[Trademark office - Telefoon scam] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gillded
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 13-05 12:18
Hallo Mensen,

Gister werd ik gebeld door "Het Trademark Office" over dat iemand een domeinnaam,.info in dit geval, wilde registeren waar wij het .nl domein al van in handen hadden. Een erg overtuigend verhaal over het 1 registratie recht en dat hun de melding vanuit onze hosting provider in quarantine hadden gezet en dat wij nu eerst de kans kregen om dit .info domein als eerste te registeren. Het verzoek van de andere partij verviel daar mee automatisch.

Klinkt als een goed verhaal, maar ze waren wel een stukkie duurder als andere partijen, namelijk 29,95 ex btw per jaar, met een minimale afname tijd van 10 jaar. We hadden tot vandaag om te beslissen, maar dat koste de behulpzame meneer aan de telefoon al veel moeite.

Afijn, na opgehangen te hebben snel even het verhaal door google gehaald en kwamen we op een pagina van het SIDN waarop stond dat er meer mensen dit verhaal te horen hadden gekregen en dat we hier het beste ook niet op in konden gaan. Ook andere website op google waarschuwen hier wel voor.

De beste meneer vertelde vandaag weer terug, wou hem nog wat kritische vragen stellen maar had er simpel weg de zin en tijd niet voor op dat moment. Dus heb hem bedankt voor het aanbod en aangegeven dat ik het een vaag verhaal vond dus afzag van de registratie en hem een fijne dag gewenst.

Nu toch maar even een topic hier aangemaakt, om mogelijk andere ook maar te beschermen. Helemaal voor een net begonnen bedrijf kan je volgens mij de 300 euro wel anders gebruiken dan via zoon partij een domein naam over te kopen.

Mocht je twijfelen kan je ook altijd via een goedkopere aanbieder het domein registeren voor 1 jaar. Dit scheelt je aanzienlijk in de kosten en als dit gewoon nog kan weet je dat het andere verhaal onzin is.

TL;DR: Telefoon scammers proberen je een duur domein aan te smeren, ga er niet op in en google altijd eerst even voor dat je iets toezegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-05 22:14
Dat is van alle tijden ben ik bang, veel van dat soort vage clubjes proberen dit regelmatig.

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foodie88
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 05-05 22:50
Dit is een bekende scam, ook in ons bedrijf al mee te maken gehad. Niet op ingaan, de 'andere partij' waarnaar gerefereerd wordt, bestaat helemaal niet. Ze gebruiken dit als trucje om te proberen je een dure domeinnaam aan te smeren.

BF1 Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:00

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Deze scam klinkt mij bekend. Maar er zitten ook oplichters tussen. Zo heb ik ook eens een keer een .nl-domein geregistreerd, waarna ik na een paar weken een dergelijk verhaal kreeg in mijn mailbox dat ze de .com versie ervan aan mij wouden verkopen voor 3600 euro. Helaas was die domein al geregistreerd! Inmiddels staat die domein al 7 jaar te koop en vragen ze minimaal 30.000 euro ervoor.

Niemand heeft er interesse in blijkbaar, dus waarom nog geld spenderen voor iets wat voor niemand interessant is? Tja :P

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 928771

Ik ben ook gebeld. Let vooral op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 196149

Hier in het bedrijf ook gebeld.
We hebben eerst gekeken bij de partij waar we al onze domeinnamen geregistreerd hebben, en daar stond het .info domein nog als beschikbaar. Voor de zekerheid wilde ze het toch graag registreren, en omdat dat ook de kosten niet zijn hebben we dat gelijk gedaan (dus niet via trademark office maar zelf). De .info domeinnaam hebben we nu dus.

Daarna heb ik omdat het me toch niet lekker zit gebeld naar trademark office. Daar kreeg ik (redelijk tot mijn verbazing) wel gewoon de persoon die hierheen gebeld had aan de lijn. Aangezien ze altijd anoniem bellen dacht ik dat ze bij trademark misschien geen idee hadden waar het over ging.

Maar ook de reactie die ik kreeg is weer heel vreemd. Het zou niet gaan om de commerciele verkoop van de domeinnaam maar het intellectueel recht op de domeinnaam. Daarom moet het ook voor 10 jaar vastgelegd en is het duurder als een gewone domeinnaam vastleggen. Ik ben hier verder niet op ingegaan. Wel vertelde ze me nog dat zelf vastleggen van de domeinnaam niet mogelijk is omdat deze in quarantaine staat (wat we dus wel al gedaan hebben). En dat we eigenlijk wel binnen 72 uur moesten reageren maar dat ze het wel vast konden houden voor ons tot maandag maar dan moesten we maandag wel iets laten weten.

Maar als een domein nog vrij is kan ik dat toch altijd gewoon registreren? Stel dat Coca Cola vergeten is www.coca-cola.nl te registreren dan zou ik dat toch gewoon kunnen doen zonder dat coca-cola daar bericht van zou krijgen? Of zit daar echt zo'n soort controle op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 19-05 17:12
Anoniem: 196149 schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 11:54:
Maar als een domein nog vrij is kan ik dat toch altijd gewoon registreren? Stel dat Coca Cola vergeten is www.coca-cola.nl te registreren dan zou ik dat toch gewoon kunnen doen zonder dat coca-cola daar bericht van zou krijgen? Of zit daar echt zo'n soort controle op?
Ja je kunt een dergelijk domein gewoon registreren.

Wat Coca Cola wel kan doen is, wanneer ze dit ontdekken, een verzoek doen om het betreffende domein naderhand aan hun over te laten dragen. Dit aangezien ze merk- en/of handelsrecht hebben (gok ik) op de naam Coca Cola. Dit kan natuurlijk ook afgedwongen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lawwie
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18-05 10:33

Lawwie

Het beste bier, brouw je zelf!

eric.1 schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 12:06:
[...]

Ja je kunt een dergelijk domein gewoon registreren.

Wat Coca Cola wel kan doen is, wanneer ze dit ontdekken, een verzoek doen om het betreffende domein naderhand aan hun over te laten dragen. Dit aangezien ze merk- en/of handelsrecht hebben (gok ik) op de naam Coca Cola. Dit kan natuurlijk ook afgedwongen worden.
Dit kan je gewoon registreren ja, maar als je daar de intentie mee hebt om winst te maken kun je dat wel vergeten. Vaak wordt je gewoon via de rechter gesommeerd om het domein over te dragen en krijg je alleen je registratie fee terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:15
Anoniem: 196149 schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 11:54:
In principe kun je een dergelijke domain naam gewoon registreren. Wel kan het zijn dat bedrijven een bepaalde beveiliging bij SIDN aanvragen waardoor dergelijke registraties alsnog geblokkeerd kunnen worden. Dan gaat het specifiek ook om typo-squatting (anbamro.nl zul je waarschijnlijk niet kunnen registreren) (bron: een medewerker van SIDN die me dit uitlegde toen ik melding had gemaakt van een dergelijke lookalike domainregistratie die gebruikt werd voor social engineering)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Lawwie schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 12:14:
[...]

Dit kan je gewoon registreren ja, maar als je daar de intentie mee hebt om winst te maken kun je dat wel vergeten. Vaak wordt je gewoon via de rechter gesommeerd om het domein over te dragen en krijg je alleen je registratie fee terug.
Maar het hele verhaal dat we vlug moeten registeren omdat iemand het bij hun wil gaan registreren is gewoon helemaal bullshit? (Het is trouwens niet dat iemand bij hun wil registreren maar een raar verhaal over een niet nader te noemen opdrachtgever).

Kan je dan ook nog iets tegen zon bedrijf doen? Want aangifte van oplichting kan niet lijkt me omdat we niks betaald hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lawwie
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18-05 10:33

Lawwie

Het beste bier, brouw je zelf!

Anoniem: 196149 schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 12:19:
[...]

Maar het hele verhaal dat we vlug moeten registeren omdat iemand het bij hun wil gaan registreren is gewoon helemaal bullshit?
De naam Coca cola is geregistreerd als merk, in dat geval maak je er inbreuk op en kan je hem zonder pardon overdragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:15
Anoniem: 196149 schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 12:19:
[...]

Maar het hele verhaal dat we vlug moeten registeren omdat iemand het bij hun wil gaan registreren is gewoon helemaal bullshit?
Dergelijke meldingen zijn over het algemeen inderdaad pure scams (ik zie ze zelf regelmatig langskomen in de mailbox van het technical of administrative contact van ons domain, vaak vanuit china dat 'iemand' onzebedrijfsnaam.com.cn wil registreren en dat wij voor "maar een paar 100 dollar" de naam kunnen veiligstellen),

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

anboni schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 12:42:
[...]

Dergelijke meldingen zijn over het algemeen inderdaad pure scams (ik zie ze zelf regelmatig langskomen in de mailbox van het technical of administrative contact van ons domain, vaak vanuit china dat 'iemand' onzebedrijfsnaam.com.cn wil registreren en dat wij voor "maar een paar 100 dollar" de naam kunnen veiligstellen),
Ja de chinese scams haal je er zo tussenuit, maar dat je naar the trademark office (https://trademark-office.com) belt en gewoon iemand aan de lijn krijgt die doodleuk dat soort dingen verteld heb ik nog niet eerder gemerkt.
Kende ik nog niet, bedankt! Wel een aardige lijst die je in moet vullen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19-05 17:57

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
anboni schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 12:42:
[...]

Ik werd daar zo zat van dat ik http://tweakers.cn maar zelf heb geregistreerd ;)

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-03 21:33
Ik heb hier een prima oplossing voor: ik sla elke telefoonverkoper af en luister naar geen enkel verhaal van iemand die 0 referenties heeft van mensen die ik ken en vertrouw.

