Oké, even deze hele comment op de schop..
Zoals het er nu uit ziet heeft mijn panel last van IPS-glow i.p.v backlight bleeding. IPS glow komt relatief veel voor op IPS panelen en is, zoals ik het begrijp, alleen merkbaar in bepaalde hoeken. Backlight bleeding daar in tegen is altijd aanwezig.
Ik heb een klein stukje backlight bleeding linksonder in het scherm, maar niet de 4 hoeken zoals ik eerst dacht.
Want wat blijkt? Als je een foto maakt met de auto-settings op je mobiel dan pakt deze de imperfecties op je scherm 100 maal beter op dan jezelf kan waarnemen. Heeft iets met de sensor te maken zoals ik het begrijp. Dus toen ik een foto maakte van mijn laptop schrok ik me helemaal kapot, maar achteraf bleek dit ongegrond te zijn.
Voor mensen dus een tip: Test je paneel op meerdere dingen. Dode pixels en Backlight-bleeding zullen de dingen zijn waar je tijdens dagelijks gebruik het meeste last van zult hebben. In extreme gevallen kan IPS
glow er voor zorgen dat een kant van het scherm verkleurd is, let hier dus ook op.
Het testen kun je het beste in een donkere kamer doen, zodat eventuele afwijkingen beter opvallen.. Ghosting is voornamelijk bij de FHD modellen een probleem, zelf geen last van, maar probeer dus ook een fast-paced shooter of andere game te spelen om te kijken of het te doen is.
Tot slot, een camera overdrijft de resultaten. Schiet vanaf meerdere hoeken om te kijken of het echt backlight-bleeding is en geen IPS glow, en blijkt het backlight-bleeding te zijn > aanmelden. Hoort onder garantie te zitten.
[
Voor 88% gewijzigd door
Kiragi op 14-03-2017 14:52
. Reden: Incorrecte informatie ]