Het is wel makkelijker geworden ik heb er nu al lading dood en zit in 5e gebied maar ik hou van loot vandaar de 1500+ uur in Diablo haha maar goed vermaak me er mee dat is het belangrijkste voor mij althans.Scrisissszzz schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 21:09:
Ik vind de game steeds minder lastig. Heb bijna iedere baas binnen 2 of 3 pogingen liggen. Level niet enorm. Laatste missie was mn level zelfs lager dan de missie. De missies zijn ook erg kort steeds.
Ik vind de game nog steeds tof maar t voelt net niet gevarieerd genoeg..
Ik heb vanavond de laatste boss van de game verslagen. Blijf erbij dat ik die Omi Bozu waterboss de lastigste vond. Verder vond ik de bosses qua lastigheid wel meevallen. Tegen het einde was ik level 100, overigens.
Verder toch wel een erg vermakelijke game, zie mezelf dit nog wel een tijdje spelen. Vooral het leveldesign vind ik erg sterk, met name richting het einde.
Heb die hele Blacksmith nog niet eens echt gebruikt. Sowieso vind het Diablo-achtige lootsysteem niet erg uit de verf komen. Misschien komt dat nu pas in NG+, ben benieuwd.
Die DLC ziet er ook wel tof uit.
Verder toch wel een erg vermakelijke game, zie mezelf dit nog wel een tijdje spelen. Vooral het leveldesign vind ik erg sterk, met name richting het einde.
Heb die hele Blacksmith nog niet eens echt gebruikt. Sowieso vind het Diablo-achtige lootsysteem niet erg uit de verf komen. Misschien komt dat nu pas in NG+, ben benieuwd.
Die DLC ziet er ook wel tof uit.
PSN / Steam: Voxalizer // Battle.net: Plaguehead#2325 // Common sense isn't very common.
Wat goed werkt is op een gegeven moment Gear gewoon reassemble doen je krijgt daar genoeg Mats mee. Dat soul forge is veel te duur als level verschil te groot is kan je het beter zelf maken.
Maak nu geopend set gear die ik wil wel zo makkelijk. Maar goed ben nu level 83
Maak nu geopend set gear die ik wil wel zo makkelijk. Maar goed ben nu level 83
Ja, items disassemblen heb ik natuurlijk wel gedaan. Maar zelf forgen Is tot nu toe totaal onnodig, zeker met wat je zoal aan loot van revenants krijgt. Op level 80 kill je bijvoorbeeld vrij makkelijk revenants die ver boven level 100 zitten. Die droppen met een paar kills dan complete sets aan level 130 gear... En dat kun je dus gewoon dragen op level 80. Terwijl crafted gear altijd lager is dan je eigen level.
PSN / Steam: Voxalizer // Battle.net: Plaguehead#2325 // Common sense isn't very common.
Ja klopt, ik vind alleen die revenants nie zoveel aan
althans heb me er nog niet echt in verdiept, maar vind het systeem van gear dat ze droppen wel jammer althans dat het zo hoog is want het doet het forgen enzo wel beetje te niet.
Ik heb met forgen, soul matchen en zelfs revenants nog weinig gedaan. Puur looten eigenlijk
En nog is mn gear goed genoeg dat ik missies hoger dan mn level prima doorkom. Zit nu op level 80. Heb nog aantal uur te gaan dus. Zit op t einde van regio 4.
Ik ga nu wel de laatste warrior dojo missie farmen, die Hanzo laat zijn gear vallen. Die ga ik opsparen.
En nog is mn gear goed genoeg dat ik missies hoger dan mn level prima doorkom. Zit nu op level 80. Heb nog aantal uur te gaan dus. Zit op t einde van regio 4.
Ik ga nu wel de laatste warrior dojo missie farmen, die Hanzo laat zijn gear vallen. Die ga ik opsparen.
[ Voor 17% gewijzigd door Scrisissszzz op 22-02-2017 08:24 ]
PSN: Scrisissszzz Xbox Live: ScrisissszzzNL | "...Beasts all over the shop... You'll be one of them, sooner or later..."
Zozo, Umo Bozu 
Gisteren met wat moeite en wat vloeken neer gekregen. Dat level was al irritant, met al die watertroep waar je nogal makkelijk indodget. Maar bij Umo zelf ben ik ook geregeld net op het moment supreme (nog 1 klap nngghghghgnnn PLONS) in het water gemieterd.
Wel cool hoe je die aanvallen van zo'n boss leert herkennen en eromheen leert werken. Sommige van die lui (Hino Enma, Umo Bozu) heb ik in het begin gedacht, WTF, ik ben met 2 seconden dood, dit kan nooit! En dan toch lukt het. Nice. Heel Souls-y wat dat betreft.
Gisteren met wat moeite en wat vloeken neer gekregen. Dat level was al irritant, met al die watertroep waar je nogal makkelijk indodget. Maar bij Umo zelf ben ik ook geregeld net op het moment supreme (nog 1 klap nngghghghgnnn PLONS) in het water gemieterd.
Wel cool hoe je die aanvallen van zo'n boss leert herkennen en eromheen leert werken. Sommige van die lui (Hino Enma, Umo Bozu) heb ik in het begin gedacht, WTF, ik ben met 2 seconden dood, dit kan nooit! En dan toch lukt het. Nice. Heel Souls-y wat dat betreft.
"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."
Irritant level was dat inderdaad. Baas zelf was niet heel moeilijk alleen flikkerde ik ook telkens in het waterWillybubba schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 07:46:
Zozo, Umo Bozu
Ik heb gisteren ook weer even een paar uurtjes gespeeld, aantal missies geklaard in het derde gebied
spoiler:
Ben nu bezig met die spinnen missie. Heb echt een hekel aan spinnen in games normaal gesproken maar hier ga ik wel makkelijk doorheen, ben nog geen een keer dood gegaan en ben bijna bij de eindbaas denk ik
Vermaak me hier nog wel even mee alleen zal ik het wel gaan afwisselen met Horizon volgende week
Wat zit er ineens toch veel verschil in missie levels zeg. Ben zelf lvl80 maar de missie is lvl87. Toch maar begonnen, vijanden gingen zo neer. Een keer doodgegaan omdat ik aan het klooien was. Maar de baas lukt me dan weer net niet iedere keer. Is niet moeilijk maar doe gewoon weinig damage...
Dit bedoelde ik van de week met balans. Ineens is de volgende missie 7 levels hoger. Dan moet je toch farmen. Dat vind ik jammer, dat je niet met redelijk normale progressie gewoon door kan gaan. Vermaak me prima met de game, dit vind ik echter jammer.
Dit bedoelde ik van de week met balans. Ineens is de volgende missie 7 levels hoger. Dan moet je toch farmen. Dat vind ik jammer, dat je niet met redelijk normale progressie gewoon door kan gaan. Vermaak me prima met de game, dit vind ik echter jammer.
PSN: Scrisissszzz Xbox Live: ScrisissszzzNL | "...Beasts all over the shop... You'll be one of them, sooner or later..."
Dat verschil in missie zit er zeker, maar heb niet het idee dat dit helemaal zuiver te vertalen is naar Missielevel = charlevelScrisissszzz schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 08:15:
Wat zit er ineens toch veel verschil in missie levels zeg. Ben zelf lvl80 maar de missie is lvl87. Toch maar begonnen, vijanden gingen zo neer. Een keer doodgegaan omdat ik aan het klooien was. Maar de baas lukt me dan weer net niet iedere keer. Is niet moeilijk maar doe gewoon weinig damage...
Ben inmiddels zelf bij missie lvl 103 en zelf 91. eerste sub-boss in 1 keer neer. Dus het is zeker nog te doen.
Daarnaast doen de speedrun jongens de boss met een echt veel lager level en die krijgen de bosses ook binnen no-time neer.
Als laatste geldt natuurlijk zeker bij dit soort type games. Je wordt zelf ook beter en herkent de patronen van de vijanden snel.
Hopen dat er anndere wapens droppen dan, want die missie levels heeft weinig te maken met je char levels. Ik was level 90 en deed missie level 115 en dat ging echt prima ook de baas ging vrij makkelijk neer.Scrisissszzz schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 08:15:
Ik zou die levels met een korreltje zout nemen. Zeker vanaf het derde gebied gaan die waardes echt nergens meer over. Het is meer een indicatie van het level gear dat dropt dan iets anders.Scrisissszzz schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 08:15:
Volgens mij gaat het meer om gebruik maken van wat de game je biedt. In tegenstelling tot Dark Souls/BB is je gear belangrijker dan je level of stats. Je maakt het jezelf onnodig moeilijk wanneer je niet op je gear let.