Scheelt een hele hoop b*ullshit op alle fronten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 947555

Ik ben ook gebeld door The Trademark Office, zelfde verhaal. Helaas was ik die dag erg druk en ben telefonisch akkoord gegaan, dat hebben ze op een bandje opgenomen. 's Avonds besefte ik dat het toch een vreemd verhaal was, heb ze gebeld dat ik wilde afzien van de overeenkomst, maar dat kon volgens de beste man van Trademark Office niet meer, ze hadden mijn website al op de .eu extensie geregistreerd, en bovendien kon ik me niet beroepen op het '14 dagen herroepingsrecht' omdat ik een bedrijf ben. Ik heb een mail met bezwaar gestuurd , maar kreeg een heeeel erg lange mail terug met de boodschap dat ik er niet meer onderuit kon.
Heb inmiddels hun factuur ontvangen, en ze proberen me voortdurend te bellen.
Mijn vraag: weet iemand wat er gebeurt als ik niet betaal? Gaan zij heus zo ver dat er een incasso en gerechtskosten aan te pas komen?
dank voor wat verheldering!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gillded
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 13-05 12:18
Ben bang dat ze inderdaad zo ver gaan, omdat je in principe een telefonische mondeling akkoord hebt gegeven, en hun daar bewijs van hebben. Herroepingsrecht telt inderdaad niet voor bedrijven even als de wet koop op afstand en alle andere consumenten rechten.

Beste is denk ik even door de zure appel heen bijten, brief sturen met bezwaar en dat je alle mogelijke contracten per eerste mogelijke ingangs-datum wil opzeggen en gewoon de huidige factuur betalen ( ik weet niet om hoeveel geld het gaat, maar ik ga er vanuit dat het niet het geld waard is om een juridisch proces er van te maken ).

Het zijn een stelletje oplichters met een goed verhaal, je bent helaas niet de eerste en vast ook niet de laatste die er in trapt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Anoniem: 947555 schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 08:39:
Ik ben ook gebeld door The Trademark Office, zelfde verhaal. Helaas was ik die dag erg druk en ben telefonisch akkoord gegaan...
Sorry hoor, maar omdat je erg druk bent, ga je maar akkoord met wat je telefonisch aangesmeerd wordt? 8)7

Goede tip! }) Mag ik weten wanneer je druk bent? Dan ga ik je bellen. ;)

http://www.merkwerk.nl/23...nische-acquisitie-fraude/
https://woensdag.nl/blog/misleiding-door-TIPO-0202170470
https://www.sidn.nl/a/nl-...meinnamen-trap-er-niet-in
http://www.ministrare.nl/misselijkmakende-misleiding/
http://www.mkbservicedesk.nl/10285/pas-voor-dns.htm
enzovoorts.

Je zou eens kunnen informeren bij de fraudehelpdesk wat de beste manier is om hier vanaf te komen (indien mogelijk)
https://blog.iusmentis.co...aken-op-consumentenrecht/
https://www.ge-mek.nl/201...op-de-7-dagen-bedenktijd/

BTW: dit, en soortgelijke scams, bestaan al jaren. Hoe vaak moet er nou nog gewaarschuwd worden? |:(

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Mijn neef is ooit ook eens benaderd door een dergelijk bedrijf. Het scam-bedrijf vertelde dus dat een (zogenaamde) klant van hun interesse had in de .com variant van zijn .nl domeinnaam. En of hij er geïnteresseerd in was. (voor uiteindelijk een dure prijs)

Tijdens het telefoongesprek zag mijn neef dat die domein nog vrij was. Hij had hem direct geregistreerd via zijn goedkopere registrar en de scampartij gevraagd of ze later konden terugbellen >:). Of dat gebeurd is weet ik niet, maar ze kwamen wel voor een mooie verrassing te staan :P

[ Voor 4% gewijzigd door AW_Bos op 19-07-2017 14:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FGHMM
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 29-07-2017
Ik ben ook benaderd en helaas ben ik er in getrapt. Het verhaal was erg overtuigend en daarna .com geregistreerd. Daarna ben ik gaan twijfelen en heb de bestelling geannuleerd. Dit kon, echter werd er wel 100 euro annuleringskosten gerekend. Ik vraag me af of dit rechtsgeldig is. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Die grapjassen van Trademark office belden mij vandaag ook...

Eén van mijn domeinnamen zou onder .eu geregistreerd worden.
Ja, en, so what? En ik heb ze veel plezier er mee gewenst, en toen hingen ze gelijk de telefoon op! Woeha. :+ Stelletje sukkels. :w

Oh ja, en gelijk daarna ff *#*351*# ingegeven op m'n telefoon. Is hun nummer geblokkeerd op mijn ingaande lijn! Veel suk6 de volgende keer, not. ;)

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rommelkast
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20-01 18:22

rommelkast

kitesmurf

Mijn kantoor is ook gebeld maar omdat ik niet aanwezig was, heb ik een terugbelverzoek ontvangen.
mochten jullie dus een naam en nummer willen:
Nienke de Vries / Trade Mark Office / 020 - 2170479
het nummer ff googlen:
https://webcache.googleus...gl=nl&client=firefox-b-ab
let op, de site is er niet meer, maar nog wel in de cache van google.

Enneh, Nienke de vries? Geloof je het? ik denk dat we er daar wel 500 van in Nederland hebben. Erg "convenient"

Maar goed, vooralsnog heeft er niemand hard bewijs tegen de club dus ik trek nog geen conclusies.

bouwplanmakers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 990791

Gister gebeld door Trademark Office, dat ik urgent moest terugbellen. Vandaag hoorde ik dat iemand een eu.extentie op mijn domeinnaam claimde, met hetzelfde aanbod. Ik kreeg een uitleg over wat dat kon betekenen. Verrassend genoeg vroeg *knip*. Namen plaatsen is niet toegestaan. vervolgens wat voor soort bedrijf ik was. Dat had ze dan toch kunnen zien? Op mijn vraag wat ik kon doen kreeg ik uitleg dat ik het kon laten gaan en als het me dwars ging zitten in mijn bedrijfsvoering ik een juridische procedure kon starten> Die kon dan wel 3 jaar duren. Ik kon ook de domeinnaam nu zelf claimen. Ze brachten het niet als verkoop. ik "mag" er over nadenken en maandag terugbellen. Zoekend kwam ik bij Tweakers uit en nu weet ik wat ik maandag ga doen. Niets. Thanks voor deze info dus.

[ Voor 3% gewijzigd door rens-br op 03-11-2017 13:17 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

Anoniem: 947555

ADVIES: vervolg Trademark Office-verhaal.
In 1e instantie was ik in hun verkoopscam getrapt: het telefoongesprek was op band opgenomen waarop The Trademark Office mij een factuur a 360 euro stuurde. De dag na het gesprek wilde ik de zogenaamde mondelinge overeenkomst opzeggen, maar dat was volgens hen niet mogelijk. Ik heb geweigerd de factuur te betalen en heb dat volgehouden. Ze zijn echter zeer hardnekkig: ik ben 4 maanden lang bestookt met herinneringen, dreigbrieven, eindeloos veel telefoontjes (tot 4x toe/dag!) etc met de boodschap dat ik nu toch echt die factuur moest gaan betalen omdat ze anders een gerechtelijke procedure tegen mij zouden starten.
Ik ben uiteindelijk naar de politie gegaan om een melding te maken van oplichting en acquisitiefraude en heb laten opnemen dat ze zeer agressieve verkooptechnieken gebruiken. De politie gaf aan dat zij een onderzoek zullen starten van zodra de melding omgezet zou worden in een aangifte, die keuze lag bij mij. Ik heb daarop op advies van de politie een aangetekende brief aan The Trademark Office gestuurd met een tegendreigement, nl dat ik aangifte van oplichting en acquisitiefraude zal doen. Daarna heb ik niets meer van ze gehoord.
Dus beste collega ondernemers: betaal niets! en doe melding van oplichting en acquisitiefraude. Kwestie van wie de langste adem heeft blijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneEend
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Ik werd van de week ook door deze club gebeld. Ik heb ze opgehangen, maar het lijkt me wel nuttig om er een melding van te doen, Ik weet 100% zeker dat er niemand in mijn domein geinteresseerd is. Het is dan ook fraude wat mij betreft. Maar weet iemand waar ik dan een melding van oplichting/fraude kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

GroeneEend schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 00:09:
... Het is dan ook fraude wat mij betreft. Maar weet iemand waar ik dan een melding van oplichting/fraude kan doen?
ff een paar berichtjes teruglezen:
ehtweak in "Trademark office - Telefoon scam."

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneEend
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Je bedoelt de fraudehelpdesk? Die verwijst ook alleen maar door.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1038971

Vandaag gesprek met 'Michel' van Trademark Office gehad.

Heb er een heel slecht gevoel aan overgehouden.

Hetzelfde verhaal als hieronder beschreven.. mijn advies: Trap er niet in!
Niets toezeggen gesprekken worden opgenomen, althans gedeelte dat hun erg goed uitkomt. Het voorgesprek e.d. niet.

