Lijkt mij ook niet, muur is ook dragend toch? Dus dan vergunning ook? Behalve dat het veel geluid zal doorgeven..
Wij overwegen om een gedeelte van de badkamer zelf te laten betegelen. Als de badkamer installateur inbouw kranen plaatst, kan je dan later daar zelf gemakkelijk om heen tegelen?

Doordat er een samenwerken is tussen de aannemer en badkamer leverancier denken we dat het gemakkelijker is als deze de kranen plaatst. Aangezien het een prefabwoning is kunnen dan misschien de leidingen op een juiste manier worden meegegoten zodat er later niets uitgebroken hoeft te worden. De badkamerleverancier hanteert een flinke marge op zijn producten en wij willen dus later zelf de wastafel plaatsen en laten betegelen. Is het mogelijk om de kraan in te laten bouwen en dan later te laten tegelen?
Doordat er een samenwerken is tussen de aannemer en badkamer leverancier denken we dat het gemakkelijker is als deze de kranen plaatst. Aangezien het een prefabwoning is kunnen dan misschien de leidingen op een juiste manier worden meegegoten zodat er later niets uitgebroken hoeft te worden. De badkamerleverancier hanteert een flinke marge op zijn producten en wij willen dus later zelf de wastafel plaatsen en laten betegelen. Is het mogelijk om de kraan in te laten bouwen en dan later te laten tegelen?
[ Voor 9% gewijzigd door battler op 19-02-2021 22:46 ]
Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl
Dan moet je de kraanuitloop en de bedieningshandel los halen en opnieuw monteren.battler schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 22:45:
Wij overwegen om een gedeelte van de badkamer zelf te laten betegelen. Als de badkamer installateur inbouw kranen plaatst, kan je dan later daar zelf gemakkelijk om heen tegelen?
[Afbeelding]
Bedankt voor je reactie. Ik laat de nissen achter de douche plaatsen ipv de spouwmuur kant. Ik zal eens vragen aan de aannemer hoe dat zit.Ojjorz schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 21:00:
Ook bij inbouwkranen maken ze vaak een voorzetwandje als je die in de woningscheidende muur wil...
Ik vrees dus dat het op de jou gewenste manier niet gaat lukken.
@orf Dit lijkt een kwestie van losdraaien en klaar of denk ik hier te makkelijk over?
Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl
Op zich klopt dat denk ik. Bij de inbouwkranen bij mij zitten er rubbers en een rozet in. Misschien zijn er ook kranen die met teflontape o.i.d. gemonteerd moeten worden.battler schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 22:57:
@orf Dit lijkt een kwestie van losdraaien en klaar of denk ik hier te makkelijk over?
Ja, alleen moeten de kranen wel op zo'n diepte gemonteerd worden in de muur dan er nog ruimte is voor de tegels. De kranen hebben een minimale en maximale inbouwdiepte. Als ze de kranen plaatsen en er van uit gaan dat er geen tegels meer op komen zetten ze m netjes tussen max en min en is er geen ruimte meer voor je tegels.battler schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 22:45:
[Afbeelding]
13480 Wp solar | 2x Panasonic 7j met 1x 300l sww | (Laadpaal) installateur, pb voor een offerte
1 maart gaan ze beginnen hier, spannend! Eerst wc beneden met beton cire. Verder de kinderbadkamer, bad eruit, meubel eruit. Grote meubel erin met een wc en dan alles beton cire. Ook gelijk een verhuislift besteld voor het bad van solid surface.
Dan moet je ook even de tegeldikte bekijken denk ik. Kan variëren van 1,5 cm bij bv natuursteen mozaïek tot 0,2 cm bij glasmozaiek.Makrolon schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 08:15:
[...]
Ja, alleen moeten de kranen wel op zo'n diepte gemonteerd worden in de muur dan er nog ruimte is voor de tegels. De kranen hebben een minimale en maximale inbouwdiepte. Als ze de kranen plaatsen en er van uit gaan dat er geen tegels meer op komen zetten ze m netjes tussen max en min en is er geen ruimte meer voor je tegels.
Uiteraard. Maar als ze de gestucte wand een paar mm onder het minimum houden zit je altijd goed. Die ruimte tussen min en max is er wel.Monstera schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 08:38:
[...]
Dan moet je ook even de tegeldikte bekijken denk ik. Kan variëren van 1,5 cm bij bv natuursteen mozaïek tot 0,2 cm bij glasmozaiek.
13480 Wp solar | 2x Panasonic 7j met 1x 300l sww | (Laadpaal) installateur, pb voor een offerte
Ondertussen gevonden

[ Voor 90% gewijzigd door JoBiggie op 20-02-2021 12:05 ]
gisteren is de badkamer opgeleverd, en s'avonds gelijk de dubbele douche maar geprobeerd. en druk valt zeer zeker niet tegen. we zijn uiteindelijk voor de 2x 21 cm 9.5l/min (zoals hierboven omschreven) gegaan.Rexcore schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 08:44:
einde van het jaar is het ook zover, we gaan eindelijk los om onze huidige badkamer compleet te verbouwen. in de buurt een aannemer gevonden die het werk voor ons gaat uitvoeren. maar nu druk bezig met indeling.
hieronder een voorlopig definitieve versie van wat het gaat worden
[Afbeelding]
we willen dus graag een dubbele douche. maar daar zit ik nog wel met een vraagje. we hebben nu een intergas HRE 36/30 CW5 met een opbrengst van 15 l/min 40ºC. zijn er hier ervaringen met een dubbele douche in combinatie met een soortgelijk type CV ketel?
ik wil wel dat beide douches een beetje comfortabel te zijn gebruiken en niet dat we beide onder een soort pisstraal terecht komen.
max diameter van douchekop waar ik nu naar zit te kijken is 20cm (dus hoeft geen regendouche te worden). Maar zit nog te twijfelen of er twee waterbesparende douchekoppen gebruikt moeten worden (7 l/min) of dat een 9 l/min (standaard) ook nog voldoende comfort geeft.
ik ben benieuwd of hier ervaringen mee zijn.
-edit-
qua douchekop neig ik nu sterk naar de Grohe grohterm smartcontrol maar dit is dus een 9.5l/min douchekop.
qua warm water prima te doen, druk is iets lager natuurlijk maar we gaan het nog even aankijken.
blijkt namelijk nog een probleem in de aansluiting van de smartcontrol box te zitten. de installateur heeft per abuis de handdouche op de A uitgang aangesloten, terwijl deze op de C uitgang moest

dit resulteert in een nietwerkende handdouche knop, en een regendouche plus handdouche die tegelijk werkt. dus een behoorlijke domper. de installateur gaat kijken of er iets mogelijk is bij grohe qua interne ombouw van de smartcontrol. Maar in het ergste geval moeten er weer tegels uit en moet de aansluiting omgelegd worden..
Ik heb leuke meubels gezien bij Q1-Sanitair maar ben nog op zoek naar de rest. Ik koop liever de kranen / douche-sets van een bekend merk (bv Grohe). Hebben jullie nog tips voor goede online shops voor kranen ?
En zijn er nog tegel-winkels waar je op bezoek kan ? Ik heb een aantal tegel-winkels gebeld maar die kunnen me niet ontvangen
En zijn er nog tegel-winkels waar je op bezoek kan ? Ik heb een aantal tegel-winkels gebeld maar die kunnen me niet ontvangen
[ Voor 71% gewijzigd door vortexnl1982 op 20-02-2021 20:55 ]
Bij ons was het ook een dure optie (2.500 euro) maar ik heb hem toch genomen. Een 180 liter boilervat en twee badkamers is in mijn optiek vragen om problemen met je warm water. https://warmtepomp-weetje...de-juiste-tapwaterboiler/vortexnl1982 schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 21:35:
[...]
Wij hebben wel eens de Hansgrohe Rainmaker Select 460 3jet Showerpipe mogen ervaren in een hotel en dat was echt heerlijk.
Nu laten we een nieuwbouwwoning maken en daar hebben we een warm-water van van 180 liter (een groter watervat was een ontzettend dure optie). Ik heb wel twee fatsoenlijke douche wtw buizen laten aanleggen om het warm water verbruik te verminderen.
We laten twee badkamers installeren : een grote voor de kids en een kleintje voor de papa en mamaIn de kleine badkamer (180x160) willen we de Hansgrohe Rainmaker Select 460 laten installeren :
[Afbeelding]
Badkamer :
[Afbeelding]
Is dat te doen in een 90x90 cm douchecabine met zo'n grote kop die wat verder uitsteekt (580 cm vanaf wand) ?
Of hebben jullie een alternatieve stortdouche die MAX 9 liter per minuut sproeit ? Ik zie dat de meeste Grohe Rainmakers meer dan 9 liter per minuut sproeien behalve dan de Select 460 (die ook weer erg duur is haha).
"Hoe groot is de piekvraag ?
Dat ligt natuurlijk geheel aan wat u wilt. Uit een normale douche kop komt zo’n 10 liter per minuut van 40 ° C , dat komt overeen met ongeveer 7 liter per minuut warm water van 55 °C uit de boiler. Immers het wordt nog gemengd met koud water bij uw douche kraan.
Stel dat u met 2 personen bent, een normale douchte heeft, en elk 8 minuten wil douchen.
