Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toots
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-08-2024
Toots schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 12:56:
[...]
De witte randen om de iconen zou je uit moeten kunnen zetten via instelling Display - Pictogramkaders. Maar bij mij is deze instelling 'greyed out'. Iemand hier meer last van?
(heb Italiaanse versie: G930FITV...)
Work around om dit alsnog goed te krijgen:
Blijkbaar is de instelling 'greyed out' bij gebruik van een niet-standaard thema, bij mij TouchWiz6DMM. Of 'greyed out' juist omdat dit thema specifiek voor Marshmallow bedoeld is...?
Deze was dus bij mij actief tijdens update naar Nougat en blokkeerde genoemde instelmogelijkheid. Even thema teruggezet naar Standaard, daarna was de instelling Pictogramkaders wel beschikbaar. Deze vervolgens ingesteld op 'Alleen pictogrammen' en thema weer teruggezet naar TouchWiz6DMM. Iconen nu weer 'normaal', zonder witte rand eromheen.

PS Niet met andere thema's uitgeprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlaaMindO
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10-09 14:37
Schepstra schreef op maandag 6 maart 2017 @ 12:05:
[...]

Kreeg net ook voor het eerst de melding dat de Play Service ermee is gestopt.
Mijn toestel functioneert wel gewoon.
Ik heb alle updates van Play Service eraf gegooid en daarna opnieuw geupdate en blijft tot nu toe weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BIG charlie
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 03-03-2022
wortel1 schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 07:01:
[...]

Dan moet je de recente apps knop indrukken (links onder) dan zie je boven op de app's een splitscreen funtie.
Althans zo doe ik het.
En ik heb de oplossing gevonden :)
Men moet eerst een app open hebben en dan kan je idd de "recente apps knop" effe blijven indrukken om tot het split screen te komen.
Bij MM kon dit al vanaf het startscherm.
Enfin, ik blij en nougat doet het zeer goed.
Vooral de accuduur is significant vooruit gegaan bij mij...
Gewoon ota gedownload en geen reset naar fabrieksinstellingen gedaan.
Draait als een tierelier _/-\o_

grtz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fist
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12-09 16:22
DeadKennedy schreef op maandag 6 maart 2017 @ 10:10:
Ik heb een s7 via Belsimpel, nu blijkt dat het een Pools toestel is. Niet echt een probleem maar toch niet zo netjes.

Wat ik iedereen wel echt van harte aan kan raden is een factory reset, mijn toestel werkt echt véél beter na een factory reset dan na de "dirty" OTA update. Verbazend eigenlijk, omdat ik ervan uit ga dat 9 van de 10 mensen dit niet doen.
Heb jij gewoon Samsung Kies gebruikt om te backuppen en te herstellen? Of is er een ander programma wat fijner daarvoor werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadKennedy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 14:21
Fist schreef op maandag 6 maart 2017 @ 15:04:
[...]

Heb jij gewoon Samsung Kies gebruikt om te backuppen en te herstellen? Of is er een ander programma wat fijner daarvoor werkt?
Ik heb alleen mijn Google en WhatsApp accounts gebruikt om het toestel te herstellen. Ik backup wel alles naar Samsung, maar dat heb ik niet gebruikt. Ging verbazend soepel allemaal.

WEBN & chill (@IBKR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Zo. net toch maar de PHN build er op gezet.. nou werken de *#123# codes iig weer.. :)
en het voelt.. toch iets smoother aan dan de TNL build..

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zijn er mensen waarbij messenger vaak blijft hangen na de 7.0 update?
heb al 2x een cashe wipe gedaan...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aveenhuysen
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-09 00:18
Verwijderd schreef op maandag 6 maart 2017 @ 18:41:
zijn er mensen waarbij messenger vaak blijft hangen na de 7.0 update?
heb al 2x een cashe wipe gedaan...
Msn messenger, neem ik aan?

Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aveenhuysen schreef op maandag 6 maart 2017 @ 18:53:
[...]

Msn messenger, neem ik aan?
facebook messenger...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Vervelend bugje tegengekomen. Ik keek een filmpje en blijkbaar is er een chromecast in de buurt... ik heb helemaal geen chromecast.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/FhMfN0bq7dDvA2LTwitcvvlS/medium.png

Niet meer weg te krijgen dit scherm. 😂 reboot is de enige optie.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDL15
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-09 10:59
Undertaker2 schreef op maandag 6 maart 2017 @ 00:56:
Sinds de update naar Android 7 toont de Gallery app óók de DNG (raw) fotobestanden. Alle foto's zie ik daarom 2 keer staan (1x de Jpeg en 1x de DNG) en da's een beetje raar zo. Iemand enig idee hoe ik dit oplos?

2e probleem is dat wanneer met Tasker automatisch alle DNG files naar de externe SD kaart verplaatst (dus niet gekopieerd) worden, de Gallery app nog steeds de DNG foto toont alsof ie op de interne SD staat in /DCIM/Camera Daarbij toont ie óók de foto in de nieuwe locatie op de externe SD!

Op deze manier krijg ik drie dubbele foto's te zien in de gallery app. Heb al een .nomedia file in de map op de externe SD gezet om de DNG files die daar in staan te 'excluden', maar zonder succes. Ook quickpick geinstalleerd en daarmee de folder op 'verborgen' gezet maar zonder resultaat.

Iemand nog een idee? Toestel is niet geroot.
Volgens mij is dat die Samsung cloud die je parten speelt. Ga naar galerij, instellingen en zet die eens uit? Ik moest ook in eens heel veel dubbele foto's wissen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undertaker2
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-07 18:50
JDL15 schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 09:22:
[...]

Volgens mij is dat die Samsung cloud die je parten speelt. Ga naar galerij, instellingen en zet die eens uit? Ik moest ook in eens heel veel dubbele foto's wissen :(
Nee, helaas dat is het niet. Stond al uit. De Gallery app toont echt gewoon nu dubbele foto's als je de RAW/DNG functie activeert.

Wel raar, want hoe het eerst werkte was veel logischer. Dan zag je alleen de jpeg, maar als je die verwijderde verwijderde je ook de DNG.

Gisteren nog wat foto's gemaakt (waarvan de DNG files naar de externe SD kaart gekopieerd zijn) en nu zie ik ook allemaal grijze vlakken met een uitroepteken er in. Dat zijn de DNG files die inmiddels naar de externe SD verplaatst zijn. Daarnaast zie ik ook nog steeds dubbele foto's. 1x de jpeg en 1x de DNG die inmiddels op de externe SD staat.

AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frozenflame
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12-09 16:43
Ik heb een ander probleempje waarvan ik denk dat het met nougat te maken heeft. Sinds mijn nougat update van de week lijkt mijn locatie niet echt goed te worden getracked. Ik heb een hue systeem en voorheen gingen de lampen aan zodra ik de straat in kwam. Echter sinds de update naar nougat gaan mijn lampen willekeurig aan als ik thuis ben (alsof ik opnieuw de straat in kom)

Om uit te sluiten dat dit aan de Hue app lag heb ik het zelfde (geofencing) ook geprobeerd met IFTTT, met het zelfde resultaat, vanacht gingen meerdere malen mijn lampen ineens aan, en ITFFF ga aan dat ik de ingestelde zone was binnengekomen.

