Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1

Pagina: 1 ... 44 ... 126 Laatste
Acties:

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-09 22:26
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KBu7vLLrP5WZqPqtpuP6DsMdUzM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zQ2xV21sUCW1igdTXOSNvA2K.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p3DQeQkkvD3-EStOijdQHEAdWQM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/og8UDeY6ryRziwNNf6TPXEJy.jpg?f=fotoalbum_large

Kinderbadkamer is klaar 😚. Nog paar restpuntjes zoals de leidingen zwart maken, zwarte wandcontactdozen. Accessoires zijn onderweg zoals een kleed, enz. Maar wat een ruimte ineens, er stond eerst een bad.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/96DBdSMXV0ileVR-tmhTmM0hHDU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BtwTjLMh2vbLlpoHWvqLC2mL.jpg?f=fotoalbum_large

Maandag wordt de kleedkamer in de slaapkamer omgebouwd tot 2e badkamer.

Leerpuntje, had de zwarte radiator pas latee gekozen, hadden achteraf de leidingen kunnen laten inbouwen. Maar voor de Kinderbadkamer prima zo.

Vloer en muren is gedaan met base beton, soort beton cire. Plafond natuurlijk gestuct.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ollie_1982
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14-09 15:41
Wackmack schreef op woensdag 14 april 2021 @ 20:11:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Kinderbadkamer is klaar 😚. Nog paar restpuntjes zoals de leidingen zwart maken, zwarte wandcontactdozen. Accessoires zijn onderweg zoals een kleed, enz. Maar wat een ruimte ineens, er stond eerst een bad.

[Afbeelding]

Leerpuntje, had de zwarte radiator pas latee gekozen, hadden achteraf de leidingen kunnen laten inbouwen. Maar voor de Kinderbadkamer prima zo.

Vloer en muren is gedaan met base beton, soort beton cire. Plafond natuurlijk gestuct.
Jullie kinderen komen er maar bekaaid vanaf 😉

Ziet er netjes uit! Lijkt wel een beetje op het meubel wat wij nu ook hebben.

Waar zit de verlichting? Valt net buiten het beeld?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StevenPH
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 11-09 23:26

Ziet er erg mooi uit!
Wat heeft je doen besluiten voor dit base beton te kiezen ipv beton cire?
Wat was de m2 (ongeveer) voor dit base beton? :9

Edit: bedoelde de m2 prijs... Nu nog benieuwder nu blijkt dat dit je motivatie is geweest :)

[ Voor 12% gewijzigd door StevenPH op 14-04-2021 21:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wackmack
ollie_1982 schreef op woensdag 14 april 2021 @ 20:24:
[...]

Jullie kinderen komen er maar bekaaid vanaf 😉

Ziet er netjes uit! Lijkt wel een beetje op het meubel wat wij nu ook hebben.

Waar zit de verlichting? Valt net buiten het beeld?
Ja, de lamp valt toevallig net buiten beeld.
StevenPH schreef op woensdag 14 april 2021 @ 21:07:
[...]

Ziet er erg mooi uit!
Wat heeft je doen besluiten voor dit base beton te kiezen ipv beton cire?
Wat was de m2 (ongeveer) voor dit base beton? :9
De prijs 😂, vind base beton ook iets mooier vanwege het veeg effect. Vind vooral de overgang zo mooi van de vloer naar de wanden en dan naar het plafond, mooi effect.

Gaat om 32m2 base beton. Alle wanden en de vloer. Wanden zijn twee keer gedaan, vloer ook echter heeft die nog twee extra lagen ivm extra beschermlaag.

Morgen waarschijnlijk de eerste laag base beton in de wc beneden. Hopelijk is dat dit weekend klaar.

Voor de andere badkamer wordt het de kleur Oat icm goud / koper materialen.

[ Voor 8% gewijzigd door Wackmack op 14-04-2021 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 12:57

Floor-is

5.2

Wackmack schreef op woensdag 14 april 2021 @ 21:20:
[...]

Ja, de lamp valt toevallig net buiten beeld.

[...]

De prijs 😂, vind base beton ook iets mooier vanwege het veeg effect. Vind vooral de overgang zo mooi van de vloer naar de wanden en dan naar het plafond, mooi effect.

Gaat om 32m2 base beton. Alle wanden en de vloer. Wanden zijn twee keer gedaan, vloer ook echter heeft die nog twee extra lagen ivm extra beschermlaag.

Morgen waarschijnlijk de eerste laag base beton in de wc beneden. Hopelijk is dat dit weekend klaar.

Voor de andere badkamer wordt het de kleur Oat icm goud / koper materialen.
Richting €1.400 materiaal voor het beton dus en dan de arbeid. Gokje is dat het 4-5 mandagen is geweest, komt dan bij een relatief dure nog eens max €2.000 bij. Ik denk 2.5-3.25 totaal.

Ik ben zelf vooral benieuwd naar het meubel, vind het een mooi meubel :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacbookProx
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 05-09 18:35
Spartex schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 18:55:
Hey medetweakers,

30 Juni krijgen mijn vriendin en ik de sleutel van ons nieuwe huis en wij zijn van plan om de badkamer volledig te gaan verbouwen. De ruimte is niet heel groot: 2.30m lang bij 1.98m breed dus 4,5 M² oppervlakte. Vandaag hebben wij bij Sanistunter, samen met de manager, de volgende 3D opstelling gemaakt:

[Afbeelding]
Spartex schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 22:49:
Kleine 3-4 maanden geleden actief geweest in dit topic, inmiddels is onze badkamer, met uitzondering van de dorpel en de jaloezie, helemaal afgerond. Deur willen we later nog gaan vervangen. Ik wou toch nog even de foto's met jullie delen:

[Afbeelding]
Hi @Spartex

Mooie badkamer, dat geeft hoop!

Wij hebben 1.97 bij 2.41m met de deur en het raam min of meer hetzelfde. Deze badkamer is de beste vergelijking die ik in dit topic kon vinden. Ik had nog een paar vraagjes als je het niet erg vindt:

- Ik zie dat t.o.v. je idee de kranen uiteindelijk op de lange zijde i.p.v. korte zijde zijn gemonteerd. Kan ik me voorstellen omdat je schouders breder zijn dan in de diepte (neem ik aan, hoeft niet hehe) en je dus meer naar de lange zijde toe staat. Kwamen jullie hier ook achter (bij ons is het meer dat de leidingen daar al zitten)?

- De regelaar voor de douch zit in het wandje tussen douche en wc toch? Gaaf idee, bevalt dat?

- Hebben jullie plezier van de (elektrische) vloerverwarming? Of had je ook zonder gekund?

- Heb je last van water dat je badkamer inspat door die opening (aangezien het open is)?

- In algemeen: zijn er punten na deze maanden die je mogelijk anders zou doen? :)

Heel erg bedankt alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12-09 15:40
habermas schreef op woensdag 14 april 2021 @ 12:58:

Daarnaast raadde hij Grohe af (goedkoop Chinees materiaal), en gaf Brauer als alternatief. Zag er kwalitatief goed uit voor een schappelijke prijs:
https://www.sanitairwinke...nden-handdouche-mat-zwart
Dan ben ik toch wel benieuwd op basis van welke informatie hij Grohe afdoet als goedkope chinese meuk.
MacbookProx schreef op donderdag 15 april 2021 @ 08:48:
[...]

- Hebben jullie plezier van de (elektrische) vloerverwarming? Of had je ook zonder gekund?
Heb het in de keuken laten aanleggen en mijn advies zou zijn doen!
Kost niet gek veel, montage is een eitje en je hebt er veel plezier aan.

PSN: Flix20-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14-09 10:43
Heb hier zelf twee Grohe 6 jaar in gebruik, en besloten ze te blijven gebruiken in de nieuwe badkamer omdat ze als nieuw bleken na demontage.

Echt geen rotzooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-06 18:52
Flix20 schreef op donderdag 15 april 2021 @ 09:21:

Dan ben ik toch wel benieuwd op basis van welke informatie hij Grohe afdoet als goedkope chinese meuk.
Volgens hem was Grohe (de Nederlandse broer) enkele jaren geleden geswitcht naar Chinees materiaal. Z'n broer in Dld (Hansgrohe) was nog wel van goede kwaliteit. Maar goed for what's it worth zo'n verkooppraatje. Ik las hier ook ergens in het forum dat ze misschien minder marge pakken op Grohe.

Dat gezegd hebbende zag en voelde die set van Brauer er kwalitatief beter uit dan die van Grohe, en scheelt het qua prijs niet heel veel: https://www.sanitairwinke...nden-handdouche-mat-zwart

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flix20
habermas schreef op donderdag 15 april 2021 @ 10:43:
[...]

Volgens hem was Grohe (de Nederlandse broer) enkele jaren geleden geswitcht naar Chinees materiaal. Z'n broer in Dld (Hansgrohe) was nog wel van goede kwaliteit. Maar goed for what's it worth zo'n verkooppraatje. Ik las hier ook ergens in het forum dat ze misschien minder marge pakken op Grohe.

