Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1

Pagina: 1 ... 7 ... 126 Laatste
Acties:

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-08 11:08

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

F*ck. Ook hier.

We zaten letterlijk een paar uur tot een dag van het tekenen van de opdracht af toen ze alles bij elkaar op telden en de totale verbouwing (keuken, badkamer, toilet, washok, achterpui) op bijna het dubbele van ons budget uit kwam. Budget wisten ze toen we ruim een half jaar geleden daar voor het eerst binnen stapten, ze waren het alleen compleet vergeten.

Het bedrag dat het bij hen zou moeten kosten willen we er niet aan uit geven, dus stopt het project en kunnen we zeer waarschijnlijk op zoek naar een ander. :(

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:35

JT

VETAK y0

Vandaag bij een lokale badkamertoko geweest....die beweerde dat het verbouwen van een badkamer van 4,5m2 aan arbeid een kleine 5k kost :D Dat vind ik echt van de zotte maar wat zou het volgens jullie moeten kosten?
unezra schreef op donderdag 30 november 2017 @ 07:22:
F*ck. Ook hier.

We zaten letterlijk een paar uur tot een dag van het tekenen van de opdracht af toen ze alles bij elkaar op telden en de totale verbouwing (keuken, badkamer, toilet, washok, achterpui) op bijna het dubbele van ons budget uit kwam. Budget wisten ze toen we ruim een half jaar geleden daar voor het eerst binnen stapten, ze waren het alleen compleet vergeten.

Het bedrag dat het bij hen zou moeten kosten willen we er niet aan uit geven, dus stopt het project en kunnen we zeer waarschijnlijk op zoek naar een ander. :(
Ai, dat is toch wel een grote blunder ;(

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

JT schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 19:36:
Vandaag bij een lokale badkamertoko geweest....die beweerde dat het verbouwen van een badkamer van 4,5m2 aan arbeid een kleine 5k kost :D Dat vind ik echt van de zotte maar wat zou het volgens jullie moeten kosten?
Lijkt mij vrij veel maar hier gingen ze volgens mij ook al door de 5K voor een toilet heen. (Van 2m2)
[...]
Ai, dat is toch wel een grote blunder ;(
Nogal ja. Je begint met 35K en ze komen doodleuk op 60K uit.
Dan is het klaar. (Zeker als ze niet de minste intentie lijken te hebben om serieus te zakken en tussen de regels niet al te subtiel laten blijken dat ze zich dit kunnen veroorloven omdat het zo goed gaat in de bouw, dat ze werk zat hebben en dus geen projecten op hoeven te pakken die minder winstgevend zijn.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Nu online

DropjesLover

Dit dus ->

Ons werd al meteen bij meerdere zaken gezegd, kostprijs onderdelen is gelijk aan de kostprijs arbeid. Dan gaat het best hard allemaal ja.

Klein vraagje...
Onze badkamer wordt onze eerste verbouwing. Hoe zit dat als je gewoon 40u/week werkt?
Je geeft hun de sleutels en moet hun op hun blauwe ogen vertrouwen dat alles netjes/goed gedaan wordt en niet je huis leeggehaald wordt (al dan niet door een vriendje van...)?

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebis
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Zelf vakantie nemen en als je dat niet wil zal het op basis van vertrouwen moeten. Zelf geef ik gewoon de sleutel af en tot op heden heef geen enkele aannemer een poging gedaan om zijn goede naam om zeep te helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skillstone
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 03-07 17:57
renovatie, is 5k op dit moment laag. Installatie is enorm hoog geworden, een jaar geleden was nog een 3,5 a 4 k. sinds eigenlijk half dit jaar, dat de huizenmarkt echt op gang is gekomen, is 5k eigenlijk al best weinig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Je mag nu bijna van geluk spreken als je iemand vindt die het kan doen
Ik had ruim een half jaar geleden 15 aannemers aangeschreven uit de buurt
9 reageerden niet
4 kwamen langs
1 zelfs twee keer en na de 2e keer ik na een paar weken nabellen waar de offerte bleef zeiden ze doodleuk geen interesse
Van 3 bedrijven moet ik nu nog een offerte krijgen

Een aannemer kwam met een goede complete offerte en die heeft de klus naar volle tevredenheid uitgevoerd

Burp

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Skillstone
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 03-07 17:57
zie veelvragen over de de regendouche. Ik ben zo vrij om hier wat over te zeggen

Een regendouche is niet meer dan een uit de kluiten genomen handdouche. omdat de douchekop groter is, en dat speelt eigenlijk vanaf de 20 cm doorsnee, word de druk lager en krijg je een soort welness idee. een brede straal waar je idee heb dat alle water je bereiken, en je niet heen en weer moet bewegen om overal nat te worden, is het idee. Werkelijk zal je dat pas meemaken bij de 30 cm, en dan moet je ook niet te breed zijn. Verder is totaal niet praktisch voor vrouwen en mannen met lang haar (van 25 of 30 cm kop), om shampoo uit te wassen. De kracht word/is te weinig. Daarom zit er vaak een handdouche bij. sommige merken design versie om in te zingen (staaf), sommige praktische ronden versies.

Hoe werkt het. Het werk hetzelfde met de tuinslang, de kleine straal is hart is dichtgeknepen, als je brede maakt word de straal zacht. dicht of open knijpen van de verbinding. Hoe groter de opening word, hoe zachter de straal en hoe meer water er word gevraagd

De standaarden zijn eigen 20, 25, 30 en groter. daar zit altijd maten weer tussen. design maten, zijn we gek op! Daarnaast zijn er ook weer mogelijke jargon en marketing talen over allerlei minimale en maximale, maten, functies en al die onzin doe jou in verwarring kan brengen.

Als we alles echt eerlijk bekijken is eigenlijk dat we uitgaan van gemengd water per minuut. Heel lang geleden is bepaald dat gemengd water tussen de 38-40 graden zit. Daar zit ook een punt van welk doordraaien tot crematie stand of terugdraaien tot de eskimo stand,
Iedere fabrikant gaat daar dus van uit.

Als je alle lijstjes leest, hebben alle merken over minimale, maar ook over een optimale stand. ik ga uit van een optimale stand, dat is de stand ideale stand van die alle fabrikanten voorschrijven als de stand wat ze werkelijk bedoelen, om hun "ultieme welness (blablabla) te ervaren"

20-24cm douche kop 8 liter (cw2/3 ketel)
24-30 cm douche kop 12 liter (cw 4)
30 en hoger cm 15 liter (cw5)

Overige Bizarre versie met licht die aangaan door de waterstroming, of de versies die de Niagara waterval willen nabootsen heb ik er maar buiten gehouden.

voor de aanvulling, een gemiddelde handdouche zit tussen de 5 en 8 liter.

als laatste, kreeg ik van 4 installateurs / loodgieters in mijn netwerk te horen, dat als je leidingwerk geschikt gemaakt is voor cw3 tot 5 en je wilt je bar verhogen om meer power (bar) door te pompen, je leidingwerk moet vervangen. ik zag dat ergens hier ook staan, ik weet niet het fijnen ervan. Maar laat je goed adviseren door de juiste mensen, en ik ben zelf geen installateur!

Hopelijk hebben jullie er wat aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
  • Laatst online: 15:05
Wij willen onze badkamer (1989) laten renoveren. Het is zo'n badkamer met een hogere vloer, anders dan bij nieuwbouw waar die gelijk is aan de rest van het huis.
Het plafond willen we laten verlagen, er zit een stuk schuin dak in en het liefst willen we het bad laten verplaatsen.
De badkamer is ongeveer 8m2 en nu hebben we onze eerste offerte binnen waar het bedrag (incl btw) op 8400 euro ligt.
Let wel, dit is dus het bedrag waarbij we zelf meubelen, bad, douche, kranen en tegels kopen, dus puur werk en installatiemateriaal, verf, lijm etc.

