Dell XPS 13 (2-in1) / 15 (Kaby Lake): Ervaringen & discussie

Pagina: 1 ... 7 8 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KSG
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 24-08 15:10

KSG

Bedankt! Mijn huidige inspiron is ongeveer 2,8 kilo, deze is wel iets handiger om mee te nemen. Verder wil ik er een UHD scherm mee aansturen (niet om te gamen). Ik vond de combinatie van cpu, ram en gewicht erg interessant. Alleen was wel een beetje aan het twijfelen omdat ik zoveel lees over de slechte QC van Dell.

Daarom wil ik er dus 3 jaar garantie bijnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
KSG schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 21:01:
Er lopen een aantal acties bij dell waaronder één voor de xps13, i7-8850u, 16GB, 512GB PCIE SSD en FHD voor 1299. Ik kan daar nog een studenten/vip korting overheen krijgen. Dan kom je op 1169,10 euro, is dat een interessante prijs voor deze config want ik heb de recente aanbiedingen niet bijgehouden?

Ik neem er waarschijnlijk nog 3 jaar garantie bij (vooral na mijn eigen ervaring met dell laptops). Of raden jullie me aan om nog even te wachten omdat het qua prijs beter kan?
Ik heb die aanbieding ook gezien, ziet er scherp uit. Maar weet je zeker dat je daar nog eens studentenkorting overheen kan krijgen? De voorwaarden zeggen dat die niet te gebruiken is in combinatie met andere acties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KSG

KSG

Ik heb het net besteld met studentenkorting. Was totaal 1357,54 kwijt, maar dat is dus met vingerafdruklezer plus 3 jaar onsite garantie (bij dell is het better safe than sorry). Anders was ik 1169,10 kwijt. Denk op zich een mooie deal vooral als je een code hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Niet online
Dat is helemaal top! Heb helaas geen studentenvoucher op zak, zal helaas niet op tijd arriveren vrees ik: actie loopt nog maar tot maandag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KSG

KSG

Denk dat ze wel met soortgelijke aanbiedingen gaan komen aangezien de 2018 versie een nieuwe behuizing krijgt. Dus misschien voorraden afbouwen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaBlueOne
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 15-12-2024
KSG schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 17:20:
Denk dat ze wel met soortgelijke aanbiedingen gaan komen aangezien de 2018 versie een nieuwe behuizing krijgt. Dus misschien voorraden afbouwen?
Hoe weet je dat de 2018 versie een nieuwe behuizing krijgt? Heb je misschien een bron. Want normaal veranderen ze eerst de xps 13 behuizing en trekken het dan door naar de 15. En aangezien de 13 dit jaar gelijk is gebleven verwachtte ik dat de 15 dat ook bleef.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KSG

KSG

ThaBlueOne schreef op zondag 17 december 2017 @ 00:15:
[...]

Hoe weet je dat de 2018 versie een nieuwe behuizing krijgt? Heb je misschien een bron. Want normaal veranderen ze eerst de xps 13 behuizing en trekken het dan door naar de 15. En aangezien de 13 dit jaar gelijk is gebleven verwachtte ik dat de 15 dat ook bleef.
Dacht dat deze link al was geplaatst, maar je ziet een aantal aanpassingen waaronder de webcam die naar het midden is verplaatst.
nieuws: Dell toont witte XPS 13 met behuizing deels van glasvezel - update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauritsDe
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 08-03 13:35
Ligt het aan mij of kun je als consument de XPS15 niet met een vingerafdrukscanner bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomdg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11-10-2024
MauritsDe schreef op zondag 17 december 2017 @ 22:01:
Ligt het aan mij of kun je als consument de XPS15 niet met een vingerafdrukscanner bestellen?
Ook lang deze vraag gehad en uiteindelijk aan Dell gevraagd, want kon nergens het antwoord vinden, maar dat is alleen bij de FullHD 512gb versie zo, omdat deze al helemaal in elkaar gezet zijn en al in Nederland liggen.

Helaas, want had voor dat kleine bedrag extra graag de fingerprint scanner gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• potjandrie
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 04-09 07:59
Zo te zien heeft dell de prijzen aardig verlaagd met afgelopen voorjaar, toen waren de xps laptops nog 1400 euro voor het instap model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KSG

KSG

Ik heb mijn xps13 binnen. Tot nu toe bevalt het goed. Ik heb een PM981 van samsung. Ik heb deze nog niet voorbij zien komen. Dus ben benieuwd wat de benchmarks zijn, zal deze wel hier posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djinada
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 29-08 16:38
MauritsDe schreef op zondag 17 december 2017 @ 22:01:
Jawel hoor, mijn XPS 15 heeft vingerafdruk. Moest wel 29 euro meer betalen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Niet online
Ook mijn XPS 13 (9360) is binnengekomen. Heb de aanbieding van halverwege december genomen, dus:

- i7-8550U
- 16GB RAM
- 512 GB SSD
- Full HD
- Fingerprint

De SSD die erin zit is dezelfde als @KSG aangeeft, een PM981 NVMe Samsung. Ben erg onder de indruk van het apparaat, het kleine formaat is fantastisch. De vingerprintscanner werkt eigenlijk net zo makkelijk en soepel als ik inmiddels gewend ben van telefoons.

Er is bij mij één duidelijke afwijking in de bouwkwaliteit aanwezig waar ik wel graag jullie mening over wil hebben. De 'binnenrand' van het scherm lijkt aan de linkerzijde te diep naar binnen gedrukt te zijn. Je kunt duidelijk zien dat die dieper ligt dan aan de rechterzijde. Als gevolg daarvan (waarschijnlijk), zit er ongeveer in het midden van het scherm een bultje in de plastic rand. Deze valt visueel eigenlijk bijna niet op (afhankelijk van de kijkhoek en lichtval), maar is heel erg goed voelbaar als je er met je vinger overheen veegt.

