Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier ook, hoe langer hoe slechter.

zijn er al oplossingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier ook, iPhone 7 plus, zijn er al oplossingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• utbone
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:10
Hier hetzelfde probleem met een 7 plus. Met de optie "wifi bellen" wordt het alleen maar erger. Dus die staat uit. @Verwijderd

[ Voor 5% gewijzigd door utbone op 28-03-2018 17:03 ]

U heeft de melk horen klotsen maar weet niet waar de tepel hangt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-09 13:10

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Misschien handig om de telecom-provider erbij te vermelden? ;)

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Mijn problemen zijn met KPN. 2 verschillende Sim kaarten geprobeerd. iOS is up to date. DFU restore zonder backup uitgevoerd. Mocht niet baten.

Ik heb inmiddels 700 MB aan logbestanden bij Apple liggen en ze zijn de data aan het onderzoeken. Deze week hoor ik de vervolgstappen.

De senior bij Apple gaf duidelijk aan dat de problemen bekend zijn en dat ze er aan werken. Ze had meerdere cases momenteel met dezelfde klachten. Mijn advies zou zijn, neem vooral telefonisch contact op met Apple als je dit probleem hebt.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maka33
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 08-09-2020
BillSpaarbank schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 16:58:
Mijn problemen zijn met KPN. 2 verschillende Sim kaarten geprobeerd. iOS is up to date. DFU restore zonder backup uitgevoerd. Mocht niet baten.

Ik heb inmiddels 700 MB aan logbestanden bij Apple liggen en ze zijn de data aan het onderzoeken. Deze week hoor ik de vervolgstappen.

De senior bij Apple gaf duidelijk aan dat de problemen bekend zijn en dat ze er aan werken. Ze had meerdere cases momenteel met dezelfde klachten. Mijn advies zou zijn, neem vooral telefonisch contact op met Apple als je dit probleem hebt.
Ben benieuwd wat nu de oorzaak is hiervan? ik wacht je antwoord af :D

Update: na een half jaar geen gebruik meer te hebben gemaakt van mijn iphone 7 plus (behalve de accu vol houden en af en toe webbrowsen) heb ik hem geupdate naar de laatste ios versie 11.3.xx beta (heb developer profile er op staan). Ik heb een paar telefoontjes gepleegt en op het moment was ik zeer goed te verstaan. Ik ga hem een week testen en daarna doe ik hier nog een update plaatsen.

[ Voor 21% gewijzigd door maka33 op 30-03-2018 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online
maka33 schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 14:31:
[...]

Ben benieuwd wat nu de oorzaak is hiervan? ik wacht je antwoord af :D

Update: na een half jaar geen gebruik meer te hebben gemaakt van mijn iphone 7 plus (behalve de accu vol houden en af en toe webbrowsen) heb ik hem geupdate naar de laatste ios versie 11.3.xx beta (heb developer profile er op staan). Ik heb een paar telefoontjes gepleegt en op het moment was ik zeer goed te verstaan. Ik ga hem een week testen en daarna doe ik hier nog een update plaatsen.
Vandaag weer contact gehad. Ze hebben de logs bekeken en willen nu dat ik een video maak van hoe ik mijn telefoon vasthoudt tijdens het bellen. Ik heb gezegd dat ik daar niet veel voor voel en dat was verder geen probleem. Ook moest ik foto's aanleveren van de microfoons in het toestel, om uit te sluiten dat daar niet teveel vuil in zat.

Als compensatie voor de twee weken dat ik nu in contact ben krijg ik een setje airpods toegestuurd. Aangezien ik met bellen met een koptelefoon geen problemen ervaar.

Ik heb ook aangegeven dat er mensen zonder problemen een vervangend toestel hebben gekregen bij de Apple store, en dat dat vaak de problemen ook niet oplost. Hopelijk is het met 11.3 opgelost, maar ik verwacht het niet. Een tripje naar de Apple store kan ik altijd nog inplannen. We wachten het weer even af.

Hebben jullie de geluidsonderdrukking aan of uit staan onder de toegankelijkheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maka33
BillSpaarbank schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 16:58:
[...]

