Dell XPS 13 (2-in1) / 15 (Kaby Lake): Ervaringen & discussie

Pagina: 1 ... 7 8 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-09 11:04

Tortelli

mixing gas and haulin ass

meirnoordermeer schreef op zondag 21 mei 2017 @ 11:46:
[...]
Ik gebruik persoonlijk een setup met dit dock:

pricewatch: Dell Thunderbolt Dock TB16 with 180W AC Adapter - EU

Deze laadt je laptop op, heeft de mogelijkheid tot een 5K scherm of 2 4K schermen, meerdere usb poorten, ethernet aansluiting, eigenlijk alles wat je nodig zal hebben :)
Ik lees nogal negatieve reacties over deze dock; maakt geluid en is niet stabiel?. Wat is jou ervaring, of is er een betere optie?.

Zoek minstens 3x USB, 1x HDMI en RJ45 Gbit LAN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meirnoordermeer
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16-05-2024
Tortelli schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 15:31:
[...]

Ik lees nogal negatieve reacties over deze dock; maakt geluid en is niet stabiel?. Wat is jou ervaring, of is er een betere optie?.

Zoek minstens 3x USB, 1x HDMI en RJ45 Gbit LAN.
Lees ik ook wel eens, maar ik heb persoonlijk geen enkel probleem met het dock. Het duurt voor Windows soms even om hem volledig te configureren, maar alles werkt zonder problemen. Drivers etc. worden automatisch geinstalleerd en heb er niks meer aan veranderd, ook onder Linux werkt het dock prima.

Er zit een kleine fan in die het kastje koelt, maar dit vind ik persoonlijk niet storend. Kan het kastje amper horen terwijl hij schuin recht voor me staat, naast mijn scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jantje2000
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 12-09 08:40
Ik heb net een dell xps 15 besteld, maar ik zoek nu eigenlijk ook nog een dock, voor wss 3 qhd schermen. Werkt de TB16 dock erg goed, want productreview: Dell Thunderbolt Dock TB16 with 240W AC Adapter review door Flaker heeft het over het wegvallen van beeld. Hebben meer mensen hier last van, of is dit inmiddels opgelost?

De wet van Murphy: Alles wat fout kan gaan zal fout gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meirnoordermeer
Jantje2000 schreef op zaterdag 15 juli 2017 @ 20:20:
Ik heb net een dell xps 15 besteld, maar ik zoek nu eigenlijk ook nog een dock, voor wss 3 qhd schermen. Werkt de TB16 dock erg goed, want productreview: Dell Thunderbolt Dock TB16 with 240W AC Adapter review door Flaker heeft het over het wegvallen van beeld. Hebben meer mensen hier last van, of is dit inmiddels opgelost?
In de reactie boven die van jou ga ik hier al een klein beetje op in. Ik heb de TB16 180 Watt, Dell geeft aan dat je de 240 nodig hebt maar de 180 doet het net zo goed. Ik heb nergens problemen mee. Windows installeert automatisch de drivers en alles werkt prima. Het kan soms 10-30 seconden duren om te initialiseren, maar dat is dan ook het enige wat ik er op heb aan te merken.

Het enige wat handig is om te doen is de beveiliging van de TB poort uitzetten in de bios, of in ieder geval soepeler. Dit zorgde er bij mij voor dag het leek alsof het dock het niet deed terwijl het kwam doordat ik via een melding op de laptop toestemming moest geven om het dock te gebruiken. Kwam een beetje onhandig over allemaal.. Maar met het dock zelf is niks aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jantje2000
Ah dat is fijn. Ik vind €400 zelf nog best veel voor een docking, maar ik denk dat het gemak ervan wel gaat opwegen tegen de prijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meirnoordermeer
Jantje2000 schreef op maandag 17 juli 2017 @ 06:07:
Ah dat is fijn. Ik vind €400 zelf nog best veel voor een docking, maar ik denk dat het gemak ervan wel gaat opwegen tegen de prijs
Een tijdje terug waren alle Dell docks ineens een stuk goedkoper. Ik heb de mijne voor 180 euro kunnen aanschaffen, zag inderdaad dat ze weer de oude prijs hadden.. Maar als het goed is kan je zo'n dock erg lang gebruiken, mijn volgende laptop over minstens 3 jaar zal in ieder geval ook wel thunderbolt hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masterrikkie
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 29-01 08:52
Vandaag mijn Dell 9560 binnen gekregen. Hierbij ook gelijk het bekende probleem met de killer wifi kaart. Na wat opzoeken en een enkele driver update besloten of gewoon een Intel 2865 erin te proppen. Wilde die kaart online bestellen maar kwam toen op een amerikaanse forum post waarin iemand reageerde dat dell die onder garantie bij hem erin heeft gezet.

Net telefonisch met dell kort gesloten dat ze mijn killer kaart voor een intel kaart verwisselen.

Tot nu toe, top service :)

Nog klein vraagje, ik zou graag mijn F toesen (F1 tm F12) willen gebruiken als hoofd F toetsen en met de FN toets ingedrukt voor de sneltoetsen, nu is dat ondersom en ik gebruik de F toetsen als sneltoetsen in bepaalse programma's.

Is dit eenvoudig om te wisselen?

********Gevonden: als je Fn + Esc indrukt dan wisselt het! *************

[ Voor 25% gewijzigd door Masterrikkie op 26-07-2017 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chimera
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-09 17:09
Masterrikkie schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 12:11:
Vandaag mijn Dell 9560 binnen gekregen. Hierbij ook gelijk het bekende probleem met de killer wifi kaart. Na wat opzoeken en een enkele driver update besloten of gewoon een Intel 2865 erin te proppen. Wilde die kaart online bestellen maar kwam toen op een amerikaanse forum post waarin iemand reageerde dat dell die onder garantie bij hem erin heeft gezet.

Net telefonisch met dell kort gesloten dat ze mijn killer kaart voor een intel kaart verwisselen.

Tot nu toe, top service :)

Nog klein vraagje, ik zou graag mijn F toesen (F1 tm F12) willen gebruiken als hoofd F toetsen en met de FN toets ingedrukt voor de sneltoetsen, nu is dat ondersom en ik gebruik de F toetsen als sneltoetsen in bepaalse programma's.

Is dit eenvoudig om te wisselen?

********Gevonden: als je Fn + Esc indrukt dan wisselt het! *************
Je kunt dit in de BIOS ook goed zetten.

[16:19] <WhizzCat> de zon heeft nog maar 5 miljard jaar te leven naar het schijnt
[16:19] <WhizzCat> dus schiet op met dat protocol Chimera :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jantje2000
Welk probleem is er dan met de Killer wifi kaart? Ik ervaar tot nog toe niet echt problemen heb ik het idee, maar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meirnoordermeer
Jantje2000 schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 19:23:
Welk probleem is er dan met de Killer wifi kaart? Ik ervaar tot nog toe niet echt problemen heb ik het idee, maar...
Drivers kunnen soms niet al te best presteren. Sommige mensen hebben last van wegvallend signaal, vastlopers, dat soort dingen. Op zich is er met de prestaties niks mis, maar soms dus wat driver problemen. Ik had zelf persoonlijk ook geen problemen met de kaart dus het is niet altijd raak :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14-09 09:28
Heb zelf een Dell XPS 15 9560

Iemand ervaringen met adapters als: http://www.hardwarecity.n...0DIZWPy0YcosaAul-EALw_wcB

Hier zegt men dat ze "orgineel" zijn: http://www.laptopacadapte...pter-charger-p-16075.html

Bij Dell zelf zijn een heel, heel stuk duurder.
meirnoordermeer schreef op zondag 16 juli 2017 @ 09:39:
[...]

In de reactie boven die van jou ga ik hier al een klein beetje op in. Ik heb de TB16 180 Watt, Dell geeft aan dat je de 240 nodig hebt maar de 180 doet het net zo goed. Ik heb nergens problemen mee. Windows installeert automatisch de drivers en alles werkt prima. Het kan soms 10-30 seconden duren om te initialiseren, maar dat is dan ook het enige wat ik er op heb aan te merken.

Het enige wat handig is om te doen is de beveiliging van de TB poort uitzetten in de bios, of in ieder geval soepeler. Dit zorgde er bij mij voor dag het leek alsof het dock het niet deed terwijl het kwam doordat ik via een melding op de laptop toestemming moest geven om het dock te gebruiken. Kwam een beetje onhandig over allemaal.. Maar met het dock zelf is niks aan de hand.
Toch zijn de reviews van de 180 watt versie wat slechter. Een persoon geeft ook dat de 180 watt versie voor hem niet werkt. Maar misschien dat het uitmaakt of je de laptop volop gaat belasten of niet. Geen idee of daar nog een verschil tussen zit. Jij hebt dus echt de 15"?
Jantje2000 schreef op zaterdag 15 juli 2017 @ 20:20:
Ik kan zelf confirmen dat je pricewatch: Club 3D USB 3.1 Type-C naar DisplayPort 1.2 4K60Hz UHD Adapter kan gebruiken om in ieder geval 2 QHD schermen te daisy chainen. Werkt prima. Sluit je je 3e scherm gewoon aan over HDMI. Je laptop scherm er ook nog bij gaat helaas niet (iig niet over de intel kaart).