Dan kunt u stellen dat u 2 personen x 7 liter warm water x 8 minuten = 112 liter voorraad nodig heeft.
Stel dat u met 4 personen bent, dan wordt het dus het dubbele: 224 liter"
Op bovenstaande site staat ook dat de capaciteit van je boiler * 0,8 moet doen omdat je niet de hele capaciteit 100% kan gebruiken. Dus voor een 180 liter vat houd je volgens die berekening dan 144 liter over. Of dit echt waar is weet ik niet.
4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19
Ik heb wel twee grote douche wtw buizen laten installeren en ik ga voor een 6 en 9 liter per minuut douchekoppen. Ik hoop dat dat voldoende is.LuPo schreef op zondag 21 februari 2021 @ 07:12:
[...]
Bij ons was het ook een dure optie (2.500 euro) maar ik heb hem toch genomen. Een 180 liter boilervat en twee badkamers is in mijn optiek vragen om problemen met je warm water. https://warmtepomp-weetje...de-juiste-tapwaterboiler/
"Hoe groot is de piekvraag ?
Dat ligt natuurlijk geheel aan wat u wilt. Uit een normale douche kop komt zo’n 10 liter per minuut van 40 ° C , dat komt overeen met ongeveer 7 liter per minuut warm water van 55 °C uit de boiler. Immers het wordt nog gemengd met koud water bij uw douche kraan.
Stel dat u met 2 personen bent, een normale douchte heeft, en elk 8 minuten wil douchen.
Dan kunt u stellen dat u 2 personen x 7 liter warm water x 8 minuten = 112 liter voorraad nodig heeft.
Stel dat u met 4 personen bent, dan wordt het dus het dubbele: 224 liter"
Op bovenstaande site staat ook dat de capaciteit van je boiler * 0,8 moet doen omdat je niet de hele capaciteit 100% kan gebruiken. Dus voor een 180 liter vat houd je volgens die berekening dan 144 liter over. Of dit echt waar is weet ik niet.
Wat bij ons ook nog een probleem was dat de bij een groter watervat ook de technische ruimte groter moest worden gemaakt. Dat zou dan weer ten kosten gaan van een andere ruimte...
Misschien is het mogelijk om nog een extra los vat te laten installeren als het echt een probleem gaat worden?
Oei dat is wel balen zeg. Hopelijk is het toch op te lossen zonder openbreken... maar die waterbesparende regendouche, is dat dus wel een fijne straal?Rexcore schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 11:45:
[...]
gisteren is de badkamer opgeleverd, en s'avonds gelijk de dubbele douche maar geprobeerd. en druk valt zeer zeker niet tegen. we zijn uiteindelijk voor de 2x 21 cm 9.5l/min (zoals hierboven omschreven) gegaan.
qua warm water prima te doen, druk is iets lager natuurlijk maar we gaan het nog even aankijken.
blijkt namelijk nog een probleem in de aansluiting van de smartcontrol box te zitten. de installateur heeft per abuis de handdouche op de A uitgang aangesloten, terwijl deze op de C uitgang moest
[Afbeelding]
dit resulteert in een nietwerkende handdouche knop, en een regendouche plus handdouche die tegelijk werkt. dus een behoorlijke domper. de installateur gaat kijken of er iets mogelijk is bij grohe qua interne ombouw van de smartcontrol. Maar in het ergste geval moeten er weer tegels uit en moet de aansluiting omgelegd worden..
ja is prima, het is natuurlijk geen full-on stort douche, maar ik vindt de straal meer dan royaal. dus zeker een aanrader.Monstera schreef op zondag 21 februari 2021 @ 19:06:
[...]
Oei dat is wel balen zeg. Hopelijk is het toch op te lossen zonder openbreken... maar die waterbesparende regendouche, is dat dus wel een fijne straal?
vandaag nog bericht gehad van de installateur dat hij op zijn kosten twee nieuwe front panelen regelt met daarop drie knoppen. daardoor kan de handdouche wel gewoon bediend worden. er zit dan natuurlijk wel een "loze" knop op het paneel, maar so be it.. een prima oplossing zo
Ik schreef eerder dat de Grohe euphoria xxl niet in rvs te krijgen is, maar dat blijkt onjuist. Wel is het rvs look en geen volledig rvs.
Groot voordeel van deze set vind ik dat de hoofddouche ook 180 graden draaibaar is, dus je hebt enige invloed op waar je het meest prettig staat te douchen ipv precies op de lijn waar deze gemonteerd is. Je merkt toch pas tijdens het gebruik op wat het fijnst is immers. Ik kom dit bij geen enkele andere (rvs) regendouche set tegen of ik heb het gemist.
Heeft iemand hier ervaring met zo'n draaibare arm of juist het gemis van zo'n draaibare regendouchekop? Als het niets toevoegt kies ik wellicht eerder voor een goedkopere set of voor een volledig rvs regendouche set.
Groot voordeel van deze set vind ik dat de hoofddouche ook 180 graden draaibaar is, dus je hebt enige invloed op waar je het meest prettig staat te douchen ipv precies op de lijn waar deze gemonteerd is. Je merkt toch pas tijdens het gebruik op wat het fijnst is immers. Ik kom dit bij geen enkele andere (rvs) regendouche set tegen of ik heb het gemist.
Heeft iemand hier ervaring met zo'n draaibare arm of juist het gemis van zo'n draaibare regendouchekop? Als het niets toevoegt kies ik wellicht eerder voor een goedkopere set of voor een volledig rvs regendouche set.
Omdat we binnenkort het toilet op de begane grond gaan vernieuwen was ik bezig met het uitzoeken van wat prijzen. 2 Jaar geleden hebben we de badkamer gedaan en het toilet wat daar gemonteerd is bevalt prima. Kortom, voor het toilet beneden gaan we voor dezelfde combinatie.
Eerst online gekeken voor de prijs van een pot met bril. Contact met de merkwinkel gehad via WhatsApp. Pot+bril kostte €550 (eerstgenoemde prijs).
Goedkoopste inbouwframe+paneel kost online €120.
Daarna even langs de sanitairboer waar we eerder onze spullen hadden gekocht (ik ging er heen om iets op te halen). Meteen een offerte laten maken voor dezelfde pot+bril én het inbouwframe+paneel. Totaalprijs: €600
Deze prijs teruggegeven aan de online merkwinkel. De 2e prijs die ik kreeg was (ineens) €490. Kijk, nu komen we ergens... Maar nog net niet genoeg om voordeliger te worden dan mijn sanitairboer.
Ik ben niet een persoon die anderen uitwringt ten koste van hun handel maar deze is wel makkelijk verdiend.
De prijzen van de sanitairboer gaan trouwens ook nergens over. Zonder ook maar ergens om te zeuren of op te merken over prijzen: (afgerond)
Totaal pot+bril en frame+paneel = €1180
Korting = €580
Offerteprijs = €600
Die prijs zonder korting is natuurlijk van de pot gerukt. Als consument wordt je gewoon gepiepeld door de markt.
Eerst online gekeken voor de prijs van een pot met bril. Contact met de merkwinkel gehad via WhatsApp. Pot+bril kostte €550 (eerstgenoemde prijs).
Daarna even langs de sanitairboer waar we eerder onze spullen hadden gekocht (ik ging er heen om iets op te halen). Meteen een offerte laten maken voor dezelfde pot+bril én het inbouwframe+paneel. Totaalprijs: €600
Deze prijs teruggegeven aan de online merkwinkel. De 2e prijs die ik kreeg was (ineens) €490. Kijk, nu komen we ergens... Maar nog net niet genoeg om voordeliger te worden dan mijn sanitairboer.
Ik ben niet een persoon die anderen uitwringt ten koste van hun handel maar deze is wel makkelijk verdiend.
De prijzen van de sanitairboer gaan trouwens ook nergens over. Zonder ook maar ergens om te zeuren of op te merken over prijzen: (afgerond)
Korting = €580
Offerteprijs = €600
Die prijs zonder korting is natuurlijk van de pot gerukt. Als consument wordt je gewoon gepiepeld door de markt.
Onze Hansgrohe regendouchekop is ook draaibaar.Monstera schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 11:54:
Ik schreef eerder dat de Grohe euphoria xxl niet in rvs te krijgen is, maar dat blijkt onjuist. Wel is het rvs look en geen volledig rvs.
Als ik de regendouche gebruikt heb dan draai ik deze weg zodat die paar druppels niet op me vallen wanneer ik me in de douche afdroog.
Daarnaast als je samen staat te douchen is het ook wel handig om de kop weg te kunnen draaien.
Als de één zich inzeept de douche naar de ander draaien en visa versa.
Dus is het handig; ja. Zou ik er extra voor betalen; denk het niet. Of het moet tientjes werk zijn.
PSN: Flix20-NL
Ziet er erg mooi uit!ollie_1982 schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 17:31:
[...]
Tijd voor een update. Vandaag hebben ze het bad geplaatst, het meubel opgehangen en het toilet afgemaakt. Volgende week de verwarming (ook van andere kamers) en de spiegels.
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
Vraagje: welk merk en type zijn deze waskommen en wat is de hoogte van de bovenkant van het badkamermeubel?