De gehanteerde prijzen....VEEL TE HOOG!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:24

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

http://berntsenmulder.nl/...ademark-office-doet-u-mee

Gewoon niet aan beginnen en bovenstaande URL even dornemen :)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:24

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Het krijgt nu ook een wat meer publiekelijk aandacht:

https://www.nu.nl/interne...ens-domeinnaamfraude.html

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eelcovenema
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 17-09-2023
Ondanks de publiekelijke aandacht gaat Trademark Office gewoon door met haar praktijken. Een medewerker van mij kreeg een telefoontje van de *knip Medewerker* die een aanvraag had gekregen voor een domeinnaam. info en dat vertrouwde hij niet. Of de baas,ik,hem kon terugbellen. Dat heb ik dus gedaan

Ik kreeg *knip Medewerker* aan de lijn een uiterste correcte en vriendelijke dame die in een korte tijd een aaneenschakeling van onzin en leugens aan het vertellen is. Trademark Office werkt voor alle domeinbeheerders en beoordeelt alle domeinaanvragen en als ze maar twijfel hebben over de bedoeling van de aanvrager dan nemen ze actie. In dit geval naar de hoofddomeinhouder (wat is dat?) en dat zijn wij met ..com . Geklets dus allemaal
Ze vroeg of de .info ons schade zou kunnen toebrengen of dat ik een bedrijf kende dat dat zou kunnen doen. de aanvraag was uit NL, en meer mocht ze niet zeggen. Ik mocht wel de naam raden (hahaha) en ik noemde een naam. Nee die was het niet. Ik vroeg of ik een andere naam mocht opzoeken en ja dat mocht en ik zou haar terugbellen.
Na wat ruggespraak met medewerkers belde ik terug en kreeg *knip Medewerker* weer aan de lijn. Ik noemde de naam maar die was het ook niet. Jammer... ze legde uit dat ik voor 17u deze domeinnaam .info kan kopen voor 10jr/29,50/jr en daarmee de aanvraag kon blokkeren, waarop ik reageerde en als ik dat nu niet doe wat dan? Nou als ik dan schade toegebracht zou worden, dan kan ik een procedure starten en die win ik altijd, want ik ben tenslotte hoofddomeinhouder en bovendien krijg ik mijn procedurekosten terug! Nou zei ik dat krijg je in NL bijna nooit, hooguit je proceskosten van een paar honderd euro's . Oh,dat wist ze niet...Leugen!
Ik merkte op dat Trademark alle openstaande .info en .eu domeinnamen zou kunnen nalopen en zo best wel wat geld zou kunnen ophalen. Nee het was helemaal niet zo, zo werken zij niet

Ze adviseerde toch maar niks te doen (voelde al nattigheid) en ik zei dat ik er voor 17u op terug zou komen
Niet gedaan, maar volgende dag na lezen van dit forum wel

*knip Medewerker* nam zowaar op, wat gezellig. Ik zei dat ik dat nog nagetrokken had van die advocaatkosten en dat ik gelijk had en wat ze vertelde klopte dus niet. Oh, ze dacht dat het wel kon. Ik zei ook dat .info gewoon beschikbaar is voor 12E en kan ik zo kopen. Heeft u dat dan geprobeerd, vroeg *knip Medewerker* ? Nee natuurlijk niet, want dan heb ik .info en die wil ik niet. *knip Medewerker* wordt al wat nerveus van mij. Ik vroeg haar of ze mede eigenaar was van Trademark, nee dat was ze niet en toen zei ik dat ik niet snapte dat ze voor zo'n bedrijf met zulke praktijken kon werken. "ik heb het prima naar mijn zin hier, meneer!" en *knip Medewerker* verbrak de verbinding.

300E is geen enorm bedrag, maar dit soort oplichters die al jaren hun gang gaan moeten toch onmiddellijk opgepakt worden. waarom duurt dit zo lang?!!
Ik hoorde heel veel bellers op de achtergrond en 50 tot100x300 E per dag zou zo maar opgehaald kunnen worden!

Bedankt voor je ervaring. Het is echter niet de bedoeling om mederwerkers hier met naam en toenaam te noemen.

[ Voor 4% gewijzigd door rens-br op 09-03-2018 17:32 . Reden: Namen verwijderd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1070033

Beste mensen,
ongeveer 1 4 maanden geleden werd ook ik gebeld. Eerder heeft er iemand al eens mijn naam met een streepje ertussen als google zoeker gebruikt en dat is dus een concurrent. Mijn bedrijfsnaam bleek opgedeeld in 2 bij google dus 2 zoektermen te zijn en ik had geen poot om op te staan dat deze grap de zoekers op een verborgen landingsplaats van mijn concurrent bracht. Toen Trademark me dus belde met het EU verhaal en bovendien in de auto onderweg was trapte ik er dus gelijk in.
Ik heb tot september met ze lopen bekvechten maar toen de eerste aanmaning van de deurwaarder op mijn mat lag heb ik toch maar water bij de wijn gedaan en de boel met 110,00 euro afgedaan. Dit omdat mij in de tussentijd dit aanbod was gedaan en de deurwaarder dus niets kon met de eerdere vordering van 360,00 euro want ik had de 110,00 dus zwart op wit. Ik wilde geen risico lopen op een gewijzigde vordering dus toen heb ik het laagste bedrag maar snel voldaan. Ze gaan dus ver......héél ver!
Tot mijn verbazing werd ik zojuist gebeld door............de trademark office en het zelfde verhaal van 14 maanden geleden werd weer afgestoken!!!
Ik dacht dus, laat ik is even kijken of er op het net nog nieuws te lezen is over die gasten en jawel dus.
Ik heb in de loop der jaren heel wat pogingen om geld af te troggelen meegemaakt maar dit bedrijf is dus wel zeer hardleers en kennelijk dus moeilijk aan te pakken. Kijk dus goed uit voor deze oplichters!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1075199

Ik heb een vraagje, cq verzoek..
Ik heb alle berichten gelezen op tweakers over Trademark Office en ik ben helaas
wel voor hun leugens gevallen.. Stom natuurlijk, ik weet het!
Ben gaan zoeken op internet of het bedrijf Trademark Office wel oke was nadat
ik de factuur al had ontvangen van ze.. =(

Ik heb ook telefonisch contact met ze gehad om de zaak ongedaan te maken.
Maar dat lukte natuurlijk niet..
Helaas ben ik nu in het stadium aanbelandt dat ik moet voorkomen op 20 juni in Arnhem.
Nu moet ik dus bewijzen dat ze mij onder valse voorwendselen deze domeinnaam.com
hebben verkocht, en dat er in werkelijkheid helemaal niemand was op dat moment die deze
domeinnaam wilde kopen.

Zouden er mensen zijn die mij willen helpen door te kunnen verklaren dat ze u ook benaderd hebben,
maar dat u wel zo slim was om te controleren of de domeinnaam die ze u wilde verkopen
nog gewoon vrij was om aan te kopen en dus niet zoals ze aangaven in quarantaine stond.
En dat later deze website naam ook niet door iemand anders is geclaimd.

Hierdoor kan ik dan in elk geval aantonen dat ze mij onder valse voorwendselen een dienst hebben verkocht.
(Als u dat prettig vindt, kan ik ook wel een briefje opstellen zodat u alleen hoeft te tekenen? )

Ik verneem graag als het kan zo veel mogelijk reacties!
Het moet toch mogelijk zijn om hierdoor die gasten te stoppen!

Alvast hartelijk dank!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ehtweak @ehtweak Bedankt voor je reactie.

De rechtzaak die de 32 ondernemers hebben aangespannen tegen ze is niet doorgegaan,
omdat Trademark snel heeft ingegrepen en er voor heeft gezorgd dat alle eisen werden ingewilligd.
Er is dus geen jurisprudentie, omdat er geen proces is geweest.. =(

Advocaten kantoor Berntsenmulder is wel bezig met een nieuwe groep gedupeerde,
maar dat loopt nog. Ik kan daar ook niet meer aansluiten omdat ik al moet voorkomen.

Ik heb dus bedrijven nodig die een verklaring af willen leggen dat ze zijn gebeld,
er niet op in zijn gegaan, en later ook blijkt dat de website naam niet is geclaimd.
Zo kan ik aantonen dat ze mij door dwaling deze website naam hebben verkocht.
Dan zorgen wij wel voor de jurisprudentie! =)

Alvast hartelijk bedankt voor uw reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AM-FM
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 25-01-2024
Vraag me af hoe dit is afgelopen? Ben er helaas ook ingetrapt. Je kunt jammer genoeg niet altijd scherp zijn...had net te maken met een sterfgeval dus was niet wakker genoeg. Dan denk je "ach voor 29,75 is het geregeld"
Maar om dat foutje goed te maken heb ik nu maar 1 van hun eigen domeinen geclaimd... Ben benieuwd hoe leuk ze dat vinden..

[ Voor 28% gewijzigd door AM-FM op 29-06-2018 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1091675

Vanmorgen ook gebeld door Trademark, er zou een partij zijn die onze domeinnaam.info wilde registreren, met daarna het bekende verhaal van '3 tientjes per jaar' betalen voor 10 jaar en de tijdsdruk voor het nemen van deze beslissing.

Op mijn verzoek om me ditzelfde verhaal eventjes kort op de mail te zetten was het antwoord 'dat doen we niet, want daar krijgen we toch nooit antwoord op'. Nog benadrukt dat ik er nu toch zelf om vroeg, maar dat mocht niet baten. Ik heb dus ook direct aangegeven dat het me een erg vreemde manier van werken leek om op basis van een telefoontje 300 euro binnen te willen harken. Wel gezegd dat ik het even zou nakijken en, indien er vanuit ons interesse zou zijn, dat ik zou terugbellen.

Mijn collega van financiën hoorde het telefoongesprek aan, haar kwam de naam Trademark erg bekend voor. Ja hoor, helaas! Het blijkt dat wij begin 2017 voor 10 jaar lang onze domeinnaam.net hebben 'afgekocht' middels een factuur van IPM Services, maar dat er ook in november 2017 een factuur van Trademark is betaald voor 'verlenging domeinnaam.net' van ca. 25 euro. Op beide facturen hetzelfde bankrekeningnummer en mailadres. Het blijft dus blijkbaar niet alleen bij die factuur voor 10 jaar, maar ze proberen er gewoon jaarlijks nog iets overheen te gooien en helaas is dat bij ons dus gelukt.