[ Voor 81% gewijzigd door Steephh op 31-07-2017 10:19 ]

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meirnoordermeer
Steephh schreef op maandag 31 juli 2017 @ 10:12:
Heb zelf een Dell XPS 15 9560

Iemand ervaringen met adapters als: http://www.hardwarecity.n...0DIZWPy0YcosaAul-EALw_wcB

Hier zegt men dat ze "orgineel" zijn: http://www.laptopacadapte...pter-charger-p-16075.html

Bij Dell zelf zijn een heel, heel stuk duurder.

[...]

Toch zijn de reviews van de 180 watt versie wat slechter. Een persoon geeft ook dat de 180 watt versie voor hem niet werkt. Maar misschien dat het uitmaakt of je de laptop volop gaat belasten of niet. Geen idee of daar nog een verschil tussen zit. Jij hebt dus echt de 15"?

[...]

Ik kan zelf confirmen dat je pricewatch: Club 3D USB 3.1 Type-C naar DisplayPort 1.2 4K60Hz UHD Adapter kan gebruiken om in ieder geval 2 QHD schermen te daisy chainen. Werkt prima. Sluit je je 3e scherm gewoon aan over HDMI. Je laptop scherm er ook nog bij gaat helaas niet (iig niet over de intel kaart).
Ik zou het met een laptop van rond de 2000 euro niet wagen... Liever een werkende laptop dan cheapskaten. Overigens zie ik als ik een beetje rondkijk dat de adapters van Dell zelf voor rond de 90 euro te koop staan, dan zou ik het voor die 50 euro absoluut niet wagen..
Als je goed naar die reviews kijkt zie je dat ze allemaal binnen 3 dagen zijn geplaatst, oftewel dat kan de verkoper achter de website net zo goed zelf hebben geplaatst. Sws zou ik reviews op een website zelf niet echt vertrouwen.

Ja ik heb een 15" XPS 9560 met i7 7700 HQ, 16 GB werkgeheugen en natuurlijk de GTX 1050. Laptop 100% belasten met AIDA64, dus beide GPU's en CPU, gaat perfect met het docking station van 180W. Denk dat die persoon een defect exemplaar heeft gekregen. Ook een 130 watt docking station werkt bij mij prima op de XPS 15, hiermee opladen tijdens volledige belasting werkte ook (ondanks dat Dell zelf aangeeft dat dat niet zou moeten werken), al kwam er wel een melding dat het docking station eigenlijk te weinig vermogen leverde.
In principe maakt het dus niet uit welk docking station je neemt, echter heb je de 180W versie nodig om er zeker van te zijn dat het docking station je laptop altijd zal opladen en je 4K scherm op 60 Hz zullen werken. Overigens zou het van de zotte zijn als 180 Watt niet genoeg zou zijn, dat zou namelijk betekenen dat het docking station meer zou verbruiken dan de processor die in de XPS 15 zit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
@meirnoordermeer Fair point. :) Alleen mocht het een orginele zijn voor die 50 euro dan is de keuze natuurlijk snel gemaakt. De vraag is alleen of het zo is.

Tof dat ie gewoon volop belast kan worden! Ik heb dezelfde configuratie dus dan zou dat wel moeten lukken. Ik zie nu ook dat de desbetreffende gebruiker van die review een XPS 15 9550 had. Heb je trouwens ook wat USB apparatuur er aan hangen of dat niet? Al zal dat waarschijnlijk ook weinig/geen verschil uitmaken verwacht ik.

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meirnoordermeer
Steephh schreef op maandag 31 juli 2017 @ 18:37:
@meirnoordermeer Fair point. :) Alleen mocht het een orginele zijn voor die 50 euro dan is de keuze natuurlijk snel gemaakt. De vraag is alleen of het zo is.

Tof dat ie gewoon volop belast kan worden! Ik heb dezelfde configuratie dus dan zou dat wel moeten lukken. Ik zie nu ook dat de desbetreffende gebruiker van die review een XPS 15 9550 had. Heb je trouwens ook wat USB apparatuur er aan hangen of dat niet? Al zal dat waarschijnlijk ook weinig/geen verschil uitmaken verwacht ik.
Ja dat snap ik, dan bestel ik er ook meteen een paar haha.

Ik heb zelf ook veel negatieve reviews over de docking stations gelezen, maar deze betroffen vrijwel allemaal oudere versies van de XPS of het docking station. Ik gebruik de TB16, de TB15 schijnt wel echt vreselijk buggy te zijn geweest.

Bij mij zit op het docking station een 4k monitor, muis, toetsenbord, externe harde schijf en een ethernet kabel aangesloten. Alles werkt prima, heb wel eens getest met een 4k monitor en 27" 1440p monitor tegelijk aangesloten en dat gaf ook geen problemen. Ik heb alleen nog nooit een thunderbolt apparaat op het dock aangesloten aangezien ik die niet heb :+ Maar bij mij werkt voor de rest dus alles prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevintjeb
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 10-01 14:42
poeh poeh.. Ondertussen is mijn laptop (i7/16/512gb/FHD) al 4 keer uit het niets uitgevallen. Ik was gewoon rustig mijn android applicatie aan het ontwikkelen in android studio en 'poef' zwart scherm. Even Dell maar weer gaan bellen.. voor de 12e keer (Of meer zelfs, en dat is helaas echt waar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jantje2000
Ik zou voor mn dell xps 15 dus in principe gewoon een dell docking station met 180 watt moeten kunnen nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meirnoordermeer
Jantje2000 schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 20:15:
Ik zou voor mn dell xps 15 dus in principe gewoon een dell docking station met 180 watt moeten kunnen nemen?
Hoop dat dit de laatste vraag is over de docking stations want ik heb in principe dit ook al meerdere keren beantwoord. Ja je kan de 180 watt nemen. Mocht het prijsverschil klein zijn met de 240, dan zou ik die nemen want dan weet je in ieder geval dat je voldoet aan Dell's specificatie.
Je kan er altijd eentje bestellen, testen en zolang je de verpakking netjes houdt zou de webwinkel er niet moeilijk over moeten doen om hem terug te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
meirnoordermeer schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 11:23:
[...]

Ja dat snap ik, dan bestel ik er ook meteen een paar haha.

Ik heb zelf ook veel negatieve reviews over de docking stations gelezen, maar deze betroffen vrijwel allemaal oudere versies van de XPS of het docking station. Ik gebruik de TB16, de TB15 schijnt wel echt vreselijk buggy te zijn geweest.

Bij mij zit op het docking station een 4k monitor, muis, toetsenbord, externe harde schijf en een ethernet kabel aangesloten. Alles werkt prima, heb wel eens getest met een 4k monitor en 27" 1440p monitor tegelijk aangesloten en dat gaf ook geen problemen. Ik heb alleen nog nooit een thunderbolt apparaat op het dock aangesloten aangezien ik die niet heb :+ Maar bij mij werkt voor de rest dus alles prima!
Drie keer raden wat ik nu voor docking thuis heb staan. :+

Heb bij de tweedehands koop niet goed opgelet want er stond een TB16 geadverteerd maar het scheen een TB15 te zijn kwam ik thuis achter. Qua behuizing is deze vrijwel hetzelfde en ook alle opties, dus je ziet eigenlijk niet dat het een andere docking is.

UIteraard mijn eigen schuld. Maar het lijkt vooralsnog wel goed te werken. Heb m nog maar een uurtje getest en de geproduceerde hitte lijkt mee te vallen. Wel gehad dat het geluid op mijn externe geluidskaart een halve seconde weg viel, maar dat was het verder. Mogelijk dat met de 9560 de issues wat minder zijn. Hij laad verder wel gewoon netjes op. :)

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meirnoordermeer
Steephh schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 09:28:
[...]

Drie keer raden wat ik nu voor docking thuis heb staan. :+

Heb bij de tweedehands koop niet goed opgelet want er stond een TB16 geadverteerd maar het scheen een TB15 te zijn kwam ik thuis achter. Qua behuizing is deze vrijwel hetzelfde en ook alle opties, dus je ziet eigenlijk niet dat het een andere docking is.

UIteraard mijn eigen schuld. Maar het lijkt vooralsnog wel goed te werken. Heb m nog maar een uurtje getest en de geproduceerde hitte lijkt mee te vallen. Wel gehad dat het geluid op mijn externe geluidskaart een halve seconde weg viel, maar dat was het verder. Mogelijk dat met de 9560 de issues wat minder zijn. Hij laad verder wel gewoon netjes op. :)
Hahaha ja nouja niet iedereen zal dezelfde problemen hebben gehad. Zou inderdaad ook kunnen dat de TB3 poort van de 9550 niet altijd even stabiel was en de drivers zullen uiteraard verbeterd zijn. Maar goed, fijn dat het werkt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
meirnoordermeer schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 10:28:
[...]

Hahaha ja nouja niet iedereen zal dezelfde problemen hebben gehad. Zou inderdaad ook kunnen dat de TB3 poort van de 9550 niet altijd even stabiel was en de drivers zullen uiteraard verbeterd zijn. Maar goed, fijn dat het werkt! :)
Vooralsnog. Wat overeen kunnen komen met de verkoper, dan is het ook netjes afgerond. Zijn er problemen, dan ga ik wel contact opnemen met Dell en kijken of ik daar nog wat kan regelen. Hopelijk blijft het werken, maar de tijd zal dat leren. :-)

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carbon
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-02 15:08

Carbon

4800Wp + 5400Wp

Mijn Dell XPS15 ((i7/16/512gb/FHD)) is afgelopen vrijdag gearriveerd.

