Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xecuter NL
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-09 12:22
Ik weet alleen niet of het aan mij ligt, maar de gameplay stukjes in de tweakers video review zie ik maar al te vaak een vervelende camera die in de bosjes hangt of die tijdens melee combat onoverzichtelijk blijkt te zijn. Die camera wordt al aangegeven als een minpunt, maar deze video review laat het wel heel vaak zien...dus ik vraag me af of er niet betere gameplay beelden voor handen waren, of dat het toch een groter probleem is dan wordt aangegeven.

Ik hoor ook niemand iets zeggen over dat de pijl die je afschiet totaal geen drop heeft...ook vreemd.

Desalniettemin heb ik de game in de pre-order staan, want kijk er erg naar uit!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Sefaex schreef op maandag 20 februari 2017 @ 18:46:
[...]

Maar die 4 mindere reviews verpesten het een beetje. Met name die 5/10 (die nergens op slaat natuurlijk).

Er is altijd 1 review die het verpest. Uncharted 4 had ook 1 review van 4/10.
Fout, een review is een subjectief (foutje!) mening. Jij kan vinden dat het nergens op slaat, echter is een 5/10 net zo terecht als een 9/10 als hij goed onderbouwd is. Ik kan op dit moment geen lage review vinden die echter niet goed onderbouwd is.

Er zit een verschil tussen gewoon realistisch zijn en snappen dat niet iedereen dezelfde cijfers geeft, of gewoon klagen dat iemand een game lage cijfers geeft "omdat het nergens op slaat"

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Anton.net
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22:36
corset schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 08:35:
[...]

Fout, een review is een objectieve mening. Jij kan vinden dat het nergens op slaat, echter is een 5/10 net zo terecht als een 9/10 als hij goed onderbouwd is. Ik kan op dit moment geen lage review vinden die echter niet goed onderbouwd is.

Er zit een verschil tussen gewoon realistisch zijn en snappen dat niet iedereen dezelfde cijfers geeft, of gewoon klagen dat iemand een game lage cijfers geeft "omdat het nergens op slaat"
Een review kan nooit volledig objectief zijn. Een reviewer beoordeelt de dingen die hij ziet en hoe hij ze ervaart. Dat zijn toch echt vooral subjectieve meningen, geen feiten. Het kan zijn dat velen die mening delen, maar dan nog blijft het vooral een mening, geen objectief feit.
Daarnaast vind ik wel dat het geven van een 5 nergens op slaat. Ik kan begrijpen dat iemand een 5 geeft omdat hij/zij gebreken ziet en dat standpunt ook kan onderbouwen. Maar je kan er gewoon niet om heen dat veel dingen van HZD er gewoon goed uit zien. Als je deze game maar een 5 geeft, zet je je hele aanzien als gamekenner toch op het spel. Want als je dit maar een 5 geeft, kan ik me niet voorstellen dat veel games in de (jonge) gamegeschiedenis een voldoende hebben gehaald..

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Met een 5 laat je ook meteen zien dat deze game dus slechter dan no mans sky of homefront om wat te noemen. Lijkt me wel heel sterk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anton.net
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22:36
Nieuwevolger schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 09:03:
Met een 5 laat je ook meteen zien dat deze game dus slechter dan no mans sky of homefront om wat te noemen. Lijkt me wel heel sterk.
Dit is dus het hele punt dat ik duidelijk probeer te maken :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08:20

swv

Altijd weer die discussie over cijfers :')

Who cares wat een ander ervan vind? Jij moet/wilt het spel toch zelf spelen? De een smelt weg bij een heerlijk belegd broodje zalm. De ander vind dat om uit te kotsen. Is diegene dan niet goed snik? Ik lees reviews al heel lang niet meer om de cijferbeoordelingen. Ik lees wat een reviewer te zeggen heeft, maar ik kijk liever rond de release een streampje of ik lees wat andere mensen in een topic als deze van een spel vinden. En soms neem ik zelf de primeur een spel bij release in huis te hebben wanneer ik er vertrouwen in heb, om zo andere mensen daarover voor te lichten.

Horizon Zero Dawn lijkt mij wel een leuk spel, maar ik wacht nog even de ervaringen en/of een aanbieding af. Ik hoef het spel niet per se bij release in huis te hebben. Ik ben normaal alleen niet echt wakker te maken voor futuristische games, maar HZD heeft toch wel wat unieks denk ik. Alleen ik wil meer van het spel zien, en dat was tot eergisteren nogal een opgave. Kijk maar naar dit topic welke eigenlijk nog maar heel weinig content bevat. En dat voor een game die de game van 2017 zou moeten zijn. Maargoed misschien komt dat gevoel ook wel door Ubisoft die juist weer het andere uiterste doet: Hun geven vaak zoveel content vrij (gameplay video's) dat je bij release niks meer hoeft te ontdekken omdat je alles al weet :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• corset
Nieuwevolger schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 09:03:
En als hij dat nou vind? Mag dat niet? Sorry, maar ik vind TLOU slechter dan RE7, slechter dan andere games. Ben ik opeens fout en verkeerd bezig? Dacht het toch echt van niet :)

Meningen blijven meningen, dat jij opeens bepaald voor anderen dat hun mening fout is, dat boeit hen echt niet. En terecht.

Als je dan zo graag wil huilen over Cijfers van een game, ik zou zeggen, schrijf een review! veel succes. Ik kan je zeggen uit eigen ervaring, wat voor cijfer je ook geeft, er zal altijd gezeik zijn.

[ Voor 15% gewijzigd door corset op 21-02-2017 09:36 ]

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 00:13
Ollievssn schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 07:57:
[...]

Dit staat er op de site:
Machine Trapper Pack + Nora Longshot Bow + Lookout Outfit
Wat: Wanneer je Horizon: Zero Dawn pre ordert ontvang je de Machine Trapper Pack, Nora Longshot Bow en Lookout Outfit (code per mail)
Wanneer: Je ontvangt deze DLC code per e-mail, zodra de game officieel beschikbaar is.
Hoe: Verzilver de DLC code in de PSN Store om je digitale content te ontvangen. Instructies hiervoor vind je bovenaan deze pagina door op 'digitale platforms' te klikken.
Looptijd: Deze code ontvang je alleen als je de game voor 1-03-2017 bestelt!

naar mijn idee niet echt waard om 5-10 euro meer te betalen dan andere winkels
Oeps, je hebt gelijk! Ik zag het niet omdat ik net op mijn mobiel zat.

Die skins geven wel een beetje voordeel trouwens met sommige specs:
Nora Machine Trapper Pack – a resource pack that includes modifications for your weapon and outfit, and resources for crafting ammo and traps.

Nora Lookout Outfit – a unique outfit with enhanced camouflage and an extra modification slot.

Nora Longshot Bow – a hunting weapon with improved accuracy and an extra modification slot.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jackal131
  • Laatst online: 11-09 16:16
sww89 schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 09:29:
Altijd weer die discussie over cijfers :')

Who cares wat een ander ervan vind? Jij moet/wilt het spel toch zelf spelen?
Je hebt gelijk, maar ik neem de beoordelingen van de reviewers wel mee bij het bepalen of ik de game bij launch aanschaf of dat ik wacht tot het in de budgetbak ligt. Dit is een game die ik al een poos in pre-order heb staan. Als het gemiddelde cijfer van de game rond de 6,5 had gelegen, dan had ik wel even gewacht met de aanschaf.

psn: jackal131 | "When you jump from a plane and your parachute is broken, you've still got the rest of your life to fix it"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TDB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 18:42

TDB

Hmm, inmiddels na alle reviews erg aan het twijfelen om tóch te pre-orderen ivm bonus content en het feit dat ik dan op 1 maart kan spelen. Maar dan nog meer aan het twijfelen om digitaal te kopen (kan ik bijna volledig betalen met het bedrag in mijn portefeuille in de store) of op schijf. Dit kan ik dan weer later verkopen. Twijfel, twijfel. Iemand een goede suggestie?