Als je af en toe een paar minuten besteed aan het killen van revenants die hoger level zijn dan jij is je gear altijd up to date. Echt farmen zou ik dat niet noemen. Hoe groter het verschil in level tussen jou en een revenant hoe hoger het aantal items dat hij laat vallen.
Ik heb nog weinig gedaan met die revenants dus daar ga ik me nu ook een beetje op focussen dan. Ik heb niet echt veel moeite met ze als ze een paar levels hoger zijn.Voxalizer schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 11:31:
[...]
Ik zou die levels met een korreltje zout nemen. Zeker vanaf het derde gebied gaan die waardes echt nergens meer over. Het is meer een indicatie van het level gear dat dropt dan iets anders.
Volgens mij gaat het meer om gebruik maken van wat de game je biedt. In tegenstelling tot Dark Souls/BB is je gear belangrijker dan je level of stats. Je maakt het jezelf onnodig moeilijk wanneer je niet op je gear let.
Als je af en toe een paar minuten besteed aan het killen van revenants die hoger level zijn dan jij is je gear altijd up to date. Echt farmen zou ik dat niet noemen. Hoe groter het verschil in level tussen jou en een revenant hoe hoger het aantal items dat hij laat vallen.
Ja misschien moet ik inderdaad maar eens meer achter die revenants aan. Merk nu wel dat mn gear achterblijft haha... Vanavond in de laatste missie die ik heb eerst dat maar eens gaan doen.Voxalizer schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 11:31:
[...]
Ik zou die levels met een korreltje zout nemen. Zeker vanaf het derde gebied gaan die waardes echt nergens meer over. Het is meer een indicatie van het level gear dat dropt dan iets anders.
Ik heb redelijk wat luck op mijn gear, en dat zorgt er ook wel voor dat drops beter worden. Ik heb eigenlijk geen revenants gekilled voor gear meer voor glory. Maar goed zou dat eens proberen inderdaad. Want die mission levels dat stelt niet zoveel voor verder.Scrisissszzz schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 11:35:
[...]
Ja misschien moet ik inderdaad maar eens meer achter die revenants aan. Merk nu wel dat mn gear achterblijft haha... Vanavond in de laatste missie die ik heb eerst dat maar eens gaan doen.
Nou, eindelijk die Tachibane Munishige neergekregen. Ik kon het gewoon niet hebben dat ik in de pan gehakt werd door een baas in het allereerste gebied
Ik ben trouwens 2x zo hoog level als die missie maar alsnog werd ik een aantal keer compleet afgeslacht haha. Hier een filmpje van het niet zo heroïsche gevecht maar ben blij dat het uiteindelijk toch gelukt is, zo blij dat ik maar een biertje opgengetrokken heb
Zo uit gespeeld
vond het een erg tof spel en ga eerst nog wat dingen afronden voor dat ik op new game plus weer opnieuw begin. Moet wel zeggen dat de bazen wel stuk makkelijker worden als je het allemaal beetje door krijgt hoe het werkt. Eindbaas ging in 2x neer
de meeste dingen wel in 1x of 2x, behalve die water boss niet en die succubus.
Ook maar even season pass halen
wil hier nog wel meer van doen.
Ook maar even season pass halen
Nice!
Ben zelf aardig op weg naar t einde denk ik. Bijna klaar met de 5e regio. De eerste baas van de laatste missie dropte me toch een fijne paarse set armor. Compleet ook nog en voor mijn build
Ben zelf aardig op weg naar t einde denk ik. Bijna klaar met de 5e regio. De eerste baas van de laatste missie dropte me toch een fijne paarse set armor. Compleet ook nog en voor mijn build
Er is niet zoiets als opnieuw beginnen in NG+. Je kunt vrij wisselen tussen de normale en Way of the Strong missies (NG+).
Jullie hebben duidelijk wel wat meer skills met deze game als mij
Ik ben nu in de derde regio bij de eindbaas in dat sneeuwlevel en ik krijg me toch een pak slaag

Ja daar kwam ik inderdaad ook achterVoxalizer schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 09:31:
Er is niet zoiets als opnieuw beginnen in NG+. Je kunt vrij wisselen tussen de normale en Way of the Strong missies (NG+).
Ik weet niet of je er al iets mee doet, maar kijk eens naar magic buffs. Die kunnen echt t verschil maken. Ook je wapen buffen met t goede element. Als je de vijand bufft met bv fire en earth dan is hun ki weg en kun je er ff op in hakken.Joetje079 schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 09:37:
Jullie hebben duidelijk wel wat meer skills met deze game als mijIk ben nu in de derde regio bij de eindbaas in dat sneeuwlevel en ik krijg me toch een pak slaag
sloth talisman ahem...
Die sloth talisman is wel verdomd handig iddScrisissszzz schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 10:43:
[...]
Ik weet niet of je er al iets mee doet, maar kijk eens naar magic buffs. Die kunnen echt t verschil maken. Ook je wapen buffen met t goede element. Als je de vijand bufft met bv fire en earth dan is hun ki weg en kun je er ff op in hakken.
sloth talisman ahem...![]()
Ik net ff glory gefarmed in ng+ (map) bij isle of demons, krijg je gelijk lading divine gear heb je mooi start setje D:
Nou, dan ga ik dat straks maar eens proberen. Ik vind deze game echt tof maar soms ervaar ik wel enige frustratie bij eindbazen en dan met name die hele snelle. Ik ben 35 en mijn reactievermogen is niet meer wat het 15 jaar geleden wasScrisissszzz schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 10:43:
[...]
Ik weet niet of je er al iets mee doet, maar kijk eens naar magic buffs. Die kunnen echt t verschil maken. Ook je wapen buffen met t goede element. Als je de vijand bufft met bv fire en earth dan is hun ki weg en kun je er ff op in hakken.
sloth talisman ahem...![]()
Sloth werkt erg goed, en de gaurdian spirit enko werkt ook goed, die zorgt voor fire dmg over time en als hij mob goed raakt dan tilt ie hem op in de lucht en dondert hem weer neer, en dan met driehoekje een extra zware aanval.Joetje079 schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 11:23:
[...]
Nou, dan ga ik dat straks maar eens proberen. Ik vind deze game echt tof maar soms ervaar ik wel enige frustratie bij eindbazen en dan met name die hele snelle. Ik ben 35 en mijn reactievermogen is niet meer wat het 15 jaar geleden wasIk heb die sloth vrijgespeeld dus ik ga het zo maar eens equipen.
Die sloth werkt inderdaad goed zeg! Ideaal om revenants aan te pakken die tot 20 levels hoger zijnWeAreLegion schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 11:45:
[...]
Sloth werkt erg goed, en de gaurdian spirit enko werkt ook goed, die zorgt voor fire dmg over time en als hij mob goed raakt dan tilt ie hem op in de lucht en dondert hem weer neer, en dan met driehoekje een extra zware aanval.
Nou die Nobunaga baas klapt me nu al zeker 15 keer finaal neer. Krijg geen kans bij die vent. Iemand nog tips?
Ik gebruikte een speer op hem mid stance en dan heavy attack om zijn ki te drainen, en dan een grapple. Tevens gaurdian spirit talis man en slothScrisissszzz schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 22:53:
Nou die Nobunaga baas klapt me nu al zeker 15 keer finaal neer. Krijg geen kans bij die vent. Iemand nog tips?
Afstand houden vooral. Ik ben voor die fight van een Katana naar een Spear gegaan. Met Katana vond ik hem uiterst cheap en voelde ik me kansloos, want mijn gebruikelijke backstab tactics werkten niet. Met spear tweede poging down, simpelweg omdat je zijn combo kan onderbreken voordat hij bij je is.Scrisissszzz schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 22:53:
Edit: spear, midstance, driehoekje = meer OP dan sloth.
[ Voor 5% gewijzigd door Voxalizer op 25-02-2017 23:10 ]
Ja doet erg veel damage, drained ze ki als een gek en je interrupt hem iddVoxalizer schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 23:08:
[...]
Afstand houden vooral. Ik ben voor die fight van een Katana naar een Spear gegaan. Met Katana vond ik hem uiterst cheap en voelde ik me kansloos, want mijn gebruikelijke backstab tactics werkten niet. Met spear tweede poging down, simpelweg omdat je zijn combo kan onderbreken voordat hij bij je is.
Edit: spear, midstance, driehoekje = meer OP dan sloth.
Thnx die spear tip was de goeie! NG uitgespeeld! Kelley en zn beestje stelde dan weer niks voor en had ik meteen haha...
Nu de sub missies opruimen. Toch een erg toffe game. Ga zeker nog een keer voor een andere build. Buiten een paar bazen met de speer alleen maar de kusigarama gebruikt.
