[Trademark office - Telefoon scam] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

De laatste berichten in dit topic geven het idee dat de boel opgerold wordt, maar ik had vandaag te maken met een gelijksoortige scam. Ik maakte hierover een draadje: Scam? Telefoontje over blokkeerservice

@Droefsnoet wees me op dit topic.

In mijn geval belde ene "Victor *****" namens "Webhosting Nederland". Een andere TLD met mijn bedrijfsnaam zou geregistreerd zijn, maar 24 uur on hold zodat ik bezwaar kon maken. Ik zou een service kunnen afnemen om registraties van allerlei domeinen met mijn bedrijfsnaam tegen te kunnen gaan. Het genoemde bedrag was €15 per jaar iirc. Niet echt lucratief voor een scam, dus deze variant had vast nog een deel twee.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Vandaag popte er weer één op via een 085 nummer.
"Domeinbeveiliging Nederland"
https://www.wieheeftgebeld.nl/nummer/31850659997

Ik heb direct de ACM ingeschakeld en is doorgestuurd naar de directeur.
Dit ivm 085 nummer.

SIDN is ook ingelicht. Die heeft ze aan het lijstje toegevoegd.

[ Voor 25% gewijzigd door DJMaze op 05-02-2021 19:35 ]

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

• Bazer
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Bazer

En nou?

Als DJMaze hierboven, zojuist ook telefoontje gehad van Domeinbeveiliging Nederland. alleen nu via een Privé nummer...

Kamperen; alles wat je thuis laat is meegenomen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AM-FM
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 25-01-2024
Let op mensen, deze hipster kneusjes zijn weer bezig. Nu onder de naam Trademarked / TM benelux.
Precies dezelfde werkwijze. zucht, kakkerlakken zijn lastig uit te roeien. Ik zal ze even vriendelijk vragen de 1500 euro die ik nog van ze krijg over te maken maar dat zal wel tegen dovemansoren zijn. Ze zijn nu wel eerlijk over de registratie die je in 1 keer moet betalen,maar "vergeten" vast weer de "verlengkosten" van 100 euro per jaar..

Ik kreeg dit via mail:

Geachte heer/mevrouw,

Wij willen u ervan op de hoogte stellen dat wij een registratieverzoek hebben ontvangen voor www.xxx.com. Aangezien dit verzoek ingediend is door iemand buiten uw organisatie stellen wij u hiervan op de hoogte.

Als het verzoek wordt voortgezet, kan dit gevolgen hebben voor uw bedrijf. Uw klanten kunnen in de war raken omdat een ander bedrijf exact dezelfde naam gebruikt, maar met een andere extensie.

Daarom geven we u deze eenmalige aanbieding om deze naam zelf te registreren. Als u akkoord gaat, koppelen we www.xxxxxx.com aan www.xxxxxx.nl

De kosten voor deze naam bedragen 29,75 euro per jaar. De domeinnaam wordt direct geregistreerd voor een periode van 10 jaar, wat betekent dat u een eenmalig bedrag van 297,50 euro betaalt (exclusief btw). Uw naam zal worden beschermd en geregistreerd voor deze periode. Als u wilt kunt u de extensie nadien voor eenzelfde periode verlengen.

Gaat u akkoord met onze eenmalige aanbieding? Reageer dan met ‘akkoord voor dit voorstel’ in antwoord op deze e-mail.

Dit zijn de factuurgegevens die wij van u hebben:
Stichting XXXXXX Midden Holland
knip;adres

Mocht hierin iets veranderd zijn, pas dit dan alstublieft aan en stuur dit naar ons toe.

Bij akkoord wijzen de derde partij af en koppelen deze naam aan uw huidige website. Gaat u niet akkoord? Laat dit dan ook per mail weten. Wij zullen de derde partij hier dan van op de hoogte stellen en het registratieverzoek voortzetten voor de derde partij.

Ik zie uw reactie graag tegemoet.

Met vriendelijke groet,

Ruben Evers
Trademarked in Benelux
www.tmbenelux.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pibopica
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 10-05-2022
Vandaag (10-05-2022) de zelfde mail ontvangen, alleen met mijn bedrijfsnaam!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PloLeider
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 29-08 09:14
Zojuist heeft een klant bij het bedrijf waar ik werk een mailtje ontvangen van TM Benelux.

Het domein van TM B is geregistreerd bij GoDaddy, ik heb een abuse melding gedaan, wellicht raadzaam dat meer mensen dat doen zodat hun domein gestopt wordt (mogelijk).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jaap81
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 11-09 10:48
PloLeider schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 14:37:
Zojuist heeft een klant bij het bedrijf waar ik werk een mailtje ontvangen van TM Benelux.

Het domein van TM B is geregistreerd bij GoDaddy, ik heb een abuse melding gedaan, wellicht raadzaam dat meer mensen dat doen zodat hun domein gestopt wordt (mogelijk).
Goeie tip, ik kreeg vandaag ook zo'n mailtje en heb ook een abuse melding gedaan.
Pagina: 1 2 Laatste