Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2017 22:41 ]
[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2017 22:41 ]
Wabbawabbawabbawabba
Als je dit leest, heb je teveel tijd.
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2017 22:41 ]
Verwijderd
Mooie business, curatele-kantoor. Het werk wordt blijkbaar vanzelf naar je toegeschoven. Ik neem aan dat degene onder curatele mag betalen voor de dienst?pimlie schreef op maandag 16 januari 2017 @ 00:11:
Dit is standaard procedure en heeft weinig met jou als persoon te maken. Indien er maar enige twijfels worden ge-uit over de geschiktheid van de nieuwe bewindvoerder zal de rechter bijna altijd een onafhankelijke derde partij aanstellen.
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2017 01:03 ]
Verwijderd schreef op maandag 16 januari 2017 @ 00:56:
[...]
Mooie business, curatele-kantoor. Het werk wordt blijkbaar vanzelf naar je toegeschoven. Ik neem aan dat degene onder curatele mag betalen voor de dienst?
Edit: zo te zien zit je na een jaar al rond de 2000 euro. Dat is niet niets.
Dat kan wel, maar gewoonlijk gaat een rechter daar niet in mee.Verwijderd schreef op maandag 16 januari 2017 @ 00:39:
Ik heb een advocaat maar die kon me daarover ook weinig uitleggen.
Je kan toch niet zomaar iemand valselijk beschuldigen zonder dat te onderbouwen met feiten? Die twijfels zijn nergens op gebaseerd. Ik heb die bezwaren pas onder ogen gekregen toen mijn advocaat het dossier had opgevraagd.
Heb je nog meer familie die dicht bij je vader staat? Betrek die als getuige, bewijs van jouw kant (laat ze brieven schrijven). Broers zussen van jou, en van je vader. Zo veel mogelijk verschillende mensen, zo heb ik een rechtszaak en later een hoger beroep gewonnen.Dan zitten we misschien levenslang, dus tot zijn overlijden aan dat kantoor vast.De samenwerking ermee verloopt allerminst fijn, moeilijk bereikbaar en afspraken worden telkens niet nagekomen.
Ik krijg ook helemaal geen informatie, vragen levert niks op. Beroepen zich op privacy, word als zoon ineens gezien als buitenstaander.
***members only***
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Verwijderd
Dat is ook een manier om van discussies over geld af te komen. Je laat zo'n kantoor het geld opmaken en je hoeft er nooit meer ruzie over te maken.Verwijderd schreef op maandag 16 januari 2017 @ 01:12:
Dat is slechts de basis. Voor allerlei extra werkzaamheden moet je bijbetalen.
Aanvangswerkzaamheden alleen al bijna €1000. Ik vind dat fors, dat terwijl ze in ons geval nauwelijks te bereiken zijn en ik overal achteraan moet hollen. Je ziet vaak dat dit soort kantoortjes slechts 2 uur per dag telefonisch te bereiken zijn.
...
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Zou hiervoor geen aangifte gedaan kunnen worden van smaad oid?Verwijderd schreef op zondag 15 januari 2017 @ 23:27:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
#ongeschikt? Sorry maar als een professioneel iemand er weinig over te zeggen weet ondanks een langdurige studie en (hopelijk) een bewezen arbeidsverleden, dan lijkt het me allerminst de moeite waard om een andere advocaat te zoeken?Verwijderd schreef op maandag 16 januari 2017 @ 00:39:
Ik heb een advocaat maar die kon me daarover ook weinig uitleggen.
Helaas wel ja. Een beschuldiging is pas vals op het moment dat wettelijk en overtuigend het tegendeel is bewezen. Neemt niet weg dat het op mij vreemd overkomt dat non-familie bezwaar mag maken over "leven & dood" van een random persoon.Je kan toch niet zomaar iemand valselijk beschuldigen zonder dat te onderbouwen met feiten? Die twijfels zijn nergens op gebaseerd. Ik heb die bezwaren pas onder ogen gekregen toen mijn advocaat het dossier had opgevraagd.
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Inderdaad.MAX3400 schreef op maandag 16 januari 2017 @ 07:50:
[...]