PSN: TDBtje

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag
TDB schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 10:00:
Hmm, inmiddels na alle reviews erg aan het twijfelen om tóch te pre-orderen ivm bonus content en het feit dat ik dan op 1 maart kan spelen. Maar dan nog meer aan het twijfelen om digitaal te kopen (kan ik bijna volledig betalen met het bedrag in mijn portefeuille in de store) of op schijf. Dit kan ik dan weer later verkopen. Twijfel, twijfel. Iemand een goede suggestie?
Hardcopy. Want dat staat mooi in de kast 8)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
TDB schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 10:00:
Twijfel ook, maar dan tussen de US versie en mijn pre-order bij Bol minus een € 50,- cadeaubon. US versie kan ik dinsdag al spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik hoop nog dat een webshop hem 3 dagen van te voren verkoopt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 07:05

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Nieuwevolger schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 11:00:
Ik hoop nog dat een webshop hem 3 dagen van te voren verkoopt.
http://www.allyourgames.nl/
deze site doet dat heel vaak als ze hem al binnen hebben. Final Fantasy XV verkochten ze ook 3 of 4 dagen eerder

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TDB

TDB

Vrijdag schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 10:18:
[...]

Hardcopy. Want dat staat mooi in de kast 8)
You're right. Net besteld bij bol.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ricmaniac schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 11:05:
[...]

http://www.allyourgames.nl/
deze site doet dat heel vaak als ze hem al binnen hebben. Final Fantasy XV verkochten ze ook 3 of 4 dagen eerder
Had FF15 daar ook vandaan, yourgamezone heeft ze ook wel eens eerder te koop. Als ik hem niet eerder krijg zit ik nog te twijfelen om woensdag te skippen voor school. Heb alleen woensdag net weer de vakken die ik niet wil missen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Nieuwevolger schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 11:16:
[...]

Had FF15 daar ook vandaan, yourgamezone heeft ze ook wel eens eerder te koop. Als ik hem niet eerder krijg zit ik nog te twijfelen om woensdag te skippen voor school. Heb alleen woensdag net weer de vakken die ik niet wil missen.
Helaas had die website niet de limited edition en die wilde ik wel graag. dus daarom maar gewoon legit besteld. en maandag en dindsdag toch nog niet echt tijd dus als die woensdag komt is prima imo =p

Keek opzich niet erg uit naar deze game. wilde hem wel gaan spelen maar dacht komt wel ;p maar nu door al die reviews enzo wil ik hem toch wel erg graag hebben nu haha

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dopiej
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20-11-2024
Nou mijn PS4 met 2 controllers gisteren in de winkel bij Intertoys besteld (aangezien ik 200 euro vvv bonnen had dus 89 euro bijbetalen). Weet iemand hoe groot het spel zal zijn als ik em digitaal in psn store zou kopen? Want zit te twijfelen of ik hardcopy of digital ga halen.. Misschien dat ik gewoon woensdag naar de Intertoys rijd om hem te halen weet het nog niet zeker..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Iusedto
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12-09 13:34
Ricmaniac schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 11:26:
[...]
Keek opzich niet erg uit naar deze game. wilde hem wel gaan spelen maar dacht komt wel ;p maar nu door al die reviews enzo wil ik hem toch wel erg graag hebben nu haha
Moest meteen hier aan denken :) :
Afbeeldingslocatie: https://i.ytimg.com/vi/YRXgFu3RpYk/hqdefault.jpg

Viel me wel op dat nu zelfs de NOS een artikel aan deze game en het bedrijf besteed.
Het "ons" gevoel is altijd direct aanwezig in Nederland lol.

FUMES et CARNES

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sefaex
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10-09 21:26
corset schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 08:35:
[...]

Fout, een review is een subjectief (foutje!) mening. Jij kan vinden dat het nergens op slaat, echter is een 5/10 net zo terecht als een 9/10 als hij goed onderbouwd is. Ik kan op dit moment geen lage review vinden die echter niet goed onderbouwd is.

Je hebt een punt

Maar 5/10 is naar mijn mening mediocre..
Dat cijfer zou ik alleen aan spellen geven die technisch gebreken hebben, bijna onspeelbaar zijn, of gewoon echt HEEL matig is.

Als je 70 goede reviews hebt. Staat die 5/10 wel erg raar.

Daarnaast is Horizon technisch en graphics wise vrijwel perfect (zie ook het digital foundry filmpje). Dus ja, erg leuk om een spel op basis van het verhaal (en wellicht de gameplay; die gewoon rete soepel is) een 5/10 te geven.

Laten we eerlijk zijn je moet wel erg gek zijn om dit een 5/10 te geven
https://vid.me/rAGi

8)

[ Voor 4% gewijzigd door Sefaex op 21-02-2017 11:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Dopiej schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 11:39:
Nou mijn PS4 met 2 controllers gisteren in de winkel bij Intertoys besteld (aangezien ik 200 euro vvv bonnen had dus 89 euro bijbetalen). Weet iemand hoe groot het spel zal zijn als ik em digitaal in psn store zou kopen? Want zit te twijfelen of ik hardcopy of digital ga halen.. Misschien dat ik gewoon woensdag naar de Intertoys rijd om hem te halen weet het nog niet zeker..
45gb, maar je bent net zoveel ruimte kwijt op je hdd als je hem fysiek koopt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dopiej
Nieuwevolger schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 12:00:
[...]

45gb, maar je bent net zoveel ruimte kwijt op je hdd als je hem fysiek koopt.
ah ok thanks! Dan ga ik em gewoon via PS store kopen denk ik..

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Iusedto schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 11:40:
[...]

Moest meteen hier aan denken :) :
[afbeelding]

Viel me wel op dat nu zelfs de NOS een artikel aan deze game en het bedrijf besteed.
Het "ons" gevoel is altijd direct aanwezig in Nederland lol.
Ben benieuwd of de mainstream media de game nog wat aandacht geeft tijdens launch, de psvr kreeg bijvoorbeeld een item in de uitzending van rtl nieuws. Het lijkt wel de grootste entertainment launch van nederlandse bodum ooit te worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Nieuwevolger schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 12:03:
[...]

Ben benieuwd of de mainstream media de game nog wat aandacht geeft tijdens launch, de psvr kreeg bijvoorbeeld een item in de uitzending van rtl nieuws. Het lijkt wel de grootste entertainment launch van nederlandse bodum ooit te worden.
mwa denk het niet. misschien een kleine kans omdat het goed ontvangen lijkt te worden en het van nederlandse bodem is maar denk het niet. VR is weer heel wat anders dan gewoon een andere game.

