erg goed zijn. Verder komt er elke keer een nieuwe hogere moeilijkheidsgraad bij en een nieuw wapentype. Die nieuwe wapentypes openen weer een totaal nieuwe speelstijl met de daar bij horende skilltrees enzo.
Thanks, dat klinkt wel goed. Zijn dit verhalen die ik na het main verhaal speel? Want dan wacht ik nog ff met de aanschaf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkje.doc
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-06 10:14
Heb zelf een tijdje terug de season pass gekocht in een aanbieding. De eerste 2 dlc bevallen erg goed en vooral de uitbreiding in gearsets en item level is erg geinig gedaan.

Ben nu rond de lvl190 en bezig met Way of the Demon om zo langzaam richting Way of the Wise te kunnen gaan. Nog steeds een geweldige game voor mij persoonlijk. Een goede mix tussen dark souls/bloodborne en een dungeongrinder zoals diablo 3 (wat loot betreft).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeciesXX
Ok thanks. De season pass is nu 18 euro, nog even over nadenken :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Voxalizer

Voxalizer

Quicksilver Bullets

Ik vind de Season Pass het zelf echt absoluut waard maar ik weet niet of ik datzelfde zou zeggen als ik niet ook zou willen progressen in Way of the Strong/Demon/Wise (en bij de laatste DLC waarschijnlijk nog een extra difficulty).
Het is wat ik hierboven ook al zeg: Ben je iemand die van de 'lootgame' houdt met het constant tweaken van je gear dan is het een no-brainer. Denk je de main story en de DLC 1 keertje door te spelen en het daarbij te laten dan is het misschien veel geld voor weinig content.
Maar dan nog is het ten opzichte van de normale prijs een aardige aanbieding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeciesXX
Voxalizer schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 12:08:
Ik vind de Season Pass het zelf echt absoluut waard maar ik weet niet of ik datzelfde zou zeggen als ik niet ook zou willen progressen in Way of the Strong/Demon/Wise (en bij de laatste DLC waarschijnlijk nog een extra difficulty).
Het is wat ik hierboven ook al zeg: Ben je iemand die van de 'lootgame' houdt met het constant tweaken van je gear dan is het een no-brainer. Denk je de main story en de DLC 1 keertje door te spelen en het daarbij te laten dan is het misschien veel geld voor weinig content.
Maar dan nog is het ten opzichte van de normale prijs een aardige aanbieding.
Thanks, ik denk dat ik hem wel haal in dat geval. Loot vind ik vooral leuk (groot fan van Diablo 2 :D). En ik wil zeker ook wel een keer NG+ proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gillus99
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 17-06 19:08
Ik speel dit geweldige spel nu op mijn pc maar ik begrijp niet dat er weinig nieuws en ook geen review over is op tweakers 8)7 Dit is 1 v/d gaafste/moeilijkste games die ik ooit gespeeld heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrapperDeCrap
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 10-06 11:09
gillus99 schreef op zondag 26 november 2017 @ 14:41:
Ik speel dit geweldige spel nu op mijn pc maar ik begrijp niet dat er weinig nieuws en ook geen review over is op tweakers 8)7 Dit is 1 v/d gaafste/moeilijkste games die ik ooit gespeeld heb :)
Ook 2 weken geleden aangeschaft voor pc. Game heeft me helemaal te pakken. Aan t begin was t één en ander nog wat onduidelijk qua stats en skills, maar top spel. Vind t leveldesign en enemy variatie wat beperkt, maar de core gameplay, combat, looten en builds maken is fantastisch. Je kunt als je dat wil bosses wel heel erg cheesen, sloth of enemy blinden dan catwalkingen poppen en dan volle bak in de rug rammen. Geen idee hoe dat is op ng etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gillus99
CrapperDeCrap schreef op zondag 26 november 2017 @ 16:12:
[...]

Ook 2 weken geleden aangeschaft voor pc. Game heeft me helemaal te pakken. Aan t begin was t één en ander nog wat onduidelijk qua stats en skills, maar top spel. Vind t leveldesign en enemy variatie wat beperkt, maar de core gameplay, combat, looten en builds maken is fantastisch. Je kunt als je dat wil bosses wel heel erg cheesen, sloth of enemy blinden dan catwalkingen poppen en dan volle bak in de rug rammen. Geen idee hoe dat is op ng etc.
Ja het is voor mij ook wennen want ik heb totaal geen ervaring met dit soort spellen. Heb nu de eerste boss verslagen maar dat viel niet mee . Ik ben benieuwd naar de volgende bossen. Vond het eerst vreemd dat je m niet op makkelijk/normaal/moeilijk kan zetten maar nu vind ik dat juist cool :) Echte uitdaging dit spel en dat zie je niet meer zo vaak. Sommige dingen zijn me nog niet helemaal duidelijk zoals of je nu wel of juist niet offers moet maken enzo. En hoe je die wapens kan maken bij de blacksmit precies. Maar spelende wijs kom je er wel achter. Maar als de game je te pakken heb,ben je verkocht haha.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lincor
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 16:26
gillus99 schreef op zondag 26 november 2017 @ 14:41:
Mijns inziens is Nioh het meest ondergewaardeerde spel van 2017.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gillus99
Lincor schreef op maandag 27 november 2017 @ 14:11:
[...]

Mijns inziens is Nioh het meest ondergewaardeerde spel van 2017.
Helemaal mee eens !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sipio
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Normaal gesproken ben ik echt niet van de moeilijke games, en ik weet ook eigenlijk wel dat deze te moeilijk voor mij is maar heb nog wat bol.com bonnen, binnenkort vrij en origins bijna uitgespeeld.

Ik ben gewoon erg nieuwsgierig naar dit combat een loot syteem, al zou ik alleen maar de eerste levels spelen is het me eigenlijk de moeite al waard om deze game te kopen alleen kan iemand mij vertellen hoe vaak die spinnen voorkomen in dit spel, of beter..hoe ver kun je ongeveer spelen voordat je ze tegen komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambition88
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 16:03
Ben dit weekend begonnen aan Nioh, echt een dope spel.

Ik vind sommige dingen wel onduidelijk omdat het best diep gaat, zeker het wapen upgrade systeem.

wanneer reforge je wanneer soul match je etc.

welk wapen is nou beter zonder die ''familiarity''

Ik merk ook dat de balans soms een beetje weird is, loop met 2 vingers in de neus door een gebied, om vervolgens bij een boss te komen die echt godlike aanvoelt, dit had best een betere opbouw kunnen hebben.

en ik heb het idee dat gear en stats bijna geen drol uitmaakt. Al zijn de nieuwe move sets die je unlocked voor je wapen wel bruut. :)

Ben net klaar met de eerste region, vanavond maar eens de 2e region exploreren.

