Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sympa
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-09 20:11
Ik kom vertaalfouten tegen. Bij het sorteren van de app drawer bedoelen ze vast niet "Aangepaste bestelling" maar eerder "Aangepaste volgorde". Onder "Gegevensgebruik" staat "Gegevens opslaan" wat vast had moeten zijn "Gegevens besparen". En lelijke afkoringen. Wat is "Filter blw licht" - noem het dan "nachtscherm" of zo.
En wat te denken van "Knoplay-out"... beldoelde u soms: Knop-layout?

Wat is eigenlijk het juiste lettertype om te kiezen: Ik vind de typografie erg lelijk na de update. Heeft ook met ALL CAPS te maken in de UI, of misschien vallen die hoofdletters meer op in de nieuwe typografie.

Wel aardig is dat je de helderheid in de bovenkant van de notificaties instelbaar kan maken.

En dan kleinigheden zoals de agenda: maandnamen linksboven zijn afgekort (JAN. FEB. MAA.) met een punt erachter. Soms zie je die punt, maar de tekst fade ook uit aan de rechterkant. Beetje dubbelop en inconsistent. Zet daar gewoon de hele naam, dan bepaalt de fontgrootte wel hoeveel we zien.

En echt heel irrirtant: notificaties op het lockscherm. Ik gebruik "Niet storen" en in de ochtend zet ik die graag zelf weer uit. Nu moet je eerst die notificatie openklappen voordat je op 'UITSCHAKELEN" kan drukken. En alweer die lelijke caps.

Ik hoop op nog wat verbeteringen aan deze update. Het ziet er niet erg gepolijst uit, eerlijk gezegd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
nvm

[ Voor 99% gewijzigd door _Bailey_ op 03-03-2017 09:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maichel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-09 13:02

PSN: Maichel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
werd laat vannacht, vandaar.... ;) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ominous
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12-09 17:30
Normaal gebruikte ik altijd Nova launcher ipv Touchwiz... Maar merk nu toch echt dat Nova een stuk laggy-er is dan Touchwiz. Ook het opstarten van apps gaat langzamer.

Meer mensen die dit ervaren?

Overigens irritant dat je geen ongelezen badges heb dan bij Gmail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 07:56
Ik heb het net even getest, maar nova blijft voor toch echt prettiger en snappy-er maar ik gebruikt het dan ook al jaren. Wellicht gebruik je een zwaarder thema wat niet geoptimaliseerd is? Cache van Nova wissen?

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ominous
renzo4000 schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 10:10:
Ik heb het net even getest, maar nova blijft voor toch echt prettiger en snappy-er maar ik gebruikt het dan ook al jaren. Wellicht gebruik je een zwaarder thema wat niet geoptimaliseerd is? Cache van Nova wissen?
Welk thema gebruik jij dan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ominous
aaah jij bedoelt een icon pack... maar ik gebruik helemaal geen icon pack. Gewoon de "System"of Marshmallow icons.

Ik merk het bijvoorbeeld als ik Gmail open met Nova, hij soort van aarzelt ( ff wit blijft). Start ik hem op met Touchwiz heb ik gelijk mijn postvak voor mij.

Ook als ik ik terug ga naar het Homescherm met Nova aarzelt hij even met het laten zien van de iconen en Unread Badges.

Het zijn millisecondes maar wel zichtbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Ik draai al een paar weken de GB versie die in het andere S7-topic gepost is. Dat liep in het begin heel behoorlijk, maar sinds een paar dagen merk ik wel vertraging in het omlaag halen van het pull-down-menu; soms staat ie er meteen, maar meestal duurt het een fractie van een seconde, en als er wat meer meldingen staan, kan het letterlijk 2 seconden duren voordat het menu (met wat haperen) uitgeklapt is.

Nog iemand hier last van (en liefst een oplossing voor)? Ik heb sinds installatie verder geen andere apps geïnstalleerd die hiermee samenhangen, volgens mij.

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frup
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-09 18:37
ominous schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 09:51:
Normaal gebruikte ik altijd Nova launcher ipv Touchwiz... Maar merk nu toch echt dat Nova een stuk laggy-er is dan Touchwiz. Ook het opstarten van apps gaat langzamer.

Meer mensen die dit ervaren?

Overigens irritant dat je geen ongelezen badges heb dan bij Gmail.
Ik gebruik Smart Launcher en ben daar tevreden over. Ik merk sinds de update niets van lag.
Ongelezen badge bij TypeApp lijkt, tot nog toe, ook prima te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-09 22:55

TommyGun

Stik er maar in!

Vervelende wijziging vind ik dat wanneer je gegroepeerde apps hebt, en je kiest daaruit een app, en vervolgens terugkeert, dat de group nog openstaat. Beetje wazige uitleg misschien, maar herkent iemand dit en zo ja; is dat te wijzigen?

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MaZe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 12-09 18:27
TommyGun schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 11:28:
Vervelende wijziging vind ik dat wanneer je gegroepeerde apps hebt, en je kiest daaruit een app, en vervolgens terugkeert, dat de group nog openstaat. Beetje wazige uitleg misschien, maar herkent iemand dit en zo ja; is dat te wijzigen?
Snap je vraag maar heb er zelf geen last van omdat ik zelf op de home button druk ipv de 'terug button'. Dan kom je gewoon weer terug in de screen grid waar je gebleven was.

Ik ben zelf best tevreden met android 7. Wat me vanochtend meteen opviel is dat er geen lag meer is met het lezen van de volkskrant (app) bij de light version. Ook het settings menu ziet er strakker uit en geen last van battery drain.

Enige wat ik nog niet heb kunnen vinden en redelijk irritant is, is dat het unlock screen, waar je snel even wat meldingen kan lezen zonder te unlocken, erg snel weer op zwart gaat. Is er een manier om die screentime te verlengen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toots
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-08-2024
Razer schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 10:58:
[...]
Dit kun je uitzetten onder Display - Pictogramkaders
De witte randen om de iconen zou je uit moeten kunnen zetten via bovenvermelde instelling. Maar bij mij is deze instelling 'greyed out'. Iemand hier meer last van?
(heb Italiaanse versie: G930FITV...)