--------------------------------------------

Ik ben zo ontiechelijk benieuwd naar de moeilijkheidsgraad van deze game of je er niet gewoon doorheen blaast enzo dat zou zo jammer zijn. tot nu toe wat ik heb gezien zijn me verwachtingen wel goed overigens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Tipje voor de moeilijkheidsgraad: Hard schijnt de sweet spot te zijn. En uit de review van Jimquisition heb ik begrepen dat, zodra je de mogelijkheid hebt, het aan te raden is de HUD op dynamisch te zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• corset
Sefaex schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 11:42:
[...]

Je hebt een punt

Maar 5/10 is naar mijn mening mediocre..
Dat cijfer zou ik alleen aan spellen geven die technisch gebreken hebben, bijna onspeelbaar zijn, of gewoon echt HEEL matig is.

Als je 70 goede reviews hebt. Staat die 5/10 wel erg raar.

Daarnaast is Horizon technisch en graphics wise vrijwel perfect (zie ook het digital foundry filmpje). Dus ja, erg leuk om een spel op basis van het verhaal (en wellicht de gameplay; die gewoon rete soepel is) een 5/10 te geven.

Laten we eerlijk zijn je moet wel erg gek zijn om dit een 5/10 te geven
https://vid.me/rAGi

8)
Lastig, ik geef TLOU ook een 5, omdat het voor mij niks is :) Ik blijf erbij, een review is een mening van een speler. Als de game voor iemand gewoon niks is (wat goed kan), dan is het logisch dat dat het cijfer lager is. Uit het filmpje, het ziet er goed uit. Is het iets wat ik nou echt verbazingwekkend goed vind? Dat niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

bram1984 schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 12:15:
Tipje voor de moeilijkheidsgraad: Hard schijnt de sweet spot te zijn. En uit de review van Jimquisition heb ik begrepen dat, zodra je de mogelijkheid hebt, het aan te raden is de HUD op dynamisch te zetten.
Oh er zijn dus ook moeilijkheid niveaus. ik hoopte eigenlijk gewoon op 1 niveau en dan niet al te makkelijk ;p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ollievssn
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10-08 12:00
Ricmaniac schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 12:17:
[...]

Oh er zijn dus ook moeilijkheid niveaus. ik hoopte eigenlijk gewoon op 1 niveau en dan niet al te makkelijk ;p
Er zijn mensen die het alleen voor de story spelen die willen dan niet constant dood gaan. Not me btw :P

Steam

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

corset schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 12:16:
[...]

Lastig, ik geef TLOU ook een 5, omdat het voor mij niks is :) Ik blijf erbij, een review is een mening van een speler. Als de game voor iemand gewoon niks is (wat goed kan), dan is het logisch dat dat het cijfer lager is. Uit het filmpje, het ziet er goed uit. Is het iets wat ik nou echt verbazingwekkend goed vind? Dat niet.
Maar een review van een grote website mag niet gebasseerd zijn uit meningen vind ik. je bereikt er zo veel andere mensen mee die op basis van jou uitspraken beslissingen nemen. al doe ik dat zelf totaal niet ik ga gewoon op eigen gevoel af maar toch

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• corset
Ricmaniac schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 12:19:
[...]

Maar een review van een grote website mag niet gebasseerd zijn uit meningen vind ik. je bereikt er zo veel andere mensen mee die op basis van jou uitspraken beslissingen nemen. al doe ik dat zelf totaal niet ik ga gewoon op eigen gevoel af maar toch
Je zal het niet kunnen voorkomen helaas. Mensen zullen altijd op gevoel blijven oordelen. 100% objectiviteit is nutteloos omdat er dan maar 1 review uit kan komen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sefaex
[...]

Ik zal nog een voorbeeld geven

Ik heb weinig met race games.

Maar een Forza Horizon zou ik daarom ook geen 5 geven. Want zelf als niet race liefhebber zie je dat die game kwaliteit uitstraalt. 5 is gewoon matig.... En Forza is alles behalve matig, ook al is het geen game voor mij. Dat zie je als gamer.

Ik heb de review van USgamer gelezen, en het lijkt net of de recensist niet van openworld games houdt. Zo komt het op mij over dan. Vrij raar dat ze haar de review hebben laten doen (als dat ook echt zo is).

Voortaan kan ze het beter bij Nintendo games houden. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Volgens mij was het haar eerste review ook. Ach gezien de reactie sectie 40x zoveel reacties als normaal kreeg zullen ze er wel geen spijt van hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sefaex
Nieuwevolger schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 12:33:
Volgens mij was het haar eerste review ook. Ach gezien de reactie sectie 40x zoveel reacties als normaal kreeg zullen ze er wel geen spijt van hebben.
Dit waren haar andere game reviews:

Paper Mario: Color Splash Review - 6.5/10
VA-11 Hall-A is how you do modern cyberpunk - 80/100
Zero Time Dilemma cuts like a knife - 70/100

Maar Horizon was iddd haar eerste review voor USgamer.

Als je naar haar andere reviews kijk, snap ik sowieso niet hoe je het in je hoofd haalt om haar een review voor Horizon te laten schrijven.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
[...]

Dan moet je je afvragen of je de juiste reviewer hebt gekozen en of jij in het bijzonder überhaupt geschikt bent om games te reviewen. Ik speel geen racegames. Ik vind het saai en ben er na een kwartier op uitgekeken. Dan ga ik toch geen racegame reviewen. Ik kan echter wel objectief blijven. Hoe kort door de bocht is het om een Forza Horizon een 5 te geven omdat ik het niks vind.

Ja, een review bestaat altijd deels uit een mening, maar je mag ook objectief kijken naar de dingen die het goed doet en kijken hoezeer deze opwegen tegen de nadelen.

In geval van TLoU kun je toch wel objectief zeggen dat het overall gezien een goede game is. De gameplay is voor een lineaire adventure gevarieerd en super soepel, de graphics behoorden destijds tot de mooiste op de PS3, het verhaal wordt op sublieme wijze verteld (ook al vind je het verhaal niks) en de acteerprestaties zijn beter dan in welke andere game dan ook. Ja er zitten wat schoonheidsfoutjes in de AI in, maar dat is echt nitpicken. Die game heeft niet voor niets een 95 op Metacritic en wordt ook niet voor niets beschouwd als een van de beste games ooit gemaakt.

Die USgamer review is echt doorspekt van negativiteit en sarcasme. Lees 'm eens. Deze dame wist al, nog voordat ze überhaupt aan de game begonnen was, dat ze een slechte review ging geven. Dat komt uit de hele tekst naar voren.

Ik ben van mening dat het niets meer geweest is dan clickbait. Zonder deze score was ik zelf nooit op deze site gekomen. Dus wat dat betreft is het ze goed gelukt.

Ik heb inmiddels veel reviews gelezen en gezien en overal komt naar voren dat de game technisch en grafisch zeer indrukwekkend is, de gameplay is soepel en goed en het verhaal zit mooi in elkaar. Dus ja, een 5 is gewoon vreemd. Die 71 positieve scores zullen wel gek zijn dan. O-)

[ Voor 4% gewijzigd door bram1984 op 22-02-2017 15:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• corset
bram1984 schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 12:39:
[...]

Dan moet je je afvragen of je de juiste reviewer hebt gekozen en of jij in het bijzonder überhaupt geschikt bent om games te reviewen. Ik speel geen racegames. Ik vind het saai en ben er na een kwartier op uitgekeken. Dan ga ik toch geen racegame reviewen. Ik kan echter wel objectief blijven. Hoe kort door de bocht is het om een Forza Horizon een 5 te geven omdat ik het niks vind.

