Het probleem met een schone installatie van samsung is dat backups nooit geheel terug te plaatsen zijn. Er ontbreekt altijd wel wat.Razer schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 14:48:
[...]
Daarna wel mooie schone snelle installatie. Krijg je geen spijt van, ik doe dit eigenlijk na elke major upgrade.
Nog nooit van Samsung backups gebruik gemaakt. Gewoon alles in de cloud bij Google, Contacten, Agenda, Foto's, WhatsApp en Apps restore en klaar ☺️cliors schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 14:58:
[...]
Het probleem met een schone installatie van samsung is dat backups nooit geheel terug te plaatsen zijn. Er ontbreekt altijd wel wat.
Grappig: enige app die moeite heeft is Chrome Beta die alles in landscape modus opent en niet wil draaien.
Telefooninstellingen?Razer schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 15:07:
[...]
Nog nooit van Samsung backups gebruik gemaakt. Gewoon alles in de cloud bij Google, Contacten, Agenda, Foto's, WhatsApp en Apps restore en klaar ☺️
Doet Google tegenwoordig ook al =) En wat is er nog veel in te stellen, ringtone wat zaken uitgooien. Even elk menu doorklikken is in totaal 5 minuten werk.
Iemand met deze udate al binnen G935FXXU1BPLB G935FLUX1BPH1 G935FXXU1BPJJ
bij ccolblue gekocht antwerpen Belgie
Hetzelfde hier, nee nog niets.1475paul schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 15:23:
PSN: extreme8eight
Verwijderd
Ik ook nog niet. Ik kom wat ongeduldig1475paul schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 15:23:
Ik heb het probleem met een Zwitsers toestel, maar wel gewoon in Nederlands gekocht, hopelijk krijgen die toestellen ook snel de update, anders ga ik klagen bij Belsimpel
Nougat werkt tot op heden goed/smooth alleen zijn sommige apps nog niet compatible met nougat heb ik het idee? bijv de zalando app net gebruikt wil ik hem daarna uit de app tray wegvegen, doet ie dat niet, gaat telkens terug de app in, uiteindelijk gedwongen laten stoppen.
Iemand anders soortgelijks gehad met een bepaalde app?
Iemand anders soortgelijks gehad met een bepaalde app?
Hier ook LUX (via coolblue.be), maar nog geen update.extreme8eight schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 12:47:
Iemand die een LUX versie heeft waar de update al binnen is? Belgie gekocht.
Verwijderd
Ik lees hier de reacties, dat er geen update is. Check ik toch ff voor de zekerheid mijn toestel (s7) heb ik update van 1227mb, dit kwam niet als pop-up, ik weet niet waar mijn telefoon weg komt, heb m weg bij belsimpel, weet iemand hoe ik dit kan uitvinden?
Kun je dat instellingen menu nog aanpassen, kan het niet vinden. Vind dat niks nu....
Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE
Ik moet wel even heel erg wennen aan de nieuwe look en de nieuwe iconen... geen verbetering wat mij betreft nog.
Ik krijg wel de melding dat mijn SD-kaart gecodeerd is met "een ander toestel" en dat deze niet gedecodeerd kan worden door de S7 Edge? Ik kan de SD-kaart wel gebruiken, dus er is geen direct probleem. Toch gek want ik heb deze wel degelijk gecodeerd met de S7 Edge, maar dan onder Android 6 nog. Herkent iemand dit?
Ik krijg wel de melding dat mijn SD-kaart gecodeerd is met "een ander toestel" en dat deze niet gedecodeerd kan worden door de S7 Edge? Ik kan de SD-kaart wel gebruiken, dus er is geen direct probleem. Toch gek want ik heb deze wel degelijk gecodeerd met de S7 Edge, maar dan onder Android 6 nog. Herkent iemand dit?
Open de telefoonapp, toets *#1234# in, telefoonapp verdwijnt en er komt een "version" scherm tevoorschijn.Verwijderd schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 16:24:
Ik lees hier de reacties, dat er geen update is. Check ik toch ff voor de zekerheid mijn toestel (s7) heb ik update van 1227mb, dit kwam niet als pop-up, ik weet niet waar mijn telefoon weg komt, heb m weg bij belsimpel, weet iemand hoe ik dit kan uitvinden?
Bij CSC staat een lange code, de 1e 3 tekens na G930F laat zien uit welk land je toestel komt.
Je zegt belsimpel, ik vermoed dat je een ITV toestel hebt.
Werkt de app play cardboard apps nog na de update? iemand die die heeft?
Met deze app kan je gewone cardboard apps op je gear vr kijken echter geven sommige toestellen na updaten problemen.
Met deze app kan je gewone cardboard apps op je gear vr kijken echter geven sommige toestellen na updaten problemen.
panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr
G935FITV1BPJ1 - update komt binnen.
Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding
Vervelend... met Samung Keyboard kon ik voorheen zowel Engelse als Nederlandse woorden in de predictive text balk laten verschijnen. Nu moet ik switchen tussen de twee talen (met spatiebalk), ondanks dat ik bij Settings zowel Engels als Nederlands heb toegevoegd.
Iemand hier de oplossing voor?
Ik heb nu ook Nougat op m'n DBT, maar ik heb 'm op Zweeds staan. Met MM had ik het zo ingesteld dat ik voor de woordsuggesties Zweeds, Nederlands en Engels kreeg. Ik heb alledrie die talen weer ingesteld maar ik krijg nu alleen maar suggesties uit de op dat moment actieve taal in het toetsenbord. Ik wil *geen* autocorrect en de spellingcontrole (met rode lijntjes) is ook niet wat ik zoek, maar verder krijg ik het niet voor elkaar. Iemand anders die dit gemerkt heeft? Graag ook iemand met een oplossing?
Ik wil gewoon het Zweedse toetsenbord als default hebben maar ik ben het grootste deel van de tijd gewoon in NL/EN bezig. Switchen is ontzettend naar omdat de plaatsing van de toetsen dan anders is.
ik heb gewoon de nederlandse taal gedownload dan kan je (via spatie sliden) gewoon tussen de talen switchen, bedoelde je dat?yinx84 schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 18:17:
Vervelend... met Samung Keyboard kon ik voorheen zowel Engelse als Nederlandse woorden in de predictive text balk laten verschijnen. Nu moet ik switchen tussen de twee talen (met spatiebalk), ondanks dat ik bij Settings zowel Engels als Nederlands heb toegevoegd.
