Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01
Als Samsung dat zelf zou aanraden in hun patchnotes of na installatie zou je een punt hebben. Dat doen ze niet. Dus mag je er vanuit gaan dat Samsung zn zaakjes op orde heeft en je telefoon het gewoon goed doet na een update. Major version of niet. Stellen dat je niet mag zeuren omdat je geen harde reset hebt gedaan is om die reden een bizarre mentaliteit.henklbr schreef op zaterdag 18 maart 2017 @ 20:30:
[...]
Bij een normale update, bv in 6.0.1 security patch, hoeft dit idd niet nee.
Maar dit is een MAJOR upgrade: van 6.0.1 -> 7.0
Dan is het altijd aan te raden om een reset uit te voeren: dit om eventuele problemen te voorkomen!
En dan heeft niks met "bizarre mentaliteit" te maken!
[ Voor 7% gewijzigd door rodie83 op 18-03-2017 22:18 ]
1. Common Senserodie83 schreef op zaterdag 18 maart 2017 @ 22:16:
[...]
Als Samsung dat zelf zou aanraden in hun patchnotes of na installatie zou je een punt hebben. Dat doen ze niet. Dus mag je er vanuit gaan dat Samsung zn zaakjes op orde heeft en je telefoon het gewoon goed doet na een update. Major version of niet. Stellen dat je niet mag zeuren omdat je geen harde reset hebt gedaan is om die reden een bizarre mentaliteit.
2. Advies Samsung firmware engineers
3. Eigen ervaring *
* Ik had in 1e instantie ook geen reset uitgevoerd na de update van 6.0.1 -> 7.0, maar na een reset merkte ik wel dat er sommige dingen "anders" werkten zoals o.a. "Persoonlijke Thema's":
a. Thema werd nu WEL getoond zoals op het voorbeeld in de Theme Store
b. Agenda & Klok-icoontjes tonen correcte datum & tijd
Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01
PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
Los daarvan dus geen issues tegengekomen en ik ben dan ook een tevreden Nougat gebruiker (zonder factory reset).
Uiteraard mag je dingen vragen, en als we daar een oplossing voor weten wordt dat zeker gedeeld...ejramse schreef op zondag 19 maart 2017 @ 09:04:
Ik heb 1 klein dingetje gevonden wat niet goed werkt, maar wat ik onvoldoende storend vind om daar een factory reset voor te doen. Blijkbaar mag je hier dus niet vragen of iemand voor dat ene issue een andere oplossing weet, aangezien dat wordt bestempeld als "zeuren".
Los daarvan dus geen issues tegengekomen en ik ben dan ook een tevreden Nougat gebruiker (zonder factory reset).
En wat dat "zeuren" betreft, dat was naar aanleiding van deze opmerking die je maakte:
Als je een reset bij voorbaat al uitsluit... 9 van de 10x lost dat dus wel problemen op!Ik heb nog geen factory reset gedaan, maar doe dat liever ook niet.
Ik weet, uit eigen ervaring, dat het niet tof is om alles weer opnieuw in te stellen etc., maar je hebt er zoveel profijt van...
[ Voor 7% gewijzigd door henklbr op 19-03-2017 09:45 ]
Heb geen problemen met de widgets op het thuisscherm, maar ik heb dan ook een "reset" gedaan; jij ook?Roost schreef op zondag 19 maart 2017 @ 12:40:
Na de nougat update stoppen de widgets op het thuisscherm met automatisch updaten. Ik merk dit o.a. bij de buienradar widget, maar ook bij andere widgets. UIteraard heb ik alle Doze functies uitgeschakeld. Maar de widgets stoppen steeds volledig na verloop van tijd met updaten. Heb ook al een cache partition wipe gedaan. Mocht niet baten.
-Vandaag deed de GPS het opeens niet meer en moest ik de telefoon herstarten.
-Gister wilde ik een foto maken en restartte de telefoon zichzelf opeens.
-Als je RAW foto's maakt dan toont de Gallery app dubbele foto's.
-Het starten van de camera duurt soms echt seconden. Ik maakte laatst een foto en terwijl ik de telefoon in mn zak wilde stoppen hoorde ik opeens nog het shutter geluid.
-Soms kan ik het quick settings menu niet naar beneden krijgen.