Ik heb dus zojuist zelf maar eens even gebeld en aangegeven dat toch op zn minst die laatste factuur niet klopt, want we hebben al voor 10 jaar betaald. Dat zag ik verkeerd, want de laatste factuur betreft 'administratiekosten'. Ik heb aangegeven dat dat niet de omschrijving op de factuur is en dat dit ook nergens voorkwam in het verkoopverhaal over de domeinnaam.info van vanochtend. Mij werd vervolgens gezegd dat een volgende factuur voor 'verlenging domeinnaam' simpelweg niet hoeft te worden betaald als we dat niet willen.

Op mijn reactie dat het op mij allemaal voorkomt als duistere praktijken en dat ik mezelf niet in de spiegel zou kunnen aankijken als ik mensen op deze manier iets moest verkopen (gewoon rustig dit gezegd, geen stemverheffing, geen gevloek) raakte meneer gespeeld overstuur. Hij vond het schandalig dat ik zo reageerde, de voorwaarden waarmee we ooit akkoord zijn gegaan staan toch 'overduidelijk op de website' (zal best, maar zoals aangegeven worden ze zelf op verzoek niet per e-mail toegezonden), vond het bovendien echt belachelijk dat mensen vinden dat ze 'zo persoonlijk' moeten worden, ik ken hem tenslotte niet en 'weet niet wat hij iedere maand verdient' (?!!!!), gelukkig had hij wél mensenkennis (?!!!), vond hij dit soort reacties juist alleen maar grappig, echt een zeer rare wending van het gesprek. En of ik nou echt dacht dat een telefoontje van mijn kant iets op ging lossen.
Als ik zo de reacties hier en op andere sites lees is dit dus de standaard manier om te reageren als mensen proberen verhaal te halen.

Erg jammer dat het blijkbaar bij ons niemand is opgevallen, maar we zijn nu in ieder geval gewaarschuwd voor de toekomst. Hopelijk helpen al deze verhalen daar ook bij voor andere bedrijven/ondernemers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Anoniem: 1091675 schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 14:28:
Hopelijk helpen al deze verhalen daar ook bij voor andere bedrijven/ondernemers.
Helaas niet, krijg nog regelmatig vragen van klanten wat ze moeten doen.
En een aantal vragen het zelfs elk jaar opnieuw 8)7

Wetgeving omtrent acquisitiefraude is per 1 juli 2016 aangepast maar gaat onverhinderd door.
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/stb-2016-228.html

Ik heb ooit domein registraties gemonitord en elk bedrijf die er in stonk opgebeld met de melding over acquisitiefraude en dat ze de rekening niet moeten betalen.
Hierdoor had Trademark (en anderen) een kosten post omdat de domeinnamen wel geregistreerd waren, maar niet betaald werden.
Op een gegeven moment koste mij het heel veel tijd en ben ik er mee gestopt.

Zie ook: https://www.emerce.nl/nie...n-dubieuze-domeinverkoper
En: https://www.wieheeftgebeld.nl/nummer/0202170479/p/1

Ze hebben ook als handelsnaam "Profit Maximizers" en dan gaan bij mij alle cryptocurrency alarmbellen af :)

[ Voor 39% gewijzigd door DJMaze op 05-07-2018 17:29 ]

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanVierkant
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-05 13:17
Daniel Verlaan schrijft er nu ook over: https://www.rtlz.nl/tech/...et-dubieuze-domeinverkoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online
Herkenbaar, krijg de vraag ook regelmatig. Domeinnamen staan nooit in quarantaine whatsoever en ze jokken de boel bij elkaar.

Mocht je het domein plots wel willen hebben: registreren bij je goedkope registrar dus.

Listen & subscribe to my Life as a Journey Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:06
nevermind

[ Voor 95% gewijzigd door pacificocean op 09-07-2018 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terror538
  • Laatst online: 18-05 21:36
Bij mij ook een klant die hier slachtoffer van was geworden; 5 jaar vooruit betaald en het domein is net (na een jaar) in quarantaine gegooid.

Ze laten je dus niet alleen teveel betalen; ze leveren ook de dienst die ze beloofd hebben te leveren niet en laten de BV rustig achter zich ploffen.

too weird to live too rare to die

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RubenVerweij
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20:10
Voor de geïnteresseerden, de rechtbank Oost-Brabant heeft vorige week uitspraak gedaan omtrent een vordering van Trademark Office B.V. op een van haar 'klanten'.

De relevantste overweging:
3.4.
Omdat Trademark Office niet heeft weersproken dat zij een ‘verkooptruc’ heeft toegepast om [gedaagde] te bewegen de overeenkomst te sluiten, door hem de onjuiste mededeling te doen dat een andere, onbekende partij de gebruikersnaam [domeinnaam] .com had geclaimd (en dat zij deze voor hem kon veiligstellen), is er sprake van bedrog. Een rechtshandeling die als gevolg van bedrog is tot stand gekomen, is vernietigbaar.
Trademark Office heeft niet weersproken dat [gedaagde] de maandag na het tot stand komen van de overeenkomst reeds aan haar heeft gemeld dat hij ervan af wenst te zien. De kantonrechter begrijpt dat als een beroep op de vernietigbaarheid van de overeenkomst. Dat beroep wordt gehonoreerd.

Zie hier de gehele uitspraak: https://uitspraken.rechts...d=ECLI:NL:RBOBR:2018:3291

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madsector
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-03 12:16

madsector

Insert Beer Here

We zijn vandaag gebeld door deze trawanten. Zal ik ze terugbellen met de mededeling dat als het bewuste domein niet door die "andere" partij binnen een X aantal dagen geregistreerd is, zij zich schuldig hebben gemaakt aan acquisitiefraude?

Is er trouwens iemand die kan achterhalen welke nummers van TradeMark Office zijn? Kunnen we die gewoon blokkeren. Een van de nummers is 020-2170080. Is vast onderdeel van een nummerblok.

De eigenaren van deze club hebben overigens ook hun eigen incassobureau (Norrad?). Een incassobureau is heel wat anders dan een gerechtsdeurwaarder, dus post van hun bureau kan je ook gewoon negeren.

Ik mag geen namen noemen, blijkbaar, maar hier staan ze vermeld: https://www.bright.nl/nie...domeincowboys-aangeklaagd

[ Voor 29% gewijzigd door madsector op 17-07-2018 14:05 ]

Nog maar één servertje thuis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droefsnoet
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15-03-2021
madsector schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 14:01:
We zijn vandaag gebeld door deze trawanten. Zal ik ze terugbellen met de mededeling dat als het bewuste domein niet door die "andere" partij binnen een X aantal dagen geregistreerd is, zij zich schuldig hebben gemaakt aan acquisitiefraude?
Nee, waarom zou je nog bijdehand willen doen als je toch al weet dat het fraudeurs zijn.

Waar niemand bij stilstaat is dat van hun hele registratie verhaal geen snars klopt. Domeinnamen kun je niet reserveren, pre-orderen of een optie op doen. Een domeinnaam registreer je. Punt. Dan is een domeinnaam van jou en niemand controleert of iemand anders een andere extensie van dat domein heeft. Bij domeinen geldt wie het eerst komt wie het eerst maalt. Iemand die anders beweert lult uit zijn nek. Er zijn inmiddels meer dan 1500 TLD's dus je kan aan de gang blijven als je een denkbeeldige concurrent te slim af wil zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
Droefsnoet schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 15:11:
[...]

Nee, waarom zou je nog bijdehand willen doen als je toch al weet dat het fraudeurs zijn.

Waar niemand bij stilstaat is dat van hun hele registratie verhaal geen snars klopt. Domeinnamen kun je niet reserveren, pre-orderen of een optie op doen. Een domeinnaam registreer je. Punt. Dan is een domeinnaam van jou en niemand controleert of iemand anders een andere extensie van dat domein heeft. Bij domeinen geldt wie het eerst komt wie het eerst maalt. Iemand die anders beweert lult uit zijn nek. Er zijn inmiddels meer dan 1500 TLD's dus je kan aan de gang blijven als je een denkbeeldige concurrent te slim af wil zijn.
Daarom, als je echt bijdehand wil doen, registreer je nog tijdens het telefoongesprek de betreffende domeinnaam bij je eigen registrar. :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Droefsnoet
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15-03-2021
pacificocean schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 15:43:
[...]

Daarom, als je echt bijdehand wil doen, registreer je nog tijdens het telefoongesprek de betreffende domeinnaam bij je eigen registrar. :*)
Of je registreert de domeinnaam helemaal niet, omdat je het domein niet nodig hebt en het onnodige kosten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nextware
  • Laatst online: 21:28
pacificocean schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 15:43:
[...]

Heb ik inderdaad eens gedaan. Lang leve de snelle registraties _/-\o_
Halverwege het gesprek tegen de verkoper gezegd: ik zie dat de domeinnaam die u aanbiedt al reeds is geregistreerd, maar niet door jullie. Hoe kan het dan dat jullie die proberen te verkopen ?

Gesprek was toen binnen 10 seconden beëindigd... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xmenno
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 03-04 12:39
Ik kreeg net een telefoontje van Trademark Office, onbekend nummer maar als ik mijn domein wil houden moet ik binnen een dag reageren want anders gaat het naar iemand anders. Want zij werken met domein registreerders samen en ze controleren voor hen.
Gaat ook om mijn bedrijfsnaam maar dan .info domein.
En inderdaad de hier genoemde 29,95 Euro per jaar.
020 2170080 is het nummer waar ik ze op terug kon bellen, na een beetje Googlen kwam ik op deze Forum post, dus bedankt jongens! ;) Had het al bijna bij TransIP aangeklikt om hem zelf te registreren als .info maar dat heeft dus totaal geen nut!