Dat gezegd hebbende zag en voelde die set van Brauer er kwalitatief beter uit dan die van Grohe, en scheelt het qua prijs niet heel veel: https://www.sanitairwinke...nden-handdouche-mat-zwart
Eerste keer dat ik dat verhaal hoor, maar het zou goed waar kunnen zijn.
Als Hansgrohe nog wel van goede kwaliteit is, heb je deze ook overwogen?
Persoonlijk nog nooit van Brauer gehoord.

Wat ik persoonlijk een goede graadmeter vind is hoeveel winkels dragen een bepaald merk.
Vaak als een (relatief) onbekend merk geadviseerd wordt tov de grote namen kom je er na wat onderzoek achter dat het het huismerk is van betreffende winkel is. En tegenwoordig lijkt iedere holding z'n 'eigen' merk te hebben die dan hoogstwaarschijnlijk allemaal uit dezelfde chinese sweatshop komen.

Daarnaast is garantie vaak wel een goede indicator. Een Hansgrohe geeft bijvoorbeeld 5 jaar garantie, iets wat voor sanitair lang is. Grohe zit op 2+1 jaar (vorig jaar tijdens mijn zoektocht).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wackmack
Floor-is schreef op donderdag 15 april 2021 @ 00:27:
[...]

Richting €1.400 materiaal voor het beton dus en dan de arbeid. Gokje is dat het 4-5 mandagen is geweest, komt dan bij een relatief dure nog eens max €2.000 bij. Ik denk 2.5-3.25 totaal.

Ik ben zelf vooral benieuwd naar het meubel, vind het een mooi meubel :)
Goed ingeschat van de offerte. Dit is trouwens de meubel, hebben de meubel twee gekocht dus nog een mooie prijs kunnen regelen. https://rolanmeubels.nl/product/badkamermeubel/pablo/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
  • Laatst online: 08-06 18:52
Flix20 schreef op donderdag 15 april 2021 @ 11:35:

Als Hansgrohe nog wel van goede kwaliteit is, heb je deze ook overwogen?
Persoonlijk nog nooit van Brauer gehoord

Daarnaast is garantie vaak wel een goede indicator. Een Hansgrohe geeft bijvoorbeeld 5 jaar garantie, iets wat voor sanitair lang is. Grohe zit op 2+1 jaar (vorig jaar tijdens mijn zoektocht).
Hansgrohe niet specifiek overwogen, dacht eigenlijk dat Sanitairwinkel een veelbezochte winkel was hier :)

Goed punt w.b. de garantie. Had ik nog niet naar gekeken maar ga ik zeker checken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
Momenteel bezig met een badkamerrenovatie, en het vraagstuk hoe ik door het glazen raam zowel zoveel mogelijk licht, als privacy, ga krijgen.

Ik ben bekend met melkfolie, maar het oogt wat goedkoop imo. Iets anders dat ik overweeg is een elektrisch bedienbaar buitengordijn, maar is misschien weer wat overkill.

Iemand een goede tip hiervoor?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tjolk
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:35
Geen melkfolie, maar melkglas. Of matglas. Je kunt gewoon een ander ruit in je raam zetten natuurlijk, zo heel duur is dat niet: https://www.glasdiscount....as-met-matte-folie-buiten

Alternatief is bijvoorbeeld luxaflex ophangen. Of een hor voor je gehele raam.

Tjolk is lekker. overal en altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackpuyn
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 31-03-2022
Ben vorig jaar bij diverse badkamerzaken geweest en hoorde daar meerdere keren het verhaal dat Grohe overgenomen is door Chinese. En vandaar slechtere kwaliteit heeft. Mij is toen hsk aangeraden. Die geven 10 jaar op het chroom en 5 jaar op het binnenwerk

[ Voor 5% gewijzigd door Jackpuyn op 15-04-2021 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripl3 D
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-09 15:41

Tripl3 D

Brother in Arms

Topicstarter
Tjolk schreef op donderdag 15 april 2021 @ 14:51:
Geen melkfolie, maar melkglas. Of matglas. Je kunt gewoon een ander ruit in je raam zetten natuurlijk, zo heel duur is dat niet: https://www.glasdiscount....as-met-matte-folie-buiten

Alternatief is bijvoorbeeld luxaflex ophangen. Of een hor voor je gehele raam.
Wat is er mis met melkfolie? Is een veel goedkopere oplossing en werkt net zo goed.
Of je een paar tientjes of meer dan 100 euro uitgeeft kan best een verschil maken.
Hoewel het natuurlijk op de totale prijs van een badkamer weer peanuts is.

It is better to be roughly right, than precisely wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
Tripl3 D schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 08:14:
[...]

Wat is er mis met melkfolie?
Dat moet je niet aan mij vragen, ik reageer op:
Stoffa schreef op donderdag 15 april 2021 @ 14:18:
Ik ben bekend met melkfolie, maar het oogt wat goedkoop imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
Om eerlijk te zijn zegt mijn vriendin dat melkfolie goedkoop oogt. Mij persoonlijk zal het een worst wezen, zolang ik maar kan douchen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripl3 D

Tripl3 D

Brother in Arms

Topicstarter
Tjolk schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 08:34:
Dat moet je niet aan mij vragen, ik reageer op:
Je hebt gelijk, sorry! :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripl3 D

Tripl3 D

Brother in Arms

Topicstarter
Stoffa schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 10:28:
Om eerlijk te zijn zegt mijn vriendin dat melkfolie goedkoop oogt. Mij persoonlijk zal het een worst wezen, zolang ik maar kan douchen.
Ik zou het knap vinden als je het verschil uberhaupt ziet als je gewoon kwalitatief goede folie koopt.
Tenzij het zo slecht aangebracht wordt dat je randen of bubbels ziet, anders is het verschil m.i. niet te zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greebs
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20-05 22:21

Greebs

inert

Goede folie, die netjes geplakt is, ziet er keurig uit.

PVC jaloezieën zijn ook een optie (meer mogelijkheden qua looks dan luxaflex). Plisségordijnen kunnen ook, indien ze niet direct nat worden en de ventilatie verder voldoende is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ollie_1982
@Stoffa

Wij hebben folie geplakt maar dan alleen aan de onderkant zodat je wel gewoon naar buiten kunt kijken. Daarnaast hebben we ook PVC jaloezieën op de badkamer.

Op de andere badkamer hebben we plisségordijnen, geen idee wat het effect daar is omdat we die nog niet in gebruik hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
Dank allen, ik zal vrouwlief de opties voorleggen en dan moet ze maar kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20:37
Flix20 schreef op donderdag 15 april 2021 @ 09:21:
[...]

Heb het in de keuken laten aanleggen en mijn advies zou zijn doen!
Kost niet gek veel, montage is een eitje en je hebt er veel plezier aan.
Ik heb er ook naar gekeken en juist besloten om het niet te doen in de badkamer. Elektrische vloerverwarming zet je vaak pas aan als je de badkamer in loopt, vervolgens hebben de tegels een opwarmtijd. Ik sta meestal niet langer dan 20 minuten in een badkamer en daarmee is het effect voor mij persoonlijk te beperkt.

In de keuken kan ik me het beter voorstellen, daar ben je vaak een stuk langer te vinden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ollie_1982
Stoffa schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 10:50:
Dank allen, ik zal vrouwlief de opties voorleggen en dan moet ze maar kiezen.
Een foto zegt soms meer, dus bij deze.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kaOX0Z1U1pAMg8Lb1u4Fmyak20M=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5Phtk0lVOugNnUuWTorfup9w.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flix20
Blik1984 schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 10:52:
[...]

Ik heb er ook naar gekeken en juist besloten om het niet te doen in de badkamer. Elektrische vloerverwarming zet je vaak pas aan als je de badkamer in loopt, vervolgens hebben de tegels een opwarmtijd. Ik sta meestal niet langer dan 20 minuten in een badkamer en daarmee is het effect voor mij persoonlijk te beperkt.

In de keuken kan ik me het beter voorstellen, daar ben je vaak een stuk langer te vinden
De mat die ik heb, de Magnum, die werkt met een thermostaat die ook vanaf je telefoon te bedienen is.
Daar kan je dus ook een programma instellen.
Zodoende kan je dus instellen dat je vloer op momenten dat jullie vaak gebruik maken van de ruimte op temperatuur is.
Zo is bij ons de keuken 's ochtend tussen 0630 en 0800 op temperatuur en in de winter ook van 1700 tot 2100.
Als je het in de badkamer hebt, kan je dus instellen dat je 's ochtends op tijden dat mensen zich klaar maken om naar werk te gaan thuis te blijven, lekkere warme voeten hebben.

In een badkamer van 5m² zal je zo'n 3m² aan VVW nodig hebben. Dat kost je ~EU350-400.
Zou ik ervoor over hebben.

[ Voor 5% gewijzigd door Flix20 op 16-04-2021 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20:37
Flix20 schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 10:57:
[...]

