Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving
Haha :-) Wat kan ik nu met deze informatie? #dtvLuPo schreef op maandag 30 januari 2017 @ 09:54:
Ik heb voor €506 de 50KU6000 gekocht. Heb je ook nog UHD (for what it's worth).
Less = more
overigens nog steeds geen verzendmail gehad voor mijn bestelling van donderdag, de artikelen die ik had besteld staan sinds vrijdag op 6 a 7 dgn levertijd waar dit eerste 'gewoon' 1 a 4 dagen was.
De prijzen waren zojuist nog de actieprijs.IWriteCode schreef op maandag 30 januari 2017 @ 10:47:
[...]
Haha :-) Wat kan ik nu met deze informatie? #dtv
Nu alleen nog de 55" voor de actieprijs van €660: https://www.bol.com/nl/p/samsung-ue55ku6000/9200000058564911
De 50" was €519
4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19
de mediamarkt website doet het bij mij gewoon. (al vanaf vanmorgen 9 uur niet eerder gecontroleerd)vhal schreef op maandag 30 januari 2017 @ 10:54:
Wel gaar dat hun site plat ligt en je niet eens bij je account kan komen om de bestelstatus te zien. Je zou een cc - cv actie verwachten na maandag 00:01Nee, het is nu bijna 11:00 en de site ligt nog steeds plat...
![]()
overigens nog steeds geen verzendmail gehad voor mijn bestelling van donderdag, de artikelen die ik had besteld staan sinds vrijdag op 6 a 7 dgn levertijd waar dit eerste 'gewoon' 1 a 4 dagen was.
ook vanmorgen rond half 9 verzending gegevens ontvangen van mij bestelling van donderdag avond (waar de helft al van binnen is) de rest komt dus morgen
[ Voor 3% gewijzigd door hjvg op 30-01-2017 11:06 ]
Ik had donderdagnacht een Yamaha Receiver besteld die op voorraad stond maar nog steeds niks ontvangen. Ze moeten deze bestellen bij hun leverancier. Dus denk einde van de week ik de verzendbevestiging zal ontvangen.hjvg schreef op maandag 30 januari 2017 @ 11:05:
[...]
de mediamarkt website doet het bij mij gewoon. (al vanaf vanmorgen 9 uur niet eerder gecontroleerd)
ook vanmorgen rond half 9 verzending gegevens ontvangen van mij bestelling van donderdag avond (waar de helft al van binnen is) de rest komt dus morgen
When the pink is snookered, Go for the brown
Dat is inderdaad wel jammer aan zo'n actie, had ook gehoopt dat het lenzenaanbod een stuk ruimer was tijdens deze dagen, maar dat viel me ook tegen.Anoniem: 663003 schreef op maandag 30 januari 2017 @ 00:49:
[...]
En om dan morgen (of later deze week) weer een ruime voorraad te zien van de producten die toevallig vlak voor de actie uitverkocht waren.
Alle gekheid op een stokje. Ik ben goed geslaagd. Paar mooie aanbiedingen weten te scoren. En tja, één van de artikelen op mijn verlanglijstje zal hoogstwaarschijnlijk op wonderbaarlijke wijze weer opeens op voorraad komen. (Maar dat had ik van dit artikel eerlijk gezegd ook wel aan zien komen.) No hard feelings.
Verder ook wel weer goed misschien, bespaart ook weer wat geld
Anders geven ze het wel ff bij de buren afLieuwe15 schreef op maandag 30 januari 2017 @ 11:39:
Beetje jammer alleen dat de "Bezorging volgen" knop niet werkt. Zou wel graag willen weten wanneer de wasmachine en droger bezorgd gaan worden
20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org
Anoniem: 423116
Of morgen afhalen bij een PostNL ophaalpuntBeQuietAndDrive schreef op maandag 30 januari 2017 @ 11:53:
[...]
Anders geven ze het wel ff bij de buren af
After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads
Lees nu net in een item van retailtrends over de Media Markt Club:Anoniem: 663003 schreef op maandag 30 januari 2017 @ 09:48:
[...]
Ik hoor ook veel klachten en deels kan ik dat wel begrijpen. Zoals ik al een keer eerder schreef: Als je een wensenlijstje met producten hebt waarvan je een deel met korting kan kopen is het glas meestal halfvol. Als je echter al maanden uitkeek naar de BTW-actie om dat ene artikel aan te schaffen en dat verdwijnt opeens uit de voorraad dan is het glas helemaal leeg.
Een voorbeeld: De Canon EOS 80D body. Een zeer gewild artikel waar momenteel ook nog een cashback op zit. Staat maandenlang voor dezelfde prijs op de site (en bij de concurrentie). 12 uur voor de start van de clubavond kon je er online nog een heleboel in je winkelmandje stoppen. Een paar uur later: "Dit product is momenteel niet verkrijgbaar."
De kits met objectief (of een paar niet al te indrukwekkende accessoires) waren 's nachts nog wel enkele uren te koop. Het is wel duidelijk wat hier gebeurd is. Canon/MediaMarkt wist dat het storm zou lopen op dit product want de BTW-korting + cashback is eigenlijk te mooi om waar te zijn. De kits (die met name bedoelt zijn voor de beginnende serieuze fotograaf) mochten nog wel beperkt op voorraad blijven want hier bind je nieuwe klanten mee aan je merk. De losse body (wat voor velen een supermooie upgrade was) ging de partijen echter te veel geld kosten. De marges schijnen (te) dun te zijn dus werd deze body uit de online voorraad gehaald.
Dit was te verwachten. Ik begrijp ook wel dat het gedaan is. Tegelijkertijd snap ik dat mensen hier chagrijnig van worden. Communiceer dan gewoon dat het product (op verzoek van de fabrikant) uitgesloten is van de actie. Geen vage "opeens uitverkocht" acties maar gewoon uitsluiten. Lijkt me ook handiger voor de MediaMarkt die nu door menig persoon van valse reclame en soms zelf oplichting beschuldigd wordt.
Gok dat ze dan nog wel wat te leren hebben.Het wordt steeds gemakkelijker om in China of Amerika te kopen; er zijn geen grenzen meer voor aankopen. Klanten krijgen daardoor steeds meer behoefte aan een individuele behandeling. Retailers moeten daarin mee door de zorgtaak op zich te nemen en voor een perfecte klantervaring te zorgen. We waren ons als Media Markt snel bewust dat we meer van klanten moesten weten.”
en over de BTW dagen wordt ook nog wat geschreven:"
http://www.retailwatching...-de-media-markt-club.htmlMedia Markt Club klinkt als een community. Is dat het ook?
“Er is geen onderling contact. Dat kan misschien in de toekomst gebeuren, maar is niet noodzakelijk. Al hebben we de clubleden dit jaar voor het eerst exclusief de mogelijkheid gegeven om woensdag voorafgaand aan de BTW-dagen – dat we intern het grootste retailevenement van het jaar noemen – tussen zes uur en tien uur ’s avonds hun aankopen te doen in de winkel. Iedere vestiging heeft ongeveer twintigduizend clubleden. Een aanzienlijk deel daarvan komt naar de winkel, en dan spreek je toch een beetje van een local community.”
[ Voor 12% gewijzigd door DeRooney op 30-01-2017 14:11 ]
Gistermiddag een Moto Z besteld, een bestelnummer per email ontvangen, maar nog geen bevestigingsmail.
Ook in mijn account op de website staat ie nog niet tussen.
Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

Die kwamen bij mij in de spam map om onverklaarbare reden. Gister ook nog maar even een e-reader besteld. PocketBook Touch HD Zwart, Sony prst1 doet het nog maar 100 bladzijdes voordat je uitvalt...Ding was paar tientjes goedkoper dan anders.DaRoot schreef op maandag 30 januari 2017 @ 14:41:
Kan het kloppen dat de bevestigingsmails flink later binnenkomen?
