Dell XPS 13 (2-in1) / 15 (Kaby Lake): Ervaringen & discussie

Pagina: 1 2 ... 8 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PerfektOne
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16-06 23:24

PerfektOne

Striving for Perfektion

JP_S schreef op maandag 6 februari 2017 @ 10:17:
Netjes dat het scherm compleet vervangen is!
Ik loop net achter de tafel langs en tot mijn schrik zie ik dat de monteur de behuizing gebroken heeft, het scharnier is gewoon zichtbaar. Het ergste vind ik nog dat die man dit stuk heeft meegenomen, zich er dus bewust van was, en dan ook nog eens niks ervan tegen mij zegt! Ongelofelijk dit. Meteen gebeld en foto's gemailed. Nu in afwachting op reactie.

XBOX Live Gamertag: PerfektOne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killingdjef
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-09 21:00
PerfektOne schreef op maandag 6 februari 2017 @ 14:06:
[...]

Ik loop net achter de tafel langs en tot mijn schrik zie ik dat de monteur de behuizing gebroken heeft, het scharnier is gewoon zichtbaar. Het ergste vind ik nog dat die man dit stuk heeft meegenomen, zich er dus bewust van was, en dan ook nog eens niks ervan tegen mij zegt! Ongelofelijk dit. Meteen gebeld en foto's gemailed. Nu in afwachting op reactie.
Dat is wel heel erg slecht zeg...

Ik heb mij XPS 15 ook besteld en hoop dat alles goed is... eigenlijk belachelijk voor een apparaat van dik 2k.

Mijn grootste zorg is dat het toetsenboard niet lekker tikt. Ik heb denk ik wel al tientallen filmpjes gekeken naar hoe de toetsaanslag is. De een vind het geweldig de ander vind hem mediocre. Is het vergelijkbaar met een Macbook air 2012 o.i.d?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP_S
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:53
[...]

Dat is zuur, maar ik mag er toch vanuit gaan dat ze dit met je gaan oplossen!
ik hoop dat die van mij goed uit zijn verpakking komt.

www.duefotografi.nl Canon 5D I, II & IV | EF 17-40 F4.0 | 24-70 2.8 II | 35 1.4 II | EF 40 F2.8 | 50 F1.4 | EF 85 F1.8 | EF 70-200 F2.8 II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meirnoordermeer
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16-05-2024
killingdjef schreef op maandag 6 februari 2017 @ 15:44:
[...]

Ik heb mij XPS 15 ook besteld en hoop dat alles goed is... eigenlijk belachelijk voor een apparaat van dik 2k.

Mijn grootste zorg is dat het toetsenboard niet lekker tikt. Ik heb denk ik wel al tientallen filmpjes gekeken naar hoe de toetsaanslag is. De een vind het geweldig de ander vind hem mediocre. Is het vergelijkbaar met een Macbook air 2012 o.i.d?
Toetsenbord typt heel erg vergelijkbaar aan een Macbook. Ik vind het heerlijk tikken en heb het idee dat ik sneller tik dan op een Macbook, al heb ik wel het idee dat er een heel klein beetje minder travel in de keys zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meirnoordermeer
[...]

Dat hoor je ook niet vaak.. Hoop voor je dat ze met een nette oplossing komen. Gaven ze al een indicatie aan de tel? Helemaal balen dat je nu zo lang moet wachten op een degelijke laptop..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PerfektOne

PerfektOne

Striving for Perfektion

meirnoordermeer schreef op maandag 6 februari 2017 @ 16:48:
[...]

Dat hoor je ook niet vaak.. Hoop voor je dat ze met een nette oplossing komen. Gaven ze al een indicatie aan de tel? Helemaal balen dat je nu zo lang moet wachten op een degelijke laptop..
Nee, ze hebben nog niet geantwoord. Alleen hun excuses aangeboden via de telefoon. Ik heb net de Customer Care service gebeld omdat ik serieus ben aan het overwegen om de laptop te retourneren. Mijn product is 11 dagen geleden geleverd, dus ik heb nog recht om de laptop te retourneren. Echter na een hevig gesprek met de mevrouw van de klantenservice komt het er op neer dat het product nu niet meer geretourneerd kan worden omdat de Technische Dienst (de monteur) het toestel heeft laten repareren. Ik word alsmaar bozer op Dell! Nu moet de behuizing dus vervangen gaan worden, en ik betwijfel of dat überhaupt mogelijk is. Het moederbord, alles is bevestigd aan de behuizing. Pff, heb weer sterke neiging om naar Apple over te stappen na al dit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killingdjef
PerfektOne schreef op maandag 6 februari 2017 @ 17:00:
[...]

Nee, ze hebben nog niet geantwoord. Alleen hun excuses aangeboden via de telefoon. Ik heb net de Customer Care service gebeld omdat ik serieus ben aan het overwegen om de laptop te retourneren. Mijn product is 11 dagen geleden geleverd, dus ik heb nog recht om de laptop te retourneren. Echter na een hevig gesprek met de mevrouw van de klantenservice komt het er op neer dat het product nu niet meer geretourneerd kan worden omdat de Technische Dienst (de monteur) het toestel heeft laten repareren. Ik word alsmaar bozer op Dell! Nu moet de behuizing dus vervangen gaan worden, en ik betwijfel of dat überhaupt mogelijk is. Het moederbord, alles is bevestigd aan de behuizing. Pff, heb weer sterke neiging om naar Apple over te stappen na al dit!
Ik gebruik mijn laptop heel intensief... misschien toch beter kunnen wachten op Asus' 7700HQ laptop...
:| :| :|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meirnoordermeer
PerfektOne schreef op maandag 6 februari 2017 @ 17:00:
[...]

Inderdaad belachelijk. Ik snap dat je gefrustreerd bent, maar aan de andere kant heb ik na 15 jaar Apple producten ook wel wat nare dingenmeegemaakt ;) Het is gewoon naar dat als je een geval bent wat nergens helemaal inpast, je van de kast naar de muur wordt gestuurd en het allemaal niet wordt opgelost. Elk techbedrijf heeft jammer genoeg soms nare streken. Succes in ieder geval! En sterkte..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luapper
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15:57
killingdjef schreef op maandag 6 februari 2017 @ 17:20:
[...]

Ik gebruik mijn laptop heel intensief... misschien toch beter kunnen wachten op Asus' 7700HQ laptop...
:| :| :|
Wat heeft dat hiermee te maken dan?
De reparateur heeft iets gesloopt, en daarvoor had hij een dode pixel. Zegt mijns inziens niks over de kwaliteit van de laptop an sich.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PerfektOne

PerfektOne

Striving for Perfektion

meirnoordermeer schreef op maandag 6 februari 2017 @ 17:42:
[...]

Inderdaad belachelijk. Ik snap dat je gefrustreerd bent, maar aan de andere kant heb ik na 15 jaar Apple producten ook wel wat nare dingenmeegemaakt ;) Het is gewoon naar dat als je een geval bent wat nergens helemaal inpast, je van de kast naar de muur wordt gestuurd en het allemaal niet wordt opgelost. Elk techbedrijf heeft jammer genoeg soms nare streken. Succes in ieder geval! En sterkte..
Ja inderdaad, dankjewel. Even afwachten wat Dell doet. Hopelijk sturen ze alsnog een nieuwe en dan kijk ik wel wat ik doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiragi
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 30-08 12:52
killingdjef schreef op maandag 6 februari 2017 @ 15:44:
[...]

Toetsenbord was voor mij even wennen, maar er valt wel aan te wennen. De travel is wat minder dan je gewend bent, maar er zit nog wel een goede tactile feedback in de toetsen. Verder is de layout redelijk standaard (met uitzondering van de kleinere arrow keys) maar hier valt mee te leven. :)

EDIT: Ik kom trouwens van een Asus laptop, geen Macbook, dus ik kan het hier niet mee vergelijken. 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door Kiragi op 06-02-2017 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Kiragi schreef op maandag 6 februari 2017 @ 21:14:
[...]

Toetsenbord was voor mij even wennen, maar er valt wel aan te wennen. De travel is wat minder dan je gewend bent, maar er zit nog wel een goede tactile feedback in de toetsen. Verder is de layout redelijk standaard (met uitzondering van de kleinere arrow keys) maar hier valt mee te leven. :)

EDIT: Ik kom trouwens van een Asus laptop, geen Macbook, dus ik kan het hier niet mee vergelijken. 8)7
Komende van een MBP 2016 (met touchbar) is de Dell echt een verademing. Toetsenbord is veel beter wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASP
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-09 19:29

ASP

ASP schreef op zondag 5 februari 2017 @ 20:57:
Iemand de DA200 al werkend i.c.m. de VGA output? Het Internet staat vol horror verhalen en met de nieuwste BIOS en Thunderbold firmware werkt het nog steeds niet (de USB poort van de DA200 doet het bijv. wel). Iemand anders al een andere USB-C -> VGA kabel werkend gekregen? Bijv. degene die een paar posts hierboven wordt genoemd?
Voor de DA200 is het wachten op een software update waardoor de VGA output het ooit wel een keer gaat doen. Vandaag een Belkin USB-C to VGA Adapter à € 37,99 gehaald (iCentre of Amac) in het zwart en die werkt direct. Super strak VGA beeld ook trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killingdjef
Kiragi schreef op maandag 6 februari 2017 @ 21:14:
[...]