Wtf die missies die ik nog open had staan zijn 2 bazen tegelijk... en welke ook nog haha... had met ze apart al moeite laat staan 2 tegelijk.
Nu de sub missies opruimen. Toch een erg toffe game. Ga zeker nog een keer voor een andere build. Buiten een paar bazen met de speer alleen maar de kusigarama gebruikt.
Wtf die missies die ik nog open had staan zijn 2 bazen tegelijk... en welke ook nog haha... had met ze apart al moeite laat staan 2 tegelijk.
[ Voor 19% gewijzigd door Scrisissszzz op 26-02-2017 01:31 ]
Ik draag vanaf level 60 ofzo full Red Demon set, daar hoort een spear bij voor volle setbonus. Sinds dat moment gebruik ik naast swords dus een spear als tweede wapen. Op een of andere manier heb ik mijn gear zo reforged dat dodgen in mid stance totaal geen Ki meer kost, lol.
Maar ik gebruik ook weleens een kusigarama of dual swords. Mijn ervaring is dat wanneer een boss zo gevoelig is voor een element + weakness talisman dat de elemental damage hoger is dan de damage die je normaal doet, dat je dan beter een zo snel mogelijk wapen kan nemen in low stance, met die buffs erop. Omdat je hem dan vaker, sneller raakt met waar hij dan zo gevoellig voor is. Zelfs zonder unlocked skills in de tree van dat wapen.
Anderzijds heeft dat me ook doen inziens dat er niet echt veel verschil in builds zit in Nioh. Tenminste niet a la From's games, ik zie mezelf iig niet snel opnieuw beginnen aan Nioh maar juist gewoon doorlevellen met wat ik nu heb.
Momenteel heb ik 25 in alle stats met uitzondering van dex (5), stamina (12) en spirit (15 ofzo).
Maar ik gebruik ook weleens een kusigarama of dual swords. Mijn ervaring is dat wanneer een boss zo gevoelig is voor een element + weakness talisman dat de elemental damage hoger is dan de damage die je normaal doet, dat je dan beter een zo snel mogelijk wapen kan nemen in low stance, met die buffs erop. Omdat je hem dan vaker, sneller raakt met waar hij dan zo gevoellig voor is. Zelfs zonder unlocked skills in de tree van dat wapen.
Anderzijds heeft dat me ook doen inziens dat er niet echt veel verschil in builds zit in Nioh. Tenminste niet a la From's games, ik zie mezelf iig niet snel opnieuw beginnen aan Nioh maar juist gewoon doorlevellen met wat ik nu heb.
Momenteel heb ik 25 in alle stats met uitzondering van dex (5), stamina (12) en spirit (15 ofzo).
[ Voor 3% gewijzigd door Voxalizer op 26-02-2017 00:49 ]
Vandaag de story uitgespeeld en aangekomen bij de ng+ varianten van de missie's.
Moeilijkheidsgraag gaat gelijk een heel stuk omhoog.
Komende tijd nog wat tijd steken in het vinden van gear en extra levels.
Zag dat de spirits nu ook te leveln waren. Nog genoeg te doen.
Moeilijkheidsgraag gaat gelijk een heel stuk omhoog.
Komende tijd nog wat tijd steken in het vinden van gear en extra levels.
Zag dat de spirits nu ook te leveln waren. Nog genoeg te doen.
Gister een paar revenants gedaan in isle of demons in way of the strong. Na 2 had ik al een lvl150 red demon set haha. Beetje reforgen en ik upgrade die voorlopigWeAreLegion schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 11:01:
[...]
Die sloth talisman is wel verdomd handig iddmaar ook zonder lukt het wel die bosses is vooral kijken wat ze doen en dan lukt het meestal wel. Behalve dat water in rollen bij die water boss dat was echt annoying.
Ik net ff glory gefarmed in ng+ (map) bij isle of demons, krijg je gelijk lading divine gear heb je mooi start setje D:
Vanavond ook eens respeccen dat ik wat andere wapens kan gebruiken. Alles nu bijna in dex en kusi skills zitten.
Heb gelezen over de soft en hard caps vd stats maar t is best ingewikkeld. Maar meer verdelen is iig aan te raden wat ik lees. 45 body en 45 dex is wat veel
Nou. Ik loop tegen een brick wall aan bij Yuki-onna (ijsvrouw). Ik krijg haar gewoon niet plat 
Zelfs niet met Sloth. Ik heb haar een paar keer bijna plat gekregen maar als je d'r over de helft hebt gaat ze helemaal los en wordt ze zo agressief en snel, dat red ik niet op m'n ouwe dag
Zelfs niet met Sloth. Ik heb haar een paar keer bijna plat gekregen maar als je d'r over de helft hebt gaat ze helemaal los en wordt ze zo agressief en snel, dat red ik niet op m'n ouwe dag
"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."
Ja ik heb alles meer verdeeld vanaf de start al inderdaad. Ik kijk zelf vooral naar wat me de beste upgrade geeft met de +1 of meer die je ziet staat als je level up doet. Maar goed heb lading van die boekjes gekocht dus kan nog paar keer respeccen die worden wel steeds duurder. Zit nu op 1 miljoen per boekje ofzo.Scrisissszzz schreef op maandag 27 februari 2017 @ 07:29:
[...]
Gister een paar revenants gedaan in isle of demons in way of the strong. Na 2 had ik al een lvl150 red demon set haha. Beetje reforgen en ik upgrade die voorlopig
Vanavond ook eens respeccen dat ik wat andere wapens kan gebruiken. Alles nu bijna in dex en kusi skills zitten.
Heb gelezen over de soft en hard caps vd stats maar t is best ingewikkeld. Maar meer verdelen is iig aan te raden wat ik lees. 45 body en 45 dex is wat veel
Wat mij opvalt is dat ik na de laatste patch echt door mij Ki heen vlieg.
Is echt een substantieel verschil.
Is iemand dit ook opgevallen ?
FUMES et CARNES
Nee, totaal niet. Niet gewoon je gear veranderd naar een zwaarder type zodat je boven de 69.9% zit of een stat als bijvoorbeeld Ki reduction verloren?Iusedto schreef op maandag 27 februari 2017 @ 09:56:
Wat mij opvalt is dat ik na de laatste patch echt door mij Ki heen vlieg.
Ik dacht het niet maar ik zal het vanavond even checken. Het viel mij pas op na de patch.Voxalizer schreef op maandag 27 februari 2017 @ 10:04:
[...]
Nee, totaal niet. Niet gewoon je gear veranderd naar een zwaarder type zodat je boven de 69.9% zit of een stat als bijvoorbeeld Ki reduction verloren?
Gear is gelijk gebleven (denk ik) maar misschien zit ik nu net over het percentage heen inderdaad.
Dacht dat het misschien een patch ding was
FUMES et CARNES
Naast Sloth is sowieso je wapen buffen met fire aan te raden. Daarnaast kekkai talisman werkt erg relaxed, gooi er nog een sacred water overheen.Willybubba schreef op maandag 27 februari 2017 @ 08:59:
Nou. Ik loop tegen een brick wall aan bij Yuki-onna (ijsvrouw). Ik krijg haar gewoon niet plat
Of je wapen met bv water buffen en bommen gooien voor haar in de fik te zetten. De twee elements zorgen voor discord en daag ki.
Protip: Wil je wapen familiarity/proficiency levelen en je hebt de game uitgespeeld? Voor trophies or whatever? Subquest: Greater Demon Hunting in NG+. 4/5x de missie doen en je hebt je hebt genoeg voor de laatste Dojo missies!
En die levert ook leuk amrita toch?Voxalizer schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 00:09:
Protip: Wil je wapen familiarity/proficiency levelen en je hebt de game uitgespeeld? Voor trophies or whatever? Subquest: Greater Demon Hunting in NG+. 4/5x de missie doen en je hebt je hebt genoeg voor de laatste Dojo missies!
Heb een respec gedaan en mn skill punten beter verdeeld. Damage is idd nagenoeg gelijk gebleven dat is relaxed. Nu kun je meer met wapens wisselen.
Ben alleen steeds aan t denken welke wapen skills ik voor ieder wapen wil haha.. daar ben ik al een paar avonden zoet mee met alles proberen..
Zaterdag ook Nioh gekocht. Wat een game. Heerlijk. Net de eerste area doorgespeeld. Alleen laatste missie viel me erg tegen. Hoewel het design en de enemies leuk waren, rende ik er echt doorheen. Verwacht nu wel veel van area 2!