Eerste indruk na het uitpakken en de installatie procedure was zeer positief.

Maar tijdens het spelen van de eerste game viel meteen op dat het scherm een enorm slechte responsetijd heeft met als gevolg dat alles wat beweegt blurry wordt.

btw Op een externe monitor zag het er wel goed uit.

Deze XPS15 gaat morgen weer retour!

[ Voor 3% gewijzigd door Carbon op 13-08-2017 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevintjeb
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 10-01 14:42
Carbon schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 20:57:

Maar tijdens het spelen van de eerste game viel meteen op dat het scherm een enorm slechte responsetijd heeft met als gevolg dat alles wat beweegt blurry wordt.

Deze XPS15 gaat morgen weer retour!
Krijg je een nieuwe of neem je een andere laptop? Dit hebben alle xps15's volgensmij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carbon

Carbon

4800Wp + 5400Wp

kevintjeb schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 22:14:
[...]

Krijg je een nieuwe of neem je een andere laptop? [ Dit hebben alle xps15's volgensmij
XPS 15 (9550) Panel Response Time

Na het lezen van de reacties (en een paar reviews) bleek al snel dat het niet om exemplarische afwijking gaat. Iemand had zelfs een responsetijd gemeten van 80ms, maw 4 frames bij 60 fps!!!

De XPS15 valt dus definitief af.

btw Onbegrijpelijk dat Dell zo'n (kwa responsetijd) slecht IPS scherm inbouwt in een laptop van dze prijsklasse.

[ Voor 7% gewijzigd door Carbon op 14-08-2017 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meirnoordermeer
Carbon schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 09:44:
[...]

XPS 15 (9550) Panel Response Time

Na het lezen van de reacties (en een paar reviews) bleek al snel dat het niet om exemplarische afwijking gaat. Iemand had zelfs een responsetijd gemeten van 80ms, maw 4 frames bij 60 fps!!!

De XPS15 valt dus definitief af.

btw Onbegrijpelijk dat Dell zo'n (kwa responsetijd) slecht IPS scherm inbouwt in een laptop van dze prijsklasse.
De doelgroep van de XPS 15 is dan ook niet gamers.. De schermen zijn prima voor alles wat geen hoge responstijd nodig heeft (zo'n beetje alles behalve gamen). Ik heb overigens nergens last van op het 4k model als ik een spelletje speel (kan wel ghosting zien, maar het heeft nauwelijks invloed), wel gelezen dat het 1080p scherm meer last heeft van ghosting, hoge responstijd etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carbon

Carbon

4800Wp + 5400Wp

meirnoordermeer schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 10:43:
[...]

De doelgroep van de XPS 15 is dan ook niet gamers.. De schermen zijn prima voor alles wat geen hoge responstijd nodig heeft (zo'n beetje alles behalve gamen).
"GeForce GTX 10-Series graphics cards are powered by Pascal architecture, delivering amazing performance and innovative new gaming technologies."

Bron

Dus waarom een voornamlijk op gaming gerichte GPU inbouwen als het scherm er niet mee om kan gaan?
Ik heb overigens nergens last van op het 4k model als ik een spelletje speel (kan wel ghosting zien, maar het heeft nauwelijks invloed), wel gelezen dat het 1080p scherm meer last heeft van ghosting, hoge responstijd etc.
Het probleem was ook zichtbaar tijdens het afspelen van video.
Objecten werden tijdens beweging gewoon donkerder/blurry en bij stilstand weer helder/scherp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meirnoordermeer
Carbon schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 11:29:
[...]

"GeForce GTX 10-Series graphics cards are powered by Pascal architecture, delivering amazing performance and innovative new gaming technologies."

Bron

Dus waarom een voornamlijk op gaming gerichte GPU inbouwen als het scherm er niet mee om kan gaan?

[...]

Het probleem was ook zichtbaar tijdens het afspelen van video.
Objecten werden tijdens beweging gewoon donkerder/blurry en bij stilstand weer helder/scherp.
Omdat je niet per se een workstation kaart nodig hebt om workstation werk te kunnen doen ;) Anders zou je een MacBook Pro ook als 'gaming' laptop kunnen bestempelen.

Zo erg heb ik het nog niet gezien, heb je toevallig het 1080p scherm?
Ik bedoelde het overigens niet als aanval hoor, als je er niet tevreden mee bent moet je m gewoon terugsturen. Ik heb zelf nu al 2 keer dode pixels in mijn scherm gehad, beide keren is het scherm vervangen en nu schijnt er rechtsboven een heel klein beetje licht door de rand. Dus vandaag wordt het scherm weer vervangen :+ voor de rest wel een prima laptop (en goeie service van Dell) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carbon

Carbon

4800Wp + 5400Wp

meirnoordermeer schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 12:09:
[...]
Omdat je niet per se een workstation kaart nodig hebt om workstation werk te kunnen doen ;) Anders zou je een MacBook Pro ook als 'gaming' laptop kunnen bestempelen.
Zo erg heb ik het nog niet gezien, heb je toevallig het 1080p scherm?
Het is de versie met 1080p scherm.
Ik bedoelde het overigens niet als aanval hoor, als je er niet tevreden mee bent moet je m gewoon terugsturen.
Ik heb 'm vandaag teruggestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silversin
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:43
Edit: Laptop is al besteld

[ Voor 88% gewijzigd door Silversin op 16-08-2017 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:47

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Sinds gister m'n XPS 13 2-in-1, wat een fijn ding!

Ik merk nu echter wel dat hij best wel heel erg heet wordt. Is dat normaal? Ik zit gewoon even op de bank een beetje te surfen en mailen...

Inmiddels ook al weer e.e.a. aan accessoires besteld, pen, muis, sleeve, USB-C materiaal, duur grapje weer. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14-09 13:03

sphere

Debian abuser

Killer wifi is hier echt drama. Ik zie op hun site de suite, maar niet de driver only?

http://www.killernetworki...item/e2200-e2400-wireless

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meirnoordermeer

• sphere

sphere

Debian abuser

Bedankt. Kennelijk had ik al de nieuwste driver. Snelheid was nog steeds bagger. Na reset modem en spelen met settings in het menu is de verbinding nu heel goed. Modem had ik al gereset, dus maar even in de gaten houden. Killer Suite heb ik niet meer.

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere

sphere

Debian abuser

Inmiddels met killer alleen nog problemen met tplink 1043 hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luapper
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15:57
Vandaag is bij het exporteren van een Première Pro project de XPS dood gegaan. Gaat 1 seconde aan en valt meteen uit. Dinsdag wordt het moederbord vervangen, we gaan zien of dat het probleem oplost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldhofstee
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23-05-2024
sphere schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 19:54:
Inmiddels met killer alleen nog problemen met tplink 1043 hardware.
Even bellen / chatten met Dell support. In mijn ervaring doen ze er niet moeilijk over om de Killer kaart te vervangen voor een Intel kaart.
Het is natuurlijk flauwekul om te constateren dat je problemen hebt en er vervolgens niks mee te doen ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boozzz
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:21
Wat XPS 15 schermtroubles: mijn FHD scherm had overal langs de randen een viezige verkleuring van donker naar licht, vooral goed zichtbaar op lichte effen kleuren. Zojuist is de monteur van Dell langs geweest om het scherm te vervangen. Nieuwe scherm heeft dit minder, maar nog steeds een lichte verkleuring langs de randen. Vond dit issue niet zo snel terug in de zoek. Herkenbaar bij andere FHD schermen?

Een ander ding dat me opviel: het eerste scherm vertoonde een redelijk groene tint. Toen opgelost met het ICC profiel van Notebookcheck. Het nieuwe scherm is alleen nog vele malen groener. Het ICC profiel van Notebookcheck zag er niet uit. Handmatige Windows calibratie waarbij ik het groen iets van 30% heb teruggeschroefd lijkt wel redelijk, maar krijg het daarmee naar mijn idee toch niet zo goed als op het vorige scherm. Paneltype is hetzelfde, dus dat kan het niet zijn. Misschien nog maar een keer om een nieuw scherm vragen anders? Beetje loterij lijkt.

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Na een paar weken XPS 13 gebruik: ik vind het touchpad erg matig reageren. Is dat normaal, of is daar misschien een fix voor? Ik had al wat rondgezocht maar niet echt goede oplossingen gevonden. 1 verhaal over wat truukjes om een specifieke driver te installeren maar na die acties werd het bij mij nog erger...

Merk vooral dat het bij eerste aanraking niet direct reageert en soms ineens verspringt. Anderen dit ook?