De mat die ik heb, de Magnum, die werkt met een thermostaat die ook vanaf je telefoon te bedienen is.
Daar kan je dus ook een programma instellen.
Zodoende kan je dus instellen dat je vloer op momenten dat jullie vaak gebruik maken van de ruimte op temperatuur is.
Zo is bij ons de keuken 's ochtend tussen 0630 en 0800 op temperatuur en in de winter ook van 1700 tot 2100.
Als je het in de badkamer hebt, kan je dus instellen dat je 's ochtends op tijden dat mensen zich klaar maken om naar werk te gaan thuis te blijven, lekkere warme voeten hebben.
Ah ja, dat is wel handig. Dank voor de extra toelichting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacbookProx
En hoe werkt dat met onderhoud/failure?

Dan moet die hele vloer open? Ben toch wat huiveriger voor elektrisch dan classic met buisjes/water beneden. Of snap ik hem niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
Bij failure zal-ie het gwoon niet meer doen. In tegenstelling tot buisjes/water want gaat het regenen in je woonkamer :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Flix20
MacbookProx schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 11:03:
En hoe werkt dat met onderhoud/failure?

Dan moet die hele vloer open? Ben toch wat huiveriger voor elektrisch dan classic met buisjes/water beneden. Of snap ik hem niet?
Wat wil je eraan onderhouden?
Het is alleen een snoer in een net gewoven welke door middel van spanning opgewarmd wordt.

Bij failure, dan doet ie het niet meer, kan je het gewoon laten liggen en heb je er verder geen last van.
Mocht je het willen vervangen, dan zal je inderdaad je tegelvloer eruit moeten trekken, maar hoe is dat anders met de traditionele op waterbasis?
Bij een traditionele VVW zit je met veel meer componenten die stuk kunnen gaan en problemen geven. Wat nou als een leiding in je vloer springt/knapt/breekt en dus gaat lekkken? Dan kom je er veelal te laat achter en mag je de vloer eruit gaan trekken. Dat heb je met elektrische VVW niet.

Voor de geïnteresseerde, dit is het aanleg proces:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WiihrIa0of1qblXnrnBSqNYQUjc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CFtlTQOFjeLSCOnzLgmKpyqv.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nT92ffzrdosGaATrfUqZg5o647U=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oR5rq4VH9WRpT2MPgUlVsaAI.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qacnTIHannXLx3_jpQj_22eVDEU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZaGNLlpvphBExwVZQ9yoDRgo.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Al-BSLcGH0J-Au524XyfhWShFZA=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/crlR7Qf19rp0bmUh56gSIJ3u.png?f=fotoalbum_tile

[ Voor 46% gewijzigd door Flix20 op 16-04-2021 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:58
Herkenbaar, wij hebben in onze twee badkamers hetzelfde toegepast afgelopen zomer. Helaas nog wel net de versie zonder de app, maar ook hiervoor geldt dat wij een dagprogramma hebben ingesteld waardoor we in de ochtend en tijdens het bad moment van de kinderen standaard warme voeten hebben.

Het is wel een energievreter, dus zou adviseren om het standaard programma wat aan te passen. Leggen is inderdaad enorm simpel. Beetje handig uitrollen en met tegellijm vastsmeren. Bij ons is er daarna een gietvloer overheen gegoten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
koentjuh schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 11:24:
Herkenbaar, wij hebben in onze twee badkamers hetzelfde toegepast afgelopen zomer. Helaas nog wel net de versie zonder de app, maar ook hiervoor geldt dat wij een dagprogramma hebben ingesteld waardoor we in de ochtend en tijdens het bad moment van de kinderen standaard warme voeten hebben.

Het is wel een energievreter, dus zou adviseren om het standaard programma wat aan te passen. Leggen is inderdaad enorm simpel. Beetje handig uitrollen en met tegellijm vastsmeren. Bij ons is er daarna een gietvloer overheen gegoten.
Daar was ik ook bang voor, want elektra is natuurlijk in de regel duur om mee te verwarmen, maar ik kwam geloof ik uit op zo'n 20-30 cent per dag als ie iedere dag voor 3 uur zou aanslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacbookProx
Flix20 schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 11:09:
[...]
Bij failure, dan doet ie het niet meer, kan je het gewoon laten liggen en heb je er verder geen last van.
Ok, misschien overschat ik die kans. Iets met kortsluiting enz. Wellicht verouderde gedachte.

Ben er nul bekend mee, maar lees wel dat Magnum goed is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flix20
MacbookProx schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 11:43:
[...]

Ok, misschien overschat ik die kans. Iets met kortsluiting enz. Wellicht verouderde gedachte.

Ben er nul bekend mee, maar lees wel dat Magnum goed is.
Als het eenmaal in de vloer ligt, kan er opzich niets meer mee gebeuren omdat het helemaal vast ligt.
Kortsluiting kan, maar dan zal die dat bij de eerste keer al doen bij het leggen.
In de instructies staat heel duidelijk dat je na iedere stap van het leggen moet doormeten en dat op een meegeleverd formulier moet invullen. Dat is dan tevens ook meteen je garantie formulier.
Als er naderhand nog ergens iets van kortsluiting ontstaat is dat in het gedeelde wat boven de vloer ligt en daar kan je dus nog gewoon bij.
Maar als je het goed aangesloten hebt, is er daarna eigenlijk geen reden meer om eraan te zitten dus kan er ook niets meer mee gebeuren.

Omdat ik de versie met app besturing heb, hoef ik nooit meer bij de thermostaat zelf en hangt die dus gewoon direct in de meterkast, direct op z'n eigen groep ook. Dus mocht er toch iets mee gebeuren, of als ik op vakantie ga, of het hoog zomer is dat die niet nodig is, dan sluit ik gewoon de groep af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ziet er goed uit!

Is er een reden dat ze de CV buizen niet in de muur verwerkt hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacbookProx
Huis gekocht, moet hoop gebeuren. Hebben een ruim bouwdepot, maar niet onbeperkt.

Er komt een (nieuwe) uitbouw, nieuwe keuken, oude vloer eruit beneden, beton storten, vloerverwarming, alles stucen, CV-ketel verplaatsen, nieuwe badkamer.

En toen dacht ik, die badkamer kan nog wel ff en is een grote kostenpost. We kunnen op alles beetje schrapen en moeilijk doen, maar ook ineens de badkamer uitstellen naar bijvoorbeeld volgend jaar..

En dan ook op gemak wat uitkiezen, zelf slopen en veel zelf doen (dat is dan immers het enige project). Kunnen vast ergens douchen bij kennissen (of een washandje..).

Wat betreft puin straks: badkamer zit aan voorkant met groot raam dus daar kan alles doorheen (hoeft niet door de nieuwe woning).

Idee is wel om wel al beetje rekening te houden met nieuwe aansluitingen naar de badkamer.

Zoals je miss leest ben ik wel voor, maar in hoeverre is dit daadwerkelijk aan of af te raden? Mensen hier ervaring mee?

[ Voor 4% gewijzigd door MacbookProx op 16-04-2021 21:04 ]

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• onne
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:44
Onze badkamer is (bijna) af. Alleen de plintjes en afmontage schakel materiaal nog. En er komt nog een grote plant naast het bad.

We zijn erg blij met het eindresultaat, lastig om foto’s van te maken wel (en zelf buiten beeld te blijven)...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Hxb8cClm8w-4t0ZYk9nP9yjTwdc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NAdg5WNw5bVvaRLBGW0xZNMF.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UjbBYd7cnldbX1zym1Oltp2RJGE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QW6WG0HZJUqgJrhyvs0N8DQD.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5GOVB8WdzcV_5Q5HeGahkkEN7ts=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0iJg5lpfj7HhDcmpE5PjQDdj.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x94p7Z9-xABYVw4jKbN9iNniAWw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dCXrHDxoCy9OwCdjwN3Aft1b.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1t887uikQOLrzzn0mG2JFSd1WQ0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9O8YC9eMuNSFo8Ei6JMdhbz0.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ollie_1982
@onne Heel erg goed gelukt! Heb je ook een foto van de douche?

Zijn er nog dingen die tegen zijn gevallen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• onne
ollie_1982 schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 23:08:
@onne Heel erg goed gelukt! Heb je ook een foto van de douche?

Zijn er nog dingen die tegen zijn gevallen?
Dank!
Zie onder foto’s van de douche, geen foto gemaakt van knoppen. Maar zijn de cobber serie van hotbath.

Tegengevallen niet echt, het was nieuwbouw dus maakt het makkelijker. Loodgieter had wat moeite om de spiegel en het meubel tussen de nis te krijgen, en de stucadoor om de nis precies 140cm breed te maken.

Initieel moest het bad in het midden van de nis komen, dat is niet gelukt ivm plaatsing afvoer. Maar geeft ruimte voor een plant links. De kranen zijn wat laag tov de kommen. Maar dat wisten we op voorhand.

Hoekjes waar stucwerk en tegels bij elkaar komen zijn wel kwetsbaar. Afwachten hoe lang dat goed gaat... we moeten hem nog inwijden, dus tegenvallers qua gebruik zijn nog onbekend ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YG8alN8kETYjZEoHHLD9q3rjiag=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5Olfchi1Lh5CHWTyJ0iB2Ty8.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O_2msgg-Uc7cFmioIkRdhgznd9Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CD8kB1IyG2qI8ykdNVDcGBb6.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Dj-sannieboy schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 13:16:
[...]