-Toch wel iets meer lag dan bij Android 6
Vooral dat de telefoon zich (heel sporadisch) opeens restart als ik een foto maak vind ik vrij ernstig. Dit probleem had ik ook bij de release van dit toestel (toen kon ik vrijwel geen panaroma foto's maken) Gelukkig was na een software update dit probleem opgelost. Toch wel jammer dat de geschiedenis zich in zeker zin blijkt te herhalen
Al met al werkt het verder wel, maar ik had eigenlijk juist verbeteringen verwacht ipv verslechteringen. Ja, vanuit technisch oogpunt is het natuurlijk lastig met een ge-update OS en om dan alles in 1 keer goed te krijgen etc. En ja, dan kan je zeggen dat ze eigenlijk al heel goed werk hebben verricht bij Samsung
Maar ik zit nu met een telefoon die het eigenlijk gewoon (iets) slechter doet dan met Android 6. Hopelijk is e.e.a met de volgende OTA update weer gladgestreken,
AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec
PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
Dit hoort zo, aangezien de camera app zowel een RAW als JPEG foto opslaat. Sinds Android Nougat worden RAW foto's ook weergegeven in de Gallery app. Eerst was dit niet het geval en had je een RAW viewer app nodig.Undertaker2 schreef op zondag 19 maart 2017 @ 19:51:
-Als je RAW foto's maakt dan toont de Gallery app dubbele foto's.
Dit klinkt als het meest aannemelijke scenario, ja. Ik kan me namelijk niet vinden in de problemen die je hebt.renzo4000 schreef op zondag 19 maart 2017 @ 19:56:
Klinkt mij eerder als een hardware defect irt de camera. Ik zou hem aanbieden voor reparatie onder garantie.
Waar ik last van had was (denk ik) een soort lag. Alsof de camera app niet meer in het geheugen geladen was doordat ik veel andere apps gebruikt had. Wilde even snel een foto nemen, maar het afdrukken ging vervolgens met een flinke vertraging.
Heb het ook niet meer meegemaakt sindsdien, maar met android 6 had ik dit nog nooit gehad. Wellicht was het een eenmalig iets.
AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec
Wat ik ook merk is dat het toestel nu vrij agressief Apps afsluit. Waar voorheen de App switcher een enorme lijst had, staan er nu steeds maar 5-10.
Iemand een idee of dit een instelling is?
Laat iets weten
nope1475paul schreef op maandag 20 maart 2017 @ 19:44:
iemand al update uit Belgie met Lux toestel
Laat iets weten
Nu vraagt het toestel of je na het invoeren van je Google account je apps wil terug zetten, dit gedaan. Maar probleem is er nog steeds. Is de enige overige optie app voor app te herinstalleren? Of zijn er nog andere opties? Moet zo en zo van mijn WhatsApp een backup terug plaatsen wil die data namelijk niet kwijt.
[ Voor 5% gewijzigd door Megapaul op 21-03-2017 07:40 ]
Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.
Ik heb Ook Luxemburg maar Ik wacht er niet meer Op Ik Heb sinds vorige week de oficele rom Van UK geïnstalleerd Dus Ik krijg Nu altijd de OTA van UK1475paul schreef op maandag 20 maart 2017 @ 19:44:
Laat iets weten
Imperium schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 18:20:
Al bekend wanneer er weer een update komt? Het is bijna april en nog steeds zitten we op de januari security patch..
[ Voor 38% gewijzigd door dns_vbl op 21-03-2017 19:22 . Reden: niet leuk ]
Samsung Galaxy 10 Plus
Ik zag dat de gebruiker henklbr een vrij vlotte download link had gepost voor de S7 edge 7.0 update van begin maart. Vroeg me af of iemand anders hetzelfde heeft voor de 7.0 update van de S7? (de G930FPHN)
Deze langzame gratis link van SamMobile nekt me hard!
Hoor het graag! Bij voorbaat dank!
Kom kom, als die er is kan je die ook zelf vinden hier op het forum...Nathanm465 schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 18:53:
Gegroet!
Ik zag dat de gebruiker henklbr een vrij vlotte download link had gepost voor de S7 edge 7.0 update van begin maart. Vroeg me af of iemand anders hetzelfde heeft voor de 7.0 update van de S7? (de G930FPHN)
Deze langzame gratis link van SamMobile nekt me hard!
Hoor het graag! Bij voorbaat dank!
Wie zoekt die vindt...
Samsung Galaxy 10 Plus
Ik heb dit thread en het algemene s7 thread doorgezocht, maar niet gevonden. Heb sinds vandaag mijn S7 maar kan niet updaten naar 7.0 want de updater geeft aan dat er geen updates zijn, dus zoek het update bestand dan maar zelf!dns_vbl schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 19:30:
[...]
Kom kom, als die er is kan je die ook zelf vinden hier op het forum...
Wie zoekt die vindt...