Verder de weergave van meerdere iconen in een map (groepering iconen): nu wordt de groep altijd teruggeschaald naar het niveau van 9 iconen, ook al staan er maar 2 or 3 iconen in een map. De weergave is dan heel klein.
In MM werd bij 4 iconen mooi teruggeschaald naar die 4 iconen en dus groter weergegeven. Beetje jammer dit.

[ Voor 30% gewijzigd door Toots op 03-03-2017 13:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Toots schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 12:56:
[...]
Verder de weergave van meerdere iconen in een map (groepering iconen): nu wordt de groep altijd teruggeschaald naar het niveau van 9 iconen, ook al staan er maar 2 or 3 iconen in een map. De weergave is dan heel klein.
In MM werd bij 4 iconen mooi teruggeschaald naar die 4 iconen en dus groter weergegeven. Beetje jammer dit.
Ik vind de schaling ook niet prettig nee, oogt ook niet mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roost
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20:54
"Wel aardig is dat je de helderheid in de bovenkant van de notificaties instelbaar kan maken"...

Weet iemand waar dit dan zou kunnen? Ik kan het nergens vinden...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Poedelini
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 13-10-2024
Sinds de update zie ik constant op mijn lock screen; meld. agenda niet weergeven.
Het komt er elke keer weer te staan en ik heb geen idee hoe ik het weg krijg. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WinterX
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Ik heb een vraag over S7 van Vodafone NL. Gisteren heb ik een Nougat firmware geinstalleerd maar alle apps zijn op Duits, ook Vodafone apps zoals Mein Vodafone ipv My Vodafone.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Poedelini schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 14:01:
Sinds de update zie ik constant op mijn lock screen; meld. agenda niet weergeven.
Het komt er elke keer weer te staan en ik heb geen idee hoe ik het weg krijg. Iemand een idee?
Bij mij is het weg nadat ik eerst meldingen heb uitgezet en vervolgens weer aan (voor de Agenda App)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Poedelini
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 13-10-2024
TommyGun schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 14:03:
[...]

Bij mij is het weg nadat ik eerst meldingen heb uitgezet en vervolgens weer aan (voor de Agenda App)
Super bedankt! Dit lijkt te helpen! _/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tweakerjunior
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 07-06 19:58
Roost schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 13:56:
"Wel aardig is dat je de helderheid in de bovenkant van de notificaties instelbaar kan maken"...

Weet iemand waar dit dan zou kunnen? Ik kan het nergens vinden...
Notificatie paneel trekken naar beneden. Dus je ziet alle quick toggles. Bij de helderheid slider heb je een driehoekje ( rechts ). Klik erop dan control bovenop weergeven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roost
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20:54
Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PixellBox
  • Laatst online: 01-04-2024
killerfreak schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 07:46:
Mooie update! Maar weet iemand waar ik de app drawer uit kan schakelen? Zodat alle apps gewoon op mijn homescreen komen te staan. In android 6 stond dat onder advance features -> galaxy labs...maar die instelling is weg in android 7. Verder ook nergens kunnen vinden, icon van de appdrawer ingedrukt houden werkt ook niet.
Zowel zoeken op Samsung Labs als Galaxy Labs levert ook bij mij geen resultaat op. Het interessante is dat de functie na de update van 6 naar 7 bij mij nog werkte (stond al aan). Na de factory reset met geen mogelijkheid meer werkend te krijgen.

Sommige modellen zouden er wel over beschikken. Andere weer niet.

Wie kan dit voor ons controleren bij instellingen onder "geavanceerde functies"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aveenhuysen
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-09 00:18
Gisterenavond toch maar even een factory reset gedaan, batterijduur is nu wel lekker lang. Led notificatie nog steeds niks (dus 3rd party app geinstalleerd). En verder werkt het allemaal een stuk beter.

[ Voor 9% gewijzigd door aveenhuysen op 03-03-2017 16:04 ]

Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MatMich
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-08-2023
Na veel gezoek zijn er een paar dingen duidelijker geworden.
Er zijn de nodige probleempjes na de update naar Android 7.
Ik heb vooral het probleem met notificatie leds.
Het blijkt een veel voorkomend probleem op allerlei toestellen.
Het lastige is dat het niet op alle toestellen van hetzelfde type en fabrikant altijd voorkomt.
Dus de ene gebruiker heeft het probleem niet de andere wel.
Als het op jouw toestel niet werkt dan is schijnbaar er geen workaround.
Heel veel gebruikers hebben van alles geprobeerd maar zonder duidelijk succes.
Als de led notificaties niet werken is de enige oplossing een third party app (in mijn geval light manager) te installeren.
Bij mij werkt dit en bij de meeste anderen,na lezen op diverse fora, als de app compatibel is met je phone ook.
Als het niet werkt is er natuurlijk de mogelijkheid voor een andere app.
Ik hoop dat dit wat duidelijkheid verschaft en nu maar wachten op de eerste (onderhouds)update.
Ik hoop dat niet iedereen over me heen gaat vallen en dit bericht gaat afdoen als onzin want nogmaals ik heb hier twee dagen op zitten zoeken en lezen en probeer dus eigenlijk alleen maar te helpen.
En dan wijs ik eerlijk gezegd met name naar Vanishd die op mijn eerdere opmerking nogal geprikkeld reageerde met de opmerking dat er helemaal geen issues zijn en er klakkeloos van uit gaat dat ik helemaal niets geprobeerd had.
Terwijl er toch echt tussen haakjes "problemen" bij dit topic staat en die er ook echt volop zijn. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm
  • Laatst online: 11-09 13:24

Phntm

Tlingelingeling

Ik heb een vage maar grappig bug met WhatsApp. Zo zie ik soms 3 vensters. Open van WhatsApp elk voor een ander gesprek.... Meerderen die dit hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frup
MatMich schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 14:45:
<...>
Terwijl er toch echt tussen haakjes "problemen" bij dit topic staat en die er ook echt volop zijn. _/-\o_
Dank voor je uitzoekwerk. Heb je ook uitgevonden of factory reset van invloed is op het wél of niet werken van de leds? Omdat ik er géén last van heb, maar wél vrij snel de fabrieksinstellingen heb teruggezet (ik weet helaas niet of ik daarvóór ook last van het ledprobleem had).
Dan hoeven anderen dat eventueel niet als oplossing te gaan proberen.

