AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x
Succes daarmee. Ik blijf sceptisch en wantrouwend, want wat er aangekondigd is is niet meer content dan dat er in de beta al zat. Alleen andere facties waarbij je andere loot moet zien te verkrijgen. En iets van raid content. Maar wat het voorstelt en of je er een tijd mee zoet kan zijn weet ik toch net zo niet.Laurensius88 schreef op maandag 26 februari 2018 @ 09:15:
[...]
En alle opmerkingen dat er nu te weinig content is wordt ik wel een beetje moe. Overal is al aangekondigd dat er meer content in komt.![]()
Ik moet zeggen dat ik eerst ook nog sceptisch was of er wel genoeg content in zou komen, maar heb er nu vertrouwen in dat de game genoeg te bieden heeft voor meerdere uren per week aan gameplezier
Zelfde geldt voor progressie of een ander soort mechanic waarbij het leuk blijft om te spelen. Progressie is er niet en die andere mechanic komt niet verder dan wat kromme PvP en wellicht iets van raid encounters.
Dat is gewoon mager. Maar ik hoop voor degene die hem gaan spelen dat ik het mis heb.
kijk en wat je hier neerzet is juist het gene wat mij heel erg leuk lijkt. alles kan en mag. en de teamplay met je eigen crew is ook zeer belangrijk.. vind het ook erg fijn dat het wat cartoony is opgezet wat de hilariteit wel bevorderd. kortom ik kan niet wachten om hem te spelen. alleen na call of duty en battlefield doe ik niet meer aan preorder dus koop hem als hij uitkomtRobinNL schreef op maandag 26 februari 2018 @ 12:49:
Ik heb ook lang getwijfeld of ik Sea of Thieves zou gaan halen voor deze prijs. Ik had op dat moment al zeker 150 uur in de game gestoken, alleen de prijs hield me tegen. Toen kwamen al die artikelen en dat heeft me wel over de streep getrokken en na de Pioneer Update waar de [*************] inzaten heb ik de game gelijk besteld. (random aantal sterretjes, dus er zit niks achter)
De game heet Sea of Thieves, dus verwacht geen eerlijk spel op het water. Dat is wat de game zo leuk maakt. Ook schatkisten of andere dingen die je verzameld zijn op het schip niet officieel van jou. Er kan op zee nog altijd worden geplunderd door andere crews. Het goud is pas van jou wanneer je de kisten en andere dingen verkoopt bij een outpost.
Die is er en staat hier in het topic even zoeken met de zoek functie staat ergens in het beginExtrix schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 09:31:
Is er al een tweakers discord groep gemaakt? En anders een idee om deze te maken?
- Je begint op een schip. Deze kun je upgraden door chests/missies in te leveren.
- Als je schip kapot gemaakt wordt, moet je deze opnieuw upgraden.
Zo kunnen de teams die goed samenwerken er voor zorgen dat ze een gevreesd (en sterk) schip zijn op de server. En zo kan iedereen voor een lange tijd ergens naar toe werken. Zo zijn de gevechten ook weer wat spannender (je hebt iets te verliezen naast je chests als je die al hebt).
Mocht dit ook uiteindelijk de bedoeling zijn, dan heb ik niks gezegd. Maar ik heb afgelopen weekend de scale test gespeeld en leek me dit wel een mooi gevoel voor progressie.
Zolang je je horizon scant en tijdig actie onderneemt kan je makkelijk uit handen blijven van andere schepen. Dit moet je gewoon regelmatig doen. Het maakt niks uit of je een slechte laptop of een 4k setup hebt staan, iedereen kan even ver kijken.rejer schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 14:28:
Tot je een volle groep tegenkomt in je eentje. Dan is het niet echt leuk...
Rare heeft net voor de beta ervoor gezorgd dat je verder kan kijken. Wanneer je schepen spot heb je gemiddeld 5-10 minuten om actie te ondernemen. Genoeg toch? Daarnaast kan een sloop veel sneller draaien dan een galleon. Dan is het gewoon te makkelijk om van een galleon af te komen.
[ Voor 41% gewijzigd door RobinNL op 01-03-2018 01:40 ]
AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x
[ Voor 5% gewijzigd door Iridium op 01-03-2018 17:01 ]
Ik ook, alleen wel iets meer dan een paar uurtjes xD (Heb 40 uur in de laatste 2 scale tests zitten :-D )Iridium schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 16:47:
Van vrijdag- tot en met zondagochtend is er weer een Scale Test. Dezelfde insteek als afgelopen weekend. Ik ga me weer een paar uurtjes vermaken.
Xbox Live Gamertag: Greyfox1987
Tot op de zee dit weekend!
Ik snap dat dit deel van het spel is en zodoende is het spel dus uiteindelijk niets voor mij. Wederom; een systeem zoals WoW had mij veel beter gepast. Zelfs het gebied waar je start is niet veilig, wat nergens op slaat aangezien het een 'sanctuary' is...

Jammer maar helaas. Ik speel de Beta dit weekend nog even omdat de kinderen het leuk vinden om te zien.