1 voordeel ervan is wel dat ik het touchscreen meer ben gaan waarderen, dat werkt wel erg super!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SL65
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18:50
Wat zijn de ervaringen m.b.t. de XPS 13/15 en coil whine? Ik ben in de markt voor een ultrabook, maar ik lees veel slechte verhalen over de XPS lijn. Qua alternatieven ben ik aan het kijken naar Macbook Pro's en de Surface Laptop. Puur op specificaties vergeleken lijk ik met een XPS het meeste waar voor mijn geld te krijgen. Ik zit echter niet te wachten op een laptop die veel herrie maakt. Wat zijn jullie ervaringen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AlexFL
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:06
0% last van met een XPS15 (9550), het probleem waar velen hier tegen aanlopen is de QC van Dell, die is erg ondermaats als je weet wat je ervoor betaalt. Simpel gezegd als je een exemplaar ontvangt zonder mankementen, heb je er een super laptop aan. Maar ontvang je eentje met problemen dan begint het gezeik met terugsturen of reparatie, wachten, enz.

• ambi
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 05-05 08:14

ambi

IGN: EvulKlowne

Twee maanden oude XPS15-9560 (UHD) hier met 0% coil whine. Met angst in het hart aangeschaft vanwege de vele slechte verhalen, maar tot nog toe geen enkel probleem gehad. Alleen het toetsenbord was well effe wennen en dan vooral het feit dat Home/End geen eigen toetsen hebben [Grrrr!!!]. Kwa mods enkel undervolt erop gezet en speed shift aangezet.

Steam/uPlay: EvulKlowne

• boozzz
Nu twee keer het FHD scherm van mijn xps 15 vervangen door Dell. Ook dit laatste scherm is niet best. Het is subtiel, maar toch vrij ongelijk verlicht. Aan de randen donkerder, wat vooral opvalt bij lichte kleuren, en ook een soort algehele verkleuring van links naar rechts, waarbij de rechterkant wat paarsiger is. Volgende week neemt Dell contact op over verdere stappen. Voel me onderhand haast een behoorlijke zeikerd, maar verwacht toch beter voor deze prijs.

Edit: zie ook dat dit scherm niet goed uitgelijnd is. Valt een milimeter af aan de linkerkant, en is een stukje zwart zichtbaar rechts. Pff.

[ Voor 13% gewijzigd door boozzz op 16-09-2017 17:31 . Reden: Extra info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atvokado
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 26-11-2023
Mijn Dell XPS 15 maakt veel lawaai... ik hoor hem eigenlijk altijd wel brommen, vooral als de oplader erin zit. Als ik aan het gamen ben is het nog veel harder en dat lijkt me normaal, maar ook af en toe tijdens het kijken van een youtube video of een stream is het geluid heel hard en vervelend. Heel soms is hij geluidsloos, dit is vooral als ik de laptop net aanzet en gewoon aan het internetten ben zonder dat de oplader erin zit. Ook heb ik last van coilwhine(?) dit is altijd te horen, vooral aan de linkerkant als ik dicht bij het toetsenbord zit. Hebben meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SL65
  • Laatst online: 18:50
boozzz schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 13:50:
Nu twee keer het FHD scherm van mijn xps 15 vervangen door Dell. Ook dit laatste scherm is niet best. Het is subtiel, maar toch vrij ongelijk verlicht. Aan de randen donkerder, wat vooral opvalt bij lichte kleuren, en ook een soort algehele verkleuring van links naar rechts, waarbij de rechterkant wat paarsiger is. Volgende week neemt Dell contact op over verdere stappen. Voel me onderhand haast een behoorlijke zeikerd, maar verwacht toch beter voor deze prijs.

Edit: zie ook dat dit scherm niet goed uitgelijnd is. Valt een milimeter af aan de linkerkant, en is een stukje zwart zichtbaar rechts. Pff.
Precies door dit soort berichten twijfel ik inderdaad over de koop van een XPS. Voor het geld (€ 1.000+) verwacht je toch wel een betere kwaliteitscontrole.

• Benga
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-06 16:58
Recente Xps 15 kopers, welke Nvme drives hebben jullie? Er zou een nieuw type van Toshiba rondgaan (v5) dat beter is dan de vorige versie... hebben sommigen toch nog de Samsungs of Lite-ons gekregen?Bedankt voor de feedback!

• DennisDCT
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 29-08 16:54
Hallo,

Ik heb een vraag omtrent de xps 15.
Ik ben al een tijdje opzoek naar een vervangende laptop.
Mijn keuze is gevallen op de xps15. Momenteel hebben ze een kleine korting van 30 euro.
Zijn er op dit moment nog mogelijkheden om de prijs die op de website staat omlaag te krijgen.
Ik ben geen student. Maar een soort van kortingscode? Of kan je telefonisch zoals vroeger nog wat van de prijs doen.

Ook omdat er binnnenkort toch wel een 8e generatie proc komt

Moet ik wachten op de 8e generatie. En hoelang gaat dat denken jullie duren? De xps 13 heeft al de 8e generatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThaBlueOne
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 15-12-2024
DennisDCT schreef op donderdag 28 september 2017 @ 10:30:
Hallo,

Ik heb een vraag omtrent de xps 15.
Ik ben al een tijdje opzoek naar een vervangende laptop.
Mijn keuze is gevallen op de xps15. Momenteel hebben ze een kleine korting van 30 euro.
Zijn er op dit moment nog mogelijkheden om de prijs die op de website staat omlaag te krijgen.
Ik ben geen student. Maar een soort van kortingscode? Of kan je telefonisch zoals vroeger nog wat van de prijs doen.

Ook omdat er binnnenkort toch wel een 8e generatie proc komt

Moet ik wachten op de 8e generatie. En hoelang gaat dat denken jullie duren? De xps 13 heeft al de 8e generatie.
De 8ste generatie voor de xps 15 (hence high power mobile cpu's) komen pas begin 2018 uit, dat duurt dus nog wel even. Er zijn geregeld kortingsacties waarbij je tot 200 euro op de duurste modellen eraf krijgt. Maar daarvoor moet je de site van dell goed in de gaten houden. Mocht je dus niet urgent een nieuwe laptop nodig hebben kan je zo'n actie afwachten. Anders zou ik hem nu gewoon bestellen.

edit: hier wat info over de performance gain: https://www.techpowerup.c...ggests-geekbench-database
Single-core hetzelfde als de cpu in deze generatie Dell, maar multi-core ~40% beter. Maar het blijven natuurlijk geruchten.

edit2:
Djinada schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 12:32:
Wanneer verwachten jullie de XPS 15 met de nieuwe generatie processoren? Zal dat nog lang duren nu deze geleverd gaat worden met de nieuwe XPS 13?
Ergens in de eerste helft van 2018 dus.

[ Voor 21% gewijzigd door ThaBlueOne op 29-09-2017 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djinada
  • Laatst online: 29-08 16:38
Wanneer verwachten jullie de XPS 15 met de nieuwe generatie processoren? Zal dat nog lang duren nu deze geleverd gaat worden met de nieuwe XPS 13?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benga
Djinada schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 12:32:
Is een totaal andere cpu in de Xps 13, een zuinig u model dat veel langzamer is dan de hq's uit de Xps 15.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benga
Hierbij de scores van mijn SK Hynix 512gb in mijn nieuwe XPS 15

https://drive.google.com/...pS0loelZFU0ZSZkprSVpaNnM4

Geen Samsung waardes zoals in alle reviews uiteraard ... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambianz
  • Laatst online: 15:52
Iemand toevallig last van een losse beeldschermscharnier?

Heb het gevoel dat het telkens iets erger wordt, heb nooit iets geks met het ding gedaan maar links geeft het scharnier telkens een klikje, zit wat speling op en lijkt erger te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere

sphere

Debian abuser

Ik heb de 13" en ik ben best tevreden, maar ik heb een hdmi verloop nodig. Gebruiken jullie die van Dell of is er nog iets anders op de markt? Ik heb het topic doorzocht op hdmi, maar je ziet dan voornamelijk 15" berichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benga
Na 1 week gebruik enkele bevindingen over het xps15 model met de i7/16gb/512gb Sk Hynix/FHD

+Zeer snel toestel in standaard computertaken
+Goede Accuduur (97 mwh)
+Beste trackpad op Windows Laptop?
+Behuizing en algemene bouwkwaliteit
+Connectiviteit

-matig toesenbord, weinig travel
-scherm valt tegen, IPS glow en donker in bovenhoeken
-SSD is niet de snelle samsung uit reviews, verschil is soms groot
-Wifi zeer stabiel maar had sneller verwacht

Een lastig punt is thermal throttling. Het is echt een MUST dat je met Throttlestop de CPU/Cache/GPU undervolt. In mijn geval ging hij op stock los naar 96° om dan terug te vallen op 800mhz ... Na de undervolt draait alles normaal en gingen temps met 10° naar beneden. De fans hoor je sindsdien amper.

Er is 1 issue waarvoor ik terugsturen overweeg en dat is het IPS paneel, het stoort me dat alles bovenaan duidelijk minder brightness heeft dan in het midden, zeker omdat daar altijd menus of tabjes met tekst staan. Mijn Dell Latitude E5550 IPS van het werk heeft dit totaal niet!

Al bij al tevreden, mijn verwachtingen lagen toch iets hoger voor een laptop van €1800. Performance is wel heerlijk tijdens Cubase, Photoshop en Games. De hitteontwikkeling zonder te tweaken vind ik ook zeer verontrustend.

Schermissue's:

https://drive.google.com/...FdjBoT0k/view?usp=sharing

https://drive.google.com/...INDF0Y2s/view?usp=sharing

Heeft hier nog iemand last van of verwacht ik teveel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Zijn er btw nog meer mensen die last hebben van toetsafdrukken op hun scherm? Ik begin ze licht te zien bij goede/verkeerde belichting.