Gistermiddag een Moto Z besteld, een bestelnummer per email ontvangen, maar nog geen bevestigingsmail.
als hij nu nog niet in je account staat zou ik toch eens contact opnemen. afgelopen dagen stond op de website dat er wat vertraging kon zijn maar dat je binnen 2 uur wel bericht moest hebben. al mijn bestellingen stonden binnen 30 min in mijn accountDaRoot schreef op maandag 30 januari 2017 @ 14:41:
Vreemd, gisteravond om 20.17 uur een bestelling geplaatst, om 20.24 uur de bestelbevestig in de mail. 10 minuten later ook zichtbaar op de website.DaRoot schreef op maandag 30 januari 2017 @ 14:41:
[ Voor 3% gewijzigd door Martine op 30-01-2017 17:51 ]
Probeer te bellen, kreeg wisselende wachttijden te horen.. zojuist weer "meer dan 10 minuten".Martine schreef op maandag 30 januari 2017 @ 17:51:
[...]
Vreemd, gisteravond om 20.17 uur een bestelling geplaatst, om 20.24 uur de bestelbevestig in de mail. 10 minuten later ook zichtbaar op de website.
Rond half 6 ook eens "meer dan 5 minuten". Vooruitgang dacht ik, maar na 20 minuten in de wacht maar weer opgehangen.. straks maar weer eens proberen.
Staat nog steeds niet in mijn account genoemd, en nog geen bevestigingsmail.. alleen mail met bestelnummer.
Edit:
nog een poging gewaagd, na 12 minuten iemand aan de lijn gehad.. Mijn bestelling lijkt te zijn doorgekomen, maar is ergens blijven hangen, waardoor ie niet naar een volgende stap is gezet.
Als ik volgende week maandag nog niets gehoord heb, moet ik weer ff bellen.. De vervolgmailtjes moeten in elk geval vanzelf komen.. De IT-afdeling moest er eerst naar kijken..
[ Voor 23% gewijzigd door DaRoot op 30-01-2017 20:39 ]
Later waren ze ook niet meer via de website te bestellen (wilde hem graag eerst zien). Heb toen zondag een poging gedaan telefonisch contact op te nemen met Rotterdam Alexandrium. Maar het antwoord apparaat gaf aan dat ze tijdens de btw dagen telefonisch niet bereikbaar waren.
In de mediamarkt Breda trof ik op zondag (was toch bij Ikea) een "white shirt" en hiermee had ik binnen 1 minuut geregeld dat ik een HP 27 ea voor de BTW actie prijs kan ophalen zodra hij weer binnen kwam. Twee was ook geen probleem
Het is overigens blijkbaar een mediamarkt exclusive want hij is verder nergens te koop. De normale prijs had ik ook prima gevonden (175 euro voor een 27 inch ips scherm met metalen voet).
In dat geval zou je verwachten dat hij nu weer beschikbaar is. Bovenstaande HP 27 ea is tot heden ook niet meer via de site leverbaar (en daarmee dus nergens leverbaar). Wellicht is het ook daadwerkelijk op...Anoniem: 663003 schreef op maandag 30 januari 2017 @ 09:48:
Een voorbeeld: De Canon EOS 80D body. Een zeer gewild artikel waar momenteel ook nog een cashback op zit. Staat maandenlang voor dezelfde prijs op de site (en bij de concurrentie). 12 uur voor de start van de clubavond kon je er online nog een heleboel in je winkelmandje stoppen. Een paar uur later: "Dit product is momenteel niet verkrijgbaar."
[ Voor 31% gewijzigd door sdk1985 op 31-01-2017 01:40 ]
Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.
Wel jammer dat ze zichzelf 3 werkdagen geven om op mail te reageren. Daardoor is een door mij geannuleerde monitor alsnog meegegeven aan de vervoerder terwijl hij nog op vooraangemeld stond.
Ben nu wel benieuwd of het overall echt goede kortingen zijn geweest, of dat, zoals men veronderstelde, de bruto prijzen toch omhoog zijn gegooid.
erg jammer... aangezien er vorig jaar wel door Zeef één centraal overzicht is gemaakt, en hier ook al meerdere keren is aangekondigd dit weer te doen.arjoderoon schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 09:57:
misschien even 65 pagina's terug lezen? er zijn diverse voorbeelden geweest van mensen die het voor zichzelf bijhielden omdat zijn interesse hadden in die specifieke producten. Is volgens mij geen eenduidig antwoord op te geven.
Dus ik zou zo snel niet weten hoe ik 65 pagina's aan losse reacties moet verwerken in één overzicht
Wilde je die ook echt of is het een voorbeeld? Heb deze namelijk veel zien liggen in de winkels. Met camera's van canon al jaren de ervaring dat je in de winkels veel beter kunt slagen dan online en dat met wat zoeken ook de duurdere modellen te krijgen zijn. (Dit jaar dus de 5dIV)Anoniem: 663003 schreef op maandag 30 januari 2017 @ 09:48:
[...]
Als het goed is, moet het overzicht binnenkort online staan, zie ook zeef in "Media Markt BTW-actie 2017 (Afgelopen)"greatgonzo schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 10:22:
[...]
erg jammer... aangezien er vorig jaar wel door Zeef één centraal overzicht is gemaakt, en hier ook al meerdere keren is aangekondigd dit weer te doen.
Dus ik zou zo snel niet weten hoe ik 65 pagina's aan losse reacties moet verwerken in één overzicht
Online was de losse 80d body reeds voor aanvang van de clubpas-avondopening uitverkocht, in Leeuwarden en Drachten in de winkel ook. Alleen in de "het perfecte plaatje"-kit was hij in Drachten nog beschikbaar woensdag, daarna ook meteen uitverkocht. Tuurlijk zullen er ook vestigingen zijn geweest waar er nog "veel" lagen maar lang niet overal.Flatlinernl schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 10:42:
[...]
Wilde je die ook echt of is het een voorbeeld? Heb deze namelijk veel zien liggen in de winkels. Met camera's van canon al jaren de ervaring dat je in de winkels veel beter kunt slagen dan online en dat met wat zoeken ook de duurdere modellen te krijgen zijn. (Dit jaar dus de 5dIV)
SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"
Dat klopt dan toch met het op=op karakter van deze actie? Of verwachten mensen nu dat ze voorraad aan blijven vullen met prijzen onder de inkoopsprijs? Ik vraag me af hoeveel er normaal in die vestigingen op voorraad zijn, bij de kleinere mediamarkten mag je blij zijn als er misschien standaard een handvol op voorraad ligt.SnoeiKoei schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 11:41:
[...]
Online was de losse 80d body reeds voor aanvang van de clubpas-avondopening uitverkocht, in Leeuwarden en Drachten in de winkel ook. Alleen in de "het perfecte plaatje"-kit was hij in Drachten nog beschikbaar woensdag, daarna ook meteen uitverkocht. Tuurlijk zullen er ook vestigingen zijn geweest waar er nog "veel" lagen maar lang niet overal.
Andere artikelen, zoals witgoed konden gewoon besteld worden, ook al was de voorraad op. Ik snap het punt van SnoeiKoei wel...SnoeiKoei schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 11:41:
[...]
Online was de losse 80d body reeds voor aanvang van de clubpas-avondopening uitverkocht, in Leeuwarden en Drachten in de winkel ook. Alleen in de "het perfecte plaatje"-kit was hij in Drachten nog beschikbaar woensdag, daarna ook meteen uitverkocht. Tuurlijk zullen er ook vestigingen zijn geweest waar er nog "veel" lagen maar lang niet overal.
Edit: Ik had het over witgoed, geen camera. Die was, ook nadat de voorraad 0 was nog gewoon bestelbaar in de webshop. Ik had bij MM Ekkersrijt besteld.
