Heroes of might and magic, tegenwoordig in de handen van ubi die er niet erg fijn mee omgaan.Sagat schreef op zondag 1 januari 2017 @ 12:33:
[...]
beetje ot, maar welke 3? Ik heb zelf een zwak voor diablo, en voor street fighter, waar ik de eerste na een rocky start erg fijn vind. En de 2e het nog niet voor me doet in de vorm van sf5, maar it's getting better, helemaal nu er geruchten zijn dat dit jaar mijn nick ook weg in de cast gaat komen.
King's Bounty tegenwoordig in de handen van 1c, dit spel vormde heel lang geleden de basis voor heroes of might and magic, maar heeft een "herstart" / "revamp" gekregen in 2009 met een aantal sequels. Concept is ongeveer hetzelfde als bij homm alleen grafisch mooier. Helaas is het erg stil rond deze serie, sinds 2014 geen nieuwe delen en de laatste 2 zijn weinig vernieuwend, meer remixes waarbij ook niet alles goed meer gepatched wordt. De company bestaat nog wel dus ik blijf hoop houden, ondanks de tekortkomingen erg leuk.
En als derde civilization. Alledrie de games hebben een groot element van turn-based-strategy in zich, waarbij de eerste twee ook erg op fantasy invloeden leunen. Civ-reeks is AAA genoeg om zijn eigen frontpage review op tweakers te krijgen, dus ik ga er vanuit dat je deze wel kent.
Overigens is diablo ook wel leuk maar ik vond III een beetje tegenvallen. Heb er niet m'n money's worth uit gekregen. Iets wat me met Gauntlet al wel gelukt is. Dit soort dungeon crawlers zijn altijd wel leuk al raak ik er sneller "moe" van. Meer van hetzelfde: dungeon siege, titan quest, orcs must die, torchlight, darksiders etc...
Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II