[ Voor 4% gewijzigd door Frup op 03-03-2017 15:09 . Reden: tekst verduidelijkt ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rohit
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10-09 16:21
MatMich schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 14:45:
Het blijkt een veel voorkomend probleem op allerlei toestellen.
Het lastige is dat het niet op alle toestellen van hetzelfde type en fabrikant altijd voorkomt.
Dus de ene gebruiker heeft het probleem niet de andere wel.
Als het op jouw toestel niet werkt dan is schijnbaar er geen workaround.
Heel veel gebruikers hebben van alles geprobeerd maar zonder duidelijk succes.
Als de led notificaties niet werken is de enige oplossing een third party app (in mijn geval light manager) te installeren.
Bij mij werkt dit en bij de meeste anderen,na lezen op diverse fora, als de app compatibel is met je phone ook.
Als het niet werkt is er natuurlijk de mogelijkheid voor een andere app.
Ik hoop dat dit wat duidelijkheid verschaft en nu maar wachten op de eerste (onderhouds)update.
Ik hoop dat niet iedereen over me heen gaat vallen en dit bericht gaat afdoen als onzin want nogmaals ik heb hier twee dagen op zitten zoeken en lezen en probeer dus eigenlijk alleen maar te helpen.
En dan wijs ik eerlijk gezegd met name naar Vanishd die op mijn eerdere opmerking nogal geprikkeld reageerde met de opmerking dat er helemaal geen issues zijn en er klakkeloos van uit gaat dat ik helemaal niets geprobeerd had.
Een keer alles terug gezet naar fabrieksinstelling na je update? Wil ook nog wel eens helpen!

Samsung Galaxy Z Fold6 1TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Valt me nu pas op dat ik naast de eerder genoemde issues ook een nog groter probleem heb: m'n softkeys voor telefoon, sms, contacten onderaan het scherm zijn weg. Alleen die van camera staat er nog. Ligt dat aan Nova Launcher Prime?

Iemand enig idee hoe ik dit kan fixen? Het is me namelijk nog niet gelukt om hier een oplossing voor te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jodel99999
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 27-06-2024
Ik vind de meldingen wel heel erg kleine lettertypess hebben , is dit ergens aan te passen ? :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Kid Jansen schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 15:33:
Valt me nu pas op dat ik naast de eerder genoemde issues ook een nog groter probleem heb: m'n softkeys voor telefoon, sms, contacten onderaan het scherm zijn weg. Alleen die van camera staat er nog. Ligt dat aan Nova Launcher Prime?

Iemand enig idee hoe ik dit kan fixen? Het is me namelijk nog niet gelukt om hier een oplossing voor te vinden.
Klinkt alsof je Dock in Nova uitgeschakeld of aangepast is (heet in het NL misschien anders, ik heb de Eng versie geïnstalleerd). De mijne bleef bij de update zoals ie was, maar misschien zijn er bij jou bepaalde programma's gedeïnstalleerd met de update, waardoor de standaard snelkoppelingen weggevallen zijn?

Afbeeldingslocatie: http://cdn.technorms.com/wp-content/uploads/2012/07/ScreenshotsofNovaLauncherDockandNovaSettings.png

[ Voor 11% gewijzigd door Bra-Jo op 03-03-2017 15:51 ]

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilhanko
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online

Dat had ik ook, maar die staan wel gewoon tussen alle apps, met nieuwe icoontjes. Dus gewoon even zoeken naar 'Berichten', 'Contacten' en 'Telefoon' in je app drawer. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fricandel
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 22-02 10:37
jodel99999 schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 15:48:
Ik vind de meldingen wel heel erg kleine lettertypess hebben , is dit ergens aan te passen ? :'(
Naar instellingen dan bovenaan zoeken op "letter"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerfreak
  • Registratie: September 2014
  • Niet online
PixellBox schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 14:13:
[...]

Zowel zoeken op Samsung Labs als Galaxy Labs levert ook bij mij geen resultaat op. Het interessante is dat de functie na de update van 6 naar 7 bij mij nog werkte (stond al aan). Na de factory reset met geen mogelijkheid meer werkend te krijgen.

Sommige modellen zouden er wel over beschikken. Andere weer niet.

Wie kan dit voor ons controleren bij instellingen onder "geavanceerde functies"?
Precies hetzelfde hier, bij mij werkte het vóórdat ik een reset deed nog wel.

i5-6500 | GTX1060 6GB | 16GB @2133MHz

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Wat dacht je van gewoon een nieuwe snelkoppeling maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X2X2X
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 12-09 17:47
vriesman876 schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 14:55:
[...]

Dank voor je uitzoekwerk. Heb je ook uitgevonden of factory reset van invloed is op het wél of niet werken van de leds? Omdat ik er géén last van heb, maar wél vrij snel de fabrieksinstellingen heb teruggezet (ik weet helaas niet of ik daarvóór ook last van het ledprobleem had).
Even knijpen met 2 vingers op je homescreen en dan kan het bij 'instellingen startscherm' aan of uitzetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatMich
vriesman876 schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 14:55:
[...]

Ik moet bekennen dat ik dat wel overwogen, maar nog niet gedaan heb.
Sorry ik geef toe, beetje laf.
Ik zie er erg tegenop om alles weer opnieuw in te moeten stellen alhoewel ik ook moet bekennen dat het heel goed zou kunnen helpen.
Ik hoop eigenlijk met wat geduld dat de goede oplossing zich aan gaat dienen.
Vreemd genoeg ben ik tijdens mijn zoektocht dit nog niet tegengekomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PixellBox
  • Laatst online: 01-04-2024
X2X2X schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 16:32:
[...]

Even knijpen met 2 vingers op je homescreen en dan kan het bij 'instellingen startscherm' aan of uitzetten
Ik verwacht dat dit een reactie was op het bericht over Samsung Labs/Galaxy Labs met de App drawer? Probleem is dat ik die instelling niet heb en daar bij mij "Raster" staat: https://drive.google.com/...NFVWLVk/view?usp=drivesdk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scherpp
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10-09 11:24
Accuduur lijkt op de s7 nu beter dan op android 6. Iemand andere ervaringen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geelmans
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 17:39
Na de update werkte het bij mij een tijdje goed. Echter nu is de telefoon al meerdere malen al spontaan gereboot? Fabriek herstel doet ook geen goed.