Is dit wel een reeel bedrag of zijn we de dupe van een tijd waarin de klusbedrijven genoeg werk hebben en kunnen vragen wat ze willen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildcardxl
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 23-05-2022
datadevil schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 07:29:
Wij willen onze badkamer (1989) laten renoveren. Het is zo'n badkamer met een hogere vloer, anders dan bij nieuwbouw waar die gelijk is aan de rest van het huis.
Het plafond willen we laten verlagen, er zit een stuk schuin dak in en het liefst willen we het bad laten verplaatsen.
De badkamer is ongeveer 8m2 en nu hebben we onze eerste offerte binnen waar het bedrag (incl btw) op 8400 euro ligt.
Let wel, dit is dus het bedrag waarbij we zelf meubelen, bad, douche, kranen en tegels kopen, dus puur werk en installatiemateriaal, verf, lijm etc.

Is dit wel een reeel bedrag of zijn we de dupe van een tijd waarin de klusbedrijven genoeg werk hebben en kunnen vragen wat ze willen?
Ter vergelijking, ik ben 7400 kwijt voor badkamer plus wc en dan moet ik inderdaad de rest zelf aanschaffen, mijn badkamer is van vergelijkbare grote en moesten alle leidingen verlegd worden omdat we de indeling anders wilden hebben.

Heb zelf 14 cm cementvloer er uit gesloopt en afgevoerd voor die prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
wildcardxl schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 09:29:
[...]

Ter vergelijking, ik ben 7400 kwijt voor badkamer plus wc en dan moet ik inderdaad de rest zelf aanschaffen, mijn badkamer is van vergelijkbare grote en moesten alle leidingen verlegd worden omdat we de indeling anders wilden hebben.

Heb zelf 14 cm cementvloer er uit gesloopt en afgevoerd voor die prijs.
Dus een losse toilet ruimte bedoel je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len020
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 13:26
unezra schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 19:58:
[...]

Lijkt mij vrij veel maar hier gingen ze volgens mij ook al door de 5K voor een toilet heen. (Van 2m2)

[...]
Lijkt mij juist heel goedkoop. Hier in de randstad zitten de meesten al vol tot minimaal zomer '18 waardoor prijzen fors oplopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Lennartc schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 10:11:
[...]
Lijkt mij juist heel goedkoop. Hier in de randstad zitten de meesten al vol tot minimaal zomer '18 waardoor prijzen fors oplopen.
Utrecht is semi-randstad en we hadden een bedrijf uit het oosten van het land. :)
Sowieso, we zijn ergens in april, mei met hun het tracé ingestapt met toen de planning op januari, februari 2018. Maar dat gaat dus niet door, domweg omdat ze vergeten waren dat het budget 35K was en geen 60K.

EDIT: Da's dus het totaalbudget exclusief keukenkastjes. Die halen we bij Ikea vandaan. Inclusief vaatwasser en afzuigkap. Rest van de apparatuur word Siemens IQ.

[ Voor 13% gewijzigd door unezra op 05-12-2017 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildcardxl
datadevil schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 09:34:
[...]

Dus een losse toilet ruimte bedoel je?
Ja ook een losse wc ruimte beneden.
Lennartc schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 10:11:
[...]

5k voor een toilet goedkoop? tegels toilet wasbakje aftimmeren, betegelen en installeren kwam bij mij op 1100 twee jaar geleden.

Is nog geen dag werk... uurloon van 350 euro?

[ Voor 52% gewijzigd door wildcardxl op 05-12-2017 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len020
wildcardxl schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 11:10:
[...]
[...]

5k voor een toilet goedkoop? tegels toilet wasbakje aftimmeren, betegelen en installeren kwam bij mij op 1100 twee jaar geleden.

Is nog geen dag werk... uurloon van 350 euro?
Zoals je kan lezen gaat het om een badkamer.
Ik reageer nl. op de reactie van unezra.

[ Voor 5% gewijzigd door Len020 op 05-12-2017 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Lennartc schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 14:46:
[...]

Het toilet zou op 5K uitkomen. :)
Badkamer, keuken, washok, achterpui, etc, én het toilet waren volgens hen goed voor bijna 60K.
Dat vind ik best veel geld. (Sowieso niet heel handig dat eind november eens te melden terwijl ze blijkbaar in juli al op 40K zaten en we april of mei al aan hadden gegeven (en meerdere keren herhaald) dat hun deel van het project 35K mocht kosten.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len020

Dit gaat toch duidelijk over een badkamer.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arcandevil
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 07:46
Wij zijn nu een badkamer aan het uitzoeken voor ons nieuwbouwhuis (oplevering eind 2019) en overwegen om achteraf de standaard spiegel + wastafel te vervangen door een andere spiegelkast (met ingebouwde stopcontact + verlichting) en een andere wastafel + meubel. Dit i.v.m. de hoge kosten van een dergelijke kast en meubel bij de aannemer (~3000 voor de spiegelkast en ~3500 voor wastafel + meubel van 100cm met twee kranen).

Zijn er nog specifieke dingen waar we rekening mee moeten houden? Kun je (bij wijze van spreken) de aanwezige meubelen vervangen door nieuwe (die breder zijn), of moet er dan ook tegelwerk e.d. vervangen worden? Hebben jullie enig idee wat het laten plaatsen (ongeveer) zou kosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tollo71
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Arcandevil schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 15:20:
Wij zijn nu een badkamer aan het uitzoeken voor ons nieuwbouwhuis (oplevering eind 2019) en overwegen om achteraf de standaard spiegel + wastafel te vervangen door een andere spiegelkast (met ingebouwde stopcontact + verlichting) en een andere wastafel + meubel. Dit i.v.m. de hoge kosten van een dergelijke kast en meubel bij de aannemer (~3000 voor de spiegelkast en ~3500 voor wastafel + meubel van 100cm met twee kranen).

Zijn er nog specifieke dingen waar we rekening mee moeten houden? Kun je (bij wijze van spreken) de aanwezige meubelen vervangen door nieuwe (die breder zijn), of moet er dan ook tegelwerk e.d. vervangen worden? Hebben jullie enig idee wat het laten plaatsen (ongeveer) zou kosten?
Kun je niet beter de badkamer casco laten opleveren dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rorie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14:08
Wij zaten in precies dezelfde situatie die je hieronder beschrijft. Wij hebben er toen voor gekozen om de spiegel te laten vervallen en alleen de standaard wasbak te nemen. De spiegel hebben we laten vervallen zo dat er geen onnodige gaten in de muur zouden komen. Het nieuwe meubel was breder dus waren de gaten van de oude wasbak niet meer zichtbaar. Wat wij vergeten zijn is de locatie van het lichtpunt boven de wastafel iets te verlagen zodat deze achter de nieuwe spiegelkast zou vallen, deze zit standaard een stuk hoger, opgelost door een kabelgootje te plaatsen, maar het kan netter.
Arcandevil schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 15:20:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mashell
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-11-2019
Ik zal eens een moeilijke vraag in de groep gooien: waarom zijn al die wastafelmeubelen allemaal hetzelfde? Allemaal één of twee wasbekkens, twee of drie lades en allemaal hangen ze een centimeter of 40 vrij van de grond. Ik vind laatste er echt vreselijk uitzien, inefficient gebruik van ruimte, donkere plek onder het meubel. Maar waar je ook komt, al die wastafel meubelen zijn zo. Is er dan niemand in die branche creatief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repsect
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15:28
Jawel, ik heb bij Plieger een badkamer meubel met 3 lades gekocht die gewoon op de grond staat. Ik had hetzelfde idee dat de ruimte eronder loos is en alleen maar schoongemaakt moet worden.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/HuN4CXZ.jpg

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
DjRik schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 18:27:
Jawel, ik heb bij Plieger een badkamer meubel met 3 lades gekocht die gewoon op de grond staat. Ik had hetzelfde idee dat de ruimte eronder loos is en alleen maar schoongemaakt moet worden.

[afbeelding]
Maar heb je nu geen stof ruimte er onder? Lijkt zo'n spleet te zitten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Laatst online: 15:07

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Dat zwevende maakt wel dat je er handig dichtbij kunt staan, met je voeten eronder feitelijk. En wij parkeren de incidentele handwasjes eronder :)

[ Voor 22% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 05-12-2017 20:38 ]

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repsect
datadevil schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 20:27:
[...]