Ik kom van een Zenbook UX31A van Asus en vond dat wel prettig typen altijd. Jij toevallig ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiragi
killingdjef schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 09:15:
[...]

Ik kom van een Zenbook UX31A van Asus en vond dat wel prettig typen altijd. Jij toevallig ook?
Nee, iets compleet anders, namelijk een Asus ROG. Maar ik vind sowieso de meeste Asus laptops wel fijn typen (met uitzondering van de 500 euro of minder modellen, die hebben vaak toch een beetje een sponzige aanslag of juist te weinig travel :/ .(Ik werk veel met Asus laptops, vandaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killingdjef
Kiragi schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 10:24:
[...]

Nee, iets compleet anders, namelijk een Asus G74SX. Maar ik vind sowieso de meeste Asus laptops wel fijn typen (met uitzondering van de 500 euro of minder modellen, die hebben vaak toch een beetje een sponzige aanslag of juist te weinig travel :/ .(Ik werk veel met Asus laptops, vandaar)
Dat sponzige ben ik inderdaad bang voor. Maar met XPS 15 geen sponzige aanslag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_0izO
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14:46

Mr_0izO

Natural Mystic

Kwam er gisteravond achter dat plotseling het geluid niet meer het volle volume had van mijn nieuwe XPS15 (2017). Ik ging een kijkje nemen op de supportsite van Dell, voerde mijn service tag in. Kreeg ik tot mijn verbazing te zien dat het XPS 15 L501X model gekoppeld was aan mijn service tag?! Als ik dan keek bij garantie stond er wel de juiste datum. Heel vreemd. Iemand die dit ook ervaren heeft?

Het geluidprobleem heb ik opgelost door even de nieuwe drivers van realtek te installeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kiragi
killingdjef schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 11:26:
[...]

Dat sponzige ben ik inderdaad bang voor. Maar met XPS 15 geen sponzige aanslag?
Vind ik niet, maar dat is natuurlijk subjectief. Je voelt zegmaar wel de actuatie van de toets, dus dat "tactile" feel is naar mijn mening wel aanwezig.

Als ik echt azijnzijkerig zou willen zijn is dat ik vind dat een kant van mijn toetsenbord iets sponziger is dan de ander, maar dit is eigenlijk te negeren. Vooral de caps-lock toets is iets minder responsive dan de rest van het toetsenbord.
Mr_0izO schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 11:38:
Kwam er gisteravond achter dat plotseling het geluid niet meer het volle volume had van mijn nieuwe XPS15 (2017). Ik ging een kijkje nemen op de supportsite van Dell, voerde mijn service tag in. Kreeg ik tot mijn verbazing te zien dat het XPS 15 L501X model gekoppeld was aan mijn service tag?! Als ik dan keek bij garantie stond er wel de juiste datum. Heel vreemd. Iemand die dit ook ervaren heeft?

Het geluidprobleem heb ik opgelost door even de nieuwe drivers van realtek te installeren.
Ook bij mijn XPS. Meerdere mensen op reddit hebben dit probleem ook, blijkt aan Dell hun website te liggen. Word waarschijnlijk wel gefixt.

Nu hopen dat supportmedewerkers het dan niet beoordelen als een XPS 15 L501X model. Denk dat hun wel de juiste gegevens kunnen inzien bij een service-tag search in hun systeem 8)

Het geluidsprobleem kan trouwens ook ontstaan door Maxxaudio. Als ik de Audio enhancement van dat programma uit heb staan dan is het geluid vele malen zachter dan normaal, dus misschien lag het daar wel aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eury
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17-03 10:02
Voor een ieder die vragen / twijfels heeft over de gaming mogelijkheden met de XPS 15:

[ Voor 20% gewijzigd door Eury op 07-02-2017 12:46 ]

Cies custodiet ipsos custodes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricDH
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09:56
Mr_0izO schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 11:38:

Bij mij stond mijn service tag ook te wijzen naar een L501X; misschien hergebruik van service tags?
Ik heb er overigens een support ticket voor laten aanmaken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kevintjeb
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 10-01 14:42
Zojuist (+/- 2 uur geleden) mijn XPS 15 ontvangen, wat een geweldig apparaat!

Voor zover heb ik nog niet echt iets gevonden wat 'fout' is. Ik kom zelf van een XPS 13 af (2015) en dit is een hele grote (letterlijk..) upgrade!

Tot nu toe is de XPS 15 geweldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kr4t0s
  • Laatst online: 31-05 23:00
Is iemand er al achter of 4k op 60hz via de HDMI poort werkt? Of moet je dat via usb-c > display poort adapter gaan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekjuh
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10-09 23:22
[...]

Wat een gedoe zeg. Hier vorige week 2 exemplaren van de FHD editie geleverd (1800 euro variant).

Problemen so far:

Laptop 1:
- Verlichting capslock toets (als capslock aan staat) doet het niet
- Hele lichte beschadiging aan de rand van het scherm (echt 2 mm o.i.d.)
- Scherm is niet 100% recht in de behuizing geplakt. Rechts zie ik een iets grotere zwarte spleet tov van de behuizing dan links.
- Al 4x een blue screen gehad, maar is driver related denk ik (hoop ik)

Laptop 2:
- CPU temperatuur problemen, word 10 graden warmen dan laptop 1 en heeft serieuze throttling problemen. Overigens last van als turbo disabled is
(Aankomende woensdag wordt mobo/heatsink/cpu vervangen)

Algemeen:
- Palmrest en toetsenbord zijn SUPER vingergevoelig. Als iemand een goede skin weet, let me know. D-brand levert helaas alleen touchpad skins (en voor de buitenkant van de laptop)
- Fan gaat automatisch draaien bij het inpluggen van de usb-c naar ethernet adapter

Eigenlijk te gek voor woorden voor zo'n duur product.
Toch maakt het super mooie design, en hij is echt rete snel, veel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielster
  • Laatst online: 13-09 16:03
Ook mijn laptop nu een paar dagen I gebruik. Nog geen problemen kunnen ontdekken buiten het feit dat de escape toets wat uit lijkt te steken en moeilijk in te drukken is.

Werkt verder prima, maar ben wel bang dat deze toets uiteindelijk veel drukt op het scherm als de laptop dichtgeklapt is en in mijn tas zit oid.

Zouden jullie in dit geval support bellen om te vragen voor een reparatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killingdjef
Nielster schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 17:18:
Ook mijn laptop nu een paar dagen I gebruik. Nog geen problemen kunnen ontdekken buiten het feit dat de escape toets wat uit lijkt te steken en moeilijk in te drukken is.

Werkt verder prima, maar ben wel bang dat deze toets uiteindelijk veel drukt op het scherm als de laptop dichtgeklapt is en in mijn tas zit oid.

Zouden jullie in dit geval support bellen om te vragen voor een reparatie?
Wie de vraag stelt, beantwoord hem :)
Ik zou zelf wel verwachten dat je een perfect apparaat krijgt, voor minder doe ik het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiragi
Oké, even deze hele comment op de schop..

Zoals het er nu uit ziet heeft mijn panel last van IPS-glow i.p.v backlight bleeding. IPS glow komt relatief veel voor op IPS panelen en is, zoals ik het begrijp, alleen merkbaar in bepaalde hoeken. Backlight bleeding daar in tegen is altijd aanwezig.

Ik heb een klein stukje backlight bleeding linksonder in het scherm, maar niet de 4 hoeken zoals ik eerst dacht.

Want wat blijkt? Als je een foto maakt met de auto-settings op je mobiel dan pakt deze de imperfecties op je scherm 100 maal beter op dan jezelf kan waarnemen. Heeft iets met de sensor te maken zoals ik het begrijp. Dus toen ik een foto maakte van mijn laptop schrok ik me helemaal kapot, maar achteraf bleek dit ongegrond te zijn.

Voor mensen dus een tip: Test je paneel op meerdere dingen. Dode pixels en Backlight-bleeding zullen de dingen zijn waar je tijdens dagelijks gebruik het meeste last van zult hebben. In extreme gevallen kan IPS
glow er voor zorgen dat een kant van het scherm verkleurd is, let hier dus ook op.