Hebben meer mensen dit probleem en zo jah hoe hebben zij dit eventueel opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Niet online
Bra-Jo schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 15:49:
Klinkt alsof je Dock in Nova uitgeschakeld..
Dock stond wel aan, maar sms, contacten en telefoon waren dus uit het dock verdwenen, alleen camera stond er nog.
ilhanko schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 15:57:
Dat had ik ook, maar die staan wel gewoon tussen alle apps, met nieuwe icoontjes. Dus gewoon even zoeken naar 'Berichten', 'Contacten' en 'Telefoon' in je app drawer.
Dat had ik wel al gezien inderdaad.
rodie83 schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 16:23:
Wat dacht je van gewoon een nieuwe snelkoppeling maken?
Ik wist dus niet dat dat kon met dock icons, maar nadat ik door de post van Bra-Jo wist dat het dock heet, had ik zo gevonden dat je op dezelfde manier icons aan het dock kan toevoegen als aan een scherm.

Anyway, het is opgelost. Thanks allemaal!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MAkS1
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 05-09 11:28
Ik zit nu al 2 dagen op android 7.0. Waar blijft 7.1 nu weer?!
})

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X2X2X
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 12-09 17:47
PixellBox schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 17:00:
[...]

Ik verwacht dat dit een reactie was op het bericht over Samsung Labs/Galaxy Labs met de App drawer? Probleem is dat ik die instelling niet heb en daar bij mij "Raster" staat: https://drive.google.com/...NFVWLVk/view?usp=drivesdk
Ja klopt. In dat geval lijkt het mij dat de optie alleen beschikbaar voor mensen die op 6.0.1 deze optie hebben ingeschakeld. Ik kan namelijk wel een instellingenmenu zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jodel99999
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 27-06-2024
fricandel schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 15:59:

[...]

Naar instellingen dan bovenaan zoeken op "letter"
Klopt maar dit geldt niet voor berichten op het lockscreen .... daar blijven de letters wel heel erg klein in een bericht....
Als iemand nog een andere suggestie heeft ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aveenhuysen
scherpp schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 17:11:
Accuduur lijkt op de s7 nu beter dan op android 6. Iemand andere ervaringen mee?
Zekers en vooral na een factory reset en de meeste apps teruggezet behalve een paar games.

De accuduur zoals in de afbeelding haalde ik bij lange na niet voor de factory reset en na de installatie van Nougat. Met Android 6 was het iets slechter dan met 7, dus al met al een vooruitgang.

Afbeeldingslocatie: https://www.imgdumper.nl/uploads9/58b9cdf505f4f/58b9cdf4e4c08-Screenshot_20170303-210958.png

[ Voor 7% gewijzigd door aveenhuysen op 03-03-2017 21:16 ]

Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scherpp
aveenhuysen schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 21:14:
[...]

Zekers en vooral na een factory reset en de meeste apps teruggezet behalve een paar games.

De accuduur zoals in de afbeelding haalde ik bij lange na niet voor de factory reset en na de installatie van Nougat. Met Android 6 was het iets slechter dan met 7, dus al met al een vooruitgang.

[afbeelding]
Ziet er goed uit! Ben benieuwd wat je screen-on time was, kun je dat nog posten wellicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aveenhuysen
scherpp schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 22:12:
[...]

Ziet er goed uit! Ben benieuwd wat je screen-on time was, kun je dat nog posten wellicht?
Geen probleem!

Afbeeldingslocatie: https://www.imgdumper.nl/uploads9/58b9dfb165b08/58b9dfb153898-Screenshot_20170303-222436.png

Afbeeldingslocatie: https://www.imgdumper.nl/uploads9/58b9dfe237c1e/58b9dfe23382d-Screenshot_20170303-222445.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• scherpp
Zo, dat zijn hele nette tijden! Benieuwd of ik dat ook ga halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DummyXL
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23-08 09:28
Ik zat op een Verenigde Arabische Emiraten rom.. Met odin heb ik vanmorgen Android 7 Nederlandse versie geflashed.

En dat ging best makkelijk. Alle gegevens werden behouden..

Mijn accu vandaag.. 12 uur en nu 20% over met 3.41 uur schermtijd.. (20 min opgeladen in de auto tussendoor )

Apps gebruikt telegram, whatsapp, Google chrome, nog een aantal.. Voornamelijk appen en internetten.. Muziek...

Ik vind een geslaagde upgrade.

+ betere notificatie icon indeling. Nu zelf helemaal aan te passen.
+ notificaties moet je even aan wennen maar ziet er mooi uit en werk goed
+ nieuwe animaties ziet er goed uit
+ nacht filter en ook in notificaties aan/uit te zetten
+ round corners heeft nu icoon in notificatie gedeelte
+ multischerm nu met alle apps.
+ snel wisselen tussen 2 apps met 2x klikken op app switch icoon dat is echt top.
+ menu nu normaal ingedeeld zoals standaard in Android. Zelfde geld voor notificatie centrum.. Wel kleine aanpassingen maar toch meer stock nu
+ zoeken in notificatie menu
+ front cam is beter nu, blurren is eruit gehaald waardoor alles glad en wazig werdt. gelukkig..

- font is even wennen ben geneigd te zeggen dat ik de oude beter vind. Ik heb al wel het Samsung font gedownload maar die is ook iets anders.
- bluetooth in de auto verbind nog steeds de helft van de tijd niet. (kan ook aan de auto liggen)

Verder nog niet echt wat te klagen, alle kleine irritaties die ik had lijken opgelost. :)

[ Voor 8% gewijzigd door DummyXL op 04-03-2017 09:55 ]

Hier had een inspirerende tekst kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Laatst online: 21:50
scherpp schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 22:42:
[...]