Ziet er goed uit!

Is er een reden dat ze de CV buizen niet in de muur verwerkt hebben?
Reden is, dat ik er niet heb over nagedacht 😝😂. Idee was eerst om de oude radiator te draaien, later kwam deze radiotor. Vervolgens geen seconde gedacht om de leidingen in te laten frezen. Was achteraf natuurlijk een stuk mooier geweest maar helaas!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SavageBrother
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23-08 10:36
Wackmack schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 23:57:
[...]

Reden is, dat ik er niet heb over nagedacht 😝😂. Idee was eerst om de oude radiator te draaien, later kwam deze radiotor. Vervolgens geen seconde gedacht om de leidingen in te laten frezen. Was achteraf natuurlijk een stuk mooier geweest maar helaas!
Oei.. voor altijd spijt hebben ;)

Hier ook weer in de markt voor een nieuwe badkamer. Vorig jaar nieuwe laten plaatsen, nu weer verhuizen en weer een nieuwe badkamer. Dit weekend de eerste badkamerboeren maar weer eens bezoeken.

It's dogged that does it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siemenz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 21:08

siemenz

Koetje

Hebben nieuwbouw eigenaren al ervaring met de ventilatie op hun badkamer ? I wil graag een verwarmde spiegel kopen vanwege condensvorming maar ik weet niet of het nodig is?

Imac 27" i5 + Dell XPS Laptop

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ollie_1982
siemenz schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 07:59:
Hebben nieuwbouw eigenaren al ervaring met de ventilatie op hun badkamer ? I wil graag een verwarmde spiegel kopen vanwege condensvorming maar ik weet niet of het nodig is?
Doen! Wij kunnen niet zonder. De ventilatie zorgt er hier niet voor dat de spiegel niet beslaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Kleine status update na een week verbouwen:

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
SavageBrother schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 01:10:
[...]

Oei.. voor altijd spijt hebben ;)

Hier ook weer in de markt voor een nieuwe badkamer. Vorig jaar nieuwe laten plaatsen, nu weer verhuizen en weer een nieuwe badkamer. Dit weekend de eerste badkamerboeren maar weer eens bezoeken.
Hahaha eens, gelukkig is dit de badkamer voor de kids 😂. Ga volgende week de leidingen zwart verven, dan valt het vast mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flix20
Wackmack schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 23:57:
[...]

Wel jammer dan dat de installateur daar ook niet even over heeft meegedacht of suggestie gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bschnitz
  • Laatst online: 22:30
onne schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 23:02:
Onze badkamer is (bijna) af. Alleen de plintjes en afmontage schakel materiaal nog. En er komt nog een grote plant naast het bad.

We zijn erg blij met het eindresultaat, lastig om foto’s van te maken wel (en zelf buiten beeld te blijven)...

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Wow, zeer mooi. Zou ik mogen weten hoeveel M2 je badkamer is en hoeveel je dit grapje gekost heeft? Echt een droom badkamer.

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
ollie_1982 schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 10:54:
[...]

Een foto zegt soms meer, dus bij deze.

[Afbeelding]
Zou je me kunnen laten weten wat de merken zijn van deze producten? Kan eventueel ook in pm. Mn vriendin vindt het wel wat namelijk.

Nog een algemene vraag over spiegels: Wat vindt men hier van een ontwasem-functie op een spiegel? Vloerverwarming heb ik persoonlijk van het lijstje afgevinkt (ken teveel mensen die het hebben en nooit gebruiken), maar hier twijfel ik nog over.

[ Voor 18% gewijzigd door Stoffa op 17-04-2021 13:12 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• onne
Bschnitz schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 12:09:
[...]

Wow, zeer mooi. Zou ik mogen weten hoeveel M2 je badkamer is en hoeveel je dit grapje gekost heeft? Echt een droom badkamer.
Bedankt! We zijn er ook erg blij mee.
Badkamer is 9m2.

Kosten vallen relatief mee, als ik vergelijk met sommige anderen.
Badkamer totaal ongeveer 15k + 2 losse toiletten voor 5k. Dus 20 in totaal voor al ons sanitair.

Wat qua kosten wel heeft gescheeld:
  • Nieuwbouw, dus geen badkamer slopen. Leidingwerk zat direct vanuit de bouw op de goede plek.
  • Houten achterwand zelf gemaakt, kosten circa 300 euro
  • Sanitair zelf los ingekocht bij diverse webshops, en korting gevraagd/gekregen op internetprijzen
  • Stucadoor en loodgieter die het gehele huis verder ook gedaan hebben pakten het sanitair ook mee. Dus ze waren er toch al, scheelde wellicht in de prijs
  • Spiegel is 'gewoon een spiegel' bij een glaszaak, los verwarmingsmatje erachter en aluminium hoekprofielen erop voor totaal EUR200 ofzo. Doordat hij de nis tot het plafond vult ziet het er chique uit, maar dus goedkoper dan spiegels in een badkamer zaak.
  • Stucwerk op aantal wanden (wel met extra coating voor vochtige ruimtes), stuk goedkoper dan tegels
Verder niet bewust zuinig aangedaan. Bijv. al het tegelwerk in verstek, niet bezuinigd op kwaliteit sanitair, alle kranen van hotbath, massief eiken meubel, solid surface kommen, bad is wel acryl, niet solid surface (mat wit).

[ Voor 10% gewijzigd door onne op 17-04-2021 13:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ollie_1982
Stoffa schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 13:10:
[...]

Zou je me kunnen laten weten wat de merken zijn van deze producten? Kan eventueel ook in pm. Mn vriendin vindt het wel wat namelijk.

Nog een algemene vraag over spiegels: Wat vindt men hier van een ontwasem-functie op een spiegel? Vloerverwarming heb ik persoonlijk van het lijstje afgevinkt (ken teveel mensen die het hebben en nooit gebruiken), maar hier twijfel ik nog over.
De folie weet ik niet, maar jaloezieën zijn van Veneta.

Ik zou persoonlijk wel kiezen voor een spiegel verwarming. Als de een aan het douchen is of je bent net klaar dan is de spiegel gewoon te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr3000
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 05-09 18:03
Wij hebben helaas besloten de badkamer op een iets langere baan te schuiven. We gaan over paar weken verhuizen maar hebben wat losse meubeltjes besteld die deze week worden gemonteerd (oude meubels waren echt beetje kapot, lades liepen niet en vind het wel lekker schoon iets nieuws)

Ze hebben een inbouw regendouche (vanuit het plafond) van grohe (Cube heette de serie geloof ik) en een dubbele hand, douche. Ik zou het eigelijk wel fijn vinden om dit ook te vervangen. niet alleen omdat we het niet mooi vinden (die plastic wannabee chrome vierkante draaiknoppen) Maar ook omdat er mega kalk op zit en niet zo schoon oogt.

Nu is de regendouche wel goed te vervangen. Maar is zo'n inbouw douche ook een beetje goed te vervangen of zijn die maten totaal anders. ik heb er totaal geen ervaring mee namelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flix20
MacbookProx schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 21:01:
Huis gekocht, moet hoop gebeuren. Hebben een ruim bouwdepot, maar niet onbeperkt.

Er komt een (nieuwe) uitbouw, nieuwe keuken, oude vloer eruit beneden, beton storten, vloerverwarming, alles stucen, CV-ketel verplaatsen, nieuwe badkamer.

En toen dacht ik, die badkamer kan nog wel ff en is een grote kostenpost. We kunnen op alles beetje schrapen en moeilijk doen, maar ook ineens de badkamer uitstellen naar bijvoorbeeld volgend jaar..

En dan ook op gemak wat uitkiezen, zelf slopen en veel zelf doen (dat is dan immers het enige project). Kunnen vast ergens douchen bij kennissen (of een washandje..).

Wat betreft puin straks: badkamer zit aan voorkant met groot raam dus daar kan alles doorheen (hoeft niet door de nieuwe woning).

Idee is wel om wel al beetje rekening te houden met nieuwe aansluitingen naar de badkamer.

Zoals je miss leest ben ik wel voor, maar in hoeverre is dit daadwerkelijk aan of af te raden? Mensen hier ervaring mee?
Als het heel erg op je budget drukt en daardoor niet de volledige keuzes kan maken die je zou willen en ook op andere punten moet besparen dan is het geen verkeerde keuze om het uit te stellen.

Wel wil ik meegeven dat ik het om me heen ook meerdere malen heb gezien dat mensen die keuze gemaakt hebben en er achteraf spijt van hebben.
Er zitten gewoon meer kosten bij gemoeid als je nogmaals een stukadoor/installateur/loodgieter moet laten aanrukken omdat ze het niet meteen mee pakken. Maar ook met de aankoop van je materialen zoals tegels(indien van toepassing) en sanitair (kranen) kan het onderaan de streep schelen.