Ja, een review bestaat altijd deels uit een mening, maar je mag ook objectief kijken naar de dingen die het goed doet en kijken hoezeer deze opwegen tegen de nadelen.

In geval van TLoU kun je toch wel objectief zeggen dat het overall gezien een goede game is. De gameplay is voor een lineaure adventure gevarieerd en super soepel, de graphics behoorden destijds tot de mooiste op de, het verhaal wordt op sublieme wijze verteld (ook al vind je het verhaal niks) en de acteerprestaties zijn beter dan in welke andere game dan ook. Ja er zitten wat schoonheidsfoutjes in de AI in, maar dat is echt nitpicken. Die game heeft niet voor niets een 95 op Metacritic en wordt ook niet voor niets beschouwd als een van de beste games ooit gemaakt.

Die USgamer review is echt doorspekt van negativiteit en sarcasme. Lees 'm eens. Deze dame wist al, nog voordat ze überhaupt aan de game begonnen was, dat ze een slechte review ging geven. Dat komt uit de hele tekst naar voren.

Ik ben van mening dat het niets meer geweest is dan clickbait. Zonder deze score was ik zelf nooit op deze site gekomen. Dus wat dat betreft is het ze goed gelukt.

Ik heb inmiddels veel reviews gelezen en gezien en overal komt naar voren dat de game technisch en grafisch zeer indrukwekkend is, de gameplay is soepel en goed en het verhaal zit mooi in elkaar. Dus ja, een 5 is gewoon vreemd. Die 71 positieve scores zullen wel gek zijn dan. O-)
En als je objectief blijft is er maar 1 uitkomst mogelijk, en dan heb je dus maar 1 review nodig. Gefeliciteerd! Je hebt precies 0 bereikt want alle andere reviewers kunnen stoppen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dopiej
Zal mij benieuwen of ik veel moeite ga hebben met het wennen aan een controller.. Ben een Pc gamer en heb enkel nog maar een controller gebruikt voor Fifa en het rijden met auto's in GTA..

Iemand nog tips om snel controller onder de knie te krijgen in dit spel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
corset schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 13:10:
[...]

En als je objectief blijft is er maar 1 uitkomst mogelijk, en dan heb je dus maar 1 review nodig. Gefeliciteerd! Je hebt precies 0 bereikt want alle andere reviewers kunnen stoppen :+
Ik waardeer je sarcasme, maar ik zeg niet voor niets "Ja, een review bestaat altijd deels uit een mening".

Dingen als gameplay, variatie, graphics, storytelling en voice acting zijn in principe allemaal zaken die je objectief kunt bekijken, ook al houd je niet van een bepaald genre. Op basis daarvan kun je prima vaststellen of een game een 5 of 7,5+ waard is.

Los daarvan blijf ik van mening dat je de juiste reviewer op de juiste game zet.
Dopiej schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 13:39:
Zal mij benieuwen of ik veel moeite ga hebben met het wennen aan een controller.. Ben een Pc gamer en heb enkel nog maar een controller gebruikt voor Fifa en het rijden met auto's in GTA..

Nee, tenzij je een hoogbegaafde autist bent, zul je gewoon veel moeten oefenen. Er is geen magical potion ofzo. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dopiej
bram1984 schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 13:43:
[...]

Ik waardeer je sarcasme, maar ik zeg niet voor niets "Ja, een review bestaat altijd deels uit een mening".

Dingen als gameplay, variatie, graphics, storytelling en voice acting zijn in principe allemaal zaken die je objectief kunt bekijken, ook al houd je niet van een bepaald genre. Op basis daarvan kun je prima vaststellen of een game een 5 of 7,5+ waard is.

Los daarvan blijf ik van mening dat je de juiste reviewer op de juiste game zet.

[...]

Nee, tenzij je een hoogbegaafde autist bent, zul je gewoon veel moeten oefenen. Er is geen magical potion ofzo. ;)
Haha nee bedoelde het ook niet op zo een manier maar misschien door iets van bepaalde handelingen vaker te doen dat je het sneller leert..
Nja zal het vanzelf wel zien :) en is het niks hou ik het op Fifa/Xenoverse/F1 :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Iusedto

Dark Souls gaan spelen. Ik garandeer je dat je een controler heel snel onder de knie hebt dan ;)

FUMES et CARNES

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dopiej
Iusedto schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 14:00:
[...]

Dark Souls gaan spelen. Ik garandeer je dat je een controler heel snel onder de knie hebt dan ;)
Oke, ga ik kijken die ook te kopen :)
en oefenen oefenen en nog eens oefenen he :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Dopiej schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 13:52:
[...]

Haha nee bedoelde het ook niet op zo een manier maar misschien door iets van bepaalde handelingen vaker te doen dat je het sneller leert..
Nja zal het vanzelf wel zien :) en is het niks hou ik het op Fifa/Xenoverse/F1 :P
Nou ik zou sowieso de sensitivity op het begin lager dan normaal zetten.

Verder kijk ik zelf altijd even naar de control schemes. In first person games probeer ik altijd crouch onder de rechterstick te krijgen, zodat je niet continu je duim van de rechterstick hoeft te halen.

Verder gebruik ik zelf onderstaand apparaatje en dat is echt geniaal. Deze stelt je in staat om 2 van de facebuttons toe te wijzen aan paddles die bij je middelvinger zitten. In geval van Horizon zal ik dus jump sowieso aan de rechter paddle binden en ik zie dat vierkantje crouch en slide is en rondje rollen, dus een van die 2 gaat onder de linker paddle. Zo kun je de camera zoveel mogelijk blijven bedienen.

http://www.gamegear.be/co...f.p.s.-dominator-mod-pack

Ik zou me overigens even verdiepen in wat Dark Souls precies is. Dat is een redelijke die hard game die je heel veel frustratie gaat opleveren als je al niet zo goed bent met een controller. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• beschuitfluiter
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-09 09:21

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

First Person Shooters blijf ik voortaan weg bij de PS4; heb Rainbow Six: Siege gekocht wat ik écht erg leuk vindt, maar ik kan met controller gewoon niet mee komen met de die hards terwijl ik met WASD+muis een aardig potje kan knallen.

Ik weet niet of er iets van auto-aim zit in dit spel maar ik gok dat het zoiets zal zijn als MGS5 en Uncharted 4 en dat lijkt me prima voor dit genre. Dat is ook écht wel iets wat je kunt oefenen met de controller, dus die spellen zou ik ook nog aan kunnen raden om je aim-skills etc te verbeteren

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dopiej
bram1984 schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 14:04:
[...]

Nou ik zou sowieso de sensitivity op het begin lager dan normaal zetten.

Verder kijk ik zelf altijd even naar de control schemes. In first person games probeer ik altijd crouch onder de rechterstick te krijgen, zodat je niet continu je duim van de rechterstick hoeft te halen.

Verder gebruik ik zelf onderstaand apparaatje en dat is echt geniaal. Deze stelt je in staat om 2 van de facebuttons toe te wijzen aan paddles die bij je middelvinger zitten. In geval van Horizon zal ik dus jump sowieso aan de rechter paddle binden en ik zie dat vierkantje crouch en slide is en rondje rollen, dus een van die 2 gaat onder de linker paddle. Zo kun je de camera zoveel mogelijk blijven bedienen.

http://www.gamegear.be/co...f.p.s.-dominator-mod-pack

Ik zou me overigens even verdiepen in wat Dark Souls precies is. Dat is een redelijke die hard game die je heel veel frustratie gaat opleveren als je al niet zo goed bent met een controller. ;)
Thanks :) zal me er vanavond in gaan verdiepen.. zal eerst eens een f2p game erop zetten en gewoon wat testen :) en zag dat Uncharted 4 voor helft van de prijs is misschien dat ik die aanschaf maar kijk ik nog ff voor :)
beschuitfluiter schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 14:05:
First Person Shooters blijf ik voortaan weg bij de PS4; heb Rainbow Six: Siege gekocht wat ik écht erg leuk vindt, maar ik kan met controller gewoon niet mee komen met de die hards terwijl ik met WASD+muis een aardig potje kan knallen.