Prijs zonder korting is gewoon adviesprijs fabrikant, dat zetten ze ook op hun eigen website en in de eigen verkoopboeken. Dat zo'n beetje iedere webshop minimaal 40% korting geeft op a-merken staat daar los van.sypie schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 13:33:
Omdat we binnenkort het toilet op de begane grond gaan vernieuwen was ik bezig met het uitzoeken van wat prijzen. 2 Jaar geleden hebben we de badkamer gedaan en het toilet wat daar gemonteerd is bevalt prima. Kortom, voor het toilet beneden gaan we voor dezelfde combinatie.
Korting = €580
Offerteprijs = €600
Waarom goedkoopste inbouwframe en niet een Grohe of Geberit?
We gaan voor dezelfde set met hetzelfde paneel als wat we in de badkamer hebben. Wanneer die duurder was geweest hadden we nog steeds dezelfde beslissing genomen: hetzelfde als in de badkamer.KeRsTmAnNeKe schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 16:26:
Waarom goedkoopste inbouwframe en niet een Grohe of Geberit?
Dank!4Ramos schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 11:52:
[...]
Ziet er erg mooi uit!
Vraagje: welk merk en type zijn deze waskommen en wat is de hoogte van de bovenkant van het badkamermeubel?
Op de order staat : Ink Jazz Large opbouw waskom onyx zonder kraangat onyx/solid surface mat
wit 3430425
Als ik snel zoek kom ik hier uit : https://www.sanitairwinke...-kraangat-40x12cm-mat-wit
Dat is alleen geen onyx/Solid Surface. Op de doos staat dit:
Jazz Large waskom rond
Onyx
40x12x0
Artikelnr: 3430425
De hoogte bovenkant waskom is 950mm. De waskom is 120mm dus 830mm tot bovenkant meubel.
Ik kwam op dit forum om te achterhalen hoe de prijzen van RaabKarcher (vanuit de ontwikkelaar aangeboden om de badkamer tijdens de bouw te laten plaatsen) zijn ten opzichte van de overige aanbieders. Na een half uur rondkijken in het forum heb ik echter nog geen nuttige info gevonden. Als ik het kostentechnisch het beste wil doen zou ik de benodigde artikelen en materialen her en der moeten kopen. Gelet op de tijd die we hebben tussen oplevering en de gewenste verhuisdatum is dat echter niet realistisch. Het liefste hebben we de badkamer opgeleverd vanuit de bouw. Dus als Raabkarcher maar iets duurder is dan de meeste andere aanbieders (excl. prijsvechters) dan overwegen we om het toch via RK te laten doen. Als iemand een idee kan geven van de prijzen van RK ten opzichte van andere aanbieders dan zou ik dat zeer waarderen. (RK noemt zelf nergens prijzen op de website)
Snoep verstandig, verslind een Apple!
:strip_exif()/f/image/nuiJl9X136GpIGw9kf8DYyGh.jpg?f=fotoalbum_large)
Het zware solid surface bad is zo naar boven gegaan. Met 4 man op de lift getild. Vervolgens via het raam, naar binnen gehaald
Bad is 120kg dus je hebt zeker een aantal mensen nodig.
Wc en huidige badkamer zijn bijna leeg. Woensdag beginnen ze met beton cire en volgende week maandag de nieuwe wastafel, wc en douche.
Begin mei begint de echte verbouwing. Dan wordt de kleedkamer, de nieuwe badkamer.
Onze badkamer word nu ook geplaatst, volgens de aannemer kunnen de tegels van de dunne wanden beter blijven zitten ivm mogelijke scheuren die ontstaan bij het weg bikken. Is die kans echt zo groot? Het staat me wat tegen om tegels over tegels te hebben, maar misschien maak ik mij wat te druk?
Hangt er vanaf wat de ondergrond van de tegels zijn.Koptelefoontje schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 09:37:
Onze badkamer word nu ook geplaatst, volgens de aannemer kunnen de tegels van de dunne wanden beter blijven zitten ivm mogelijke scheuren die ontstaan bij het weg bikken. Is die kans echt zo groot? Het staat me wat tegen om tegels over tegels te hebben, maar misschien maak ik mij wat te druk?
Als het van die oude Ytong/ cellenbeton blokken zijn dan ga je inderdaad eerder de muur erachter slopen dan de tegels zelf.
Dit is wat je dan krijgt;
![]() | ![]() |
Tegel over tegel heen plaatsen is verder niet iets waar je je zorgen over hoeft te maken behalve dus dat het aan dus iets meer ruimte inneemt maar dan heb je het over enkele centimeters.
Zo zag het er bij mij na het stucwerk uit;
:strip_exif()/f/image/utu7VMwgQCdtij1F9TsRyOqs.jpg?f=fotoalbum_large)
En na het tegelen
:strip_exif()/f/image/Z0ZRSZZhLhsHIKdp5TgHyVcD.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 52% gewijzigd door Flix20 op 03-03-2021 10:21 ]
Uit nieuwsgierigheid, waarom heb je de vloertegels & putje zo gemaakt en niet een drain?Flix20 schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 10:18:
[...]
Hangt er vanaf wat de ondergrond van de tegels zijn.
Als het van die oude Ytong/ cellenbeton blokken zijn dan ga je inderdaad eerder de muur erachter slopen dan de tegels zelf.
[Afbeelding] [Afbeelding]
Tegel over tegel heen plaatsen is verder niet iets waar je je zorgen over hoeft te maken behalve dus dat het aan dus iets meer ruimte inneemt maar dan heb je het over enkele centimeters.
[Afbeelding]
En na het tegelen
[Afbeelding]
Louzy#2475
Ivm de ondervloer en het eruithakken ervan met de geringe opbouwhoogte.louzy82 schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 11:05:
[...]
Uit nieuwsgierigheid, waarom heb je de vloertegels & putje zo gemaakt en niet een drain?
Dus in overleg met de loodgieter en tegelzetter zijn er hierop uit gekomen.
Nu hebben we de huidige locatie van de oude doucheput kunnen gebruiken.
Daarnaast kwam de tegelzetter met wat ontwerpen rondom een doucheput (oip instragram; Thetilebrothers) waaronder deze en moest zeggen dat ik het er ook wel erg tof vind uitzien!
Is ook weer eens wat anders dan al die drains.
Ik snap het, met een putje kom je qua diepte nog weleens beter uit inderdaad.Flix20 schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 11:19:
[...]
Ivm de ondervloer en het eruithakken ervan met de geringe opbouwhoogte.
Dus in overleg met de loodgieter en tegelzetter zijn er hierop uit gekomen.
Nu hebben we de huidige locatie van de oude doucheput kunnen gebruiken.
Daarnaast kwam de tegelzetter met wat ontwerpen rondom een doucheput (oip instragram; Thetilebrothers) waaronder deze en moest zeggen dat ik het er ook wel erg tof vind uitzien!
Is ook weer eens wat anders dan al die drains.
Het ziet er prima uit hoor.
Louzy#2475
Heeft hier al iemand ervaring met Tece Drainprofile? Het is een vrij nieuwe rvs drain die je straks tegen de muur plaatst. Erg mooi vind ik. Maar er is weinig over te vinden, geen reviews of iets dergelijks. https://www.tece.com/nl/a...rainprofile-doucheprofiel
Mocht dit nog relevant zijn, wij zijn afgelopen week op afspraak op bezoek geweest bij Q1 sanitair. Online al wat uitgekozen en wouden het alleen in het echt nog bekijken.vortexnl1982 schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 20:40:
Ik heb leuke meubels gezien bij Q1-Sanitair maar ben nog op zoek naar de rest. Ik koop liever de kranen / douche-sets van een bekend merk (bv Grohe). Hebben jullie nog tips voor goede online shops voor kranen ?
De verkoper had het erover dat de wastafelkranen e.d. van hun eigen merk was met dezelfde kwaliteit onderdelen als (hans)grohe bijvoorbeeld.
Ook de ladegeleiders van het badmeubel waren van de keukenbranche had hij het over. Volgens mij het duitse merk Hettich, schijnt toch iets degelijker te zijn.
Ik heb voor de rest ook Hansgrohe in de badkamer, dus ik zei dat dat mijn wastafelkranen dat ook moesten zijn. Ook geen probleem, deze verkopen zij ook gewoon.
Na 20 minuten stonden we weer buiten. Badmeubel + blad, spiegelkast, kranen, afvoerset en zo'n handdoekradiator gekocht
Hier ervaringen met gietvloeren in badkamers? De een zegt niet doen, de ander zegt kan prima.
We willen dit in onze nieuwbouw-woning gaan toepassen. Dus geen geen ketels maar alle wanden en vloer met een PU coating of dergelijke uitvoeren.
We willen dit in onze nieuwbouw-woning gaan toepassen. Dus geen geen ketels maar alle wanden en vloer met een PU coating of dergelijke uitvoeren.
Waarom zeggen ze niet doen? Wij hebben in beide badkamers een gietvloer en dat werkt perfect.
Volgens mij gaat het om het soort gietvloer. Over een PU-gietvloer heb ik nog nooit slechte verhalen gehoord. Met beton ciré is dat een ander verhaal. Dat kan poreus worden waardoor je lekkage krijgt. Ik heb al verhalen gelezen waarbij dat binnen 2/3 jaar na aanbrengen was.