Maar heb je nu geen stof ruimte er onder? Lijkt zo'n spleet te zitten...
Tja, ik moet heel eerlijk zeggen dat ik dat nu ook pas op de foto zie. Is mij in de winkel toen niet opgevallen. :+
Mijn nieuwe woning wordt pas eind volgend jaar opgeleverd, dus ik ga voor die tijd nog wel even een keer langs bij Plieger om na te vragen hoe dit zit. Hoe dan ook verwacht ik wel dat er iets te verzinnen is om het dicht te maken.
BeQuietAndDrive schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 20:37:
Dat zwevende maakt wel dat je er handig dichtbij kunt staan, met je voeten eronder feitelijk.
Daar heb je wel een punt denk ik. Echter is een extra opberglade ook wel prettig verwacht ik.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conono
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 31-08-2020
mashell schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 16:59:
Ik zal eens een moeilijke vraag in de groep gooien: waarom zijn al die wastafelmeubelen allemaal hetzelfde? Allemaal één of twee wasbekkens, twee of drie lades en allemaal hangen ze een centimeter of 40 vrij van de grond. Ik vind laatste er echt vreselijk uitzien, inefficient gebruik van ruimte, donkere plek onder het meubel. Maar waar je ook komt, al die wastafel meubelen zijn zo. Is er dan niemand in die branche creatief?
Wellicht (maar dat verzin ik ter plekke) vanwege het materiaalgebruik. Dit soort meubels zijn gemaakt van spaanplaat of MDF, wat natuurlijk niet zo best tegen water kan. Ze zijn wel behandeld tegen de vochtige lucht, maar als ze vaak direct op een natte vloer staan is er wel iets meer voor nodig. Oftewel: als ze doorlopen tot op de vloer rot de boel binnen een jaar weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildcardxl
Conono schreef op woensdag 6 december 2017 @ 08:12:
[...]

Wellicht (maar dat verzin ik ter plekke) vanwege het materiaalgebruik. Dit soort meubels zijn gemaakt van spaanplaat of MDF, wat natuurlijk niet zo best tegen water kan. Ze zijn wel behandeld tegen de vochtige lucht, maar als ze vaak direct op een natte vloer staan is er wel iets meer voor nodig. Oftewel: als ze doorlopen tot op de vloer rot de boel binnen een jaar weg.
Dit leek mij ook de reden, ik snap zijn vraag overigens wel. Mijn ouders hebben een badkamer van 18m2 en douchegedeelte staat aardig ver van de wasbakken af, denk dat het daar wel zou kunnen.

Gisteren zijn bij ons de koof en de toiletten afgetimmerd, gisteravond alles nog even nagemeten want had toch sterk mijn twijfels. Tussen toilet en wc en de muur aan de andere kant van het bad zit 1,5 cm tussen. Laten we het maar houden op effectief gebruik van de ruimte :+
Lennartc schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 14:46:
[...]

Verkeerd begrepen inderdaad, iets beter moeten lezen. Was waarschijnlijk bevooroordeeld door de prijzen die ik soms zie langskomen :)

[ Voor 15% gewijzigd door wildcardxl op 06-12-2017 08:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jannibal23
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:28
Dat meubels niet op de grond staat vergroot ook het ruimtelijke effect, lees je her en der.

Zeker in onze badkamer van 4m2 zijn alle middelen om de ruimte groter te laten lijken welkom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hammy87
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15:48
Jannibal23 schreef op woensdag 6 december 2017 @ 09:38:
Dat meubels niet op de grond staat vergroot ook het ruimtelijke effect, lees je her en der.

Zeker in onze badkamer van 4m2 zijn alle middelen om de ruimte groter te laten lijken welkom :)
Wij hebben gekozen voor een zwevend meubel van 100cm en 40 diep, wel met twee kranen. Leek ons een goede oplossing voor een niet al te grote badkamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildcardxl
Er zit nu nog een kier onder toch? Daar kan je juist nu niet bij voor het schoonmaken lijkt me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leecher
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-09 19:19

[afbeelding]
Daar tegenover staat dat je die ruimte dan wel makkelijk schoon kunt maken. In sommige badkamers kan een zwevend meubeltje de boel wat ruimtelijker doen overkomen.

Ik heb een betaalde 2025 WinRAR licentie (geen leugen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

@unezra @DropjesLover @Skillstone

Beste bedragen dan...wat wordt er in feite gedaan? Dan kan ik zelf wellicht wat klussers bij elkaar rapen.
- Slopen (wellicht zelf doen?)
- Tegels zetten (tegelzetter, volgens de vrouw maakt die niet de muren glad ofzo)
- Eventueel verleggen leidingen, heb je de loodgieter nog voor andere dingen nodig dan het verleggen van leidingen?
- Installatie badmeubel, toiletpot, douchecabine, radiator, kunnen we ook zelf wel. Toiletpot hergebruiken we dus resevoir blijft gewoon zitten.

Verder willen we wellicht de koof verwijderen bij de wastafel, we gaan van 2 naar 1 kraan. Wat voor vakman zou dat doen?

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:31

BCC

Op dit moment is de vraag op de markt gewoon zo groot dat de uurtarieven zijn verdubbeld.

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Nu online

DropjesLover

Dit dus ->

JT schreef op woensdag 6 december 2017 @ 14:47:
@unezra @DropjesLover @Skillstone

Beste bedragen dan...wat wordt er in feite gedaan? Dan kan ik zelf wellicht wat klussers bij elkaar rapen.
- Slopen (wellicht zelf doen?)
- Tegels zetten (tegelzetter, volgens de vrouw maakt die niet de muren glad ofzo)
- Eventueel verleggen leidingen, heb je de loodgieter nog voor andere dingen nodig dan het verleggen van leidingen?
- Installatie badmeubel, toiletpot, douchecabine, radiator, kunnen we ook zelf wel. Toiletpot hergebruiken we dus resevoir blijft gewoon zitten.

Verder willen we wellicht de koof verwijderen bij de wastafel, we gaan van 2 naar 1 kraan. Wat voor vakman zou dat doen?
Het slopen is maar een klein deel van het werk, dat is zo gedaan. 2 of 3 ervaren (!!) man en in een halve dag is het meeste er wel uit.
Op papier is het allemaal niet heel veel werk en kan het prima in de helft vna de tijd zou je denken. Maar toch duurt het altijd langer dan gedacht...
Leidingen moeten in de muur weggewerkt worden, dus die moeten uitgehakt / gefreesd worden. Dat gaat niet heel snel, ook niet met een watergekoelde diamantschijf.
Je komt altijd vorig knutselwerk tegen. Een afvoer die verlegd moet worden kost ook meteen een dag extra, etc etc.

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

BCC schreef op woensdag 6 december 2017 @ 14:48:
Op dit moment is de vraag op de markt gewoon zo groot dat de uurtarieven zijn verdubbeld.
Tja, een paar jaar geleden ging het zo slecht dat de bedrijven massaal failliet gingen. Het lijkt er een beetje op of ze nu misbruik maken van de situatie.

Ik vind dat jammer.

Niets mis met je prijs wat aanpassen aan de vraag, maar als het goed gaat je prijzen verdubbelen enkel omdat je het er toch wel voor krijgt is natuurlijk idioot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repsect
wildcardxl schreef op woensdag 6 december 2017 @ 13:37:
[...]

Er zit nu nog een kier onder toch? Daar kan je juist nu niet bij voor het schoonmaken lijkt me?
Ja, was al opgemerkt. Was me in de winkel niet opgevallen eerlijk gezegd. Ik ga nog kijken bij Plieger hoe dit precies zit en anders verzin ik wel iets dat de ruimte eronder dichtgemaakt wordt.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:31

BCC

Alle vaste mensen in de bouw de noodgedwongen zzper zijn geworden zien nu hun kans schoon.. en geef ze eens ongelijk

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterrrr
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 01-07 13:45
Iemand hier toevallig ervaringen met van Munster uit Gouda? Dit is uit de bouw de "voorkeurs" leverancier. Als ik ze google kom ik enkel slechte recensies tegen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 15:44
peterrrr schreef op woensdag 6 december 2017 @ 22:21:
Iemand hier toevallig ervaringen met van Munster uit Gouda? Dit is uit de bouw de "voorkeurs" leverancier. Als ik ze google kom ik enkel slechte recensies tegen...
Ik ben daar binnen geweest ziet er echt heel duur uit. Bij ons was van Munster Zwijndrecht project leverancier. Daar erg goed geholpen en in afwachting van de offerte...