Ik heb zelf in november een huis verbouwd en daarmee ook de badkamer meegenomen.
In eerste instantie was dat het idee. Toen na alles uitgezocht te hebben werd het wel spannend met het budget en toen besloten het uit te stellen omdat het wat krapjes zou gaan worden.
Toen ben ik met de loodgieter, stukadoor en tegelzetter om de tafel gegaan voor wat het verschil in kosten zou zijn en dat was toch bijna wel 30%.
Ik zou dus 30% duurder uitzijn wanneer ik nu de badkamer zou laten en op een later tijdstip zou doen.
Nu konden ze de werkzaamheden laten overlappen dus scheelde het opstartkosten etc.
Door keuken/badkamer en meer te combineren was het voor een aantal dagen werk voor iedere partij. Een badkamer zou voor de stukadoor een enkele dag werk zijn en voor de loodgieter een paar uurtjes. Daar komen ze liever niet voor.
Daarnaast was het natuurlijk ook maar de vraag wanneer ze weer tijd zouden hebben.

Een badkamer is relatief weinig werk. Uiteraard beetje afhankelijk hoe groot de ruimte is.
Het slopen is meestal een dag werk en prima mee te nemen wanneer je toch elders bezig bent.
En ookal zit het in een goed bereikbare ruimte, het gaat altijd een hoop troep en stof meegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SavageBrother
Vandaag naar de badkamerboer geweest voor ons nieuwe badkamertje. Niet heel bijzonder allemaal; 195 bij 278, deur van 90 breed op de 195 kant en raam van 60 bij 60 op 105 hoogte op de andere 195 kant. Mag een inloopdouche in, toilet en een meubel van 120 breed met 2 kranen. Verder een kleine radiator voor warmte/handdoeken. Kleuren etc zijn we wel uit, voornamelijk wit/terrazzo met een lichtblauwe visgraat tegen op een gedeelte van de wanden. Verder witten accessoires rondom het toilet en goud/messing op de kranen, profielen etc.

Enig waar ik mee zit is de indeling, we hebben m.i. twee opties. Of bij binnenkomst links het meubel, linksachter het toilet, rechtsachter de douche. Of, bij binnenkomst links de douche, rechtsachter het toilet en rechtsmidden het meubel. Badkamerboer kwam met de tweede als optie, de eerste lijkt mij logischer. Enige issue is hier dat de standleiding/afvoer rechts bij de ingang zit, en de afvoer dus 1 hoek om moet. Nadeel is hier dat er op de achterwand een voorzetwand moet (wel handig voor inbouwkranen en nisjes, en op de lange wand een voorzetwand moet - enigszins zonde van de ruimte. Hoe kijken jullie hier tegen aan?

Mijn optie:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8i3yzWbGjCXxEyscsT-kaPfQshw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/mTqxHu7RDK9Yk51gvAl00iSg.png?f=fotoalbum_large

Badkamerboer optie:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8cSyPQV_5wTx7Wd5qU8ufWn2Awc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/ZkRHyUipms8Ir8y4r6lSUJ1Y.png?f=user_large

Onderstaande is tevens het design wat we al hebben meegekregen.

http://viewer.saninet.eu/...52-AK1VQOQRLK&Language=nl

Naar mijn mening is de 70cm ruimte tussen meubel en glazen wand te weinig, en tevens voelt het niet comfortabel om steeds zo'n glazen wand vlak achter je te hebben.

[ Voor 40% gewijzigd door SavageBrother op 18-04-2021 22:42 ]

It's dogged that does it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud2001
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:52

Ruud2001

a.ka. Ruud2000

Die 70cm lijkt me ook vrij krap. Als je bijvoorbeeld een bad hebt op die plek is het minder erg, omdat je dan tot knie-hoogte een wand hebt. Is het geen idee om de plek van toilet en inloopdouche om te wisselen?

"Imagination is more important than knowledge" - Albert Einstein

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flix20
Waarom niet de locatie van de toilet van optie 1 en dan de douche en wastafel van optie 2
Plaats je een muurtje tussen douche en toilet om wat meer privacy te maken.
eventueel nisje erin Heb je alleen een schuifwand nodig in je douche.
Kan je je douche 90x120 maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ojjorz
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Ojjorz

De oude man die alles kan

Flix20 schreef op maandag 19 april 2021 @ 12:28:
Waarom niet de locatie van de toilet van optie 1 en dan de douche en wastafel van optie 2
Plaats je een muurtje tussen douche en toilet om wat meer privacy te maken.
eventueel nisje erin Heb je alleen een schuifwand nodig in je douche.
Kan je je douche 90x120 maken.
Helemaal mee eens. Zo gaat het bij mij uiteindelijk ook worden, maar dan helaas met het toilet bij de deur. Vanwege afvoer etc was dat de enige logische optie. Liever had ik het toilet zoals in jouw voorstel achterin gehad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MacbookProx
Spartex schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 22:49:
Kleine 3-4 maanden geleden actief geweest in dit topic, inmiddels is onze badkamer, met uitzondering van de dorpel en de jaloezie, helemaal afgerond. Deur willen we later nog gaan vervangen. Ik wou toch nog even de foto's met jullie delen:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Prijsindicatie;
± €5000,- sanitair
± €1000,- tegels
± €2500,- arbeid

Zoveel mogelijk zelf gedaan met uitzondering van het stucen, verleggen van de leidingen en het tegelen.

Wij zijn er enorm blij mee!
Check deze even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
Zoiets kom je dan op uit ja!
Kosten herken ik ook dus van zoiets kan je voorzichtig wel uitgaan.

Ik weet niet welke diepte je nu voor de wastafel ingetekend hebt, maar je hebt ook ondiep modellen.
Volgens mij zitten de standaard meubels zo rond de 50 diep en zijn de ondiepe 40 diep.
Scheelt toch weer 10 cm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacbookProx
MacbookProx schreef op donderdag 15 april 2021 @ 08:48:
[...]

[...]

Hi @Spartex

Mooie badkamer, dat geeft hoop!

Wij hebben 1.97 bij 2.41m met de deur en het raam min of meer hetzelfde. Deze badkamer is de beste vergelijking die ik in dit topic kon vinden. Ik had nog een paar vraagjes als je het niet erg vindt:

- Ik zie dat t.o.v. je idee de kranen uiteindelijk op de lange zijde i.p.v. korte zijde zijn gemonteerd. Kan ik me voorstellen omdat je schouders breder zijn dan in de diepte (neem ik aan, hoeft niet hehe) en je dus meer naar de lange zijde toe staat. Kwamen jullie hier ook achter (bij ons is het meer dat de leidingen daar al zitten)?

- De regelaar voor de douch zit in het wandje tussen douche en wc toch? Gaaf idee, bevalt dat?

- Heb je last van water dat je badkamer inspat door die opening (aangezien het open is)?

- In algemeen: zijn er punten na deze maanden die je mogelijk anders zou doen? :)

Heel erg bedankt alvast!
@Spartex

Hierboven dus nog iemand met soortgelijke badkamer en die van jou is precies goed uitgevoerd.

Zie jij een mogelijkheid jouw ervaringen te delen? Zou heel erg gewaardeerd worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cxsmike
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 03-04-2024
Dag allemaal,

Binnenkort gaan we over naar een nieuwbouwwoning en willen graag wat advies over de badkamerindeling.
Ik heb een beetje zitten tekenen in sketchup en dit is het resultaat:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hzrf96pB8VA4AZ4wv2VnKLPuquc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8CWMfuBu81At4aF28nALhGkj.jpg?f=fotoalbum_large

Er zit geen verschil tussen de twee fotos, alleen dat er een extra wandje is geplaatst bij de douche rechtsboven. We hebben de badkamer casco genomen en 'helaas' zit er onder de afdekvloer vloerverwarming:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FxHXyNY1CGh7uyES2ObrzogFXvY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SQafxwFSIcqfOL8iI8hzbXQh.jpg?f=fotoalbum_large

Vanwege de vloerverwarming kunnen we volgens mij niet meer zo veel. Ik kan alleen de toilet en douche omwisselen, toch? Ik kan niet veel meer... Maar wellicht zien jullie ook nog andere mogelijkheden?

Bij voorbaat dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SavageBrother
MacbookProx schreef op maandag 19 april 2021 @ 13:45:
[...]

@Spartex

Hierboven dus nog iemand met soortgelijke badkamer en die van jou is precies goed uitgevoerd.

Zie jij een mogelijkheid jouw ervaringen te delen? Zou heel erg gewaardeerd worden!
Gaaf, echter, wij zitten met de hoofdafvoer gelijk bij de deur. Één hoek om kan nog, maar twee 90 graden hoeken om lijkt me niet verstandig, tevens moet dan nog meer voorzetwand gezet worden.

It's dogged that does it

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Monstera
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 07-09-2022
Had hier gereageerd op elektrische vloerverwarming, maar zag daarna dat de uitleg mbt bediening al gegeven was.

[ Voor 83% gewijzigd door Monstera op 19-04-2021 16:24 . Reden: Mosterd, vraag was al beantwoord. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanooki
  • Registratie: Augustus 2009
  • Niet online
Over electrische vloerverwarming gesproken, kunnen jullie een bepaald merk of type aanbevelen?