Wat ik wel heel erg gaaf vind aan dit spel is dat er echt een verhaal inzit met cutscenes etc. Dit miste ik toch wel bij BloodBorne geeft net die extra dimensie. :)

+ het is lekker high paced met 60fps! O-)

vraagje, hoevaak blokken jullie? en dan met name bij bossfights

[ Voor 14% gewijzigd door Ambition88 op 18-12-2017 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 21-08-2024

Clay

cookie erbij?

Gear en stats maken - alles - uit, maar in je eerste playthrough verander je zo veel van gear dat je daar nog niet echt aandacht aan hoeft te besteden. Trek het aan als het beter is dan wat je hebt, en sell/disassemble wat je niet gaat gebruiken om alvast materials te sparen. Verderop ga je gearsets vinden die specifieke skills beter maken, en kan je echt aan een build gaan denken.

Qua balans ben ik het op zich wel met je eens. Gewone trash is te makkelijk, yokai zijn al lastiger, en bosses zijn echt een flinke stap moeilijker.

Wbt block en dodge werkt Nioh geloof ik echt fundamenteel anders dan BB of Souls. Dodgen heeft (meen ik) geen invincibility frames, en je kan hit-stunned raken waar je onmogelijk uit kan dodgen, maar wel uit kan komen door te blocken.

Instagram | Flickr | "Let my music become battle cries" - Frédéric Chopin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vieyra
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 24-06-2024
Ben onlangs met Nioh begonnen. Echt een verslavend spel :) Ben net voorbij Onyroki en de bandit missie, lvl16 nu. Mede door de goede uitleg en tutorial mission makkelijker dan DS3 bv (vind ik dan).

Nog meer beginners toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vieyra
Zijn er nog mensen die dit actief spelen en af en toe zin hebben in coop? Ben lvl120 (ps4)

[ Voor 3% gewijzigd door Vieyra op 07-03-2018 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crowbar
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 18-02 11:26
Vieyra schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 13:04:
Zijn er nog mensen die dit actief spelen en af en toe zin hebben in coop? Ben lvl120 (ps4)
Ik speel het nu weer (even afgeleid door Shadow of War en Assassins Creed Origins) en zal rond lvl 89 zitten oid. JesseNL is mn PSN en als je me 's avonds online ziet, kun je altijd een request sturen om te co-oppen. Gisteren met een vriend gedaan maar ondanks dat ik veel hoger was in lvl, hebben we maar 1 missie gehaald in 3 pogingen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vieyra
Crowbar schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 14:51:
[...]

Ik speel het nu weer (even afgeleid door Shadow of War en Assassins Creed Origins) en zal rond lvl 89 zitten oid. JesseNL is mn PSN en als je me 's avonds online ziet, kun je altijd een request sturen om te co-oppen. Gisteren met een vriend gedaan maar ondanks dat ik veel hoger was in lvl, hebben we maar 1 missie gehaald in 3 pogingen :)
Nice! Zie je inbox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambition88
Aangezien Nioh 2 is aangekondigd wil ik nioh weer oppakken, maar ik heb wat advies nodig.

Ik ben ergens in het 2e gebied gestopt vanwege de moeilijkheidsgraad ik zal het even in spoiler tags zetten hopelijk kan iemand mij weer opweg helpen. :)

spoiler:
Ik ben gestopt bij de Centepide baas ik heb serieus wel 50 pogingen gedaan en ik kom niet eens in de buurt om hem te killen heb verschillende tactics geprobeerds zelfs letterlijk de ''cheese'' manieren van youtube overgenomen maar het lukt me maar niet, erg frustrerend want ik vind het spel zelf gruwelijk.

Ik speel offline dus mn gear is wellicht niet het beste wat er is aangezien ik een stuk minder revenants tegenkom, ik ben geloof ik lvl 40 ongeveer.

Wat adviseren jullie mij? gewoon grinden en meer levels pakken of?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lincor
Zou niet direct grinden. Eigenlijk is het gewoon een kwestie van 'keep at it'.

Wat meer specifiek:
spoiler:
Ikzelf heb ook even achter mijn oren moeten krabben bij die boss. Uiteindelijk heb ik eerst de dingen die de ruimte met gifwolken vullen doodgemaakt, dat terwijl je die boss ontwijkt. (Ruimte leeg maken met die ventilator, wachten met naar beneden springen tot boss bijna bij je is, zo'n ding kapot maken, weer naar ventilator, en herhalen tot de ruimte zich niet meer met gif vult. Dat maakte het al een heel ander gevecht voor mij.) Daarna een tactiek zoeken hoe je hem kan doden, danwel door te cheesen of niet. Weet niet wat voor level ik was, maar weet wel dat ik nooit heb gegrind tot na ik de 'normal mode' heb uitgespeeld.

Edit:
Ben blij verrast dat Nioh 2 is aangekondigd! Vind nog steeds dat dit een zwaar ondergewaardeerd spel is.

[ Voor 6% gewijzigd door Lincor op 12-06-2018 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crowbar
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 18-02 11:26
Ambition88 schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 11:17:

Wat adviseren jullie mij? gewoon grinden en meer levels pakken of?
Levels omhoog kan nooit kwaad. Wat ik deed bij deze boss was een speer gebruiken of de kusarigama waardoor je range groter wordt. Niet alleen de kop van de boss is te raken, elke deel van zijn lichaam telt ook. Living weapon aan en spammen maar. Als het goed is blijf je langer in de LV mode omdat er telkens stukjes van zn lichaam afgaan die tellen als aparte kill = amrita = extensie LV.

En zeker op de lagere difficulties: sloth talisman + weaken armor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vieyra
Zou toch eens kijken naar coop dan. Als je niet te lang stil wilt is het meestal zo gepiept als je coop speelt (tori gate). Maakt het een stuk makkelijker, helemaal als je niet zoveel tijd hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 15-06 22:05
Even een flinke schop :D
Zojuist viel Nioh op de mat en van wat ik er tot nu toe van gezien heb (niet heel veel gekeken ivm spoilers) ga ik gegarandeerd met enkele vragen komen te zitten. Dus maar vast even bookmarken dit topic ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Superkiwi op 23-01-2019 17:37 ]

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
Zojuist het eerste gebied gecleared.
Vanaf de map die je daarna te zien krijgt ben ik weer terug naar dat gebied gegaan om de laatste Kodama te vinden. Nu ik die heb, hoe kom ik weer terug in het overzicht met de map?
Volgens mij heb ik 2 opties:
-nog een keer de baas verslaan of
-een Himorogi Fragment gebruiken.
Klopt het dat dit de enige manieren zijn?

