Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kashika
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 28-05 09:51
Nioh is an action role-playing game set in Japan during the year 1600, with players taking the role of a Western samurai named William. The player guides William on missions through enclosed environments fighting both human enemies and supernatural beings called yokai: missions are self-contained, hold alternate routes William can navigate, and selected from a menu rather than reached by navigating an open world. While navigating environments, William can find various collectables both in crates scattered through the environment and in other places within the environments such as fallen soldiers. These collectables include Amrita, the game's experience points (EXP); gold, the in-game currency; new weapons and armor, and consumable items such as bombs. Weapons and armor found in the environment can be taken to a blacksmith, who will buy it from William or can break it down into base material. Shrines scattered through levels act as checkpoints, allowing players to save progress, replenish health and raise William's experience level through accrued EXP: doing this respawns all normal enemies within an area. Skill points acquired in combat are assigned at shrines.

Fighting is based around hack and slash combat, with William being able to attack enemies and block their attacks in turn. William can run, dodge, and sprint with these and combat actions draining his Ki stamina bar. When his Ki has been depleted, William is left vulnerable to attack. If timed right, William is able to replenish lost Ki with an action called "Ki pulse". The Ki pulse also grants status buffs onto William, and dispels patches of miasma generated by yokai and other supernatural enemies which rapidly saps Ki. Defeated enemies drop loot, which includes money and weapons. The speed at which William can move through levels depends on the weight of his equipped armor; the heavier it is, the faster his Ki will drain. If William dies, all the EXP acquired up to that point is left where he fell, and he must travel back to retrieve it.

William has access to multiple types of melee weapons: these include single and dual swords, axes, polearms and kusarigama. In addition to melee weapons, William has access to ranged weapons such as a bow, a rifle, and a hand cannon. The more each weapon is used, the stronger and more effective it becomes. In combat, William can change between three Stances with melee weapons, with each stance having different effects; High Stance causes higher damage while lowering defense, Low Stance allows for quick attacks and better defense, while Middle Stance balances elements of the other two Stances. These Stances also consume different amounts of Ki depending on their attack strength. William can also summon Guardian Spirits, animals which combine his health and Ki into a single meter with added stat boosts such as increasing attack power or defense. Each Guardian Spirit boosts different stats, and can only be switched out at shrines. Guardian Spirits are also lost when William dies, but they can be summoned to him at a shrine at the cost of his lost EXP. In addition to normal enemies, William can summon Revenants, hostile ghosts based on other fallen players, to battle and gain experience, money and items. A cooperative multiplayer allows for other players to be summoned to help in battles.

William's character growth is governed by EXP. Some statistical points can be assigned to William's character following the game's opening mission, and during the main game stat points can be assigned to William's attributes, which range from increased physical strength to heightened speed. Stat points are split between three skill trees: "Samurai" for weapon skill trees for standard melee combat, "Ninja" for distance weapons such as shurikens and poisons, and "Onmyo" which link to the creation of talismans, consumable items which grant temporary stat boosts. If William finds and guides Kodama to the Shrines within each mission, he can purchase otherwise inaccessible bonus material such as items and weapons. Offerings of items can be made at the shrine in exchange for EXP. Additional buffs can be granted using Prestige Points, which are acquired by fulfilling certain tasks within levels such as dealing a certain amount of damage or killing a number of enemies with one weapon type.

Afbeeldingslocatie: https://www.hardcoregamer.com/wp-content/uploads/2016/04/nioh.png

Er was geen topic voor deze coole game, tot nu!

Nioh is gisteren gelanceerd. Ik heb een paar uur speeltijd erin zitten nu na de beta's gespeeld te hebben.
Het pre-order dlc wapen-en armour pakket is best sterk.

Ik speel het op action mode op een PS4 pro en vindt het echt heerlijk spelen :)

Andere gelijkgestemden die op deze game hebben zitten wachten?

[ Voor 85% gewijzigd door Kashika op 09-02-2017 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pipapaulus
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15:10
Ohhhh yeah! Deze ga ik zeker halen. Bloodborne 2x uitgespeeld en Dark Souls 3 iets van 4 keer. Deze mag dus niet ontbreken :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Scrisissszzz
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23-02 21:53
Afbeeldingslocatie: https://www.hardcoregamer.com/wp-content/uploads/2016/04/nioh.png

Nioh is an action role-playing game set in Japan during the year 1600, with players taking the role of a Western samurai named William. The player guides William on missions through enclosed environments fighting both human enemies and supernatural beings called yokai: missions are self-contained, hold alternate routes William can navigate, and selected from a menu rather than reached by navigating an open world. While navigating environments, William can find various collectables both in crates scattered through the environment and in other places within the environments such as fallen soldiers. These collectables include Amrita, the game's experience points (EXP); gold, the in-game currency; new weapons and armor, and consumable items such as bombs. Weapons and armor found in the environment can be taken to a blacksmith, who will buy it from William or can break it down into base material. Shrines scattered through levels act as checkpoints, allowing players to save progress, replenish health and raise William's experience level through accrued EXP: doing this respawns all normal enemies within an area. Skill points acquired in combat are assigned at shrines.

Fighting is based around hack and slash combat, with William being able to attack enemies and block their attacks in turn. William can run, dodge, and sprint with these and combat actions draining his Ki stamina bar. When his Ki has been depleted, William is left vulnerable to attack. If timed right, William is able to replenish lost Ki with an action called "Ki pulse". The Ki pulse also grants status buffs onto William, and dispels patches of miasma generated by yokai and other supernatural enemies which rapidly saps Ki. Defeated enemies drop loot, which includes money and weapons. The speed at which William can move through levels depends on the weight of his equipped armor; the heavier it is, the faster his Ki will drain. If William dies, all the EXP acquired up to that point is left where he fell, and he must travel back to retrieve it.

William has access to multiple types of melee weapons: these include single and dual swords, axes, polearms and kusarigama. In addition to melee weapons, William has access to ranged weapons such as a bow, a rifle, and a hand cannon. The more each weapon is used, the stronger and more effective it becomes. In combat, William can change between three Stances with melee weapons, with each stance having different effects; High Stance causes higher damage while lowering defense, Low Stance allows for quick attacks and better defense, while Middle Stance balances elements of the other two Stances. These Stances also consume different amounts of Ki depending on their attack strength. William can also summon Guardian Spirits, animals which combine his health and Ki into a single meter with added stat boosts such as increasing attack power or defense. Each Guardian Spirit boosts different stats, and can only be switched out at shrines. Guardian Spirits are also lost when William dies, but they can be summoned to him at a shrine at the cost of his lost EXP. In addition to normal enemies, William can summon Revenants, hostile ghosts based on other fallen players, to battle and gain experience, money and items. A cooperative multiplayer allows for other players to be summoned to help in battles.