Nu ben ik wel benieuwd wat jullie denken wat het beste is om te doen?
- Ik heb absoluut geen zin om 'm terug te moeten laten sturen naar China en te wachten op een nieuwe, alleen om dit randje.
- Of is dit iets wat ook zou vallen onder het Premium Support, waardoor ze dit thuis kunnen komen vervangen?
- En moet ik dan niet bang zijn dat daarbij meer schade ontstaat dan het oplost? Ondanks dat het niet hoort bij zo'n dure laptop, is het namelijk wel een probleem dat je waarschijnlijk na een tijdje toch niet meer gaat opvallen.

[ Voor 4% gewijzigd door Tralapo op 30-12-2017 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08:15

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Hier ook al een paar weken blij met mijn 8th gen XPS 13 9360. Ik heb de i5, 256Gb met 4k display.

Gisteren eindelijk de tijd genomen hem opnieuw te installeren. Out of the box echt zoveel dell bloatware, ongelofelijk hoeveel sneller mijn laptop nu scrolt en aanvoelt na een simpele herinstallatie van windows. Meeste drivers die windows zelf download zijn ook nieuwer dan op de dell site voor de verschillende componenten.

Nog wat windows bloat verwijderd: https://www.howtogeek.com...nd-how-to-reinstall-them/

Heb deze guide gebruikt voor een ouder model https://www.reddit.com/r/...h_install_on_xps_15_9560/
Bij mij was de stap niet nodig om apart wifi drivers te downloaden, de windows install vond deze zelf.

Belangrijkste nadeel vind ik dat de laptop eigenlijk niet op te laden is via USB C zonder hele precieze specificaties van de oplader. Echt een miskleun van Dell.

Ik heb een Toshiba SSD. Zijn deze trager dan de samsung versies?

[ Voor 14% gewijzigd door LtMarx op 30-12-2017 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Tralapo schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 11:25:
[...]
- Of is dit iets wat ook zou vallen onder het Premium Support, waardoor ze dit thuis kunnen komen vervangen?
[...]
Dit.

Mijn XPS 15 9560 wiebelde erg veel, >.5cm. Premium support gebeld, die stuurde iemand langs om het te fixen door de bodemcase te vervangen. Dat hielp niet, dus kwam er een 2e keer iemand langs met een nieuw scherm (complete top) omdat het door de balancering daar zou komen. Was nog niet gefixed, dus toen kreeg ik een compleet nieuw exemplaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Niet online
Lt. Marx schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 11:32:Gisteren eindelijk de tijd genomen hem opnieuw te installeren. Out of the box echt zoveel dell bloatware, ongelofelijk hoeveel sneller mijn laptop nu scrolt en aanvoelt na een simpele herinstallatie van windows.
Vind het wel meevallen eigenlijk. McAfee staat er natuurlijk weer op, maar is vrij gemakkelijk te verwijderen. Los van dat en de standaard Windows meuk is er de SupportAssistant (ziet er best handig uit, geen idee of die dat ook is i.v.m. driverleeftijd zoals je aangeeft) en een PowerManager. Ben wel erger gewend eigenlijk.

Zolang ik nog niet helemaal zeker ben over de vervolgstappen rondom mijn scheve schermrand doe ik er nog niet al te veel mee.
Gropah schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 12:02:
Premium support gebeld, die stuurde iemand langs om het te fixen door de bodemcase te vervangen. Dat hielp niet, dus kwam er een 2e keer iemand langs met een nieuw scherm (complete top) omdat het door de balancering daar zou komen. Was nog niet gefixed, dus toen kreeg ik een compleet nieuw exemplaar.
Thanks, ik zal ze maar eens bellen dan. Ben op een of andere manier wat huiverig (omdat het probleem zo minimaal is) dat zo'n monteur eerder schade toebrengt dan het probleem oplost. Maar dat zal waarschijnlijk onterechte angst zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Tralapo schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 12:07:
[...]

Vind het wel meevallen eigenlijk. McAfee staat er natuurlijk weer op, maar is vrij gemakkelijk te verwijderen. Los van dat en de standaard Windows meuk is er de SupportAssistant (ziet er best handig uit, geen idee of die dat ook is i.v.m. driverleeftijd zoals je aangeeft) en een PowerManager. Ben wel erger gewend eigenlijk.
McAfee kreeg ik er totaal niet af. Niet via Windows maar zelfs niet via de officiële removal tool van McAfee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Niet online
Gropah schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 12:02:
[...]

Dit.

Mijn XPS 15 9560 wiebelde erg veel, >.5cm. Premium support gebeld, die stuurde iemand langs om het te fixen door de bodemcase te vervangen. Dat hielp niet, dus kwam er een 2e keer iemand langs met een nieuw scherm (complete top) omdat het door de balancering daar zou komen. Was nog niet gefixed, dus toen kreeg ik een compleet nieuw exemplaar.
Helaas, na een paar keer pingpong tussen de verschillende supportafdeling (die ik niet uit elkaar kon houden, maar vooruit), hebben ze laten weten dat ze 'm terug willen...

Nu twijfelen of ik daar op in ga. Houdt in dat hij een tijd weg is en als ik er weer een terug krijg met een soortgelijk defect zit je straks in februari..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Tralapo schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 17:10:
[...]

Helaas, na een paar keer pingpong tussen de verschillende supportafdeling (die ik niet uit elkaar kon houden, maar vooruit), hebben ze laten weten dat ze 'm terug willen...

Nu twijfelen of ik daar op in ga. Houdt in dat hij een tijd weg is en als ik er weer een terug krijg met een soortgelijk defect zit je straks in februari..
Hmm, jammer om te horen...