Game is ontzettend tof maar erg wennen als je DS/BB gewend bent. Hoe vaak ik niet instinctief op rondje druk om te dodgen...
De Diablo hoeveelheid loot die er dropt is voor nu een aardige wirwar, helemaal als ik zie wat je bij de blacksmith kunt doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxalizer

Voxalizer

Quicksilver Bullets

dvdkiwi schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 14:22:
Zojuist het eerste gebied gecleared.
Vanaf de map die je daarna te zien krijgt ben ik weer terug naar dat gebied gegaan om de laatste Kodama te vinden. Nu ik die heb, hoe kom ik weer terug in het overzicht met de map?
Volgens mij heb ik 2 opties:
-nog een keer de baas verslaan of
-een Himorogi Fragment gebruiken.
Klopt het dat dit de enige manieren zijn
Voor nu klopt dit. Een Himorogi Fragment gebruiken kost je wel als je souls, dus eerst even levellen. Later krijg je Himorogi Branches waarmee je missies kan verlaten zonder kosten.

Succes met Hino Enma, hihi.

Nioh blijft een fantastische game overigens. Zit er al een tijdje aan te denken om hem weer eens op te pakken. Opnieuw beginnen of verder in Way of the Nioh, hmmm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
Thanks! Dan gaan we die baas nog maar een keer doen.

De eerste encounter was weer een lastige trouwens.
Het kostte wat moeite en zat een aantal keer zonder Ki maar in 9 pogingen was ie neer:

[ Voor 33% gewijzigd door Superkiwi op 04-04-2019 15:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joetje079
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 17-06 12:06
dvdkiwi schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 15:21:
Thanks! Dan gaan we die baas nog maar een keer doen.

De eerste encounter was weer een lastige trouwens.
Het kostte wat moeite en zat een aantal keer zonder Ki maar in 9 pogingen was ie neer:
[YouTube: Nioh | Onryoki bossfight | first playthrough]
Netjes! Maar ik kan je nu al zeggen dat deze baas peanuts is vergeleken bij
spoiler:
Hino Emna
die je ook spoedig tegen het lijf zal lopen :P Ik moet de game trouwens ook maar weer eens oppakken. Ik ben al redelijk ver maar door andere games die vlak na de release van Nioh zijn uitgekomen (Horizon, NieR automata en Zelda) is hij op de stapel backlog beland. Heb trouwens ook ooit een filmpje gemaakt van die Onryoki bossfight ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi
Jij bent veel geduldiger zie ik wel :D
Dat moet ik mezelf ook eens aanleren in bossfight. Daarbuiten lukt me dat wel redelijk, maar daar is de straf voor dood gaan ook een stuk hoger (het hele stuk opnieuw moeten doen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrisissszzz
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23-02 21:53
dvdkiwi schreef op zondag 27 januari 2019 @ 00:25:
Jij bent veel geduldiger zie ik wel :D
Dat moet ik mezelf ook eens aanleren in bossfight. Daarbuiten lukt me dat wel redelijk, maar daar is de straf voor dood gaan ook een stuk hoger (het hele stuk opnieuw moeten doen).
Mijn ervaring bij Nioh was dat niet alle bazen geduldigheid op prijs stellen. Bij sommige ging ik uiteindelijk vol in de aanval. Maar later in de game kun je de beschikking hebben voor aantal handige talismannen en bommen :)

Om je Ki goed op peil te houden zou ik zsm de skill unlocken dat je Ki opbouwt met dodgen.

PSN: Scrisissszzz Xbox Live: ScrisissszzzNL | "...Beasts all over the shop... You'll be one of them, sooner or later..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
Ik ben nog niet echt met skills bezig, zal daar zo snel mogelijk eens even in gaan duiken!
Ki opbouwen met dodgen klinkt als een zeer welkome skill :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joetje079
@dvdkiwi De toenadering die ik bij Onryoki heb gebruikt werkt bij de meeste bazen niet zoals Scrisissszzz ook al zegt. Ik vond dat trouwens ook wel een van de makkelijkste bazen die ik ben tegen gekomen tot dusver. Heb je trouwens de missie "invitation from the warrior of the west" al gedaan? Die missie zit volgens mij ook in het eerste gebied. Daar krijg je pas de eerste echte uitdaging ;)
Het begint bij mij trouwens ook weer te jeuken om verder te gaan :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxalizer

Voxalizer

Quicksilver Bullets

Zonder Ki Pulse op dodge zou ik de game nooit hebben uitgespeeld denk ik. Dat handmatig op R1 drukken tijdens combos heb ik nooit echt aan kunnen wennen.

Verder is het nuttig te weten dat Ki Pulse dus die Yokai troep op de grond cleansed. Wanneer je in die troep staat regen je geen Ki. Dodge je er doorheen dan cleanse je dus automatisch die troep en herstel je Ki. Dan vervolgens ergens een stat op je gear rollen dat je meer damage doet na een succesvolle Ki Pulse... Etc. Mogelijkheden zijn eindeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
Allemaal welkome tips heren, thanks! :)
Over die dodge ki-refill skill, waar vind ik die precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxalizer

Voxalizer

Quicksilver Bullets

dvdkiwi schreef op zondag 27 januari 2019 @ 14:25:
Elk wapen heeft zijn eigen skill tree, en ze hebben allemaal de dodge Ki skill. Je moet ze per stance unlocken en volgens mij zit er altijd een andere skill boven die je eerst moet nemen. Let wel: als je de dodge Ki skill unlocked voor bijvoorbeeld een zwaard dan unlocked het ook gelijk voor alle andere wapens.

De namen van deze skills heb ik zo uit mijn hoofd niet paraat, maar ze zitten helemaal links in de skill tree iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
Ik ga zometeen eens kijken, heb tot nu toe nog niet echt iets met de skill tree gedaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrisissszzz
dvdkiwi schreef op zondag 27 januari 2019 @ 14:25:
Als ik t me goed herinner moet je die skill per stance aanzetten van je wapen. Hij komt dus 3 keer voor.

Iets van gain Ki even when dodging heet ie.

PSN: Scrisissszzz Xbox Live: ScrisissszzzNL | "...Beasts all over the shop... You'll be one of them, sooner or later..."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi
Heb 'm gevonden, super handige skill inderdaad :)
Ik wissel eigenlijk nooit van stance en heb 'm enkel voor de mid stance unlocked nu.

*update
Hino-enma.... :(
Vervelend vrouwtje.

[ Voor 105% gewijzigd door Superkiwi op 04-04-2019 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lincor
@dvdkiwi Probeer toch wat met stances te spelen. Low stance kan je misschien niet harde klappen uitdelen, maar ben je wel sneller op je voeten (makkelijker dodgen, rollen, etc.) en gaat je Ki niet snel omlaag. High stance kan je harde klappen uitdelen, maar ben je langzamer op je voeten en gaat je Ki sneller omlaag. Mid stance is gewoon allebei gemiddeld. In het begin misschien niet een grote impact, maar later naarmate je meer skills unlocked voor verschillende stances is het makkelijker als je dat al onder de knie hebt. Zo kan je dan ook makkelijker verschillende skills combineren.