William's character growth is governed by EXP. Some statistical points can be assigned to William's character following the game's opening mission, and during the main game stat points can be assigned to William's attributes, which range from increased physical strength to heightened speed. Stat points are split between three skill trees: "Samurai" for weapon skill trees for standard melee combat, "Ninja" for distance weapons such as shurikens and poisons, and "Onmyo" which link to the creation of talismans, consumable items which grant temporary stat boosts. If William finds and guides Kodama to the Shrines within each mission, he can purchase otherwise inaccessible bonus material such as items and weapons. Offerings of items can be made at the shrine in exchange for EXP. Additional buffs can be granted using Prestige Points, which are acquired by fulfilling certain tasks within levels such as dealing a certain amount of damage or killing a number of enemies with one weapon type.

Bij deze wat extra info ;)

PSN: Scrisissszzz Xbox Live: ScrisissszzzNL | "...Beasts all over the shop... You'll be one of them, sooner or later..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D. Ninjai
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14:44
Ik weet het nog niet. De reviews zijn lovend maar vind het er heel suf uitzien vergeleken met Ninja Gaiden die ik echt te gek vond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joetje079
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 12:55
De beta van laatst (last chance trial) beviel me heel goed dus deze gaat er zeker komen een dezer dagen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eyran
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18-12-2019
Deze game ziet er heel strak uit. Ben wel benieuwd hoe die modes (action etc.) werken op de "normale" PS4. Iemand hier al ervaring mee ?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 08:41

Knowledge reigns supreme over nearly anything

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grotman
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Deze was iets eerder dan het andere topic, maar de OP is hier erg karig. Ik laat deze wel open, maar misschien is het een idee om Scrisissszzz mede-auteur te maken en dan samen een mooie OP te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrisissszzz
Grotman schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 14:11:
Deze was iets eerder dan het andere topic, maar de OP is hier erg karig. Ik laat deze wel open, maar misschien is het een idee om Scrisissszzz mede-auteur te maken en dan samen een mooie OP te maken?
Daarom had ik de info uit mijn OP al hier gepost :) Mede auteur is mij best anders. Dan mag het andere topic verwijderd, dat kan ik zelf niet volgens mij?

PSN: Scrisissszzz Xbox Live: ScrisissszzzNL | "...Beasts all over the shop... You'll be one of them, sooner or later..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grotman
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Topics verwijderen is niet mogelijk voor users inderdaad, maar ik heb hem gewoon op slot gegooid. Kashika kan zijn post editten en jouw stuk erin plakken. Ik kan ook wel het een en ander fixen als dat nodig is, maar misschien komt hij er zelf wel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrisissszzz
Grotman schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 15:15:
Topics verwijderen is niet mogelijk voor users inderdaad, maar ik heb hem gewoon op slot gegooid. Kashika kan zijn post editten en jouw stuk erin plakken. Ik kan ook wel het een en ander fixen als dat nodig is, maar misschien komt hij er zelf wel uit.
Top, zal vast goedkomen als hij dit leest :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08-05 09:18
De Deluxe edition vandaag gekocht en heb er nu zo een 5 a 6 uur al inzitten.
Wat een bizar goede game is dit zeg (tot nu toe)

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willybubba
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-05 13:01

Willybubba

Nut up or shut up.

Whelp.

Gisteren vrij gemakkelijk (niet zonder dood te gaan, maar ach :p) door het dorpje heen geknokt. Die boss op de boot die slaat me in 2 keer gewoon weg. Nog maar even levellen I guess :|

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kashika
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 28-05 09:51
Grotman schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 15:15:
Dit wou ik doen, maar ik zag dat hij zn startpost al als reactie geplaatst had.

Ik zal het erin zetten. Kan hij het aanpassen weer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pingewin
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 28-05 14:03
Gisteravond lekker zitten spelen. Wat een mooi spel (theater mode op 4k tv met de pro) en het speelt zo dark souls / bloodborne achtig maar heeft toch coole vernieuwingen. Maar op het moment dat ik ergens een trap naar beneden moest schoppen had ik wel iets van dit is gewoon echt hetzelfde.

Comdat bevalt me goed, als ik het gevecht onder controle heb dat ik kan winnen zonder een klap te krijgen en als ik ff off balance ben (in mijn hoofd) of gewoon een foute move doe dan is het zipzapzop nog een keer proberen. Ki-Pulse lukt nog niet echt, ik snap ook niet helemaal wat ik nu precies moet timen dus daar moet ik maar ff voor gaan youtuben.

Zo veel nieuws te ontdekken en te doen, ik ben er weer heerlijk enthousiast over! Kan niet wachten tot de werkdag voobij is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willybubba

Willybubba

Nut up or shut up.

Pingewin schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 10:22:
Gisteravond lekker zitten spelen. Wat een mooi spel (theater mode op 4k tv met de pro) en het speelt zo dark souls / bloodborne achtig maar heeft toch coole vernieuwingen. Maar op het moment dat ik ergens een trap naar beneden moest schoppen had ik wel iets van dit is gewoon echt hetzelfde.

Comdat bevalt me goed, als ik het gevecht onder controle heb dat ik kan winnen zonder een klap te krijgen en als ik ff off balance ben (in mijn hoofd) of gewoon een foute move doe dan is het zipzapzop nog een keer proberen. Ki-Pulse lukt nog niet echt, ik snap ook niet helemaal wat ik nu precies moet timen dus daar moet ik maar ff voor gaan youtuben.

Zo veel nieuws te ontdekken en te doen, ik ben er weer heerlijk enthousiast over! Kan niet wachten tot de werkdag voobij is!
Je hebt skills die automatisch een Ki Pulse doen bij elke dodge (Living Water geloof ik). Die heb je per stance. Erg handig.

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrisissszzz
Voor degenen die moeite hebben met de basis aspecten, ik kwam deze video tegen van een youtuber die ik wel vaker volg. Hij legt hier wat basis dingen uit, spoiler vrij:

YouTube: Nioh Beginners Guide - 6 Helpful Tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ollievssn
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 30-12-2024
Dit spel is een van de redenen dat ik een ps4 heb gehaald. Samen met Bloodborne.

Nu moet ik alleen bloodborne nog even uitspelen voordat ik aan Nioh begin ;)

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sssquirrel
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 02-08-2023
Hoe zit het eigenlijk met hoe de omgevingen eruit zien? In de reviews op youtube zie ik iedere keer alleen maar dezelfde grijze-donkere-grot-omgevingen of een brandend dorpje. Lijkt zo vrij eentonig...

Ik mag toch aannemen dat er meer variatie in de environments zit? Ook de getoonde vijanden lijken in die videos steeds erg op elkaar (bosses excluded natuurlijk).

Kan iemand al iets zeggen over de diversiteit in environments / enemies?

This is a Rapture reminder..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 170423

Ik heb me op de PS4 Pro door het eerste dorp gevochten en de eerste twee fasen baas verslagen.
Het is meesterlijk spelen en vechten. Bloodborne kwam ik nooit in qua gevoel van de game.

Nioh heeft aan mij een fan erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxalizer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 27-05 19:54

Voxalizer

Quicksilver Bullets

Ik begin morgen pas aan de final game maar ik kan wel beamen uit de beta dat Ki Pulse tijdens dodge echt gewoon een onmisbare skill is. Direct nemen, komt in elke build tot zijn recht.
Ik speelde op een gegeven moment met een Axe met whirlwind skill en die dodge Ki. Kon bijna het hele beta level nonstop blijven whirlwind>Ki dodge>whirlwind>Ki dodge>etc... Heh, leek wel een Whirlwind build Barbarian uit Diablo 3. Het enige nadeel in Nioh is dan dat je af en toe moet stoppen om loot op te pakken.

PSN / Steam: Voxalizer // Battle.net: Plaguehead#2325 // Common sense isn't very common.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrisissszzz
Ik ga vanavond even een begin maken. Zaterdag heb ik de hele ochtend en middag de tijd aangezien de vrouw toch werken is ;)

Ik heb er wel enorm veel zin in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ollievssn
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 30-12-2024
Sssquirrel schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 14:04:
Hoe zit het eigenlijk met hoe de omgevingen eruit zien? In de reviews op youtube zie ik iedere keer alleen maar dezelfde grijze-donkere-grot-omgevingen of een brandend dorpje. Lijkt zo vrij eentonig...

Ik mag toch aannemen dat er meer variatie in de environments zit? Ook de getoonde vijanden lijken in die videos steeds erg op elkaar (bosses excluded natuurlijk).

Kan iemand al iets zeggen over de diversiteit in environments / enemies?
De diversiteit van de omgevingen is redelijk naar mijn beleving van youtube en streams. De diversiteit van vijanden is karig. Vaak worden de vijanden alleen gereskinned naar het level waar ze op dat moment in staan.

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 26-05 15:18
Heb er aardig wat tijd in zitten nu.

Ik ga niet zeggen dat het beter is dan de Souls serie maar wel is hij in mogelijkheden veel uitgebreider.
Het is dus echt een diepe RPG ervaring.

Dit kan wel eens een grote franchise worden voor Team Ninja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/jTTPsMjshABa4H1WB9dTRkUB/full.jpg

Geweldig.

_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joetje079
Wat speelt deze game lekker weg zeg. Net eerste level in Engeland en een stuk in Japan gedaan en het ging me prima af want ik ben niet eens één keer doodgegaan ;) Zal straks wel een stuk lastiger worden heb ik zo'n vermoeden :P Wat ik overigens wel jammer vind, of ik kijk er overheen, is dat je de gamemode niet kan veranderen in-game net zoals bijv. als Tomb raider. Ik speel nu op action mode (60fps) maar zou graag ook eens de andere modes willen zien. Ik kon het in ieder geval niet vinden maar misschien heb ik iets over het hoofd gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
Joetje079 schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 21:28:
Wat speelt deze game lekker weg zeg. Net eerste level in Engeland en een stuk in Japan gedaan en het ging me prima af want ik ben niet eens één keer doodgegaan ;) Zal straks wel een stuk lastiger worden heb ik zo'n vermoeden :P Wat ik overigens wel jammer vind, of ik kijk er overheen, is dat je de gamemode niet kan veranderen in-game net zoals bijv. als Tomb raider. Ik speel nu op action mode (60fps) maar zou graag ook eens de andere modes willen zien. Ik kon het in ieder geval niet vinden maar misschien heb ik iets over het hoofd gezien?
Kan je bij settings veranderen.

Persoonlijk kies ik voor die 60fps mode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joetje079
jori040 schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 21:37:
[...]

Kan je bij settings veranderen.

Persoonlijk kies ik voor die 60fps mode.
Ok, thnx. Zal morgen eens kijken :) 60 fps geniet ook mijn voorkeur maar ben gewoon benieuwd naar hoe die andere modes eruit zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrisissszzz
Gister ook begonnen. Ik dacht man wat krijg je veel heal items in deze game. Zat op 23 op t eind van de London Tower. En toen begon t echt haha.

Vind Nioh wel tof tot nu toe. Gekozen voor die sikkel aan die ketting, ben de naam even kwijt. Als 2e een spear.

Die ketting is in low stance erg relaxed tot nu toe. Zo snelle attacks dat je bijna alles stun locked. Behalve sommige gasten met meer armor en een axe...

Vamavond eens goed gaan zitten voor t eerste dorp :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joetje079
Ik was begonnen met zo'n dual wield sword alleen dropten er al snel andere wapens met betere stats dus ben toen die maar gaan gebruiken. Ik had begrepen dat er een blacksmith in de game zit waar je je wapens kan 'infusen' maar tot dusver ben ik die nog niet tegengekomen. Straks maar eens verder na het werk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrisissszzz
Ik weet nog niet hoe snel je skill points vergaard in Nioh, anders kun je natuurlijk meerdere wapens gaan upgraden. Zo hoef je niet bij je starting 2 types te blijven. Ik las dat incl side missies enz je makkelijk 100 uur kwijt kan in de game, dus skill points genoeg lijkt me ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• greyfox1987
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23-05 08:54
Joetje079 schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 07:54:
Ik was begonnen met zo'n dual wield sword alleen dropten er al snel andere wapens met betere stats dus ben toen die maar gaan gebruiken. Ik had begrepen dat er een blacksmith in de game zit waar je je wapens kan 'infusen' maar tot dusver ben ik die nog niet tegengekomen. Straks maar eens verder na het werk :)
Na je eerste missie krijg je een map, daar kan je de blacksmith kiezen :-)

Xbox Live Gamertag: Greyfox1987

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
Ik haat die eerste baas, is op zich niet echt moeilijk maar toch frustrerend om te leren zeg.

