Gomez12 schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 07:12:
Tja, ik weet het echt even niet meer...
Sorry hoor, maar ben je wel helemaal 100%? Want je beschrijft rustig :
[...]
terwijl je of hier een compleet leugenverhaaltje neer zit te zetten of er is compleet over je heengewalst door de curator & co terwijl je juist een advocaat in dienst neemt om niet over je heen te laten walsen.
Je advocaat had of de eerder gegeven feiten moeten aanvechten of jou instrueren hoe jij die moest aanvechten, want die uitspraak was gewoon vernietigend.
En zelfs nu nog zit je te "janken" dat je bij het nutsbedrijf geen info kan verkrijgen terwijl het gegeven "2 jaar geen stroom en gas" heel makkelijk anders te weerleggen is, zoals hier al genoemd pak eens andere buren oid. Een huis wat 2 jaar donker is valt wel op.
Net zoals je bezoek, als dat meer dan 1x per week is dan is er vast wel een andere buurvrouw oid die je gezien heeft of een vriend/vriendin die kan zeggen dat je daar vaak was.
[...]
Dit is wederom iets wat je advocaat je had moeten vertellen. Als er 1 reden voor afwijzing is dan wordt er niet verder gezocht. Pas bij een verweer wordt er opnieuw naar de zaak gekeken en kan er meer naar boven komen.
Ze gaan niet je complete doopcel lichten om alle zaken te kunnen benoemen, dat is veels te duur. Als er 1 reden voor afwijzing is die volstaat dan is dat voldoende.
[...]
Besef je wel wat je hier vraagt? In wezen gooi je hier onderhands een gigantisch zware beschuldiging over tafel en de curator moet het maar even uitzoeken zonder dat je enig bewijs ergens voor hebt behalve een alu-hoedjes gevoel.
Als je idd om dit soort dingen gaat vragen + nutsbedrijven toegang etc dan kan ik me heel goed voorstellen dat een curator niet meer op jouw mailtjes reageert. Het zijn gewoon geen normale behoorlijke vragen.
[...]
Nu? Nu is het moeilijk te zeggen wat je nog kan doen, jij en je advocaat staan nu voor de rechtbank 2-0 achter en zelfs nu heb je nog geen enkel idee hoe je de meest simpele dingen kan bewijzen :
- 2 jaar geen gas & licht : Ga bij de buurt langs, wie kan zeggen dat het huis al 2 jaar donker is.
- Geen wekelijks bezoek : Ga bij de buurt langs, als je het over een lange tijd doet moet iemand je ooit eens gezien hebben.Jijzelf moet ook wel kennissen hebben die dit kunnen bevestigen.
etc. etc.
Het is per definitie niet jij vs de curator, want dat verlies je gegarandeerd ook de 3e x, simpel gezegd sta jij er slecht op bij de rechtbank en de curator is gewoon onafhankelijk. Je hebt geen toegang tot de papieren, maar die heb je ook niet nodig, want als het goed is heb je wel mensen die kunnen getuigen dingen gezien te hebben.
[...]
Lees wat je hier schrijft nog eens een keertje heel goed door. Want in wezen vind ik dit stukje al genoeg om jou de curatele te ontzeggen.
[...]
Wederom je fantastische advocaat die je had kunnen uitleggen dat de rechter niet zelf op onderzoek uitgaat.
[...]
Wederom had je advocaat je kunnen uitleggen dat daadwerkelijke fouten in het vonnis gecorrigeerd moeten worden. Het is momenteel wel iets meer dan "vervelend" dat het zo beschreven is. Het is nu voor deze rechter en voor iedere vervolgrechter gewoon de waarheid en jij hebt dat gezegd want niemand heeft er commentaar op gegeven.
[...]
Dit zal in principe elke curator hebben hoor.
[...]
Waarom negeer je de optie dat je gewoon consequent de verkeerde vragen stelt?
Simplistisch gezegd : Jij hebt niets te maken met :
- Behandelplan
- Zorgplan
- Daadwerkelijke behandeling
- Financiele zaken
- Hoe vaak ze wel of niet langskomen etc
- Testamenten etc
Als jij gewoon 2x per week belt en beleefd vraag hoe het met jouw vader gaat dan zal je gewoon een antwoord krijgen hoor.
