Sinds maandag ook Nougat op m'n S7 edge (bedankt Henk!), maar even m'n mening delen.
Allereerst is de accuduur bij mij ongeveer gelijk gebleven, maar de resolutie heb ik wel gewoon op 1440p staan. FHD vond ik duidelijk waziger.
Dan maar de negatieve punten:
- Direct na de update werkte ook bij mij de notificatieled niet meer. Ook opgelost met Light Manager. Gisteren was ik benieuwd of het misschien toch plots weer zou werken, dus Light Manager uitgezet en nu werkt de led ineens wel gewoon normaal

.
- Maar 1 taal tegelijk kunnen gebruiken bij het Samsung toetsenbord is echt mega irritant, vooral met swypen.
- Die pop-up notificaties van i.i.g. Whatsapp zijn wel behoorlijk irritant en ook niet uit te zetten. Lijkt me niet dat dat helemaal de bedoeling is.
- De nieuwe notificatie indeling vind ik wat jammer. Het idee is goed, maar het is behoorlijk onoverzichtelijk doordat alles wordt gescheiden door een heel fijn lijntje. Jammer dan ook dat er nog steeds geen customization is.
- Dat nieuwe lettertype wat je op sommige plekken in de UI ziet is echt afschuwelijk. Het ziet eruit alsof je je TV op 4:3 zet, om maar een vergelijking te maken. Heb zelf Helvetica Neue erop gezet en dat maakt het weer een stuk beter.
- Over het algemeen voelt alles na de update heel snappy aan (animaties staan bij mij, op 1 na, uit), maar toch zit er af en toe een kleine (<0,5 sec.) vertraging in het openen van apps. Dat is om een of andere reden helemaal merkbaar als ik alle animaties op 0,5 zet. Nieuwe animaties zijn trouwens een mooie verbetering.
- Sommige UI design keuzes kan ik niet helemaal volgen. Er is niet één design language en sommige zaken zijn wat druk/onoverzichtelijk. Bijvoorbeeld de agenda met die afschuwelijke header en het nieuwe overlay menu in de galerij.
Maar gelukkig genoeg positieve punten:
- Nieuwe toggle menu is wat priegelig, maar er is daardoor wel meer ruimte voor notificaties dus wat mij betreft prima. Fijn ook dat je nu direct vanuit het toggle menu instellingen aan kan passen door op de tekst te drukken. Daarnaast is de ingebouwde blue-light filter is wel lekker.
- Double-tap to switch app
- Split screen met alle apps
- Dpi instelling in ontwikkelaarsopties
- Vingerafdrukscanner werkt nóg sneller.
- Page up en scroll knop in sommige apps, zoals de browser. Daarnaast gelukkig eindelijk de mogelijk in de browser een tabblad in de achtergrond te openen.
- Nieuwe instellingen menu is mooi en overzichtelijk.Wel jammer dat er geen quick settings meer zijn en dat sommige opties wat weggestopt zijn.
Met 7 negatieve en 7 positieve punten lijkt het in balans, maar over het algemeen ben ik juist heel tevreden met de update. Als ze maar z.s.m. de fix voor het toetsenbord, de led en de pop-up notificaties uitbrengen

.