Ik heb verschillende mensen gezien (met andere laptops) die een microvezel doek tussen hun scherm en toetsenbord hebben zitten, ook om dit te voorkomen. Dat vind ik opzich geen slecht idee (wel jammer though), maar heb geen idee waar/welke het te halen. Iemand suggesties? Ik heb al op bol.com, amazon en dx gekeken, maar ze waren of erg duur (>15 euro incl. verzenden) of niet te vinden

[ Voor 15% gewijzigd door Gropah op 16-10-2017 11:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boozzz
Benga schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 19:22:
Na 1 week gebruik enkele bevindingen over het xps15 model met de i7/16gb/512gb Sk Hynix/FHD

+Zeer snel toestel in standaard computertaken
+Goede Accuduur (97 mwh)
+Beste trackpad op Windows Laptop?
+Behuizing en algemene bouwkwaliteit
+Connectiviteit

-matig toesenbord, weinig travel
-scherm valt tegen, IPS glow en donker in bovenhoeken
-SSD is niet de snelle samsung uit reviews, verschil is soms groot
-Wifi zeer stabiel maar had sneller verwacht

Een lastig punt is thermal throttling. Het is echt een MUST dat je met Throttlestop de CPU/Cache/GPU undervolt. In mijn geval ging hij op stock los naar 96° om dan terug te vallen op 800mhz ... Na de undervolt draait alles normaal en gingen temps met 10° naar beneden. De fans hoor je sindsdien amper.

Er is 1 issue waarvoor ik terugsturen overweeg en dat is het IPS paneel, het stoort me dat alles bovenaan duidelijk minder brightness heeft dan in het midden, zeker omdat daar altijd menus of tabjes met tekst staan. Mijn Dell Latitude E5550 IPS van het werk heeft dit totaal niet!

Al bij al tevreden, mijn verwachtingen lagen toch iets hoger voor een laptop van €1800. Performance is wel heerlijk tijdens Cubase, Photoshop en Games. De hitteontwikkeling zonder te tweaken vind ik ook zeer verontrustend.

Schermissue's:

https://drive.google.com/...FdjBoT0k/view?usp=sharing

https://drive.google.com/...INDF0Y2s/view?usp=sharing

Heeft hier nog iemand last van of verwacht ik teveel?
Ja, ik heb die schermissues ook. Dell heeft het scherm inmiddels drie keer vervangen, waarvan dit laaste scherm wederom dezelfde problemen heeft, maar iets betere kleurweergave (minder groen) en het zit in ieder geval in het midden, in tegenstelling tot het vorige. Die daarvoor had ook nog eens enorme backlight bleed.

Wel weer mega ips glow, je moet er echt redelijk recht voor zitten om niet te veel verkleuring te hebben, en die donkerheid aan de randen is er eveneens. Misschien was het originele scherm nog wel het beste. Naja, ik heb me er nu maar bij neergelegd, na drie keer weinig hoop dat een vierde scherm het beter doet; net zo veel kans dat ie nog slechter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benga
boozzz schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 14:59:
[...]

Ja, ik heb die schermissues ook. Dell heeft het scherm inmiddels drie keer vervangen...
Pfff frustrerend! Dan vraag je jezelf toch af welke Topunits ze naar reviewers sturen. Overal staat dat de displays vergelijkbaar of beter zijn dan Macbook Pro's... en dan krijg je dit natuurlijk. Zelfde met het SSD loterij verhaal. Welke heb jij? Laat me raden Toshiba?

Sinds ik Windows & Chrome eerder in een dark theme heb gezet stoor ik me minder aan de zwakkere backlight rondon de schermranden. Wel erg voor een laptop van €1800.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekjuh
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10-09 23:22
Wat betreft de scherm problemen, het kan nog erger.
Er lijkt een afdruk van m'n touchpad in te zitten (laptop zit altijd in een case en er heeft nooit iets bovenop gestaan)

Afbeeldingslocatie: https://www.imgdumper.nl/uploads9/59ec4663da707/59ec4663ce4fe-InkedIMG_20170818_155257_LI_%28Medium%29_%28Small%29.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boozzz
Benga schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 19:13:
[...]

Pfff frustrerend! Dan vraag je jezelf toch af welke Topunits ze naar reviewers sturen. Overal staat dat de displays vergelijkbaar of beter zijn dan Macbook Pro's... en dan krijg je dit natuurlijk. Zelfde met het SSD loterij verhaal. Welke heb jij? Laat me raden Toshiba?

Sinds ik Windows & Chrome eerder in een dark theme heb gezet stoor ik me minder aan de zwakkere backlight rondon de schermranden. Wel erg voor een laptop van €1800.
Inderdaad. En uiteraard heb ik de Toshiba. Blijf die randen echt irritant vinden, zeker bij wat gelere kleuren is het erg opvallend. Wel mijn lesje geleerd wat betreft Dell in ieder geval. Over een paar jaar koop ik weer wat anders.

Die afdruk op het scherm van @Niekjuh is trouwens ook bizar. Misschien dat ik daar nog wel een vervanging aan zou wagen. Let dan wel op dat ze het plastic paneel wat aan de achterkant netjes terugzetten. Bij mij hebben ze dat enigszins verbogen en steekt er nu een klein beetje een hoekje uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boozzz
Even wat anders: sinds kort blijft de ventilator van mijn XPS soms constant aan, terwijl er nul CPU belasting is. Vroeger ging ie alleen blazen bij dingen compilen of gamen en werd ie daarna weer rustig, maar nu blijft ie maar gaan, ook al doe je niets meer.

Hij blijft draaien totdat ik in Dell Power Manager het thermal management naar een andere setting verander (welke maakt niet uit trouwens). Dan is het even stil, totdat je weer wat meer demandings doet, waarna hij weer gaat loeien en weer niet vanzelf uit gaat. Iemand anders hier last van en mogelijk een oplossing?

Eigenlijk enige wat ik heb veranderd onlangs is de nieuwe Windows 10 fall creators update, en vorige maand de BIOS. Maar kan me niet heugen dat het daarna gelijk raak was.

Edit: even wat meer info :)

[ Voor 32% gewijzigd door boozzz op 24-10-2017 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benga
boozzz schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 17:07:
Even wat anders: sinds kort blijft de ventilator van mijn XPS soms constant aan, terwijl er nul CPU belasting is. Vroeger ging ie alleen blazen bij dingen compilen of gamen en werd ie daarna weer rustig, maar nu blijft ie maar gaan, ook al doe je niets meer.
Wat zijn je idle temps? Staat power scheme op Dell of hoge prestaties? Als ik niet undervolt heb ik ook altijd fan hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Beekforel schreef op woensdag 13 september 2017 @ 19:31:
Na een paar weken XPS 13 gebruik: ik vind het touchpad erg matig reageren. Is dat normaal, of is daar misschien een fix voor? Ik had al wat rondgezocht maar niet echt goede oplossingen gevonden. 1 verhaal over wat truukjes om een specifieke driver te installeren maar na die acties werd het bij mij nog erger...

Merk vooral dat het bij eerste aanraking niet direct reageert en soms ineens verspringt. Anderen dit ook?

1 voordeel ervan is wel dat ik het touchscreen meer ben gaan waarderen, dat werkt wel erg super!
Sinds kort een losse muis bij m'n XPS, die doet precies hetzelfde. 8)7

Ligt dus niet aan het touchpad maar aan *iets* in Windows...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boozzz
Benga schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 18:30:
[...]

Wat zijn je idle temps? Staat power scheme op Dell of hoge prestaties? Als ik niet undervolt heb ik ook altijd fan hoor...
Idle temps zitten op 43 graden, nu hij redelijk aan het blazen is. Power scheme van Windows staat op balanced, thermal management van Dell op optimized. Nu blaast ie weer, maar zodra ik thermal management op wat anders zet, stopt ie gelijk, dat vind ik wel raar (en de idle temps gaan dan naar 47).

Misschien ook maar gaan undervolten dan, wellicht dat die nieuwe BIOS de fans eerder aan zet ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomaszcs
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 13-09 00:02

tomaszcs

✔️

@boozzz Hoe stel je bij Dell de Thermal Management in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boozzz
tomaszcs schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 20:25:
@boozzz Hoe stel je bij Dell de Thermal Management in?
Met Dell command power manager, enige Dell programma dat ik na clean install geïnstalleerd heb. Ook handig voor batterij oplaad configs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomdg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11-10-2024
Lees hier meerdere berichten over mensen die de vingerafdruklezer op hun XPS 15 hebben, nu zou ik graag deze ook als optie willen kiezen, maar dit lijkt als consument niet mogelijk te zijn (zakelijk wel).

Heb Dell gebeld alleen blijkbaar is hun service vandaag of momenteel niet beschikbaar.

Dus mijn vraag is of er nog een optie is om als consument een XPS 15 te bestellen met vingerafdruklezer.

Alvast bedankt voor eventuele reacties :)

[ Voor 5% gewijzigd door tomdg op 03-11-2017 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiralSnipe
  • Laatst online: 00:02
tomdg schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 13:25:
Lees hier meerdere berichten over mensen die de vingerafdruklezer op hun XPS 15 hebben, nu zou ik graag deze ook als optie willen kiezen, maar dit lijkt als consument niet mogelijk te zijn (zakelijk wel).