[ Voor 11% gewijzigd door dharteve op 31-01-2017 21:42 ]
Natuurlijk klopt het met de op=op-politiek maar het is diverse mensen wel opgevallen dat er vlak voor het begin van de btw-actie ineens voorraden uit winkels en webshop verdwenen. Ik weet niet welk punt je precies wil maken maar het voorbeeld wat Nikas aanhaalt met de 80d klopt goed met mijn ervaring.Flatlinernl schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 11:55:
[...]
Dat klopt dan toch met het op=op karakter van deze actie? Of verwachten mensen nu dat ze voorraad aan blijven vullen met prijzen onder de inkoopsprijs? Ik vraag me af hoeveel er normaal in die vestigingen op voorraad zijn, bij de kleinere mediamarkten mag je blij zijn als er misschien standaard een handvol op voorraad ligt.
De opmerking is niets waard zonder een vermelding van vestiging, camera's konden ook gewoon besteld worden namelijk in de vestiging bijlmer arena.dharteve schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 12:02:
[...]
Andere artikelen, zoals witgoed konden gewoon besteld worden, ook al was de voorraad op. Ik snap het punt van SnoeiKoei wel...
Het punt dat ik wil maken is waarop dingen gebaseerd worden, hoe weet je dat er wel voorraad is/was van de 80D? Wellicht verkopen ze normaal ook dingen in de webshop die bij een leverancier direct op voorraad is? Misschien gaat een kleine voorraad naar de winkels voor de actie?SnoeiKoei schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 12:06:
[...]
Natuurlijk klopt het met de op=op-politiek maar het is diverse mensen wel opgevallen dat er vlak voor het begin van de btw-actie ineens voorraden uit winkels en webshop verdwenen. Ik weet niet welk punt je precies wil maken maar het voorbeeld wat Nikas aanhaalt met de 80d klopt goed met mijn ervaring.
Kleine winkels hebben misschien 1 of 2 exemplaren ergens van op voorraad, soms zelfs geen, hoe weet je dan dat ze achter gelegd worden? En zelfs als het zo is, dan gok ik er op dat dat de keuze is van de franchise nemer van de betreffende vestiging en niet een mediamarkt policy. Er zijn namelijk diverse vestigingen waar het zeker niet gebeurd, die zelfs graag voor je bestellen tegen actie prijzen.
Ik ben tijdens de actie bij 4 vestigingen geweest, 2 kleinere met weinig voorraad en waar dus ook weinig meer te krijgen was op de woensdag avond zelf al, terwijl op donderdag avond bij de bijlmer arena vestiging volop voorraad was van allerlei lenzen en camera's (Dat is toevallig waar ik zelf voor kwam dus daar kan ik iets over zeggen)
Er wordt te makkelijk algemeen commentaar gegeven naar mijn mening, de mediamarkt legt alles achter, houdt zich niet aan de regels.
[ Voor 11% gewijzigd door Flatlinernl op 31-01-2017 12:59 ]
Ik zeg trouwens nergens dat ze zich niet aan (hun eigen) regels hielden, alleen dat niet overal alles op voorraad was (en dat sommige artikelen dat vlak ervoor nog wel waren). Niet iedereen woont in Amsterdam ook.
[ Voor 21% gewijzigd door SnoeiKoei op 31-01-2017 13:04 ]
Juist geen zinloze discussie, neem aan dat deze actie weer terugkeert en lijkt me goed om dan met elkaar te delen hoe we de producten die we willen hebben weer/wel kunnen krijgen.SnoeiKoei schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 13:02:
Beetje zinloze discussie na afloop van de actieAls jij wil geloven dat het puur toeval is dat vlak voor het begin van de actie diverse winkels en de webshop ineens van "op voorraad" naar "niet op voorraad" gingen, dan is dat je goed recht en ga ik je niet proberen te overtuigen. Logisch dat producten snel worden gekocht als bekend is dat je een paar uur later 17.35% minder betaalt.
Ik zeg trouwens nergens dat ze zich niet aan (hun eigen) regels hielden, alleen dat niet overal alles op voorraad was (en dat sommige artikelen dat vlak ervoor nog wel waren). Niet iedereen woont in Amsterdam ook.
Belangrijk is dus uit te zoeken welke winkels ineens naar geen voorraad gaan, en wat daar de reden van was.
Dus je zegt diverse winkels, welke? En wat was de voorraad voor de actie in die winkels? Op basis daarvan kunnen we bepalen of het pech is of een winkel die je moet mijden als de actie een volgende keer weer is.
Ikzelf woon ook niet in Amsterdam maar ga daar dus op basis van informatie naartoe omdat wat ik wil daar te krijgen is, doe je dit niet dan sta je volgend jaar misschien weer in dezelfde winkel te klagen dat de actie niet deugd.
Bij de 80D was het juist geen op=op. Voor m'n vriendin in Breda geweest, zij wilde de body + standaardlens. Deze was op in de winkel, maar kon door de medewerker alsnog besteld worden voor de actieprijs.SnoeiKoei schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 12:06:
[...]
Natuurlijk klopt het met de op=op-politiek maar het is diverse mensen wel opgevallen dat er vlak voor het begin van de btw-actie ineens voorraden uit winkels en webshop verdwenen. Ik weet niet welk punt je precies wil maken maar het voorbeeld wat Nikas aanhaalt met de 80d klopt goed met mijn ervaring.
Geef ons even tijd om een en ander te verwerken. Sommige prijzen zijn zonder BTW doorgegeven, andere met.greatgonzo schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 10:22:
[...]
erg jammer... aangezien er vorig jaar wel door Zeef één centraal overzicht is gemaakt, en hier ook al meerdere keren is aangekondigd dit weer te doen.
31D_Jeff schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 21:41:
Nog tweakers die een submit gedaan hebben nav Zeef?
[ Voor 20% gewijzigd door zeef op 31-01-2017 14:01 ]
Anoniem: 663003
Body + standaardlens (als in kit?) of losse body en standaardlens?Pellicaantje schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 13:34:
[...]
Bij de 80D was het juist geen op=op. Voor m'n vriendin in Breda geweest, zij wilde de body + standaardlens. Deze was op in de winkel, maar kon door de medewerker alsnog besteld worden voor de actieprijs.
Heb je daar misschien een bewijs van? Iets van een bestelbon o.i.d? Dan mag je mij wel even een DM sturen. Ik ben op donderdagmorgen namelijk bij de MM in Assen geweest en mijn vrouw in Groningen. Die waren heel duidelijk: "OP = OP en dit artikel kan ook niet besteld worden." Hetzelfde verhaal bij een goede vriendin van mij. (Die volgens mij bij de MM in Emmen is geweest.)
Ik moet toch nog iets terugbrengen naar de MM in Assen. Met jouw bewijs zou ik ze hier graag mee confronteren. Ga ik er vanavond meteen nog langs. Misschien dat ik de bestelling voor een body dan nog binnen de actie van Canon (welke vandaag afloopt) kan regelen.
Dit is juist de reden dat ik reageerde, een vestiging bepaalt zelf of hij wel of niet wil bestellen. Sommigen doen dit wel, anderen niet.Anoniem: 663003 schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 14:03:
[...]
Body + standaardlens (als in kit?) of losse body en standaardlens?
Heb je daar misschien een bewijs van? Iets van een bestelbon o.i.d? Dan mag je mij wel even een DM sturen. Ik ben op donderdagmorgen namelijk bij de MM in Assen geweest en mijn vrouw in Groningen. Die waren heel duidelijk: "OP = OP en dit artikel kan ook niet besteld worden." Hetzelfde verhaal bij een goede vriendin van mij. (Die volgens mij bij de MM in Emmen is geweest.)