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

BCC schreef op woensdag 6 december 2017 @ 17:26:
Alle vaste mensen in de bouw de noodgedwongen zzper zijn geworden zien nu hun kans schoon.. en geef ze eens ongelijk
Dat ze nu de hoofdprijs vragen voor hun diensten?
Ik snap best dat prijs deels bepaald word door vraag- en aanbod maar je moet het vind ik niet overdrijven. Gewoon een redelijke prijs vragen voor gegeven diensten. Blijft het voor iedereen betaalbaar. (En wil je dat niet, dan moet je lekker in het segment gaan opereren waar een miljoentje meer of minder niet eens gezien word.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• datadevil
unezra schreef op donderdag 7 december 2017 @ 06:09:
[...]

Dat ze nu de hoofdprijs vragen voor hun diensten?
Ik snap best dat prijs deels bepaald word door vraag- en aanbod maar je moet het vind ik niet overdrijven. Gewoon een redelijke prijs vragen voor gegeven diensten. Blijft het voor iedereen betaalbaar. (En wil je dat niet, dan moet je lekker in het segment gaan opereren waar een miljoentje meer of minder niet eens gezien word.)
nou ja, het is geen brood, mensen willen graag een mooie badkamer en daar kun je in mijn ogen voor vragen wat je wilt.
Het is alleen een kwestie van dat ik een idee probeer te krijgen van wat er doorgaans gevraagd wordt en dat ik niet net die uitschieter naar boven te pakken heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

datadevil schreef op donderdag 7 december 2017 @ 07:41:
[...]

nou ja, het is geen brood, mensen willen graag een mooie badkamer en daar kun je in mijn ogen voor vragen wat je wilt.
Het is alleen een kwestie van dat ik een idee probeer te krijgen van wat er doorgaans gevraagd wordt en dat ik niet net die uitschieter naar boven te pakken heb.
Brood of niet, ik vind het redelijk dat je een eerlijke prijs vraagt voor je diensten en niet je prijzen kunstmatig omhoog gooit, enkel omdat de markt aan is getrokken en je er mee weg komt.

Ik snap dat je in goede tijden reserves wilt opbouwen voor mindere tijden, maar doe dat dan met eerlijke prijzen.

Je baas zou toch ook raar opkijken als jij maandag op je werkt komt en zegt "ja, de markt is aangetrokken, ik wil NU het dubbele van mijn salaris". :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conono
unezra schreef op donderdag 7 december 2017 @ 07:44:
[...]

Brood of niet, ik vind het redelijk dat je een eerlijke prijs vraagt voor je diensten en niet je prijzen kunstmatig omhoog gooit, enkel omdat de markt aan is getrokken en je er mee weg komt.

Ik snap dat je in goede tijden reserves wilt opbouwen voor mindere tijden, maar doe dat dan met eerlijke prijzen.

Je baas zou toch ook raar opkijken als jij maandag op je werkt komt en zegt "ja, de markt is aangetrokken, ik wil NU het dubbele van mijn salaris". :)
En wat denk je dat hij zal zeggen als jij de enige bent die dat werk kan doen?

Het is gewoon een economische wet. Als de vraag hoger is dan het aanbod, gaat de prijs omhoog. Kan je "het niet mee eens zijn", maar dat is een beetje alsof roepen dat je het niet eens bent dat één plus één twee is. ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Conono schreef op donderdag 7 december 2017 @ 07:56:
[...]
En wat denk je dat hij zal zeggen als jij de enige bent die dat werk kan doen?
"Doei. Ik ga wel op zoek naar een ander."

En terecht. :) Niemand is onvervangbaar.
Het is gewoon een economische wet. Als de vraag hoger is dan het aanbod, gaat de prijs omhoog. Kan je "het niet mee eens zijn", maar dat is een beetje alsof roepen dat je het niet eens bent dat één plus één twee is. ;) .
Het is geen economische wet. Het is nog altijd aan de aanbieders om de prijzen te bepalen.

Ik snap best dat je iets andere prijzen hanteert als het slecht gaat (beter minder inkomsten dan helemaal geen inkomsten) en als het goed gaat iets hogere marges domweg om wat vet op te botten te krijgen voor mindere tijden. Maar het lijkt er een beetje op of er bedrijven zijn die misbruik maken van de situatie en dáár heb ik een hekel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conono
unezra schreef op donderdag 7 december 2017 @ 08:05:
"Doei. Ik ga wel op zoek naar een ander."
Dan was het aanbod dus kennelijk redelijk in balans met de vraag.
Het is geen economische wet.
Sorry, maar dat is onzin. Dat is het wel. Misschien is dit lastig te begrijpen voor een ICT-er, maar de wet van vraag en aanbod bestaat gewoon. Hier is geen sprake van een mening.
Het is nog altijd aan de aanbieders om de prijzen te bepalen.
Eens, maar over het algemeen zal je zien dat de prijs omhoog gaat als de vraag toeneemt (en het aanbod niet). Nogmaals, je kan van mening zijn dat dat niet zo zou moeten zijn (waarom dan ook), het is alleen wel zo.
Ik snap best dat je iets andere prijzen hanteert als het slecht gaat (beter minder inkomsten dan helemaal geen inkomsten) en als het goed gaat iets hogere marges domweg om wat vet op te botten te krijgen voor mindere tijden. Maar het lijkt er een beetje op of er bedrijven zijn die misbruik maken van de situatie en dáár heb ik een hekel aan.
Probeer eens uit te leggen waarom dat misbruik is. Als jij jouw auto (die objectief zo'n EUR 10.000 waard is) aan mij gaat verkopen, vraag je er dan EUR 10.000 voor? Of EUR 5.000, omdat je toch al boodschappen hebt gedaan voor de hele week en dus toch niet op een houtje hoeft te bijten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DarkShadow-
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
In omgeving Eindhoven zijn de tarieven nog wel redelijk. Ik kan ook voldoende vaklui vinden. Na alle verhalen over drukte had ik grote problemen verwacht. De vaklui die ik inhuur ken ik wel allemaal via-via, misschien dat dat scheelt.

Specialist in:
Soldeerstations
Oscilloscoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len020
unezra schreef op woensdag 6 december 2017 @ 16:01:
[...]

Tja, een paar jaar geleden ging het zo slecht dat de bedrijven massaal failliet gingen. Het lijkt er een beetje op of ze nu misbruik maken van de situatie.

Ik vind dat jammer.

Niets mis met je prijs wat aanpassen aan de vraag, maar als het goed gaat je prijzen verdubbelen enkel omdat je het er toch wel voor krijgt is natuurlijk idioot.
Dat heet vraag en aanbod. En nu is de vraag groot en het aanbod 'klein' en dus stijgen de prijzen.
Ik geloof niet zo in die moraal**dd*** die beweren niet hetzelfde te zouden doen indien de mogelijk zich zou aanbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Lennartc schreef op donderdag 7 december 2017 @ 09:40:
[...]
Dat heet vraag en aanbod. En nu is de vraag groot en het aanbod 'klein' en dus stijgen de prijzen.
Ik geloof niet zo in die moraal**dd*** die beweren niet hetzelfde te zouden doen indien de mogelijk zich zou aanbieden.
Gelukkig leef ik in een wereld waar mensen dat wèl doen. :)

(En zowel work-wise als privé-wise: Bedrijven die opeens vanwege krapte idiote tarieven gaan vragen werk ik niet mee samen of vliegen d'r uit zodra ik de kans krijg.)