Heb Dell gebeld alleen blijkbaar is hun service vandaag of momenteel niet beschikbaar.

Dus mijn vraag is of er nog een optie is om als consument een XPS 15 te bestellen met vingerafdruklezer.

Alvast bedankt voor eventuele reacties :)
Die kun je ook toevoegen als consument. Bij de pagina waar je kunt configureren zit een kopje genaamd "Palmsteun". Hier kun je Palmsteun met vingerafdruklezer selecteren.

~ Always look on the bright side of light ~ Battlelog: AdmiralSnipe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomdg
AdmiralSnipe schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 13:51:
[...]

Die kun je ook toevoegen als consument. Bij de pagina waar je kunt configureren zit een kopje genaamd "Palmsteun". Hier kun je Palmsteun met vingerafdruklezer selecteren.
Ahaa, nu valt me nog iets op, blijkbaar is dit alleen mogelijk bij het 4K scherm en niet bij de FullHD versie, dus dan veranderd de vraag, is er nog een mogelijkheid om de FullHD versie te kopen met vingerafdruklezer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiralSnipe
  • Laatst online: 00:02
tomdg schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 14:50:
[...]

Ahaa, nu valt me nog iets op, blijkbaar is dit alleen mogelijk bij het 4K scherm en niet bij de FullHD versie, dus dan veranderd de vraag, is er nog een mogelijkheid om de FullHD versie te kopen met vingerafdruklezer?
Hmmm ik zie het ja. Waarschijnlijk een foutje op de website van Dell want de optie mist alleen bij de duurste FHD versie. Bij de goedkopere modellen kun je wel gewoon de vingerafdruklezer selecteren.

~ Always look on the bright side of light ~ Battlelog: AdmiralSnipe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomdg
AdmiralSnipe schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 15:08:
[...]

Hmmm ik zie het ja. Waarschijnlijk een foutje op de website van Dell want de optie mist alleen bij de duurste FHD versie. Bij de goedkopere modellen kun je wel gewoon de vingerafdruklezer selecteren.
Bedankt voor de reactie! Zo ver had ik nog niet gekeken, maar is inderdaad alleen bij de duurste FHD versie, wel gek.

Maar heb net de Dell klantenservice aan de lijn gehad en na iets van 4x doorverbonden geweest te zijn (had al veel klachten gelezen over de klantenservice, maar Dell kan hier nog flinke stappen maken inderdaad), heeft het helaas niks opgeleverd.

Blijkt dat Dell recent hun nieuwe site in de lucht heeft gegooid en de kans groot was dat ze hierdoor minder controle hebben gehad op de producten en hun opties.
De klantenservice kon mij hier vervolgens dus niet verder mee helpen en raadde me aan om de chat te gebruiken, die dus echter ook uit de lucht schijnt te zijn en waarvan ze verder niet weten of en wanneer deze weer moet werken.

Al met al kwam het er dus op neer dat ik in de gaten moest houden of de chat ooit nog online komt, want blijkbaar zouden ze me hier wel verder kunnen helpen, maar ben bang dat dat nog wel even duurt.

Ondertussen hoop ik maar dat dit probleem met bestellen wordt doorgegeven aan de website beheerders, want de optie voor de vingerafdruklezer zou er natuurlijk ook gewoon moeten zijn voor het duurste FullHD model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jern_97
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 23-01 22:57
Ik heb mijn xps 13 9360 nu een half jaar ongeveer en opeens is er een soort van bright spot op het scherm gekomen. Eén puntje (meerdere pixels) op het scherm dat duidelijk lichter is dan de rest. Het is overgens ook enkel zichtbaar op een lichte achtergrond. Zijn er nog mensen die hier last van hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaBlueOne
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 15-12-2024
Jern_97 schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 16:26:
Ik heb mijn xps 13 9360 nu een half jaar ongeveer en opeens is er een soort van bright spot op het scherm gekomen. Eén puntje (meerdere pixels) op het scherm dat duidelijk lichter is dan de rest. Het is overgens ook enkel zichtbaar op een lichte achtergrond. Zijn er nog mensen die hier last van hebben?
Volgens mij zijn dit druk plekken. Ik heb er nu na 3 jaar ook een flink aantal op mn xps 15 zitten. Ik vermoed dat het door vervoer in mn rugtas met boeken is gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha89
  • Laatst online: 19:25
Sinds deze week bezitter van een Dell XPS 13 9360 8th Gen model. Had hiervoor een 9343, i7, 8GB, 256GB met QHD+.

Ik was enorm fan van het QHD+ scherm maar heb dit keer gekozen voor de FHD AG. Wat een genot. De kleuren zijn dan wel wat minder spetterend maar die reflecties waren echt killing in de locaties waar ik de laptop in gebruik. Batterijleven lijkt ook véél beter, maar dat komt ook deels door het scherm, de i5 en de generatiekloof van de processor.

Ook lijkt deze Killer 1535 Wi-Fi adapter stabieler dan de Intel 7265. Die laatste wilde nog wel eens de nodige tijd nemen voor die verbond met Wi-Fi na een koude start. Maar dat kan net zo goed een Windows of Driver issue zijn geweest.

Nu draai ik dus op een i5-8250U, 8GB, 256GB, FHD AG. Dit keer wel voor de fingerprint reader gekozen. Dat miste ik niet echt op mijn vorige XPS. Maar nu ik er mee werk is het heerlijk!

USB-C is een genot. Heb de WD15 dock erbij gekocht. Één kabeltje en ik heb alles aangesloten. Super fijn. Daarnaast ook de kleine DA200 dockje gehaald. Ook erg handig als je toch even ad-hoc ergens zit en van een VGA of HDMI kabel gebruik "moet" maken.

Al met al een mooie upgrade met een hoop vooral functionele verbeteringen voor mij. Erg blij mee! Maar dat was ik ook al met z'n voorganger. Dit is alleen nét wat beter en handiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_wave
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-08 00:14
Beekforel schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 21:25:
[...]

Sinds kort een losse muis bij m'n XPS, die doet precies hetzelfde. 8)7

Ligt dus niet aan het touchpad maar aan *iets* in Windows...
Dat verspringen kan ook met het touchscreen te maken hebben. Disable het touchscreen in het bios en test voor een tijdje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PepieMax
  • Laatst online: 31-08 19:41
Sinds een tijd opent mijn Windows Explorer en sommige andere vensters van Windows erg traag op mijn XPS15 9560. Het openen duurt zo'n 2 á 3 seconden, wat absurt lang is als je het eenmaal door hebt. Nu heb ik het eerder op weten te lossen door de NVIDIA driver van mijn GTX1050 te verwijderen, echter installeert Windows automatisch weer drivers bij het opnieuw opstarten. Heeft iemand hier ervaring mee en een oplossing gevonden?

Ik heb al meerdere dingen geprobeert zoals in het NVIDIA control panel aangepast dat hij alleen de Intel HD graphics moest gebruiken, rond gespeeld met de opties in Windows Explorer (animaties uitgezet ect.) en andere prestatie modus geprobeerd bij het accubeheer. Echter heeft dit allemaal niet gewerkt.

Verder weet ik dat er manieren zijn om driver updates vanuit Windows updates te blokkeren, alleen lijkt met niet echt een geschikte oplossing. Ik weet jammer genoeg niet meer wanneer het probleem de kop op stak (misschien creators update?). Heb al een keer de hele SSD leeg gegooid en opnieuw Windows 10 geïnstalleerd maar dat heeft ook geen effect gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

The_wave schreef op zondag 5 november 2017 @ 17:40:
[...]

Dat verspringen kan ook met het touchscreen te maken hebben. Disable het touchscreen in het bios en test voor een tijdje :)
Vorige week na wat driver updates is het gefixed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelsRules
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-09 04:48
Alpha89 schreef op zondag 5 november 2017 @ 16:24:
Sinds deze week bezitter van een Dell XPS 13 9360 8th Gen model. Had hiervoor een 9343, i7, 8GB, 256GB met QHD+.

Ik was enorm fan van het QHD+ scherm maar heb dit keer gekozen voor de FHD AG. Wat een genot. De kleuren zijn dan wel wat minder spetterend maar die reflecties waren echt killing in de locaties waar ik de laptop in gebruik. Batterijleven lijkt ook véél beter, maar dat komt ook deels door het scherm, de i5 en de generatiekloof van de processor.

Ook lijkt deze Killer 1535 Wi-Fi adapter stabieler dan de Intel 7265. Die laatste wilde nog wel eens de nodige tijd nemen voor die verbond met Wi-Fi na een koude start. Maar dat kan net zo goed een Windows of Driver issue zijn geweest.