Een PU-gietvloer zou volgens mij dus prima kunnen. Mijn moeder heeft het ook en ik vind het daar erg prettig (gevoel aan de voeten) en makkelijk schoon te houden.
Een PU-gietvloer zou volgens mij dus prima kunnen. Mijn moeder heeft het ook en ik vind het daar erg prettig (gevoel aan de voeten) en makkelijk schoon te houden.
Iemand ervaring met een PU gietvloer in een houtbouw huis in de badkamer op de eerste verdieping?
Het 'negatieve' vanuit de bouwer ook, is dat de woning nog werkt en scheurvorming voor lekkage kan zorgen. Naar mijn idee kan ditzelfde bij een tegel gebeuren en werkt een PU vloer (volgens mij tot 2,5mm) mee, waardoor je zou zeggen dat dit eigenlijk een betere optie zou zijn.
Wat hebben jullie op de muren zitten i.c.m. de PU-gietvloer?
Wat hebben jullie op de muren zitten i.c.m. de PU-gietvloer?
Ik ben momenteel bezig met een badkamer voor een nieuwbouwhuis. We nemen alles af van de projectleveranciers. Hiervoor hebben we eerst het sanitair en de indeling moeten uitzoeken en zijn we nu bij de tegels beland. Wij hebben onderstaande opstelling voor de douche.
:fill(white):strip_exif()/f/image/PZXgNlAvJ4JE9IH8PWg9btPr.png?f=user_large)
Hierbij is het blauwe deel een accentwand. Deze wordt gevuld met tegels van 6X24 CM en 10 MM dik. De rest van de wanden wordt gevuld met tegels van 29,8X59,8 CM en 10 MM dik. Op de hoeken van de nis moeten hoekprofielen komen.
Wat wij eigenlijk willen is het onderstaande:
:fill(white):strip_exif()/f/image/c0mZquqDkINSCh6iHn9pbLsj.png?f=user_large)
Nu heb ik een vraag over een bewering van de tegelleverancier. Hij geeft aan dat wat wij willen niet kan omdat je niet op een mooie manier verschillende tegels kunt combineren met een hoekprofiel. Heeft de tegelleverancier gelijk of heeft iemand een suggestie van hoe het wel kan?
:fill(white):strip_exif()/f/image/PZXgNlAvJ4JE9IH8PWg9btPr.png?f=user_large)
Hierbij is het blauwe deel een accentwand. Deze wordt gevuld met tegels van 6X24 CM en 10 MM dik. De rest van de wanden wordt gevuld met tegels van 29,8X59,8 CM en 10 MM dik. Op de hoeken van de nis moeten hoekprofielen komen.
Wat wij eigenlijk willen is het onderstaande:
:fill(white):strip_exif()/f/image/c0mZquqDkINSCh6iHn9pbLsj.png?f=user_large)
Nu heb ik een vraag over een bewering van de tegelleverancier. Hij geeft aan dat wat wij willen niet kan omdat je niet op een mooie manier verschillende tegels kunt combineren met een hoekprofiel. Heeft de tegelleverancier gelijk of heeft iemand een suggestie van hoe het wel kan?
Wij hebben ook onze eerste offerte binnen van onze kleine badkamer en best aardig aan de prijs vonden wij,gaat om een badkamer van 170 x 205 waarvan wij de materialen zoals tegels, meubelkranen etc. nog moeten bij optellen bij de prijs.hopen dat de andere 2 offertes wat malser zullen zijn..
Badkamer :
Afplakken en afdekken van entree/trap en overloop €71
Demonteren van bad en meubel €204
Aftappen en demonteren radiator en verleggen cv leiding €183
Aanpassen van waterleiding t.b.v. douchekraan, badmeubel en toilet €198,80
Aanpassen van riolering t.b.v. inbouwreservoir (indien mogelijk) stelpost
€400
Plaatsen van inbouwreservoir inclusief ombouw met nis €226,40
Verwijderen van wandtegels €408
Verwijderen van vloertegels €204
Indien nodig dekvloer aanhelen t.p.v. bad €152
Uitvlakken en voorstrijken van wanden €234
Leveren en plaatsen van ± 16 m1 kimband douche gedeelte €164
Aanpassen van riolering t.b.v. douche goot €189,60
Plaatsen en afstorten douche goot €230,20
Realiseren van een verlaagd gipsplafond sausklaar (hoogte ca. 260 cm.)
€1044,73
Verleggen elektra en plaatsen van inbouwspots, aantal in overleg
€215
Plakken van ± 22 m2 wandtegel inclusief lijm en voegsel €1474
Leggen van ± 5,8 m2 vloertegel inclusief lijm en voegsel €571,08
Kitwerkzaamheden ± 35 m1 €245
Afmonteren van badmeubel, kast, douchewand (met schuifdeur of draaideur) wandcloset en kranen €663
Plaatsen van design radiator €51
Vullen en ontluchten van radiator €25,50
Afvoer van afval d.m.v. 3m3 bouw/sloop container €300
Totaal exclusief BTW 21% BTW
Totaal bedrag

Bedrag
€ 300,00
€ 7.454,71
€ 1.565,49
--------------- +
€ 9.020,20
Badkamer :
€400
€1044,73
€215
Afmonteren van badmeubel, kast, douchewand (met schuifdeur of draaideur) wandcloset en kranen €663
Totaal bedrag

Bedrag
€ 300,00
€ 7.454,71
€ 1.565,49
--------------- +
€ 9.020,20
De afzonderlijke prijzen vind ik niet zo schokkend, behalve het plafond, is die van goud?DirtyDutch schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 06:37:
Wij hebben ook onze eerste offerte binnen van onze kleine badkamer en best aardig aan de prijs vonden wij,gaat om een badkamer van 170 x 205 waarvan wij de materialen zoals tegels, meubelkranen etc. nog moeten bij optellen bij de prijs.hopen dat de andere 2 offertes wat malser zullen zijn..
Badkamer :
€400
€1044,73
€215
Totaal bedrag

Bedrag
€ 300,00
€ 7.454,71
€ 1.565,49
--------------- +
€ 9.020,20
Totaalbedrag dan wel aan de hoge kant.
Ik zou niet weten waarom niet?Speedy_J schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 16:47:
Misschien is er een speciaal profiel in gedachten om te gebruiken maar de meeste tegelprofielen hebben dezelfde werkwijze:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/BdLo95y7oRMCbKlcQdhapXPl.jpg?f=user_large)
Daarbij is de breedte van het zichtdeel van het profiel net zo breed als dikte van de tegel waar deze in de lijm ervan geplaatst wordt (rechts in dit voorbeeld), de tegel van de andere zijde (links in dit voorbeeld) komt dan gewoonweg tegen de zijkant van de profiel aan waarbij de tegelzetter zelf kan bepalen hoe ver de strip uit moet steken.
Misschien bedoelt hij niet dat het niet mogelijk is maar dat het niet mooi is?
[ Voor 3% gewijzigd door louzy82 op 10-03-2021 07:14 ]
Louzy#2475
Mwa, prijs van het plafond vind ik niet heel schrikbarend.Makrolon schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 07:11:
[...]
De afzonderlijke prijzen vind ik niet zo schokkend, behalve het plafond, is die van goud?
Totaalbedrag dan wel aan de hoge kant.
Wordt zo te zien namelijk ook gestuct.
Is toch al snel een dag werk met 2 man en zit je dus al op 16u werk.
Wij schrokken voornamelijk van de totaalprijs omdat het een relatief kleine badkamer betreft maar we gaan vergelijken met de rest,we hebben nog 2 offertes te gaan..
Je kan jezelf best wat geld besparen door zelf de badkamer te slopen.DirtyDutch schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 09:40:
Wij schrokken voornamelijk van de totaalprijs omdat het een relatief kleine badkamer betreft maar we gaan vergelijken met de rest,we hebben nog 2 offertes te gaan..
Is helemaal niet moeilijk als je je een beetje inleest en advies vraagt van de aannamer. Dit vinden het vaak helemaal niet erg als jij het slopen voor ze doet.
Tegels eraf halen is prima met een vuistje en bijtel te doen. Met een klophamer natuurlijk nog sneller.
Ja dat is idd wel een goede optie,als je dat eraf rekent dan is de prijs eigenlijk wel oke..kan nog wel lager maar bedankt voor de tip😉Flix20 schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 09:43:
[...]
Je kan jezelf best wat geld besparen door zelf de badkamer te slopen.
Is helemaal niet moeilijk als je je een beetje inleest en advies vraagt van de aannamer. Dit vinden het vaak helemaal niet erg als jij het slopen voor ze doet.
Tegels eraf halen is prima met een vuistje en bijtel te doen. Met een klophamer natuurlijk nog sneller.
Vind z'n prijzen verder niet heel gek. Vrij markt conform.DirtyDutch schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 09:46:
[...]
Ja dat is idd wel een goede optie,als je dat eraf rekent dan is de prijs eigenlijk wel oke..kan nog wel lager maar bedankt voor de tip😉
Afhankelijk van hoe handig je zelf bent of het leuk vind om te zoen maar je zou het dialoog met de aannemer kunnen aangaan om te zien in hoeverre je zelf kan helpen.