Nee, ik zou niet hetzelfde doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• padoempats
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 14:20
Tja, vraag en aanbod verhaal. Ze moeten sowieso 'nee' verkopen. Kortingen zitten er niet meer in en als je als aannemer steeds meer verzoeken krijgt dan dat je aankunt komt er steeds weer wat marge bij. Gaat de vraag weer dalen, dan zullen ze weer met kortingen moeten smijten om de opdrachten in huis te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Chris_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11:45
Wij zijn ons ook aan het oriënteren om de badkamer te verbouwen. Iets rigoureuzer als de gemiddelde badkamer. Onze badkamer is op de begane grond. Deze gaat er helemaal uit (jaren 50 huis). Blijft wel ongeveer op dezelfde plek, maar de vloer gaat er helemaal uit, uitgraven, isoleren, wanden / deuren / kozijnen verplaatsen etc. In de desbetreffende ruimte zit nu ook het ketel / washok en het toilet, alles krijgt een nieuwe indeling.

Gelukkig kunnen we heel veel zelf, wat prijstechnisch prettig is, maar gezien de grootte van de verbouwing zal het genoeg kosten.

Heb het zich al wel het e.e.a. in mijn hoofd qua indeling, maar ik kom nog weinig tegen over betonstuc. Zijn er mensen die daar ervaring mee hebben? Qua slijtage / onderhoud?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
@alki Op jouw foto's zie ik dat jij twee stopkranen hebt in je douche. Ik neem aan dat je daarmee je regendouche en handdouche tegelijk aan kunt zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alki
  • Laatst online: 15:22
My-life schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 15:06:
@alki Op jouw foto's zie ik dat jij twee stopkranen hebt in je douche. Ik neem aan dat je daarmee je regendouche en handdouche tegelijk aan kunt zetten?
Ja dat klopt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ollie_1982
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10-09 15:56
Even een update van onze badkamer.

Zie deze post voor de 3D tekening : https://gathering.tweaker...message/51112151#51112151

Vandaag de vooroplevering gehad van onze woning en alles ziet er keurig uit op wat afwerkpunten na.

Het meubel met kommen, douchewand, spiegel en fonteinopstelling voor het toilet worden pas in week 2/3 geplaatst.

Nog wat foto's:

Toilet beneden

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/0Wn4OpZ.jpg

Badkamer

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Oe7UwXy.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/3K9nrNA.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/6jKD0ZT.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Hf6vJ4F.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
Vandaag gekeken naar een nieuw wastafel / onderkast / spiegel. Veel keus en uiteindelijk leuk model gevonden.

Direct ook offerte meegekregen maar gevoelsmatig wel aan de dure kant. Deze is obv adviesprijs.

Is het gebruikelijk hier nog over te onderhandelen? En wat is gangbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
Sethro schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 19:59:
Vandaag gekeken naar een nieuw wastafel / onderkast / spiegel. Veel keus en uiteindelijk leuk model gevonden.

Direct ook offerte meegekregen maar gevoelsmatig wel aan de dure kant. Deze is obv adviesprijs.

Is het gebruikelijk hier nog over te onderhandelen? En wat is gangbaar?
altijd proberen te onderhandelen. Eerst prijs naar beneden, dan als je denkt dat de grens bereikt is qua prijs, extraatjes erbij.
Afhankelijk van prijs/onderwerp werkt dit meestal goed, maar je moet wel durven/willen.

Geleerd van een BBC programma waar ze over werkelijk alles gingen onderhandelen, met als mooiste een trouwring waar hij eerst een boel afkreeg en daarna nog een bos rode rozen bij regelde om te geven bij de ring. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falch
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10-09 21:07
Een vraagje over gerectificeerde tegels en meerwerk kosten van de tegelaar.

We hebben een offerte gekregen van het bouwcentrum dat in ons nieuwbouwproject het sanitair doet. Omdat we kiezen voor andere tegels en sanitair betalen we daar uiteraard een aardige meerprijs voor. Qua sanitair zijn we erg tevreden over de offerte, maar de offerte van de tegels valt ons erg tegen.

We hebben gekozen voor 60x60 vloertegels (standaard 45x45) en 60x30 wandtegels (standaard 30x30). De meerprijs voor de tegels valt ons mee, maar het extra arbeidsloon staat in de offerte voor 2300€ (niet gerectificeerd) tot 3800 (gerectificeerd). Het gaat om 3 toiletten en 2 badkamers. Ik snap niet waarom ze 2300 extra kosten voor de tegelaar rekenen; zo’n groot verschil tov de standaard badkamer kan er toch niet zijn?

Daarnaast vraag ik me af of de keuze voor gerectificeerde wandtegels de moeite (in dit geval zo’n 2000€) waard is. Iemand ervaring hiermee? En kan ik van de aannemer vragen dat ze een maximale voegbreedte in de offerte zetten, zodat ik dit nadien ook kan controleren?

Edit: hmm misschien pas een deel van de vraag beter in het nieuwbouw topic...

[ Voor 3% gewijzigd door Falch op 17-12-2017 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
datadevil schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 20:23:
[...]

altijd proberen te onderhandelen. Eerst prijs naar beneden, dan als je denkt dat de grens bereikt is qua prijs, extraatjes erbij.
Afhankelijk van prijs/onderwerp werkt dit meestal goed, maar je moet wel durven/willen.

Geleerd van een BBC programma waar ze over werkelijk alles gingen onderhandelen, met als mooiste een trouwring waar hij eerst een boel afkreeg en daarna nog een bos rode rozen bij regelde om te geven bij de ring. _/-\o_
En waar moet ik aan denken qua percentage?

Ik krijg bij badkamerwinkels hetzelfde gevoel als bij keukens, maw er zit veel marge op de producten en 30-50% korting is standaard.

Maar is dat ook zo in de badkamerwereld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leecher
Falch schreef op zondag 17 december 2017 @ 21:36:
We hebben gekozen voor 60x60 vloertegels (standaard 45x45) en 60x30 wandtegels (standaard 30x30). De meerprijs voor de tegels valt ons mee, maar het extra arbeidsloon staat in de offerte voor 2300€ (niet gerectificeerd) tot 3800 (gerectificeerd). Het gaat om 3 toiletten en 2 badkamers. Ik snap niet waarom ze 2300 extra kosten voor de tegelaar rekenen; zo’n groot verschil tov de standaard badkamer kan er toch niet zijn?
Lekker scheppen dat :9 Wij hebben ook andere tegels gekozen en deze werden verrekend met de prijs van de standaard tegel. Dat betekende €0 extra voor de wandtegels want even duur en totaal €170 extra voor de vloertegels omdat die €50/m2 waren ipv 30.
Ze proberen je gewoon te tillen en geef ze eens ongelijk want hoeveel keus heb je? Wat gaat het alternatief je kosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WNT
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 03-08 09:26

WNT

Bij ons werd er ook een meerprijs verrekend voor arbeid als de tegel groter werd. Ik snapte het niet helemaal (want je moet er immers minder plakken) maar het schijnt toch arbeidsintensiever en daarmee duurder te zijn. Dacht iets van 12,50 m2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PVD66
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 01-09 19:51
Bij ons ook meer arbeidsloon bij hoe groter de tegel. Snap ik ook wel, je moet als tegelzetter veel secuurder te werk gaan.
En alles gaat helaas nu eenmaal veel duurder worden in de bouw ...

Samsung QE75Q9FN - NAD M17v2 - NAD M27 - Dali Helicon 400MKII Front - Dali Opticon Vokal Center - B&W Cinema 7 Surround - 4 x Atmos B&W CCM 663 RD - SVS SB-3000 -  Auralic Aries Mini - Ayre QB-9 DSD - Apple tv4 - Siltech - Audioquest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falch
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10-09 21:07
Dank voor de reacties! Enige meerprijs tov plaatsen van kleinere tegels snap ik ook nog wel maar 2300€ is wel erg veel, dat komt neer op bijna 60 manuren werk extra (als je uurloon van 40€ hanteert).