Wat een timing is dit
Nee Icefellow, de bedoeling is dat meerdere talen tegelijk actief zijn. Het is toch stom van toetsenbordtaal te moeten switchen afhankelijk van met wie je aan het praten bent? Helemaal omdat het op MM wel werkte.
Scrollen gaat nog wel een beetje laggy in de browser maar ook instellingen. Is dit een kwestie van systeem moet even "warmlopen" of hardreset om het te verhelpen?
SwiftKey of GFlow toetsenbordDataGhost schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 18:21:
Wat een timing is ditNee Icefellow, de bedoeling is dat meerdere talen tegelijk actief zijn. Het is toch stom van toetsenbordtaal te moeten switchen afhankelijk van met wie je aan het praten bent? Helemaal omdat het op MM wel werkte.
Om mijzelf te quoten.madmaus schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 17:07:
Werkt de app play cardboard apps nog na de update? iemand die die heeft?
Nee het werkt niet meer helaas.
Nu kijken of er een andere manier is om zonder root de gear vr te gebruiken voor cardboard.
panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr
Hier ook maar gelijk factory reset gedaan.... vind alleen zo irritant dat dan je media van Whatsapp niet meer in de juiste volgorde word weergegeven.
Maar ben er wel achter hoe je dat weer goed kan zetten... Maar slecht van Whatsapp IMO
Maar ben er wel achter hoe je dat weer goed kan zetten... Maar slecht van Whatsapp IMO
ik ook nog niets G930FLUX1BPH1 Belgie Orange1475paul schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 15:23:
Sinds vanmiddag voor mijn S7 de Nougat update beschikbaar, nu aan het installeren.
Toestel bij Vodafone gekocht en kwam met enkele Vodafone apps, dus niet unbranded.
Is nu G930FXXU1DQBT
Vóór de update waarschijnlijk wat anders maar dat heb ik niet gecontroleerd voor die tijd.
Lang op zitten wachten en denk al na 3 minuten; waarom eigenlijk?
Wat ik eigenlijk veel liever heb is Android Auto en fatsoenlijke assistent....
Toestel bij Vodafone gekocht en kwam met enkele Vodafone apps, dus niet unbranded.
Is nu G930FXXU1DQBT
Vóór de update waarschijnlijk wat anders maar dat heb ik niet gecontroleerd voor die tijd.
[ Voor 20% gewijzigd door Dysmael op 01-03-2017 19:14 ]
en hoe zet je het weer in de juiste volgorde ?ominous schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 18:51:
Hier ook maar gelijk factory reset gedaan.... vind alleen zo irritant dat dan je media van Whatsapp niet meer in de juiste volgorde word weergegeven.
Werkende Alternatieve apk Android auto is er toch ..... ?RolfLobker schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 19:13:
Sinds vanmiddag voor mijn S7 de Nougat update beschikbaar, nu aan het installeren.
Is nu G930FXXU1DQBT
Ik wacht ook op android auto van de playstore....voor me opel
Ja, je kan idd een losse apk downloaden. Maar sinds een paar dagen wil die update en zegt dan dat Android Auto niet beschikbaar is in NL.
Ik wil niet meer trucages hoeven toepassen maar gewoon naar de appstore en gebruiken. Zelfde geldt voor sommige GearVR apps (volgens mij MilkVR?) die gewoon niet in de NL appstore te vinden zijn. Daarvoor heb ik via een VPN-tool de app uit de Appstore moeten halen. Ik kan wel alles via-via regelen, met custom roms werken et cetera maar ik wil gewoon dat het werkt.
Wat dat betreft doet Apple het toch veel beter. Hoewel ik niet kan wennen aan iphone en sterke voorkeur voor Android heb werkt op de iphone veel meer wel gewoon direct.
Voorbeeld is Siri op de iphone dat wel werkt maar op de Android krijg ik bij bijna alle commando's gewoon Google-zoekresultaten.
Ik wil niet meer trucages hoeven toepassen maar gewoon naar de appstore en gebruiken. Zelfde geldt voor sommige GearVR apps (volgens mij MilkVR?) die gewoon niet in de NL appstore te vinden zijn. Daarvoor heb ik via een VPN-tool de app uit de Appstore moeten halen. Ik kan wel alles via-via regelen, met custom roms werken et cetera maar ik wil gewoon dat het werkt.
Wat dat betreft doet Apple het toch veel beter. Hoewel ik niet kan wennen aan iphone en sterke voorkeur voor Android heb werkt op de iphone veel meer wel gewoon direct.
Voorbeeld is Siri op de iphone dat wel werkt maar op de Android krijg ik bij bijna alle commando's gewoon Google-zoekresultaten.
[ Voor 23% gewijzigd door Dysmael op 01-03-2017 19:45 ]
Iemand enig idee hoe je met de samsung toetsenbord in meerdere talen kunt typen?
Met de toetsenbord van google is dat wel mogelijk.. voor de update kon ik wel met de samsung toetsenbord in meerdere talen typen...
Met de toetsenbord van google is dat wel mogelijk.. voor de update kon ik wel met de samsung toetsenbord in meerdere talen typen...
Vraag ik mij ook af, vond het juist zo prettig dat ik geen 3rd party keyboard nodig had daarvoor op MM.Kaya10 schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 19:51:
Iemand enig idee hoe je met de samsung toetsenbord in meerdere talen kunt typen?
Je kan meerdere talen instellen...swipen op je spatiebalk naar de volgende taal en hoppa
Heb daarvoor de Samsung klantendienst gecontacteerd, die kerel aan de telefoon wist dat ook niet.Propane schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 19:57:
[...]
Vraag ik mij ook af, vond het juist zo prettig dat ik geen 3rd party keyboard nodig had daarvoor op MM.
Volgens mij zetten ze gewoon mensen daar die er niks van kennen en wat moeten aflezen...
Ik irriteer me er echt aan dat ik niet in meerdere talen kan typen, dus gebruik ik de toetsenbord van Google wat ook prettig is.