Voor wat betreft Hino-enma: Neem de tijd om haar moves te leren, en te leren anticiperen. Die stun moet je eigenlijk gewoon ontwijken (low stance is daar goed voor). Weet wanneer je kan toeslaan, en, zoals altijd, wordt niet hebberig. (Spreek uit eigen ervaring ;-) .) Verder heb je volgens mij items die je uit de stun halen, anti-paralysis ofzo. Icoon ziet eruit als een naald als ik het me goed herinner. Maar als je de stun niet ontwijkt, dan kom je van die naaldjes tekort!

Naarmate je door de missies en levels heen gaat wordt het allemaal wat makkelijker, en zitten er ook makkelijkere bazen tussen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi
Thanks voor de stance tips, ik ga het proberen :)
Nog niet tijdens dit gevecht; het kost me al erg veel moeite om alles te ontwijken.
Ik begin haar te begrijpen en krijg haar nu een paar keer tot over de helft, maar ze is erg vervelend...

Ik heb net eerst maar eens de resterende Kodama gezocht, levert me toch één extra elixer op.
Nu ga ik even wat farmen om mijn Spirit naar 9 te krijgen zodat de nuttige abilities van mijn Guardian Spirit effect hebben.
-Ki recovery speed +20% en
-Close combat attack Ki reduction 20%.
Dat is nu even prio één. Daarna met een vol opgeladen Living Weapon en een dosis goede moed op weg naar dat parapluvrouwtje!

[ Voor 45% gewijzigd door Superkiwi op 30-01-2019 21:28 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Superkiwi
Hino-Enma is niet meer >:)

Hoe vaker ik tegen haar vocht, hoe meer het een dans begon te worden waarbij ik ook leuk mee kon doen.
Helaas trok zij nog té vaak aan het langste eind maar ik wist dat ik haar kon verslaan. En net toen ik dacht haar te hebben begon ze aan mijn gezicht te knabbelen (zie eerste clip in de video).... weg overwinning.
Uiteindelijk, tijdens een gevecht welke eigenlijk helemaal niet zo goed ging gaf ze zich wél gewonnen, al dacht ik even dat het wederom over was nadat ze mijn gezicht eraf gebeten had. Gelukkig kwam ik er op tijd achter dat ik nog leefde waarna ik met slechts een klein stukje health resterend haar de laatste paar klappen heb kunnen geven.

Uiteindelijk heeft het me een kleine 30 pogingen gekost. Het toffe vond ik dat naarmate de pogingen verstreken ik haar steeds beter door begon te krijgen. Poging na poging kreeg ik steeds meer van haar levensbalk af en wist ik haar aanvallen steeds beter te ontwijken. De laatste paar pogingen stapte ik zonder angst de kuil in omdat ik wist dat een van deze de laatste zou zijn.
Schitterend hoe zulke games dat kunnen bewerkstelligen.

[ Voor 25% gewijzigd door Superkiwi op 04-04-2019 15:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrisissszzz
dvdkiwi schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 16:26:
Hino-Enma is niet meer >:)

Hoe vaker ik tegen haar vocht, hoe meer het een dans begon te worden waarbij ik ook leuk mee kon doen.
Helaas trok zij nog té vaak aan het langste eind maar ik wist dat ik haar kon verslaan. En net toen ik dacht haar te hebben begon ze aan mijn gezicht te knabbelen (zie eerste clip in de video).... weg overwinning.
Uiteindelijk, tijdens een gevecht welke eigenlijk helemaal niet zo goed ging gaf ze zich wél gewonnen, al dacht ik even dat het wederom over was nadat ze mijn gezicht eraf gebeten had. Gelukkig kwam ik er op tijd achter dat ik nog leefde waarna ik met slechts een klein stukje health resterend haar de laatste paar klappen heb kunnen geven.

[YouTube: Nioh | Hino-enma bossfight | first playthrough]

Uiteindelijk heeft het me een kleine 30 pogingen gekost. Het toffe vond ik dat naarmate de pogingen verstreken ik haar steeds beter door begon te krijgen. Poging na poging kreeg ik steeds meer van haar levensbalk af en wist ik haar aanvallen steeds beter te ontwijken. De laatste paar pogingen stapte ik zonder angst de kuil in omdat ik wist dat een van deze de laatste zou zijn.
Schitterend hoe zulke games dat kunnen bewerkstelligen.
Wat mij bij haar heeft geholpen de eerste keer was toch wel in low stance vechten. Dan kon ik een paar snelle hits doen en daarna had ik nog genoeg Ki over om weg te dodgen. Moet eerlijk zeggen dat ik heel erg veel in low stance speelde. Zeker met De Usigarama. Imo nog steeds het fijnste wapen in de game, zeker als je voor een snelle build onder de 30% load gaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lincor
@dvdkiwi Proficiat! Leuk om te lezen hoe je het spel ervaart, komt heel erg overeen met hoe ik het ervoer toen ik het voor het eerst speelde! Zou zeggen succes verder, en geniet er van!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi
Thanks! Vermaak me echt uitstekend met de game :)

Gisteren het eerste gebied vrijwel helemaal gecleared.
'Bliksemhond' Nue aka de Darkbeast Paarl van Nioh leverde net als Hini-Enma de eerste paar keren alleen maar flinke faals op: een paar klapjes uitdelen en dood, keer op keer. Maar ook hij ging na een poging of 10 uiteindelijk neer.

De laatste main mission baas van het gebied (Tachibana Muneshige) was in verhouding erg makkelijk, deze ging in één poging.
Om het gebied te clearen moest ik enkel nog een level27 missie:
De Warrior of the West (een sterke Tachabina Muneshige) verslaan in een grasveld. Na een tiental pogingen de hoop opgegeven en doorgegaan naar het volgende gebied. Zelfs met mijn level38 begon ik er vrij weinig tegen.

[ Voor 9% gewijzigd door Superkiwi op 04-04-2019 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joetje079
De Warrior of the West (een sterke Tachabina Muneshige) verslaan in een grasveld. Na een tiental pogingen de hoop opgegeven en doorgegaan naar het volgende gebied. Zelfs met mijn level38 begon ik er vrij weinig tegen.
Dat is een hele pittige inderdaad. Volgens mij heb ik die verslagen met grote moeite op level 50 ofzo. Tip: probeer die rots te gebruiken aan de zijkant van het veld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
Ik zag al een cheese video op Youtube inderdaad, maar hij moet en zal op de normale manier neer >:) Moet dit baasje gewoon even leren lezen nog en de tijd voor nemen.
In andere video's zag ik dat afstand nemen de beste tactiek is, dus dat ga ik de volgende keer proberen.