Anyway, nu de reactie van de onderaannemer maar eens afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Ik heb zelf van de week nagevraagd bij een allround klusbedrijf. Die schatten de kosten, zonder het verplaatsen van leidingen en zonder inbouw van toiletresevoir (huidige is prima), voor een badkamer van 4,5m2 2500 euro :P Is wel even wat anders dan wat we eerder steeds hebben gehoord.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RUFFNECK
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 04-09 07:54

RUFFNECK

Poentje

Weet er iemand een goeie/mooie lijn (merk) van badkamer accessoires als zeeppompjes, toiletborstels dat soort randzaken..Ik heb daar echt geen idee van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alki
RUFFNECK schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 11:51:
Weet er iemand een goeie/mooie lijn (merk) van badkamer accessoires als zeeppompjes, toiletborstels dat soort randzaken..Ik heb daar echt geen idee van :)
Het merk Zack heeft hele mooie spullen. Kost wat maar dan heb je ook wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustDutch
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-09 20:19

JustDutch

was ambtenaar :)

RUFFNECK schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 11:51:
https://geesa.com/nl/ is een bekende.

Forza Mucca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14:00
WNT schreef op maandag 18 december 2017 @ 04:20:
Bij ons werd er ook een meerprijs verrekend voor arbeid als de tegel groter werd. Ik snapte het niet helemaal (want je moet er immers minder plakken) maar het schijnt toch arbeidsintensiever en daarmee duurder te zijn. Dacht iets van 12,50 m2.
Dat zou ik dus ook denken. Over een 60x30 tegel kan je twee keer zo lang doen als 2 30x30 tegels. Gerectificeerd kan ik me wel wat bij indenken omdat je wellicht sneller oneffenheden ziet en dus wat meer tijd kwijt bent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sarrr
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 04-09 23:16
Hier een update van onze badkamer, inmiddels nog wat zwarte accessoires toegevoegd van Urban Tiger zoals een planchet in de douche, zeeppompje, toiletrolhouder etc.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/tz0sAHIZ8jLGmzivalUQXnt1/medium.jpg

Ben heel blij met het eindresultaat en de kleuren, vooral het rookglas scherm maakt het helemaal af naar ons idee. We hebben dus de standaardbadkamer in de nieuwbouwwoning voor een zo laag mogelijk budget geprobeerd te upgraden naar een mooie moderne uitstraling en ik denk dat dit wel gelukt is. :)

De witte tegeltjes zaten in het standaardpakket en we hebben een muur en de vloer vervangen voor luxere tegels. Verder de standaard witte wastafel, het douchescherm en de radiator weggehaald en de leidingen laten afdoppen. Het toilet en de douchekop hebben we behouden zoals het was. Handdoekenradiator en het donkere douchescherm zelf toegevoegd en voor circa 1100 euro het setje badkamermeubels kunnen bestellen (dubbele wastafel met kranen, hoge kast, spiegel met verwarming en LED-verlichting).

Alleen nog één probleempje waarvoor graag advies: de druk in de douche is niet heel hoog. Het is acceptabel maar als je eronder staat heb je net het gevoel dat je hem harder wilt zetten om de straal wat harder en voller te krijgen.

We hebben ook een upgrade naar een CW5-klasse laten doen, dus het mag volgens mij niet liggen aan de hoeveelheid beschikbaar warm water (als alleen de douche aan staat). Ook heb ik gemerkt als de warme kraan aan gaat de douche echt per direct koud wordt, wat ik ook niet helemaal had verwacht van die CW5-klasse.

Vraag: waar kan dit aan liggen en hoe kan ik het oplossen? Zou het voldoende zijn om een andere douchekop te nemen (we hebben nu dus een simpel standaard ding van Grohe) en zo ja, waar moet ik dan op letten bij de aanschaf? Of zou er een ander probleem kunnen zijn waardoor de druk lager wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceM
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09:19
Heb je een waterbesparende douchekop? (waarschijnlijk wel). Soms zit er een dop in die je er dan gewoon uit kunt halen (zie bijvoorbeeld hier).

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sarrr
IceM schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 12:39:
Heb je een waterbesparende douchekop? (waarschijnlijk wel). Soms zit er een dop in die je er dan gewoon uit kunt halen (zie bijvoorbeeld hier).
Geen flauw idee eigenlijk, maar dit is wel handig om in ieder geval even te proberen. Ik heb ook wel gelezen dat sommige waterbesparende douchekop juist wel hardere stralen moeten hebben? Als het niet lukt ga ik toch eens voor een andere kijken. Mocht iemand een tip hebben voor een goede douchekop, graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceM
Sarrr schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 09:10:
[...]

Geen flauw idee eigenlijk, maar dit is wel handig om in ieder geval even te proberen. Ik heb ook wel gelezen dat sommige waterbesparende douchekop juist wel hardere stralen moeten hebben? Als het niet lukt ga ik toch eens voor een andere kijken. Mocht iemand een tip hebben voor een goede douchekop, graag!
Is de straal wel goed wanneer je alleen koud water gebruikt?

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tafmaf
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-09 15:30
Weet je zeker dat je een CW5-klasse hebt gekregen?

Wij komen er naar jaren achter dat we niet geleverd hebben gekregen wat we ooit besteld hebben maar dit was in de oude situatie niet te merken.
Maar nu met een nieuwe douche komen we er achter dat de druk wel wat hoger had gemogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sarrr
@IceM Dat zou ik eens even moeten testen. Als de straal wel goed is met koud water dan is dat geen fijne conclusie toch? Dan betekent het dat het toch aan de toevoer van het warme water ligt?

@tafmaf Op de installatie zat eerst een sticker met CW4, toen bleek dat ze bij bijna iedereen in onze nieuwbouwwijk gewoon een CW4 hadden geïnstalleerd. Later zijn ze deze komen vervangen voor een CW5. Ik heb ze aan het werk gezien in mijn huis, maar ik heb er te weinig verstand van om aan het apparaat (dat in een zwarte box zit) af te kunnen lezen of er nu inderdaad een CW5 zit. Ik ga er wel vanuit.

Is er een manier om dit te testen behalve gewoon een minuut lang de kraan opendraaien en kijken hoeveel warm water ik heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceM
Sarrr schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 09:21:
@IceM Dat zou ik eens even moeten testen. Als de straal wel goed is met koud water dan is dat geen fijne conclusie toch? Dan betekent het dat het toch aan de toevoer van het warme water ligt?
Ik heb er niet heel veel verstand van maar het lijkt me dat je hiermee uit kunt vogelen of het aan de aanvoer van het warme water ligt of niet. Wanneer de douche prima werkt met alleen koud water en niet goed werkt met warm water dan lijkt het mij 1+1=2 (te weinig aanvoer van warm water). Als ik het goed begrijp gaat het om een nieuwbouwwoning? Ik zou dan gewoon aan de bel trekken bij de aannemer/installateur.

[ Voor 9% gewijzigd door IceM op 11-01-2018 09:26 ]

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hammy87
Iemand tips voor een mooie/stille ventilator in 100mm, niet in wit. Komt in een lichte betonlook tegel. Ik heb een ventilator gevonden met een tegel rooster, maar alleen dat rooster zorgt voor een extra 6dba. Niet zo'n zin in dus.. Grijs is weinig te vinden. Zoek er één met timer, zonder vochtsensor ed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15:32
Wij willen ook naar een andere badkamer, maar ik heb een allergie voor Mandemakers (DMG). Die jongens zitten echter zo'n beetje overal achter, iemand enig idee of er ook nog fatsoenlijke badkamer bedrijven zijn die een normale prijs geven zonder dat idiote spel waarbij je uiteindelijk op de helft van de offerte uitkomt?

Voor de keuken hebben we prima ervaring opgedaan met Superkeukens een paar jaar terug, maar die doen niet in badkamers helaas.

Tjolk is lekker. overal en altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leecher
@Sarrr

Wie/wat/waar is dat rookscherm vandaan? En wat kosttat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaded
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-09 09:17
@Sarrr Mooie kastjes!! Lijkt precies op het hout van onze keuken. Waar heb je die vandaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zebby
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-09 22:34
Ger schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 11:23:
Wij willen ook naar een andere badkamer, maar ik heb een allergie voor Mandemakers (DMG). Die jongens zitten echter zo'n beetje overal achter, iemand enig idee of er ook nog fatsoenlijke badkamer bedrijven zijn die een normale prijs geven zonder dat idiote spel waarbij je uiteindelijk op de helft van de offerte uitkomt?