Ik weet niet of er iets van auto-aim zit in dit spel maar ik gok dat het zoiets zal zijn als MGS5 en Uncharted 4 en dat lijkt me prima voor dit genre. Dat is ook écht wel iets wat je kunt oefenen met de controller, dus die spellen zou ik ook nog aan kunnen raden om je aim-skills etc te verbeteren
Hehe ja gaat voor mij probleem zijn indd.. ben KB+muis gewend vanaf ik jaar of 13 was en ben nu 29.. dus na 16 jaar keyboard muis gaat lastig zijn om controller onder de knie te krijgen (zeker omdat ik juist ps4 gekocht heb omdat ik pc opruim omdat ik minder ga gamen :P )

[ Voor 26% gewijzigd door Dopiej op 21-02-2017 14:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag

Dat gaat vanzelf. Ik heb vroeger heel veel Counterstrike, UT, Quake etc. gespeeld op de pc en mijn eerste shooter op een console was Halo 2 met collega's. Dat ging mij eigenlijk best goed af. Het went echt heel snel. En aangezien dit een singleplayer is heb je alle tijd en rust.

Bovendien, als je nu al een PS4 controller hebt en je hebt Steam, dan kan je de controller aansluiten en een paar games proberen :) kan je in elk geval een beetje feeling ermee krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sefaex
corset schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 13:10:
[...]

Klopt

Maar reviews zijn belangrijker dan je denkt.

Goede reviews kunnen de sales een boost geven. En bij goede sales komt er sowieso een vervolg.

Waarom denk je dat de meeste reviews pas 1 dag voor of 1 dag na een releasedate te zien zijn . Meeste gamestudios/uitgevers zijn gewoon bang voor slechte reviews. Die willen eerst hun preorder $$$ binnenharken en mensen lokken om hun spel op day 1 te kopen.

Sony had in dit geval erg veel vertrouwen in Horizon. Daarom zijn er nu al reviews. Maar normaal gesproken zie je bijna nooit reviews zo vroeg voor een release.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08:20

swv

Jackal131 schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 09:46:
[...]

Je hebt gelijk, maar ik neem de beoordelingen van de reviewers wel mee bij het bepalen of ik de game bij launch aanschaf of dat ik wacht tot het in de budgetbak ligt. Dit is een game die ik al een poos in pre-order heb staan. Als het gemiddelde cijfer van de game rond de 6,5 had gelegen, dan had ik wel even gewacht met de aanschaf.
Ja dat is zeker waar, maar HZD heeft geen gemiddelde van een 6,5. Het spel wordt goed ontvangen en dat is alles wat we willen weten toch? Dus ik snap niet helemaal waarom er onder andere hierom een hele discussie losbarst en nog steeds bezig is. Op de frontpage is het trouwens het tegenovergestelde met die reacties dat 'een 9,5 wel erg hoog is'. Echt... 8)7 Misschien is het nog een beetje komkommertijd zo voor de release maar ik lees momenteel liever over inhoud en onderbouwing van de cijfers dan over de cijfers zelf :)

En nu besef ik mij ook dat ik mijzelf in de discussie meng, terwijl het niet mijn bedoeling was ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• corset
ach, ik heb 0 vertrouwen in reviews en mensen die blind roepen "X is het beste ooit! als je dat niet vind ben je fout!". Ik speel een spel zelf wel, vind ik het niks, gaat hij de kast in, anders complete ik hem wel. Vind ik het spel echt 9/10 -> 10/10, dan haal ik de platinum of zo dichtbij mogelijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
sww89 schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 14:36:
[...]

Ja dat is zeker waar, maar HZD heeft geen gemiddelde van een 6,5. Het spel wordt goed ontvangen en dat is alles wat we willen weten toch? Dus ik snap niet helemaal waarom er onder andere hierom een hele discussie losbarst en nog steeds bezig is. Op de frontpage is het trouwens het tegenovergestelde met die reacties dat 'een 9,5 wel erg hoog is'. Echt... 8)7 Misschien is het nog een beetje komkommertijd zo voor de release maar ik lees momenteel liever over inhoud en onderbouwing van de cijfers dan over de cijfers zelf :)

En nu besef ik mij ook dat ik mijzelf in de discussie meng, terwijl het niet mijn bedoeling was ;)
Ik vind het op zich wel een interessant fenomeen om over te discussiëren. Het is best eigenaardig als een game bijna unaniem de hemel in wordt geprezen en dat er dan 1 cijfer zó erg uit de toon valt. Vergeet ook niet dat lage cijfers in dit stadium het gemiddelde sneller omlaag trekken dan hoge cijfers het gemiddelde omhoog. Er staat nu 88, terwijl de scores eigenlijk gewoon gruwelijk hoog zijn, als je ze zo los bij elkaar ziet. Dat heeft altijd invloed op sommige mensen.

Op de frontpage zie je veel frustratie terug van Xbox- en PC- only gamers inderdaad. Die mensen had je ook gezien als de game heel laag had gescoord, maar dan met "ik dacht het al" en "zie je wel" reacties. Ik begrijp dat nooit zo. Als ik een frontpage item zie over de nieuwe Forza of een of andere PC exclusive, peins ik er niet eens over om deze aan te klikken, vanwege het simpele feit dat het me niet interesseert.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
corset schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 14:49:
ach, ik heb 0 vertrouwen in reviews en mensen die blind roepen "X is het beste ooit! als je dat niet vind ben je fout!". Ik speel een spel zelf wel, vind ik het niks, gaat hij de kast in, anders complete ik hem wel. Vind ik het spel echt 9/10 -> 10/10, dan haal ik de platinum of zo dichtbij mogelijk.
Wie roepen dat blind dan? Voor zover ik weet heeft een reviewer een game toch wel tot minstens het einde gespeeld, dus blind is zo een beoordeling niet, tenzij het een nep review is.

Ik weet van mezelf wel of ik een game vet ga vinden of niet. De nieuwe RDR zal hier niet zo snel komen, ook al scoort deze alleen maar tienen. Fallout 4 heeft ook redelijke scores en wil ik nog wel een keer gaan proberen, maar ik weet voor 95% zeker al dat ik het einde niet ga halen. Dat geldt ook voor bijvoorbeeld Skyrim. Ik waardeer en respecteer die games voor wat ze zijn en respecteer ook het feit dat ze zo hoog scoren, daar zal een reden voor zijn. Alleen hebben ze allemaal last van bepaalde zaken waar ik veel minder makkelijk doorheen kijk dan andere mensen. Prima toch.

Edit: excuses voor de dubbelpost.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-09 23:32
Het is gewoon marketing van US Gamer, want aandacht. Als het gemiddelde op 88 zit en zij zitten op 50, dan klopt er gewoon iets niets. Daarbij een review vormt een mening, daarom is het gemiddelde het beste om naar te kijken.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
bram1984 schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 14:50:
[...]