Bedankt voor je reactie
Dan zal je toestel wel uit een andere regio komen waarvoor Nougat nog niet uit is. Via samfirm en dergelijke kan je de volledige PHN versie downloaden en flashen via Odin als je niet wil wachten.Nathanm465 schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 19:33:
[...]
Ik heb dit thread en het algemene s7 thread doorgezocht, maar niet gevonden. Heb sinds vandaag mijn S7 maar kan niet updaten naar 7.0 want de updater geeft aan dat er geen updates zijn, dus zoek het update bestand dan maar zelf!
Bedankt voor je reactie
Nathanm465 schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 19:33:
[...]
Ik heb dit thread en het algemene s7 thread doorgezocht, maar niet gevonden. Heb sinds vandaag mijn S7 maar kan niet updaten naar 7.0 want de updater geeft aan dat er geen updates zijn, dus zoek het update bestand dan maar zelf!
Bedankt voor je reactie
[ Voor 18% gewijzigd door dns_vbl op 21-03-2017 19:56 ]
Samsung Galaxy 10 Plus
Mijn toestel is:rodie83 schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 19:50:
[...]
Dan zal je toestel wel uit een andere regio komen waarvoor Nougat nog niet uit is. Via samfirm en dergelijke kan je de volledige PHN versie downloaden en flashen via Odin als je niet wil wachten.
AP: G930FXXU1BPLB
CP: G930FXXU1BPJJ
CSC: G930FPHN1BPK1
Dit is gewoon regio Nederland toch?
Zuid-AfrikaNathanm465 schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 19:57:
[...]
Mijn toestel is:
AP: G930FXXU1BPLB
CP: G930FXXU1BPJJ
CSC: G930FPHN1BPK1
Dit is gewoon regio Nederland toch?
Ik heb blijkbaar ook Luxembourg ondanks dat ik hem bij Coolblue belgie heb gekocht. En dus ook nog steeds geen update naar Nougat.1475paul schreef op maandag 20 maart 2017 @ 19:44:
Laat iets weten
Zou ik naar Coolblue hiermee kunnen en zeggen dat ze geen belgische telefoon hebben verkocht?
X2 3800+@2700@1.67 volt@WC, 2*512 mb G-Skill PC3500 @ 245 2-2-2-5, Sparkle 7800 GTX@515-1400
Toestellen in België zijn LUX of PRO.RommelD schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 15:43:
[...]
Ik heb blijkbaar ook Luxembourg ondanks dat ik hem bij Coolblue belgie heb gekocht. En dus ook nog steeds geen update naar Nougat.
Zou ik naar Coolblue hiermee kunnen en zeggen dat ze geen belgische telefoon hebben verkocht?
PRO = Proximus
LUX = losse toestellen
Dus je hebt een Belgisch toestel!
Is er een bepaalde reden dat de losse toestellen nog steeds geen update hebben gekregen naar Nougat?
X2 3800+@2700@1.67 volt@WC, 2*512 mb G-Skill PC3500 @ 245 2-2-2-5, Sparkle 7800 GTX@515-1400
Hoezo geen update? Die zijn al uitgerold hoor.RommelD schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 18:24:
Aha
Is er een bepaalde reden dat de losse toestellen nog steeds geen update hebben gekregen naar Nougat?
Sorryhenklbr schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 13:45:
[...]
Wil je geen verkeerde info geven, @revelc !![]()
PHN is Nederland-UNbranded

Voor LUX is nog geen N zowel voor G930F of G935F, PRO is wel al uitgerold.pappaleone schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 18:32:
[...]
Hoezo geen update? Die zijn al uitgerold hoor.
In België is alleen voor PRO (Proximus -> Vodafone) de uitrol gestart; voor de UN-branded LUX modellen (nog) niet...pappaleone schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 18:32:
[...]
Nope, update is nog niet uitgerold.pappaleone schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 18:32:
[...]
Enig idee waarom dit zo lang op zich laat wachten? Is er bekend gemaakt wanneer ze de uitrol plannen?
wat zijn de minpunten? En is het nog steeds aangeraden om een volledige hard reset te doen?
Dat is sowieso aangeraden na elke grote update.Skalders schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 13:04:
Is het ondertussen aangeraden om de update naar nougat te doen of toch nog even wachten?
wat zijn de minpunten? En is het nog steeds aangeraden om een volledige hard reset te doen?
PSN: Maichel
Zelf heb ik ook uiteindelijk toch een reset gedaan. Er waren kleine dingetjes die niet helemaal goed gingen. Google Playservices die regelmatig 'stopte'. VLC liep niet lekker. Mijn wekker muziekje deed het niet (te groot bestand). Niks ernstigs ofzo.Skalders schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 13:04:
Is het ondertussen aangeraden om de update naar nougat te doen of toch nog even wachten?
