Internet valt meerdere malen per uur uit op specifieke PC

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Tweakers,

Ik weet niet of ik in het goede forum zit, maar hier mijn probleem: Mijn internet valt meerdere malen per uur uit.

Ik kan zelden een potje Battlefield of Rainbow six Siege afmaken, en spotify en youtube vallen ook vaak uit. Ik krijg dan het bericht dat er geen internetkabel aangesloten is, wat wel het geval is, of dat er simpelweg geen verbinding gemaakt kan worden.
Wanneer dit gebeurt kan ik ongeveer 20 seconden niks doen op internet. Maar daarna wordt weer verbinding gemaakt.
Andere PC's in het huis die op dezelfde router aangesloten zitten hebben hier geen last van.

Wat ik al gedaan heb: Internet instellingen gereset, router gereset en DNS geflushed op aanraden van enkele andere fora.
Dit heeft echter niets uitgehaald, dus ben ik ten einde raad. Weet iemand misschien wat er aan de hand is?

Met vriendelijke groeten,

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flamesz
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14:34
Wat voor netwerkadapter gebruik je? Hoe ben je aangesloten op het netwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:31

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Welk OS?
Wat staat er in de eventlogging?
Heb je je NIC al volledig verwijderd uit het OS en opnieuw geinstalleerd incl drivers?
Heb je ook een andere (tijdelijke) NIC kunnen testen en geeft deze hetzelfde resultaat?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Flamesz schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 21:33:
Wat voor netwerkadapter gebruik je? Hoe ben je aangesloten op het netwerk?
Dank voor uw snelle reactie!

Ik heb een Killer e2200 Network controller en de pc is via bekabeling aangesloten op de router. De kabel heb ik meerdere malen gecheckt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Verwijderd schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 21:34:
[...]

Dank voor uw snelle reactie!

Ik heb een Killer e2200 Network controller
Lees andere topics; gooi ALLE Killer-software eraf... Ik lees alleen maar ellende met die dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
MAX3400 schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 21:33:
Welk OS?
Wat staat er in de eventlogging?
Heb je je NIC al volledig verwijderd uit het OS en opnieuw geinstalleerd incl drivers?
Heb je ook een andere (tijdelijke) NIC kunnen testen en geeft deze hetzelfde resultaat?
Ik gebruik windows 10, welke up to date is. Ik weet niet precies waar ik bij eventlogging moet kijken, maar in het logboek staat bij toepassingen en hardware info niets speciaals.
Verder weet ik niet wat NIC is :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
MAX3400 schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 21:34:
[...]

Lees andere topics; gooi ALLE Killer-software eraf... Ik lees alleen maar ellende met die dingen.
Hoe kan ik dan gebruik maken van het internet als ik de driver eraf gooi? De enige internet driver die ik op CD heb is van killer :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Verwijderd schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 21:37:
[...]

Hoe kan ik dan gebruik maken van het internet als ik de driver eraf gooi? De enige internet driver die ik op CD heb is van killer :/
downtime in "Systeem/Windows 10 gebruikt 16gb RAM" ? 8 maanden verder er oude adviezen niet opvolgen of blindelings negeren omdat je niet weet wat iets is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
MAX3400 schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 21:41:
[...]

downtime in "Systeem/Windows 10 gebruikt 16gb RAM" ? 8 maanden verder er oude adviezen niet opvolgen of blindelings negeren omdat je niet weet wat iets is?
Ik snap niet helemaal wat je hiermee bedoelt? Het destijdse probleem was opgelost en was anders dan dit probleem. Zoals ik al zei, ik zou de killer driver er graag afgooien, maar ik zou niet weten hoe ik dan op internet kan komen zonder netwerkdriver :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Verwijderd schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 21:44:
[...]

Ik snap niet helemaal wat je hiermee bedoelt? Het destijdse probleem was opgelost en was anders dan dit probleem. Zoals ik al zei, ik zou de killer driver er graag afgooien, maar ik zou niet weten hoe ik dan op internet kan komen zonder netwerkdriver :/
Ik bedoel dat in het oude topic iemand al riep dat je je NIC moet nalopen op issues met alle meegeleverde software. Toen heb je zelf een onbekend (en onbewezen) omweg gerealiseerd voor de vraagstelling in het topic.

Zoals je verder op http://www.killernetworking.com/support/driver-downloads kan lezen, is er een aparte driver te verkrijgen. Het installeren van die driver heeft 0 zin als je niet de overige software van Killer van jouw PC afhaalt. Hoe dat spul heet of hoe het er eventueel af moet, kan ik je helaas niet specifiek vertellen. Zoals gezegd; elders op het forum zijn er meerdere mensen/topics met vergelijkbare problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik snap nu eindelijk wat bedoeld werd met de software van killer. Ik was niet op de hoogte van 't feit dat er naast de driver nog andere software van killer op mijn computer stond. Ik heb dit nu idd verwijdert en enkel de driver geinstalleerd. Ik heb nu al een tijdje geen uitvallen meer.

EDIT: Ik had moeten afkloppen want nog geen minuut later viel ie weer uit.

Ik heb de killer software erafgegooid, enkel nieuwe driver geïnstalleerd, kabels nagelopen. Maar niets heeft geholpen :(

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2016 23:51 ]

Pagina: 1