Het testen kun je het beste in een donkere kamer doen, zodat eventuele afwijkingen beter opvallen.. Ghosting is voornamelijk bij de FHD modellen een probleem, zelf geen last van, maar probeer dus ook een fast-paced shooter of andere game te spelen om te kijken of het te doen is.

Tot slot, een camera overdrijft de resultaten. Schiet vanaf meerdere hoeken om te kijken of het echt backlight-bleeding is en geen IPS glow, en blijkt het backlight-bleeding te zijn > aanmelden. Hoort onder garantie te zitten.

[ Voor 88% gewijzigd door Kiragi op 14-03-2017 14:52 . Reden: Incorrecte informatie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wicked_fool
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 02-09 09:42
Damn, veel mensen met problemen bij deze mooie laptop. Ben zelf aan het twijfelen of ik een XPS zou aanschaffen. Ik weet ook dat als je zoekt en kijkt naar topics zoals deze de negatieve geluiden de overhand heeft, maar toch sterkte allemaal met de issues die jullie hebben. Ik hou dit topic nog even in de gaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meirnoordermeer
wicked_fool schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 18:40:
Damn, veel mensen met problemen bij deze mooie laptop. Ben zelf aan het twijfelen of ik een XPS zou aanschaffen. Ik weet ook dat als je zoekt en kijkt naar topics zoals deze de negatieve geluiden de overhand heeft, maar toch sterkte allemaal met de issues die jullie hebben. Ik hou dit topic nog even in de gaten.
Ik zit ook redelijk verbaasd te kijken. Mijn XPS 15 draait hier nu al een week echt super. Ik had de eerste dagen wat problemen met af en toe haperingen, maar heb er een nieuwe Windows 10 Pro installatie op gezet met alleen de echt nodige drivers en sindsdien geen problemen gehad. Scherm, behuizing, accuduur alles is bij mij echt top in orde. Ik hoop in ieder geval dat de serviceafdeling alles netjes oplost, anders heb ik ook niks aan de 3 jaar premium garantie..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jseris
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 10-09 10:51
wicked_fool schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 18:40:
For what it's worth....ik heb m'n XPS 9560 sinds 27 januari, heb 'm vrijwel iedere dag gebruikt en heb er geen enkele issues mee. Draait echt als een zonnetje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP_S
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:53
Ik denk dat ik maar even stop met lezen tot die van mij binnen is, al die berichten zijn niet goed voor mn hart :)

www.duefotografi.nl Canon 5D I, II & IV | EF 17-40 F4.0 | 24-70 2.8 II | 35 1.4 II | EF 40 F2.8 | 50 F1.4 | EF 85 F1.8 | EF 70-200 F2.8 II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luapper
Ik heb sinds een paar uur ook de XPS 15. WOW, wat een prachtapparaat.
Ik kom van een Vaio Pro 13, en dit voelt echt aan als een solide degelijke laptop vergelijken bij dat apparaat.
Nog geen fan gehoord en ben al flink bezig geweest met updates en zware applicaties installeren.
Sja, kleine vlekjes op het carbon, het kan mij echt niet boeien, een beetje backlight bleed linksonderin het beeld, ik zie het alleen bij het opstarten onder het Dell logo.
O, ik bedenk me net wel dat ik de kwaliteit van de webcam + microfoon wel behoorlijk slecht vind, is dat bij jullie ook? Kan de pixels tellen en het geluid klinkt vrij dof. Jammer, ik wilde hem graag gebruiken voor online lessen en live dingetjes.

Tot nu toe: zeer snel, degelijk, prachtig en probleemloos met een kanttekening bij de webcam. *klop klop*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevintjeb
kevintjeb schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 15:27:
Tot nu toe is de XPS 15 geweldig.
En nu dus wat minder.. Ik zag per toeval dat de rechter heatsink er niet recht inzit. Hij zit schuin? De 2 rubberen houders zitten in ieder geval niet goed.

Fotos :

Links : Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/a/k6kE2
(Als het niet goed laad : http://imgur.com/a/k6kE2 )

Rechts : Afbeeldingslocatie: http://imgur.com/a/EIDrd
(Als het niet goed laad : http://imgur.com/a/EIDrd )

Ik ga dus DELL even bellen morgen! Ook ik verwacht niet minder dan een perfect product.

EDIT :

Positief bericht dan nog wel. Ik heb met deze test : http://lightbleedtest.com/ gekeken naar backlightbleed of iets dergelijks. Niks te zien!

[ Voor 27% gewijzigd door kevintjeb op 07-02-2017 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wicked_fool
meirnoordermeer schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 19:17:
[...]

Ik zit ook redelijk verbaasd te kijken. Mijn XPS 15 draait hier nu al een week echt super. Ik had de eerste dagen wat problemen met af en toe haperingen, maar heb er een nieuwe Windows 10 Pro installatie op gezet met alleen de echt nodige drivers en sindsdien geen problemen gehad. Scherm, behuizing, accuduur alles is bij mij echt top in orde. Ik hoop in ieder geval dat de serviceafdeling alles netjes oplost, anders heb ik ook niks aan de 3 jaar premium garantie..
jseris schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 20:59:
[...]

For what it's worth....ik heb m'n XPS 9560 sinds 27 januari, heb 'm vrijwel iedere dag gebruikt en heb er geen enkele issues mee. Draait echt als een zonnetje :)
Deze berichten zijn goed voor het vertrouwen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killingdjef
Heb inmiddels ook de XPS 15 binnen, wat een prachtig apparaat. Ik heb hem helemaal doorgelicht en ik heb

-Geen capslock lampje die defect is
-Geen backlight bleeding
-Geen toetsen die niet werken
-Geen escape toets die er half in zit
-Geen schuin gemonteerd scherm
-Geen heatsink die scheef gemonteerd is.

Het toetsenboard tikt heerlijk! Nu moet ik zeggen dat ik de MBP2016 ook niet een slecht keyboard vond hebben. Travel is, zoals aangegeven een stukje korter dan mijn vorige laptop maar de tactile feedback is perfect. In de meeste reviews wordt er gesproken over een mediocre toetsenboard maar dat vind ik te kort door de bocht. Toetsenboard is vrijwel identiek aan een MBP2015 en beter dan een MBA 2012

Batterijduur geeft ook 9 uur aan vanaf dat hij uit de doos kwam. Ik ga nu even wat stresstests draaien om te zien hoe snel de SSD is en controleren hoe heet de CPU/GPU worden.

Ik voel me bijna schuldig dat ik wel een goed exemplaar heb :(

[ Voor 10% gewijzigd door killingdjef op 07-02-2017 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killingdjef
Hierbij de snelheid van mijn 1TB variant: http://imgur.com/a/Uzlef

Is dit ongeveer de snelheid welke hij zou moeten zijn?

Als ik de CPU volledig stresstest komt hij niet boven de 83 graden celcius uit. :)
Fans slaan wel aan en bij een gecombineerde CPU en GPU stresstest zie ik de GHz schommelen tussen 2.8 en 3.2. Is dit het throttling probleem waar meerdere mensen melding van hebben gemaakt?

Ik wilde sowieso nog eens kijken naar hoe de koelpasta aangebracht was en ook kijken of undervolten nog interessant kan zijn. Heeft iemand hiermee ervaring?

[ Voor 93% gewijzigd door killingdjef op 07-02-2017 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevintjeb
killingdjef schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 21:59:
Hierbij de snelheid van mijn 1TB variant: http://imgur.com/a/Uzlef

Is dit ongeveer de snelheid welke hij zou moeten zijn?
Dit zijn mijn resultaten op de 512Gb schijf!

http://imgur.com/a/NshlX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killingdjef
kevintjeb schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 22:12:
[...]

Dit zijn mijn resultaten op de 512Gb schijf!

http://imgur.com/a/NshlX
Thanks! Ik denk dat dit wel redelijk normaal is. Sowieso is 3gb/s bizar... nog even en SSD wordt het nieuwe RAM :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deSmit
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 26-10-2020
Heb nu een paar dagen met mijn XPS15 doorgebracht. Het begon me na een tijdje op te vallen dat de kleurtemperatuur aan de linkerkant van mijn scherm een stuk hoger is. Zodra je het doorhebt is dat dus storend... Ik ga morgen maar eens bellen om te kijken of dit onder de garantie valt, anders stuur ik 'm gewoon terug. Ook lekker handig dat ze niet ergens een documentje hebben met de garantievoorwaarden ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekjuh
Ik ga morgen in ieder geval even contact op nemen met de support (voor de capslock key en het scherm wat er iets scheef in licht).