Voor de keuken hebben we prima ervaring opgedaan met Superkeukens een paar jaar terug, maar die doen niet in badkamers helaas.
Ik heb goede ervaringen (ga er morgen heen) met Belmar in Dordt. Als het morgen niet lekker loopt update ik de post wel ;)
Edit: Goed gegaan, gevonden wat we wilde, naar ons gevoel een faire prijs voor de spullen dus mijn aanraden blijft intact.

[ Voor 8% gewijzigd door Zebby op 13-01-2018 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Wie heeft er ervaring met het verfen van tegels in de badkamer? Hoe lang houdt dat spul? Het gaat dan om de vloer, de wand en ook een paar tegels in de douchecabine. We dachten eerst aan een renovatie, maar denken met nieuw meubilair en verven de douche ook 10 jaar moderner te kunnen maken. De vloer is een ouderwets kleurtje, de wand is 90% wit en het witte deel ziet er ook prima uit, de rest is qua kleur wat ouderwets. Maar dan hoeven we dus 10% van de wand te schilderen, de vloer, andere douchecabine en ander badkamermeubel. Dan kun je voor 1k klaar zijn in plaats van 5-6k.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leecher
@JT
zoals iemand hier al eerder vroeg: Bestaan er uberhaupt badkamers met geverfde tegels die er fatsoenlijk uitzien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerdfoto
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 10-09 15:02

Sjoerdfoto

Fotografeert en klust.

Wij hebben net een huis gekocht. Er hoeft in de badkamer niet veel te gebeuren, alleen een nieuwe douchekop en een douchewand.
De huidige kop heeft veel kalk, en er hangt nu een douchegordijntje.

Liefst wil ik daar een glazen wand inzetten, zonder deuren etc.
Opening breedte is nu 124cm, en het geheel mag max 190/195 cm hoog worden.

Hoeveel ruimte is acceptabel om langs te lopen? 40/50?
Dan kom je uit op zoiets. Mijn gevoel zegt dat het niet bijzonder duur is voor een dergelijke glasplaat.

https://www.formido.nl/ge...D65lXaOglp2RoCz5YQAvD_BwE

Iemand ervaringen?

Nikon Z6II + glas, licht en pootjes | MacBook Pro 14" | www.foto-sjoerd.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

leecher schreef op zondag 14 januari 2018 @ 12:23:
@JT
zoals iemand hier al eerder vroeg: Bestaan er uberhaupt badkamers met geverfde tegels die er fatsoenlijk uitzien?
Geen idee? :P Is dateen retorische vraag? :P

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sarrr
leecher schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 14:12:
@Sarrr

Wie/wat/waar is dat rookscherm vandaan? En wat kosttat :P
Het is een rookglas inloopdouche van BWS, hebben wij hier besteld. Hoeft dus nog geen €300,- te kosten. Er zijn ook wel andere te vinden online, die soms ook net iets lichter getint zijn.

Let wel op dat de breedte van de stabilisatiestang in verhouding is tot de breedte van het douchescherm. Wij hebben een 100 cm versie besteld en dat paste net aan (onze douche is ook 1 meter breed). Hij gaat het bijvoorbeeld niet redden als het scherm 100 naar voren moet komen maar de douche een breedte heeft van 120.
Jaded schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 14:21:
@Sarrr Mooie kastjes!! Lijkt precies op het hout van onze keuken. Waar heb je die vandaan?
Wij zijn goed geslaagd bij Q1 sanitair voor de gehele set. Deze kleur stond niet online (hij heet 'olm') maar wel in de showroom en kwam inderdaad mooi natuurlijk over in verhouding tot de andere kleuren. Over de duurzaamheid/kwaliteit kan ik nog niets zeggen maar het monteren was goed te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperKneus
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:12
Even iets anders (maar wel gerelateerd aan de badkamer)

Wij hebben in onze nieuwe badkamer een spoelrandloos toilet. In de stortbak gaan wc blokjes. Toen wij de badkamer hebben laten plaatsen hadden we een half jaar verpakking erbij. Wij hadden ze van het merk starbluedisc maar die zijn nu op.

Zijn er hier mensen met ervaring van andere blokjes, bijvoorbeeld die je bij de supermarkt of kruidvat kan kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_Flash
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10-09 20:11
SuperKneus schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 08:03:

Wij hebben in onze nieuwe badkamer een spoelrandloos toilet. In de stortbak gaan wc blokjes. Toen wij de badkamer hebben laten plaatsen hadden we een half jaar verpakking erbij. Wij hadden ze van het merk starbluedisc maar die zijn nu op.

Zijn er hier mensen met ervaring van andere blokjes, bijvoorbeeld die je bij de supermarkt of kruidvat kan kopen.
De blokjes van Jumbo huismerk zijn prima :)

Bijna 2025

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
jip_86 schreef op zondag 24 december 2017 @ 13:28:
[...]

Dat zou ik dus ook denken. Over een 60x30 tegel kan je twee keer zo lang doen als 2 30x30 tegels. Gerectificeerd kan ik me wel wat bij indenken omdat je wellicht sneller oneffenheden ziet en dus wat meer tijd kwijt bent.
Kleine tegels leg je rechtstreeks in de lijm. Bij grote tegels moet vaak de vloer en de tegel gelijmd worden en moet je grote tegels vlak stellen met wiggen. Daarnaast heb je voor de echt grote tegels 2 personen nodig, omdat ze te zwaar zijn om te tillen.

Al met al een stuk bewerkelijker, maar 60 manuren klinkt als heel veel.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tremio
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10-09 11:15
Gerectificeerde tegels besteld en wat krijg je?... ongerectificeerd... zucht

[ Voor 21% gewijzigd door Tremio op 17-01-2018 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wij hebben een nieuwbouwhuis gekocht en hopen dat we ongeveer over een jaar de sleutel krijgen. We zijn nu onze definitieve keuzes aan het doorgeven voor de tegels in de badkamer.
We houden het vrij standaard. In eerste instantie wilden we de vloertegel in de natte delen laten opleggen tegen de muur en de rest laten stuken. Maar hier rekenen zoveel meer voor. Vooral de arbeidskosten waren erg hoog.
De standaard is best mooi. Een 60x60 tegel en de kleur die we gekozen hebben is grijs. De muurtegel is een witte 50x20 tegel. We willen die in mat. Als meerwerk optie kunnen we voor dit kiezen. Zie foto. De indeling wordt trouwens ook iets anders dan op deze foto. De wc wisselt van plek met de wastafel. De douchemuur wordt links iets doorgetrokken. En het muurtje achter de wc zal doorlopen tot het plafond. In diezelfde muur kont een nisje.

Afbeeldingslocatie: https://imagizer.imageshack.com/v2/150x100q90/924/7JkxC6.jpg

De 2e tegel kiezen we voor de vloer.

Afbeeldingslocatie: https://imagizer.imageshack.com/v2/150x100q90/924/jWyewl.jpg

Maar wij vinden die enkele muur in de doucheruimte een beetje gek dus die willen we laten vervallen en gewoon laten betegelen met de standaard witte tegels. Wel vinden we het mooi dat de muur waar de wc op hangt en het muurtje tegen het bad is betegeld met de vloertegel. Nu is de vraag wat voor voeg. Wat is jullie ervaring met een witte voeg bij witte tegel?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2018 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-T
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

T-T

Verwijderd schreef op zondag 21 januari 2018 @ 18:08:

Maar wij vinden die enkele muur in de doucheruimte een beetje gek dus die willen we laten vervallen en gewoon laten betegelen met de standaard witte tegels. Wel vinden we het mooi dat de muur waar de wc op hangt en het muurtje tegen het bad is betegeld met de vloertegel. Nu is de vraag wat voor voeg. Wat is jullie ervaring met een witte voeg bij witte tegel?
Persoonlijk vind ik een witte voeg niet mooi.
De kleur wit zal altijd iets verschillen met die van de tegel.
Een witte voeg zal door de jaren heen ook nooit helemaal mooi wit blijven.