[ Voor 15% gewijzigd door Superkiwi op 04-02-2019 17:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joetje079
dvdkiwi schreef op maandag 4 februari 2019 @ 10:18:
Ik zag al een cheese video op Youtube inderdaad, maar hij moet en zal op de normale manier neer >:) Moet dit baasje gewoon even leren lezen nog en de tijd voor nemen.
In andere video's zag ik dat afstand nemen de beste tactiek is, dus dat ga ik de volgende keer proberen.
De developers hebben die rots niet voor niets daar geplaatst dus echt cheesen is het niet als je daar gebruik van maakt ;)
Ik zit trouwens te denken om Kingdom Hearts tijdelijk aan de kant te schuiven en lekker verder te gaan met Nioh. Ik vind dat eigenlijk een veel leukere game :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
Vraagje:
Ik loop nu eigenlijk constant met een zwaard rond, heb er in beide slots een equipped (wel verschillende).
Nu kom ik een hele leuke paarse whip tegen maar mijn Dex is slechts level 5.
Is het handig om nu ook Dex te gaan levellen zodat die whip meer damage doet of kan ik beter vasthouden aan de zwaarden, waar mijn poppetje nu eigenlijk op gebouwd is? Ik weet niet of het in een eerste playthrough echt noodzakelijk is om al aan één build vast te houden.

Trouwens net de schorpioenbaas verslagen in de eerste poging. Er werd niet gelogen toen er werd gezegd dat er ook makkelijke bazen tussen zaten; wat een aanfluiting.
Toen ik aan dat level begon dacht ik "ships, een poison level :( ", maar gelukkig kun je dat level permanent van poison ontdoen. Dikke plus voor Nioh in deze!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joetje079
dvdkiwi schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 12:44:
Vraagje:
Ik loop nu eigenlijk constant met een zwaard rond, heb er in beide slots een equipped (wel verschillende).
Nu kom ik een hele leuke paarse whip tegen maar mijn Dex is slechts level 5.
Is het handig om nu ook Dex te gaan levellen zodat die whip meer damage doet of kan ik beter vasthouden aan de zwaarden, waar mijn poppetje nu eigenlijk op gebouwd is? Ik weet niet of het in een eerste playthrough echt noodzakelijk is om al aan één build vast te houden.
Als je met die whip (kusarigama neem ik aan) dezelfde damage output wil behalen als met je zwaard moet je inderdaad de bijbehorende main stat(dex) levellen volgens mij. Maar je kan ook bij de blacksmith een book of reincarnation kopen waarmee je al je stats kan respeccen en dan kan je je build afstemmen op andere wapens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxalizer

Voxalizer

Quicksilver Bullets

In het begin zijn je stats nog niet dermate hoog dat er een reden is om niet gewoon elk wapentype te proberen.
Zelfs enkele punten investeren in stats die eigenlijk niet bij je main wapen horen kan best een goed idee zijn om wat extra magic en ninjutsu spells te kunnen gebruiken. Ik zou sowieso proberen om 15 in zowel magic als dex te gooien voor wat handige dingen uit die skill trees.

Zo uit mijn hoofd heeft mijn character bijvoorbeeld minimaal 35 in elke stat, vervolgens de drie stats van mijn favo wapen (kusarigama) op 99, maar goed die is al een stuk verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
Joetje079 schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 14:39:
[...]
Maar je kan ook bij de blacksmith een book of reincarnation kopen (...)
Die zag ik staan ja. Dat is pas iets voor een latere playthrough, nu lijkt het (zoals jullie al aangeven) nog niet heel erg veel uit te maken.
Misschien ga ik her en der een beetje farmen om de stats die nu nog laag staan (5-10) wat te levellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joetje079
De Kusarigama is wel een heel tof wapen trouwens :) Ik heb de halve game ermee gespeeld(zit nu aan het einde van de vierde regio) maar ben sinds gisteren geswitched naar de Katana omdat ik wel eens iets anders wilde proberen. Ik heb toen alle stats gereset met dat boek en heb vervolgens al mijn punten in andere stats gestoken. Het is wel even wennen maar ik moet zeggen dat ik zo'n zwaard ook helemaal niet verkeerd vind spelen. Ik was alleen vergeten om punten in dexterity te steken waardoor ik nou amper ninjutsu skills heb :F Zometeen maar even de laatste missie afmaken in dat gebied en dan maar wat gaan farmen ;) Ik ben overigens level 82 nu en de missie is 5 levels hoger dus ik vermoed dat het verschil in het volgende gebied nog een stuk groter zal zijn dus een beetje farmen kan geen kwaad denk ik ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Voxalizer

Voxalizer

Quicksilver Bullets

De levels die bij quests staan zeggen meer over het level items die daar droppen dan over de moeilijkheidsgraad. Je hoeft je daar niet door te laten afschrikken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joetje079
Voxalizer schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 20:48:
De levels die bij quests staan zeggen meer over het level items die daar droppen dan over de moeilijkheidsgraad. Je hoeft je daar niet door te laten afschrikken. ;)
Oh, dat wist ik niet, weer wat geleerd :) Vind de mobs in de levels (ver) boven mijn level ook niet heel erg moeilijk inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
Gatverdamme, ik loop me nu echt stuk te bijten op de meest vervelende, irritante en frustrerende baas tot nu toe: Omi-Bozu.
Totdat ie het water uit komt van ik prima damage doen en heb ik geen elixer nodig maar zodra ie aan land komt is vrijwel elke actie van hem een one-shot.
En het meest frustrerende van alles vind ik de arena; van de ca 40 pogingen nu ben ik er zo'n 15 in het water gedonderd :(
Het stuk op land probeer ik met mijn living weapon, maar die moet ik na elke poging weer opnieuw opladen. Nog zoiets wat me op dit moment vreselijk irriteert, het haalt de vaart eruit.
Ben blij als deze eindelijk dood is straks.....

.... áls ik 'm dood krijg.

[ Voor 4% gewijzigd door Superkiwi op 09-02-2019 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joetje079
dvdkiwi schreef op zaterdag 9 februari 2019 @ 15:56:
Gatverdamme, ik loop me nu echt stuk te bijten op de meest vervelende, irritante en frustrerende baas tot nu toe: Omi-Bozu.
Totdat ie het water uit komt van ik prima damage doen en heb ik geen elixer nodig maar zodra ie aan land komt is vrijwel elke actie van hem een one-shot.
En het meest frustrerende van alles vind ik de arena; van de ca 40 pogingen nu ben ik er zo'n 15 in het water gedonderd :(
Het stuk op land probeer ik met mijn living weapon, maar die moet ik na elke poging weer opnieuw opladen. Nog zoiets wat me op dit moment vreselijk irriteert, het haalt de vaart eruit.
Ben blij als deze eindelijk dood is straks.....