Hoe ervaren jullie de super vingergevoelige palmrest/toetsen/touchpad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_0izO

Mr_0izO

Natural Mystic

Merk niks raars aan het scherm maar ik dacht, doe ook eens de bleedtest.

Laagste helderheid: https://dl.dropboxusercontent.com/u/1905049/IMG_0125.JPG
Hoogste helderheid: https://dl.dropboxusercontent.com/u/1905049/IMG_0124.JPG

Ik neem aan dat dit niet helemaal normaal is?

Verder toen ik zojuist een aantal zwaardere bestanden ging downloaden viel mijn netwerkkaart opeens uit, en had ik geen verbinding meer. Tevens ging de snelheid ook heel erg op en neer, en haalde nauwelijks de juiste snelheid. Met een speedtest had ik wel de juiste snelheid. Heb verschillende dingen geprobeerd te downloaden op verschillende manieren. Zelfde resultaat, ook na het updaten van de drivers.

Edit: false alarm wat betreft de bleedtest. Het is volgens mij gewoon IPS glow. Want als ik de kijkhoek verander gaat het weg.

[ Voor 8% gewijzigd door Mr_0izO op 07-02-2017 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiragi
Mr_0izO schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 23:37:

Verder toen ik zojuist een aantal zwaardere bestanden ging downloaden viel mijn netwerkkaart opeens uit, en had ik geen verbinding meer. Tevens ging de snelheid ook heel erg op en neer, en haalde nauwelijks de juiste snelheid. Met een speedtest had ik wel de juiste snelheid. Heb verschillende dingen geprobeerd te downloaden op verschillende manieren. Zelfde resultaat, ook na het updaten van de drivers.

Edit: false alarm wat betreft de bleedtest. Het is volgens mij gewoon IPS glow. Want als ik de kijkhoek verander gaat het weg.
Ik heb per ongeluk paniek gezaaid zie ik wel, mijn fout! :F . Had nog nooit van IPS glow gehoord, dus dacht direct dat het backlight-bleeding was. Maar ook bij mijn unit lijkt het, gelukkig, gewoon IPS glow te zijn.

En betreffende de Wi-Fi, zelf heb ik geen problemen er mee ondervonden (sterker nog, hij bevalt me best goed die killer-kaart) maar veel mensen op reddit hebben precies dezelfde klachten als die van jou. Enige oplossing is een Intel kaart er in gooien, tenminste, daar lijkt het op... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_0izO

Mr_0izO

Natural Mystic

Kiragi schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 23:53:
[...]

Ik heb per ongeluk paniek gezaaid zie ik wel, mijn fout! :F . Had nog nooit van IPS glow gehoord, dus dacht direct dat het backlight-bleeding was. Maar ook bij mijn unit lijkt het, gelukkig, gewoon IPS glow te zijn.

En betreffende de Wi-Fi, zelf heb ik geen problemen er mee ondervonden (sterker nog, hij bevalt me best goed die killer-kaart) maar veel mensen op reddit hebben precies dezelfde klachten als die van jou. Enige oplossing is een Intel kaart er in gooien, tenminste, daar lijkt het op... :/
Gelukkig maar!

Hmm vreemd inderdaad, het lijkt veel op een driver probleem. Morgen maar eens verder met testen. Misschien eens een clean install doen.

En even voor de positiviteit (en voor de mensen die twijfelen): ik heb geen spijt van m'n aankoop, want het is een mooie krachtige laptop en voor mij de beste laptop die je kan krijgen atm!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PerfektOne

PerfektOne

Striving for Perfektion

Mr_0izO schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 23:37:

De Killer software deinstalleren heeft bij mij geholpen!

Moet nog steeds wachten op een reparatie voor mijn behuizing. Tevens heeft mijn nieuwe scherm last van backlightbleeding onderaan het scherm, en zit er rechtsbovenaan het scherm een stukje plastic los. Ook de oplader die een schel geluid maakt irriteert me zodra die aangesloten is.

Zo jammer van de quality control bij Dell...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meirnoordermeer
Mr_0izO schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 00:06:
[...]

Gelukkig maar!

Hmm vreemd inderdaad, het lijkt veel op een driver probleem. Morgen maar eens verder met testen. Misschien eens een clean install doen.

En even voor de positiviteit (en voor de mensen die twijfelen): ik heb geen spijt van m'n aankoop, want het is een mooie krachtige laptop en voor mij de beste laptop die je kan krijgen atm!
Het is een driver probleem. Killer apparatuur werkt prima, echter moet je absoluut hun software niet op je pc hebben staan, dat is wel echt rotzooi. Je kan op de Killer site driver only downloaden, zou dat even proberen. Bij mij deed een clean install met alleen de echt nodige drivers (dus ook geen maxxaudio bijvoorbeeld) wonderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiragi
meirnoordermeer schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 09:49:
[...]

Het is een driver probleem. Killer apparatuur werkt prima, echter moet je absoluut hun software niet op je pc hebben staan, dat is wel echt rotzooi. Je kan op de Killer site driver only downloaden, zou dat even proberen. Bij mij deed een clean install met alleen de echt nodige drivers (dus ook geen maxxaudio bijvoorbeeld) wonderen.
Mag ik in dat geval vragen hoe jij een fresh-install hebt uitgevoerd? Ik hoor tegensprekende verhalen van of je bijv. de bootmode op RAID en AHCI moet zetten, welke drivers je in de ISO moet packagen.. etc. Zit zelf ook aan een fresh-install te denken, maar ik lees verhalen dat dit dingen soms gekker maakt dan beter :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deSmit
deSmit schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 22:27:
Heb nu een paar dagen met mijn XPS15 doorgebracht. Het begon me na een tijdje op te vallen dat de kleurtemperatuur aan de linkerkant van mijn scherm een stuk hoger is. Zodra je het doorhebt is dat dus storend... Ik ga morgen maar eens bellen om te kijken of dit onder de garantie valt, anders stuur ik 'm gewoon terug. Ook lekker handig dat ze niet ergens een documentje hebben met de garantievoorwaarden ...
Ging nog verassend makkelijk. Morgen komt de monteur langs met een nieuw scherm.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr_0izO

Mr_0izO

Natural Mystic

PerfektOne schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 00:09:
[...]

De Killer software deinstalleren heeft bij mij geholpen!

Moet nog steeds wachten op een reparatie voor mijn behuizing. Tevens heeft mijn nieuwe scherm last van backlightbleeding onderaan het scherm, en zit er rechtsbovenaan het scherm een stukje plastic los. Ook de oplader die een schel geluid maakt irriteert me zodra die aangesloten is.

Zo jammer van de quality control bij Dell...
Heb de Killer software verwijderd, en direct volle snelheden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevintjeb
Zojuist 40 minuten met DELL support gebeld, mijn beeldscherm zit er schuin in (het marge links is 2mm en rechts 0mm. Heel irritant!
en zoals een post eerder aangegeven zit de rechter heat sink schuin en verbogen.

Morgen komt een monteur langs en vervangen ze het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killingdjef
Toch een klein probleem; wifi werkte niet helemaal lekker. Ik heb de Killer suite eraf gegooit en nu werkt hij perfect.

Sowieso had ik voor de zekerheid ook maar een usb->ethernet adapter erbij besteld. Can't beat cable :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kr4t0s
Komen de 16gb versies met 1x16gb of 2x8gb? En heeft al iemand geheugen geupgrade met welke balkjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevintjeb
kr4t0s schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 15:02:
Komen de 16gb versies met 1x16gb of 2x8gb? En heeft al iemand geheugen geupgrade met welke balkjes?
Ik heb op vele fora gehoord dat het 1x16gb is. Heb de laptop zelf niet uit elkaar gehad dus kan het niet bevestigen. Wel komt er morgen een monteur die de laptop waarschijnlijk open maakt. Dan zal ik even kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kr4t0s
kevintjeb schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 15:04:
[...]

Ik heb op vele fora gehoord dat het 1x16gb is. Heb de laptop zelf niet uit elkaar gehad dus kan het niet bevestigen. Wel komt er morgen een monteur die de laptop waarschijnlijk open maakt. Dan zal ik even kijken.
Met CPU-Z kun je het zien. Zip versie kan stand-alone gedraaid worden (geen installatie nodig). http://www.cpuid.com/downloads/cpu-z/cpu-z_1.78-en.zip (is geen directe download link)

http://www.cpuid.com hoofdpagina

voorbeeld: http://cdn.overclock.net/...9_test1_SPD_20120702.jpeg

1x16gb zou leuk zijn, scheelt +100 euro om upgrade naar 32gb te doen.

Edit: op de site staat dit, 16g2d = 16gb 2 dimm?