Zijn er meer mensen met dit soort problemen? (ik besef me dat het wel wat specifiek is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 10:05
Ik heb het met mijn smart lock: Ik heb ingesteld dat wanneer ik thuis ben, ik geen code hoef in te geven, maar alleen hoef te swipen. Maar ik merk dat ik nu regelmatig toch moet inloggen, ipv swipen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rio
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-09 14:43

Rio

Ik heb al een boek

Nog een mogelijk probleem met de BTU firmware tegengekomen: tot en met gisteren zat ik op de BTU en kon ik via tethering geen VPN opzetten met mijn werklaptop.

Heb nu de PHN er op staan (dank Henk!) en het werkt weer naar behoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoermansA
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-09 15:56
Raymond schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 10:42:
Ik heb het met mijn smart lock: Ik heb ingesteld dat wanneer ik thuis ben, ik geen code hoef in te geven, maar alleen hoef te swipen. Maar ik merk dat ik nu regelmatig toch moet inloggen, ipv swipen.
Ik heb hetzelfde; thuis en werk ingesteld als 'Veilige plaatsen'. En even leek dat te werken, maar een dag later niet meer. Nu moet ik altijd mijn vingerafdruk laten scannen of pincode intoetsen.

Gratis bier, topless bediening en oneerlijke marketing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rouge Baste
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 25-08 09:22
Ik ben na de update de Galerij widget kwijt en kan deze ook niet meer terug vinden in de widget lijst. De Galerij app werkt nog wel. Meer mensen hier last van?
Ik gebruik overigens wel de Nova Launcher maar het lijkt me dat dit niets uit mag maken.

Edit: oplossing gevonden, de galerij verwijst hiervoor nu naar een te downloaden app, de "Picture frame Widget".

[ Voor 40% gewijzigd door Rouge Baste op 07-03-2017 14:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:18

DataGhost

iPL dev

yinx84 schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 18:17:
Vervelend... met Samung Keyboard kon ik voorheen zowel Engelse als Nederlandse woorden in de predictive text balk laten verschijnen. Nu moet ik switchen tussen de twee talen (met spatiebalk), ondanks dat ik bij Settings zowel Engels als Nederlands heb toegevoegd.

Iemand hier de oplossing voor?
DataGhost schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 18:19:
Ik heb nu ook Nougat op m'n DBT, maar ik heb 'm op Zweeds staan. Met MM had ik het zo ingesteld dat ik voor de woordsuggesties Zweeds, Nederlands en Engels kreeg. Ik heb alledrie die talen weer ingesteld maar ik krijg nu alleen maar suggesties uit de op dat moment actieve taal in het toetsenbord. Ik wil *geen* autocorrect en de spellingcontrole (met rode lijntjes) is ook niet wat ik zoek, maar verder krijg ik het niet voor elkaar. Iemand anders die dit gemerkt heeft? Graag ook iemand met een oplossing? :P Ik wil gewoon het Zweedse toetsenbord als default hebben maar ik ben het grootste deel van de tijd gewoon in NL/EN bezig. Switchen is ontzettend naar omdat de plaatsing van de toetsen dan anders is.
Kaya10 schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 19:51:
Iemand enig idee hoe je met de samsung toetsenbord in meerdere talen kunt typen?
Met de toetsenbord van google is dat wel mogelijk.. voor de update kon ik wel met de samsung toetsenbord in meerdere talen typen...
Propane schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 19:57:
[...]
Vraag ik mij ook af, vond het juist zo prettig dat ik geen 3rd party keyboard nodig had daarvoor op MM.
Antwoord van Samsung Mobile NL op FB:
Vincent, ik heb het nog even nagevraagd, maar dit klopt inderdaad, en is ook niet te wijzigen. Wat wel een suggestie is, is om te zoeken naar apps die keyboards aanbieden op jouw manier/te modifyen zijn. ^Nina

Helaas dus

[ Voor 15% gewijzigd door DataGhost op 07-03-2017 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1475paul
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 27-04 08:21
Iemand al Update voor s7 edge Lux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatMich
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-08-2023
Helaas.
Ik word er hoorndol! van.
Ik heb alles teruggezet naar fabrieksinstellingen maar dat verd$#$@$@ Nougat weigert om die notificatieleds te laten werken.
Wat is dat nu voor een brakke update?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jochemd13
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 12-09 16:56
MatMich schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 16:56:
Helaas.
Ik heb alles teruggezet naar fabrieksinstellingen maar dat verd$#$@$@ Nougat weigert om die notificatieleds te laten werken.
Ik had dit ook ooit en toen bleek het in de instellingen uit te staan |:(
Hier heb je uiteraard al gekeken, al contact met Samsung gehad via FB?

Offtopic: Nog geen update met mijn AUT toestel :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aveenhuysen
Helaas.
Hier ook het geval, vandaar 3rd party app Light Manager LED settings. Kun je tenminste ook per app een kleur instellen. Ipv alleen maar rood groen of blauw...

Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatMich
aveenhuysen schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 17:06:
[...]

Hier ook het geval, vandaar 3rd party app Light Manager LED settings. Kun je tenminste ook per app een kleur instellen. Ipv alleen maar rood groen of blauw...
Maar dit is toch van de gekke?
Die Samsung pass (KNOX) werkt ondanks dat er een smak ww in staan dus ook niet meer.
Wat een bagger update het zal best wel werken bij een hoop mensen maar als het dus niet werkt is het dus ook echt fucked-up.
Ook dus de hele tijd dat bloedirritante automatische tekst aanvullen is niet meer uit te zetten en ga zo maar door.
Moet ik nu echt fabrieksinstellingen resetten en verder helemaal niets herstellen om die klote phone weer werkend te krijgen zoals ik dat wil om vervolgens dagenlang weer alles opnieuw te moeten installeren?
Ontzettend jammer, dit was mijn eerste phone die een jaar lang geen enkel probleem gaf en dat is nu dus helaas om zeep geholpen. :(
Who needs enemies with friends like this?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
MatMich schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 17:22:
[...]

Die Samsung pass (KNOX) werkt ondanks dat er een smak ww in staan dus ook niet meer.
Wat een bagger update het zal best wel werken bij een hoop mensen maar als het dus niet werkt is het dus ook echt fucked-up.
Ook dus de hele tijd dat bloedirritante automatische tekst aanvullen is niet meer uit te zetten en ga zo maar door.
Moet ik nu echt fabrieksinstellingen resetten en verder helemaal niets herstellen om die klote phone weer werkend te krijgen zoals ik dat wil om vervolgens dagenlang weer alles opnieuw te moeten installeren?
Ontzettend jammer, dit was mijn eerste phone die een jaar lang geen enkel probleem gaf en dat is nu dus helaas om zeep geholpen. :(
Have a break, have a KitKat! :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!
MatMich schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 17:22:
[...]

In plaats van hier iedere keer zo lopen te "mekkeren" op je foon:

Een ieder weet, dat het ten alle tijden aan te raden is, om na een MAJOR firmware-upgrade je toestel te resetten...

Oh, en "by the way": ik heb de update ook OTA ontvangen, niet gereset, en nada problemen!

Je hebt alleen nog maar lopen te "klagen" over de update!

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatMich
henklbr schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 17:46:
[...]

In plaats van hier iedere keer zo lopen te "mekkeren" op je foon:

Een ieder weet, dat het ten alle tijden aan te raden is, om na een MAJOR firmware-upgrade je toestel te resetten...

Oh, en "by the way": ik heb de update ook OTA ontvangen, niet gereset, en nada problemen!