En dankzij de revenant tip die ik hier las ook een leuke armor set gespaard
En dankzij de revenant tip die ik hier las ook een leuke armor set gespaard
Platinum trophy binnen. Toch nog aardig moeite gehad met zo'n sub mission waarbij je tegelijk tegen Tachibana Muneshige en zo'n andere boss moet vechten. Verder nog een paar dagen moeten wachten op een Twilight missie die ik nog niet gedaan had.
Dan was er bij mij ook nog een glitch waardoor de kill van Gasha Dakuro niet bij mijn gameplay record werd gezet. Bleef maar ????? staan waar de naam van die boss moet staan. Uiteindelijk paar keer solo gekilled, geprobeerd met een visitor, als visitor, Yokai realm coop en daarna nog 5x solo gekilled... Laatste solo kill telde hij pas, lol. Kan die boss nu wel dromen iig. Met een Carnage talisman, Weakness talisman en Wind op je wapen kun je hem op dat platform in 1 go killen, lol. Nu staat er bij zijn naam ook ineens doodleuk dat ik hem 11x verslagen heb... Tja.
Erg vette game iig, smaakt zeker naar meer. Season Pass here I come.
Dan was er bij mij ook nog een glitch waardoor de kill van Gasha Dakuro niet bij mijn gameplay record werd gezet. Bleef maar ????? staan waar de naam van die boss moet staan. Uiteindelijk paar keer solo gekilled, geprobeerd met een visitor, als visitor, Yokai realm coop en daarna nog 5x solo gekilled... Laatste solo kill telde hij pas, lol. Kan die boss nu wel dromen iig. Met een Carnage talisman, Weakness talisman en Wind op je wapen kun je hem op dat platform in 1 go killen, lol. Nu staat er bij zijn naam ook ineens doodleuk dat ik hem 11x verslagen heb... Tja.
Nice! Hoeveel uur ben je er uiteindelijk aan kwijt geweest?Voxalizer schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 10:51:
Platinum trophy binnen. Toch nog aardig moeite gehad met zo'n sub mission waarbij je tegelijk tegen Tachibana Muneshige en zo'n andere boss moet vechten. Verder nog een paar dagen moeten wachten op een Twilight missie die ik nog niet gedaan had.
Zo, inmiddels in het tweede gebied aangekomen. Was even niet op de hoogte van de wilde samurai boss uit het eerste gebied.. Dat was nog wel een klein probleem.Tweede gebied, eerste miss en side missie inmiddels geklaard. Voelt weer goed.
Moet alleen wel zeggen dat de 'souls vibe' me steeds meer bekruipt. Alsof de makers gekeken hebben wat souls doet, en dit gewoon even nadoen. Zeg niet dat het slecht is, maar sommige delen voelen voor mij 1-1. Zo had je in de eerste area aan deel dat me onwijs aan 'No man's warf' uit DS2 deed denken, en een deel met spugende standbeelden uit de DLC van DS2.
Maar dat mag de pret (totaal) niet drukken, want ik geniet weer voor 100%!
Moet alleen wel zeggen dat de 'souls vibe' me steeds meer bekruipt. Alsof de makers gekeken hebben wat souls doet, en dit gewoon even nadoen. Zeg niet dat het slecht is, maar sommige delen voelen voor mij 1-1. Zo had je in de eerste area aan deel dat me onwijs aan 'No man's warf' uit DS2 deed denken, en een deel met spugende standbeelden uit de DLC van DS2.
Maar dat mag de pret (totaal) niet drukken, want ik geniet weer voor 100%!
Ongeveer 80 uur.Scrisissszzz schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 08:56:
[...]
Nice! Hoeveel uur ben je er uiteindelijk aan kwijt geweest?
Eens, vooral dat met die spugende beelden, haha. In DS2 zijn ze wel een stuk heftiger tho, wat een hel waren die dingen de eerste keer in Black Gulch.dijstr schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 08:56:
[ Voor 60% gewijzigd door Voxalizer op 02-03-2017 10:24 ]
Schrik soms nog wakker.. Denk dat ik (naast No Man's Warf) nergens langer 'vast' heb gezeten in een game.Voxalizer schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 10:16:
Eens, vooral dat met die spugende beelden, haha. In DS2 zijn ze wel een stuk heftiger tho, wat een hel waren die dingen de eerste keer in Black Gulch.
No Man's Warf was mijn eigen domme fout. Red covenant (die de moeilijkheidsgraad verhoogt, wist ik veel dat die dat deed..) ingesteld als covenant tijdens mijn eerste DS game..
Wat voor build gebruikte jij bij Nioh? Ik heb nu een samurai kind of build, katana primair met een sikkel/chain wapen als secundair. Een 'allround' character met een focus op Ki.
Kan niet wachten tot vanavond, na werk meteen weer even verder!
Het belangrijkste qua skills voor mij is met afstand Ki Pulse op dodge in alle stances, dit zorgt gewoon voor vloeiende gameplay. Handmatig Ki Pulse R1 gebruik ik verder niet, ik Ki Pulse puur op dodges.dijstr schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 11:06:
[...]
Wat voor build gebruikte jij bij Nioh? Ik heb nu een samurai kind of build, katana primair met een sikkel/chain wapen als secundair. Een 'allround' character met een focus op Ki.
Verder is mijn build volledig op backstabs gericht. Light armor, primair Katana met Spear als backup. Gear bij voorkeur gefocussed op damage from behind, in combinatie met het Mystic Art in de Sword tree dat ook damage from behind enorm boost. Vervolgens uit de Spear tree de passive skill dat thrust attacks meer damage doen. Deze passives werken niet alleen voor spear maar ook voor andere wapens!
Combineer dat met wat points in Magic voor Weakness/Carnage potions en de juiste elemental Talisman buffs op je wapen...
De combinatie met al die damage from behind op gear en die Mystic Art met de driehoekje thrust attack in midstance deed ik zo ongeveer halverwege/driekwart van de game rond de 1500-2000 damage per backstab, wat soms een derde van een boss healthbar was destijds. Als je dan later nog points over hebt neem +Final blow damage passive in de (uit mijn hoofd) Kusarigama tree, mega damage als ze op de grond vallen en je ook nog eens achter ze staat.
Mogelijkheden zijn eindeloos eigenlijk. In NG+ doe ik inmiddels meer dan 5000 damage per backstab. Die backstabs zijn overigens te spammen. Je kunt er meestal 2-3 doen voor je weer opnieuw achter een vijand moet dodgen, en dat is zonder Sloth talisman... Als je die wel gebruikt kun je soms 6 stabs landen, dan kill je een gemiddelde boss dus met 1 combo.
De Mystic Art voor Swords had ik overigens halverwege de game al unlocked. Zolang je blijft focussen op Swords en niet al teveel switched naar andere wapens, moet dat te doen zijn. Ik gebruik spears eigenlijk puur tegen revenants voor easy kills.
[ Voor 8% gewijzigd door Voxalizer op 02-03-2017 11:43 ]
Err, een hoop van wat je zegt is nog beetje abra kadabra voor mij

Maar, des te meer reden om daar vanavond eens in te duiken!
Backstab heb ik sinds gister ook uitgevonden (dat daar een speciale 'damage apmlifier' voor is, nog niet getest verder). Kwam er overigens ook pas gister avond achter dat je zelf met jutsu kunt werken en talisman maken. Lang leven de tutorial
Nouja, om wat verwarring te voorkomen: Ik noem het zelf backstabs. Het is niet een aparte aanval met een animatie of iets dergelijks die officieel zo heet. Het zijn iig aanvallen met zowel vierkantje als driehoekje terwijl je recht achter een vijand/boss staat.dijstr schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 13:06:
[...]
Err, een hoop van wat je zegt is nog beetje abra kadabra voor mij![]()
Maar, des te meer reden om daar vanavond eens in te duiken!
Backstab heb ik sinds gister ook uitgevonden (dat daar een speciale 'damage apmlifier' voor is, nog niet getest verder). Kwam er overigens ook pas gister avond achter dat je zelf met jutsu kunt werken en talisman maken. Lang leven de tutorial
Niet te verwarren met de "Sneak Attack" skill uit de Ninja tree, wat wel echt een stab van achter is met een speciale animatie.
Ah dat maakt een hoop duidelijk, dat doe ik ook veel! Wel veel damage dan. Toch eens uitzoeken hoe je dat doetVoxalizer schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 13:57:
[...]
Nouja, om wat verwarring te voorkomen: Ik noem het zelf backstabs. Het is niet een aparte aanval met een animatie of iets dergelijks die officieel zo heet. Het zijn iig aanvallen met zowel vierkantje als driehoekje terwijl je recht achter een vijand/boss staat.