Misschien stelt het je gerust dat ze mijn oude XPS pas terug wouden hebben een week oid nadat de nieuwe was afgeleverd. Dus dan kun je kijken of alles goed is en als dat zo is de oude mee geven en anders kun je vast regelen dat je de nieuwe terug kunt sturen ipv de oude (want dan hoef je geen data over te pompen). Voor beide dingen; gewoon even vragen of het mogelijk is en waarschijnlijk wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:21

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Ik wil graag een powerbank die ik ook op m'n XPS 13 (2in1) kan gebruiken. Nu ben ik er na wat zoeken achter dat dat niet zonder slag of stoot kan, Dell heeft namelijk iets geks gedaan met de benodigde power.

Nu lijkt het erop dat eigenlijk alleen Dell haar eigen powerbank werkt? Heeft iemand hier ervaringen met een andere?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

ASP schreef op maandag 6 februari 2017 @ 22:06:
[...]

Voor de DA200 is het wachten op een software update waardoor de VGA output het ooit wel een keer gaat doen. Vandaag een Belkin USB-C to VGA Adapter à € 37,99 gehaald (iCentre of Amac) in het zwart en die werkt direct. Super strak VGA beeld ook trouwens.
Ik heb inmiddels ook de da200, ik kan geen windows 10 driver vinden? Is de genoemde software update er?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larsbeumer.apd
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 12-09 10:18
Lekker, SD card reader stuk.. Valt niet onder garantie maar accidental damage (godzijdank dat ik dat heb afgesloten). Moet ie opgehaald worden en is ie twee weken weg :(

Batterij wordt ook gelijk vervangen omdat ik niet tevreden ben over de batterijduur. Dat vind ik dan wel weer netjes.

[ Voor 26% gewijzigd door larsbeumer.apd op 05-01-2018 13:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Djinada
Beekforel schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 21:42:
Ik wil graag een powerbank die ik ook op m'n XPS 13 (2in1) kan gebruiken. Nu ben ik er na wat zoeken achter dat dat niet zonder slag of stoot kan, Dell heeft namelijk iets geks gedaan met de benodigde power.

Nu lijkt het erop dat eigenlijk alleen Dell haar eigen powerbank werkt? Heeft iemand hier ervaringen met een andere?
Voor 100 euro heb je de Dell Power Companion. Ik heb hem recent besteld voor mijn XPS 15 en gebruikt tijdens wintersport, werkt echt super.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:21

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Djinada schreef op zondag 7 januari 2018 @ 11:13:
[...]

Voor 100 euro heb je de Dell Power Companion. Ik heb hem recent besteld voor mijn XPS 15 en gebruikt tijdens wintersport, werkt echt super.
Hoe laad je dat ding op? Ik lees dat dat moet met je laptop adapter. Echter, die is USB-C in mijn geval en ik zie er geen USB C poort in?

Er blijkt een speciale USB-C variant te zijn. Ik dacht, omdat die minder mAh had, dat dat een ouder model was.

[ Voor 13% gewijzigd door Beekforel op 08-01-2018 08:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djinada
Beekforel schreef op maandag 8 januari 2018 @ 07:58:
[...]

Er blijkt een speciale USB-C variant te zijn. Ik dacht, omdat die minder mAh had, dat dat een ouder model was.
Kleinere accu heeft ook een kleinere powerbank nodig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Niet online
Tralapo schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 11:25:
Ook mijn XPS 13 (9360) is binnengekomen. Heb de aanbieding van halverwege december genomen, dus:

- i7-8550U
- 16GB RAM
- 512 GB SSD
- Full HD
- Fingerprint

De SSD die erin zit is dezelfde als @KSG aangeeft, een PM981 NVMe Samsung. Ben erg onder de indruk van het apparaat, het kleine formaat is fantastisch. De vingerprintscanner werkt eigenlijk net zo makkelijk en soepel als ik inmiddels gewend ben van telefoons.

Er is bij mij één duidelijke afwijking in de bouwkwaliteit aanwezig waar ik wel graag jullie mening over wil hebben. De 'binnenrand' van het scherm lijkt aan de linkerzijde te diep naar binnen gedrukt te zijn. Je kunt duidelijk zien dat die dieper ligt dan aan de rechterzijde. Als gevolg daarvan (waarschijnlijk), zit er ongeveer in het midden van het scherm een bultje in de plastic rand. Deze valt visueel eigenlijk bijna niet op (afhankelijk van de kijkhoek en lichtval), maar is heel erg goed voelbaar als je er met je vinger overheen veegt.
Inmiddels is mijn nieuwe nieuwe XPS 13 afgeleverd. Uiteraard met dezelfde specs, afgezien van de hardeschijf: dat is nu een KXG50ZNV512G NVMe van Toshiba, in plaats van de bovengenoemde Samsung.

Het nieuwe exemplaar lijkt verder in perfecte conditie, zonder bouwfoutjes. Goed geregeld verder uiteindelijk van Dell, want heb het eerste exemplaar gewoon nog steeds in gebruik. Die mag volgende week retour.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benga
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-06 16:58
https://be.hardware.info/...0-usb-type-c-adapter-zien

Mooi product met hopelijk een mooie prijs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Niet online
Als mijn XPS 13 aan de lader ligt en ik klap 'm dicht, kan ik er vergif op innemen dat deze na circa een minuut ineens de aandacht trekt door de fan die naar 100% schiet.

Zodra je 'm open klapt en naar Taakbeheer gaat om te zien wat er aan de hand is, is daar al niet veel geks meer te zien en de fan valt ook vrij snel weer stil.

Zonder oplader gebeurt het nooit, dichtklappen en daarna de oplader pas aansluiten zorgt er ook voor dat het vrijwel niet voorkomt, slecht heel sporadisch.