Volgens mij hebben ze die optie eruit gehaald, mss zal die wel met een nieuwe update komen
Ja dat weet ik ook wel, maar dan moet je de hele tijd swipen, ik typ vaak nederlands / engels door mekaar... het is ook niet de bedoeling dat ik de hele tijd van taal ga switchenKirretje schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 19:59:
Je kan meerdere talen instellen...swipen op je spatiebalk naar de volgende taal en hoppa
Led notificatie doet het niet meer sinds de update, ook niet onder laden. Led doet het wel als ie aan de lader ligt. Meer mensen met de kwaal. Instellingen al gecontroleerd ook.
Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE
SwiftKey werkt perfect daarvoor! Ik doe Nederlands, Spaans en Engels door elkaar zonder problemen.Kaya10 schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 20:02:
[...]
Ja dat weet ik ook wel, maar dan moet je de hele tijd swipen, ik typ vaak nederlands / engels door mekaar... het is ook niet de bedoeling dat ik de hele tijd van taal ga switchen
Nogmaals, het was juist zo mooi dat dit standaard, out of the box, met het Samsung toetsenbord op Android 6 al werkte. Geen gedonder met 3rd party toetsenborden die het altijd net eventjes niet zijn.aveenhuysen schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 20:09:
[...]
SwiftKey werkt perfect daarvoor! Ik doe Nederlands, Spaans en Engels door elkaar zonder problemen.
Ik wacht het even af maar mogelijk dat ik MM weer terugzet
Gebruik die van google dan, die is ook prettig om te gebruikenPropane schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 20:25:
[...]
Nogmaals, het was juist zo mooi dat dit standaard, out of the box, met het Samsung toetsenbord op Android 6 al werkte. Geen gedonder met 3rd party toetsenborden die het altijd net eventjes niet zijn.
Ik wacht het even af maar mogelijk dat ik MM weer terugzet. Erger mij nu al een het swipen op die spatiebalk en ben te dwars om SwiftKey ofzo te gebruiken, ben geen fan van 3rd party keyboards.
Hier ook.aveenhuysen schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 20:07:
Led notificatie doet het niet meer sinds de update, ook niet onder laden. Led doet het wel als ie aan de lader ligt. Meer mensen met de kwaal. Instellingen al gecontroleerd ook.
Geen idee nog hoe ik hem aan krijg...
Even Light Manager LED settings geinstalleerd, kijken of ie werkt. Anders maar even een factory reset.madmaus schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 21:00:
[...]
Hier ook.
Heb net een updatemelding gekregen. Belgische/LUX versie. Nu downloaden se...
Ik klik dus op de melding en krijg dan...
niets
(de laatse updates zijn al geïnstalleerd)
Zijn er al gelukkige "CSC LUX-ers" ?
Ik klik dus op de melding en krijg dan...
niets
Zijn er al gelukkige "CSC LUX-ers" ?
[ Voor 50% gewijzigd door dns_vbl op 02-03-2017 09:28 . Reden: bijkomende info ]
Samsung Galaxy 10 Plus
Misschien lullig, maar staat onder de Display settings 'Led-indicator' aan?madmaus schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 21:00:
[...]
Hier ook.
Led indicator staat aan
Gmail geeft overigens wel een Indicator maar whatsapp bijvoorbeeld weer niet.
Ik hou het even in de gaten.
Gmail geeft overigens wel een Indicator maar whatsapp bijvoorbeeld weer niet.
Ik hou het even in de gaten.
Vind de spaarstand van de nieuwe update minder, kan niks instellen bij hoeveel procent hij actief gaat...
De update uitgevoerd ik heb het idee dat palm rejection wat enthousiast is en de gallery stotterd behoorlijk met scrollen echter als je een fotoalbum opent gaat het scrollen wel goed ?
Zo, update hier ook geïnstalleerd. Zoals altijd na een update vallen de negatieve dingen meteen op en de positieve dingen zijn er eigenlijk niet 
Wat ik nu ervaar:
-icoon S Planner op homescherm laat nidt langer datum van vandaag zien.
-mijn agenda widget werkt niet meer, crashed steeds (zal aan de widget liggen, maar is wel kut)
-live achtergronden werken niet meer.
Herkenbaar bij jullie?
Wat ik nu ervaar:
-icoon S Planner op homescherm laat nidt langer datum van vandaag zien.
-mijn agenda widget werkt niet meer, crashed steeds (zal aan de widget liggen, maar is wel kut)
-live achtergronden werken niet meer.
Herkenbaar bij jullie?
Nougat update gedaan, draait prima.
Waar ik mij wel aan stoor is dat ik in mijn notificatiescherm deze melding blijf krijgen:
"Toetsenbord selecteren
Swiftkey-toetsenbord - Swiftkey-toetsenbord"
Ik heb vanalles al geprobeerd zoals het uitschakelen van 'Android systeem', 'Switfkey' en 'Samsung toetsenbord' in de meldingsinstellingen. Helaas blijft de melding, wanneer ik ga typen, verschijnen. Ik gebruik Swiftkey.
Bij mijn Oneplus 3T, ook op Nougat draaiende, had ik het systeemtoetsenbord gewoon 'uitgeschakeld' bij de applicatie instellingen. Dat hielp, maar dat lukt hier niet, de optie blijft grijs (dus is niet in te selecteren/in te drukken).
Iemand de oplossing om bovenstaande melding niet meer te laten verschijnen?
Waar ik mij wel aan stoor is dat ik in mijn notificatiescherm deze melding blijf krijgen:
"Toetsenbord selecteren
Swiftkey-toetsenbord - Swiftkey-toetsenbord"
Ik heb vanalles al geprobeerd zoals het uitschakelen van 'Android systeem', 'Switfkey' en 'Samsung toetsenbord' in de meldingsinstellingen. Helaas blijft de melding, wanneer ik ga typen, verschijnen. Ik gebruik Swiftkey.
Bij mijn Oneplus 3T, ook op Nougat draaiende, had ik het systeemtoetsenbord gewoon 'uitgeschakeld' bij de applicatie instellingen. Dat hielp, maar dat lukt hier niet, de optie blijft grijs (dus is niet in te selecteren/in te drukken).
Iemand de oplossing om bovenstaande melding niet meer te laten verschijnen?
[ Voor 3% gewijzigd door ChromeFR op 01-03-2017 23:43 ]
Weet iemand waar ik de notificaties uitzet van WhatsApp? Dus dat het icoontje wel in taakbalk verschijnt maar niet van wie ik allemaal berichten krijg.