Zo heb ik het zelf ook gedaan.
Vooraf hebben we een rondje gedaan en de dingen die gedaan moesten worden doorgenomen.
Zo heb ik de badkamer zelf helemaal gestript. De sleuven waar de nieuwe leidingen gaan komen heeft hij uitgetekend voor me en heb ik zelf aangelegd. Dit heeft al met al zeker 3 mandagen bespaard. Zet dat maar af tegen z'n uur tarief en reken je winst maar uit.
Van welke leverancier komt de douchecabine? Erg mooi met dat zwart.Flix20 schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 10:18:
[...]
Hangt er vanaf wat de ondergrond van de tegels zijn.
[Afbeelding]
En na het tegelen
[Afbeelding]
De tegelleverancier zegt hierover: "De dikte van de tegels kunnen verschillen door het bakproces, de voegen zullen in lijn niet overeenkomen en het eindresultaat optisch zal niet wensend zijn."louzy82 schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 07:13:
[...]
Ik zou niet weten waarom niet?
Misschien is er een speciaal profiel in gedachten om te gebruiken maar de meeste tegelprofielen hebben dezelfde werkwijze:
[Afbeelding]
Daarbij is de breedte van het zichtdeel van het profiel net zo breed als dikte van de tegel waar deze in de lijm ervan geplaatst wordt (rechts in dit voorbeeld), de tegel van de andere zijde (links in dit voorbeeld) komt dan gewoonweg tegen de zijkant van de profiel aan waarbij de tegelzetter zelf kan bepalen hoe ver de strip uit moet steken.
Misschien bedoelt hij niet dat het niet mogelijk is maar dat het niet mooi is?
Als het alleen visueel is dan is dat toch aan mij (de klant) om een keuze in te maken zou ik denken. Hij geeft naast bovenstaande quote aan dat het dus echt niet mogelijk is. Helaas is men telefonisch niet al te best bereikbaar en de winkel bezoeken is in verband met de corona mogelijkheden ook niet direct mogelijk. Ik ben dus ook vooral op zoek naar de ervaring van anderen met overgangen tussen verschillende wandtegels.
Heb ik aangeschaft bij Saninederland.-En4Cer- schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 09:56:
[...]
Van welke leverancier komt de douchecabine? Erg mooi met dat zwart.
Weet even niet van welk merk het is. Heb stiekem het vermoede dat het een doorsnee groothandel deur is.
Vergelijkbaar model hebben zo o.a. bij Van Rijn wat mijn eerste keuze was, maar de huidige deur zijn we ook erg tevreden mee en kon door de lokale sanitair leverancier geleverd worden voor een leuke prijs.
Best een prima offerte hoor. Ik schrik hier niet van. Ik ben op soortgelijke bedragen uitgekomen voor een soortgelijk formaat badkamer. Ik denk niet dat de overige offertes hier heel ver onder zullen liggen.DirtyDutch schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 06:37:
Badkamer :
€400
€1044,73
€215
Totaal bedrag

Bedrag
€ 300,00
€ 7.454,71
€ 1.565,49
--------------- +
€ 9.020,20
Klopt. De tijd dat je voor 10k een badkamer + installatie hebt is echt over.Ojjorz schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 14:20:
[...]
Best een prima offerte hoor. Ik schrik hier niet van. Ik ben op soortgelijke bedragen uitgekomen voor een soortgelijk formaat badkamer. Ik denk niet dat de overige offertes hier heel ver onder zullen liggen.
De grootte van de badkamer maakt voor de arbeid helaas weinig uit. De meeste standaard dingen op tegelen na moet namelijk in iedere badkamer gebeuren.
Imac 27" i5 + Dell XPS Laptop
Iemand ervaring met de Saniclear Exclusive RVS inbouwdouches?
Zijn qua RVS douches relatief schappelijk geprijsd, maar kan de duurzaamheid lastig inschatten...
Zijn qua RVS douches relatief schappelijk geprijsd, maar kan de duurzaamheid lastig inschatten...
Ik ben zelf van plan deze tegelboer aan te doen over een aantal weken gezien de positieve reacties hier. Ik heb er een afspraak ingeboekt, en ze gevraagd of het wel mogelijk is ze vanuit NL te bezoeken gezien de coronamaatregelen aan de grens. Kerel van Fliesen vertelde me dat ze heel veel Nederlanders zien momenteel, en dat het gewoon kan.Ernemmer schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 15:43:
Voor tegels wil ik nog wel een zeer goede winkel toevoegen, het is wel een DE winkel maar zit net over de grens en scheelt ongeveer 50% met de NL prijzen.
http://www.fliesen-huening.de/de/
Grote showroom en erg veel op voorraad
Echter, ga ik opzoeken over hoe het momenteel geregeld is aan de grens NL-DU dan lees ik minder zonnige verhalen. Is er hier toevallig iemand die me hier meer over kan vertellen, of die deze tegelboer recentelijk heeft bezocht?
Geen idee hoe het met dat soort winkels zit, maar ik haal nog elke week boodschappen in DE en merk nergens iets van. Al moet je wel sinds eind januari een medisch mondkapje op in DE.Stoffa schreef op maandag 15 maart 2021 @ 17:20:
[...]
Ik ben zelf van plan deze tegelboer aan te doen over een aantal weken gezien de positieve reacties hier. Ik heb er een afspraak ingeboekt, en ze gevraagd of het wel mogelijk is ze vanuit NL te bezoeken gezien de coronamaatregelen aan de grens. Kerel van Fliesen vertelde me dat ze heel veel Nederlanders zien momenteel, en dat het gewoon kan.
Echter, ga ik opzoeken over hoe het momenteel geregeld is aan de grens NL-DU dan lees ik minder zonnige verhalen. Is er hier toevallig iemand die me hier meer over kan vertellen, of die deze tegelboer recentelijk heeft bezocht?
Thanks. Dat geeft voldoende vertrouwen.Ernemmer schreef op maandag 15 maart 2021 @ 19:56:
[...]
Geen idee hoe het met dat soort winkels zit, maar ik haal nog elke week boodschappen in DE en merk nergens iets van. Al moet je wel sinds eind januari een medisch mondkapje op in DE.
Welke baden staan bij jullie op de shortlist voor een goede prijs kwaliteit verhouding?
We zoeken een half vrijstaand bad wat wel echt het karakter heeft van een vrijstaand bad.
Zoiets dus
We zoeken een half vrijstaand bad wat wel echt het karakter heeft van een vrijstaand bad.
Zoiets dus
Ik overweeg straks PVC panelen voor de wanden ipv tegels. Heeft iemand hier al serieus naar gekeken?
Vind het wel mooi maar weet niet of je nou je hele badkamer hiermee zou moeten willen doen..
:strip_exif()/f/image/UL25q5dTUdVIISgn1kNn9l3T.jpg?f=fotoalbum_large)
https://www.dumaplast.com...tervaste-xl-douchepanelen
Zal ook wel niet goedkoop zijn maar vind het wel mooi. Groot voordeel lijkt me geen voegen, want daar heb ik een hekel aan.
Vind het wel mooi maar weet niet of je nou je hele badkamer hiermee zou moeten willen doen..
:strip_exif()/f/image/UL25q5dTUdVIISgn1kNn9l3T.jpg?f=fotoalbum_large)
Zal ook wel niet goedkoop zijn maar vind het wel mooi. Groot voordeel lijkt me geen voegen, want daar heb ik een hekel aan.
We laten een huis bouwen met daarin een warmtepomp met een 200 liter watervat. We gaan voor twee badkamers (1 grote en 1 kleintje).
Om warm water te besparen gaan we voor een waterbesparende douchekop (en ook douchepijp wtw's voor beide badkamers).
Voor 1 badkamer nemen we de Hansgrohe Rainmaker Select 460 3jet Showerpipe a 9 liter per minuut. We gaan bij deze badkamer niet voor een inbouwkraan omdat daar geen ruimte voor is (te dunne wand).
Nu zoek ik nog een andere Hans Grohe 'stortdouche' met een inbouwbox (muur is dik genoeg). Ik zie echter geen waterbesparende sets van de Hans Grohe stort douches met inbouwbox. Of zouden jullie zelf een set samenstellen ?
Om warm water te besparen gaan we voor een waterbesparende douchekop (en ook douchepijp wtw's voor beide badkamers).
Voor 1 badkamer nemen we de Hansgrohe Rainmaker Select 460 3jet Showerpipe a 9 liter per minuut. We gaan bij deze badkamer niet voor een inbouwkraan omdat daar geen ruimte voor is (te dunne wand).
Nu zoek ik nog een andere Hans Grohe 'stortdouche' met een inbouwbox (muur is dik genoeg). Ik zie echter geen waterbesparende sets van de Hans Grohe stort douches met inbouwbox. Of zouden jullie zelf een set samenstellen ?
Waarom zou je het niet zelf samenstellen?vortexnl1982 schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 10:58:
We laten een huis bouwen met daarin een warmtepomp met een 200 liter watervat. We gaan voor twee badkamers (1 grote en 1 kleintje).
Ik heb een ibox + showerselect met een Raindance select 240 ecosmart
Louzy#2475
Ja dat kan natuurlijk ook. Zat ik ook al aan te denken.louzy82 schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 11:05:
[...]