Na de reset lijkt het dat de telefoon nog wat vlotter is maar dat kan verbeelding zijn.
Het herinstalleren, goed zetten van de icoontjes en even wat apps uitzetten was binnen een uurtje klaar. Voelt ook wel prettig dat ik nu vanaf een schone lei ben begonnen.
AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
De Belgen staan ergens achteraan de rij, wellicht maken zij gebruik van de FIFA wereldranglijst en beginnen ze onderaanRommelD schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 10:28:
[...]
Enig idee waarom dit zo lang op zich laat wachten? Is er bekend gemaakt wanneer ze de uitrol plannen?
Verwijderd
Zelfde hier. Snap niet waarom het zolang duurt voor de lux versieVerwijderd schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 18:29:
Ik vind het hatelijk dat ik nog ALTIJD de update niet heb.. heb mijn S7 sinds 5 januari en nog steeds niets, mijn toestel is van LUX? Heb gekocht in belgie en ben bij telenet
Gewoon de UK oficial rom instaleren en je bent verlost van LUX heb het zelfde gedaan zit nu all 2-3 weken op 7.0 heb geen goesting voor altijd zolang te moeten wachten op de LUX OTA anders zat ik nog altijd op 6.0dest1 schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 15:08:
[...]
Zelfde hier. Snap niet waarom het zolang duurt voor de lux versie
Ja weet ik maar heb niet veel zin om handmatig een rom te flashen. Ben luinedius004 schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 15:14:
[...]
Gewoon de UK oficial rom instaleren en je bent verlost van LUX heb het zelfde gedaan zit nu all 2-3 weken op 7.0 heb geen goesting voor altijd zolang te moeten wachten op de LUX OTA anders zat ik nog altijd op 6.0
Dan nog is het beter om een factory reset te doen na een OTA installatie van 6.x naar 7.0. Dus een herinstallatie heb je dan zo en zo.dest1 schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 15:25:
[...]
Ja weet ik maar heb niet veel zin om handmatig een rom te flashen. Ben luiwacht liever tot de ota komt
Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.
Het zou gewoon zolang niet mogen duren imo
Iemand een oplossing?
Volledig mee eens. Ben zelf ook zo'n gebruiker die (net als de meerderheid van de gebruikers gok ik zo) mijn smartphone gebruikt voor de dagelijkse zaken, zonder dat ik me druk maak of de laatste Android versie er wel op staat. Het ding moet gewoon werken. Klaar.rodie83 schreef op zaterdag 18 maart 2017 @ 19:26:
[...]
Dan moet je wel zeuren. Wat is dat toch voor bizarre mentaliteit hier? Als Samsung een OTA update verspreid moeten gebruikers er gewoon vanuit kunnen gaan dat alles nog werkt. Ik snap heel goed dat mensen niet zitten te wachten op een hardreset. Alles terug krijgen als het was kost tijd en energie en dat zou gewoon niet zo horen.
Dat is sinds deze update in ieder geval bij mij niet meer zo. Heb nu dagelijks vastlopers. En dan moet ik maar alles opnieuw gaan installeren? Heb niet gevraagd om deze update, maar wordt nu wel gedwongen om tijd te spenderen (en het risico dat ik dingen verlies) om mijn telefoon weer net zo werkend te krijgen als voor de update.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Hartelijk dank!henklbr schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 13:45:
[...]
Wil je geen verkeerde info geven, @revelc !![]()
PHN is Nederland-UNbranded

enige idee hoe ik dit kan oplossen ?
thx ! :-)
Fractal Design Meshify S2|Intel Core i9-10900K|Asus ROG Strix Z490-E Gaming|32GB G.Skill Trident Z F4-3200 |Asus Rog Strix GeForce RTX 3080 OC|Samsung 970 Evo Plus 1TB|Samsung 850 EVO 250GB | Samsung 860 EVO 1TB|Corsair HX1000i|Samsung LC27HG70
Ik heb deze vraag ook al eerder gesteld en ik ben bang dat er nog niemand een antwoord heeft.Skalders schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 19:54:
Net geupdate en ik heb er al spijt van. In de vorige versie kon je popup notifications uitzetten zonder de hele melding op silent te zetten. Als ik nu een whatsapp bericht ontvang krijg ik een geforceerde popup card ookal ben ik bezig in een andere app, of als er iemand mee aan het kijken is,... Je kan het enkel uitzetten door volledig op silent te zetten maar dan trilt de smartphone niet eens meer bij een notificatie.
Iemand een oplossing?