Ik vind het op zich wel een interessant fenomeen om over te discussiëren. Het is best eigenaardig als een game bijna unaniem de hemel in wordt geprezen en dat er dan 1 cijfer zó erg uit de toon valt. Vergeet ook niet dat lage cijfers in dit stadium het gemiddelde sneller omlaag trekken dan hoge cijfers het gemiddelde omhoog. Er staat nu 88, terwijl de scores eigenlijk gewoon gruwelijk hoog zijn, als je ze zo los bij elkaar ziet. Dat heeft altijd invloed op sommige mensen.

Op de frontpage zie je veel frustratie terug van Xbox- en PC- only gamers inderdaad. Die mensen had je ook gezien als de game heel laag had gescoord, maar dan met "ik dacht het al" en "zie je wel" reacties. Ik begrijp dat nooit zo. Als ik een frontpage item zie over de nieuwe Forza of een of andere PC exclusive, peins ik er niet eens over om deze aan te klikken, vanwege het simpele feit dat het me niet interesseert.
Heb het ook nooit mee gemaakt dat mensen boos zijn omdat een game goed reviewed.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• beschuitfluiter

beschuitfluiter

Zullen we kappen over die cijfers; afgezien van motieven van websites of publishers.
Iedereen hier zal zijn eigen afweging maken voor het wel/niet kopen van deze game.
Ik geloof dat we vóór de release allemaal daarin een besluit genomen hebben.
Laten we dan ook ná de release gaan kijken wat iedereen er van vind zodat we misschien dan nog mensen objectief van advies kunnen voorzien en tot die tijd het hele cijferneuken skippen. ;)

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik nou niet snap he.. .. ff voor ik begin te ranten ik heb een ps4 en ben ps4 fan.. Waarom zou ik een pro kopen? als ze de games op 1080p niet eens 60 fps kunnen laten draaien.. Ik heb de grafichs comparison gezien van horizon zero dawn, scheelt tussen de pro en gewoon iets maar niet veel.

En voor je met 4k begint ik ga geen andere tv kopen de komende tijd en vind ik het ook niet waard. Als ze de garantie gaven dat alle games op 60fps draaien op 1080 had ik al lang en breed een pro staan.. nu.. Mehh fuck it.. Zo zonde want zou graag horizon 60 fps spelen :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jamesl
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10-09 12:35
Twijfel of ik de digital deluxe moet kopen, kan je die extra's in-game ook nog krijgen of zijn ze exclusives?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 17:09:
Wat ik nou niet snap he.. .. ff voor ik begin te ranten ik heb een ps4 en ben ps4 fan.. Waarom zou ik een pro kopen? als ze de games op 1080p niet eens 60 fps kunnen laten draaien.. Ik heb de grafichs comparison gezien van horizon zero dawn, scheelt tussen de pro en gewoon iets maar niet veel.

En voor je met 4k begint ik ga geen andere tv kopen de komende tijd en vind ik het ook niet waard. Als ze de garantie gaven dat alle games op 60fps draaien op 1080 had ik al lang en breed een pro staan.. nu.. Mehh fuck it.. Zo zonde want zou graag horizon 60 fps spelen :(
Omdat 60fps nooit de focus zal hebben op consoles. Graphics verkopen een game, niet het aantal frames per seconde.

Een gemiddelde PC zou deze game niet eens op 60fps kunnen draaien, laat staan een console van € 400,-.

De voordelen van de Pro op 1080p kun je relatief makkelijk Googlen. PS Blog heeft er voor Horizon onlangs nog een heel artikel aan besteed. Samengevat: betere aliasing, hogere IQ, betere shadows, minder pop-in, betere draw distance etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-09 23:32
Als je nu instapt sowieso een PlayStation Pro kopen, alle games die nu uitkomen zijn ontwikkeld met de PlayStation Pro. Daar is Horizon: Zero Dawn de eerste van.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TDB

TDB

Of anders je huidige PS4 verkopen en voor een "klein bedrag" upgraden naar de PS4 PRO. Naast bovengenoemde pluspunten is het beeld voor de PSVR ook mooier overigens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sefaex
Ik zou alleen een PS4 PRO halen als je een 4K TV hebt.

Verschil is niet zo heel groot als je een PS4 PRO op een 1080p tv aansluit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Sefaex schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 18:03:
Ik zou alleen een PS4 PRO halen als je een 4K TV hebt.

Verschil is niet zo heel groot als je een PS4 PRO op een 1080p tv aansluit.
Subjectief natuurlijk. Ik heb het voordeel van supersampling in Tomb Raider ervaren en ik vind het verschil wel groot.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sefaex
Jamesl schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 17:12:
Twijfel of ik de digital deluxe moet kopen, kan je die extra's in-game ook nog krijgen of zijn ze exclusives?
Ben ook aan het twijfelen.

Heb al €60 op mijn PSN account.

Voor €10 extra krijg je een paar ingame extra's. Maar ben benieuwd hoe waardevol die ingame extra's zijn.

Vaak gaat het om extra's die je toch wel vrij speelt na een tijdje.

Die preorder bonus van Ratchet en Clank was wel vet. Dat was een wapen die je echt alleen kon krijgen als je het spel had gepreorderd.

Dus ja, ik kijk het nog even aan :P
bram1984 schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 18:05:
[...]

Subjectief natuurlijk. Ik heb het voordeel van supersampling in Tomb Raider ervaren en ik vind het verschil wel groot.
Scheelt ook per game natuurlijk. Niet elke game ziet er zoveel beter uit.

Nieuwe gebruikers kan ik wel een PRO aanraden. Maar om nu echt mijn huidige PS4 Slim te gaan verkopen voor een PRO. Dat gaat wel te ver.

Als ik een 4K TV had, tja....dan had ik het wel gedaan natuurlijk :D

[ Voor 29% gewijzigd door Sefaex op 21-02-2017 18:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Klopt inderdaad, maar vanaf nu is elke game Pro enhanced en bovendien krijgen we met 4.50 ook nog eens boost mode, die de performance van vrijwel iedere niet Pro game verbetert.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Als je kijkt naar battlefield 1 en FF15 op de ps4 pro met je het verschil duidelijk op een full hd tv. Als je nog geen ps4 hebt vind ik het echt wel die 100-150 euro meer waard (krijg je ook nog eens meer opslag).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aDutchCow
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-09 09:11
Ik troost mezelf maar met de gedachte dat het grafische verschil niet zo heel groot is :+

Als het regent in mei, dan is april voorbij

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Booyaa
  • Registratie: November 2011
  • Niet online
aDutchCow schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 18:29:
Ik troost mezelf maar met de gedachte dat het grafische verschil niet zo heel groot is :+
Dat kun je hier wel een beetje vergelijken. Even tho het over FPS gaat

YouTube: Horizon Zero Dawn: Initial PS4/PS4 Pro Gameplay Frame-Rate Test

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ambition88
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 03:54
waar hebben jullie de pre-order geplaatst om ''zeker'' te zijn dat je hem ook daadwerkelijk met de launch in huis hebt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ambition88 schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 19:14:
waar hebben jullie de pre-order geplaatst om ''zeker'' te zijn dat je hem ook daadwerkelijk met de launch in huis hebt?
Bol, maar niks is zeker. Ook zij zijn uiteindelijk afhankelijk van de postbode.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ambition88
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 03:54
bram1984 schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 19:30:
[...]