Nu draai ik dus op een i5-8250U, 8GB, 256GB, FHD AG. Dit keer wel voor de fingerprint reader gekozen. Dat miste ik niet echt op mijn vorige XPS. Maar nu ik er mee werk is het heerlijk!
Is de i5 en 8gb voldoende voor dagelijkse zaken? Ben zelf iemand die meerdere applicaties altijd open heeft staan, 2 schermen heeft aangesloten en van alles en nog wat door elkaar heen draait.
Twijfelde eerst tussen de XPS 15 en 13 maar de 13 moet voldoende zijn met de 8e gen cpu. De i7 en 16gb lijkt me het meest safe en toekomstbestendig (als je daar al over kan praten in ICT land)maar ja die prijs hè... Vandaar dat een 8gb variant wellicht ook interessant kan zijn

tja, wat hier stond heb ik al lang niet meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha89
  • Laatst online: 19:25
RoelsRules schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 00:28:
[...]

Is de i5 en 8gb voldoende voor dagelijkse zaken? Ben zelf iemand die meerdere applicaties altijd open heeft staan, 2 schermen heeft aangesloten en van alles en nog wat door elkaar heen draait.
Twijfelde eerst tussen de XPS 15 en 13 maar de 13 moet voldoende zijn met de 8e gen cpu. De i7 en 16gb lijkt me het meest safe en toekomstbestendig (als je daar al over kan praten in ICT land)maar ja die prijs hè... Vandaar dat een 8gb variant wellicht ook interessant kan zijn
Ja, meer als! Ik ben ongeveer hetzelfde als jou en ben nog niet tegen issues aangelopen. Ik denk niet dat de i5 de bottleneck gaat zijn. Ik denk dat 16GB pas interessant wordt als je gaat virtualiseren ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benga
Heeft er iemand hier al zijn VRM area van thermal pads voorzien? Ik heb er zonet besteld : Arctic Thermal pad 50x50x1,5mm. Ga toch ook maar eens nieuwe koelpasta aanbrengen, heb wel wat schrik om de heatpipes te verbuigen...

Ik probeer het er zo te laten uitzien: ;)

Afbeeldingslocatie: https://cdn.ultrabookreview.com/wp-content/uploads/2017/03/xps-9560-8-200x150.jpg
Afbeeldingslocatie: https://cdn.ultrabookreview.com/wp-content/uploads/2017/03/xps-9560-9-200x150.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toettoetdaan
  • Laatst online: 23-08 15:00
MIjn TPM is ineens verdwenen en daardoor moet ik BitLocker uitschakelen.... Ik lees op andere fora dat Dell dan het mobo gaat vervangen... Ik vind dat raar maargoed ik heb contractueel BitLocker nodig voor mijn werk, dus ik ben bang dat er niets anders op zit.

Ook wil hij niet meer afsluiten, als ik hem afsluit dan komt hij gewoon bij het Windows inlog scherm uit. Gisteren had ik hem dus maar in slaapstand gezet en in mijn tas gestopt.
Vanmorgen was mijn tas heet, de laptop was zelfs te heet om vast te houden +/-50C dat ding is dus aan gegaan en niet meer uitgegaan in mijn tas, de batterij was 0% dus ik weet niet hoelang hij al uit was en of hij nog heter is geweest, maar dit is onwenselijk...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nescafe
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:00
Toettoetdaan schreef op woensdag 22 november 2017 @ 11:34:
[...] dus ik ben bang dat er niets anders op zit.
BitLocker werkt prima zonder TPM, je moet dan alleen met passphrase of USB-stick opstarten.

https://www.howtogeek.com...er-on-drives-without-tpm/

* Barca zweert ook bij fixedsys... althans bij mIRC de rest is comic sans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toettoetdaan
nescafe schreef op woensdag 22 november 2017 @ 12:38:
[...]

BitLocker werkt prima zonder TPM, je moet dan alleen met passphrase of USB-stick opstarten.

https://www.howtogeek.com...er-on-drives-without-tpm/
Goede workaround, bedankt!

Ik heb Dell inmiddels gebeld, en ze komen morgen het moederbord vervangen, dus ik hoop niet dat ik het nodig heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boyd
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20:33
Nou, ik word zo te zien hard genaaid door onze vrienden van Dell.

Ik heb een XPS 13 en mijn touchpad was stuk en daarvoor kwam een monteur langs. Prima. Echter na "reparatie" deed de laptop helemaal niks meer. Hij ging niet meer aan, het lampje knipperde een paar keer en de beste man was radeloos. Volgens hem zou het probleem van het touchpad groter geweest zijn en hij raadde aan om de laptop op te laten halen door Dell.

Uiteindelijk heeft Dell besloten de laptop bij me op te halen en te gaan repareren. Helaas kreeg ik net een mail dat de laptop niet onder garantie gerepareerd kan worden, vanwege "gebruiksschade". Er zitten foto's bij waarbij duidelijk te zien is dat de heatsink verbogen is, de wifi module afgebroken is en ze geven ook aan dat er een stuk moederbord is afgebroken en ook de behuizing vervangen moet worden.

Daarvan geven ze mij de schuld (!!). Ik heb de laptop nog nooit laten vallen, laat staan zelf opengemaakt, dus dat is echt onmogelijk. Dat is 100% zeker de schuld geweest van de monteur. Het is ook niet gek dat hij na de reparatie niks meer deed, die laptop heeft op z'n donder gehad.

Op dit moment ben ik een paar telefoongesprekken verder en gaat de man van klantenservice uitzoeken of er toch een reparatie mogelijk is, maar het gaat allemaal niet vanzelf.

Vraag me ook af of een laptop in deze staat fatsoenlijk te repareren is...

Afbeeldingslocatie: https://boydis.nl/screenshots/ApplicationFrameHost_2017-11-22_14-33-53.png

Afbeeldingslocatie: https://boydis.nl/screenshots/ApplicationFrameHost_2017-11-22_14-36-16.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benga
Boyd schreef op woensdag 22 november 2017 @ 14:40:
Vraag me ook af of een laptop in deze staat fatsoenlijk te repareren is
Wow, laat ze effe dubbel checken op serienummer dat dit effectief jouw toestel is en indien ja ... wat een agressieve monteur zeg! Zaken afbreken is toch wel totally insane!

Als je enige liefde voor hardware hebt dan doe je dit toch niet 7(8)7

• Boyd
Benga schreef op woensdag 22 november 2017 @ 18:18:
[...]

Wow, laat ze effe dubbel checken op serienummer dat dit effectief jouw toestel is
Gedaan, tis hem echt. Heb er niet met mn neus bovenop gezeten bij reparatie. Heb de monteur in een vergaderruimte neergezet met koffie en ben verder gaan werken. Touchpad vervangen was niet gelukt zei hij, maar volgens hem was het moederbord ook niet goed, want die deed niks meer. Goh...

Grappig detail is dat ik een offerte heb gekregen van 1977 euro voor het repareren van de laptop. Aanschaf was 1612 euro...

[ Voor 11% gewijzigd door Boyd op 23-11-2017 00:05 ]

• RoelsRules
bizar wat een schade dat daar op zit!
hopelijk weten ze het op te lossen voor je. Dat een monteur een fout(je) maakt heb ik nooit problemen mee maar zeg het dan gewoon.

overigens ga ik vandaag/morgen een xps 13 bestellen met de blackfriyday aanbieding... hopelijk heb ik een goed exemplaar ;-)

• HogRider
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18-02 10:06
Ik heb problemen met mijn 9560. Vaak tijdens het scrollen hapert hij en heeft ie moeite lijkt het. Als ik bvb hier op het forum scroll en iemand heeft een gif als avatar, dan hoor je hem ratelen en nadenken, terwijl als ik door scroll naar een gedeelte waar geen bewegende avatars zijn, issie stil.

Ik heb al de nieuwste Nvidia drivers erop staan, iemand anders hier ervaringen mee of suggesties?

• Toettoetdaan
Boyd schreef op woensdag 22 november 2017 @ 14:40:
Nou, ik word zo te zien hard genaaid door onze vrienden van Dell.
Dat is wel heel erg ja, ik heb vandaag meegekeken met de monteur die mijn XPS 15 open haalde, maar deze schade is echt niet makkelijk te doen. Hij moet echt de hele boel op de grond gooien wil dat gebeuren...

Mischien stond hij op en bleef hij met zijn ESD polsbandje dat aan zijn ESD mat vast zit, vastzitten en heeft hij de hele boel meegetrokken, maar anders is dit niet te verklaren.

Ze zullen na een tijdje bellen bij Dell ook wel snappen dat dit verhaal een beetje vreemd is, dus als je blijft aandringen zal het wel goedkomen.

• Boyd
Toettoetdaan schreef op donderdag 23 november 2017 @ 16:34:
[...]

Dat is wel heel erg ja, ik heb vandaag meegekeken met de monteur die mijn XPS 15 open haalde, maar deze schade is echt niet makkelijk te doen. Hij moet echt de hele boel op de grond gooien wil dat gebeuren...

Mischien stond hij op en bleef hij met zijn ESD polsbandje dat aan zijn ESD mat vast zit, vastzitten en heeft hij de hele boel meegetrokken, maar anders is dit niet te verklaren.

Ze zullen na een tijdje bellen bij Dell ook wel snappen dat dit verhaal een beetje vreemd is, dus als je blijft aandringen zal het wel goedkomen.
Ja voor alsnog lijkt het erop dat hij gerepareerd wordt onder Dell z'n kosten, ik wacht het af.

