Argarath schreef op donderdag 15 december 2016 @ 08:58:
Ik vind dit toch alles behalve "mierenneuken". Als de auto daadwerkelijk "scheef" staat. zoals je beschrijft, en dit ook voor het onderstel geldt, dan kan de auto ook nooit fatsoenlijk rijden? Als ik jou was zou ik de auto ook even op een uitlijnbrug zetten en kijken in hoeverre het onderstel nog recht te krijgen is.
Achterkant is bij zeer weinig auto's af te stellen, dit kan alleen door middel van vervanging van onderdelen(als je geluk hebt).
LopendeVogel schreef op donderdag 15 december 2016 @ 11:35:
In Duitsland zijn de keuringen veel strenger (niet zoals hier in NL waar een APK eigenlijk nergens op slaat: ja meneer uw auto is afgekeurd want 1 kentekenlampje werkt niet) , daar controleren ze WEL de draagarmen, wel de motorsteunen wel dit en dat. Daar maken ze wel een rit voor de keuring, daar gaan ze zoveel verder. Andere uitlaat gemonteerd die niet de standaard is? Ga maar terug naar Audi.
Dit is een fout die heel veel mensen maken, de APK is in principe gewoon prima in Nederland. Alleen kan jij voor twee tientjes niet een degelijke APK krijgen. Ga je naar een onafhankelijk APK-keuringsstation die 50€ vraagt voor 'voorkeuren' letterlijk een keuring zonder die aan en af te melden bij de RDW zullen ze exact zeggen wat er wel of niet mee mis is. Voor 50€ kan dit er uit. Voor 20€ bij je eigen garage niet, die wil graag een paar lampjes en je ruitenwissers vervangen of als het kan je remmerij ook doen.
APK is prima in Nederland, het gras is groener aan de overkant, iedereen staart zich dood op de oh zo professionele TUV, maar zoals elders ook al beschreven 1 op de 3 privé DE auto's zijn teruggedraaid.
Zie ook:
http://handboek.rdw.nl/re...utos/Paginas/default.aspx en
http://handboek.rdw.nl/re...unen/Paginas/default.aspxTuurlijk heeft een handelaar ook leningen openstaan maar hij heeft er ongetwijfeld ook nog 20+ auto's staan met een waarde van 5k€.
- Handrem er op en en auto laten opkomen in de 3, hij moet vrij snel uitvallen anders slipt de koppeling te veel.
- Noodstop en controleren je niet een kermis op je dashboard hebt qua lampjes tijdens en na(ABS e.d. uitgesloten tijdens).
LopendeVogel schreef op donderdag 15 december 2016 @ 12:10:
1. er zat amper benzine in de auto + ik had ''stiekem'' een afspraak met de Audi dealer, oftewel ik kon niet een halve dag eropuit. Ik wilde zsm naar de Audi dealer aangezien hun veel sneller en veel meer zouden kunnen checken dan ik als leek.
Je bedoelt die dealer die ook geld aan je kan verdienen als er na een paar maand wat stuk zal gaan, maar wat je waarschijnlijk nog niet direct zal zien. Daarnaast zou nooit een dealer zeggen dat je met een VW Passat B5 je altijd de draagarmen moet gaan vervangen omdat dit een kwaal is en dit nog niet gebeurd is, ook al lijkt dit niet direct nodig (dit soort dingen gelden voor alle automerken). Een echt onafhankelijke keuring is een behoorlijk stuk beter.
warhamstr schreef op donderdag 15 december 2016 @ 13:27:
Ik vind je aanschafprijs stijf hoog gezien de KM-stand en leeftijd. Tip: Neem volgende keer dat je een auto koopt iemand mee die er verstand van heeft.
Wat je met dit wrak aan moet weet ik ook niet goed. Misschien dat je de auto officieel ondeugdelijk kunt laten verklaren? Dan heeft de handelaar weinig meer in te brengen denk ik.
We hebben hier over een VW Golf TDI 2.0. Deze gaan nog gewoon als warme broodjes en kosten over het algemeen meer dan ze eigenlijk waard zijn(in vergelijking met andere merken auto's). Sachs koppeling er in en laten tunen je trekt er 200pk en 300nm uit, zeker niet iedereen in een Golf doet dit, maar een Golf wordt er wel door gekenmerkt.
LopendeVogel schreef op donderdag 15 december 2016 @ 13:42:
Aanschafprijs is gewoon normaal / goed.. Het is geen Franse auto oid waarbij je kan verwachten dat die bijna op is. Zoveel golfjes had je 20 jaar geleden bijna niet op de weg (niet dat ik me kan herinneren), toch rijden de 20 jaar oude golfjes nog allemaal op de weg.
VAG auto is over het algemeen wel degelijke kwaliteit waarbij die KM stand net iets minder belangrijk is als wanneer je bijv een Franse auto koopt.

Jij hebt duidelijk geen VAG of ooit een VAG gehad. 1,4l , draagarmen, raammechanismes, roest, roest had ik al roest gezegd? Ik denk dat 2/3 van alle afgekeurde VAG's boven de 15 jaar op roest worden afgekeurd. Kijk voor de grap op YT eens een aflevering van blik-op-de-weg terug van één van de eerste twee/drie seizoenen, het stikt er van de Golfjes, tuurlijk rijden er nu nog veel Golf 2/3/4 rond, maar ik denk dat in vergelijking met wat verkocht is dit heel erg meevalt ten opzichte van de Aziaten.
Ex-Duitsers en zeker VAG zijn over het algemeen een stuk luxer uitgerust dan hoe ze in NL verkocht worden.