Waarom zou je het niet zelf samenstellen?
Ik heb een ibox + showerselect met een Raindance select 240 ecosmart
Heb je dan alleen die 3 onderdelen nodig naast de doucheslang ? Of moet je nog meer onderdelen bij die ibox bestellen ?
Ik zie ook dat er doucheslang setjes worden verkocht met een plastic houdertje en slang en de douchekop. Ik zie echter nergens zo'n knop waar je de doucheslang dan aan vast maakt aan de onderste wateruitgang van de showselect. Heb ik dan nog een ander onderdeel nodig ?
Vind je het geen nadeel dat je de watertoevoer niet kan veranderen bij de Grohe Showerselect ?
[ Voor 16% gewijzigd door vortexnl1982 op 16-03-2021 21:57 ]
Mag ik vragen welke tegels dat op de muur links zijn?Tjebakka schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 09:20:
[...]
Inmiddels bijna klaar en enorm tevreden. Vooral de visgraatmuur met het ruweiken meubel en matwit toilet, bad en wasbak vind ik erg geslaagd.
Nu nog 1 uitloop plaatsen, accessoires plaatsen, spiegel plaatsen, handdouche badkraan plaatsen, douchewand installeren, afkitten en plafond wit spuiten.
[Afbeelding]
Bericht hierboven
Wij keken naar een huis waar PVC op de wanden was geplaatst in de badkamer. Los van dat we het dessin niet mooi vonden, waren ze binnen een jaar al 2x losgekomen. Zal het vocht in combinatie met slecht plaatsen wel zijn, maar wij besloten al snel dat het vervangen zou moeten worden. (Hebben het huis overigens niet gekocht vanwege andere reden)Lauryn schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 09:09:
Ik overweeg straks PVC panelen voor de wanden ipv tegels. Heeft iemand hier al serieus naar gekeken?
[Afbeelding]
Bericht hierboven
Had je de Geberit Douchewandgoot al gezien? Misschien ook het overwegen waardMonstera schreef op maandag 8 maart 2021 @ 21:43:
Heeft hier al iemand ervaring met Tece Drainprofile? Het is een vrij nieuwe rvs drain die je straks tegen de muur plaatst. Erg mooi vind ik. Maar er is weinig over te vinden, geen reviews of iets dergelijks. https://www.tece.com/nl/a...rainprofile-doucheprofiel
Wiesbaden heeft er ook eentje (RVS muurgoot), maar die is denk ik wel erg fors.
Bericht hierboven
Je Ibox is compleetvortexnl1982 schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 21:31:
[...]
Ja dat kan natuurlijk ook. Zat ik ook al aan te denken.
Heb je dan alleen die 3 onderdelen nodig naast de doucheslang ? Of moet je nog meer onderdelen bij die ibox bestellen ?
Ik zie ook dat er doucheslang setjes worden verkocht met een plastic houdertje en slang en de douchekop. Ik zie echter nergens zo'n knop waar je de doucheslang dan aan vast maakt aan de onderste wateruitgang van de showselect. Heb ik dan nog een ander onderdeel nodig ?
Vind je het geen nadeel dat je de watertoevoer niet kan veranderen bij de Grohe Showerselect ?
Voor je handdouche heb je een houder + muur aansluiting nodig, of deze 2 in 1 natuurlijk zoals deze. Ik heb er zelf een die een beetje op hoogte hangt en draaibaar is, kan handig zijn als vrouwen in huis willen douchen zonder hun haar nat te maken, deze bijvoorbeeld
Dus een Ibox + bediening + hoofddouche + wandaansluiting & houder handdouche + slang + handdouche
Nee dat vind ik geen nadeel, er komt max 9 liter water uit dus ik zie geen nut om nog minder eruit te laten komen (en harder kan toch niet)
Louzy#2475
Tuurlijk: Cifre Colonial White GlansFloor-is schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 23:55:
[...]
Mag ik vragen welke tegels dat op de muur links zijn?
If it aint fixed, it's broken.
Dank voor de tip, dat is ook best een origineel systeem, maar wij hebben geen inbouwmogelijkheid in de wand.Floor-is schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 00:00:
[...]
Had je de Geberit Douchewandgoot al gezien? Misschien ook het overwegen waard
Wiesbaden heeft er ook eentje (RVS muurgoot), maar die is denk ik wel erg fors.
Ah jammerMonstera schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 00:19:
[...]
Dank voor de tip, dat is ook best een origineel systeem, maar wij hebben geen inbouwmogelijkheid in de wand.
Bericht hierboven
Wat is het voordeel van zo'n afvoer? Of is het alleen iets cosmetisch?
Van de wanddrains weet ik het niet, maar de Tece Drainprofile heeft als voordeel dat het makkelijk in de schoonmaak is. Geen gevoegde of gekitte randjes om te reinigen. En is precies in te korten op maat. Verder is het vooral cosmetisch. Er is doordat de drain aan de uiterste rand van de douche wordt geplaatst en de volledige breedte meepakt, geen extra snijden in je tegels nodig. Dus geen schuine voegen naar de hoeken van je drain.ChinaGeek schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 07:10:
Wat is het voordeel van zo'n afvoer? Of is het alleen iets cosmetisch?
Daar loop ik nogal tegenaan. We willen onze complete badkamer laten renoveren, maar komen voor een badkamer van 9m2 in een jaren '30 huis gewoon geen (lokale) verkopers / installateurs tegen die dat voor minder dan 20k doen. Dan heb ik het niet over Mandemakers troep, maar over zaken zoals Baderie of Sanidrõme.siemenz schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 14:45:
[...]
Klopt. De tijd dat je voor 10k een badkamer + installatie hebt is echt over.
De grootte van de badkamer maakt voor de arbeid helaas weinig uit. De meeste standaard dingen op tegelen na moet namelijk in iedere badkamer gebeuren.
Eigenlijk is was onze bovengrens 15k, maar wat doen we fout dat dat dus niet meer te vinden is? En dan zijn wij echt niet van het luxe wbt bijv. alles inbouw.
[ Voor 3% gewijzigd door CurlyMo op 19-03-2021 15:25 ]
Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer
Ga ik doen zodra we een van de trajecten helemaal doorlopen hebben.Quad schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 15:29:
@CurlyMo Kan je wat offertes delen? Zonder die informatie kunnen we er ook weinig mee natuurlijk.
In ons geval gaan we ipv tegels een aantal muren stuccen en voorzien van vochtbestendige saus. Dit scheelde alleen al ~2k op de offerte.
Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer
We hebben vandaag iemand voor het plafond van de badkamer over de vloer gehad.
Hij sprak over infrarood verwarming ipv vloerverwarming, sneller warm, zelfde kosten.
Zijn er mensen die hier ervaring hebben met infraroodverwarming (achter een spanplafond) als hoofdverwarming in de badkamer?
Hij sprak over infrarood verwarming ipv vloerverwarming, sneller warm, zelfde kosten.
Zijn er mensen die hier ervaring hebben met infraroodverwarming (achter een spanplafond) als hoofdverwarming in de badkamer?
Ik vrees wel dat dit gewoon de prijzen zijn. Als je A-merken neemt bij een fatsoenlijke zaak dan kom je er gewoon op. Arbeid is snel 7-11k, afhankelijk van wat er moet gebeuren (verleggen leidingen ja/nee, alles betegeld ja/nee, verlaagd plafond aanbrengen ja/nee).CurlyMo schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 15:23:
[...]
Daar loop ik nogal tegenaan. We willen onze complete badkamer laten renoveren, maar komen voor een badkamer van 9m2 in een jaren '30 huis gewoon geen (lokale) verkopers / installateurs tegen die dat voor minder dan 20k doen. Dan heb ik het niet over Mandemakers troep, maar over zaken zoals Baderie of Sanidrõme.
Eigenlijk is was onze bovengrens 15k, maar wat doen we fout dat dat dus niet meer te vinden is? En dan zijn wij echt niet van het luxe wbt bijv. alles inbouw.
zoals een paar anderen hier vinden we het lastig een mooi badmeubel uit te zoeken, omdat er zo ontzettend veel keus is. heeft een van jullie ervaring met een waskom ipv tafel?
https://www.badplaats.nl/...elkast-wit-met-eiken.html
ik vind het er zelf erg mooi uitzien, maar weet niet of het praktisch is... ook vraag ik me af of het eiken blad op de lange duur mooi blijft
EDIT: ik laat m'n post maar even staan maar zie dat er toch al wel wat ervaringen gepost zijn als ik op waskom zoek
ik vind het er zelf erg mooi uitzien, maar weet niet of het praktisch is... ook vraag ik me af of het eiken blad op de lange duur mooi blijft
EDIT: ik laat m'n post maar even staan maar zie dat er toch al wel wat ervaringen gepost zijn als ik op waskom zoek

[ Voor 13% gewijzigd door habermas op 20-03-2021 09:43 ]
Wij hebben een waskom overwogen, maar zullen vanwege praktische redenen waarschijnlijk ergens anders voor kiezen.habermas schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 09:41:
zoals een paar anderen hier vinden we het lastig een mooi badmeubel uit te zoeken, omdat er zo ontzettend veel keus is. heeft een van jullie ervaring met een waskom ipv tafel?