Zo, dat zijn hele nette tijden! Benieuwd of ik dat ook ga halen.
Razer in "[Samsung Galaxy S7 Serie] Nougat update (problemen)"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08-09 15:12

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Leuk dat de update er eindelijk is, heb er wel al mee kunnen spelen op m'n Nexus 6P en 5X. Op de S7 Edge is het toch weer net even anders haha. Moet zeggen dat ik de enige echt negatieve punten tot nu toe het font en de weergave van notificaties vind. Ik wil gewoon kunnen zien welke app welke melding heeft en klaar, en niet nog eens 4 andere dingen in hetzelfde blokje die ook nog eens dezelfde kleur hebben 8)7 Wie zich dat bedacht heeft mag zich toch echt eens even achter de oren krabben :P

Het lijkt alsof de vingerprint-scanner een stuk sneller gaat nu, niet dat 'ie langzaam was (sneller dan de 6P en 5X iig), maar nu is het mits je de vinger er goed op legt echt binnen 0,1 seconde gepiept ;)

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scherpp
Razer schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 22:42:
Mochten er nog mensen zijn die de batterij duur op Nougat in twijfel trekken:

[afbeelding]

[afbeelding]

Dit is met verschillende email en social media accounts op push. Veel WhatsApp, Hangouts, nieuws en forums browsen. Op volledige stock rom, nog niks gefreezed of tweaked. Dus nog wel een stuk meer uit te halen als ik daar ooit zin in heb...
You did what now? Hoe kun je in godsnaam zoveel screen on time halen? Ik schat: je hebt de edge? (Grotere accu) en je gebruikt het toestel op lage helderheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Niet online
Dat moet met de gewone S7 ook wel lukken volgens mij. Ik zit nu op 100% > 6% in 80:52 uur met 3:48 uur SoT, wat volgens die battery usage stats maar 6% van het totale energieverbruik is.

Heb ook regelmatig 120-140 uur gehaald met zo'n 2-2,5 uur SoT. Merk wel dat accuduur flink omlaag gaat met Wi-Fi aan, 4G is echt een stuk zuiniger bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatMich
Niet echt heel erg maar ik vond door eigengemaakte mappen met apps, scrollen van boven naar beneden prettiger qua beweging dan van links naar rechts.
Vreemde verandering als je het mij vraagt. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedius004
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 10-09 19:09
nog steeds geen update naar 7.0 ontvangen Orange Belgie G930FXXU1BPLB volgends dat ik gezocht heb komt mijn gsm van Luxenburg hoop dat ik niet lang meer moet wachten op 7.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MAkS1 schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 19:03:
Ik zit nu al 2 dagen op android 7.0. Waar blijft 7.1 nu weer?!
})
Geduld is een schone zaak 7.0 draait toch goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BIG charlie
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 03-03-2022
De S7 edge nougat update werkt bij mij voortreffelijk.
Enkel heb ik 1 probleempje...
Vind namelijk de "split screen' functie niet.
Heb overal gezocht maar (nog) niet gevonden.
Bij MM was dit zeer simpel.
Iemand die DE tip heeft voor mij ?.
Alvast bedankt.
Grtz

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wortel1
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14-06 20:08
BIG charlie schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 06:48:
De S7 edge nougat update werkt bij mij voortreffelijk.
Enkel heb ik 1 probleempje...
Vind namelijk de "split screen' functie niet.
Heb overal gezocht maar (nog) niet gevonden.
Bij MM was dit zeer simpel.
Iemand die DE tip heeft voor mij ?.
Alvast bedankt.
Grtz
Dan moet je de recente apps knop indrukken (links onder) dan zie je boven op de app's een splitscreen funtie.
Althans zo doe ik het.

“I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.” ― Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortel1
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14-06 20:08
scherpp schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 17:11:
Dit. Ik vond de accu duur sowieso al dik in orde maar die is nu met 7 helemaal top te noemen.
3 uur SOT en dan nog 65% over gisteren avond.

“I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.” ― Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BIG charlie
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 03-03-2022
wortel1 schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 07:01:
[...]

Dan moet je de recente apps knop indrukken (links onder) dan zie je boven op de app's een splitscreen funtie.
Althans zo doe ik het.
Wel, zo deed ik het ook in MM.
Nu met nougat werkt dit niet... verschijnt enkel een tekst "geen recent gebruikte apps".
Verder kan ik niets selecteren. Raar .
Wel lastig want ik gebruik deze functie best veel.
Dit is voor mij zelfs een reden om terug te keren naar MM indien ik geen oplossing vind

grtz

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TJRef
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09-09 10:58
Voor iedereen die net als ik die vervelende pop-ups op de Samsung Galaxy S7 (edge) op Android 7.0 Nougat graag had willen uitschakelen, maar dit dus niet meer kan lees dit goed na en aan het einde van dit bericht zie je het licht.

Maar eerlijk gezegd weet ik niet 100% zeker of dit voor whatsapp werkt. Zo vroeg krijg ik nog geen berichtjes van mensen ;). Maar het werkte wel in een andere app waar ik berichten naar mijzelf kan sturen. Op mijn telefoon werkt het. In Whatsapp en Messenger, terwijl de wekker wel gewoon werkt. Mocht het bij iemand niet zo zijn, misschien helpt het om belangrijke apps prioriteit te geven.

LET OP! DIT DEACTIVEERT PUP-UPS DIE BOVENAAN JE SCHERM VERSCHIJNEN ,OOK WEL HEADS UP NOTIFICATIONS GENOEMD.
DIT ZIJN DIE VERVELENDE NOTIFICATIES DIE BIJ IEDER INKOMEND BERICHT ONGEACHT JE ACTIVITEIT IN JE SCHERM KOMEN
Dit is sinds Nougat blijkbaar niet meer in de instellingen te deactiveren per app, maar de developers moeten er zelf de functie voor inbouwen. De meeste Nougat builds hebben de zogeheten verborgen instellingen genaamd System UI Tuner ingebouwd, maar Samsung heeft deze niet geactiveerd of heeft deze verwijderd uit hun Nougat builds (althans in de huidige versie 7.0).

Dit is een workaround om dit toch te deactiveren, maar nogmaals, dit geldt waarschijnlijk voor alle meldingen, dus ook je batterij meldingen (edit: Alarm geeft bij mij wel nog steeds een pop-up, andere dingen nog niet kunnen testen). Deze staan wel nog gewoon in je notificaties, maar deze komen niet meer bovenaan over een deel van je scherm als je ergens mee bezig bent.