Bol, maar niks is zeker. Ook zij zijn uiteindelijk afhankelijk van de postbode.
Mja true, ik zou nog bol.com bonnen krijgen maar ze laten iets langer op zich wachten dan gepland, dus denk dat ik die mooi bewaar om god of war eind dit jaar van te halen en dan maar uit eige zak, HZD te kopen. Ik zat zelf te denken aan allyourgames maar heb geen ervaringen bij deze site, is wel momenteel de goedkoopste maar dan loop je weer het risico dat iederen daar pre-orderd en ze niet genoeg voorraad hebben. nog even wikken en wegen dus. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online
Ik denk dat ik even langs de MM ga om hem s ochtends meteen binnen te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0kkie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 08:03

s0kkie

Cowabunga

Topicstarter
Met een beetje mazzel is de game weer eerder te verkrijgen bij allyourgames :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!
s0kkie schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 08:15:
Ik heb ze gisteren een mail gestuurd, maar ze kunnen of willen er nog niks over zeggen. Dat lijkt mij goed nieuws. Het is dus geen nee en het is begrijpelijk dat ze geen ja gaan roepen, want dan is de shit natuurlijk meteen aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rhodium
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-09 07:09
Ik moet zeggen dat de frames netjes zijn voor de non-pro. Helaas geen 60fps, maar wel stabiel 30fps en dat speelt toch een stuk lekkerder dan telkens fps drops zoals bij fallout 4 het geval was.

Deze game ga ik dan zeker weten aanschaffen, maar eerst uncharted 4 uitspelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
rhodium schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 08:48:
[...]

Ik moet zeggen dat de frames netjes zijn voor de non-pro. Helaas geen 60fps, maar wel stabiel 30fps en dat speelt toch een stuk lekkerder dan telkens fps drops zoals bij fallout 4 het geval was.

Deze game ga ik dan zeker weten aanschaffen, maar eerst uncharted 4 uitspelen.
Ik blijf me verbazen over mensen die 60fps verwachten op een console van € 400,- bij een open wereld game die de IQ van Uncharted 4 benadert. Waarschijnlijk trekt een bovengemiddelde PC dat amper bij zulke graphics. Überhaupt verwachten dat games op de console ooit standaard 60fps gaan worden, is wat mij betreft totaal onrealistisch. Graphics zullen altijd de voorkeur krijgen boven performance.

Sowieso kan ik je vertellen dat YouTube comparisons totaal geen recht doen aan de werkelijke verschillen. Mocht je iemand kennen met een Pro en Rise of the Tomb Raider, ga eens bij hem/haar langs en check het Geothermal Valley gebied op de 4K stand (deze kun je ook selecteren op een 1080p TV) en daarna op de High Framerate / Enhanced Graphics stand. Je zal echt versteld staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Heb je geen 4k tv dan hoeft het ook gewoon in principe niet. maar als je het wel hebt en nog geen ps4 zou ik gewoon de PRO kopen.

Ik ben erg benieuwd naar wat er in die video ook gezegd word over dat er rond release gelijk een patch zou uitkomen die de performance extra goed moet maken en de kwaliteit ietsje omlaag scaled.

Ik denk dan aan High quality mode en Light mode van FFXV.
Denk dat ik dat wel nice vind namelijk. ongetwijfeld ziet die modus er ook gewoon erg strak uit. En vraag me dan af of die FPS alsnog locked zijn of dat die dan wel over de 30 heen zou kunnen.

Wat we nu allemaal online zien dat het gewoon stabiel op 30fps draait is mij ook gewoon genoegen. Ziet er gewoon allemaal strak uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• beschuitfluiter

beschuitfluiter

Ik speel nog op een 42" panasonic plasma op 1024*768 :')
Kleuren, contrast en response zijn wel in orde verder maar toch...
Kriebelt wel om m'n PS4 om te ruilen voor een Pro en een 55" OLED te halen hoor...

[ Voor 18% gewijzigd door beschuitfluiter op 22-02-2017 12:04 ]

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

s0kkie schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 08:15:
Precies daarom loopt mijn pre-order daar. Altijd op tijd, en soms wat eerder.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Bekende van me had toevallig gisteren op zijn facebook gepost dat hij bezig is geweest met sound design voor deze game i.s.m. SonicPicnic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
US versie unlockt a.s. dinsdag 6.00u onze tijd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dopiej
Ik heb bewust een gewone PS4 gekocht omdat TV nog maar 2 jaar oud is en ik geen plannen heb in de komende 3/4 jaar een nieuwe 4k tv te kopen..

Gisteren mijn PS4 uitgepakt en aangesloten en na lang dubben (en wat Destiny gespeeld te hebben om controller wat te leren) tot de conclusie gekomen dat ik HZD ga kopen.. Nu ga ik denk ik de gewone hardcopy kopen bij de Intertoys..

Inhoud Limited Edition:
Exclusief steelbook-hoesje.
Artbook ‘The Art of Horizon Zero Dawn’
Exclusief PS4-thema.
De Carja-stormranger-outfit en de Banuk-ontberingenoutfit.
De Carja-superboog en de Banuk-precisieboog.
Carja-handelaarspack en Banuk-reizigerspack.

Doet me toch niet zoveel maar weet het nog niet zeker..

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Dopiej schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 12:58:
Ik heb bewust een gewone PS4 gekocht omdat TV nog maar 2 jaar oud is en ik geen plannen heb in de komende 3/4 jaar een nieuwe 4k tv te kopen..

Gisteren mijn PS4 uitgepakt en aangesloten en na lang dubben (en wat Destiny gespeeld te hebben om controller wat te leren) tot de conclusie gekomen dat ik HZD ga kopen.. Nu ga ik denk ik de gewone hardcopy kopen bij de Intertoys..

Inhoud Limited Edition:
Exclusief steelbook-hoesje.
Artbook ‘The Art of Horizon Zero Dawn’
Exclusief PS4-thema.
De Carja-stormranger-outfit en de Banuk-ontberingenoutfit.
De Carja-superboog en de Banuk-precisieboog.
Carja-handelaarspack en Banuk-reizigerspack.

Doet me toch niet zoveel maar weet het nog niet zeker..
Begint enigszins off-topic (en eerlijk gezegd ook een klein beetje vermoeiend) te worden, maar je eerste alinea is nogal misleidend voor mensen die nog steeds twijfelen tussen een Pro en een standaard PS4. HZD ziet er op de Pro op zowel een 4K als FHD TV simpelweg mooier uit: supersampling, betere aliasing, betere draw distance, betere shadows en gewoon overall een betere IQ met een stabielere framerate.

On: op de laatste pagina's van onderstaand topic staan echt hele vette screenshots met photomode gemaakt. Je kunt ook het tijdstip van de dag realtime wijzigen. Ziet er heel vet uit.

http://www.neogaf.com/for...ead.php?t=1345759&page=14

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dopiej
bram1984 schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 13:13:
[...]

Begint enigszins off-topic (en eerlijk gezegd ook een klein beetje vermoeiend) te worden, maar je eerste alinea is nogal misleidend voor mensen die nog steeds twijfelen tussen een Pro en een standaard PS4. HZD ziet er op de Pro op zowel een 4K als FHD TV simpelweg mooier uit: supersampling, betere aliasing, betere draw distance, betere shadows en gewoon overall een betere IQ met een stabielere framerate.