Je hebt alleen nog maar lopen te "klagen" over de update!
ik schrijf toch dat dit na een factory reset is?
en verder heb ik mijn vingers blauw zitten typen en flink zitten uitzoeken hoor.
Volgens mij moet je eerst even het topic doorlezen voordat je zo hoog van de toren gaat blazen.
en verder nog
ik schrijf toch dat er vast een hoop mensen zijn die geen problemen hebben.
jij bent dus niet dus niet de maatstaf net zoals ik dat natuurlijk niet ben
het topic heeft niet voor niets tussen haakjes het woord problemen.
ik snap niet wat jij door deze reactie nu zoveel meer bijdraagt dan ik 8)7

[ Voor 19% gewijzigd door MatMich op 07-03-2017 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatMich
Jochemd13 schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 17:03:
[...]

Ik had dit ook ooit en toen bleek het in de instellingen uit te staan |:(
Hier heb je uiteraard al gekeken, al contact met Samsung gehad via FB?

Offtopic: Nog geen update met mijn AUT toestel :|
helaas alles staat aan
nee geen contact ik heb geen fb ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
MatMich schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 18:17:
[...]

ik schrijf toch dat dit na een factory reset is?
en verder heb ik mijn vingers blauw zitten typen en flink zitten uitzoeken hoor.
Volgens mij moet je eerst even het topic doorlezen voordat je zo hoog van de toren gaat blazen.
en verder nog
ik schrijf toch dat er vast een hoop mensen zijn die geen problemen hebben.
jij bent dus niet dus niet de maatstaf net zoals ik dat natuurlijk niet ben
het topic heeft niet voor niets tussen haakjes het woord problemen.
ik snap niet wat jij door deze reactie nu zoveel meer bijdraagt dan ik 8)7
Ohhh: ik lees de topic heel goed hoor, don't worry!

Je schrijft: "Moet ik nu echt fabrieksinstellingen resetten en verder helemaal niets herstellen om die klote phone weer werkend te krijgen zoals ik dat wil om vervolgens dagenlang weer alles opnieuw te moeten installeren?"

JA: dat is het beste idd! Terug naar fabrieksinstellingen, ZONDER herstel van 6.0.1; oftewel:
gewoon een CLEANE INSTALL doen (liefst resetten vanuit de recovery)...

En dat "dagenlang" valt ook wel mee (of je moet een hele hoop rotzooi op je foon hebben staan... 8)7 )

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Nog iemand problemen met het woordenboek/teksvoorspelling?

Geen van beide werkt bij mij, alsook niet bij mijn vriendin die ook een S7 edge heeft en gisteren de update heeft gedaan. Alle instellingen blijken wel correct te staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dest1
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 09-04-2022
Iemand in belgie met CSC LUX al de update gehad? Duurt wel lang

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 12-09 16:56
dest1 schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 20:08:
Meer dan geduld is niet nodig ;)
Zelf zit ik ook met het probleem maar zodra iemand de update wel heeft in België zal je hem ook gelijk wel krijgen dus ik zou niet verwachten dat anderen hem dan wel hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allstarted1
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09-09 22:06

allstarted1

WTRFTS

frozenflame schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 10:40:
Ik heb een ander probleempje waarvan ik denk dat het met nougat te maken heeft. Sinds mijn nougat update van de week lijkt mijn locatie niet echt goed te worden getracked. Ik heb een hue systeem en voorheen gingen de lampen aan zodra ik de straat in kwam. Echter sinds de update naar nougat gaan mijn lampen willekeurig aan als ik thuis ben (alsof ik opnieuw de straat in kom)

Om uit te sluiten dat dit aan de Hue app lag heb ik het zelfde (geofencing) ook geprobeerd met IFTTT, met het zelfde resultaat, vanacht gingen meerdere malen mijn lampen ineens aan, en ITFFF ga aan dat ik de ingestelde zone was binnengekomen.

Zijn er meer mensen met dit soort problemen? (ik besef me dat het wel wat specifiek is)
Ja! Precies dit! :/ Ook bij ons in huis gingen 's nachts ineens de lampen aan. Lag ik net heerlijk te slapen, lig ik vervolgens 1,5 uur wakker omdat de lampen hun eigen leven leidden.

Heb voorlopig de automatische plaatsbepaling van mezelf en mijn vriendin in de Hue-app uitgezet en sindsdien geen nachtelijke verrassingen meer gehad. Waarschijnlijk gaat er in de combi Nougat/Hue-app nog iets niet helemaal lekker :P

Wensen zijn maar relatief! Meestal kosten ze veel geld ook... |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatMich
henklbr schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 19:01:
[...]

Ohhh: ik lees de topic heel goed hoor, don't worry!

Je schrijft: "Moet ik nu echt fabrieksinstellingen resetten en verder helemaal niets herstellen om die klote phone weer werkend te krijgen zoals ik dat wil om vervolgens dagenlang weer alles opnieuw te moeten installeren?"

JA: dat is het beste idd! Terug naar fabrieksinstellingen, ZONDER herstel van 6.0.1; oftewel:
gewoon een CLEANE INSTALL doen (liefst resetten vanuit de recovery)...

En dat "dagenlang" valt ook wel mee (of je moet een hele hoop rotzooi op je foon hebben staan... 8)7 )
ik heb dat inderdaad nu gedaan.
Rotzooi is natuurlijk relatief maar voordat ik al mijn accounts ( ing, gmail ,fb, tmblr, roboform etc etc) weer op orde heb plus al mijn betaalde apps ben ik echt wel een dag verder hoor.
maar sommige zaken zoals dat irritante autofill krijg ik toch echt niet weg ( zie topic hierboven)
feit is dat besturingsysteemupdates altijd dit soort poep veroorzaken.
ik heb ooit eens een ipad 2 in de kast kunnen leggen omdat hij min of meer onbruikbaar was geworden door een ios update.
anyway ik ben nu mijn s7 vanaf scratch opnieuw aan het instellen omdat de ota niet goed omgaat met bestaande apps en instellingen.
sorry maar dit is gewoon een feit.
ik ben jaloers op mensen zoals jij die geen problemen ervaren.
wellicht omdat je niet erg veel heb geinstalleerd of omdat je je phone nog niet zo lang hebt, of misschien omdat dit je dit soort zaken razend leuk vindt _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedius004
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 10-09 19:09
Jochemd13 schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 20:12:
[...]

Meer dan geduld is niet nodig ;)
Zelf zit ik ook met het probleem maar zodra iemand de update wel heeft in België zal je hem ook gelijk wel krijgen dus ik zou niet verwachten dat anderen hem dan wel hebben.
Deze die bij proximus zitten hebben de update all van 2 maart maar ja ik zit bij orange en ook toestel van Luxemburg dus nog altijd geen update

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik draai Nougat al sinds de beta en ondervind weinig of eigenlijk geen problemen. Het gebruik is natuurlijk verschillend dus natuurlijk kunnen nog een paar bugs in zitten maar al met al ben ik zeker tevreden.

Het enigste wat ik jammer vind is dat ik via het keyboard moet kiezen tussen talen ipv dat het automatisch gaat.

Ik denk ook dat mensen die klagen over de update zich moeten realiseren dat klagen niet helpt. Problemen kun je bespreken en kijken of het op te lossen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 00:17
Helaas.
Vervelend ik heb hetzelfde probleem met de led notificatie. Weet nu wel dat een reset niks oplost. Dan hoef ik dat niet te proberen.
Gebruik nu een app ervoor om het te laten werken.

Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatMich
Megapaul schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 21:27:
[...]