Benodigd: Laptop/pc, USB-kabel en wat geduld ;).
Doorloop de volgende stappen:

- Ga naar "Instellingen" -> "toestel-info" -> "software-info"
- Blijf op "buildnummer" tikken totdat hij zegt dat je ontwikkelaar bent.
- Ga dan terug naar "Instellingen" en klik onderaan op "Ontwikkelaarsopties"
- Zet "USB-foutopsporing" aan en klik op OK.

- Download de ADB bestanden (ADB Kits) op je pc of laptop en pak dit voor het gemak uit op je bureaublad in een map. Waarom dáár lees je zo. (Op eigen risico downloaden en gebruiken, ik sta niet in voor eventuele malware of andere problemen die hierdoor ontstaan)
Je kan ook de gehele Android Studio installeren, maar dat is voor deze toepassing overkill. Als je dit met de gehele Android Studio installeert staat beneden de exacte locatie.

- Steek de USB kabel in je telefoon en in je pc/laptop. Op je telefoon wordt om toestemming gevraagd, accepteer dit. Waarschijnlijk vindt de pc/laptop nu de drivers van je telefoon.

Als het goed is (in Windows 10 althans) vind je nu bij Apparaatbeheer bij Android Device "SAMSUNG Android ADB Interface" of een algemene naam, zónder foutmelding. Ga dan verder. Zo niet zou ik op internet zoeken naar adb drivers voor Samsung. Of de drivers proberen die hierboven gelinkt staan. Op eigen risico!

Ga dan naar je bureaublad en klik met rechts terwijl je SHIFT inhoudt op de map waar je ADB in hebt opgeslagen, daarna op "opdrachtvenster hier openen".

Heb je deze via Android Studio geïnstalleerd dan staat deze in de volgende map:
[Stationsletter]:\Gebruikers[Gebruikersnaam]\AppData\Local\Android\sdk\platform-tools\ (vandaar mapje bureaublad handiger)
Ga in dat geval een stapje terug naar de map sdk en klik met de rechtermuisknop terwijl je SHIFT inhoudt op de map "platform-tools" en dan op "opdrachtvenster hier openen"

Als het goed is opent dan een Command Prompt venster vanaf de map waarin de tool adb.exe staat..
Vanaf hier kun je eindelijk beginnen met het invoeren van commando's, NOICE!! ;)

type in het command venster:
adb devices

Hier maakt hij verbinding met de telefoon en op je telefoon moet je toestemming geven. Voor het gemak kun je het beste ook het vinkje voor permanente toegang aanvinken. Deze stap is geloof ik niet noodzakelijk, maar heb ik er toch even in gezet, om te controleren of je pc verbinding kan maken via ADB

dan het volgende om die pop-ups te deactiveren:
adb shell settings put global heads_up_notifications_enabled 0
(je kunt ze weer activeren door van de 0 een 1 te maken.)

Credits voor de exacte lijn code gaan naar iemand genaamd Mayjas op een forum waarvan ik niet meer weet waar ik het gevonden heb.

Dit bericht zal snel verdwijnen tussen de posts, dus als iemand tips heeft waar ik dit kan kopiëren of dit voor mij wilt doen, graag! Ik hoef geen credits, ik wil jullie helpen.

TJ

P.S. Dit blijft ook na reboot gewoon actief. Dus dit hoef je niet te herhalen.

[ Voor 6% gewijzigd door TJRef op 04-03-2017 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Ik moet zeggen dat de doze functionaliteit met nougat flink verbeterd is. In 6 uur tijd maar 1,5% batterij verloren en dat met wifi aan (alles op push) en bluetooth (gear s3) actief. Op een actieve dag is 6 uur SOT geen probleem (06:00 van de lader en 23:00 op de lader en dan ongeveer 25% accu over).

Afgelopen nacht dus niet op de lader gehad:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/AXqu2qE.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aveenhuysen
Even een led update waar ik achter ben gekomen. 3rd party app is uitgeschakeld. In Gmail bij de instellingen bij de geluids- en trilsignaal inbox als je daar bij geluid stil aanvinkt, werkt de led indicatie niet, kies je wel voor een geluid dan werkt het wel. Ga nu nog even controleren of dat bij whatsapp ook zo is. Zet ik de 3rd party app aan dan doet de led indicatie het wel, wel of geen geluid bij een nieuwe melding. Vreemd eigenlijk,was niet zo In Android 6. Meerdere mensen die dat kunnen bevestigen?

[ Voor 4% gewijzigd door aveenhuysen op 04-03-2017 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit bij T-mobile en nog steeds heb ik nog geen update voor Nougat gezien??

Zijn er meer mensen die dit ervaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

renzo4000 schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 10:31:
Ik moet zeggen dat de doze functionaliteit met nougat flink verbeterd is. In 6 uur tijd maar 1,5% batterij verloren en dat met wifi aan (alles op push) en bluetooth (gear s3) actief. Op een actieve dag is 6 uur SOT geen probleem (06:00 van de lader en 23:00 op de lader en dan ongeveer 25% accu over).

[afbeelding]
offtopic:
Hoe kom je bij die grafiek?

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bilgy_no1
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 21:48
S5 krijgt al de 2-2017 Security update. Dat is netjes voor een 3 jaar oud toestel.

Maar waarom zit deze S7 Edge dan nog op 12-2016? 1-2017 komt met Nougat, whenever that happens (heb een Portugees model gekregen)...

De uitrol van de update is toch een beetje rommelig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 11:00:
Ik zit bij T-mobile en nog steeds heb ik nog geen update voor Nougat gezien??

Zijn er meer mensen die dit ervaren?
T-Mobile BRANDED toestellen hebben als 1e de Nougat-update gekregen...

Toestel zeker bij BelSimpel gekocht? Dat je een T-Mobile abo hebt, houdt nog niet in dat je een T-Mobile branded toestel hebt...

Als je bij BelSimpel je toestel gekocht hebt, heb je voor 99,9% een "niet voor de Nederlandse markt bestemd" toestel in handen (een BUITENLANDS Europees toestel dus!)...

renzo4000 schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 10:31:

[afbeelding]
Heb/Had je je toestel gereset na de update (fabrieksinstellingen)?