Ik kan me voorstellen dat de vloerelementen niet zoveel van elkaar verschillen, maar vraag me met name af welk systeem qua bedieningspaneel / bedieningsfunctionaliteit interessant is. Het hoeft overigens geen supergeavanceerd smarthome systeem te zijn, maar een weekprogrammaatje wil ik wel graag in kunnen stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkNL
  • Niet online
Al een tijdje lees ik hier mee, want de bedoeling is om dit jaar nog de badkamer aan te (laten) passen.
De huidige badkamer heb ik opgemeten en de nieuwe indeling ingetekend en kom op het volgende:

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/nzpFhSc7/badkameridee1.jpg

Rechts bovenaan een kast met waskom erop.
Rechts onderaan het toilet.
De beide koven bij het toilet zijn bestaand maar wil ik proberen deze kleiner/compacter te maken.
Door de onderste koof lopen elektra leidingen, het ventilatiekanaal en de riool ontluchting. In de koof tegen het toilet aan is momenteel het inbouwtoilet in weggewerkt.

Nu wil ik een inloopdouche maken, maar zit een beetje met de toegang tot de douche.
Is er een leidraad met welke ruimte ik hiervoor moet aanhouden?
Ik kom nu uit op ongeveer 46cm.

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/QdPLz4Ts/badkameridee2.jpg

Kan iemand zeggen of dit voldoende is, of kan ik beter een kortere douchewand plaatsen?
Nu is er een douchewand van 120cm ingetekend.
Hoe korter de douchewand, hoe meer de badkamer nat kan worden.

EV: Tesla M3H 2024 | PV: 3900Wp O/W + 1620Wp O/W | D-WTW: QB1-16 | AC: MHI SCM40ZS-W + SRK25 + SRK20 | Honda CBF600SA - 2005 | Thuisaccu: 1x HW - 2,7kWh - 800w (Beta)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vortexnl1982
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 20:33
Wij hebben de Hansgrohe Raindance E 300 1jet showerpipe 350 ST, EcoSmart gekocht via een Duitse webshop :

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/vPGNLwG/hg-27363000-1.jpg

Nu lees ik in de handleiding dat er ook een 'tile spacer' nodig is. Dit wist ik niet en het zat ook niet in de verpakking, volgens de handleiding een losse 'accessoire'.. Ding kost wel 60 Euro. Is dat echt nodig en waarvoor wordt het gebruikt ?

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/drDdLCG/tile-sp.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door vortexnl1982 op 19-04-2021 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
https://www.sanitairwinke...rt-profiel-en-helder-glas

Deze mooie wand staat in de schuur. Twijfel alleen of deze wel omhoog via de trap kan. Zijn er Tweakers die een redelijk grote wand omhoog hebben gekregen? Zo ja, hoe?

Via het raam gaat het helaas ook niet lukken, dat is 110cm breed.

Morgen beginnen ze met de tweede badkamer. Eerst al het sloopwerk, ben benieuwd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SavageBrother
henkNL schreef op maandag 19 april 2021 @ 20:56:
Al een tijdje lees ik hier mee, want de bedoeling is om dit jaar nog de badkamer aan te (laten) passen.
De huidige badkamer heb ik opgemeten en de nieuwe indeling ingetekend en kom op het volgende:

[Afbeelding]

De beide koven bij het toilet zijn bestaand maar wil ik proberen deze kleiner/compacter te maken.
Door de onderste koof lopen elektra leidingen, het ventilatiekanaal en de riool ontluchting. In de koof tegen het toilet aan is momenteel het inbouwtoilet in weggewerkt.

Nu wil ik een inloopdouche maken, maar zit een beetje met de toegang tot de douche.

[Afbeelding]

Kan iemand zeggen of dit voldoende is, of kan ik beter een kortere douchewand plaatsen?
Wij hebben een doorgang van 50cm en daar moet je al wel een beetje draaien. Ik weet niet of nog veel kleiner handig is. Het zal gaan hoor, je zal er alleen rekening mee moeten houden dat je gewoon niet rechtdoor je douche in kan.

It's dogged that does it

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wackmack
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZdLNGw3mo0tLP9TtAQaeQJztkBw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KCMRKjSr2NGTMS65vxf2WXea.jpg?f=fotoalbum_large

Even een foto vooraf, wc en muurtje naar de kleedkamer is weg.

Ben benieuwd hoe het over een maand is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flix20
henkNL schreef op maandag 19 april 2021 @ 20:56:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik zou helemaal kriebelig worden van die doorgang.
Je gaat toch een glazen wand plaatsen, waarom niet een (schuif)deur plaatsen op die 120?
Kan je de ruimte dichthouden. Blijft het nog warmer ook.
Wackmack schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 14:03:
[Afbeelding]

Even een foto vooraf, wc en muurtje naar de kleedkamer is weg.

Ben benieuwd hoe het over een maand is.
Leuk werk het slopen. Maar moet niet teveel zijn.
Ik zou wel uit m'n plaat gaan als ik mijn machine en met name het snoer zo tussen de puin zou zien liggen :(

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Hier liggen de vloertegels er inmiddels in en een deel van de wandtegels zitten er ook tegenaan:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2qJSJfKV57R1hwZVW5oevVYWCEg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hi53Nt1M6eh7nMFU93nNLIwD.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edsandje
  • Registratie: December 2018
  • Niet online

edsandje

Geen vragen via pm

vortexnl1982 schreef op maandag 19 april 2021 @ 21:08:
Wij hebben de Hansgrohe Raindance E 300 1jet showerpipe 350 ST, EcoSmart gekocht via een Duitse webshop :

[Afbeelding]

Nu lees ik in de handleiding dat er ook een 'tile spacer' nodig is. Dit wist ik niet en het zat ook niet in de verpakking, volgens de handleiding een losse 'accessoire'.. Ding kost wel 60 Euro. Is dat echt nodig en waarvoor wordt het gebruikt ?

[Afbeelding]
Dat is een opvulstuk dat je kan gebruiken als er achter het bovenste bevestigingspunt niet getegeld is en anders de glijstang scheef staat.

Please state the nature of the technical emergency

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vortexnl1982
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 20:33
edsandje schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 18:21:
[...]

Dat is een opvulstuk dat je kan gebruiken als er achter het bovenste bevestigingspunt niet getegeld is en anders de glijstang scheef staat.
Dank je! Dat heb ik niet nodig dus want mijn hele wand is gewoon betegeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkNL
  • Niet online
SavageBrother schreef op maandag 19 april 2021 @ 22:09:
[...]

Wij hebben een doorgang van 50cm en daar moet je al wel een beetje draaien. Ik weet niet of nog veel kleiner handig is. Het zal gaan hoor, je zal er alleen rekening mee moeten houden dat je gewoon niet rechtdoor je douche in kan.
Bedankt
Flix20 schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 14:08:
[...]

Ik zou helemaal kriebelig worden van die doorgang.
Je gaat toch een glazen wand plaatsen, waarom niet een (schuif)deur plaatsen op die 120?
Kan je de ruimte dichthouden. Blijft het nog warmer ook.
Bedankt voor je reactie, vandaar ook de vraag :)
We willen zo min mogelijk randjes ivm schoonmaken/houden, dus een vlakke wand was ideaal geweest.
Een deur plaatsen is ook optie 2.

Ik ga nog eens tekenen.

EV: Tesla M3H 2024 | PV: 3900Wp O/W + 1620Wp O/W | D-WTW: QB1-16 | AC: MHI SCM40ZS-W + SRK25 + SRK20 | Honda CBF600SA - 2005 | Thuisaccu: 1x HW - 2,7kWh - 800w (Beta)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Quad
  • Laatst online: 23:40

Quad

Doof

Goed, anderhalve week en diverse schades, een hoop stress en grijze haren verder.
De eerste tegels zijn gelegd, plafondverlaging deels klaar en last minute lichtplan aangepast ivm verkeerd geleverd plan door badkamerleverancier.

Wel had ik wederom een verrassing te verwerken, de tegelzetters hebben geen nis in de douche verwerkt..
Tegelkeuze is wel echt om verliefd op te worden, daar zijn we dan tenminste wel heel gelukkig mee.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MAo2_0Leuf7WVVmOD1lRLg9ufqo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Wf1L28r9mr90ijxzt3Fyaz1i.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/72yEQF5SdCvUvrgU9PXVEipmk1A=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/enE98YpOLdcclb6R67JIvewa.jpg?f=fotoalbum_tile

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pikstert
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 14-09 06:58
Vraagje aan de experts hier.

Wij verwachten op korte termijn (8 weken) het transport van een woning met een casco badkamer (je ziet de leidingen nog liggen).

Kan je naar een badkamerboer met de vraag of zij het geheel opleveren of moet je eerst in een aannemer aan de slag laten gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

@pikstert hangt er vanaf wat je zelf wilt doen.
De vraag is alleen of er over 8 weken wel manuren beschikbaar zijn.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pikstert
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 14-09 06:58
Quad schreef op woensdag 21 april 2021 @ 07:24:
@pikstert hangt er vanaf wat je zelf wilt doen.
De vraag is alleen of er over 8 weken wel manuren beschikbaar zijn.
Mijn klusvaardigheden blijven beperkt tot het sausen en laminaatje leggen. Over dat laatste maak ik me ook zorgen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChinaGeek
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 17-05-2021
pikstert schreef op woensdag 21 april 2021 @ 07:40:
[...]