Module Beschrijving Productcode Sku Id
Geheugen 16GB DDR4 -2400MHz, tot 32 GB (extra geheugen apart verkrijgbaar) 16G2D [370-ACSE] 3

[ Voor 23% gewijzigd door kr4t0s op 08-02-2017 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deSmit
kevintjeb schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 15:04:
[...]

In het BIOS staat dat het om 2x8GB DDR4-2400 gaat van Hyundai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meirnoordermeer
Kiragi schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 09:54:
[...]

Mag ik in dat geval vragen hoe jij een fresh-install hebt uitgevoerd? Ik hoor tegensprekende verhalen van of je bijv. de bootmode op RAID en AHCI moet zetten, welke drivers je in de ISO moet packagen.. etc. Zit zelf ook aan een fresh-install te denken, maar ik lees verhalen dat dit dingen soms gekker maakt dan beter :/
Je kan als het goed is een ISO van de Microsoft website downloaden en dan met Rufus (https://rufus.akeo.ie/) een USB-install disk maken, de Windows installatie detecteert automatisch je serienummer :) Zorg er wel voor dat je een uefi compatible USB maakt.

Edit: Hier de link voor alle drivers: http://www.dell.com/suppo...ps-15-9560-laptop/drivers

Ik zou zelf even kijken wat je echt wilt installeren, drivers van Intel zijn over het algemeen prima. Geluid deed het na de installatie meteen al, dus ik zou die overslaan. Ik heb het idee dat Maxxaudio niet helemaal lekker werkt..

[ Voor 20% gewijzigd door meirnoordermeer op 08-02-2017 16:16 . Reden: Extra info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wicked_fool
Zijn er eigenlijk ook mensen die een XPS 13 hebben gekocht? En wat is hun ervaring hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekjuh
killingdjef schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 14:54:
Toch een klein probleem; wifi werkte niet helemaal lekker. Ik heb de Killer suite eraf gegooit en nu werkt hij perfect.

Sowieso had ik voor de zekerheid ook maar een usb->ethernet adapter erbij besteld. Can't beat cable :)
Zou je eens willen kijken of je fan ook gaat draaien als je de usb -> ethernet adapter inplugt? Ik heb een usb-c naar ethernet adapter en de fan gaat draaien (en niet meer uit) als je deze inplugt, kan een paar minuten duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevintjeb
kr4t0s schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 15:08:
[...]

Met CPU-Z kun je het zien. Zip versie kan stand-alone gedraaid worden (geen installatie nodig). http://www.cpuid.com/downloads/cpu-z/cpu-z_1.78-en.zip (is geen directe download link)
Confirmed met CPU-Z, het is 16gb ram in dual channel. 2 stikjes dus ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luapper
wicked_fool schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 16:14:
Zijn er eigenlijk ook mensen die een XPS 13 hebben gekocht? En wat is hun ervaring hiermee?
Mijn vrouw .

Zeer goede laptop, ze is er onwijs blij mee. Qua prestaties weet ik alleen dat hij Roller Coaster planet zeer soepel draait ;)
Verder heeft de laptop geen enkele issues, trackpad is ook goed maar iets kleiner dan die van de xps 15.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killingdjef
Niekjuh schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 16:18:
[...]

Zou je eens willen kijken of je fan ook gaat draaien als je de usb -> ethernet adapter inplugt? Ik heb een usb-c naar ethernet adapter en de fan gaat draaien (en niet meer uit) als je deze inplugt, kan een paar minuten duren.
Hij gaat niet automatisch draaien maar ik heb wel als ik al een beetje iets doe dat de fans aangaan. Ik heb gemeten dat hij idle ongeveer 45 tot 50 graden is en onder volle load 83. Ik vermoed dat de fans aangaan rond de 50. Bij mij gaan ze aan als ik ook iets van disk io heb

Ik ga repasten en undervolten binnenkort en denk dat het dan wel minder erg is. Op de oude xps 15 scheelde het rond de 15 graden dus wie weet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiragi
meirnoordermeer schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 16:13:
[...]

Je kan als het goed is een ISO van de Microsoft website downloaden en dan met Rufus (https://rufus.akeo.ie/) een USB-install disk maken, de Windows installatie detecteert automatisch je serienummer :) Zorg er wel voor dat je een uefi compatible USB maakt.

Edit: Hier de link voor alle drivers: http://www.dell.com/suppo...ps-15-9560-laptop/drivers

Ik zou zelf even kijken wat je echt wilt installeren, drivers van Intel zijn over het algemeen prima. Geluid deed het na de installatie meteen al, dus ik zou die overslaan. Ik heb het idee dat Maxxaudio niet helemaal lekker werkt..
Oké, ik ga er mee aan de slag! Hartelijk bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Step-han
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-09 15:57
Kiragi schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 17:36:
[...]

Oké, ik ga er mee aan de slag! Hartelijk bedankt :)
Als je een fresh install hebt gedaan, alleen even zorgen dat je netwerk hebt. Daarna deze tool draaien: https://sdi-tool.org/ installeert alle drivers voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heisenbug
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 13-09 21:49
Zijn er ook winkels waar deze laptops te bewonderen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiragi
Step-han schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 18:18:
[...]

Als je een fresh install hebt gedaan, alleen even zorgen dat je netwerk hebt. Daarna deze tool draaien: https://sdi-tool.org/ installeert alle drivers voor je.
Super, ontzettend bedankt :)!
Heisenbug schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 20:29:
Zijn er ook winkels waar deze laptops te bewonderen zijn?
Zoverre ik weet niet. Zelfs in grotere landen zoals Amerika zijn de laptops nog amper op display, dus in Nederland zeker niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kr4t0s
kevintjeb schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 17:09:
[...]

Confirmed met CPU-Z, het is 16gb ram in dual channel. 2 stikjes dus ;w
Thanks voor het checken :> .RAM prijzen zijn echt hard gestegen afgelopen 4 maanden, 2x16gb was 150 euro nu +250 :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiragi
kr4t0s schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 15:02:
Ik heb zelf de 16GB variant en deze zijn 2x latjes van 2400Mhz. Merk is SK Hynix in mijn geval, maar sommige mensen hebben andere RAM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickvB
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 17-08 14:31
killingdjef schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 14:54:

Ik heb ook al aardig met die wifi gekut. Om de zoveel tijd valt de verbinding weg en heeft de router er ook geen zin meer in. Router aan en uitzetten was de enige oplossing.

Moet ik de killer suite gewoon verwijderen vanuit het commandocentrum?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PerfektOne

PerfektOne

Striving for Perfektion

RickvB schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 00:28:
[...]

Ik heb ook al aardig met die wifi gekut. Om de zoveel tijd valt de verbinding weg en heeft de router er ook geen zin meer in. Router aan en uitzetten was de enige oplossing.

Gewoon via Windows configuratiescherm, de software van Killer verwijderen en de pc herstarten. Werkt perfect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killingdjef
RickvB schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 00:28:
[...]

Ik moet zeggen dat ik nog steeds af en toe een happerende verbinding heb... maar ik weet niet of ik nu spoken zie. Het is in iedergeval wel beter dan voorheen.

Al met al, het is echt een heerlijke laptop en touchscreen werkt verbazingwekkend mooi!

Ik zit niet heel de dag met mn vette klauwen op mn scherm te drukken maar als je overleg hebt met een team member en je doorloopt samen iets, dan is het erg prettig dat je dingen kan aantikken. Ook is browen met de laptop op je schoot een stuk beter met touch. Je hoeft dan niet meer je arm in een RSI stand te houden om je touchpad te bereiken.

Dell for the win!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickvB
De Xps 15 past trouwens goed in de 15" Eastpack back to work rugtas!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gediminas
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08-09 21:36

Gediminas

recovering stagiair marketing
RickvB schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 18:26:
De Xps 15 past trouwens goed in de 15" Eastpack back to work rugtas!
Over tassen gesproken, wat voor hoesjes hebben jullie voor je xps's gehaald?
En moet je voor je 15" model een 14" hoes halen of niet (omdat ie zo klein is)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiragi
Gediminas schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 19:05:
[...]

Ik heb zelf een Samsonite 14.1" Sleeve gekocht en daar past de XPS 15 in. Moet wel zeggen dat bij de hoekjes de sleeve iets moet stretchen, maar hij zit wel knus in die sleeve en past goed in de sleeve :)

De volle naam van de Sleeve is de Samsonite Airglow 14.1" voor het geval dat iemand benieuwd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xpsmaster
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 12-05-2024
Ik ben voornemens een XPS 13, of XPS 13 2-in-1 te bestellen. Twijfel over het nut van 2-in-1 en of dit werkelijk de meerprijs waard is. Iemand ervaringen?