[ Voor 33% gewijzigd door henklbr op 04-03-2017 11:39 ]

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loentje48
  • Laatst online: 06:32
Bij lay-outs voor het always on display, kan ik het schuifje van 'meldingen weergeven' niet activeren. Iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Hmm vreemd, van de week wel Nougat geinstalleerd maar gister verscheen er een 'update melding'. Maar na het inloggen verdween de melding en kreeg hem ook niet meer tevoorschijn... Heb nu nog NRD90M.G935FXXU1DQBT

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nedius004 schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 02:23:
nog steeds geen update naar 7.0 ontvangen Orange Belgie G930FXXU1BPLB volgends dat ik gezocht heb komt mijn gsm van Luxenburg hoop dat ik niet lang meer moet wachten op 7.0
Ik heb ook een touestel uit luxembourg, ook nog geen nougat. Hopelijk niet lang meer wachten!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedius004
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 10-09 19:09
Verwijderd schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 14:11:
[...]

Ik heb ook een touestel uit luxembourg, ook nog geen nougat. Hopelijk niet lang meer wachten!!
als ik volgend jaar de galaxy s9 ga kopen dan ga ik toch proberen voor 1 te krijgen van UK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• truffel50
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-12-2024
Ik heb gisteren Nougat binnen gekregen. Zie weinig verschillen. T-mobile.

Lidy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nedius004 schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 14:19:
[...]

als ik volgend jaar de galaxy s9 ga kopen dan ga ik toch proberen voor 1 te krijgen van UK
Misschien heeft de belgische s7 dan al nougat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDL15
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-09 10:59
loentje48 schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 13:57:
Bij lay-outs voor het always on display, kan ik het schuifje van 'meldingen weergeven' niet activeren. Iemand een oplossing?
Bij mij wel! Heeft dat niet iets met instellingen te maken van het tabje meldingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Laatst online: 11-09 22:09
Hier ook mensen met de dual-sim/duos variant die de update al hebben geïnstalleerd?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• renzo4000
Bra-Jo schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 11:03:
[...]

offtopic:
Hoe kom je bij die grafiek?
Is een grafiek van GSAM...

@henklbr Ik heb geen reset gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frup
loentje48 schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 13:57:
Heb je soms 'afbeelding' aanstaan? Dan werkt het schuifje bij mij ook niet. Maar bij 'klok' en 'agenda' werkt het wél.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loentje48
  • Laatst online: 06:32
Werkt helaas bij alledrie niet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDL15
Bij mij werkt hij ook bij het weergeven van een afbeelding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yargo
  • Laatst online: 23:27
Verwijderd schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 14:11:
[...]

Hier ook. LUX staat altijd wel onderaan de lijst met updates ☺.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frup
JDL15 schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 17:10:
Bij mij werkt hij ook bij het weergeven van een afbeelding
Vreemd, bij mij kan het alleen bij klok en agenda:
Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/rjdv8scyvsmg1.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

henklbr schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 11:38:
[...]

T-Mobile BRANDED toestellen hebben als 1e de Nougat-update gekregen...

Toestel zeker bij BelSimpel gekocht? Dat je een T-Mobile abo hebt, houdt nog niet in dat je een T-Mobile branded toestel hebt...

Als je bij BelSimpel je toestel gekocht hebt, heb je voor 99,9% een "niet voor de Nederlandse markt bestemd" toestel in handen (een BUITENLANDS Europees toestel dus!)...

Inderdaad bij belsimpel aangeschaft. Dus nu snap ik waarom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 12-09 16:56
Verwijderd schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 22:38:
[...]

Inderdaad bij belsimpel aangeschaft. Dus nu snap ik waarom
Ik heb hetzelfde probleem met een Zwitsers toestel, nog geen update en Belsimpel is qua communicatie veel te algemeen en afstandig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revelc
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 19-06 17:47
Hier ook nog geen update met Duits toestel gekocht bij phonemarket
CSC: G930FDDX1BPJ1
Hoop dat het gauw komt, anders loop ik achter 😔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDL15
@vriesman876 Ik wil het je graag laten zien dat ik het wel kan selecteren, maar als ik op de s7 een screenshot wil uploaden, lijkt dat toch heel moeilijk te gaan :(

Zodra ik bij tinyupload bestand kies kan ik alleen mijn camera openen of een geluidsbestand selecteren |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JDL15 schreef op zondag 5 maart 2017 @ 10:08:
@vriesman876 Ik wil het je graag laten zien dat ik het wel kan selecteren, maar als ik op de s7 een screenshot wil uploaden, lijkt dat toch heel moeilijk te gaan :(

Zodra ik bij tinyupload bestand kies kan ik alleen mijn camera openen of een geluidsbestand selecteren |:(
Afbeeldingslocatie: https://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/924/t0J052.png

Nou: dan heb jij zeker een "speciale" firmware-versie, want ik kan het ook niet! 8)7

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDL15
henklbr schreef op zondag 5 maart 2017 @ 10:18:
[...]

[afbeelding]

Nou: dan heb jij zeker een "speciale" firmware-versie, want ik kan het ook niet! 8)7
Nou, speciaal voor je ingelogd op laptop:

http://nl.tinypic.com/r/qxj3fl/9

Ik zie nu dat ik jullie wrs verkeerd begreep. Ik dacht dat je een zelfgekozen afbeelding bedoelde (zie mijn screenshot)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frup
henklbr schreef op zondag 5 maart 2017 @ 10:18:
[...]

[afbeelding]

Dat stelt me weer gerust. _/-\o_
Hoe heb je trouwens achtergrond zwart gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

vriesman876 schreef op zondag 5 maart 2017 @ 15:16:
[...]

Dat stelt me weer gerust. _/-\o_
Hoe heb je trouwens achtergrond zwart gekregen?
Waarschijnlijk dmv een thema (theme), te vinden via Instellingen - Achtergronden en Thema's.

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frup
Bra-Jo schreef op zondag 5 maart 2017 @ 15:30:
[...]

Waarschijnlijk dmv een thema (theme), te vinden via Instellingen - Achtergronden en Thema's.
Inderdaad ja, thanks. Alleen jammer dat de achtergronden bij standaard apps email en agenda dan geen donker thema hebben. Ik gebruik daar nu TypeApp en Tiny Calencar voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/922/M5sxFt.jpg

Eergister aangevraagd via Live Chat KPN, nu al geactiveerd: 4G bellen (VoLTE KPN)

Ik had in de statusbalk eigenlijk wel een "VoLTE-icoontje" verwacht... ;)

[ Voor 19% gewijzigd door henklbr op 05-03-2017 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacorgaZ
  • Laatst online: 08-09 19:31
Hoe krijg ik 's avonds de permanente notificatie van 'Do Not Disturb is on' weg?
In Marshmallow had je alleen het icoontje en dat vond ik genoeg.