On: op de laatste pagina's van onderstaand topic staan echt hele vette screenshots met photomode gemaakt. Je kunt ook het tijdstip van de dag realtime wijzigen. Ziet er heel vet uit.

http://www.neogaf.com/for...ead.php?t=1345759&page=14
Na je hebt gelijk was off topic en my bad. Ieder zijn eigen keuze ook wat hij/zij koopt ;) Ik kocht mijn ps4 nu omdat ik er gratis een 2e controller bij kreeg :P

On:
Zien er inderdaad super uit!
Zat btw te kijken op allyourgames en daar hebben ze alleen de standaard editie toch?
Is het het waard voor de extra's die ik heb genoemd hierboven de ultimate te kopen voor 20 euro meer?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Dopiej schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 13:18:
[...]

Na je hebt gelijk was off topic en my bad. Ieder zijn eigen keuze ook wat hij/zij koopt ;) Ik kocht mijn ps4 nu omdat ik er gratis een 2e controller bij kreeg :P

On:
Zien er inderdaad super uit!
Zat btw te kijken op allyourgames en daar hebben ze alleen de standaard editie toch?
Is het het waard voor de extra's die ik heb genoemd hierboven de ultimate te kopen voor 20 euro meer?
ligt eraan of je graag een artbook en steelcase wilt hebben. Voor in game items hoef je het niet te doen, meestal vind je van zelf toch wel betere items in de game.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dopiej
Nieuwevolger schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 13:23:
[...]

ligt eraan of je graag een artbook en steelcase wilt hebben. Voor in game items hoef je het niet te doen, meestal vind je van zelf toch wel betere items in de game.
nja dan ga ik voor de normale versie denk ik.. artbooks vindk wel mooi maar om daar nou een redelijk bedrag meer voor te betalen niet :P

Denk vanavond maar de pre-order daar doen dan, dan hebk em volgende week iig binnen en hoef ik niet speciaal naar de winkel te rijden :P

Als ik trouwens de ratings zie die gegeven worden voor HZD krijg ik toch een smile. Eindelijk weer een nederlands game bedrijf wat succes behaald :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• corset
Ik wil wel een PSpro, maar ik ga er geen kopen op loze beloftes als "het ziet er altijd beter uit, geloof me nou maar". Ik wil het eerst een keer in actie zien :) Of ik moet echt een goede aanbieding krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Iusedto
Deze game en Nier Automata gaan zo veel vrije tijd kosten :(

Heb er zin in oOo d:)b

FUMES et CARNES

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jackal131
  • Laatst online: 11-09 16:16
Iusedto schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 15:08:
Deze game en Nier Automata gaan zo veel vrije tijd kosten :(

Heb er zin in oOo d:)b
En Mass Effect: Andromeda.
En....

Tijd te weinig als je ook nog eens moet werken.

psn: jackal131 | "When you jump from a plane and your parachute is broken, you've still got the rest of your life to fix it"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jamesl
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10-09 12:35
Krijg je de pre-order voordelen zoals in de PSN store beschreven ook bij een hard-copy bij bv. bol.com?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NikkiNailz
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 08-01 14:28
Ik denk dat ik digital ga, zodat ik om 00:00 nog een paar uurtjes kan gaan spelen. Blijft jammer dat die game hier niet op 28 feb uit komt.

Ben blij dat ik deze game op een Pro kan spelen. Deze titel en Mass Effect: Andromeda zijn toch wel de grootste redenen geweest om de upgrade te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dopiej
Nou pre-order gedaan bij allyourgames.nl zal mij benieuwen of ik em woensdag echt binnen krijg :D Can't wait!!
Heb de normale maar besteld aangezien de limited mij weinig meerwaarde biedt voor dat geld..

[ Voor 35% gewijzigd door Dopiej op 22-02-2017 20:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aDutchCow
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-09 09:11
Ik ga een hardcopy halen want laat m'n pa net afgelopen maand een ps4 pro aangeschaft hebben en al een 4K tv :D

Als het regent in mei, dan is april voorbij

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sefaex
Nog een 10/10 voor Horizon

Dualshockers.com
Ultimately, Horizon Zero Dawn is an absolutely fantastic game. It’s very polished, and comes with a compelling story, relatable characters, an absolutely fascinating setting, and top-notch gameplay. On top of that, its visuals will make you wonder if Santa secretly sneaked into your room to replace your PS4 with a gaming PC while you were asleep. It simply looks that good
HYPE EVERYWHERE !!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ollievssn
Ik kreeg net een mail van Game-outlet.nl dat ze hem niet op 1 maart kunnen leveren vanwege een vertraging vanuit sony naar de leverancier.

dan maar ergens anders een pre-order doen...

Steam

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sefaex
Ollievssn schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 21:04:
Ik kreeg net een mail van Game-outlet.nl dat ze hem niet op 1 maart kunnen leveren vanwege een vertraging vanuit sony naar de leverancier.

dan maar ergens anders een pre-order doen...
Dat is de reden dat ik hem gewoon digitaal haal.

Lekker dinsdag om 00:00 spelen.

Geen zorgen maken om een postbode die niet komt opdagen of een webshop die niet kan leveren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ollievssn
Sefaex schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 21:06:
[...]

Dat is de reden dat ik hem gewoon digitaal haal.

Lekker dinsdag om 00:00 spelen.

Geen zorgen maken om een postbode die niet komt opdagen of een webshop die niet kan leveren.
Begrijpelijk, kan je hem trouwens pre-loaden op maandag of dinsdag ofzo?

Steam

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sefaex
Ollievssn schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 21:08:
[...]

Begrijpelijk, kan je hem trouwens pre-loaden op maandag of dinsdag ofzo?
2 dagen voor de release is hij te preloaden.
.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ollievssn
Dat is wel aantrekkelijk ;)

Ik kijk nog even, wil namelijk graag gewoon een doosje. Ook ooit voor de eventuele doorverkoop

Steam

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• skreppiedoe
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08:23
Ik heb de game ook digitaal pre-ordered, lekker makkelijk en geen rondslingerend doosje. En ik heb meer ruimte op mijn hdd dan in mijn kast op dit moment. :+

Nog een weekje wachten....ik ben benieuwd!

PSN ID= SkreppiedoeNL , XBL=Skreppiedoe NL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 08:54

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Er zijn dus twee versies van het Art of Horizon boek. De 42 (?) pagina's tellende variant, en een dikke. Bij Limited/CE krijg je die van 42 pagina's. Voor mij is het vooral te doen om de artbook, dus beetje in dubio of ik niet gewoon geld moet besparen, de normal edition te kopen en het "echte" boek van 177 pagina's er bij te kopen. Met 42 pagina's stelt het toch niet zo veel voor vind ik :'(

[ Voor 14% gewijzigd door apNia op 23-02-2017 12:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

apNia schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 12:13:
Er zijn dus twee versies van het Art of Horizon boek. De 42 (?) pagina's tellende variant, en een dikke. Bij Limited/CE krijg je die van 42 pagina's. Voor mij is het vooral te doen om de artbook, dus beetje in dubio of ik niet gewoon geld moet besparen, de normal edition te kopen en het "echte" boek van 177 pagina's er bij te kopen. Met 42 pagina's stelt het toch niet zo veel voor vind ik :'(
denk het 2e. zulke artbooks zijn altijd cool.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 08:54

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

En die extra's die je krijgt (outfits), kan je die ook gewoon ingame kopen?
Pagina: 1 2 ... 32 Laatste