Voor de update werkte het perfect, maar ondanks alle instellingen die ik uitgeprobeerd heb blijven deze meldingen komen op een of andere manier...
Voor de update werkte het perfect, maar ondanks alle instellingen die ik uitgeprobeerd heb blijven deze meldingen komen op een of andere manier...

Semi off-topic Waarom heet dit topic nu Nougat update problemen? Het gros heeft eigenlijk geen problemen met de update. enkel met sommige app's die moeilijk kunnen doen. Het lijkt nu net met een 20+ pagina lange topic dat er heel wat aan de hand is. #tendentieus.
Bedankt voor de suggestie. Ik heb de titel iets aangepast. Verder is het makkelijker om dit soort dingen te melden via een TR, een DM of Ideeën- & Feedbacktopic voor Mobile. We lezen helaas niet alle posts en dit soort vragen / opmerkingen kunnen dan verloren gaan.
Bedankt voor de suggestie. Ik heb de titel iets aangepast. Verder is het makkelijker om dit soort dingen te melden via een TR, een DM of Ideeën- & Feedbacktopic voor Mobile. We lezen helaas niet alle posts en dit soort vragen / opmerkingen kunnen dan verloren gaan.
[ Voor 36% gewijzigd door rens-br op 02-03-2017 09:52 ]
“I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.” ― Oscar Wilde
Zit met csc ddx nog te wachten en zelfs nog maar op beveiligingspatch novemberIndodraakje schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 17:12:
[...]
T-Mobile van onze oosterburen(Duitsland)
Ik heb ook de PHN versie via ota gedaan.
Heb nu alleen een dingetje met de dynamic calender.
Ik gebruik nova launcher en de moonshine icon pack, daar zit ook een dynamic calender in die gewoon met de huidige datum meeloopt.
Echter dat doet hij niet meer. Meer mensen hier last van of een fix hiervoor?
Heb moonshine al eraf gegooid en opnieuw erop gezet, andere icon packs geprobeerd, maar lijkt wel of dynamic calender niet meer werkt met custom icons.
Heb nu alleen een dingetje met de dynamic calender.
Ik gebruik nova launcher en de moonshine icon pack, daar zit ook een dynamic calender in die gewoon met de huidige datum meeloopt.
Echter dat doet hij niet meer. Meer mensen hier last van of een fix hiervoor?
Heb moonshine al eraf gegooid en opnieuw erop gezet, andere icon packs geprobeerd, maar lijkt wel of dynamic calender niet meer werkt met custom icons.
Stop chasing the dream, you're already living it
Vannacht redelijk last gehad van battery drain.. Kan niet echt duidelijk achterhalen waar dit nu precies door komt maar rond een uur of 11 naar bed gegaan en 55% en vanochtend wakker geworden met 10% left.. ik weet niet precies waar die 45 % heen gegaan is meerdere mensen hier last van?
Precies. Heb een topic report gemaakt om het aan te laten passen.wortel1 schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 06:13:
Semi off-topic Waarom heet dit topic nu Nougat update problemen? Het gros heeft eigenlijk geen problemen met de update. enkel met sommige app's die moeilijk kunnen doen. Het lijkt nu net met een 20+ pagina lange topic dat er heel wat aan de hand is. #tendentieus.
MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y
Eerst deed ik altijd handmatig een backup maken op mijn PC. Dan heb je 100% weer correcte volgorde van dataB-BRAIN schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 19:13:
[...]
en hoe zet je het weer in de juiste volgorde ?
Wat ik nu heb gedaan is.... Factory reset -> Backup terug zetten vanuit whatsapp-> Bestanden uit media folder whatsapp kopieeren naar PC. En dan weer terug kopieren van PC naar de Whatsapp folder. Zo is de volgorde van je foto's weer zo goed als correct.
Dit vraag ik me ook af. Ik heb "inhoud weergeven" uitgezet, maar toch geeft hij meteen de inhoud en de afzender weer op het scherm.ninasky11 schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 02:58:
Weet iemand waar ik de notificaties uitzet van WhatsApp? Dus dat het icoontje wel in taakbalk verschijnt maar niet van wie ik allemaal berichten krijg.

Neemt allemaal plek in wat ik niet wil.
Overigens, ik heb sowieso moeite nu met al die notificaties op het scherm die er allemaal hetzelfde uit zien... 1 groot wit vlak met allemaal verschillende meldingen, maar niet eenvoudig te onderscheiden. Even een ander thema proberen, hopelijk wordt het beter.
/edit: nee helaas. Een groot wit vlak met alleen een scheidingsstreep per app of melding, met een klein icoontje van die app. Kan dit niet anders? Dit is lang niet zo duidelijk en overzichtelijk als met Android 6?
[ Voor 11% gewijzigd door Soeski op 02-03-2017 09:37 ]
Na een grote update is je telefoon op de achtergrond met van alles en nogwat bezig. Optimaliseren, synchroniseren ed. Dat zou een verklaring kunnen zijn. Voor mij een reden om 'bij uitzondering' afgelopen nacht de wifi aan te laten. 's Nachts ligt ie bij mij sowieso op de draadloze lader.michaeltjeh1 schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 09:11:
Vannacht redelijk last gehad van battery drain.. Kan niet echt duidelijk achterhalen waar dit nu precies door komt maar rond een uur of 11 naar bed gegaan en 55% en vanochtend wakker geworden met 10% left.. ik weet niet precies waar die 45 % heen gegaan is meerdere mensen hier last van?
AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
Ik ben eigenlijk best tevreden over de update.
Look en feel is ook goed! Heb wel gelijk de Material Dark Thema toegepast. En zie ook nu dat je los icon packs kan instellen.
Normaal draai ik altijd Nova Launcher maar nu nog even met Touchwiz en dat bevalt ook prima!\
Nog meer mensen die nu Touchwiz draaien en daar een mening over hebben?
Look en feel is ook goed! Heb wel gelijk de Material Dark Thema toegepast. En zie ook nu dat je los icon packs kan instellen.
Normaal draai ik altijd Nova Launcher maar nu nog even met Touchwiz en dat bevalt ook prima!\
Ik heb deze S7
AP: G930FXXU1BPLB
CP: G930FXXU1BPJJ
CSC: G930FAUT1BPH1
Dit is dus een Zwitserse. Fijn, gewoon gekocht bij 4Launch.