#ongeschikt? Sorry maar als een professioneel iemand er weinig over te zeggen weet ondanks een langdurige studie en (hopelijk) een bewezen arbeidsverleden, dan lijkt het me allerminst de moeite waard om een andere advocaat te zoeken?
[...]
Helaas wel ja. Een beschuldiging is pas vals op het moment dat wettelijk en overtuigend het tegendeel is bewezen. Neemt niet weg dat het op mij vreemd overkomt dat non-familie bezwaar mag maken over "leven & dood" van een random persoon.
Nou ben ik niet heel erg juridisch onderlegd maar is bewindvoering een "openbare zaak"? Blijkbaar zijn de beschuldigingen niet tijdens de eerste zitting behandeld maar pas achteraf ingediend. Dat zou voor mij 2 dingen inhouden:
- iemand heeft zijn bek voorbij gepraat in de buurt waarna de brief aan de rechtbank verstuurd is.
- gerechterlijke macht mag (??) zich niet laten beinvloeden door bewijzen/argumenten aangedragen buiten de zitting? Of is de brief wel ter eerste zitting behandeld?
***members only***
En wat heb je eraan gedaan om te zorgen dat ze afspraken wel nakomen? Je wilt zelf het bewind voeren maar als je hierop al geen maatregelen neemt, hoe wil je dan het bewind voeren op momenten dat derden hun afspraken niet nakomen?Verwijderd schreef op maandag 16 januari 2017 @ 00:39:
De samenwerking ermee verloopt allerminst fijn, moeilijk bereikbaar en afspraken worden telkens niet nagekomen.
***members only***
Verwijderd
Inderdaad. Heb je je vaststellingen gedocumenteerd? Niet alleen sta je zo veel sterker in het beroep, het laat ook zien dat je van wanten weet.Gadgeteer schreef op maandag 16 januari 2017 @ 08:30:
En wat heb je eraan gedaan om te zorgen dat ze afspraken wel nakomen? Je wilt zelf het bewind voeren maar als je hierop al geen maatregelen neemt, hoe wil je dan het bewind voeren op momenten dat derden hun afspraken niet nakomen?
Ik zou in ieder geval proberen bij de rechter duidelijk te maken dat de huidige curator niet voldoet.
Dit vind ik ook érg gek.Han schreef op maandag 16 januari 2017 @ 07:34:
Onbegrijpelijk dat een eigen verzoek voor bewindvoering door een familielid resulteert in een uitspraak waarbij de rechter de eiser opzadelt met een betaald alternatief. Volgens mij kan hij alleen het verzoek zoals deze is ingediend toekennen of afwijzen en niet zonder overleg een alternatief opleggen. Wanneer het verzoek vanuit een andere partij was gekomen wellicht wel, maar op deze manier niet. Erg vreemd allemaal...
Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud
"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius
Verwijderd
Niets doen kost zijn vader ook veel geld. Dat is juist wat je niet wilt - jaarlijks ettelijke duizenden euro's in andermans zak laten verdwijnen.gielie schreef op maandag 16 januari 2017 @ 10:18:
Ik zou zo snel mogelijk een de juiste advocaat zoeken (niet degene die je nu hebt aangezien hij je weinig kan uitleggen) en hier tegen procederen. Je moet jezelf wel realiseren dat dit veel geld kan gaan kosten.
Ten 1e :"Ik weet absoluut niets van de situatie van TS af. !!Han schreef op maandag 16 januari 2017 @ 07:34:
Onbegrijpelijk dat een eigen verzoek voor bewindvoering door een familielid resulteert in een uitspraak waarbij de rechter de eiser opzadelt met een betaald alternatief. Volgens mij kan hij alleen het verzoek zoals deze is ingediend toekennen of afwijzen en niet zonder overleg een alternatief opleggen. Wanneer het verzoek vanuit een andere partij was gekomen wellicht wel, maar op deze manier niet. Erg vreemd allemaal...
Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d
Vrienden of mantelzorgers die van te voren hun hulp aanbieden vind ik één ding, maar de buren die zelf ongevraagd van mening zijn dat ze maar het bewind over de vader van TS mogen voeren en dan na gerechtelijke uitspraak zich ineens via een omweg ermee gaan bemoeien (familielid die bij de griffie werkt) lijkt me toch echt de verkeerde manier om het aan te pakken.heuveltje schreef op maandag 16 januari 2017 @ 10:20:
[...]