• Arie_van_Herpen
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 06-09-2018
Trademark office scam, weer actief. Werd gebeld door een callcenter van dit bedrijf, met de mededeling dat er een aanvraag ligt voor mijn domeinnaam met .com.
Alert door eerdere telefoontjes en meldingen heb ik gevraagd of dit weer zo'n scam was, meneer meld dat Trademark office netjes gereigistreerd is bij de Kamer van Koophandel. ja ja, dat zegt me niks, maar Google des te meer.
Dus wees alert, ze gaan gewoon door.
Ook op de website van SIDN, staat er een waarschuwing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
xmenno schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 10:18:
Ik kreeg net een telefoontje van Trademark Office, onbekend nummer maar als ik mijn domein wil houden moet ik binnen een dag reageren want anders gaat het naar iemand anders. Want zij werken met domein registreerders samen en ze controleren voor hen.
Gaat ook om mijn bedrijfsnaam maar dan .info domein.
En inderdaad de hier genoemde 29,95 Euro per jaar.
020 2170080 is het nummer waar ik ze op terug kon bellen, na een beetje Googlen kwam ik op deze Forum post, dus bedankt jongens! ;) Had het al bijna bij TransIP aangeklikt om hem zelf te registreren als .info maar dat heeft dus totaal geen nut!
Nou ja, niet totaal geen nut. Dat soort varianten bezitten is best handig.

• marc_a_h
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 18-03 09:59
Ik heb vandaag ook een telefoontje gehad.

Doordat ik heel erg wantrouwig was bij mijn eerste telefoongesprek zou ik bedenktijd krijgen en teruggebeld worden. Hij zou het inzetten van de registratie wel starten - maar ik kon daar vanaf zien.

Met een naar gevoel had ik erover teruggebeld, aangegeven dat ik er vanaf wilde maar ik moest een dossiernummer hebben. Ik moest het tweede telefoontje afwachten uiteraard want daar kon ik ook aangeven dat ik het kon annuleren.

Opvallend genoeg, mijn website (.com) was beschikbaar tijdens het eerste telefoontje. Maar! Deze is tussen het eerste telefoontje en het tweede telefoontje opgekocht. Ze staan gewoon op de knop tijdens het bellen en kopen in zodra je akkoord gaat.

Voordeel voor mij is dat ik volgens de eerste persoon bedenktijd had en dat gaf ik duidelijk aan in het tweede gesprek. Het gesprek was gauw afgelopen, geen verplichting, geen akkoord. Nog wel een poging om me te overtuigen met de vraag of ik conflicten had haha. Met de motivatie 'dat je nooit weet wat voor foto's er rond gaan op het internet'. Met volle vertrouwen kon ik zeggen dat ik me daar geen zorgen over hoef te maken.

Voordeel; m'n domeinnaam is in ieder geval veilig bij deze loeders en ze maken er geen vuile winst op.

Wat een vreselijke manier van mensen frauderen. Ik heb nogmaals teruggebeld om te verifiëren dat het inderdaad zo is dat mijn zogenoemde 'dossier' met hun geannuleerd is. Geen gedoe over gehad. Mooi dus.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

Ik wil even laten weten op dit platform dat ik de procedure die Trademark office
tegen mij had aangespannen heb gewonnen!
Dus voor iedereen die door deze gasten worden bedrogen, er is gerechtigheid gelukkig!
Maar beter zeg je gelijk NEE!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Speedboot
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 14-07-2024
Fijn om te lezen Kitsint! Gefeliciteerd, ik ben blij voor je.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RubenVerweij
Anoniem: 1075199 schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 10:13:
Ik wil even laten weten op dit platform dat ik de procedure die Trademark office
tegen mij had aangespannen heb gewonnen!
Dus voor iedereen die door deze gasten worden bedrogen, er is gerechtigheid gelukkig!
Maar beter zeg je gelijk NEE!
Fijn! Kun je met ons delen hoe en waarom je hebt gewonnen? Ik ben de uitspraak nog niet tegengekomen op rechtspraak.nl / ie-forum.nl (of hebben ze met je geschikt?).

update: uitspraak staat online http://deeplink.rechtspra...d=ECLI:NL:RBLIM:2018:9147

[ Voor 8% gewijzigd door RubenVerweij op 18-10-2018 11:51 . Reden: Toevoegen uitspraak Rechtbank Limburg ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Masth
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 28-12-2023
Ik ben in maart 2018 erin geluisd, echter heb ik de factuur niet betaald en werd ik via hun eigen incassoburo Norrad Incasso BV gemaand om te betalen. Niet gedaan! Wel veel correspondentie en bezwaren gestuurd met juridische onderbouwing. Deurwaarder aan de deur met een dwangbevel voor een rechtszaak. Prima, kom maar op! Zelf een verweer geschreven en voor laten komen. Afgelopen week heeft de rechtbank Limburg uitspraak gedaan. Ik heb gewonnen en ben er vanaf!. Juridische reden: Norrad Incasso BV, de eiser namens Trademark Office BV heeft de griffierechten niet betaald en totaal gene reactie gestuurd naar de rechtbank. Veroordeling is dat er geen zaak is en zij de gerechtelijke kosten alsmede mij een onkostenvergoeding moeten betalen.

Wat een stelletje stoere kerels bij Trademark en Norrad.
Dus; Trap er niet in en is dat toch gebeurd? Laat maar voorkomen. Je wint het toch, Ik ken nu al drie zaken waar de echte eerlijke ondernemer gewonnen heeft.

Andere uitspraak waarbij de rechter uitspreekt: er is sprake van bedrog:

https://uitspraken.rechts...&keyword=trademark+office
of
https://fnvzzp.nl/nieuws/...re-tegen-trademark-office

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkForce
  • Niet online
marchaers schreef op woensdag 19 september 2018 @ 16:08:
Doordat ik heel erg wantrouwig was bij mijn eerste telefoongesprek zou ik bedenktijd krijgen en teruggebeld worden. Hij zou het inzetten van de registratie wel starten - maar ik kon daar vanaf zien.
Hou er wel even rekening mee dat je als bedrijf geen recht hebt op een bedenktijd bij koop op afstand. Het is dus leuk dat ze dit telefonisch aangeven maar het is moeilijk te bewijzen dat deze afspraak/uitspraak überhaupt door hen is gedaan.

Gelukkig echter staat dit bedrijf al niet danig positief te boek bij justitie en kun je links of rechtsom je gelijk bemachtigen - dwaling/misleiding/oplichting/fraude. Mochten ze dus geen gehoor geven en een factuur sturen kun je hier bij een eventuele procedure altijd naar verwijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marc_a_h
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 18-03 09:59
DarkForce schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 08:04:
[...]

Hou er wel even rekening mee dat je als bedrijf geen recht hebt op een bedenktijd bij koop op afstand. Het is dus leuk dat ze dit telefonisch aangeven maar het is moeilijk te bewijzen dat deze afspraak/uitspraak überhaupt door hen is gedaan.

Gelukkig echter staat dit bedrijf al niet danig positief te boek bij justitie en kun je links of rechtsom je gelijk bemachtigen - dwaling/misleiding/oplichting/fraude. Mochten ze dus geen gehoor geven en een factuur sturen kun je hier bij een eventuele procedure altijd naar verwijzen.
Thanks voor de tip! Verder niets meer terug gehoord en alles is correct afgehandeld. Telefoontjes zijn opgenomen die ik met ze heb gehad waarbij ze bevestigen dat er niets in behandeling is genomen. Dus ik kom er goed mee weg :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

marchaers schreef op woensdag 19 september 2018 @ 16:08:

Met een naar gevoel had ik erover teruggebeld, aangegeven dat ik er vanaf wilde maar ik moest een dossiernummer hebben. Ik moest het tweede telefoontje afwachten uiteraard want daar kon ik ook aangeven dat ik het kon annuleren.

Opvallend genoeg, mijn website (.com) was beschikbaar tijdens het eerste telefoontje. Maar! Deze is tussen het eerste telefoontje en het tweede telefoontje opgekocht. Ze staan gewoon op de knop tijdens het bellen en kopen in zodra je akkoord gaat.
Mijn neef had vroeger ook al eens zo een bedrijf aan de lijn, en hij kende deze praktijken wel. Tijdens het eerste telefoontje vroeg hij hen even aan de lijn te blijven, 'zodat hij met de manager kon overleggen'. Uiteraard was dat een smoes en had hij snel die domeinnaam geregistreerd. Nadat dat eind was nam hij het gesprek weer aan: "Ik zie dat dit al onze domeinnaam is? Kunt u dit uitleggen?"

Hun (blijkbaar kijkend bij whois via sidn.nl):
"Uhhh.. eh.... $%*$&#&*
*Klik*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomic2005
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16-05 17:38

Atomic2005

Abundat dulcibus vitiis

Hier ook gebeld door Trade Mark Office , terugbellen kon naar nummer : 020 2170083

Na wat vage aannames van hun zijde en wat stiltes van mijn kant... Tijdens het gesprek nergens mijn achternaam genoemd, het woord "ja" of "ok" bloedde het gesprek dood :+

Ze gingen het domein "vrij geven" en de verbinding werd verbroken.

16500Wp PV Live - Panasonic Wp - Ioniq 28kWh - All Eletric

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19-05 17:02

RoyK

Hobby tekenaar

Drie maal raden wie mij net met een privé nummer opbelt? Ik wil u informeren dat de .info zojuist is gekocht. Heeft u dat zelf gedaan?

Hoe stappen deze mensen toch uit bed? Je moet toch echt laag zinken wil je dit soort werk doen.