Vervelend ik heb hetzelfde probleem met de led notificatie. Weet nu wel dat een reset niks oplost. Dan hoef ik dat niet te proberen.
Gebruik nu een app ervoor om het te laten werken.
Om heel eerlijk te zijn.
factory reset lost het bij mij tot nu toe wel op.
het werkt alleen niet als je alles weer backup/herstelt.
waarschijnlijk is er een instelling of een app die herstelt wordt waardoor de boel niet meer werkt.
ik heb me nu alleen maar aangemeld met mijn gmail account zodat ik mijn contacten en agenda terug heb en ben nu een voor een de zaken die ik nodig heb opnieuw aan het installeren/instellen.
een compleet nieuw besturings systeem om al je oude instellingen heen installeren is dus wishfull thinking.
het werkt of niet dus >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
MatMich schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 21:58:
[...]

Om heel eerlijk te zijn.
factory reset lost het bij mij tot nu toe wel op.
het werkt alleen niet als je alles weer backup/herstelt.
waarschijnlijk is er een instelling of een app die herstelt wordt waardoor de boel niet meer werkt.
ik heb me nu alleen maar aangemeld met mijn gmail account zodat ik mijn contacten en agenda terug heb en ben nu een voor een de zaken die ik nodig heb opnieuw aan het installeren/instellen.
een compleet nieuw besturings systeem om al je oude instellingen heen installeren is dus wishfull thinking.
het werkt of niet dus >:)
Hmm... dan een factory reset doen een eerst whatsapp herstellen en dan app voor app......
Omslachtig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatMich
Megapaul schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 23:33:
[...]

Hmm... dan een factory reset doen een eerst whatsapp herstellen en dan app voor app......
Omslachtig...
Helaas inderdaad
Maar tot nog toe de enige optie die werkt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wortel1
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14-06 20:08
Even een update een week na de update OTA.
Loopt als een zonnetje zonder terug te hoeven gaan naar fabrieksinstellingen.
Daarnaast merk ik echt een verbetering in batterij gebruik 10 tot 20% meer over aan het eind van de dag.

“I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.” ― Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloobje
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 08-09 04:37
nope, hier ook LUX, nog geen update. :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 19:30:
Nog iemand problemen met het woordenboek/teksvoorspelling?

Geen van beide werkt bij mij, alsook niet bij mijn vriendin die ook een S7 edge heeft en gisteren de update heeft gedaan. Alle instellingen blijken wel correct te staan...
Ik HEB hetzelfde probleem...zelfs na een fabrieks reset, is dit niet opgelost!
Gisteren contact opgenomen met samsung.
Daar stelde ze voor om opnieuw een fabrieks reset uit te voeren....maar dit helpt niet.
Ik heb het toetsenbord van google gedownload, en dan werkt alles zoals het moet. Vreemd toch....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-09 14:14
Weet niet precies wat ze aan de brightness hebben veranderd, maar vind het scherm nu vaak te fel of te donker. Ondanks dat ik auto adjust aan heb staan, net zoals in MM. Het werkt niet zo lekker als vanouds. Nog anderen met dezelfde ervaring en mogelijk een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:41

AvK

Ready Set Go

yinx84 schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 09:49:
Weet niet precies wat ze aan de brightness hebben veranderd, maar vind het scherm nu vaak te fel of te donker. Ondanks dat ik auto adjust aan heb staan, net zoals in MM. Het werkt niet zo lekker als vanouds. Nog anderen met dezelfde ervaring en mogelijk een oplossing?
Ja klopt. Als ik 2 of 3x het schuifje heb ingesteld lijkt het goed te blijven. Klein leed t.o.v de verbeteringen.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roost
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20:54
aveenhuysen schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 17:06:
[...]

Lukt het jou om met Light Manager een andere kleur LED dan blauw bij Gmail te activeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatMich
MatMich schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 00:41:
[...]

Helaas inderdaad
Maar tot nog toe de enige optie die werkt
En ook hier weer te vroeg gejuichd.
led in gmail werkt weer niet.
ging even goed.
als ik in help kijk bij gmail worden er allerlei stappenplannen gepresenteerd die helemaal niet meer kloppen ook bv,
ga naar acccount
instellingen
kies account
selecteer synchroniseren......
dat bestaat dus helemaal niet???
nogmaals ik ben er zolangzamerhand van overtuigd dat bij de ontwikkelaars het grote zwijgen wordt gehanteerd en als je ze een vraag mailt, als je al antwoord krijgt, wordt gezegd dat ze van dit probleem nog niet eerder hebben gehoord.
en vervolgens stilzwijgend een update uitvoeren op de achtergrond wat het probleem stilzwijgend oplost.
mark my words

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aveenhuysen
Roost schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 12:06:
[...]

Lukt het jou om met Light Manager een andere kleur LED dan blauw bij Gmail te activeren?
Jawel, ik heb rood ingesteld. Maar dat werkt alleen met een soort workaround ben ik achtergekomen.

Bij geluiden en trillen => Meldingsgeluiden => Standaardgeluid melding staat op stil.

Daaronder bij Meldingen berichten staat op standaardgeluid melding (Stil)

In Gmail heb ik bij geluid de Standaardgeluid melding geselecteerd.

In Light Manager heb ik een app toegevoegd en daar Gmail gekozen en de default Gmail in dat rijtje heb ik uitgezet. En bij de toegevoegde Gmail (com.google.android,gm) heb ik dan rood als kleur.

Whatsapp heb ik op groen gezet, maar dan moet je in Whatsapp zelf instellen geen kleur.

Bij instellingen => schermvergr.. en beveilig.=> Andere beveiligingsinstellingen => Melding toegang moet je Light Manager nog even aanzetten.

En verder staat Light Manager op Alternerende Modus en dan herstart Light Manager

Het is even wat werk maar dan kun je wel alle kleuren kiezen die je leuk vind. Opladen staat nu op oranje bijvoorbeeld en komt er een email binnen dan schakelt ie tussen oranje en rood. Tot nu werkt het ok.

Anders heb je alleen blauw bij alle meldingen en whatsapp groen bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dns_vbl
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 12-01 23:48
bloobje schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 06:31:
[...]

nope, hier ook LUX, nog geen update. :(
En voor wat het waard is: http://live.samsung-updates.com/index.php?device=SM-G935F hier ook geen beweging
W888888888888 dus

Samsung Galaxy 10 Plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Skull
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 03-07 20:37
wortel1 schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 05:52:
Even een update een week na de update OTA.
Loopt als een zonnetje zonder terug te hoeven gaan naar fabrieksinstellingen.
Daarnaast merk ik echt een verbetering in batterij gebruik 10 tot 20% meer over aan het eind van de dag.
Zelfde hier waar ik zelfs toch wel verbaasd over was. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Morgen krijg ik mijn Samsung S7 binnen van CoolBlue.
Heb toegehapt op een in nieuwstaat TweedeKansje (zeer goede ervaringen hiermee in het verleden!!) voor €405.

Kan ik gewoon direct updaten naar 7.0 Nougat of is het verstandiger de cache te wissen en/of fabrieksherstellen?

Wat zou de meest logische efficiente manier zijn om deze S7 te updaten?

Tnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-09 15:16

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Als je na de data een factory reset doet, hoe zetten jullie dan de data weer terug? Met samsung easy switch?

Ik heb op zich geen grote issues, alleen haal ik bij lange na niet de batterijduur die hier af en toe voorbij komt. Na een halve dag af en toe mail kijken staat hij op 71% en android system staat bovenaan (samen met screen),

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redlightning
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-09 16:07
Nee :(

Ben ook (nog steeds) in blijde verwachting... :/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:50
superduper schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 13:52:
Als je na de data een factory reset doet, hoe zetten jullie dan de data weer terug? Met samsung easy switch?