.... áls ik 'm dood krijg.
Ja, die is wel lastig inderdaad, daar was ik ook wel een tijdje bezig. Probeer vuur te gebruiken. Die blob vijanden kunnen daar niet zo goed tegen. Je living weapon kan je trouwens snel opladen door 2/3 (afhankelijk van het formaat) spirit stones te gebruiken.

[ Voor 5% gewijzigd door Joetje079 op 09-02-2019 16:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi
Net nu ik mijn rant hierboven heb getypt versla ik 'm binnen twee pogingen :P
Trillende handjes en een hartslag op 230!!

Handige tip van de spirit stones, dat wist ik niet :D

[ Voor 138% gewijzigd door Superkiwi op 04-04-2019 15:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Voxalizer

Voxalizer

Quicksilver Bullets

@dvdkiwi Je bent niet de enige. Als ik alle games die ik ooit gespeeld heb op een hoop zou gooien dan is Omi Bozu de boss die me de meeste deaths heeft bezorgd. Wat een drama was dat in mijn eerste playthrough.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrisissszzz
Voxalizer schreef op zaterdag 9 februari 2019 @ 23:03:
@dvdkiwi Je bent niet de enige. Als ik alle games die ik ooit gespeeld heb op een hoop zou gooien dan is Omi Bozu de boss die me de meeste deaths heeft bezorgd. Wat een drama was dat in mijn eerste playthrough.
Grappig ik had als ik het vergelijk met bazen die me veel moeite hebben gekost bij hem juist minder moeite. Had bij de eerste poging al door dat vuur goed hielp dus was er redelijk snel doorheen.

Ene Orphan of Kos destijds kostte me aanzienlijk meer pogingen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
Niet doorvertellen maar Orphan of Kos heb ik in co-op gedaan ;)

Gisteren even terug gegaan naar gebied 1 en 2 om daar de resterende missies te clearen, dus ook The Warrior of the West moest eraan geloven.... Ik met met mijn level 55 vol goede moed die level 27 missie gestart, nou die zakte gelijk al weer in de schoenen; wat een ontzettend lastige missie :X Uiteindelijk meer dan een uur mee bezig geweest. Paar keer had ik zijn balk echt bijna leeg maar gooide ie er toch weer een 360 no-scope ninja attack uit waardoor ik op slag dood was. Gevecht deed me heel erg denken aan de battle met Gerhman.

[ Voor 20% gewijzigd door Superkiwi op 01-03-2019 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrisissszzz
dvdkiwi schreef op maandag 11 februari 2019 @ 09:32:
Niet doorvertellen maar Orphan of Kos heb ik in co-op gedaan ;)

Gisteren even terug gegaan naar gebied 1 en 2 om daar de resterende missies te clearen, dus ook The Warrior of the West moest eraan geloven.... Ik met met mijn level 55 vol goede moed die level 27 missie gestart, nou die zakte gelijk al weer in de schoenen; wat een ontzettend lastige missie :X Uiteindelijk meer dan een uur mee bezig geweest. Paar keer had ik zijn balk echt bijna leeg maar gooide ie er toch weer een 360 no-scope ninja attack uit waardoor ik op slag dood was. Gevecht deed me heel erg denken aan de battle met Gerhman.

[YouTube: Nioh | Tachibana Muneshige Warrior of the West | first playthrough]

De baas in het spinnenlevel in gebied 2 (main mission) ging in één poging, die was niet zo erg lastig.
Meer moeite heb ik met ninja's (de hunters van Nioh) die je random tegenkomt.
Zet die comment snel in een spoiler :9

Er is tot op heden nog steeds 1 optionele bossfight die ik nog niet heb gehaald in Nioh.. Heb het op een gegeven moment opgegeven :X

Benieuwd hoe jij die gaat ervaren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
Optionele als in niet nodig voor de platinum? :P

Momenteel bezig met het ijslevel in het 3e gebied. Erg toffe manier van shortcuts unlocken met die kristallen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrisissszzz
Hij is wel nodig voor de platinum ja. Moet nog wel wat meer trophies om die uiteindelijk te unlocken.. Nooit meer voor gaan zitten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
Het ijsgebied zojuist helemaal uitgeplozen en alle Kodama zonder guide (meestal kan ik er een of twee niet vinden) gevonden :)
Maakte een deur open, bleek het de boss te zijn :D
Eerste 5 pogingen gingen helemaal nergens over, kansloos verloren. Dat wordt net als bij Hino-Enra weer even leren dansen. Haar attacks en welke impact ze hebben zijn nu nog wat lastig te herkennen.
Heb nu een outfit aan met wat extra protection tegen water based attacks, lijkt me wel handig. Ook mijn Guardian Spirit weer veranderd naar eentje die vuur damage doet, eens kijken hoe ze daar op reageert.
Dit gaat in elk geval weer een pittige dame worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joetje079
Equip zo’n accesory met de kodama sense perk en ze worden opgelicht op de minimap. Zo zijn ze heel eenvoudig te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
Goeie tip, al denk ik niet dat ik zo'n ding heb. Gelukkig maken ze ook zacht geluid, maakt het zoeken ook weer wat makkelijker.

*edit
Besloten om maar eens wat puntjes in magic te stoppen omdat ik goede dingen hoorde over de Sloth talisman. Ho sh*t, wat een spell :o
Als ik dat eerder had gedaan had ik geen summon in hoeven roepen bij de eerste baas in deze regio.

*edit2
Ondertussen uitgespeeld en naast het vele mensen helpen een beetje in ng+ aan het koekeloeren.
Loop nu met een volledig groene set van The Crossed Sickles, alle setpieces zitten nu op +2 of +3. Mijn Axe doet nu kaal 1100 damage :P

[ Voor 255% gewijzigd door Superkiwi op 04-04-2019 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
*dubbel

[ Voor 255% gewijzigd door Superkiwi op 04-04-2019 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
Scrisissszzz schreef op maandag 11 februari 2019 @ 12:14:
[...]
Er is tot op heden nog steeds 1 optionele bossfight die ik nog niet heb gehaald in Nioh.. Heb het op een gegeven moment opgegeven :X

Benieuwd hoe jij die gaat ervaren ;)
Welke bossfight gaat dit over, één van de dubbele bazen gevechten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrisissszzz
dvdkiwi schreef op maandag 11 maart 2019 @ 22:15:
[...]