Hebben meer mensen last van dit probleem en enig idee hoe ik kan uitvinden wat dit veroorzaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benga
Tralapo schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 16:25:
Als mijn XPS 13 aan de lader ligt en ik klap 'm dicht, kan ik er vergif op innemen dat deze na circa een minuut ineens de aandacht trekt door de fan die naar 100% schiet.

Zodra je 'm open klapt en naar Taakbeheer gaat om te zien wat er aan de hand is, is daar al niet veel geks meer te zien en de fan valt ook vrij snel weer stil.

Zonder oplader gebeurt het nooit, dichtklappen en daarna de oplader pas aansluiten zorgt er ook voor dat het vrijwel niet voorkomt, slecht heel sporadisch.

Hebben meer mensen last van dit probleem en enig idee hoe ik kan uitvinden wat dit veroorzaakt?
Recent toestel?

In het begin had ik hier last mee, vooral wanneer ik even geen muis of Tb activiteit had, batterij ging ook megasnel naar beneden. Dit ging van zelf weg na een week 😒

https://www.howtogeek.com...y-is-it-running-on-my-pc/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Niet online
Ja, recent ja :P Het door jou gelinkte proces zou het best eens kunnen zijn, deze zie ik er op die momenten wel tussen staan. Maar zoals gezegd niet meer bovenaan en met extreem veel verbruik, want het stopt zodra je de laptop activeert.

Wel vreemd, bij mijn vorige laptop met Windows 10 trad dit nooit op.

[ Voor 7% gewijzigd door Tralapo op 31-01-2018 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-09 15:52
Dat nog niemand hier problemen heeft met de battery-drain issues? Ik baal al een maand van het feit dat ik m'n 2-in-1 iedere ochtend met een leeggetrokken accu uit mijn tas trek.

Dell heeft al een support-artikel geschreven, maar de aanpassing van de hibernate functie / timer biedt me nog weinig soulaas:
https://www.dell.com/supp...ter-than-expected?lang=en

Het probleem, wat inhoudt dat de laptop niet in 'deep' sleep gaat ivm. de advanced hibernate functie van de Fall-creators update, betekent dat de laptop bij dichtklappen, sleepmode of shutdown semi-actief blijft en dus vervolgens in een nacht tijd de accu leegtrekt.

Heeft iemand de truc om dit probleem once-and-for-all opgelost te krijgen? Hoe kan ik de laptop alsnog via het battery-plan aansturen dat ie zijn accu niet meer leegtrekt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• potjandrie
dnhelle schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 15:45:
Dat nog niemand hier problemen heeft met de battery-drain issues? Ik baal al een maand van het feit dat ik m'n 2-in-1 iedere ochtend met een leeggetrokken accu uit mijn tas trek.

Dell heeft al een support-artikel geschreven, maar de aanpassing van de hibernate functie / timer biedt me nog weinig soulaas:
https://www.dell.com/supp...ter-than-expected?lang=en

Het probleem, wat inhoudt dat de laptop niet in 'deep' sleep gaat ivm. de advanced hibernate functie van de Fall-creators update, betekent dat de laptop bij dichtklappen, sleepmode of shutdown semi-actief blijft en dus vervolgens in een nacht tijd de accu leegtrekt.

Heeft iemand de truc om dit probleem once-and-for-all opgelost te krijgen? Hoe kan ik de laptop alsnog via het battery-plan aansturen dat ie zijn accu niet meer leegtrekt?
Dit probleem heb ik ook gehad. Dit is op te lossen door in het register de CS (connected standby) te veranderen naar een 0 waarde:
  1. win + r, type regedit.exe
  2. Navigeer naar: Computer\HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Power
  3. Dubbelklik CsEnabled en verander 1 naar 0
Slim om dan ff een reboot te doen, maar bij mij was dat de fix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
Thanks, @thijmenketel . Ik heb het net aangezet en ga het bekijken of het uitmaakt. Nu nog die automagische airplane-enable uit krijgen en ik ben tevreden :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14:37
thijmenketel schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 16:52:
[...]

Dit probleem heb ik ook gehad. Dit is op te lossen door in het register de CS (connected standby) te veranderen naar een 0 waarde:
  1. win + r, type regedit.exe
  2. Navigeer naar: Computer\HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Power
  3. Dubbelklik CsEnabled en verander 1 naar 0
Slim om dan ff een reboot te doen, maar bij mij was dat de fix.
Dat verandert de sleep functie in hibernate. In dat geval kan je ook gewoon hibernate aanzetten in het configuratiescherm ;).

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ln1r7gV.png

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
dnhelle schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 19:25:
Thanks, @thijmenketel . Ik heb het net aangezet en ga het bekijken of het uitmaakt. Nu nog die automagische airplane-enable uit krijgen en ik ben tevreden :-)
Helaas, vanochtend laptop open geklapt en jahoor, battery empty. Is dus niet het issue :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• potjandrie
Wietsee. schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 20:43:
[...]

Dat verandert de sleep functie in hibernate. In dat geval kan je ook gewoon hibernate aanzetten in het configuratiescherm ;).

[afbeelding]
Niet bij mij, als ik de slaapstand gebruik ging de laptop niet slapen door de Connected Standby "feature" in windows 10. Door dat uit te zetten werkt slaap wel zoals het hoort. Hibernate kan ook gewoon gebruikt worden alleen wordt dan een memory dump gedaan naar de SSD wat wakker worden langzamer maakt t.o.v. slaapstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
thijmenketel schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 10:24:
[...]
Hibernate kan ook gewoon gebruikt worden alleen wordt dan een memory dump gedaan naar de SSD wat wakker worden langzamer maakt t.o.v. slaapstand.
Dat is exact hetzelfde wanneer CsEnabled op 0 wordt gezet. Vanuit slaap nu opstarten gaat bij deze wijziging ook een stuk langzamer.
dnhelle schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 09:29:
[...]