Vandaag weer contact gehad. Ze hebben de logs bekeken en willen nu dat ik een video maak van hoe ik mijn telefoon vasthoudt tijdens het bellen. Ik heb gezegd dat ik daar niet veel voor voel en dat was verder geen probleem. Ook moest ik foto's aanleveren van de microfoons in het toestel, om uit te sluiten dat daar niet teveel vuil in zat.

Als compensatie voor de twee weken dat ik nu in contact ben krijg ik een setje airpods toegestuurd. Aangezien ik met bellen met een koptelefoon geen problemen ervaar.

Ik heb ook aangegeven dat er mensen zonder problemen een vervangend toestel hebben gekregen bij de Apple store, en dat dat vaak de problemen ook niet oplost. Hopelijk is het met 11.3 opgelost, maar ik verwacht het niet. Een tripje naar de Apple store kan ik altijd nog inplannen. We wachten het weer even af.

Hebben jullie de geluidsonderdrukking aan of uit staan onder de toegankelijkheid?
Zoals je kan zien heb ik vlak na de release van de 7 plus deze gekocht, ik had toen informatie gevonden dat apple het zou verhelpen. Ik heb nog geen idee of het verholpen is. Maar alle telefoontjes die ik vandaag heb gedaan stuk of 6 waren probleemloos.

Wat betreft de settings, nee het staat gewoon uit.

Ik zal even een recap geven wat ik allemaal heb geprobeerd. 5 providers, alle instellingsmogelijkheden.research gedaan en tips gezocht, toen dat niet werkte heb ik een samsung s8 gekocht en de iphone 7 plus gelaten voor wat het was.

Vanaf ongeveer september vorig jaar geen iphone meer gebruikt, wel de accu volgehouden en updates gedraaid. Vandaag dacht ik laat ik eens testen met bellen en toen bleek dat er niks meer aan de hand was.

Voorlopig dus de 7 plus weer in vol gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
BillSpaarbank schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 16:58:
[...]

Ik kan mezelf weer melden dat ik slecht te verstaan ben.
Heb letterlijk alles getest met geluidsonderdrukking aan en uit, maakt niet uit.
Zonder hoesje, met hoesje, klaphoesje, telefoon gereset, restire gedaan. Weet ik het allemaal, ik sta gewoon voor joker.

Ik heb het geprobeerd om met mijn ingesproken voicemail te beluisteren, het geluid is zo slecht, dat als ik hem op luidspreker zet niet te horen ben.

Voor mij is dit niet de eerste keer dat gebeurd.
Telefoon is nieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maka33
Berlinetta schreef op woensdag 4 april 2018 @ 09:02:
[...]

Ik kan mezelf weer melden dat ik slecht te verstaan ben.
Heb letterlijk alles getest met geluidsonderdrukking aan en uit, maakt niet uit.
Zonder hoesje, met hoesje, klaphoesje, telefoon gereset, restire gedaan. Weet ik het allemaal, ik sta gewoon voor joker.

Ik heb het geprobeerd om met mijn ingesproken voicemail te beluisteren, het geluid is zo slecht, dat als ik hem op luidspreker zet niet te horen ben.

Voor mij is dit niet de eerste keer dat gebeurd.
Telefoon is nieuw.
Oke zoals beloofd mijn reactie naar een week:

Erg jammer dat het niet werkt bij jou, heb je wel de laatste versie van ios? ik zit nu op 11.4.xx dev beta.

Ik heb nog geen enkel probleem gehad. bij mij is dit dus op de een of andere manier opgelost. alle settings staan gewoon op factory.

Ik heb werkelijk geen idee waarom het na een half jaar ineens was opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Niet online
maka33 schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 22:00:
[...]

Oke zoals beloofd mijn reactie naar een week:

Erg jammer dat het niet werkt bij jou, heb je wel de laatste versie van ios? ik zit nu op 11.4.xx dev beta.

Ik heb nog geen enkel probleem gehad. bij mij is dit dus op de een of andere manier opgelost. alle settings staan gewoon op factory.

Ik heb werkelijk geen idee waarom het na een half jaar ineens was opgelost.
Ik heb hem gebracht voor reparatie, om eerlijk te zijn was ik het gewoon zat.