Ik heb dit gevonden maar nog niet geprobeerd. Denk wel dat dit ál de headsup notifications stopt.Draak1978 schreef op maandag 27 maart 2017 @ 11:28:
[...]
Ik heb deze vraag ook al eerder gesteld en ik ben bang dat er nog niemand een antwoord heeft.
Slaat echt nergens op dat ze deze functie hebben verwijderd. Blijkbaar gaat dit in andere Nougat toestellen wel nog. Ik word er iig onnozel val

jammer genoeg krijg ik alleen error bij deze link.... Ik zie er dus niks vanSkalders schreef op maandag 27 maart 2017 @ 15:39:
[...]
Ik heb dit gevonden maar nog niet geprobeerd. Denk wel dat dit ál de headsup notifications stopt.
Slaat echt nergens op dat ze deze functie hebben verwijderd. Blijkbaar gaat dit in andere Nougat toestellen wel nog. Ik word er iig onnozel val
Ik zal het even kopieren dan:Draak1978 schreef op maandag 27 maart 2017 @ 16:15:
[...]
jammer genoeg krijg ik alleen error bij deze link.... Ik zie er dus niks van
finally found the solution on s7 edge running android nougat, tried and testing, its working.
1.follow the instructions here to install and use adb
how to install and use adb, the android debug bridge utility
2.once it is installed and you have verified that it works (verification step is also given in the above page), just type the below command in the command (cmd.exe) window on the pc (phone should be connected by usb)
adb shell settings put global heads_up_notifications_enabled 0
basically its connecting your phone to the pc and sending a command through the pc emulator window to your phone system and disabling the heads up notifications.
If working for you all, lets spread the word to other forums too.
Of waar ik het kan vinden?
Heb de S7 Edge
The older I get, the better I was. -=]No Fear[=-
Weet je wel zeker dat je een PHN-toestel hebt dan? Als je *#1234# in de dialer tikt, staat er dan achter CSC o.a. PHN?
Installeer SmartSwitch op je PC, sluit je toestel aan -> voila...
SmartSwitch PC: https://mega.nz/#!Qtgi0BY...V83Y9viVaB37KPbvTGkGk16R8
Dit werkt bij mij perfect: thuis-locatie, BT-devices etc...Rem_co schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 01:12:
Enige wat bij mij nog niet werkt na de update is het unlocken van mijn toestel op veilige locaties. Ook al stel ik ze in hij pakt ze gewoon niet. Iemand hier een oplossing voor?
Misschien een reset overwegen en alles installeren vanaf scratch (geen back-up terugzetten dus) een idee?
[ Voor 34% gewijzigd door henklbr op 28-03-2017 08:28 ]
Verwijderd
Mvg
Het is sowieso een PHN, idd gechecked met die *#1234Xhenklbr schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 08:26:
[...]
Weet je wel zeker dat je een PHN-toestel hebt dan? Als je *#1234# in de dialer tikt, staat er dan achter CSC o.a. PHN?
EDIT:
Met smart switch krijg ik wel de update binnen. Nice. henklbr HELD
[ Voor 7% gewijzigd door Marsjee op 29-03-2017 07:11 ]
Staat hier en in deel 1 en deel 2 van het Ervaringen topic toch al een 10-tal keer uitgelegd hoe je dit moet doen, zoek eens naar de posts van @henklbr.Verwijderd schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 22:07:
Hoe kan ik mijn losse toestel (LUX) toch updaten door te "flashen" zoals jullie zeggen? Ben er zeer benieuwd naar en wil zo snel mogelijk android 7.0 op mijn S7
Mvg
Het duurt inderdaad lang eer de update van de LUX er komt, maar is kwestie van geduld!
Als je bv. de PHN flasht ga je terug willen naar LUX eens de update er is, is dubbel werk, want je moet dan opnieuw een full reset uitvoeren.
[ Voor 18% gewijzigd door RigolleM op 29-03-2017 08:36 ]
Ik kan dit ook bevestigen. Heerlijk!
Bonjour Adri, nous attendons une version finale avec Voice Over LTE (VoLTE) pour distribuer l’update Nougat. Une première version nous a été soumise, mais celle-ci n’était pas conforme à nos standards de qualité locaux. Nous recevrons une version améliorée dans le courant des prochaines semaines. Nous pensons qu’il vaut la peine d’attendre une version avec des capacités VoLTE avant de distribuer l’update. Grâce à VoLTE les connexions téléphoniques sont plus rapides et la qualité sonore est nettement meilleure.