Helaas, vanochtend laptop open geklapt en jahoor, battery empty. Is dus niet het issue :-(
Kijk even in het Windows logboek wat de reden is van ontwaken. Staat er allemaal in.

[ Voor 36% gewijzigd door Wietsee. op 01-02-2018 10:28 ]

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• potjandrie
Wietsee. schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 10:25:
[...]

Dat is exact hetzelfde wanneer CsEnabled op 0 wordt gezet.
Zeker niet. Aangezien mijn laptop nu gewoon slaapt. Als Cs op 1 stond bleef de laptop volledig aan met alleen een zwart scherm, hierdoor leep de accu leeg door de CPU en fans die aan het blazen gingen in de tas.

Er zit een wezenlijk verschil tussen slaapstand met Cs enabled en slaapstand met Cs disabled. Anders deed ik de laptop wel in hibernate..

Zie:
https://www.howtogeek.com...s-battery-drains-so-fast/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
thijmenketel schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 10:29:
[...]

Zeker niet. Aangezien mijn laptop nu gewoon slaapt. Als Cs op 1 stond bleef de laptop volledig aan met alleen een zwart scherm, hierdoor leep de accu leeg door de CPU en fans die aan het blazen gingen in de tas.

Er zit een wezenlijk verschil tussen slaapstand met Cs enabled en slaapstand met Cs disabled. Anders deed ik de laptop wel in hibernate..

Zie:
https://www.howtogeek.com...s-battery-drains-so-fast/
Prima en daarom is hibernate == sleep met CsEnabled 0. Kijk maar even naar de events-id's van je power-troubleshooter in de event viewer.

[ Voor 8% gewijzigd door Wietsee. op 01-02-2018 10:33 ]

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• potjandrie
Wietsee. schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 10:30:
[...]

Prima en daarom is hibernate == sleep met CsEnabled 0.
Zoals ik al zei is dat niet het geval. Hibernate is een memory dump naar de ssd, in slaapstand (Cs enabled of Cs disabled, zelfde effect) blijft het geheugen (RAM) actief wat het sneller maakt.

Zie ook:
https://msdn.microsoft.co...op/aa373229(v=vs.85).aspx

[ Voor 12% gewijzigd door potjandrie op 01-02-2018 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
thijmenketel schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 10:33:
[...]

Zoals ik al zei is dat niet het geval. Hibernate is een memory dump naar de ssd, in slaapstand (Cs enabled of Cs disabled, zelfde effect) blijft het geheugen (RAM) actief wat het sneller maakt.

Zie ook:
https://msdn.microsoft.co...op/aa373229(v=vs.85).aspx
Bijzonder, dat hibernate in de logs gewoon als de normale sleep staat genoteerd met hetzelfde Event Id = 1 ;). De state is exact hetzelfde voor zowel sleep (CsEnabled = 0) als hibernate. De eventuele genoemde 'snelheidswinst' bij sleep in dit geval is nagenoeg nihil en niet merkbaar.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/jtK5DCq.png

Bij sleep CsEnabled = 1 krijg je ook geen melding van de power-troubleshooter maar van de Kernel-power met Event Id 507.

[ Voor 4% gewijzigd door Wietsee. op 01-02-2018 14:17 . Reden: Typo ]

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• potjandrie
Wietsee. schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 10:41:
[...]

Bijzonder, dat hibernate in de logs gewoon als de normale sleep staat genoteerd met hetzelfde Event Id = 1 ;). De state is exact hetzelfde voor zowel sleep (CsEnabled = 0) als hibernate. De eventuele genoemde 'snelheidswinst' bij sleep in dit geval is nagenoeg nihil en niet merkbaar.

[afbeelding]

Bij sleep CsEnabled = 1 krijg je ook geen melding van de power-troubleshooter maar van de Kernel-power met Evet Id 507.
En toch is het effect dramatisch anders. Bij hibernate duurt het best even voordat de laptop "slaapt" en vervolgens wakker wordt. Bij slaapstand is het slapen en wakker worden bijna direct.

Daarnaast (ik weet niet of dat een XPS probleem is) gaat de laptop niet echt slapen met Cs enabled, wat dus zorgt voor de battery drain.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
thijmenketel schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 10:47:
[...]

En toch is het effect dramatisch anders. Bij hibernate duurt het best even voordat de laptop "slaapt" en vervolgens wakker wordt. Bij slaapstand is het slapen en wakker worden bijna direct.

Daarnaast (ik weet niet of dat een XPS probleem is) gaat de laptop niet echt slapen met Cs enabled, wat dus zorgt voor de battery drain.
Voor een dramatisch anders effect is het vertraagde effect bij beide aanwezig in ieder geval, net nog even uitgetest. Ook bij sleep met CsEnabled = 0 merk ik in de eerste minuut dat de computer niet responsive aanvoelt.

[ Voor 7% gewijzigd door Wietsee. op 01-02-2018 10:50 ]

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• potjandrie
Wietsee. schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 10:49:
[...]

Voor een dramatisch anders effect is het vertraagde effect bij beide aanwezig in ieder geval, net nog even uitgetest. Ook bij sleep met CsEnabled = 0 merk ik in de eerste minuut dat de computer niet responsive aanvoelt.
Ik heb het niet zozeer over unresponsiveness (wat inderdaad nogal irritant is, merk het zelf ook elke dag als ik de laptop open doe) maar over het verschil van wakker worden uit hibernate en uit slaapstand. Bij hibernate gaat de laptop (in mijn geval) meer in een soft off state lijkt het wel, waarbij slaapstand veel meer echt een slaapstand is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrosser
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 15:41

Chrosser

ook wel sjef oponthoud genoemd

Is er eigenlijk al meer bekend van de XPS 15 2-1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambianz
  • Registratie: December 2009
  • Nu online
Voor mijn gevoel is mijn xps een stuk trager geworden, staan wat zware programma's op wat mee kan werken maar ook chrome is in dagelijks gebruik niet echt vlot ondanks dat ik het geheugen heb uitgebreid.