Ik moet toch nog iets terugbrengen naar de MM in Assen. Met jouw bewijs zou ik ze hier graag mee confronteren. Ga ik er vanavond meteen nog langs. Misschien dat ik de bestelling voor een body dan nog binnen de actie van Canon (welke vandaag afloopt) kan regelen.
Tot nu toe weten we dus dat er succesvol te bestellen was:
Canon 80d in Breda
Canon 5d IV in Amsterdam Bijlmer Arena
Niet te bestellen was:
Canon 5d in Zoetermeer, Rotterdam Alexandrium, Amsterdam Centrum
Canon 80d in Assen, Groningen, Emmen
Edit: supersnel en netjes opgelost inmiddels!
[ Voor 10% gewijzigd door Richh op 01-02-2017 08:48 ]
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
Als in een kit. Heb ik geen bewijs van, sorry. Ook mijn vriendin wilde gebruik maken van de cashback actie van Canon. Dit kon niet wanneer ze 'm bestelde. Dus zij heeft 'm via de site besteld om 23:55. Mocht het online bestellenn niet gelukt zijn, mochten we terugkomen en konden er 'm alsnog bestellen.Anoniem: 663003 schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 14:03:
[...]
Body + standaardlens (als in kit?) of losse body en standaardlens?
[ Voor 4% gewijzigd door Pellicaantje op 31-01-2017 16:25 ]
Dat is toch raar? Want als ik de voorwaarden lees zou dit dus niet mogen.Flatlinernl schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 14:36:
[...]
Dit is juist de reden dat ik reageerde, een vestiging bepaalt zelf of hij wel of niet wil bestellen. Sommigen doen dit wel, anderen niet.
Uit de Bijzondere Actievoorwaarden “21% BTW Weg Ermee”
De actie is wat sommige producten betreft al discutabel. Dat de EOS 80D body 12 uur voor het begin van de actie opeens uit de webshop verdwijnt, terwijl deze in de maanden ervoor nooit uitverkocht is geweest, is natuurlijk al raar. Zeker als je bedenkt dat ik er 's morgen nog met gemak meerdere kon bestellen via de webshop. Je gaat mij niet wijsmaken dat mensen massaal een product aan gaan schaffen terwijl er een banner boven in beeld staat waaruit blijkt dat er dezelfde nacht nog een kortingsactie is.
- 6. Door deelname aan de Actie verklaart de deelnemer zich akkoord te zijn met de
Algemene en de Bijzondere Actievoorwaarden. MSH en de deelnemers zijn
gebonden aan deze voorwaarden, die te raadplegen zijn via de actiesite- 16. Indien een deelnemend artikel is uitverkocht kan er geen reservering gedaan worden,
op = op.
Als je dan hoort dat sommige filialen bepaalde producten wel willen bestellen en andere niet, dan wordt de actie er niet bepaald duidelijker op.
edit:
Dit verandert de zaak natuurlijk wel een beetje. Het ging mij specifiek om de losse body. Zoals ik al aangaf in mijn oorspronkelijke post zijn kits interessanter voor Canon om te verkopen dan de losse body. De kits worden (waarschijnlijk) grotendeels gekocht door 'nieuwe' fotografen (en dus klanten). Die bind je op deze manier aan je merk. De body was ook extreem interessant voor mensen die een upgrade zochten van hun huidige Canon camera. Daarnaast zie ik nu dat de nageleverde camera buiten de actieperiode van Canon zou vallen. Die twee dingen maken wel verschil.Pellicaantje schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 16:23:
[...]
Als in een kit. Heb ik geen bewijs van, sorry. Ook mijn vriendin wilde gebruik maken van de cashback actie van Canon. Dit kon niet wanneer ze 'm bestelde. Dus zij heeft 'm via de site besteld om 23:55. Mocht het online bestellenn niet gelukt zijn, mochten we terugkomen en konden er 'm alsnog bestellen.
Is altijd al zo geweest bij de actie, landelijk zijn er regels en de vestigingen kunnen er dan voor kiezen af te wijken in het voordeel van de klant. Dit gebeurd ieder jaar met vestigingen die toch bestellen of uitgesloten producten toch verkopen voor een actieprijs.Anoniem: 663003 schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 16:32:
[...]
Dat is toch raar? Want als ik de voorwaarden lees zou dit dus niet mogen.
Uit de Bijzondere Actievoorwaarden “21% BTW Weg Ermee”
Hier doe je wel een aanname dat in de webshop staan betekend op voorraad bij de mediamarkt, geen idee of dit zo is. Ik weet het niet, maar deel je mening dat het niet overkomt als netjes in ieder geval.Anoniem: 663003 schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 16:32:
De actie is wat sommige producten betreft al discutabel. Dat de EOS 80D body 12 uur voor het begin van de actie opeens uit de webshop verdwijnt, terwijl deze in de maanden ervoor nooit uitverkocht is geweest, is natuurlijk al raar. Zeker als je bedenkt dat ik er 's morgen nog met gemak meerdere kon bestellen via de webshop. Je gaat mij niet wijsmaken dat mensen massaal een product aan gaan schaffen terwijl er een banner boven in beeld staat waaruit blijkt dat er dezelfde nacht nog een kortingsactie is.
Als je dan hoort dat sommige filialen bepaalde producten wel willen bestellen en andere niet, dan wordt de actie er niet bepaald duidelijker op.
Dat sommmige wel bestellen en anderen niet komt gewoon omdat ze verschillende eigenaren hebben en ook zelf inkopen.
Ik denk niet dat een mediamarkt in bestellen een onderscheidt zal maken tussen een body en een kit. Ik heb in ieder geval body's besteld maar dus wel van een ander model.Anoniem: 663003 schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 16:32:
Dit verandert de zaak natuurlijk wel een beetje. Het ging mij specifiek om de losse body. Zoals ik al aangaf in mijn oorspronkelijke post zijn kits interessanter voor Canon om te verkopen dan de losse body. De kits worden (waarschijnlijk) grotendeels gekocht door 'nieuwe' fotografen (en dus klanten). Die bind je op deze manier aan je merk. De body was ook extreem interessant voor mensen die een upgrade zochten van hun huidige Canon camera. Daarnaast zie ik nu dat de nageleverde camera buiten de actieperiode van Canon zou vallen. Die twee dingen maken wel verschil.
Online kunnen bestellen = voorraad. (Anders krijg je een melding dat de hoeveelheid niet meer beschikbaar is).
Er was overigens ook nog een 'trucje' waardoor het voordeliger was om de 80D body en het 18-135 USM objectief los van elkaar te kopen ipv in de kit. Scheelde bijna €80,-. Kan me voorstellen dat de 80D body daarom een speciale 'niet meer op voorraad'-behandeling heeft gekregen.
Maar ik laat het hierbij. Ik denk dat we mogen concluderen dat het bij sommige artikelen een beetje vreemd is gegaan. Dat je vervolgens bij bepaalde filialen wel en bij andere niet kunt nabestellen helpt niet echt mee.
Ik vind de BTW-dagen een mooie actie (en ik heb een paar mooie aanbiedingen kunnen scoren), maar op sommige punten zou er meer duidelijkheid mogen zijn.
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 663003 op 31-01-2017 17:37 ]
Die "voorraad is op"-strategie is natuurlijk gewoon een middel voor MediaMarkt om zich te beschermen.
Natuurlijk is het niet leuk, en misschien vreemd, maar zo'n actie kan erg hard gaan.
Het zou me niks verbazen als ze ook afspraken met hun leveranciers maken en bijv. 100/1000 stuks van iets met een extra korting kopen voor deze actie.
Verder: Zo rond de laatste dagen van de maand moet ik ook weer de BTW-aangifte doen.
En dan denk ik ook heel erg "BTW, weg ermee" ..