De houten planken (mits geen fineer) kan je echt prachtig afwerken en beschermen
Bericht hierboven
Geen ervaring, maar wel zelf aan het kijken om infraroodverwarming achter mijn spiegel te plaatsen. Wil over 2,8m een spiegel plaatsen en hier infrarood achter plaatsen. Of twee losse spiegels plaatsen met infrarood. Voordeel is dat je straling hebt, ofwel voelt aan als een haard. Erg interessant in de badkamer i.v.m. tijdeiljk verwarmen van het oppervlak ofwel snel droog en dit voorkomt schimmels.BasvanS schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 16:42:
We hebben vandaag iemand voor het plafond van de badkamer over de vloer gehad.
cheers, ja ik zag in het topic dat ze regelmatig besteld worden, maar heb nog geen ervaringen gelezen. ik hoorde van iemand dat ze nogal schijnen te spatten..Floor-is schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 18:48:
[...]
Wij hebben een waskom overwogen, maar zullen vanwege praktische redenen waarschijnlijk ergens anders voor kiezen.
De houten planken (mits geen fineer) kan je echt prachtig afwerken en beschermen
Ik denk dat je niets fout doet maar dat het een stukje inflatie en gigantische vraag naar bekwaam vakmanschap is.CurlyMo schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 15:23:
[...]
Daar loop ik nogal tegenaan. We willen onze complete badkamer laten renoveren, maar komen voor een badkamer van 9m2 in een jaren '30 huis gewoon geen (lokale) verkopers / installateurs tegen die dat voor minder dan 20k doen. Dan heb ik het niet over Mandemakers troep, maar over zaken zoals Baderie of Sanidrõme.
4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19
Kan iemand hier zijn licht eens schijnen op hoe je aan een goed badkamermeubel komt?
Wij zijn ons nu op eentje aan het oriënteren, liefst een (eiken)houten om wat warmte te brengen zeg maar. Echter, bijna alles wat ik zie is MDF met een eiken fineer. Dat is eigenlijk niet het soort kwaliteit dat ik zoek.
Iemand een tip?
Wij zijn ons nu op eentje aan het oriënteren, liefst een (eiken)houten om wat warmte te brengen zeg maar. Echter, bijna alles wat ik zie is MDF met een eiken fineer. Dat is eigenlijk niet het soort kwaliteit dat ik zoek.
Iemand een tip?
Je bedoelt dat het in essentie ongebruikelijk is om echt hout te gebruiken IPV een MDF met fineer? Ik ben hier verre van in thuis namelijk.Quad schreef op zondag 21 maart 2021 @ 18:31:
@Stoffa zoeken naar een meubelmaker met ervaring. Vergeet niet dat echt hout wel aardig kan werken in vochtige ruimtes.
Ik heb hier zo'n drain in de douche. Redenen waren vooral cosmetisch. Voor de rest is het een drain die doet wat hij moet doen. Het is een degelijk stuk RVS, en hij is gemakkelijk waterdicht te krijgen.Monstera schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 21:07:
[...]
Van de wanddrains weet ik het niet, maar de Tece Drainprofile heeft als voordeel dat het makkelijk in de schoonmaak is. Geen gevoegde of gekitte randjes om te reinigen. En is precies in te korten op maat. Verder is het vooral cosmetisch. Er is doordat de drain aan de uiterste rand van de douche wordt geplaatst en de volledige breedte meepakt, geen extra snijden in je tegels nodig. Dus geen schuine voegen naar de hoeken van je drain.
Je zal nog steeds moeten kitten bij de randen trouwens.
https://www.detuinkamerle...-4017363/badkamermeubels/Stoffa schreef op zondag 21 maart 2021 @ 18:27:
Kan iemand hier zijn licht eens schijnen op hoe je aan een goed badkamermeubel komt?
Iemand een tip?
Wij hebben een waskom in zowel badkamer als toilet omdat we het er veel luxer uit vinden zien.. We zien er totaal geen nadelen in ten opzichte van een normale wasbak.. geen last van spetteren o.i.d. Misschien ligt dat ook wel aan de vorm en diepte van de kom en de locatie van de kraan en plek waar het water de bodem van de kom raakt? Kortom, wij zouden er absoluut opnieuw voor kiezen!habermas schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 09:41:
Wii zijn ons aan het oriënteren op een nieuwe badkamer een we kijken ook naar zaken die we kunnen meenemen in het kader van duurzaamheid. Iemand ervaring met een douche WTW in de praktijk? Verder misschien een wat algemenere vraag, kun je een lage temperatuurradiator ook aansluiten op een “normale” CV? Als we in de komende jaren van het gas gaan, wil ik graag de radiator in de badkamer alvast klaar hebben voor de toekomst.
"Imagination is more important than knowledge" - Albert Einstein
Een fineer hoeft zeker niet te betekenen dat het geen kwaliteit is.Stoffa schreef op zondag 21 maart 2021 @ 18:27:
Iemand een tip?
Ik denk in zn algemeenheid dat voor alle meubels geldt dat het meeste gemaakt wordt met een fineer (keukens, badkamermeubels, woonkamer meubels). Vooral als je kijkt naar duurdere houtsoorten zoals eiken.
Naast het kostenaspect is er ook de werking, vooral bij een kamer die veel veranderd in luchtvochtigheid moet je dat niet onderschatten.
Een fineer is dun laagje echt hout, dus dat zorgt wel dat het eruit ziet als massief. Natuurlijk moet de kwaliteit goed zijn zodat deze blijft zitten en de randen mooi afgewerkt zijn.
Er zijn ook veel badmeubels met een hout look/print, daar ben ik wel allergisch voor

Over het uitkiezen van een badmeubel, my 2 cents:
Ik vond de meeste meubels veel te duur, 1500 euro is niets voor 1 meubel. Daarbij nog het feit dat meer dan de helft zo'n nep houtlook heeft.
Ik heb nagedacht over maatwerk eiken maar dan was ik voor de meubels die ik wilde hebben zeker 2500 euro kwijt.
Uiteindelijk besloten om niet voor hout te gaan (het was ook enigszins twijfelachtig hoe dat zou staan bij de tegels) en ook geen 1500 euro uit willen geven voor 1 ladekast, en zo bij de Ikea Godmorgon in hoogglans grijs uitgekomen.
Kwalitatief dikke prima, 10 jaar garantie, lades lopen lekker, dus ik ben zeer tevreden.
Vooral gezien de prijs ook, voor ca. 900 euro heb ik een wastafel van 80, ladekast van 80, spiegelkast van 80, ladekast van 100 en een werkblad van 100
Al had de wastafel wel iets mooier gemogen, maar als me dat echt gestoord had, zou ik die ergens anders een gekocht hebben die hier op past.
Louzy#2475
Ik denk dat @louzy82 het grotendeels al beantwoordt heeft. Het grootste nadeel van echt hout in de badkamer is dat het werkt, dus een kastdeur of lade kan minder mooi hangen of lopen na verloop van tijd. Het hoeft geen direct probleem te zijn, maar het kan wel. Verder moet je het goed behandelen en bijhouden, eenmaal een vlek erin krijg je het niet meer eruit.Stoffa schreef op zondag 21 maart 2021 @ 18:33:
[...]
Je bedoelt dat het in essentie ongebruikelijk is om echt hout te gebruiken IPV een MDF met fineer? Ik ben hier verre van in thuis namelijk.
Badmeubels met een fineer zijn hier beter tegen bestand, je hebt ook zoals veel keukenbladen kunststof badmeubels met laminaat afwerking, dit is keihard spul en zeer lang houdbaar. Door structuur voelt het als echt hout en is slijtvast.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Wij hebben op beide badkamers gewoon waskommen en hebben hier geen problemen mee dat het het veel spat. Als het spat komt dan voornamelijk door de kinderenhabermas schreef op zondag 21 maart 2021 @ 06:34:
[...]
cheers, ja ik zag in het topic dat ze regelmatig besteld worden, maar heb nog geen ervaringen gelezen. ik hoorde van iemand dat ze nogal schijnen te spatten..
Wij vinden het mooier dan een wastafel.
Wat betreft de meubels hebben we in de huidige badkamer geen echt hout maar een folie. Het meubel is van Primabad.
Zie hier : ollie_1982 in "Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1"
Deze kleuren:
![]() | ![]() |
Tot nu bevalt het super.
Gisteren een offerte laten maken bij X2O voor onze nieuwe badkamer. De service was erg goed en vond ook de prijzen erg transparant.
We gaan uiteindelijk voor het volgende:
Doouchehoek met solid surface douchebak 140x90
Bad 170x75 acryl
Toilet mat wit
Eiken badkamermeubel (Balmani Forma) met geintegreerd solid surface wastafelblad 135cm
Twee ovale spiegels
Alle kranen behalve badkraan (Hansgrohe) van Blaufoss
Totaalprijs:
Heeft iemand ervaring met blaufoss kranen? Hoe is de kwaliteit ervan?
Het badmeubel is aan de prijzige kant maar erg naar onze smaak. Kent iemand alternatieve merken voor dergelijke badmeubels? Hoeft niet perse massief eiken te zijn.