Mijn advies zou de kleur zilvergrijs zijn

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wackoz
  • Laatst online: 15-07 19:44
SuperKneus schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 08:03:

Voor €25 koop je een jaarverpakking van WISA toiletblokjes bij de hornbach
Deze doen in praktijk niet onder voor de starblue disc variant. Let wel dat je er pas een nieuwe in gooit zodra de vorige ook echt opgelost is (geen gekleurd water). Heb wel eens klanten gehad die hem bleven vullen, met lekkage en trammalant als gevolg.

@Verwijderd witte voegen bij een (mat) witte wandtegel komt veel voor. Voornamelijk omdat het raster wat je met tegels creëert op die manier minder “in your face” is. Zilvergrijs is wat minder besmettelijk op lange termijn, maar maakt het geheel wel wat drukker dan wit.

Indien je je voegen echt lang mooi wil houden kan ik epoxy voegsel aanbevelen. Even checken of de tegelzetter weet hoe dit te verwerken, en voor jezelf de meerprijs afwegen, maar dit soort voeg is niet poreus en zeer goed schoon te houden. Vooral een aanrader i.c.m. betegelde douchevloeren en de directe wanden eromheen. Zelf goede ervaringen met dit product

één is geen, twee is één

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Wackoz schreef op zondag 21 januari 2018 @ 23:53:
[...]
Let wel dat je er pas een nieuwe in gooit zodra de vorige ook echt opgelost is (geen gekleurd water). Heb wel eens klanten gehad die hem bleven vullen, met lekkage en trammalant als gevolg.
Wat veroorzaakt de lekkage en trammalant dan? Te geconcentreerd spul? :?

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackoz
De blokjes waren bij lange na niet opgelost (starbluedisc geeft ~180 spoelingen aan).

Elk blokje wat erbij gegooid werd kleeft aan het eerdere blokje waardoor er een brok wc eend ontstaat. Deze hangt in het reservoir en zorgde ervoor dat het waterniveau dermate steeg dat het een andere uitgang dan het toilet zocht.

één is geen, twee is één

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 15:44
Wackoz schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 00:12:
De blokjes waren bij lange na niet opgelost (starbluedisc geeft ~180 spoelingen aan).

Elk blokje wat erbij gegooid werd kleeft aan het eerdere blokje waardoor er een brok wc eend ontstaat. Deze hangt in het reservoir en zorgde ervoor dat het waterniveau dermate steeg dat het een andere uitgang dan het toilet zocht.
er zit toch gewoon een vlotter in? Dus dan zal alleen de hoeveelheid water die spoelt verminderen of zie ik iets over het hoofd?

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Snowhite0901 schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 11:30:
[...]

er zit toch gewoon een vlotter in? Dus dan zal alleen de hoeveelheid water die spoelt verminderen of zie ik iets over het hoofd?
Het is bij mijn oude toilet wel eens voorgekomen dat een stukje onopgelost folie dan tussen de afsluiting komt waardoor het niet afsluit. Maar lekkage...

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackoz
Bij een klant van ons kwam het dusdanig omhoog dat de ombouw van het reservoir volgezogen zat met water en de voegen van de bovenste helft blauw gekleurd waren. Dit zal door de vlotter bij lange na niet altijd gebeuren. De blokjes waren toen de oorzaak hiervan. Helaas geen foto's van.

één is geen, twee is één

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoweRoy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:29

PoweRoy

funky!

@ die blokjes voor het reservoir. Nu we zelf ook badkamer verbouwd hebben en ook zo'n blokjes hebben wordt het erg zichtbaar dat bij het doorspoelen de wc spetterd. Ik bedoel hiermee dat er drubbels op de vloer komen en op de bril. Is de 'kracht' af te stellen van het doorspoelen?

Het gaat om een rimfree wc

[This space is for rent]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RUFFNECK
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 04-09 07:54

RUFFNECK

Poentje

PoweRoy schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 15:24:
@ die blokjes voor het reservoir. Nu we zelf ook badkamer verbouwd hebben en ook zo'n blokjes hebben wordt het erg zichtbaar dat bij het doorspoelen de wc spetterd. Ik bedoel hiermee dat er drubbels op de vloer komen en op de bril. Is de 'kracht' af te stellen van het doorspoelen?

Het gaat om een rimfree wc
Ik heb zelf 2x zo'n Geberit Duofresh ding (stankhoeftniettestinken) welke dus ook van die blokjes gebruikt. Icm een Subway 2.0 pot. Tot nog toe geen blauwe spetters gezien op bril, rand of vloer, maar er zijn wat verhalen te vinden op internet over dezelfde pot welke wel zou spetteren. Vaak lees je dat eea kan komen door niet volledig waterpas installatie of dat je op de een of ander manier de spoelkracht (hoeveelheid water) kan aanpassen, maar ik weet niet of dat bij alle merken e.d. kan (en hoe).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tremio
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10-09 11:15
Nog iemand tips om een badkamer te laten plaatsen? Tegels en sanitair heb ik zelf al gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asdf25
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 28-12-2024
Pas geleden te horen gekregen dat ik mijn badkamer (en toilet?) casco op kan laten leveren. Weet uit eerdere ervaringen met mijn werk dat er behoorlijke nadelen aanzitten (bij lekkage geen garantie via de aannemer). Daarom er ook nooit naar gekeken. Maar de projectleverancier brengt behoorlijke stevige prijzen in rekening, dat ik toch eens aan het rekenen ben geslagen. Weet niet exact wat ik weer krijg en waarvoor, maar de kopers begeleider noemde een bedrag van 3250€ voor de badkamer. Mijn aanname is dat hierbij ook de toilet zit, dit moet ik enkel alleen nog verifiëren.

Via de projectleverancier heb ik offerte gehad voor het sanitair en het tegelwerk. Voor het tegelwerk hebben we allen een stelpost gekregen, vloertegels 25€ en wandtegels 20€. Bij de projectleveranciers zijn de tegels welke ik uit heb gezocht twee a drie keer zo duur, wand wil ik graag 30x60 en vloer 60x60.

Offerte 1 (sanitair plus aanvullende bouwkundige werkzaamheden): 4700€
Offerte 2 (tegelwerk): 3300€

Totaal dus 8000€ aan meerwerk in de badkamer terwijl ik eigenlijk niks spannends heb uitgezocht qua sanitair. Wc-pot van 69€ noem ik goedkoop en niet luxe. Enkel wastafel, spiegelkast en blad komen uit nexxt serie. Maar die neem ik toch niet af omdat ik geen 1700€ ga betalen voor een wastafel plus de rest. Nu terug naar mijn berekening:

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Heb zoveel mogelijk de gebruikte materialen gebruikt welke mijn projectleverancier ook wil toepassen, enkel heb ik de internetprijzen aangehouden. Qua uren hou ik het voor tegelzetter en stukadoor ruim aan omdat alles natuurlijk in de beun wordt uitgevoerd en je dan vaak enkel paar uren hebt 's avonds. Ook een post opgenomen voor de loodgieter al liggen de leidingen al op de exacte plek, hetzelfde geldt voor de elektriciën. Maar als we toch bezig zijn heb ik liever een gestukadoord plafond met spotjes. Tegelprijzen heb ik voor mezelf maar een post aangehouden op basis van speuren op internet. Een badkamer is qua arbeid vaak een week werk. Y-tong blokken lijmen voor afscheidingen in de badkamer kan ik eventueel nog wel samendoen met mijn vader doen. Hij heeft bij ons thuis ook de toilet en badkamer geheel zelf opgebouwd, enkel tegelen/ stukadoren en elektra door vakman.

Al met al dus nog wel een fors verschil. Als ik de badkamer (en toilet?) afneem via de aannemer betaal ik dus eigenlijk: 11.250€ inclusief BTW (“de korting” 3250€ + offerte 1 4700€ + offerte 2 3300€).

Wel benieuwd naar jullie feedback op mijn berekening.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hammy87
Ik kan er nu even niet diep op in gaan, maar je zit erg laag met uren en kosten voor badkamer materiaal. Badkamer kost meestal twee weken. Je mist materiaal elektro, lampen/schakelaars ed. Regendouche en kraan voor 250?
Pagina: 1 ... 7 ... 126 Laatste