Mijn klusvaardigheden blijven beperkt tot het sausen en laminaatje leggen. Over dat laatste maak ik me ook zorgen..
Meeste badkamerboeren plaatsen niet. En ik kan je nu alvast vertellen dat 8 weken wel erg kort dag is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
pikstert schreef op woensdag 21 april 2021 @ 07:17:

Wij verwachten op korte termijn (8 weken) het transport van een woning met een casco badkamer (je ziet de leidingen nog liggen).

Kan je naar een badkamerboer met de vraag of zij het geheel opleveren of moet je eerst in een aannemer aan de slag laten gaan?
Moet je überhaupt nog binnenstappen bij een badkamer winkel of is er al wel een ontwerp/bestelling?
In dat eerste geval...Huur een doucheruimte.nl
Quad schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 23:26:
Goed, anderhalve week en diverse schades, een hoop stress en grijze haren verder.
De eerste tegels zijn gelegd, plafondverlaging deels klaar en last minute lichtplan aangepast ivm verkeerd geleverd plan door badkamerleverancier.

Wel had ik wederom een verrassing te verwerken, de tegelzetters hebben geen nis in de douche verwerkt..
Tegelkeuze is wel echt om verliefd op te worden, daar zijn we dan tenminste wel heel gelukkig mee.
[Afbeelding][Afbeelding]
Plafond verlagen voor het plaatsen van de tegels? Bijzondere volgorde.
Scheelt dat het resultaat goed is en je er over een half jaartje niet meer over nadenkt, maar toch jammer dat de dingen als een nis in de douche vergeten.

Heb je de tegelzetters zelf uitgekozen of is de uitvoering door de badkamer boer?
Ook jammer dat ze geen rekening gehouden hebben met de vloertegel. Nu komt je precies uitgemeten visgraat net niet helemaal lekker meer uit aan de onderkant. Maargoed, daar komt toch de pot boven te hangen dus zal je niets van zien.

[ Voor 17% gewijzigd door Flix20 op 21-04-2021 08:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SavageBrother

[Afbeelding][Afbeelding]
Nice, benieuwd naar het eindresultaat. Wij gaan voor soortgelijke tegels op 1 of 2 wanden in de badkamer en ook de achterwand van het toilet beneden. Gaaf hoor.

It's dogged that does it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

[Afbeelding][Afbeelding]
Welke tegels zijn dat? Wij hebben soortgelijke tegels (jade brillo) die ook in visgraat op de muur in de douche komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siemenz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 21:08

siemenz

Koetje

pikstert schreef op woensdag 21 april 2021 @ 07:17:

Dat laatste kan zeker. Hou er wel rekening mee dat veel badkamerboeren geen eigen werklui in dienst hebben en om een badkamer over 8 weken te laten aanleggen lijkt me al een behoorlijke uitdaging!

Ben benieuwd wat je nog voor elkaar krijgt!

Imac 27" i5 + Dell XPS Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

siemenz schreef op woensdag 21 april 2021 @ 09:34:
[...]

Dat laatste kan zeker. Hou er wel rekening mee dat veel badkamerboeren geen eigen werklui in dienst hebben en om een badkamer over 8 weken te laten aanleggen lijkt me al een behoorlijke uitdaging!

Ben benieuwd wat je nog voor elkaar krijgt!
Toen wij eind vorig jaar aan het rondkijken waren zaten er al een hoop aannemers vol voor 2021. Degene die nog wel tijd hadden konden rond mei/juni beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cxsmike
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 03-04-2024
Maken jullie je niet een beetje zorgen bij het schoonhouden van de voegen bij een visgraat wand bijde douche? Dat wordt na een jaar toch heel vies en onderhoudsgevoelig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
cxsmike schreef op woensdag 21 april 2021 @ 11:36:
Maken jullie je niet een beetje zorgen bij het schoonhouden van de voegen bij een visgraat wand bijde douche? Dat wordt na een jaar toch heel vies en onderhoudsgevoelig?
Regelmatig met groene zeep schoonmaken doet een hoop goeds voor je tegels!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Flix20 schreef op woensdag 21 april 2021 @ 08:27:

[...]

Scheelt dat het resultaat goed is en je er over een half jaartje niet meer over nadenkt, maar toch jammer dat de dingen als een nis in de douche vergeten.
Bij ons wordt enkel de doucheruimte voorzien van tegels, en de rest wordt gestuct en afgewerkt met waterbestendige verf.
Heb je de tegelzetters zelf uitgekozen of is de uitvoering door de badkamer boer?
Ook jammer dat ze geen rekening gehouden hebben met de vloertegel. Nu komt je precies uitgemeten visgraat net niet helemaal lekker meer uit aan de onderkant. Maargoed, daar komt toch de pot boven te hangen dus zal je niets van zien.
Uitvoering ligt volledig bij badkamerzaak, dus ook herstel van alle schades.
De nis ligt ook volledig bij hen, blijkbaar kan er geen nis in de douche als er aan achterzijde geen tegel bevindt voor stevigheid. Dat is tijdens het hele proces vergeten, wel jammer en baal ik ontzettend van, bakjes en plankjes in de douche vind ik vreselijk lelijk.
SavageBrother schreef op woensdag 21 april 2021 @ 08:33:
[...]

Nice, benieuwd naar het eindresultaat. Wij gaan voor soortgelijke tegels op 1 of 2 wanden in de badkamer en ook de achterwand van het toilet beneden. Gaaf hoor.
Dankjewel, we zijn ook nieuwsgierig hoe het verder verloopt. ;)
Dj-sannieboy schreef op woensdag 21 april 2021 @ 09:08:
[...]

Welke tegels zijn dat? Wij hebben soortgelijke tegels (jade brillo) die ook in visgraat op de muur in de douche komen.
Kon wel eens hetzelfde zijn, exacte nummers heb ik niet van deze tegels.
Ik heb in offerte TEBE Vintage Jade mat staan.
De vloer en wand(douche) zijn van Provenza Gesso natural white.
De rest wordt afgewerkt met Licetto Silver Clay afwasbare saus.
cxsmike schreef op woensdag 21 april 2021 @ 11:36:
Nee, wij hebben hiervoor de eerste stap al een waterontharder, en daarnaast maken we de douche droog na gebruik. En natuurlijk gewoon schoonhouden met niet te agressief spul.

PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flix20
Quad schreef op woensdag 21 april 2021 @ 13:39:
[...]

Bij ons wordt enkel de doucheruimte voorzien van tegels, en de rest wordt gestuct en afgewerkt met waterbestendige verf.

[...]
Ah, ja dan is het wel logisch.
Uitvoering ligt volledig bij badkamerzaak, dus ook herstel van alle schades.
De nis ligt ook volledig bij hen, blijkbaar kan er geen nis in de douche als er aan achterzijde geen tegel bevindt voor stevigheid. Dat is tijdens het hele proces vergeten, wel jammer en baal ik ontzettend van, bakjes en plankjes in de douche vind ik vreselijk lelijk.

[...]
Ja bakjes en plankjes vind ik ook afdoen van een strakke doucheruimte.
Ben benieuwd met wat voor oplossing ze gaan komen.

Bij mij was ook geen mogelijkheid tot een nis helaas en ben nog steeds aan het zoeken naar een goed alternatief.
Om gaten in de tegels te gaan boren zie ik niet zo zitten.
Aantal keer moeten doen voor de meubels en de spiegel en dat was geen feest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake39
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-10-2023
Beste forumleden,

Eind dit jaar kunnen wij waarschijnlijk onze nieuwbouwwoning betreden.
We zitten zelf nog te twijfelen over de indeling.

Vanuit het project:
-In de WC ombouw zit leidingwerk tot plafond(moet eigenlijk blijven)
-Douchemuur ook 260 hoog om WC ombouw te verbergen (dit kan niet voor de nis van de WC, hout versus gibo)

We twijfelen voornamelijk over de douchehoek:
1. 90x100 cabine en 55 cm tussenruimte bij bad
2. Inloopdouche scherm(groen 1 meter) en eventueel douchekop(grijs) aan de wand met nis zetten. (opbouw). Doorloop bij scherm en bad is dan 44 cm

Verlichting:
-zijn 3 spots op deze plekken voldoende? 6 spots is bij ons qua meerwerk een fors bedrag, of dan toch zelf plafond verlagen?

Verwarming:
-Zijn er meer leden die een elektrische radiator laten vervallen? Wij hebben eigenlijk nooit de kachel aan en krijgen vloerverwarming. Welke plek is volgens jullie anders het beste met deze indeling? bad tot muur is 58 cm(handdoekrek)

Overige tips of indelingen zijn ook welkom.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S5IGAT2DGaaaZFzsLfBvFkHA-BU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/IYfqBMn21L1eb2XmnWmw2obD.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChinaGeek
Vloerverwarming in een badkamer, mwah. Niet ideaal.
Wellicht eens naar IR panelen kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:16
ChinaGeek schreef op woensdag 21 april 2021 @ 17:29:
Als ik 1 ding in een badkamer wil hebben is het wel vloerverwarming. Nooit meer koude voeten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• euchromatic
  • Laatst online: 12-09 12:20
Weet hier iemand een goede zaak die (ook) installeerd in de omgeving Amsterdam? We hebben een appartement met 4m2 badkamer dus er is weinig eer aan te behalen, maar het is wel hard aan vernieuwing toe. Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SavageBrother
Daan schreef op woensdag 21 april 2021 @ 18:31:
[...]