Is dat "voordeel" hier al genoemd? Je hoeft toch zeker over deze dingen niks in de aangifte op te nemen

(voor de extra duidelijkheid: dat is natuurlijk een geintje)
((en als je als ondernemer iets koopt mag je de BTW aftrekken. Dat is dus juist iets wat je wel wilt))
[ Voor 55% gewijzigd door SCS2 op 31-01-2017 18:59 ]
- If I could do that, I would do it better -
Whut? Mediamarkt geeft gewoon korting. Ze noemen noemen "btw" korting, maar maar hadden het ook gewoon pietje puk korting kunnen noemen.SCS2 schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 18:07:
Verder: Zo rond de laatste dagen van de maand moet ik ook weer de BTW-aangifte doen.
En dan denk ik ook heel erg "BTW, weg ermee" ..![]()
Is dat "voordeel" hier al genoemd? Je hoeft toch zeker over deze dingen niks in de aangifte op te nemen?
Dus btw aangifte staat hier totaal los van. De echte btw zit nog gewoon in je aanschaf prijs
Vandaag bestelbevestiging en track&trace gekregen, dus morgen binnen.DaRoot schreef op maandag 30 januari 2017 @ 20:22:
[...]
Probeer te bellen, kreeg wisselende wachttijden te horen.. zojuist weer "meer dan 10 minuten".
Rond half 6 ook eens "meer dan 5 minuten". Vooruitgang dacht ik, maar na 20 minuten in de wacht maar weer opgehangen.. straks maar weer eens proberen.
Staat nog steeds niet in mijn account genoemd, en nog geen bevestigingsmail.. alleen mail met bestelnummer.
Edit:
nog een poging gewaagd, na 12 minuten iemand aan de lijn gehad.. Mijn bestelling lijkt te zijn doorgekomen, maar is ergens blijven hangen, waardoor ie niet naar een volgende stap is gezet.
Als ik volgende week maandag nog niets gehoord heb, moet ik weer ff bellen.. De vervolgmailtjes moeten in elk geval vanzelf komen.. De IT-afdeling moest er eerst naar kijken..
Sneller dan verwacht na zo'n drukke periode daar!
Heb je nog informatie nodig en zo ja wat precies?zeef schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 13:59:
[...]
Geef ons even tijd om een en ander te verwerken. Sommige prijzen zijn zonder BTW doorgegeven, andere met.
[...]
31
Your Friendly Neighborhood Moderator
Nee, dank. In principe hebben we alles maar moeten dat nog gaan verwerken.Jorgen schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 19:13:
[...]
Heb je nog informatie nodig en zo ja wat precies?
Dus prijsverlaging vooraf..
Bij cashbackxl vandaag de goedkeuring van een bestelling die nog binnen moest komen(ook vandaag)xabre16v schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 00:04:
Meer mensen waarbij de cashback van cashback totaal.nl is afgekeurd?
Van een bestelling uit de BTW-Actie periode

[ Voor 8% gewijzigd door thethe2010 op 01-02-2017 00:18 ]
Yup, same here. Staat verder ook geen reden bij, dus heb er maar een berichtje aan gewaagd. Mocht dit 'terecht' zijn, kan die url ook meteen de prullenbak inxabre16v schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 00:04:
Meer mensen waarbij de cashback van cashback totaal.nl is afgekeurd?

Hetzelfde hier.. Zou betekenen dat ik ruim 40 euro cashback misloop. Achteraf gezien had ik het ook nooit via cashbacktotaal.nl moeten doen. Ze zijn zeer inacrief via social media en de reviews op hun site zijn allemaal fake (met stockfoto's)iENO schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 00:23:
[...]
Yup, same here. Staat verder ook geen reden bij, dus heb er maar een berichtje aan gewaagd. Mocht dit 'terecht' zijn, kan die url ook meteen de prullenbak in
Had ook een duurdere versterker besteld die hier al in doos staat te wachten om uitgepakt te worden maar vond die aankoop eigenlijk overdreven voor wat ik gebruik. Wordt nu toch heel verleidelijk deze gewoon uit te pakken in plaats van wachten op de goedkopere variant
Hier ook maar dan via cashbacktotaal.nl .. lijkt wel of computerartikelen via elke cashback site worden afgekeurd.Richh schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 16:20:
Ik krijg zonet een mailtje van CashbackXL; de cashback van mijn monitor (LG 34UC88-B, €13,xx terug) is afgekeurd. Waarom precies is me onduidelijk. Heb er in ieder geval een berichtje achteraan gestuurd
Hoe werkt die cashback toestand eigenlijk? Iemand moet er voor betalen...SpX schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 01:04:
[...]
Hetzelfde hier.. Zou betekenen dat ik ruim 40 euro cashback misloop. Achteraf gezien had ik het ook nooit via cashbacktotaal.nl moeten doen. Ze zijn zeer inacrief via social media en de reviews op hun site zijn allemaal fake (met stockfoto's)
Ik moet dit even terugnemen. Het probleem was dat ik de transactie om 23:59 was aangegaan, daar was eventjes geen rekening mee gehouden.Richh schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 16:20:
Ik krijg zonet een mailtje van CashbackXL; de cashback van mijn monitor (LG 34UC88-B, €13,xx terug) is afgekeurd. Waarom precies is me onduidelijk. Heb er in ieder geval een berichtje achteraan gestuurd
Supersnelle reactie van CBXL gekregen en het staat gelijk op m'n account. Kudo's voor CashbackXL dus!
Als jij vanaf Google doorklikt naar een product, dan krijgt Google daar een kleine comissie voor. Als je vanuit de Pricewatch naar een webshop gaat, dan krijgt Tweakers daar wat voor. Als je via CashbackXL dezelfde webshop opent en zelf even zoekt... dan krijgt CashbackXL het uitbetaald. Ze houden een heel klein percentage zelf, maar maken de rest naar jou over.NiGeLaToR schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 08:15:
Hoe werkt die cashback toestand eigenlijk? Iemand moet er voor betalen...
Het gaat meestal om 1 tot 5 procent van het aankoopbedrag (tijdens BTW-dagen 2%), maar op devices van enkele honderden euro's is dat toch weer een tientje.
[ Voor 39% gewijzigd door Richh op 01-02-2017 08:45 ]
Afgekeurd bedoel je?Dialastical schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 08:32:
Hier ook 32 euro misgelopen door cashbacktotaal.
4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19
Ah, de referral fee. En als ze 'm afkeuren zonder opgaaf van reden is het helemaal dubbelwinst voor zeRichh schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 08:42:
[...]
Als jij vanaf Google doorklikt naar een product, dan krijgt Google daar een kleine comissie voor. Als je vanuit de Pricewatch naar een webshop gaat, dan krijgt Tweakers daar wat voor. Als je via CashbackXL dezelfde webshop opent en zelf even zoekt... dan krijgt CashbackXL het uitbetaald. Ze houden een heel klein percentage zelf, maar maken de rest naar jou over.
Het gaat meestal om 1 tot 5 procent van het aankoopbedrag (tijdens BTW-dagen 2%), maar op devices van enkele honderden euro's is dat toch weer een tientje.
Hier ook afgekeurd, bericht van Cashbacktotaal:xabre16v schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 08:13:
[...]
Hier ook maar dan via cashbacktotaal.nl .. lijkt wel of computerartikelen via elke cashback site worden afgekeurd.
Dank voor uw reactie.
Het lijkt er op dat Media Markt geen cashback heeft gegeven tijdens de BTW-actie. Wij waren hiervan niet op de hoogte gesteld en hebben dan ook om ophelding gevraagd bij de shop.
Met vriendelijke groet,
CashbackTotaal.nl
BlaBlaBla
Wel begrijpelijk, daarom waren alle producten waarschijnlijk ook uit de pricewatch en andere vergelijkers gehaald, zodat ze die ook niet hoeven te betalen!Strider schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 09:13:
[...]