Welke bossfight gaat dit over, één van de dubbele bazen gevechten?
Ja klopt, gevecht tegen 2 samurai bazen, weet zo even niet meer welke.. Komt redelijk tegen het einde van de game beschikbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi
Toevallig gisteren allebei die missies gedaan. Ondanks het gebruik van sloth moet je wel een beetje geluk hebben dat ze niet tegelijk full retard op je gaan. Want ook al draag ik +2 armor, zo doen echt massieve damage als ze je weten te raken. Kostte een paar pogingen maar beide misies zijn afgestreept:

[YouTube: Nioh | The Two Kings: Nioh]

[YouTube: Nioh | A Meeting on the Other Shore]

Er zitten nog een aantal twee-bazen missies in maar die zijn met patch 1.06 toegevoegd en daarom niet nodig voor platinum. Gisteren wel "Tea Time Entertainment" gedaan omdat het zo onschuldig klonk.
Daar vecht je tegelijk tegen een Raven Tengu en Nue(!), en als Nue half dood is spawnt er heel leuk een nieuwe Raven Tengu :X
Maar ook die had ik na 4 pogingen gehaald; een ng+ wapen die veel damage doet icm sloth, een power pill en een water talisman en ook Nue gaat door zijn knietjes ;)

Volgens mij hoef ik nu enkel nog twee Twilight missions voor de platinum, even zien wanneer ze voorbij komen. Maar denk niet dat ik daarna stop met spelen; vind de game veel te leuk!

O ja, de "Marobashi" sub missie ook even gedaan. Na de eerste baas dacht ik "o, dat viel wel mee", maar toen spawnde er nog één, en daarna nog één, en toen nóg één, en toen nóg een.... het hield maar niet op _O-

Enige sub missie waar ik met mijn level 170 geen enkele kans maak is "Two in the Shadows", wederom tegen 2 bazen maar die zijn allebei zo ontzettend snel én immuun voor sloth dat ik die niet eens meer ga proberen.

[ Voor 31% gewijzigd door Superkiwi op 26-03-2019 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarz
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16-06 09:01
Nou, weekje terug ook Nioh gehaald, als je BB, DS serie etc gedaan hebt hoort deze wel een beetje in het rijtje. Eerste gebied al een aantal keer vastgelopen op wat ventjes, maar uiteindelijk zonder al te veel moeite de eerste boss down (4 pogingen ofzo).

Nu bezig met de vervolgmissie via de map, waarbij je uiteindelijk in een ondergrondse grot komt met een paar van die lompe vijanden...Op zich niet super moeilijk, maar toch betrap je jezelf telkens weer op domme foutjes... BB all over again.

Ik denk dat ik Sekiro nog maar even achterwege laat tot deze faalactie uitgespeeld is haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

De Complete Edition is nu in de aanbieding voor 19.99 op PSN.

Ben zelf een groot Dark Souls fan, hoe is deze game qua vergelijking?

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarz
Unidentified schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 21:46:
De Complete Edition is nu in de aanbieding voor 19.99 op PSN.

Ben zelf een groot Dark Souls fan, hoe is deze game qua vergelijking?
Heel anders. Snellere gameplay, geen shields, skill trees... setting en level design zijn ook heel anders. Heb het idee dat gebieden kleiner zijn (meer levels dan gebieden) maar ben nog niet zo ver in het spel, dus dat kan nog veranderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tarz
Nou, ik ben gisteren bij het parapluvrouwtje Hino-Enma aangekomen en een 5 tal pogingen gedaan.
Wat een takkewijf is dat zeg haha. dodge dodge dodge.......paraplu op je bakkes :(

Iets met controllers door je beeldscherm/raam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterMichel
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15-06 14:07
Tarz schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 11:38:
Nou, ik ben gisteren bij het parapluvrouwtje Hino-Enma aangekomen en een 5 tal pogingen gedaan.
Wat een takkewijf is dat zeg haha. dodge dodge dodge.......paraplu op je bakkes :(

Die heeft me heel veel pogingen gekost voor ik een beetje haar moveset in de gaten had.

Ik ben zelf enkele maanden geleden net op het tweede eiland gekomen. Dus nog wel wat verder dan jij nu bent. Beetje jammer dat ik 'm heb laten rusten want de game verdient veel meer speeltijd. Maar ja, die backlog he.

PSN ID: MrMichel_75

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djfrankel
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11:25

djfrankel

It's a trap!

Tarz schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 11:38:

Hino-Enma moet je gewoon vaak proberen maar als je er langs komt heb je volgens vele wel de moeilijkste boss gehad.

Begin vorig jaar de game gekocht en ondanks dat ik het met 2 lange tussenpauzen gespeeld heb ben ik nu toch in het laatste gebied. Het is wel echt een toffe game en ben dan ook erg blij dat er een deel 2 is aangekondigd. Ik vind het een goede combi van soulsborne qua gameplay, maar dan wat vlotter en diablo qua loot systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarz
Nou, Hino Enma is dood en alle sub mission gelijk erachter aan gedaan. Nu de volgende main mission, makkelijk leveldesign en dan kom je bij de Darkbeat Paarl variant van Nioh, de elektrische Chinese draakhond ofzo.... holy moly :s

Aantal pogingen gedaan maar verder dan 40% kom ik niet echt, ook niet in Co-op. Probleem is niet dat ik zijn attacks niet goed kan lezen, het probleem is dat ik constant ineens bliksem op mijn dak krijg :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi
Tarz schreef op donderdag 4 april 2019 @ 15:45:
de Darkbeat Paarl variant van Nioh, de elektrische Chinese draakhond ofzo.... holy moly :s
Ik dacht precies hetzelfde _O-
dvdkiwi schreef op maandag 4 februari 2019 @ 10:09:
'Bliksemhond' Nue aka de Darkbeast Paarl van Nioh
Uiteindelijk kreeg ik 'm wel neer me wat geduld, pas later in de game leerde ik dat een water amulet best goede damage doet en dat je hem van voren in zijn gezicht moet meppen, dat is zijn zwakke punt.
Als ie zijn borst vooruit gooit om bliksem te unleashen is die gele bal onder zijn kin zijn zwakke plek.
Hele vervelende baas inderdaad, mocht je al een Sloth talisman hebben dan raad ik sterk aan die te gebruiken.
De amulet die je extra bliksem resistance geeft deed naar mijn mening niet heel veel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tarz
dvdkiwi schreef op donderdag 4 april 2019 @ 15:56:
[...]

Ik dacht precies hetzelfde _O-

[...]

Uiteindelijk kreeg ik 'm wel neer me wat geduld, pas later in de game leerde ik dat een water amulet best goede damage doet en dat je hem van voren in zijn gezicht moet meppen, dat is zijn zwakke punt.
Als ie zijn borst vooruit gooit om bliksem te unleashen is die gele bal onder zijn kin zijn zwakke plek.
Hele vervelende baas inderdaad, mocht je al een Sloth talisman hebben dan raad ik sterk aan die te gebruiken.
De amulet die je extra bliksem resistance geeft deed naar mijn mening niet heel veel.
Volgens mij spelen wij dezelfde spellen haha. Maar, goed nieuws. Het hondje ligt en de volgende boss (Samurai kerel in die ondergrondse tempel ofzo) ligt ook. Daarnaast weer zijmissies gedaan, dus nu klaar voor de boottocht naar het volgende gebied.