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Iusedto schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 13:50:
Ik haat die eerste baas, is op zich niet echt moeilijk maar toch frustrerend om te leren zeg.
spoiler:
Ik had em na drie keer dood gaan neer, toeslaan en ontwijken en de baas is zo neer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
Ik heb hem ook neer maar wat mij irriteerde was
spoiler:
Dat je de volgende missie weer dat stadje door moet en weer die boss killen

Gebruiken jullie eigenlijk je tweede wapen ?
Ik ben axe/sword maar gebruik eigenlijk alleen de axe tot nu toe

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pipapaulus
Ik ben level 8 als ik bij die 2e baas aankom en krijg hem met geen mogelijkheid dood. Welk level is gangbaar voor deze gast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkje.doc
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15:14
PeevdTee schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 18:55:
Ik ben level 8 als ik bij die 2e baas aankom en krijg hem met geen mogelijkheid dood. Welk level is gangbaar voor deze gast?
Had die neer in een poging of 5 of 6. Wel met lvl 20 met ongeveer 1400 health en dat ging na het doorkrijgen van de boss moves vrij gemakkelijk. Dus dat zou dan iets overpowered kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pipapaulus
Henkje.doc schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 20:49:
[...]

Had die neer in een poging of 5 of 6. Wel met lvl 20 met ongeveer 1400 health en dat ging na het doorkrijgen van de boss moves vrij gemakkelijk. Dus dat zou dan iets overpowered kunnen zijn.
Hehe. Ja ik krijg hem nu wel in fase 2, maar nog niet neer. Ga denk in het dorp even doorlevelen en dan opnieuw proberen op level 12 o.i.d. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkje.doc
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15:14
PeevdTee schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 20:51:
[...]

Hehe. Ja ik krijg hem nu wel in fase 2, maar nog niet neer. Ga denk in het dorp even doorlevelen en dan opnieuw proberen op level 12 o.i.d. :)
Had geluk met een paarse axe. Dat weapon deed aardig wat damage, maar vanwege het stamina gebruik was het vooral afstand houden en telkensmet een enkele slag damage doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joetje079
PeevdTee schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 20:51:
[...]

Ik was er net voor de eerste keer en had hem tot over de helft. Je moet proberen zoveel mogelijk achter hem te blijven, dan is het wel goed te doen. Ik ben level 10 overigens.
Morgen ga ik trouwens eerst dat dorp uitkammen voordat ik terug ga naar die baas. Volgens mij liggen er nog wel de nodige items die ik kan pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
Ok, vleermuizen :(

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrisissszzz
Dit spel heeft teveel opties pffff...

Kijk soms door de menu's en dan denk ik jezus wat isnt toch allemaal haha. Gebruik maar 10% van alles ofzo.

Tot nu steeds maar 1 wapen en wat bommetjes en verder niet veel. Wapen ook steeds in dezelfde stance haha..

Moet echt meer gaan uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joetje079
Scrisissszzz schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 01:38:
Dit spel heeft teveel opties pffff...

Kijk soms door de menu's en dan denk ik jezus wat isnt toch allemaal haha. Gebruik maar 10% van alles ofzo.

Tot nu steeds maar 1 wapen en wat bommetjes en verder niet veel. Wapen ook steeds in dezelfde stance haha..

Moet echt meer gaan uitproberen.
Bommetjes ? Zelfs die heb ik nog niet eens gezien, haha. Kwam er ook pas gisteravond achter dat ik 15 ongebruikte skill points had. Heb ze maar in het zwaard gestopt. Ik moet ook even uitzoeken hoe ik meer elixer krijg nadat ik bij zo'n shrine ben geweest. Ik krijg er 4 terwijl ik filmpjes had gezien van mensen die lager level waren als mij maar wel begonnen met meer dan 4 van die elixers. Ze zijn toch wel handig want één klap van zo'n sterker enemy type(mini boss) of die baas zorgt ervoor dat ik meer dan de helft van m'n health kwijtraak :P Straks maar even gamen met de iPad op schoot zodat ik het e.e.a kan opzoeken. Heb ook tig items waarvan ik niet eens weet wat ze doen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joetje079
Tweede poging neer :) Ging vrij eenvoudig eigenlijk alleen op het laatst werd ik een beetje gretig, maar dat is een probleem wat ik ook heb bij de soulsborne games ;) Hier een videootje van hoe ik het gedaan heb.

[ Voor 45% gewijzigd door Joetje079 op 11-02-2017 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrisissszzz
Netjes ik had toch een paar pogingen meer nodig. Ben ook al een paar keer aardig wat Amrita kwijt geraakt omdat ik te gretig was haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
Joetje079 schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 10:23:
Tweede poging neer :) Ging vrij eenvoudig eigenlijk alleen op het laatst werd ik een beetje gretig, maar dat is een probleem wat ik ook heb bij de soulsborne games ;) Hier een videootje van hoe ik het gedaan heb.

[video]
Hoe hoog is jou level hier als ik mag vragen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joetje079
jori040 schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 11:34:
[...]

Hoe hoog is jou level hier als ik mag vragen ?
Level 13 of 14 was ik hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
Oke. ;)

Deze game heeft zo veel om het lijf dat ik nog zoekende ben met al die systemen.Echt met al die combat mogelijkheden is dit toch weer ander koek dan een Souls game hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pipapaulus
jori040 schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 12:21:
[...]

Oke. ;)

Deze game heeft zo veel om het lijf dat ik nog zoekende ben met al die systemen.Echt met al die combat mogelijkheden is dit toch weer ander koek dan een Souls game hoor.
Precies dit! Mooi spelletje om de komende tijd flink uit te wonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joetje079
jori040 schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 12:21:
[...]

Oke. ;)

Ik vermaak me er echt uitstekend mee en het is dat ik nu weg moet anders had ik die playstation niet meer uit gehad vandaag ;) Combat gaat me goed af tot dusver, van standaard vijanden ga ik nauwelijks dood meer. Ik snap alleen nog niet veel van die blacksmith. Ook heb ik tig items in m'n inventory waarvan ik nog niet weet wat ik er nou mee moet. Komt vanzelf wel denk ik :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrisissszzz
Jezus die 2e baas, dat wijf, is niet normaal. Al zeker 15 pogingen gehad en 1 keer op de helft. Ik weet nog niet hoe ik deze aan moet pakken..

