Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joppe99999
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 15:02
Hallo allemaal,

Ik heb sinds kort een nieuw moederbord, de z170a M5 gaming van MSI, hier zit alleen een internet kaart op waar ik niet erg blij mee ben. Op mijn oude pc trok ik namelijk makkelijk 25 mb per seconde uit mijn internet, nu staat de snelheid gelocked op 100 mbps. Ik heb gewoon een gigabit verbinding en het werkte op mijn oude pc allemaal prima, maar nu ineens niet meer.

Iemand hier ervaring mee of tips hoe ik dit kan veranderen? Of moet ik een aparte internet kaart kopen? (heb al bij device manager gekeken, die gaat alleen tot 100 mbps full duplex, daarna auto)

Groetjes! _/-\o_

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• th3sander
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 24-07 09:17
Nieuwe/oudere drivers vanaf de msi site gedownload voor de netwerkchip?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15:45

nelizmastr

Goed wies kapot

Heb je er wel een CAT5e of CAT6 kabel inzitten? Andere apparaten rapporteren netjes 1Gbps? Geen overige 100Mbit clients?

De drivers van Killer zijn nogal brak. Even bij hun de nieuwste drivers downloaden. Je zou ook nog even kunnen kijken in apparaatbeheer bij de instellingen van je netwerkkaart en of je daar gigabit kan forceren of anders in ieder geval kan laten auto schakelen.

[ Voor 4% gewijzigd door nelizmastr op 20-07-2016 12:28 ]

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joppe99999
th3sander schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 12:21:
Nieuwe/oudere drivers vanaf de msi site gedownload voor de netwerkchip?
wel gedaan, maar zit geen installer bij, ze geven je letterlijk een .cat .inf en .sys files, thats it..
nelizmastr schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 12:28:
Heb je er wel een CAT5e of CAT6 kabel inzitten? Andere apparaten rapporteren netjes 1Gbps? Geen overige 100Mbit clients?

De drivers van Killer zijn nogal brak. Even bij hun de nieuwste drivers downloaden. Je zou ook nog even kunnen kijken in apparaatbeheer bij de instellingen van je netwerkkaart en of je daar gigabit kan forceren of anders in ieder geval kan laten auto schakelen.
In mijn oude pc zat dezelfde kabel en die gaf gewoon 25 mb per sec, dus neem aan dat er niks mis is met de kabel dan? En die settings dus al bekeken, maar gaat maar tot 100 mbps en auto veranderd niks.

[ Voor 54% gewijzigd door joppe99999 op 20-07-2016 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:24

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

joppe99999 schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 12:38:
[...]

wel gedaan, maar zit geen installer bij, ze geven je letterlijk een .cat .inf en .sys files, thats it..
Dus? Meer heb je niet nodig. Installeer en kijk wat het doet. Driverproblemen met die "Killer"-zooi zijn echt schering en inslag, dus erg grote kans dat dat ook hier speelt.
[...]

In mijn oude pc zat dezelfde kabel en die gaf gewoon 25 mb per sec, dus neem aan dat er niks mis is met de kabel dan? En die settings dus al bekeken, maar gaat maar tot 100 mbps en auto veranderd niks.
Als je niet eens de optie hebt voor 1000Mbps full duplex wijst dat ook sterk op je drivers.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joppe99999
dion_b schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 13:00:
[...]

Dus? Meer heb je niet nodig. Installeer en kijk wat het doet. Driverproblemen met die "Killer"-zooi zijn echt schering en inslag, dus erg grote kans dat dat ook hier speelt.

[...]

Als je niet eens de optie hebt voor 1000Mbps full duplex wijst dat ook sterk op je drivers.
Dus ik kan het niet instaleren omdat er geen .exe bij zit of iets wat zon driver moet instaleren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12:03
.cat en .inf files zijn de kale driver files die nodig zijn. De .exe er omheen verzorgt alleen maar de methode om die in je OS te injecteren. Vanuit device manager kun je ook dit soort bestanden aanspreken en installeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:24

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Of gewoon rechterklik op de .inf en kiezen voor "install"...

Al die .exe bloatware is nergens voor nodig :o

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joppe99999
Craven schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 14:16:
.cat en .inf files zijn de kale driver files die nodig zijn. De .exe er omheen verzorgt alleen maar de methode om die in je OS te injecteren. Vanuit device manager kun je ook dit soort bestanden aanspreken en installeren.
dion_b schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 14:36:

Gedaan, heeft geen verschil :\ echt raar dat het wel geadverteert staat als een gigabit netwerk kaart, maar het die snelheid niet levert.. En aan de driver ligt het dus niet :\

Werkt bij mij niet :\ (windows 10 64 bit)

[ Voor 15% gewijzigd door joppe99999 op 20-07-2016 19:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rdejongjr
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:19

rdejongjr

Gnome

Waarschijnlijk is je kabel en/of connector toch niet perfect gemonteerd, de ene chip is net wat kritischer dan de andere
heb je mogelijkheid om een andere kabel te proberen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:10
Op mijn moederbord zit ook een killer nic en ik had er aan het begin ook problemen mee.
Na wat zoeken kwam ik erachter dat de Killer chip gewoon een Qualcomm chip is welke ook gewoon onder de naam Qualcomm Atheros gebruikt word.

