Pc laad heel sloom en kan geen games spelen.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiaan99jl
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 04-09 09:01
Goedemorgen,

Ik heb nu al een tijdje een game pc en verloopt zonder enkele problemen tot gisteren. Ik starte mijn PC op zonder enkele problemen. Toen hij volledig was opgestart ging ik naar Google en bleef hij heel lang laden tot dat hij op een pagina kwam. Later die avond wou ik lekker een potje Battlefield 4 gaan spelen, maar met kwam niet eens in de game zelf hij bleef maar hangen op het laad scherm van de map. Toen was ik het zat en ging ik een AVG virusscan doen en kijken of dat resultaat gaf maar na ongeveer 2 uur niks gevonden.

Ik heb ook even voor de zekerheid gekeken of er iets te warm werd maar dat is ook niet zo .

CPU: rond de 20 graden nu
GPU: rond de 40 a 45 graden
SSD: rond de 35 graden
HHD: rond de 35 graden.

Mijn specs zijn:

I5 6600k
MSI GTX 970
SSD 500GB samsung
HHD 2TB WD GREEN
Corsair h100iGTX
MSI z170a Gaming M5

Ik hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen aangezien ik het erg zonde vind dat hij het niet doet nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 13:19

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Je zou allicht een standaard-tests kunnen doen; het lijkt op een "doorvoer probleem" van je storage maar het kan ook ergens anders zitten.

Draai eens een paar benchmarks zoals 3DMark, CrystalDiskMark en mogelijk SysMark. En daarna de benchmarks vergelijken met vergelijkbare PC's.

Neemt niet weg dat het ook kan zijn dat er in je BIOS misschien een bitje is omgevallen waardoor, bijvoorbeeld, je CPU op 4x 400MHz draait en daardoor de hele machine vertraagt.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankym
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 26-09-2024
Als je in je taakbeheer kijkt. ( crtl+alt+del). En je kijkt bij "processen "

Zie je toevallig een taak of een proces wat heel veel geheugen of cpu kracht vraagt ?

Heb je toevallig software geïnstalleerd met een crack ?

Wilt ook nog wel eens gebeuren dat er malware in zit welke al je rekenkracht opsnoept .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiaan99jl
MAX3400 schreef op zondag 4 december 2016 @ 11:47:
Je zou allicht een standaard-tests kunnen doen; het lijkt op een "doorvoer probleem" van je storage maar het kan ook ergens anders zitten.

Draai eens een paar benchmarks zoals 3DMark, CrystalDiskMark en mogelijk SysMark. En daarna de benchmarks vergelijken met vergelijkbare PC's.

Neemt niet weg dat het ook kan zijn dat er in je BIOS misschien een bitje is omgevallen waardoor, bijvoorbeeld, je CPU op 4x 400MHz draait en daardoor de hele machine vertraagt.
Als ik CrystalDiskMark probeer te downloaden krijg ik deze error:

Als u deze app wilt installeren, schakelt u extern laden in in Instellingen > Bijwerken en beveiliging > Voor ontwikkelaars. Als u deze optie niet kunt inschakelen, vraagt u de systeembeheerder om de machine te ontgrendelen voor extern laden (0x80073CFF)

De CPU loopt sinds begin af aan al op 4,5Ghz

Is 3dmark gratis? zoja waar kan ik die ver
frankym schreef op zondag 4 december 2016 @ 11:55:
Als je in je taakbeheer kijkt. ( crtl+alt+del). En je kijkt bij "processen "

Zie je toevallig een taak of een proces wat heel veel geheugen of cpu kracht vraagt ?

Heb je toevallig software geïnstalleerd met een crack ?

Wilt ook nog wel eens gebeuren dat er malware in zit welke al je rekenkracht opsnoept .
krijgen

Google chrome en de Corsair link loopt nu op 1% en de rest daar onder

Ik download geen gekke shit als ik niet weet of het betrouwbaar is of niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zit een Killer E2400 netwerkchip op je moederbord die berucht staan om memory leaks. Dus wat is je geheugengebruik als je pc zo sloom wordt? Als die vol zit dan kun je de driver updaten:
http://www.killernetworki...item/e2200-e2400-wireless

of gewoon de driver volledig verwijderen en Windows zelf de driver laten zoeken zonder de Killer zooi erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiaan99jl
Ik heb net een 3dmark demo gerunt en kwam het volgende uit:

CPU:4 171 14.01 FPS
GPU: 3 510
Graphics test 1
22.86 FPS
Graphics test 2
20.14 FPS

En dan geeft hij nog een Sytem informatin kopje aan met dit:

SystemInfo data is incomplete. (Some of the data could not be parsed)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankym
Als je in je bios kijkt, heb je de ssd dan wel op de AHCI mode staan?

De Hdd , komt die uit een oud systeem of heb je deze er nieuw bijgekocht?
Soms wilt ook een defecte Hdd de oorzaak zijn dat alles vertraagd.

Koppel deze is los , kijken wat er gebeurt .

Ik had zelf een superhandige opstart cd-rom
Hiren bootdisk .15.1

Hiermee kon je met div programma kijken wat er met je systeem aan de hand was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankym
Christiaan99jl schreef op zondag 4 december 2016 @ 11:43:
Goedemorgen,

Ik heb nu al een tijdje een game pc en verloopt zonder enkele problemen tot gisteren. Ik starte mijn PC op zonder enkele problemen. Toen hij volledig was opgestart ging ik naar Google en bleef hij heel lang laden tot dat hij op een pagina kwam. Later die avond wou ik lekker een potje Battlefield 4 gaan spelen, maar met kwam niet eens in de game zelf hij bleef maar hangen op het laad scherm van de map. Toen was ik het zat en ging ik een AVG virusscan doen en kijken of dat resultaat gaf maar na ongeveer 2 uur niks gevonden.

Ik heb ook even voor de zekerheid gekeken of er iets te warm werd maar dat is ook niet zo .

CPU: rond de 20 graden nu
GPU: rond de 40 a 45 graden
SSD: rond de 35 graden
HHD: rond de 35 graden.

Mijn specs zijn:

I5 6600k
MSI GTX 970
SSD 500GB samsung
HHD 2TB WD GREEN
Corsair h100iGTX
MSI z170a Gaming M5

Ik hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen aangezien ik het erg zonde vind dat hij het niet doet nu
Is het probleem verholpen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiaan99jl
frankym schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 11:03:
[...]

Is het probleem verholpen ?
Ik heb avg virus laten lopen niks gevonden toen had ik hem gewoon in de nacht uitstaan en toen was hij weer beter

Het is wel de laatste tijd zo dat de GPU lagere FPS geeft en als ik hem een tijd je uit heb staan dan geeft hij weer veel FPS

[ Voor 19% gewijzigd door Christiaan99jl op 09-12-2016 13:47 ]

Pagina: 1