Als ik 1 ding in een badkamer wil hebben is het wel vloerverwarming. Nooit meer koude voeten!
Heerlijk inderdaad. Nooit meer zonder.

It's dogged that does it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makrolon
  • Laatst online: 22:03
Flix20 schreef op woensdag 21 april 2021 @ 08:27:
[...]

Moet je überhaupt nog binnenstappen bij een badkamer winkel of is er al wel een ontwerp/bestelling?
In dat eerste geval...Huur een doucheruimte.nl

[...]

Waarom vind je dat een bijzondere volgorde?
Ik verlaag m altijd voor de tegels er in komen. Kunnen je tegels ook niet beschadigen als je wat laat vallen en vies worden als je moet sauzen.

13480 Wp solar | 2x Panasonic 7j met 1x 300l sww | (Laadpaal) installateur, pb voor een offerte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
ChinaGeek schreef op woensdag 21 april 2021 @ 17:29:
Waar zou je dan wel VVW doen?!
Als er één locatie in huis is waar VVW echt goed tot z’n recht komt is het de badkamer. De plek waar je (meestal) op je blote voeten loopt.
Makrolon schreef op woensdag 21 april 2021 @ 19:01:
[...]

Waarom vind je dat een bijzondere volgorde?
Ik verlaag m altijd voor de tegels er in komen. Kunnen je tegels ook niet beschadigen als je wat laat vallen en vies worden als je moet sauzen.
Minste kans op fouten. Als je eerst je plafond doet moet je verdomd strak kunnen werken. Anders moet je je tegels naar het plafond aanpassen.
Andersom kan je mooi je regels op de tegels aan leggen.
En wat beschadigen betreft; plafond maak je doorgaans van hout en gipsplaten. Wat kan daar fout gaan?
Tegel wint van gips en hout. Anders zou ik vraagtekens bij de tegel zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChinaGeek
Flix20 schreef op woensdag 21 april 2021 @ 19:26:
[...]

Als er één locatie in huis is waar VVW echt goed tot z’n recht komt is het de badkamer. De plek waar je (meestal) op je blote voeten loopt.

[...]

Minste kans op fouten. Als je eerst je plafond doet moet je verdomd strak kunnen werken. Anders moet je je tegels naar het plafond aanpassen.
En wat beschadigen betreft; plafond maak je doorgaans van hout en gipsplaten. Wat kan daar fout gaan?
Ik zou het nooit op een plek doen waar je zulke korte periodes van de dag bent en vaak ook niet op vaste tijdstippen, waardoor je hem nooit op tijd of onnodig lang aan het verwarmen bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
ChinaGeek schreef op woensdag 21 april 2021 @ 19:38:
[...]

Ik zou het nooit op een plek doen waar je zulke korte periodes van de dag bent en vaak ook niet op vaste tijdstippen, waardoor je hem nooit op tijd of onnodig lang aan het verwarmen bent.
Persoonlijk, als er één plek in huis is waar ik we op vaste tijden ben, dan is het wel de badkamer.
Iedere ochtend van de werkdag weer op dezelfde plek.
En in het weekend is er ook wel een redelijk vast tijdsbestek in de ochtend waarop we in de badkamer zijn om de dag te starten. Gelukkig wel wat later dan op een werkdag.
Dus dan staat deze bij mij ook ingesteld. Op temperatuur houden zijn de kosten ook niet.
Maar ieder voor zich uiteraard.
Bij mij komt er bij een eventuele volgende verbouwing 100% weer VVW in de keuken en badkamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChinaGeek
Flix20 schreef op woensdag 21 april 2021 @ 19:43:
[...]

Persoonlijk, als er één plek in huis is waar ik we op vaste tijden ben, dan is het wel de badkamer.
Iedere ochtend van de werkdag weer op dezelfde plek.
En in het weekend is er ook wel een redelijk vast tijdsbestek in de ochtend waarop we in de badkamer zijn om de dag te starten. Gelukkig wel wat later dan op een werkdag.
Dus dan staat deze bij mij ook ingesteld. Op temperatuur houden zijn de kosten ook niet.
Maar ieder voor zich uiteraard.
Bij mij komt er bij een eventuele volgende verbouwing 100% weer VVW in de keuken en badkamer.
Met een infraroodpaneel worden je tegels ook lekker warm en kan je veel gerichter verwarmen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makrolon
Flix20 schreef op woensdag 21 april 2021 @ 19:26:
[...]

[...]

Een hamer of accuschroefmachine die valt?

De kans dat je met hele tegels op t plafond uit komt is toch niet zo groot. Dus snijden moet je sowieso, wat is er anders aan het meten TOV t plafond Dan tov een hoek op een andere getegelde muur?

13480 Wp solar | 2x Panasonic 7j met 1x 300l sww | (Laadpaal) installateur, pb voor een offerte

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flix20
ChinaGeek schreef op woensdag 21 april 2021 @ 19:45:
[...]

Met een infraroodpaneel worden je tegels ook lekker warm en kan je veel gerichter verwarmen...
En heb je zo'n lelijk paneel boven je pan hangen...
Maar ik snap je punt dat jij geen meerwaarde van VVW inziet.
To each their own uiteraard.
Makrolon schreef op woensdag 21 april 2021 @ 19:46:
[...]

Een hamer of accuschroefmachine die valt?

De kans dat je met hele tegels op t plafond uit komt is toch niet zo groot. Dus snijden moet je sowieso, wat is er anders aan het meten TOV t plafond Dan tov een hoek op een andere getegelde muur?
Een ongelukje kan natuurlijk altijd gebeuren, maar met name vloertegels zijn vaak wel zo verdomd hard dat die heus tegen een stootje kunnen.

Snijden in je tegels hoeft zeker geen gegeven. Sterker nog, ik gebruik juist de tegels om zoveel mogelijk mijn plafond hoogte te bepalen.
Mijn plafond was 2.52 hoog. Ik ben voor 30x60 tegels op de wand gegaan.
Dus ik kom met 8 rijen tegels hoog mooi op 2.40 uit, precies genoeg ruimte voor de inbouwspots.
Natuurlijk had ik vanaf de kale vloer 2.40 hoog het plafond kunnen uitmeten en gaan plaatsen. Maar hoeveel mm voeg komt daarbij?
2mm per tegel dus had ik 16mm erbij kunnen rekenen en m'n plafond op 2416mm hoogte kunnen plaatsen.
Laat natuurlijk vrij weinig marge over.
Dus waarom zou je het jezelf dan zo moeilijk maken?
Gewoon lekker eerst je tegels tegen de muur aan plakken en dan daar precies boven een balk tegen de muur waar je je regels op maakt.
Maar ook hier, to each their own. Ik maak het mezelf graag niet te moeilijk, kan er ook minder fout gaan.

[ Voor 65% gewijzigd door Flix20 op 21-04-2021 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makrolon
Flix20 schreef op woensdag 21 april 2021 @ 19:47:
[...]

En heb je zo'n lelijk paneel boven je pan hangen...
Maar ik snap je punt dat jij geen meerwaarde van VVW inziet.
To each their own uiteraard.

[...]

Een ongelukje kan natuurlijk altijd gebeuren, maar met name vloertegels zijn vaak wel zo verdomd hard dat die heus tegen een stootje kunnen.

Snijden in je tegels hoeft zeker geen gegeven. Sterker nog, ik gebruik juist de tegels om zoveel mogelijk mijn plafond hoogte te bepalen.
Mijn plafond was 2.52 hoog. Ik ben voor 30x60 tegels op de wand gegaan.
Dus ik kom met 8 rijen tegels hoog mooi op 2.40 uit, precies genoeg ruimte voor de inbouwspots.
Natuurlijk had ik vanaf de kale vloer 2.40 hoog het plafond kunnen uitmeten en gaan plaatsen. Maar hoeveel mm voeg komt daarbij?
2mm per tegel dus had ik 16mm erbij kunnen rekenen en m'n plafond op 2416mm hoogte kunnen plaatsen.
Laat natuurlijk vrij weinig marge over.
Dus waarom zou je het jezelf dan zo moeilijk maken?
Gewoon lekker eerst je tegels tegen de muur aan plakken en dan daar precies boven een balk tegen de muur waar je je regels op maakt.
Maar ook hier, to each their own. Ik maak het mezelf graag niet te moeilijk, kan er ook minder fout gaan.
Klopt, iedereen moet t zelf weten. :)

De meeste van mijn klanten houden geen rekening met de plafondhoogte als ze formaat tegel uit zoeken. :P

Pagina: 1 ... 44 ... 126 Laatste