[...]
Respect moet je verdienen. En als ik zo alleen in dit topic al lees waar jij de buren en curator van verdenkt dan vind ik het niet raar dat hij jou respectloos behandeld. Het is de toon die de muziek maakt.
[...]
Tja, het is geen jeugdrechtbank waar je voor stond. Oftewel je moet zelf je mannetje kunnen staan.
Het bold gedeelte is trouwens ook een overweging waarop ik me afvraag hoe je in hemelsnaam voor je vader wilt zorgen, de rest van de wereld zal jou ook geen vragen stellen hoor. Als jij de verzorging zou krijgen dan zou je ook zelfstandig moeten handelen en je woordje kunnen doen.
[...]
Stukken zou ik sowieso niet via internet delen, maar ik vind het wel weer treffend dat je denkt dat die curator meeleest. Die curator heeft waarschijnlijk in de realiteit maar een kwartier/halfuur per week om naar de financiele zaken van je vader te kijken. Die heeft wel iets beters te doen dan jou in die tijd te volgen op internet.
[...]
En in principe als jij hier de waarheid spreekt dan denk ik dat er best wel een kans is op succesvolle cassatie. Alleen heb je dan wel een goede advocaat nodig en jij moet zelf ook eens gaan inzien wat je hier zelf allemaal fout hebt gedaan. En je moet bereid zijn je eigen advocaat op te offeren (en waarschijnlijk zelfs een zaak tegen hem te starten).
Want ik zou zeggen dat je absoluut geen adequate verdediging hebt gehad : Jij bent totaal niet geschikt om in de rechtszaal ook maar iets te zeggen, je advocaat moet het woord voeren en jij mag hooguit enkele korte antwoorden geven op gerichte vragen.
Alleen jouw advocaat heeft dit niet ingezien en heeft enkel het slotwoord gevoerd (oftewel eigenlijk niets) terwijl jij de rechtszaak daarvoor verloren hebt.
Alleen, dan win je... En wat dan? Want dan zal er nog een nieuwe rechtszaak komen over de originele vraag en ik ben bang dat het dan 3-0 wordt want naast de feiten die er nu al liggen komt er dan nog eens de winst van de cassatie bovenop dat je nog niet eens capabel genoeg bent om met een advocaat een adequate verdediging te regelen.
Maar wat dan wel te doen, allereerst zou ik me neerleggen bij het feit dat je de curatele niet gaat krijgen. Nu niet, nooit niet (en getuige dit topic denk ik dat we daar maar met zijn allen blij over mogen zijn).
Lees nog eens heel goed alle vonnissen en dit topic door en kijk eens heel goed naar wat er fout is gegaan.
En ga dan eens heel goed in gesprek met je moeder over hoe jullie elkaar kunnen veranderen om tot een werkbare relatie met de zorgverleners en de curator te komen (want zij zijn ingehuurd en zij gaan zich dus niet aanpassen, de relatie zit volgens mij nu ergens op een dieptepunt dus jullie moeten je aanpassen).
En verwacht dan geen wonderen, dus niet vandaag hallo tegen de curator zeggen en volgende week weer het testament opvragen.
Zorg eerst maar voor een goede omgang, daarna voor een behoorlijke zakenrelatie met die mensen en wellicht dat die mensen daarna jullie ook meer gaan toelaten in hun wereldje (over het algemeen zijn die mensen blij met alle handjes die ze kunnen krijgen, alleen ze moeten het dan wel ok vinden en dat vinden ze het nu niet).
Ik snap dat dit niet is wat je wil horen, maar je moet wel naar de feiten kijken. De curator heeft 2x in de rechtbank compleet over je heen gewalst en zelfs nu heb jij nog niet eens een idee uit welke richting die wals kwam, oftewel probeer het geen 3e keer want het beste wat je kan overkomen is dat er niet over je heen gewalst wordt maar dat er inhoudelijk gekeken wordt en wat dat betreft sta je er ook niet goed voor.