Niet te verwarren met de "Sneak Attack" skill uit de Ninja tree, wat wel echt een stab van achter is met een speciale animatie.
gisteren begonnen.. leuke game. grafisch niet heel spannend ik speel wel op movie mode op de pro met een 4k scherm.
Ziet er beter uit en action mode voelt aan alsof ik een DOS game aan het spelen ben of mischien lijkt het meer op dark souls in movie mode;)
ben nog in de 1ste map, wel extreem veel loot wat doen jullie daarmee ?
Ziet er beter uit en action mode voelt aan alsof ik een DOS game aan het spelen ben of mischien lijkt het meer op dark souls in movie mode;)
ben nog in de 1ste map, wel extreem veel loot wat doen jullie daarmee ?
Pff, dat Diablo-achtige lootsystem blijft verslavend! Heb inmiddels al meer dan 200 uur in deze game zitten. Ook al is Nioh nu wel erg gemakkelijk, het blijft leuk om dmv min/maxing de maximale damage uit een build te krijgen. 
En terwijl ik toch bezig was ook gelijk even de platinum trophy opgehaald. Duurde wel even vanwege de Twilight missies waar ik op moest wachten.
En terwijl ik toch bezig was ook gelijk even de platinum trophy opgehaald. Duurde wel even vanwege de Twilight missies waar ik op moest wachten.
Congrats.superbassie schreef op zondag 2 april 2017 @ 14:08:
Pff, dat Diablo-achtige lootsystem blijft verslavend! Heb inmiddels al meer dan 200 uur in deze game zitten. Ook al is Nioh nu wel erg gemakkelijk, het blijft leuk om dmv min/maxing de maximale damage uit een build te krijgen.
Ik heb de game zelf na het behalen van de platinum totaal niet meer gespeeld eigenlijk. De uitdaging was op een gegeven moment echt compleet weg, werd een beetje hersenloos grinden, tja. Er waren tijden dat ik dat graag deed (1000+ uur Diablo 3 bijv.) maar ik merk dat ik daar recent niet meer zo'n trek in heb.
Er schijnen nieuwe, moeilijkere missies te zijn toegevoegd recentelijk, maar zit momenteel door de nieuwe DLC echt even diep in Dark Souls 3.
Ben nog wel erg benieuwd nog naar de DLC van Nioh.
Thanks, en idd de uitdaging is er niet echt meer op een bepaald punt. Maar het speelt gewoon zo lekker weg.Voxalizer schreef op zondag 2 april 2017 @ 15:23:
[...]
Congrats.
Ik heb de game zelf na het behalen van de platinum totaal niet meer gespeeld eigenlijk. De uitdaging was op een gegeven moment echt compleet weg, werd een beetje hersenloos grinden, tja. Er waren tijden dat ik dat graag deed (1000+ uur Diablo 3 bijv.) maar ik merk dat ik daar recent niet meer zo'n trek in heb.
Er schijnen nieuwe, moeilijkere missies te zijn toegevoegd recentelijk, maar zit momenteel door de nieuwe DLC echt even diep in Dark Souls 3.
Ben nog wel erg benieuwd nog naar de DLC van Nioh.
De missies die zijn toegevoegd zijn weliswaar wat pittiger maar om je gewoon tegen meerdere oude bosses tegelijk te laten vechten vind ik wel een beetje een goedkope manier van uitdaging.
Kijk ook wel uit naar de betaalde DLC. Sowieso nieuwe bosses, wapens etc.
Anoniem: 170423
PlayStation Europe
Story details on Nioh’s upcoming DLC update, Dragon of the North:
https://blog.eu.playstati...-of-the-north/#sf69959789
Story details on Nioh’s upcoming DLC update, Dragon of the North:
https://blog.eu.playstati...-of-the-north/#sf69959789

Speel het sinds enkele dagen en ben helemaal verliefd op het spel. Pas bij de eerste boss, dus nu begint het spel pas echt. Heb wel een vraag over de Parry skill. Daar heb ik als Dark Souls speler blind gelijk een paar punten ingestopt.
In Dark Souls was het zo dat je megaveel schade aanrichtte wanneer je een succesvolle parry deed. Maar in Nioh is het resultaat een soort fancy dodge. Daarnaast is het nog veel moeilijker om succesvol uit te voeren omdat de combat zoveel sneller is. Lijkt heel erg high risk - low reward, of mis ik iets? Voor m'n gevoel kan ik net zo goed beter zelf dodgen. Veiliger, makkelijker en bijna hetzelfde resultaat...
In Dark Souls was het zo dat je megaveel schade aanrichtte wanneer je een succesvolle parry deed. Maar in Nioh is het resultaat een soort fancy dodge. Daarnaast is het nog veel moeilijker om succesvol uit te voeren omdat de combat zoveel sneller is. Lijkt heel erg high risk - low reward, of mis ik iets? Voor m'n gevoel kan ik net zo goed beter zelf dodgen. Veiliger, makkelijker en bijna hetzelfde resultaat...
Kijk goed in de tree van het wapen dat je gebruikt. Meestal is er een parry skill en dan nog eentje ernaast voor een followup skill op de parry.yinx84 schreef op woensdag 19 april 2017 @ 10:19:
Speel het sinds enkele dagen en ben helemaal verliefd op het spel. Pas bij de eerste boss, dus nu begint het spel pas echt. Heb wel een vraag over de Parry skill. Daar heb ik als Dark Souls speler blind gelijk een paar punten ingestopt.
Snelle aanvallen zijn bijna niet te parryen overigens. Gebruik ze voor de langzamere attacks.
Thanks, ik wist niet dat er meer parry skills waren. Dacht dat dit het was. Ga wel m'n best doen om het te leren, want het is volgens mij wel een mooie toevoeging om goed te kunnen pareren.Voxalizer schreef op woensdag 19 april 2017 @ 10:29:
[...]
Kijk goed in de tree van het wapen dat je gebruikt. Meestal is er een parry skill en dan nog eentje ernaast voor een followup skill op de parry.
Snelle aanvallen zijn bijna niet te parryen overigens. Gebruik ze voor de langzamere attacks.
De eerste DLC "Dragon of the North" is sinds vandaag uit.
Edit: BACKUP JE SAVE VOORDAT JE AAN DE DLC BEGINT.
Ontzettend veel mensen hebben last van een corrupted save, of een gamebreaking crash na het gebruiken van een willekeurige shrine in de DLC. Meh.
https://www.reddit.com/r/...save_breaking_bug_in_dlc/
Same here... Game start niet eens meer op, lol. Ik heb gelukkig nog wel een backup save in de cloud staan maar ik wacht even op een patch.
Edit 2: Inmiddels al gefixed met patch 1.08!
Edit: BACKUP JE SAVE VOORDAT JE AAN DE DLC BEGINT.
Ontzettend veel mensen hebben last van een corrupted save, of een gamebreaking crash na het gebruiken van een willekeurige shrine in de DLC. Meh.
https://www.reddit.com/r/...save_breaking_bug_in_dlc/
Same here... Game start niet eens meer op, lol. Ik heb gelukkig nog wel een backup save in de cloud staan maar ik wacht even op een patch.
Edit 2: Inmiddels al gefixed met patch 1.08!
[ Voor 101% gewijzigd door Voxalizer op 02-05-2017 14:28 ]
Bakken jullie wat van PvP
?
PSN ID: Beest41
Dat gaat echt werkelijk nergens over. Iets van vijf matches geprobeerd... De ene keer oneshot je een compleet 2v2 team, de andere keer is het andersom. Ik kan me niet voorstellen dat dit de bedoeling is. Letterlijk oneshotten ook, dodge achter een tegenstander en driehoekje. Het is maar net wie het snelst is. En dan ben ik level 180, ook niet overlevelled ofzo als je ziet dat er van die gasten zijn die level 750(!) zijn.
Volgens mij is er iets goed bugged of gewoon niet getest met uitgebouwde builds.
Deze DLC is overigens wel erg vet, hoewel het gebrek aan verschillende type vijanden wel echt weer een ding is hoor. Ik snap echt niet hoe ze meer Guardian Spirits in de game hebben gestopt dan vijanden. Iets met prioriteiten, haha.
Maarja, verder weer top leveldesign, vooral die tweede main mission zeg... Wat een pareltje.
Ja er is totaal geen level matching volgens mij.. Ik ben nog maar 125 en soms kom ik mensen tegen waartegen ik geen damage doe (zelf met grapple attack) en zij one-shotten mij. Slaat helemaal nergens op dus.Voxalizer schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 00:59:
[...]