[ Voor 60% gewijzigd door RoyK op 16-10-2018 11:15 ]

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alterbabe
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 19-02-2021
Ha! Gisteren gebeld door het nummer 020-2170083 van www.trademark-office.com door "*knip ". Fijn dat ik eerst heb geGoogled! _/-\o_ Thanks!

Het plaatsten van namen is niet toegestaan.

[ Voor 23% gewijzigd door rens-br op 14-02-2019 18:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xkangaroox
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05-02 23:21
Vandaag werd ik gebeld door een onbekend nummer. Deze neem ik standaard niet op. Over het algemeen wordt er na 3-4 keer overgaan weer op gehangen voordat de voicemail opneemt. Deze keer werd er wel ingesproken. De naam van het bedrijf was haast niet te verstaan, de rest wel. Of ik 020-2170083 even wilde terug bellen met vermelding van hun referentienummer xxxxxx. Dit is erg ongebruikelijk en de erg professioneel klinkende stem deed een alarmbel rinkelen.

Door op het telefoonnummer te googelen kwam ik hier terecht. Iedereen bedankt dat men zijn verhaal over deze vervelende verkoop praktijken heeft willen delen. Het bespaart mij een hoop ellende en ergernissen en hopelijk ook anderen die benadert worden en dit lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchTweak
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11-04 12:01
Dank voor waarschuwing. Vandaag ook volhardende medewerkster, zeer “overtuigend” en zij stemde er niet mee in dat ik het gesprek (ook) opnam...
Ik moet nog terugbellen om mijn (inmiddels ook) geregistreerde .info domein te claimen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1133205

Anno heden. Dezelfde scam is vandaag bij me aangekomen. Het is geen €29 per jaar, maar ik moest zo nodig meteen 10 tot 15 jaar inschrijven. Dus het is nu minstens €290 geworden. Ik zei nog dat ik dit via mijn eigen hostingbedrijf lopen en dat kon ook niet 'want het verzoek is bij ons binnen gekomen'. Ik vertrouwde het niet en belde toch mijn eigen hostingbedrijf. Een volledig verhaal gehoord. Het blijkt dat bij sommige soort bedrijven vragen geld van ons en die domeinnaam blijft HUN eigendom en niet van ons. Gewoon diefstal is dit. Je mag het geld uitgeven en het product is niet eens van je. Ik bel niet meer terug maar als die durft me te bellen, zal ik even vragen of haar moeder trots op haar is..... Waarschijnlijk een nepnaam.

Trouwens ben ik al 15 jaar een blije klant bij: ... Ik werd ALTIJD snel en goed geholpen. Ze zijn heel professioneel en deskundig. Echt aanbevolen.

[ Voor 3% gewijzigd door Equator op 01-11-2018 07:34 . Reden: persoonlijke informatie en reclame verwijderd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1133809

Vandaag ook gebeld door Trademark office met voor mij een vaag verhaal dat waarschijnlijk onze concurrent ( hebben we geen ) of iemand waar wij problemen mee hebben ( hebben we niet ) onze .info wilde kopen.
Trademark office zou .info voor een bepaald bedrag ( bedrag heeft ze niet genoemd ) vast leggen. Omdat het hele verhaal erg vreemd was heb ik gezegd dat ik eerst even onderzoek wilde doen en vroeg haar naam ( deze kreeg ik ook ) en het telefoonnummer ( 020-2170083 ) zodat ik hierop zou terug komen.
Na wat onderzoek op het internet ( . info is nog gewoon beschikbaar ) kwam ik dus vele verhalen tegen van de firma Trademark office.
Schandalig dat er bedrijven zijn die zo het geld moeten verdienen, ben blij dat wij dat op een eerlijke manier doen.

TRAP ER NIET IN A.U.B.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poenzkie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-05 11:13

Poenzkie

Just being Hendrick

Ze gaan inderdaad helaas nog steeds door met hun fraude, me moeder is gister helaas ook met ze in zee gegaan. Haar verteld dat ze direct moet melden dat ze de overeenkomst wil opzeggen en geen factuur moet betalen. Rechter heeft al in verschillende zaken geoordeeld dat het bedrog is. Overigens ook nog een goede tip, als ze dreigen met een deurwaarder, ook niet geloven. Een echte deurwaarder kan pas beslag leggen na uitspraak van een rechter en hier ontvang je dan vanzelf een dagvaarding voor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AM-FM
Ik lig inmiddels behoorlijk met deze gasten in de clinch. Ik ben gedagvaard en de zaak komt nu voor op 17 Dec as.
Ik heb niet bepaald voor de goedkoopste weg gekozen maar voor mij is het een principe kwestie. Ik betaal liever 1000 (ruim inmiddels) aan een advocaat die er voor werkt als aan deze oplichters. Hopelijk kan ik straks ook voor wat jurisprudentie zorgen met een nieuwe uitspraak. Mijn advocaat heeft een dossier aangelegd waar volgens mij geen speld tussen te krijgen is,maar je weet het nooit zeker natuurlijk.
Ik heb er ook alle vertrouwen in dat het goedkomt,maar voorkomen is beter dan genezen!
Toch hoop ik dat meer mensen het tot een zaak laten komen zodat dit soort gasten eens gestopt worden.
Echt...als je ZO je geld wilt verdienen ben je echt geen knip voor de neus waard...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Emm2018
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 20-10-2019
Vandaag gebeld door Trademark dat "iemand" onze domeinnaam +.info wilde kopen. Omdat wij naar hun zeggen "eerste keus hebben vanwege opgebouwde rechten" kon ik deze kopen voor 29,95 Euro per jaar, maar wel voor 10 of 15 jaar. Vanaf het begin gaf de verkoper (xxx van Trademark) mij de mogelijkheid om dit voor te zijn, want wie weet wat ze met je domein (.info) gaan doen. Sowieso is dit onzin als je de SIDN en wereldwijde domainrechten bekijkt. Maar een klein bedrijf met een web site heeft die kennis vaak niet!

Ik kreeg keurig een dossiernummer en naam en telefoonnummer die ik voor het einde van de dag kon bellen als ik ermee akkoord wilde gaan. Fraudehelpdesk.nl gebeld en daar direct te horen gekregen dat ik dat niet moest doen en aangifte zou moeten doen van frauduleuze telefonische verkoop.

Het andere bedrijf gebeld dat dezelfde naam als ons heeft en zij wisten van niets (Wereldleider automotive met een omzet van miljarden). Zij gaan meedoen in de aangifte vanwege "besmeuring van hun naam".

Teruggebeld en gezegd dat ik geen zin had in naar mijn mening frauduleuse zaken. Reactie was: "Oh, dit dossier is al gesloten en de domein extensie is al vrijgegeven,

Eind van de dag teruggebeld door dezelfde persoon als tijdens het eerste gesprek: "En, heeft u al een beslissing genomen?". Toen ik hem confronteerde met het feit dat een collega het dossier al had gesloten en de domein extensie "al was vrijgegeven" ??? werd hij boos. "Wie was die collega dan? Er is niets vrijgegeven!"

Morgen aangifte op het politiebureau, en ik ga Trademark een rekening sturen voor de uren die ik in deze onzin heb gestoken. Nu in totaal 12 uur @ 150 Euro per uur (mijn normale tarief voor klanten), morgen nog eens 3 uur voor aangifte doen en reistijd, dus dat gaat flink oplopen als het tot een rechtzaak komt. En ik gebruik dan een officieel gerechtelijk incassobureau.

Ik kan iedereen adviseren om telefoongesprekken voortaan op te nemen, net als wij doen, natuurlijk alleen voor educatieve doeleinden! (wettelijk geregeld). Maar ook als het tot een rechtszaak komt, dan heb je namelijk het recht om ALLE informatie te gebruiken die je hebt, ook toevallig opgenomen gesprekken voor educatieve doeleinden. Gelukkig ben ik ook een educatief bedrijf met juridische kennis, dat scheelt. En houd je uren bij, want die kosten kun je via de rechter terugkrijgen!

De drie gesprekken die ik met medewerkers van dit bedrijf heb gehad spraken elkaar tegen qua informatie die ik kreeg, en ze hebben blijkbaar een zeer goed systeem van "antwoorden op vervelende vragen". Toen ik aangaf dat ik aangifte ging doen lachte hij me gewoon uit.

De Fraudehelpdesk.nl kan alleen registreren en mag niets, maar hun advies was: aangifte doen, want iedere aangifte kan dergelijke zaken tegengaan. De politie neemt dit serieus en maakt er nu tijd voor. Mooi!

Dus doe aangifte en claim eventueel je kosten als blijkt dat het om fraude gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@Emm2018 Fraude?
Welke fraude? O-)

Je bent toch niet in zee gegaan met de scammers van trademark?
Nu is het nog hooguit 'irritante, vervelende en opdringerige telefonische verkoop'.
Net zoals al die energie-is-bij-ons-goedkoper-boeren, onroerend-goed-knutselaars, investeerders-in-vage-projecten, beveiligings-nono's-met-speciale-aanbieding-alleen-in-uw-wijk, onmisbare-ingestraalde-gezondheidswater-dispensers-sales-managers of wij-gaan-achter-al-uw-niet-betalende-klanten-aan-knokploeg-incassobv-dikdoeners.

Kortom; wat dat betreft niks nieuws onder de zon in de wereld van call-center tereur. })

Het is pas fraude als je iets bij ze besteld, ze daar een giga bedrag voor rekenen en je vastzit aan jarenlange absurde betalingen met bijbehorende wurgcontracten en financiële dubieuze constructies.

Goh, het is net de echte wereld... ;)
"wast nu nog witter" "ja, echt waar, dit product moet je hebben" "je kunt niet zonder deze speciale aanbieding, alleen vandaag geldig"

Moraal: je moet idd altijd op je hoede blijven voor deze en gene die jou de euros uit de portemeknip wil kloppen!