Is er een manier om op een legale manier hier een clean install op te zetten? Dus met de code die aan de laptop hangt of iets dergelijks..

Hopelijk is dan na installeren van nieuwe drivers meteen het sleep probleem opgelost

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Ambianz schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 10:04:
Voor mijn gevoel is mijn xps een stuk trager geworden, staan wat zware programma's op wat mee kan werken maar ook chrome is in dagelijks gebruik niet echt vlot ondanks dat ik het geheugen heb uitgebreid.

Is er een manier om op een legale manier hier een clean install op te zetten? Dus met de code die aan de laptop hangt of iets dergelijks..

Hopelijk is dan na installeren van nieuwe drivers meteen het sleep probleem opgelost
Ik heb hier eerder al eens gepost dat mijn 9360 een stuk vlotter is na clean install van windows. Ongeveer deze guide gevolgd:
https://www.reddit.com/r/...h_install_on_xps_15_9560/

Invoeren van windows 10 serial was niet nodig. Laden van ssd drivers wel tijdens de windows setup.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Djinada
Linkerkant begint open te staan, nu zo'n 3 maanden oud. Dinsdag komt er een Dell monteur langs, ik ben benieuwd.. Ze gaan de accu, palm rest, touchpad en backplate vervangen.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/DHBzPca.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Djinada op 09-02-2018 16:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Djinada
Was inderdaad de accu, alles is netjes opgelost door Dell. Top service!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GvNL
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 12-09 23:46
SL65 schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 17:36:
[...]

Precies door dit soort berichten twijfel ik inderdaad over de koop van een XPS. Voor het geld (€ 1.000+) verwacht je toch wel een betere kwaliteitscontrole.
Vanwege coil whine heb ik in 2016 twee keer een XPS 15 gehad en beide keren geretourneerd. Momenteel heb ik een MacBook Pro 15", maar ik zou graag weer eens een XPS 15 willen proberen. Is dat het risico waard?

Ik ben namelijk een beetje klaar met het voortdurende retour- en reparatiecircus vanwege coil whine, slechte beeldschermen, etc. Mijn huidige MacBook zit al op het derde nieuwe beeldscherm, wederom met veel backlight bleeding en een rode tint in de hoek. Heb momenteel een MacBook Pro 15" 2017 liggen, maar die gaat de deur uit vanwege het vreemde toetsenbord en het feit dat ik geen verzameling verloopstekkertjes wil aanleggen vanwege USB-C. 8)7

[ Voor 31% gewijzigd door GvNL op 24-02-2018 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benga
GvNL schreef op zaterdag 24 februari 2018 @ 23:17:
[...]

Vanwege coil whine heb ik in 2016 twee keer een XPS 15 gehad en beide keren geretourneerd. Momenteel heb ik een MacBook Pro 15", maar ik zou graag weer eens een XPS 15 willen proberen. Is dat het risico waard?

Ik ben namelijk een beetje klaar met het voortdurende retour- en reparatiecircus vanwege coil whine, slechte beeldschermen, etc. Mijn huidige MacBook zit al op het derde nieuwe beeldscherm, wederom met veel backlight bleeding en een rode tint in de hoek. Heb momenteel een MacBook Pro 15" 2017 liggen, maar die gaat de deur uit vanwege het vreemde toetsenbord en het feit dat ik geen verzameling verloopstekkertjes wil aanleggen vanwege USB-C. 8)7
Als je zeer gevoelig bent aan QC dan moet je geen XPS nemen. Ik heb er een in privégebruik en toevallig op het werk ook een gekregen. Ik kan leven met beide modellen maar in afwerking zit zon verschil... scherm en behuizing dan vooral. Ook de lotterij met de Nvme ssds en ips panelen is zenuwslopend vanaf de bestelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GvNL
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 12-09 23:46
Benga schreef op zondag 25 februari 2018 @ 16:30:
[...]

Als je zeer gevoelig bent aan QC dan moet je geen XPS nemen. Ik heb er een in privégebruik en toevallig op het werk ook een gekregen. Ik kan leven met beide modellen maar in afwerking zit zon verschil... scherm en behuizing dan vooral. Ook de lotterij met de Nvme ssds en ips panelen is zenuwslopend vanaf de bestelling.
Helaas is Apple een loterij met een hogere prijs. Ik zie echter weinig alternatieven naast de XPS 15. Lastige kwestie!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Djinada
GvNL schreef op zondag 25 februari 2018 @ 16:32:
[...]

Helaas is Apple een loterij met een hogere prijs. Ik zie echter weinig alternatieven naast de XPS 15. Lastige kwestie!
Bij de XPS zitten tegenwoordig standaard een jaar premium support (kan ook langer), wanneer je dan een dingetje hebt komt er een monteur het thuis bij je oplossen. Dat vind ik wel echt top vergeleken andere merken, waar je de laptop meerdere dagen tot weken kwijt bent..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuFFIN 007
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08-09 00:23
Mocht ik af en toe een spelletje doen, kan ik dan beter wachten op die XPS 15 2-in-1 met Intel / Vega combinatie of de normale XPS 15 met GTX 1050 Ti kiezen. Of misschien zelfs wel de normale Inspiron G met 1060 Max-Q?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevintjeb
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 10-01 14:42
MuFFIN 007 schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 11:15:
Mocht ik af en toe een spelletje doen, kan ik dan beter wachten op die XPS 15 2-in-1 met Intel / Vega combinatie of de normale XPS 15 met GTX 1050 Ti kiezen. Of misschien zelfs wel de normale Inspiron G met 1060 Max-Q?
Dit ligt aan wat voor games je speelt, wat speel je zo al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuFFIN 007
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08-09 00:23
kevintjeb schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 11:30:
[...]