Daarnaast nog een ervaring/vraag:
Ik heb via Dell_EMEA_VIP@Dell.com om een kortingscode vanaf mijn werk mailadresgevraagd. Na een week eindelijk een code voor 10% korting en 20% voor accessoires binnen, waarbij ze me echter verwijzen naar UK site: dell.co.uk/advantage/employee. De code werkt inderdaad niet op de Nederlandse site, maar zelfs op de UK site blijkt deze niet te werken.. Grrr :(
Gelijk weer terug gemaild, maar nu anderhalve week later nog geen reactie.. Ik krijg steeds meer zin om een Macbook Pro te bestellen....
Maar (zonder om codes te vragen ;)) kan iemand me nog verder helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickvB
Ik heb de Killer drivers geupdate en de Killer Suite verwijderd van mjin XPS maar nogsteeds valt de verbinding weg. De 5Ghz na een paar minuten en de 2.4Ghz een half uur later. Alleen als ik de router herstart (TP Link archer C7) werkt het weer.

De driverversie is nu: 12.0.0.285

Weet iemand misschien nog een andere oplossing? Anders moet ik er toch maar over nadenken om een Intel 8265 erin te zetten.

Edit: inmiddels doen mijn speakers het ook niet meer, deze zijn afgelopen woensdag vervangen omdat ze het daarvoor ook al niet deden. Morgen maar even boos de Dellsupport gaan bellen.

[ Voor 18% gewijzigd door RickvB op 11-02-2017 00:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larsbeumer.apd
  • Laatst online: 12-09 10:18
[...]

Ik heb een macbook pro 15 inch hoes gekocht, past erg goed. Alleen aan de bovenkant een klein beetje ruimte over, maar verder zit ie als gegoten.

Verder heb ik vandaag kabeltje binnen gekregen, waarmee ik een extra hdd/ssd in mn 9560 kan stoppen. (Ik heb de 56wh FHD variant, dan is daar ruimte voor.) Werkt perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Laatst online: 11-09 11:48
[...]

Check daarvoor even het topic van de Skylake XPS 15, daar staan een aantal modellen in. Dell XPS 13 / XPS 15 (Skylake): Ervaringen en discussie

Zelf heb ik deze: https://www.4launch.nl/pr...S549EU-Pulse-12-1---zwart
Supercheap en past echt als gegoten. Er staan foto's in bovenstaand topic :)

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickvB
Ik stond net op het punt om de Dell support te bellen en toen kreeg ik ook nog zwarte strepen over het hele scherm.

Na een reboot fikkerde het scherm nog en waren de strepen wel weg. Volgens Dell ligt het aan windows maar ik heb wel een aanvraag gedaan voor een vervangend exemplaar.

http://imgur.com/a/4Xjh2

[ Voor 18% gewijzigd door RickvB op 11-02-2017 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiragi
RickvB schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 10:58:
Ik stond net op het punt om de Dell support te bellen en toen kreeg ik ook nog zwarte strepen over het hele scherm.

Na een reboot fikkerde het scherm nog en waren de strepen wel weg. Volgens Dell ligt het aan windows maar ik heb wel een aanvraag gedaan voor een vervangend exemplaar.

http://imgur.com/a/4Xjh2
Lijkt mij gewoon een fout in het scherm of een fout op het mobo zelf. Mazzel dat je dus een exchange hebt kunnen krijgen aangezien het een technisch defect is i.p.v een cosmetische!

Zelf ook een exchange aangevraagd voor mijn XPS. Mag deze in de tussentijd houden. Ben benieuwd wat ik terug krijg.. :)

[ Voor 18% gewijzigd door Kiragi op 14-03-2017 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevintjeb
Kiragi schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 20:51:
[...]

Lijkt mij gewoon een fout in het scherm of een fout op het mobo zelf. Mazzel dat je dus een exchange hebt kunnen krijgen aangezien het een technisch defect is i.p.v een cosmetische!

Zelf ook een exchange aangevraagd voor mijn XPS. Mag deze in de tussentijd houden. Ben benieuwd wat ik terug krijg.. :)
Wat was de aanleiding voor de exchange?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickvB
Kiragi schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 20:51:
[...]

Hoe is het bij jou geregeld met een exchange? Komen ze vanuit Dell langs om te wisselen of moet je je eerste opsturen en dat zij dan een nieuwe sturen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kiragi
RickvB schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 23:09:
[...]

Hoe is het bij jou geregeld met een exchange? Komen ze vanuit Dell langs om te wisselen of moet je je eerste opsturen en dat zij dan een nieuwe sturen?
Zoals ik het begrepen heb mag ik deze laptop houden tot de volgende geleverd is. Zodra de volgende geleverd is word er contact opgenomen voor het plannen van een ophaalmoment door UPS.
kevintjeb schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 22:48:
[...]

Wat was de aanleiding voor de exchange?
Ik zal niet te veel in detail gaan, maar waar het op neer komt is dat alles wat scheef kon zitten aan de laptop ook scheef was. Laptop wiebelde en display zat er ook scheef in. Daarnaast eigenlijk geen klachten, maar goed, de XPS is een laptop die je eigenlijk ook grotendeels koopt voor de looks dus dat moet naar mijn mening gewoon in orde zijn 8)

Ik zie trouwens veel mensen commenten van "Is de 9560 het nog wel waard?" en om dat even te beantwoorden, Ja, de 9560 is zeker de moeite waard. De kans dat je een foutief exemplaar krijgt is kleiner dan wanneer je een goede krijgt, en wanneer je een goede krijgt dan is het een beest van een laptop. De i7 is zo bloedsnel vergeleken met mijn oude laptop, en dan hebben we het nog niet eens over gaming performance. Gewoon super! (De For Honor Open Beta runt op medium settings ong. 40 FPS, Low 60 maar goed, for Honor heeft een minimum requirement van een 1050 dus dat verbaasd me niet zo :P . Ghosting in het panel heb ik nog niet echt last van gehad en ik kan het ook niet echt spotten, en dat terwijl ik het FHD model heb.)

En betreffende de Dell Support, misschien heb ik mazzel gehad, maar ik heb momenteel nog niets om over te klagen. Ben zeer benieuwd hoe mijn vervangende exemplaar word :*)

[ Voor 13% gewijzigd door Kiragi op 12-02-2017 16:49 . Reden: Foutje met posten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandah
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15:09
Ik heb de laptop sinds 30 januari en heb een probleem met DPC latency. Ik gebruik de laptop veel om te DJ'en met Traktor (DJ software). Nu hoor ik vaak glitches en na een tijdje blijft het geluid zelfs helemaal hangen.

Traktor werkt wel nog gewoon, dus de computer zelf blijft niet hangen, alleen het geluid. Het lijken me ook niet dat de laptop het niet aan kan. Ik heb altijd dezelfde DJ controller en geluidskaart gebruikt op mijn oude laptop en daar had ik nooit problemen.

Als ik in Traktor de interne geluidskaart selecteer heb ik geen problemen. Het lijkt dus echt een driverprobleem te zijn.

Alle drivers heb ik geupdate en ik heb LatencyMon gebruikt. Daarin staat dat ik soms een latency heb van 21 ms!!

Dit wordt vooral veroorzaakt door ACPI.sys en WDF01000.sys. Ik heb al geprobeerd om m'n netwerkkaart uit te schakelen in apparaatbeheer en ook ACPI accu heb ik uitgeschakeld. Dit heeft echter geen effect.

Weet iemand wat ik nog meer kan doen?

Edit: verder heb ik andere optimalisaties al uitgevoerd. Energiebeheerschema's aangepast waarbij ingezet wordt op 100% performance. Stroomvoorziening naar USB wordt niet verminderd om stroom te besparen etc.
Volledige lijst van optimalisaties die ik heb uitgevoerd staat hier: https://www.sweetwater.co...ion-guide-for-windows-10/

[ Voor 15% gewijzigd door Zandah op 13-02-2017 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meirnoordermeer
Zandah schreef op maandag 13 februari 2017 @ 12:24:
Ik heb de laptop sinds 30 januari en heb een probleem met DPC latency. Ik gebruik de laptop veel om te DJ'en met Traktor (DJ software). Nu hoor ik vaak glitches en na een tijdje blijft het geluid zelfs helemaal hangen.

Traktor werkt wel nog gewoon, dus de computer zelf blijft niet hangen, alleen het geluid. Het lijken me ook niet dat de laptop het niet aan kan. Ik heb altijd dezelfde DJ controller en geluidskaart gebruikt op mijn oude laptop en daar had ik nooit problemen.

Als ik in Traktor de interne geluidskaart selecteer heb ik geen problemen. Het lijkt dus echt een driverprobleem te zijn.