Ik heb op zich geen grote issues, alleen haal ik bij lange na niet de batterijduur die hier af en toe voorbij komt. Na een halve dag af en toe mail kijken staat hij op 71% en android system staat bovenaan (samen met screen),
Blijf lekker weg van restore apps en crap.
Wat wil je terug zetten? Zet je foto's op een SD / PC en kopieer ze daarna terug. Stel je accounts in, je instellingen en installeer apps weer mee en mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Geert1976 schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 13:50:
Morgen krijg ik mijn Samsung S7 binnen van CoolBlue.
Heb toegehapt op een in nieuwstaat TweedeKansje (zeer goede ervaringen hiermee in het verleden!!) voor €405.

Kan ik gewoon direct updaten naar 7.0 Nougat of is het verstandiger de cache te wissen en/of fabrieksherstellen?

Wat zou de meest logische efficiente manier zijn om deze S7 te updaten?

Tnx
Direct updaten, dan meteen harde reset en dan pas lekker instellen naar eigen smaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
rodie83 schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 14:16:
[...]

Direct updaten, dan meteen harde reset en dan pas lekker instellen naar eigen smaak.
Top! Dankjewel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soeski
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-09 21:43
superduper schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 13:52:

Na een halve dag op 71%? Da's toch prima? Ik burn 3% per uur met weinig screen-on time (overdag), en daar ben ik heel blij mee.. is dat niet normaal dan? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjn27
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-08 11:25
Hoi allemaal. Ik hen deze vraag ook in het gewone s7 topic gesteld:

Ik heb een s7 met nougat 7.0 ik maak geen gebruik van de appdrawer.
Dit doe je door op het homescreen te drukken en dan instellingen startscherm.
Nu heeft mijn vrouw een S7 Edge en die wil dit zij heeft ook 7.0 maar dan met een TMobile splashscreen. En zij heeft deze optie niet.
Weet hier iemand hoe dit kan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 07:25:
[...]

Ik HEB hetzelfde probleem...zelfs na een fabrieks reset, is dit niet opgelost!
Gisteren contact opgenomen met samsung.
Daar stelde ze voor om opnieuw een fabrieks reset uit te voeren....maar dit helpt niet.
Ik heb het toetsenbord van google gedownload, en dan werkt alles zoals het moet. Vreemd toch....
Hier ook, een andere toetsenbord geinstalleerd en deze werkt wel naar behoren.
Zal het zo moeten doen tot er een nieuwe update komt dat dit probleem verhelpt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pctje91
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 11-09 13:24
Hopelijk weten jullie het antwoord hierop:)
Voorheen had de s7 onder android 6 de functie versmallen, zodat er nog iets meer op het scherm paste. Handig met teksten enz.
Ik heb deze functie aan staan, maar wilde hem in android 7 uitzetten, maar ik kan de functie nergens meer vinden. Weet iemand toevallig waar hij verstopt zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-09 22:55

TommyGun

Stik er maar in!

Ik kan de Persoonlijke woordenlijst niet meer vinden. Als ik 'm opzoek via Settings dan kom ik uit bij Taal en Invoer, maar verder kan ik het niet vinden. Ik wil dus niet meer dat mijn toestel woorden 'leert', en de huidige woorden wissen.

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frup
  • Laatst online: 18:37
Pctje91 schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 08:17:
Hopelijk weten jullie het antwoord hierop:)
Voorheen had de s7 onder android 6 de functie versmallen, zodat er nog iets meer op het scherm paste. Handig met teksten enz.
Ik heb deze functie aan staan, maar wilde hem in android 7 uitzetten, maar ik kan de functie nergens meer vinden. Weet iemand toevallig waar hij verstopt zit?
Ik weet wel dat je het Samsung toetsenbord kan aanpassen (virtueel toetsenbord / toetsenbordindeling). Dat kan nog steeds in Nougat. Dat het hele scherm smaller kan, wist ik niet. Ben ik ook wel benieuwd naar.
Edit: ik geloof dat ik je niet goed heb begrepen. Je bedoelt dat de inhoud van het scherm smaller wordt, zodat e rmeer op past en niet de schermbreedte zelf?

[ Voor 10% gewijzigd door Frup op 09-03-2017 12:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
MatMich schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 20:14:
[...]

ik heb dat inderdaad nu gedaan.
Rotzooi is natuurlijk relatief maar voordat ik al mijn accounts ( ing, gmail ,fb, tmblr, roboform etc etc) weer op orde heb plus al mijn betaalde apps ben ik echt wel een dag verder hoor.
maar sommige zaken zoals dat irritante autofill krijg ik toch echt niet weg ( zie topic hierboven)
feit is dat besturingsysteemupdates altijd dit soort poep veroorzaken.
ik heb ooit eens een ipad 2 in de kast kunnen leggen omdat hij min of meer onbruikbaar was geworden door een ios update.
anyway ik ben nu mijn s7 vanaf scratch opnieuw aan het instellen omdat de ota niet goed omgaat met bestaande apps en instellingen.
sorry maar dit is gewoon een feit.
ik ben jaloers op mensen zoals jij die geen problemen ervaren.
wellicht omdat je niet erg veel heb geinstalleerd of omdat je je phone nog niet zo lang hebt, of misschien omdat dit je dit soort zaken razend leuk vindt _/-\o_
Loop niet zo te klagen factory reset is de optie, wil je dit niet moet je ook niet klagen. En een dag bezig zijn met backup terugzetten? Dan wordt het toch tijd dat je een spoed cursus doet hoe android werkt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeronimo78
  • Laatst online: 18-06 06:41
redlightning schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 14:12:
[...]

Nee :(

Ben ook (nog steeds) in blijde verwachting... :/
Daarom heb ik gisteren dit maar gedaan ;)
Razer schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 09:57:
[...]

henklbr in "[Samsung Galaxy S7-serie] Ervaringen en Discussie"

Hierna is je toestel volledig unbranded NLtoestel, incuslief OTA's.
Wel even backup maken van je data, toestel gaat leeg.
Waarschijnlijk iets verkeerd gedaan. Alles apps etc kwijt, maar goed nu wel "om" en ben tot op heden wel zeer tevreden :)

Canon EOS 40D , 7D MK2 + glas van 18-500 mm, synology DS212, en overige meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pctje91
vriesman876 schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 11:35:
[...]

Ik weet wel dat je het Samsung toetsenbord kan aanpassen (virtueel toetsenbord / toetsenbordindeling). Dat kan nog steeds in Nougat. Dat het hele scherm smaller kan, wist ik niet. Ben ik ook wel benieuwd naar.
Edit: ik geloof dat ik je niet goed heb begrepen. Je bedoelt dat de inhoud van het scherm smaller wordt, zodat e rmeer op past en niet de schermbreedte zelf?
Ik bedoel inderdaad je edit! Alleen ik kan nergens vinden hoe ik tussen de verschillende modussen kan switchen zoals bij android 6 het geval was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatMich
Helaas ook Whatsapp geen notificatie led meer
2x teruggezet naar fabrieksinstellingen maar het lijkt er toch echt op dat het nieuwe besturingssysteem nog erg veel bugs bevat wat de Samsung Galaxy S7 (Edge) betreft.
Wat ook wel in dit topic blijkt
En nee, mijn toestel is niet geroot en is unbranded en gewoon nieuw gekocht in de (inmiddels failliete) Samsung store.
Een jaar lang 0,0 problemen gehad en nu dus best wel een beetje sip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 10:05
Ik heb nu ipv een blauwe led, een groene bij een gemiste oproep. Dat is alles wat ik er van merk :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MatMich
pappaleone schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 13:31:
[...]