Dit ligt aan wat voor games je speelt, wat speel je zo al?
Recente titels, zoals Far Cry 5, Fortnite, COD WW2 op Full HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevintjeb
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 10-01 14:42
MuFFIN 007 schreef op woensdag 11 april 2018 @ 07:35:
[...]

Recente titels, zoals Far Cry 5, Fortnite, COD WW2 op Full HD
Dan is het misschien slimmer om te kijken naar een andere laptop imho.

Deze laptop is mooi, sterk en heeft power. Wat het alleen totaal niet heeft is thermal management. Dit betekent dat je bij een spelletje een vliegtuig vasthebt en thermal throttling na 20 minuten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flamingo BB
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 13-08 20:06
*Deze vraag mag hier niet lees ik net*

[ Voor 97% gewijzigd door Flamingo BB op 13-04-2018 08:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterbrand
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 09-09 17:37
Ervaring met zowel de XPS 13 als de onlangs aangekochte miskoop 15.
Van de 13 deed na update van windows 7 naar 10 de videodriver het niet meer waardoor het scherm gelig was. Oplossing was volgens Dell terug naar de fabrieksinstellingen. Toen ik dat deed nadat ik een nieuwe 15 had gekocht was dat na herstart met fabrieksinstellingen het einde van de 13. De 13 is dus stuk, reparatie ten minste 500€ volgens Dell.
Mijn nieuwe 15 heeft het nog geen twee weken gedaan en toen was ie stuk. Drie monteurs geweest, en aanvullend 2x op een niet opgedaagde monteur nodeloos zitten wachten. De monteurs op het spoor moeten brengen dat 3x een moederbord vervangen niet echt zinvol is. Vervolgens is de laptop opgehaald en dat duurt 3 weken ipv de beloofde 7-12 dagen. Ergo de nieuwe 15 is 2 maanden niet bruikbaar, en dat ondanks dat ik aanvullende garantie had gekocht. Medewerkers van Dell interesseert het geen lor. Die zitten er blijkbaar net zoals Dell zelf alleen voor het geld.
O, de lattitude laptop die ik ervoor had is het beeldscherm stuk geweest, en bij de aankoop ging er ook van alles mis.
Ofwel ik had eerder wijzer moeten wezen en niet meer bij deze prutsers moeten kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterbrand
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 09-09 17:37
Bij mijn 15 2-1 is het lot verkeerd uitgevallen. 8 weken reparatie ondanks duur betaalde aanvullende garantie
GvNL schreef op zondag 25 februari 2018 @ 16:32:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabn88
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14:26
Ik ben wel blij met mijn 9570, loopt als een trein. Ubuntu 18.04 erop (respin image van de 9560 gebruikt) loopt echt perfect.

2 kleine dingen: als ik verbonden ben met Thunderbolt werkt de slaapstand niet onder Ubuntu.

De Nvidia GPU kan ik niet uit krijgen onder Ubuntu (bekend probleem van 18.04), nu is de batterij tijd slechts 4 a 5 uur i.p.v. 10 uur.

weet iemand hoe ik dat eerste op kan lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

gabn88 schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 13:51:
Ik ben wel blij met mijn 9570, loopt als een trein. Ubuntu 18.04 erop (respin image van de 9560 gebruikt) loopt echt perfect.

2 kleine dingen: als ik verbonden ben met Thunderbolt werkt de slaapstand niet onder Ubuntu.

De Nvidia GPU kan ik niet uit krijgen onder Ubuntu (bekend probleem van 18.04), nu is de batterij tijd slechts 4 a 5 uur i.p.v. 10 uur.

Wat heb je zelf al geprobeerd. Ik kan namelijk wel iets vinden, maar het is nogal moeilijk om dit zo 1,2,3 op te lossen zonder meer info en wat je zelf hebt geprobeerd.

Over de tweede: in de readme van respin staat een link naar een mogelijke oplossing. Heb je die al geprobeerd?

[ Voor 13% gewijzigd door Gropah op 26-06-2018 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thedr
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13-09 21:32
gabn88 schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 13:51:

GPU is prima uit te krijgen. Check hier: https://medium.com/@agath...u-18-04-woes-f52e7f850f3d
Mijn XPS 9650 draait met backlight op laagste stand en in idle ~9-10W. Nominale batterijtijd rond uur of 7-8 bij lichte belasting; best netjes IMHO.

Alleen sinds twee dagen een erg irritant probleem; de CPU scaler lijkt niet boven de 8 te gaan, dus de cpu frequentie staat nu vast op 800MHz. Probleem doet zich ook voor onder Windows overigens, ik vrees dat het een BIOS of hardwarematig issue is :-(
Zijn er meer mensen die hier last van hebben gehad of een oplossing voor hebben?

[ Voor 3% gewijzigd door Thedr op 12-07-2018 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambianz
  • Nu online
Ik heb mijn xps een tijdje terug opnieuw geïnstalleerd omdat ik de zooi van Dell een beetje zat was. Inmiddels alles weer aan de praat, maar ik merk dat het allemaal niet helemaal lekker werkt.

Mijn dagelijkse bezigheden zijn een beetje photoshoppen en daarbij 10+ tabs op google chrome open en atom om wat code te maken.

Het gaat alleen allemaal zo ter-gend lang-zaam, wordt er best wel doodziek van. Bij mijn werkgever maar ik gebruik van een simpele workstation met mindere specs en daar gaat alles bloed snel.