Alle drivers heb ik geupdate en ik heb LatencyMon gebruikt. Daarin staat dat ik soms een latency heb van 21 ms!!

Dit wordt vooral veroorzaakt door ACPI.sys en WDF01000.sys. Ik heb al geprobeerd om m'n netwerkkaart uit te schakelen in apparaatbeheer en ook ACPI accu heb ik uitgeschakeld. Dit heeft echter geen effect.

Weet iemand wat ik nog meer kan doen?

Edit: verder heb ik andere optimalisaties al uitgevoerd. Energiebeheerschema's aangepast waarbij ingezet wordt op 100% performance. Stroomvoorziening naar USB wordt niet verminderd om stroom te besparen etc.
Volledige lijst van optimalisaties die ik heb uitgevoerd staat hier: https://www.sweetwater.co...ion-guide-for-windows-10/
Ik had hetzelfde probleem met dezelfde oorzaak. Het is inderdaad een driver probleem, maar ik heb ook niet kunnen vinden wat het was. Bij mij heeft een clean install gewerkt. Zorg dat je iig je netwerk drivers hebt staan op een USB zodat je na de installatie alle drivers kan installeren met https://sdi-tool.org .

Ik had ook die haperingen, maar die zijn sindsdien weg. Ik heb dus ook geen installatie/herstel disk vanuit Windows gemaakt, maar de meest recente ISO gedownload en een echte clean install gedaan (overigens ook om Pro ipv Home te installeren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandah
Daar was ik al bang voor. Heb al zoveel geprobeerd en het helpt allemaal niet. Hopelijk wordt het probleem bij mij ook opgelost als ik Windows opnieuw installeer.

Bedankt voor de info in ieder geval! Ik laat hier weten of het opgelost is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevintjeb
Vandaag kwam er een monteur langs om mijn laptop scherm en heatsink te vervangen, was een hele vriendelijke man!

Na ongeveer een uur was hij klaar en heb ik de laptop samen met hem geïnspecteerd. We kwamen tot de conclusie dat de onderkant van de laptop niet perfect aansloot op de palmrest. Ook was het scherm nu nog schuiner dan voorheen.

De monteur vond dit ook niet goed en al helemaal niet voor het geld dat je betaald voor zo een machine. Hij gaat dell bellen om te zorgen voor een exchange of iets dergelijks omdat hij het wel kan blijven vervangen als het zo doorgaat..

Ik wordt zelf nu ook gek van het beeldscherm omdat je allemaal groene/rode/blauwe pixels door elkaar heen ziet, een beetje wanneer je telefoonscherm nat en vies is. Dit zorgt voor hoofdpijn en je moet er door knijpen met je ogen..

OT:

Ik heb eerst de dell xps 13 besteld (2015 editie) waarbij ik 5-6x een monteur over de vloer heb gehad omdat de laptop heel veel problemen had. Ook is hij een keer naar duitsland geweest voor een faulty SSD.

Daarna een DELL S2716DG besteld (1440p 144hz monitor) waarbij na 1 maand een dode pixel op kwam dagen, hier ook 4x voor moeten bellen.

Het gaat niet heel lekker met mij en DELL samen ;..;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Step-han
Zoals Niekjuh al eerder aangaf in dit topic (Niekjuh in "Dell XPS 13 (2-in1) / 15 (Kaby Lake): Ervaringen & discussie") is de variant met het hitte probleem van mij.

Vorige week woensdag is mijn moederbord, cpu. gpu, heatsink en ventilator vervangen door een Dell monteur. Direct daarna samen met de monteur een stress test gedraaid (CPU/GPU/MEM) en de CPU throttelde nog steeds, wat de andere laptop, die van Niekjuh, dus niet doet onder zelfde omstandigheden.

Direct weer contact opgenomen met Dell, waar even overlegd moest worden. Ik werd later die dag opgebeld dat er vrijdags weer een monteur langs kwam die hetzelfde gaat uitvoeren. De monteur heeft weer alles vervangen, en je raad het al, nog steeds hetzelfde probleem.

Vrijdagmiddag weer contact opgenomen met Dell, zou vrijdags of uiterlijk maandags (vandaag) terug gebeld worden. Je raad het al, niets gehoord van Dell. Net zelf gebeld en er werd mij weer belooft dat er morgen contact met mij wordt opgenomen.

Ik heb namelijk om een compleet nieuw systeem gevraagd. Ik heb geen zin in dit soort ''gezeur'' als een product niet naar behoren functioneert uit de doos en ik weken lang zit met een half functionerende laptop.

Ben benieuwd wat er gaat gebeuren. Ik had al geen hoge pet op van Dell voordat ik deze laptop kocht, maar dat beeld wordt alleen maar bevestigd. Voor mij hierna geen Dell meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandah
meirnoordermeer schreef op maandag 13 februari 2017 @ 12:49:
[...]

Ik had hetzelfde probleem met dezelfde oorzaak. Het is inderdaad een driver probleem, maar ik heb ook niet kunnen vinden wat het was. Bij mij heeft een clean install gewerkt. Zorg dat je iig je netwerk drivers hebt staan op een USB zodat je na de installatie alle drivers kan installeren met https://sdi-tool.org .

Ik had ook die haperingen, maar die zijn sindsdien weg. Ik heb dus ook geen installatie/herstel disk vanuit Windows gemaakt, maar de meest recente ISO gedownload en een echte clean install gedaan (overigens ook om Pro ipv Home te installeren).
Ik heb gisteravond een clean install gedaan en daarna alle drivers weer geïnstalleerd vanaf de Dell website. Net weer even gedraaid met Traktor en ik heb nog steeds hetzelfde probleem. In LatencyMon zie ik dat ACPI.sys en Wdf01000.sys een pieklatency hebben van 21,4 ms. Echt veel hoger dan de max van 1 ms.

Tijdens het draaien hoor ik nog steeds glitches en pops en na 5 minuten bleef het geluid weer helemaal hangen.

Ik heb de laptop juist voornamelijk gekocht om mee te draaien, maar dit kan in een live situatie echt niet gebeuren. Ik weet nu niet meer wat ik moet doen en zit eraan te denken om 'm gewoon terug te sturen en een macbook te halen :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luapper
Zandah schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 11:19:
[...]

Ik heb gisteravond een clean install gedaan en daarna alle drivers weer geïnstalleerd vanaf de Dell website. Net weer even gedraaid met Traktor en ik heb nog steeds hetzelfde probleem. In LatencyMon zie ik dat ACPI.sys en Wdf01000.sys een pieklatency hebben van 21,4 ms. Echt veel hoger dan de max van 1 ms.

Tijdens het draaien hoor ik nog steeds glitches en pops en na 5 minuten bleef het geluid weer helemaal hangen.

Ik heb de laptop juist voornamelijk gekocht om mee te draaien, maar dit kan in een live situatie echt niet gebeuren. Ik weet nu niet meer wat ik moet doen en zit eraan te denken om 'm gewoon terug te sturen en een macbook te halen :'(
Gebruik je wel de ASIO Driver?
Ik gebruik de XPS 15 ook voornamelijk voor muziekdoeleinden (vooral Ableton Live) en ik heb geen problemen. Live hangt ie wel altijd aan een externe geluidskaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Step-han schreef op maandag 13 februari 2017 @ 18:12:
Zoals Niekjuh al eerder aangaf in dit topic (Niekjuh in "Dell XPS 13 (2-in1) / 15 (Kaby Lake): Ervaringen & discussie") is de variant met het hitte probleem van mij.

Vorige week woensdag is mijn moederbord, cpu. gpu, heatsink en ventilator vervangen door een Dell monteur. Direct daarna samen met de monteur een stress test gedraaid (CPU/GPU/MEM) en de CPU throttelde nog steeds, wat de andere laptop, die van Niekjuh, dus niet doet onder zelfde omstandigheden.
Ik vermoed ook last te hebben van 'throttleling' problemen. Hoe kan ik dat checken?

Overwatch draait normaal gesproken prima consistent op 60fps (met frame-limiting aan). De GPU word niet warmer dan 70-75C maar uit het niets zakt de performance ineens in naar 30-35 fps. Bij RE7 had ik ineens hetzelfde gisteren. Nu game ik niet vaak maar de vorige notebook had hier geen last van ondanks dat deze een mindere GPU had. Graphic-Settings lijken overigens geen verschil te maken, of het nu op medium of epic staat.

Edit: lees net deze thread, staan behoorlijk wat tips in:
https://www.reddit.com/r/...u_throttling_xps_15_9550/
En:
https://www.reddit.com/r/..._throttle_on_xps_15_9560/

[ Voor 19% gewijzigd door Jay-v op 14-02-2017 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PerfektOne

PerfektOne

Striving for Perfektion

Jay-v schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 14:58:
[...]