Wat ik me dan wel afvraag bij dit soort bedrijven (Trademark), hoe ze al die jaren blijkbaar nog steeds (kunnen) bestaan en actief zijn?
Zou het dan genoeg opleveren? Zijn er genoeg niet-welnadenkende mensen die er in trappen?
En ook voldoende personeel dat wil werken in dit soort dubieuze bedrijven...

Scenario voor een tegenoffensief:
Wanneer zo'n soort bedrijf je belt met een fabeltastische aanbieding, gelijk er op inhaken en de tegenaanval openen!
"Goh, wat leuk dat u belt, ik heb ook een fantastisch aanbod voor u"
"Dit kunt u niet voorbij laten gaan" "U kunt investeren in mijn onze frauduleuze-verweggistan-met-vage-naam vastgoed BV, gegarandeerd rendement van minstens 10% per jaar"
"Zal ik u gelijk een orderbevestiging sturen?" "Als u die ff voor akkoord retourneert, dan bent u de komende jaren verzekerd dat u uw geld kwijt bent uw geld uitstekend rendeert!"

[ Voor 29% gewijzigd door ehtweak op 13-11-2018 19:20 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emm2018
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 20-10-2019
Ben niet in zee gegaan, hoewel het een kleine investering was geweest om te bewijzen dat ze fout bezig zijn.

Als bedrijf ben je vogelvrij. Alleen consumenten hebben enige bescherming. Bedrijven die op de grens opereren hebben alle vrijheid, want er is geen controle. Mijn indruk is dat dit bedrijf zich richt op onkunde van ondernemers. In plaats van die ondernemers te adviseren, gebruiken ze de mazen in de wet om juist te doen wat die mensen (nog) niet weten en daarmee te verdienen. Zover ik weet staat er geen straf op het verkopen van iets voor een hogere prijs. Maar wel op het verkondigen van leugens om tot die hogere prijs te komen. En leugens hebben ze mij verteld. De bewijzen zal ik hier niet tonen, dat zou niet slim zijn. Maar check even heel goed over welke domeinnaam of -namen ze het hebben en wat voor redenen ze naar voren brengen, het rammelt aan alle kanten. Die van mij klopte niet, die is van een hele grote multinational, en die is nu echt heel erg boos na ons gesprek en gaat actie ondernemen.

U hoort nog van dit...

Valt u voor een email uit Afrika dat u 75 miljoen kunt verdienen door alleen uw rekeningnummer ter beschikking te stellen voor een erfenis van een verbannen politicus? (Oh en even een paar duizend euro overmaken om te bewijzen dat jij het bent)? Je wilt niet weten hoeveel mensen hierin trappen... En volgens de wet ben je gewoon een stommeling.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RubenVerweij
Wederom spreekt een rechter van bedrog:

5.7.
Nu Trademark de stellingen van [gedaagde] onvoldoende concreet en onvoldoende door bescheiden onderbouwd heeft betwist, zal de kantonrechter uitgaan van de juistheid van de stellingen van [gedaagde] over de mededelingen van Trademark voorafgaand aan de totstandkoming van de overeenkomst. Voldoende is bovendien gebleken dat die mededelingen onjuist waren en dat zij zijn gedaan om [gedaagde] te bewegen tot het aangaan van de overeenkomst met Trademark. Er is dus sprake van bedrog door Trademark en [gedaagde] was dus bevoegd de overeenkomst met Trademark te vernietigen, zoals hij dat ook heeft gedaan.

Gehele uitspraak: https://uitspraken.rechts...d=ECLI:NL:RBNHO:2018:9588

Met name 5.5 - 5.7 zijn lezenswaardig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-05 16:10
Interessante uitspraak, al laat het wel overduidelijk de mogelijkheid voor Trademark open om wat documentatie aan te leggen om een volgende soortgelijke rechtszaak wel te winnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
vanaalten schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 12:47:
Interessante uitspraak, al laat het wel overduidelijk de mogelijkheid voor Trademark open om wat documentatie aan te leggen om een volgende soortgelijke rechtszaak wel te winnen.
Lijkt mij sterk dat dat gebeurd. Van dat deel zijn namelijk bewust geen opnames, omdat daarin het gelieg en bedrog naar voren komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poenzkie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-05 11:13

Poenzkie

Just being Hendrick

Dat ben ik met je eens, alleen een ander punt want ze wel zouden kunnen misbruiken is 5.6.

5.6.
Het voorgaande neemt niet weg dat Trademark ter onderbouwing van haar stellingen kan verwijzen naar andere bewijsmiddelen, zoals gespreksaantekeningen, schriftelijke verklaringen van medewerkers of andere schriftelijke bescheiden. Dat heeft Trademark echter niet gedaan. Ter zitting heeft Trademark meegedeeld wel telefoonnotities te maken en zij heeft bevestigd dat zij bij de acquisitiegesprekken met potentiële klanten gebruik maakt van scripts. Daaruit zou moeten blijken dat de door [gedaagde] gestelde mededelingen niet zijn gedaan. Bewijsstukken daarvan heeft Trademark echter niet overgelegd. Voor zover die stukken al ontlastend zouden kunnen zijn, kan daarop dus geen acht worden geslagen.

Ze zouden natuurlijk makkelijk verklaringen van medewerkers en gespreksaantekeningen kunnen vervalsen. Als je zelf geen opname hebt van het gesprek wordt het natuurlijk wel lastiger om je te verweren tegen een of meerdere verklaringen en gespreksaantekeningen, ook al zouden die vervalst zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DJMaze
  • Niet online
Kassa: Tientallen gedupeerden door Trademark Office
https://kassa.bnnvara.nl/media/582471

Zzp'er wint zaak tegen dubieuze verkoper van domeinnamen
https://www.nu.nl/economi...oper-van-domeinnamen.html
@AM-FM ben jij dit?

[ Voor 52% gewijzigd door DJMaze op 18-12-2018 14:48 ]

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Wat een grapjassen zijn dit toch... :+
Hun eigen interne database hebben ze ook niet op orde. :N

Kreeg ze vanochtend (voor de derde keer al, de afgelopen twee jaar) aan de telefoon. Het bekende riedeltje draaiden ze af. Toen ik ze confronteerde met het feit dat er nu al diverse rechtszaken zijn geweest en dat ze zelfs de twijfelachtige eer hadden om onderwerp te zijn bij Kassa en Opgelicht, waren ze niet amused...

ff lekker zitten stoken en ze behoorlijk nijdig gekregen. Vervolgens heb ik ze ook nog een tegenaanbod gedaan; ik zou tegen een behoorlijk bedrag hun eigen ICT omgeving wel ff op orde komen brengen. Of ze maar vooruit wilde betalen voor de komende jaren! })
En tot mijn verbazing vonden ze het niet eens grappig... :) :) :)

Wel opmerkelijk dat dit bedrijf al jaren zo doorgaat. En blijkbaar (?) voldoende poen binnenharkt om het maar te blijven proberen. :?

[ Voor 8% gewijzigd door ehtweak op 27-12-2018 16:04 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Niet online
ehtweak schreef op donderdag 27 december 2018 @ 15:59:
Wel opmerkelijk dat dit bedrijf al jaren zo doorgaat. En blijkbaar (?) voldoende poen binnenharkt om het maar te blijven proberen. :?
Ik zie het probleem niet.
De postcode loterij gooit toch ook steeds een brief in je brievenbus met "een gratis lot!" (als je lid wordt met een lot), etc. etc. etc.?
Zolang er mensen bestaan, blijven ze er gewoon intrappen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AM-FM
DJMaze schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 13:53:
Kassa: Tientallen gedupeerden door Trademark Office
https://kassa.bnnvara.nl/media/582471

Zzp'er wint zaak tegen dubieuze verkoper van domeinnamen
https://www.nu.nl/economi...oper-van-domeinnamen.html
@AM-FM ben jij dit?
Nee dat ben ik niet,de uitspraak in mijn zaak is op 17 Jan as. Ik ben er vrij zeker van dat ik die ook ga winnen.
Mijn advocaat had de zaak tot in de puntjes voorbereid waarbij de hele bedrijfsstructuur inclusief de werkwijze (met opgenomen bewijs en getuigen verklaringen) op tafel zijn gelegd.

Die hipsters van Trademark office vonden het blijkbaar niet eens nodig om te komen...(zelfs geen advocaat) dus het verweer was..om het maar eens netjes te zeggen...erg magertjes... :)

[ Voor 17% gewijzigd door AM-FM op 04-01-2019 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nlDefiant
  • Laatst online: 02-04-2024
Ik ben vandaag ook gebeld. Ik had duidelijk gemaakt dat ik wel bezwaar had, maar niet het domein naam wil overnemen. De man heeft mij uiteindelijk opgehangen omdat ik in het telefoongesprek duidelijk maaktte dat ik niet perse het domein naam hoef af te nemen. Ik heb gemerkt dat ze erg grof zijn en niet schromen om gewoon bot te zijn.

bedankt voor de tips in deze thread!

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• AM-FM
Ik heb de zaak inmiddels glansrijk gewonnen zoals verwacht. Onze hipsters hebben geen poot om op te staan en mogen me de volledige (ook alle advocaat kosten) vergoeden. Dus geen 1000 euri van mij en ruim 1500 euro aan kosten retour. Op deze manier wordt het wel een stukkie minder interessant voor ze.
Karma is a bitch! _/-\o_

[ Voor 32% gewijzigd door AM-FM op 22-01-2019 00:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjbos
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 03-10-2024
Bedankt voor deze post.

Een (bijna) klant van mij (ik verzorg de hosting voor mijn meeste klanten) belde net dat hij een mondelinge overeenkomst heeft gesloten met trademark over een .info domein via de telefoon. Daarna belde hij mij voor advies, ja, net te laat dus...