Blijkbaar was er dus een versie klaar voor LUX, maar omdat VoLTE niet aan hun standaarden voldeed hebben ze de uitrol tegengehouden. Ze wachten nu op een verbeterde versie en deze zou in de komende weken(!) ergens arriveren.
Dat kan dus nog een tijd duren

Ongeloofelijk, en daar heb ik dan 699 euro voor betaald...Gery schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 10:53:
Voor de mensen (zoals ik) die op de LUX versie wachten... dit las ik op de facebook pagina van Samsung Mobile Belgium:
Bonjour Adri, nous attendons une version finale avec Voice Over LTE (VoLTE) pour distribuer l’update Nougat. Une première version nous a été soumise, mais celle-ci n’était pas conforme à nos standards de qualité locaux. Nous recevrons une version améliorée dans le courant des prochaines semaines. Nous pensons qu’il vaut la peine d’attendre une version avec des capacités VoLTE avant de distribuer l’update. Grâce à VoLTE les connexions téléphoniques sont plus rapides et la qualité sonore est nettement meilleure.
Blijkbaar was er dus een versie klaar voor LUX, maar omdat VoLTE niet aan hun standaarden voldeed hebben ze de uitrol tegengehouden. Ze wachten nu op een verbeterde versie en deze zou in de komende weken(!) ergens arriveren.
Dat kan dus nog een tijd duren![]()
Het stoort mij dat meerdere LUX bezitters er zwaar aan tillen dat Nougat nog niet uitgerold is voor hun toestel.
Als het dan toch zo dringend is, doe dan als ik en draai de BTU versie met de originele LUX-CSC. Als je daar te lui, achterdochtig, dom of whatever voor bent, heb dan AUB geduld tot de officiële uitrol van de LUX-Nougat en stop met hier te klagen en te zagen. Ja Nougat is nieuwer dan marshmallow, big deal: neen. Met mijn toestel kon ik met MM evengoed bellen en SMS'sen en wat dan nog allemaal.
Het is wat gelikter, hier en daar mss een fractie van een miliseconde sneller en wat mooier maar om er over te zeuren, zaniken, zagen en klagen echt niet de moeite hoor.
Binnen een half jaartje hebben we het allemaal wel.
Geduld is een mooie eigenschap.
[ Voor 0% gewijzigd door dns_vbl op 30-03-2017 07:08 . Reden: typo ]
Samsung Galaxy 10 Plus
ik heb nougat nu zo een anderhalf a twee weken draaien en een ding is wel zeker nu.
ondanks een factory reset en alles er opnieuw op geinstalleerd en uiteindelijk een flink stuk minder apps dan voor nougat, kan ik nu wel stellen dat ik bijna geen dag meer haal op 1 lading.
ik hoefde hiervoor eigenlijk zo goed als nooit op te laden op een dag.
jammer maar dit is voor mij de update waar ik verre van vrolijk van wordt.
Zo zie je maar dat dit van persoon tot persoon anders is.MatMich schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 02:05:
kleine update.
ik heb nougat nu zo een anderhalf a twee weken draaien en een ding is wel zeker nu.
ondanks een factory reset en alles er opnieuw op geinstalleerd en uiteindelijk een flink stuk minder apps dan voor nougat, kan ik nu wel stellen dat ik bijna geen dag meer haal op 1 lading.
ik hoefde hiervoor eigenlijk zo goed als nooit op te laden op een dag.
jammer maar dit is voor mij de update waar ik verre van vrolijk van wordt.
Nu ben ik geen power user en hield altijd al makkelijk zo'n 40% over aan het eind van de dag maar dat staat nu geregeld op bijna 60% met hetzelfde gebruik.
Met andere woorden ik heb juist meer battery life na de update.
Niet dat het me wat uitmaakt gaat 's nachts toch aan het stroom
“I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.” ― Oscar Wilde
Hey Jens! Ik stuur je even zo. Wij wachten nog op een finale versie met Voice Over LTE (VoLTE) capaciteiten om de Nougat update uit te rollen. Een eerste versie werd ons aangeleverd maar voldeed niet aan onze lokale kwaliteitsvereisten. In de loop van de komende weken krijgen we een verbeterde versie. De voordelen van VoLTE zijn volgens ons zeker de moeite waard om nog even te wachten met de uitrol. VoLTE zorgt onder andere voor snellere telefoonverbindingen en een betere geluidskwaliteit bij gesprekken. We bedanken je voor je geduld. Meer informatie over VoLTE vind je hier: https://t.co/FepeQURRiq ^Alex
Als nieuw lid wil ik als reactie hierop wel even zeggen dat het geduld van sommige wel op de proef gesteld word als je kijkt naar de datum van uitkomen en het daadwerkelijk updaten van de diverse toestellen. Dus ik kan me voorstellen dat sommige mensen die niet zo technisch ingesteld zijn of niet durven updaten (met alle waarschuwingen die afgegeven worden) best Mogen vragen waar hun update blijft.dns_vbl schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 17:13:
Verwijderd
Toen besliste ik maar samsung te contacteren via hun FB pagina , en met succes!