Had dus ook elke keer mijn oortjes nodig om te kunnen bellen. Handsfree in de auto kon ik wel vergeten. Kon gewoon geen kant op.

Apart dat dit met mijn iPhone 6S plus niet te geval was. Ook niet gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maka33
Berlinetta schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 22:07:
[...]

Ik heb hem gebracht voor reparatie, om eerlijk te zijn was ik het gewoon zat.

Had dus ook elke keer mijn oortjes nodig om te kunnen bellen. Handsfree in de auto kon ik wel vergeten. Kon gewoon geen kant op.

Apart dat dit met mijn iPhone 6S plus niet te geval was. Ook niet gehad.
Nja, voor zover ik weet heeft het bij mij 1 jaar geduurd, maar blijkbaar is het bij mij met de 7 plus automatisch verholpen.

De problemen beginnen bij de s6 s6plus, 7 7plus en 8 8plus, tenminste voor zover hierin wordt beschreven. Dat wil zeggen dat een X dit probleem niet heeft???

Ik hoop dat je geholpen wordt en dat je in de toekomst ook weer je telefoon normaal kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben echt verbaasd om te zien hoeveel mensen dit probleem hebben...
Sinds ik in mei 2017 m'n Iphone 7 heb, heb ik alleen maar problemen met bellen.
Ik hoor andere perfect, anderen horen mij heel slecht.
3x is m'n Iphone omgewisseld, 2x geinstalleerd als nieuw toestel zonder back up terug te zetten, 4G bellen aan & uit gezet, functie geluidsonderdrukking aan & uit gezet... nog steeds niks opgelost.
Maar zodra ik via whatsapp bel gaat het wel goed.
Uit pure wanhoop overgestapt van Vodafone naar T-Mobile... nog steeds problemen.
Technische dienst van Vodafone is maanden bezig geweest, uiteindelijk heeft Vodafone kosteloos mijn contract ontbonden omdat ze werkelijk waar geen idee meer hadden waar het aan lag...
Dus als iemand de gouden tip heeft...
Kan wel overstappen naar een nieuwer model, maar als ik dan nog steeds problemen heb ben ik veel geld kwijt voor niks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schimanski70
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16:30
Hier hetzelfde, volgens mij moet het een softwareprobeem zijn. Het enigste waar ik betrouwbaar mee kan bellen is via een Bluetooth oortje. Apple zelf heeft er blijkbaar ook geen oplossing voor. Hier gaat het om een iPhone 7 256GB. Heb me inmiddels een iPhone 5 SE aangeschaft wanneer ik betrouwbaar wil bellen. Mooie telefoon voor 900€ 😏

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Misschien kunnen jullie het gezamenlijk (aanvechten) bij Apple.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb contact gehad met Apple & helaas is dit een bekend software probleem.
Het gekke is dat het bij de een wel een probleem is & bij de ander niet.
Volgens Apple zou je wel goed kunnen bellen met oordopjes, maar niet direct via de speaker.
Ook is aangegeven dat ze er nog geen oplossing voor hebben :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dag Allemaal,
Ik heb hetzelfde probleem met mijn iphone 6.
Misschien kunt u hulp zoeken voor de verkoper. Ze kunnen u helpen de vraag op te lossen.
erg bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Niet online
Ik krijg vandaag mijn telefoon weer terug. (iPhone 7 Plus) in de reparatiebon staat:

-Contacten zijn hersteld.

Geen idee wat daarmee wordt bedoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefal
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22-05 20:59
Ik hoor van iedereen dat ik slecht te vferstaan ben, ik begon al aan mezelf te twijfelen!! Ook een iPhone 7. Ik bel tegenwoordig maar zo vaak mogelijk via de luidspreker, want de telefoon aan mijn oren houden heeft dus nauwelijks zin. Net zoals anderen het vaak zonder hoesje geprobeerd, maar dat maakte geen verschil. Ook allerlei settings geprobeerd aan te passen, maar niks lijkt te helpen. Misschien eens een keertje naar de Apple Store, maar met het aantal klachten hier lijkt het bijna een structureel probleem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In de Apple store ben ik keurig geholpen maar toch hadden ze verder geen idee hoe of wat.
Pas toen ik met Apple Care ging bellen kwam er meer duidelijkheid.
De dame die ik had gesproken (Denise) zei gelijk dat ze op de hoogte was van dit probleem & dat het in de software van Apple zit.
Apple is er mee bezig maar nog onbekend wanneer dit opgelost is.
Met een headset/oortjes kan ik trouwens prima bellen :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Misschien hebben jullie hier wat aan: nieuws: 'Apple repareert iPhones met microfoonproblemen op iOS 11.3' https://support.apple.com/en-us/HT203792