Hier ook afgekeurd, bericht van Cashbacktotaal:
Dank voor uw reactie.
Het lijkt er op dat Media Markt geen cashback heeft gegeven tijdens de BTW-actie. Wij waren hiervan niet op de hoogte gesteld en hebben dan ook om ophelding gevraagd bij de shop.
Met vriendelijke groet,
CashbackTotaal.nl
Maarja, waarom werkte Cashbackxl dan welNuevocasa schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 09:58:
[...]
Wel begrijpelijk, daarom waren alle producten waarschijnlijk ook uit de pricewatch en andere vergelijkers gehaald, zodat ze die ook niet hoeven te betalen!
BlaBlaBla
Vandaag zijn een of meerdere van uw transacties van status gewijzigd.
De volgende transacties zijn door de shop goedgekeurd. U vindt deze in uw transactieoverzicht als in verwerking:
datum omschrijving cashback orderbedrag
25-01-2017 Media Markt € 7.15 € 238.36
Uw huidige saldo vindt u in uw accountsamenvatting op CashbackTotaal.nl.
Wij wensen u veel shopplezier!
Met vriendelijke groet,
CashbackTotaal.nl team
Dat is dus mooi weer €7.15 bespaart!
Anoniem: 655204
Inderdaad ff bellen, bestelnummer doorgeven. Heb je al betaald via iDeal? Dan krijg je het sowieso voor de aktieprijs volgens mij.Aghanim schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 06:57:
Zondagavond nog een versterker besteld, direct bestelbevestiging ontvangen maar tot heden nog geen verzendbevestiging helaas. Helaas geen account aangemaakt dus echt goed volgen kan ik niet. Vandaag maar eens bellen over de status.
Had ook een duurdere versterker besteld die hier al in doos staat te wachten om uitgepakt te worden maar vond die aankoop eigenlijk overdreven voor wat ik gebruik. Wordt nu toch heel verleidelijk deze gewoon uit te pakken in plaats van wachten op de goedkopere variant
Laat je niet afschrikken door de wachtrij aan de telefoon, is gelukkig gratis nummer.
Dat is wel heel gek hoorBassierau schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 10:51:
Hier ook besteld via cashbacktotaal en kreeg vandaag dit bericht:
Vandaag zijn een of meerdere van uw transacties van status gewijzigd.
De volgende transacties zijn door de shop goedgekeurd. U vindt deze in uw transactieoverzicht als in verwerking:
datum omschrijving cashback orderbedrag
25-01-2017 Media Markt € 7.15 € 238.36
Uw huidige saldo vindt u in uw accountsamenvatting op CashbackTotaal.nl.
Wij wensen u veel shopplezier!
Met vriendelijke groet,
CashbackTotaal.nl team
Dat is dus mooi weer €7.15 bespaart!
Ik weet via-via dat de BTW-dagen fee van de Mediamarkt 2,5% van het orderbedrag exclusief btw is; dit is wat cashbacksites en ook prijsvergelijkers krijgen van de MM. Stel je device kost €289, met de BTW-dagen ~240, ex BTW ~200, het bedrag wat je cashbacker ontvangt is dan €5.
Veel sites zoals CashbackXL keren 2% van het bedag exclusief BTW uit, ze hebben dus 0,5% winst voor het aanbieden van de dienst.
Cashbacktotaal zegt geen winst te rekenen, maar dan nog: je hebt 2,15€ meer van ze gekregen dan dat ze van de Mediamarkt hebben ontvangen.
De vraag blijft wel waarom sommige transacties worden afgekeurd?Richh schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 12:00:
[...]
Dat is wel heel gek hoor
Ik weet via-via dat de BTW-dagen fee van de Mediamarkt 2,5% van het orderbedrag exclusief btw is; dit is wat cashbacksites en ook prijsvergelijkers krijgen van de MM. Stel je device kost €289, met de BTW-dagen ~240, ex BTW ~200, het bedrag wat je cashbacker ontvangt is dan €5.
Veel sites zoals CashbackXL keren 2% van het bedag exclusief BTW uit, ze hebben dus 0,5% winst voor het aanbieden van de dienst.
Cashbacktotaal zegt geen winst te rekenen, maar dan nog: je hebt 2,15€ meer van ze gekregen dan dat ze van de Mediamarkt hebben ontvangen.

Misschien cynisch, maar iedere klant die niet piept, doneert zijn cashback vrijwillig aan cashbacktotaal.Dialastical schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 12:45:
[...]
De vraag blijft wel waarom sommige transacties worden afgekeurd?
Hier hetzelfde grapje met de eerder geregistreerde cashback afgekeurd.
Gefeliciteerd! Ik denk dat veel mensen dit 'trucje' door gehad hebben. Bij de beide Media Markt filialen waar ik geweest ben was ik al de 5e persoon o.i.d. die naar dit objectief vroeg. Medewerker begreep er niets van totdat ik hem uitlegde dat los kopen voordeliger was dan in een kit. Sterker nog, als je meteen nog een 2e objectief aan wou schaffen was het voordeel nog groter.Anoniem: 655204 schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 11:30:
Ik heb tijdens de actie de Canon 80D + 18-135 kit lens kunnen kopen. Er lagen nog genoeg body's en perfecte plaatje pakketten, het probleem was alleen dat ik graag de 18-135 ook wilde hebben. Eigenlijk los vanwege de cashback, scheelt 80 euro, maar ja, dan maar de kit. Ik wilde ook nog de 10-18mm erbij, die hadden ze niet meer in Breda, wel weer in Eindhoven. Lang leve een lease auto. Al met al toch nog aardig geslaagd. Bij canon de cashback al aangevraagd. Helaas mocht ik niet de lens apart claimen voor cashback, logisch ook, was onderdeel van een kit. Scheelt bij elkaar toch weer 450 euro. Ben er blij mee!
Het lijkt er op dat de mensen die niet bij de MM geslaagd zijn tijdens de BTW dagen het objectief alsnog binnen de Canon-actie bij Coolblue, CameraNu, o.i.d. aangeschaft hebben. Vlak na de BTW-dagen was hij daar nog op voorraad en nu is het objectief uitverkocht.
Dat zal je aan Cashbacktotaal moeten vragen. Mijn cashback was afgekeurd omdat ik de transactie op woensdag 23:59 heb gedaan terwijl de webshop toen officieel gezien nog dicht was, de actie startte op donderdag 0:00.Dialastical schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 12:45:
[...]
De vraag blijft wel waarom sommige transacties worden afgekeurd?
Verder zijn er geen gekke uitsluiters geweest.
Anoniem: 655204
Daarom had ik ook de kit gekocht en als een gek naar de mediamarkt in eindhoven gereden, om die 10-18mm erbij te kopen. Het moest allemaal wel bij 1 winkel(keten) gekocht worden.Anoniem: 663003 schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 13:45:
[...]
Gefeliciteerd! Ik denk dat veel mensen dit 'trucje' door gehad hebben. Bij de beide Media Markt filialen waar ik geweest ben was ik al de 5e persoon o.i.d. die naar dit objectief vroeg. Medewerker begreep er niets van totdat ik hem uitlegde dat los kopen voordeliger was dan in een kit. Sterker nog, als je meteen nog een 2e objectief aan wou schaffen was het voordeel nog groter.
Het lijkt er op dat de mensen die niet bij de MM geslaagd zijn tijdens de BTW dagen het objectief alsnog binnen de Canon-actie bij Coolblue, CameraNu, o.i.d. aangeschaft hebben. Vlak na de BTW-dagen was hij daar nog op voorraad en nu is het objectief uitverkocht.Ik hoop overigens dat deze mensen niet een body bij de MM gekocht hebben en het objectief bij een andere winkel in de veronderstelling dat ze het Canon-tegoed dan kunnen gebruiken. Een voorwaarde is dat het bij dezelfde winkel/keten besteedt moet worden. Dit was niet voor iedereen duidelijk.