[ Voor 9% gewijzigd door Notna op 02-03-2018 17:51 ]
Ik heb zelf meer dan 150 uur gespeeld en ik heb nog nooit te maken gehad met spawn killers. Als het zo erg is kan je altijd je schip laten zinken. Esc -> My crew -> Scuttle ship. Je schip spawnt vervolgens ergens anders.Notna schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 17:50:
Nee; SoT is niets voor mij. Als er geen PvP zou zijn (of iig gebieden zonder PvP c.q de keuze tot ala WoW) was het een hele leuke game geweest. Maar er zijn mij teveel droeftoeters die spawn ganken of je gewoon het leven compleet zuur maken.
Ik snap dat dit deel van het spel is en zodoende is het spel dus uiteindelijk niets voor mij. Wederom; een systeem zoals WoW had mij veel beter gepast. Zelfs het gebied waar je start is niet veilig, wat nergens op slaat aangezien het een 'sanctuary' is...
Jammer maar helaas. Ik speel de Beta dit weekend nog even omdat de kinderen het leuk vinden om te zien.
In mijn ogen is het gewoon niet goed dat een outpost een safe zone moet zijn. Stel je achtervolgt een andere crew en je bent er zooo dichtbij om hun kisten te stelen, maar ze komen net in die safe zone... Ik weet zeker dat dit dan een camp plek gaat worden.
Misschien niet de hele outpost, maar er moet meer balance in komen. Je bent op geen 1 moment veilig; je kan doodgemaakt worden als je even je equipment aan het aanpassen bent. Je kan 0.0 social interactie hebben omdat 9 van de 10 keer je overhoop geschoten wordt.RobinNL schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 19:03:
[...]
Ik heb zelf meer dan 150 uur gespeeld en ik heb nog nooit te maken gehad met spawn killers. Als het zo erg is kan je altijd je schip laten zinken. Esc -> My crew -> Scuttle ship. Je schip spawnt vervolgens ergens anders.
In mijn ogen is het gewoon niet goed dat een outpost een safe zone moet zijn. Stel je achtervolgt een andere crew en je bent er zooo dichtbij om hun kisten te stelen, maar ze komen net in die safe zone... Ik weet zeker dat dit dan een camp plek gaat worden.
Daarnaast is SoT imo nooit als een PvP only game neergezet. En dat is het nu wel. PvP wordt je door de strot geduwd en daar heb ik persoonlijk geen trek in.
Als ik op de fora van Rare kijk ben ik overigens niet de enige die er zo over denkt.
Voor sommige mensen is dit wellicht juist de charme van het spel. Maar het gaat geheid floppen als de balans niet aangebracht gaat worden, nog afgezien van het feit dat je maar moet afwachten wat de uiteindelijke content allemaal gaat brengen.
Nederlanders. Ik
Vermaak me heel erg. Ondanks de quest die we deden toch 5 andere schepen laten zinken. Heel erg leuk spel, controls wel wennen dit weekend ga ik zeker nog meer spelen en als hij uit is ook kopen
In de core is het "doe missie, verkoop kistje, repeat".
Als ik die artikelen lees zie ik niet heel veel concreets staan hoe de lategame zich zou moeten ontwikkelen.
PC: I7-4790, MSI GTX 1070 Gaming X 8G, 16GB HyperX Blu, Crucial BX100, Logitech G710+, Logitech G300s, Logitech Attack 3, Logitech F310, Logitech G430 Consoles: NES, SNES, N64, GameCube, WiiU, Gameboy, GBA, DSi XL, PS2, Xbox 360, Atari 2600.
Wat een geweldig spel!! Gameplay is echt wel goed op orde
jammer maar helaas de is de scale test alweer afgelopen
nu moeten we echt wachten tot 20 maart
[ Voor 7% gewijzigd door Coldbullet op 04-03-2018 12:08 ]
De naval action is goed, maar de melee combat is wel heel erg simpel. Het spawn systeem vind ik ook niet echt geweldig. Al met al leuke game maar absoluut niet 70 EURO waard voor de pc. Ik moet even checken of de XBOX gamepass ook voor de pc werkt. Je hebt dan 2 weken gratis spelen (de trail)en daarna 10 euro per maand. Ik vermoed dat ik na 6 weken wel ben uitgekeken op Sea of Thieves, het zou me dan maar 10 euro kosten.
Het spel hangt heel erg aancoop, dat merk je gelijk als dat er niet is. Melee ja is nu nog simpel. Maar zodra mensen er beter in worden en weten dat je ook kan afweren wordt het stukke moeilijkerBorentos schreef op zondag 4 maart 2018 @ 16:08:
Na weet ik hoeveel youtube video's gezien te hebben eindelijk voor het eerst Sea of Thieves kunnen spelen op de PC. In eerste instantie ging ik voor de Galleon met 3 randoms. Dit was niet echt een success, ik hoorde niemand op voice chat en de text messages bleven ook leeg. Zonder enige vorm van communicatie is het spel vokomen ruk. Ik heb toen maar voor de sloop gekozen met 1 random, gelukkig iemand gevonden die kon typen. In het begin een paar questen gedaan en later wat Galleons aangevallen.
De naval action is goed, maar de melee combat is wel heel erg simpel. Het spawn systeem vind ik ook niet echt geweldig. Al met al leuke game maar absoluut niet 70 EURO waard voor de pc. Ik moet even checken of de XBOX gamepass ook voor de pc werkt. Je hebt dan 2 weken gratis spelen (de trail)en daarna 10 euro per maand. Ik vermoed dat ik na 6 weken wel ben uitgekeken op Sea of Thieves, het zou me dan maar 10 euro kosten.