[ Voor 8% gewijzigd door Hackus op 05-05-2018 12:41 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sari-inc
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 17:13
Same here. Al 2 keer mijn iPhone 7 Plus ingeleverd bij T-Mobile en weer dezelfde microfoon issue. Nu overgestapt naar een X en die werkt gewoon perfect.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sderooij
  • Laatst online: 08:12
Hier een 7+, en geen problemen. Nog nooit iemand gehoord dat ze mij niet goed konden verstaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sderooij
  • Laatst online: 08:12
Kan het trouwens zijn dat al deze telefoons te herleiden zijn naar een specifieke batch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boner
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-08 10:28

boner

misantropisch altruïst

Hier boner weer even. Ik heb intussen een upgrade van de auto gehad, maar probleem blijft. Aangezien ik toch vrij veel in de auto moet bellen, denk ik er dan maar aan om een parrot in de auto in te bouwen....

Maar misschien dat de gemelde link van Hackus er iets aan kan verbeteren, Al had ik het probleem al voor de 'upgrade' naar 11.3, maar dat hoef ik apple niet te vertellen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Niet online
sderooij schreef op zondag 6 mei 2018 @ 12:02:
Kan het trouwens zijn dat al deze telefoons te herleiden zijn naar een specifieke batch?
Mijn eerste iPhone had precies hetzelfde daarna heb ik een andere gekregen met precies hetzelfde probleem.

Na de “reparatie” ervaar ik het nog steeds. Onverklaarbaar. Mijn 6S Plus was kraakhelder op het zelfde netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boner
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-08 10:28

boner

misantropisch altruïst

korte update: Ik belde vanochtend met iemand die net een nieuwe Iphone7 heeft. Ik belde via de carkit en zij zonder, maar had de telefoon op speaker staan.

Resultaat: ik hoorde haar zeer slecht, en zij kon mij prima verstaan. Ik hoorde veel vallende spelden, en de overkant hoorde mij kraakhelder zonder enig bijgeluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IPhone 7+, 3 maanden oud. Ik ben slecht verstaanbaar door anderen, ongeveer 80%-90% van de tijd. Dit is volledig onafhankelijk van plaats, bereik of provider.
Het vreemde is dat de verstaanbaarheid uitstekend wordt zodra ik hem op de luidspreker zet. Ergens zit er dus een connectie tussen microfoon en speaker....

Herkenbaar voor mensen? Of al eens geprobeerd op de speaker?
Ik ga binnenkort iig naar de Apple Store, kijken of ze me daar verder kunnen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinosaurus
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Ik heb heel lang dit probleem gehad. Eerder met een LG telefoon en later ook met een Microsoft toestel.

Halverwege mijn zinnen viel mijn geluid weg waardoor ik niet te verstaan was. Ik hoorde de andere kant altijd prima. Met een headset of speaker ging wel goed.

Het probleem was ook beduidend minder als ik mijn toestel aan mijn rechter oor gebruikte in plaats van het linker wat ik liever heb.

Heb het probleem uiteindelijk met mijn iPhone kunnen oplossen door een gehoorapparaat modes aan te zetten. Geen idee waarom het werkt maar het werkt.

Instellingen > Algemeen > Toegankelijkheid > Compatibiliteit gehoorapparaat aanvinken.

Was niet mijn oplossing maar stond ergens in het begin van dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online
Mijn iPhone 7 plus 32 GB wordt vervangen door apple voor een splinternieuwe iPhone 8 plus 64 GB.

Hopelijk is de ellende daarmee opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samplex
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:14
huh, ik moest 170 euro bij betalen voor een iphone 8 en jij krijgt een gratis omruiling? Dit zou me 4de iphone 7 replacement worden, wat een rampen toestel was de 7 zeg.

[ Voor 20% gewijzigd door Samplex op 02-06-2018 07:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drusloos
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 11:04
mijn 7+ is uit december 2016. Eigenlijk heb ik nooit anders gehoord dan dat ik slecht verstaanbaar ben. Dan heb ik mn iPhone iets van mijn mond afgebogen en dan horen ze me al niet meer. Eigenlijk vind ik dat toch wel een irritatiepunt. Hij komt uit de apple store dus 2 jaar garantie daar. Zouden ze daar nog wat aan kunnen doen? Want het is altijd geweest. Ik lees de laatste tijd pas dat het een bekend probleem is. Iemand hier ervaringen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

drusloos schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 12:49:
mijn 7+ is uit december 2016. Eigenlijk heb ik nooit anders gehoord dan dat ik slecht verstaanbaar ben. Dan heb ik mn iPhone iets van mijn mond afgebogen en dan horen ze me al niet meer. Eigenlijk vind ik dat toch wel een irritatiepunt. Hij komt uit de apple store dus 2 jaar garantie daar. Zouden ze daar nog wat aan kunnen doen? Want het is altijd geweest. Ik lees de laatste tijd pas dat het een bekend probleem is. Iemand hier ervaringen mee?
iPhone 7, slecht te verstaan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Niet online
drusloos schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 12:49:
Welkom, ik heb het ook.
Ik heb zelfs al een nieuwe gehad en daar gebeurd het ook bij.
Geen flauw idee wat ik moet doen. Het punt is dus dat het niet altijd gebeurd. (Denk ik, niet iedereen klaagt erover)

Ik ga er sowieso nog voor terug. Maar als ik hem opstuur en ze vinden niks. Kan ook mooi €50 betalen. Daar zit ik niet op te wachten. Zeker als ik er niks gemaakt wordt.

De vorige keer dat ik heb hem opstuurde, had ik hem ook ongemaakt terug gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJames
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-04-2024

MrJames

-/

-x foetsie

[ Voor 98% gewijzigd door MrJames op 08-07-2018 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Berlinetta schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 19:38:
[...]

Welkom, ik heb het ook.
Ik heb zelfs al een nieuwe gehad en daar gebeurd het ook bij.
Geen flauw idee wat ik moet doen. Het punt is dus dat het niet altijd gebeurd. (Denk ik, niet iedereen klaagt erover)

Ik ga er sowieso nog voor terug. Maar als ik hem opstuur en ze vinden niks. Kan ook mooi €50 betalen. Daar zit ik niet op te wachten. Zeker als ik er niks gemaakt wordt.

De vorige keer dat ik heb hem opstuurde, had ik hem ook ongemaakt terug gekregen.
Het probleem tot dat hele slecht horen en / of verstaanbaar zijn is stof. Die kapjes raken snel besmeurd met vet, vuil, stof, dat soort dingen, en dat ga je horen in o.a spraak inkomend als uitgaand.

Ik had een keer het schermpje van mijn Iphone 6 vervangen en het verschil in kwaliteit was meteen te merken. Een vriend van mij is momenteel compleet onverstaanbaar omdat ie al 2+ jaar met dezelfde telefoon loopt en niet geloofd dat rotzooi de reden tot het slecht verstaan is. Het is alsof ie in een soort buis of koker zit en je moet echt je best doen diegene te verstaan.

Dus; heb je slechte kwaliteit spraak inkomend of uitgaand, overweeg dan het frontje / plasticje eens te vervangen. Schoonmaken is te piele piele werk naar mijn weten en ik waag me er ook niet meer aan. Vervang ieder jaar gewoon het frontje en / of eventueel schermpje. Die gaan toch wel naar de klote gezien het aantal keer dat die dingen uit m'n handen vallen.

Life of having an iphone. :) Mijn Iphone 7 S is niet anders. Eens in het jaar laat ik het of het schermpje of behuizing vervangen. Dan is dat spraak gedoe meteen ook opgelost.