Dat gaat echt werkelijk nergens over. Iets van vijf matches geprobeerd... De ene keer oneshot je een compleet 2v2 team, de andere keer is het andersom. Ik kan me niet voorstellen dat dit de bedoeling is. Letterlijk oneshotten ook, dodge achter een tegenstander en driehoekje. Het is maar net wie het snelst is. En dan ben ik level 180, ook niet overlevelled ofzo als je ziet dat er van die gasten zijn die level 750(!) zijn.
Volgens mij is er iets goed bugged of gewoon niet getest met uitgebouwde builds.
Deze DLC is overigens wel erg vet, hoewel het gebrek aan verschillende type vijanden wel echt weer een ding is hoor. Ik snap echt niet hoe ze meer Guardian Spirits in de game hebben gestopt dan vijanden. Iets met prioriteiten, haha.
Maarja, verder weer top leveldesign, vooral die tweede main mission zeg... Wat een pareltje.
PSN ID: Beest41
Wat een heerlijke game! Ninja Gaiden VS Bloodborne en dan gelukkig íets meer save puntjes 
Ben nu Lvl 26, Swordsman met light armor. 3 Heart + 1 Skill. Het speelt heerlijk, close combat, maar ik heb 't idee dat ik niet alles eruit haal.. Heb ik dat mis? Komt dat nog naarmate de game vordert of is een andere build leuker?

Ben nu Lvl 26, Swordsman met light armor. 3 Heart + 1 Skill. Het speelt heerlijk, close combat, maar ik heb 't idee dat ik niet alles eruit haal.. Heb ik dat mis? Komt dat nog naarmate de game vordert of is een andere build leuker?
Zie nu net dat er een Nioh topic is, crosspost vanuit het PS4 topic.
Zit te twijfelen om Nioh te halen. Staat nu voor 28,99 in de Playstation store en de seasonpass voor 17,99 Combi 46,99.
Wat me opvalt is dat deze game redelijk nieuw is, en nu al zo snel afgeprijsd is, heeft dat met de kwaliteit te maken? Een GTA V bijvoorbeeld kost nog steeds boven de 30,- terwijl die al jaren oud is.
Ik ben verder een groot RPG fan met name Final Fantasy en Dark Souls, maar een titel die ik nooit zal vergeten en waarvan ik hoop dat het ooit zal terugkeren (voor de PS2 gamers onder ons) is Onimusha (dawn of dreams).
Zijn jullie het er mee eens dat Nioh dichtbij in de buurt van Onimusha komt?
Zit te twijfelen om Nioh te halen. Staat nu voor 28,99 in de Playstation store en de seasonpass voor 17,99 Combi 46,99.
Wat me opvalt is dat deze game redelijk nieuw is, en nu al zo snel afgeprijsd is, heeft dat met de kwaliteit te maken? Een GTA V bijvoorbeeld kost nog steeds boven de 30,- terwijl die al jaren oud is.
Ik ben verder een groot RPG fan met name Final Fantasy en Dark Souls, maar een titel die ik nooit zal vergeten en waarvan ik hoop dat het ooit zal terugkeren (voor de PS2 gamers onder ons) is Onimusha (dawn of dreams).
Zijn jullie het er mee eens dat Nioh dichtbij in de buurt van Onimusha komt?
“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”
Nioh is kwalitatief absoluut van een hoog niveau, het is echter gewoon een niche game voor een totaal ander publiek dan een GTAV. Er zullen vast mensen zijn die Nioh 1x voor het verhaal uitspelen en daarna nooit meer aanraken en daar tevreden mee zijn... Maar daar is deze game eigenlijk niet voor gemaakt. Hoe ik het zie is het een game die pas interessant wordt nadat je hem hebt uitgespeeld en boven de level 100 bent. Men vergelijkt het vooral met Dark Souls, Bloodborne en NInja Gaiden maar ik vind het nog het meest op Diablo 2 lijken qua progressie en RPG elementen. Onimusha ken ik overigens niet maar je leest wel veel dat mensen het daarop vinden lijken.Unidentified schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 13:56:
Ik ben vorige week ook begonnen aan deze game. Benondertussen in de 3de region terecht gekomen, en ik moet zeggen dat het een leuke vermakelijke game is. In begin is het even wennen, want de game is pittig te noemen, zeker voor mij als meer casual gamer. Maar het is voor mij niet frustrerend. Sommige bazen kosten 10-15 tries, anderen weer 25+ en sommige 1 shot
.
Speel met het wapen met de bal en ketting in light armour. Dat spelt echt lekker. Vaak betekent wel dat als je geraakt wordt, het meteen einde oefening is, vooral bij boss battles. Maar dat houdt het wel spannend.
Ben benieuwd hoe lang het leuk blijft, en of ik door blijf spelen na het uitgespeeld te hebben (ng+ etc).
Kan iemand aangeven op de dlc (is er maar 1 toch?) het waard is om te kopen? Heb de standard editie op disc momenteel.
Speel met het wapen met de bal en ketting in light armour. Dat spelt echt lekker. Vaak betekent wel dat als je geraakt wordt, het meteen einde oefening is, vooral bij boss battles. Maar dat houdt het wel spannend.
Ben benieuwd hoe lang het leuk blijft, en of ik door blijf spelen na het uitgespeeld te hebben (ng+ etc).
Kan iemand aangeven op de dlc (is er maar 1 toch?) het waard is om te kopen? Heb de standard editie op disc momenteel.
Er zijn inmiddels 2 DLCs uitgekomen, naar mijn mening goede content. Elke DLC voegt zo'n 5-6 missies toe die qua leveldesign erg goed zijn. Verder komt er elke keer een nieuwe hogere moeilijkheidsgraad bij en een nieuw wapentype. Die nieuwe wapentypes openen weer een totaal nieuwe speelstijl met de daar bij horende skilltrees enzo.SpeciesXX schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 10:41:
Thanks, dat klinkt wel goed. Zijn dit verhalen die ik na het main verhaal speel? Want dan wacht ik nog ff met de aanschafVoxalizer schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 18:15:
[...]
Er zijn inmiddels 2 DLCs uitgekomen, naar mijn mening goede content. Elke DLC voegt zo'n 5-6 missies toe die qua leveldesign erg goed zijn. Verder komt er elke keer een nieuwe hogere moeilijkheidsgraad bij en een nieuw wapentype. Die nieuwe wapentypes openen weer een totaal nieuwe speelstijl met de daar bij horende skilltrees enzo.
Heb zelf een tijdje terug de season pass gekocht in een aanbieding. De eerste 2 dlc bevallen erg goed en vooral de uitbreiding in gearsets en item level is erg geinig gedaan.
Ben nu rond de lvl190 en bezig met Way of the Demon om zo langzaam richting Way of the Wise te kunnen gaan. Nog steeds een geweldige game voor mij persoonlijk. Een goede mix tussen dark souls/bloodborne en een dungeongrinder zoals diablo 3 (wat loot betreft).
Ben nu rond de lvl190 en bezig met Way of the Demon om zo langzaam richting Way of the Wise te kunnen gaan. Nog steeds een geweldige game voor mij persoonlijk. Een goede mix tussen dark souls/bloodborne en een dungeongrinder zoals diablo 3 (wat loot betreft).
Ok thanks. De season pass is nu 18 euro, nog even over nadenken
.
Ik vind de Season Pass het zelf echt absoluut waard maar ik weet niet of ik datzelfde zou zeggen als ik niet ook zou willen progressen in Way of the Strong/Demon/Wise (en bij de laatste DLC waarschijnlijk nog een extra difficulty).
Het is wat ik hierboven ook al zeg: Ben je iemand die van de 'lootgame' houdt met het constant tweaken van je gear dan is het een no-brainer. Denk je de main story en de DLC 1 keertje door te spelen en het daarbij te laten dan is het misschien veel geld voor weinig content.
Maar dan nog is het ten opzichte van de normale prijs een aardige aanbieding.
Het is wat ik hierboven ook al zeg: Ben je iemand die van de 'lootgame' houdt met het constant tweaken van je gear dan is het een no-brainer. Denk je de main story en de DLC 1 keertje door te spelen en het daarbij te laten dan is het misschien veel geld voor weinig content.
Thanks, ik denk dat ik hem wel haal in dat geval. Loot vind ik vooral leuk (groot fan van Diablo 2Voxalizer schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 12:08:
Ik vind de Season Pass het zelf echt absoluut waard maar ik weet niet of ik datzelfde zou zeggen als ik niet ook zou willen progressen in Way of the Strong/Demon/Wise (en bij de laatste DLC waarschijnlijk nog een extra difficulty).