Loop niet zo te klagen factory reset is de optie, wil je dit niet moet je ook niet klagen. En een dag bezig zijn met backup terugzetten? Dan wordt het toch tijd dat je een spoed cursus doet hoe android werkt. :)
Ik vind dit geen klagen.
De update geeft relatief veel klachten.
En een cursus Android vind ik een nogal vreemd voorstel. Mensen hebben wel iets anders te doen.
Wat het autofill betreft op het stock Samsung keyboard
Achter de suggesties boven het keyboard staat een pijltje.
Als je dat aantikt rolt er een grotere lijst suggesties uit waar aan het eind de optie zichtbaar wordt om "automatisch vervangen" aan of uit te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frup
  • Laatst online: 18:37
Pctje91 schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 13:41:
[...]

Ik bedoel inderdaad je edit! Alleen ik kan nergens vinden hoe ik tussen de verschillende modussen kan switchen zoals bij android 6 het geval was.
Onder 'Display' en dan 'Zoom scherm en lettertype ' kun je voor zover ik weet alleen het scherm in en uitzoomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dns_vbl
:O Als ik hier al die problemen lees, ben ik precies wel blij dat ik nog steeds in afwachting ben van een
" :)B LUX :)B "-update... Mss zijn er dan weer een deel bugs uitge-"bonjour"-d :X ?

Samsung Galaxy 10 Plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1475paul
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 27-04 08:21
Wel aardig ik heb een belgie met CSC LUX s7 edge en nog altijd geen update,maar lees nu dat de s6 edge al een update krijgt.
Wel aardig hoe komt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dns_vbl schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 14:56:
:O Als ik hier al die problemen lees, ben ik precies wel blij dat ik nog steeds in afwachting ben van een
" :)B LUX :)B "-update... Mss zijn er dan weer een deel bugs uitge-"bonjour"-d :X ?
Ik draai nougat al vanaf de eerste versie die is uitgekomen, nu de btu versie en ik heb geen enkel probleem van wat hier wordt beschreven wel raar toch??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dns_vbl
pappaleone schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 15:56:
[...]

Ik draai nougat al vanaf de eerste versie die is uitgekomen, nu de btu versie en ik heb geen enkel probleem van wat hier wordt beschreven wel raar toch??
Draai zelf ook BTU-nougat van Henkie en heb nergens problemen mee vind ik.
Maar toch had ik graag de Lux zien binnenkomen.

Samsung Galaxy 10 Plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• griphin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:49
Pctje91 schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 13:41:
[...]

Bedoel je niet het schermraster aanpassen? Dat is op je homescreen pinchen. Dan kan je een thema toepassen, widgets toevoegen en je schermraster wisselen tussen 4x4, 4x5 en 5x5. Dit werkte onder 6 hetzelfde als onder 7 volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pctje91
vriesman876 schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 14:20:
[...]

Onder 'Display' en dan 'Zoom scherm en lettertype ' kun je voor zover ik weet alleen het scherm in en uitzoomen.
Dus ik zit met een versmald scherm zonder dat ik het kan aanpassen? :X want lettertype is het niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dns_vbl
Pctje91 schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 17:51:
[...]

Dus ik zit met een versmald scherm zonder dat ik het kan aanpassen? :X want lettertype is het niet
en het is ook niet toevallig "bediening met één hand"?

Samsung Galaxy 10 Plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pctje91
dns_vbl schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 18:28:
[...]

en het is ook niet toevallig "bediening met één hand"?
nee, het is eigenlijk DPI scaling.
Doordat het menu veranderd is kan ik het niet meer vinden |:( (of het moet eruit zijn gehaald)
Voor de verduidelijking dit is wat ik zoek in nougat:

Afbeeldingslocatie: https://www.galaxyclub.nl/wp-content/uploads/2016/03/samsung-galaxy-s7-s6-tip-dpi-scaling-meer-content-op-scherm-nova-3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dns_vbl
Pctje91 schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 19:49:
[...]

Doordat het menu veranderd is kan ik het niet meer vinden |:( (of het moet eruit zijn gehaald)

[afbeelding]
instellingen - display - zoom scherm en lettertype - inzoomen op scherm is het dit?

Samsung Galaxy 10 Plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pctje91
dns_vbl schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 19:58:
[...]

instellingen - display - zoom scherm en lettertype - inzoomen op scherm is het dit?
Vriesman gaf mij hetzelfde advies. Ik het het idee dat het verschil groter is dan bij Marshmallow. En dat er in de taakbalk boven aan niets veranderd. (De letters zitten in de taakbalk dichter op elkaar gedrukt)
Toch denk ik dat het dan inderdaad dit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milan17
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 03:18
Pctje91 schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 20:58:
[...]

Vriesman gaf mij hetzelfde advies. Ik het het idee dat het verschil groter is dan bij Marshmallow. En dat er in de taakbalk boven aan niets veranderd. (De letters zitten in de taakbalk dichter op elkaar gedrukt)
Toch denk ik dat het dan inderdaad dit is.
Sinds Nougat zit er in ontwikkelaarsopties ook de optie 'minimale breedte'. Daar kan je de dpi lager zetten als je dat fijn vindt. Ik heb 'm zelf iets hoger gezet naar 420. Heel blij mee.

Mocht je ontwikkelaarsopties nog niet aan hebben staan, doe je dit door naar toestel info> software info te gaan en meerdere keren op buildnummer te drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Pctje91 schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 19:49:
[...]

[afbeelding]
Ik weet niet of de app ook onder Nougat werkt, maar je zou het kunnen proberen:

Google Play: Display Scaling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johanneslol
  • Registratie: December 2011
  • Niet online
Voor de mensen die hier problemen hebben. Flash gewoon nogmaals de rom die je hebt over je telefoon heen.. Je verliest geen data ofzo, dit loste de vele bugs bij mij ook op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
johanneslol schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 22:51:
Voor de mensen die hier problemen hebben. Flash gewoon nogmaals de rom die je hebt over je telefoon heen.. Je verliest geen data ofzo, dit loste de vele bugs bij mij ook op!
Via odin de flash gedaan of via smart switch van samsung?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsvg
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-02 14:40
hallo,

ik heb destijds op mijn S7 Edge van Proximus (Belgie) de nougat beta van BTU op mijn toestel geplaatst.

nu vorige week kwam de nougat voor proximus (csc PRO) beschikbaar en heb ik deze geflasht op mijn toestel.

na het flashen vanuit recovery merkte ik dat hij duitse apps installeerde en duitse taal toepaste. ik zag dat de CSC niet die van PRO was maar een duitse en dat ik op een multi CSC zat. de code *#272*imei# werkte niet om een andere CSC te kiezen.

op aanraden van iemand op xda heb ik geprobeerd te flashen naar een nougat versie met maar 1 CSC en die niet in mijn lijst stond. ze raadden aan dat ik de versie van Saoudi Arabie nam. heb ik gedaan. ik heb dit in odin geflasht met re partition aan zoals men vroeg. dan terug geflasht met PRO CSC ook met re partition aan. dan weer gewiped helemaal vanuit recovery maar het probleem bleef hetzelfde.

de reden dat ik graag terug op mijn eigen CSC kom ik omdat in mijn land met Proximus VOLTE mogelijk is en zolang ik niet op de juiste csc sta ik dit niet kan gebruiken.

kan iemand me anders helpen of info geven hoe ik dit kan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johanneslol
  • Registratie: December 2011
  • Niet online
Megapaul schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 01:12:
[...]

Via odin de flash gedaan of via smart switch van samsung?
Via odin! Gewoon je rom downloaden die nu ook op de telefoon hebt en die eroverheen flashen. Er gebeurd niks voor je gevoel maar het lost alle bugs wel op.. :9 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undertaker2
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-07 18:50
Let wel op! Ik kreeg de OTA update naar Android 7, maar besloot Henks versie (waarmee je vervolgens ook OTA updates zal blijven krijgen) er overheen te flashen.

Resultaat: Complete reset en alles gewist! Ik had wel backups, maar ben wel een weekje aan chats kwijtgeraakt... Wees dus gewaarschuwd!

AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MatMich schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 14:19:
[...]

Ik vind dit geen klagen.
De update geeft relatief veel klachten.
En een cursus Android vind ik een nogal vreemd voorstel. Mensen hebben wel iets anders te doen.
Wat het autofill betreft op het stock Samsung keyboard
Achter de suggesties boven het keyboard staat een pijltje.
Als je dat aantikt rolt er een grotere lijst suggesties uit waar aan het eind de optie zichtbaar wordt om "automatisch vervangen" aan of uit te zetten.
Vind de klachten wel meevallen. Weet niet hoelang je al meedraait in smartphoneland maar klachten zijn er altijd bij een update. Wat voor telefoon maakt niet uit want ik lees altijd klachten en nog eens klachten in menig forum op internet. Als er echt veel bugs zijn dan wordt dat met een update wel opgelost tzt.

Misschien leuk om eens een lijstje te maken van alle bugs, om te zien wat nou echte bugs zijn en dus reproduceerbaar of gewoon indivduele problemen.

Ik snap ook niet wat er erg is om eens je telefoon eens lekker op te schonen dmv een factory reset. Ik heb alles binnen een uur gedaan en vind het ook wel leuk. Ik bedoel, we zijn toch tweakers of niet soms :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Garret1410 schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 19:23:
[...]

Vind de klachten wel meevallen. Weet niet hoelang je al meedraait in smartphoneland maar klachten zijn er altijd bij een update. Wat voor telefoon maakt niet uit want ik lees altijd klachten en nog eens klachten in menig forum op internet. Als er echt veel bugs zijn dan wordt dat met een update wel opgelost tzt.

Misschien leuk om eens een lijstje te maken van alle bugs, om te zien wat nou echte bugs zijn en dus reproduceerbaar of gewoon indivduele problemen.

Ik snap ook niet wat er erg is om eens je telefoon eens lekker op te schonen dmv een factory reset. Ik heb alles binnen een uur gedaan en vind het ook wel leuk. Ik bedoel, we zijn toch tweakers of niet soms :)
Ik heb zelf nergens last van, maar in principe zou dat ook de norm moeten zijn bij OTA updates. Leuk dat we hier wel weten hoe we makkelijk kunnen backuppen, resetten en flashen met Odin, maar dat zijn natuurlijk geen zaken waar je zomaar iedereen mee lastig moet vallen als een update voor problemen zorgt.

Overigens zoals ik al zei, ik ben best tevreden over Nougat, maar binnen mijn gebruik zie ik niet zoveel verschil. Wat ik wel te gek vind is dat apps nu quick toggles kunnen toevoegen. Zo is Quick Hue voor mij echt een toevoeging om de lampen thuis allemaal supersnel aan en uit te kunnen doen. Ook ben ik blij met het blauwlichtfilter, die vrij ongemerkt toch zn werk doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
[b]rodie83 schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 19:46:[/b

. Zo is Quick Hue voor mij echt een toevoeging om de lampen thuis allemaal supersnel aan en uit te kunnen doen.
Nice!! Goed om te weten. Kun je de brightness van de Hue lampen ook aanpassen middels die quick toggles?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milan17
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 03:18
Sinds maandag ook Nougat op m'n S7 edge (bedankt Henk!), maar even m'n mening delen.

Allereerst is de accuduur bij mij ongeveer gelijk gebleven, maar de resolutie heb ik wel gewoon op 1440p staan. FHD vond ik duidelijk waziger.

Dan maar de negatieve punten:
- Direct na de update werkte ook bij mij de notificatieled niet meer. Ook opgelost met Light Manager. Gisteren was ik benieuwd of het misschien toch plots weer zou werken, dus Light Manager uitgezet en nu werkt de led ineens wel gewoon normaal 8)7.
- Maar 1 taal tegelijk kunnen gebruiken bij het Samsung toetsenbord is echt mega irritant, vooral met swypen.
- Die pop-up notificaties van i.i.g. Whatsapp zijn wel behoorlijk irritant en ook niet uit te zetten. Lijkt me niet dat dat helemaal de bedoeling is.
- De nieuwe notificatie indeling vind ik wat jammer. Het idee is goed, maar het is behoorlijk onoverzichtelijk doordat alles wordt gescheiden door een heel fijn lijntje. Jammer dan ook dat er nog steeds geen customization is.
- Dat nieuwe lettertype wat je op sommige plekken in de UI ziet is echt afschuwelijk. Het ziet eruit alsof je je TV op 4:3 zet, om maar een vergelijking te maken. Heb zelf Helvetica Neue erop gezet en dat maakt het weer een stuk beter.
- Over het algemeen voelt alles na de update heel snappy aan (animaties staan bij mij, op 1 na, uit), maar toch zit er af en toe een kleine (<0,5 sec.) vertraging in het openen van apps. Dat is om een of andere reden helemaal merkbaar als ik alle animaties op 0,5 zet. Nieuwe animaties zijn trouwens een mooie verbetering.
- Sommige UI design keuzes kan ik niet helemaal volgen. Er is niet één design language en sommige zaken zijn wat druk/onoverzichtelijk. Bijvoorbeeld de agenda met die afschuwelijke header en het nieuwe overlay menu in de galerij.

Maar gelukkig genoeg positieve punten:
- Nieuwe toggle menu is wat priegelig, maar er is daardoor wel meer ruimte voor notificaties dus wat mij betreft prima. Fijn ook dat je nu direct vanuit het toggle menu instellingen aan kan passen door op de tekst te drukken. Daarnaast is de ingebouwde blue-light filter is wel lekker.
- Double-tap to switch app _/-\o_
- Split screen met alle apps _/-\o_
- Dpi instelling in ontwikkelaarsopties _/-\o_
- Vingerafdrukscanner werkt nóg sneller.
- Page up en scroll knop in sommige apps, zoals de browser. Daarnaast gelukkig eindelijk de mogelijk in de browser een tabblad in de achtergrond te openen.
- Nieuwe instellingen menu is mooi en overzichtelijk.Wel jammer dat er geen quick settings meer zijn en dat sommige opties wat weggestopt zijn.