Wat zijn de verschillen met de Nederlandse versie?
Wat zijn de stappen om hiervan een Nederlandse (Nougat) versie te maken?
Sinds die cards er zijn is het al ruk, de meldingen van Android 4/5 waren stukken prettigerSoeski schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 09:34:
Dit is lang niet zo duidelijk en overzichtelijk als met Android 6?
henklbr in "[Samsung Galaxy S7-serie] Ervaringen en Discussie"xer schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 09:49:
Ik heb deze S7
Hierna is je toestel volledig unbranded NLtoestel, incuslief OTA's.
Wel even backup maken van je data, toestel gaat leeg.
Had ook een AUT versie op mijn S7 met de gegevens van pappaleone een PHN van gemaakt.xer schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 09:49:
Ik heb deze S7
Ik denk dat je eerst naar de 6.0.1. PHN versie moet gaan en dan de OTA Nougat update binnen halen.
pappaleone schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 22:16:
[...]
Kijk eens hier haal je de laatste firmware bovenste.
http://www.sammobile.com/firmwares/database/SM-G930F/PHN/
Daarna odin openen en desbetreffende files in de daarvoor bestemde vakjes daarna druk op staart en even geduld hebben succes.
ASUS TF101 Katkiss 6.0 | DELL XPS 18 | Galaxy S7 | One Plus One | S3 / S1
Kijk gewoon naar mijn post boven je, verder geen gekloot en klaar.Schepstra schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 10:02:
[...]
Had ook een AUT versie op mijn S7 met de gegevens van pappaleone een PHN van gemaakt.
Ik denk dat je eerst naar de 6.0.1. PHN versie moet gaan en dan de OTA Nougat update binnen halen.
pappaleone schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 22:16:
[...]
Kijk eens hier haal je de laatste firmware bovenste.
http://www.sammobile.com/firmwares/database/SM-G930F/PHN/
Daarna odin openen en desbetreffende files in de daarvoor bestemde vakjes daarna druk op staart en even geduld hebben succes.![]()
Ben eigenlijk wel heel tevreden met Nougat. Alles reageert vlot. Het geheel is erg opgefrist. Touchwiz merk ik helemaal niks meer van. Loopt als een trein. Lijkt wel of ik een splinternieuwe telefoon heb nu!
AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
Drain is bij mij niet alleen 's nachts. Ook overdag bij normaal gebruik zie je het batterij % terugtellen.michaeltjeh1 schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 09:11:
De battery info geeft vooralsnog geen uitsluitsel over de veroorzakende app(s). Scherm zal het niet zijn als hetook 's nacht plaatsvindt.
Ook ik best tevreden met de update, enkel de icons zien er niet uit ( het zelf een foto als achtergrond en heel wat icons hebben nu een witte rand die vrij storend is ). Heb een icon pack uitgeprobeerd, maar dan veranderden slechts een paar icons, niet allemaal )ominous schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 09:47:
Wat ik tot nu toe gemerkt heb :
- Na de update heb ik 3 gig aan extra ruimte vrij ( heeft wss te maken met een opkuis van overbodige bestanden )
- Toestel lijkt vlotter te werken, batterij duur ietsje beter.
- Heb zelf touchwiz draaien maar om eerlijk te zijn heb ik nog niet echt ontdekt wat er allemaal veranderd is
Dit kun je uitzetten onder Display - PictogramkadersThefonz73 schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 10:54:
[...]
Ook ik best tevreden met de update, enkel de icons zien er niet uit ( het zelf een foto als achtergrond en heel wat icons hebben nu een witte rand die vrij storend is ). Heb een icon pack uitgeprobeerd, maar dan veranderden slechts een paar icons, niet allemaal )
Wat ik tot nu toe gemerkt heb :
- Na de update heb ik 3 gig aan extra ruimte vrij ( heeft wss te maken met een opkuis van overbodige bestanden )
- Toestel lijkt vlotter te werken, batterij duur ietsje beter.
- Heb zelf touchwiz draaien maar om eerlijk te zijn heb ik nog niet echt ontdekt wat er allemaal veranderd is
Ik zie hier zoveel "Problemen" voorbij komen, echter komt het neer op gebruikers die niet verder kijken dan hun neus lang is.
Rare drain zijn altijd apps die blijven hangen of iets anders geks, reboot je toestel, wipe caches eens mocht dat niet helpen factory reset.
Hier nu 28 uur van lader af, 5u screen on time, 55% remaining, alle accounts op push. Nog nooit zo een super batterij duur gehad.
Merci, heb idd de tijd nog niet gehad om de S7 nougat manual eens rustig door te lopen, is voor dit weekend.Dit kun je uitzetten onder Display - Pictogramkaders
Ik zie hier zoveel "Problemen" voorbij komen, echter komt het neer op gebruikers die niet verder kijken dan hun neus lang is.
Rare drain zijn altijd apps die blijven hangen of iets anders geks, reboot je toestel, wipe caches eens mocht dat niet helpen factory reset.
Hier nu 28 uur van lader af, 5u screen on time, 55% remaining, alle accounts op push. Nog nooit zo een super batterij duur gehad.
Die batterijduur is wel wow. Zelf zit ik na 4 uur op 68 procent (k stream wel constant google music en blijkbaar verbruikt S-health ook redelijk wat). Heb nu een groot aantal applicaties op "sluimerstand" gezet. Benieuwd wat dat geeft.
Batterijduur is prima maar was met Android 6 ook al zo. De 2e helft van de batterij gaat wel harder dan de 1e helft, als de telefoon onder de 50-40% komt dan daalt het wel substantieel sneller. Maarja, waarmee is dat niet... benzinepeil in je auto, je bankrekening... 
Ik red, als ik het scherm niet teveel aan heb, meestal wel 1,5 dag. Dus ene dag 8.00 van de lader, dag erna om 23.00 op de lader. Momenteel al wel 10% kwijt in ruim 3 uur, dus nu ga ik het niet redden.
Ik red, als ik het scherm niet teveel aan heb, meestal wel 1,5 dag. Dus ene dag 8.00 van de lader, dag erna om 23.00 op de lader. Momenteel al wel 10% kwijt in ruim 3 uur, dus nu ga ik het niet redden.
Gewoon SwiftKey instaleren werkt heel goed.Kaya10 schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 20:01:
[...]
Heb daarvoor de Samsung klantendienst gecontacteerd, die kerel aan de telefoon wist dat ook niet.
Volgens mij zetten ze gewoon mensen daar die er niks van kennen en wat moeten aflezen...
Ik irriteer me er echt aan dat ik niet in meerdere talen kan typen, dus gebruik ik de toetsenbord van Google wat ook prettig is.
Volgens mij hebben ze die optie eruit gehaald, mss zal die wel met een nieuwe update komen
Ik heb nu een paar keer gehad google services gestopt ik heb de cash p. Wipe al eens gedaan. En goodlock werkt niet met 7.0 das wel jammer eigenlijk
Hier ook iemand die voorheen Nova draaide. Ik mis nu o.a. de standaard weer & klok widget uit touchwiz in het menu van Nova, terwijl hij er binnen touchwiz nog wel isominous schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 09:47:

Heb even kort gezocht naar een vervanging voor deze widget, maar nog niet gevonden. Dus nu ook noodgedwongen even terug naar touchwiz. Had nog niet gezien dat je icon packs los kunt installeren in touchwiz, daar maar even mee aan de slag dan.. Als dat wil lukken zal Nova misschien wel overbodig worden.
Of weet wellicht iemand waar ik mijn geliefde widgets terug kan vinden?
Edit: Bij het eerst icon pack dat ik toepaste veranderde Chrome en zelfs de playstore niet mee
[ Voor 6% gewijzigd door Vuurs op 02-03-2017 12:13 ]
Bij mij doet de led het niet bij een nieuwe gmail, erg lastig
wel bij laden.
whatsapp weet ik nog niet.
ik ga hier dus niet teveel tijd aan verdoen met uitzoeken waaraan dit ligt aangezien meerdere mensen issues hebben en het dus waarschijnlijk niet aan mijn s7 ligt
het lijkt erop dat dit issues zijn die wel verholpen worden bij een volgende update denk ik.
wel bij laden.
whatsapp weet ik nog niet.
ik ga hier dus niet teveel tijd aan verdoen met uitzoeken waaraan dit ligt aangezien meerdere mensen issues hebben en het dus waarschijnlijk niet aan mijn s7 ligt
het lijkt erop dat dit issues zijn die wel verholpen worden bij een volgende update denk ik.
Issues ? Welke issues. Ik draai dat spel hier al enkele weken en heb geen enkele issue. Af en toe eens dieper in de instellingen duiken lost ook al veel op.MatMich schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 12:10:
Verwijderd
Update bevalt mij op zich wel. Valt me wel op dat mijn accu percentage soms opeens met 3, 4 of 5 procent naar beneden gaat. Voorheen was dit altijd met 1% tegelijk. Ook kan ik met een volle powerbank de telefoon nog maar 2,5 keer volledig opladen waar dit eerder 5-6 keer was. Kan daar nog niet echt een verklaring voor vinden. Misschien dat de telefoon op de achtergrond nog druk is met optimaliseren e.d. en daardoor meer verbruikt.
Twee dingen waar ik nog een oplossing voor zoek:
- Hoe zorg je ervoor dat een map (waar meerdere apps in staan) automatisch sluit nadat je een app opent? Deze blijft nu open staan.
- Hoe krijg ik de 'alternatieve tekens' terug op mijn lettertoetsen? Ik kan deze niet aanzetten. De optie is er wel maar is greyed out.
- Hoe zorg je ervoor dat een map (waar meerdere apps in staan) automatisch sluit nadat je een app opent? Deze blijft nu open staan.
- Hoe krijg ik de 'alternatieve tekens' terug op mijn lettertoetsen? Ik kan deze niet aanzetten. De optie is er wel maar is greyed out.
Weet iemand hoe je nu kan zorgen dat je app iconen wél op alfabet komen te staan, maar de iconen IN appgroepen niet? Hij pakt dit nu als één functie. Ik had voorheen een eigen volgorde in de appgroep, maar de apps zelf wel op alfabet gesorteerd staan. Nu lukt me dit niet meer. Het is of alles, of niks.
Nog altijd hebben unbranded België en Luxemburg geen update ontvangen...
Dat kan kennelijk alleen maar met de engelse toetsenbordlayout en bijbehorend woordenboek. Ik vind het maar matig allemaal, dit soort simpele dingen hoort er gewoon in te zitten tochVerwijderd schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 12:47:

Dit, Hier ben ik ook naar op zoek. Ik vind dit maar irritant.Verwijderd schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 12:47:
Het issue geen led notificatie (bij mij Gmail) dus zoals een paar mensen beschrijven.Vanishd schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 12:31:
[...]
Issues ? Welke issues. Ik draai dat spel hier al enkele weken en heb geen enkele issue. Af en toe eens dieper in de instellingen duiken lost ook al veel op.
Het is fijn dat jij geen issues hebt maar dat geldt niet voor iedereen.
Dit was een antwoord op mensen die dit probleem dus ook hadden maar ik was vergeten te quoten, sorry.
En eh...Spel??? Volgens mij gaat dit over Android 7
En natuurlijk heb ik allang op allerlei manieren bij instellingen gekeken maar als jij een instelling weet die ik ben vergeten hoor ik dat graag van je.
Ik heb deze bekeken
Gmail instellingen (account en algemeen)
Systeem instellingen (meldingen)
Led notificaties
9account
Verwijderd
Heb nu Nougat draaien op mn s7, vond het de eerste paar uren erg traag draaien, dus even alle apps geupdate en de nodige apps verwijdert, cache bestanden legen, opnieuw opstarten en het draait als een tierelier! Toch wel erg blij met nougat nu.
Ik ook nog niet wanneer ?quarintus schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 13:12:
weet iemand iets ?
???????????1475paul schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 16:12:
[...]
Ik ook nog niet wanneer ?
weet iemand iets ?
Updates worden gefaseerd uitgerold. Dus ik kijk in mijn kristallen bol en zie...... niets ..
Heb zelf vanochtend voor de G935F PHN de update ontvangen, Samsung service-programma is hij nog niet in beschikbaar
maar dat zal waarschijnlijk vannacht worden.