Heeft iemand dit ook mee gemaakt bij een fresh install? Zou het kunnen dat ik bepaalde essentiële drivers mis?

Gaat overigens om de xps 15 met :
i7-7700HQ Quad Core
15.6" FHD (1920 x 1080)
256GB SSD
8GB DDR4-2400MHz -> 12GB DDR4 ( heb er een groter kaartje bijgeprikt )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thedr
Ambianz schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 10:05:
Ik heb mijn xps een tijdje terug opnieuw geïnstalleerd omdat ik de zooi van Dell een beetje zat was. Inmiddels alles weer aan de praat, maar ik merk dat het allemaal niet helemaal lekker werkt.

Mijn dagelijkse bezigheden zijn een beetje photoshoppen en daarbij 10+ tabs op google chrome open en atom om wat code te maken.

Het gaat alleen allemaal zo ter-gend lang-zaam, wordt er best wel doodziek van. Bij mijn werkgever maar ik gebruik van een simpele workstation met mindere specs en daar gaat alles bloed snel.

Heeft iemand dit ook mee gemaakt bij een fresh install? Zou het kunnen dat ik bepaalde essentiële drivers mis?

Gaat overigens om de xps 15 met :
i7-7700HQ Quad Core
15.6" FHD (1920 x 1080)
256GB SSD
8GB DDR4-2400MHz -> 12GB DDR4 ( heb er een groter kaartje bijgeprikt )
Heb je de CPU frequentie gechecked? Lijkt op mijn issue... Als je Win10 draait kan je in de taskmanager de CPU speed bekijken, anders even de Intel CPU gadget zoeken + installeren.

Ik heb het inmiddels opgelost door de accu helemaal leeg te laten lopen. Dus laptop gebruiken tot ie uitvalt, en dan doorgaan met aanzetten tot ie helemaal niks meer doet (lampje op powerknop moet uit blijven!).
Daarna weer aan de adapter hangen en voila, full speed ahead!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambianz
  • Nu online
Thedr schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 11:55:
[...]

Heb je de CPU frequentie gechecked? Lijkt op mijn issue... Als je Win10 draait kan je in de taskmanager de CPU speed bekijken, anders even de Intel CPU gadget zoeken + installeren.

Ik heb het inmiddels opgelost door de accu helemaal leeg te laten lopen. Dus laptop gebruiken tot ie uitvalt, en dan doorgaan met aanzetten tot ie helemaal niks meer doet (lampje op powerknop moet uit blijven!).
Daarna weer aan de adapter hangen en voila, full speed ahead!
Dat lijkt het inderdaad te zijn. Via taskmanager zie ik gebruik: 28% en 0,78Ghz

Ik ga even je oplossing proberen.

Edit:
Was inderdaad de oplossing! Super, bedankt. Leek bijna alsof het normaal was dat alles zo traag ging.. Loopt weer als een zonnetje nu

[ Voor 9% gewijzigd door Ambianz op 13-07-2018 22:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thedr
Ambianz schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 19:48:
[...]

Dat lijkt het inderdaad te zijn. Via taskmanager zie ik gebruik: 28% en 0,78Ghz

Ik ga even je oplossing proberen.

Edit:
Was inderdaad de oplossing! Super, bedankt. Leek bijna alsof het normaal was dat alles zo traag ging.. Loopt weer als een zonnetje nu
Mooi! Happy hackin' dan maar weer :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepadmiraal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-09 16:47
Nadat ik mijn XPS 15 9560 geupgrade had naar Ubuntu 18.04 had ik last van suspend issues als ik gebruik maakte van de intel GPU. Ook het switchen tussen Intel en NVIDIA was niet echt handig omdat ik dan steeds moest herstarten.

Ik heb nu Manjaro Linux geprobeerd en dit is echt een verademing.
Wel even acpi_rev_override=1 in grub zetten, anders loopt hij vast bij het booten.
Sinds dien geen vastlopers meer en switchen tussen de GPU's werkt out of the box.
Zelfs specifieke applicaties opstarten met de NVIDIA GPU met optirun werkt.

Bash:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
# Start application with NVIDIA GPU
optirun <application>

# Show NVIDIA GPU Status
cat /proc/acpi/bbswitch

# Enable NVIDIA GPU
tee /proc/acpi/bbswitch <<< ON

# Disable NVIDIA GPU
rmmod nvidia_uvm
rmmod nvidia
tee /proc/acpi/bbswitch <<< OFF

[ Voor 6% gewijzigd door joepadmiraal op 04-02-2019 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepadmiraal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-09 16:47
Dit weekend ben ik bezig geweest met Deepin Linux op dezelfde XPS.
Deze werkt (met dezelfde grub instelling) ook prima.
Ik moest nog wel even overschakelen naar Bumblebee met de graphics driver manager van Deepin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkosh
  • Laatst online: 26-04 23:11
Ik lees op internet dat het mogelijk is om op XPS 9560 64GB aan RAM toe te voegen. Heeft iemand deze (vooralsnog kostbare) poging gewaagd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benga
Mijn XPS 15 heeft slechte grafische performance op een externe monitor. Zowel in full HD als hoger of lager. Het lijkt totaal niet snappy te voelen tenzij ik het scherm dupliceer. Bij uitbreiden desktop beeld ziet alles er 30hz ofzo uit alsook de muis die met wat lag beweegt. Nog iemand last van?

Gaat zowel fout met de HDMI out als met USB c naar de dell docking station met een monitor op aangesloten.

Het werkt maar plezant is anders!
Pagina: 1 ... 7 8 Laatste

Let op:
Dit topic is bedoeld voor ervaringen en discussie omtrent de XPS 13 en 15, uitdrukkelijk niet voor statusupdates en leveringen over bestellingen. Dit kun je kwijt in Dell levertijden topic.