Ik vermoed ook last te hebben van 'throttleling' problemen. Hoe kan ik dat checken?

Overwatch draait normaal gesproken prima consistent op 60fps (met frame-limiting aan). De GPU word niet warmer dan 70-75C maar uit het niets zakt de performance ineens in naar 30-35 fps. Bij RE7 had ik ineens hetzelfde gisteren. Nu game ik niet vaak maar de vorige notebook had hier geen last van ondanks dat deze een mindere GPU had. Graphic-Settings lijken overigens geen verschil te maken, of het nu op medium of epic staat.

Edit: lees net deze thread, staan behoorlijk wat tips in:
https://www.reddit.com/r/...u_throttling_xps_15_9550/
En:
https://www.reddit.com/r/..._throttle_on_xps_15_9560/
Beste kan je undervolten met Intel XTU. Is softwarematig dus garantie wordt niet aangetast }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandah
Luapper schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 14:11:
[...]

Gebruik je wel de ASIO Driver?
Ik gebruik de XPS 15 ook voornamelijk voor muziekdoeleinden (vooral Ableton Live) en ik heb geen problemen. Live hangt ie wel altijd aan een externe geluidskaart.
Ja ik gebruik de nieuwste ASIO driver voor mijn Traktor Audio 6 geluidskaart. Deze gebruikte ik ook op mijn vorige laptop en daar had ik nooit problemen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meirnoordermeer
Zandah schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 11:19:
[...]

Wat je dus vooral niet moet doen is de drivers van Dell installeren ;) Gebruik die tool die ik gelinkt had, dan moet alles goed komen. Alleen de netwerkdrivers van Dell halen om te zorgen dat je internet hebt na de installatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Step-han
Ik heb mijn CPU geundervolt met Intel XPU. -125mV draait naar 30 min CPU/MEM/GPU stresstest nog stabiel. Hierdoor throttled hij ook niet.

Zonder undervolt:
Afbeeldingslocatie: https://www.imgdumper.nl/uploads9/58a40952ee0c1/58a40952ed4cc-normaal.thumb.jpg

Met -125mV undervolt:
Afbeeldingslocatie: https://www.imgdumper.nl/uploads9/58a409669ce23/58a409669c329-undervolt_-125.thumb.jpg

Zoals je kunt zien throtteld mijn CPU zonder undervolt heel snel terug naar 800 mhz, dat doet hij niet met undervolt.

Gister avond heb ik eindelijk bericht gehad van Dell, ik krijg een swap. Kan nog wel even duren, prognose is dat ik het nieuwe systeem 7 maart krijg. Tot 7 maart ben ik dus even gered met undervolten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kr4t0s
Heb de mijne gister ontvangen!
XPS15 - €2.099,00 i7-7700HQ / Windows 10 Pro / 16 GB DDR4 -2400MH / 512GB SSD / 3840x2160
Was wel erg benieuwd omdat ik hier zoveel problemen las.
So far so good... gister chinebench en heaven gedraaid etc geen vreemde zaken gezien. Behuizing is ok, 1 heel heel dun en paar mm lang krasje onder de pijltjes toetsen. En heb het idee dat de trackpad heeeel klein beetje scheef zit dat is minder dan een milimeter.
Scherm is goed, beetje IPS glow in de hoeken, geen backlight bleeding of dooie pixels.

De NVME ssd prestaties zijn beetje inconsistent, uitpakken van 80mb zipje dure 30 seconde. (andere zipjes waren ook traag) Is een Lite-on nvme disk beetje vaag. Wist niet eens dat die nvme discs maakte.

Klein beetje coil whine, als ik met oor direct boven het toetsenbord hangt hoor ik het. Meer tests zijn nodig om te kijken het het bijvoorbeeld erger is tijdens Heaven.

En beetje lomp dat de HDMI poort 1.4 is en niet 2.0. Wanneer ik die aansluit op 4k scherm is het dus max 30hz.

Net 32gb ram besteld 245 euro :(

Wil een fresh install doen. Zie dat er 6 partities ofzo zijn met recovery en andere ellende. Heb ik hier nog iets van nodig of kan ik die gewoon allemaal verwijderen?

[ Voor 46% gewijzigd door kr4t0s op 15-02-2017 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandah
meirnoordermeer schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 17:38:
[...]

Wat je dus vooral niet moet doen is de drivers van Dell installeren ;) Gebruik die tool die ik gelinkt had, dan moet alles goed komen. Alleen de netwerkdrivers van Dell halen om te zorgen dat je internet hebt na de installatie.
Ik heb de drivers opnieuw geïnstalleerd met die tool die jij gebruikt hebt. Net gedraaid en de latency van alles wat met m'n draadloze netwerkkaart te maken had (ndis.sys, tcpip.sys) kwamen soms nog boven 1 uit. Deze heb ik uitgeschakeld en nu werkt het allemaal goed. Het wordt sowieso aangeraden om je draadloze netwerkkaart te disablen tijdens produceren en draaien.

Nu kwam 1 keer ACPI.sys op 4 ms uit, wat te hoog is. Ik weet niet hoe dit komt. Het is allemaal veel beter geworden in ieder geval. Ik blijf de komende dagen LatencyMon draaien en hopelijk blijft alles goed.

Heel erg bedankt voor de tips!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luapper
Zandah schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 11:02:
[...]

Ik heb de drivers opnieuw geïnstalleerd met die tool die jij gebruikt hebt. Net gedraaid en de latency van alles wat met m'n draadloze netwerkkaart te maken had (ndis.sys, tcpip.sys) kwamen soms nog boven 1 uit. Deze heb ik uitgeschakeld en nu werkt het allemaal goed. Het wordt sowieso aangeraden om je draadloze netwerkkaart te disablen tijdens produceren en draaien.

Nu kwam 1 keer ACPI.sys op 4 ms uit, wat te hoog is. Ik weet niet hoe dit komt. Het is allemaal veel beter geworden in ieder geval. Ik blijf de komende dagen LatencyMon draaien en hopelijk blijft alles goed.

Als ik die tool draai zie ik wel 49 missende drivers/driverpacks waarvan ongeveer 10 met sound te maken hebben. Heb jij deze allemaal geinstalleerd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zandah
Luapper schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 11:43:
[...]

Als ik die tool draai zie ik wel 49 missende drivers/driverpacks waarvan ongeveer 10 met sound te maken hebben. Heb jij deze allemaal geinstalleerd?
Nee. Volgens mij zijn dat alle driver packs die je kunt downloaden (dus voor alle laptops). Dit is vooral handig als je de tool offline wilt gebruiken. Ik dacht eerst hetzelfde als jij. De vertaling kan beter ;)

Als je even wacht gaat het programma je hardware indexeren en zie je daarna een lijst met alle drivers voor jouw systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killingdjef
Step-han schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 08:56:
Ik heb mijn CPU geundervolt met Intel XPU. -125mV draait naar 30 min CPU/MEM/GPU stresstest nog stabiel. Hierdoor throttled hij ook niet.

Zonder undervolt:
[afbeelding]

Met -125mV undervolt:
[afbeelding]

Zoals je kunt zien throtteld mijn CPU zonder undervolt heel snel terug naar 800 mhz, dat doet hij niet met undervolt.

Gister avond heb ik eindelijk bericht gehad van Dell, ik krijg een swap. Kan nog wel even duren, prognose is dat ik het nieuwe systeem 7 maart krijg. Tot 7 maart ben ik dus even gered met undervolten.
Welke tools heb jij gebruikt voor je screenshots? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meirnoordermeer
Zandah schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 11:02:
[...]

Het is inderdaad nog niet perfect, maar wel al een stuk beter. Ik denk dat we even moeten wachten op nieuwe drivers, het is ook gloednieuwe hardware natuurlijk.. Maar goed, fijn dat het is gelukt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PerfektOne

PerfektOne

Striving for Perfektion

Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/2la7o11.jpg

Zojuist de tweede XPS ontvangen. Tot nu toe geen beschadigingen gevonden. Volgende stap is stress test en pixel test.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Step-han
kr4t0s schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 09:40:
Wil een fresh install doen. Zie dat er 6 partities ofzo zijn met recovery en andere ellende. Heb ik hier nog iets van nodig of kan ik die gewoon allemaal verwijderen?
Kun je allemaal verwijderen.
killingdjef schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 12:19:
Welke tools heb jij gebruikt voor je screenshots? :)
Dat is Intel XTU.
Pagina: 1 2 ... 8 Laatste

Let op:
Dit topic is bedoeld voor ervaringen en discussie omtrent de XPS 13 en 15, uitdrukkelijk niet voor statusupdates en leveringen over bestellingen. Dit kun je kwijt in Dell levertijden topic.