Eerst een sim only abbo besteld voor m'n vader - > niet geregistreerd. Stuur ik een mailtje erachteraan, reactie 'pech gehad'.
Voor mezelf een Sonos besteld, die wel wordt geregistreerd, krijg ik net het mailtje dat Mediamarkt blijkbaar niet aan cashback doet tijdens de actie, terwijl cashbacktotaal daar wel lekker mee adverteert.
Dat wordt voor mij weer gewoon CashbackXL. Het werkt beter en de support is ook vele malen beter
[XBO/PSN: BroedersKolk]
Dat gebeurd wel vaker. Ik boekte constant losse kamers voor losse nachten bij hen voor een cashback van €10 per boeking op Booking.com. Dat was een maximum van 5 boekingen per maand op een gegeven moment maar als je einde maand je vakantie boekte, kon je nog 10x €10 incasseren. Nu zijn ze maar helemaal gestopt met Booking.comRichh schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 12:00:
[...]
Het is algemeen bekend dat Booking.com geen vast geldbedrag geeft maar een percentage (25%?) van de fee die zij weer ontvangen van de hotels (die tussen de 12% en 25% ligt). Dus hun model is 'you win some, you lose some'
Dat is wel zo, maar die keren gewoon structureel minder uit dan Cashbacktotaal.nl en een aantal grote webshops zijn er niet aangesloten (andersom trouwens ook). Bij beiden heb ik al honderden euro's de afgelopen jaren verdiend (cashbacktotaal al sinds 2013!)jooncheez schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 14:31:
Dat wordt voor mij weer gewoon CashbackXL. Het werkt beter en de support is ook vele malen beter
Daarbij komt dat toen P-less stopte (en later werd overgenomen/doorstartte in CashbackXL) een aantal spaarders konden fluiten naar hun tientallen/honderden euro's, waaronder ik. Dat maakt mijn spaartegoed bij hen toch altijd nog een beetje huiverig, ook al is hun service uitstekend.
[ Voor 35% gewijzigd door Malarky op 01-02-2017 15:00 ]
Je bent niet de enige met interesse in EF 70-200MM 1:2.8 L IS USM II met artikelnummer 1123458. Velen gingen je voor en helaas is het product nu uitverkocht.
Gelukkig is het product onderweg naar ons magazijn en verwachten we jouw EF 70-200MM 1:2.8 L IS USM II in week 6weer op voorraad hebben. Wanneer de bestelling wordt verzonden informeren we je hier per e-mail over.
Onze excuses voor het ongemak. We doen ons uiterste best het product zo snel mogelijk te kunnen leveren.
Zo dan! Die had ik niet verwacht!
Your Friendly Neighborhood Moderator

Dan denk je kat in het bakkie....
De volgende dag ging ik de track and trace code controleren. Niet te vinden bij PostNL en heb ze gemaild.
Volgens hun is de betaling niet doorgekomen, ze konden helaas geen nieuwe betaal opdracht sturen. Maar wees gerust.... binnen 48 uur staat hij weer op de site. U raadt het al.... zonder de BTW korting.
Ik heb vandaag gebeld met de servicedesk, dat de batterij nu toch weer op de site staat en hoe ik aan mijn factuur kan voldoen. En ja hoor.... ik kon gewoon opnieuw bestellen. De oude factuur was niet te voldoen.
Het bedrag dat van mijn creditcard is afgeschreven is, kon worden teruggestort. Dus nu voor de outlet prijs zonder die BTW korting. Klinkt wel heel erg als onder een opdracht uit willen komen. Ik heb hem maar besteld. De € 98 voor de batterij is ook goedkoop maar het is misleiding/lokkertje of welke benaming je er ook aan mag geven.
Welke stappen zijn mogelijk? Ik heb mijn beklag al gedaan bij het telefoonnummer.
Wat ik trouwens ook dubieus vindt van Tweakers.net.... geen shopsurvey mogelijk voor de Mediamarkt? Betalen ze genoeg om hun twijfelachtige gedrag te verdoezelen? Alleen de cardridgeshop kan beoordeeld worden??
Ga voor alle vragen over woordblindheid naar www.dyslexie.nl (of was het nu www.dyslexi.nl of eeh www.dislexie.nl of www.dyslexy.nl of www.dysleksie.nl of www.disleksi.nl of www.dysleksi.nl of eeeehh.....)
Kom kom: https://tweakers.net/shopreview/schrijven/6897/Rudi Vader schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 20:27:
Wat ik trouwens ook dubieus vindt van Tweakers.net.... geen shopsurvey mogelijk voor de Mediamarkt?
Bij deze dan sorry. Ik kwam niet verder dan:

[ Voor 4% gewijzigd door Rudi Vader op 01-02-2017 21:28 . Reden: plaatje verkleinen ]
Ga voor alle vragen over woordblindheid naar www.dyslexie.nl (of was het nu www.dyslexi.nl of eeh www.dislexie.nl of www.dyslexy.nl of www.dysleksie.nl of www.disleksi.nl of www.dysleksi.nl of eeeehh.....)
Mijn bestelde oven staat nog steeds op
Gekocht voor 709 euro, staat nu weer/nog op 849. Hoop dat het ook echt een aanbieding is, maar even de twee weken na levering in de gaten houden of de prijs boven de 709 blijftBestelling verzonden naar magazijn
Uw bestelling wordt voorbereid voor verzending.
Wel bijzonder dat de oven al sinds maandag op leverbaar in 1-2 werkdagen staat, terwijl die van mij nog steeds niet geleverd is
Dat is 'ie wel. Je moet alleen even een spatie tussen Media en Markt typen. Rudi Vader had het per ongeluk aan elkaar geschreven.BeQuietAndDrive schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 09:45:
Leuk als je de directe link naar de juiste shopsurvey kent, maar wel slecht dat Media Markt kennelijk niet via de zoekfunctie op de website te vinden is toch?
[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 663003 op 02-02-2017 09:54 ]
Misschien iets voor een toekomstige iteratie.

Samengevat:
- De body is bij mijn weten nooit eerder uitverkocht geweest.
- 12 uur voor de start van de BTW-dagen opeens wel.
- En nu is de body als enige artikel blijkbaar wel geleverd en weer op voorraad. De overig modellen (die online nog wel even te koop waren tijdens de BTW-dagen) zijn nog steeds uitverkocht.
edit: Ik krijg soms de indruk dat medewerkers van de MM hier meelezen. De body is meer dan 24 uur weer te koop geweest, maar binnen een uur nadat ik dit post is: uitverkocht. Ik zal wel te veel 'conspiracy' films hebben gekeken.
[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 663003 op 02-02-2017 15:08 ]
[ Voor 95% gewijzigd door Yorinn op 02-02-2017 11:53 ]
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Nope, dat werkte dit jaar niet meer.BeQuietAndDrive schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 11:56:
Kan het niet zo zijn dat mensen die camera vooraf al kopen en dan tijdens de BTW dagen het geldverschil terugclaimen? Dat was ook altijd zo'n 'dingetje'...
dat was officieel dit jaar niet meer mogelijk.BeQuietAndDrive schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 11:56:
Kan het niet zo zijn dat mensen die camera vooraf al kopen en dan tijdens de BTW dagen het geldverschil terugclaimen? Dat was ook altijd zo'n 'dingetje'...
je kunt alleen nog geld terug claimen als het product de zelfde dag als je het gekocht hebt ergens anders goedkoper is.
eerder was het als het binnen 14 dagen ergens goedkoper was
Bij de 5d mkiv was hetzelfde het geval. Op de dag dat de actie werd aangekondigd verdween de voorraad ineens. Niet meer terug gekomen online tot gister.Anoniem: 663003 schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 11:16:
Nog heel even terugkomend op een eerdere post dat de Canon EOS 80D body 12 uur voor het starten van de BTW-dagen (in de webshop) opeens niet meer te koop was. Dit is de status van de 80D sinds gistermiddag:
[afbeelding]
Samengevat:Het is toch jammer dat de body net de week van de BTW-dagen uitverkocht was. Toeval kan echt een b*tch zijn.