Heb zelf vanochtend voor de G935F PHN de update ontvangen, Samsung service-programma is hij nog niet in beschikbaar

"if you can't fix it with a hammer, try a bigger hammer"
denk dat met fabrieks instellingen wel goed gaat, maat vind het wel vreemd dat batterij sneller leeg gaat.Verwijderd schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 12:47:
Update bevalt mij op zich wel. Valt me wel op dat mijn accu percentage soms opeens met 3, 4 of 5 procent naar beneden gaat. Voorheen was dit altijd met 1% tegelijk. Ook kan ik met een volle powerbank de telefoon nog maar 2,5 keer volledig opladen waar dit eerder 5-6 keer was. Kan daar nog niet echt een verklaring voor vinden. Misschien dat de telefoon op de achtergrond nog druk is met optimaliseren e.d. en daardoor meer verbruikt.
Ik ook nog niet volgend jaar maar een Nokia kopen well de high end hoop dat er dan een uitkomtquarintus schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 13:12:
Sjone sjonge sjonge: wat lopen jullie allemaal te "klagen" omdat deze update nog niet op je toestel is verschenen...nedius004 schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 17:09:
[...]
Ik ook nog niet volgend jaar maar een Nokia kopen well de high end hoop dat er dan een uitkomt
Heb geduld: Samsung update zijn devices tenminste nog, zelfs de S6-serie wordt geupdatet naar Nougat!
Duurt misschien ff, maar het komt wel...
Vandaag is een bericht van LG gekomen, dat zijn hun G4 & V10 NIET updaten naar Nougat!
Samsung doet het dus nog niet zo slecht!
Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01
Klopt, eens met henklbr ... Heb even overwogen "zijn" versie te flashen maar gewoon gewacht en vanochtend "beloond" . Enige punt van kritiek die ik hier deel is , waarom de Multi language support uit het keyboard gehaald? Was tevreden met de MM Samsung keyboard, moet nu steeds swipen op de spatiebalk om te schakelen tussen Duits, Nederlands en Engels ..
"if you can't fix it with a hammer, try a bigger hammer"
Het led probleem opgelost met een 3rd party app, maar zou niet moeten.
Whatsapp issue opgelost.
Nu zie ik dat STACK van transip geen foto´s die ik maak automatisch upload. Dropbox doet dat weer wel zonder problemen. Alles geprobeerd maar geen succes. Denk dat ik maar eens een factory reset doe en kijken of alle problemen in een keer weg zijn.
Verder loopt de accu sneller leeg vind ik, dan bij Android 6, na een dag met Android 7 nu.
Whatsapp issue opgelost.
Nu zie ik dat STACK van transip geen foto´s die ik maak automatisch upload. Dropbox doet dat weer wel zonder problemen. Alles geprobeerd maar geen succes. Denk dat ik maar eens een factory reset doe en kijken of alle problemen in een keer weg zijn.
Verder loopt de accu sneller leeg vind ik, dan bij Android 6, na een dag met Android 7 nu.
Jammer, sinds Nougat enorme lag bij Bluetooth.
Had voorheen prima A/V sync maar nu loopt geluid zeker 0,5 seconden achter als het niet 1 seconde is. Dit in de auto, nog niet getest met Bluetooth-koptelefoon want dat gebruik ik zelden. Hierdoor is video kijken met geluid via Bluetooth niet meer goed te doen.
Schijnt veel meer voor te komen.
Had voorheen prima A/V sync maar nu loopt geluid zeker 0,5 seconden achter als het niet 1 seconde is. Dit in de auto, nog niet getest met Bluetooth-koptelefoon want dat gebruik ik zelden. Hierdoor is video kijken met geluid via Bluetooth niet meer goed te doen.
Schijnt veel meer voor te komen.
Na de update heb ik on de zoveel tijd dat google play services ermee ophoud.
Weet íemand hier een oplossing voor?
Als ik google vind ik alleen dingen van 2014 tot begin 2016.
Weet íemand hier een oplossing voor?
Als ik google vind ik alleen dingen van 2014 tot begin 2016.
Update van Transip gekregen ivm problemen STACK app en Nougat en dat is snel!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (binnen 8 minuten na openen van een ticket)
Beste Andre,
Dit is inderdaad een bekend issue met Android 7.0.
Alhoewel men hier hard aan werkt kunnen we helaas nog geen ETA afgeven over wanneer dit euvel is opgelost.
We hopen dit uiteraard zo snel mogelijk op te lossen, onze excuses voor het ongemak!
Ik hoop je zo voldoende te hebben geïnformeerd en wens je nog een fijne avond.
Met vriendelijke groet,
TransIP BV
Beste Andre,
Dit is inderdaad een bekend issue met Android 7.0.
Alhoewel men hier hard aan werkt kunnen we helaas nog geen ETA afgeven over wanneer dit euvel is opgelost.
We hopen dit uiteraard zo snel mogelijk op te lossen, onze excuses voor het ongemak!
Ik hoop je zo voldoende te hebben geïnformeerd en wens je nog een fijne avond.
Met vriendelijke groet,
TransIP BV
Voor degenen met Nougat en de S7 (Edge) met KPN als provider:
Ik heb dit net via de livechat geregeld en binnen 5 dagen ontvang ik een smsMoet ik mij aanmelden voor 4G bellen?
KPN zet klanten die in aanmerking komen voor 4G bellen vanaf november automatisch over. Bij het overzetten ontvang je een SMS en moet je je telefoon eenmalig uit- en weer aanzetten.
Wil je direct gebruik maken van 4G bellen?
Neem dan contact op met onze klantenservice. Binnen 5 werkdagen is jouw toestel geschikt gemaakt voor 4G bellen. Je ontvangt automatisch een sms wanneer je met jouw toestel kunt 4G bellen. Zet na de sms eenmalig je toestel uit en aan.
source: https://www.kpn.com/4g/bellen.htm
Mochten er nog mensen zijn die de batterij duur op Nougat in twijfel trekken:

Dit is met verschillende email en social media accounts op push. Veel WhatsApp, Hangouts, nieuws en forums browsen. Op volledige stock rom, nog niks gefreezed of tweaked. Dus nog wel een stuk meer uit te halen als ik daar ooit zin in heb...