Na het lezen van dit topic merk ik dat ze hardnekkig zijn en heb de (bijna) klant deze link doorgestuurd.

groeten GJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Niet online
Ik was net even op Google en kom achter nog meer ongein!

Open dus net de "officiële" statement van ze aan Kassa: https://kassa.bnnvara.nl/data/files/1183898058.pdf

Daarin zit een logo met de opdruk "TIPO" en ik dacht "Hey, TIPO was dat andere criminele bedrijf van jaren geleden!"

Dus... ben je ooit in 2014/2015 opgelicht door TIPO, "DNS Nederland", IP-DNS, etc. dan kom je waarschijnlijk nu ook hier via Google

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AM-FM
Ja lekker semi intelligent lullen kunnen ze wel...Die hipsters mogen wel eens een toontje lager gaan zingen. Ze doen namelijk precies datgene wat ze in deze verklaring ontkennen en wat de rechter inmiddels ook, meerdere malen, heeft veroordeeld.
Als ik hun was zou ik ,zeker na mijn zaak waarin men veroordeeld is om ALLE kosten terug te betalen, maar een beetje dimmen. Berntsen en Mulder is ook mijn advocaat en die hebben inmiddels alle bewijzen, inclusief audio opnames van verschillende gedupeerden, in bezit. Ik ga er dus ook van uit dan men straks met succes de gecombineerde zaken gewoon gaat winnen. Als ik het goed begrijp lopen er al drie procedures met in elk 30-35 ondernemers.. Daarnaast winnen steeds meer individuele ondernemers zoals ik ook gewoon hun zaak.

Het net begint zich langzaam maar zeker te sluiten voor deze oplichters. Als ik iemand er mee kan helpen om deze schooiers het laatste zetje te kunnen geven...ik heb wel wat tips..:)

• internjet
  • Laatst online: 21-04 21:40
Ik ben net ook door ze gebeld. Aangezien ik bekend was met dit type oplichting zocht ik ze tijdens het gesprek al op in Google. Na de confrontatie van de zoekresultaten (oplichting zus en zo, Kassa, Radar, Opgelicht) werd er meteen opgehangen. Ik word hier zo kwaad van! Dat kansloze Nigerianen zoiets proberen, maar deze mensen kunnen hier ook een fatsoenlijke baan krijgen of business beginnen.

Wanneer iemand goede ideeen heeft om dit te stoppen, of we onze krachten kunnen bundelen houd ik me aanbevolen. Natuurlijk wel "volgens de wet" ;-)

• DJMaze
  • Niet online
internjet schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 15:41:
Dat kansloze Nigerianen zoiets proberen, maar deze mensen kunnen hier ook een fatsoenlijke baan krijgen of business beginnen.
offtopic:
Jij bent zeker nog nooit door iemand uit India gebeld van de "Microsoft Helpdesk"...
Laat de Nigerianen er dus ff buiten.
Er zijn ook mensen in bootjes op de middelandse zee die een "fatsoenlijke" baan willen in de EU, etc. etc. etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• internjet
  • Laatst online: 21-04 21:40
@DJMaze: Ik begrijp je punt niet?
Beschuldig je mij nou van discriminatie of begrijp jij niet dat je misschien wel een goede reden hebt om alles te verkopen, achter te laten en je leven te wagen door in een bootje te stappen?
Niet te vergelijken met deze klootzakken, die alle kansen hebben om eerlijk hun geld te verdienen.

Maar nogmaals; ik begrijp je waarschijnlijk niet goed. Leg uit.

ontopic: ik heb ze vandaag nagebeld en blijf dat doen. Vertellen dat ze trots mogen zijn om daar te werken. En ik ga andere plannen maken. Noem het karma.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DJMaze
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AM-FM
En weer 23 zaken verloren. Ik wacht overigens, na 6 maanden,nog steeds op mijn geld ondanks een beslaglegging. Dus gelijk hebben en krijgen,wil nog niet betekenen dat je de centen ook nog terugkrijgt helaas.
Maar ik achtervolg ze tot de poorten van de hel als het nodig is *knip*

Uitspraak vonnis:

https://www.acquisitie-fr...IS-D.D.-21-mei-2019-1.pdf

Blog bericht:

https://www.acquisitie-fr...ademark-office-is-bedrog/

Schelden en dreigen met 'even langs gaan' hebben geen enkele toegevoegde waarde.

[ Voor 19% gewijzigd door rens-br op 11-06-2019 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@AM-FM Hulde! d:)b

Toch vraag ik me af hoe het kan dat zo'n dubieuze toko al jarenlang dit 'geintje' blijft continueren.
Levert het toch nog voldoende op, om deze praktijken te blijven voortzetten? :?

Zijn er nog steeds niet voldoende mensen gewaarschuwd? Ondanks de al jaren durende meldingen bij fraudehelpdesk, tweakers, tros opgelicht, radar, etc?
Onbegrijpelijk...

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AM-FM
*knip*. Begrijpelijke reactie, echter mag commentaar op de moderatie in het feedback topic of via de DM naar de desbetreffende mod.

[ Voor 77% gewijzigd door rens-br op 13-06-2019 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 293879

Net ook gebeld door onderlaag van de samenleving van Trademark, als ik ze op aanspreek moet ik ineens normaal doen (hij werd agressief). Lekker onwetend doen als ik ze vertel over de scam en dat google er vol staat. (Huh hoebedoel je, ik weet van niks) Echt je zou ze een knuppel in de nek willen gooien.

Ik snap niet waarom je überhaupt wilt werken voor een bedrijf als dit en dan mensen oplichten (want ze zeggen dat je domeinnaam gejat wordt door een andere bedrijf)

Is er niet ergens een site zoals OPTA waar ik dit kan melden? Elk jaar bellen deze zwakbegaafde mensen weer op. Wil graag een meldpunt zien want internet staat vol met klachten, ze hebben zelfs rechtszaken verloren maar ze mogen gewoon doorgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02:20

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

Ik ben vandaag ook gebeld met de mededeling dat iemand ,info wilde registreren. Alleen belde deze dame uit naam van als ik het goed verstaan heb van "TMO International" of iets wat daar op lijkt.

Het was verder helemaal geen opdringerig gesprek, deze dame heeft maar één maal de optie genoemd dat ze een "bezwaar dossier" konden aanmaken en dat ik de optie had om het .info domein voor 10 of 15 jaar vast te leggen.

Daar heb ik uiteraard nee op gezegd waarna er ook verder niet werd aangedrongen, ze lijken de tactiek dus wat aangepast te hebben. Toen ik verder aangaf iedereen te vervolgen die misbruik van mijn naam zou maken en zij dus verder niets hoefde te doen was het gesprek snel afgelopen... ;)

Ze eindigde het gesprek met "Nou ja, dan heb ik in ieder geval aan mijn plicht voldaan om u te informeren". Mochten ze nu onverhoopt toch iets doen en facturen sturen etc. dan weet ik in ieder geval dat ik sterk sta en ze de volgende rechtszaak tegemoet kunnen zien.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AM-FM
TMO Trade Mark Office ? Gewoon dezelfde club denk ik Nog steeds bezig dus. Dat ze hun handelswijze aanpassen is niet zo gek als je continu op de vingers wordt getikt door een rechter....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-05 17:37
Vorige week een Engels sprekende dame aan de lijn met een zelfde soort verhaal; of ik het .nl domein wil aanschaffen van onze toko aangezien we al het .net hebben en aan de NYSE geregistreerd staan, daarom zouden wij het eerste recht hebben op het .nl domein. Sidenote: Ik sta nergens in de whois dus hoe ze bij mij uit zijn gekomen snap ik niet. :)

edit: Ik weet echter niet of het TMO was of een Engelse aftakking die hetzelfde kunstje doet.

[ Voor 12% gewijzigd door Uberprutser op 30-07-2019 09:12 ]

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bl4ckviper
  • Laatst online: 07-05 13:43

Bl4ckviper

BlaBlaBla

Kwam dit topic tegen.

Deze mensen handelen tegenwoordig onder de naam Lectual Europe.

Identieke website als trademark.

Bereikbaar via : https://www.proteco.services/lectual/, https://lectual.eu/
Vergelijk maar eens met https://trademark-office.com

Geen idee of het overkoepelende bedrijf https://www.proteco.service hier iets mee te maken heeft.

Werd vandaag gebeld, ik neem inmiddels geen anonieme of onbekende telefoonnummers meer op, dus op de voicemail een of andere Joeri Wilgerts (geen idee of die echt zo heet) met het verzoek terug te bellen op nummer: 020 2170085 met een of ander referentienummer. Herkende de praktijk met trademark office aangezien ik toen ook al gebeld was.

Let dus op ze zijn weer actief.

Be fast .... Be furious....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AM-FM

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AM-FM
En klaar. Nu maar hopen dat de heertjes door de curator worden aangepakt wegens frauduleus handelen.
Gezien de heoveelheid ellende die men heeft veroorzaakt en de manier van zakendoen lijkt me dat niet ondenkbaar.

https://www.acquisitie-fr...ffice-failliet-verklaard/

Bordje op de deur met definitief gesloten en tot nooit meer zienns... ;w ;w

[ Voor 3% gewijzigd door AM-FM op 21-01-2020 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFluitketel
  • Laatst online: 20:21

FlipFluitketel

Frontpage Admin
[YouTube: Confrontatie met Trademark Office / Trademark Benelux wegens domeinnaamzwendel]

[ Voor 35% gewijzigd door RobIII op 08-03-2025 10:50 . Reden: Naam geanonimiseerd en (toch al defecte) link verwijderd. ]

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Pagina: 1 2 Laatste