- De body is bij mijn weten nooit eerder uitverkocht geweest.
- 12 uur voor de start van de BTW-dagen opeens wel.
- En nu is de body als enige artikel blijkbaar wel geleverd en weer op voorraad. De overig modellen (die online nog wel even te koop waren tijdens de BTW-dagen) zijn nog steeds uitverkocht.
utrecht had er 8 (!) op voorraad volgens mijn plaatselijke MM, maar ik kreeg hem daar niet mee. Ze waren allemaal gereserveerd. Wat volgens mij niet mocht. Kon hem wel bestellen met 400 euro korting en kreeg hem dan na de BTW actie. Klopt van geen kant.
Klacht gedeponeerd op klachtenkompas en ze hebben gereageerd. Ik wordt gecompenseerd.Rudi Vader schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 20:27:
Ik afgelopen vrijdag in de Outlet store een DJI Phantom 3 battery besteld. Alles ging goed, onderstaande mail binnen.
... Bla Bla ...
De € 98 voor de batterij is ook goedkoop maar het is misleiding/lokkertje of welke benaming je er ook aan mag geven.
Welke stappen zijn mogelijk? Ik heb mijn beklag al gedaan bij het telefoonnummer.
En terrecht, maar eigenlijk wel jammer dat je tegenwoordig alleen maar je gelijk krijgt, als je publiekelijk klaagt.Rudi Vader schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 19:02:
[...]
Klacht gedeponeerd op klachtenkompas en ze hebben gereageerd. Ik wordt gecompenseerd.
Via twitter zijn de meeste bedrijven opeens ook een stuk meer geneigd je te helpen t.o.v. mail of direct contact.
Ik heb dat inderdaad ook gevraagd. De servicedesk medewerker had het meteen zo op moeten lossen was de mening van de web care dame. Maar normaal heb ik geen last met ze. Ik haal het eigenlijk altijd in de winkel en daar heb ik nooit een probleem. Maar dit was de outlet site.M a r c o schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 20:41:
[...]
En terrecht, maar eigenlijk wel jammer dat je tegenwoordig alleen maar je gelijk krijgt, als je publiekelijk klaagt.
Via twitter zijn de meeste bedrijven opeens ook een stuk meer geneigd je te helpen t.o.v. mail of direct contact.
De 80D is zeker 12 uur aangeboden geweest (online). Ik had 's nachts om 2 uur even gekeken en toen kon die in het mandje. Wou er nog even een nachtje over slapen en toen ik hem 's avonds wou afrekenen was die uitverkocht.Anoniem: 663003 schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 11:16:
Nog heel even terugkomend op een eerdere post dat de Canon EOS 80D body 12 uur voor het starten van de BTW-dagen (in de webshop) opeens niet meer te koop was.
PS: Geen MM medewerker
The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.
Dat is bullshit, ik zit in de affiliate business en de Media Markt promoot deze btw-actie juist heel erg bij publishers, waaronder cashbacktotaal.jooncheez schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 14:31:
Voor het eerst cashbacktotaal gebruikt tijdens deze actie, omdat ze adverteerde met 3% cashback tijdens de btw dagen. Dat is dus meteen de laatste keer geweest.
Eerst een sim only abbo besteld voor m'n vader - > niet geregistreerd. Stuur ik een mailtje erachteraan, reactie 'pech gehad'.
Voor mezelf een Sonos besteld, die wel wordt geregistreerd, krijg ik net het mailtje dat Mediamarkt blijkbaar niet aan cashback doet tijdens de actie, terwijl cashbacktotaal daar wel lekker mee adverteert.

Ze hebben jullie gewoon voor de gek proberen te houden, want de Media Markt keert standaard 3% commissie uit aan publishers. Dit zou betekenen dat zij geen enkele cent winst overhouden. Simpelweg pure oplichting. Het is overigens ook een fabeltje dat de Media Markt tijdens de btw-actie het percentage naar beneden bijstelt voor publishers.
Event Sale
Sale 3 %
GSM + Abonnement 32.50 EUR
SimOnly 15 EUR
[ Voor 24% gewijzigd door NotSoSteady op 03-02-2017 01:27 ]
Blijkbaar kunnen ze toch ergens geld vandaan toveren, zoals eerder ook al werd aangekaart.NotSoSteady schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 22:50:
[...]
Dat is bullshit, ik zit in de affiliate business en de Media Markt promoot deze btw-actie juist heel erg bij publishers, waaronder cashbacktotaal.
[afbeelding]
Ze hebben jullie gewoon voor de gek proberen te houden, want de Media Markt keert standaard 3% commissie uit aan publishers. Dit zou betekenen dat zij geen enkele cent winst overhouden en zelfs verlies lijden, omdat het gaat om het bedrag zonder btw. Simpelweg pure oplichting. Het is overigens ook een fabeltje dat de Media Markt tijdens de btw-actie het percentage naar beneden bijstelt voor publishers.
Event Sale
Sale 3 %
GSM + Abonnement 32.50 EUR
SimOnly 15 EUR
Dat ze meer geven is leuk, maar eerst zien dan geloven. Iedereen die contact opneemt krijgt het standaard berichtje terug:Richh schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 12:00:
[...]
Dat is wel heel gek hoor
Het lijkt er op dat Media Markt op de transacties tijdens de BTW actie geen cashback toekent. Hiervan zijn wij niet op de hoogte gesteld en wij hebben dan ook de shop om opheldering gevraagd.
Jouw informatie klopt niet, want het is bij de Media Markt altijd 3 procent. Die sites verlagen gewoon het percentage, zodat ze een extra 0,5 procent van het orderbedrag binnenhalen.Richh schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 12:00:
[...]
Dat is wel heel gek hoor
Ik kan je uit zeer betrouwbare bron vermelden dat het tijdens de btw dagen echt lager is.NotSoSteady schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 01:26:
[...]
Jouw informatie klopt niet, want het is bij de Media Markt altijd 3 procent. Die sites verlagen gewoon het percentage, zodat ze een extra 0,5 procent van het orderbedrag binnenhalen.
CashbackXL rekent overigens ook 2% ipv 2,5% wat ze normaal doen.
Ja, zoals ik al zeg omdat ze dan meer verdienen. Ik werk met de Media Markt, dus ik weet wel wat ze wel of niet doen. Jouw bron is in ieder geval incorrect. Dit zijn twee sales vanaf mijn account op de dag van de btw-actie (gewoon 3%).Richh schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 09:05:
[...]
Ik kan je uit zeer betrouwbare bron vermelden dat het tijdens de btw dagen echt lager is.
CashbackXL rekent overigens ook 2% ipv 2,5% wat ze normaal doen.

Dit topic is gesloten.
~[html]<h2>De BTW-actie is voorbij!!!</h2> Veel plezier met je nieuwe spullen. ;)~[/html]
Dit topic is WEL voor:
* het bediscussiëren van aanbiedingen.
Dit topic is NIET voor:
* shopreviews. Daar hebben we de shopreviews voor.
* het showen van je aankopen, of verzendbevestigingen.
* referrals en/of doorverwijzingen naar Pepper.com, deze worden verwijderd
* aankoopadvies, zoekvragen en andere offtopic reacties, deze worden verwijderd.
Zie ook de topicstart voor de uitzonderingen en het rekenvoorbeeld.
Op de website van Media Markt vind je alle veelgestelde vragen en een tool om te checken of jouw gewilde product meedoet met de actie.