Dit is met verschillende email en social media accounts op push. Veel WhatsApp, Hangouts, nieuws en forums browsen. Op volledige stock rom, nog niks gefreezed of tweaked. Dus nog wel een stuk meer uit te halen als ik daar ooit zin in heb...
Die tekst is nieuw, thnx voor de tip! Ik sta al in de wachtIndodraakje schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 22:21:
Voor degenen met Nougat en de S7 (Edge) met KPN als provider:
[...]
Ik heb dit net via de livechat geregeld en binnen 5 dagen ontvang ik een sms
Edit: Daniel gaat het voor me regelen
[ Voor 5% gewijzigd door Richh op 02-03-2017 23:11 ]
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
ik heb het inderdaad ook alleen maar op kunnen lossen met een 3th party app (light manager)aveenhuysen schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 18:59:
Het led probleem opgelost met een 3rd party app, maar zou niet moeten.
Whatsapp issue opgelost.
ik denk dat het toch een kwestie van even afwachten is totdat er een onderhoudsupdate komt.
verder nog niet zo veel voordelen gezien behalve de 2 apps tegelijk.
ik weet dat de s7 dat al deed maar nu doet hij het met alle apps en dat vind ik een enorme verbetering.
Bellen en tegelijk je agenda in beeld bv.
Ben echt blij met de update! Een heel leuke nieuwe look and feel. Het ziet er echt een heel stuk beter uit, vooral het belscherm, de contacten lijst het drop down menu. Het was een lange wacht maar absoluut de moeite waard. Het doet me denken aan een combi van Sense en IOS, maar dan the best of both worlds.
Ook die quick guides als je bijvoorbeeld de galerij voor het eerst start of de camera app, daar is goed over nagedacht. Het toestel lijkt echt wat snappier te zijn geworden en de batterij lijkt ook wat beter mee te gaan, komt denk ik door die uitgediept deze functie.
Niks dan lof, lijkt alsof met een nieuw vormgegeven os te werk ga, dat was ook wel lelijk want dat lelijke oranje belscherm kon bijvoorbeeld echt niet meer in mijn ogen. Nu past het zich goed aan aan de contact pic
lekker dynamisch! Ook de overgangsanimaties ogen top!
Oh en AOD heeft eindelijk die upgrade waar ik met smacht op wachtte! Eindelijk dat ledje gewoon uit en een mooie melding van agenda items, WhatsApp of zelfs Tikkie!
Ook die quick guides als je bijvoorbeeld de galerij voor het eerst start of de camera app, daar is goed over nagedacht. Het toestel lijkt echt wat snappier te zijn geworden en de batterij lijkt ook wat beter mee te gaan, komt denk ik door die uitgediept deze functie.
Niks dan lof, lijkt alsof met een nieuw vormgegeven os te werk ga, dat was ook wel lelijk want dat lelijke oranje belscherm kon bijvoorbeeld echt niet meer in mijn ogen. Nu past het zich goed aan aan de contact pic
Oh en AOD heeft eindelijk die upgrade waar ik met smacht op wachtte! Eindelijk dat ledje gewoon uit en een mooie melding van agenda items, WhatsApp of zelfs Tikkie!
Ik heb de Android 7 upgrade geïnstalleerd, alleen werkt auto-suggest/-correct voor meerdere talen tegelijk nu niet meer vanuit het Samsung keyboard.
Ik heb de keyboard settings al gereset en bij 'languages and types', 'predictive text' en 'auto check spelling' staan zowel Nederlands als Engels geselecteerd. Toch moet ik vanaf de spatiebalk in bijvoorbeeld WhatsApp één van de twee talen selecteren en worden woorden alleen op basis van die taal gesuggereerd / automatisch gewijzigd. Dit was voor de update niet zo, toen werden woorden uit beide talen tegelijk gesuggereerd en automatisch gecorrigeerd.
Zeer frustrerend dit! Ik vond dit nou juist één van de grote voordelen van m'n S7 t.o.v. m'n eerdere telefoons, dat dit out of the box werkt.
Reboot, cached data gecleared, cache partition gewiped, andere keyboards uitgeschakeld, maar nog zonder succes...
Tot nu toe merk ik eigenlijk nog geen enkel voordeel van de update, maar wel veel nadelen. Zowel de volledige settings als de quick settings die vanaf de notification bar beschikbaar zijn vind ik waardeloos nu, uitgesplitst zoals in Android 6 werkte veel fijner. En auto brightness van scherm is ook compleet fucked nu. Werkte voorheen prima, maar is in 7 ineens veel te gevoelig geworden, compleet onbruikbaar. Helderheid schiet alle kanten op...
Ik heb de keyboard settings al gereset en bij 'languages and types', 'predictive text' en 'auto check spelling' staan zowel Nederlands als Engels geselecteerd. Toch moet ik vanaf de spatiebalk in bijvoorbeeld WhatsApp één van de twee talen selecteren en worden woorden alleen op basis van die taal gesuggereerd / automatisch gewijzigd. Dit was voor de update niet zo, toen werden woorden uit beide talen tegelijk gesuggereerd en automatisch gecorrigeerd.
Zeer frustrerend dit! Ik vond dit nou juist één van de grote voordelen van m'n S7 t.o.v. m'n eerdere telefoons, dat dit out of the box werkt.
Reboot, cached data gecleared, cache partition gewiped, andere keyboards uitgeschakeld, maar nog zonder succes...
Tot nu toe merk ik eigenlijk nog geen enkel voordeel van de update, maar wel veel nadelen. Zowel de volledige settings als de quick settings die vanaf de notification bar beschikbaar zijn vind ik waardeloos nu, uitgesplitst zoals in Android 6 werkte veel fijner. En auto brightness van scherm is ook compleet fucked nu. Werkte voorheen prima, maar is in 7 ineens veel te gevoelig geworden, compleet onbruikbaar. Helderheid schiet alle kanten op...
Mooie update! Maar weet iemand waar ik de app drawer uit kan schakelen? Zodat alle apps gewoon op mijn homescreen komen te staan. In android 6 stond dat onder advance features -> galaxy labs...maar die instelling is weg in android 7. Verder ook nergens kunnen vinden, icon van de appdrawer ingedrukt houden werkt ook niet.
i5-6500 | GTX1060 6GB | 16GB @2133MHz