Dan vraag je je precies het omgekeerde af : waarom heeft familie zoveel meer invloed dan vrienden/mantelzorgers ?
Verwijderd
Dan gaan we er wel vanuit dat het verhaal zo is als het hier staat. Ik ken de achtergrond niet, maar zelfs met de beste wil willen twee verhalen soms significant verschillenStoney3K schreef op maandag 16 januari 2017 @ 10:25:
Vrienden of mantelzorgers die van te voren hun hulp aanbieden vind ik één ding, maar de buren die zelf ongevraagd van mening zijn dat ze maar het bewind over de vader van TS mogen voeren en dan na gerechtelijke uitspraak zich ineens via een omweg ermee gaan bemoeien (familielid die bij de griffie werkt) lijkt me toch echt de verkeerde manier om het aan te pakken.
[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2017 22:43 ]
Verwijderd schreef op maandag 16 januari 2017 @ 10:51:
Zoals eerder aangegeven voldoe ik aan alle eisen om deze taak op me te nemen, ik zie daarom ook geen andere reden waarom ik me verder nog zou moeten bewijzen. Ik heb me voor hem uit de naad gewerkt, altijd mijn best gedaan. Daarom dat ik me verbaas waarom buitenstaanders dan kennelijk zoveel invloed hebben en nog onterecht gelijk krijgen van de rechter ook.
***members only***
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Dat is het irritante juist, ik ben nergens toe bevoegd. Ergens inlichtingen waar dan ook opvragen gaat niet omdat alleen dat kantoor bevoegd is om dat soort zaken te regelen of op te vragen. Het kantoor wil nauwelijks informatie kwijt, beroept zich op de privacy van vader. Alles om zo min mogelijk info te hoeven delen.
Ik heb al een familierecht advocaat met toevoeging. Mijn vader zou wel een topadvocaat kunnen betalen maar doordat het kantoor nu over zijn geld gaat kan hij daar ook niet bij. Hij heeft alleen een leefgeldrekening.En nogmaals; zorg voor een advocaat. Of een rechtsbijstand. Of iets dergelijks. In ieder geval niet 13-in-een-dozijn pro-deo pakken die een onevenredig hoge factuur mag/kan sturen als de zaak gewonnen zou worden.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2017 11:58 ]
Het is gewoon bizar hoe z'n kantoor blijkbaar de "macht" kan overnemen, zonder werkelijk contact met directe familie.Verwijderd schreef op maandag 16 januari 2017 @ 11:19:
Mijn vader zou dat wel kunnen betalen maar doordat het kantoor nu over zijn geld gaat kan dat ook niet.
Als je vader het klootzakken vonden moet dat ook aan te tonen zijn. Om een of andere reden loop je achter de feiten aan en dat ga je niet oplossen bij een rechter.Beter een goede buur dan een verre vriend
Bedoel je dat je het via je rechtsbijstand verzekering doet? Realiseer je dan svp dat je zaak vaak niet door een advocaat maar door een 'juridisch medewerker' wordt behandeld.Verwijderd schreef op maandag 16 januari 2017 @ 11:19:
Ik heb een familierecht advocaat met toevoeging. Doordat ik zelf niet vermogend ben heb ik simpelweg niet het geld om een dure advocaat in de arm te nemen.
Ik ben zijn enige familielid, rest is al overleden. Waar ik me vooral aan stoor is dat ik volledig buiten spel gezet ben. Krijg geen enkele inzage in administratie of bankafschriften, of wat dan ook. Men gaat teveel op eigen houtje te werk zonder dat ik ergens over wordt geïnformeerd. Over de zorg gaat nu een persoonlijk begeleider. Ik heb hierover al mijn beklacht gedaan bij advocaat maar die gaf aan dat het mag, ze alleen verantwoording hoeven af te leggen aan de rechtbank.Ijsklont schreef op maandag 16 januari 2017 @ 11:31:
[...]
Het is gewoon bizar hoe z'n kantoor blijkbaar de "macht" kan overnemen, zonder werkelijk contact met directe familie.
