corset schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 12:16:
[...]
Lastig, ik geef TLOU ook een 5, omdat het voor mij niks is

Ik blijf erbij, een review is een mening van een speler. Als de game voor iemand gewoon niks is (wat goed kan), dan is het logisch dat dat het cijfer lager is. Uit het filmpje, het ziet er goed uit. Is het iets wat ik nou echt verbazingwekkend goed vind? Dat niet.
Dan moet je je afvragen of je de juiste reviewer hebt gekozen en of jij in het bijzonder überhaupt geschikt bent om games te reviewen. Ik speel geen racegames. Ik vind het saai en ben er na een kwartier op uitgekeken. Dan ga ik toch geen racegame reviewen. Ik kan echter wel objectief blijven. Hoe kort door de bocht is het om een Forza Horizon een 5 te geven omdat ik het niks vind.
Ja, een review bestaat altijd deels uit een mening, maar je mag ook objectief kijken naar de dingen die het goed doet en kijken hoezeer deze opwegen tegen de nadelen.
In geval van TLoU kun je toch wel objectief zeggen dat het overall gezien een goede game is. De gameplay is voor een lineaire adventure gevarieerd en super soepel, de graphics behoorden destijds tot de mooiste op de PS3, het verhaal wordt op sublieme wijze verteld (ook al vind je het verhaal niks) en de acteerprestaties zijn beter dan in welke andere game dan ook. Ja er zitten wat schoonheidsfoutjes in de AI in, maar dat is echt nitpicken. Die game heeft niet voor niets een 95 op Metacritic en wordt ook niet voor niets beschouwd als een van de beste games ooit gemaakt.
Die USgamer review is echt doorspekt van negativiteit en sarcasme. Lees 'm eens. Deze dame wist al, nog voordat ze überhaupt aan de game begonnen was, dat ze een slechte review ging geven. Dat komt uit de hele tekst naar voren.
Ik ben van mening dat het niets meer geweest is dan clickbait. Zonder deze score was ik zelf nooit op deze site gekomen. Dus wat dat betreft is het ze goed gelukt.
Ik heb inmiddels veel reviews gelezen en gezien en overal komt naar voren dat de game technisch en grafisch zeer indrukwekkend is, de gameplay is soepel en goed en het verhaal zit mooi in elkaar. Dus ja, een 5 is gewoon vreemd. Die 71 positieve scores zullen wel gek zijn dan.
[
Voor 4% gewijzigd door
bram1984 op 22-02-2017 15:14
]