Soms denk je wat k*tspel is dit joh en dan ineens ben je weer wat wapens, amrita, lvls en gear rijker en denk je dat het eigenlijk best leuk is.... tot de volgende boss battle |:( :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi
Haha echt he :)
Als je de boss battles simpeler wilt maken: gebruik de sloth talisman.
Zodra je die kunt maken, doen! Hij is beschikbaar nadat je de Adept Omnyo dojo mission gedaan hebt.
Echt een meerwaarde in de meeste, zoniet álle bossfights.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarz
dvdkiwi schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 10:00:
Haha echt he :)
Als je de boss battles simpeler wilt maken: gebruik de sloth talisman.
Zodra je die kunt maken, doen! Hij is beschikbaar nadat je de Adept Omnyo dojo mission gedaan hebt.
Echt een meerwaarde in de meeste, zoniet álle bossfights.
Thanks voor de tip. Ik heb nog niets gemaakt eigenlijk. Gebruik de dual swords en als backup een axe/spear. Verder gewoon gear en charms die ik gevonden heb in de missions. Heb nog niks gemaakt/gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
Spells die je maakt herladen zichzelf als je bidt bij een shrine, het is niet zo dat het materialen kost of iets.
Er zitten een aantal hele handige tussen; zo heb je er één die de snelheid van je bazen ca 75% omlaag haalt, die damage van bazen significant verlaagt of damage van jezelf een boost geeft etc etc.
Toen ik dat hele spell craften eenmaal door had strooide ik standaard 3 spells aan het begin van een boss battle, wat het vele malen simpeler maakte.
Je hebt bij start 2 inventory slots (de pijltjestoetsen), het tweede slot was hier constant gevuld met 4 spells.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tarz
dvdkiwi schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 10:07:
Spells die je maakt herladen zichzelf als je bidt bij een shrine, het is niet zo dat het materialen kost of iets.
Er zitten een aantal hele handige tussen; zo heb je er één die de snelheid van je bazen ca 75% omlaag haalt, die damage van bazen significant verlaagt of damage van jezelf een boost geeft etc etc.
Toen ik dat hele spell craften eenmaal door had strooide ik standaard 3 spells aan het begin van een boss battle, wat het vele malen simpeler maakte.
Je hebt bij start 2 inventory slots (de pijltjestoetsen), het tweede slot was hier constant gevuld met 4 spells.
Ok, ik zie nu dat ik ook nog 0 dojo missions heb gedaan nadat ik met het verhaal gestart ben :s Misschien heb ik het mezelf iets te moeilijk gemaakt? Ik heb alleen wat shurikens of 3 van die bommen in mijn inventory en elixer onder de pijltjestoetsen 8)7

Vanavond eens bekijken wat ik allemaal kan maken/welke spells ik kan craften

Thanks again voor de tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarz
Nou, de centipede boss is ook opgeruimd :) En nog wat sub missies gedaan. Wel vervelend gebied met die poison overal en die machines. Op naar het volgende gebied!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
Gelukkig kun je in tegenstelling tot in Bloodborne, Darksouls en Sekiro de poison permanent verwijderen.
Dikke plus wat mij betreft, heb altijd een hekel aan poison gebieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarz
dvdkiwi schreef op donderdag 11 april 2019 @ 12:04:
Gelukkig kun je in tegenstelling tot in Bloodborne, Darksouls en Sekiro de poison permanent verwijderen.
Dikke plus wat mij betreft, heb altijd een hekel aan poison gebieden.
Dat is dan weer positief ja, dat klopt. Maar toch irritant :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambition88
Aangezien er geen Nioh 2 topic is, reageer ik hier even.

Ik heb de knoop voor mezelf doorgehakt, ga gebruik maken van de gamemania deal (inlevering van 2 spellen) + een 7.50 kortingvoucher.
Wel jammer dat ik nog psplus erbij moet kopen maar hey.

nog iets meer dan een weekje, ben heel benieuwd naar de reviews aangezien deel 1 heel goed werd ontvangen.

Ik ga denk ik voor een hatchets/speer built. :)

Heb Nioh 1 nooit weten uit te spelen, eerlijk gezegd had ik me te weinig verdiept in het spel. Een voorbeeld hiervan: ik dacht dat gele items legendary items waren dus heb daar een tijd mee rond gelopen, om er van de week achter te komen dat deze mega slecht zijn. No wonder dat ik het zwaar had. :+ ook deed ik helemaal niks met magic/craften of sloths gebruiken, gewoon basic bommen/healen en vechten met mn wapens. Dit wil ik bij Nioh 2 wel wat beter doen.

Heb al wat guide's en tips gelezen maar, wat zijn over het algemeen de beste wapen? die met elemental dmg erop, drops van bosses of juist van revenants? Zoeken jullie naar betere gear of levelen jullie een goed wapen helemaal omhoog tot max level? 8)7

[ Voor 16% gewijzigd door Ambition88 op 04-03-2020 10:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi
Ik speelde altijd met een wapen wat me lekker lag, niet per definitie met het beste wapen. Wel deed ik ze altijd upgraden/infusen om zo tot de beste stats voor dat wapen te komen, zo heb ik naar het einde toe veel met een axe gespeeld die 1100 kale dmg deed.
Qua armor wissel je tijdens je eerste playthrough heel veel omdat je telkens toch betere gear vindt, het is daarom zonde om daar al vroeg veel upgrade punten aan te gaan spenderen.
Later ging ik me pas bezighouden met complete sets, zo liep ik op het laatst met een volledige Crossed Sickles set, welke het beste bij mijn speelstijl paste. Perks van deze set (ga je de pieces levellen dan gaan de perks natuurlijk omhoog):
2 Pieces Damage Reduction: 2.0% & Killing Strike Damage +15.0%
4 Pieces Close Combat Damage +10.2% & Increase Attack and Defend (Aya-komori) +10
5 Pieces Damage From Behind +20.0%
6 Pieces Close Combat Damage +7.1%

Vooral als je de game net begint is het even kijken wat je lekker vindt spelen.
Snelle combat met een zwaard of (de lichtelijk OP) Kusarigama of trage combat maar veel meer dmg per hit met bv een Axe.
Ik heb me nog niet verdiept in Nioh dus ik zou niet weten welke wapens de game gaat bieden, ik laat me graag verrassen en zie het wel als ik de game opstart.

Pagina: 1 2 3 4 Laatste