Blijf het irritant vinden dat een Iphone met regelmaat aan de lader moet. Na een kleine 6 maand in gebruik is er nog 91% van de batterij (levensduur) over.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2018 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 8 juli 2018 @ 13:29:
[...]

Het probleem tot dat hele slecht horen en / of verstaanbaar zijn is stof. Die kapjes raken snel besmeurd met vet, vuil, stof, dat soort dingen, en dat ga je horen in o.a spraak inkomend als uitgaand.

Ik had een keer het schermpje van mijn Iphone 6 vervangen en het verschil in kwaliteit was meteen te merken. Een vriend van mij is momenteel compleet onverstaanbaar omdat ie al 2+ jaar met dezelfde telefoon loopt en niet geloofd dat rotzooi de reden tot het slecht verstaan is. Het is alsof ie in een soort buis of koker zit en je moet echt je best doen diegene te verstaan.

Dus; heb je slechte kwaliteit spraak inkomend of uitgaand, overweeg dan het frontje / plasticje eens te vervangen. Schoonmaken is te piele piele werk naar mijn weten en ik waag me er ook niet meer aan. Vervang ieder jaar gewoon het frontje en / of eventueel schermpje. Die gaan toch wel naar de klote gezien het aantal keer dat die dingen uit m'n handen vallen.

Life of having an iphone. :) Mijn Iphone 7 S is niet anders. Eens in het jaar laat ik het of het schermpje of behuizing vervangen. Dan is dat spraak gedoe meteen ook opgelost.

Blijf het irritant vinden dat een Iphone met regelmaat aan de lader moet. Na een kleine 6 maand in gebruik is er nog 91% van de batterij (levensduur) over.
Wat bedoel je met frontje? screenprotector?
Ik heb mijn iPhone 7 Plus anderhalf jaar en ik zit op 90%.
Gebruik nog mijn iPod Nano lightning lader van 2015 en alles werkt perfect.
Hoef niks te vervangen, geen gebruikerssporen.

Heb inmiddels mijn telefoon "ontstoft" heb net mijn voicemail ingesproken en terug beluisterd en lijkt erop dat het verbeterd is. Kan er nog geen conclusie uit trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Luidspreker voor je oor zit in het plastic covertje verwerkt in waarin je scherm weer zit. Die raakt snel 'vies' van vet, stof en dat soort troep.

Microfoon idem. Dat mag dan vaak in je broekzat zitten maar erin komt allerlei stof. Check je lightning aansluiting maar eens van binnen. Over de loop van tijd wordt het vies daarin. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 8 juli 2018 @ 13:29:
[...]

Je hebt het hier wel echt over een ander probleem.

Het probleem is dat de ontvangende partij de beller met de iPhone 7 af en toe slecht kan verstaan. Apple erkent dat het een bekend probleem is en heeft eer geen oplossing voor. Als je last hebt van dit probleem heeft het geen enkel zin om je front te vervangen.

Het probleem zit ook niet in de microfoon, omdat de dictafoon gewoon loepzuiver opneemt.

Ergens lijkt het mis te gaan in het modem van de iPhone 7. Daarom maakt het ook verschil of je bijvoorbeeld over 3G of 4G belt.

• Plopeye
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-08 07:00
Als iPhone 7 gebruiker die bellen over 4G heeft uitgeschakeld na het ondervinden van dit issue kan ik vertellen dat het probleem bij mij nog niet weer is opgetreden.

Unix is user friendly, it's only selective about his friends.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Niet online
Plopeye schreef op donderdag 6 september 2018 @ 15:53:
Als iPhone 7 gebruiker die bellen over 4G heeft uitgeschakeld na het ondervinden van dit issue kan ik vertellen dat het probleem bij mij nog niet weer is opgetreden.
Dat betekent dus IP (Packet Switched Network) telefonie nog niet helemaal goed gaat dus. Had er de laatste tijd veel last van, maar niet altijd. De laatste keer bellen helemaal niet. Het onwijs is onwijs moeilijk om het te achter halen.

Vooral omdat het bereik bij mij meestal op volle sterkte is.
Pagina: 1 2 Laatste