Bad 170x75 acryl
Toilet mat wit
Eiken badkamermeubel (Balmani Forma) met geintegreerd solid surface wastafelblad 135cm
Twee ovale spiegels
Totaalprijs:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Het badmeubel is aan de prijzige kant maar erg naar onze smaak. Kent iemand alternatieve merken voor dergelijke badmeubels? Hoeft niet perse massief eiken te zijn.
Ik snap het wel dat het super bevalt, ziet er goed uit!ollie_1982 schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 13:18:
[...]
Wij hebben op beide badkamers gewoon waskommen en hebben hier geen problemen mee dat het het veel spat. Als het spat komt dan voornamelijk door de kinderen. Op de andere badkamer moet het nog in gebruik genomen worden, maar verwacht dat het daar niet anders is.
Wij vinden het mooier dan een wastafel.
Wat betreft de meubels hebben we in de huidige badkamer geen echt hout maar een folie. Het meubel is van Primabad.
Zie hier : ollie_1982 in "Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1"
Deze kleuren:
Tot nu bevalt het super.
Wij hebben ook een Primabad badmeubel in bestelling staan, hierop komt echter een halfinbouw waskom in de kleur glanzend wit, dat ziet er zo uit:
:fill(white):strip_exif()/f/image/WLu7lRASsiomwMBjtPrisCau.png?f=user_large)
Gemonteerd:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/HMSjlDy2cU6ojShyjkDJ7bxl.jpg?f=user_large)
Het mooie van een schaal maar dan iets minder hoog, waardoor het badmeubel ook iets hoger kan.
⏩ PVOutput☀️
Het kan wel goedkoper, maar dan moet je wat mensen kennen en zelf de handen uit de mouwen steken. Voor 11k hebben wij 2 toiletten vernieuwd en een badkamer a 7 m2 laten doen. Maar wel zelf alle spullen ingekocht zoals de regendouche, bad, badmeubel, fonteintjes, tegels, etc. Al de arbeid hebben we laten doen.Ojjorz schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 21:03:
[...]
Ik vrees wel dat dit gewoon de prijzen zijn. Als je A-merken neemt bij een fatsoenlijke zaak dan kom je er gewoon op. Arbeid is snel 7-11k, afhankelijk van wat er moet gebeuren (verleggen leidingen ja/nee, alles betegeld ja/nee, verlaagd plafond aanbrengen ja/nee).
Laten we eerlijk zijn, de badkamer is ook een pleuriswerk. 1 foutje achter de tegels en je mag weer opnieuw beginnen
Blaufoss is hiusmerk van X2o. Rebranded groothandel producten dus.Laurens Kata schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 14:19:
Gisteren een offerte laten maken bij X2O voor onze nieuwe badkamer. De service was erg goed en vond ook de prijzen erg transparant.
Bad 170x75 acryl
Toilet mat wit
Twee ovale spiegels
Totaalprijs:
***members only***
Dat is ook mooi! Wanneer wordt het e.e.a uitgevoerd?Quad schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 14:22:
[...]
Ik snap het wel dat het super bevalt, ziet er goed uit!
Wij hebben ook een Primabad badmeubel in bestelling staan, hierop komt echter een halfinbouw waskom in de kleur glanzend wit, dat ziet er zo uit:
[Afbeelding]
Gemonteerd:
[Afbeelding]
Het mooie van een schaal maar dan iets minder hoog, waardoor het badmeubel ook iets hoger kan.
Wij gaan begin mei onze badkamer en 1x toilet laten verbouwen.Blik1984 schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 14:42:
[...]
Het kan wel goedkoper, maar dan moet je wat mensen kennen en zelf de handen uit de mouwen steken. Voor 11k hebben wij 2 toiletten vernieuwd en een badkamer a 7 m2 laten doen. Maar wel zelf alle spullen ingekocht zoals de regendouche, bad, badmeubel, fonteintjes, tegels, etc. Al de arbeid hebben we laten doen.
Laten we eerlijk zijn, de badkamer is ook een pleuriswerk. 1 foutje achter de tegels en je mag weer opnieuw beginnen
De arbeid hiervoor kost ook net geen 11K. Maar zit wel afbreken, afvoer, verplaatsen electra, waterafvoer (douche en meubel) electra verplaatsen naar andere muur, verlaagd plafond etc, tegelen incl lijm en voegen, alles monteren en afkitten bij.
Dit wordt onze tegel combi, Achterwand douche en wand waaraan de wastafel komt wordt visgraad, de rest witte tegel. In het toilet wordt de achterwand ook de visgraaf stijl met op het toilet frame een stuk steen (apart gekocht).
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/92EfcMln1EABlE7bZZh3weAd.jpg?f=user_large)
Als alles meezit gaan ze 12 april starten. Is inmiddels al 2x uitgesteld ivm corona en bezetting vaklieden. Schatting is 3 weken werk met in week 4 1 dag uitloop.ollie_1982 schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 14:50:
[...]
Dat is ook mooi! Wanneer wordt het e.e.a uitgevoerd?
Het wordt wel spannend, ik heb vanochtend al weer meer voeg van de huidige badkamer opgeruimd omdat dit loslaat..De planning staat nu op start week 5 met maandag de demontage – zij zullen er tussen 7.30 en 8.00 uur zijn.
Dinsdag 13 april (week 15) op bouw wanden en woensdag donderdag ruwbouw installatiewerk.
De tegelzetter zal dan vrijdag beginnen en die week erop verder gaan.
Stucdoor zal die week ook starten ( week 16).
Schilderwerkzaamheden zal in week 17 plaat vinden net als de afbouw.
De badkamer is week 18 klaar – de maandag heb ik nog als uitloop voor de installateur en het kitwerk.
⏩ PVOutput☀️
Welke type wastafel is dat? Wellicht dat mijn vrouw en ik het met deze hybride eindelijk eens kunnen wordenQuad schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 14:22:
[...]
Ik snap het wel dat het super bevalt, ziet er goed uit!
[Afbeelding]
Gemonteerd:
[Afbeelding]
Catalano Green, opbouw en half inbouw: https://www.catalano.it/n...item/60x38-cod-160agrlx00BasvanS schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 16:58:
[...]
Welke type wastafel is dat? Wellicht dat mijn vrouw en ik het met deze hybride eindelijk eens kunnen worden
Half inbouw zodat het badmeubel iets hoger komt en je de diepte hebt van een opbouwkom.
⏩ PVOutput☀️
Ik heb even jullie hulp nodig. Wij zij erg zoekende naar de perfecte indeling en uitstraling van onze nieuwe badkamer. Onze badkamer heeft de afmeting van circa 5x3 meter. Wij durven best een gewaarde keus qua tegel te maken. Nu zijn wij tot het volgende ontwerp/indeling gekomen:
http://viewer.saninet.eu/...40-QRPLPU0HNG&Language=nl
We zijn bij x2o geweest en we denken daar voor een schappelijke prijs mooie spullen te hebben gevonden.
- Bad: Balmani Forte D-shape bad Solid Surface 170x78 cm
- Badkamer meubel: 2 xBalmani Forma amerikaans notelaar zwevend kast 2 laden
90x46x55cm
- Blad op meubel: Balmani Stretto wastafel Dark Emperador marmer 180x55,5cm
- Kommen op wastafel: Balmani Still ronde M opbouwwastafel Dark Emperador marmer
Ø38cm x H10,5cm
- Kast: Balmani Forma wandmodule massieve Amerikaanse notelaar
100x30x120cm
Nu kiezen we voor een combinatie van stucwerk, een rustigere grijze tegel en een opvallende (glans structuur) tegel.
/f/image/nClJcG0zcy2grmxmnXj7U8fC.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/y3iLw52pXs8yRpfeovlESSa2.png?f=fotoalbum_large)
Op de 3D tekening kun je zien waar deze tegels en stucwerk komen. Voor de kranen kiezen we voor een messing kleur. Wat denken jullie van het ontwerp en keuze qua tegel en stucwerk?
http://viewer.saninet.eu/...40-QRPLPU0HNG&Language=nl
We zijn bij x2o geweest en we denken daar voor een schappelijke prijs mooie spullen te hebben gevonden.
- Bad: Balmani Forte D-shape bad Solid Surface 170x78 cm
- Badkamer meubel: 2 xBalmani Forma amerikaans notelaar zwevend kast 2 laden
90x46x55cm
- Blad op meubel: Balmani Stretto wastafel Dark Emperador marmer 180x55,5cm
- Kommen op wastafel: Balmani Still ronde M opbouwwastafel Dark Emperador marmer
Ø38cm x H10,5cm
- Kast: Balmani Forma wandmodule massieve Amerikaanse notelaar
100x30x120cm
Nu kiezen we voor een combinatie van stucwerk, een rustigere grijze tegel en een opvallende (glans structuur) tegel.
/f/image/nClJcG0zcy2grmxmnXj7U8fC.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/y3iLw52pXs8yRpfeovlESSa2.png?f=fotoalbum_large)
Op de 3D tekening kun je zien waar deze tegels en stucwerk komen. Voor de kranen kiezen we voor een messing kleur. Wat denken jullie van het ontwerp en keuze qua tegel en stucwerk?
[ Voor 36% gewijzigd door Sunri5e op 24-03-2021 22:30 ]