Ok eerste rage quit is een feit. Ik krijg haar niet te pakken. Het is duidelijk dat ik nog lang te weinig doe met voordelen van stances en verschillende items. Ff laten rusten dit want schiet zo niet op haha

[ Voor 42% gewijzigd door Scrisissszzz op 11-02-2017 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lukin
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik vermaakt mij ook meer dan prima, level 43 nu denk ik. Ik ben laatst eens door de "status / stats" pagina gaan browsen en daar zag ik ineens leuke KI gerelateerde bonussen bij de familair pagina staan. Dus gelijk Spirit naar 10 gebracht. Dat had ik daarvoor een beetje genegeerd.

spoiler:
Ik ben nu bij de laatste missie op de kaart voordat ik blijkbaar naar een nieuwe regio ga. Exclusief de twilight missies die mij aangeboden worden, dat dan wel. Ik was pas level 30 volgens mij toen ik de eerste twilight missie van level 15 uit kon spelen. Time to get gud.... Het farmen van Revenants in die twilight missie heeft mij een hoop leuke gear opgeleverd. Aardig wat set items en leuke wapens.

[ Voor 21% gewijzigd door Lukin op 11-02-2017 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 28-05 11:11

On_E

Housemusic

Ik kom niet eens door de eerste missie heen. (na de proloog en tutorial) Als er 3-4 guards tegelijk op me afkomen is het snel afgelopen. Dat je dan weer het hele stuk tot die 3-4 guards opnieuw moet doen helpt ook niet echt.

Toch nog maar ff doorzetten uiteraard! ;)

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pipapaulus
On_E schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 15:37:
Ik kom niet eens door de eerste missie heen. (na de proloog en tutorial) Als er 3-4 guards tegelijk op me afkomen is het snel afgelopen. Dat je dan weer het hele stuk tot die 3-4 guards opnieuw moet doen helpt ook niet echt.

Toch nog maar ff doorzetten uiteraard! ;)
Probeer ze te lokken door een steen tegen 1 van die gasten aan te gooien. Dan komt alleen hij (of als je pech hebt 2) achter je aan. Dat werkt veel beter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joetje079
Scrisissszzz schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 13:29:
Jezus die 2e baas, dat wijf, is niet normaal. Al zeker 15 pogingen gehad en 1 keer op de helft. Ik weet nog niet hoe ik deze aan moet pakken..

Ok eerste rage quit is een feit. Ik krijg haar niet te pakken. Het is duidelijk dat ik nog lang te weinig doe met voordelen van stances en verschillende items. Ff laten rusten dit want schiet zo niet op haha
Ik ben net zo ver en krijg ook een gigantisch pak slaag 8)7 Ik heb maar even een break genomen voordat ik mijn controller breek ;) Straks nog maar eens een paar pogingen wagen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joetje079
PeevdTee schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 16:11:
[...]

Probeer ze te lokken door een steen tegen 1 van die gasten aan te gooien. Dan komt alleen hij (of als je pech hebt 2) achter je aan. Dat werkt veel beter :)
Boog is ook heel handig trouwens om vijanden één voor één te lokken. Je kan ze zelfs zo doodschieten met een goed geplaatst headshot ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxalizer

Voxalizer

Quicksilver Bullets

Derde boss down, ik weet nog niet wat ik ervan moet vinden. Het gaat me redelijk goed maar ik vind de boel zo donker. En dan heb ik mijn TV vrij licht staan. Op een gegeven moment zo'n sidemissie overdag, wat een verademing.

PSN / Steam: Voxalizer // Battle.net: Plaguehead#2325 // Common sense isn't very common.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

PeevdTee schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 16:11:
[...]

Het ging steeds mis maar vond net een boog en pijlen waarmee dat al beter gaat. Ook scheelt het wel dat ik van sword naar axe ben gegaan, die grotere guards zijn nu wat makkelijker te verslaan.

Hoop wel snel een shrine te vinden, dit stuk nu al te vaak over gedaan haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrisissszzz
Ik heb de game eens op 60fps gezet. Was ik helemaal vergeten dat dat kon haha. Speelt stuk lekkerder zeg. Ook coop een paar mensen geholpen. Best grappig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joetje079
Scrisissszzz schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 20:29:
Ik heb de game eens op 60fps gezet. Was ik helemaal vergeten dat dat kon haha. Speelt stuk lekkerder zeg. Ook coop een paar mensen geholpen. Best grappig :)
Ik speel de hele tijd al op 60 fps, dat is met zo'n fast paced game veel fijner. Trouwens net weer een paar pogingen op die baas gehad maar ik kreeg gewoon weer een pak slaag, krijg er geen grip op. Wilde toen maar iemand summonen maar dat ging helaas niet want ik heb dat item niet en ik weet ook niet hoe ik daar snel aan kan komen. Ga het later nog wel even proberen want wil graag verder. Maar tot die baas had ik maar 11 deaths en nu zit ik op iets van 40 :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_virus26
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 25-05 20:46
Scrisissszzz schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 13:29:

Unlock in die magic tree dat amulet waarmee je een enemy zijn speed kan verlagen. Zodra je dit op haar gebruikt word ze 4x zo sloom en kan ze bijna niet meer in je buurt komen. Daarna er lekker op blijven hakken en weg is ze :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrisissszzz
the_virus26 schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 21:55:
[...]

Unlock in die magic tree dat amulet waarmee je een enemy zijn speed kan verlagen. Zodra je dit op haar gebruikt word ze 4x zo sloom en kan ze bijna niet meer in je buurt komen. Daarna er lekker op blijven hakken en weg is ze :+ .
Sloth bedoel je? Die krijg je toch pas later in de game? Ik had erover gelezen idd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joetje079
Die krijg je pas na die missie volgens mij. Staat ook een filmpje van fightincowboy op youtube daarover. Het wordt dan wel heel gemakkelijk trouwens, de uitdaging is dan helemaal verdwenen. Ik vermoed dat ze dat dan ook binnenkort gaan patchen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_virus26
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 25-05 20:46
Scrisissszzz schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 22:01:
[...]

Sloth bedoel je? Die krijg je toch pas later in de game? Ik had erover gelezen idd..
Nee volgens mij kan je deze al krijgen door na de eerste missie die eerste side missie te completen. Zodra je dat hebt gedaan koop je met 2 punten de linker 2 bovenste spells vrij en daarna zou je sloth met 2 punten moeten kunnen unlocken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrisissszzz
the_virus26 schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 22:08:
[...]