[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2017 11:39 ]
Misschien moet je begrijpen dat iedereen verschillend is. Wat voor jou niet storend is, kan wel storend zijn voor andere mensen.dns_vbl schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 17:13:
Ikzelf ben een "trotse en gelukkige" Samsung S7 edge versie LUX bezitter. Ik beken eerlijk dat ik al "nougat" draai op een slinkse manier. (all my credits go out to Henk,tx man).
Het stoort mij dat meerdere LUX bezitters er zwaar aan tillen dat Nougat nog niet uitgerold is voor hun toestel.
Als het dan toch zo dringend is, doe dan als ik en draai de BTU versie met de originele LUX-CSC. Als je daar te lui, achterdochtig, dom of whatever voor bent, heb dan AUB geduld tot de officiële uitrol van de LUX-Nougat en stop met hier te klagen en te zagen. Ja Nougat is nieuwer dan marshmallow, big deal: neen. Met mijn toestel kon ik met MM evengoed bellen en SMS'sen en wat dan nog allemaal.
Het is wat gelikter, hier en daar mss een fractie van een miliseconde sneller en wat mooier maar om er over te zeuren, zaniken, zagen en klagen echt niet de moeite hoor.
Binnen een half jaartje hebben we het allemaal wel.
Voor mij persoonlijk, ik heb een mobiel van werk en ben daarom helemaal niet happig op het zelf flashen (wellicht problemen met garantie/verzekering later. En met mijn S6 heb ik garantie/verzekering moeten aanspreken dus het gebeurt zeker).
Zoals iemand anders hier zei, ons geduld wordt veel te lang op de proef gesteld. Google gaf de Nougat update uit in Aug 2016 volgens mij. Dan moet je al een half jaar wachten tot ze zowiezo beginnen met de update vanuit Samsung, en dan kan je nog eens (Jan tot...Mei?) wachten tot wij op de LUX versie de update krijgen.
Ja, dat irriteert me dan als er 699 euro is betaald voor het top model en je dus zo lang achter het net moet vissen voor de update. Om dan te zeggen dat de telefoon ook met 6.0 werkt -> natuurlijk. Maar waarom moeten wij achtergesteld worden t.o.v. alle andere gebruikers in Europa? Zoals gezegd, ik wil/mag mijn werktelefoon niet zelf flashen, dus dat is geen optie.
Just my pennies!
thanks, van het weekend een S7 gehaald en kreeg de update ook maar niet. Met deze tool is het gelukt.henklbr schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 08:26:
[...]
[...]
Dit werkt bij mij perfect: thuis-locatie, BT-devices etc...
Misschien een reset overwegen en alles installeren vanaf scratch (geen back-up terugzetten dus) een idee?
Volgende keer iets beter opletten als je het toestel aanschaft, er is al veel over gesproken dat toestellen worden aangeboden uit andere landen van Europa. En het gebruik van Odin of via de methode van Henk is een peuleschil zeer zeker als je op tweakers zit. Voor je garantie heeft dit geen gevolg.RommelD schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 15:48:
[...]
Ongeloofelijk, en daar heb ik dan 699 euro voor betaald...
Hey Mateo, dit is wat we momenteel erover weten: Wij wachten nog op een finale versie met Voice Over LTE (VoLTE) capaciteiten om de Nougat update uit te rollen. Een eerste versie werd ons aangeleverd maar voldeed niet aan onze lokale kwaliteitsvereisten. In de loop van de komende weken krijgen we een verbeterde versie. De voordelen van VoLTE zijn volgens ons zeker de moeite waard om nog even te wachten met de uitrol. VoLTE zorgt onder andere voor snellere telefoonverbindingen en een betere geluidskwaliteit bij gesprekken. We bedanken je voor je geduld. Meer informatie over VoLTE vind je hier: Wikipedia: Voice over LTE . ^Kiefer
Na een vraag van mij:
Sommige providers hebben nog geen VoLTE en daarom duurt het langer eer het voor hun in orde is. Zij die de Nougat wel al hebben, werken met providers die VoLTE al gebruiken. We hbben helaas nog geen richtdatum, we zijn aan het werken aan de verbeterde versie en net omwille van als er iets langer duurt, kunnen w egeen datum geven. Hoe langer je naar iets uitkijkt, hoe leuker het is als het er eenmaal is? Ik hoop voor jou dat je niet te lang meer moet wachten, maar ik kan geen tijdstip geven helaas. ^Kiefer
Na een dank u van mij, vragen ze nog vriendelijk ook om een enquete in te vullen:
Graag gedaan. Nog een fijne dag verder. Ik ben benieuwd of ik je naar tevredenheid heb geholpen. Daarom wil ik je graag vragen om een korte enquête in te vullen, alvast bedankt voor je tijd! http://bit.ly/2iA4J9B ^Kiefer
Jammer maar vrees dat dit nog even kan duren... Erg voor een update dat al sinds augustus 2016 vrijgegeven is. Dat is echt belachelijk lang..