Hadden jullie wel genoeg ballen in die 30 minuten?Tormbo schreef op zondag 4 maart 2018 @ 10:40:
Heerlijk genoten gisteravond! Het geeft zoveel voldoening om na een gevecht van een half uur de tegenstander door een stuurfoutje op de klippen te zien lopen. Het continu op je hoede moeten zijn en de horizon afspeuren is juist wat deze game zijn charme geeft voor mij. Ik heb niet het gevoel dat je nooit kan ontsnappen aan vijanden, als je maar goed genoeg oplet kun je ieder gevecht voorkomen.
Het is gewoon erg leuk dat je niet weet of een ander schip je gaat aanvallen, jij gaat aanvallen of dat er een samenwerking komt tussen meerdere schepen (of dat je samen in de kroeg eindigt). Ik speelde een keer met een sloop en we werden achtervolgt door een galleon. Opeens kwamen we een andere sloop tegen en beide sloops zeiden op hetzelfde moment "TEAM UP, TEAM UP" om zo samen tegen de galleon te vechten.
Net aanRobinNL schreef op maandag 5 maart 2018 @ 11:36:
[...]
Hadden jullie wel genoeg ballen in die 30 minuten?
Dit is het inderdaad, omdat je niet weet wie of wat er op je 'server' zit is het altijd spannend wat er gaat gebeuren. Ook de beperkte vorm van communicatie helpt hierbij mee.Het is gewoon erg leuk dat je niet weet of een ander schip je gaat aanvallen, jij gaat aanvallen of dat er een samenwerking komt tussen meerdere schepen (of dat je samen in de kroeg eindigt). Ik speelde een keer met een sloop en we werden achtervolgt door een galleon. Opeens kwamen we een andere sloop tegen en beide sloops zeiden op hetzelfde moment "TEAM UP, TEAM UP" om zo samen tegen de galleon te vechten.
Nog een grappige gebeurtenis. Ons schip was een puinhoop en we wilden een nieuwe. We waren dus bezig met het stemmen om te scuttlen(je schip vrijwillig te laten zinken). 3 van de 4 crewleden hadden hiervoor gestemd. Uiteindelijk toch doorgezeild op dit schip en dit helemaal vergeten.
Totdat....
Crewlid nummer 4 crashte en we dus opeens met zijn drieën waren. Onze stemmen van eerder waren blijven staan dus met een luid gekraak ging het schip spontaan ten onder.
PC: I7-4790, MSI GTX 1070 Gaming X 8G, 16GB HyperX Blu, Crucial BX100, Logitech G710+, Logitech G300s, Logitech Attack 3, Logitech F310, Logitech G430 Consoles: NES, SNES, N64, GameCube, WiiU, Gameboy, GBA, DSi XL, PS2, Xbox 360, Atari 2600.
Wij hadden dit ook eens gedaan, maar in plaats van scuttlen wilden we een vriend voor de gein in de gevangenis zetten (vond hij ook niet erg). We hadden de hele tijd 2 van de 3 votes en die derde deed er niks mee. Opeens disconnecte die derde speler en kwam hij toch nog in de gevangenis terechtTormbo schreef op maandag 5 maart 2018 @ 12:17:
Nog een grappige gebeurtenis. Ons schip was een puinhoop en we wilden een nieuwe. We waren dus bezig met het stemmen om te scuttlen(je schip vrijwillig te laten zinken). 3 van de 4 crewleden hadden hiervoor gestemd. Uiteindelijk toch doorgezeild op dit schip en dit helemaal vergeten.
Totdat....
Crewlid nummer 4 crashte en we dus opeens met zijn drieën waren. Onze stemmen van eerder waren blijven staan dus met een luid gekraak ging het schip spontaan ten onder.
€ 69.99

Absoluut mee eens. Ik ga er ook vanuit dat dit een preorder prijs is en dat deze na release wat daalt.rejer schreef op maandag 5 maart 2018 @ 21:09:
De pc prijs van dit spel is wel buiten proporties vind ik eigenlijk.
€ 69.99
Als ik het allemaal goed heb begrepen kun je met de Xbox Game Pass echter ook de Play Anywhere titels gewoon op de PC spelen, dus ben je voor €10 per maand ook even zoet.(Je kunt zelfs de eerste 14 dagen gratis proberen).
Van de Xbox site:
Van: https://www.vg247.com/201...ability-also-works-on-pc/Speel nieuwe exclusieve Xbox-spellen die beschikbaar zijn op het moment van lancering
Speel Sea of Thieves, State of Decay 2 en Crackdown 3 met de Xbox Game Pass zodra ze uitkomen.
Microsoft delighted everyone yesterday by announcing that all future first-party and Microsoft Studios-developed games will be added to Xbox Game Pass on release day.
This means games like Sea of Thieves, Crackdown 3, and even State of Decay 2 will all be available to Xbox Game Pass subscribers on the day of release.
Boh, dan mogen ze naar mijn idee nog behoorlijk wat content toevoegen wil ik dit 69,99 waard vinden...rejer schreef op maandag 5 maart 2018 @ 21:09:
€ 69.99
Kan ik de Xbox Game Pass gebruiken op mijn Windows 10-pc?Tormbo schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 09:34:
[...]
Absoluut mee eens. Ik ga er ook vanuit dat dit een preorder prijs is en dat deze na release wat daalt.
Als ik het allemaal goed heb begrepen kun je met de Xbox Game Pass echter ook de Play Anywhere titels gewoon op de PC spelen, dus ben je voor €10 per maand ook even zoet.(Je kunt zelfs de eerste 14 dagen gratis proberen).
Van de Xbox site:
[...]
Van: https://www.vg247.com/201...ability-also-works-on-pc/
[...]
Xbox Game Pass is alleen beschikbaar op Xbox One-consoles.
als ik hun faq lees. Anders is dit zeker een optie
Ik heb dit nog even via twitter in de navraag staan. Maar alles wijst er wel op. Ik durf het nog niet met 100% zekerheid te zeggen echter, dus pin me er niet op vastrejer schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 10:04:
[...]
Kan ik de Xbox Game Pass gebruiken op mijn Windows 10-pc?
Toevallig gister mijn XBOX Game Pass geactiveerd. In de Windows store kan ik de games die zowel onder de XBOX Game Pass alsmede XBOX Play Anywhere vallen, meteen installeren op mijn PC.rejer schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 10:04:
[...]
Kan ik de Xbox Game Pass gebruiken op mijn Windows 10-pc?
1 maand gratis gamepass zat bij de aanschaf van mijn XBOX One X. Maar ik heb even als voorbeeld 'Zoo Tycoon' alleen geïnstalleerd op de PC (en niet op de XBOX) en dat werkt prima!
Dit is wel goed nieuws, 14 dagen trail en dan kijken of ik daadwerkelijk 70 euro ga betalen of de maandelijks 10 euro. Ondanks dat de quests alleen maar "fetch questen" zijn, heb ik me wel prima vermaakt met de scale beta test. Normaal gesproken loop ik met een boog om games heen die open world en pvp zijn, maar bij Sea of Thieves klopt het gewoon.Just smile schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 11:06:
[...]
Toevallig gister mijn XBOX Game Pass geactiveerd. In de Windows store kan ik de games die zowel onder de XBOX Game Pass alsmede XBOX Play Anywhere vallen, meteen installeren op mijn PC.
1 maand gratis gamepass zat bij de aanschaf van mijn XBOX One X. Maar ik heb even als voorbeeld 'Zoo Tycoon' alleen geïnstalleerd op de PC (en niet op de XBOX) en dat werkt prima!
Kan ermee te maken hebben dat er niet echt een death penalty is, behalve dat je je eventuele chest kwijt bent. Maar je hoeft gelukkig niet te gaan grinden omdat je door een stomme actie of een gank je schip zinkt.
Was met Forza ook al zo, een Microsoft Store kwaaltje zullen we maar zeggen.rejer schreef op maandag 5 maart 2018 @ 21:09:
€ 69.99

https://www.bol.com/nl/p/...dows-10/9200000089485835/BioHazard schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 12:29:
[...]
Was met Forza ook al zo, een Microsoft Store kwaaltje zullen we maar zeggen.
Zag ik eigenlijk na, maar inderdaad ook in de MS store is het niet normaal.
https://www.budgetgaming....11xbox+one+download).html
Er is ook geen concurrentie.
[ Voor 14% gewijzigd door rejer op 06-03-2018 14:10 ]
En ik weet wel haast zeker dat het volledige spel zoveel meer heeft dan wat we zagen in de afgelopen weken, anders kunnen ze zich die 70 euro ook niet verantwoorden. Behalve dat je voor die 70 euro alles krijgt wat Rare aan Sea of Thieves toevoegt op de langere termijn.
Dat denk ik dus ook.. de basic van de game kennen we nu. Maar de missies enz worden denk ik wel flink uitgebreid. + inderdaad de toekomstige uitbreidingen zitten er dan al standaard bij voor €10 meer. Normaal kosten games met de release ook €59 a€60,-Iridium schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 16:16:
Ik ben benieuwd of misschien van 't weekend nog een uitgebreidere Scale Test komt. Er wordt door Rare wel gesproken over een uitgebreidere test.
En ik weet wel haast zeker dat het volledige spel zoveel meer heeft dan wat we zagen in de afgelopen weken, anders kunnen ze zich die 70 euro ook niet verantwoorden. Behalve dat je voor die 70 euro alles krijgt wat Rare aan Sea of Thieves toevoegt op de langere termijn.
Verwijderd
De meeste youtube content is precies het zelfde manier van spelen, PVP en wat kistjes zoeken via mappen.
Ik ben bang dat ik mijzelf hype op de leuke en gezellige moment die ik zie op youtube van grote namen in de gamers scene. ik zie dit spel meer als een vanilla WOW waar communicatie etc belangrijk is.
Als ik een paar online vrienden kan maken/vinden die dit spel dedicated willen spelen en ook zien als een veredelde chat box voor de saaie momenten dan is dit waarschijnlijk wel echt mijn spelletje.
Exploren, PVP, sociale contacten/COOP, gezellige ingame hangouts aka niets doen maar auwehoeren op een boot/uitpost.
Ik hoop dat er base building en de mogelijkheid komt voor guilds waar je een uitpost kan hebben voor up to 30 man of meer en dan een vloot van schepen om capitals etc aan tevallen en looten...
Het is geen mmo, je zit met 6 schepen op 1 server (kan ook minder zijn, hangt een beetje van de grote van de map af ). Ik dacht dat de insteek was dat je ongeveer elke 25-30 min. wel iemand tegen kan komen.
Sociaal is dit spel zeer zeker. Fun ook. We zitten nu op discord met meer dan 100personen die het spel gaan halen allemaal nederlanders/belgen. Zoals op youtube die gezellige momenten sie zijn er ook echt. Lang geleden dat ik zo gelachen heb met een spel. Niet alles is serieus maar kan wel. Spanning zit er ook zeker in helemaal als je kistjes op je boot hebt. Je weet immers nooit wanneer je een andere schip tegen komt en wat hun bedoelingen zijn.. en andersom voor hun ook natuurlijk.Verwijderd schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 04:04:
ik zit erg te dubben, heb zelf nog geen betas gedaan en heb veel youtube content gekeken.
De meeste youtube content is precies het zelfde manier van spelen, PVP en wat kistjes zoeken via mappen.
Ik ben bang dat ik mijzelf hype op de leuke en gezellige moment die ik zie op youtube van grote namen in de gamers scene. ik zie dit spel meer als een vanilla WOW waar communicatie etc belangrijk is.
Als ik een paar online vrienden kan maken/vinden die dit spel dedicated willen spelen en ook zien als een veredelde chat box voor de saaie momenten dan is dit waarschijnlijk wel echt mijn spelletje.
Exploren, PVP, sociale contacten/COOP, gezellige ingame hangouts aka niets doen maar auwehoeren op een boot/uitpost.
Ik hoop dat er base building en de mogelijkheid komt voor guilds waar je een uitpost kan hebben voor up to 30 man of meer en dan een vloot van schepen om capitals etc aan tevallen en looten...
Verwijderd
zo weinig? ik had verwacht dat je minstends met 50~200 man verspreid over de game wereld online was ten alle tijden.Borentos schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 11:04:
De reden dat ik het ga kopen is omdat het me simpelweg gewoon fun lijkt. Even geen game waar upgrades/unlocks/leaderboards/gear of k/d belangrijk zijn.
Het is geen mmo, je zit met 6 schepen op 1 server (kan ook minder zijn, hangt een beetje van de grote van de map af ). Ik dacht dat de insteek was dat je ongeveer elke 25-30 min. wel iemand tegen kan komen.
Heb zijn ook dynamische servers. De bedoeling is dat je naadloos van server na server vaart en daardoor andere spelers tegenkomt. Alleen op b.v. 1 server 1:3map formaat zijn met 6 schepen maximaal en er varen schepen uit en weer in zonder dat je het merktVerwijderd schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 02:07:
[...]
zo weinig? ik had verwacht dat je minstends met 50~200 man verspreid over de game wereld online was ten alle tijden.
Sea of Griefers hebben mensen het al over in Rare forums.
[ Voor 9% gewijzigd door rejer op 08-03-2018 11:43 ]
Klopt, plus dat er meerdere outposts zijn waar je de schat in kunt leveren. Na een miskleun kun je dus snel besluiten ergens anders te gaan spelen.Coldbullet schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 12:35:
dat kan. maar als dat zo is dood is dood. je bent dan ver van je schip dus je spawt altijd op je schip.
De zeikerds op de fora snappen het idee van het spel mijns inziens niet en ik betwijfel of ze daadwerkelijk het geld neer gaan leggen om een beetje te trollen.
Met de kans dat je uren moet wachten, veel succes haharejer schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 11:41:
Is het handigste gewoon niet met zen 4e wachten op een inlever eiland, je eigen boot weg laten varen(zodat anderen niet door hebben dat er nog 4 op het eiland zijn) en dan wachten op bootjes die schatten terug brengen en aanvallen wanneer ze met schatten in hun handen lopen?
Er is een update beschikbaar voor de Final Beta. Check de Windows Store. De open bèta gaat mogelijk morgenochtend 11:00uur van start, houd hiervoor het officiële Sea of Thieves forum of de social media van het spel in de gaten. Ik heb hem als pioneer net kunnen spelen.
Wat je wel kan doen is om, zodra je een schip ziet, naar de dichtstbijzijnde outpost te gaan en vervolgens dit grapje uit te halen.rejer schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 11:41:
Is het handigste gewoon niet met zen 4e wachten op een inlever eiland, je eigen boot weg laten varen(zodat anderen niet door hebben dat er nog 4 op het eiland zijn) en dan wachten op bootjes die schatten terug brengen en aanvallen wanneer ze met schatten in hun handen lopen?
Hij begint vandaagColdbullet schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 08:11:
Al iets bekent of er een open beta komt?
Bron?
https://webcache.googleus...&cd=1&hl=en&ct=clnk&gl=uk
Hij begint vandaag om 10:00 of 11:00uur. Heb hem zelf gisteren al kunnen spelen.
nice! dan ga ik hem updaten en straks spelen.
bon voyage!
Maar waarom is het nieuwsbericht dan verwijderd? Er is ook niets op de officiële fora te vinden of op de social media kanalen van Rare/SoTRobinNL schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 09:43:
[...]
https://webcache.googleus...&cd=1&hl=en&ct=clnk&gl=uk
Hij begint vandaag om 10:00uur. Heb hem zelf gisteren al kunnen spelen.
Dit mocht nog niet worden gedeeld. Dit was ook het geval met de embargo artikelen, waar ook eentje werd gelekt. Officiële aankondiging verschijnt over een aantal minuten via het Twitter account.Tormbo schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 09:47:
[...]
Maar waarom is het nieuwsbericht dan verwijderd? Er is ook niets op de officiële fora te vinden of op de social media kanalen van Rare/SoT
Ik had zelf begrepen (2x de beta gedaan) dat in de beta eigenlijk alle questen disabled zouden zijn aangezien het puur om Server Scale testing ging.Verwijderd schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 04:04:
ik zit erg te dubben, heb zelf nog geen betas gedaan en heb veel youtube content gekeken.
In de Beta kon je eigenlijk niet meer dan schatkaarten halen, schatten zoeken en onderweg een leuk gevecht voeren. Dit zou in de daadwerkelijke game niet het geval zijn, oftewel; veel en veel meer content (opdrachten/questen) om te doen.
Zelf kan ik dan ook niet wachten, de beta liep al heerlijk (momenteel de xbox one classic, morgen als het goed is de one x binnen), een ervaring die ik nog niet eerder gehad heb in gaming. Het lijkt eindelijk weer eens op iets totaal anders waarbij ik ook zeker het grafische deel ontzettend tof vind.
Echter of ik dit spel ooit ga spelen zonder familie/vrienden, dat denk ik niet. Het is niet te doen om rond te varen (ongewenst) een gevecht in te gaan en je boot + kanon + repair etc in je eentje te doen.
Oja wat ik ook echt geniaal vind: de haaien! Haha ik was mooi aan het zwemmen want we hadden het anker iets te vroeg laten zakken voor een eiland, ineens een neef van mij: Kijk uit!! Een haai achter je! (hij stond nog op de boot uiteraard 0,0 )..
Ik draai het beeld om naar achter me en er gaat een gigantische haaienbek voor mijn neus open, ik schrok me de pleuris (nog nooit hoeven te schrikken in een game, nu dus wel haha).
Grafisch staat de xbox one (de beta in ieder geval, volgens mij is 4K nog niet geactiveerd in de beta?) gelijk aan een gaming pc waarbij je alle mogelijke settings op de max zet. Ik kan hier geen verschil zien, oftewel een mooi staaltje optimalisaties hebben ze verricht. Ik ben benieuwd of de One X (vooral straks bij de volledige versie) er nog veel meer pracht en praal uit weet te halen
[ Voor 7% gewijzigd door LopendeVogel op 09-03-2018 09:54 ]
We zitten hier ook te wachten. Release notes zijn al bekend, maar mogen op dit moment nog niet worden gedeeld met de playerbase.rejer schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 11:12:
Toch geen beta?
Edit
Ahoy there Pirates. Right now we have no official news about play sessions to share with you right now. Make sure you're following me for updates (click the green plus on my profile) and check our social channels for further information!
https://www.seaofthieves....rare-give-us-some-news/15
[ Voor 38% gewijzigd door RobinNL op 09-03-2018 12:23 ]
Verwijderd
Gevonden ik zat verkeerd te kijken
[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2018 13:06 ]
Meer content deze beta? Of wederom een scaletest met dezelfde content?
https://twitter.com/SeaOfThieves/status/972078503721127936
Zit meer content in zo te zien.
Meer contentBioHazard schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 13:04:
[...]
Meer content deze beta? Of wederom een scaletest met dezelfde content?
[ Voor 65% gewijzigd door rejer op 09-03-2018 17:08 ]
[ Voor 4% gewijzigd door rudyman85 op 10-03-2018 09:59 ]
Wat bedoel je precies? Als je de game via de ms store koopt is deze een zogenaamde 'play anywhere' titel. Dit betekent dat je deze op de Xbox en op pc kunt spelen.Joeran schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 23:27:
Ik hoorde dat je bij bij Sea of Thieves voor PC een windows 10 Licence key krijgt, klopt dit? Ik kan er namelijk niks over vinden op de microsoft website.
Het is wel even zoeken, als ik een random crew join waarbij ze niet kunnen tikken en geen voice chat gebruiken dan ben ik weg. Na 3 crews had ik eindelijk een crew gevonden waarbij iedereen voice chat gebruikte, een amerikaan een brit en een zweed.
Kan me niet herinneren dat ik voor het laatst zo gelachen heb met complete onbekenden.
Via Discord met Nickybbb gespeeld en we hebben het 3 uur vol gehouden.
Denk iets van 20 kisten (waaronder een capten's chest) en 3 schepen gezonken. (laatste run, hadden we er 9)
Zelf enkel 2x dood en Nickybbb 1x (meen ik) en het schip zat vol gaten/houten planken maar niet gezonken.
[ Voor 4% gewijzigd door Ithric op 10-03-2018 13:25 ]
Een vriend vertelde me, als je Sea of Thieves koopt krijg je een gratis versie van windows 10 erbij. Maar ik kan er niks over vinden online dus ik denk dat het niet waar is.Tormbo schreef op zaterdag 10 maart 2018 @ 11:06:
[...]