Is er buiten jouw om eigenlijk nog andere directe familie?
Nee een echte advocaat met eigen kantoor.pimlie schreef op maandag 16 januari 2017 @ 11:48:
[...]
Bedoel je dat je het via je rechtsbijstand verzekering doet? Realiseer je dan svp dat je zaak vaak niet door een advocaat maar door een 'juridisch medewerker' wordt behandeld.
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2017 12:36 ]
Ijsklont schreef op maandag 16 januari 2017 @ 12:04:
Even voor de verduidelijking. Je zegt dat er niemand anders meer is in de familie maar je moeder (is ze dan nog steeds getrouwd met hem?) je is wel mantelzorger?
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2017 12:11 ]
"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn
From DEC to Dragon.
Dit is dus de exact zelfde situatie zoals TS beschrijft. ALleen dan van de ander kant.Stoney3K schreef op maandag 16 januari 2017 @ 10:25:
[...]
Vrienden of mantelzorgers die van te voren hun hulp aanbieden vind ik één ding, maar de buren die zelf ongevraagd van mening zijn dat ze maar het bewind over de vader van TS mogen voeren en dan na gerechtelijke uitspraak zich ineens via een omweg ermee gaan bemoeien (familielid die bij de griffie werkt) lijkt me toch echt de verkeerde manier om het aan te pakken.
Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d
Verwijderd
Dat is nou niet bepaald hetzelfde... De buren in dit verhaal hebben voor zover ik kan lezen geen enkele relatie met de vader van TS. Alleen een grote mond en de veronderstelling dat ze het beter weten. TS heeft juist aangetoond dat hij een prima geschikte bewindvoerder kan zijn voor zijn vader, en daar is de rechter in mee gegaan.heuveltje schreef op maandag 16 januari 2017 @ 13:42:
[...]
Dit is dus de exact zelfde situatie zoals TS beschrijft. ALleen dan van de ander kant.
Zij heeft jaren mantelzorg gedaan, mee boodschappen en noem maar op.
Het enige wat ze van zoonlief hoorde waren de deurwaarders voor schulden die hij op pa zijn adres had gezet.
En out of the blue duikt zoonlief op, trekt in en na wat conflicten weigert hij haar nog bij haar vader te laten.
En het is dat zij via-via van die bewindvoering te horen kreeg. anders was dat ook zonder verder overleg op zijn naam gezet.
Helaas ben ik in vergelijkbare omstandigheden geweest als jij en kan me goed voorstellen dat jij je radeloos en wanhopig voelt.
Stoney, op basis waarvan concludeer je dat het buiten het gerecht om is gegaan, of dat de rechter vond dat TS een geschikte bewindvoerder zou zijn? Ik lees in de TS dat de rechter er helemaal niet in is meegegaan dat TS een geschikte bewindvoerder kan zijn. TS heeft stukken ingediend, buren hebben stukken ingediend, rechter heeft besloten dat de stukken van de buren voldoende aanleiding waren om de bewindvoering elders te leggen.Stoney3K schreef op maandag 16 januari 2017 @ 14:15:
[...]
TS heeft juist aangetoond dat hij een prima geschikte bewindvoerder kan zijn voor zijn vader, en daar is de rechter in mee gegaan.
Daarna komen de buren ertussen die blijkbaar jaloers of verontwaardigd zijn en ineens buiten het gerecht om, via een omweg waar ze alleen bij kunnen omdat ze de juiste vriendjes op de juiste plaats hebben, gaan ze zich met een al lopende rechtsprocedure bemoeien. Zonder dat ze blijkbaar enige bewijslast verschuldigd zijn aan wie dan ook. Dat vind ik vreemd.
Ik heb er misschien te vlug overheen gelezen en geconcludeerd dat de rechter al uitspraak had gedaan voordat de buren zich ermee gingen bemoeien, dat was dus niet zo.Anakha schreef op maandag 16 januari 2017 @ 15:03:
[...]