Veni, vidi, velcro ~ ik kwam, ik zag en ik bleef plakken
Nee dat klopt. Sinds de Nougat update zijn er geen updates of patches geweest. Persoonlijk wacht ik meer op een update die automatisch power saving mode inschakeld zoals we gewend zijn van MarshmallowNightMare schreef op woensdag 5 april 2017 @ 12:43:
Voor de PHN gebruikers die op Nougat zitten. Wat is jullie Android Security Patch niveau? Ik zit namelijk als sinds ik Nougat heb gekregen op 1 januari 2017. Had inmiddels toch wel verwacht op maart te zitten...

Phntm schreef op woensdag 5 april 2017 @ 13:19:
[...]
Nee dat klopt. Sinds de Nougat update zijn er geen updates of patches geweest. Persoonlijk wacht ik meer op een update die automatisch power saving mode inschakeld zoals we gewend zijn van Marshmallow
Wir wissen, dass ihr auf das Android 7 Nougat Update für das Samsung Galaxy S7 und das Samsung Galaxy S7 wartet.
Wir konnten das Update aktuell noch nicht guten Gewissens freigeben. Wir setzen hinter den Kulissen alles daran, dass das Update so schnell es geht veröffentlicht werden kann.
Alle Dienste-, Funktionen- und Sicherheitsaspekte müssen dabei berücksichtigt werden und Geräte mit dem Update müssen in unserem Netz zu 100% ordnungsgemäß funktionieren. Nur wenn dies gewährleistet ist, werden wir die Freigabe für das Update erteilen und dies umgehend in unserem Informationsbeitrag zum Thema kundtun. Aktuelle Freigaben für kommende Software Updates in 2017. Die Sicherheitsupdates der vergangenen Monate werden in das kommende Update mit einfließen. Wir haben dem Hersteller unsere Änderungswünsche mitgeteilt und diese werden entsprechend umgesetzt. Wir tun dies, um euch die beste Qualität zu bieten.
Leider können wir euch nach wie vor keinen Termin nennen. Seid euch aber sicher, dass wir wissen, wie wichtig unseren Kunden dieses Thema ist und dass es daher bei uns ganz oben auf der Liste steht!
Beveiligingspatch is 01 februari.
[ Voor 28% gewijzigd door Vanishd op 07-04-2017 06:28 ]
Verwijderd
De update naar Nougat is zo te lezen al enige tijd te installeren voor de Galaxy S7. Alleen krijg ik de update niet. Als ik naar de software updates ga bij instellingen staat dat ik de nieuwste versies heb. Heeft iemand anders ook dit probleem en weet iemand een oplossing? (Ik heb de telefoon eind augustus 2016 aangeschaft)
mvg,
Thies
Verwijderd
een vraagje:
Bij mijn s7 lijkt het scherm aan de bovenzijde iets donkerder. Ik las dat je de "control bovenop kan weergeven". Dit heb ik gedaan, maar dan ?....wat kan ik vervolgens als deze schakelaar op "aan" staat ?
groeten Luuk
Zijn er meer mensen die hier problemen meer hebben? En hoe zou ik het kunnen oplossen?
Nee ik heb een PHN (vandaag mee gekregen uit de Belsimpel winkel met Tele2) en de beveiligingsupdate is van 1 December 2016.dj_killjoy schreef op zaterdag 15 april 2017 @ 16:39:
Dus iedereen met de originele PHN firmware zit nog op 1 januari security patch?
Ja, hier ook.dj_killjoy schreef op zaterdag 15 april 2017 @ 16:39:
Dus iedereen met de originele PHN firmware zit nog op 1 januari security patch?
Draai je dan wel op Android 7.0?Taarmen schreef op zaterdag 15 april 2017 @ 16:54:
[...]
Nee ik heb een PHN (vandaag mee gekregen uit de Belsimpel winkel met Tele2) en de beveiligingsupdate is van 1 December 2016.