Ik weet niet welke Office installatie jij hebt, maar bij mijn Office 2016 installatie kan je gewoon nog kiezen en kan je met setup.exe /admin nog steeds .msp files maken. Maar waarschijnlijk heb jij Office 365 en niet Professional Plus. De Office die jij hebt bevat ook een aantal zaken niet zoals Integratie met SharePoint, Exchange Archives in Outlook en nog wat zaken.SMGGM schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 18:51:
Zopas Windows 10 opnieuw moeten installeren vanwege behoorlijk diepgaande problemen. Mijn systeem was volledig ingesteld hoe ik het wilde, maar moest dus opnieuw beginnen waardoor het gevloek op Windows 10 soms even de bovenhand nam.
Ik stoor mij voornamelijk aan MS zijn aanpak. Een voorbeeld, ik heb via mijn werk Office 2016 Pro. Een klassieke installatie waar je kan kiezen welke Office applicaties je wilt is er niet meer. Het is 1 installatie, geen enkele vraag en op het einde van de rit zit je opgezadeld met het hele Office suite (van Access tot Word), of je nu wil of niet. Verwijderen? Nope (ja, maar dat gaat dan niet met de versie die ik heb).
Microsoft heeft aangegeven dat dit inderdaad een issue is richting een groot aantal bedrijven. Microsoft gaat er van uit dat:Windows 10 is gelijkaardig. Je installeert het en eenmaal op internet zit de Store Candy Crush, Solitair, Skype, Get Office (terwijl ik volledig Office al heb),... te installeren.
Telkens gooi ik het eraf en bij elke herstart staat hij terug klaar om het te installeren (volledig automatisch uiteraard). Uiteindelijk erger ik me dood en schakel ik via Group Policies de gehele store uit.
Windows 10 Home = Thuis gebruik
Windows 10 Pro = Thuis gebruik
Windows 10 Ent = Zakelijk
Windows 10 Ent LTSB = Zakelijk
Windows 10 Student = Studenten
Bij die laatste 3 heb je geen last van al die "extra's". Aan de andere kant, even verdiepen in de materie en je zet alles goed met "Get-AppXPackage, Remove-AppXPackage, Get-AppXProvisionedPackage, Remove-AppXProvisionedPackage" in Powershell. Zeker als je bedrijfsimages maakt handig.
Gelukkig maar in sommige gevallen, maar dat heeft meer te maken met de Implementatie van de App zelf en niet Windows 10.Ook opgemerkt dat als je in de Firewall een app blokkeert om verbindingen te maken, dat Windows 10 doodleuk je regel opnieuw wist als de app eens update.
Snap de zin niet.Hier komt het feit dat de Windows Store niet zo populair is eens goed uit want vaak valt het niet voor.
Wanneer je je verdiept had voor je dit schreef wist je dat Microsoft het oude config scherm langzaam aan het uitfaseren is en steeds meer functionaliteit aan het verplaatsen is. De komende tijd zitten we nog in een "tussenfase". Dit is eigenlijk best wel netjes van MS.Een ander punt is het configuratiescherm (of beter gezegd, de twee configuratieschermen). Het lijkt dat je twee UI's hebt. Daarbij is het nieuwe verre van beter. In het oude config scherm krijg je praktisch instant een resultaat bij een zoekterm, bij het nieuwe duurt dit vele malen langer.
Ik weet niet wat de meerwaarde is van Windows 10. Het start sneller dn 7 en 8.1. Het is efficiënter met geheugen dan voorgangers heb ik gemerkt. Waar je met 7 een SSD nog 4GB nodig had kan je nu met 10, een SSD een Core2Duo met 2GB veel verder komen. Het start menu is tegenwoordig ideaal, zeker met die A.B.C. indeling. Multiple desktops zijn ideaal. Edge werkt heerlijk. Stabiel, heel stabiel. En dat zijn nog maar een paar zaken.De meerwaarde van Windows 10? Die is mij eigenlijk een beetje ver zoeken om eerlijk te zijn. Ik zie geen meerwaarde tov Windows 7 of 8.1.
Het aanmelden met een PIN ipv telkens je wachtwoord invoeren vind ik wel leuk
Ik moet ook zeggen, ik stoor mij niet aan de tegels (zelfs de initiële Windows 8 implementatie vond ik best wel OK). Het was voor mij overzichtelijker dan het Windows 7 startmenu.
Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.