Nee volgens mij kan je deze al krijgen door na de eerste missie die eerste side missie te completen. Zodra je dat hebt gedaan koop je met 2 punten de linker 2 bovenste spells vrij en daarna zou je sloth met 2 punten moeten kunnen unlocken.
Ik heb 2 main en 4 sub missies klaar maar die is nog steeds niet unlocked.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxalizer

Voxalizer

Quicksilver Bullets

Kijk eens bij de Dojo of je daar missies hebt? Ik kon een Ninjutsu skill niet leren tot ik die tutorial had gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrisissszzz
Voxalizer schreef op zondag 12 februari 2017 @ 01:09:
Kijk eens bij de Dojo of je daar missies hebt? Ik kon een Ninjutsu skill niet leren tot ik die tutorial had gedaan.
Ja klopt die ... novice training missie. Die heb ik gedaan. Unlock m vanzelf wel. Stuk verder nu, gok dat ik bijna bij de eindbaas van missie 3 ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

Joetje079 schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 20:49:
[...]

Ik speel de hele tijd al op 60 fps, dat is met zo'n fast paced game veel fijner. Trouwens net weer een paar pogingen op die baas gehad maar ik kreeg gewoon weer een pak slaag, krijg er geen grip op. Wilde toen maar iemand summonen maar dat ging helaas niet want ik heb dat item niet en ik weet ook niet hoe ik daar snel aan kan komen. Ga het later nog wel even proberen want wil graag verder. Maar tot die baas had ik maar 11 deaths en nu zit ik op iets van 40 :9
Ik zat al boven de 40 deaths voor ik bij de eerste baas kwam. :+

Ben daar nu twee keer geweest en zie echt nog geen mogelijkheid om m te verslaan. Maar een paar game uren geleden dacht ik dat nog over een groepje 'trash mobs' in een huis...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joetje079
On_E schreef op zondag 12 februari 2017 @ 08:56:
[...]

Ik zat al boven de 40 deaths voor ik bij de eerste baas kwam. :+

Ben daar nu twee keer geweest en zie echt nog geen mogelijkheid om m te verslaan. Maar een paar game uren geleden dacht ik dat nog over een groepje 'trash mobs' in een huis...
Haha, een beetje dezelfde ervaring als ik destijds had met Bloodborne, toen was ik twee dagen bezig om door het eerste gebied te komen tot de baas :P Trouwens net weer een paar pogingen gehad op die Hino Emna, zelfs met een summon, maar helaas nog steeds niet gehaald :X Het is niet dat het ineens veel makkelijker wordt met iemand erbij zoals bij Bloodborne, het is nog steeds zweten. Ik vraag me af hoe ik er voorbij ga komen, heb me nog nooit zo stukgebeten op een baas in geen enkele andere game :+ Tot die baas ging het me allemaal voortvarend af. (edit: en down :) Kan eindelijk verder)

Trouwens, er staat een stukje terug een filmpje van hoe ik die baas verslagen heb waar jij nu bent. Misschien heb je er wat aan ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Joetje079 op 12-02-2017 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxalizer

Voxalizer

Quicksilver Bullets

Mijn deaths in Nioh zijn aanzienlijk minder geworden sinds ik van mijn Soulsborne-alles-dodgen automatismen ben afgestapt. Block is echt heel effectief, zeker tegen bosses. Je kunt bijvoorbeeld niet uit combos dodgen, wel blocken en dan wegdodgen of zelfs overgaan in counteren.

Vijf bosses down nu, level 22. Maar nog niet echt een idee wat ik ga doen met mijn build. Power pills unlocked en wat dodge ki pulse skills. Verder heb ik eigenlijk geen idee waar ik mijn overige skills in moet steken. Speel hoofdzakelijk met zwaarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joetje079
Voxalizer schreef op zondag 12 februari 2017 @ 11:22:
Mijn deaths in Nioh zijn aanzienlijk minder geworden sinds ik van mijn Soulsborne-alles-dodgen automatismen ben afgestapt. Block is echt heel effectief, zeker tegen bosses. Je kunt bijvoorbeeld niet uit combos dodgen, wel blocken en dan wegdodgen of zelfs overgaan in counteren.
Blocken doe ik veel te weinig, dat verklaart waarschijnlijk ook dat ik zoveel moeite had met die derde baas. Ook heb ik die ki pulse nog niet echt onder controle. Toch maar even aanleren allemaal want ik heb zo'n vermoeden dat het er allemaal niet makkelijker op gaat worden later in de game zolang ik dat niet goed beheers ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

Ik ben er denk ik wel klaar mee, dit genre lijkt niet aan mij besteed en het roept nu alleen nog maar ergernis op.

Vandaag iig maar even niet meer spelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrisissszzz
On_E schreef op zondag 12 februari 2017 @ 13:37:
Ik ben er denk ik wel klaar mee, dit genre lijkt niet aan mij besteed en het roept nu alleen nog maar ergernis op.

Vandaag iig maar even niet meer spelen...
Waar loop je vast?

Ik ben nu in de 2e regio. Die gast die je uitdaagt in de eerste regio op t eind ga ik nog voor terug want die had me 10 keer zo liggen haha..

Nu in grotten met... poison... pfff... dit hadden ze best niet van Dark Souls af hoeven kijken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silv
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21-07-2023
Scrisissszzz schreef op zondag 12 februari 2017 @ 14:23:
[...]

Waar loop je vast?

Ik ben nu in de 2e regio. Die gast die je uitdaagt in de eerste regio op t eind ga ik nog voor terug want die had me 10 keer zo liggen haha..

Nu in grotten met... poison... pfff... dit hadden ze best niet van Dark Souls af hoeven kijken ;)
Die poison wordt gemaakt door stenen die je kapot kan slaan. Dus even zo'n apparaat aanzetten en dan snel die stenen kapotmaken. Gelukkig is die grot niet zo groot, want ik heb ook echt een hekel aan al dat poison. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
Ik ben nu bij die tweede baas aangekomen. Wat een ramp is dat zeg lol.
Dat "mens" is wel erg snel.

Zit er trouwens aan te denken om overnieuw te beginnen en mijn beginnersfouten qua spec en skills eruit te halen. Hoort ook een beetje bij dit soort games denk ik.

Zie trouwens veel streamers en youtubers vol in stamina ipv bij strength bij Axe en body voor speer.gaan.
Weet iemand waarom ?

[ Voor 19% gewijzigd door Iusedto op 12-02-2017 19:38 ]

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrisissszzz
Iusedto schreef op zondag 12 februari 2017 @ 19:37:
Ik ben nu bij die tweede baas aangekomen. Wat een ramp is dat zeg lol.
Dat "mens" is wel erg snel.

Zit er trouwens aan te denken om overnieuw te beginnen en mijn beginnersfouten qua spec en skills eruit te halen. Hoort ook een beetje bij dit soort games denk ik.

Zie trouwens veel streamers en youtubers vol in stamina ipv bij strength bij Axe en body voor speer.gaan.
Weet iemand waarom ?
Er is ook een item waar je je stats mee kunt resetten he. Kun je kopen bij de blacksmith. Opnieuw beginnen kan ook maar goed.

Ik vecht vooral met speren en de kusarigama. Heerlijke moveset vind ik :) focus vooral op dex en skill want daar scalen die wapens mee. En je krijgt er ninja punten voor. Maar heel hoog level ben ik nog niet. Level 100 halen is ook een trophy dus genoeg te doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willybubba

Willybubba

Nut up or shut up.

Ik heb het halve weekend lopen knokken tegen Hino Enma, wat een heks is dat zeg :D

Maar gistermiddag toch eindelijk gelukt. Ze is down. Op een bepaald moment moest ik gewoon stoppen want mijn zweterige vingers gleden van de sticks van de controller af :+

Hoe heb ik het gedaan?

Dual Swords op Low Stance (want snel), Onmyo Magic (Devigorate en Fire Talisman), zo ongeveer alles dodgen behalve de aanval waarbij ze in de lucht hangt en Shuriken gooit. Die block ik. Evengoed een bitch en een half om haar omver te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
Ik heb haar nog niet neer Heb het gisteren maar opgegeven voordat ik mijn controler kapot zou gooien :)

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb net een baas die de sleutel had voor de poort in het 2de level verslagen.

Leuk spel tot nu toe, die ik af en toe speel om weer een stukje verder te komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Willybubba

Willybubba

Nut up or shut up.

Joetje079 schreef op zondag 12 februari 2017 @ 11:34:
[...]

Blocken doe ik veel te weinig, dat verklaart waarschijnlijk ook dat ik zoveel moeite had met die derde baas. Ook heb ik die ki pulse nog niet echt onder controle. Toch maar even aanleren allemaal want ik heb zo'n vermoeden dat het er allemaal niet makkelijker op gaat worden later in de game zolang ik dat niet goed beheers ;)
Tipje... Je hebt per wapentype en per stance een Living Water skill waarmee je een Ki Pulse doet iedere keer als je dodged. Erg handig, dan hoef je er niet meer zo bewust over na te denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joetje079
Willybubba schreef op maandag 13 februari 2017 @ 14:55:
[...]

Tipje... Je hebt per wapentype en per stance een Living Water skill waarmee je een Ki Pulse doet iedere keer als je dodged. Erg handig, dan hoef je er niet meer zo bewust over na te denken.
Ok, thnx! Ik ga vanavond gelijk eens kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joetje079
Iusedto schreef op maandag 13 februari 2017 @ 09:20:
Ik heb haar nog niet neer Heb het gisteren maar opgegeven voordat ik mijn controler kapot zou gooien :)
Als het je echt niet lukt kan je nog altijd iemand summonen bij zo'n shrine ;) Kan je in ieder geval verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
Joetje079 schreef op maandag 13 februari 2017 @ 15:08:
[...]
Als het je echt niet lukt kan je nog altijd iemand summonen bij zo'n shrine ;) Kan je in ieder geval verder.
Ja, daar zat ik vandaag aan te denken.
Zou ook heel graag toch overnieuw beginnen met alles wat ik nu geleerd heb of ik doe een summon bij haar

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Heb hem net ook gekocht :) en moet zeggen bevalt me prima! Heb nog geen Pro op moment dus dat komt nog wel maar het speelt lekker weg :) ga me hier komende tig uur wel mee vermaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joetje079
Eerste regio heb ik alle main missions gedaan en alle sub missions op eentje na maar die laat ik maar even rusten denk ik ;)

spoiler:
ene Tachibane Munseshige daagt me uit voor een duel. Nou, ik knipper met m'n ogen en ik lig dood op de grond :w Die komt later wel een keertje ;)

Morgen maar eens gaan verkennen in de volgende regio. Ook ga ik eens al die zooi uitzoeken en dismantlen wat ik krijg. Het is een beetje overkill wat er allemaal dropt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrisissszzz
Joetje079 schreef op maandag 13 februari 2017 @ 21:37:
Eerste regio heb ik alle main missions gedaan en alle sub missions op eentje na maar die laat ik maar even rusten denk ik ;)

spoiler:
ene Tachibane Munseshige daagt me uit voor een duel. Nou, ik knipper met m'n ogen en ik lig dood op de grond :w Die komt later wel een keertje ;)

Morgen maar eens gaan verkennen in de volgende regio. Ook ga ik eens al die zooi uitzoeken en dismantlen wat ik krijg. Het is een beetje overkill wat er allemaal dropt.
Je kunt die items ook offeren bij een shrine. Heb je kans op elixers enz. Best handig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joetje079
Scrisissszzz schreef op maandag 13 februari 2017 @ 21:44:
[...]

Je kunt die items ook offeren bij een shrine. Heb je kans op elixers enz. Best handig :)
Thnx voor de tip! Weer wat geleerd :) Heb jij trouwens die kerel al neer waar ik het in de spoiler over heb ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrisissszzz
Joetje079 schreef op maandag 13 februari 2017 @ 22:00:
[...]

Thnx voor de tip! Weer wat geleerd :) Heb jij trouwens die kerel al neer waar ik het in de spoiler over heb ?
Nope ;)

Paar pogingen gedaan maar kwam niet heel ver. Toen naar 2e gebied gegaan. Daar wel al een main en wat sub missies gedaan.

Helemaal niet meer gedacht aan die vent. Morgen eens kijken of ik m neer krijg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spud82
  • Laatst online: 28-05 18:58
Eigenlijk al een tijd enthousiast over Nioh, maar nog steeds niet gehaald. Komt wellicht nog wel.

Even een vraag: is dit moeilijker of makkelijker dan Bloodborne?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacreBleu
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 28-05 13:38
Spud82 schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 00:08:
Eigenlijk al een tijd enthousiast over Nioh, maar nog steeds niet gehaald. Komt wellicht nog wel.

Het is om het even. Nioh is 60 fps en voelt sneller en vloeiender aan. Als je niet uitkijkt ben je alsnog heel snel dood. Wel heb ik het idee dat Nioh iets makkelijker is. Dodgen en blocken werkt best fijn.

Ik heb dit in ieder geval sneller door dan Bloodborne.

NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
SacreBleu schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 00:36:
[...]

Het is om het even. Nioh is 60 fps en voelt sneller en vloeiender aan. Als je niet uitkijkt ben je alsnog heel snel dood. Wel heb ik het idee dat Nioh iets makkelijker is. Dodgen en blocken werkt best fijn.

Ik heb dit in ieder geval sneller door dan Bloodborne.
Ook op de OG PS4? Dacht dat er op de Pro alleen een optie voor 60fps is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrisissszzz
bram1984 schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 06:58:
[...]

Ook op de OG PS4? Dacht dat er op de Pro alleen een optie voor 60fps is.
Je hebt op de OG en op de Pro 60fps mode. Only catch... op de Pro is het 1080p en op de OG 720p...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Ah zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joetje079

Ik vond Bloodborne in het begin vele malen moeilijker maar dat komt ook omdat het mijn eerste game was wat ik speelde in dit genre. Nioh gaat me tot dusver prima af en ik ben niet de beste speler met dit soort games. Als je van dit genre houdt zou ik hem zeker een kans geven. Ik vind het in ieder geval een topgame en ga me hier nog vele uren mee vermaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrisissszzz

Als je Bloodborne leuk vond, is de stap om deze game te gaan doen kleiner. De moeilijkheidsgraad is vergelijkbaar. Je kunt lekker dodgen als je wilt, als is in deze game blocken soms beter om te doen. Als je niet uitkijkt meppen sommige mobs je ook nog in 2/3 hits dood. Game heeft veel opties, heel veel opties. Er zijn niet veel verschillende wapens, maar binnen die wapens heb je een aardige moveset. Daarnaast items en magic die je kunt gebruiken. Je kunt ook best veel variaties in builds aanmaken merk ik.

Ik vind Nioh erg tof, kan de japanse setting wel waarderen. De sfeer en setting van Bloodborne vond ik wel toffer. Wat ik wel een minpunt vind aan Nioh, de mob vijanden. In latere gebieden zijn het vaak dezelfde vijanden met meer HP en een andere armor bijvoorbeeld. Maar verder een heerlijke action rpg!

[ Voor 4% gewijzigd door Scrisissszzz op 14-02-2017 08:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willybubba

Willybubba

Nut up or shut up.

Voor mij: de reguliere enemies zijn makkelijker dan Bloodborne, de Bosses moeilijker. Het hele spel is sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxalizer

Voxalizer

Quicksilver Bullets

Ik vind Nioh vermakelijk, maar niet echt top. Vooral de bossfight vind ik maar mager.

Er zit een te groot verschil in reguliere gameplay en gameplay tijdens bossfights vind ik. Tegen gewone mobs en yokai is het een bijna trage game waar je best tactisch te werk kunt gaan. Tegen bosses gaat de snelheid zo omhoog dat het meer een dodge-mep-mep-dodge festijn wordt zonder enige vorm van diepgang. Langere combos maken heeft ook geen zin tijdens bossfights want je stunlocked ze vrijwel niet waardoor ze je keihard punishen als je voor meer dan drie meppen gaat. Waar het dan dus op neerkomt is drie keer meppen en Ki pulse op een dodge en hetzelfde riedeltje weer. Ik word er een beetje simpel van.

Het speelt wel echt heerlijk weg en de levels zijn qua layout over het algemeen goed ontworpen. Audiovisueel vind ik het minder, maar ach. 60 fps maakt een heleboel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spud82
  • Laatst online: 28-05 18:58
Oké bedankt voor de feedback allen! De eerste afweging die ik maak is namelijk de moeilijkheid: bij Bloodborne ligt toch wel m'n grens, veel moeilijker moet het niet worden :)

En het spel / de gameplay moet me er ook wel inzuigen, wil ik er echt in investeren. Heeft bij een Bloodborne ook wel 15 tot 20 uur geduurd tot het kwartje viel.

Ondanks het verhaal van Voxalizer ben ik overtuigd: aangeschaft! Kan me goed voorstellen dat die 60 fps top is, dat miste ik nog wel eens bij Dark Souls / Bloodborne. Het klinkt allemaal als 'beter goed gejat...' en uiteindelijk juich ik dat wel toe, want zoveel is er nou ook weer niet in dit 'genre'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacreBleu
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 28-05 13:38
Gisteren de derde baas verslagen (die vampier). Ik kreeg haar eerst niet down elke keer als ik haar te grazen nam werd dat kwirhard afgestraft.

Toen vond ik het tijd om een algemene guide op te zoeken en las ik iets over gear. Blijkt dat ik een turtle tank was. Alles vervangen voor de gear die ik als dlc kreeg en ik maaide alles neer. Zeeën van Ki had ik ineens en na een flinke aanval nog genoeg over om te dodgen.

Die grote vijanden daar in de grot werden ineens lachertjes. Kennelijk ligt de grens op 70% alles daarboven maakt je langzamer en aanvallen verbruiken meer Ki. Ik sta nu op 32,5% en dat heeft het spel aanzienlijk veranderd. Ik ben wel iets sneller neer maar dodgen voelt echt fantastisch.

NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrisissszzz
SacreBleu schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 11:29:
Gisteren de derde baas verslagen (die vampier). Ik kreeg haar eerst niet down elke keer als ik haar te grazen nam werd dat kwirhard afgestraft.

Toen vond ik het tijd om een algemene guide op te zoeken en las ik iets over gear. Blijkt dat ik een turtle tank was. Alles vervangen voor de gear die ik als dlc kreeg en ik maaide alles neer. Zeeën van Ki had ik ineens en na een flinke aanval nog genoeg over om te dodgen.

Die grote vijanden daar in de grot werden ineens lachertjes. Kennelijk ligt de grens op 70% alles daarboven maakt je langzamer en aanvallen verbruiken meer Ki. Ik sta nu op 32,5% en dat heeft het spel aanzienlijk veranderd. Ik ben wel iets sneller neer maar dodgen voelt echt fantastisch.
Onder de 30% equip load ben je nog sneller en dash je verder ;)

Ik heb een ninja build met lichte armor. Je bent retesnel dan, en dat speelt lekker icm die 60fps :)

Pagina: 1 2 3 4 Laatste