• tracker72
  • Laatst online: 22-05 12:02
Met de huidige Black Friday korting van 15% wordt het wel heel aantrekkelijk om een xps 15 aan te schaffen 8)

Ik zou graag een i7-7700HQ/16gb/512mb/FHD met de kleine batterij (56W/u) willen aanschaffen zodat er ruimte is om een 2e SSD (Sata) te plaatsen. Helaas verkopen ze deze config alleen met de grote (97W/u) batterij.

Weet iemand of Dell ook configuraties verkoopt die niet op de website staan?

[ Voor 9% gewijzigd door tracker72 op 23-11-2017 20:03 ]

• tomdg
tracker72 schreef op donderdag 23 november 2017 @ 20:01:
Met de huidige Black Friday korting van 15% wordt het wel heel aantrekkelijk om een xps 15 aan te schaffen 8)

Ik zou graag een i7-7700HQ/16gb/512mb/FHD met de kleine batterij (56W/u) willen aanschaffen zodat er ruimte is om een 2e SSD (Sata) te plaatsen. Helaas verkopen ze deze config alleen met de grote (97W/u) batterij.

Weet iemand of Dell ook configuraties verkoopt die niet op de website staan?
Is het perse nodig dat het een Sata SSD is? Anders kan je namelijk ook nog een 2e M.2 SSD plaatsen met behoud van de 97W/u batterij.

Je kan ook kiezen voor de 256gb versie en zelf het geheugen veranderen in 16gb, deze wordt namelijk wel geleverd met een 56W/u accu, maar dan zou je even moeten uitrekenen hoe dit qua kosten uitvalt.

En anders zou misschien de klantenservice uitkomst bieden, al ben ik bang dat ze dit type niet leveren met een kleinere batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tracker72
  • Laatst online: 22-05 12:02
Ik lees/zie nergens dat je een 2e M.2 kan plaatsen. zou wel een goede optie zijn voor het 2018 model ;)

Het 256Gb model is idd een optie. Het gaat wel wat geld/gedoe kosten/opleveren om die te upgraden naar mijn gewenste specs. Zo is er 2x4gb geïnstalleerd en is het dus niet een kwestie van 1 8gb modele bijprikken. Ook moet je nog wat exotische sata-connectoren via ebay iod aanschaffen.

Het lijkt me nog makkelijker/goedkoper om een nieuwe kleine batterij aan te schaffen.

De makkelijkste weg lijkt me om voor een externe SSD te gaan. Niet zo elegant maar wel makkelijk en met behoud van de grote accu.

Maar ik zal morgen eens bellen met de klantenservice.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarElo
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-02 16:13

MarElo

Ik zie je wel!

Benga schreef op woensdag 22 november 2017 @ 18:18:
[...]

Wow, laat ze effe dubbel checken op serienummer dat dit effectief jouw toestel is en indien ja ... wat een agressieve monteur zeg! Zaken afbreken is toch wel totally insane!
Wat is de bedoeling van checken op SN: ? Het is toch zijn laptop.
En tijdens reparatie werkzaamheden door een monteur kan er ook wel eens iets fout gaan ja.
Kan hij/zij ook niet altijd iets aan doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Benga
MarElo schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 22:08:
[...]

Wat is de bedoeling van checken op SN: ? Het is toch zijn laptop.
En tijdens reparatie werkzaamheden door een monteur kan er ook wel eens iets fout gaan ja.
Kan hij/zij ook niet altijd iets aan doen.
En de eigenaar + dell niet inlichten hierover? Topgozer toch! |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Ik ben op zoek naar een nieuwe laptop en ga toch maar de overstap naar dell proberen maar ik vraag mij af of het model wat ik zoek er wel is, kan hem namelijk niet vinden op de site

XPS 13 met touch screen
16gb
512gb ssd
i7 quad core gen 8

edit volgens mij zou dit hem moeten zijn
http://www.dell.com/nl-nl...s-13-9360-laptop/cnx93r07

Alleen zie ik dat er verschil in prijs zit als ik hem particulier of zakelijk koop 8)7
verwarrend die dell site

[ Voor 36% gewijzigd door Slux op 28-11-2017 19:44 ]

• CliffB
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 01-06 16:07
Ik heb sinds afgelopen vrijdag een Dell XPS 13 i5 8250u 256gb ssd non-touch. Hij kwam goed uit de doos (vreesde het ergste sinds alle verhalen over de kwaliteit).

Heb een clean windows install gedaan, en er gebeurden wel wat gekke dingen hier na. Hij deed een paar keer een random restart (3x) in de dagen er na. De fan gaat vrij snel draaien (klein excel bestand open en dan begint ie soms al), heb ook het gevoel dat hij best warm wordt (niet heet maar warmer dan zou moeten voor m'n gevoel).

Ben ik een driver vergeten te installeren, of kan dit door iets anders verklaard worden? Is dit reden om hem terug te sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomdg
tracker72 schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 00:38:
Ik lees/zie nergens dat je een 2e M.2 kan plaatsen. zou wel een goede optie zijn voor het 2018 model ;)

Het 256Gb model is idd een optie. Het gaat wel wat geld/gedoe kosten/opleveren om die te upgraden naar mijn gewenste specs. Zo is er 2x4gb geïnstalleerd en is het dus niet een kwestie van 1 8gb modele bijprikken. Ook moet je nog wat exotische sata-connectoren via ebay iod aanschaffen.

Het lijkt me nog makkelijker/goedkoper om een nieuwe kleine batterij aan te schaffen.

De makkelijkste weg lijkt me om voor een externe SSD te gaan. Niet zo elegant maar wel makkelijk en met behoud van de grote accu.

Maar ik zal morgen eens bellen met de klantenservice.
Ik lees nu je reactie en denk ineens, wacht, ik heb de Xiaomi Mi Notebook Pro en de Dell XPS 15 door elkaar gehaald. Sorry daarvoor, de XPS 15 heeft inderdaad geen slot voor een 2e SSD.

Maar het is qua kosten denk ik inderdaad niet persé heel voordelig om hier het ram van up te graden.

Een externe SSD lijkt me wel een goede optie, ook als je bijvoorbeeld nog een desktop gebruikt naast je laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelsRules
vandaag dan eindelijk mijn xps 13 binnen gekregen... blij als een kind ;-) (i7, 16gb, qhd)
In eerste instantie lijkt het een model te zijn zonder problemen dus dat is in ieder geval fijn.

De ventilator springt wel vrij vlot (en redelijk hard/goed hoorbaar) aan dus daar moet ik nog even induiken. Er staat daar het eea over op GOT dus dat moet ik er weer even bijzoeken. Verder vooralsnog dus niets anders dan lof, we gaan het meemaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Endpoint
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 12-09 10:42
Ik moet ook zeggen, ik heb nu ongeveer 4 maanden mijn XPS 9560(16GB geheugen, 512GB ssd met i7-7700HQ) en ben er toch zeer tevreden mee.

Vorige week kreeg ik problemen met de Killer Wifi kaart(Bluetooth viel weg). Vrijdag belletje met Dell en vandaag kreeg ik een nieuwe Intel kaart binnen met een nieuwe Toshiba SSD.

Jongen aan de telefoon wist te vertellen dat ze de onderdelen niet zomaar uit mochten wisselen. Killer wel naar Intel, maar als je laptop met een Toshiba ssd gelevert was, kreeg je bij vervanging ook een Toshiba. De Toshiba die ik nu kreeg was wel een keer zo snel, van 1600MB/s naar 3119MB/s.

Tot nu toe bevalt hij mij prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Weet iemand of er een magnetic charger is voor de xps 13 gen 8 ?
Kom er niet helemaal uit of ik hem nou wel of niet via usb c kan opladen en of er magnetic kabels daar voor zijn.

die huidige charger is kwestie van dagen voordat ik hem omver loop en de laptop sloop

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KSG
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 24-08 15:10

KSG

Er lopen een aantal acties bij dell waaronder één voor de xps13, i7-8850u, 16GB, 512GB PCIE SSD en FHD voor 1299. Ik kan daar nog een studenten/vip korting overheen krijgen. Dan kom je op 1169,10 euro, is dat een interessante prijs voor deze config want ik heb de recente aanbiedingen niet bijgehouden?

Ik neem er waarschijnlijk nog 3 jaar garantie bij (vooral na mijn eigen ervaring met dell laptops). Of raden jullie me aan om nog even te wachten omdat het qua prijs beter kan?

[ Voor 5% gewijzigd door KSG op 15-12-2017 22:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Benga
KSG schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 21:01:
Er lopen een aantal acties bij dell waaronder één voor de xps13, i7-8850u, 16GB, 512GB PCIE SSD en FHD voor 1299. Ik kan daar nog een studenten/vip korting overheen krijgen. Dan kom je op 1169,10 euro, is dat een interessante prijs voor deze config want ik heb de recente aanbiedingen niet bijgehouden?

Ik neem er waarschijnlijk nog 3 jaar garantie bij (vooral na mijn eigen ervaring met dell laptops). Of raden jullie me aan om nog even te wachten omdat het qua prijs beter kan?
Lijkt mij een goede deal! Hopen dat je een Samsung drive krijgt... zeer leuke cpu imo.
Pagina: 1 ... 7 8 Laatste

Let op:
Dit topic is bedoeld voor ervaringen en discussie omtrent de XPS 13 en 15, uitdrukkelijk niet voor statusupdates en leveringen over bestellingen. Dit kun je kwijt in Dell levertijden topic.