Stoney, op basis waarvan concludeer je dat het buiten het gerecht om is gegaan, of dat de rechter vond dat TS een geschikte bewindvoerder zou zijn? Ik lees in de TS dat de rechter er helemaal niet in is meegegaan dat TS een geschikte bewindvoerder kan zijn. TS heeft stukken ingediend, buren hebben stukken ingediend, rechter heeft besloten dat de stukken van de buren voldoende aanleiding waren om de bewindvoering elders te leggen.
[ Voor 5% gewijzigd door Stoney3K op 16-01-2017 15:14 ]
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2017 16:53 ]
"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2017 17:11 ]
From DEC to Dragon.
De kans op fraude is wel klein als de rechter een onafhankelijke bewindvoerder heeft aangesteld.hackerhater schreef op maandag 16 januari 2017 @ 17:37:
Dit klinkt helaas alsof de buren zich zitten te verrijken (even aangenomen dat de TS de waarheid spreekt)
@TS
Zorg dat je ASAP inzicht krijgt in het testament en de financiën!
Dit zaakje stinkt.
Verwijderd schreef op maandag 16 januari 2017 @ 16:44:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
De reden voor de beslissing van de kantonrechter staat in paragraaf 3.3 van de uitspraak die je hebt weergegeven.Verwijderd schreef op maandag 16 januari 2017 @ 16:44:
***members only***
Bron: pagina 19 van https://zoek.officielebekendmakingen.nl/kst-33054-3.pdfBij de beoordeling van de geschiktheid van de curator gaat het in de eerste plaats, evenals bij de bewindvoerder, om de vaardigheid een financiële huishouding te voeren, in overeenstemming met de aard, de samenstelling en de omvang van het vermogen van de betrokkene. In de regel, en behoudens indien het grotere en/of ingewikkeld samengestelde vermogens betreft, zal dit geen bijzondere kennis of kunde vereisen en mag worden verondersteld dat de te benoemen persoon in dit opzicht geschikt is.
Be yourself, no matter what they say ...
[ Voor 9% gewijzigd door Rukapul op 29-03-2017 11:42 ]
Je zou ook denken dat in paragraaf 3.3 de oplossingen liggen. Het enige argument is immers dat de zoon niet de kennis, kunde of ervaring heeft om de vermogensrechtelijke belangen van vader goed te behartigen.voske schreef op maandag 16 januari 2017 @ 20:32:
[...]
De reden voor de beslissing van de kantonrechter staat in paragraaf 3.3 van de uitspraak die je hebt weergegeven.
In de wet (artikel 1:383 BW) staat:
"1 De rechter die de curatele instelt, benoemt daarbij of zo spoedig mogelijk daarna een curator. Hij vergewist zich van de bereidheid en vormt zich een oordeel omtrent de geschiktheid van de te benoemen persoon.
2 De rechter volgt bij de benoeming van de curator de uitdrukkelijke voorkeur van de betrokkene, tenzij gegronde redenen zich tegen zodanige benoeming verzetten."
De motivering van de kantonrechter vertoont opvallend veel gelijkenis met een door de wetgever gegeven definitie van geschiktheid:
[...]
Bron: pagina 19 van https://zoek.officielebekendmakingen.nl/kst-33054-3.pdf
In dat opzicht zou wellicht ook een combinatie van bewindvoering (met dan hoogstwaarschijnlijk een professionele bewindvoerder) en mentorschap (met zoon als mentor) een alternatief kunnen zijn. Dat zou volgens mij ook nog in deze procedure kunnen, aangezien de rechter bij afwijzing van de curatele (ambtshalve) bewindvoering en mentorschap mag opleggen. Over bijvoorbeeld die mogelijkheid zou een advocaat meer moeten kunnen vertellen.Rukapul schreef op maandag 16 januari 2017 @ 23:15:
[...]
Dat kun je regelrecht bestrijden (kansloos zonder goede argumenten) of trachten tot een werkbare oplossing op de andere vlakken komen, bv zorg. Een mogelijk argument bij het eerste kan zijn dat de zoon met een constructie komt waarbij hij expertise inroept om de noodzakelijke kennis, kunde en ervaring in te huren en ervan te leren tot hij het wel kan. Een onderdeel daarvan kan overigens zijn om een vermogensrechtelijke situatie te vereenvoudigen.
Be yourself, no matter what they say ...