Maar dat om de een of andere reden de speciale Killer drivers verouderd zijn en de gewone Atheros drivers nieuwer zijn.
Ik heb toen de Atheros drivers erbij genomen en deze erop geforceerd en sindsdien loopt het zoals het zou moeten.

Heb je hier al eens naar gekeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joppe99999
rdejongjr schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 18:35:
Waarschijnlijk is je kabel en/of connector toch niet perfect gemonteerd, de ene chip is net wat kritischer dan de andere
heb je mogelijkheid om een andere kabel te proberen?
Nee, maar als alle andere opties niet werken ga ik wel ff n cat6 kabel bij mediamarkt halen. Er staat wel een router tussen mij en de hoofdrouter, moeten beide kabels cat 6 zijn of alleen die van mij naar de ''tussen'' router? (aangezien die dus gewoon de goede snelheid ontvangt)
Deadsy schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 18:42:
Op mijn moederbord zit ook een killer nic en ik had er aan het begin ook problemen mee.
Na wat zoeken kwam ik erachter dat de Killer chip gewoon een Qualcomm chip is welke ook gewoon onder de naam Qualcomm Atheros gebruikt word.

Maar dat om de een of andere reden de speciale Killer drivers verouderd zijn en de gewone Atheros drivers nieuwer zijn.
Ik heb toen de Atheros drivers erbij genomen en deze erop geforceerd en sindsdien loopt het zoals het zou moeten.

Heb je hier al eens naar gekeken?
Wel naar gekeken maar ik kon alleen dingen vinden over de e2200, ik heb de e2400. Zou je me kunnen zeggen hoe je dit forceren doet? En hoe weet ik welke driver ik nodig heb _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:10
joppe99999 schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 19:34:
[...]

Wel naar gekeken maar ik kon alleen dingen vinden over de e2200, ik heb de e2400. Zou je me kunnen zeggen hoe je dit forceren doet? En hoe weet ik welke driver ik nodig heb _/-\o_
Heb zelf de e2200, de kans is groot dat de e2400 gewoon weer een Qualcomm Atheros chip is maar ik zou niet weten welke.
Ik heb toen de Atheros drivers geïnstalleerd via de device manager.

De nieuwere bestanden die je van de MSI site hebt kun je ook proberen via de Device Manager te instaleren > Network Adapters > rechtsclick en update drivers. Dan kun je zelf de locatie uitkiezen waar de bestanden zitten.
Zal in Windows 10 denk ik niet veel anders zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joppe99999
Deadsy schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 19:46:
[...]

Heb zelf de e2200, de kans is groot dat de e2400 gewoon weer een Qualcomm Atheros chip is maar ik zou niet weten welke.
Ik heb toen de Atheros drivers geïnstalleerd via de device manager.

De nieuwere bestanden die je van de MSI site hebt kun je ook proberen via de Device Manager te instaleren > Network Adapters > rechtsclick en update drivers. Dan kun je zelf de locatie uitkiezen waar de bestanden zitten.
Zal in Windows 10 denk ik niet veel anders zijn.
Blijkbaar hebben ze alleen een driver voor de e2200, niet voor 2400 :\

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12:03

Bij lang niet alle drivers werkt dat.

Ik zou beginnen met alle drivers verwijderen van het apparaat. Tijdens die wizard moet je ergens nog een vinkje zetten om het echt te verwijderen. Niet vergeten van tevoren die killer drivers te downloaden.

Daarna eerst Windows laten zoeken naar drivers. Als ms drivers heeft die eerst even proberen. Daarna als het niet werkt kun je andere killer drivers proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joppe99999
Voor mensen die dit probleem nog tegen komen:

Je Killer network driver gaat niet hoger dan een bepaalde snelheid, omdat het kan detecteren wat voor type lan kabel je gebruikt. Ik gebruikte een cat5, daarom zetten hij een lock op de speed. Ik heb er nu een cat6 voor gekocht en snelheid is weer zoals het hoort!

*het maakt niet uit of je de cat 6 aansluit op een tussenrouter waar een cat5 uit loopt naar je hoofdrouter, het gaat echt alleen om de kabel in je pc. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• popie
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 30-07 16:27
dan is er vast iets mis met je cat5 kabel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joppe99999
popie schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 20:41: