+1P_Tingen schreef op maandag 23 januari 2017 @ 10:13:
Best een vermakelijk topic dit; ik verbaas me er namelijk over dat zoveel mensen zich zo druk maken over hun operating system. Alsof je je computer opstart om even lekker met het OS te gaan werken. Voor mij moet het OS zoveel mogelijk uit de weg blijven; ik start mijn computer op om IETS te doen. Dan kan varieren van mail lezen tot programmeren, maar bij de meeste taken heb ik het OS niet direct nodig.
Daarom wil ik dat alles wat met het OS te maken heeft soepel loopt, op een logische plek zit en mij vooral niet tegenwerkt. Wat dat betreft deed Win7 een prima klus, maar Win10 doet dat voor mij nog beter. De nieuwe sneltoetsen zijn heerlijk (ondergetekende is een keyboardninja) en het reageert overal lekker snel op. Maar goed, dat deed win7 ook wel op mijn machine. Simpele zaken zoals print to pdf maken het leven wat makkelijker en ik kan steeds meer hulpprogramma's afvoeren omdat het OS dat voor mij doet.
Ik werk al een tijdje in de automatisering en ik ben nog van de tijd dat collega's aan elkaar vroegen of ze de nieuwe windows 3.11 al hadden want die was beter dan 3.1. In het verleden ergerde ik me er bont en blauw aan dat bij elke versie van Windows, de instellingen weer ergens anders te vinden waren; 3.1 / NT / 95 / 98 / 2000 en alle versies daarna hadden dingen anders dan in hun voorganger. Windows 10 is niet anders want wederom zijn er de nodige dingen veranderd. Waarom word ik er nu niet chagrijnig van dan?
Simpel, door het te negeren. Als automatiseerders en tweakers al neurotisch vast blijven houden aan oude versies, hoe moet dat dan met 'gewone' gebruikers? Kom op jongens (en meiden), verander wat je niet accepteren kan, maar accepteer vooral wat je niet veranderen kan. Nieuwe Windows versies zullen blijven komen en zullen anders zijn dan voorgaande. Wen d'r maar an, want het wordt toch niet anders. Het leven is een hel als je probeert vast te houden aan het verleden en ik heb het dan ook maar losgelaten. Een stuk relaxter!
Al is mijn geval Windows verklaard tot 'oud' en wordt alleen nog opgestart wanneer ik een spel wil spelen dat alleen voor dat platform is ontwikkeld.
Al die emoties om een besturingssysteem. Ik ga stuk hier.

Milieu? Ach man, ik kom uit een voortreffelijk milieu! / Stop de Postcodeloterij