Met 7 negatieve en 7 positieve punten lijkt het in balans, maar over het algemeen ben ik juist heel tevreden met de update. Als ze maar z.s.m. de fix voor het toetsenbord, de led en de pop-up notificaties uitbrengen :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Ik ben stiekem terug gegaan naar 6, voornamelijk vanwege het toetsenbord. Zodra ze dat fixen update ik weer. Het is zo ongelooflijk vervelend dat die multi-language autocorrect eruit is gesloopt, helemaal als je in het buitenland woont :P. En ja, ik ken de 3rd party apps maar die zijn het allemaal even net niet voor mij. Dat snap ik nooit aan Samsung, te vaak proberen ze het wiel opnieuw uit te vinden. Als ze gewoon het MM toetsenbord de skin van Nougat hadden gegeven was er geen enkel probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
nielsvg schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 16:46:
hallo,
ik heb destijds op mijn S7 Edge van Proximus (Belgie) de nougat beta van BTU op mijn toestel geplaatst.

nu vorige week kwam de nougat voor proximus (csc PRO) beschikbaar en heb ik deze geflasht op mijn toestel.

na het flashen vanuit recovery merkte ik dat hij duitse apps installeerde en duitse taal toepaste. ik zag dat de CSC niet die van PRO was maar een duitse en dat ik op een multi CSC zat. de code *#272*imei# werkte niet om een andere CSC te kiezen.

op aanraden van iemand op xda heb ik geprobeerd te flashen naar een nougat versie met maar 1 CSC en die niet in mijn lijst stond. ze raadden aan dat ik de versie van Saoudi Arabie nam. heb ik gedaan. ik heb dit in odin geflasht met re partition aan zoals men vroeg. dan terug geflasht met PRO CSC ook met re partition aan. dan weer gewiped helemaal vanuit recovery maar het probleem bleef hetzelfde.

de reden dat ik graag terug op mijn eigen CSC kom ik omdat in mijn land met Proximus VOLTE mogelijk is en zolang ik niet op de juiste csc sta ik dit niet kan gebruiken.

kan iemand me anders helpen of info geven hoe ik dit kan oplossen?
Ik moet je helaas mededelen, dat dit zonder ROOT niet mogelijk is!

Proximus is onderdeel van de Vodafone Multi-CSC VFG. Omdat jij Nougat hebt geflasht voor BTU, is je CSC verandert naar BTU op je toestel!
Omdat je toestel BTU is, pakt hij uit de Multi-CSC VFG (waar PRO onderdeel van is) de 1e CSC fie in die groep voorkomt, in dit geval VD2 (Vodafone Duitsland)!

Het is wel mogelijk om je CSC te veranderen, maar dan zal je je toestel moeten rooten, met als gevolg dat KNOX wordt getripped en bepaalde functies niet meer zullen werken op je toestel!

Undertaker2 schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 18:26:
Let wel op! Ik kreeg de OTA update naar Android 7, maar besloot Henks versie (waarmee je vervolgens ook OTA updates zal blijven krijgen) er overheen te flashen.

Resultaat: Complete reset en alles gewist! Ik had wel backups, maar ben wel een weekje aan chats kwijtgeraakt... Wees dus gewaarschuwd!
Voordat je hier je gal loopt te spuiten: wat was voor de flash jouw CSC? Zoals ik hier opmaak, uit jouw schrijven, was dit dus niet PHN!
En als het wel PHN was, dan heb je het verkeerde CSC-bestand gebruikt (CSC_PHN ipv HOME_CSC_PHN)!

Resumé: dit had je kunnen weten als je het eerst van te voren had gevraagd! En het is algemeen bekend, dat als je van CSC wisselt en/of CSC_PHN gebruikt (ipv HOME_CSC) je toestel wordt gereset (zelfs ook al een paar keer besproken in dit topic!)... 8)7

[ Voor 20% gewijzigd door henklbr op 11-03-2017 07:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revelc
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 19-06 17:47
Ik twijfel welke land code ik nu heb :?
AP: G930FXXU1BPLL
CP: G930FXXU1BPJG
CSC: G930FDDX1BPJ1
In lijst zie ik India = DD
Of Germany ??
Wie kan mij dit zeggen.
Nog geen update gehad naar nougat, nu op 6.01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 00:30

Martinspire

Awesomeness

Propane schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 21:37:
Ik ben stiekem terug gegaan naar 6, voornamelijk vanwege het toetsenbord. Zodra ze dat fixen update ik weer. Het is zo ongelooflijk vervelend dat die multi-language autocorrect eruit is gesloopt, helemaal als je in het buitenland woont :P. En ja, ik ken de 3rd party apps maar die zijn het allemaal even net niet voor mij. Dat snap ik nooit aan Samsung, te vaak proberen ze het wiel opnieuw uit te vinden. Als ze gewoon het MM toetsenbord de skin van Nougat hadden gegeven was er geen enkel probleem.
Hoe weet je dat 3rd party toetsenborden niks zijn voor je? Die doen namelijk hetzelfde en zijn over het algemeen net zo snel (of zelfs sneller). Tenslotte heb je niet alleen meer features, ook vaak meer customization. Probeer gewoon het Gboard toetsenbord van Google. Die werkt ook gewoon prima.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!
revelc schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 11:12:
Ik twijfel welke land code ik nu heb :?
AP: G930FXXU1BPLL
CP: G930FXXU1BPJG
CSC: G930FDDX1BPJ1
In lijst zie ik India = DD
Of Germany ??
Wie kan mij dit zeggen.
Nog geen update gehad naar nougat, nu op 6.01
Duitsland - BRANDED - T-Mobile

Waar heb je je toestel gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revelc
@henklbr
In nederland bij die zaak in rotterdam.
Zie op de telefoon niks van t- mobile staan ofzo.
Zou T- mobile dan achterlopen in duitsland
Wbt update ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
revelc schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 11:28:
@henklbr
In nederland bij die zaak in rotterdam.
Zie op de telefoon niks van t- mobile staan ofzo.
Zou T- mobile dan achterlopen in duitsland
Wbt update ?
"Bij die zaak in Rotterdam": welke zaak?

T-Mobile Duitsland zit idd nog op Android 6.0.1 voor de S7:

https://www.sammobile.com/firmwares/database/SM-G930F/DTM/

Ik zou gewoon naar "die zaak in Rotterdam" terug gaan en een voor de "Nederlandse markt" bestemd toestel eisen!
Is je provider ook toevallig T-Mobile?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revelc
Phonemarket
Eind vorig jaar gekocht daar zonder abbo.
Had eerst kpn en nu youfone.
Ik zal straks eens via een chat, kijken wat ze daar op zeggen, zit nogal ver van rotterdam af.
Telefoon is gemaakt in vietnam zag ik.
Zou die update binnenkort ook niet voor dit toestel uitkomen ?, was al aan denken om zelf te flashen met odin
Edit
Contact gehad met phonemarket, ze gaven aan dat hun europese toestellen verkochten.
Op vraag wanneer komt update naar nougat, geen antwoord meer.

[ Voor 18% gewijzigd door revelc op 11-03-2017 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Propane schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 21:37:
Wat dacht je van Swiftkey?? Werkt een stukje vlotter dan originele google toetsenbord. Tevens helemaal in te stellen naar eigen wens. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Martinspire schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 11:15:
[...]

Hoe weet je dat 3rd party toetsenborden niks zijn voor je? Die doen namelijk hetzelfde en zijn over het algemeen net zo snel (of zelfs sneller). Tenslotte heb je niet alleen meer features, ook vaak meer customization. Probeer gewoon het Gboard toetsenbord van Google. Die werkt ook gewoon prima.
Omdat ik het gros al geprobeerd heb en omdat ik zo'n rare snuiter ben die het vervelend vind als zo'n toetsenbord qua uiterlijk net even niet bij de rest past.

If it ain't broken enzo... Marshmallow werkt voor mij goed, Nougat voegt niets toe dat echt belangrijk is voor mij maar verwijderd een feature die ik enorm veel gebruik. Komt vast wel een mod die het MM toetsenbord op Nougat laat werken en anders beslis ik over een tijdje wel of ik met een 3rd party toetsenbord wil leven of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloobje
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 08-09 04:37
Vind het nu wel erg lang duren eer de update er is voor LUX toestellen..
Pagina: 1 ... 8 ... 12 Laatste