Lijkt mij toch dat zolang diegene handelsbekwaam is dat enkel en alleen zijn/haar beslissing is om te nemen. Als diegene een betere band heeft met de buren dan de kinderen, en dus de voorkeur eraan geeft dat de buren het doen, dan lijkt het mij niet vreemd die wens te volgen.Dinmi schreef op maandag 16 januari 2017 @ 17:26:
Dit zijn taferelen die je normaliter alleen binnen een familie ziet. Er zal toch wel veel meer spelen dan dat wij hier kunnen beoordelen. Ik vrees ook dat je te lang hebt gewacht met actie ondernemen. Ik snap dat je verwacht dat casemanager, hulpverlening e.d. je voorzien van goed advies maar ik zelf had daar toch anders mee omgegaan. Mijn moeder, haar en mijn beslissing. Goede buur of niet, dit zijn familiaire aangelegenheden waar een buur niets mee te maken heeft (moeten ze ook helemaal niet willen). En hoezo administratie niet terug willen geven? Dat is echt bizar, heeft je moeder dit toen ook allemaal meegekregen?
Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer
Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk
Is er nog een update, hoe gaat het nu met jou en je vader?
Als je dit leest, heb je teveel tijd.
Mijn advocaat heeft inderdaad het procesdossier alsmede de brieven weten op te vragen. Ik heb dit zelf ook al geprobeerd maar kreeg telkens nul op het rekest, echter was ik pas maanden laten op de hoogte van de inhoud van de brieven. Er is gedurende de eerste aanleg helemaal niet aan hoor en wederhoor gedaan.StevenK schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 09:42:
Wat al eerder gezegd is: zoek een advocaat die het snapt. Dit is geen familierecht, dit is toch echt een bijzonder Boek 1 gebied. Hou er wel rekening mee dat het overnemen van een toevoeging nog een keer de eigen bijdrage kost en de overnemende advocaat het ook met de eerste advocaat eens moet worden over de verdeling van de (beperkte) vergoeding die aan een toevoeging verbonden is.
Het is ook zaak het volledige dossier van de behandeling bij de Rechtbank te krijgen, want daaruit moet blijken welke gronden de Rechter heeft gezien om tot zijn beslissing te komen. Maar ik mag toch hopen dat je advocaat dat al wel heeft...
Er is uitspraak gedaan, helaas in ons nadeel. Ik heb de beschikking van het Hof doorgelezen en het verbaast me dat bepaalde punten gedurende de mondelinge behandeling niet eens aan de orde kwamen. Ik heb dit graag willen weerspreken en toelichting willen geven op hetgeen wat beweert wordt. Er is helemaal niet doorgevraagd.Racing_Reporter schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 09:31:
[...]
Is er nog een update, hoe gaat het nu met jou en je vader?
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
From DEC to Dragon.
En er aldus TS dus zogezegd 'wekelijks' goed contact was. Echt TS, ik wil je graag geloven, maar als deze berichten uit diverse hoeken worden bevestigd is het erg lastig te blijven geloven dat je slachtoffer bent van een paar buren die schijnbaar een aantal instanties 'valse' (in jouw ogen) verklaringen laten afleggen.Dinmi schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 15:05:
Ik heb eigenlijk maar één prangende vraag:
Hoe is het mogelijk dat je vader, volgens de stukken, twee jaar zonder gas en licht heeft gezeten? Twee jaar? En dat terwijl zowel jij als je moeder daar regelmatig kwamen?
Dat wordt er niet gezegd, er wordt gezegd dat er wekelijks contact was. Dat kan ook gewoon een telefoontje zijn geweest (tenminste sinds dat de buren de administratie overgenomen hebben)The_Admin schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 15:21:
[...]
En er aldus TS dus zogezegd 'wekelijks' goed contact was.
Het staat hier anders vrij letterlijk:Gomez12 schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 15:49:
[...]
Dat wordt er niet gezegd, er wordt gezegd dat er wekelijks contact was. Dat kan ook gewoon een telefoontje zijn geweest (tenminste sinds dat de buren de administratie overgenomen hebben)
Met wekelijks goed contact had ook de administratie niet bij de buren hoeven te liggen want dan was die liggende taak wel opgevallen en had TS het kunnen oppakken.