Ik speel dit geweldige spel nu op mijn pc maar ik begrijp niet dat er weinig nieuws en ook geen review over is op tweakers
Dit is 1 v/d gaafste/moeilijkste games die ik ooit gespeeld heb

Ook 2 weken geleden aangeschaft voor pc. Game heeft me helemaal te pakken. Aan t begin was t één en ander nog wat onduidelijk qua stats en skills, maar top spel. Vind t leveldesign en enemy variatie wat beperkt, maar de core gameplay, combat, looten en builds maken is fantastisch. Je kunt als je dat wil bosses wel heel erg cheesen, sloth of enemy blinden dan catwalkingen poppen en dan volle bak in de rug rammen. Geen idee hoe dat is op ng etc.gillus99 schreef op zondag 26 november 2017 @ 14:41:
Ik speel dit geweldige spel nu op mijn pc maar ik begrijp niet dat er weinig nieuws en ook geen review over is op tweakersDit is 1 v/d gaafste/moeilijkste games die ik ooit gespeeld heb
Ja het is voor mij ook wennen want ik heb totaal geen ervaring met dit soort spellen. Heb nu de eerste boss verslagen maar dat viel niet mee . Ik ben benieuwd naar de volgende bossen. Vond het eerst vreemd dat je m niet op makkelijk/normaal/moeilijk kan zetten maar nu vind ik dat juist coolCrapperDeCrap schreef op zondag 26 november 2017 @ 16:12:
[...]
Ook 2 weken geleden aangeschaft voor pc. Game heeft me helemaal te pakken. Aan t begin was t één en ander nog wat onduidelijk qua stats en skills, maar top spel. Vind t leveldesign en enemy variatie wat beperkt, maar de core gameplay, combat, looten en builds maken is fantastisch. Je kunt als je dat wil bosses wel heel erg cheesen, sloth of enemy blinden dan catwalkingen poppen en dan volle bak in de rug rammen. Geen idee hoe dat is op ng etc.
Mijns inziens is Nioh het meest ondergewaardeerde spel van 2017.gillus99 schreef op zondag 26 november 2017 @ 14:41:
Ik speel dit geweldige spel nu op mijn pc maar ik begrijp niet dat er weinig nieuws en ook geen review over is op tweakersDit is 1 v/d gaafste/moeilijkste games die ik ooit gespeeld heb
Helemaal mee eens !Lincor schreef op maandag 27 november 2017 @ 14:11:
[...]
Mijns inziens is Nioh het meest ondergewaardeerde spel van 2017.
Normaal gesproken ben ik echt niet van de moeilijke games, en ik weet ook eigenlijk wel dat deze te moeilijk voor mij is maar heb nog wat bol.com bonnen, binnenkort vrij en origins bijna uitgespeeld.
Ik ben gewoon erg nieuwsgierig naar dit combat een loot syteem, al zou ik alleen maar de eerste levels spelen is het me eigenlijk de moeite al waard om deze game te kopen alleen kan iemand mij vertellen hoe vaak die spinnen voorkomen in dit spel, of beter..hoe ver kun je ongeveer spelen voordat je ze tegen komt?
Ik ben gewoon erg nieuwsgierig naar dit combat een loot syteem, al zou ik alleen maar de eerste levels spelen is het me eigenlijk de moeite al waard om deze game te kopen alleen kan iemand mij vertellen hoe vaak die spinnen voorkomen in dit spel, of beter..hoe ver kun je ongeveer spelen voordat je ze tegen komt?
Ben dit weekend begonnen aan Nioh, echt een dope spel.
Ik vind sommige dingen wel onduidelijk omdat het best diep gaat, zeker het wapen upgrade systeem.
wanneer reforge je wanneer soul match je etc.
welk wapen is nou beter zonder die ''familiarity''
Ik merk ook dat de balans soms een beetje weird is, loop met 2 vingers in de neus door een gebied, om vervolgens bij een boss te komen die echt godlike aanvoelt, dit had best een betere opbouw kunnen hebben.
en ik heb het idee dat gear en stats bijna geen drol uitmaakt. Al zijn de nieuwe move sets die je unlocked voor je wapen wel bruut.
Ben net klaar met de eerste region, vanavond maar eens de 2e region exploreren.
Wat ik wel heel erg gaaf vind aan dit spel is dat er echt een verhaal inzit met cutscenes etc. Dit miste ik toch wel bij BloodBorne geeft net die extra dimensie.
+ het is lekker high paced met 60fps!
vraagje, hoevaak blokken jullie? en dan met name bij bossfights
Ik vind sommige dingen wel onduidelijk omdat het best diep gaat, zeker het wapen upgrade systeem.
wanneer reforge je wanneer soul match je etc.
welk wapen is nou beter zonder die ''familiarity''
Ik merk ook dat de balans soms een beetje weird is, loop met 2 vingers in de neus door een gebied, om vervolgens bij een boss te komen die echt godlike aanvoelt, dit had best een betere opbouw kunnen hebben.
en ik heb het idee dat gear en stats bijna geen drol uitmaakt. Al zijn de nieuwe move sets die je unlocked voor je wapen wel bruut.
Ben net klaar met de eerste region, vanavond maar eens de 2e region exploreren.
Wat ik wel heel erg gaaf vind aan dit spel is dat er echt een verhaal inzit met cutscenes etc. Dit miste ik toch wel bij BloodBorne geeft net die extra dimensie.
+ het is lekker high paced met 60fps!

vraagje, hoevaak blokken jullie? en dan met name bij bossfights
[ Voor 14% gewijzigd door Ambition88 op 18-12-2017 15:40 ]
Gear en stats maken - alles - uit, maar in je eerste playthrough verander je zo veel van gear dat je daar nog niet echt aandacht aan hoeft te besteden. Trek het aan als het beter is dan wat je hebt, en sell/disassemble wat je niet gaat gebruiken om alvast materials te sparen. Verderop ga je gearsets vinden die specifieke skills beter maken, en kan je echt aan een build gaan denken.
Qua balans ben ik het op zich wel met je eens. Gewone trash is te makkelijk, yokai zijn al lastiger, en bosses zijn echt een flinke stap moeilijker.
Wbt block en dodge werkt Nioh geloof ik echt fundamenteel anders dan BB of Souls. Dodgen heeft (meen ik) geen invincibility frames, en je kan hit-stunned raken waar je onmogelijk uit kan dodgen, maar wel uit kan komen door te blocken.
Qua balans ben ik het op zich wel met je eens. Gewone trash is te makkelijk, yokai zijn al lastiger, en bosses zijn echt een flinke stap moeilijker.
Wbt block en dodge werkt Nioh geloof ik echt fundamenteel anders dan BB of Souls. Dodgen heeft (meen ik) geen invincibility frames, en je kan hit-stunned raken waar je onmogelijk uit kan dodgen, maar wel uit kan komen door te blocken.
Instagram | Flickr | "Let my music become battle cries" - Frédéric Chopin
Ben onlangs met Nioh begonnen. Echt een verslavend spel
Ben net voorbij Onyroki en de bandit missie, lvl16 nu. Mede door de goede uitleg en tutorial mission makkelijker dan DS3 bv (vind ik dan).
Nog meer beginners toevallig?
Nog meer beginners toevallig?
Zijn er nog mensen die dit actief spelen en af en toe zin hebben in coop? Ben lvl120 (ps4)
[ Voor 3% gewijzigd door Vieyra op 07-03-2018 13:04 ]
Ik speel het nu weer (even afgeleid door Shadow of War en Assassins Creed Origins) en zal rond lvl 89 zitten oid. JesseNL is mn PSN en als je me 's avonds online ziet, kun je altijd een request sturen om te co-oppen. Gisteren met een vriend gedaan maar ondanks dat ik veel hoger was in lvl, hebben we maar 1 missie gehaald in 3 pogingenVieyra schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 13:04:
Zijn er nog mensen die dit actief spelen en af en toe zin hebben in coop? Ben lvl120 (ps4)
Nice! Zie je inbox.Crowbar schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 14:51:
[...]
Ik speel het nu weer (even afgeleid door Shadow of War en Assassins Creed Origins) en zal rond lvl 89 zitten oid. JesseNL is mn PSN en als je me 's avonds online ziet, kun je altijd een request sturen om te co-oppen. Gisteren met een vriend gedaan maar ondanks dat ik veel hoger was in lvl, hebben we maar 1 missie gehaald in 3 pogingen
Aangezien Nioh 2 is aangekondigd wil ik nioh weer oppakken, maar ik heb wat advies nodig.
Ik ben ergens in het 2e gebied gestopt vanwege de moeilijkheidsgraad ik zal het even in spoiler tags zetten hopelijk kan iemand mij weer opweg helpen.
Ik ben ergens in het 2e gebied gestopt vanwege de moeilijkheidsgraad ik zal het even in spoiler tags zetten hopelijk kan iemand mij weer opweg helpen.
spoiler:
Ik ben gestopt bij de Centepide baas ik heb serieus wel 50 pogingen gedaan en ik kom niet eens in de buurt om hem te killen heb verschillende tactics geprobeerds zelfs letterlijk de ''cheese'' manieren van youtube overgenomen maar het lukt me maar niet, erg frustrerend want ik vind het spel zelf gruwelijk.
Ik speel offline dus mn gear is wellicht niet het beste wat er is aangezien ik een stuk minder revenants tegenkom, ik ben geloof ik lvl 40 ongeveer.
Wat adviseren jullie mij? gewoon grinden en meer levels pakken of?
Ik speel offline dus mn gear is wellicht niet het beste wat er is aangezien ik een stuk minder revenants tegenkom, ik ben geloof ik lvl 40 ongeveer.
Zou niet direct grinden. Eigenlijk is het gewoon een kwestie van 'keep at it'.
Wat meer specifiek:
spoiler:
Ikzelf heb ook even achter mijn oren moeten krabben bij die boss. Uiteindelijk heb ik eerst de dingen die de ruimte met gifwolken vullen doodgemaakt, dat terwijl je die boss ontwijkt. (Ruimte leeg maken met die ventilator, wachten met naar beneden springen tot boss bijna bij je is, zo'n ding kapot maken, weer naar ventilator, en herhalen tot de ruimte zich niet meer met gif vult. Dat maakte het al een heel ander gevecht voor mij.) Daarna een tactiek zoeken hoe je hem kan doden, danwel door te cheesen of niet. Weet niet wat voor level ik was, maar weet wel dat ik nooit heb gegrind tot na ik de 'normal mode' heb uitgespeeld.
Edit:
Ben blij verrast dat Nioh 2 is aangekondigd! Vind nog steeds dat dit een zwaar ondergewaardeerd spel is.
[ Voor 6% gewijzigd door Lincor op 12-06-2018 15:47 ]
Levels omhoog kan nooit kwaad. Wat ik deed bij deze boss was een speer gebruiken of de kusarigama waardoor je range groter wordt. Niet alleen de kop van de boss is te raken, elke deel van zijn lichaam telt ook. Living weapon aan en spammen maar. Als het goed is blijf je langer in de LV mode omdat er telkens stukjes van zn lichaam afgaan die tellen als aparte kill = amrita = extensie LV.Ambition88 schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 11:17:
En zeker op de lagere difficulties: sloth talisman + weaken armor!
Zou toch eens kijken naar coop dan. Als je niet te lang stil wilt is het meestal zo gepiept als je coop speelt (tori gate). Maakt het een stuk makkelijker, helemaal als je niet zoveel tijd hebt.
Even een flinke schop 
Zojuist viel Nioh op de mat en van wat ik er tot nu toe van gezien heb (niet heel veel gekeken ivm spoilers) ga ik gegarandeerd met enkele vragen komen te zitten. Dus maar vast even bookmarken dit topic
Zojuist viel Nioh op de mat en van wat ik er tot nu toe van gezien heb (niet heel veel gekeken ivm spoilers) ga ik gegarandeerd met enkele vragen komen te zitten. Dus maar vast even bookmarken dit topic
[ Voor 3% gewijzigd door Superkiwi op 23-01-2019 17:37 ]
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Zojuist het eerste gebied gecleared.
Vanaf de map die je daarna te zien krijgt ben ik weer terug naar dat gebied gegaan om de laatste Kodama te vinden. Nu ik die heb, hoe kom ik weer terug in het overzicht met de map?
Volgens mij heb ik 2 opties:
-nog een keer de baas verslaan of
-een Himorogi Fragment gebruiken.
Klopt het dat dit de enige manieren zijn?
Game is ontzettend tof maar erg wennen als je DS/BB gewend bent. Hoe vaak ik niet instinctief op rondje druk om te dodgen...
De Diablo hoeveelheid loot die er dropt is voor nu een aardige wirwar, helemaal als ik zie wat je bij de blacksmith kunt doen.
Vanaf de map die je daarna te zien krijgt ben ik weer terug naar dat gebied gegaan om de laatste Kodama te vinden. Nu ik die heb, hoe kom ik weer terug in het overzicht met de map?
Klopt het dat dit de enige manieren zijn?
Game is ontzettend tof maar erg wennen als je DS/BB gewend bent. Hoe vaak ik niet instinctief op rondje druk om te dodgen...
De Diablo hoeveelheid loot die er dropt is voor nu een aardige wirwar, helemaal als ik zie wat je bij de blacksmith kunt doen.
Voor nu klopt dit. Een Himorogi Fragment gebruiken kost je wel als je souls, dus eerst even levellen. Later krijg je Himorogi Branches waarmee je missies kan verlaten zonder kosten.dvdkiwi schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 14:22:
Zojuist het eerste gebied gecleared.
Klopt het dat dit de enige manieren zijn
Succes met Hino Enma, hihi.
Nioh blijft een fantastische game overigens. Zit er al een tijdje aan te denken om hem weer eens op te pakken. Opnieuw beginnen of verder in Way of the Nioh, hmmm.
Thanks! Dan gaan we die baas nog maar een keer doen.
De eerste encounter was weer een lastige trouwens.
Het kostte wat moeite en zat een aantal keer zonder Ki maar in 9 pogingen was ie neer:
Het kostte wat moeite en zat een aantal keer zonder Ki maar in 9 pogingen was ie neer:
[ Voor 33% gewijzigd door Superkiwi op 04-04-2019 15:56 ]
Netjes! Maar ik kan je nu al zeggen dat deze baas peanuts is vergeleken bijdvdkiwi schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 15:21:
Thanks! Dan gaan we die baas nog maar een keer doen.
[YouTube: Nioh | Onryoki bossfight | first playthrough]
spoiler:
die je ook spoedig tegen het lijf zal lopen Hino Emna
Jij bent veel geduldiger zie ik wel 
Dat moet ik mezelf ook eens aanleren in bossfight. Daarbuiten lukt me dat wel redelijk, maar daar is de straf voor dood gaan ook een stuk hoger (het hele stuk opnieuw moeten doen).
Dat moet ik mezelf ook eens aanleren in bossfight. Daarbuiten lukt me dat wel redelijk, maar daar is de straf voor dood gaan ook een stuk hoger (het hele stuk opnieuw moeten doen).
Mijn ervaring bij Nioh was dat niet alle bazen geduldigheid op prijs stellen. Bij sommige ging ik uiteindelijk vol in de aanval. Maar later in de game kun je de beschikking hebben voor aantal handige talismannen en bommendvdkiwi schreef op zondag 27 januari 2019 @ 00:25:
Jij bent veel geduldiger zie ik wel
Om je Ki goed op peil te houden zou ik zsm de skill unlocken dat je Ki opbouwt met dodgen.
Ik ben nog niet echt met skills bezig, zal daar zo snel mogelijk eens even in gaan duiken!
Ki opbouwen met dodgen klinkt als een zeer welkome skill
Ki opbouwen met dodgen klinkt als een zeer welkome skill
@dvdkiwi De toenadering die ik bij Onryoki heb gebruikt werkt bij de meeste bazen niet zoals Scrisissszzz ook al zegt. Ik vond dat trouwens ook wel een van de makkelijkste bazen die ik ben tegen gekomen tot dusver. Heb je trouwens de missie "invitation from the warrior of the west" al gedaan? Die missie zit volgens mij ook in het eerste gebied. Daar krijg je pas de eerste echte uitdaging
Het begint bij mij trouwens ook weer te jeuken om verder te gaan
Het begint bij mij trouwens ook weer te jeuken om verder te gaan
Zonder Ki Pulse op dodge zou ik de game nooit hebben uitgespeeld denk ik. Dat handmatig op R1 drukken tijdens combos heb ik nooit echt aan kunnen wennen.
Verder is het nuttig te weten dat Ki Pulse dus die Yokai troep op de grond cleansed. Wanneer je in die troep staat regen je geen Ki. Dodge je er doorheen dan cleanse je dus automatisch die troep en herstel je Ki. Dan vervolgens ergens een stat op je gear rollen dat je meer damage doet na een succesvolle Ki Pulse... Etc. Mogelijkheden zijn eindeloos.
Verder is het nuttig te weten dat Ki Pulse dus die Yokai troep op de grond cleansed. Wanneer je in die troep staat regen je geen Ki. Dodge je er doorheen dan cleanse je dus automatisch die troep en herstel je Ki. Dan vervolgens ergens een stat op je gear rollen dat je meer damage doet na een succesvolle Ki Pulse... Etc. Mogelijkheden zijn eindeloos.