Wat bedoel je precies? Als je de game via de ms store koopt is deze een zogenaamde 'play anywhere' titel. Dit betekent dat je deze op de Xbox en op pc kunt spelen.
Ik gebruik nog windows 7 namelijk en Sea of Thieves werkt alleen op windows 10. Ik heb nog ergens een windows 10 licentie code liggen maar geen idee waar. Ik kan daarom best een gratis versie gebruiken.
Ik denk dat hij/zij bedoelde wat hierboven Al vermeld is. Het spel kan zowelJoeran schreef op zaterdag 10 maart 2018 @ 18:32:
[...]
Een vriend vertelde me, als je Sea of Thieves koopt krijg je een gratis versie van windows 10 erbij. Maar ik kan er niks over vinden online dus ik denk dat het niet waar is.
Ik gebruik nog windows 7 namelijk en Sea of Thieves werkt alleen op windows 10. Ik heb nog ergens een windows 10 licentie code liggen maar geen idee waar. Ik kan daarom best een gratis versie gebruiken.
Op de xbox als pc gespeeld worden.
Game is een play anywhere titel, zit nogal een prijsverschil tussen de store versie en de xbox one fysieke editie. Als ik nu de fysieke game koop, krijg ik deze dan aan de praat zonder Xbox? Als ik het anywhere verhaal van Microsoft lees krijg ik het idee dat ik de game eerst 'geactiveerd' moet hebben op m'n Xbox.
Oke thanks. Bizar dat ze er €69,99 voor durven vragen dan..AvanCade schreef op zondag 11 maart 2018 @ 11:58:
Dat werkt niet. Het is enkel een play anywhere versie als je het in de Windows/Xbox store koopt.
Yup en geen een winkel is de PC versie te koop. Ja bol 69€co2301 schreef op zondag 11 maart 2018 @ 13:17:
[...]
Oke thanks. Bizar dat ze er €69,99 voor durven vragen dan..
61.89 EurosAvanCade schreef op zondag 11 maart 2018 @ 13:48:
Amazon.co.uk is hij 56 euro. Op zich nog normaal.
Pond daar.
ah, ik zag naar deze https://www.amazon.co.uk/...eywords=sea+of+thieves+pc
Maar degene die jij zegt is inderdaad een betere optie.(blijft wel dat je voor normale prijzen de games moet gaan importeren)
[ Voor 12% gewijzigd door rejer op 11-03-2018 14:11 ]
[ Voor 25% gewijzigd door rudyman85 op 11-03-2018 17:25 ]
wat nog steeds veelste veel geld is voor de game?rudyman85 schreef op zondag 11 maart 2018 @ 17:24:
Op cdkeys.com is het spel voor de digitale key 50 euro..
Sorry maar heb hem afgelopen weekend ook weer gespeeld. Heb zelfs een raid gedaan het is grappig. Maar er zit gewoon 0 progressie in. Iemand van lvl 100 kan even snel verslagen worden als iemand van lvl 1. Het is toch juist leuk dat naarmate je hoger bent je betere gear/loot kan krijgen.
Ik wacht de reviews nog even af ben wat skeptisch vanwege de content. En een rondje in de kroeg is heel anders dan een gameColdbullet schreef op zondag 11 maart 2018 @ 23:07:
Ik denk dat dit spel ook een hele andere insteek heeft. Gewoon lekker spelen, vooral lol maken met elkaar. Humorz Prestige is veel minder belangrijk. Kwa schip zou van mij gerust wat meer uitbreiding mogen zijn op upgades b.v. Een ram voorop, extra mast met zijl, kanonnen achterop ect ect.. Er zijn veel uitbreidingen in de toekomst en niet alleen maar cosmetisch. Deze zit dan ook bij de prijs inbegrepen. Voor games waarmee je echt met prestige en de alsmaar ellendige lange upgrades, wapens wat totaal niet kan (bf1 cod bijvoorbeeld) dan moet je bij een ander spel wezen. Ik ga hem zeker kopen en spelen als ik de game uren om ga rekenen is het een bedrag van niks. Een rondje in de kroeg is al de helft van de aanschaf en daar doe je maar 5 min mee..
Daarnaast komt er als je op een bepaald level zit een deel van een map vrij met andere content waar je eerst voor mag knokken
Ik heb het weekend met veel plezier ervaren (samen met drie collega's, dus extra leuk) dat ik de game ga aanschaffen (speel sinds de eerste alpha).
[ Voor 21% gewijzigd door rudyman85 op 12-03-2018 10:25 ]
In tegenstelling tot andere games moet je hier totaal niet naar progressie kijken. Het is juist de bedoeling van Rare dat mensen met 0 en 1000 uur dezelfde wapens etc hebben, zodat er geen verschil is tussen deze groepen.rwbk schreef op zondag 11 maart 2018 @ 19:06:
[...]
wat nog steeds veelste veel geld is voor de game?
Sorry maar heb hem afgelopen weekend ook weer gespeeld. Heb zelfs een raid gedaan het is grappig. Maar er zit gewoon 0 progressie in. Iemand van lvl 100 kan even snel verslagen worden als iemand van lvl 1. Het is toch juist leuk dat naarmate je hoger bent je betere gear/loot kan krijgen.
Uiteraard zijn mensen met 1000 uur een stuk beter, maar dat komt gewoon door ervaring.
Je bedoelt hier de Pirate Legend mee neem ik aan? Wat je hier krijgt is een hideout die ergens op de map is verstopt. Deze geeft je toegang tot nieuwe voyages. Wat dit precies inhoudt is nog niet bekend zover ik weet. De map over het algemeen is toegankelijk voor iedereen.rudyman85 schreef op maandag 12 maart 2018 @ 08:40:
Daarnaast komt er als je op een bepaald level zit een deel van een map vrij met andere content waar je eerst voor mag knokken.
hier wordt progression uitgelegd voor SOT;
Was inderdaad een bug die soms voorkwam. Dit wordt in de eerste patch gefixedrwbk schreef op maandag 12 maart 2018 @ 16:47:
Van de week naar dat Skull island gegaan. Hele raid gedaan boss verslagen. Lagen er geen chests....
Verwijderd
Je bent helemaal ingebotered door de marketing van grote game uitgevers. Compleet gelocked in een systeem van progressie dat heel slim samenwerkt met lootboxen, unlocks en level caps.rwbk schreef op zondag 11 maart 2018 @ 19:06:
[...]
wat nog steeds veelste veel geld is voor de game?
Sea of thieves gaat juist terug naar een tijdperk waar in online gaming het resultaat alleen die game sessie uitmaakte wie de winnaar was etc.
Ik vind het juist heerlijk dat Rare al die vieze marketing troep helemaal is uitgewerkt om op je brein in te werken ten voordele van het bedrijf om maximaal ged te verdienen verbannen heeft in hun game.
Speel het voor de lol en de sociale aspecten.
Juist het laaste is tegenwoordig een eng iets voor veel mensen. Als progressie/ lootboxen en gear stats zo belangrijk zijn dan zijn er 99% van de games tegenwoordig die dat aan je geven, de uitgevers worden namelijk alleen maar blij dat ze ermee maximaal kunnen incashen.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2018 06:20 ]
Type quest B: Haal kippen op breng terug.
Type quest C: Haal skull van skelet en breng terug.
Type quest D: Haal kist op bij raid en breng terug. (*zie A)
Dat is niet echt veel variatie. Neemt niet weg dat het wel even leuk is, maar voor hoelang?
Iedereen hier gaat teveel uit van het singleplayer/co-op concept van de game en laat de pvp achterwege. Tijdens mijn speelsessies was er niets zo spannend als met een volgeladen sloep met zijn tweeën een galjoen aan de horizon te zien verschijnen en te moeten inschatten wat ze willen.rejer schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 14:02:
Type quest *A: Haal kist op breng terug.
Type quest B: Haal kippen op breng terug.
Type quest C: Haal skull van skelet en breng terug.
Type quest D: Haal kist op bij raid en breng terug. (*zie A)
Dat is niet echt veel variatie. Neemt niet weg dat het wel even leuk is, maar voor hoelang?
Begrijp mij niet verkeerd ik heb mij echt super vermaakt met de beta. Maar de prijs staat mij nu niet aan.Verwijderd schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 06:18:
[...]
Je bent helemaal ingebotered door de marketing van grote game uitgevers. Compleet gelocked in een systeem van progressie dat heel slim samenwerkt met lootboxen, unlocks en level caps.
Sea of thieves gaat juist terug naar een tijdperk waar in online gaming het resultaat alleen die game sessie uitmaakte wie de winnaar was etc.
Ik vind het juist heerlijk dat Rare al die vieze marketing troep helemaal is uitgewerkt om op je brein in te werken ten voordele van het bedrijf om maximaal ged te verdienen verbannen heeft in hun game.
Speel het voor de lol en de sociale aspecten.
Juist het laaste is tegenwoordig een eng iets voor veel mensen. Als progressie/ lootboxen en gear stats zo belangrijk zijn dan zijn er 99% van de games tegenwoordig die dat aan je geven, de uitgevers worden namelijk alleen maar blij dat ze ermee maximaal kunnen incashen.
Ik overweeg hem zeer zeker te halen maar voor een lagere prijs.
Vanavond om 18:00uur is er nog een livestream op Mixer, zie de afbeelding hieronder.

Tune in and join our crew live at Rare HQ on Wednesday March 14th to:
- Get a definitive guide to the Sea of Thieves experience, with a handy overview of what you'll be able to do in the game from day one!
- Find out about the wild and wonderful things going on around the world to celebrate Sea of Thieves' launch, including events (hopefully) near you!
- See some of the finest Sea of Thieves treasures out there on the store shelves and ripe for the taking (note: theft is discouraged in the real world), ranging from original comic books to Xbox One console bundles!
- Put your burning Sea of Thieves questions to Executive Producer Joe Neate and Design Director Mike Chapman in a live Q&A session!
[ Voor 29% gewijzigd door RobinNL op 14-03-2018 16:30 ]
Vergeet niet dat de game dus ook speelbaar is via het Xbox Game Pass programma. 14 dagen gratis en €10 per maand. Als je denkt hier geen half jaar zoet mee te gaan zijn is dit allicht een optie.rwbk schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 15:35:
[...]
Begrijp mij niet verkeerd ik heb mij echt super vermaakt met de beta. Maar de prijs staat mij nu niet aan.
Ik overweeg hem zeer zeker te halen maar voor een lagere prijs.