Alleen sowieso valt het me in de TS zijn beschrijvingen al op dat hij vooral afwachtend is en nergens initiatief voor toont. Alle schuld ligt ook 100% buiten zijn bereik en altijd bij anderen.
Lijkt mij, met alle respect, ook geen moeilijke keuze.De curator heeft ter zitting onweersproken gesteld dat de zoon nimmer naar de zorg en het welbevinden van zijn vader informeert en dat de ex-vrouw van de onder curatele gestelde zich op zodanige wijze met de zorg rondom de onder curatele gestelde bemoeit dat deze zorg stagneert. De hulpverlening heeft, gelet op het vorenstaande, meerdere malen tegen de curator zorgen geuit over een verdere stagnatie van de hulpverlening, indien de zoon tot curator zou worden benoemd.
[ Voor 11% gewijzigd door Jumpiefox op 29-03-2017 16:49 ]
The first casualty in war is always the truth...
VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente
Ben daar nu ook wel bang voor.True schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 16:49:
Het lijkt hier toch wat meer op de zoon die zijn erfenis probeert veilig te stellen.
From DEC to Dragon.
[ Voor 25% gewijzigd door Xanaroth op 29-03-2017 17:43 ]
[ Voor 18% gewijzigd door Blommie01 op 30-03-2017 07:11 ]
[ Voor 3% gewijzigd door Boinkie op 30-03-2017 07:18 ]
Op zich doet een vaste telefoon het gewoon wel. Dus bellen of gebeld worden kan dan prima. Ik weet niet of zijn vader kan SMS'en (of überhaupt bellen!) gezien zijn slechte gestel.Xanaroth schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 17:38:
Enige wat ik kan denken is - hoe kan iemand 2 jaar zonder gas en licht leven, en toch goed contact hebben..
Betekend dat bellen/smsen in principe al 2 jaar niet meer gaat en TS dus al die tijd fysiek daar langs zou gaan.
In de uitspraak staat ook dat de kantonrechter in eerste instantie inderdaad niet zorgvuldig is geweest, maar dat men het hoger beroep etc niet heeft aangewend om daar dan wel de reacties te geven die bij de kantonrechter niet gegeven hadden kunnen worden.matroosoft schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 07:28:
Vraag me dan wel af waarom je überhaupt zo'n topic opent terwijl je weet dat de instanties in kwestie gewoon gelijk hebben.
[ Voor 0% gewijzigd door FreezeXJ op 30-03-2017 09:51 . Reden: Even wat ge-mo-ed ]
Het is echter een objectief vast te stellen feit. Het lijkt mij nog vele malen sterker dat de rechtbank dit voor waar aanneemt als daar niet een bewijs voor is gegeven. De rest van de uitspraak spreekt in die zin ook absoluut niet in het voordeel van TS.FreezeXJ schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 09:30:
Persoonlijk lijkt het mij sterk dat iemand echt 2 jaar zonder gas en electra zit, tenzij deze liever op een houtkachel vertrouwt (want dat deden we in 1930 ook).
Take life with a grain of salt. . . . add a slice of lime and a shot of tequila.
Naar mijn idee beseffen veel mensen niet wat voor gruwelijke ziekte dementie kan zijn. Mijn oma heeft ook dementie gehad (is inmiddels overleden), en zij "vergat" te eten. Een hele dag zonder eten zou ze dus geen probleem vinden. Het tegenovergestelde kwam ook voor: familie moest letterlijk eten afpakken omdat ze maar door bleef eten.FreezeXJ schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 09:30:
Persoonlijk lijkt het mij sterk dat iemand echt 2 jaar zonder gas en electra zit, tenzij deze liever op een houtkachel vertrouwt (want dat deden we in 1930 ook).
Een kneiterdemente reageert niet op z'n mail ORLY? Sorry, ik vind het echt geen sterk verhaal... Er is dus schijnbaar van meerdere kanten bevestigd dat het verhaal van de curator klopt, en jij schermt vooral met dingen die je NIET hebt...Verwijderd schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 09:49:
***members only***
Hij heeft het over de curator....The_Admin schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 09:52:
[...]
