Killer E2500 of toch

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadim
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10-03-2024
Mijn vraag

Hoi, ik wou graag één van beide moederborden kopen maar na wat research las ik dat de moederborden met een Killer Exxxxx netwerkcontroller toch wat problemen heeft in het verleden. Over de E2200 kon ik best veel problemen vinden, met de E2400 is dat al wat minder, nu deze borden een E2500 vraag ik mij af; zijn de problemen al opgelost of is het verstandig gewoon voor een intel versie te gaan?

pricewatch: ASRock Fatal1ty B250 Gaming K4
pricewatch: MSI B250 GAMING M3
Relevante software en hardware die ik gebruik
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-7400 Boxed€ 193,95€ 193,95
1MSI B250 GAMING M3€ 127,50€ 127,50
1MSI H270 Gaming M3€ 129,49€ 129,49
1MSI Radeon RX 480 Gaming X 8G€ 277,95€ 277,95
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 50,95€ 50,95
1NZXT S340 Colour Edition Zwart/Rood€ 66,95€ 66,95
1Scythe Kotetsu€ 29,95€ 29,95
1G.Skill Ripjaws V F4-2400C15D-16GVR€ 103,95€ 103,95
1BitFenix Whisper BWG450M€ 77,50€ 77,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.058,19

Huidig systeem dat ik van plan ben aan te schaffen.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Paar topics die ik had gelezen:

Internet valt meerdere malen per uur uit op specifieke PC
Killer E2400 op MSI Z170 gaming M5 lage snelheid
Pc laad heel sloom en kan geen games spelen.

Aangezien de E2500 nog redelijk nieuw is en ik hier niet zoveel verstand van heb hoor ik het graag als iemand hier meer van weet.

Beste antwoord (via nadim op 02-02-2017 17:23)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:21

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Tja, die Killer kaarten/controllers zijn vooral retailversies van Qualcomm-Atheros chips. Niets mis met die chipsets, al zijn de Windows drivers niet altijd even geweldig (onder Linux zijn ze juist de gold standaard waarmee anderen vergeleken worden). Grootste probleem is al die extra meegeleverde software dat vooral bedoeld is om QoS te doen zodat gaming prio krijgt boven ander netwerkverkeer.

Als je niet kunt laten om te downloaden tijdens het gamen heeft het mogelijk theoretische meerwaarde, maar als je niet grof aan de bittorrent bent (of wel weet hoe dat soort verkeer te cappen zodat het je verbinding niet plattrekt) heb je er weinig aan, en loop je wel risico op slechte performance door slechte settings of slechte interactie met andere software op de PC.

Ik zou iig weinig reden zien om zo'n ding te verkiezen boven een eenvoudige maar goede Intel GbE NIC, en zelfs een Realtek-geval voldoet voor nagenoeg alle normale toepassingen.

Hier een review:
http://hexus.net/tech/rev...er-ethernet-e2500/?page=3
Killer's combination of hardware and software is arguably the best example of network traffic management we've seen on a consumer device, yet while the technology answers some questions it raises plenty of others. As it stands, the benefits of the E2500 are negated if other devices on the same network are gobbling-up bandwidth, and with the modern home featuring multiple web-connected gadgets, it's surely only a matter of time until intelligent traffic management shifts from the PC to the router.
Ik zou er iig geen cent meer aan uitgeven dan aan een vergelijkbaar bord met andere NIC - en ik zou ook bereid zijn de meegeleverde software eraf te knallen als het ongewenst gedrag vertoont.

Trouwens, ondanks dat die chip op een moederbord zit is dit gewoon materie voor Netwerken. Ik verplaats even :)

Move PMG -> NT

Oslik blyat! Oslik!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LangeTreeDorpie
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 22-06 22:44
Ik heb zelf een bord met e2200 (msi x99a gaming 7)

Het enige probleem waar ik tegenaan loop is bij een verse installatie van windows moet je iedere keer opnieuw de killer driver installeren voordat je internet hebt. Verder werkt het prima. Beter dan een andere standaard 1gbit aansluiting durf ik niet te zeggen.

Intel i7 13700k | RTX 3080 | 32GB Geheugen

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:21

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Tja, die Killer kaarten/controllers zijn vooral retailversies van Qualcomm-Atheros chips. Niets mis met die chipsets, al zijn de Windows drivers niet altijd even geweldig (onder Linux zijn ze juist de gold standaard waarmee anderen vergeleken worden). Grootste probleem is al die extra meegeleverde software dat vooral bedoeld is om QoS te doen zodat gaming prio krijgt boven ander netwerkverkeer.

Als je niet kunt laten om te downloaden tijdens het gamen heeft het mogelijk theoretische meerwaarde, maar als je niet grof aan de bittorrent bent (of wel weet hoe dat soort verkeer te cappen zodat het je verbinding niet plattrekt) heb je er weinig aan, en loop je wel risico op slechte performance door slechte settings of slechte interactie met andere software op de PC.

Ik zou iig weinig reden zien om zo'n ding te verkiezen boven een eenvoudige maar goede Intel GbE NIC, en zelfs een Realtek-geval voldoet voor nagenoeg alle normale toepassingen.

Hier een review:
http://hexus.net/tech/rev...er-ethernet-e2500/?page=3
Killer's combination of hardware and software is arguably the best example of network traffic management we've seen on a consumer device, yet while the technology answers some questions it raises plenty of others. As it stands, the benefits of the E2500 are negated if other devices on the same network are gobbling-up bandwidth, and with the modern home featuring multiple web-connected gadgets, it's surely only a matter of time until intelligent traffic management shifts from the PC to the router.
Ik zou er iig geen cent meer aan uitgeven dan aan een vergelijkbaar bord met andere NIC - en ik zou ook bereid zijn de meegeleverde software eraf te knallen als het ongewenst gedrag vertoont.

Trouwens, ondanks dat die chip op een moederbord zit is dit gewoon materie voor Netwerken. Ik verplaats even :)

Move PMG -> NT

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 403231

Zolang je alleen de driver installeert, dus naar de .inf verwijzen in apparaat beheer is er niets aan de hand met Killer NIC's. Heeft het dan nog meer waarde tov andere NIC's? Nee dat niet maar dat heeft het met de software ook niet. Waarom zou ik met een stukje software QoS moeten regelen (wat die software trouwens helemaal niet goed kan, lees maar al de problemen die er mee zijn) terwijl mijn router dit veel beter kan...

Op zich is er met een Killer NIC niets mis, het is de marketing en software fluff die er omheen zit die het verpest.
Zelf heb ik ook twee borden met KIller NIC's gehad, niet speciaal voor gekozen maar het was meer een "package deal". Alleen de driver geinstalleert en draai nu al jaren zonder enige hickups