Bambu Lab P1S Combo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVeloce
  • Laatst online: 12-09 19:32
henklbr schreef op zondag 5 maart 2017 @ 15:59:
[afbeelding]

Eergister aangevraagd via Live Chat KPN, nu al geactiveerd: 4G bellen (VoLTE KPN)

Ik had in de statusbalk eigenlijk wel een "VoLTE-icoontje" verwacht... ;)
Misschien als je iemand met VoLTE KPN belt?

En
Afbeeldingslocatie: https://www.androidcentral.com/sites/androidcentral.com/files/styles/larger/public/article_images/2016/04/how-to-volte-s7-2.jpg?itok=XZ9TPYl-

[ Voor 17% gewijzigd door SuperVeloce op 05-03-2017 22:02 ]

Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SuperVeloce schreef op zondag 5 maart 2017 @ 22:01:
[...]

Misschien als je iemand met VoLTE KPN belt?

En
[afbeelding]
Dat zijn screenshots voor een "buitenlands toestel"; in Nederland hebben we dit:

Afbeeldingslocatie: https://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/923/ypad31.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds dat ik de update op mijn S7 gedaan heb problemen met mijn mail.
Voorheen met 6.0 waren alle nieuwe mailtjes compleet gedownload wanneer ik deze opende.
Sinds de update zijn deze blanco en staat alleen het onderwerp er, het duurt dan een paar seconde voordat ze zichtbaar zijn. De mail/tekst wordt pas gedownload wanneer deze geopend wordt.
Heb mijn mail account opnieuw toegevoegd en nu heeft hij ook problemen alle oude mailtjes binnen te halen. Het gaat allemaal erg traag. |:(
Bij 6.0 haalde hij in 1x alle mail op na het opnieuw installeren, nu gebeurd dat beetje bij beetje.

Hebben meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undertaker2
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-07 18:50
Sinds de update naar Android 7 toont de Gallery app óók de DNG (raw) fotobestanden. Alle foto's zie ik daarom 2 keer staan (1x de Jpeg en 1x de DNG) en da's een beetje raar zo. Iemand enig idee hoe ik dit oplos?

2e probleem is dat wanneer met Tasker automatisch alle DNG files naar de externe SD kaart verplaatst (dus niet gekopieerd) worden, de Gallery app nog steeds de DNG foto toont alsof ie op de interne SD staat in /DCIM/Camera Daarbij toont ie óók de foto in de nieuwe locatie op de externe SD!

Op deze manier krijg ik drie dubbele foto's te zien in de gallery app. Heb al een .nomedia file in de map op de externe SD gezet om de DNG files die daar in staan te 'excluden', maar zonder succes. Ook quickpick geinstalleerd en daarmee de folder op 'verborgen' gezet maar zonder resultaat.

Iemand nog een idee? Toestel is niet geroot.

AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadKennedy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 14:21
Ik heb een s7 via Belsimpel, nu blijkt dat het een Pools toestel is. Niet echt een probleem maar toch niet zo netjes.

Wat ik iedereen wel echt van harte aan kan raden is een factory reset, mijn toestel werkt echt véél beter na een factory reset dan na de "dirty" OTA update. Verbazend eigenlijk, omdat ik ervan uit ga dat 9 van de 10 mensen dit niet doen.

WEBN & chill (@IBKR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De Nederlandse update-bestanden Android 7.0 voor de S7Edge zijn beschikbaar:

https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/50464693

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0xrubennft
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-03 12:06
DeadKennedy schreef op maandag 6 maart 2017 @ 10:10:
Ik heb een s7 via Belsimpel, nu blijkt dat het een Pools toestel is. Niet echt een probleem maar toch niet zo netjes.

Wat ik iedereen wel echt van harte aan kan raden is een factory reset, mijn toestel werkt echt véél beter na een factory reset dan na de "dirty" OTA update. Verbazend eigenlijk, omdat ik ervan uit ga dat 9 van de 10 mensen dit niet doen.
Jaa factory reset na de Nougat is zeker aan te bevelen!
Ik heb via Belsimpel een Italiaans model, maar zie er het probleem niet van in. Alle toestellen zijn toch op dezelfde plek gemaakt :+ .
Verwijderd schreef op zondag 5 maart 2017 @ 22:12:
Ik heb sinds dat ik de update op mijn S7 gedaan heb problemen met mijn mail.
Voorheen met 6.0 waren alle nieuwe mailtjes compleet gedownload wanneer ik deze opende.
Sinds de update zijn deze blanco en staat alleen het onderwerp er, het duurt dan een paar seconde voordat ze zichtbaar zijn. De mail/tekst wordt pas gedownload wanneer deze geopend wordt.
Heb mijn mail account opnieuw toegevoegd en nu heeft hij ook problemen alle oude mailtjes binnen te halen. Het gaat allemaal erg traag. |:(
Bij 6.0 haalde hij in 1x alle mail op na het opnieuw installeren, nu gebeurd dat beetje bij beetje.

Hebben meer mensen hier last van?
Je bedoelt het Mail programma van Samsung zelf toch? Ik zit te kijken bij de instellingen maar kan er niks vinden. Bij mij komen de mailtjes meteen binnen met context er bij. Vaag!

[ Voor 41% gewijzigd door 0xrubennft op 06-03-2017 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schepstra
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 26-06-2023
FlaaMindO schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 19:12:
Na de update heb ik on de zoveel tijd dat google play services ermee ophoud.
Weet íemand hier een oplossing voor?
Als ik google vind ik alleen dingen van 2014 tot begin 2016.
Kreeg net ook voor het eerst de melding dat de Play Service ermee is gestopt.
Mijn toestel functioneert wel gewoon.

ASUS TF101 Katkiss 6.0 | DELL XPS 18 | Galaxy S7 | One Plus One | S3 / S1

Pagina: 1 ... 7 ... 12 Laatste