Een kneiterdemente reageert niet op z'n mail ORLY? Sorry, ik vind het echt geen sterk verhaal... Er is dus schijnbaar van meerdere kanten bevestigd dat het verhaal van de curator klopt, en jij schermt vooral met dingen die je NIET hebt...
Alles is terug te redeneren naar 4
@The_Admin Ik denk dat @Verwijderd doelde op de curator...The_Admin schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 09:52:
[...]
Een kneiterdemente reageert niet op z'n mail ORLY?
[...]
[ Voor 13% gewijzigd door Steefph op 30-03-2017 10:03 ]
Ahhhhhh, okee, dan is het kwalijk.
Dat doe ik niet, ik stel alleen dat de rechter z'n oordeel baseert op een heel ander beeld dan dat er tot nu toe hier werd gepresenteerd. Vooral dat 2 jaar geen gas/electra vind ik verontrustend... en dat is iets dat heel makkelijk te ontkrachten/verifiëren is...Steefph schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 09:58:
Dat een aantal hem gelijk neerzetten als leugenaar vind ik echt te bizar. Ja, het staat in het oordeel van de rechter maar, de bewijslast lijkt erg eenzijdig in dit verhaal.
Ik begrijp je standpunt maar, hij vraagt om hulp, het is duidelijk dat wij hem daar niet verder bij kunnen helpen. Als hij toch denkt dat zijn vader bij hem beter af is dan bij de hulpverleners dan zal hij nu dat zelf hard moeten gaan maken door bewijs te leveren (niet hier natuurlijk).The_Admin schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 10:03:
[...]
Ahhhhhh, okee, dan is het kwalijk.
Al staat de rest van m'n opmerking nog steeds. Ik hoor vooral wat er allemaal NIET is gelukt, om wat voor reden dan ook. En het begint wel een heel groot complot te worden zo, als dus meerdere mensen (waaronder hulpverleners?) schijnbaar aangeven dat TS niet zo betrokken was als hij nu schetst.
Ik zeg ook niet, iedereenservies schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 10:06:
[...]
Dat doe ik niet, ik stel alleen dat de rechter z'n oordeel baseert op een heel ander beeld dan dat er tot nu toe hier werd gepresenteerd. Vooral dat 2 jaar geen gas/electra vind ik verontrustend... en dat is iets dat heel makkelijk te ontkrachten/verifiëren is...
Als hij echt wekelijks echt goed contact had dan had hij dat moeten opmerken... dus er klopt iets niet, aan welke kant dat is, is de volgende vraag. Ik vind het wel een klein beetje vreemd dat er nu nog steeds geen reactie is geweest van hem...
[ Voor 41% gewijzigd door Steefph op 30-03-2017 10:32 ]
Wat ik mij afvraag is waar ze precies die twee jaar zonder gas en licht precies op baseren? Is dit puur op informatie van die jeugdvrienden of hebben ze gebaseerd op informatie van de nutsbedrijven?servies schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 10:06:
[...]
Dat doe ik niet, ik stel alleen dat de rechter z'n oordeel baseert op een heel ander beeld dan dat er tot nu toe hier werd gepresenteerd. Vooral dat 2 jaar geen gas/electra vind ik verontrustend... en dat is iets dat heel makkelijk te ontkrachten/verifiëren is...
Als hij echt wekelijks echt goed contact had dan had hij dat moeten opmerken... dus er klopt iets niet, aan welke kant dat is, is de volgende vraag. Ik vind het wel een klein beetje vreemd dat er nu nog steeds geen reactie is geweest van hem...
Zoals ik al eerder aangaf klopt dat verhaal niet dat er 2 jaar geen gas/elektra was.servies schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 10:06:
[...]
2 jaar zonder gas/licht is vrijwel onmogelijk, ik kan me haast niet voorstellen dat dat klopt. Zeker niet als er ook nog externe hulpverleners bij betrokken zijn.servies schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 10:06:
[...]
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
Dan had je dat direct aan moeten geven en bewijzen daarvoor moeten leveren.Verwijderd schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 10:18:
[...]
Zoals ik al eerder aangaf klopt dat verhaal niet dat er 2 jaar geen gas/elektra was.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq