Overwatch-director Kaplan is tegen gebruik muis en toetsenbo Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 13:23

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
nieuws: Overwatch-director Kaplan is tegen gebruik muis en toetsenbord op con...

Imo klopt de titel niet, want:
Kaplan is niet principieel tegen het gebruik van een muis of een toetsenbord. Het gaat de gamemaker naar eigen zeggen om het behouden van een zo eerlijk mogelijk speelveld, zowel financieel als competitief. Hij wil dat ofwel muis en toetsenbord in zijn geheel worden verboden, ofwel dat het gebruik van de randapparatuur openlijk en goed wordt ondersteund voor iedereen. Dit heeft Kaplan gezegd op het Battle.net-forum van Blizzard.
Hij is dus niet tegen het gebruik, maar voor eerlijk spelen. Deze titel suggereert echter alleen het eerste.

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ik denk dat de titel meer toegespitst moet worden op deze zin:
Hij wil dat ofwel muis en toetsenbord in zijn geheel worden verboden, ofwel dat het gebruik van de randapparatuur openlijk en goed wordt ondersteund voor iedereen.
Dit is namelijk wat Jeff zei, nu is de titel (imo) een sensatietitel.

[ Voor 46% gewijzigd door CH4OS op 07-02-2017 11:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redneckerz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06-08 23:46

Redneckerz

A place to be.

Dit lijkt mij een mooie aanleiding om te citeren uit het recent gesloten Clickbait topic dat hierover ging, waar ik de volgende vraag stelde:
Maar als wat er in de kop wordt gesteld vrijwel direct wordt weerlegd of op zijn minst in twijfel wordt getrokken door de koptekst die erop volgt, kan je dan nog spreken van ''duidelijke koppen''?

Ik ben van mening dat clickbait ook heel subtiel kan wezen. Ik kan mij niet aan de illusie onttrekken dat bepaalde titels wat worden aangedikt om iets meer aandacht te genereren, en wel zo dat je toch binnen de marges blijft.
Mijn opinie is dat de titel niet geheel de lading dekt en dus geen duidelijke kop is. Ik persoonlijk schaar zoiets onder subtiele clickbait, maar gezien de auteur pas sinds Januari actief is, lijkt het mij eerder dat dit een ongelukkige vertaling is geweest.

Editor @ DoomWiki - Voor al je weetjes over Doom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Redneckerz schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 12:04:
Dit lijkt mij een mooie aanleiding om te citeren uit het recent gesloten Clickbait topic dat hierover ging, waar ik de volgende vraag stelde:
Ik wilde het ook al over click-bait hebben. Echter ben ik er niet zeker van of dit bewust is gedaan, dus besloot ik dat niet te doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Vreemd dat niemand van de redactie hier op reageert..